Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Új Opel Rekord itthonról?

24793

  2012. május 18. - ommm Címkék: hungaroring rekord opel családi nap legendak

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Válságban a Forma-1, fogy a néző!
2014-07-30 16:42:40

Az Index nemrégiben írta meg , micsoda riasztó látogatottságot ért el a Magyar- és az előtte megtartott Német

Örömteli, öreg budi
2014-07-27 06:49:19

Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk Ez a poszt nem akar rábeszélni az

Oldd meg olcsón, házilag, mint egy főnök
2014-07-24 10:52:09

Zách Dani szomszédja, az utca kedvence, az idősek azon bölcs és mosolygós szemüvegén keresztül nézi a

Traktor lett, maradhat?
2014-07-18 16:34:15

Ő Nikolett, sok embert megihletett Akár rosszul is elsülhet, ha az egyik kéz nem tudja, mit csinál a

 

Jót nevettünk az Opel ötletén, amikor felkértek minket, hogy nem lenne-e kedvünk körrekordot beállítani a Hungaroringen. Naná, hogy lenne, hogyne, de mégis, mivel?

P1080540

Hah, ha nincs rekordod, csinálj egyet! Remek ötlet, menjünk körbe ezzel az autóval, a siker garantált. Mókának jó lesz, a Hungaroring Dacia Lastunnal is versenypálya, amperszagban úgysem utaztunk még.

Csütörtök késő délután kiautóztunk a ringre, körbenyálaztuk a DTM Vectrát, mellyel Joachim Winkelhock vitt volna minket egy kört és el is kaptuk a legendát egy rövid interjú erejéig. Holnaptól ott fog körözni a ringen, érdemes megnézni mindenkinek, aki kilátogat a Legendák találkozására, nem szarral gurít, hiába 2006-os az autó…
 

Félelmetes egy szerkezet, köze nincs semmihez, amit az utcán látni

- Tényleg érdekelne, hogy miképpen került az Opelhez? Hiszen Winkelhock mindig is egy BMW-versenyző volt. Így könyvelték el mindenfelé…
- 1999 végén (a LeMans-i győzelem után) a BMW úgy döntött, hogy kiszáll a hosszútávú versenyekből és a Forma-1-re koncentrál. Akkor kaptam egy lehetőséget, hogy lépjek be a Német Túraautó-bajnokságba és menni akartam.

- Nincsenek túl jó emlékei a Forma-1-ről, ugye egy elég komoly balesetből kellett felépülnie. Jól emlékszem? 1989? AGS-csapat?
- Hű, milyen régen is volt már, öregszem…

- Ahhoz képest egész jól tartja magát…
- Nézze, teljesen jól érzem magam, elégedett vagyok. Csodás éveket töltöttem a BMW-nél az Opelnél, különböző túraautó-bajnokságokban, jó volt.

- Hogyan tudta abbahagyni a dohányzást? Annyi év után?
- Harminc évig szívtam, aztán egy reggel felébredtem és passz, ennyi volt, abbahagytam.

- 1986-ban nyerte meg a Porsche 944-bajnokságot, majd – talán legnagyobb sikere –  99-ben a LeMans-i győzelem… (Minden idők egyik legizgalmasabb futama volt, a gigászok harca. A Mercedes CLR-GT1 emlékezetesen elszállt, Katayama Toyota TS200-asával 300-as tempó felett kapott bal hátsó durrdefektet, de megfogta, a BMW - akire sokan nem fogadtak volna - viszont kifújta az orrukat, egyetlen, versenyben maradt autójukkal.)
- Oh, mindenekelőtt a Német Forma 3-as bajnokság emlékezetes, azt éppen itt nyertem meg 1988-ban, a Hungaroringen…

Kicsi kis ember, nagy versenyző

- De volt ott egy BTCC cím is 93-ban…
- Igen, majd 95-ben egy STC (Super Touring Cars) cím.

