Amíg szar van, veréb is van!

  2012. június 01. - streetsta Címkék: hirdetés mercedes megnéztük neveddmeg majdnem vásárlás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

leírás1

Ki ne hallotta volna az apjától ezt az örök érvényű mondást? Nem biztos, hogy mindenki azonnal megértette, miről is szól ez a tömör életbölcsesség. Nekik mutatnék egy példát, egy egészen plasztikusat.

A szerkesztőségi levelezőlista komoly fertő. Gyakran tűnnek fel levelek, amikben másokra ártalmas tartalmak vannak – ilyenek Árpád motorhirdetéses szpemjei, Dani Vespa-hirdetései, de néha Csikós, Bandi és Bende Tibby is küld be szerintük érdekes hirdetés-linket.

elölről

Most is ez történt, Bendétől indult a levélfolyam, a címe: VENNI! VENNI! VENNI! Így, nagy betűkkel, mindenki képébe belekiabálva. A linken egy 190-es Merga hirdetése. Mióta megvan Tibbynek a sparmodell 190-ese, különösen vonzódik a típushoz – vezettem a kocsit, meg tudom érteni.

Meg is nyitottam a hirdetést, de már második pillantásra tudtam, Bende valamit csúnyán benézett. Mert hiába a hangzatos duma, a vonzó ár, a kereskedés címe már régről ismerős volt. Ez az a XVI. kerületi neppertelep, ahol az egyik barátom ötéves gyerekével betérve (olcsó autót kerestek) a gyerek csak annyit kérdezett: apa, miért jöttünk a bontóba?

eredeti beltér

A XVI-ban több ilyen hely is van. Amikor röhögve válaszoltam Tibby levelére, hogy csúnyán lukra futott, mert ott én még épkézláb autót sosem láttam, Kőbájker a térdét csapkodta, és rögtön benyögte a másik autós szeméttelep címét. Aztán egyetértésben bólogattunk: ezekre a helyekre csak szörnyülködni szabad járni. Itt még azt sem hiszem el, amit kérdeznek. Olyan utolsó lepratelepek, hogy a gazba beállított autókat a kedves leendő vevők orra előtt gittelik-fényezik festékszóróból.

Ó, jaj, pikkelysömör!

Mondtam is Tibbynek, ha belefér az időmbe, elmegyek, megnézem, mert nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a leírásnak akár csak egyetlen szava is igaz legyen. Beteszem ide szóról szóra, vésse jól mindenki a fejébe: „Nagyon megbízható műszaki állapotú, kis Mercink eladó, vonóhoroggal, rengeteg vizsgával, hibátlan motorral, futóművel és váltóval, napi használatból. Esztétikai állapota kívül is, belül is teljesen megfelelő. Fogyasztása az automata váltós kényelemhez, és a megbízható Mercedes-feelinghez képest elenyésző. 3 éve 1 tulajdonos használta, nem volt elhanyagolva. Tehát ne habozzon, keressen fel minket és legyen ön is az ügyfelünk!”

Ja, természetesen hölgy tulajdonostól. Csak mert az "idős pap misére járásra használta; nyugdíjas nagyszüleim a telekre gurultak vele kapálni, de tényleg csak jó időben, és a földút elején letették; anyukám nyerte autónyeremény betétkönyvön, aztán a kávézóba járt vele, meg néha wellness hotelbe/rászorulóknak vitt élelmet és takarót, de csak ritkán, és előtte hosszan melegítette a motort"-opciókat nem kínálja a hirdetési oldal.

Esztétikai állapota megfelelő. Kinek, mi, ugye

Bökte az oldalamat a kíváncsiság, hogy mégis milyen lehet élőben a kocsi, mert ennyi szépet azért csak nem ír valaki, ha egy szó sem igaz belőle, ráadásul olyan ügyesen fotózza a kocsit, csűri a szavakat, hogy még a minden hájjal megkent Tibby is rövid izgalmi állapotba jött tőle.

Elmentem, megnéztem. Talán a legenyhébb kifejezés, hogy egy minden kritikán aluli trágyadomb ez a szerencsétlen, valaha szebb napokat megélt kismerga. Egy olyan porcikája nincs, amitől ne kapna el a hányinger, bottal nem piszkálnám meg. Az ajtót még kinyitottam, de bele már nem mertem ülni, pedig az ülések nem voltak kiszakadva, nem lógott ki belőlük az afrik/habszivacs. A géptetőt sem nyitottam fel, és arra sem voltam kíváncsi, mit találnék a csomagtartóban. Bőven elég volt, amit kívülről láttam. Aki ennyi alapján képes lenne ezt a szarkupacot megvenni, az sajnos nagyon rútul rá fog baltázni. Nincs az a szépen duruzsoló motor, selymesen váltó automata, ami ellentételezhetné a látottakat.

Önállósodott kárpitrétegek

Az, hogy rohad a géptető pereme, sag schon. Hogy az ablaktörlőt gumi nélkül járatták (és gondolom valami speciális abrazív anyagot is kentek a lapát alá, biztos, ami biztos alapon), ezzel mély barázdákat véstek a szélvédőbe, nem nagy kaland. Legalább szépen látszik, milyen ötletes mechanikával törli a Mercedes a lehető legnagyobb felületen az ablakot. De a kormányt és az egyéb részeket nézve ember nem veheti komolyan a kétszázezernél is kisebb futásteljesítményt.

Randa a küszöb? Béla, hozd a fekete sprét!

Az ajtóborítás mállik, levelestészta-szerűen nyílik szét, még az akkurátusan becsavart pozdorjacsavar sem tudja a helyén tartani. A kocsi nagy részén repedezik a metálfény. Ahol nem, ott a festék alatti gittrétegek igyekeznek mihamarabb elmenekülni a karosszériától. A jobb oldali C oszlopot szép vastagon vakolták fel, szerintem simán bele lehetne verni egy akkora szöget, ami egy méretes tájképet is megtart.

Több kiló kitt lett felkenve erre a kocsira

A sárvédők pereme rügyezik, a küszöb már messziről sem tűnik egészségesnek, közelről viszont szemet szúr, hogy a büdösnepperek egyik nagy barátja, a frissen felfújt mattfekete festék sem tudja elfedni azt a gyalázatot, ami ott van. Matt fekete javító festékből jutott a jobb hátsó sárvédőívre is – itt már le is dobta magáról az eredeti festéket, a többi helyen csak fekélyes kelések domborítják kifelé a sok réteg lakkot.

Na, 180 ezer kilométer után nem így néz ki a Mercedes-kormány

Hogy miért is lett teljesen átfestve a kocsi – még egyszer nagyon régen, ugyanis ez a fényezés (már ha ezt a szót illik ebben az esetben használni) nem az eredeti színe – azt jótékony homály fedi. Ártábla nincs a kocsin, így a helyszínen szinte semmi információt sem tudhat meg az ember, csak ha odahív egy eladót. Én viszont inkább eljöttem, ugyanis attól tartok, eleget láttam, amit ez alapján megtudtam, az is bőven sok volt. Ez a kocsi már egy jobb bontóban sem érne egy árva petákot. Itt viszont még megpróbálják valakire rámelegíteni, és attól tartok, sikerülni is fog. Hiszen esztétikai állapota kívül is belül is teljesen megfelelő, három éve egy tulajdonos használta, nem volt elhanyagolva. Hogy törne le az ujja, amivel a billentyűzetet kopogtatta, amikor ezt írta le.

Mint már mondottam, az esztétikai állapota megfelelő

Sajnos most a nagyon olcsó kocsiknak van igazán keletjük, és ezt sok ember ki is használja. Remélem, Önök alaposan megnézik, mit vesznek, mert egy ilyen foshalmaz nagyon gyorsan lelki és anyagi nyomorékká tehet bárkit. Mert amíg szar van veréb is van, de ne mi legyünk a madarak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1004557584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elijah_Baley 2012.06.02. 07:53:02

nade... mindösszesen két kiló az ára, ennyiért jobb állapotú egyesswiftet sem adnak.

redriot77 2012.06.02. 07:58:22

Két kilóért már használható Nissan Sunnyk, Mazda 323-asok vannak, messze nem ilyen koszlovári putricirkáló állapotban. Ezt a késő dieterbohlen-kori omladékot már legalább öt éve el kellett volna bontani. Vagy inkább összenyomni csinos kockaformába, mert használható alkatrész nem nagyon létezhet benne.

