Tizennégyszer a Föld körül*. És nincs megállás

*(az Egyenlítő mentén)

  2012. május 16. - ommm Címkék: hungaroring opel caravan astra legendak

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Majdnem félúton van a Föld felé, miután kipöfögött a Holdra

- Négyszázezernél kezdtem hinni benne. – mondja Decker Jóska, miközben megpaskolja a kopott, hámló géptetőt, - azóta már reggelente köszönök neki, egyelőre nem is gondolok arra, mi lesz majd, ha nem lesz. Egyszerűen annyira beépült az életünkbe, mint a kedvenc konyhakés vagy a megszokott levesestányér.

Egyhetes szívódízel - még a GM-motor -, bordó F Astra Caravan és egy teljes mértékben elégedett vásárló. Tizenkét éve van a tulajdonában, 190 ezer kilométerrel vette egy bontóból 2000-ben, akkor 800 ezer forintot kértek érte, a hasonló állapotú, törésmentes ilyenek 1,2 millióért leltek gazdára akkoriban.

Decker József, akinek egy rossz szava nincs az 1.7D Caravanra

Kerék az ajtóba tolva, a bal oldala végighúzva-zúzva, ledarálva, a vezetőülés sem volt a helyén. Jóska csak legyintett, amikor meglátta a telepen, ahová egy barátja instruálta, - kinek fehér, szívódé kombiját pár hónapig használhatta -, de a feleség megnézte az utasteret és csak annyit mondott: de hát ez tök szép belülről, nem vesszük meg?

Erőből nem forgatja meg maga alatt a földet 60 lóerejével és 105 newtonméterével, de ha nem ütik, meghálálja

Jóska autóalkatrészes, így nagyjából tisztában volt azzal, hogy a horrorisztikusnak tűnő sérülések valójában elemcserével orvosolhatók, bontózott egy kört és színben passzoló sárvédővel-küszöbbel-ajtókkal tért vissza. Potom ötvenezer forintból oldotta meg az elemek helyre csavarozását, a fényezés még ennyi sem volt, a csere után látszó körömnyi festékhiányt stílusosan a feleség körömlakkjával oldották meg.

Az autó ettől még nem volt menetképes, a teleptulajdonos már intézte a trélert, előtte Jóska próbaképp egy bontott gólyalábat vitt a bontósnak (fruttiért szerezte), de alig kanyarodott ki a telepről, már csörgött is a telefonja: vonalban az Astra, lehet vinni.

Ez volt 4384 nappal ezelőtt.

...ez pedig a kor.

Ez alatt az idő alatt toltak bele bevásárlókocsit, tolattak le vele betonoszlopot, csaptak rá garázsajtót, cseréltek rajta kétszer küszöböket, százezrenként vezérlést, ötévente féktárcsákat és betéteket. Nyugodt, gurulós üzemben használják, nem is szereti, ha siettetik, de többszörösen meghálálja a kíméletes üzemmódot. Például azzal, hogy a több, mint 567 ezer kilométer alatt még egyszer sem kellett megbontania a motorját, egyedül egy silány minőségű kínai vízpumpa adta meg magát 400 ezernél, de a gyors leállításnak köszönhetően egyetlen himbát vitt csak magával. (Mindig a közepesen drága kopó-fogyó alkatrészeket kapja, ez volt az egyetlen kivétel, azóta többet nem fordult elő ilyen.)

Tulajdonosa keze koptatta kagylósra

A cserélt karosszéria-elemeken kívül mindene gyári: a géptető, a lökhárítók és a csomagtérajtó, a belseje úgyszintén. Nem egy patinás, szépen öregedő youngtimer ez, hanem egy kőkemény, napi használatban nyúzott autó. Sokat kapott az élettől, el is hagyta időközben a tetőkárpitját (lehetetlen szerezni, hiszen bontóban sincs, mindegyik ilyen), a néhai szürke műanyagkilincsek már fehérre fakultak, a kormányt Jóska keze koptatta kagylósra.

De megy, működik és ugyanolyan egykedvű mélabúval égeti a gázolajat, mint újkorában. A futóműve nem lóg, mindkét féltengely a gyári (!), kotyogás egy szál sem. Persze, hogy viseltes, persze, hogy hordja magán a horpadásokat-rozsdaragyát, mint öregember a ráncokat, de komoly baja soha nem volt.

Tetőkárpit mára egyikben sem maradt, hiánycikk a bontóban is

Fenntartási költsége lényegében nulla, még ma is 5-6 liter között fogyaszt, attól függően, mennyire van megpakolva. Családi és mindenes autó, de annak ellenére megbecsülik, hogy manapság egy karton cigarettát sem adnának érte. Jóska alkatrészesként tudta nagyon jól, hogy ez az egyik legolcsóbban fenntartható típus, de igazán csak 400 ezres kilométeróra-állásnál tudatosult benne, mennyire jó kis autó ez.

És mi nem tudtunk belekötni, sem erkölcsi sem anyagi alapon, erről az öreg Astráról mindennemű kritika lepattan, az évek során magára csomagolt kilométer-tízezrek és a minimális fenntartási költségek vastag páncélként védik: bőven megszolgálta már a magáét de messze még a vég: Jóska derűsen néz a következő 567 ezer kilométer elé, most még ráadásul spórolt is egy Opel-szerviz 4 (+fékbetét) - csomagot.

Önök szerint hányszor kell egy csomagtartót ki- és becsukni ahhoz, hogy így megtörjön a kábelköteg? Azóta nincs hátsó ablaktörlő, de javítani fogják, naná

Persze ő nem, de fiai biztosan eljönnek hétvégén a nyereményként kapott Tankcsapda koncertre és a Legendák találkozása-bulira. Aztán ki tudja, lehet hogy rákapnak az Opelezésre, ha kipróbálnak egy Corsa OPC Nürburgring Editiont vagy sikerül beülniük Smokin’ Joe Winkelhock mellé a DTM Vectrába. Most szombaton, aki teheti, jöjjön.

Ja, apropó, Jo autóját ma csomagolták, holnap már itt lesz a Ringen és Zách Dani az előbb a vállamon átnézve csak ennyit kérdezett: hű, ezzel fognak vinni? Akkor menjünk már!

P1000356 (Large)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr284519395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.05.16. 18:33:27

das foschtalitschka. nekem egy 1.4si motoros kombim volt, hejj de jó volna ma is.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.05.16. 18:37:00

Szeretem az ilyet. Nekem is 462 ezer km van a 13 éves Passatomban és patent a gép. Kérdezték, hogy nem akarom eladni? Mondom miért? Pénzt nem kapnék érte.

CsGergo 2012.05.16. 18:39:50

Jöhetnek az Astra trollok! XD Swift vagy Astra? Ez itt a kérdés! A Swift kicsivel olcsóbb egy ugyan olyan évjáratú és állapotú Astránál,de azért ez csak élhetőbb autó.Szép futás ettől a vén olajkályhától.:)

USbfREAk 2012.05.16. 18:45:37

Jó kis írás. Tetszett. Megjegyzem, a legtöbb "normális" német autó el kell, hogy tudjon menni fél millió km-t, ha a legszükségesebb javításokon nem spórol a tulaj. A jelenlegi Opelem (egy DTI Omega) is valahol 300 és 400 ezer km között járhat így 10+ évesen, mégis kifogástalan műszakilag (és persze az órájában nem egészen 200 ezer van)... Csak hát mifelénk ugyebár minden 5-25 év közötti autóban 150 ezer km van, amikor az ember megveszi használtan. :D Az viszont biztos, hogy a "békebeli" 8 szelepes Opel benzinmotorok (1,4-től 2 literig) a világból kimennek, mindegy, hogy Corsába, Astrába, Vectrába vagy Omegába szerelték őket.

SwedishRunner 2012.05.16. 18:45:52

Küszöböt kétszer cseréltek, a swiftben csak egyszer kellett volna, ha nem tudnátok a swift az isten!!!:)

Specialized78 2012.05.16. 18:49:33

Na ezért van még mindig annyi régi Opel az utakon.Ez érvényes az Astrára,de ugyan úgy a Vectra A-ra is.Nekem ez utóbbi van,310.000-rel az órájában,de még ennyit biztosan el fog menni.

Hugh Hefner 2012.05.16. 18:54:41

Valószínű, hogy sok hasonló km-t futott autó rója az utakat, de nem ilyen óraállással. Úgy gondolom, hogy megfelelő karbantartással, nem szétütve sok autó képes ilyen teljesítményre, márkától függetlenül.

Hugh Hefner 2012.05.16. 18:57:21

Ja, érdekes, hogy a motortere néz ki a leg kultúráltabban.

