Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
   

Egy nap a világ - magyar siker a Nürburgringen

  2012. május 21. - streetsta Címkék: csaba nürburgring walter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Javítsd magad, az a biztos!
2015-05-16 18:13:28

Sosem gondoltam volna, hogy létezett ilyen, közel háromnegyed órás videó. Tökéletes korlenyomat: félprivát

Pörög az Opel-buli
2015-05-16 15:50:07

Opelék megint kitettek magukért, volt is rá okuk. Előzetesen vagy húszezren regisztráltak, és az időjárás is

Életmentő száguldás
2015-05-13 17:55:55

A napokban végigszántotta a netet a budapesti mentősök látványos vonulásáról készült videó . Teljesen

A technológia bosszúja
2015-04-27 13:46:28

Régen minden egyszerűbb volt. Az autókban nem volt fél tonnányi extra, ha meg volt, akkor nehezek voltak, mint

Nem volt nagy hírverés dolog körül. Walter Csabát megkérdezte az egyik ismerőse, ugyan csatlakozna-e a csapathoz, amelyikkel az ADAC 24 óráson egy M3-as BMW-vel indulnak. Csatlakozott. Nem volt tőle hangos a sajtó. Mi kint voltunk a hétvégén, és reméltük, Csaba vágyai szerint alakulnak a dolgok.

236-os rajtszámmal Walter Csaba az NGK-sikán után

A dolgok nem mentek simán, az autót nem sokkal a verseny előtt összetörték, ezért egy kölcsön kocsival vágtak neki. A saját osztályukban kétszer is álltak a harmadik helyen, de 24 óra, ha egész nap ütik a technikát, nagyon sok idő. Ennyibe belefér pár akadály:  hol a szervó csöve adja meg magát, hol fékbetétet kell cserélni, vagy egyéb okból kell a boxban villáskulcs-zsonglőrködést végrehajtani. De a hosszútávú versenyekben ez a szép, ráadásul van idő behozni a lemaradást, a többiek is jó eséllyel belefutnak pár technikai akadályba.

Csak egy a törött, kiesett autók közül

Ezért hiába estek vissza egyszer a tizenhatodik hely környékére, vasárnap délután már a hetedik volt a csapat, mikor az utolsó etapra Csaba ülhetett be a kocsiba. Nem is kellett csalódni benne, végül kategória hatodikként (összetettben 57.) fejezte be azt a  versenyt, ami alatt többen rommá törték az autójukat, hajnalban zuhogott az eső, majd száz ágra sütött a nap, és egyetlen kör nagyjából 25 kilométer.

Magyar versenyzők a Nürburgringen: Walter Csaba és a Carrera VB-n induló Tóth Benjámin

Csaba szimpatikus fickó, a gratulációmra csak annyit mondott: jó érzés célba érni a világ legnehezebb versenyén. Még egyszer gratulálunk, és mind irigylünk, tényleg hihetetlen érzés lehet elmondani: a Zöld Pokolban végigcsináltad a 24 órást!

(Bővebb beszámolónkra hamarosan sort kerítünk!)

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr794528350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

belekotty 2012.05.21. 09:40:48

Szép teljesítmény!

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 10:13:55

Gratula! Szép volt, s egyben szomorú, hogy itt kell erről értesülni. Illetve nem az, hogy itt, hanem hogy sehol máshol.

Tomchy 2012.05.21. 10:20:02

Nagy gratula a srácoknak!

De csatlakoznék Gixef kolléga mellé, jó hogy írtatok róla, mert máshol egy szó se hangzik/íródik róla, ami szerintem botrányos.

Tomchy 2012.05.21. 10:26:07

A törött Leon-t meg stílusosan az Audi kamionja mellé támasztották le... :O)

Peetee 2012.05.21. 10:38:53

Bocsánat, nem kötözködés: - ha kint voltatok az egész hétvégén, 3db gyenge fotót sikerül prezentálni?
Ez így csúnya ellentmondás...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 11:07:25

@Peetee: Utolsó sort olvasd el, a zárójelest. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.05.21. 11:11:01

@Peetee: Nem veszem kötözködésnek - én is szoktam figyelmetlen lenni. Ezért jelzem, aki olvassa az utolsó mondatot is, nem gobndolhatja, hogy ez minden, amit mutatni fogunk;)

VacakBlogHu 2012.05.21. 11:27:39

Jó lenne egyszer körbe menni azon a pályán...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 11:33:58

