Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Végre bedöglött a Toyotám!

  2012. június 10. - papptibi Címkék: totalcar flotta toyota avensis

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Zörögsz, te rohadék?!
2014-04-19 13:48:34

Feleségem Balenója sem akarja megbízhatatlanságával feldobni az Avensistől beszürkült hétköznapjainkat.

Karácsonyi Hiéna 2013: Olajszagú Boldog Ünnep
2013-12-27 12:00:00

A harmadik, egyben utolsó kanna-bőröndért lehet most versenybe szállni. Aki gázolajat szeretne vele eljuttatni

Karácsonyi Hiéna 2013: Páncélost a páncélosnak
2013-12-26 12:56:47

A nyereménytől eldobod az agyad, pedig a csajt nem is adjuk oda hozzá. Mennyire menő egy igazi marmonkannából

Karácsonyi Hiéna 2013: Audi Eröffnung Automobilwerk Hyäne
2013-12-26 10:27:41

Az Audinál mostanában mindig megkapjuk az új típusok makettjét. Ebből most rögtön két dózist is

Azt reméltem, hogy az Avensisünk szerelős posztjai nem fogják a Belsőségről kiszorítani Csikós szarjait, mert hát egy Toyota nem romlik el. Ami persze nem igaz, hiszen kopik, és ami kopik, az egyszer elfogy. Ennek ellenére nem panaszkodnék túlzottan. Tán emlékeznek még páran a nyomtatott Totalcar-magazinra, ahol illett mindenkinek illett pár sort írnia arról, hogy mi történt a kocsijával az elmúlt negyedévben. Hát, kemény volt. Az egyik írásom címe az volt, hogy Ismét mosóban az Avensis – gondolom, ezzel mindent elárultam.

avensis1699 04

Nagyjából így telt el négy év, talán annyi különbséggel, hogy a mosások egyre ritkultak. Végig gyomorgörcsben, mert hát tudom, egyszer ez az autó is el fog romlani. Na de mikor? Gondolom, egy Citroën XM-mel hamar bekövetkezett volna a megkönnyebbülés, de ennél a Toyotánál sehogy sem akart megtörni a jég. Talán annyi történt még, hogy a kipufogórendszerben elkopott az a kúpos tűzkarika, ami a motorblokk és a rendszer mozgásait hivatott lehetővé tenni. Áprilisban elkezdett rettenetes hangja lenni, annyira, hogy a városi átlagom lement 7,5 literre. Gyorsan elmentem vele a kipufogóshoz, kicserélték, kész. Négyezer.

De ez nem számít elromlásnak, mert lehetett közlekedni az Avensissel. De végre bekövetkezett az igazi elromlás is.

Az úgy kezdődött, hogy egyszer-egyszer nem indult be. Elfordítottam a kulcsot, tákk, és semmi. Az első évben egyszer. Aztán kétszer. Aztán rájöttem, hogy igazából a melegtől függ. Ha tűző napon parkoltam, vagy ha sokat hajtottam az autót, és emiatt megmelegedett a kormányoszlop környéke, egyre gyakrabban esett meg, hogy első elfordításra nem indult. Aztán persze másodikra igen, kicsit feszítve a kulcsot.

avensis1699 09

Idén húsvétkor már szóltam Hajninak, a feleségemnek, hogy amikor jövünk haza Románia felől, és megállunk cigivel kombinált pisiszünetet tartani, szóljon, nehogy leállítsam a motort. Persze nem voltam túlzottan betojva, mert tudtam: legrosszabb esetben is, ha kihűl, be fog indulni. De a francnak van kedve erre várni.

Aztán mostanság egyre gyakoribbak voltak az ilyen esetek. A legvégén már az sem kellett, hogy meleg legyen, teljesen normális tavaszi napon sem indult be. Az árnyékban.

Íme, ő az

Az ember tudja, hogy az alkatrész exitusa közeleg, de végig ott a bizonytalanság. Mikor? Vegyek alkatrészt? Már rég elkezdtem fórumokat olvasgatni, és kiderült, hogy ez jellegzetes hibája az első generációs Avensisnek, illetve például a Carinának is. Elvégre ugyanaz az alkatrész megy bennük tönkre. Szerencsére nem a gyújtáskapcsoló romlik el bennük, hanem az a kapcsoló, amit a valójában gyújtáskapcsolónak hívott kulcsos szerkezet elforgat. Azt is írták, hogy nem olcsó, harmincezer forint fölött van az ára. Plusz a munkadíj. És a Toyota-szervizekban nagyon örülnek, ha végre beesz valakit a fene olajcserétől eltérő problémával, azaz: nem olcsó.

Cikkszám alapján – a típushibákkal kapcsolatban rendkívül tájékozottak a hazai Toyota-klub tagjai – nem volt ördöngösség szétnézni a neten, és kiderült: bizony ezt be lehet szerezni az Ebayen. Gyári, új, eredeti Toyota. Bizony. 37 font, ami cirka 13-14 ezer forint, gazdaságpolitikánk unortodox működésének függvényében.

Ez ül a gyújtáskapcsoló egység végén, tulajdonképpen ezt fordítja el a kulcs a záron keresztül

Írtam is gyorsan az eladónak, hogy Magyarországra szállít-e. Elvileg igen, csak épp egyfajta gyorspostával hajlandó, az meg drágább, mint az egész cucc. Ejha! Na mindegy, amíg nem romlott el, nem parázok, bár még ezzel együtt is kevesebb, mint a hivatalos alkatrészár itthon.

Aztán bebizonyosodott, hogy a nemzetközi Toyota-tulajdonosok is tájékozottak ám, megtaláltam a csere menetét, fényképekkel. Nem egy nagy műtét. Bekönyvjelzőztem, és nyugodtan hátradőlve vártam, hogy mikor jön el az idő.

Ha gonosz lennék, azt mondanám: egy francia cég spanyol gyártású terméke, khm...

Végül egy szép május végi napon tényleg bekövetkezett. A gyújtáskapcsoló véglegesen kapitulált, szerencsére itt, az irodánktól húsz méterre, a parkolóban. Gyors cselekvésre volt szükség. Gondoltam, ezért megkérdezek egy bontóst, hátha van nála alkatrész. Legnagyobb meglepetésemre volt bontott is, és gyári új is. Annyit mondtak a telefonba, hogy a bontotton látszik, már kezd kopni, nem érdemes vele vesződni (ők is ismerik), de szokott lenni jobb állapotú ennél. Viszont a gyári megvan 22 ezerből. Ők is az ebayről veszik vajon? Mindegy, megvettem.