MrTinkertrain 2012.05.16. 18:57:29

Hm. A híresen megbízhatatlan, nyilván emiatt már nem gyártott Saab 9-5 Aeroban, amit apám használ, most van 520, eredeti motorral. Tudom, az egy Opel. Nem, nem az.
Az olajcsere és a karbantartás meghálálja.

steve30 2012.05.16. 19:08:48

Azért ez a körömlakkal való "javítófényezés" tényleg a szarrágás tetőpontja. Nagybátyám volt ilyen anno.Műszakilag úgy-ahogy rendben tartott autó,csak okádék volt beleülni,meg ránézni. Jó tudom,nem diszkó autó,de akkor is. Az a tetőkárpit málladék,meg az a kaszni.Én képtelen lennék így hagyni,és ráadásul fillérekből javítható,de persze itt erre nincs igény.

spapda 2012.05.16. 19:16:29

Nem meglepő történet, elég sok ilyen futásteljesítményű Opel van a mai napig forgalomban. De igazából ez nem csoda, a kor szinte összes normális (értsd: japán vagy német) szívódízel gépe röhögve futott fél millió kilométert, de még a franciák is. Csak az óratekergetés miatt ez nem túl feltűnő. Volt Mazda 626 2.0D-m, én fél millió km-nél szálltam ki belőle, a motor hibátlan volt, pöccre indult még akkor is. Dízel csepp Kadettekre ez ugyanígy igaz, ahogy a Carinákra, Passatokra, Golfokra, L200/L300-as/Pajero Mitsukra, zöldséges Mercikre stb.
Nagy köbcenti, kevés lóerő, anyagminőség és persze minimális mennyiségű elektronika! Szép idők voltak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 19:19:16

@Hugh Hefner: igen a többi dízelben is ennyi van,csak az óraállás nem ennyi:-)

steve30 2012.05.16. 19:25:36

@spapda:

Ez így igaz.És hogy megfordult ez a tendencia.Kis köbcenti,nagy LE,és 150-ezernél nagy generál,600-ezerért minimum,utána komputer csere ugyanennyiért,majd kuka.5-600-ezer km ezeknél a új dízeleknél? Hiú ábránd.Egyszer pénztemetők lesznek egy idő után. "Éljen,a legújabb kori autógyártás,és a fogyasztói társadalom. :)

Pepejoe 2012.05.16. 19:26:02

Azért kíváncsi lennék arra a bontott és színazonos küszöbre, amit a tulaj felcsavarozott a bontóban (még az elején) mint cserélhető elemet.

apukka 2012.05.16. 19:27:35

... néztem a tetőn a szivacsot, nem tudom miért nem alapból valami polifoam szerű anyagból öntik egyben az egészet, legalább mosható lenne normálisan... vagy kivehetőre és használható lenne kempingezésnél :-)

papa33 2012.05.16. 19:27:38

Válságautó az FAstra, mondtam már...
Cégnél volt egy 1.6 8V alap, 220 ezernél mindene mintha új lenne, a 20 évvel fiatalabb mai Fabia 1.4 sokkal hangosabb...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 19:28:46

Ismerős naponta megy tatabányára1,7di comboval.az napi 420 km.
Évi 100 ezer.
Most 400 ezer van benne.
Hamar meglesz az 560.

apukka 2012.05.16. 19:36:29

tudok ismeretségi körben 1,6 zafirát, tavaly nyáron 380e km-rel, céges, nincs gázosítva, napi változó útvonalakon megy, főleg országút, pálya. hibátlan. Nem néztem tavasszal amikor találkoztunk mennyi van a kocsiba, de egyben volt.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.05.16. 19:37:29

és volt még egy, amit sajnálok a mai napig. af-es alvázszámú, vw golf ii, 1.6d - napfénytetővel!!! uraim, az volt a zautó...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 19:40:14

Mármint naponta 3 szor megy:-)

Csa_csi 2012.05.16. 19:42:52

Nekem is ilyen van dolgozósnak. Havi cirka 4000km-t megyek vele. A fenntartás tényleg gombokért van, de az 5-6 liter nagyon durva rágalom /lehet, csak azért írták, mert a valóst sokan nem hinnék el?/. Én stabil 4,5 körülivel járok. Erdély 5 személlyel, plafonig pakolt csomagtartóval 4,3-ból kijött.

Garga Pitic 2012.05.16. 19:45:14

ez az autó csak azért különleges mert gm dízelről van szó

isuzu-nál a félmillió alap

schloddi 2012.05.16. 19:45:20

mondjuk az első ülések kárpitjára kiváncsi lettem volna, szerintem ennél sokkal többet futott is van ma itthon, ismerős benzines f Astrájában bal első ülést kellett cserélni mert már elmálott a szövet. ennek öt éve :)
de az én 1.6 16V-s G Astrámban is 315 ezer van és még az olajat sem eszi úgy ahogy hírlik róla

83watt 2012.05.16. 19:46:02

Apám feliciájában 250e van, de csak azért mert 6éves korában (7éve) elromlott a kilométer-számláló. De már az elromlott óra is cserélve volt, mert az első 60e-es állásnál adta meg magát. A jó öreg skoda is fél millión túl jár, bár néha azt hiszem, hogy csak a rozsda tartja egyben, 1-2 százas még biztosan belekerül.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.05.16. 19:52:06

nekem meg a fabia kombi a csoda 1.2 12v motorral már alig él 113.000km után. A vezérlés 55.000-nél cserés persze nem hívják vissza a vw motort pedig széria hiba, most gyűrű törés, motorféknél eléget 1 nap alatt 2liter olajat:( alapjárat ingadozik és lóg a bele annak is csakhogy 113ezer után???

ilyen astra kellett volna

schdl (törölt) 2012.05.16. 19:52:19

Amíg műszakilag rendben vannak az ilyen "fostalicskák", addig nincs velük semmi bajom. De ha azt látom, hogy egy ilyen jön mögöttem, mindig félek, hogy nem fog tudni megállni és belémszáll a lámpánál - ahogy ezt a kocsit kívülről elnézem, ettől is félnék :D Azért reménykedem benne, hogy az ilyen igavonó járgányok tulajdonosai jól tudják felmérni a kocsijuk állapotát. Amikor azt látom, hogy 25 éves szakadt kocsi, tele munkásokkal csapat 90el a hungárián, mindig lemaradok egy kicsit, nehogy nekimenjek a kiszakadt futóműnek, amit az egyik villamossín "kap ki" alóla :D Műszakilag jól lettek megtervezve ezek a kocsik, az anyagválasztás is megfelelő, de a magyar karbantartás (motorolaj a teszkóból, a szomszéd Józsi ért hozzá, majd kicseréli a hengerfejtömítést, én meg majd jól kicserélem a fékbetéteket, mert szobafestőként értek hozzá) nem tesz jót nekik.

palesz22 2012.05.16. 19:55:56

@triumphator: há egy olyannal én is jártam. De szerintem volt belőle még pár. Még most is vennék ha lenne belőle normális...

CsGergo 2012.05.16. 20:01:18

@steve30: Ezért nem lesz új autóm, csak ha elviszem a lottó 5öst.:) A baj csak az, a mai műanyag, kis köbcentis,agyig turbós autók lesznek 20 év múlva az öreg autók, már ha megéli valamelyik is azt a kort.:D Ilyen 20 éves astrák mint ez, már nem nagyon lesz, csak OT rendszámmal nagypapa garázsában.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 20:03:04

@Csa_csi: nem mindenki közlekedik 70 el az országúton.
Pesten reális az 5,,6 liter.

boronyás 2012.05.16. 20:03:09

B4 kombi Passatomat 10 évesen vettem 330000 km-rel, most- 5 év után - 498000 km van benne. Ha nem gondoltam vagy 20-szor arra, hogy jó lenne valami újabb autó, akkor egyszer se. De aztán rájöttem, mit várok egy el autótól, és azt baromi szerethetően hozza a "kicsike". Nem mellékesen családi költözések állandó résztvevője lettem:)

Grgabácsi 2012.05.16. 20:07:17

Újdonsült főnököm egy ugyanilyen színű, de ferdehátú benzinest nyúz. Az a 330 ezer kilométerével csak kisinas :)

Doubledeceker 2012.05.16. 20:27:37

@Grgabácsi:

Te milyen vég az, ahol a fönök ezer éves Astrával jár.... :)

Persze lehet csak egy becsületes ember!

samot 2012.05.16. 20:29:26

Ez az Opeles fazon még autokàrpitosrol nem hallott?
Pedig simàn megoldjàk!

Aldo Moro 2012.05.16. 20:30:01

Az én talyigám túl van a 600 ezren. Persze hiba nélkül. :-)

Doubledeceker 2012.05.16. 20:32:26

Amúgy tényleg tartos gépek ezek, meg minden faszaság, de azért a külseje tényleg okádék, szoval egy kis igényesség nem ártana.

Falun persze elmegy telekre kijárni meg horgászni, de a városban ez a kinézet kicsit gáz. Persze köműves autónak, festőautónak ilyesminek remek lehet így is.

Rajtam múlna a kormány helyett is vennék egy másikat a bontóban 5 ért...

inuitdog 2012.05.16. 20:33:59

Kék környezetvédelmi matrica?

SadBoobie (törölt) 2012.05.16. 20:34:04

Csomagtartó kábelköteg: 5 ajtós Astra F-nél (lengyel) 5 év, napi 4 nyitás-zárás után tört el a kábel, azaz 7300 alkalom után, csak egy ér, a hátsó ablaktörlőmotoré.
Egy Merivánál napi 4 nyitással ez már 5110-nél (3,5 év) bekövetkezett, 2 drót elszakadt...
Ford C-Max 4 év után törte el a kábelt, 5840 nyitás, egyet kivéve az összes drót elszakadt néhány napon belül.
Kiváncsi vagyok a Focus meddig bírja, de már most produkál olyanokat, mint a Meriva 200 ezer körül, pedig fele annyi sincs benne...

