Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Ennyiért vehettél volna egy jó Kalost!

  2012. június 24. - prokee

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Van egy balfék haverom...
2014-07-16 17:55:20

...aki nemrég autót vett Németországban. Egy kiváló, 330.000 km-t futott

Prága-Drezda - a második 300 kilométer
2014-06-05 17:02:50

Hosszú hétvégés kirándulásunkat ott hagytuk el , hogy János várából továbbindultunk. Már cseh területen

Ha valaha eszedbe jutna kínaiul tanulni, ez riasszon el
2014-05-20 11:14:48

Azt olvasom , hogy: A kínaiakkal történő kínai nyelvű beszélgetést nehezíti, hogy a mandarin nyelv

Prága-Drezda - az első 300 kilométer
2014-05-13 16:18:58

Áprilisban kirándulni mentünk . Prágát és Drezdát vettük célba, négy gyerekkel. Útközben pedig itt-ott

Miközben Tibby Kirgizisztán egyhavi GDP-jét költi el épp az E28-ra, folyamatosan azzal oltogat, számoljam már ki, mennyit költöttem az E32-re az elmúlt két évben, és ebből hány kilométert sikerült megtenni. Szívemen viselem lelki békéjét, és ha az nyugtatja meg, hogy van nála is nagyobb balek, hát én szívesen segítek.

 

A kezdő tét valahol 465 ezer körül volt, ennyi kellett ahhoz, hogy az autó a nevemre írva, biztosítva, vizsgáztatva menetkész legyen. Innen indulunk tehát, azóta megtettem majdnem kereken húszezer kilométert – gyorsan végigszaladunk tehát azon, hogy ez mennyibe kerül nekem. Az üzemanyagköltség persze kimarad – egyrészt sosem jegyzem, másrészt pedig az alábbiak csak a szűken vett fenntartási költségekről szólnak.

A viszonyítási alap legyen mondjuk Pista Vulvája, hiszen tudhatjuk, hogy a nagyjából kétszázezerbe kerülő tizenkétezer kilométer egyenlő a „Gondtalan élettel, egy marék ropiért". A lélektani határ tehát 1666Ft / 100km (UPDATE - elszámoltam persze egy nullával...) körül van, ha ez alatt állok meg, jól jártam, felette balek vagyok.

Szaladjunk előre, nálam ez a szám… tádádádááámmm: 7725Ft / 100km.

Ennyiből már vehettem volna egy jó Kalost – ez volt drága kollégám első reakciója. Nem tudok vitatkozni vele.

Forintosítsuk: 1.545.000, azaz egymillió-ötszáznegyvenötezer forintot toltam bele az autóba kicsit több, mint két év alatt. Horror, borzalom, mindeközben az autó ér nagyjából háromszázötvenet, és jelen állapotában kívánna még félmilliót legalább.

Balek vagyok? Igen. Jól érzem magam a balek-autóban? Igen.

Néhány hete egy benzinkúton véletlenül összefutottam Lacival, a neppersráccal, akitől az autót vettem. Elcsodálkozott azon, hogy még nálam az autó, ráadásul megy is. Elmeséltem, hogy gyakorlatilag minden elromlott már, ami csak van az autóban, de amikor épp működik, akkor megbocsájtok neki minden szívást, szerelést, szenvedést.

Értette, miről beszélek, egy limitált 850 CSi-vel él gazdasági közösségben.

Nos, akit részletesebben érdekelne, mire sikerült elszórnom egy rendes, egyéves családi autó árát, annak szemezgetek egy kicsit. A borzalmas végösszeg ellenére az árak itt-ott gyanúsan olcsónak tűnhetnek – ez nem a véletlen műve, jelentős kedvezménnyel vásárolom az alkatrészeket, illetve a munkák domináns részét magam végeztem, így nem kellett munkadíjat számolnom.

Vesedonor

Vettem egy donort. Szövetbelső, alufelnik, szintén sorhat-háromliter, automata, 150.000-ért. Elég sokat felhasználtam belőle, bár néhány esetben komoly problémát jelentett a két év eltérés a gyártási időben.

Ő a donor, jó hasznát vettem

Fékek

Első tárcsa, első betét, kopásjelző szinte azonnal, a vásárlás után, pár hónappal később a hátsó is, majd idén tavasszal a vizsga előtt hátsó tárcsák, kézifék-pofák, és persze újra hátsó betétek is. Nagyjából 90.000 Ft.

Futómű

Jobb alsó lengőkar és jobbos komplett kormányösszekötő rúd a vásárlás után, aztán szép lassan stabilizátorpálcák elöl-hátul, hátsó lengőkarok szilentjei, egy hátsó kerékcsapágy, első lengéscsillapítók, összesen valahol 170.000 magasságában

Kerekek

Az autón vásárláskor téli gumik voltak, nem is fiatalok, pocsék állapotban. Muszáj volt bevásárolni, hogy ne az életemért reszkessek nyolcvan felett. Uniroyal téli garnitúra 105.000-ért, Falken nyári 125.000-ért, utóbbit a donor alufelnijeire szereltük.

Motor

Hát volt gond. Először is kipróbáltam, hogy dombnak felfelé tudja-e hármasban a 180-at (lezárt német autópályán természetesen), és vajon bírja-e. A válasz: igen, nem. Egy ideig tolta magát, aztán a hangja „elfurcsult”, és a ménes könnyed galoppra váltott. Eltört a kettes henger egyik himbája. Gyors tanakodás után megkapta a donor hengerfejét, egyszerűbb és gyorsabb volt átrakni, mint átfűzni a himbasorokat, plusz a veztengely bütykei is vállasodtak már itt-ott. Aztán főtengely- és vezérműtengely-jeladók, gyújtáskábelek, gyertyák, meg persze háromszor olaj és szűrők. Jött új rotor, átkerült a donor önindítója, összes üzemanyag-és vízcső, termosztát, az eredeti, négyféle injektor helyett a megbontott motorból hat egyforma, számtalan tömítés és szimmerring az olajfolyás megszüntetésére. Összesen valahol 310.000 Ft körül álltunk meg.

Folytonossági hiány

Hajtáslánc

Az elmúlt két évben a folyamatos szívások ellenére sem állt az autó egy napnál tovább, kivéve az egyetlen esetet, amikor a váltó megadta magát. 4HP22 négysebességes automata, számtalan típusban megtalálható, relatíve egyszerű szerkezet, nehéz agyonvágni. Az én autómban azért sikerült extrém módon elhaláloznia. A „három és feledik fokozat” időnkénti beváltása még elviselhető volt, de egy csendes tavaszi napon egyszerűen bezárt a citrom, és ettől kezdve örökhajtóssá vált, mint egy olcsóbb gyerekbicikli. A megoldás adott volt, hiszen a donor finoman, lágyan és biztosan váltott - ám ez a sima hidrodinamikus verzió volt, az eredeti pedig elektronikus vezérlésű. Sebaj, néhány apró szívás – az olajhűtő csöveinek más volt a menete, cserélni kellett a kickdownkábelt, nem egyezett a tolatókapcsoló csatlakozója – mellett azért a műtét sikerült. Apró szépséghiba, hogy a műszerfal azóta is minden indításnál pánikolva sípol, hiszen nem látja a váltót az autó alatt, arra a két-három évre, amíg sorra nem kerül az eredeti váltó javítása, így is megfelel.

Volt persze még kardánkereszt és kardánfelfüggesztő csere, új váltó- és motortartó bakok, majd mindennek megkoronázásaképpen a kardán hátsó aszinkron-csuklója. Egy elsőkerekes autó féltengelycsuklóját kell ideképzelni, a bordás kiállás nélkül. Csak gyári, ötvenezer, és persze nem volt jó hozzá a donoré, mert más a csavarok osztóköre. Fájt, nagyon fájt.

Ja, és volt szűrő- és olajcsere mindkét váltóban. Ez a szekció kábé 250.000-be került.

Kipufogó

Szinte felüdülés arról beszélni, hogy a 60.000-től felfelé kapható (de inkább nem kapható) hátsó dobot sikerült 17.000-ért megvásárolni elfekvő készletből, az elejét pedig kisebb javításokkal összehoztuk a donoréból. Kellett még néhány felfüggesztő elem és egy lambdaszonda, valahol 70.000-nél álltunk meg.

Elektromos rendszer

Volt vele munka. Szerencsére alkatrész alig kellett. Egy Banner akku, két első fényszóró, egyéb apróságok. Bónuszként kapott az autó egy fixen beépített 230V-os invertert, hogy telefon, laptop, fotóakku töltése megoldható legyen. A Google szerverparkját megszégyenítő kábelrengeteg ellenére ez volt az egyik legolcsóbb terület, olyan 65.000 körül megúsztam.

Karosszéria

Gázteleszkópok a géptetőhöz és a csomagtartóhoz, patentek, némi díszléc, a donor krómdíszlécei a fekete Shadow-line dekor helyett, egész olcsón megúsztam, de legalább nincs is látszatja, a rozsdanyomokhoz, karcokhoz, festék-leverődésekhez még nem is nyúltam. Cserélni kellett az első szélvédőt is, kerettel, díszléctartó patentokkal. Nagyjából 100.000 Ft. lett a vége.

Beltér

A legtöbbet itt spóroltam a donor cuccaival. Kihajítottam a bőrüléseket és a műanyagnak látszó fadekort. Lecseréltem a C-oszlopok burkolatát a belső lámpákkal együtt a térképlámpás verzióra, beraktam a hátsó napvédő rolót. Átraktam az M-es kormányt az ismeretlen okból belekerült E28-é helyett, no és persze a donorban talált gyári CD-tartót is becsavaroztam a középkonzolba. Ide némi aprópénzt költöttem csak.