Nem kellett túlzottan szétborítani

Maga a szerelés nem volt nagy dolog, tényleg. Csak a kormány alatti műanyag panelt, és a kormányoszlop burkolatának alsó részét kell leszedni (öt csavar), lehúzni két stekkert, amit ezen a kapcsolón rögzítettek, majd lecsavarozni a gyújtáskapcsoló alól forgókapcsolót (két csavar). Az azért látszik, hogy ennek a szerelhetőségére nem szántak figyelmet, tán arra gondoltak a japánok, hogy ilyesmi sosem romlik el: a kettő csavarból az egyik pacekra a kormánytengely felé néz, így lehetetlen szögből, félig oldalról kellett kiszenvedni, majd utána az új kapcsolónál vissza. Az egész megvolt félóra alatt, úgy, hogy közben egy volt kollégával azt is megbeszéltük, hogy mekkora baromságokat írunk a TC-n.

Hát, azzal a csavarral azért küzdeni kellett

Gondolom átjön, mennyire viselt meg a dolog. Semennyire. Ha a tűzkarikát is beleszámoljuk, összesen 26 ezer forintnyi rendkívüli kiadásom volt az Avenissel, ami egy tizenharmadik évét taposó kocsitól nem rossz, azt hiszem.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr644573890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

m20b25 2012.06.11. 08:01:04

Csalás:) Ez is, hogyan romlott el? Már ezek szerint vagy 2 éve tudtál a hibáról, mire odáig jutottál, hogy nem indult:)

Roll1983 2012.06.11. 08:17:58

A józanabbik énem autóvásárláskor rákeresett Avensis kombira, 2003-2004 körülire, de miután megnéztem, hogy a belseje számomra milyen elfogadhatatlanul ronda lemondtam róla, és ennek az asszony is örült. Rövid az élet ahhoz, hogy olyan kocsit használjak, amit nem szeretek. :) Európában élek európai autót használok, így olcsóbbak az alkatrészek.

Layosh 2012.06.11. 08:22:31

Én rájöttem, hogy miért nem romlanak el a Toyoták!
Egy hónapja vettem meg első Toyota Corollámat, első látásra megtetszett, olyan vagánynak kinéző kis kocsi, ráadásul full extrás.
Azóta ugye figyelem az utcán a testvéreket (Toyota Corollákat a félreértések elkerülése végett). Majdnem mindegyikben idősebb Hölgy/Úr tekeri a kormányt, nem nyomják neki, nem vagánykodnak. Úgy látom, hogy a Toyota a megfontolt emberek autója, bár én azért élvezem, hogy simán letudok előzni miden tötymörgőt.

clior 2012.06.11. 08:23:47

Eddig sem es ezt kovetoen sem tudom szeretni a Toyota termekeit. Egyszer megprobaltam, de nagyon megbantam. Biztosan pont belenyultam, de nem gyozott meg, sot egy eletre elvette a kedvem a markatol. A Francia ellenesseg pedig felhaborit minden alkalommal!
Szep csendben megjegyzem, hogy tessek tobbet LATNI az utakon -itthon, kulfoldon es a vilagon-, nezzuk csak nagy nyugodtan, hogy milyen autok vannak az utszelen lerobbanva. Nekem Europaban feltunoen sok a Nemet termek, ezek kozul is az agyonhajtott premium..., a vilag masik oldalan pedig hiszitek vagy sem, de a Japan vasak vannak tobbsegben, igaz ott nincs Francia.
Eloitelet nelkul a mai gepeket osszevetve nincs Japan minoseg mar, de technikailag is eltunt az elony.
Emiatt szeretem a joaru Francia autokat.

szszg 2012.06.11. 08:26:20

Hoppá, nekem Szutyuki Swift 1.6, ugyanezt csinálja, minnél melegebb van, annál inkább "katt" a gyújtásra, nem indul.

Akkor megnézetem a kapcsolót. :-)

W84IQ 2012.06.11. 08:40:43

@Lookie: már az AutoBild-en is fikázzák a VW 1.4TSI motorjait, mert nevetséges kilométer-teljesítmény után elszakadnak a vezérmű láncok. Érdemes lesz rá odafigyelni.

www.autobild.de/artikel/vw-1.4-tsi-probleme-mit-steuerketten-2892135.html

droland 2012.06.11. 09:25:22

Ha van egy 2000res kiadású, újonnan vásárolt, az elejétől oktató autónak használt "nulla" felszereltségű Peugeot 206 1.4hdi 8v 68le, 2010-ben lett leadva családon belül a kisebbik lánynak, jelenleg 380.000km (360.000km oktatás bunkókkal tele) van benne és egyszer volt 30.000ért egy hátsóhíd felújítás és az oktatás miatt természetesen 2x kuplung, de a közel 400.000km alatt egyszer sem hagyott ott az úton, a szelepdekli csavar egyszer sem lett megbontva, gyári turbó, gyári szivattyú, akkor ez most jó vagy rossz?

droland 2012.06.11. 09:27:12

UI: Nem kettőstömegű változat...

D4D 2012.06.11. 10:09:23

@Pirx pilóta:

Ezt eddig még nem hallottam az E11-ről, ellenben azt igen, hogy villamosági oldalon elég szar.

D4D 2012.06.11. 10:13:51

@dhrbikes:

Kuplung és szerkezet csere.
- Nem akarom anyukádat bántani, de ez nem biztos az autó hibája.
Előző Toyotámon (CarinaII SDX CT150) a kuplung félmillióig is elment. Igaz, 375-nél elkezdett hidegen nagyon enyhe hangja lenni a nyelestengely csapágynak.

Ékszíj szakadás.
- 2 évente cserélni kell

D4D 2012.06.11. 10:15:35

@Urakura:

JT kontra SB (GB?)

Valóban a JT-s alvázszámúak jobbak. Nagyságrendekkel.

De egy angol Toyota még így is kenterbe ver egy Opelt (WOL), a Vectrát is.

D4D 2012.06.11. 10:23:35

@StalkeR:

D4D-nek van egy hibája, hogy melegen nem indul. Első körben elég az injektorokat kifújni, de nézd (nézesd) meg, van e a csúcsban fémreszelék. Ha van, akkor már nagy a baj, de nem reménytelen.

Hibakódnak ilyenkor a nyomástartó szelepet hozza, előszőr csak próbáljatok bele egy másikat (ha van a polcon), ha így sem indul, akkor a magas nyomású üzemanyagpumpánál van a baj. A wankel-szivattyú szorult meg.

Nekem ők csinálták meg. www.mpdiesel.hu/

Dr. GGG77 2012.06.11. 10:26:19

Ha egy kicsit is az eszemre hallgatok az egész TC-s flottából azt hiszem ez az autó kéne a legjobban.

D4D 2012.06.11. 10:29:33

@Csizirájder:

Nme rosszak, hidd el. Viszont a CT150-est a mai napig visszasírom.

www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/4621577882/

D4D 2012.06.11. 10:33:36

@Quarius_: Az, hogy francia semmit nem jelent, feltételezem, hogy a Japán cégeket sem zárta ki a Toyota versenyeztetés köreiből.

Annyira nem, hogy a Corolla-ból van olyan, amelyik 1.9-es francia szívódieselt kapott. Nem is vettem meg.

