Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Heti merítés

  2012. július 08. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2014-04-20 08:29:39

Társ lehet egy életre A 911, aminek szintén nagy rajongója vagyok, kicsit drágának bizonyult :), a 924

Heti merítés
2014-04-13 09:02:42

Egy meg nem értett zseni Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang.

Heti merítés
2014-04-06 08:48:18

Életem egyik álma teljesült Vezetni kell. Akkor tudod meg igazán, h miről próbálunk idióta és

Heti merítés
2014-03-30 09:08:34

Borzadályból autó Jáj anyám, kiderült, hogy kicsi a 1982-es, 1.3-mas colt, kellene venni valami nagyobbat

A váltókar is rossz helyen van

43129

A történet ott kezdődött, hogy van egy kétütemű Wartburgom, amit nagyon szeretek. Aztán megnősültem.

Kék gokart

59094

Az önindítás problémákba ütközik néha, nyavaláys elektronikai hiba miatt. Azonban megtapasztaltam, hogyha nem indul és utána bekapcsolom a tompítottat, akkor indul egy pöcccre.

Takarékos, de erős

59080

Mikor beletört a csavar a menetbe a kerekeknél, oda mentem segítségért. Egy idős "úr" ült bent az asztalánál, 10 percig csak pakolgatta az iratait, mire végre odaböffentet, hogy segíthet-e.

Orbitális szopás Moldvában

57736

Elkezdtem gondolkodni saját autó beszerzésén, már csak azért is mert Pest elhagyására készültem, ehhez pedig motorizáltság szükségeltetett. És kezdődött az agybaj mert véletlenül a "zőccségessel" találkoztam.

Szerettem és gyűlöltem egyszerre

59068

Az autót 2003 decemberében vettem. Régi vágyam volt ez a tipus, bár többen megpróbáltak lebeszélni róla... nekik volt igazuk.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr304635589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 10:42:49

@Flak: a.suzukinak 1300 as minimum a motorja ha az újabb fajta a wartburg csak !1000es.a suzuki többet forog mint egy wartburg.
az 1,1 s fiat panda tudja a 4,5 literes fosgyasztást.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 10:44:37

@Flak: sok autónál már a.műszerfalon van a váltó,és nem kell lenyúlkálni.pl fiatok.

DeezL 2012.07.09. 10:45:59

@DeezL: normális motor olajat kaptak mindig az autóim stb,az alapvető előírásokat be kell tartani,normális minőségű alkatrészek és nem igazán lesz baj!Ha megveszek egy autót vezérlés csere,gyertyák,szűrők,olajak,futómű,fék átnézése amit kell cserélni..Sőt elmondom adagolót is csak 1-2nél kellett cserélni...Hengerfejet csak a Hiacenál,japán régi dieselek nem voltak a csúcson!De ezt nem csak én mondom,jó páran mondták a régi 626osoknál és a Galantoknál is...

DeezL 2012.07.09. 10:50:46

@akos696: ezzel teljesen egyetértek,akkor nem tanulja meg a gyerek hogy minek mi az értéke,és az adott dologért mennyit kell dolgozni!Ennyire elkényeztetni nem szabad!Én is vettem a fiamnak autót amikor lerakta a jogsit,de én csak egy 100ezer Ft-os Swiftet vettem neki első autónak,pedig megtehettem volna hogy kap egy BMW-t igaz nem E90est,de egy e46ost biztosan,de full fölösleges első autónak amig megszerzi a rutinját:)Na meg az hogy én 1985ben egy 100as Skodával kezdtem csak!

DeezL 2012.07.09. 10:52:12

@Gyurma73: de Ő úgy írta hogy újabb Suzuki a Wartyitól meg a 2002es 1.0 Swift is jóval újabb:) meg volt a Vagyonőr(wagonR+) ban is 1.0.....d

DeezL 2012.07.09. 10:58:09

@Gyurma73: Azért az határeset...90nél tényleg tudja,de vegyesben a legkisebb érték 4,9 lehet!De az a jó pl ebben az általad megnevezett 1.1es Panda/ Uno motorban ha úgy mész vele hogy lakotton 60környéke kint egyenesekben ami kifér 130-150közt akkor is 5,8ra jön ki a vegyes fogyi! Autópályán mész 150-170 közt mert tudja+bemész pestre kóvájogni akkor 7,5körül...

Flak 2012.07.09. 11:23:55

@Gyurma73: Félreértés történt. A suzuki újabb, csak ennyit akartam írni. De létezik Swiftből 1000 ccm alatti változat. Az hogy többet forogna, nem nagyon hihető, ha ismered a működési elvét a 2 motornak.

Flak 2012.07.09. 11:30:33

@DeezL: Pontosan így gondoltam.

Különben pedig a fogyasztásra visszatérve:
Tudom, hogy a Wartburg nem fogyaszt túl keveset a mai normákkal nézve, a 7 literes átlag nekem mégis megfelelő. Ár-érék arányban és használhatóságban sokkal jobbnak tartom a Suzukiknál, de sok más autónál is. Persze ez lehet elfogultság, nem tagadom. A fogyasztásnál pedig nem érdekel a 2 liter plusz, amikor a fenntartása 2 évre (beleszámítva a műszaki vizsga, kötelező és adó, stb. összegét is) kb. annyi mint a fent látható autók bármelyikére 2-3 hónap alatt ráköltött összeg. A maradékot pedig ami így "megspórolok" eltankolhatom, így tulajdonképpen ugyanabból az "autózásra félretett pénzből" én több benzint veszek és sokkal többet autózok. És nekem ez is sokat jelent. :)

Érdekes 2012.07.09. 12:20:30

az a apukától kaptam 18milláé m3as pakkal kábriót igazi bmws hülyegyerek :D porse 240nél elszakadt már :D

DeezL 2012.07.09. 12:49:30

@Flak: én megértelek!Én nem is fikáztam a Wartyit,sokkal jobbak voltak mint a Trabantok...Nekem nem sok saját tapasztalatom volt a Wartyival nekem nem volt hosszú ideig eladásra vettem még egyet anno 91körül!De Trabantom volt 3 évig....asszonyé volt...

Gazdagréti Jack Bauer 2012.07.09. 12:59:55

@Flak: Oké, de az amcsi autókban a kormányváltó egy sima automata váltó, azzal nem gépészkedik senki, naponta ötször nyúlnak hozzá, értelme csak annyi, hogy tudtak egy komplett első kanapét betenni, amin elfér három ember. Más előnyét a kormányváltónak nem látom. Nem véletlenül nem használja senki, pláne nem manuális váltóként. Szerelni is nagyobb szopás, mert nem simán alámászol az autónak és kicseréled a rudazatot, hanem szét kell bontani mindent a kormánynál, egy mai autónál gondolj bele ez mennyi munka lenne. A kényelméről is vitatkoznék, engem tuti zavarna, ha egy baromi nagy pajszert kéne rángatnom a kormány mögött:)

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 13:22:03

@Flak: a kétütemű kevesebbet forog ,viszont minden fordulatra jut munka ütem.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 13:23:28

@DeezL: az újabb panda motor nem volt az unoban,Tök más a az injektora.eZ EGY 2006 OS PANDA.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 13:27:52

@Flak: A SWIFT 993 köbcentis a Wartburg meg 990 köbcentis nincs kisebb motoros Swift mint a Wartburg.ű
www.vezess.hu/hirek/a_legismertebb_wartburg_/3249/
itt olvashatsz a fogyasztásról ,meg a két tipus összehasonlításáról.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 13:30:19

@DeezL: akkor sem kisebb a suzuki motorja:-)

svega 2012.07.09. 14:01:05

Pár javaslat még a warturgot imádónak, ha utálja az automatikus dolgokat:
Elektronikus a generátor szabályozása? Ki vele, majd én egy potméterrel megoldom.
Végálláskapcsoló az ablaktörlőben? Kidobni, majd én tudom, hol van az ablak széle!
A bendix magától visszacsúszik, ha kell? Hülyeség, majd én egy bowdennel visszahúzom!
A kormány kanyar után magától visszaáll egyenesbe? Ez egy hülyeség, majd én visszatekerem.
A termosztát szabályozza a vizet? Baromság, felhajítok egy csapot a hűtőre, és én tekerem majd, ha kell.
Hideg olajnál egy megkerülő szelep automatikusan elengedi a felesleges olajat? Micsoda faszság, majd én kiszállok és kinyitok egy csövet, ha kell.
A sebváltóban a fokozatot egy magától működő golyós retesz tartja bent? Nahát, ki a picsába, majd én fogom a váltókart inkább.
Egy egy maradi idióta, akinek a Frédi kocsija kellene.
Meg szerintem szívatják is a szervizben, mert pl. a szivósori tömítésnek semmi köze az olajcsepegéshez, mert ott nincs olaj, csak esetleg fals levegő.
Ha meg ekkora wartburgos, akkor miért nem tudja a papírtömítéseket kivágni keménypapírból, mint mi régen tettük a Trabantnál? Vettünk klingeritet táblában, és a kipufogó tömítés kivételével kivágtunk mindet belőle, ami kellett. A kipufiét meg aszbesztlapból csináltuk.
Reménytelen figura. Az ABS-en mérnönök százai dolgoznak, de szerinte hülyeség. Alapvető fizikaiismeretei sincsenek, a kocsihoz meg sík hülye. Csak a családját sajnálom.

