Az autós onánia csúcsa: Mille Miglia

  2012. május 27. - Csikós Zsolt Címkék: veterán oldtimer mille mille miglia miglia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Idén is megtartották, talán, hogy mindannyian kicsit meghaljunk. Hogy mit? A Mille Migliát, amit, ugye, mindenki úgy mond (áhítattal) mos már, hogy "mille míjja", senki nem "miggliázik"... Hiszen ez egy szent ünnep. Naná, hogy megtartották, hiszen a szervezőknek jó, mert a beugró közel két és félmillió forintnyi kemény valuta fejenként, a nézőknek jó, mert ez egyike az utolsó, közúton, kilométerek százain zajló autóversenyeknek (még ha hivatalosan be is kell tartani a sebességkorlátozásokat), a versenyzőknek jó, mert értő nézőknek megmutathatják felbecsülhetetlen értékű, olykor legendás hírű, de mindenképpen csodás régi versenyautóikat, de jó maguknak az autóknak is, mert végre rendesen megtornáztathatják elgémberedett öreg ízületeiket.

Ferrari 225 Export Tuboscocca, 1952

A Mille Miglia népünnepély, és bár már évtizedek óta csak egy nosztalgiafutam, nem pedig éles verseny, mivel Olaszországban zajlik, ezért a rendőrök készek szemet hunyni némi gyorshajtások felett. Itt zaj van, menés van, autóbuzéria van, töményen. Ennél érdekesebb autókat, hitelesebb környezetben, tapintásnyi közelségből, pláne ilyen mennyiségben nem láthat földi halandó.

Lancia Astura 1939-ból

Idén közel 400 indulóból állt a rajtsor, a kínálat pedig szokás szerint úgy alakult, hogy holmi egyszerű Jaguar XK-val szinte labdába se rúghatott az ember. Ráadásul ez az a verseny, ahol az ember láthat olyan, negyven, ötven, hatvan éve letűnt márkákat versenyezni, mint a Rally, az ABC, a Bandini, a Gilco-Panhard, a Cisitalia vagy a Siata. A Mille Miglia kitép egy darabot az ember szívéből.

Fiat, de nem ahogy ismerték az akkori népek: 1100 S 1947-ből

Talán emiatt is alakult úgy, hogy én még sose mertem a rajthoz utazni, hogy megnézzem - félek, hogy belepusztulnék. Viszont Ladányi András nevű olvasónk járt ott idén, végigkattintotta a mezőny java részét, és jó pár száz képet elküldött hozzánk, a szerkesztőségbe. Bevallom - én vagy háromszor végignéztem a teljes anyagot, mire nekiálltam válogatni a képekből, hogy a TC-olvasóknak csak egy barátságos, 182 képes galériát kelljen végignyálazniuk.

Ezt is elég rendesen újjá kellett építeni

Ha már újságba megy, kitúrtam, melyik autó, micsoda, arról a kevésről, amiről tudtam is valamit, mellékeltem egy kis plusz információt is. Kattintsanak bele bármelyik képbe, a galériába jutnak. Oszt' művelődjenek, ámuldozzanak, ábrándozzanak. Mert lehet, hogy nem a mi léptékünk ez a miliő, de elég belelátni egy kicsit, és már attól gazdagabban kel fel az ember a reggeli kávé mellől.

Szerényen is lehet versenyezni: egyszerű Fiat 1100 103tv 1955-ből

Vigyázat, időrablás következik!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr854546292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skorpantó 2012.05.27. 14:32:37

Gyönyörű,hihetetlen!Csak nézem bambán a képeket és szédülök...Meg kéne nézni egyszer élőben.Egye fene,kicsit belehalunk,mi bajunk lehet? Jössz,Csík?

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2012.05.27. 14:35:00

Az OM Superbák, a Rally, az Amilcar és a pöttöm BNC könnyű-autók - arghhhh, nagyon meg kellene már írnom a történetüket.