D4D 2012.06.11. 10:42:16

@Csizirájder:

Nekem 7 lufi van benne. Digiklíma nincs, de minden más, mi 200-ben elvárható volt, ott van.

Enyim famintás. Műszerfal is, kormány is. Nem láttam még másik ilyet.

D4D 2012.06.11. 10:44:16

@ne most: Fogyasztás 6,0. Tolom. Sok? Majd két tonnás dögtől? 300 ekm-el?

D4D 2012.06.11. 10:50:09

@Szabványok: A kettőstömegű sajnos egy típusbetegsége.

Át lehet barkácsolni bele az újabbét.

Poita not Peter! 2012.06.11. 10:53:40

Nekem belpiacos Toyotám van és ezentúl is japán belpiacos autóm lesz. Európai autó-mindegy milyen márkanevű-soha nem ér fel ezekhez.

D4D 2012.06.11. 10:54:50

@ne most:

Tudtommal a d4 turbós, benzines. (Nem a D4D)

D4D 2012.06.11. 10:57:05

@csrudi:

a jó magyar utaknak köszönhetően hátsó stabilizátor gömbfejek cseréje.

- Nekem csak stabi, illetve stabigumi. Gömbfejhez nem kellett nyúlni. Pedig járok szar utakon.

D4D 2012.06.11. 11:00:05

@Layosh:

a Toyota a megfontolt emberek autója, bár én azért élvezem, hogy simán letudok előzni miden tötymörgőt.

- Megpakolt Avensissel esőben országúton tudok menni 94-es átlagot. (Kaputól kapuig, 200 km). Megfontolt-e vagyok?

Kutykuruty 2012.06.11. 11:01:07

@Picollo2: Én azért is szálltam ki ebből a vitából, mert értelmetlennek érzem, hogy bizonygassam, hogy jó autó. Nekem megfelel, ezért nyúzom már a negyediket. Befér a családom, akkor is ha síelni megyünk, befér a felszerelésem ha dolgozom. Egy ekkora benzines kombitól bárki bármit is mond a 7,8-as átlag rendben van. Nekem a menetdinamikája megfelel, pedig rendszeresen nyomok 1200-1500km-es utakat. Az én anyagi lehetőségeimet nem feszíti túl. Nem kell hitelre vásárolnom, jó áron el tudom adni, alkatrészre nem kell költenem, a Casco havi 7000 Ft. Márkaszervízben egy kötelező átvizsgálás 38-40000 Ft. (kb. mint a céges Focusaim).

papptibi 2012.06.11. 11:01:35

@ANTI-SQUIRREL: Igyekszem tönkretenni, és akkor jobban szétszedem egy poszthoz, jó :)

StalkeR 2012.06.11. 11:25:52

@D4D:
Apa autószerelő, én csak írok ide vaktában!:D
A motornak, adagolónak, nagynyomású cuccoknak, idáig semmi baja 100e Km van benne.Vagy a gyújtás kapcsoló betét, vagy ez a biszbasz van elkopva nekünk is.Néha az önindító hoz se jut el a delej. Amelyik e12-es Corollában van Security LED és néha villog pirosan, abban tutira van riasztó is?A kocsit még nem sikerült beriasztani egyszer sem.

D4D 2012.06.11. 11:36:39

@StalkeR: Örülök, hogy nem üzipumpa. 100 ezernél még mondjuk korán lett volna.

A piros villogó LED tudtommal az indításgátlóval van kontaktban. Létezik belőle olyan is, ami csak akkor indul el, ha az ellendarabot magadnál tartod. Ilyen Corolla van a családban, de azzal ritkán járok.

StalkeR 2012.06.11. 11:45:38

Nem tudom, a kocsikulcs mellett nincs egyéb mágnes vagy akármi, ami az indításgátlóhoz kellene. Amúgy jó kocsi nagyon, csak ezt a kis 1.4-es motort pörgetni kell, hogy menjen. Fogyasztása is baráti, 8légzsák, digitklíma, faberakás, szóval szépen felszerelt. Csak ezt a hébe-hóba előjövő nyűgjét kellene megcsinálni...
Köszi a segítséget!

Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.11. 11:49:55

@golya80:
Nem akarlak elkeseríteni, de a céges autó nyomába sem ér a Suzuki vagy Toyota.

ne most 2012.06.11. 11:54:04

@D4D: Nagyon izgalmas lehet a 6l/100km-el menni, a csaj biztos ott sikit melletted igatottan, hogy átértek-e egy zöldlámpán.

golya80 2012.06.11. 12:00:56

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.: Nincs igazad, ugyanis azt mindenki tudja már , hogy "olyan nincs,hogy egy Corolla nem indul!!!!!!"

Ha nem így lenne miért mondaná a bácsi a TV-ben? Vagy azt, hogy a kutyának meg "csak a suzuki,azt szereti!!" Ha nem lenne igaz, nem lenne benne a TV-ben! :D

Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.11. 12:01:53

@ne most:
Mert az aztán kurva nagy királyság, hogy ötezerrel mentél a parkolóházban. Remélem, akkor is így tolod, amikor zöld van a gyalogosoknak.

Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.11. 12:03:00

@golya80:
Bocsesz, félreértettem, és teljesen igazad van:)

ne most 2012.06.11. 12:31:16

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.: Az guminyikorgás, amit a parkolóban hallasz a toyotád béna futóműve, mikor kanyarodni próbálsz vele. Hiába mész bármilyen lassan, még állóhelyzetben is nyikorog.

Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.11. 12:37:50

@ne most:
Barátom, egyrészt nem Toyotám van. Másrészt abból már kinőttem, hogy arra recskázzak, mennyivel megyek; hogy olyan pinákat szedjek fel, akik az autómra nedvesednek; és abból is, hogy arról vitatkozzak, milyen a jó autó.

ne most 2012.06.11. 13:04:48

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.: Miért jöttél ide, azt hitted nyugdijemelés van? Esetleg könyvelők értekezlete?

dhrbikes 2012.06.11. 13:07:47

@D4D: Egyetlen másik autóban sem volt ilyen gondja, sőt, ez huszonezer km-nél történt, tehát azóta ismét tönkre kellett volna mennie.
Egy ékszíj nem megy tönkre két év és 25000 km alatt, ne fárassz ilyennel. Legalábbis Daciában, Fiatban Renault-ban és Peugeot-ban nem (ezek vannak/voltak még itthon). Ha meg igen, akkor az egy alulméretezett sz*r.

dhrbikes 2012.06.11. 13:12:41

Ne érts félre, van olyan Toyota amit megvennék, ha lenne rá pénzem, de azok jellemzően japán gyártásúak. (Prius, Camry, Illetve a Lexus LS vagy IS)

A Toyotákban is jellemzően a Valeo cuccok döglenek meg, bármennyire is szídják, a Bosch lényegesen jobb. Példa: Peugeot 207, amelyik igen jó eredményeket ér el megbízhatósági statisztikákban, szinte az összes elektronikus alkatrésze Bosch.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.11. 13:52:41

@D4D: Most épp a job hátsó ablakot nem húzza fel, ha rápittyentem a központi zárat. :-D De az elmúlt évben gyűrűztük már, cseréltünk szelepet, lambda szondát, Ennek ellenére emelkedőm még mindig kigyullad a check engine, illetve valami hővédő lemez is elszabadult a motorban, illetve valami tömítés a kipufogónál. Azon kívül a ködlámpa a verébfészkeket világítja a fán, nem lehet állítani. De amúgy imádom, mert megy mint az áááálat.

