Egy nap a világ - magyar siker a Nürburgringen

  2012. május 21. - streetsta Címkék: csaba nürburgring walter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Nem volt nagy hírverés dolog körül. Walter Csabát megkérdezte az egyik ismerőse, ugyan csatlakozna-e a csapathoz, amelyikkel az ADAC 24 óráson egy M3-as BMW-vel indulnak. Csatlakozott. Nem volt tőle hangos a sajtó. Mi kint voltunk a hétvégén, és reméltük, Csaba vágyai szerint alakulnak a dolgok.

236-os rajtszámmal Walter Csaba az NGK-sikán után

A dolgok nem mentek simán, az autót nem sokkal a verseny előtt összetörték, ezért egy kölcsön kocsival vágtak neki. A saját osztályukban kétszer is álltak a harmadik helyen, de 24 óra, ha egész nap ütik a technikát, nagyon sok idő. Ennyibe belefér pár akadály:  hol a szervó csöve adja meg magát, hol fékbetétet kell cserélni, vagy egyéb okból kell a boxban villáskulcs-zsonglőrködést végrehajtani. De a hosszútávú versenyekben ez a szép, ráadásul van idő behozni a lemaradást, a többiek is jó eséllyel belefutnak pár technikai akadályba.

Csak egy a törött, kiesett autók közül

Ezért hiába estek vissza egyszer a tizenhatodik hely környékére, vasárnap délután már a hetedik volt a csapat, mikor az utolsó etapra Csaba ülhetett be a kocsiba. Nem is kellett csalódni benne, végül kategória hatodikként (összetettben 57.) fejezte be azt a  versenyt, ami alatt többen rommá törték az autójukat, hajnalban zuhogott az eső, majd száz ágra sütött a nap, és egyetlen kör nagyjából 25 kilométer.

Magyar versenyzők a Nürburgringen: Walter Csaba és a Carrera VB-n induló Tóth Benjámin

Csaba szimpatikus fickó, a gratulációmra csak annyit mondott: jó érzés célba érni a világ legnehezebb versenyén. Még egyszer gratulálunk, és mind irigylünk, tényleg hihetetlen érzés lehet elmondani: a Zöld Pokolban végigcsináltad a 24 órást!

(Bővebb beszámolónkra hamarosan sort kerítünk!)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr384528350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotty 2012.05.21. 09:40:48

Szép teljesítmény!

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 10:13:55

Gratula! Szép volt, s egyben szomorú, hogy itt kell erről értesülni. Illetve nem az, hogy itt, hanem hogy sehol máshol.

Tomchy 2012.05.21. 10:20:02

Nagy gratula a srácoknak!

De csatlakoznék Gixef kolléga mellé, jó hogy írtatok róla, mert máshol egy szó se hangzik/íródik róla, ami szerintem botrányos.

Tomchy 2012.05.21. 10:26:07

A törött Leon-t meg stílusosan az Audi kamionja mellé támasztották le... :O)

Peetee 2012.05.21. 10:38:53

Bocsánat, nem kötözködés: - ha kint voltatok az egész hétvégén, 3db gyenge fotót sikerül prezentálni?
Ez így csúnya ellentmondás...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 11:07:25

@Peetee: Utolsó sort olvasd el, a zárójelest. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.05.21. 11:11:01

@Peetee: Nem veszem kötözködésnek - én is szoktam figyelmetlen lenni. Ezért jelzem, aki olvassa az utolsó mondatot is, nem gobndolhatja, hogy ez minden, amit mutatni fogunk;)

VacakBlogHu 2012.05.21. 11:27:39

Jó lenne egyszer körbe menni azon a pályán...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.21. 11:33:58

Azért azt hadd jegyezzem meg, hogy az én szememben bárki, aki egy bármilyen versenyen végigmegy a zöld pokolban, az fasza gyerek. Nekem csak 3/5 kör (1 bemelegítő, 3 mért, 1 "levezető") adatott meg ott egy 2003-as STi-vel egy nyílt napon, ahol csak önmagammal kellett versenyeznem, meg persze a stopperrel, de attól a 3 "éles" körtől is kvázi lefostam a bokám. :)

Nem, nem vagyok burzsuj f@x, jókor voltam jó helyen és volt némi szerencsém is, mielőtt még bárki beskatulyázna (Streetsta kivételével, ő már megtette, életem végéig ;) ). Viszont azóta mondom, hogy akár az egyik vesémet (pláne valaki másét) is odaadnám egy STi-ért. :))) A valóság azonban az, hogy valószínűleg először és utoljára ültem benne ott, akkor.