Egy ideig hajtottam a képeken látható Astra-t, 1.6 benya, full extrásat...nos ott a 320 ezer körül kaptam meg és nem sokkal később ő ment a bontóba....csak az belülről volt gáz, kívűlről a metálfény sértetlen volt :) Gyári sportülések voltak benne, és a merevítőknél ki volt lyukadva a szivacs...felért egy fakírpróbával menni vele :) Az összes motoros funkció kontaktos volt rajta - gondolom kábelkorbács - kivéve a napfénytetőt....gaz hiába, mert az meg beázott.
Jó gép volt, kár, hogy a tulaj nem látott benne fantáziát és hogy évekig trágya szervízbe hordta...

Rocko- 2012.05.16. 20:36:53

ezek a mai autók műanyag vackok, egyik se megy el 300 ezer kilométert, 3 év után szétesik mind.
ja, vagy mégse? itt az élő példa.

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2012.05.16. 20:37:37

Az enyémben meg van a tetőkárpit, és tudok bontót is ahol van, bár az enyémet biztosítótű tartja. A stabilizátorom kitörött, most is úgy használom, 3-4 színe van, de legalább nem rohad. 1.6i C16NZ motor. 188.000 most töltötte be, szegénynek van baja. Amit nagyon sajnálok, hogy nem került be a leszakadtabb mezőnybe, holott tényleg hányinger szegény autónak a kinézete. De teszi a dolgát, szeretjük is, hibátlanul eljár :(

Doubledeceker 2012.05.16. 20:39:30

@Rocko-:

Melyik mai autóra gondolsz???

apukka 2012.05.16. 20:39:51

@Doubledeceker:
"de a városban ez a kinézet kicsit gáz"
:-) szerintem jobb lesz szokni, mert egyre több lesz belőle, mint Kubában :-)

Doubledeceker 2012.05.16. 20:42:12

@apukka:

Te is úgy érzet, hogy beütött a Matolcsyzmus?

Nem baj, ha sok van csak az ember kicsit tartsa kivülről is emberi formában. Bár lehet van olyan élethelyzet ahol 1 doboz festékre sem fútja.

1kutya 2012.05.16. 20:42:44

@Aldo Moro: most linkeljem be a népítéletet, vagy szerinted is mindenki legalább 3x olvasta a Digó Limó című opuszt?:-DDD

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.05.16. 20:43:49

tavaly lecseréltem a 2006-os ford fusion 1.4tdci-t egy 1999-es 1.3efi fiestára, amit azonnal elgázosítottam. a kocsi belseje olyan, mint újkorában, igaz semmi extra sincs benne, full fapad. de nem is kell rá költeni félévente százezreket. éa megy, és megy, és megy...

apukka 2012.05.16. 20:48:48

@Doubledeceker:
annó ha emlékeztek, neoluxból vehettél a háztartási boltban előre kevert sprayt :-D volt mind a kb 5 szín, ami létezett.
Így, ha kicsit meghúzták/húztad a paripát, mindjárt újjávarázsolhattad :-)
Látod ez is egy lyuk, ami betöltésre vár :-D

Doubledeceker 2012.05.16. 20:55:06

@apukka:

Elöző rom autómat, amire azért sajnáltam pénzt de nem akartam, hogy nagyon szarul nézzen ki, az egyik megtört elemet, bontóból pótoltam, és 3.500 Ft ért kevertettem hozzá színt, otthon lefújtam a garázsban kevés kittelés és csiszolás útán, nem vagyok egy nagy művész de tök jó lett, nem is nagyon látszott a különbség, pedig metál fény volt.

Tehát a dolog működik...

Plusz lak kell még de az is csak 1500 körül van. Ez inkább minimális igenyesség kérdése.

Agent Cooper 2012.05.16. 20:57:50

Ez nem GM dízel. Az 1.7 D szívó az Isuzu konstrukció, persze valahol Portugáliában szerelték őket össze. Az ugyanilyen motoros Kadettünkben 800 ezer km volt, amikor szétrohadt alatt a kasztni, úgyhogy szerintem még ez is elmegy egy ideig.

Schütii 2012.05.16. 20:58:59

Ez az autó 93 vagy 94-es, vajon hogyan kaphatott kék környvéd. matricát?

apukka 2012.05.16. 20:59:55

@Doubledeceker:
igaz, lehetne igényesebb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.16. 21:02:56

Respect! Lehet fostalicskázni, de ez az, amikor megmutatkozik, hogy mit tud egy autó.

Az enyém is hasonlóan öreg, és valószínű az is elmegy már párezer km -t.

Doubledeceker 2012.05.16. 21:05:48

@Agent Cooper:

Ez kurvára de nagyon GM dízel, semmi de semmi köze az isuzuhoz, amiráadásul tán még ennél jobb is.

ommm 2012.05.16. 21:05:50

@Agent Cooper: Ez még a GM dízel, ebben biztos lehetsz.

Zsomatograf 2012.05.16. 21:12:11

@Agent Cooper: A sima 1.7D az márpedig GM. A Kadettban ennek az őse volt az 1.6D 55 LE-vel, majd az utolsó években azokba is került 1.7.
Az Isuzus motor a Kadettban 1.5 TDI volt, az A-Corsában csak TD. Előbbiben 72LE-vel, utóbbiban 60valahány.
F-Astrába már 1.7 literrel került, 82LE-vel.

alf (törölt) 2012.05.16. 21:12:51

@boronyás: Ismerős érzés! 1 éve járok egy Passat 110 lovas TDI-vel. Éppen 16 éves. És igen, az embernek fel kell tenni a kérdést, hogy mit várok el egy autótól. Különösen itt, Magyarországon. Mert lehet játszani a jólnevelt kispógárt, 5 évente új gépsárkány, a családi kassza meg amortizálódik lefele. Ez meg úgy zsebből jobb bárminél ami ma újonnan 4 milla alatt van, eszik úgy bő 5 litert, ha rám jön az autózhatnék akkor stabil 170 pályán úgy, hogy nem tolom a szemét ki, a pirosnál döbbenetesen robbanékony. Klíma, hely, minden benne ami kell. Szervíz olcsó.
Ja, van benne 300 ezer és úgy nem gondolom, hogy a következő 200 ezer probléma lesz.
Az ismerősök lesajnálnak - a hátam mögött meg fenemód irígykednek, hogy elég szuverén tudok lenni egy ilyenhez.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.16. 21:12:57

@Doubledeceker: "de a városban ez a kinézet kicsit gáz."
Nem nagy kicsit az arc?
városban is látni elég szakadt autót.
Azért meg, hogy melósautóként összekoszolja, felesleges valami puccos gép.
Még kevésbé azért, hgy a sok gyökér meghúzza, mehorpassza, rányissa az ajtót.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 21:13:08

@Agent Cooper: az isuzu dizelnek a szelepfedele fekete.
Comboban volt 1,7.es.szívó.
Astrában csak td volt az isuzu,hajól emlékszem.

mis 2012.05.16. 21:13:21

Volt opelem is és suzukim is. Azopelt a hibáival együtt is szerettem, a suzukit hiba nélkül sem. Ki érti ezt.... :)

alf (törölt) 2012.05.16. 21:13:57

@alf: "a következő 200 ezer NEM probléma lesz.."

Doubledeceker 2012.05.16. 21:17:03

@ColT:

Nem az Astra a gáz, hanem az állapota, mármint a külső állapota, az itt ott visszaköszönő igénytelenség.

Rocko- 2012.05.16. 21:18:13

@Doubledeceker: az összesre. :D
a fotelfizikusok ezt mondják. :)

@ColT: amikor kezdett terjedni ez baromság, akkor friss volt ez az Astra. :)

CarlosPerez (csikolámolá) 2012.05.16. 21:20:02

naponta használok egy legendásan szar 2003-as Daewoo kalost 1,4 -es motorral, most van benne 330 ezer km. Szerintem az is megérne egy cikket, tekintve, hogy azok a Daewoo-k még nem a mai koreai minőséget jelentették

pukancs 2012.05.16. 21:20:10

Hú azenyém elmegy 200e-et
nem nem nem az enyém elmegy 300-at

na nem máá
az enyém 500
pistá meg 800-at is ment má sőt olvastam hogy 1 milliót is
de a guinisben már mondta 1,5 milliót is

menjetek a faszomba már tényleg

aztán kiderül hogy hát cseréltünk csapágyat, vezérlést görgőket szilentet az jah volt küszöb meg azt meg amazt
meg vízpumpát meg a rugót meg a

Gyakorlatilag ha nem vennétek észre a kocsi 80% ki van cserélve az eredeti állapothoz képest
Így jó hogy működik idióták, működtessétek max olajcserével meglátjuk melyik viszi tovább 50-80 ezernél tovább 100e nél letérdel mind a faszba és elbukik a műszaki vizsgán

föld körül..nah persze

tailor13 2012.05.16. 21:23:39

Le a kalappal a szekér előtt :)

Azért annyit hozzátennék, hogy ezekben az ülés ritka ergya. Nagybátyámnak F astra széktől lett porckorongsérve...