A többi verda "csak" imádat tárgya. Az MM egyike azoknak a szent helyeknek, ahova egyszer minden autó őrültnek el kellene zarándokolni az életében.

apoa 2012.05.27. 14:36:00

Maximális irigységem a jelenlétért.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.27. 14:38:21

Két és fél millió forint a beufró??Ez most komoly?Nem engedik oda az egyszerű pórnépet még nézni sem?Akkor ez nekem csak "migglia"... :-(

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2012.05.27. 14:42:56

A 110 / 111-es kép Topolinója a Giotto Bizzarrini építette versenyautó (talán ezért is van a rendszámán a BZ jelölés.)

skorpantó 2012.05.27. 14:43:33

@geegee: Gondolkodj már egy cseppet! A nevezési díj ennyi.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2012.05.27. 14:46:08

@geegee: Nézni ingyér' lehet, de ha versenyezni akarsz, azért perkálni kell. És persze csakis 1926 és 1957 közt gyártott autókkal indulhat az ember - annyit már könnyítettek a szervezők, nem nem muszáj olyan kocsinak lennie, amihez hasonló indult az egykori, eredeti Mille Miglián.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.27. 14:46:14

Na meg is találtam: "The entry fee of € 7,260.00 must be paid by credit card," azért ez nem kis bunkóság ennyit kérni.Nekem ez így, ha nem láthatják csak a milliomosok; akkor egy kicsit (nagyon) sznob dolog...Persze az autók fantasztikusak lehetnek, az nem kérdés.

szeme közé, laposan! 2012.05.27. 14:47:24

@geegee: Szerintem a versenyzőknek annyi a beugró.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.27. 14:48:46

@skorpantó: @alecwolf: remélem igazatok van, bár nekem nem egyértelmű...Ha így van, akkor mindent visszavonok.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2012.05.27. 14:49:28

@geegee: Végigmegy Olaszországon, közutakon. Nem lehet belépős, ha csak paravánnal nem takarnak körbe 1600 km-nyi főútvonalat. :)

YAN CHI 2012.05.27. 15:40:56

AAaaaaaaaaahhhh! Mmmmmmmmm! Köszönet a képekért!

zuulululu 2012.05.27. 16:00:05

"Bentley Speed Six, 6,6 literes sorhatos motorral. Ezen nincs kompresszor, emiatt sikeresebb is volt a versenypályán"

A megbizhatosag miatt? Vagy... ??

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.27. 16:13:18

@alecwolf: Oké, rendben, köszi.Meg is beszéltük.

aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.05.27. 16:21:28

@zuulululu: A kompresszoros nem volt gyári, azokat Henry Birkin alakította át. Kompresszoros csak egyszer indult Le Mans-ban, de egy felrepülő kő miatt megsérült a karburátor, így kiesett.

Nagyon jó cikk, csak egy baj van. Nem lehetne Cool Iris-kompatibilissé tenni a galériát? 182 képet nagyon hosszadalmas áttekinteni:(

Teshow 2012.05.27. 18:01:05

Egyszer, pár éve, amikor Észak-Olaszországban kirándulgattunk, belekerültünk egy hasonló veterán rallye mezőnyébe. Igaz, hogy mi eredetileg is csak "krúzoltunk" a gyönyörű hegyi tájakon, de utána direkt hagytuk, hogy mindenki elhúzzon mellettünk.
Fényképezni nem nagyon volt értelme (bár próbáltuk), mert úgy mentek el mellettünk, mint a mérgezett egér! Látszott, hogy komolyan veszik a versenyt!
Az volt a legmeglepőbb, hogy a többség mennyire picike! Szinte félelmetes volt, hogy milyen törékenynek és aprónak tűntek az akkori autónk, egy C5-ös mellett! :o

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.27. 18:02:58

@skorpantó: és.akkor rendben van ,vagy csak nekem tűnik.ez borszasztó soknak?
Valamelyik kocsi alig ér többet.
Oké hogy nagyátlag sokat ér,de ez baromi sok .