Ezen kívül – jobb ötlet híján – ide sorolom a klíma életre lehelését is. Meglepő módon a gáz elvesztésén kívül komoly gond nem volt, bár a terelőlapátok léptetőmotorjait három helyen vissza kellett pattintai a fészkébe, meg talán két széthúzott csatlakozót összetolni.

Legyen tehát a végösszeg a gáztöltéssel együtt mondjuk 30000 Ft.

Papírköltség

Természetesen az eltelt két évben volt egy műszaki vizsga, szükség volt egy futóműállításra, egy gázbizonsági szemlére, és fizettem némi KGFB-t. A megállt váltó miatt egy soron kívüli trélerezés is beugrott. Ez megdobja még a listát nagyjából 80.000 Ft-tal.

Kedves szőke hölgy nyoma, aki elindult, mert elbambult.

Valahogy így állok kicsit több, mint két év, és nagyjából 20.000 km után. Illetve ettől rosszabbul – mint említettem, még legalább félmilliót kívánna az autó. Kezdődik azzal, hogy a szívó gázrendszer ebbe az autóba a legrosszabb választás volt – az előző tulaj nyilván spórolni akart. Most azonban a keverőfej a 80mm átmérőjű szívócsövet 34mm-re szűkíti, amitől az autó sem gazdaságos, sem lendületes közlekedésre nem alkalmas. A szekvenciális gázinjektoros átalakítás szerény becslések szerint is nagyjából 120-150.000 Ft lenne. Tervezem már a megvétel óta, de mint fentebb olvasható, mindig közbejött ez-az.

A karosszéria sincs fényes állapotban, lakatolás és az ezután szokásos kozmetikai fényezés is szükséges volna – különösen gáz, hogy látható, feltűnő helyeken is van némi rohadás. Gyors és hatásos rombolást végzett az esztétikában az a szőke hölgy, aki Vitojával az álló sorban elindult, összetörte a hátsó lökhárítómat, és megnyomorgatta a hátfalat. A korrekt javítás új alkatrészekkel nagyjából 850-900.000 Ft lenne, ami a biztosítótól kapott 208.000 Ft-hoz képest meglehetősen magas – így természetesen barkácsolás lesz belőle, a donorból megmaradt hátsó lökhárítóval és a hátfal óvatos egyengetésével.

Szintén a tartalékautóról mentettem meg négy egész szép ajtót – sajnos színben erősen elütnek, hacsak nem egy amerikai sheriffautót akarok megformázni. Cserélni viszont igen kéne, a mostani ajtók egyre több rozsdát pergetnek ki nyitáskor. A szélvédőm ismét berepedt, egyelőre nem jutott ki a széléig – kis szerencsével megmarad az utas előtt, akkor halogathatom még a cseréjét.

Szóval volna még mire költeni. Van az a lélektani határ, ahol az ember feladja a küzdelmet, és egy másik autó után néz – én azonban valószínűleg átestem ezen a ponton anélkül, hogy észrevettem volna. A csomagtartóban már sorakoznak az apróságok a hátsó lökhárító felszereléséhez, és már keresgélem a megfelelő gázszettet is.

Nem lesz vége, sosem lesz vége.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr284603227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Phrascarica 2012.06.25. 10:27:29

...vagy éppen Suzuki Swift 1.0 mint jelen esetben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.25. 10:42:23

@Phrascarica: Mi vana tömeggyilkossal, amikor épp kiscicát ment meg? :-D

Jó, bocsánat. Nem kell válaszolni. Ez tényleg demagógia, trollkodás. :-D

R500 2012.06.25. 10:46:03

@prokee: biztos, hogy ezekre a kommentekre gondoltál???:)

R500 2012.06.25. 10:49:24

@pizo: én nem élcelődtem rajta, sőt akartam szaladgálósnak egy Matizt.

Házas motoros 2012.06.25. 10:53:23

Háromnegyed éve vettem egy 2000 évjáratú piros 1.4-es B Corsát. Azóta ráköltöttem Csak alkatrészekre 180.000-at plusz egy másik fejegység 25.000.- Ergo idáig 200at és mentem vele kb 13000km-et. Az autó most jó. Lehetne még aranyozni, de most a 12 évéhez képest kb. tökéletes. ÉS EL KELL ADNOM, MERT PLUSZ KÉT GYEREKÜLÉS, KÉT GYEREKKEL, ÉS A KIEGÉSZÍTŐIKKEL (PL IKERBABAKOCSI) NEM FÉR BELE!!!!!! MEGŐRÜLÖK!!! Ki sem számolom mibe került az elmúlt 13000 kilométer! Nem a reklám helye, de fent van a használtautón, ha valakit érdekel. Az ára alkuképes.

közösperonos átszállás 2012.06.25. 11:07:21

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "És Akkor látod, miért irreleváns ebben a helyzetben, hogy mit ír a törésteszt. "

Bocs, de maga a kiindulás volt az, hogy volt a törésteszt, amit láttak a gyárban, és...

Ami azt bizonyítja, hogy a gyárban hülyék ülnek, és azt sem képesek felfogni, mit mér egy törésteszt és hogyan. Vagy, és ez valamivel valószínűbb szerintem, a gyárban mégse ennyire hülyék ülnek, tehát a sztori így nem igaz, ezt csak faékek terjesztik.

közösperonos átszállás 2012.06.25. 11:09:48

@DocBulywood: "sajnos nem lehet megkúrni C.C. Catch-t, mert már löttyedt a melle"

Ez csak növeli az esélyeidet -- igaz, C.C.Catch már nem olyan, mint húsz éve.

Na pont ugyanígy, most már megvehetnéd ezt a BMW-t is, csak ez se épp olyan, mint húsz éve...

Lowtyo 2012.06.25. 11:15:58

a poszt címe helyesen:
ennyiért vehettél volna egy jó bmw-t - avagy nem kell minden vackot megmenteni.
add el, mielőtt beletolsz még egy millát és vegyél egy patika e32-t, amivel a szopás-élvezet arányt megfordíthatod 90%-10%-ról 10%-90%-ra.

lanyi 2012.06.25. 11:23:31

Szerintem, két változata van az autó birtoklásának.
Az egyik szerelem, a másik használat.Én is hajlamos vagyok szerelembe esni.:)
Imádom a prémium autókat, ha tehetem persze.Néha viszont a praktikum kerül előtérbe.
Ha valaki praktikus autót szeretne, vegyen mondjuk egy f astrát 300-ért.Azt olcsó fenntartani.
Ha megteheti anyagilag vegye meg álmai autóját.
Mindenkinek szíve joga, eldönteni mit szeretne.

Szerintem pénzkidobás egyedül az új autó vásárlása.Az az igazán gazdagok sportja:)

Rocko- 2012.06.25. 11:23:54

@Phrascarica: hát ha még a Trabantot is hozzávesszük, tiszta káosz, most hogyan kell skatuályzni, ÚRISTEN, MI LESZ?!?!

Rocko- 2012.06.25. 11:25:04

@Lowtyo: vagy béikszet százé. :)

deak.atti 2012.06.25. 11:33:10

@Phrascarica:

Szia!

"Például akinek van mondjuk egy Daewoo Kalosa is a BMW mellett azzal mi van? "

Annak van egy megbízható tucat-autója az élményautója mellé. Mert azért tegyük hozzá, hogy a Kalos a tökéletes helyváltoztató eszköz, mindennemű vezetési élmény nélkül. A-ból B-be elvisz és viszlát!

DA

gergo · http://www.partypeople.hu 2012.06.25. 11:48:44

Gazos auto letere hogyhogy ilyen kormos a kipufogoveg? Az enyem femtiszta.

Masik es bocs hogy a baleseteddel peldalozok: szerintem ezert sem szabad a hatso lokharitoba epiteni a betoltonyillast. Egy nagyobb koccanasnal az egesz leszakadhat, eleg kellemetlen ha ott log a gaz csovezese a levegoben. 10e forint kornyeken felviszik a tanksapka melle - ha mar ugyis at akarod allakittatni a gazszettet is, javaslom, hogy rakasd at ota a toltonyillast.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.25. 11:53:22

@közösperonos átszállás:
"hogy a gyárban hülyék ülnek,"
Én csak elmeséltem egy talán érdekes sztorit, ami talán megtörtént, talál urbán legend.
Erre már ott tartunk, hogy ki miért a hülye.

Többet meg sem szólalok.

scuynat 2012.06.25. 11:54:37

Ennyi az egész: a szerelmedre költeni kell. Ha nő az illető, és nem egy autó, akkor ennél még nagyobb a budget.

közösperonos átszállás 2012.06.25. 12:14:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Én csak elmeséltem egy talán érdekes sztorit, ami talán megtörtént, talál urbán legend. "

Én csak alátámasztottam, hogy miért tuti, hogy urban legend.

Nézd, akik a gyárban ülnek, azok vagy hülyék, ha nem tudják, hogy a csillagok csak kategórián belül érvényesek, vagymeg tudják, akkor meg a sztori így nem történhetett meg. Szerinted?

Dixhorn 2012.06.25. 12:16:32

@lanyi: Akkor a gazdagok sportja az új autó, ha 3 évente cseréli. Szerintem ha megveszed és 10 évig használod, akkor nem teljesen mindegy? Ha tehetném csak újat vennék.