D4D 2012.06.11. 13:55:45

@dhrbikes:

Ékszíjnél a vezérműszíjra gondoltam. Azt két évente ki kell (ajánlott) cserélni, akkor is, ha nem éred el a cseréhez szükséges futást.

Sima ékszíjat (generátor, szervó) nem. De azoknak tényleg nem lenne szabad szakadniuk.

Mondjuk egyszer volt olyan esetem, hogy az új fogazott ékszíj 120 km megtétele alatt átfordult, értsd a keskenyebb fele volt kívül. Azóta sem volt ilyen. Betudtuk annak, hogy szarul húztuk meg, bár szerintem simán anyaghibás volt.

D4D 2012.06.11. 14:05:55

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

valami hővédő lemez is elszabadult a motorban, illetve valami tömítés a kipufogónál.
- Elődjénél (CarinaII CT150) a tűzkarika nekem is sokszor elment (kipufogó tömítése a motorból kilépésnél), a végén rájöttünk, azért, mert el volt menve félig az egyik motortartó bak (motor-váltó között), és így a sok mozgás miatt halt a tűzkarika. Az az autó megtanított rá, hogy autó magától nem romlik el, minden meghibásodásnak oka van, még ha az autó másik végén is van az az ok.

Azon kívül a ködlámpa a verébfészkeket világítja a fán, nem lehet állítani.
- Ha gyári, akkor a ködlámpa hátsó falán kívülről találod az állítóját. Le kell szedni hozzá minimum a burkolatot a lökös aljáról. 90%, hogy így van nálad is, Ave-n így van. Szopás állítani.

De amúgy imádom, mert megy mint az áááálat.

dhrbikes 2012.06.11. 14:06:32

@D4D: Nem vezérműszíj, hanem a hosszbordás, ami a generátort meg a klímakompresszort hajtja.

A motor az teljesen jó amúgy, mert ez az 1l-es láncos vezérlésű, meg az év motorja is volt. Picit gyenge, nem érezni a 70 le-t, de legalább keveset fogyaszt.

Node a vezérműszíjnak sem lenne szabad elszakadnia, meg főleg nem kétévente cserélni.
A "sz*r" Peugeot-mat tudom ismét példának állítani, abban a HDi motornak 240000 km a vezérműszíj csereperiódusa, vagy 8 év. Biztonság kedvéért 160000-nél szokták javasolni a cseréjét.

Csizirájder 2012.06.11. 15:03:58

@D4D:

Sajna a D4D-nek is ez a kettős tömegű lendkerék a zsebbenyúlós része, ha cserélni kell. Amúgy biztosan nem rossz szerkezet, ha időben cserélve vannak a szűrők és nem szutyok üzemanyag megy bele. Hú, ez a Carina II szép darab, még az az igazi kocka belülről is. :)

Csizirájder 2012.06.11. 15:10:05

@D4D:

Hmmm... valamelyik kecskeméti kereskedésben láttam egy 2.0 Avensist hasonló belsővel, meg is lepődtem hogy van ilyen.

D4D 2012.06.11. 15:11:29

@dhrbikes:

Hosszbordás nekem is beszakadozik. Két évet bír az is, utána csere (60-100 ekm éves futás)

Én 115 ezernél cseréltem vezérműszíjat (100 az előírás), és a kiszedett szíjon semmi nincs, hibátlan állapotú.
Ugyanakkor ha kicserélem, akkor szebb lesz a futása. A romlást nem veszem észre, csak a hirtelen javulást csere után.

Az előírás lehet azért olyan sűrű, mert esetleg így kizárja az extrém üzemeltetésből származó veszélyeket is.

Csizirájder 2012.06.11. 15:26:52

@D4D:

Nem merném rá 100%-ig mondani hogy volt benne, de úgy rémlik hogy igen. Meg talán bőr belseje is volt.

Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.06.11. 17:29:59

@ne most:
Odabasztál az érveléseddel, ez igen:) Toljad a szakadt szarodnak, és álló fasszal pattanj ki a Tecsónál, mert át tudtál menni az összes piroson, és minden óvodást eltiportál a pláza parkolójában. Ez Sumaker veszett el benned, rajjebarom.

lacekos 2012.06.11. 17:39:04

Nem vagyok biztos benne, hogy valaki idáig elolvassa a hozzászólásokat, de a Zsiguli+Lada után volt egy 1.3 Corollám imádtam,és tényleg mini költséggel üzemelt.Most,pár hónap múlva 10 éves SEAT León-nal közlekedek, de vele is jók a tapasztalataim. Ugyan fék betétek+tárcsák kb. 60 e km, meg néhány izzó csere,de most is kiváló! Persze tudom nem Mercédesz!

vigzo 2012.06.11. 17:51:35

Nekem egy 1987-es (!)Toyota Camrym van. Nem foglalkozom sokat vele, csak a folyadékokat (benzin, ablakmosó, hidraulika olaj és néha motorolaj) töltöm bele. A hibalista azalatt a 13 év alatt amióta használom: vezérműszíj szakadt kb 200e után, gyújtáselosztó elöregedett 20 év körül, kipufogó részei többször, több helyen, kuplung hidraulika tömítései kétszer (élmény volt javítanom), meg a generátorban elkopott valami amit így cserélni kellett. ez ha összeadom kb 100-150 eFT volt. A többi javítás mechanikai sérülésekkel függött össze. A motoros tükormozgatás meg az egyik ablakemelő már nem megy, korrodál, 10 liter körül fogyaszt kb negyedmillió km után.

Tartok tőle ha veszek most egy 10 év körüli BMW-t nem úszom meg majd ennyivel. Pedig veszek :)

ne most 2012.06.11. 20:37:05

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.: Te nyilván nem értesz a szóból. Ez azért tüntesd fel legközelebb gróf úr. Sok sikert a párkereséshez.

ne most 2012.06.11. 20:38:31

@Csizirájder: A kettős tömegű lendkerékbe nem kell szűrő és üzemanyag sem. Remélem időben szóltam.

xfile 2012.06.11. 21:56:08

Gyártottak a hondánál egy típust, amit streamnek hívtak.2001-ben az 1,7-es verzió már euro4(!!!)normás volt.Meghibásodásáról nemsokat olvasni, pedig csak egy japánban gyártott Honda volt.Ehhez képest a toyota mit akar????Tehát sztem.vannak még japán autók a Toyotán kívül is.

igazi hős 2012.06.11. 23:23:54

@ne most: Szerintem rajtad kívül mindenki értette, hogy a "szerkezet" az autót jelenti. Vagy legközelebb rakj ki egy szmájlit, hogy mi is úgy értsük, mint te.