Wolfram 2012.06.02. 08:23:12

Erre tényleg ki lehetne találni valami jogintézményt, hasonlót, mint az ajánlati kötöttség, hogy ne kelljen több száz km-t utazni, azért, mert az eladó bízik abban, hogy át tud verni. Pl. hiteles ajánlat, vagy ajánlati megtévesztés. Én is utaztam már megnézni hibátlan autót (felújításhoz kerestem alapnak, mondtam is, hogy műszakilag annyira nem érdekel, de olyan lyukak voltak a kasznin leghihetetlenebb helyeken, hogy na...)

Persze bizonyítani nem lehet, a szép és a jó relatív fogalmak, a törésmentességre mondhatja, hogy nem tudott róla.

samot 2012.06.02. 08:30:03

@pimpike_: És ki lop ilyen roncsot?Még a vasas is megkérdöjelezi a sulyértékét!:D

rATdrAgOn 2012.06.02. 08:52:08

@clubman: És hova van kirakva? :) Megnézném.

mallac 2012.06.02. 09:47:26

Hát aki többszáz kilométert utazik azért, hogy megnézzen egy 200 000 forintért hirdetett autót,hát sok gyakorlati érzéke nincs, az biztos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 09:48:27

Ki kellett volna nyitni azt a géptetőt.
Egy szakad kárpit, lakatolni való küszöb senkit nem zavarna.

A vastag kitt már gáz, de ezek után mi lehet gányolva a motorral?

És tényleg, 200-ért még oké, legyen 200, de ne írjon már rá 180 ezret az 580 helyett...

Pamo 2012.06.02. 09:51:36

@Ádi F.: Nekem 550e feletti w124-ben és a kormány nincs így elkopva. Ebben saccra 7-800e km lehet! Ne feledd az összehasonlításnál, hogy ezeket az autókat még hosszú távra tervezték. Egyszóval ez egy bontószökevény, ha valaki megveszi a gatyája is rámegy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 09:59:24

@Frick László Emlékzenekar: "Namost az autós-szakújságírásnak nem csak krémje van, miszerint kiadják nekünk a bemutatóautót, ha telitankkal, akkor több jót írunk róla, ha csak fél vagy negyedtankkal, akkor osztjuk, mint a répát."

Olvasol amúgy Totalcart? Nézd meg, milyen autói vannak az újságíróknak. Ennél öregebbek, de rendben tartottabbak.

m.o.p. 2012.06.02. 10:07:12

A szöveges részt sosem azért olvasom, hogy megtudjak valamit a kocsiról, inkább azért, kinek mi fér el az arcán. Nagyon ritka a korrekt szándék. A kedvenceim a "nagy becsben tartott családi kedvenc" egy sorral lejjebb " az előzésen nem kell gondolkodni, a motor chippelve" vagy a "megkímélt 2. autóként használt, erős mint a dög (90 LE) nagyon húz". Nagy mesélők vannak a hahu-n, de azt mégsem írhatja, hogy Marsról frissen visszatért Mercedes, gatya állapotban, málló kittréteggel, csere érett váltóval, értékelhető futómű nélkül, palimadarat keres, akinek tönkreteheti a hétvégéit.

Autószerető 2012.06.02. 10:09:46

Ennyi pénzért nem is lehetett mást várni.

Stupid 2012.06.02. 10:14:50

Csikós hasonló fostalicskáinak kókányolásának "élményén" éveken át tapsolnak itt sokan, holott az is ilyen trágyahalmazként kezdte... Vegye már meg valamelyik TC tollnok és kezdje már el rendberakni, hagy legyen éveken át jól fizető téma a "büszke vagyok magamra, hogy tudok fosból szart csináltatni a falusi brehással". Nem értem a cikk lényegét, majdnem minden telepen találni roncsot, ami eladó. Meg kell nézni, ha kell, megvenni, ha nem, akkor nem. Nem tejelt a nepper és most le kell húzni?:-)

ccvv 2012.06.02. 10:16:31

Kár a jó kis 190-esért :( Meg az időért. Meg azért, aki megveszi.

Viszont én csavarnék a címen: Ha sok a veréb, kerül szar is!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 10:25:12

@Stupid: Kicsit más azért egy elhanyagolt, de amúgy nem szarrágányolt autót rendberakni, mint egy olyat, aminek már amúgy vége.
A falusi brehás meg lehet, hogy normálisabb munkát végez, mint amit te bármikor is képes lennél, meg mint amit a sok csillivilli márkaszervíz...

Lowtyo 2012.06.02. 10:36:07

@streetsta: ha végigjárnád az összes autóhirdetést, szerintem kiderülne, hogy a 90%-nál hazugság az összes leírt. sőt, még ahol igazat is írnak, ott se biztos, hogy amit előnynek hiszel, valóban előny. mondok két példát. tudok egy autót ami két gazdás volt, az első egy hölgy, aki rendszeresen szervizbe hordta, a jelenlegi pedig egy idős úr, aki alig használja, garázsba tartja. egy évbe jó ha megy vele 3000 km-t. kívül belül szép az autó. ha ezeket leírod a hirdetésbe valsz. a világ vételének tűnik és nem hazudtál. én viszont látom, hogy szinte csak a szőlőbe használja az öreg, szirszar földúton, kopog, zörög, szarul is vezet, néha padkázik vele és szerelő is csak a műszakik idején látja. ezzel szemben ott van szabi haverom, talán mo. legjobb állapotú, 126 mergyóját árulta igazán semmi pénzért. tudom mennyit dolgozott rajta, ripityomra volt szedve, nagyon szépen megcsinálva csak gyári alkatrészekkel, még az ablakmosó folyadék is merci volt. aztán meghirdette és leírta szépen a hirdetésbe azt a pár apróságot, amit valsz. senki észre sem vett volna, de az ő maximalizmusát zavart, mondtam is, hogy erre nem fog senki telefonálni. pedig hiszem, hogy nem vehettél volna ennél jobb állapotú 126-ot tán még külföldön sem. végül annyiért adta el, hogy ha tudjuk, inkább összedobjuk rá a lóvét a haverokkal. szóval szerintem aki a leírások alapján akar ma autót venni mo.-n az 90%-ban csalódni fog. az meg tök egyértelmű, hogy ha valaki elhiszi, hogy két kilóért kap egy jó állapotú 190-es mercit, azt érik még meglepetések az életben. amúgy szerintem 130-ért ennek a mergyónak nagyon fog még valaki örülni.

magyar_ellenállás 2012.06.02. 10:37:54

Amíg ló van, addig lószar is van. Ez a véleményem az egészről.

nickmárlétezik 2012.06.02. 10:40:49

@Kiszámoló: Sajnos nem ez a mentalitás a jellemző az eladók többségére. Automataváltó hiba letagadására a legjellemzőbb frázis, hogy "csak új olaj kell bele":D

rATdrAgOn 2012.06.02. 10:46:46

@Taxomükke: ühü. véleményed érthető, lévén, hogy a hidróscitromokat a legtöbb szerelő élből lehányja, mert érteni azt nem ért hozzá. amit mondasz, az nagyrészt a korábbi júzer/szerelő kombó leszarom mentalitása miatt alakult ki. az enyim sem volt patent, de csak egyszer volt olyan baja, hogy nagyon necces volt vele eljutni a műhelyig, mert érdekes módon az előírt karbantartást az előző brigádtól nem kapta meg (amit külön kértem). Más, így az elmúlt nyolc év (22 éves egyébként), meg a nálam eltöltött majd 250k km alatt nem volt. Persze, voltak egyéb dolgok, de ez a korral és az elhasználódással jár, szerintem ez minden hasonló korú és bármilyen gyártmányú járgánynál így van.