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 12:19:23

Jajj, Prokee, még mindig cigányul néz ki a kocsi, hiába lapátolod bele a pénzt... Mi vesz rá valakit, hogy egy ilyet megvegyen, első körben? Egy ennyire lefingott, kiherélt, csúnya kül- és belterű pénztemetőt, ami még műszakilag is össze van esve?

A leírtak alapján a 150 ezres donor jobb állapotban volt. Ha már szar, legalább olcsó legyen, nem? ;-)

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.06.25. 12:24:43

@kitiltott, de seráfütty:
"Mi vesz rá valakit, hogy egy ilyet megvegyen, első körben?"

A szerelem :)

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 12:29:54

@prokee: Ezt értem, de te mint szerelő, miért ugrottál bele éppen ebbe a példányba?

téjézé 2012.06.25. 12:31:31

Egy tipikus autóbuzi története, mint amilyen vagyok én is. Aki akkor is megmutatja, hogy ezt az autót igenis lehet használni mindennap, meg lehet csinálni tökéletesre, a pénz nem minden, az érzés a fontos! A saját példám (senkinek nem ajánlom hogy kövesse! - legalábbis ebben a formában): vettem egy Zsigulit 7 éve, szépen rendbe raktam, minőségibb alkatrészekből. Használtam, itt ott megsérült a mindennapok során így kikasztniztattam, telibe fújattam. Hála az égnek fél évre rá elverte a jég - egész kevés hupli lett rajta ahhoz képest hogy tojás méretű volt a jég - szépen kijavítgattuk, ezután sikerült hátulról fognom a piros lámpánál egy opelt... A biztosító fizetett, nem eleget de a felét állja a kárnak. Így most vagyok a második restaurálás előtt. Ez eddig nekem a 80 ezer forintos vételárat és papírmunkát benzint nem számítva megvan az: "500-ezer forintot költöttem egy Zsigulira ami rosszabb állapotban van mint amikor hozzám került" rang.
Szerintem arányaiban én lehet hogy valamit még rosszabbul csinálok :D De megérte szerintem. Most úgy vagyok vele, ha nem is lesz szép, legalább nagyon jó lesz!

téjézé 2012.06.25. 12:38:15

Kiszámoltam: 32000 km kb 500 ezer forintból az nálam 1562 Ft/ 100km. Akkor ez még jó arány.

lanyi 2012.06.25. 12:58:22

@Dixhorn:
Igazad van, de ha 2 éves korától 12 éves koráig használsz egy autót, az jóval olcsóbb mint 0 tól 10 éves koráig használni.

Dixhorn 2012.06.25. 13:03:58

@lanyi: Igen, de a két év alatt belemehet elég sok kilométer, vissza is tekerhetik, meg meg is csukhatják, amit én megint nem veszek észre. Tehát ezért nem játszik igazán elméletben nálam. Egyszer volt egy két éves kocsim. nem volt törve elvileg, mégis mindig húzott jobbra asszem, nem lehetett megcsinálni. Szóval nekem nem kéne használt akkor sem. De mivel nincs pénzem újra ezért ilyen 3-4 évest kell megcélozzak legközelebb.

tomcsibácsi 2012.06.25. 13:11:23

Hogy kinek mekkora szívás egy autó, az sokszor saját magán, a tulajon múlik. Rendszeresen olvasok autós fórumokat, néha olyan hsz-ek vannak, hogy a hajam kettéáll!:

" egyre nehezebben indul az autóm! Néztem az akkut, és a piros + szál nagyon meg van törve, mert rövid. Lehet, hogy ez a baja! Segítsetek!"

Szóval ilyen műszaki érzékkel szerintetek meghallja, ha a motorban / váltóban nincs, vagy kevés az olaj? Vagy nincs ereje, mert tele van a levegőszűrő? Esetleg leereszti az olajat a váltóból, és a motorbetöltőn önti fel?
Én úgy vagyok vele, ha csírájában elfojtom a hibát, akkor kevesebbe kerül. ( jó, nem tartom magam zseninek, csak figyelek)
Így is volt már hogy szoptam, de nem akkorát. :-))
Mondjuk a Viton a nagynyomású szivattyú javítása az fájt a vásárlás után 3 hónappal, de azt meg még csak kívülről sem látni...

apamacko 2012.06.25. 13:12:29

Nem fogok Excell-t írni!
Csak a szépre emlékezem! :-)

Amúgy én voltam a másik, hülye SAAB9000 mellett Wagon R 1.0
meg egy Jawa350, ha már a besorolhatatlan elmeroggyantaknál tartunk !
:-)

(Amúgy utaztam a fent említett E32-ben egy másik "kisnövésűvel" hátul egy hosszabb utat, és a kényelem pazar, meg lehet érteni a szerelmet, ha valaki egy cseppet is autóbuzi!)

lanyi 2012.06.25. 13:13:18

@Dixhorn:

Én egyszer vettem egy új G astrát.50.000 km-nél traktorhangja lett,javíttatni kellett. 60.000 km-nél kigyulladt a motorhibát jelző lámpa.(valami vészelektronika kapcsolt be)Alig ment, és sokat evett.Senki (még szakszerviz sem)sem tudta megjavítani.Hol jó volt hol nem.
Szóval az új autó is lehet problémás...

Megjegyzem nem vagyok egy boyracer:)

merida001 2012.06.25. 13:19:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Rossz példányt vásároltál ezek szerint! Ezért kell a vásárlás előtt jobban megnézned azt amit megveszel, mert a vásárlás után reklamációt nem fogadnak el! :))) Ajánlom akkor a minden 3. példányt a figyelmedbe! Ja és az alapszabály, amit eddig nem mondott neked senki, hogy "tőlük" nem szabad semmit vásárolni...:)))))

Dixhorn 2012.06.25. 13:22:27

@lanyi: Fú, na ez a legkomolyabb..ha új kocsi is szar.

Hát ez nagy cumi.

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 13:34:10

@Rocko-: Akárhogyan is nézem, bizony az Audi tető és utascella keményen megrogyott... Bár ebben szerepe lehet még annak is, hogy nyilvánvalóan piros volt eredetileg a kocsi és ki tudja, mekkora romból szögelték össze. Nehéz a viszonyítás, én mindig azt mondom, hogy legalább 50% a szerencsén múlik, nem a légzsákok számán és a bódé méretén (extrém kivételektől eltekintve).

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 13:45:02

@tsc666: Nem sci-fi. Egy igazi autós nemzet, sok-sok típussal, néhány tucatnyi versenypályával és olyan fizetéssel, hogy nem probléma egy olajcsere kigazdálkodása a büdzséből :) Én vettem úgy onnan autót, hogy nem is láttam élőben, de előre lefoglaltam oda a repjegyet, vissza a kompot :))) Azt kaptam, amit vártam, sőt. Na persze nem egy autókülönlegességet vásároltam, hanem egy közepes méretű, 10 éves családi autót, 3 literes V6 mocival :) Karc és horpadás mentesen, látható rozsda nélkül. Konkrétan ezt a példányt, utána találtam meg a cikket róla. Bár én 700-at fizettem érte és az eladó leszögezte, hogy ennyi az ára és kész, nem akar több szemtelen hülyegyerekkel tárgyalni. :D

pistonheads.co.uk/doc.asp?c=162&i=21359

Az autók árát többek között a piac sajátosságai nyomják le, például, hogy jobb oldalon van a kormány, így külföldre nem nagyon kell exportálni.

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 13:51:42

@BenFranklin: B Corsa? Nem tudom, hol élsz, de itt 300 és 600 között hegyekben áll mindenféle szín, felszereltség és évjárat belőle. Nálunk tényleg NINCS értéke (kb. egy heti fizetés).

Rocko- 2012.06.25. 13:52:28

@kitiltott, de seráfütty: mondom, ezer és egy oka lehet, de a "már egyszer törték" opcióra gondoltam én is.

V12 Power 2012.06.25. 14:02:58

Nemrégiben volt egy E38 találkozónk, és este nagy beszélgetés zajlott az 5 E38 tulaj között. Mindannyian elmondhatjuk, hogy autóink 4 és 7 millió Ft közötti összegbe fájtak eddig. Mindannyian elmondtuk, hogy ez irracionális, autóink piaci ára ma az 1,3 és a 2MFt között van, hiába 100x szebbek meg jobbak, mint az ennyiért kapható többi rom, a kutya nem fizeti meg. Mindenki elmesélte, hogy pénzben és időben mennyit szopott már az autójával, és hányszor gondolt már arra, hogy felgyújtja. A végén megkérdeztem, hogy ki az, aki ezek tükrében nem venne mégegyszer E38-at, ha visszaforgatnánk az idő kerekét? SENKI nem jelntkezett! Mindannyian, egyöntetűen vállaltuk, hogy újra nyakunkba vennénk az összes szopást, mert ezzel együtt megérte, mert amikor jó, akkor annyira jó...

És ez az, amit egy Kalos vagy hasonszőrű nem fog soha tudni (mert nem is célja). Ha azzal ennyi költség lenne, nyilván a kutya nem venné. Ezt meg igen.

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 14:10:16

Egyébként az autó tartása egy olyan sport, ahol nem szégyen még időben bedobni a törülközőt és kicsit veszteni, mint küzdeni és végül orbitális vereséget szenvedni. Mert a vége (98%-ban) mindig vereség.