- Nyilván unalmasnak tűnhet a kérdés, de ön, aki a túraautó-versenyek aranykorában versenyzett, abszolút fantasztikus volt a felhozatal autók és versenyzők terén is, olyan nevekkel küzdött, mint Steve Soper, Paul Radisich, John Cleland, Alan Menu még fiatal volt… Biztosan látja a különbséget az akkori és a mostani bajnokságok között.
- Az egész túraautózás iszonyúan kompetitív sport volt az akkoriban. És ez javarészt annak is köszönhető, hogy sokkal több gyártó érezte fontosnak. Volt ott Renault, Alfa Romeo, Volvo, Peugeot, Ford, Toyota, Audi, BMW, Opel... és nagyon-nagyon erős pilótákkal. A motorsportban eltöltött harminc évem legjobb időszaka volt. Különösen a brit emberek autósporthoz való viszonya volt kedves. Mindegy, mi történt a pályán, azon kívül bármikor leültünk egy (vagy két) sörre. (Nézzék csak, mennyire érdemes komolyan venni ezt az embert, akivel még a hírhedt Tarquini sem bírt. - a szerk.)

- Ez volt a legjobb iskola önnek?
- Egyértelműen. Nagyon sok tapasztalatot szereztem a kilencvenes évek elején.

- Kit tartott legnagyobb riválisának a pályán?
- Furcsának tűnhet, de ott volt pl. Roberto Ravaglia, aki a csapattársam is volt, Cecotto vagy Soper, mindannyian maximálisan kemény és nagyon profi pilóták voltak.

- Ez volt a pályán, de a azon kívül - gondolom - nem zajlott akkora gyilkolás…
- Dehogy, dehogy, sokszor összejártunk, elmentünk vacsorázni, ilyesmi…

- Nem érzi úgy, hogy akkoriban nagyobb hangsúlyt kapott maga a versenyzés öröme, hogy felszabadultabban, sokszor csak a móka kedvéért is lehetett menni?
- Ma teljesen más minden. Nagyon sokat számít a marketing és a média viszonya is gyökeresen más, mint tíz évvel ezelőtt. Mi annak idején korántsem éltünk ekkora feszültségben.

- Érted, teljesen más volt akkoriban, nem voltunk ilyen nyomás alatt.

- Vissza 99-hez, a LeMans-i győzelemhez, kivel is volt egy csapatban? Csupa volt F1-es pilóta ült az autóban.
- Hű, most megfogott, ja persze, Pierluigi Martini és Yannick Dalmas voltak azok. Remek tapasztalat volt ez is, arra az egy napra 14 hónapig (!) készültünk, lényegében folyamatosan. Egy _nagyon_ jó verseny volt. Egy olyan nívó, melyből tán kettő-három létezik a világon. LeMans, Indy500, Monakó…

- 1960-ben született, most 52 éves. Nem hiányzik néha a versenyzés?
- Nem, nem hiányzik, hiszen azok az évek nagyon intenzívek voltak. Volt olyan szezon, amelyben 32 versenyen álltam rajthoz a BMW-nél. Beutaztam az egész világot, szinte minden pályán jártam már.

- Az ön családja lényegében egy versenyző-dinasztia. Az öccse Thomas, balesetben elhunyt bátyja, Manfred és unokaöccse Markus… mi a helyzet a család női tagjaival? Hogyan viszonyulnak ehhez?
- Iszonyatos mázlim volt, hiszen a feleségem 14 éves volt, én 17, amikor megismerkedtünk, lényegében együtt nőttünk bele ebbe a közegbe és teljesen szokványossá vált az utazás és a versenyhétvége. De most már pihenek, nincs rajtam nyomás és ezt élvezem.

- Meg tudná mondani, de tényleg, őszintén, hogy melyik volt a kedvenc versenyautója?
- Talán a Forma3-as autóm volt az. Könnyű és erős, direkt e célra épített versenyautó, de nagyon szerettem a BMW-t is, sok éven át álltam a tűz mellett és magaménak érzem egy kicsit ma is. A kedvenc pályám? Macao.