Dezső bácsi 2012.06.02. 11:00:23

A cikk írója autós újságírónak tartja magát? Mert az rendben van, hogy a hirdetés szövege és a valóság között ordítóan nagy a különbség. De az ég szerelmére, egy 23 éves 200 ezer forintos autótól mégis mit vártál?? Az ótvar jelzőiddel és stílusoddal ugyanoda a prosztók közé sorolod magad, ahová az eladók valók.
És tényleg vicces, hogy ezek a csúnya nepperek engedtek fotózni:)
Szerintem állást kéne változtatnod, mert nem tűnsz szakembernek. Nyisd ki a szemed, mert ennél szakadtabb autókkal is közlekednek...hagyjuk már ezt a "kisujj eltartós" álelitista hozzáállást.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.06.02. 11:02:31

Eddigi életem során 4 pap autóját volt szerencsétlenségem ismerni.

Mindegyik okádék, ganéj módjára tartotta "rendben" a belsejét, műszakilag (már ha egyáltalán foglalkoztak vele) tákolmány volt mind. Leszarták, hogy kókányolás módjára javítják nekik, csak olcsó legyen.

Így, egy hirdetésnél az, hogy pap az előző tulaj, az minimum -50%, nemhogy "extra".

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.06.02. 11:15:52

@von staufen: azt az autót látni kellett volna. Bátyám egy nagy merci gyűjtő volt, aki egy másik merci bolondnak csak úgy tudta eladni a sok éves SEL mercit, ha ezt beszámította.

Még a gyári fényezés is makulátlan volt rajta.

Sajnáltam is odaadni ennyiért, de mivel vettem másik autót, nem akartam kerülgetni fél évig, amíg valaki megadja érte a korrekt árat.

Igaz, ennyiért felraktam, 3 órán belül itt voltak érte 120 kilométerről. :)

Dr. GGG77 2012.06.02. 11:31:46

Nem akarom elhinni, hogy eloben latva 200 ezernel tobbet kifizet vki ezert.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 12:04:17

@Dezső bácsi: Az, hogy ennél szarabb autókkal is közlekednek, leginkább tragédia. Ennek nem a kora a baj, hanem hogy 180 ezerrel hirdetik, és hogy szarrá van gányolva.

yenoee 2012.06.02. 12:06:58

@Stupid: inkább a Stump Bandi-féle 504-es színvonalára emlékeztet ez a rom. Arról meg kiderült, h annyira azért nem is szar. Valamint, hogy ha valakinek pont ez kell, és esetleg ért hozzá, akkor lényegében kinézhet bárhogy, nem az a kérdés, hogy legó vagy sem, hanem hogy mennyire sérült a csomagolása, és mennyi szóródott ki belőle. Legó, nem autó. Úgy műszakis ez, mint Winkler Cougarja volt OT-s.
Amúgy azt hiszem mindig is irigyeltem azokat az embereket, akik megtehetik, hogy egy ilyen omladékot megvegyenek és valamilyen formában - autóként, fődarabonként, ritka, de megmaradt extra apróságait - hasznosítsák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 12:17:43

@yenoee: Az a baj, hogy egy motorilag-futóművileg szar autót rendbe lehet tenni, ennek meg a vastagon kittelt kasztnija sokkal nagyobb disznóságokat takarhat, mint egy motorgenerál, vagy cserés lengőkar.

Andrew460T 2012.06.02. 13:08:25

Megy a sírás hogy 2kilóért milyen szart lehet venni.

Egy használt robogó áráért mi a fenét vártok? Hogy rozsdamentes, polírozott metálfényezésű 190E-t fogtok találni?
Már az árból már sejteni lehetett volna hogy ennyiért jó állapotú kismerga fehér holló...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 13:10:43

@Andrew460T: Nem az állapottal van a baj, vagy az árral, hanem azzal, hogy úgy hirdeti a csóka, mintha szalonállapotú lenne.

Andrew460T 2012.06.02. 13:16:14

@ColT:

Akinek van egy kis rálátása a dolgokra, az tudja hogy ennyiért szinte lehetetlen jó állapotú 190-est venni...

Amúgy meg a Mo-i használt-autó hirdetéseknek kb a 70%-a ilyen, hogy felújított, karbantartott, megkímélt stb-stb. Közben meg egy nagy fenét, csak ugye ezek így jobban hangzanak mint a repedt fényezésű, lakatolni való, szakadt kárpitú kifejezések.

Szerintem már az árból sejteni lehet hogy ez nem lesz szalonállapotú.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 13:18:23

@Andrew460T: A "jó állapot" a "leharcolt", meg az "összekókányoltuk, hogy eladjuk" között van némi különbség.
Nem arról van szó, hogy jót várna az ember, hanem a teljesen direkt hülyének nézésről, amiből már mindenkinek elege van. És mindig beközli valaki, hogy szerinte ez rendben van. Nem, nincs rendben.

Andrew460T 2012.06.02. 13:25:29

Nem arra gondoltam hogy rendben van, de azért pl. az árból már lehetne sejteni hogy mit is takar az állapot. Én legalábbis személy szerint gyanakvó vagyok a túl olcsó autók esetében, főleg ha olyan típusról van szó, amire nem jellemző hogy fillérekért odaadják, ha jó állapotban van.

Az meg hogy ki mit ír ki szerintem az ő dolga, én erre csak azt tudom mondani, hogy aki beveszi ezt a kamuszöveget, az így járt. Ezek szerint páran még hisznek a csodákban.

Rocko- 2012.06.02. 13:25:38

@Stupid: "holott az is ilyen trágyahalmazként kezdte... "
akkor olvasd el újra a posztokat. figyelmesen.
mondhatnók: értő olvasással.

Rocko- 2012.06.02. 13:27:51

@Lowtyo: valahol tükrözi ez becsületes nepper posztjait: az emberek (egy része) szeret buta lenni és szereti ha átverik.

Rocko- 2012.06.02. 13:29:20

@Dezső bácsi: nincs újságíró és nincs újságcikk.
blogposztot olvasol, blogíró tollából.
üdvözöllek a Belsőségen!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 14:42:08

@Andrew460T: Gyanakvó lehetsz, de attól még hülyének néz.
Máskülönben őszintén ki lenne írva, hogy 200 ezer, mert egy szarkupac.
Nem csak erre a hirdetésre igaz ez az alapból hülyének nézés. A többire is, ahol hibátlan autót hirdetnek, aminek csak a felét kellene kicserélni.
Érted, én sem veszem be, hogy 200-ért majd fasza lesz a verda, de azért jó lenne, ha nem így állnának hozzá az eladók a dolgokhoz.