C@raVWelle 2012.06.11. 23:27:05

Háát király lehet attól félni, h mikor fog lerobbanni a kocsi... valahogy bennem nincsenek ilyen érzések, pedig egy húszonsokéves német (VW) kisbusszal járok..:P (volt már probléma, de elég olcsón meg lehetett csinálni mindent)

Csizirájder 2012.06.12. 00:38:06

@ne most:

Nyilván a D4D motorra vonatkoztatva írtam, nem a lendkerékre.

kitiltott, de seráfütty 2012.06.12. 00:43:46

@xfile: Jópofa anyuka autó, mifelénk a szigeten járkál belőle pár darab. Meg még más beteg japán belpiacos vackok is, aminél meg kell említeni a 90-es évek közepén gyártott Mitsubishi RVR (Space Runner) családi gépet, ami hamarabb volt "4 ajtós", mint a Hyundai Veloster...

Bár ugyanolyan kreténül néz ki az aszimmetria :)

Más. Annyira vicces, ahogyan a kedves kommentelő társak képesek halálos komolysággal kiejteni a szájukon, hogy már elment "majdnem 100 ezer kilométert" a kocsijuk különösebb gond nélkül...

Hát be is baszna, ha 200 ezer kilométeren innen bármi komoly baja is lenne egy akármilyen modern (90-) autónak. Fel is gyújtanám a Rönót, ha így 170 ezer táján elkezdene szarakodni. Bár ehetne kevesebbet... Mondjuk van rá elvi esély, hogy nem a tökéletesen megfelelő Denso gyertya van benne, most, hogy elgondolkoztam...

golya80 2012.06.12. 10:55:04

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.:

"Másrészt abból már kinőttem, hogy arra recskázzak, mennyivel megyek; hogy olyan pinákat szedjek fel, akik az autómra nedvesednek; és abból is, hogy arról vitatkozzak, milyen a jó autó."

Ez rohadt jó!:D

Prérifarkasz 2012.06.12. 10:58:45

20 éves olasz autó, most cseréltem kormányművet, kicsit szivárgott az olaj, kormányzáson nem igazából lehetett észrevenni, csak most érzem, hogy egy jó állapotú be lett téve a különbséget. Igazából még évekig el lehetett volna vele járni. Ősszel újíttattam fel két féltengelyt, néha recsegett már ha teljesen kitekertem a kormányt - ezen is lehetett volna még nyugodtan takarékoskodni, mint ahogy a sok okostojás magyar teszi is, ezen spórol, vagy mert nem telik rá, vagy mert "minek költsek rá, gurul még" elvet vallják. Aztán majd egy szerencsétlen későbbi tulajdonosnál meg majd tizenévesen esik szét...
Természetesen 20 évesen már minden kopó alkatrész, elöregednek a gumi- és műanyagalkatrészek és az acél is elpárolog (oxidáció).
A kuplung szerkezet tönkremenetele 4 év után azért elég kellemetlenül érintett (rugótörés), igaz, hogy jellemzően városi használat, sok kuplungolás, de akkor is... És minő véletlen, az én kuplungszerkezetem is Valeo márkájú volt... ;)

Wolfram 2012.06.12. 18:38:13

Piackutatóként, egyszer régen felvetettem, hogy a hibastatisztikákat (lásd ADAC) a célcsoport és annak felhasználási szokásai függvényében kelen vizsgálni. Ez Németországban még jellemzőbben tipikus, mint nálunk. Egy Carina II-ben döcögő Grossvater vagy egy 316-os BMW-t taposó teenager nem ugyanolyan stílusban gyilkolja a gépet és nem is úgy tartja karban.

Dövan 2012.06.12. 19:46:41

Miért nem lehet kommentelni a tanácsokat?

Alf (törölt) 2012.06.12. 19:59:10

igen, a citroenen a díszléc zörgése is elromlás, a toyotán csak az, ha már végleg nem indul be.

Super aGyuri 2012.06.13. 08:49:33

Végigolvasva a hsz-okat, megfogalmazódott bennem egy kérdés, a futásteljesítménnyel kapcsolatban. Minden nap autóval járok (dolgozni). Autóval járok vásárolni. Hétvégenként a családdal autóval megyünk bevásárolni, általában vmelyik hiperbe, agglomerációba. Van egy pici üdülőingatlanunk Almádiban, legalább ötször lemegyünk egy évben. Plusz nagyon ritkán külföld (Prága, Bécs) is. Hellyel-közzel vannak vidéken (Szeged, Miskolc) tárgyalásaim. Évente legalább egyszer konferencia vmelyik egyetemen (Pécs, Szeged). Ezzel együtt NEM TUDOK 15000-nél többet menni egy évben. Ez ugyanis Magyarország. 200 km, és az országhatárnál vagy...
Hogy csináljátok a százezreket? Húsz év alatt autóztam kb kétszázezret... tizenegy különböző autóval. Itt mindenki árufuvarozó, sales rep és/vagy taxis??? Ha én megunás miatt eladok egy autót 2 évesen, 30 ezer km-rel, azt nyugodtan megvehetitek! Óra nincs visszatekerve, két olajcsere megvolt, márkaszervizben.

Super aGyuri 2012.06.13. 08:52:33

...ehhez képest a kis csomagtartó, második gyerek születése miatt 25 hónaposan, 27 ezerrel eladott Subaru Imprezámat féláron alig akarták beszámítani... aztán négy hónapig állt a kereskedésnél, mire nulla haszonnal továbbadták. Hát itt mindenki hüjjje? :)))

Super aGyuri 2012.06.13. 08:55:51

...vagy csak én vagyok az, hogy mostanáig ragaszkodtam az újautókhoz? Na, idén vettem egy volt bérautót a Porsche Pesttől (Exeo), 1 évesen, horrorisztikus 30 e km-rel (ebben volt a legkevesebb km, volt amelyikben ugyanennyi idősen 50 ezer volt... hogyan???), most majd megtanulom, milyen a spanyolok istene.... Majd mesélek ;)

Alf (törölt) 2012.06.13. 09:17:55

@Super aGyuri: ez érdekes, én otthonról dolgozom, városban jobbára bicajozom, viszont szoktam kirándulni külföldre és így évi 11.000 km-t megyek veterán autómmal.

gmondi 2012.06.13. 10:37:35

@Super aGyuri: Én nem autóval járok dolgozni, évente több alkalommal megyek Bp-Debrecen-Bp, és Bp-Szeged-Bp utakat. A családom is vidéken lakik, és évente egy-két külföldi út is becsúszik (munka vagy nyaralás).Ja, és nyaranta legalább 4-6 alkalommal megyek a Balatonra (többször is, csak nem mindig a saját autómmal) Tavaly évi 12 ezret mentem, előtte hasonló feltételekkel 20-at. Azért egy Debreceni út oda-vissza 500 km, szóval összejön az...

shiNIN 2012.06.13. 15:47:22

@Super aGyuri:
A párom motorral jár munkába, most már csak huszonkevés km távolságról (kisebb távnál be se indítanánk benzinmotort). Ezzel meg egy kis túrázással összejön évi 20 ezer. Ha rendesen járnánk túrázni, több lenne. Igazából egy hétvégén (kényelmes, sőt sokak szerint lassú tempóban) akár 2 ezret is bele lehet nyomni egy járgányba, csak pénz és idő legyen. De évi 10 ezer úgy érződik, hogy szinte sose megy az ember. vagy nagyon rövideket.