Én imádom a mosatni kocsimat, kedvenc színem, kedvenc színű bőr belsővel, én tényleg szeretem. DE. Ha bármilyen olyan alkatrész(eke)t cserélnem kéne, ami a jelenlegi értékének (600-900 euró...) eléri a felét, nem gondolkozok, megy bontásra - inkább nyaralok 10 napot Tenerife-n, mint borítsam ki az árát kvázi az ablakon, nem? Vettem lassan két éve 900-ért, beledobtam még majdnem ugyanennyit a két év alatt alkatrészben (jó, a vezérlés, meg a gumik azok még sokáig el fognak menni), amiből végülis az első évben ment el a 2/3-a, a vétel utáni szokásos szűrők, folyadékok, szíjak meg gumicsere formájában.

Lehetne tökéletesíteni, biztosan van olyan kis vacak itt-ott, amit cserélni kéne, de nem fogom. Itt van meghúzva a határ, már 13 éves lett, értéke a zéróhoz közelít szépen, lassan. nyaralni.

kitiltott, de seráfütty 2012.06.25. 14:13:23

@kitiltott, de seráfütty: A helyesírás és a szövegszerkesztés ma nem az erősségem, úgy tűnik...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.06.25. 14:52:17

@kitiltott, de seráfütty: "mint borítsam ki az árát kvázi az ablakon, nem? "

Az a baj, hogy ha meg másik autót veszel, akkor csak az alkatrész árából elég szart kapsz, ha meg jót (újabbat) veszel, az 3x annyi.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.06.25. 14:54:44

@kitiltott, de seráfütty: Illetve, ha meg elbontatod, és mész nyaralni, akkor nincs autód, ami néha kelleni szokott gondolom, azért van :)
Meg a másik : kellene cserélni egy 120 ezres cuccot az autón, ami ér 200 ezret. 120 ezret összekaparsz, és kicserélve megy az autó.
Másik lehetőség, venni másik autót :
- 120-200-300-500 ezerért egy foshalmot, amire költeni kell (ugyanott vagy)
- ~1M és afölött is vehetsz, csak annyi pénzed nincs.

Dr.Beverneki 2012.06.25. 15:07:50

A TC-nál felvételi feltétel az Önszopatás??

CsGergo 2012.06.25. 15:36:22

@Dr.Beverneki: Úgy tűnik az, de ezt ,még élvezik is.:D Más hibájából itt kell megtanulni azokat a dolgokat,amire mi nem is gondolnánk.

lwcolors 2012.06.25. 15:38:27

Azért az a másfél milla két év alatt nagyon soknak tűnik...

Két Calibrám volt, mindkettőt durván 3 évig használtam. Nem sajnáltam sokat utána menni és megvenni a drágább de jó, eredeti állapotban meghagyottat.

A szokásos szűrő és olajon kívül a következők lettek rajtuk cserélve, felfele kerekítettem az árakat.

1.
- vezérlőszíj, görgő, vízpumpa 30 e
- egy garnitúra gumi 80 e
- akksi, 20 e
- generátor felújítás, új feszszabályzó , 20 e
- első lámpa bontóból 10 e
Illetve volt egy őzelütésből adódó kalandom, 150 e, de ez nem a kocsi hibája volt.

2.
- vezérlőszíj, görgő, vízpumpa 30 e
- hűtő 25 e

Ennyi a 6 év calibra alkatész egyenlege, igaz nem bontószökevény rozsdahalom volt egyik sem.

Dr.Beverneki 2012.06.25. 15:47:30

@CsGergo: És ezért még fizetést is kapnak,hogy cikkeket írnak a saját faszságaik megírásáért!Generálják a szopást,sőt egymásra rá is licitálnak.Vannak,akik semmiből sem tanulnak-majd idővel rájönnek,hogy a kor csak a bornak tesz jót ,nem az autónak.

vendriner aladár 2012.06.25. 16:08:06

Van egy kolléganőm, aki a fizetése nagy részét egy szutyok Ford Transitra költi, mert kell a boltjukhoz. Nekem mondjuk nonsense, hogy egy 2 forintot nem érő autóra minek költenek az emberek többszázezret, illetve milliókat. Másoknak ez hobbi, nekem használati eszköz. Eddig a kötelező dolgokon kívül autóra nem költöttem, mert minek. Akinek ez hobbi, arra csak azt tudom mondani, hogy a hobbi nálam valami különlegesebbet takar. Nálam mondjuk egy VW T1-es az tényleg hobbi, de ott a befektetés akár meg is térülhet.

Alf (törölt) 2012.06.25. 16:17:26

Jaj, én kevesebbet költöttem a 40 éves citroenemre 4 éve alatt, amiben volt egy teljes fényezés, és minden biszbasz, felírva az utolsó fillérig.

44000 km...

de tudom, a német autók akkoris !

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.06.25. 16:23:07

@kitiltott, de seráfütty: Perverz vonzalonm egy Lagunáért,de remélem nem adtál érte 200e ft-nál többet! :)

diktatorikus kleptokrácia 2012.06.25. 16:24:46

vadász, vadász, te szopni jársz ide...
bocs, erről az egészről ez a vicc jutott eszembe

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.06.25. 16:26:13

@vendriner aladár: Itt picit árnyaltabb a kép,azért én is inkább egy régi munkaeszköz 2.5TD-re költenék,mint egy TDCI-re,gondolom újabb transitra meg/még nincs lé.

altimus 2012.06.25. 16:26:22

> Szaladjunk előre, nálam ez a szám… tádádádááámmm: 7725Ft / 100km.

10 liter benzin ara tovabbi 4500 Ft, biztositas, javitasra forditott szabadido, ... tovabbi koltseg, ez mar osszesen minimim 13.000 Ft/100 km.

ha a 1.5 misit bankba tesszuk 6% realhozamra az havi tovabbi 7500 Ft kamatot general !!!

Ezzel egyutt megvan a 20ezerFt/100 km koltseg. Nagyjabol annyi mintha mindig mindenhova taxival jart volna fohosunk :)

**

Konkluzio?

- hobbikent, hobbi autora barmennyi penzt koltsunk batran, csak ne szamoljunk utana a km koltsegnek.

- eves nehanyezer km futasteljesitmenyig jarunk egyszeruen taxival es ne torodjunk semmivel

- evi 5-15ezer km kozott egy 2-3 eves megbizhato, olcso alsokozepkategorias hasznalt auto talan az optimum

- evi 15ekm felett lehet elgondolkodni uj auto vasarlasan, penztarcatol, egyeni izlestol fuggoen.

de persze a legtobb ferfiembernek az auto vasarlas nem egyszeru kozgazdasagtani feladat optimalasa. ha az lenne mindenki ulne egy karbantartasmentes vadiuj koreai occso, de azert legkondis, autoban. az utcakep megsem ezt mutatja.

velocista (törölt) 2012.06.25. 17:14:23

@altimus: A számolás nagyjából igaz, nekem az M3 kb. taxiárban fut kilométerköltségét tekintve (5-15e között megy évente). Csak éppen egy viszonylag korrekt állapotú, megbízható, 286le-s RWD autót vezetek és nem egy izzadt/okoskodó/náci/komcsi/drogdíler/paraszt mellett ülök a fostaligájában... Persze vannak korrekt taxisok is, de akkor is inkább a sajátban... (és amúgy is van egy saját fostaligám a városi haladásra, ha a bringa nem elég valamiért.)
Mindamellett 7-est/S-Klassét nem merek venni, tartok a fenntartási költségektől, még az M3-hoz képest is, ami a kortárs luxusautókhoz képest egyszerű szerkezet összességében, a javítások nagyobb része is a kornak köszönhető, és nem M specifikus (szilentek, gumi-műanyag alkatrészek, ABS, klíma, etc.)

osze 2012.06.25. 17:50:50

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Bocs, hogy beleszólok. :-) Nyilván egy zseniális autótervező vagy, aki valamelyik nagy gyártó ezen részlegénél dolgozik.
Segíts kérlek, hogy tervezik azokat a vacak műanyag F1-es autókat, hogy élve száll ki belőlük a pilóta, miután 200-as tempónál a falnak csapódott.
Köszi.

deepwing 2012.06.25. 18:04:26

Egy vagyont költött a szerző a kocsira, üzemanyagköltség nélkül.
Errefelé (nógrádban)örülnek az emberek, ha tíz litert bírnak tankolni havi két alkalommal..
Konklúzió: a nagy pesten nem 70-100nettókból élnek

c 2012.06.25. 18:32:55

@csibi826:
Vagy el kell költözni Nógrádból.
Tipp: kicsit nyugatabbra.

Adam88 2012.06.25. 18:52:04

Nem azért mondom, de ez a legjobb megoldás, venni egy kocsit, rá költeni, és az a biztos, hiszen tudni mi az ami cserélve lett, mi az ami nem. Hiába veszel drágább kocsit...........ugyanugy cserélni kell benne dolgokat, és ráadásul nem tudod mi a gányolás benn. Én is vettem egy 15 éves Chryslert, és szerelemből, imádom, és várom hogy mehessek vele, még így 2 év távlatából is. Pedig az ára már benn van még egyszer kényelmesen. :)

TaaT · https://picasaweb.google.com/113901266923345387999/KamuR32 2012.06.25. 20:21:15

@Adam88: "Hiába veszel drágább kocsit...........ugyanugy cserélni kell benne dolgokat"

nemfeltétlen... :)

Rocko- 2012.06.25. 20:31:02

@Dr.Beverneki: remélem egyszer neked is fog fájni az a sok hülyeség amit összehordasz.

Buntmetall 2012.06.25. 20:57:56

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Minden második bömösben egy túlsúlyos kissességi keni a taknyát a bőrkárpitba. Ennyit a patináról... "

Az nem a BMW, hanem a Mercedes.