Azért azt hadd jegyezzem meg, hogy az én szememben bárki, aki egy bármilyen versenyen végigmegy a zöld pokolban, az fasza gyerek. Nekem csak 3/5 kör (1 bemelegítő, 3 mért, 1 "levezető") adatott meg ott egy 2003-as STi-vel egy nyílt napon, ahol csak önmagammal kellett versenyeznem, meg persze a stopperrel, de attól a 3 "éles" körtől is kvázi lefostam a bokám. :)

Nem, nem vagyok burzsuj f@x, jókor voltam jó helyen és volt némi szerencsém is, mielőtt még bárki beskatulyázna (Streetsta kivételével, ő már megtette, életem végéig ;) ). Viszont azóta mondom, hogy akár az egyik vesémet (pláne valaki másét) is odaadnám egy STi-ért. :))) A valóság azonban az, hogy valószínűleg először és utoljára ültem benne ott, akkor.

Szóval ismétlem, hogy a Norschleifén egy 24 órást végignyomni és jó eredményt elérni a szememben nagyobb eredmény, mint Le Mans-ban ugyanezt megtenni.

Bár nem érdemes a kettőt összevetni, nem egy kategória a két pálya, semmilyen tekintetben.

Drive_alive 2012.05.21. 13:20:41

Az idei 24 órást sajnos nem a helyszínen, csak tévén és rádión keresztül követtem. Igen, a Radio Le Mans élőben lenyomta az egész versenyt. Egy adott pillanatban az egyik Astonos csapat pilótája (#5) volt a meghívottjuk, aki ment már Le Mans-ban is, és ő azt mondta, hogy a Le Mans a legnehezebb verseny. Ezt azzal indokolta, hogy a Nürburgringen van 1-2 olyan szakasz (gondolom elsősorban a Grand Prix pályára és a Nordschleife célegyenes előtti részéről beszélt), ahol van egy pici időt "lazítani", vagy legalábbis végiggondolni a dolgokat és felépíteni a következő kört. Szerinte Le Mans-ban nincs ilyen, ott a pálya minden méterén maximálisan koncentrálni kell, és persze a tempó is nagyobb.

Rocko- 2012.05.21. 13:35:55

@Peetee: Bocsánat, nem kötözködés: ha elolvastad a postot, akkor eljutottál eddig a mondatig: (Bővebb beszámolónkra hamarosan sort kerítünk!).

chr 2012.05.21. 14:01:58

Gratulálok! Én is kaphatok egy kölcsön M3-ast? :)

stig 2012.05.21. 17:41:49

gratulálok.

interneten lehetett követni az adást, de nem volt rá sok időm, íígy csak - csak belenézek.

ja és lehet bekapcsolom a PS3-at és a GT5-tel gurulok egyet a Zöld Pokolban:-)

Hurri Kán 2012.05.21. 19:44:43

Jöjjön a bővebb beszámoló. :)

zombika 2012.05.21. 19:50:19

Makcimális titteletem, ment a futam pár helyen. Nem kéne úgy elképedni hogy jééé, ilyen is van. Az már nagyobb röhely hogy Zengőéket egyik állami sem közvetíti. Pedig kell az embereknek negyon a magyar siker. Ráadásul a Zengő csapat úgy ahogy van tényleg szerethető, és érdemes nekik szurkolni.

dzolee 2012.05.21. 21:10:04

@zombika: Szerintem is több figyelmet érdemelnének a köztévétől!Elvégre ízig-vérig magyar csapat!Azért jó volt nézni Norbit és Gabit a hétvégén/kár,hogy csak az Eurosporton/,főleg,hogy Norbi megcsípte az ötödik helyezést!Gratulálok neki!Várom a hosszabb beszámolót erről a 24-órás versenyről is!Imádom ezt a pályát!Grat Walter Csabáéknak is!!!

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2012.05.21. 21:24:16

Szerintem a LeMans-i pálya sokkal könyebb mint a Nürburgring 24h. Igaz előben nem mentem rajta, de GT5-ben így érződik. A LeMans-on rengeteg az egyenes ahol lehet lazítani és megszakítja néhány sikán és a végén kell nagyon odafigyelni. A Nürburgringnek meg csak a végén van ilyen az erdős szakasz pedig erősen figyelős azért. Egyébként mindkét pálya szuper :)
Gratula a magyar résztvevőnek!

mono99 · http://racing-events.blogspot.com/ 2012.05.22. 07:49:55

Gratulálok! Várom a cikket is.
Én is csak a GT5böl ismerem a 2 pályát, nekemis a LeMansi tünik nyugisabbnak, bár biztos melós a nagy egyenes a 2 sikánnal, mert hót hupli, de azon kivül is vannak hosszabb egyenesek.
A WTCC-t pedig közvetitették a M2-n HD-ben.
Nekem már azis elég lene ha csak nézőnek jutnék ki, remélem jövőre...