- Érdekes, nem ön az első, akitől ezt hallom, de miért?
- Nehéz megmondani, talán leginkább azért, mert folyamatos, 100 százalékos koncentrációt kíván. Míg egy Nürburgringen – a GP pályán – tud az ember gyors lenni úgy, hogy közben pihen is egy kicsit, addig Macaóban nincs ilyen. Végig nagyon oda kell figyelni. Ott egy jó eredmény sokat ér.

- Herr Winkelhock, nem tartjuk fel, irány az autó, minden olvasónk nevében köszönjük!

Nem volt sok tökölés, némi logisztikai huzavona után ott nyüzsögtünk az autó körül, próbáltuk felerősíteni a kölcsönkapott MyAction Cam-eket az autóra. Melyet percekkel korábban hoztak ki a pályára, akkumulátoraiban 44 kilométerre való delejjel. (Ez volt a logisztikai zavar.)

Ezért döntöttünk úgy, hogy az első pár bemelegítő kört a benzinmotort használva tesszük meg. Alig ért véget a Porsche rendezvénye, bójáik még ott díszlettek a pályán, de sem Zách Danit, sem engem nem zavartak különösebben. A két bemelegítő kör után a célegyenesre ráfordító kanyar után átváltottunk full elektromos üzemre és hajrá! Két mért kört akartunk futni, de az első végén már beindult a konstans fordulaton üvöltő benzinmotor. Így fogy el nyélgáz-tőfék üzemmódban 44 kilométernyi villamosság az akkumulátorokból. A tisztesség kedvéért felborítottunk még pár bóját, lejöttünk és konstatáltuk, hogy hibrid üzemmódban két másodperccel voltunk gyorsabbak.

Persze, a 2:47,93 nem egy jó idő, ennyi volt most autóban- és emberben. A lényegen mit sem változtat: mi mindent megtettünk és egyelőre nincs ettől jobb. Remek szórakozás, életünk legkönnyebb – vastraverzekkel megrakott kamionokkal terhelt – rekordkísérlete. És ez is valami. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk.
Ahogy Zách Dani mondta, mielőtt agyonvertük: új Opel rekord

Rekorder járművünk (amit SOHA ne vigyenek ki versenypályára, nem arra való), az extrém takarékos és meglepően használható Ampera ott lesz holnap. Paskolják meg helyettünk is. Elvégre túlélte.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr794524298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

R850R 2012.05.18. 17:30:34

Zách Dani úgy néz ki, mint aki ki van sminkelve :D

Mewo 2012.05.18. 17:51:45

Srácok,tök jó a videó!:)Zách Úr viszont 15-tel idősebbnek néz ki,mint amennyi.:)

wajzy 2012.05.18. 17:52:36

A szövegből nem volt egészen egyértelmű, hogy akkor melyik autóval mentetek pár kört. Pedig annyira vártam a Vectrát, elég durva hangja van, amikor indul (na jó, utána is).

groupcfan 2012.05.18. 17:52:59

jó kis interjú lett, a rekordot meg hagyjuk...
egy megjegyzésem lenne: 99ben nem a CLK GTR szállt el, azt 97ben használták az FIA GT bajnokságban, ez a jószág CLR névre hallgat :)
CLK-GTR: www.racingsportscars.com/photo/1997/Donington-1997-09-14-011.jpg
CLR: www.racingsportscars.com/photo/1999/Le_Mans-1999-06-13-006.jpg

Der Milan 2012.05.18. 17:57:11

@R850R: Lehet, hogy finoman fogalmaztál :)

porchmonkey (törölt) 2012.05.18. 18:24:05

Természetesen az a Toyota GT1 a TS-020 volt nem 200.Amúgy pokoli gyors volt,360km/h feletti végsebesség csak a megbízhatósága nem az igazi.Ha jól emlékszem, talán 3-szor cseréltek váltót a verseny alatt.