Amúgy Stiftem van, 12 éves, de a szélvédő fölött rohad csak, az alján szinte semmi, ami van, az is letörölhető kézzel. Nem fogok erről vitatkozni, hogy Stift vagy Fastra, úgy gondolom, a stiftben jobb egy kicsit a futómű, meg talán középen van a kormány az üléshez képest, meg nekem a műszerfala is jobban tetszik, de kombi pl. nincs belőle. Kinek mi, azért egy ilyen kályhát bevállalnék :)

Opel-szakik! Melyik 1.7-es diesel volt 68LE? Az már az isuzu-blokk? Valamint melyikből volt turbós? Ezeket sose tudom/mindig keverem, hálás lennék, ha valaki felhomályosítana :) Köszönöm.

leganza 2012.05.16. 21:24:45

Érdekes, itt mindenkinek van egy rokona, haverja, főnöke, mittudomén, akinek 560 millió km-t ment a kocsija. Akkor a piaci "mindigbecsületes" nepperektől ki a túró veszi meg a tutira 119-149 ezret futott szartartályokat???
miért is kell félnünk a 100 ezer km feletti futásteljesítménytől, ha a hardver alapban jó?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 21:25:05

@Doubledeceker: persze hogy tök más,ez csak egy laikusnak volt segítség ha kinyitja.a géptetőt .

tailor13 2012.05.16. 21:31:37

@Gyurma73: Tisztelettel kérdezem, akkor a cikkben szereplő autóban melyik blokk van?

butschq 2012.05.16. 21:32:19

@pukancs: te aztán megmondtad a frankót apám...
azért majd ha az oviból kinőttél, és sikerül elég érettségre szert tenned, elkezdheted az általános iskolában a matematika tárgyat. Ahol többek közt százalékszámítást lehet tanulni, és rá fogsz jönni, hogy butaságot mondtál a 80%-al..

főtengely, hajtórúd, dugattyúk gyáriak?
hengerfej volt már levéve?
nem? akkor mi az a 80% ?
cseréltél már vezérlést? képzeld vízszivattyút is kell cserélni olyankor.
apám...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.16. 21:34:00

@tailor13: ez is opel,a 68 lóerős az turbó dizel,kicsi turbóval.

Rovarirtó · http://www.agrohydro.hu 2012.05.16. 21:34:08

Jó írás! "A" Vectrából látni még sok ilyen tisztességben megőszült példányt...

Doubledeceker 2012.05.16. 21:35:18

@tailor13:

Kicsit fenntebb már többen leírták, ez az opel (gm) blokk, ezek készültek 57 majd 60 lóerős kivitelben.

Az Opel turbos változata 68 Le tud, míg az Isuzu ami kinézetre is tök más 82 Le.

Amúgy ültem isuzu blokkos taxiban 470 körül volt az órába, és szépen csendesen futott sőt kifejezetten jól húzott....

tailor13 2012.05.16. 21:35:50

@Gyurma73: Ja értem, köszönöm. :)

Akkor már csak azt nem tudom, melyik volt az Isuzu-blokk?

humanoid40 2012.05.16. 21:37:11

Tényleg meglepő egy ilyen géptől ez a km....A hasonló évjáratú Merciktől meg VW.-től nem az.Bár a tulajdonos nagyon sokat tehet a dologért.Kímélős használat, sűrü olajcsere....Nyomni nem érdemes neki (k) mert max. csak jobban füstöl...A mai dieselek is elmennek sokat csak addíg annyit kell rákölteni, hogy bőven elviszi a fogyasztáskülönbözetet.(éppen tegnap hoztak a szervízbe egy hasonlót és meglepödtünk milyen korrekt a bódé állapota)

tailor13 2012.05.16. 21:39:57

@Doubledeceker: Köszönöm, nem lesz több hülye kérdésem :)

Doubledeceker 2012.05.16. 21:43:39

@tailor13:

Tettem be egy lnekt, azon van egy kép egy isuzu blokkról.

Amúgy a cikkben szereplő sima szívó, ha az előbb nem fogalmaztam volna egyrtelműen....

Ez Internet szabad hülyeséget sőt hólyét is kérdezni... :D

deak.atti 2012.05.16. 22:01:11

@CarlosPerez (csikolámolá):

Szia!

Daewoo Nubira Wagon, 1.6 benzin, 2001-es, egyelőre "csak" 214 ezer kilométerrel. Kormány fényes, de nem kráteres, váltógomb dettó. Ülés kemény, kárpit nem szakadt, nem szétült, a plüss mintája erősen halványodik. Fényezés matt, egy polír erősen ráférne. Az egész autón a korát a lehámlott nikkelezésű belső kilincseken (kettő el is tört, 3500/db, csak nincs időm kicserélgetni), és a feljött textilű ajtókárpiton lehet látni. Egy délelőtt alatt meg lehet csinálni mindent. Ha ez így megy tovább (matolcsyzmus rulez!), akkor egyhamar nem is lesz lecserélve, szerintem a 300-350 ezer kilométert lefutja nálam. De minek is, basszus, ebben már legalább tudom, hogy mi van beszerelve, hatodik éve van nálunk. A hengerfej 180-nál le volt véve, mert egy elpukkant vízcső miatt (az asszonynál ...) hengerfejes lett. Azóta semmi. Ja, de: ugyanakkor olajteknő le, kipucolás, mert kokszos volt. Valószínűleg egy olajcsere kimaradt az előző tulajnál, vagy nálam, pedig 15 ezrenként mindig vittük. Féltengelyek, lengéscsillapítók gyáriak, indítómotort-generátort még nem láttam kiszerelve, a hátsó futómű egy-az-egyben bontatlan, az egész autó gyenge pontja az alsó lengőkar elöl, vizsgánként a szilentek csere minimum. Koreai szutyok ... ? Van Kalos is a családban, és ami anyukám ólom jobblábát kibírja, az rossz autó nem lehet ... :o) Nem véletlen, hogy megvette a GM, és azóta fokozatosan butítja le, az Opelt előtérbe helyezve a Chevy-vel szemben.

DA

KorneyBerkson 2012.05.16. 22:01:48

ha csak azt nezem, hogy 400 valahnyezer km van benne, akkor szornyeny szarul nez ki... ugy nezve, hogy hany eves a kocsi, mar mas teszta, de akkor is... miert is kene hanyatt esni tole?

B.GY. 2012.05.16. 22:06:11

Én ismerem a Józsit.Jó fej fazon.Régebben sokat találkoztam vele a boltban ahol dolgoztam,de aztán megszüntünk.Már akkor is ezzel a vassal járt hozzánk.Az én Opelomban is most van 300 ezer,de még semmi baja.A rozsdát leszámítva.

MAti 2012.05.16. 22:10:48

400 körül járó Audi 80-at nyúzok én is, és bár nem volt könnyű dolga korábban, megy még. :)

deak.atti 2012.05.16. 22:11:24

... bocsánat, az kimaradt, hogy természetesen maximális respekt az F Astrának ezért az 560 ezer kilométeres futásért. Itt jön az, hogy ha a minimális törődést megkapja egy járgány, akkor azt meghálálja. A Postán van néhány 400 és 600 ezer kilométer közt futott T4-es (1998-2000 évjáratúak, már érezni a korukat, de teszik a dolgukat becsülettel), de már T5-ünk is van közel 400 ezer kilométerrel (2005). Ennyit számít a szigorú 15 ezrenkénti szerviz, meg a tisztességes olaj a motorba.

DA

RIP mr Diesel 2012.05.16. 22:12:35

nem tudom mit vagytok oda ezen a futasteljesitmenyen...
annyira kulonbozoen hasznaljuk a technikat, hogy siman vannak/lesznek ilyen elteresek (en par szaznal -ekm- motort/autot cserelek)
tessek mar figyelembevenni, hogy a szazalekos teljesitmenykivet ezeknel minimalis
persze kell a jo konstrukcio
de szivodizel, 70-nel, megfontolt emberrel...

megfizethetetlen :)
de nem nekem, en szeretem ha 'forog' a motor
nem is lesz dizelem es hulye vagyok

haggyadaszt 2012.05.16. 22:17:40

A családban ilyenünk volt. Tényleg szenzációs fogyasztás, cserébe elhanyagolható gyorsulás... Igazi igénytelen fostalicska, de 10-ből 10-szer ezt választanám bármelyik Suzuki helyett.
Sajnos utána 1.9 TD G Astrára cseréltünk, de annak már komoly bajai lettek, otthagyott minket Ljubljanában nyaraláskor. Azóta kiutáltuk az opeleket a családból... De az F kombi felejthetetlen marad.

Hentes2 · http://hentes.net 2012.05.16. 22:20:41

Üdv!