A BMW-kben általában nem kisebség, hanem pöcsköszörűs taknyos gyerekek, vagy maffiózók ülnek. Természetesen ettől még ez sem patina. Tisztelet a kivételnek! Sajnos Magyarországon mindegyik prémiummárkának rossz a megítélése, mert ilyen autót magyar keresetből nem lehet sem megvenni, sem fenntartani. Ez a szomorú.

Buntmetall 2012.06.25. 21:10:17

@c: "Vagy el kell költözni Nógrádból.
Tipp: kicsit nyugatabbra."

Ne gondold hogy kicsit nyugatabbra jobb. Itt Sopronban sincs munkahely, ha mégis találsz akkor dolgozhatsz 3 műszakban nettó 90-ért. Vagy átjársz Ausztriába, vagy csöpöghet a nyálad a drága autók után. Magyarországon már szinte mindegy hogy hol laksz, az egész egy lepukkant elsüllyedt hajó.

Buntmetall 2012.06.25. 21:23:21

Kalost a BMW-vel hasonlítgatni. Almát a körtével. A kalossal senki nem megy 200Km/h-s utazósebességgel a pályán, senki nem tapos bele évi 50000km-t. Hol van már egy kalos amiben félmillió km van? A 10éves bömösokben átlag ennyi bőven van, tök mindegy hogy 120000-re tekerték vissza. Nem ócsárolni akarom a koreai ipar remekét, de másra való mint egy prémiummárka.

bres 2012.06.25. 22:09:03

kb. másfél millát költöttél egy olyan autóra, amit kb. fél milláért vettél?
Nem lett volna jobb azon a kb 2 millán egy normálisabb állapotú bömböst venni?

Kegyetlen 2012.06.25. 22:12:39

egy BMW taxi lenne az ideális megoldás. másfél millióból sokat vihetne.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2012.06.25. 22:36:59

Off. Nekem ma kijött a Kawa ZZR 1100-am hajtókarja a blokkból, az vajon gazdasági totálkár? :)) Valakinek elfekvőben 1100-as Kawa motor?

Sztavrosz_ (törölt) 2012.06.25. 23:19:54

Ha a fillérbuziság közel állna hozzám 1,6 szívódízel kettesgolfal vagy csepkadettel esetleg 1,5d cseppkorzával járnék. Ha élvezni akarod az utazást az pénzbe kerül ennyi. Jobban megéri? Számold már ki hogy 500ért veszel egy bendzintemetőt, vagy 3 millióért egy takarékosat akkor 2,5 milióból mennyit tudsz tankolni és meddig.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2012.06.25. 23:35:07

@Buntmetall: haver rossz a példa... Sopron egy agglomerizációt vesztett város, amelynek nincs ipara, a labancok által generált bevétel ugrott, ha nem vagy kozmetikus, vagy fogtechnikus, akkor szoptál. Kicsit kelet felé tekintesz pl: Győr, akkor már helytálló a kolléga okfejtése, ott jelenleg munkaerőhiány van és lesz is még pár évig, persze emiatt nem szotyiért dolgoznak a jómunkásemeberek... :)

DeezL 2012.06.26. 01:34:52

SZép ez a BMW!De hát ez egy ilyen sportág,öreg autó az ilyen,hiába a BMW is megöregszik nincs mese,nincsenek csodák,magától nem fog olajat cserélni stb. Nekem is volt egy E30asom ami több mint 2 millióban állt meg,Hobby autóm volt,imádtam 11 évig volt meg nekem,de végül nem buktam rajta,eltudtam adni annyiba amennyibe volt:) Ha neki állnék egy ilyen BMW-s projectnek,nekem akkor egy 635CSI kellene..persze ez pénzfüggő,de a másik esélyes az e21,mivel az első BMW és első nyugati autóm is egy e21es volt:) 120as SKoda után a 320as karbis vad volt:) Mindenesetre ezt az e32est nem szabad már eladni,ha ennyi pénzben van,kivéve ha olyan szerencsés az ember mint én voltam az e30al hogy kifizetik a beleölt pénzt!

DeezL 2012.06.26. 01:44:00

@Buntmetall: BMW dolog: van benne igazság is meg nem is... azért egy e30asta ha vesz valaki fennt lehet tartani!Nem minden fiatal gyerek ökör!Meg ha valaki vesz egy e46ost 2004körülit az se maffiózó szerintem!A kisebbség meg jár mindennel,nem csak ilyennekel,felénk Somogyban az Opel jelenleg a mániájuk,a ladák kirohadtak alóluk most Opelek vannak... kisteherben meg a DUcato bírja az igénytelenségüket...

MUnka:Valóban az egész ország szar helyzetben van!Somogy sem szárnyal....A sok hiteles magának köszönheti a dolgokat,persze sajnálom őket,a jelenlegi helyzet miatt+mert nem mindenki vehet meg mindent kp-ra,de a hülyeségnek határa van...pl. TVre meg ilyenekre hitel...

Én 1000éve magánvállalkozó vagyok,igaz engem is szivat az állam,de havonta nem 90-110ezer Ft-on élek,és ez jelenleg kicsit nyugtató tényező!

DeezL 2012.06.26. 01:52:32

@tsc666: ez tényleg így van!az e30ast amit említettem 2szer törték össze nekem...
a városba meg ha elkell mennem vásárolni,ügyeket intézni,arra tartok egy régebbi autót ne borítsák össze a szebbet,újabbat jobbat,mert ahhoz többe kerül minden

DeezL 2012.06.26. 01:56:50

@vendriner aladár:
Nem értem én sem,nekem volt egy Hiace-om ami nem jött be 1évig küszködtem vele,eladtam...addig szoktam ált, megtartani egy személyautót amig pénz van rajta,teherautóimat tartom csak meg tovább mert azok visszahozzák a pénzt,de ha még ma is a Hiace-al járok nem térül meg,szal váltani kellett,az illető hölgy is jobban járna nyílván ha a Transit helyett venne valami normális kistehert!

pizo 2012.06.26. 07:51:01

@csibi826: Hát a TC-nél nem 70-100-at keresnek, az biztos, de a többség itt sem vagyonokat kap. Torz a kép, ami sokaknak ebből a cikkből lejön.

Zoli

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.06.26. 10:24:37

Mostanság egy egyedi gépbe öntöm a lóvét,de össze sem merem számolni,hogy eddig mennyit.Viszont hobbi szinten nem is érdemes ezen fennakadni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.06.26. 11:46:54

A személyautózás kutyafasza ezen a téren.
A terepjárózás az igen. Egyrészt ugyanígy rendbe kell szedni a mechanikát, de azon túl milliókat lehet elkölteni a finomságokra. Hidraulikus csörlő 450ezer forint. Egy jó tetőcsomagtartó 250ezer. Tetősátor 400ezer. És a finom átépítések, emelt futómű, difizárak százezrekért, haspáncél, egyedi, vagy gyári spéci lökösök... :)

autokatalog 2012.06.26. 12:21:25

@Rocko-:

Ilyen regi 100-as Audibol jo parat lattam osszetorve.Ugy szakad es gyurodik mint a celofan.Messze nem olyan massziv mint amit a merete sugall.Ezek anno meg fenyvekre voltak - biztosag szemponjabol is - a BMW-tol, a Mercirol aztan nem is beszelve.

Ez a vidi kicsit szemleletesebb:

www.youtube.com/watch?v=1cvEsrF0xLM

Jobb kepessegu magyar bontos-nepper siman el tudna adni BMW-lokharitojat serulesmentesnek:)

Rocko- 2012.06.26. 12:24:23

@autokatalog: meg kéne nézni azt a jó párat hogy előtte mi történt vele.

közösperonos átszállás 2012.06.26. 12:32:38

@Rocko-: Egyrészt ja, másrészt viszont 20+ éves autókról beszélünk, a többséggel már elkerülhetetlenül történt ez-az.

Amúgy nem, az, hogy 25-tel belehajtunk egy álló Uno oldalába, az se bizonyít semmit.

Rocko- 2012.06.26. 12:38:34

@közösperonos átszállás: de, azt hogy tud gurulni az autó. :D
kb. ennyit.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.06.26. 15:28:20

@prokee: Őszinte leszek: Te nem balek vagy, hanem hülye. Méghozzá abból a fajtából, akit bármikor meghívok egy sörre...

DeezL 2012.06.26. 22:13:33

@autokatalog: De azért biztonságosabbak a német prémium márkák mint a korabeli japán autók!

autokatalog 2012.06.26. 22:29:12

@Rocko-: "meg kéne nézni azt a jó párat hogy előtte mi történt vele."

Ideologiabol 5-os.Te ugye ugyved vagy? :)
Eloelettol fuggetlenul meglehetosen ritkan latni olyat,hogy egy Swift ugy hajtogatja haromszogge az ellenfel tetejet,hogy a sajat gyurodozonajanak fele megmarad es meg a szelvedo sem reped.Kozel ketszer akkora auto eseten meg meg ritkabban.

@közösperonos átszállás: "Amúgy nem, az, hogy 25-tel belehajtunk egy álló Uno oldalába, az se bizonyít semmit."

Ja, persze nem mond semmit.
Ha egy lokharito egy 25 km/h-as utkozestol gyakorlatilag nem deformalodik,meg a kromozott muanyag diszlec sem repul le rola,ugyanugy ivben marad a sarvedohoz kepest es mindekozben -csak mellekesen - kiflibe tor egy masik autot.Ez tenyleg igy van,nem maskent.

autokatalog 2012.06.26. 22:35:32

@DeezL:

"De azért biztonságosabbak a német prémium márkák mint a korabeli japán autók!"