ommm 2012.05.22. 09:52:29

@ferenckovacs: Nem, nem könnyebb. Már csak azért sem, mert LeMans-ban sokkal nagyobb a tempó, az autók között sem találsz hármas Golfot, stb.
Már karakterű verseny mindkettő, de elhiheted, hogy LeMans is van olyan durva, mint a Nürburgring, bár másképpen kemény, de az.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 10:52:53

@Drive_alive: Ebben nincs teljesen igazad. Le Mans-ban is van pihenésre lehetőség, több helyen is. A célegyenes elég rövid, de a Tertre Rouge után jön a Mulsanne Straight, ez az egyik lehetőség pihenni. Aztán a Mulsanne kanyar után jön az Indianapolis Straight, ott is lehet pihenni. Aztán az Arnage és a Bausejour közt is.

Drive_alive 2012.05.22. 11:39:43

@Gixef: Félreértettél, ez nem az én véleményem, a rádióban nyilatkozta az 5-ös Aston pilótája, miután kiszállt az autóból, ha jól emlékszem Chris Porrit volt. Én nem mondanék ilyet, életemben nem mentem egyik pályán se, csak nézőként voltam a Nordschleifén, és leszek Le Mans-ban, remélem.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 12:18:23

@ommm: Szerintem nincs annyira durva. Persze, nagyobb a tempó, de azért hasonlítsd össze bitte a Nordschleife vonalvezetését, hosszát, legkisebb és legnagyobb szélességét és burkolat minőségét a Le Mans-i pályával... Természetesen Le Mans is kemény, de ha úgy hasonlítod össze - mert úgy érdemes - hogy ugyanazzal a versenyautóval kell végigmenni mindkettőn, akkor a Nordschleife keményebb. Arányaiban is kevesebb egyenes, több technikás kanyar, sok szűk rész, sorolhatnám.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 12:25:14

@Drive_alive: Mint már fentebb említettem, a Nordschleifén már volt szerencsém menni, Le Mans-ban csak szimulátoron, amikor még 2005-ben 3 cimborámmal indultunk egy virtuális online 24 órás (valóban 24 órás, nem "sűrített idő" mutatvány) bajnokságon. Ezért mondom, hogy az én tapasztalataim szerint van lehetőség pihenni még egy LMP1-es autóban is. A Nordscleifén, na ott nincs lehetőség akár egy tized másodpercnyi koncentráció-vesztésre sem. Nem véletlenül zöld pokol a beceneve.

mono99 · http://racing-events.blogspot.com/ 2012.05.22. 13:31:00

Plusz még szerintem a Nord-on az is nehezitett körülmény, hogy nagyon különbözőek a kocsik, egy meglehetősen szűk, kanyarokkal telitüzdelt pályán.

Drive_alive 2012.05.22. 14:18:00

A személyes véleményem az, hogy a két versenyt jellegükből adódóan nem lehet összehasonlítani. Azonos autóval, azonos feltételek mellett szerintem is a Nürburgring-Nordschleife a nehezebb pálya. Ha mégis össze akarjuk hasonlítani a két versenyt, akkor figyelembe kell venni sok egyéb körülményt is, pl. Le Mans-ban az átlagtempó kb. másfélszerese, és nem nagyon hiszem, hogy 300km/h felett sokat lehetne pihenni a Mulsanne-ban... Másrészt a nürburgringi 24 órás egy amatőr verseny, ott tényleg mindenféle autó van, viszont van egy nagyon jó szokásuk (ami egyébként lehet, hogy szabály): az előlhaladó lassabb autó elengedi a mögötte jövő gyorsabbat, legtöbbször irányváltoztatással és indexeléssel is jelzi, hogy merre fog lehúzódni. Le Mans-ben ez nem jellemző :)

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 14:33:42

@Drive_alive: Egy profi pilóta számára a körönkénti összesen 1-2 másodperces pihenő (persze nem elalvásról beszélünk, meg sörözgetésről) is megváltás. A Mulsanne középső sikán előtti és utáni egyenes részén - ha épp nem valakivel birkózik az ember - van úgy 2-3 másodperc pihenni. Indianapolis-on is akad 1-2, és az Arnage után is egy kicsi.

Mindez persze - ismétlem - csak akkor, ha nem kell harcolni senkivel.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 14:36:09

@Drive_alive: Ja, és Le Mans-ban is egy GT elengedi az LMP1-et. :)