Jó a cikk, tényleg sokat bír az említett jármű.
Édesanyámnak is volt néhány, de a már újabb EcoTec motorosak. Azok nem voltak ennyire strapabírók.
Az én imádott 2.8-as dízel Nissan Laurelemet 536 ezerrel adtam el, bontatlan motorral és adagolóval.
Nemrégiben észak Afrikában, Marokkóban jártam, ahol ízelítőt kaptam a mit bír a német technika.
A minket fuvarozó zöldséges 123-as TAXI merga is sokat látott már. Kár, hogy nem fotóztam le, de az ajtó kilincsek belül redőny gurtniból voltak, az összes kárpit fizikailag leporladt, egyetlen egy ablaktekerőt adtunk körbe, hogy a lemezből kiálló bordás tengelyre téve letekerhessük az körben ablakokat. Atomjaira hullva kívül s belül, de a gép még mindig ment! Lengéscsillapítók gyakorlatilag a nullával egyenértékűek, mindene nyöszörgött, szarrá kopott gumik szálszakadva.
El lehet képzelni milyen lehetett, ha csak annyit mondok, hogy a kilóméteróra mutatói és számai feketék voltak az évtizedes füsttől és portól. Valahol kilencszázezer környékén szakadt el a spirál tizen évvel ezelőtt.
A fószer, nyugodtan terelgette a kátyús utakon, a boxban a legújabb űber gagyi kínai, USB-lejátszós kék kijelzős hifi, torzítva, recsegtette azt az egy megmaradt hangszórót.

Szóval nem is itt nálunk szép eredmény egy ilyen futásteljesítmény, hanem tőlünk távolabb ahol a szervíz a nullával egyenlő, üzemanyag ami éppen van, kenőanyag szintén, forróság van és iszonyat az infrastruktúra.
Kép a verdáról és mellette álló arab tulajdonosáról:
www.hentes.net/other/taxi_pic2.jpg

Üdv: Hentes

peasant 2012.05.16. 22:21:44

Az 1.6D és az 1.7D GM szívó dízel. A csepp Kadett-ben és csepp Corsa-ban lévő 1.5TD az Isuzu blokk. Ez a Corsa-ban 68, a Kadett-ben 72 Le, utóbbiban 148 Nm jár hozzá. Remek motor, de ritka mint a holló és füstöl mindegyik kivétel nélkül. Viszont 5 liter körül elmennek vegyes üzemben a világ végéig, majd onnan visszatolatnak és kezdik elölről.

zeugma 2012.05.16. 22:24:22

Persze, igénytelen a tulaj, szégyellje magát. Hiszen ki lehetne lakatolni a rozsdát és a horpadásokat, körömlakk helyett rendesen lefesteni az összes hibát (gyakorlatilag körbe az egész autót), kárpitoshoz vinni a tető miatt, cserélni a kormányt, a váltószoknyát meg a kopott belső elemeket, de tán még a Szent Kristófra is ráférne egy porfestés.

Adjátok már össze, mennyibe kerülne mindez? Nem is értem, miért nem a benzinen vagy a műszakilag megfelelő állapothoz szükséges karbantartáson spórol a tulaj, és miért nem csináltatja meg inkább az esztétikailag kifogásolható dolgokat, hogy nektek jó legyen.

Doubledeceker 2012.05.16. 22:35:32

@zeugma:

Kormány bontóban 5 váltószoknya 2-3 Ft, körömlak helyet kevert szín akár egy liter 5 aztán lehet ecsetelgetni. A tetőt megcsináhtja maga is egy fasza vazstag padlószönyegből.....

Stb. Nem minden pénz kérdése csak akaraté, meg kis hozzáértésé, de van, aki erre nem igényes.

Semmi bajom a géppel különben, teszi a dolgát,de mondjuk attól a kormánytól én hülyét kapnék...

hipokrita 2012.05.16. 22:39:09

Volt a családban F Astra, egészen addig, amíg annyira meg nem ette a rozsda, hogy az anyósülésnél szinte kitehettük volna a lábunkat az aszfaltra :) De egyébként tartós volt, olcsó fenntartású, megbízható. Viszont azt le kell szögeznem, hogy rettentően fapados az egész (talán ezért volt tartós?), tehát azért óvatosnak kell lenni a dicsérésével is.. viszont korántsem a legrosszabb.

Rocko- 2012.05.16. 22:39:17

@1kutya: ne, inkább a Talentot, 1989-ből. :)

rATdrAgOn 2012.05.16. 22:41:01

pukancs: Ne haragudj, de ez baromság. Ennek sem a 80%-át cserélték ki.
Mint ahogy az én huszonkét éves fosomnak sem... az is jön már majdnem visszaért a holdról, mondjuk nem a kilométerszámláló alapján, mert az beszart már legalább hat éve... csak néha mozdul egy kicsit. :) Legutóbb olajcsere előtt az előzőhöz képest mondjuk 300km-el mutat többet... és? Két hete úgy levizsgázott, mint a pinty.

... és jó, még mindig. :)

Rocko- 2012.05.16. 22:42:15

@MAti: ó, még bejáratós. :)

srank 2012.05.16. 22:42:15

egy érdemleges tisztelet jár a kocsinak, mégpedig az , hogy még nem volt annyira összetörve , hogy roncstelepre kerüljön, de ennek is a nagy %-a a szerencsének köszönhető ...
a falunkban csodájára jártunk annak az avia-nak aminek ilyen volt kibiggyesztve a szévédője mögé, persze eme cím a sofőr kapta nem a napi 300km-t futó teherautó :D
veteranzsiguli.hu/wp/wp-content/uploads/2012/04/750-ezer-km-balesetmentesen.jpg

Toll (törölt) 2012.05.16. 22:42:58

Ford Focus 1.6, 2002-es evjarat, kemeny 90 ezer km-rel! De nem lesz meg a 100ezer sem, mert mar eddig 3x kellett vontatni. Igenytelen auto amugy, csak olajat kivan, meg allando izzo es benzin pumpa cseret. Valahol elol zorog valami, hatul valami kotyog, szervo volan neha-neha kiesig egy kanyarban, de maskepp meg franko kis auto... Nem lesz tobb Fordom. Mas viszont biztosan.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.16. 22:43:04

@inuitdog: Én 2001-es 1,2-es Opel motorom,meg bordót kapott. Majd a következő vizsgán szólok,ezért + pénzt nem adok ki,mint amit írtak a TC-n. Gondolj bele,mikor nálunk a buszban az Euro 4-es is kéket kap,én meg kullogok a bordóval. 5 literes motor.

peasant 2012.05.16. 22:44:35

Előttem van egy '89-es 1.5TD Kadett E vámpapírja, amit 1989.11.08-án töltöttek ki. Gépkocsi értéke: 574 000 Ft. Vámkezelési díj: 1000 Ft.

srank 2012.05.16. 22:49:41

@peasant:
az az államrendszer már nem is létezik, ahol az autó értékének 0,2%-a volt a vámkezelési díj :D

prim 2012.05.16. 22:50:28

Nekem 89-es Vectrám van, ősszel lesz 23 éves. Egy küszöbcsere és egy hátsó ív csere már ráférne az tény. Ezt leszámítva minden pöpec rajta. Igaz csak 320E km van még benne...

GolfD 2012.05.16. 22:56:00

92-se Golf 3-asom van 601 000 km -el. Motorhoz még nem nyúltunk, 10 ezrenként olajcsere, megkap minden törődést, nincs bántva, 5 literes fogy. mellett csak teszi a dolgát.

GolfD 2012.05.16. 22:57:14

@GolfD: Ja, 1.9 sima diesel.

zeugma 2012.05.16. 23:00:15

@Doubledeceker: A kormány meg a tető engem is zavarna, de elfogadom, hogy a tulajt meg nem.
Ha választani lehet, akkor a körülöttem közlekedő autók inkább legyenek rondák és megbízhatók, mint szépek és veszélyesek.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.16. 23:00:24

@Doubledeceker: Váltószoknya hol 2-3 ezer,ami nincs megkopva?

kultúrpesszimista 2012.05.16. 23:18:29

Igénytelen autó, igénytelen embereknek. (Persze tartósak és zömében jók is.) Erről szólt az Opel mindig is. Aki egy kicsit is szereti az autókat, nem vesz Opelt...

kultúrpesszimista 2012.05.16. 23:26:09

@USbfREAk:

"Az viszont biztos, hogy a "békebeli" 8 szelepes Opel benzinmotorok (1,4-től 2 literig) a világból kimennek, mindegy, hogy Corsába, Astrába, Vectrába vagy Omegába szerelték őket."

Ez igaz általában a korabeli motorokra is, legyen az francia, svéd, de akár angol motor, nemcsak az Opel (vagy más német) motorokra. Talán csak a FIAT ill. a FIAT-eredetű motorok nem bírtak ennyit.

A gyártechnológia és a szemlélet volt alapvetően más. Robosztus, túlméretezett, relatíve egyszerű szerkezetek. Nem 200e km-re tervezett mai fűnyírómotorok...

srank 2012.05.16. 23:27:08

@kultúrpesszimista:
most had ne linkelgessünk neked ugyan ilyen idős , ugyan ilyen állapotú prémiumkategóriás autókat , mert akkor nem tudnál rá mit hisztizni ...

kultúrpesszimista 2012.05.16. 23:27:13

@kultúrpesszimista: kiegészítés: a japán motorokra meg pláne igaz... 16v motorokra is.

kultúrpesszimista 2012.05.16. 23:29:24

@srank: összekeversz apósoddal. Én nem szoktam hisztizni.