Amúgy mi Yarist akarunk majd venni, s évi párezret használni. Csak ha nagyon hideg van télen vagy hó vagy valami nagyobb cuccot el kell hozni valahonnan. Persze nagy hóban az se fog tudni feljönni a házhoz a meredek földúton, de ilyen az élet, azt simán beáldozzuk a fogyasztás oltárán. A garázsba úgyse férne be, az a motoroké, s utóbbiak fogják az élvezetet biztosítani. Van, amikor egy autónak csak az a szerepe, hogy évi párszor megoldjon egy olyan helyzetet, amit a motor nem tud. Erre felesleges sokat költeni. Nyilván nem újat veszünk.

don't 2012.06.13. 18:05:40

@shiNIN: Ha nagyobb cucc miatt veszel autot,akkor az ne Yaris legyen...;-)Teli hasznalatra diesel se jo valasztas mert megyfagysz benne,10km utan lehet hogy tenyernyi reszen mar kiolvasztja az ablakot.

Super aGyuri 2012.06.14. 08:08:36

@shiNIN: Valószínűleg a hétvégi "pihenések" (menjünk ki Szentendrére - á, messze van :)) miatt lehet, hogy tartom az 1200 km/hó futásteljesítményt. Anyukám is, apósom is Budán lakik, mi is.
Szerintem jó választás a Yaris, de ebben Andzsin fórumtársunk az autentikus forrás. Ő mondjuk esküszik a japán gyártású japán kocsikra - kis kategóriában a vámok miatt ilyet már nem nagyon forgalmaznak... Talán német importból még egy Daihatsu Siriont vagy Teriost ki tudsz fogni, illetve a Siriont pár éve Subaru Justy néven is próbálták itthon forgalmazni (alapáron négymillióért nem nagy sikerrel). Ezeket érdemes figyelni a hasznaltauto.hu-n, esetleg mobile.de-n.

Alf (törölt) 2012.06.14. 10:18:17

Ja és még egy tipikus francia-előítélet:
Gondolom, egy Citroën XM-mel hamar bekövetkezett volna a megkönnyebbülés, de ennél a Toyotánál sehogy sem akart megtörni a jég.

A citroen xm-et 1989-2000-ig gyártották, az avensist 97-ben kezdték gyártani.

Lazán hasonlítsunk össze egy japánt és egy tíz évvel régebbi franciát, hátha bebizonyosodik, hogy a francia a szar. persze csak "Gondolom" mert soha nem volt a cikkírónak XM-je.

Alf (törölt) 2012.06.14. 10:19:41

általában a legtöbb francia autót szidó embernek az ismerősének a rokona hellott olyanról, akinek a tesójának a citroenje nayon megbízhatatlan volt, pedig maga szerelte.

Nivta 2012.06.14. 13:15:25

@Alf:

"A citroen xm-et 1989-2000-ig gyártották, az avensist 97-ben kezdték gyártani.

Lazán hasonlítsunk össze egy japánt és egy tíz évvel régebbi franciát, hátha bebizonyosodik, hogy a francia a szar. persze csak "Gondolom" mert soha nem volt a cikkírónak XM-je."

Én sem értem ezt a dilettáns Papp Tibort!
Köztudott,hogy a Citroenek hosszú évtizedek óta a megbizhtósági listák éllovasai.Nem volt ez másképp 1989-ben sem amikor az ADAC hibalistán mindenkit maga mögé utasító,a minőség etalonjának számító XM árnyékában éppen valami Lexus LS 400 nevezetű szarral probálkoztak lekoppintani a legendás francia megbízhatóságot,a sor legvégén kullogó egyéb Toyota modellekről nem is beszélve :)))

" általában a legtöbb francia autót szidó embernek az ismerősének a rokona hellott olyanról, akinek a tesójának a citroenje nayon megbízhatatlan volt, pedig maga szerelte."

Van egy ennél is hülyébb fajta,aki bedől az autós szaklap,a nemzetközi hibastatisztika vagy az internet nevű baromságoknak ahelyett,hogy csak rád hallgatna:)

igazi hős 2012.06.14. 17:18:15

@Nivta: Nem, a Citroenek még egy darabig nem fogják megingatni a "Toyota nem romlik el mítoszt" (arra csak a Toyota képes), de a németek szintjét már simán hozzák, legalábbis az ADAC számai szerint. De gondolom ezek nem azok a nemzetközi hibastatisztikák, aminek te bedőlnél. (Tennék ide egy számjlit, de úgy emlékszem veled igazán nem lehet viccelni.)

Családapa+géptervező mérnök 2012.06.15. 13:48:11

Sziasztok,

hasonló tapasztalataim vannak, mint a cikk írójának.
Az első autóm egy benzines 98-as avensis, melyben szintén csak a gyújtáskapcsolót kellett javítani 60 ezer km alatt.
Ez nem került 5000 forintba sem. A mostani autóm is Avensis, 98-as dízel. Vásárláskor a termosztátot kicseréltük és más semmi!Fékbetétet és kuplungszettet sem kellett cserélni, csk olajat és olajszűrőt! Teljesen igénytelen, sokszázezer kilométert futott már és minden működik rajta!
Kopással fog tökremenni, elkoptak az ülések, a belső teret a gyerekek csokifoltjai díszítik. Nem adjuk el. Egy mai autónál csak az olajcserénél egy tucat szabványt kell áttanulmányozni, nehogy valamit tönkretegyen a nem megfelelő olaj. Az üzemanyagról nem is beszélve. Ezt az autót arra tervezték a 90-es években, ha majd elfogynak a fosszilis üzemanyagok, elmegy tiszta étolajjal vagy elvileg fagázzal és néhány százalék beporlasztott üzemanyaggal is. A t. szerkesztőknek üzenem hogy vegyék figyelembe a következőket, amikor egy új modell tesztvezetése után írják -gondolom, nem kevés márkakereskedői nyomásgyakorlás hatására- hogy "a fogyasztása fantasztikus, 7 liter alá is lement, vegyesben"
1, a benzines 1,6 Literes 4A-FE motorral felszerelt öreg leharcolt Avensissel 5,6-6,5 liter között közlekedtem vegyesben,
a dízellel 4,2-5,6 Liter között, nagyrészt városban!
A teljes futásteljesítményre vetített átlag az utóbbi autónál 5,4 l/100 km.
Ha ez végleg nyugdíjba vonul, nagy gondban leszünk.
Újabb Avensis modellt már nem vennék, a hallott és látott negatív tapasztalatok alapján.