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2012.05.18. 18:24:16

szerintem mentek már villanyautóval ennél jobbat.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.05.18. 18:37:06

A DTM-es gép hangja hátborzongató... Hűűűű :)

sunblind 2012.05.18. 18:38:03

Szerintem egy ilyen sárnehéz trolitól annyira nem rossz ez az idő. Jól értem, a Danit most akkó nem vitték tényleg, mert nem volt nála egy qrva tűzálló? Mer ez annyira nem szimpatikus.

_Zsoltee_ 2012.05.18. 19:18:31

és holnap hogy fognak vinni akárkit is a Vectrával? Mindenki vegyen gyorsan overált még?

énakaroklenniazadminisztrátor007 2012.05.18. 20:16:46

Nem értem ezt a ruhás dolgot.... :S
mind1

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2012.05.18. 20:54:13

Kurva jó az Vectra,igaz bármilyen műanyag bodét rárakhattak volna annyi köze van a Vectrához:-)
V8 :-) :-)

visszakettopadlogaz 2012.05.18. 21:30:30

@sunblind: safety first.

vagy lehet az volt a policy ben hogyha megserul akkor nem fizetnek ha nem fireproof a Danigyerek - a szabalyok...... ez van.

visszakettopadlogaz 2012.05.18. 21:32:10

@visszakettopadlogaz: Volga M24 vagy egy jo Moskvitch de lehetne verseny Trabant is, ez igy igaz! A sponzor mondja meg a kocsi tipusat, mint a Nascar ban! ( ott aztan tenyleg mindegy mivel mesz, ket ceg csinalja az osszeset! Szetszedve egy nagy szocskere hasonlit, a "hutoracs+lampa csak matrica! :D )

Rocko- 2012.05.18. 21:45:10

ping egy bólja. :DDDD

ommm 2012.05.18. 22:25:34

@visszakettopadlogaz: Valójában inkább csak szimplán nem volt kedve utaztatni, hiszen holnap sem kap mindenki tűzálló ruhát...
De zseniálisan jó buli volt, mindenképpen.

visszakettopadlogaz 2012.05.19. 00:50:33

Kivancsian rettegve varom az elso full elektromos autok world series cup jat... Furcsa verseny lesz, gumi es fektarcsa zajtol fog zengeni pl Indianapolis... Brrr ... Valoszinu aznap meg felteszem az ebayre a 71es chevy chevellemet meg a 2010 es mustang kabriom es elmegyek veszek egy chevy volt ot.... :'(

rekszem 2012.05.19. 07:16:06

@visszakettopadlogaz:

abból ítélve, hogy a 44 km-re hitelesített elektromos autó talán 3,5 km-t tudott menni a versenypályán, nekem inkább az a vízióm, hogy soha nem fognak elektromos autók versenyezni indianapolisban.....

Tomchy 2012.05.19. 08:50:10

@rekszem: Vagy csak nem ilyen akkukkal. Ott lesz még fejlődés!

rekszem 2012.05.19. 08:56:59

@Tomchy:

biztosan lesz fejlődés, de ez még nem látható nagyon

illetve ha 10x hatékonyabb aksik lennének (amit nem tudok elképzelni az elmúlt évek fejlődése jobbann mondva nem fejlődése alapján), az is kevés lenne versenyautókhoz, mert még úgy is pár körönként lemerülne az egész cucc, ha a mai indycar autók teljesítményét vennék ki belőlük

kispilota 2012.05.19. 09:54:44

A villanyautókat fikázók nézzenek be a francia jégbajnokság ilyen kategóriájának videói közé. Trophee Andros.

kispilota 2012.05.19. 09:57:25

De lehet figyelni az idei LeMans -i 24 órást. A Toyota hibrid meghajtással indul. De a KERS-hez hasonlót más is használ majd az idén. Villanyost, nem a lendkerekest.