Szóval ismétlem, hogy a Norschleifén egy 24 órást végignyomni és jó eredményt elérni a szememben nagyobb eredmény, mint Le Mans-ban ugyanezt megtenni.

Bár nem érdemes a kettőt összevetni, nem egy kategória a két pálya, semmilyen tekintetben.

Drive_alive 2012.05.21. 13:20:41

Az idei 24 órást sajnos nem a helyszínen, csak tévén és rádión keresztül követtem. Igen, a Radio Le Mans élőben lenyomta az egész versenyt. Egy adott pillanatban az egyik Astonos csapat pilótája (#5) volt a meghívottjuk, aki ment már Le Mans-ban is, és ő azt mondta, hogy a Le Mans a legnehezebb verseny. Ezt azzal indokolta, hogy a Nürburgringen van 1-2 olyan szakasz (gondolom elsősorban a Grand Prix pályára és a Nordschleife célegyenes előtti részéről beszélt), ahol van egy pici időt "lazítani", vagy legalábbis végiggondolni a dolgokat és felépíteni a következő kört. Szerinte Le Mans-ban nincs ilyen, ott a pálya minden méterén maximálisan koncentrálni kell, és persze a tempó is nagyobb.

Rocko- 2012.05.21. 13:35:55

@Peetee: Bocsánat, nem kötözködés: ha elolvastad a postot, akkor eljutottál eddig a mondatig: (Bővebb beszámolónkra hamarosan sort kerítünk!).

chr 2012.05.21. 14:01:58

Gratulálok! Én is kaphatok egy kölcsön M3-ast? :)

stig 2012.05.21. 17:41:49

gratulálok.

interneten lehetett követni az adást, de nem volt rá sok időm, íígy csak - csak belenézek.

ja és lehet bekapcsolom a PS3-at és a GT5-tel gurulok egyet a Zöld Pokolban:-)

Hurri Kán 2012.05.21. 19:44:43

Jöjjön a bővebb beszámoló. :)

zombika 2012.05.21. 19:50:19

Makcimális titteletem, ment a futam pár helyen. Nem kéne úgy elképedni hogy jééé, ilyen is van. Az már nagyobb röhely hogy Zengőéket egyik állami sem közvetíti. Pedig kell az embereknek negyon a magyar siker. Ráadásul a Zengő csapat úgy ahogy van tényleg szerethető, és érdemes nekik szurkolni.

dzolee 2012.05.21. 21:10:04

@zombika: Szerintem is több figyelmet érdemelnének a köztévétől!Elvégre ízig-vérig magyar csapat!Azért jó volt nézni Norbit és Gabit a hétvégén/kár,hogy csak az Eurosporton/,főleg,hogy Norbi megcsípte az ötödik helyezést!Gratulálok neki!Várom a hosszabb beszámolót erről a 24-órás versenyről is!Imádom ezt a pályát!Grat Walter Csabáéknak is!!!

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2012.05.21. 21:24:16

Szerintem a LeMans-i pálya sokkal könyebb mint a Nürburgring 24h. Igaz előben nem mentem rajta, de GT5-ben így érződik. A LeMans-on rengeteg az egyenes ahol lehet lazítani és megszakítja néhány sikán és a végén kell nagyon odafigyelni. A Nürburgringnek meg csak a végén van ilyen az erdős szakasz pedig erősen figyelős azért. Egyébként mindkét pálya szuper :)
Gratula a magyar résztvevőnek!

mono99 · http://racing-events.blogspot.com/ 2012.05.22. 07:49:55

Gratulálok! Várom a cikket is.
Én is csak a GT5böl ismerem a 2 pályát, nekemis a LeMansi tünik nyugisabbnak, bár biztos melós a nagy egyenes a 2 sikánnal, mert hót hupli, de azon kivül is vannak hosszabb egyenesek.
A WTCC-t pedig közvetitették a M2-n HD-ben.
Nekem már azis elég lene ha csak nézőnek jutnék ki, remélem jövőre...