Nyilvan. De az Audi akkoriban meg tenyleg egy "hevitett folkszvagen" volt csak.A kilencvenes evek elejen debutalo kovetkezo 100-assal na es az A8-cal valt igazan azza.

Rocko- 2012.06.27. 05:13:41

@autokatalog: "Ideologiabol 5-os.Te ugye ugyved vagy? :)"
nem, szkeptikus.
"Eloelettol fuggetlenul "
nem tudod függetleníteni, és ki tudja hanyadjára írom le: iszonyat sok mindentől függ egy baleset kimenetele.
pár kép alapján nem szabad végkövetkeztetést levonni.

közösperonos átszállás 2012.06.27. 08:49:05

@autokatalog: A motorháztető sem gyűrődött fel, ugye? Á, dehogy. :-)

Na foglaljuk össze, mit állítasz. Egész konkrétan azt mondod, hogy a BMW sokkal biztonságosabb volt, mint az Audi, mert a 100-as Audi balesetben eléggé összegyűrődik, míg van itt ez a videó, ahol kortárs 7-es BMW-vel (ami nem kategóriatársa a 100-as Audinak) belecsorognak egy háromajtós I-es Unóba (a videó fejlécében persze II-est írnak, de ez a nagylámpás) oldalról (saját tömeg mennyi, 650 kg?), és a csodás minőségű VHS-felvétel alapján tisztán látszik másfél másodpercre, nyolc méterről, hogy a BMW-nek semmi baja nincs (tisztán láttad azt is, hogy a motorháztető nem gyűrődött fel egyáltalán, a lökhárító is visszapattant az eredeti állásába és alatta sem sérült meg semmi). Ez azért elég röhejes. :-)

És jaja, én is arra tippelnék, hogy a 100-as Audi (az a széria, nem a már majdnem-A6) nem olyan merev, mint amekkora, meg mint aminek kinéz, és tőlem a korabeli kategóriatárs BMW-k lehetnek biztonságosabbak is. De hogy erre a videóra semmit nem lehet alapozni, az hótziher. Az amcsi autók pl. ezt a lökhárítónak-semmibaja dolgot alapból tudják, mert van ott egy gumiharmonika, most akkor ez mit számít egy országúti szembejövős ütközésnél? Semmit, hát pont ez az.

DeezL 2012.06.27. 10:43:46

@autokatalog:
Értem én mit mondassz,nem minden esetben több ám most sem az AUdi mint a VW...volt pár audim és Vm-m is,régen is volt,most is volt 2 éve...sőt seatjaim is voltak,egy kaptafa lényegében...annyi,hogy az audinak jobb a designje,meg van egypár audi motor amit a VW seat skoda nem kaptak meg:D

DeezL 2012.06.27. 10:50:13

@közösperonos átszállás:
Az uno? 3ajtós 740-770kg az 5ajtós 775-810 de ezek a kisebb motorosok...de hát az UNo az nem is lehet egy súlycsoport ezekkel az autókkal!AM a 100as audi az 5ös BMw vetélytársa volt!AZ audi 200 volt a 7es Széria vetélytársa,de ez most nem is lényeg,nem lehet alapozni tényleg a videora,de az audi meg a bmw is a maga módján biztonságos!És most nem a Fiatot köpködöm,mert pl ebben a kategóriában a Croma sem volt rossz,az is nagy kényelmes biztonságos autó,meg a testvérei Lancia Thema,Saab 9000,alfa 164

Alf (törölt) 2012.06.27. 15:43:11

@DeezL: így van, mert gyakrabban állnak!

Alf (törölt) 2012.06.27. 15:47:00

@autokatalog: ha a bmwbe mennél bele ilyen módon az unoval, az eredmény hasonló lenne, ugyanis az ajtók nyilván jobban deformálódnak, mint a frontális ütközésre felkészített lökhárító, stb.

DeezL 2012.06.27. 19:17:26

@Alf: mik állnak gyakrabban?

autokatalog 2012.06.28. 01:28:44

Eleg gyermeteg vita ez sracok. En nem is akarok senkit sem megserteni de latom van itt baromsag dogivel amik mellet nehez elmenni:)

@közösperonos átszállás:

" A motorháztető sem gyűrődött fel, ugye? Á, dehogy. :-)"

Dehogynem.Egy korabbi balesetnel, mivelhogy az utkozes elott is ugyanugy nezett ki. Ha meg ezt sem veszed eszre az pesze nem muszaki kerdes.

" a lökhárító is visszapattant az eredeti állásába és alatta sem sérült meg semmi). Ez azért elég röhejes. :-)"

Bocsanat de nem lehet,hogy az a rohejes ha tipusismeret teljes hiányában azt hiszed,hogy a lokharitoteleszkopok ki-be mozgasatol ezeknel barmi is megserulhet?

" Az amcsi autók pl. ezt a lökhárítónak-semmibaja dolgot alapból tudják, mert van ott egy gumiharmonika,"

Uristen, te tenyleg azt hiszed,hogy egy kulso disznek szant gumiharmonika nyeli el azt utkozesi energiat?:))

"Ennek most akkor ez mit számít egy országúti szembejövős ütközésnél?"

Monndjuk "csak" annyit,hogy a massziv alkatreszekbol epult jarmu feltetelezhetoen nagyobb temponal is aranyosan helyt all. Ez is ujdonsag neked?

@DeezL:

"Az uno? 3ajtós 740-770kg az 5ajtós 775-810 de ezek a kisebb motorosok...de hát az UNo az nem is lehet egy súlycsoport ezekkel az autókkal!"

Miert? A Swift tan egy sulycsoport a 100-as Audival? Es megis legyalulta...:)

"AM a 100as audi az 5ös BMw vetélytársa volt!AZ audi 200 volt a 7es Széria vetélytársa"

Nehezen, mert a 200-as nem volt tobb mint egy jol felszerelt 100-as.Nehany kenyelmi extraval es valamivel erosebb othengeres motorjaval aligha lepett fel a luxusosztalyba.

"És most nem a Fiatot köpködöm,mert pl ebben a kategóriában a Croma sem volt rossz,az is nagy kényelmes biztonságos autó,meg a testvérei Lancia Thema,Saab 9000,alfa 164"

Kopkodd csak nyugodtan mert a biztosagat illetoen pont a Croma keringett hosszu evekig a szaksajtoban mint a katasztrofalis karosszeriamerevseg es az eletveszelyes autok egyik iskolapeldaja:

www.youtube.com/watch?v=e6VjeVl5OpI

@Alf:

"ha a bmwbe mennél bele ilyen módon az unoval, az eredmény hasonló lenne, ugyanis az ajtók nyilván jobban deformálódnak, mint a frontális ütközésre felkészített lökhárító, stb."

Hat mar hogy a viharban ne?!:))))

A 7-es BMW es az Uno karosszeriamerevsege mint tujuk tokeletesen egyforma, lemezvastagsagukkal egyetemben.A Hetes lokharitóheja,merevitoje, prallboxai egy kis otthoni barkacsolassal sebtiben kompatibilisse tehetok az Unoeval es persze forditva. Az autok biztonsaga meretuket es fajtajukat tekintve gyakorlatilag egyforma.Sot, a balesetek kimenetele is altalaban csakis es kizarolag az utkozes szogetol fugg.
Jo pelda erre a haverom sogoranak az esete aki a minap nyirt ki egy Nohabos csavot a vasuti atjaroban. Belement oldalrol...

közösperonos átszállás 2012.06.28. 09:35:16

@autokatalog: Várjálvárjál, koncentráljunk csak két apró pici részletre. :-)

"Nehezen, mert a 200-as nem volt tobb mint egy jol felszerelt 100-as.Nehany kenyelmi extraval es valamivel erosebb othengeres motorjaval aligha lepett fel a luxusosztalyba."

Tehát azt mondod, annak idején az Audinak nem volt olyan autója egyáltalán, amit a 7-es BMW ellenfelének lehetett volna tekinteni. Ez tőlem teljesen rendben van, de akkor olyan felvezetéssel, hogyaszondja:

"Ilyen regi 100-as Audibol jo parat lattam osszetorve.Ugy szakad es gyurodik mint a celofan.Messze nem olyan massziv mint amit a merete sugall.Ezek anno meg fenyvekre voltak - biztosag szemponjabol is - a BMW-tol, a Mercirol aztan nem is beszelve."

...miért linkelsz videót egy 7-es BMW-ről? Ha bevallottan nem kategóriatársa a 100-asnak, akkor nem tökmindegy? A PSA (Peugeot-Citroen) meg olyan kocsit gyártott ekkoriban (Panhard VBL), ami simán legyalulná a 7-es BMW-t, na és? Jóhogy nem összehasonlíthatóak.

A másik meg ez:

"Uristen, te tenyleg azt hiszed,hogy egy kulso disznek szant gumiharmonika nyeli el azt utkozesi energiat?:))"

Valaki még azt mondaná rád, hogy nincs típusismereted. :-) Az a gumiharmónika pont azért van, hogy kis sebességű ütközést (kábé parkolási koccanásra kell gondolni) az autó _minden_sérülés_nélkül_ vészeljen át. Nem dísz, azt a Pimp My Ride-ban kell keresni. :-)

Éshát pont ez az, ahogy abból, hogy az 5 km/h-s koccanás során az autóban semmi kár nem keletkezett, még nem következik, hogy egy normál országúti balesetben is megvédje az utasokat. Akkor hogy a rákba következtethetsz ugyanerre abból, hogy valakik egy roncstelepen ökörködve ahogy esik, úgy puffan alapon felöklelnek egy bontásra váró Unót?