76os 2012.06.02. 15:19:49

Üdv mindenkinek....Szeretnék néhány szót szólni a felvetett témával kapcsolatban.Ezt az erősen leszólt kereskedést én vezetem,és kicsit másképp látom a dolgokat..Az egyszerű mint a faék emberek már nem találhatóak meg ebben a kereskedésben,őket már a Szlovák úton kell keresni,és az udvaron festés és gittelés is oda költözött..A használt autós hülyének nézzük az embereket témához sok mindent hozzá tehetnék..De maradjunk ennél a tipikus esetnél ahol elképesztő drága áron árulunk egy ezer éves 190-es mercit..Kezdjük az elején,,199 ezer forint a vételár ami nevetséges,ennyiért máshol semmilyen normális vizsgás automata kocsit sem találni..Tehát aki ennyiért új autót keres,máris hibázott..A kocsit mi is beszámoltuk,és valóban hölgy tulaja volt,igaz,nem fehér,de ezt használta 3 évig..A kocsit kipróbáltuk ,váltó motor futómű szépen működik..Esztétikai hibák ezrei vannak rajta,de ezt felesleges leirni egy hirdetésbem,ezért a telefon..Ha a kedves fotós úr megkérdezett volna elmondtam volna neki hogy a kocsi átlagos, csúnya állapotú,de ennyi pénzért használható és üzemképes..Mert a mai világban ez a lényeg.Ha a kereskedésben nem sunyi módon fotózgat,és megérdez,ugyanezt elmondtam volna..Sőt megmuttam volna a forgalmit is hogy 2008 óta hölgy tulajos..De ő pont az olyan betegek közé sorolható,aki kilóméter garanciát ,szervizkönyvet,és festékréteg mérővel mért sérülésmentes kocsit szeretne venni..Sajnos sok csodaváró ember van,de sok ember a földön él,és pontosan tudja ennyi pénzért mit várhat el..Winkler is volt már itt,kocsit keresni,de ő sem csodát várt..Teljesen normális felfogással érkezzett és távozott..A teleobjektivvel fotózott ,dirrekt a hibákra orientált fotókra amit készitett,még 1 új autó sem lett volna szép..Összeségében ár érték arányban most sem tartom rossz autónak..Szóval máskor kedves,Streetsta ha betérsz sunyi módon fotózni,gyere be az irodába is érdeklődni és észrevennéd hogy ,elmondanánk a dolgok rossz oldalát is..De ha 200 ezerért hibátlan új autót keresel sok helyre mehetsz még fotózni és cikkeket irogatni..Egy ilyen beszámolt autón szinte semmit sem keresel,tehát el sem kezdjük kozmetikázni,mert az lenne a becsapás..Mindenkinek szép napot..

esef 2012.06.02. 16:31:39

@76os:
de ez az autó akkor is egy fos
3 éve hölgy tulajos, és az előtte levő 20 évben? nem mindegy? ;-)

humanoid40 2012.06.02. 18:37:52

Jó volt a kereskedő kommentje...Álljon neki valaki egy ennyi idős suzukit lakatolni.Fog szentségelni és kétszer annyi lemez fogy majd.Bal hátsó íven a RÉGEN újrafényezett festék szar.De az ív nem...Az automataváltós benzines verziók futnak a legkevesebbet.Ráadásul 190 es taxi sem nagyon volt.Üljön suzukiba akinek 2 anyja van!(már persze ha van választása)Aki átélt már komolyabb csattot az nem szívesen teszi be a gyerekét egy olyan autoba ahol a baba gerince 35 centire van a hátsó lököstől.150 ért adtam el a haveromnak a 190 d-et télen 26 évesen.Azóta örül neki (445000 km, eredeti motor, kupplung,-20 ban 1 izzitás és pöcc).Hasonlóan nézett ki mint ez.240000 et én tettem bele.Szerelő vagyok, a létező ősszes autotipust vontattam vele amikor kellett.A szerkesztőségben valami hasonlót vettek tőbbért.Szakértők mellett is kézzel átfordítható főtengely.Akkor meg van?Be sem indítja és mond róla véleményt...

mallac 2012.06.02. 18:42:31

@humanoid40: Kisfiam a suzukit nem lakatoltatja a gazdája 23 évesen mert neki akkorra már új kocsija van...

clubman 2012.06.02. 19:26:53

@Taxomükke: Tudod miért? Mert szart vettél, azért. Ha olyat vettél volna amire odafigyelt a gazdája, megadta ami kellett, akkor tökéletes, megbízható a gép. Én sok ilyet ismerek. Persze hulladékot is, de azokba nem is ülnék bele.

C30 2012.06.02. 19:27:34

@76os: Háááát azért ne fényezzük a dolgot. Akármennyire is alacsony az ára az autónak, lássunk reálisan: "A kocsit kipróbáltuk ,váltó motor futómű szépen működik.." - szóval mentek vele a kerületben egy kört, mondjuk egy tömbnyit, annyi idő alatt nem próbált semmi hibát, azaz rámondhatják nyugodt szívvel, hogy szépen működik. Jaaa, hogy csúnyácska a hangja a motornak? Kit éérdekel, végül is körbevitt, nem?
Sajnos rengeteg ember bedől az ilyen dumának, aztán két hónap múlva a szervizben köt ki a szépen működő autójával és ott is fizet egy vételárat...
Büntetni kéne' az ilyesmit!

mann 2012.06.02. 19:32:38

@76os: És szerinted ez az autó valóban "nem volt elhanyagolva" és az "esztétikai állapota kívül és belül is megfelelő"?
Mert ha igen, akkor őszintén érdekelne, hogy számodra milyen autó lehet az amelyik állapota elhanyagolt és az autó esztétikailag kívül is belül is nem megfelelő állapotú. Különösen a 12-es fénykép tükrében. Köszönöm.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 20:07:23

@76os: A 180 ezer km is valós? :D Ne röhögtess.

WYX 2012.06.02. 20:57:08

Én sem bírom ki,hogy ne szóljak hozzá ! Akkora idióták az emberek,hogy fejem fő!

Szerintetek ki a faszomtól vesszük az autókat? Pont az olyan emberektől,mint amilyenek az átlag emberek!Ócsároljuk a kereskedőt,hogy milyen szart akar eladni(ami kb. 2 napja van a tulajdonában)?Közben meg lehet valamelyik rokonodtól vettük!Imádom az átlag polgárt aki eladná az autóját!Az Övé a legjobb-legszebb-legkarbantartottabb!Igen?Leszarom mit mond!Beülök,beindítom,átgondolom ér-e annyit,és ott hagyom vagy elviszem!

A cikk írója is komoly lehet,ha 200.000.- Ft os autóért elindult,és még gyári állapottót is várt!A kereskedő megveszi-lefotózza-és eladja! Nagy vonalakban ez a kereskedelem!Akkor meg miért őt ócsárolja az állapot miatt?Nem tetszik ne vegye meg ! Ha meg csak ennyi pénze van,és egy 23 éves bármilyen autót szeretne vásárolni olcsó pénzért akkor legalább ne illúziókat kergessen! Ebből az összegből rakjon ki jobbat ha tud!Azt,hogy mi van a leírásban-MESE felnőtteknek!Nagyot nem hazudott a kereskedő!Jön megy-műszakival rendelkezik,és a 23 éves korrának megfelelő állapotban van!A másik : Ha mondjuk egy használt műszaki cikkekkel foglalkozó boltba mész olcsó tv.-t venni,ott sem fogsz találni plazma-LCD karcmentes készüléket!A kereskedő olcsó autóval foglalkozik!Olcsó autókat lehet venni ilyen-vagy olyan állapotút!Vegyél jobbat több pénzért!!!!

A probléma a következő! Adok kurva jó állapotú autót,de el is kérem az árát!Erre persze a nagy többség nem hajlandó fizetni!Adok olcsó autót állapotának megfelelőt!Fikázod nem kell!Adok jó autót jó áron--Keresed mi a bibi,hol az átbaszás?Akkor kapsz szart szar áron!

A leírás a hirdetésben a valóságot tükrözi ! A külső - belső állapota teljesen megfelelő!Meg!!!!23 éves autó létére!Jön-megy-van vonóhorga,és műszakija!

A cikk írójának milyen szuper gyári tökéletes karcmentes,csak minőségi anyagokkal rendelkező hibátlan autója van? Mert ha használt autóról beszélünk,most megyek és a piaci értékének megfelelően azonnal szeretném kifizetni!

...és !!!! Mindenki gondolkodjon el a következőn!Ha bármi használt tárgyadat eladtad már valaha,TE NEM SZÉPÍTETTED KI EGY PICIT SEM A VEVŐ ELŐTT?Mert én még ilyen emberrel soha ismétlem soha nem találkoztam!

Köszi

Viktor
használtautó kereskedő.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 21:01:08

@WYX: "A cikk írója is komoly lehet,ha 200.000.- Ft os autóért elindult,és még gyári állapottót is várt!"