DeezL 2012.07.09. 14:04:09

@Gyurma73: az igaz mert az Uno az központis az új az meg hengerenkéntis...

Én azt nem mondtam hogy a Suzi motorja kisebb

TheRminator 2012.07.09. 14:23:46

@Flak: Saját mérés hétvége:
Golf 3 TDI 955 km, végig klimával, 30% város - 46 liter üzemanyag. És toltam neki. 1,9 literes motor. Ez 5 liter alatt van.

TheRminator 2012.07.09. 15:27:56

@DeezL: Ez csak a sima 90LE-s. Gondolom a 110-es még jobb lenne

dennisthemenace 2012.07.09. 15:40:59

@DeezL: Angol. Mert úgy tunik, Magyarországon mindenki ollan jól ért az angol kocsikhoz...

DeezL 2012.07.09. 15:56:43

@TheRminator: igen a 110es jobban megy és kevesebbet eszik!de nem rossz a kis autód:)asszonynak vettem egyszer egy GOLF3 1.9 TDI-t de az is a 110lovas volt!Egyszer kipróbáltuk hogy hazajöttünk a Balatonról 70es tempóval este, 3.2re jött ki:)Városban is 5literrel eljár,max 6..de gondolom a te 90lovasod sem eszik sokkal többet,max pár deci,volt nekem is 90lovas TDI pl. az Audi 80 Avantom,nagyon jó volt az is!

DeezL 2012.07.09. 16:03:51

@dennisthemenace:1 rover...de nagyon nem volt tetszetős...de figy volt szar német autóm is,meg volt szar japánom is...ami szar az szar....pl. az Audi A6 2.5 V6TDI egy rakás szar....bezzeg a Sor5 Tdi az kimegy a világból!

Flak 2012.07.09. 16:41:31

@Gyurma73: A Wartburg 992 ccm. A Suzuki pedig 993. Ha szerinted 1 köbcenti jelentős különbség, ami jobbá teszi a Suzukit, vagy rosszabbá a Wartburgot, akkor nem nagyon van miről beszélnünk. Mindenesetre ÉN vezettem már több Wartburgot is, nekem és a testvéremnek is van saját veterán 353-asunk, és számtalanszor vezettem 992-es és 1.3-as Suzuki Swifteket is és míg az előzőnél (992) sokkal jobb a Wartburg (olyan 80 km/h-ig), dinamikusabb, az utóbbival (1.3) kb. megegyező. És nem elfogultságból írom, hanem tapasztalatból: magam is arra számítottam, hogy a Suzuki jobb lesz, de mindannyiszor meglepődtem. Persze nem kötelező elhinni, ha nem szereted a Wartburgot én ezen nem tudok változtatni és nem is akarok. Mindenesetre amit leírtam az igaz és saját tapasztalat. Gondolom neked is. :D

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 16:42:10

@DeezL: wartburgos kollégá írta hogy a suzuki kevesebb köbcentiből gazdálkodik .
és a kétütemű pögősebb.
Erre írtam hogy az 1000 stift is több köbcentis mint a waresz.
A kétütemű wartburg amikor kijött valóban jobban pörgött mint az ákkori 4 üteműek,de ez a 60 években volt:-)
A suzukinak bizony magasabb a fordulatszáma.

Flak 2012.07.09. 16:50:22

@Gazdagréti Jack Bauer: Hát kinek a pap, kinek a papné. nekem sokkal jobban bejön a kormányváltó és biztonságosabbnak is gondolom. Egyrészt mindkét kéz a kormányon van, úgy lehet váltani, másrészt pedig kezdő vezetőknek is jó, mert nem kell lenézegetni váltásnál (én ezen már azért túl vagyok). Ezenkívül a nagy lábtér és az egymás mellett lévő ülések igenis hasznosak és kényelmesek, aki nem próbálta napi szinten, persze nem érzi át (szélsőséges példa: aludtam is más wareszban pl).
Ja és egy tévhitet oszlatnék el: mivel kell többet gépészkedni a wartburg váltójával, mint bármi mással? Ugyanúgy szépen bekattan a helyére, akár 2, de 1 ujjal is kezelhető. Persze, ha jól van beállítva. Nem kell tehát rángatni, persze lehet, mint mindent (néhányan szokták is), de olyankor nem kell csodálkozni, ha egyből szerlni kell. A javítása persze körülményesebb, de ha az egyszerűség lenne a cél, valószínűleg a mai autók sem úgy néznének ki és viselkednének ahogy (pl. automata váltó vagy a sok elektronika). Ráaádsul a Wartburg kormányváltó rudazatának a javítása is csak akkor bonyolult, ha úgy állok hozzá, viszont ha másik oldalról nézem, ehhez nem kell szerelőakna, szóval akár az udvaron is elvégezhető (volt már szerencsém hozzá). A nagy "lebontás" pedig 5 csavar és 2 műanyag burkolóidom. :) Szóval ez szerintem nem szempont.

Flak 2012.07.09. 16:55:15

@Gyurma73: A 353-as 5-6 ezres fordulatot is tud közúton hajtva közben, a suzuki ha jól tudom, kb. 4000-et (és az már sok). Anno Swiften tanultam vezetni is. De már megkoptak az emlékek, persze lehet, hogy neked van igazad. Ettől még nem lesz jobb a Swift. :)

DeezL 2012.07.09. 17:00:54

@Gyurma73: tudom,csak nekem címezve jött a válasz:)

@Flak: az meg balfasz aki váltásnál lenéz szerintem:)

tovább is pörög a Swift

Flak 2012.07.09. 17:03:44

@DeezL: Ja, balfasz. De nem egy ilyet láttam már. Persze az olyannak meg Wartburgot nem adnék a kezébe. Mindegy.
Suzuki, a Ti autótok. :D

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 17:07:40

@Flak: Semilyen 1.3 as suzukit nem nyom le a wartbug 80 ig ,sem meg 40 ig sem.
Max az 1,5 ös zsigát.az 1,3 as suzuki 12t tud 100Ig, addig a wartburg 80 sem ér fel.
Bármikor kipróbálhatjuk ,van a családban 1,3 as suzuki.

Flak 2012.07.09. 17:08:16

@Flak: Egyébként nagyon nem arról van már szó, amit leírtam az elején: a Wartburg jó autó és olcsón fenntartható. Nyilván az nem tudja értékelni aki nem próbálta soha. Anyagilag pedig ezerszer jobban megéri mint egy Swift vagy akármilyen más koszfészek (de ezt már fentebb kifejtettem: az adó, kötelező és a javítás is ezerszer olcsóbb). Arról nem is beszélve, hogy az én autóm értéke évről évre nő, mivel veterán állapotú és korú, a fent látható gépeké pedig egyre csökken. De persze mindenkinek szíve joga mit választ. Én teljes mértékben elégedett vagyok a Wartburggal. Ennyi.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 17:12:50

@Flak: A max teljesítményhez tartozó fordulatszámo%at írd le tovább nincs értelme forgatni.De a suzuki 6-7000et is kiforog csak minek ,a Wartburg nem tud ennyit mert akkor 110et menne másodikban a suzuki tudja a 2es ben a 110 et.
Amúgy 2,6 os autóval járok nem érdekel a suzuki sem.

Flak 2012.07.09. 17:16:55

@Gyurma73: Én nem fogok gyorsulgatni a veterán wartburgommal, mint ahogy nem is hajtok hülyegyerek módra vele. Különben vállalnám. De tapasztalatból tudom mondani, hogy igenis jobb, mint az 1.3-as Suzuki (mivel mindkettőt próbáltam, és nem is rövidtávon, és nem egyszer, illetve nem egy-egy autót, hanem többet is). Ha nem tudod megemészteni, akkor a te bajod. Igazából nem is jelent az egész semmit, mert gondolom nem szívesen taposnád ki a suzukid belét, hogy közelről láthass egy wartburg 353 hátsó feliratot, de szerintem senki, aki az autóját szereti, nem pörgeti azt halálra. Mivel sejtem, hogy fanatikus Suzukis vagy, nem vitatkozom többet. Elismerem, hogy a Suzuki is egész jó autó, a haveromnak is az van és sok más ismerősnek. Ezek a mai korunk Trabantjai, idővel kultuszautók lesznek, illetve már azok is lettek. Nekem tetszenek, de amit leírtam, továbbra is tartom, mivel tapasztalatból erednek. nem akartalak megsérteni a dologgal, de szerintem amíg nem próbáltad mindkét típust (hosszabb távon), vagy nem találtál olyat, aki melléd állna és vállalná a gyorsulásit, addig nem hiszem, hogy jogos, amit mondasz. Különben az ilyen "kinek az autója gyorsabb" dolog nagyo távol áll tőlem, soha nem értettem a piros lámpánál motort túráztató, majd a sárgánál kilövő hülyegyerekeket. Egy igazán jó autót nem ez tesz. Tudja tartani a forgalom tempóját, autópályán is, amire a Wartburg és a Suzuki is egyaránt képes. Mondom még egyszer, kinek a pap, kinek a papné, kinek egy régi autó olcsóbb fenntartással, kinek egy újabb, drágább pénzért. Ez igazából felfogás kérdése, illetve ízlés dolga. Nekem a Wartburg, neked a Swift. Béke. :)

Flak 2012.07.09. 17:18:23

@Gyurma73: max fordulatszám 7000 körül van a wartburgnál is. van ilyen gyári fordulatszámmérő órám is. Illetve létezik egy 8000-ig skálázott is, de szerintem az versenyzésre átalakított wareszhoz van.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 17:19:37

@Flak: számold ki melyik kerül többe 15ezenként olajcsere.vagy állandóan töltögetni bele.
Nem egy wartburgunk volt 10 alatt nem ment el Budapesten,és a mai autóknáll lényegesen többet kellett vele foglálkozni.Meg akkoriban nem 50 ezret mentem el egy évben.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 17:23:10

@Flak: 2,6 os Omegám van de azt idehozni a wartburg mellé nem lett volna szép.Á suzukikat bérbeadásra ta3tjuk.és leszarom ha 2 év alatt széthullik,veszek megint egyet.