Alf (törölt) 2012.06.15. 16:28:50

@Nivta: ezek szerint neked sem volt citroened...

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.06.15. 19:58:03

3 éve mikor kocsit vettünk a végére 2 alternatíva maradt. avensis vs corolla.
mindkettő hasonló paraméterekkel bírt, 2003-2006 közötti, dízel, max 1,4-1,6 disel.
a végén 1 dolog döntött. felnyitottam pár magyar autókereskedőt, pár németet és még párat innen a környező országokból. beírtam a paramétereket és megnéztem a találati listát.. kb 70/30%-ban több avensis-t adtak el mindenhol. ezen meglepődtem, és végül emiatt nem is mertünk avensis-t venni. maradt a corolla.

2005-ös 1,4 d4d évi 25-30e km-rel. azóta fékbetéteket cseréltünk és izzókat. most lesz esedékes a 4 féktárcsa. ezt is hozzászámítva eddig összesen 100-ban volt benne és már 150e km-nél járunk. meghajtva ingázásra nincs használva, viszont ezzel járunk nyaralni külföldre és belföldre. a váltóáttételezésen kívül nincs más bajom vele (40-50-nél már 5.ben ketyeg, autópályán 130-nál 6,5-7l-t bekajál. szerencsére az átlag csak 4.9 90-es utakon járva)

az indítójának bizonytalanságainak számát egy kezemen meg tudom számolni... jellemzően -15° alatt valamint napon hagyva 35° felett..

biztos van jobb, biztos van kevésbé romló, biztos van ebből is szar, de azért vettük h pár év múlva még jó áron el tudjuk adni és addig se kelljen sokat költeni rá. ennek a célnak pedig tökéletesen megfelel. emellett megbízhatóan elvisz a-ból b-be, és vigyáz az egészségemre, mert az 1.4-es motor nem enged merész manőverekbe bele :D

Nivta 2012.06.15. 23:37:58

@igazi hős: "de a németek szintjét már simán hozzák, legalábbis az ADAC számai szerint. De gondolom ezek nem azok a nemzetközi hibastatisztikák, aminek te bedőlnél. (Tennék ide egy számjlit, de úgy emlékszem veled igazán nem lehet viccelni.)"

Dehogynem lehet...
Jópofa vicc például,hogy szerinted az XM és más régebbi Citroenek bármilyen relevanciával bírnak a jelenkori hibastatisztikákat illetően.

@Alf: "ezek szerint neked sem volt citroened..."

Tényleg nem.De tartok tőle ha lett volna az sem igen változtatott volna a régebbi Renault-ok és Citroenek gyalázatos nemzetközi hírnevén. Mármint ami a megbízhatóságot illeti.
Szándékosan nem írtam franciákat mert a Pözsó mindig is nagyságrendekkel jobban állt e tekintetben.

igazi hős 2012.06.16. 01:24:35

@Nivta: Elég zavaró, ha már ezt sem tudod, melyikünk mit írt. Te hoztad elő az ADAC statisztikát. Ami valóban nagyon releváns ha tíz és húszéves autókról beszélünk. Bár ha hozol egy ADAC statisztikát ebből az évezredből a legendásan megbízható kettes Golfról, akkor igazat adok neked.

D4D 2012.06.16. 12:29:16

@ap: 1.4 D4D 130-al pályán el kell menjen 5,5 - 6 között.

Főleg, ha mint írod, a 4,9-es átlag is megvan 90-nél.

Nivta 2012.06.16. 12:51:10

@igazi hős:

:"Elég zavaró, ha már ezt sem tudod, melyikünk mit írt. Te hoztad elő az ADAC statisztikát. Ami valóban nagyon releváns ha tíz és húszéves autókról beszélünk."

Neked értelemszerűen irreleváns,hiszen szemmel láthatóan fingod sincsen arról,hogy az ADAC-lista több mint három évtizede létezik:

www.toyota-prospekte.de/index.php?page=Thread&postID=593

"Bár ha hozol egy ADAC statisztikát ebből az évezredből a legendásan megbízható kettes Golfról, akkor igazat adok neked."

Ember legyen a talpán aki rájön,hogy a kettes Golfot miként sikerült idekeverned.(Bár az XM-kapcsán meg a mai Citroenek szereplését sikerült elővenned.Nyilván ez a baromság nálad oda-vissza működik.)Az viszont a napnál is világosab,hogy ritka fárasztó vagy.

igazi hős 2012.06.16. 20:10:38

@Nivta: Meghajlok a tudásod előtt, most már csak azt mutasd meg, melyik ADAC tesztben szerepelnek 20 éves (de akár 10 éves autók). Vagy inkább mondd el újra, hogyan kell birkavesével földrengést megelőzni.

Nivta 2012.06.16. 21:23:38

@igazi hős:
"Meghajlok a tudásod előtt, most már csak azt mutasd meg, melyik ADAC tesztben szerepelnek 20 éves (de akár 10 éves autók)"

Én viszont elképedek attól a páratlan ostobaságtól ha valaki húsz évvel EZELŐTTI hibastatisztika emlegetésre húsz éves autók tesztjét kezdi keresni.

" Vagy inkább mondd el újra, hogyan kell birkavesével földrengést megelőzni."

Lehet elmondom mert ahogy elnézem te símán meg is próbálnád:)

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.06.16. 21:40:18

@D4D: literre sosem mértem, de amikor itt a környéken járkálok ahol csak 90km/h-s utak vannak akkor az átlagfogyasztás több havi rohangálás után is csak 4.9. Amikor külföldi útra megyünk akkor ez(!) a 4.9 felmegy 5.4-5.5-re. Egyszer fordult elő hogy lenulláztuk egy ilyen út előtt az átlagolót és akkor 5.9 jött ki (de ebben benne voltak a megállók, pihenők, határon való araszolás, forgalomkorlátozás, 110-es útszakaszok, stb.) tehát 130-nál (na jó csalok mert ez általában 140-et jelent fixen :D ) megvan a >6.5. Ilyenkor az óra már 3500 körül/felett áll ami egy ilyen dízel fogyasztásában már látszik. +1 sebességgel vagy kicsit eltolt áttétellel mindez orvosolható lenne...

D4D 2012.06.17. 14:04:27

@ap:

3 D-4D van a családban, ebből kettő 1.4-es.

A hatsebességessel tegnap sikerült 5,1-et csinálnom, 130-al. Az ötsebességes is jött mögöttem, az 5,7-el jött.

A 130 kontra 140 felviheti a fogyasztást, mi szigorúan a 130-at tartottuk.

Érdekesség még, hogy a sajátom, egy 2000-es Ave, München felé 6,5-el megy, 150-160-as tempóval, ott kint tankolok, és hazafele ugyanennél a tempónál 5,5-el jövök haza.