(És jaja, tőlem lehet akármennyi típusismereted, ami alapján magabiztosan kijelentheted, ez mennyire tök biztonságos, de akkor meg megint, minek ez a videó, amivel csak leégeted magad? Főleg hogy mikor a Cromát kell ekézni (jogosan), mindjárt találsz egy valós töréstesztet, ami mellett ott van mindjárt ez: www.youtube.com/watch?v=aSOODbpCNwA meg ez: www.youtube.com/watch?v=ZDCBkI8Feu8 .)

autokatalog 2012.06.28. 12:54:54

@közösperonos átszállás:

Ritka mulatsagos fiatalember vagy:)

"Az a gumiharmónika pont azért van, hogy kis sebességű ütközést (kábé parkolási koccanásra kell gondolni) az autó _minden_sérülés_nélkül_ vészeljen át."

Most meg mar parkolasi koccanasra kell szerinted gondolni...
Fentebb ugyanis meg azt hajtogattad,hogy a videoban lathato 25 km/h-s jelenetet - allitolag - az amerikai autok is tudtak.
Mutass mar kerlek valami konkret peldat arra a legedas "gumiharmonikara".
Oszinten erdekelne, hadd tanuljunk toled,Mester.
En,a pimp maj rajdos kreten meg az ostoba fejlesztok akik marha modjara midenfele teleszkopokra meg prallboxokra tapsoltak(nak) el marka es euromilliokat a fasza kis gumi hasznalata helyett.

"miért linkelsz videót egy 7-es BMW-ről? Ha bevallottan nem kategóriatársa a 100-asnak,"

Kisautoval valo utkozes peldajat kivantam szemleltetni egy valoban massziv jarmu esten,markak effektiv osszehasonlitgatasa vagy preferalasa nelkul.
Almomban nem gondolvan,hogy micsoda gyermeteg lelkuletu polgarok lelkebe gazolok ezzel.
Arrol meg nem en tehetek - es akkor meg nem is kivantam feszegetni -,hogy az Audinak a szivar szazas koraban nem sikerult meg ilyet felmutatnia sem sajat,sem pedig egyeb kategoriaban.
Egyszeru pelda volt a BMW,se tobb se kevesebb.
Sajnalom,hogy ez tovabbra is ekkora gondot okoz szamodra felfogni.

" akkor nem tökmindegy? A PSA (Peugeot-Citroen) meg olyan kocsit gyártott ekkoriban (Panhard VBL), ami simán legyalulná a 7-es BMW-t, na és? Jóhogy nem összehasonlíthatóak."

Gratulalok? Hany eves vagy? (Persze lehet,hogy nem vagy ovis csak szemuveg nelkul ezt is szemelyautonak latod.)

"de akkor meg megint, minek ez a videó, amivel csak leégeted magad?"

Pont ezt a kerdest szerettem volna feltenni en is.
Nem is ertem minek erolteted ezt a video-kerdest hiszen az Uno-s videonal egyszer mar kiderult micsoda problemak vannak a latasoddal.

A Croma ugy csukodik ossze mint egy papirzacsko,a kormany es a muszerfal a kilics vonalaig nyomul az utasterbe,szarra passzirozva a vezetot. Mig a BMW utsacelleja gyakorlatilag sertetlen marad,a muszefal deformacioja minimalis,egyedul a fej becsapodasa latvanyos az akkor mar opcionalis airbag hianya miatt.(Ami azert nem volt benne mert a teszt tobbi szerepoje kozul csak nehanyhoz volt meg rendelheto,igy azokbol is legzsak nelkulit tortek.)

Mellekesen a Croma és az E34 ugyanazon teszt reszese volt ama kis külömbséggel,hogy a BMW ennek nyertese - holtversenyben a 124-es Mercivel minden testrészen zöld minősítéssel -, maga mögé utasítva az extra merev am veszelyes elekkel teli 740-es Volvot is, mig Croma a legutolso,csupa vorossel. A BMW ajtaja a normal kezi eronel alig nagyobb erofeszitessel nyilt, a Cromabol viszont fel oras tuzoltoi munkaval kerult ki a nyomorek dummy (Auto Motor Und Sport, 1990 sept.)

Az eggyel ujabb 100-as Audi torestesztjenek belinkelese lattan meg egyszeruen keptelen vagyok eldonteni,hogy ertelmi kepessegre enged kovetkezteni,esetleg csak puszta amneziara utal - mivelhogy a legelejen szandekosan emlitettem mint az egyik elso,valoban premium vonasokkal biro Audi modellt - vagy csak a lataszavarod legfrisebb tunete:)

autokatalog 2012.06.28. 13:00:10

@autokatalog: "veszelyes elekkel teli 740-es Volvot is"

Veszelyes utasteri elekkel, tul erosen vago ovvel es benyomulo kormanyoszloppal teli Volvot.Bocs.

DeezL 2012.06.28. 13:31:14

@autokatalog: jólvan ok!de itt az Unoról volt szó éppen ezért írtam ezt...kettő amikor Horn Gyula balesete volt a Saab 9000el akkor is azt mondták hogy az akkori legbiztonságosabb autó de mind1... a Themámmal is kettévágtam egy Mondeot,lófasz baja nem lett a Themának csak ennyi:P Mind1 hagyjuk szerintem...

DeezL 2012.06.28. 13:35:13

@DeezL: és annyira nagyon merev volt a kasztni,hogy visszakellett egyenesíteni a géptetőt,meg kellett egy indexburát vennem jobb oldalra...a csóri mondeo meg TK lett..ja és semmi bajom nem lett,pedig nem voltam bekötve barátom:),E30asommal is kifordultak elém nem tudtam megállni ott sem lett különösebben nagy baj:) ezt egy Civicben ülve már nem mondhatnám el,mert nem itt beszélgetnénk:P

közösperonos átszállás 2012.06.28. 14:41:12

@autokatalog: "Fentebb ugyanis meg azt hajtogattad,hogy a videoban lathato 25 km/h-s jelenetet - allitolag - az amerikai autok is tudtak."

Az "ugyanaz" a "kis sebességű ütközésnél minimális baja lesz"-t jelentette; ha koccanásos balesetnél semmi baja nem lesz, akkor a "csak ki kell hajtogatni a lökhárítót" nyilván megy 25-nél. Ezt nem én mondom, ez a te logikád (25-ről országúti sebességre). És persze, hogy hülyeség. :-)

(Az igaz, hogy nem csak a gumiharmónikás megoldás létezik.)

"Kisautoval valo utkozes peldajat kivantam szemleltetni egy valoban massziv jarmu esten,markak effektiv osszehasonlitgatasa vagy preferalasa nelkul."

Be is idéztem, gatya-Audi-bezzega-BMW felvezetéssel raktad be. Hülyeség volt, ennyi. Nem szakemberek csinálták, nem pontosan megtervezett (és megismerhető) körülmények között, csak pár gyerek jólérezte magát és haddszóljon!-alapon nekidurrantak egy általuk fel sem ismert Unónak. Bizonyító ereje nulla.

És ha megértenéd, hogy összesen ennyi a gond (ehhez persze tudni kéne olvasni, leírtam), ettől a kor- és kategóriatárs BMW-k még lehetnek a kor színvonalán marha biztonságosak, de aki picit is ért a méréstechnikához (és magamat ide sorolnám, ha nem haragszol), az tisztán látja, hogy ebből a videóból erre következtetni nem lehet. (Az ellenkezőjére sem, persze.)

"Gratulalok? Hany eves vagy?"

Van olyan válasz, aminek olvastán azt mondod, hogy ja bocs, igazad van? :-)

"Persze lehet,hogy nem vagy ovis csak szemuveg nelkul ezt is szemelyautonak latod."

Kedves barátom, látom, az alsó tagozatban még nem tanultátok az analógia fogalmát. Összehasonlítod az almát a körtével, aztán mikor azt mondom, hogy hasonlíthatnád a barackhoz is, az is hülyeség lenne, azt mondod, hogy hülye vagyok, hát ez nem barack, hanem alma.

Igen, az, pont ezt mondom. Ha barackhoz hasonlítaná valaki, az is hülyeség lenne, meg ha körtéhez hasonlítod, az is hülyeség.

"Nem is ertem minek erolteted ezt a video-kerdest hiszen az Uno-s videonal egyszer mar kiderult micsoda problemak vannak a latasoddal."

Az Unós videóról beszélek, de nyilván túlbecsültelek az előbb az alsó tagozattal. :-) Pont aszondom, hogy eleve minek kellett azt berakni, mikor most a Croma miatt megtaláltad az AMS tesztjét (a Crománál a "jogosan" szót is nyilván azért nem vetted észre, mert minden betűt még nem tanultatok, ugye? :-) ), és ott van mellette egy-egy BMW- meg Audi-teszt, mind kategóriatárs, elég meggyőzőek, hogy a BMW nem rossz, a Croma meg, ugye. Ezt mondtam, hahó, töröld le a monitorról a ráfröcsögött nyálad. :-) Az Audi meg az újabb, igen, mivel egyszerre tesztelték ezeket az autókat, akkor már azt árulták, arról van videó -- nem gondolom, hogy ebből következtetni lehetne az előző szériára, ellenben azt gondolom, hogy nem, nem lehet (írtam is már kicsit feljebb, hogy a kettőt nem keverném én sem).