Flak 2012.07.09. 17:27:11

@Gyurma73: Minden beállítás kérdése, akinek sokat fogyaszt, nem ért hozzá. Az olaj ára meg nem sokat számít, úgy kb. 20 ft plusz literenként. Ez nekem még belefér, cserébe nem kell olyan borzasztó összegeket a kocsira költeni mint ami fent olvasható, illetve az adó/kötelező is töredéke. és hitelt sem fizetek az új Swiftre.

Flak 2012.07.09. 17:29:07

@Gyurma73: Igen, jól látod, erre való. Az Omega ízig vérig jó autó, valóban nem lehet összevetni a Wartburggal, már csak a teljesítménye okán sem.

DeezL 2012.07.09. 17:37:51

@Flak: a Suzuki az én autóm se,csak volt 1db-om...

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 17:45:59

@Flak: nem új swiftről volt szó mert abból nincs ezres.200ezres autóról beszélünk.
Adó kb 10ezer egy évre a biztosítás meg 12.
kétütemű olaj 1500-3000ft egy liter.40 literhez.ez ha csak 2000 a literje akkor50 forinttal emeli meg literenként. De 7 literből akkor sem jársz el pesten a waresszal.
Viszont sok kocsi eljár 6 al.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 17:49:18

@Flak: én sajnálom hogy a kétütemű technikát nem fejlesztették tovább pártutasításra az NDK ban.Lehet hogy 88 ban egész más kétütemű lett volna.

DeezL 2012.07.09. 17:51:08

@Gyurma73: ez teljesen így van,de ne fikázzuk már a Wartyit ennyien,sokkal jobb volt mint a dacia,vagy a záporjóska....

Flak 2012.07.09. 17:54:01

@Gyurma73: 40 literhez csak 8 deci olaj kell. 1500-ért veszem, igen jó minőségűt, igaz, sokat kellett utána kutatni, hol olcsóbb. Pestet megjártam wartburggal kétszer is, valóban többet fogyasztott. De az ottani közlekedési morál és feltétlek miatt arra jutottam, többet soha nem megyek autóval pestre, csak ha kötelező. De mindegy, ez már csak szőrszálhasogatás. Nekem bejön a Wartburg, olcsó és jó, meg szép, másnak meg a suzuki jön be. megint másnak más. ennyi. nagyon elkanyarodtunk a témától. a lényeg, hogy a fent vázolt szívásokhoz képest a wartburg jobb sokmindenben, ahogy az első ítéletet író is jól meglátta. ennyi. Sziasztok!

DeezL 2012.07.09. 17:55:38

@Flak: én írtam az elsőt,és látod én nem is fikáztam a wartburgot!

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 18:42:47

@Flak: 1:50 es keverékkel jársz,nem kevés az?
Sajnos én nem tudom pestet kikerülni:-(

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.09. 18:44:40

@DeezL: nem fikázom amúgy.Melózni pl tetszene egy 4 ütemű pickup.

droland 2012.07.09. 19:20:59

Nekem lakókocsival a 4000res dieselem az érdi emelkedőn fogyaszt 2.7litert pillanatnyilag padlógázon kettesbe...

Datsun Sunny Coupe 2012.07.09. 21:42:33

@pifpaf: 4 Warcit nyüstöltem el az elmúlt 14 évben. Ebből egy kombi volt. Hát érdekes módon nem volt az a kézifékes fordulás,ahol borult volna. Ha pedig mint az egyiknél(utolsó) Warcimnál elöl hátul 2-2 menetet kiszerelünk a rugóból lággal,majd egyenesre kovácsoljuk hogy teljes felületen érintkezzen ismét a rugótányérral ezt megdobjuk az akkor 5000forint/ darabáras monroe lengéscsillapítókkal akkor igazi kanyarvadász lett belőle, szar ladák nem voltak ellenfelek,márcsak a merevhíd-független felfüggesztés közti eltérésekből adódóan sem.

pifpaf 2012.07.09. 21:52:30

@Niebur:
Én csak azt mondtam, hogy a hengerfejjavítás aligha emiatt volt, és eddig messze az volt a legköltségesebb.
Különben elég mérsékelten hiszek abban, hogy a motort gyötörni kell, a városban különben sincs erre alkalmam, és leginkább itt használjuk, nem mászkálhatok folyton egyesben. De lakott területen kívül is 90-nél 2450-et mutat a fordulatszámmérő. Menjek talán hármasban, mert majd úgy sokkal jobb lesz? Kétlem.

"A mai motorok sokkal bonyolultabbak annál, hogy Wartburgos hozzáállással kezelni és főleg belepiszkálni lehessen. Én óvnám önt az értékelésében említett kikötöm, átalakítom típusú hozzáállástól"
De vajon hol akartam én a motorba belepiszkálni? Hogy súgjak egy kicsit, eddig csak a jobb oldali légzsák van kiiktatva, meg az ablakemelő és a szivargyújtó állandóra kötve. Lehet, hogy van, aki szerint ezek bonyolult dolgok, szerintem viszont rém egyszerűek.

pifpaf 2012.07.09. 21:55:55

@zootyo:
Hogy pontos legyek, Riff-Raff. :-) Még most is létezem, csak már ritkán fórumozom.

pifpaf 2012.07.09. 22:22:32

@svega:
"szerintem szívatják is a szervizben, mert pl. a szivósori tömítésnek semmi köze az olajcsepegéshez, mert ott nincs olaj, csak esetleg fals levegő."

Szerintem egyeseket meg az iskolában szívatnak meg, mert például azt hiszik, megtanultak olvasni, aztán mégse.

"Ha meg ekkora wartburgos, akkor miért nem tudja a papírtömítéseket kivágni keménypapírból, mint mi régen tettük a Trabantnál? Vettünk klingeritet táblában, és a kipufogó tömítés kivételével kivágtunk mindet belőle, ami kellett. A kipufiét meg aszbesztlapból csináltuk."

Te nagyon ügyes vagy, és nagyon okos is, de ha nem szívattak volna meg téged is az iskolában, talán feltűnt volna ennek egy lehetséges oka. Ha esetleg mégse menne, segítek: amikor az embernek gyereke születik, hirtelen semmire se lesz ideje, és amikor megszületik a második, hirtelen arra jön rá, hogy mégis milyen rengeteg szabadideje volt eddig.

"Az ABS-en mérnönök százai dolgoznak, de szerinte hülyeség."

Hát nézd, a műköröm kifejlesztésén is bizonyára sokan dolgoztak, de szerintem mégis hülyeség. A geocentrikus világmodellt is sokan faragták, mégse jött be. A Wankel-motort is sokan fejlesztgették, pillanatnyilag mégis gyengén áll. Nem gondolom azt, hogy valami pusztán attól lesz nagyszerű dolog, hogy sokan foglalkoznak vele, de ha számodra ez az elsődleges értékmérő, akkor váljék egészségedre.

Shadowbull 2012.07.09. 22:32:20

@pifpaf: "Nem gondolom azt, hogy valami pusztán attól lesz nagyszerű dolog, hogy sokan foglalkoznak vele,"

Ebben van valami, speciel az ABS (ha jo, persze) kotelezo kellek. Az ESP-vel egyutt.

Es kell a legzsak is.

Az ilyen megalapozatlan felelmek ellen (kinyilik a legzsak a semmiert) a legjobb modszer ha az ember kicsit tajekozodik. Az amugy sem art.

pifpaf 2012.07.09. 22:34:27

@Datsun Sunny Coupe:
Én nem használtam ilyesmire, én inkább emeltem rajta. De különben van ítéletem a Wartburgról is. Betegyem a linket, vagy akarja valaki saját kezűleg megkeresni? :-D

pifpaf 2012.07.09. 22:38:41

@Shadowbull:
"az ABS (ha jo, persze) kotelezo kellek. Az ESP-vel egyutt."