Az Opel imidzséről, kényelméről, ergonómiájáról, stílusáról beszéltem. Egyébként jó kis blöff ez a részedről; tudnék én is linkelni 20-30 éves Saabokat, Volvokat, BMW-ket stb. Meglepődnél.

srank 2012.05.16. 23:33:37

@kultúrpesszimista:
amióta volt "olcsó" hitel, 2000 környékén, azóta az emberek nem nagyon vesznek 10 évnél sokkal öregebb kocsit , a '90-es évek végéig persze hordták be a kintről a sok szart , lehetett menőzni egy ezer éves volvoval de azóta mindenki megtanulta mannyibe kerültek azok az olcsó autók ...

Pityubácsi 2012.05.16. 23:35:58

@Sidaries: az enyémben is ennyi van, de az óra 200 ezret mutat :-PP

kultúrpesszimista 2012.05.16. 23:38:16

@Rocko-: Ez hol mai autó?! Agykéregdeficit-e?

kultúrpesszimista 2012.05.16. 23:40:26

@srank: volt "ezeréves" Volvod, vagy csak a népligeti autós büfében szeded az épületes baromságaid?! Mondom, blöffölsz. Egy ezeréves Volvo fenntartása hasonlóan vicces, mint ezé az Opelé, a különbség csak az, hogy az kívül-belül egyben lehet. Egyebek mellett...

__TG 2012.05.17. 01:04:15

Mit is nevezünk mi mai autónak?
A mai autótnak ha felpattintod a géptetőt látsz egy nagy műanyag burkolatot, alaposan kütyüvel betöltött motor körüli teret első körben.
Aztán mikor elkéne kezdeni karban tartani, kiderül hogy a generátor szíjat is csak célszerszámmal emelve lehet után húzni... Jóhogy a hibakódot nem kell utána törölni. Minden speciális bennük, common rail vagy hengerenkénti injektor... ezekhez otthon hozzá se szagolsz. Aztán súlyos pénzek mikor hozzákell.
A régi autó kevésbé modern, nem 17 esek a gyári kerekek és lövésznyílás méretű üvegfelületei vannak, kicsit hangosabb, viszont nem "egyszer használatos" tudattal készült. Kis tudással is sok mindene javítható, belerúgsz és mén. Gondolok itt a ~94-től ~2000 ig készültekre úgy általában.
Vakíts a városodban a drága ékszereddel a parkolóba, mert már csak az üzemanyagon spórolhatsz VAGY menj el a holdra egy adagolós dízellel, amin csak szíjat kell cserélned, meg néha féltengely csuklót. Ezek a "fostalicskák" elég sok hasznot tudnak összehajtani a városi szépségekkel szemben!
Ki a fenét érdekel hogy félévente 25 ezret rá kell szórni egy 96 os autóra? Az árát épp 6-od szorra hozza vissza. De a városi 2012 es paripát megnézném hogy a sok sok milliós árát egyszer is visszahozza-e? 200 ezernél 4 porlasztó csere 700 ezerért meg lehet egy légtömegmérő és egy nagynyomású sziv... hopp 1,5 millió. De csillog!
Hát csillogtassátok az új űrtechnikás szépségeket, kedves igavonót fikázók!!!!

Kobcsibacsi (törölt) 2012.05.17. 01:11:41

"ötévente féktárcsákat és betéteket"

Ha harminccal megyek mindennap talán :DD

Zola_ 2012.05.17. 02:15:59

@kultúrpesszimista: Akkor ezek szerint az utakon látható rengeteg Opelos mind igénytelen volna?
Nem inkább az lehet, hogy vannak, akik a megbízhatóságra és a tartósságra igényesek, amit éppen az Opelban találtak meg?
Az imidzséről meg annyit, hogy nem véletlenül volt mindig is előkelő helyen az eladási listákon az országban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 06:57:41

@Doubledeceker: Ez egy malósautó, gondolom. Nem a szépségéért tartják.
Nagyon sok rosszabb állapotú autó közlekedik. Az meg a tulaj dolga, hogy mit javíttat ki rajta. Ha megbízható, én is leszarnám.

@Rocko-: OK, inkább a tendenciára vonatkozhatott.
AZért nézz meg egy mostani átlagosabb autót. Ez egy fapad Astra, egyszerű szívódízellel, jóhogy fenntartható.

Rocko- 2012.05.17. 06:59:14

@ColT: persze hogy arra, azért írtam hogy baromság. ;)

Ayrton70 2012.05.17. 07:00:50

@schdl:
Miért,te szakszerívbe viszed az autód egy nyamvadt fékbetét csere miatt??
Bár lehet jobb is,mert akkor meg tőled kellene félni az utakon...
Aki még egy fékbetétet,tárcsát kuplungot,hengerfejtömítést stb,stb,stb sem tud kicserélni,az ne okoskodjon és ne adjon tanácsokat!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 07:36:23

@schdl: És hány szállt beléd, meg hány kiszakadt futóművet láttál eddig?

De ha annyira félsz, vegyél nekik új autót.
(Akkor már nekem is vehetsz a 22 éves verdám helyett egyet...)

@Ayrton70: Én sem tudok fékbetétet cserélni a kocsin, de attól még ki van cserélve, ha szükséges.

@Rocko-: Khm. Akkoriban kezdtek megjelenni azok a dolgok, amik később már nem voltak javíthatók, max. egyben cserélhetők. Azóta az ilyen dolgok egyre sokasodnak, és egyre inkább olyanok az autók, hogy hosszú távon ne érje meg fentartani.
Pl. kettőstömegű lendkerék... Csak egy a sok közül. De mondjuk a befecskendezők is egyre bonyolultabbak, és kevesebbet bírnak.

(Khm, az enyémen még nem kellett nyúlni az injektorhoz, pedig pár sázezret már az is látott. Csak hát nem sokszáz baros, hanem egyszerű CFI.)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.05.17. 07:58:28

Egyet tudok érteni azokkal, akik az autó megjelenését "fikázzák". Nemrég vettem valamivel újabb, de nem túl jó állapotban lévő astrát és fillérekből széppé lehet varázsolni. Nem gyári, de igényes opeles dísztárcsa szett újonnan 5000 ft, váltó és kézifékkar szoknya együtt 3000, gondolom a hűtőrács meg a motorháztető kicserélése se lenne durva összeg lehetne rá egy polír is. Persze ízlések és pofonok, nem mindenkinek számít ez, végülis a legfontosabb a műszaki állapot.

DrSzoke 2012.05.17. 08:06:14

@Garga Pitic: azert az "isteni" isuzunak is vannak/voltak mellefogasai dizel fronton.A 4JG2-es 3.1td motorjuk rendszeresen olvasztja a 3-as dugattyut az egr hibas mukodese/tervezese miatt, elojele nincs,egyszercsak fogy az ero az autobol vezetes kozben es vege. A 90-es evek vegetol gyartott 3 literes 16 szelepes tdi-juk ritkan eri meg a 200 ezret.

dennisthemenace 2012.05.17. 08:06:49

@kultúrpesszimista: Pár hete Coventryben találkoztam egy idos szobafestovel: 240-es kombija volt, újan vette 90-ben,simán beleultem volna, olyan szép állapotban volt.

dennisthemenace 2012.05.17. 08:09:16

@Kobcsibacsi: Én nem harminccal megyek és a napi kilométerem hetven-nyolcvan korul mozog átlagban. Három éve cseréltem féktárcsát és betétet, még jók.
Azt mondják, a jó vezeto keveset fékez...

Kegyetlen 2012.05.17. 08:16:03

grat az autóhoz. féregmondeonkban 450e van. a doboz rohad a kerékíveknél, más baja nem nagyon van. "grat" a kormányunknak a sarchoz, h ilyen öreg autókkal kell az ország szaladgáljon. a célnak ugyan megfelel, de a biztonság...

közösperonos átszállás 2012.05.17. 08:41:58

Ha tizenéve volt 50e a fényezés meg másik 50e a kasztnialkatrészek, akkor az mai pénzben mennyi is, 100e vagy inkább 150e? Így pont semmit nem mond.

közösperonos átszállás 2012.05.17. 08:44:00

@dennisthemenace: "Pár hete Coventryben találkoztam egy idos szobafestovel: 240-es kombija volt, újan vette 90-ben,simán beleultem volna, olyan szép állapotban volt."

Na pont ezért szólják le ezt az Astrát.

Amúgy tudok szintén elsőtulajos (ja nem, após után most a vej használja) Honda Accordot, 800e körül van. Mondjuk az is kábé így néz ki, mint ez a kocsi. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 08:50:20

@Doubledeceker: Másik; ha nem rozsdátlanítja szakszerűen, akkor kb. 1 év alatt (kint tartva) ugyanolyan rozsdás lesz, ahol lefestette. Rendesen lakatolni kellene, de az annyiba kerülne, mint az autó értéke.