Akkor te is elolvastad a postot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 21:04:24

@WYX: Nem beszélve arról, hogy az én 22 éves autómért valószínű soha senki nem adna 200 ezret (százat se), pedig az kb. ötször ilyen jó állapotban van. Úgymint, nem mállik a kárpit, nincs rajta centi vastag kittréteg, és hasonlók. És nem mondok rá 200 ezer km-t, mert vagy 330 van benne, vagy sokkal több (ugyanis 30 ezerrel vettem, de 2-300 ezer tuti belement már előtte).
Ja, és tiszták az ülései.
Szóval egy 23 éves autónál ez nem "megfelelő" állapot.

WYX 2012.06.02. 21:17:59

-Helló ! Van egy autóm eladó!
-Igen,s milyen?
-Egy 23 éves merő szar!
-Hmmm,23 éves és egy merő szar?Jó mennyi?
-Mit tudom én!150.-!Jó?
-De működik?
-Persze!
-Zsír !

Jön a vevő !
-Helló!Érdeklődnék az autó iránt!Milyen állapotban van?
-Szia!Egy merő szar,de működik!
-Ez-az!Pont erre az őszinteségre vágytam,és vártam!Alku nélkül most fizetném!

Hallottál már ilyet ?

KERESKEDELEM APÁM-KERESKEDELEM !

Több rétegben ! Olcsó-középkategória-drágábbak-Iszonyat drágák! Újat kell venni , ott a jövő!

Menj bujkálva a kocsik közé fotózni!

WYX 2012.06.02. 21:22:44

@ColT: Rendszeres olvasója vagyok a Totalcar.hu.-nak!

B.GY. 2012.06.02. 21:24:33

@FelulvizsgalatPONThu:
A tied az a kocsi,hogy mindig belinkeled?A múltkor is ajánlgattad nekem egy fapados szar Astra helyett.

mann 2012.06.02. 21:35:15

@WYX: Nemrég adtam el a kocsimat. Kemény 50 rugóért. Mondtam, hogy szar a kuplung, rohad, széthullóban a hátsó futómű és még ecseteltem, hogy mik a hibák, de még ment, voltak papírjai. Valamihez csak kezd majd vele az új gazdája, mert ilyen állapotban is megvette ennyiért. Nem szopattam "megfelelő" és "nem elhanyagolt" blődségekkel, mert én sem szeretem, ha arcba kamuznak nekem. Ha te igen, hát lelked rajta. Gondolom a boltban is szó nélkül elfogadod, ha savanyú tejet kapsz szavatossági időn belül hiszen "KERESKEDELEM APÁM-KERESKEDELEM !"
Nem arról van szó, hogy kicsit szépíti az árut, hanem arról, hogy arcátlanul nagyon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 21:37:30

@WYX: Ford Escort, 1991, 1.4 - így is? :D

És ha szar, akkor azt is kell mondani.
Én is árulok olyan monitorokat, amiket nem tudtam megjavítani.
Oda van írva, hogy nem működik. El szokták vinni.

Egyébként nem arról van szó, hogy rendszeres olvasója vagy-e. Arról van szó, hogy az idézett mondatból kiderült, hogy nem tudod, milyen indítékból került fel a post, és hogyan került a post írója az autóhoz.

WYX 2012.06.02. 21:37:36

Colt !!!! Akkor ezek szerint a te autód NEM ÁTLAGOS ÁLLAPOTÚ!Mivel korához képest a többihez viszonyítva is jobb!De tudod százezret sem kapnál érte!
....és ha kellene a lé?Ugye,hogy fényeznéd a világ előtt,hogy többet kapj érte?Pedig lehet másnak pont a felét sem éri!Akkor,varázsolnál az állapoton nem keveset!De tudom,te nem olyan vagy!Ismétlem,ha kellene a lé!!!!

Vagy maradsz pénz nélkül és az autód szétrohad a kertben!

Ez a világ ilyen!

Nincs ebben semmi rossz ! Mindenki a saját szakmáján belül tevékenykedik! Én veszek mobilt,nem értek hozzá !nem tetszik-működik,de szar - nem kell! De nem megyek el a boltba , fotózgatni az értékesítő háta mögött,és írok róla fikázós cikkeket,hogy a telefon kereskedők átbaszós köcsögök! CSAK EGY PÉLDA!
Vehetek kenyeret is!Száraz-kemény....stb. de csak 100Ft/Kg!Én hülye,meg azt hittem friss ! Nyajh-nyajh!

WYX 2012.06.02. 21:41:19

@ColT: hasznaltauto.hu ! Láttam a hirdetést!

WYX 2012.06.02. 21:43:30

@mann: Oké,de ezt egy drágább kategóriás autóval már nem fog működni ! Az autóddal kapcsolatban nem az állapotot vették meg , hanem a papírokat!Nem ugyan az az frekvencia !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.02. 21:46:21

@WYX: Nem fényezném, mert nem kell. És nem akarok átbaszni senkit.
Ha kellene a lé, és fényezném, akkor sem kapnék érte többet, mert egy presztízs nélküli autó. Max. visszajönne a vevő, és megverne, hogy nem igazat mondtam.
(Különben el nem adnám, persze, hogy vegyek egy fiatalabb szarrátákolt foshalmot... örülök, hogy rendbe lett rakva ez is.)

Hogy olyan cikkeket írnak, hogy átbasszátok a jónépet?
Ne baszd át! Kurva egyszerű! Ne írj 180 ezret a hirdetésbe, ha nem annyi van a kocsiban...

"Vehetek kenyeret is!Száraz-kemény....stb. de csak 100Ft/Kg!Én hülye,meg azt hittem friss ! Nyajh-nyajh!"
Nem az a baj, hogy száraz, hanem hogy az volt ráírva, hogy friss.

Különben félre ne érts, a hülye vevőkkel igazad van, és a Becsületesneppernek is. De az, hogy a vevő hülye, nem azt jelenti, hogy ezeket a romokat "megfelelő esztétikai állapotú" -nak kell árulni.

mann 2012.06.02. 21:50:53

@ColT: "De az, hogy a vevő hülye, nem azt jelenti, hogy ezeket a romokat "megfelelő esztétikai állapotú" -nak kell árulni. "
Lájk
Erről van itt nagybaszó.

mann 2012.06.02. 21:55:24

@WYX: állapotot vagy mást, abból a szempontból lényegtelen, hogy fényeztem-e a szart, vagy közöltem, hogy barna és büdös.
Ez a merga sem mutat többet sajnos egy papírnál, mégha el is mehet még néhány ezer kilométert.

WYX 2012.06.02. 21:58:49

@ColT: Én is vevő vagyok,mikor hozzám jönnek !

Ha pénz kell fényeznél ! Mindenki ezt csinálja!Aki azt mondja,hogy nem hazudik!

Ha az órában 180.000 km van,mennyit írjak?Én nem tudom!

23 éves autónak MEGFELELŐ AZ ÁLLAPOTA ! Szar a fényezés,kopog-csörög-és még a műanyagok is lógnak rajta! EZ AZ ÁTLAG ÁLLAPOT AZ ILYEN VÉN CSOTROGÁNY SZAROKNAK!ENNÉL JOBBAK ÁTLAGON FELÜLI ÁLLAPOTÚAK!