Ezzel a véleménnyel nyilván nem vagy egyedül, de én valahogy nem így szocializálódtam. :-)

DeezL 2012.07.10. 01:38:33

@pifpaf:
ez így van,nekem 3 van:)de már nagykorúak mind:)

Niebur 2012.07.10. 05:20:57

@pifpaf:
Ki beszélt itt a motor gyötréséről? Ha Önnek csak ennyi jött le belőle akkor sajnálom. Azért is, mert láthatólag a legnagyobb problémája az ABS és a légzsák.
A részemről befejeztem.

Shadowbull 2012.07.10. 06:50:29

@pifpaf: Ez nem szocializacio kerdese. Biztonsagosabb a vezetes ABS-szel? Igen. ESP-vel? Igen.
Ennyi.

TheRminator 2012.07.10. 09:39:16

@Flak: "Nyilván az nem tudja értékelni aki nem próbálta soha."

Öcsémnek volt. Egy hétre kölcsönkértem, azzal mentünk nyaralni kb 15 éve. Keservesen megbántam, egy borzalom. Csak önsanyargató életunt embereknek való egy ilyen napi használatra. Van veterán autóm nekem is, de azért nem használnám naponta, nem erre való.

DeezL 2012.07.10. 12:07:51

@Gyurma73: Ja az lehet!ÉN 91ben akartam venni 4üteműt,mert asszony kitalálta hogy neki új autó kell,a Favorit drágább volt,az UNo is,és már úton volt a 2. poronty akkor gondoltam egy Waresz jobb lenne mert nagyobb is,de hogy az neki nagy,aztán egy utolsó darabok közti 4ütemű Trabant lett,ami nem 1.1es volt mert elfogyott a gyárból az 1.1 1.3as volt...3 évig volt meg,kicsi volt nem is evett olyan jól,aztán eladtuk,és inkább hoztam neki egy II Golf 1.6 GTD-t

Flak 2012.07.10. 12:11:30

@TheRminator: :) :) Hát ez az "egy hétre kölcsönkértem egy már akkor is vagy 10 éves használt autót" dolog és az abból való következtetés csak annyira objektív, mintha egyetlen emberrel való 10 percnyi beszélgetés után levonnám a következtetést, hogy ilyenek az emberek. Én elég sok Wartburgot és Suzukit is vezettem már, hosszabb ideig, ezért mertem ezt a két típust írni, a többihez nem volt sok időre szerencsém, ezért sem említettem mást.
Azért használt autó és használt autó közt is van különbség, és gondolom ezt Te is sejted. Még akkor is, ha nem csak márkára, típusra, évjáratra, de felszereltségi szintre is megegyeznek. Erre példa a 2 waresz, ami itthon van. Egy merkur telepen álltak, egyszerre érkeztek az országba, egy szállítmánnyal. Felszereltségük is azonos (DeLuxe). És mégis két teljesen más autó benyomását keltik a vezethetőség, stb. terén. Ezzel arra akarok kilyukdani, hogy ha vezetsz egy használt autót, amin esetleg ki van ülve az ülés, el van állítva a váltó, rosszul van beállítva a gyújtás, kopott a motor és a kuplungtárcsa, esetleg gyenge már a felfüggesztés, az nem az összes ilyen típusú autó hibája, hanem csak azé az egy példányé. Bírom a népítéletben is azokat, akik 1000 km vezetés után írnak ítéletet. Az ilyen csak arra jó, hogy egy korábbi, sokkal többet használt autóhoz KÉPEST milyen benyomást lehet leszűrni egy adott állapotban lévő példány esetében. És az állapot a lényeg. Az összes többi dolog, hogy milyen is az az autó valójában, csak hosszabb használat után derül ki. És ilyenkor érdemes ítélkezni is.
Különben itt egy ellenpélda, amin látod az ilyen hozzállás visszásságát: vezettem már tropára tett Suzuki Swiftet is, egyszerűen semmi nem működött úgy ahogy kéne, a váltó recsegett, a kocsi nem akart egyenesen futni, minden kanyar halálfélelem volt a vadul morgó féltengelyek miatt, mindene zörgött és ette a benzint rendesen. Ja és lerobbant, kétszer. Kölcsönautó volt ez is. Tehát az ítéletem szerint szar autó. És ezután képzelj el egy patika módon felújított Zaporozsecet. Rövid távra, egy kis vezetgetés. Patent váltó, szép lakkozás, viszonylagos kényelem, szockó veterános életérzés, nincs halálfélelem, integetnek az utcán járkálók. tetszett. Akkor most a Zaporozsec jobb autó, mint a Suzuki? Szó sincs róla. Csak az állapot, ami nem mindegy.

Flak 2012.07.10. 12:14:59

@Gyurma73: Nem kevés, a modern olajokkal már lehet 1:50-ben keverni, sőt 1:60-ben is lehetne, de nekem így is jó. Régen 1:33 volt az ajánlott keverési arány, aztán ez módosult 1:40-re, aztán tovább, ahogy egyre jobb tulajdonságú olajokat lehetett kapni.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2012.07.10. 12:37:14

@Flak: szintetikus olaj?de azok meg drágák sajna.

thisisnotsound 2012.07.10. 15:13:32

@Niebur:
Maximálisan egyetértek. Hozzátenném még, hogy csak rövid utakra használja. Alacsony fordulaton, mert nem szereti, ha ordít indulásor. Nyilván nagy gázzal, mert lefulladna.

A tulajdonos védelmében megjegyezném, hogy a pár tízezer km-es (bejáratós) korú motort széthajtották, ezért az apósa egy barom. Ő meg azért, mert megvett egy nyilvánvalóan szétkúrt autót. Persze, sokkal olcsóbban adták. Nagyon megérte.

Az összes szerelőjének megagigamínusz, miért nem szól már neki valaki, hogy A, azonnal eladni B, motorcsere.

Képes azon hőbörögni, hogy milyen bonyolult már 2-3 gomb nyomogatása, meg hogy rossz helyen van a slusszkulcs, azon agyal, hogy hogyan buherálja meg az elektronikát és a kezelőszerveket, hogy olyan legyen mint egy 30 éves keletnémet "deluxe", de fogalma nincs hogyan kell használni egy autót.

Még pancsolt ukrán benzinnel kéne járnia, meg naptejet szétlocsolni az utastérben, esetleg házilag fogkrémmel "felpolírozni", és többet már nem is árthatna nyomorult gépezetnek.

Bejáratósan széthajtott motor + szinte kizárólag hidegüzemben, erőltetve járás + buherátor tulaj + lehúzós/alkalmatlan szerelők = ???

MIT VÁRTÁL, EMBER?

Niebur 2012.07.10. 17:24:02

@thisisnotsound:
Úgy látszik egyetértünk. Tulajdonképpen nem vártam semmit. Aki összeveti a műkörmöt az ABS-l, arra nem lehet mit mondani.

pifpaf 2012.07.10. 18:02:49

@Shadowbull:
A szex is biztonságosabb gumival, de ettől szeretni még nem szokták. :-D

pifpaf 2012.07.10. 18:11:55

@thisisnotsound:
Hát tőled nem sokat, de még azt is sikerült alulmúlnod.

Ratsche (törölt) 2012.07.10. 18:14:12

@pifpaf: Ez jol hangzik, de sajnos baromsag. Szerintem tanulj meg ABS-sel fekezni papa, es akkor majd nem kell a szar dumakba menekulnod gyakorlati tapasztalat hijan.

pifpaf 2012.07.10. 18:27:16

@Ratsche:
Megosztod velünk esetleg, hogy neked mennyit kellett tanulnod azt, amin nincs mit megtanulni?

thisisnotsound 2012.07.10. 19:13:54

@pifpaf:

AZ AUTÓTÓL ÉS MAGADTÓL MIT VÁRTÁL?

Igazad van, tényleg nem nagyon panaszkodsz, valószínűleg nem vártál mást.

Lehet furcsa, de talán sokaknak abszurd, hogy hogy a 10 éves, összesen 80 ezret futott autóba 46 e km alatt beleborul MÁSFÉL MILLIÓ FORINT.

nekem 17 éves van, 150 e km-rel vettem másfél éve, most van 210 e benne. Kb. a vételár + a gázszett + az összes szervíz (volt bőven, drága olaj, drága gumi...) került ennyibe, és mégis úgy érzem, hogy nem igazán volt szerencsém vele, mert az előző egy lerúgottabb darab volt, és mentem vele 1 év alatt 80 e km-t kb 600 e Ft ÖSSZ költséggel.

( 150 LE és fullextra. mielőtt a trollok kinyitják a szájukat: nem menőzésre, hanem napi több száz km-es autópályázásra használom)

Fel nem tudom fogni, hogy hogy nem adtad el az autót fél év után.

Ennyire van pénz szarásig, vagy a gyerekeid helyett inkább a kocsira költessz, amit NEM IS HASZNÁLSZ?

Bennem lenne a hiba?

Ja, és olaj+szűrő+1 db bowden+1 db szíj cseréje barátok között 6-7 ezer, üzleti alapon 10-12, utcáról beesőnek 15-17, bunkó gyökérnek bosszúból lehúzásul 25. Rólad meg lehúztak 27-et. Keress másik szervízt.