Az a kocsi itthon 6,0 - 6,2 között jár. 30-50%-os városi futással.

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.06.17. 23:50:22

@D4D: nekünk egy ilyen van (nem pontosan)
katalogus.hasznaltauto.hu/toyota/corolla_1_4_d_4d_terra_m_mt-2127958
lehet h a bőröndök teszik, de családdal tengerpartra menet tuti h megeszi a fenti mennyiséget :)

Alf (törölt) 2012.06.18. 19:00:31

@Nivta: tartsal tole. nekem 2 japan autom volt, osszesen nem voltak annyi idosek, mint a citroenem, megis tobbszor robbantak le, mint az.

bocs, hogy nem olyan emberek megerzeseire hagyatkozok, akiknek semmilyen tapasztalatk nincs az adott autoval (pl cikkironak vagy neked a citroennel kapcsolatban)

shiNIN 2012.06.19. 14:40:51

Holmi kései reagok.

@don't: A Yaris a kapható, nem túl drága, keveset fogyaszt, nem annyira romlékony kritériumok miatt jött számításba. Tudjuk, hogy nem ideális, de nem baj. A csomagtere motor után teljesen jó lesz, több minek, max. elkérjük a szomszéd utánfutóját :D
A hegyre nem fog feljönni hóban, de csak amiatt nem veszünk terepjárót, ellesz lent is.
Nem dieselt akarunk, hanem benzineset, a kicsit.
A hideg különben nem szempont, ha a -7 fokban motorozás (lassan) meg se kottyan, akkor az autóban se fogunk megfagyni, azt hiszem.

@Super aGyuri: Közlöm a párommal ezeket, köszi. Bár ha többet fogyasztanak, nem fognak kelleni neki. Ő ilyen, sportot űz a fogyasztásból.

Nivta 2012.06.20. 21:55:11

@Alf:

"nekem 2 japan autom volt, osszesen nem voltak annyi idosek, mint a citroenem, megis tobbszor robbantak le, mint az."

Hát persze...(Meg ugyebár az öreg szitroennel is nyilván annyit mész mint a megbízhatatlan japánokkal együttvéve.)

"bocs, hogy nem olyan emberek megerzeseire hagyatkozok, akiknek semmilyen tapasztalatk nincs az adott autoval (pl cikkironak vagy neked a citroennel kapcsolatban)"

Nincs miért megbocsátani.Pláne annak tükrében,hogy emlékeim temagad sérelmezted,hogy mások mire hagyatkoznak nem pedig fordítva.

Alf (törölt) 2012.06.21. 18:30:24

@Nivta: nem, az öreg citroennel jóval többet megyek, a japánokat csak télen használom.

A lényeg az, hogy a citroennel törődtek / törődnek
a japánokkal meg nem annyira.

meg is van az eredménye.

bxbreak85 2012.06.24. 10:12:27

Érdekes ez a vita toyota kontra citroen...Most épp olyan helyzetben vagyok,hogy naponta ülök mindkettöben..Az egyik 1.8 vvti ave. a másik bx 1.9 szívó diesel. Természetesen a toyota mérföldekkel újabb és korszerübb autó,de..A kényelem terén óriási különbségek vannak(rugózás,ülés stb) Az avensis ülése többféleképpen állítható mint a bx-é de akárhova állítom mégsem jó.A citroenbe beülve mindig az az érzésem,hogy hazaértem.A toyota megbízhatóságáról még nem tudok nyilatkozni,mert nem sokat mentem vele.. Természetesen a vétel után kapott olajcserét,összes szüröt,klima ellenörzést,gyertyákat,hosszbordás szíjat.Ebben az autóban csak 60-ezer km van,kiváncsi leszek,hogy 400-ezernél is fog-e még müködni.Az öreg bx már bizonyított:434-ezer km alatt soha nem hagyott az út szélén és a kopó alkatrészeken kívül a hidr.pumpa volt cserélve, (a régi kapott egy új csapágyat most az a tartalék)és egy hónapja csapágyas lett az eredeti 27-éves roto adagoló..(volt tartalék, 2 óra alatt kicserélve),2 hátsó rugó munkahenger->(az is csak azért mert a gyár nem csinált 2db 10mm-es furatot a hátsó hídra,hogy a mocskot ki lehessen mosni mellöle-így a só kilyukasztotta az az alut 25-év alatt..)Mellesleg a munkahenger belseje teljesen újszerü volt a tömítö teflon gyürün sem sok kopás látszott.. Akkor biztos szar a citroen? A legújjabb autókat figyelve nekem az a véleményem,hogy a citroen most javul minden szempontból,az eu-ban gyártott japán autók pedig silányodnak..

D4D 2012.06.25. 02:05:54

@bxbreak85:

az eu-ban gyártott japán autók pedig silányodnak..

- Van szerencsém tatósabban használni egy 2000-es évjáratú D-4D Avensist, egy 2006-os évjáratú 1.4 D-4D Corollát, egy 2009-es D-4D Aurist, és egy 3 hónapos Aurist, szintén D-4D.

Tényleg silányodnak.

A legjobban a dolog a Corolla után az Aurison figyelhető meg, csak egy példa: a motortérben a kábelköteg külső védőszigetelése igénytelen, nem takar teljesen. A két Auris között is van különbség:A fiatalabb szerintem hangosabb, valamint egy rezonanciális zörej (márkaszervíz csak tippelget) az újban előjött 6000 km-nél, míg a régiben 60000-nél. Nem elviselhetetlen, de az Avensishez szokott fülemet zavarja.

szikjáró 2012.07.22. 03:05:46

1.9 PDTDI A3
2001
most fordult kétszázezer kilométterbe az összhaladás.
Nagy baj még nem volt, szilentgarnitúra fogyott 3, most jön mindkétoldali kormányösszekötő-csere, féktárcsa+betét egy hete kicserélve.
Régebben előbb leváltottam egy porlasztót is újra (hibakód szerint és szerelő szerint), aztán kiderült, hogy csak az odavezető kábelköteg rossz, a szerelő testi fenyítés kilátásba helyezésére "megvette" az új alkatrészt, és visszarakta a régit+kicserélte a vezeték-köteget, nagyon nem mindegy, hogy párezres, vagy pár tízezres a javítás.
És nem mondom, hogy a német autók jók, valószínűleg belenyúltam.
De nem mondhatom, hogy a japánok, vagy a franciák jók, mert az előbbiből soha nem volt nekem (nem is lesz), az utóbbiról meg végképp letettem, legalábbis ha nem Bosch benne minden villany, de inkább mégsem. Szívtam oroszlánossal (406), Clioval, többé inkább nem. Ezt a szutykot meg addig hajtom, míg el nem kopik, 5.8 l gázolaj fogy százon(teljesen vegyes, 40 fokban, klíma), megy mint a vadállat, nem nagy, nem kicsi, nyomatékos, szeretem.