WYX 2012.06.02. 22:01:21

@mann: Egy ötvenezres autón már nincs mit fényezni!De azért mondtad a vevőnek,hogy beindul,és tök jól megy a motorja!Vagy az eladáskor végig fikáztad a saját lovad?

humanoid40 2012.06.02. 22:02:16

@mallac: Kisfiam.Ez jó....Szóval a suzuki max vitrinben érné meg a 23 at...Mondom ezt úgy, hogy meghajlok a suzuki tartóssága elött.Mint szerelő.Mint felhasználó, hát annyira már nem.Finoman szólva.

mann 2012.06.02. 22:12:58

@WYX: Nem hiszem, hogy csak végletek léteznek. Fika ami fikát érdemelt, de a motor szépen járt, a fékeket nemrég cseréltem, az akksi is csak egy éves volt stb., szal nem volt nehéz dolgom,mert a valót, az igazat regéltem.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.06.02. 22:17:36

jaj, én nem tudom, h mit gondoltok, figyelitek ezeket a hirdetéseket, komolyan már... mindenki tudja, hogy melyik népcsoportnak árulják ezeket, és igen, ők meg is veszik majd. Nem gondoljátok, h vmi kispénzű jóravaló ember majd egy ilyet vesz meg, utána meg átkúrva érzi magát... uyanmár

Vhornet 2012.06.02. 22:26:22

Igen, itt a duma a legnagyobb probléma, nem a 23 éves autó állapota! Ezért nem fogok soha az életben kereskedőtől használt kocsit venni! Egyszer már vettem, többet nem fogok! Inkább utazok érte 100 kilométert, ha jónak találom neten keresztül. Felesleges még egy tagot közbe iktatni. A tecskóba is csak akkor megyek, ha több árucikk kell. Ha csak 20 darab tojás, inkább elmegyek egy nénihez akinek csirkéi vannak. Mert pecsét nélkül is tudom, hogy jó minőséget fogok kapni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.06.02. 22:28:17

@76os: @WYX: Szervusztok, kedves kereskedők. Örülök, hogy írtatok, azt viszont sajnálkozva látom, hogy nem sikerült sem a posztban, sem a kommentekben mindenki számára egyértelműen elmondani, mi is az én tulajdonképpeni problémám. Megpróbálom ismét, csak remélni tudom, hogy most sikerül rendesen szavakba önteni a gondolataimat.
Tehát: a hirdetésben olyan dolgokat is írt, aki feladta, amik nem igazak. Nem minden állításra mondom, hogy nem igaz -valóban lehet, hogy női tulajdonos szerepel a papírokban. Az is lehet, hogy hibátlan a futóműve, motorja és váltója, nem is állítottam az ellenkezőjét, hiszen leírtam: nem próbáltam ki. Igaz, nem lepne meg, ha azért lehetne kisebb-nagyobb hibát találni bármelyiknél, de nem akarok szőrszálhasogatni.
Őszintén remélem, hogy nem ilyen a kereskedelem. Az a minimum, amit elvárok egy bármilyen hirdetéstől, hogy ne állítson valótlant. Sőt, a kereskedőtől is pontosan ezt várom el.
Hogy hogy nézne ki nálam ennek az autónak a hirdetése, ha én akarnám eladni (és igazából fogalmam sem lenne az előéletéről, hiszen nem én használtam)? Elmondom: az összes tényadat szerepelne benne, de a futott kilométer rovatot kitöltetlenül hagynám(mert még én is tudom, hogy finoman szólva is valószerűtlen a 180 ezres futás, és mivel becsületesek vagytok, nem állítotok valótlant). A leírás rovatba sem sokat tennék, esetleg kiemelném, hogy sok vizsgája van a kocsinak. Ennyi. Mert ezt senki nem értheti félre, nem baszarintok ki senkivel.
Természetesen nem várom el, hogy írjátok bele a hirdetésbe, hogy (legalább) egyszer már alaposan megtörték az autót, és trehány módon volt lakatolva, minden eleme rozsdállik, és igazából ha nem adnak a vizsgabiztosnak 5-10 rugót, a büdös életben nem megy át a műszakin. A nepper nem jótékonysági intézmény, elég, ha a kedves vevő megállapítja az esetleges hibákat.
Lehet ám vagdalkozni, hogy mér, öreg, mit vársz két kilóért, de azért gondoljunk már bele, hogy annak, akinek két kilója van kocsira, annak milyen kurvára nem mindegy, hogy egy kicsit lepattant szart vesz, vagy egy igazából trágyadombot. Igaz, hogy itt rám mondogatja itt egyik-másik fogalmatlan kommentelő, hogy nem tudom felmérni, hogy milyen az, ha valaki két kilóért vásárol autót, de nyugodtan ki merem jelenteni: nagyon is át tudom érezni azoknak a helyzetét, akik összesen ennyi pénzt tudnak kocsivásárlásra fordítani. Nekik sokkal jobban fáj minden feleslegesen kiadott tízezer forint, mint sem hogy el lehessen a dolgot annyival intézni: mit vársz két kilóért.
Mindegy mennyibe kerül, nem illik olyasmit írni a hirdetésbe, ami nem igaz. Valyon mit feltételezhet valaki egy olyan eladóról, aki már olyasmiben sem mond igazat, ami első látásra felmérhető? Hogy majd a műszaki állapotról az igazat mondja?

mallac 2012.06.02. 22:33:58

@humanoid40: Nem éri meg a suzuki a huszonhármat, én is ezt mondom.Pont azért nem mert lecseréli időnként.Kispolgár, szerényet vesz, de azt rendszeresen.

heptakontanonaéder 2012.06.02. 22:57:57

@micsoda?:
Pontosan!
A mondás pedig onnan ered, hogy a múlt század közepéig a közúti közlekedés túlnyomó része lóvontatással üzemelt, a lovak zabot kaptak, a zeb egy része pedig emésztetlenül távozott belőlük, az abban az időben nagy számban röpdöső verébsereg pedig zuhanórepülésben csapott le minden friss lócitromra és kimazsolázták belőle az emésztetlen zabszemeket.

humanoid40 2012.06.02. 23:20:55

@mallac: Értem.De szerintem aki egy kicsit is hozzáértő, vagy autobuzi az inkább értékében egy jobb autot vesz ugyanannyiért.Persze ez mehet a megbízhatóság rovására, de napi használat mellett (évi 10-12000 km) sokat elmehet egy régebbi darab is.Végül megkímélt, nemdohányzó, törésmentes, nőitulajos, szervízes frissakármis kocsiként végzi....A vicc, hogy egy nepper belemagyarázza, hogy nem tudja mit ad el!Akkor hogyan alkudta le az árát? Akkor hogyan lehet, hogy pont a kurrens helyeken kerül rá a megfelelő gitthalom és sprayfesték a gazban?Adj el kasztnihibás kocsit és a telefonban csak azt kérdezik, hogy lehet -e látni a hibákat?

mallac 2012.06.02. 23:54:32

Az ár önmagáért beszél.Aki olyan naiv hogy azt képzeli ennyi pénzért értéket kap, az nem ezen a világon él.Piac van ahol mindenki tudja az árakat,ehhez nem kell különös képesség. Megnéz az ember néhány tucat eladó kocsit kereskedésben vagy magánszemélynél és máris képben van, mi az az összeg amiért kocsit kapni.Mellé még elolvassa a Totalcar összeállítását a 200-300 500 eft.s kocsikról.

Frick László Emlékzenekar 2012.06.03. 02:20:11

@streetsta: Könnyekig hatódtam meg. Kezdjük a politikai újságírásnál és mondjuk az index vállalat tevékenységénél? -ezenbelül arról, amit az index vállalat újságírói az LMP-ről állítottak és ami azzalszemben pedig az LMP. vagy arról, hogyan powerelte az index újságírói kara a 2009-es előrehozott választások kibekkelést (= hogy nehogy legyen má'!) valamint a Sólypom-fikázás rejtelmei, mertugye Sólyom javallotta volna az előrehozott választásokat).

Ez egy ilyen műfaj:
HIRDETÉSI SZLENG

Pl az ingatlanhirdetésekben, ha a rizsa közt ott van az ősfás , ki keres ősfákat? Egy 40 éves platán is ősfába számít.

Ezt a Mercit, rendszáma alapján mondom, rommá törve hozták be 1992-ben. AKKOR így festettek, dolgoztak még gittelni is hajlandó fényezők és hát ugye maszekban otthon abból, amit a munkahelyükön loptak. Olyan nagy gíkok nem rejtőzhetnek azonban a kasznijában, ha még nem esett széjjel. A lakkozással van baj, élesmirglizem, befújom felrázós valami mattal és dizánny! (Mondom ezt úgy, hogy a Mercedes mint márka annyira nem érdekel, hogy még egy újra is a vállam felől hátraszólva szoktam leszólni azt, hogy "Dikmá' ez a Dévóó mostanában milyen fasza formavilággal gyön!" Az automata váltó szótól az au- betűknél pattanok le: a hirdetésről is...