TheRminator 2012.07.11. 06:36:56

@Flak: Vicces vagy te is, hiszen nem tudod milyen állapotú volt az autó, de már véleményt mondasz. Egyébként eléggé újszerű volt, de a keletnémet igénytelenség volt az ami nálam kiverte a biztosítékot.

1. becsuktad az ajtaját, akkor kongott egy hatalmasat, borzalmas élmény volt
2. hiába volt jól beállítva, akkor is büdös volt, a kempingbe alig mertem elindulni vele
3. minden fém és műanyag igénytelenül volt megtervezve, és kivitelezve
4. bár szinte új volt, minden porcikájából zörgések, nyiszorgások jöttek
5. becsukott hátsó ajtónál kilátszottak a hátsó sárvédő rögzítő csavarok gyárilag
6. a felhasznált műanyagoknak köszönhetően, ha kinthagytad a napon, 1 óra után olyan szaga lett bent, mint egy műanyag áruháznak a reggeli nyitáskor

Ez csak egy kis része, a menetközbeni élményeket le sem irtam.

Ezek nem a kopásból, elhasználtságból eredő dolgok, ezek az igénytelen szocialista ipar trehányságából erednek. Lehetett volna legalább skoda szintű a wartburg, ha Honecker hagyta volna, de amikor belekerült a négyűtemű motor, akkoriban mindenki úgy nevezte: Múmia pacemakerrel :-)

Flak 2012.07.11. 12:20:20

@TheRminator: Na azért ne szivassuk már egymást, légyszi. Azt írtad, kb. 15 éve volt a dolog, akkor már régen nem új autó volt. Ebből gondoltam, hogy akkorra már simán lehetett hibája, több is. És volt is, mivel pl. az én autómban nem zörög semmi menet közben. Ha pedig zörög, kb. 1 perc munka megjavítani és utána csend van. Na de nézzük tételesen akkor:
1. Kongó ajtó. Elárulom, hogy a nem széjjelcsapkodott, és így elállított Wartburg ajtószerkezet nagyon pontos, 2 ujjal be lehet csukni az ajtót könnyedén erőkifejtés nélkül, két apró kattanást hallasz. És ilyenkor nem döng-kong az egész autó. Persze sokmindenkinek szokása volt csapkodni, mint az ólajtót, aztán lehetett szidni a pléhhangú Wartburgot. Tehát ez is kopás eredménye. Minkét autónkon szépen, halkan lehet zárni az ajtókat.
2. Büdös. Kétütemű. Ennyi. Ezenkívül persze aki Arol 2T-t használ 1:33-as keverési aránnyal, az ne csodálkozzon, hogy füstfelhőt húz. Szintetikus olajjal, 1:50-ben nem büdösebb egy dízel autónál, sőt kevesebb a látható szennyezés is (tudom, más jellegű a kettő, az egyik korom, a másik benzin).
3. Igénytelenség. Hát erre nem tudok mit mondani, nézz meg mellette egy Trabantot, Zaporozsecet, Daciát, de pl. a Lada és a Skoda is sokkal igénytelenebb, jóval hamarabb beléjük mar a rozsda, meg mivel önhordó karosszériával rendelkeznek, kevésbé bírják. (A polskit nem is említem) A lada műszerfala ráadásul lebomlik, a moszkvicsé is, a dacia meg eleve lego-minőség, neked kell összerakni. A Wartburg elemeit ráadásul nagyon jól, javíthatóra tervezték, csavarokkal lehet leszedni a sárvédőket, hogy alatta karbantartást végezhess. A Lada hegesztve van pl. Ez is egyfajta előrelátás azért. Persze mai szemmel lehet hogy igénytelen, de akkor nagyon is jó volt. A németek a pokolban is németek.
4. Zajok. Ezt már leírtam. Karbantartás hiánya, igénytelen kezelés.
5. Kilátszó csavarok. Ez legyen a legkisebb baja. Ez persze szubjektív dolog, ha nem tetszik, nem tudok vele mit kezdeni. Nekem pl. a sz*rrá műanyagozott autók nem tetszenek. Ízlés dolga. Cserébe az én autóm több mint 30 év távlatában is üzemképes és vígan, olcsón javítható, a maiak pedig eleve halálra vannak ítélve.
6. Wartburg-szag. Az nem a műanyagok szaga volt, hanem a padlón lévő kátrányos alvázvédő-szerűség adta ki. Én leszedtem, azóta nincs szag. Tesómén még rajta van, elviselhető. Igazából 1 perc alatt kiszellőzik. A korabeli autóknak mind volt valamilyen szaguk, ez egyáltalán nem érv. Akit pedig zavar, mondtam, orvosolható. De szerintem nem számít.

Skoda-szintű Wartburg. :D A Skoda nem jó példa volt, a farmotorral, ami nem fűtötte az utasteret, a bizonytalan úttartással (farmotor, hátsókerékhajtás), az alig pakolható csomagtérrel és egyes példányaiban még a hátsó ablakot sem lehetett lehúzni. Arról nem is beszélve, hogy a 120-as formaterve pedig eredetileg egy Wartburg prototípus volt. Ennyit róla.

Flak 2012.07.11. 12:23:32

@Gyurma73: Igen, ezért telt sok időbe, míg olyan helyet találtam, hol elfogadható áron mérik.

DeezL 2012.07.11. 12:44:11

@Flak: ez így van!mindegyik szocialista remeknél ellehet mondani az összeszerelési trehányságokat amit a köznyelv a Fiatra mondogat....közben egyszer elmentünk új autót nézni mert rámjött az 5perc,hálisten nem vettünk újat...nem is ez a lényeg a Corolla verzóban a vezető fölött is van egy tárolósdi,az rámszakadt mikor kinyitottam az ajtaját..tehát más autók is lehetnek összebaszva.. a Skodát én bírtam egyébként én Skodával kezdtem:D összesen 6db farmotorosom volt,sokkal jobban szerettem mint a Ladát pl. de az tényleg igaz hogy a Skoda annak idején akár 2 telet nem bírt ki...de a dacia tényleg egy retek fos..apósomnak az volt,amikor újonan megjött még én raktam össze:D,itt hiányzozz egy csavar ott hiányzott..meg a románok is ám lopták a dacihához való dolgokat,hogy tudjanak alkatrészt csinálni,ez a mendemonda...a Skoda karosszéria elemeket is legyártották előre azt kibaszták a gyár udvarára valami sufniba... a Wartburg egyébként jobb volt karosszériára mint a Lada mert a vizet elvezette egy csatornán....mint akár csak egy példa a Fiat Punto,meg sok más az újabb autók közül:)engem is körbe járt a szocialista remektermékek sorozata:D 100as SKoda,majd 105 S,még egy 105s(amit sokan 120asnak hívnak az a kasztni) jött egy Zasti,aztán lada 1200,nagyapámtól megörököltem a 2106ost de eladtam mert jó ajánlatot kaptam érte na meg kilómnéter is alig volt benne...ezután asszonynak lett véve egy 126 BIS(vízhűtéses,kulcsos,3ajtós,generátoros kispolos) azt követte neki az új 4ütemű trabi,én eladtam az 1200est jött a kocka 1500ös,eladtam jött 3db 120GLS SKoda,mellette vettem Wartyi 353 Deluxe majd Kispolskit,majd egy Moszvicsot eladásra...persze nem egyszerre..aztán közben eladtam az 1500öst jött egy Nagypolski...apósnak volt a Dacia 1310TX..később pár évvel volt egy Porsche 924esem abba számítottam be egy Záporjóskát...Oltcitot,VOlgát,Alekot meg csak szereltem...:D körbe jártak engem ezek az autók...

TheRminator 2012.07.11. 17:31:28

@Flak: Na azért az ndk-sok soha nem voltak képesek megközelíteni sem az nszk-t.
Ne haragudj, de bármennyire is próbálod szépíteni, a wartburg már a 70-es években is az autós hierarchia aljába tartozott.
Sárvédő: Mégis mi a búbánatot kellene egy hátsó sárvédő alatt karbantartani? Nekem egy 47 éves bogaram van, de a felújításáig le sem volt véve a hátsó sárvédője. Az elsők meg minden autón csavarosak szerintem.

Modernebb műanyag autók: Soha semmilyen keleti autó nem tud annyi km-t elmenni, mint a mai autók. 3-4x többet futnak, egy 10 éves autóban, főleg ha dizel, simán benne van 3-400.000 km. Egy keleti autónál kb 150e km volt az, amikor már mehetett a motorgenerál.

Ne gyártsunk már legendákat könyörgöm.

pifpaf 2012.07.11. 20:29:12

@thisisnotsound:
"Bennem lenne a hiba?"

Meglehet.

"Fel nem tudom fogni, hogy hogy nem adtad el az autót fél év után."

Ezen már meg se lepődöm, szerintem ne is erőlködj, még megárt. Segítek: mert fél év után még semmi komoly baja nem volt, és nem azért vettük, hogy legyen mit eladni.

DeezL 2012.07.11. 21:55:26

@TheRminator: nyílván de egy Wartburg Trabant kombót ne hasonlítsunk egy MErci,BMW kombóhoz!

de nyíilván igaz hogy a Trabinál 100ezer km--nél motorgenerál volt..de a NagyPolski 1.5öse nem volt már olyan rossz!Meg nekem ami volt 1500ös kockám az a Svédpiacra készült és sokkal többet bírt mint a magyarpiacra szánt társai.De!Minőségi váltás volt amikor már hoztam be nyugati autókat külföldről pl. 90es évek elején AUdi 100,VW Golf I stb..