Teshow 2012.05.27. 18:16:01

@Gyurma73: Ez egy legendás verseny, és az autók nagyrésze is igazi legenda. Ha a résztvevők számát nézem, ez nem mindenkinek baromi sok. Sőt gyanítom, a többségük komoly gyűjtő, akinek ez a pénz bagó. Mi vagyunk csórók sajna :(((
Amúgy ha jól látom, a képek San Marino-ban készültek, a várban, a felső nagy teraszon, pedig a verseny Bresciától Rómáig tart, és vissza!
Na persze, San Marino se rossz hely! Csak nem óccó :)))
No és ne feledjük el, hogy a Riminitől felvezető út mentén található az Abarth múzeum. Csak nagyon kell figyelni, mert - jó olasz szokás szerint - meglehetősen "érdekesen" van kitáblázva a lehajtó! ;D

nagyonnagyon 2012.05.27. 18:39:25

A 139-est és a 146-ost kérném, a szín is megfelel. Szép képek, jó hogy van kicsi info mindegyikről. köszi

balogh_gabor 2012.05.27. 18:58:20

Mi belefutottunk az ideibe Firenze alatt. Sajnos csak a Ferrari tribute bevonulást láttuk az egyik faluban, de a hangulat zseniális. Az egész hely megtelt, ha jött egy Ferrari, az olaszok kiabáltak, hogy pörgesse a motort. Aki odalépett, azt megtapsolták.
Aztán továbbindulva az úton akadt Veyron, Morgan, Merci SLR is, nem tudom milyen mezőnyben, de MM matricával.

balogh_gabor 2012.05.27. 19:01:53

@Gyurma73: Ennyiből a jachjukat sem tudják telitankolnni, tehát nem sok :) De hogy nem indulsz 7 ezer eurós autóval az MMán, az tuti :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.05.27. 20:03:23

Tervezem, hogy jövő nyáron csinálok egy autótúrát (innen, Angliából), hogy Rouen, Le Mans, Monaco, Olaszországon lefele a Mille Miglia útvonalán, át Szicíliába, körbe a Targa Florio körén, majd ugyanez vissza.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.05.27. 20:16:28

jaj, a szívem ... gyönyörűek mind. fél karomat bármelyikért, főleg az olasz vonal!

a részvételi díjhoz: iszonyat túljelentkezés van még így is (pedig az autók is erősen behatároltak), és a rendezők szelektálnak keményen. igen, ez ennyibe kerül.
nézni ingyen lehet.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.05.27. 20:31:47

Lehet, hogy gagyik a mai olasz autók de azért az életérzés ott volt bennük mindig. Persze a többi csoda is megér sok-sok imát.
amit viszont nem értek, a gumijaik nem tűnnek elhasználtnak. honnan szerzik be a mai méretekhez még közel sem lévő gumikat? Legyártatják méret szerint?

yomsisi 2012.05.27. 20:34:29

Söpörjétek már félre a Magyar vért! Ennyi a beugró, ha van egy ilyen kocsid és végigmennél a túrán. Nem motelben laksz majd, hanem 5 csillagos szállodákban és zabálod a homárt, amihez biztos hogy nem kékfrankost szolgálnak fel.
Itthon egy nyomoronc kétnapos versenyre elkérnek 150-200 ezret, ha valamilyen kupának hívják, oszt a dögunalom, hogy mindig ugyanazokat az arcokat látod. :-)))
Irány Itália!

Hurri Kán 2012.05.27. 20:42:55

@Őexc.Vitéz Bivalybasznády. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Egyébként szinte bármilyen típusú veteránautóhoz meg tudsz ma már rendelni bármilyen alkatrészt, kiegészítőt, kenőanyagot, más kérdés, hogy mennyiért. :)

yenoee 2012.05.27. 22:06:38

Döbbenetes képek :)
A II. vh. után, a hatvanas évek elejéig bezárólag készült néhány Alfa, amit nem rúgnék ki a garázsomból :)

Tizenkettő 2012.05.27. 22:11:26

@gyvy: ŐŐŐőőőőőő azért ez nem mindig ilyen egyszerő. Fogalmazzunk úgy, hogy a ismertebb, népszerűbb típusokhoz.

Csikós Zsolt 2012.05.27. 22:12:39

@zuulululu:

Pontosan. Végigbírta a versenyt :-)

2012.05.27. 22:25:15

Hát, nekem ezek nem az autó hanem az autó roncs kategóriát képviselik ... benne terpeszkedő nyuggerekkel együtt.

Kicsit nevetségesnek tartom hogy valaki avval az autóval menőzzün, ami 5 éves korában volt a csúcs.