2012.05.17. 09:08:16

Az 1.7DR kinyírhatatlan és 5 literrel elmegy a világ végére. Nekem is ilyen van, igaz az nem kombi hanem sedan, de az is bordó. '93-mas létére 160ezer km van benne hozzányúlva sosem volt és patika állapotban van kívül belül. Egyszer történt, hogy nem indult el, de az is csak az akksi lemerülése miatt. Ezzel még bőven el tudnék menni a holdra akár többször is. Imádom.

www.kepfeltoltes.hu/120517/elolrol_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/120517/hatulrol_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2012.05.17. 09:23:35

Olyan F Astrát mutasson valaki amelyikben még gyárilag jó az elakadásjelző :D

perszepersze 2012.05.17. 09:49:44

@Schütii: Az én autóm 91.-es mercedes, gyárilag piros matrica jár neki, de ha szépen mosolyogsz a vizsgabiztosra, akkor kap egy kéket. Az okmányirodában pár száz forintért átírják, gyakorlatilag ennyi... ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 09:55:16

@perszepersze: Mondjuk engem nem zavar, mert csak pesten gázos, oda meg nem járok, de nekem is piros van a szabályozott keverékképzésű, katalizátoros verdán... Ami ráadásul a gyári emissziós értékeket tudja, okosság nélkül.

dennisthemenace 2012.05.17. 10:04:27

@közösperonos átszállás: Itt is vannak leélt, lepusztult kocsik, gazdája válogatja. Van, aki vesz egy kocsit kétszáz fontért és addig hajtja, míg megy, majd csere: Van, aki rendesen szervizeli és rendben tartja.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.05.17. 10:56:49

Véleményem szerint is egyre több hasonló autó lesz a piacon! Senki nem akar hitelt felvenni, mivel kiszámíthatatlan! Inkább gyűjt egy olcsóbb rozsdaboglyára! Valamiért megértem!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 11:22:41

@K.teknőc: A használt autó is kiszámíthatatlan, mert szeretik gányolni az emberek...
Az egyetlen biztos az, ha rendben tartod az autód, és nem cseréled 3 évente unalomból.

barumka 2012.05.17. 11:29:20

1.7 d az gm motor, az "e" kadettekben volt 1.5 d az isuzu, na meg az 1.7 td volt isuzu, persze nem mind, mert abban is volt gm. de jól széthullott eza szörny. Nem annyira vészes ez a km, nem kevés ennyit futott más típusú kocsi van, és még mindig fut az utakon, ellenben ez az 1.7 d, nem megy semmit, és nehezebben is indul...

VerhósJózsi 2012.05.17. 11:31:06

Nagybáttyáméknak ugyan ilyen Astrájuk van, de abban benne van a tetőkárpit. Csodálkozok is hogy azt írjátok hogy mára egyikben sincs, mert eddig amikben ültem mindben benne volt.

kombika 2012.05.17. 11:32:27

Fura azért ez a dolog.
Való igaz, hogy én is azok közé az autósok közé tartozok, aki ha meglát egy karcot vagy egy horpadást az autón, akkor rögtön a szívbaj jön rám, és legszívesebben azonnal rohannék a fényezőhöz.. mindenből igyekszem a legjobb alkatrészt venni, folyton tisztán tartani az autót, még télen is.. hetente nézem az olaj és egyéb folyadékok szintjét, halál pontosan ragaszkodok az olaj, szűrő, stb. csere periódusokhoz..

De el kell fogadni, hogy az átlagember, akinek az autó csak közlekedési eszköz az nem így működik. Ha megy az aut használja, ha nem, akkor elviszi a szervízbe, ha épp van rá pénze. Ha nincs akkor házilag javít (lásd fényezés), illetve majd akkor viszi szervízbe, ha már van rá pénze, lehet csak 2-3 hónappal később..

Alig egy hétig bírtam nézni a kikopott váltószoknyát, és már vettem bele újat.. de akinek az autó csak közlekedési eszköz azt nem érdekli egy kopott váltószoknya. Ezt fogadjátok el. Nemcsak autóbuzik léteznek a világon.. mondom ezt úgy, hogy a legtöbb ember szerint én is az vagyok..

Mellesleg nekem 15 éves Roverem van, egyszer egy cikket az is megérne, hogy tartja magát 15 év, és papíron 250.000 km, valóságban kitudja mennyi km -el a háta mögött.. :D

Garga Pitic 2012.05.17. 11:33:26

@DrSzoke:

hagyjuk a kivételeket mert mindenki csinál szart,sőt van aki csak azt csinál

az isuzu gyártja a legjobb dízelmotorokat és a ford a legrosszabbakat ez viszont tény
az opel fejlesztésű dízelek is bőven szarok és a bmw-től is sikerült a legrosszabbat átvenniük az omegába

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 11:54:57

@VerhósJózsi: Amúgy én sem láttam még olyat, amiben nem volt, de az zavar a legkevésbé :D

effendi79 2012.05.17. 12:03:38

Valószínűleg azért nem láttatok olyat, mert minimális igényesség megléte esetén megcsináltatják. Ez az igénytelenség netovábbja. Attól, hogy melós autó, nem muszáj gusztustalanul kinéznie.
A kormány a másik. Légzsák nélküli, mennyi lehet bontottan? Háromezer?
A tetőkárpit helyére meg akár tűzőgéppel/ragasztóval fel lehet nyomni bármilyen anyagot, az sem tétel.

Mindemellett szép futásteljesítmény, és jó, hogy legalább műszakilag rendben van tartva.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 12:05:06

@effendi79: Embert nem láttam még, aki tetőkárpitot javíttatott volna... A Kispókunkban lógott 18 év után, de az se mállott szét.

DrSzoke 2012.05.17. 12:06:48

@Garga Pitic: A lanyom 98-as mondeoja ennek nemikepp ellentmond.300 van benne,230-nal kuplung,kicsivel elotte kifekudt az a fos cav adagolo benne.Kapott egy bosch-t,hibatlan,a motor meg nem volt megbontva.1 gramm olajat nem eszik,viz nem fogy,5,7/100km az atlagja.Ebbol a motorbol lattam mar 600 ezret futottat is.Csak nem olyan szar az.

viktorio007 2012.05.17. 12:15:02

Nekem is van már lassan 10 éve egy 17dr motorkódú F Astrám.

Hogy mennyi kilométer van benne azt nem tudom. Sajnos nekem 199.999km után nem 200.e jön hanem megint 100... (Az előző tulaj jól elrontotta)
De sebaj mert igy könnyebb észben tartani a szerelési km állásokat.

Februárban kellett először hengerfejpakolást cserélni, ellöregedett az elmúlt 20 év alatt. Még vagy 5 éve simán indult -20 fok alatt is, feltéve, ha az aksi tudott egy gyorasat forditani. A télen a -10 is kínlódás volt, inkább nem is bántottam. Ha tudtam, hogy menni kell vele holnap reggel beálltam a fűtött garázsba.

Azt viszont senki sem említette meg, hogy ennek a motornak 7500 km az olajcsere periódusa. De ennyi km alatt is megeszik használattó függően 1,5-3l olajat. Sajnos ezek ilyen motorok.

A tetőkárpit probléma könnyen orvosolható ha az ember rászán egy fél napot. A váltószoknya meg van a boltba: műbőr:1490,-; a bőr: 3500,-

Érdekes módon nem az autó alja rohad, hanem a küszöbtől felfelé majdnem minden.

A lakatolás sem egy vészes kiadás, a festés már gázosabb.

Az ülés elég hamar tönkremegy, és már nehéz találni jót a helyére. Most kisérletezek "H"-s ülésekkel.

Ja a környezetvédelmi matrica kék színű, és önerőből megcsinálja, nem kell trükközni.

Minden szerelhető rajta házilag, elég olcsón. az olcsó alatt a középkategóriás alkatrészeket értem nem a gagyikat.

Én még kb 5 évet adok neki, addigra teljesen elöregszik mindene, a gond a pótlása lesz.....

effendi79 2012.05.17. 12:17:52

@ColT: Én már láttam. :-)
Ha meg csak lóg, akkor nem is egy nagy dolog. Kipucol, ragaszt, vagy patentot cserél, oszt jóccakát. Az első generációs Zafiráknál aránylag sűrűn előfordult ilyesmi, gyárilag szarul voltak rögzítve.
Valószínűleg ennél az autónál sem dezintegrálódott egyik napról a másikra, hanem először kicsit lógott, aztán jobban, a végén meg nem láttak ki tőle rendesen, inkább letépték.