Flak 2012.07.11. 23:01:28

@TheRminator: Jajj, mostmár a fejemet fogom. Az első hozzászólásomat olvasd már el, kb. az lett volna a mondanivalóm az egész témához. Nem mondtam soha, hogy a Wartbugnál nincs jobb autó. Csak azt, hogy jó autó és hogy nagyon, pofátlanul olcsón fent lehet tartani és egyszerű javítani. Éppen ezért jobb, hálásabb használtautóként, mint bármelyik a fent felsorolt járművek közül.

A 70-es években a Trabant és a Zaprorozsec, esetleg a Kispolszki tartozott az autós hierarchia csúcsába. A Wartburg elég drága (1979-ben 80 000 ft), de ennek ellénre közkedvelt is volt, majdnem annyira, mint a Lada (csak azt politikai okokból kellett mindenhol előnyben részesíteni). Úgyhogy ne gyártsunk már negatív legedákat! :)

VW bogár: ha a Wartburg neked szar, akkor mit mondasz egy olyan autóra, aminek az egyetlen jó tulajdonsága, hogy nagyon retró? (nyugatnémet Trabant) Egészen 1975-ig nagyjából egálban volt a 2 Németország autógyártása, mármint fejlettségi szintre. Pl. a gömbölyű Wartburg Európa egyik legsszebb autója volt akkoriban (ezt díjak és nyugati megrendelések is bizonyítják), a kocka is nagyon előremutató volt eleinte. Ott van a nyugati Auto-Union példája: kétüteműeket gyártottak sokáig. Ahogy a svéd Saab is pl. Nem volt az olyan rossz. Utána persze nagyjából 1975-től már kezdtek lemaradni, de azért bogarasként ezt akár tolerálhatnád is, hiszen a te kedvenc típusod is sokáig vegetált élő múmiaként (nem is értem mi ez a kirohanás).

"Mégis mi a búbánatot kellene egy hátsó sárvédő alatt karbantartani? Nekem egy 47 éves bogaram van, de a felújításáig le sem volt véve a hátsó sárvédője" Na látod, pont ezért. Alvázvédőzésnél azért nem árt odafigyelni olyan részekre is (főleg régio autóknál), ami takarásban van. És akkor nem kell 10 évente romjaiból újjáépíteni.

Modernebb műanyag autók: azt írtam, nekem nem jönnek be. Plusz az első kommentem, ami ide vonatkozik még. Ezenkívül továbbra is tartom, hogy a modern autók szarok, mert direkt úgy vannak belőve, hogy amint lejár a garancia, kezdjen el szétesni (nagybátyám minden autóját megbecsüli, garázsos gépek, de 5 évente cseréli őket újra,, mert garancia lejártával már jön elő belőlük a sok hiba). Így a garanciaidő alatt egy rakás pénz megy kötelező szakszervízre (hogy ne veszítsd el a garit), utána pedig mindenféle hibákra elmegy egy fél vagyon. Ezzel szemben az én autóm javításához nem kell számítógép, akár magam is megcsinálom, sőt, mivel nagyon kevés benne a nehezen javítható illetve pótolhatatlan műanyag, gyakorlatilag addig működik, amíg karbantartom. A sok számítógépes kocsi meg elektronikai hulladék lesz idővel. Ha belegondolsz, ma hol veszel bármit egy régebbi PC-hez? Sehol, mert már nem gyártják, egyes programjait le sem lehet furttatni már, mert egyszerűen megváltozott a technológia. Ez óriási szívás lesz a jövőben. Meg a sok hegeszthetetlen anyag (különleges fémek, műanyagok, karbonszálas elemek, stb). Az enyém pedig egy kis karbantartással még 30-40 év múlva is vígan rója majd az utakat. Erre akartam kilyukadni.

Flak 2012.07.11. 23:02:55

@Flak: Javítom magam: "A 70-es években a Trabant és a Zaprorozsec, esetleg a Kispolszki tartozott az autós hierarchia ALJÁBA" :) Kicsit vicces lett a mondat.

thisisnotsound 2012.07.11. 23:22:43

@pifpaf:
"és nem azért vettük, hogy legyen mit eladni."

Hanem azért, hogy alig használjátok, de legyen mire költeni. Ez valóban sokkal jobb.

DeezL 2012.07.12. 11:08:40

@Flak: tudod Flak én egyet értettem veled a Wartburgnál,de nem mindegyik új autó olyan hogy ennyit meg annyit elmegy és vége...nekem is tudod vannak régebbi autóim is,de van 1-2 fiatalabb és voltak is.. pl. ismerősömnek van egy olyan 156os alfája mint a miénk csak éppen a nagyobbik 2.4JTD 20V 175le(miénk 1.9 JTd16v 150le) ugyanúgy 8 éves és neki van benne 535ezer km és gyáriak a porlasztók és még lendítőkereket sem kellett cserélni,csak kuplungot!

pifpaf 2012.07.12. 11:31:31

@thisisnotsound:
Egy kocsi fenntartása pénzbe kerül, ezzel most bizonyára újat mondtam neked. Feltéve, hogy valaki hosszabb ideig szeretné használni. Kivéve persze azt az esetet, ha az ember saját kezűleg dolgozik rajta, az alkatrészek meg a saját kertjében teremnek. (Bár ez is csak akkor van így, ha egyébként unatkozna, és a kertben sem akar semmi mást termelni.) Persze akadnak olyanok is, akik azzal dicsekszenek, hogy olyan jól bánnak a répájukkal, hogy még a kupiban se kérnek tőlük pénzt, ilyen alapon biztos van, aki úgy tud valamit, hogy neki a szerelő és az autósbolt is ingyen dolgozik vagy ad motyót, de én inkább nem alkuszom.
Az meg, hogy alig használjuk, így ebben a formában elég félrevezető megfogalmazás. Viszonylag kevés kilométert megy a kocsi, de nem azért, mert havonta egyszer ülünk bele, hanem mert főleg rövid utakra használjuk. És attól, hogy egy adott esetben nem száz kilométert megyek vele, hanem csak tízet, még lehet éppolyan alapos oka annak, hogy kocsiba ülök.
És igen, egy bizonyos évi futásteljesítmény alatt a kilométerekre számított karbantartási költség annál több, minél kevesebbet megy az autó, de hát az autó egy ilyen állatfajta. Lehet, hogy pusztán forintokra átszámolva olcsóbban lehetne megúszni az életet, ha nem is tartanánk fenn kocsit, hanem szükség esetén taxi-busz-vonat-tehertaxi-bérautó-családbólkölcsönkértkocsi, de egy bizonyos életszínvonal fölött ez nem pusztán pénzkérdés. Nekünk legalábbis ehhez képest annyival egyszerűbbé teszi az életünket a saját kocsi, hogy már megéri fenntartani.
És hogy miért pont ezt? Mert ez van. Mert nem volt ráírva, hogy ezzel gondok lesznek, aztán azóta is így maradt. Én a kocsira nem egyszerű fogyóeszközként tekintek, és nem szándékozom eladni csak azért, mert volt néhány költséges javítása, amikor még meg se melegedett az ülés a seggem alatt. Bizonyára eldolgozgattál vele egy darabig, míg összeadogattad a ráköltött pénzt, én ezt még nem tettem meg, de tegyük fel, tényleg másfél millió az összeg. Na és? Képzeld, amikor megvettük, még alighanem lettek volna nálunk sokkal hülyébbek, akik kiadtak volna ennyi pénzt erre a kocsira, és akkor még egy métert se mentek volna vele, épp csak a birtokukba került volna. Ugyanis akkortájt nagyjából ennyi volt a piaci értéke. Ehhez képest mi néhány rézfityingért kaptuk meg. A ráköltött pénz jelentős része egyébként is puszta karbantartás, ami velejárója a dolognak akkor is, ha egyébként semmi baja sincs.
Amúgy valóban, a szerviz nem feltétlenül a legolcsóbb. Mondjuk ez részben azért van, mert itt az utolsó csavarmeghúzásról is számlát kapok akkor is, ha nem kérem. Nyilvánvalóan találhatnék olyat is, ami olcsóbban dolgozik, de ez sem pusztán pénzkérdés. Ha nekem van egy autószerelőm, az egy bizalmi pozíció, és lehet, hogy a seggedet vernéd a földhöz örömödben, ha olyan megbízható és olyan hozzáállással dolgozó szervizt találnál, mint ahova én járok.
Persze nyilván lehet nézni mindezt másképp is. Például hogy adjam el. Mondjuk te megvennéd? Én nyilván tiszta lelkiismerettel adnám el olyasvalakinek, aki végigrágta magát az ítéleten, de vajon van-e, aki ezt követően megveszi? Mondjuk a bontón kívül.
Lehet, hogy alaposan mellényúltunk ezzel a kocsival, de az is lehet, hogy az eddigi gondjai egyszeriek voltak. Majd kiderül. Ha nagyon akarnánk, és erre gyúrnánk, lecserélhetnénk másikra, de semmi kedvem ezzel foglalkozni. Én kissé konzervatív fajta vagyok, aki a jól ismert dolgoktól nehezen válik meg, és ennek a kocsinak már legalább ismerem az előéletét. Bizonyára van, aki emiatt hülyének tart, váljék egészségére, de valószínűleg bármely két véletlenszerűen kiválasztott ember viszonyában lehet találni olyan dolgot, ami miatt az egyik a másikat hülyének tartja. Én is tarthatok hülyének valakit, aki napi szinten többszáz kilométert autópályázik, mert én például nem szívesen tenném.