Mint halom hasított fa... determinált... ugye JA sorai: MI MINDNYÁJAN benne vagyunk ebben, akárhjol is húzod
MINDENKI HAZUDIK -tanítja Dr Ház [House] és ezek hazugságrendszerek ilyen társadalmat szülnek.

NSZK-ban a Damenfahrzeug MÍNUSZ árcsökkentő tényező -Magyarországon egy lepusztított, összeokádott, retkes soha nem takarított, ennél a Mercinél 3 éves korában dzsuvásabb belsejű orvosnőautóért +25%-ot lehet ÉRVÉNYESÍTENI (úgy értem: megadják!!)

Annyi ötezresem legyen, ahágy un "szakkcikk" készül a magyar autóss-sajtóiparban, ami kb annyira igaz, mint ennek a valószínűleg már visszaadott engedéllyel működő nepperbandának a hirdetése (ezért nincs ártábla, 40 ilyen kereskedés van Budapesten és még 60 olyan, aminek az autói szanaszét parkolnak lakótelepek árnyékában ... ÉN DÓGOZZOK HELYETTETEK, BASSZUS???

A valóságról kéne írni, de nem ennyit! LEJJEBB & SZÉJJELEBB !!Ki a telefaXXXom nem tudja, hogy a magyar bármely, akár új termék [piaci beveztése] hirdetések szavainak fele olyan, mint az ősfás, parkranéző, csendes környék jó közlekedéssel "MI , LIBERÁLISOK" "MI NÉPNEMZETIEK" "ORBÁN A HIBÁS GYÚCCSRÁNY TAKARÓÓGGY"

Az, hogy gittbánya egy dolog, az ember megnézi a főtartóelemeket, átmegy-e a következő műszakin, meg lehet-e még emelni a küszöbnél vagy krokodilemelőt kell majd betenni a gyári mellé (ugye francia autóknál eleve krokodillal nyit...)

Az emberek küzdenek, harcolnak. Egy vasárnapi kamionstop miatt zsúfolt kamionparkolóban hét jódumás, de jól is író kamionost tudnék összeszedni, akik Winkler-stílusban írnának "autós szaklapot" de Istenes László, aki szart se ért az autókhoz, vezetni se tud évek óta idétlenkledik autós magazin műsorvezetésében olyan beszédkészséggel, amivel kiesne egy bicskaügynöki tanfolyam szóróhetében, még az elején. Küzd a nepperré visszazüllött exkereskedő.. 5ezer Ft-ért mutatok olyan szürkeneppert, aki ŐSZINTÉN ír le mindent az autóiról, hát még, ha felhívod. Küzd a megbukott garázsboltos és úgy bvan vele, ha megveszi ezt a Merdzsó-t, mégiscsak Merdzsó és hagy forjon a szomszéd Joli nyanyus epéje, úgyse lát jól a vén granny slut...

Jártam már úgy, felhívok egy [cím a szerkesztőségben] "hirhedt" MAXX300ezer-jellegű kereskedést "Ön vidéki? -ne jöjjön el megnézni ezt az autót, annyi benzint nem ér..."

Ugye... me, az a hír, ha a kutya megharapja a postást. Sokkial mókásabb, hogy milyen az osztrák vagy német törzskönyv meg forgalmi, ami alapján a laikus is kiolvashatja az autó töténetét, amiből kiderül, hogy egy idős apáca járt vele gyónni a tanyavidék plébániájára 20 éven át. Egytulajdonos, aki 1932-ben született. Tudom, kiknek a segge helyére ülök, és a lakcímeit is az előző tulajoknak.. EZ TÖRZSKÖNYV ... a magyar törzskönyv .. nem, nem lófasz a lófasz nagyon komoly, már csak a vaszorája is! ITT kezdődik annak a felfejtése, miért hazudozHATnak a nepperek...

Frick László Emlékzenekar 2012.06.03. 04:07:42

@ColT:
1. Mint autóbuzi, aki sokat szenvedett már betegsége miatt soha nem vennék új autót, az olyan, mintha 2-3 milélát egyszerűen meggyútanék a disznóól előtt a böllérbetonon.

2. Nyalhatnék is éppen, mert a Totalcar gárdájában van néhány vonónyiúj lendüélet é építő indulat pl jók a használtpiaci felvételek, leginkább pl a futásteljesítmény körüljárásai. Innen adódik, hogy pl én a szervízkönyvrajzoló művészekre egyáltalán nem haragszom, hiszen egy karbamntartott rendesen szarvízelt autó 420ezernél betelt szervízfüzetét ki' vevőnek lehet megmutatni...

3... nekem meg lehet mutatbni és fokozza a jóérzésemet, ha aztán a tulaj benyálazott füzetlapon folytatta vagy méginkább örülök, ha "gyári szervíz" helyett Palócz István autószerelő mester KIOSZ korszakból származó bélyegzője van benne ... de a magyar imádja, ha hazudnak neki és azb illúzióit nem piszkálják

De ettől méginkább az az álláspont erősödik, ami nem az "enyém" hanem aminek a talaja szilárd és valóságos

(Nemmellesleg pl a malacpassat-os blogba rendszeresen jártam nyalni)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.03. 08:24:55

@WYX: Az tök jó, mert nem tettem fel...
És ne hazugozzál le, mert azt se tudod, ki vagyok.

Amúgy meg lehet, hogy ez a 23 évesnek megfelelő állapot, de
1. akkor az összes öregautós ismerősömnek patika kocsija van
2. attól még undorító, és ami undorító, az nem "megfelelő"

Lásd még @Vhornet: hozzászólását.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.03. 08:29:20

@Frick László Emlékzenekar: Csupán arra akartam célozni, hogy tulajdonképpen némelyiküknek vannak ennél öregebb, és vételkor rosszabb állapotú autói is, szóval nem hiszem, hogy fanyalgásból húzták volna le a Mercit.

Amúgy valamelyik postban leírták, hogy nem kapnak benyát az autókba, illetve már elég rendesen összebalhéztak pár márkaképviselettel, amiért nem fényezték a cuccukat.

Krisi 2012.06.03. 10:37:05

@WYX: ha szavaiddal élve "EZ AZ ÁTLAG ÁLLAPOT AZ ILYEN VÉN CSOTROGÁNY SZAROKNAK", akkor a logikád szerint az én 20éves kocsim szalonállapotú, holnap el is viszem, hogy megkapja a muzeális minősítést.
te vagy nem láttál még normális állapotú régi autót, vagy kurva nagyot hazudsz. szakmádból adódóan szerintem inkább az utóbbi...

Hugh Hefner 2012.06.03. 14:19:52

@WYX:" A probléma a következő! Adok kurva jó állapotú autót,de el is kérem az árát!Erre persze a nagy többség nem hajlandó fizetni!Adok olcsó autót állapotának megfelelőt!Fikázod nem kell!Adok jó autót jó áron--Keresed mi a bibi,hol az átbaszás?Akkor kapsz szart szar áron!"

Nem vagyok nepper, sőt nem is védem őket( a legutolsó egy nem típusazonos( előző generációból származó) motorral szerelt autót adott el nekem, sajnos nem voltam képben a típussal)de a magyar valóságot nagyjából leképezi ez az öt sor.
Az más kérdés, hogy a post nem ezért íródott.

rATdrAgOn 2012.06.03. 20:32:56

@clubman: Okés, és melyik? A fehér, vagy a szürke? :)

közösperonos átszállás 2012.06.04. 12:27:40

@humanoid40: "Szóval a suzuki max vitrinben érné meg a 23 at..."