ommm 2012.05.22. 09:52:29

@ferenckovacs: Nem, nem könnyebb. Már csak azért sem, mert LeMans-ban sokkal nagyobb a tempó, az autók között sem találsz hármas Golfot, stb.
Már karakterű verseny mindkettő, de elhiheted, hogy LeMans is van olyan durva, mint a Nürburgring, bár másképpen kemény, de az.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 10:52:53

@Drive_alive: Ebben nincs teljesen igazad. Le Mans-ban is van pihenésre lehetőség, több helyen is. A célegyenes elég rövid, de a Tertre Rouge után jön a Mulsanne Straight, ez az egyik lehetőség pihenni. Aztán a Mulsanne kanyar után jön az Indianapolis Straight, ott is lehet pihenni. Aztán az Arnage és a Bausejour közt is.

Drive_alive 2012.05.22. 11:39:43

@Gixef: Félreértettél, ez nem az én véleményem, a rádióban nyilatkozta az 5-ös Aston pilótája, miután kiszállt az autóból, ha jól emlékszem Chris Porrit volt. Én nem mondanék ilyet, életemben nem mentem egyik pályán se, csak nézőként voltam a Nordschleifén, és leszek Le Mans-ban, remélem.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 12:18:23

@ommm: Szerintem nincs annyira durva. Persze, nagyobb a tempó, de azért hasonlítsd össze bitte a Nordschleife vonalvezetését, hosszát, legkisebb és legnagyobb szélességét és burkolat minőségét a Le Mans-i pályával... Természetesen Le Mans is kemény, de ha úgy hasonlítod össze - mert úgy érdemes - hogy ugyanazzal a versenyautóval kell végigmenni mindkettőn, akkor a Nordschleife keményebb. Arányaiban is kevesebb egyenes, több technikás kanyar, sok szűk rész, sorolhatnám.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 12:25:14

@Drive_alive: Mint már fentebb említettem, a Nordschleifén már volt szerencsém menni, Le Mans-ban csak szimulátoron, amikor még 2005-ben 3 cimborámmal indultunk egy virtuális online 24 órás (valóban 24 órás, nem "sűrített idő" mutatvány) bajnokságon. Ezért mondom, hogy az én tapasztalataim szerint van lehetőség pihenni még egy LMP1-es autóban is. A Nordscleifén, na ott nincs lehetőség akár egy tized másodpercnyi koncentráció-vesztésre sem. Nem véletlenül zöld pokol a beceneve.

mono99 · http://racing-events.blogspot.com/ 2012.05.22. 13:31:00

Plusz még szerintem a Nord-on az is nehezitett körülmény, hogy nagyon különbözőek a kocsik, egy meglehetősen szűk, kanyarokkal telitüzdelt pályán.

Drive_alive 2012.05.22. 14:18:00

A személyes véleményem az, hogy a két versenyt jellegükből adódóan nem lehet összehasonlítani. Azonos autóval, azonos feltételek mellett szerintem is a Nürburgring-Nordschleife a nehezebb pálya. Ha mégis össze akarjuk hasonlítani a két versenyt, akkor figyelembe kell venni sok egyéb körülményt is, pl. Le Mans-ban az átlagtempó kb. másfélszerese, és nem nagyon hiszem, hogy 300km/h felett sokat lehetne pihenni a Mulsanne-ban... Másrészt a nürburgringi 24 órás egy amatőr verseny, ott tényleg mindenféle autó van, viszont van egy nagyon jó szokásuk (ami egyébként lehet, hogy szabály): az előlhaladó lassabb autó elengedi a mögötte jövő gyorsabbat, legtöbbször irányváltoztatással és indexeléssel is jelzi, hogy merre fog lehúzódni. Le Mans-ben ez nem jellemző :)

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 14:33:42

@Drive_alive: Egy profi pilóta számára a körönkénti összesen 1-2 másodperces pihenő (persze nem elalvásról beszélünk, meg sörözgetésről) is megváltás. A Mulsanne középső sikán előtti és utáni egyenes részén - ha épp nem valakivel birkózik az ember - van úgy 2-3 másodperc pihenni. Indianapolis-on is akad 1-2, és az Arnage után is egy kicsi.

Mindez persze - ismétlem - csak akkor, ha nem kell harcolni senkivel.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.22. 14:36:09

@Drive_alive: Ja, és Le Mans-ban is egy GT elengedi az LMP1-et. :)
süti beállítások módosítása