DeezL 2012.07.12. 11:54:53

@pifpaf: nyílván ez igy van,én meg van hogy napi több száz km-t megyek,mert muszáj...valamiből meg kell élnem nekem és a családnak is!Végülis szeretek vezetni,de már nem annyira mint fiatalabb koromban!Hetente van egy-vagy kettő Ausztria,attól függ...vasárnap vásárba menetel az is 160km odavissza.. havi 3netán 4 Olaszország! Meg amikor meg volt a boltom Szlovákiában akkor heti 1x oda is fel kellett néznem......

thisisnotsound 2012.07.12. 12:37:27

@pifpaf:
Nem tartalak hülyének. Le a kalappal a becsületes hozzáállásod előtt (már mint hogy nem tudnád jó szívvel eladni).

Az autószerelőmmel valóban nagy szerencsém van, jóbarátok ajánlották, hozzáértő, alapos, becsületes és baráti áron dolgozik, ez nem mindenkinek adatik meg.

Közelítsük meg másfelől a dolgot, két jótanács:

Ha csak rövid utakra használod az autót, 500 km-enként menj ki főútra vagy pályára, kicsit átmozgatni. Nem kell kitaposni a belét, de gyorsításnál piros zóna-1000/1500 rpm-nél válts, menj 5-10 km-t magasabb fordulaton. A piros zóna azt jelzi, hogy ennek közelében való tartós üzemeltetés a motor gyorsabb (200-300 e km helyett 100 e km) elhasználódásához vezethet, a motorra káros fordulatszám elérése előtt az elektronika letilt ("leszabályoz"). (Ha nem akarsz gyorshajtani akkor menj 4. ben 90-nel.)
A piros zóna a Te autódnál 6000-6500 között lehet. Tehát mindennapi használatnál 4000-ig nyugodtan forgathatod, semmi baja nem lessz. A fogyasztás pedig jobban függ a gázpedálállástól, alacsony fordulaton is lehet nagy gázt nyomni, ilyenkor is sokat fogyaszt. Tehát ha kis gázzal gyorsítassz magasabb fordulatra, akkor nem feltétlenül lesz magasabb a fogyasztás, mint hamar elváltva, magasabb fokozatban, azonos mértékű gyorsulás elérése érdekében nagy gázzal gyorsítva.
Ez nem árt a motornak, az ilyenkor keletkező hő és forró gázok, valamint az intenzív olajáramlás kitisztítja a gáz és folyadék utakat. Erre minden belső égésű motornak szüksége van, sőt, a kenési rendszer és a kipufogógáz kezelés inkább ilyen üzemre van méretezve.

A költséges motor/hengerfejgenerálnál olcsóbb, és biztosabb a jó állapotú, vagy felújított (takarításra, tömítésre, szimeringre gondolok) bontott alkatrészek beépítése. A legtöbb kisipari gépműhely nem tudja a gyári üzem munkájának színvonalát hozni.

Kívánok mostantól rengeteg gondtalan és élvezetes kilométert és évet az autódhoz.

pifpaf 2012.07.12. 20:14:35

@thisisnotsound:
Köszi! Annak meg főleg örülök, hogy a végére még civilizált módon is tudunk szót váltani. :-)

misi46 2012.07.15. 20:47:08

Ha én autószerelő lennék, ilyen ügyfélre vágynék mint a Roveres. Ennyire hogy lehet műszaki analfabéta?
Tényleg jobb neki a Wartburg.

pifpaf 2012.07.15. 22:31:32

@misi46:
"Ennyire hogy lehet műszaki analfabéta?"

Mire gondolsz?

misi46 2012.07.16. 08:17:24

@pifpaf: Talán arra, hogy egy átlag férfi, garázzsal, szerszámokkal, (hiszen írta, hogy a Wartburgját szétszedte) a leírt és méregdrága javitások felét ő is megcsinálhatta volna.
Peace.

pifpaf 2012.07.16. 10:23:08

@misi46:
Persze, ha van rá ideje. Annak idején a Wartburgra még volt időm, de ez az időszak már elmúlt. Jelenleg idő helyett két óvodás gyerekem van. Nyilván olcsóbb volna saját kezűleg csinálni a lehető legtöbb dolgot, de számomra (és ezzel nyilván nem vagyok egyedül) ez nem csak az anyagiakról szól. Úgy nem lehet kocsit szerelgetni, hogy egyik nap egy órát tudok rászánni, másnap semennyit, harmadnap mondjuk fél órát, aztán két napig megint semennyit, és így tovább. Ha egyik nap hozzáfogok valamihez, aztán húsz perc múlva a feleségem hazaér a gyerekekkel, akkor ki kell hogy essen minden a kezemből, de akkor a kocsi már ott van darabokban, másnap már nem tudjuk használni, aztán lehet, hogy még egy hétig vagy kettőig sem, amíg újra lesz annyi időm, hogy befejezzem, amit elkezdtem. Ilyen feltételekkel csak az izzókat tudom cserélgetni, meg a légszűrőt, mást nemigen. Meg a téli-nyári kerekeket, mert ha gumishoz vinném, akkor is ugyanannyi időmbe kerülne, csak még fizetnem is kellene érte, meg szitkozódnom sokat, ha a légkulccsal elnyírja a kerékőrcsavart.
Különben megsúgom: pont ezért kellett váltanunk. A Wartburg még most is megvan, szinte pontosan hat éve felbakolva, szétszedve porosodik a garázsban, és már arra sem emlékszem, hogy mit miért is szedtem szét rajta. Az elmúlt hat évben ha két órát tudtam rászánni összesen, már sokat mondtam.
És mellesleg az se célom, hogy az összes szabadidőmet a kocsira áldozzam. Azért akadnak más lehetőségek is.