Rocko- 2012.05.19. 10:10:01

@visszakettopadlogaz: izgalmas lesz. a 10 perces futamokat csak a 8 órás töltések szakítják meg.
valamint ugyanitt nyugdíjas kerékcseréőket keresnek.

Rocko- 2012.05.19. 10:12:59

@rekszem: tegyük hozzá, hogy nem egy ~100%-ra feltöltött kocsi indult, ezt mondták is.
de ettől izgalmas a verseny: a 4 km-es Indi pályán az nyer, aki beér a 3,5 km-t tudó kocsival. :D

Rocko- 2012.05.19. 10:14:04

@kispilota: a Toyota IS hibriddel indul.

Jay350i 2012.05.19. 10:22:57

Hadd szóljak már hozzá a szomszédos cikkhez, mert nincs alatta komment mező:
Ez a Mansory 458 Italia szerintem BRUTÁLIS!!!
Gyári 458 Italiát akárhonnan nézem, élőben is találkoztam már vele de egyáltalán nem nyerte el a tetszésem valahogy széthúz az egész formaterve, de ez amit most posztoltatok az Enzo-orral meg a kerékjárati kiömlőkkel szerintem túltesz az összes létező ferrarin ha lenne rá fölös pénzem tuti ilyet vennék...
;)
Ennél már csak egyetlen szebb Ferkó létezik, az 550maranello, az utolsó orrmotoros kéziváltós Ferkó...

visszakettopadlogaz 2012.05.19. 10:23:23

@Rocko-: @rekszem: Most ertem haza a pentek ejszakabol, ment elottem a bay bridgen egy nissan leaf "36_KWH" rendszammal!!!:DD neoncso a kuszobok alatt es a hatso ablakban a "bye bye Gasoline" nissan leaf reklam szoveg! :DD Az elobb facebokoltam :)

visszakettopadlogaz 2012.05.19. 10:25:59

@kispilota: Nem fikazom csak szeretem a benzines kocsikat. Valaki a fekete noket szereti valaki a szokeket. Nem vagyunk egyformak.

Rocko- 2012.05.19. 10:30:02

@visszakettopadlogaz: "nissan leaf "36_KWH" rendszammal!!"
majd egy 1,21 GW rendszámmal menőzzön.

pedaz 2012.05.19. 11:54:00

Azért szép teljesítmény az autótól. De hiába az év autója, messze még a versenyképes elektromos gép eljövetele.

Ui.: "egyelőre nincs ettől jobb" vagy inkább ennél
Ti is alakít(hat)játok a köznyelvet, csak ezért teszem szóvá. Nem vagyok nyelvtannáci, de ettől fáj a szemem.

P12_dCi 2012.05.19. 12:56:22

@visszakettopadlogaz: Itt is megoszthatnád velünk a képet. :)

Péter 2 2012.05.19. 16:43:12

@pedaz: Nyelvjárás, Ommmnek ez a természetes. Az irodalmi nyelvben "ennél", de sokfele használják az "ettől" formát. Országos sajtóorgánum cikkében valóban jobb lenne az egész országra érvényes irodalmi nyelvet használni, de azért ez nem hiba, csak stiláris kérdés.

gergo · http://www.partypeople.hu 2012.05.19. 18:37:55

Eloben nagyon szepen szol. Volt alkalmam a mai napon 2 meter tavolsagbol fotozni az autot, fuldugoval is hangos volt a boxbol :)

ommm 2012.05.19. 20:35:21

@rekszem: Nos, némi kiigazítás:
44 km volt benne, amikor visszaért a ringre, nem volt feltöltve ki tudja mióta. Feltöltött állapotban sokkal nagyobb a hatótáv.
Az egy és negyed kör nem 3,5 km, hanem legalább 5, de inkább kicsit több. És ez extrém üzemmód ennek az autónak, ezt ne feledd. Az Amperával semmi gond nincs, csak nem versenypályára való.

protézisesh 2012.05.20. 07:47:40

@ommm: Es mennyit kellett volna benzinnel korozni hogy feltoltse magat?