Kicsit több precizitást, meg több gondolkodást, ha kérhetném. Nem, akkor is csak nagyonkevés lenne, de a mostani nullához képest mégis nagy előrelépés. :-)

autokatalog 2012.06.28. 23:33:20

@közösperonos átszállás:

" Az "ugyanaz" a "kis sebességű ütközésnél minimális baja lesz"-t jelentette; ha koccanásos balesetnél semmi baja nem lesz, akkor a "csak ki kell hajtogatni a lökhárítót" nyilván megy 25-nél. Ezt nem én mondom, ez a te logikád (25-ről országúti sebességre). És persze, hogy hülyeség. :-)"

Nem egyszerubb egy ilyen nyakatekert hulyeseg helyett egyszeruen csak annyit mondani,hogy szamodra valamilyen felfoghatatlan csoda,hogy adott estben egy eros lokharitohoz egy merev es biztonsagos karosszeria is tartozzon?

"(Az igaz, hogy nem csak a gumiharmónikás megoldás létezik.)"

Meg az is,hogy mellebeszelsz ahelyett hogy sikerulne vegre kinyognod annak a markanak es tipusnak a nevet melyben eme forradalmi megoldas felleheto,majd kicsit kozelebbrol korulirva meg is jeloned ennek a csodaszisztemanak hivatalos nevet.

"Be is idéztem, gatya-Audi-bezzega-BMW felvezetéssel raktad be. Hülyeség volt, ennyi. Nem szakemberek csinálták, nem pontosan megtervezett (és megismerhető) körülmények között, csak pár gyerek jólérezte magát és haddszóljon!-alapon nekidurrantak egy általuk fel sem ismert Unónak. Bizonyító ereje nulla."

Ertem. Gondolom a Swift altal kivegzett Audirol keszult kepsorozat is valami gonosz montazs kizarolag a te bosszantasodra,termesztesen mindenfajta bizonyito ero nelkul.:)

"Van olyan válasz, aminek olvastán azt mondod, hogy ja bocs, igazad van?"

Gyerekes es hulye,a temaba legkevesbe sem vago valasz eseten rettentoen nehez.
Ennek az idiota peldanak semmi koze nincs a szivar Audi biztonsagahoz. Minimalis ertelme is legfejjebb akkor lett volna ha en azt allitom - hozzad hasonlo infantilizmussal -,hogy a BMW-nek nics ellenfele.De nem tettem.Barmennyire is szeretted volna.
De tudod mit? Tok jo a peldad. Kivaloan erezteti a kulonbseget:
A BMW-t egy ilyen Panhard-szeruseg gyalulja le mig a szivar Audit egy Suzuki Swift. Vilagos...:))))

"Kedves barátom, látom, az alsó tagozatban még nem tanultátok az analógia fogalmát. Összehasonlítod az almát a körtével, aztán mikor azt mondom, hogy hasonlíthatnád a barackhoz is, az is hülyeség lenne, azt mondod, hogy hülye vagyok, hát ez nem barack, hanem alma.

Igen,az, pont ezt mondom. Ha barackhoz hasonlítaná valaki, az is hülyeség lenne, meg ha körtéhez hasonlítod, az is hülyeség."

Ez az elsonel talan meg egy fokkal zavarosabb de megprobalom dekodolni
:Sokadjara sem sikerul megertened,hogy nem a ket tipus kifejett osszehasonlitasa volt a cel hanem egy pelda a massziv autora.Hozzafuzeskent megjegyezve,hogy ez az Audi meg messze nem volt kulonosebben biztonsagos ellenteben a BMW-vel,PLANE A MERCEDESSEL.Ez utobbi is sikeresen elkerulte a figyelmedet.

"Az Unós videóról beszélek, de nyilván túlbecsültelek az előbb az alsó tagozattal. :-)"

En is.De kivetelesen nem az ertelmi kepessegedet kiritizaltam ott hanem a latasodat.(Utkozes elott is ugyanugy serult gepteto)

"Pont aszondom, hogy eleve minek kellett azt berakni"

Par tucatszor leirtam ,hogy miert.Meg egesz veletlenul - ha meltoztatnal eszrevenni - egy hasonlo auto a cikk targya.

"mikor most a Croma miatt megtaláltad az AMS tesztjét (a Crománál a "jogosan" szót is nyilván azért nem vetted észre, mert minden betűt még nem tanultatok, ugye? "

Szerintem csak megzavart a korabbi,oda nem illo tucatnyi hulyeseged:) Ne haragudj!

"Az Audi meg az újabb, igen, mivel egyszerre tesztelték ezeket az autókat, akkor már azt árulták, arról van videó -"

1990 nyaran azt sem tudta a vilag hogy nez ki a C4 nemhogy aruljak,maradjunk annyiban:

en.wikipedia.org/wiki/Audi_100#Audi_100_.28C4.2C_1991.E2.80.931994.29

"nem gondolom, hogy ebből következtetni lehetne az előző szériára, ellenben azt gondolom, hogy nem, nem lehet (írtam is már kicsit feljebb, hogy a kettőt nem keverném én sem)."

Akkor mi a bubanatnak linkelted be??

"Kicsit több precizitást, meg több gondolkodást, ha kérhetném."

Tobb mint jopofa megjegyzes olyasvalakitol aki a vita targyat kepezo videot sem nezi meg rendesen,a temaban tok irrelevans linket rak be,nem letezo muszaki megoldasokkal ervel majd az altala preferalt markaval kapcsolatos alapveto informacioknak sincs birtokaban:)))

" Nem, akkor is csak nagyonkevés lenne, de a mostani nullához képest mégis nagy előrelépés. :-)"

Igen, szerintem is keves lenne ha legalább a gumiharangos okossagot itt es most leleplezned, a gyarto es a rendszer pontos megnevzesevel. Termesztesen a nullatol valo elorelepes szimbolikus es peldamutato megtetelevel.Tehat?

Alf (törölt) 2012.06.29. 09:40:10

@autokatalog: az én haverom sógorának a tesója meg látott egy uno-t amelyik ropira tört egy 7-es bmw-t.

Alf (törölt) 2012.06.29. 09:45:15

@autokatalog: nem akarlak frusztrálni, mert látom, hogy fontos neked a téma. ha nem hiszed, hogy bármelyik autóba belemész oldalról, akkor az oldala látványosabban összetörik, mint a másik eleje, akkor próbáld ki.

nyilván nem egy kategória a két autó, nem egy súlycsoport, stb, nem tudom, miért kell messzemenő következtetéseket levonni egy ilyen gagyi videóból.

aki ebben arra lát bizonyítékot, hogy a német autók biztonságosabbak, az hülye.

ilyen alapon belerongyolok egy vw bogárba egy ivecoval és bizonyítom az llenkezőjét...

autokatalog 2012.06.29. 12:24:40

@Alf:

"aki ebben arra lát bizonyítékot, hogy a német autók biztonságosabbak, az hülye."

Az tenyleg hulye.

"ilyen alapon belerongyolok egy vw bogárba egy ivecoval és bizonyítom az llenkezőjét..."

Te, es az szerinted micsoda aki egy japan kisauto altal szarra zuzott felsokategorias nemet kritikaja gyanant peladanak allitott nemet esete masik resztvevojenek olasz mivolta miatt azt a kovetkeztetest kepes csak levonni,hogy mindez a nemet autok mindnekfeletti biztonsagat igyekezett hirdetni?Teve mindezt arrol az aprosagrol megfeledkezve,hogy a peldaban se a nemet sem barmilyen mas nacio neve es autoipara el nem hangzik sem magasztalo sem elmarasztalo formaban.

"nem akarlak frusztrálni,"

Ahogy elnezem inkabb sajat magad kene ettol megkimelned.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.06.29. 14:35:41

Fhuhuu, b@$$zameg...Valami ilyesmi gépet néznék én is játszós gépnek, de ezek az árak kissé (nagyon) kijózanítóak.Főleg, hogy mindezt saját munkával, kapcsolatokkal, alkatrészforrással kell értelmezni, amik nekem ráadásul nincsenek...Fakk.Akkor majd egy következő életben.Mert hogy ennyit nekem nem ér.

autokatalog 2012.06.29. 16:51:36

@Alf:

"aki ebben arra lát bizonyítékot, hogy a német autók biztonságosabbak, az hülye."

Akinek viszont a francia autogyartas korabeli zaszloshajojat illetoen ez sem bizonyiott semmit az vagy nagyon bator volt vagy csak szimplan a Koztarsasag elnoke.Az R25 modellciklusa alatt a mindenkori Monsieur President-nak ugyebar hazafias kotelessege volt ilyennel kozlekedni.Eleg szar ugy lehettett az estleges merenyleten kivul folyton a megnyomorodas és a tuzhalal lehetosegevel is szamolni 55 km/h felett :)

www.youtube.com/watch?v=T3XwkT84VBs

A Croma utan ez volt a legszarabb es az egyetlen ami ki is gyulladt.Ambator lehet,hogy a Fiattal megis jobban jartak.Ott legalabb azonnal megdoglott a delikvens itt meg lehet,hogy friss nyomorekkent meg elevenen meg is eg. Bocs,ha frusztraltalak :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.06.29. 18:34:48

Ékes példája annak, hogy ha szart veszünk, akkor a végtelenségig lakkozhatjuk meg locsolhatjuk parfümmel, akkor is szar marad.
Ha várt volna két évet és egymásra rakja a bankókat, akkor olyat vehetett volna, ami a korához képest rendben van és nem kell rögtön donort venni mellé. Persze akkor nem hirtelen felindulásból elkövetett szerelemvásárlás lett volna. Nyilván az ö dolga, meg ideje, meg pénze.