BeZol 2012.07.17. 12:10:11

Balatonsoundon voltam, és előtte nem figyeltem, hogy kipostolták-e már a BMW-s irományomat, így bocsánat a kései reagálásért ;)
1. Nem vagyok bőrfejű, és nincsen megfélemlítő alkatom sem, teljesen normális átlagember vagyok ;)
2. Lehet, hogy "dúsgazdagok" vagyunk, de a válság sokaknak nem tett jót, és mi még pont a válság kezdete előtt 3 hónappal vettük a kocsit. Ilyenkor szerintem méginkább előtérbe kerül, hogy hol kap az ember minőségi szolgáltatást a kocsijához, főleg mennyiért! A tapasztalataink pedig mind azt mutatják, hogy a Győri BMW szervíze egy nagy rakás sz*r. Lehet, hogy másnak más a személyes tapasztalata, mi is elégedettek voltunk, amíg a maszek szervizes előttünk le nem engedte a Mini-ben az olajat, és mutatta az olajszűrőt is... Papíron persze a szervízben mindent elvégeztek... Ezek után nem viszi oda az ember a kocsiját, hogy vitt olajjal 35ért cseréljenek olajat és szűrőt kocsinként persze.
Budaörsi BMW-nél 1xer voltam, minden rendben volt, persze ott is minden ugyanilyen "drága" volt, és éppen külföldi fejesek voltak ott a BMW-től, mert valami nagyellenőrzés volt, és éppen az én kocsimon mutatták meg, hogy miket csináltak, és hogyan, így tutira nem simliztek semmit, így ők egyelőre 10/10 mindenképpen.
A szentendrei úti BMW pedig az öreg csóka miatt full negatív. Annyira lenéző, bunkó, és köcsög volt, hogy ezek után végképp nem megyek oda, hiába lennének perpill a legközelebb. Persze ez is csak személyes tapasztalat, másnak nem lehet ilyen problémája velük, csak én voltam a szerencsés...
3. Maszek szervízben Unix-ról megrendelik az alkatrészt, pikk-pakk megcsinálnak ők is mindent, mindezt sokszor negyedannyiért. Az alkatrész pedig ugyanúgy gyári alkatrész, hiszen maga a BMW gyár is beszállítókkal dolgozik, csak ami a BMW márkaszervízbe megy, az BMW emblémás, míg amit Unix-ról rendelve gyári minőségben kapsz, az ugyanannak a beszállítónak a terméke, csak éppenséggel a saját emblémájával, de ettől egyáltalán nem lesz sz*rabb az autó.
4. Attól, hogy van pénzed, szerintem feleslegesen ti sem akartok olykor 4xer annyit fizetni ugyanazért a munkáért, főleg ha azt csak félig-meddig csinálták meg, vagy persze sehogy! Attól, hogy van pénze az embernek, nem kell egyből hülyének is nézni, ezt sokan elfelejtik, és ahol csak lehet, le akarják húzni, akkor meg persze spúrnak nézik, ha nem tejel.
5. Jöhettek itt azzal, hogy 330i 12 literrel is eljár, ez biztos így is van, ha az új 8fokozatú automata van benne, de ha még a manuális fajta váltó van benne, akkor csak poroszkálással eszik talán annyit. Tudom, kérdeztem!
És ne felejtsétek el, hogy ez egy keménytetős Cabrio. Nem sedán, nem touring, se nem coupe. 1825kg-os a kocsi, plussz még az extrák kitudja mennyit nyomnak rajta! Ugyanezzel a motorral egy E92-es Coupe 1600kg, a Sedan pedig 1550kg. Na majd ha ültök a 330i-ben +250kg-mal tartósan, akkor mérjetek fogyasztást, és hasonlítsátok össze az enyémmel, mert nekem nagyon az az érzésem, hogy igenis el vagytok tájolva, hogy tetemes túlsúlyjal menve fogyaszt a kocsim a szemét kiszúrva is 8.5 litert. Lehet itt ellenkezni, de speciell pont egy 330i E93-as Cabrios tulajjal beszélgettem, és ő mesélte nekem, hogy NEM TUD 14 liter alá bemenni, átlag 14-16 között eszik neki, és ha szúrja neki, akkor 19 vagy feljebb. Az M3as-nál sem mindegy, hogy Coupe vagy Cabrio, ezzel már megint tévedésben vagytok, ott is eszerint tessék gondolkodni. Az már más tészta, hogy ott csak nagyjából tippeltem, hogy 24 liter körül ehet, hiszen vezettem X6 és 7es hibrideket 485 ill. 465 lovas 4.4-es benzines turbós motor + hibridhajtással, és azok 20-22 liter között ettek tesztkörülmények között hibridekként! Az M3 pörgős V8asa pedig nem turbós, hogy alacsony fordulaton is csapathassa az ember neki. A pörgés pedig naftába kerül.
6. És akkor most lehet számolgatni, hogy megérte-e a felárat a 330D a 330i-hez képest. Majdnem 130.000km van a kocsimban, 8 literes átlaggal számolva kijön, hogy a mostani 420as diesel árat figyelembe véve / mikor vettük, még 335ért is sikerült tankolni :( / megkapjuk, hogy eddig közel 4,4 millió Ft-ot költöttem üzemanyagra 4 év alatt. Nézzük a 330i 14 literes fogyasztását: ugyanennyi km alatt költöttem volna 410es benzinárral számolva 7,5 millió Ft-ot csak az üzemanyagra!!! Ez barátok közt is legalább 3 millió Ft. Nézzük a mostani modellfrissített 3as cabrio árlistát: 330i cabrio - 15.094.000 Ft ; 330D cabrio - 15.255.000 Ft. Szóval akkor most megérte, hogy 2.7 millió maradt a zsebemben, sőt, egyre több fog maradni, vagy nem? Szerintem már kényelmi szempontból is megérte, hogy csak 700km-enként kell tankolni, nem pedig 400km-enként, az idő pedig pénz ugye ;)
Annyit azért még hozzátennék, hogy mikor vettük a BMW-t, akkor 14.5ről indult, a 335i pedig 14.8ról, ez pedig most 15.9, magyarán anno biztosan nem volt ilyen szűk a különbség a 330D és a 330i között, de így is behozta a felárat a diesel.
7. Egyelőre tökéletesen működik a turbó a kocsin, annyi, hogy mostanra jobban hallani, hogy sípol, de mint hozzá nem értő rákérdeztem, és azt mondták, hogy amíg nem eszi az olajat, addig semmi baj. És igen, sajnos nagyon sokszor nagytempó után várakozás nélkül állítottam le a kocsit, ill. hidegindítás után 50m-rel padlógáz hogy átérjek a zöld lámpán biztos nem tettek jót neki, de a 120ezredik km óta tudom, hogy figyelnem kell erre, és azóta figyelek is, de nekem ezt előtte soha senki nem mondta sajnos. De nézzük a dolgok jó oldalát, tökéletesen működik még a turbó, csak kicsit jobban megjött a hangja ;) De akkor rójuk fel a turbó árát a üzemanyagköltségekbe, még így is a diesel felé hajlik a kacsacsőr ;)

subtotal 2012.07.24. 09:36:37

@akos696: "Biztos jó a 30d, de azért nem kell elhinni a 30i 16-20 l szóló adatait, hacsak nem versenypályán használják. És bizony a 30d-re már rég rá lesz költve 1M (turbó, hengerfej, üzemanyagrendszer, lendkerék, dpf stb), míg a 30i-re csak a kötelező karbantartás."

Szerintem annyira megalapozott a 16-20l a 30i-nél, mint az 1M a 30d-nél.
Általában nem igaz, de lehet valóságalapja is akár.
Persze magadnak megmagyarázhatod, miért akarsz 30i-t (egyébként nekem is forog a fejemben ez a motor az opciók között), de jobban jársz, ha próbálsz objektív maradni.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.07.24. 09:59:37

@subtotal: Egy közös nyomócsöves dízelnél sokkal nagyobb a meghibásodás veszélye, mint egy sima szívó, hagyományos injektoros benzinesnél. Ez tény, vagy belátja valaki, vagy nem, de így van. Elmehet 3-400 e km-t nagyobb ráköltés nélkül, de erre kicsi az esély. 150-200 e km után bármi bármikor behalhat és nem nehéz akár 5-600 e ft-ot otthagyni a szervizben. Ehhez nem is kell BMW-nek lenni, igaz ez bármelyik mai dízelre (bár a BMW dízelekkel tényleg kevesebb a gond). Már gazdaságossági előnye sincs, mert az ember berakat egy modern szekvenciális gázrendszert és helyből spórol 30-40 %-ot, ami egy 15L átlagfogyasztású autónál 9 re megy le és az üzeme is sokkal tisztább lesz egy dízelnél. Szóval a dízel mellett csak a bődületes nyomaték maradt az én szememben, semmi más előnye nincs. Viszont a többi annyira hátrány, hogy ez az előny eltörpül.

Dízel teherautóba való, ahova eredetileg is szánták, oda kell az a nyomaték, mert különben nem viszi el az árut. Csak rengeteg reszelgetéssel, finomítással, bonyolult technikával elérték, hogy személyautóba is megállja a helyét. És ez mindenkinek megéri (gyártónak, alkatrész forgalmazóknak, szervizeknek) csak sokszor a vásárlóknak nem. :) Tudom, mert nekem is megéri. :)

subtotal 2012.07.24. 22:53:46

@akos696: "nagyobb a meghibásodás veszélye" - ezt nem is vitatja senki, én sem.
Azt vitatom, hogy: "a 30d-re már rég rá lesz költve 1M, míg a 30i-re csak a kötelező karbantartás".
Az 1M túlzás, egy 300-500eFt-os tétel beeshet, de olyan hogy az összes meglegyen (turbó, váltó és injektorsor) ahhoz komoly pechszéria vagy széthajtott autó kell.
A szívó benzinesek sem mentesek egyébként a meghibásodásoktól, pont a BMW-nél is volt üzemanyagrendszer gyári hiba. A turbós benzineseknek pedig már bonyolultsága is közel azonos.
Egyébként pedig volt akinek DPF-et akart cserélni a benzines kocsijában a BMW szakműhely, szóval... ;)

"150-200 e km után bármi bármikor behalhat"
Hogyne, persze...de ugye ez a benzinesekre is igaz, csak a motorra kevésbé.
Én 190e km-rel vettem a dízelt, a motorra 90e km alatt egy 160eFt-os tétel ment rá a normál karbantartáson túl. Ez összevethető a gázszett árával, szerintem. Tudom, egy autó nem mérvadó, de: az ilyen autót Európában vásárlók közel 75%-a olyan tudatlan, mint én :) A felsőkategóriában közel 90%.

Gázrendszer: lehet annyit eszik vele, mint a dízel, de a hatótáv közel sincs akkora vagy oda a csomagtartó fele és a variálhatósága.
Azért megnézném a 9 liternek megfelelő gázfogyasztást mondjuk 140km/h körüli pályázásnál.

Michel Djerzinski 2013.12.29. 21:27:09

@Altaïr: apád farkát, jók a svédek, olaszok is, ha európai!!!!

Michel Djerzinski 2013.12.29. 21:32:05

@DeezL: a kurva anyád, ne itt zsidózz!!!! és hagyd az angol autókat békén!!!

DeezL 2013.12.29. 23:41:54

@Michel Djerzinski: ez felettébb kúltúrált hozzászólás volt,csináltam jó pár Rovert azért ez a véleményem!

Altaïr 2014.01.03. 15:52:08

@Michel Djerzinski: Nehogy agyérgörcsöt kapj, higgadj inkább le. Ez csak az internet.

Michel Djerzinski 2014.01.03. 15:56:10

@Altaïr: Én agyérgörcsöt?! Há' te hülye vagy! :D Legfeljebb te kaphatsz, mivel projektálsz...

Na, takarodjál is vissza a latrinára, oda hátra, tudod, te kis pöcs.