Godwoodban nem zöld szőnyegen, hanem rally pályán meg a HC aszfalton küldenek ennél szebb és drágább gépeket. Nekem az a csúcs nem ez a bohóckodás!

békaapu 2012.05.27. 22:47:39

@Én a blogger:
...akkor te ne is menj olasz versenyt nézni.

:-)))

krepsz_zoltan 2012.05.27. 22:50:25

@Én a blogger:

Kár, hogy nem érted, miről szól a Mille Miglia, de biztos igazad van...

Szép válogatás Zsolti, köszi a plusz infókat is!

Hurri Kán 2012.05.27. 22:53:04

@Tizenkettő:
Jogos. A többihez meg legyártatod. :)

apoa 2012.05.27. 22:56:17

@Én a blogger: Ja, Ferrari, Bentley,Alfa,BMW... csupa szar.

btprg 2012.05.27. 23:19:27

@Én a blogger:

Gondoltam, hogy csak idő kérdése hogy ideegyen a fene valami hozzád hasonló gyökeret, aki elkezdi fikázni az egészet... Miért, szerinted akkor mi "az autó"? Az új, csillogó, kizárólag státuszszimbólumnak vagy faszhosszabbításra használható benzintemető négykerekű luxusszámítógépek? :P

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.28. 04:07:37

Nem azt jelenti hogy "ezer merfold" ? Marmint utalas a versenytavra? De vegul is mindegy, jo hogy van ilyen verseny, legalabb kicsit hasznalva vannak a paripak ( es fogynak is, a megmaradtak ara igy megy felfele:D )

Nem ide tartozik szorossan: kizarolag es csakis az olasz autogyarakban tudnak ilyen pirosat festeni, az embernek a ver es a tuz jut az eszebe, egy piros Chevy rol vagy BMW rol egy piros cseresznye max. Lehet a festekbe kell tenni 1% latinos temperamentumot - az meg csak ott van:)

Q-match 2012.05.28. 09:56:49

Hát, kérem...lóf@szt se' csinál manapság az autóipar. Talán csendben nosztalgiázik két műszak között titokban...

Rocko- 2012.05.28. 11:30:30

@Q-match: azért ez ebben a formában így nem igaz.

Dr. GGG77 2012.05.28. 11:41:04

Nálam a galéria győztese: 6C 2500 SS Villa d'Este

Köszönjük ezt a galériát!

Béza Dániel 2012.05.28. 20:09:54

érdekes hogy menyire kicsik voltak régebben az autók, némelyik kis 2 ülésesben szinte nem is benne ülsz, hanem viseled. Nagyon tetszenek ezek a kis régi verdák, van még bennük valami gépszerűség, egy rendes mechanikus gépezet amire ráfeszítettek valami vékony kis lemez kasztnit. Nincs az a nagyipari fogyasztási cikk érzés mint a mai kocsiknál

Béza Dániel 2012.05.28. 20:14:44

9-es képen a bugattin az a fekete műanyag elektromos venti nagyon kemény

ügyi-fogyi 2012.05.28. 20:49:32

Pár fura kommenthez,kommentelőhöz :
--ez a verseny 1000 mérföld hosszú,tele 1/100 as mérésekkel,átlagtartókkal stb../ tehát nem piskóta,és mind ezt nagyon öreg autókkal kell teljesíteni.
--drága? egy monet festmény is drága,és azt is sokan megnézik,csodálják,.szelektálni kell mert igy is ha jól tudom 1000 jelentkező is volt,de csak cirka 380-400 induló lehetséges.
--a magyar "szuperkupára" gondolnak itt sokan.én örülök hogy van ilyen típusú verseny kis hazánkban is még ha szerényen is.
nem irigykedni kell elmenni, hanem csodálni a "szépet"
--a cikk jó,a képek szuperek.gratulálok.

yenoee 2012.05.28. 23:12:39

@Béza Dániel: Azaz :)
Ha jól látom, több autón is van hasonló tuning.

apamacko 2012.05.29. 21:09:57

A fotósnak a képeket, Zsoltunknak a kommentárokat köszönjük szépen!!!

665 2012.05.30. 00:50:54

szerintem nem valami jo kocsik ezek. Husz év múlva majd azért füzet valaki két-miliot hogy 30 éves fiat punto-kat nézegesen?
süti beállítások módosítása