Csak hát értelmetlen is összevetni őket, mert ez a kocsi a Swift új árának nyolcszorosába kerülhetett anno. A felvetés eleve úgy indult, hogy _ugyanannyiért_, mint most ez a Merci, egy Swiftet. Annak nyilván semmi értelme, hogy ugyanannyiért, meg ugyanannyi időset keressünk, és azzal hasonlítsunk.

Prien-u47 2012.06.04. 14:23:35

Én ezt nem értem. "Minden rendben volt" a hirdetés szövegével, most mégis módosult pár helyen. :D

Begami 2012.06.04. 17:31:48

www.hasznaltauto.hu/partner/hg_autopark_kft.-6623

Őt már megnézte valaki? Régóta figyelem a hirdetéseket az alapján elég korrektnek tűnik.Ő lenne a kevés számú kivételek egyike?

humanoid40 2012.06.04. 22:41:51

@közösperonos átszállás: Értem, de egy ennyibe kerülő swift sem egy csoda már....

Taxomükke (UK) 2012.06.04. 23:53:20

@clubman: Szart vettem?? Azt, mert egy szar autó. 7 éves volt, nem sok km-rel. Állandóan elektromos problémái voltak, meg mások is. Életemben nem volt még ilyen megbízhatatlan autóm, pedig volt egy pár. Még az ősöreg 850-es Fiatom is megbízhatóbb volt.
Hálát adtam az égnek, amikor sikerült eladni a Citroent.

közösperonos átszállás 2012.06.05. 10:21:25

@humanoid40: "Értem, de egy ennyibe kerülő swift sem egy csoda már...."

Nem hát, csodák nincsenek, ugyanannyi pénzért általában ugyanazt kapod, esetleg hangsúlyeltolódásokkal. (Főleg ha nem csak vételárat nézel, hanem mondjuk 2-3 év teljes költségét.) De pont ezért lényeges, hogy ha vevőként nézed, az egyetlen értelmes hasonlítási szempont az ár, úgyse úgy keresel, hogy hát valami kocsit szeretnél 20-25 év között.

WYX 2012.06.05. 12:48:39

Kedves kommentelők !

Elmentem megnézni az autót!
Első ránézésre,teljesen normális a kiállása! B.H. ajtó,tetőn,és a csomagtér ajtón a fényezés alatt felrepedt a Kitt/Gitt réteg! Vissza kell csiszolni,és újra fújni!Az ajtó kárpitok lógnak,de maga az anyaga teljesen normális állapotban van!Az ülések nincs kiülve,nem foltos,nem szakadt,és még a színe is teljesen kulturált!Belül minden más korrekt!Motor hang jó,váltó mindegyik fokozatot veszi!A kereskedőt kérdeztem,normális elmondta mit látott és tapasztalt az autóval kapcsolatosan,és tájékoztatott!Az árból is hajlandó lett volna engedni,mert tudja nem a legszebb,de a legolcsóbb!

A véleményem : Az autó a korának és típusának megfelelő állapotban van! A cikk egy kicsit túlzás volt(és a fényképek erősen orientáltak)!Ezért az összegért ilyen autókat lehet kapni!

Hozzám napi szinten hoznak beszámításba öreg autókat! Ha naponta mindenki látna legalább 5 db. ilyen régi mocskot,rájönne,hogy EZT HÍVJUK ÁTLAGOS ÁLLAPOTNAK!

És egyet soha ne felejtsetek ! MI KERESKEDŐK IS VEVŐK VAGYUNK EGYBEN! ÉS AMIKOR A KERESKEDŐT ÓCSÁROLJÁTOK AZON GONDOLKODJATOK EL,PÁR NAPPAL A VÁSÁRLÁSOD SZÁNDÉKA ELŐTT MI IS MAGÁNSZEMÉLYTŐL,HÁZTÓL,GARÁZSBÓL VETTÜK!ÉS UGYAN OLYAN KEDVES AUTÓBARÁT EMBER MINT BÁRMELYIKŐTÖK!Csak hajlandóak vagyunk érte utazni min. 300km.-t érte!

Viktor
használtautó kereskedő.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.06.05. 13:10:48

@WYX: Kedves Viktor!
Még egyszer szeretném elismételni: nem az állapot miatt született a poszt. Önmagában az, hogy valami trágya módon néz ki, még nem teszi érdemessé, hogy foglalkozzunk vele. A hirdetés eredeti (mondom mégegyszer: eredeti!) szövege és a valóság közti nem túl szoros kapcsolat miatt volt ez az autó érdekes.
Mert a kedves használtautó kereskedők által feladott, és a kedves használtautó vásárlók által olvasott hirdetések sokszor félreérthetők, félrevezetők, gyakran pontosan azért, mert ez a hirdetés feladójának célja.az, hogy "Esztétikai állapota kívül is, belül is teljesen megfelelő." nem ugyanazt jelenti, hogy a piacon található átlagnak megfelelő.
Az pedig komoly túlzás, hogy a csomagtértető és a tető visszacsiszolásával és újragittelésével, fényezésével megoldható lenne minden probléma. A két hátsó sárvédő, a küszöbök, a sárvédőívek mind lakatosért kiabálnak, nem pedig kőműveskanálért, amiből szépen fel lehet gittel vakolni az egészet.
De mindezzel nincs semmi baj, ha valaki nem a "teljesen megfelelő" meg a "nem volt elhanyagolva" leírás miatt megy el megnézni a "kis mercinket"

clubman 2012.06.05. 19:41:48

@Taxomükke: Nem attól függ, hogy jó vagy rom autót veszel, hogy mennyi idős, hány km van benne. Hanem az, hogy milyen gazdái voltak addig. Ha ütötték-vágták akkor szar kocsit vettél. Én meg jót. Sosem volt elektromos gondom, minden izzója világított, még a műszerfalban is. Mechanikusan is, kasznija is rendben volt. Szóval jó autó a Citroen, de nem fillérekért. Ja meg jó, citróhoz értő szerelő kell hozzá, akinek nem a Zsiguli az utolsó tanult autója. Bár nem biztos, hogy bonyolultabb nála a BX. Legfeljebb a hidró miatt, de azt is egyszer meg kell tanulni és kész. Na ennyi.

silverarrow 2012.06.06. 15:08:28

Mar nagyon regen volt az, amikor hozzaerto szemely nelkul elmehetett a johiszemu ember nemdohanyzos garazsban tarolt idos holgytulajdonostol valo szekeret venni....

humanoid40 2012.06.06. 22:26:45

@közösperonos átszállás: pont ezaz!Aztmondom, van x ezrem kocsira és adott esetben a kort beáldozom egy kis plusszért.Mert nekem inkább nagyobb mint fiatalabb kocsi jön be.

humanoid40 2012.06.06. 22:34:16

@WYX: Kedves Viktor!Van a kereskedő és van a nepper.Nem véletlen, hogy az embereknek a nepper jut eszébe erről a kategóriájú hirdetésről és nem a kereskedő...Vagy 5 ilyen kocsikkal foglalkozó neppertelepet ismerek 3 km.-es körben.Érdemes lenne lefilmezni mi folyik ezeken a telepeken és feltenni a netre.Na ott készülnek a gazban fényezett 200000 -es kocsik amik verébre várnak szar gyanánt.

Rovarirtó · http://www.agrohydro.hu 2012.06.07. 19:49:28

Sajnos hogy ezek az autók pörögnek a piacon.
Normális állapotú (és reális árú) kocsikra nincs vevő.
De a vevő is a használtautó első oldalát nézi csak, ahol pedig a zacc van kizárólag.

turbozoli 2012.10.05. 19:12:48

Ha igazi csodát akartok látni, menjetek a FITTI AUTÓ-hoz. www.hasznaltauto.hu/auto/opel/zafira_b/opel_zafira_b_1.6_cosmo_cng_111_years-6138951
Majdnem megvettem. Szerencsére előtte lekértem alvázszám alapján az Opelnél. Utolsó szervíz 465 201 km-nél!!!! Németországban, 2012.06.19.-én. Taxi volt.
süti beállítások módosítása