James009 2012.05.17. 13:26:49

Üdv! Nem akarok okoskodni,de ez marha ocsmány...meg azért költöttek rá ezt azt amazt! 2db carina-e nk van,volt előtte még 2ő(amik fiatalabbra lettek cserélve pl:92es 95ösre...),egyikben 490 000km volt(ekkor már 1000km en evett 0,5liter olajat),azonkívül gyári szép,rozsdamentes állapotban,volt,hozzá sem fogható ehez a lelakott autóhoz! Akkor miről is beszélünk? Van egy 20éves passatom, kereskedőtől vette az előző tulaj is,ráadásul rendszám alapján biztos behozott volt(2évesen), óra szerint van benne 3520000km valószínűleg ennél valósan sokkal több(4-500 000km,de ez is rozsdementes 2deci olajfogyasztás 1000km en,eddig motorikusan valszeg megbontva sose volt(rajta vannak gyári matricák a blokkon stb...), gyári küszöb(egyáltalán nem rohad,nem rozsdás...Sok autó van nagyon az utakon amiben rengeteg km van,ismerősöm 8éves ignisébe 420 000van...Mégse olyan jó szerintem ez az opel:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.17. 13:32:57

@effendi79: Érted, a Zafira az egy 10 éves típus, a legöregebb annyi idős, ez az autó meg lassan 20 lesz :D

@DrSzoke: Hallod, egy kuplungcsere a legtöbbeknél már felhördulést vált ki, pedig az is kopó alkatrész, csak lassabban kopik :)

kombika 2012.05.17. 13:55:43

@ColT: Ez kb. olyan mint mikor valaki azt mondja, hogy egy csepp olajat sem fogyaszt az autója a teljes olajcsere periódus alatt :) Mi magyarok ilyenek vagyunk.. jobban megijed az átlag használt-autó-vevő ha egy olyan autót lát, amiben van 200.000 km és nemrég cserélték a kuplungot, mintha egy olyat lát, amiben csak 60.000 van, és állítólag még a gyári kuplung van benne. Állapotra mindkettő ugyanolyan, mégis a 60.000 -eset veszi meg az idióta :D

2-More 2012.05.17. 14:08:55

Én egy 1.4 benzines kombiba pakoltam bele egy pártizezret, de már akkor is 470k km volt benne. Tetőkárpittal érdekes mód nem volt gáz, pedig céges kocsi volt, szóval lett gyilkolva. Az biztos, hogy ülése szar volt, de a felennyit futott testvérének is, a kormánya mállott, a váltó mint a fakanál a félig dermedt birsalmasajtban. Kurva sokat jártam mellette ezres swiftekkel is, az astra annyiban volt csak jobb, hogy talán hosszútávon kényelmesebb volt, meg az hogy irdatlanul lehetett pakolni, widebodys flippergépet pl egyedül vittem vele nemegyszer, simán rakodható volt.

Mivel saját szervize volt a cégnek, oda volt figyelve, igy csak 3x volt hengerfejes, cseréltek benne vagy 5 termosztátot, meg a kopó-fogyó. És mondjuk engem se hagyott ott egyszer se. De az alap amugy is az akkori opel benzineseknél, hogy kurva magas hőmérsékletnél indul csak meg a hútőventillátor, a combokban rendszeresen fixre kötöttük.

Mindezek ellenére, hogy ugyanannál a cégnél hajtottam astrát is, corsát is, swiftet is, azt mondom ezerszer inkább a swift, csak ne kelljen pakolni bele, meg ne kelljen 50 kilóméternél többet menni vele egyvégétben.

James009 2012.05.17. 14:10:10

A km témához: amikor vettem a vw-t(itteni faluból) hazahoztuk átnézi aknából stb...már itt volt az autó vagy 1órája és akkor néztem csak meg a km óra állását,mert absz nem érdekelt,úgyse mérvadó ,állapotot veszek nem km-et! Hirdettem 1 darabig,de nem nagyon hívtak:D pedig olcsón adtam volna,de a km óra biztos elijesztette a kuncsaftokat:D

James009 2012.05.17. 14:12:10

Tetőkárpit viszont hátul nekem is elkezdett buggyosodni...Valaki megtudná esetleg mondani,hogy milyen anyaggal érdemes helyettesíteni? Én szürke filcre gondoltam, és palmatexel felragasztani...

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2012.05.17. 15:35:33

Üdv!
Egy típustestvér remélhetően gondos gazdája vagyok én is. - Astra F 1997. 1.7TD (X17DTL->kisturbós GM dízel) - 2011. októberében vettem egy zalaegerszegi kereskedésben, amúgy ausztriából származik. Óra szerint 118.párszát Km-rel, nos naív nem vagyok, hogy mennyi lehet benne valójában, szerintem a jó Isten sem tudja. Én olyan 250-300.000 közé saccolnám, bár lehet van az több is.
De ki tudja. Lehet, hogy megfogtam a Jóistenke lábát és kifogtam Ausztria egyetlen tekeretlen órájú, 14 éves dízel Astra-ját valamint Magyarország egyik utolsó becsületes autónepperét, ami valjuk be elég valszerűtlen, legalábbis az első...
Az utasterében van egy-két kissebb bibi, de műszakilag a kocsi tipp-topp. A kárpitok a bal hátsó ajtón lévő karctól eltekintve sértetlenek, a plüss részük még bolyhos, az ajtón is az üléseken is. A bal első ülés kicsit nyiszog, de kemény nem szétült, és kényelmes. A tetőkárpit még gyári, bár a hátsó ülssornál kicsit huplis már, de még nem zavaró.
A felszereltsége is jónak mondható és mind működik is. Szervókormány, állítható magasságú fényszórók, ködlámpa, 2x motoros ablak, motoros tükör, tetőablak, ABS.
+10 fok felett 1,5-2 tekerésre indul a motor, az alatt kell neki a 2,5 tekerés is, 0 alatt meghálálja a 2x izzítást is.
Olyan, mint egy vizibivaly. Elindul, megy megáll, menet közben elkérődzik némi gázolajpárát. Városban - kb. 90E-s megyeszékhely - tartva a forgalom ritmusát 5,5-5,8 l/100Km.
Otthon is szerelhető, motorvezérlőelektronika mint olyan nem létezik. Imádom, egy igazi igavonó traktor...

képek a kocsiról:
www.fejesphoto.hu/files-logos/cars/OAstra_17DTL_002.JPG
www.fejesphoto.hu/files-logos/cars/OAstra_17DTL_004.JPG
Bocs a méret miatt, egy blog miatt lettek lekicsinyítve.

Facelessbook · www.dont.think.so 2012.05.17. 17:44:31

A minap éppen hazafelé tartottam Dubaiban, és mivel a metró már nem járt, kénytelen voltam taxit fogni. Mivel többen voltunk, én jutottam a jobb első ülésre. Menet közben ránéztem a műszerfalra, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy több, mint 750 ezer kilométer volt a nevezett járműben. Először meglepődtem, és azt hittem, hogy eggyel kevesebb számjegy van a kilométerórában, de újra megvizsgálva kiderült, hogy nem csapott be a szemem.

Garga Pitic 2012.05.17. 22:30:17

@DrSzoke:

tök jó példa volt,meggyőztél:)

kultúrpesszimista 2012.05.17. 22:44:04

@Zola_: Nem annyira igénytelen, mint inkább fantáziátlan, szűklátókörű. Bizonyos értelemben igénytelenek, igen.

Zola_ 2012.05.18. 03:38:50

@kultúrpesszimista: Szerintem egyszerűen csak eltérőek a preferenciáik azokhoz képest, akik ezt a
márkát valamiért kerülnék. Ez azonban nem okvetlenül jelent igénytelenséget vagy szűklátókörűséget, hiszen nincs általánosan meghatározott és alkalmazható mérce a márkaválasztás igényességére vonatkozóan.

Rovarirtó · http://www.agrohydro.hu 2012.05.18. 19:13:06

@James009:
Egyetértek, egy lenézett citroen furgon is simán futja a 4-500ezer km-t. Használat kérdése, a régi citroen berlingo beltere 400ezerKm után teljesen újszerű! Nyoma sincs a levedlett habszivacsnak mint ebben a szerencsétlen astrában.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.19. 05:09:49

Opel - nem kop el :))))

Azert kicsit zilalt ez a vas de meg sokaig el fog gurulni ugy nez ki.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.19. 05:11:59

@Zola_: A szazhetvenkettedik lambojat vasarlo arab aki a kecskeivel alszik az miert lenne igenyessebb mint pl Hanz Regenkurt hamburgi haromgyerekes komuves aki vw golfot vesz? En itt nem latok relaciot.

szpidro 2012.08.18. 18:30:14

Sziasztok!

Nekem is ilyen Astrám van, 461.500 km van benne, ugyanez a GM szívódiesel. Rengeteg autóm volt, főként 2X-3X erősebbek, céges, sportautó, furgon.. de nagyon megvagyok elégedve ezzel a 'fostalicslával'! Tényleg 5L fogyaszt, eddig max 5.5, de a minimum 4.7 országúton 100 alatt (tetőcsomagtartón a szőrfömmel), nem zörög, indul télen-nyáron, nem málik a tetőkárpit, heti minumum 500, de inkább 1000km repül bele, tökéletes, megbízható használati eszköz, és még szép is 1992-es évjárata ellenére. :) Volt emellett Berlingóm 500.000-el, Corolla Vvti 5-600.000-el, Sprinter 750.000-el.. szintén nagyon jók voltak! Sok múlik a tulajon, és ehhez kell egy jó megbízható technika. Sok autó van a piacon, amiben közel 7-800.000-van, 180- max 220.000-es óraállással, de ez egy másik történet.
üdv!

CarlosPerez (csikolámolá) 2012.09.13. 16:02:49

@deak.atti: @CarlosPerez (csikolámolá):

A kérdéses Daewoo augusztus 29-én megadta magát, 344 ezer km-vel. Motorcserés lett volna, de ezt a cég nem vállalta be, 700 ezerért+munkadíj. Béke poraira
A poén az, hogy ez a nap volt annál a cégnél az utolsó munkanapom... Ez valahol jelképes volt, 9 évig használtam...
süti beállítások módosítása