Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Az astrás, akinek nem csak a szája járt

  2012. május 15. - ommm Címkék: rali hungaroring családi nap legendák winkelhock astra h3 dtm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Nézőpont kérdése
2014-08-27 11:34:46

Imádtam a hétvégi Belga GP-t . A világ legszebb helyén, egy csodálatos pályán soha nem volt még rossz futam

Minden idők legjobb autótesztje
2014-08-18 18:09:13

Nem kell ide semmit írni. Analóg szuperautó-teszt. EVO Magazine , respect!

Villámok és napsütés
2014-08-18 15:51:41

Gabi bácsi érdekes egy srác. Itt dolgozik, nem messze tőlünk, egész nap a monitorba mered, telefonál és

Már a féket is másolják Kínában. Megveszed?
2014-08-15 16:27:06

Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté

Mint mindig, most is nagyon tanulságosan alakult február 17.-én közzétett felhívásunk végeredménye, melyben - többek között - az ország legerősebb F Astráját is kerestük. Bár a kommentablakban és e-mailekben sorra jöttek a tuti tippek és szinte mindenki ismert valakit, akinek ötszázlóerőrevanhúzvaagépegeciakkorátmegybeszarsz, ezek a csodás tuningautók valahogy köddé lettek, egy sem jelentkezett. Pedig a felhívás hónapokon keresztül itt virított a jobb hasáb legtetején és a Totalcar címlapon.

Lehet, nem a legmodernebb, nem a legerősebb, de kiállása még így is van neki


Jelentkezett viszont a nagyon szimpatikus Bíró család, akik szerényen csak 280-300 lóerőt mondtak be, ami még teljességgel hihető is egy kétliteres turbómotor esetében. Így - természetesen - őket (és a többi kategóriagyőztest) hívtuk el a röpke, tetőtéri fotózásra. Ők pedig akasztották a trélert, meghúzták a gurtnit és jöttek, nem is közelről.

Az hamar kiderült, hogy a hétvégi verseny miatt nem tudják kvázi átvenni egyik nyereményüket: csapatást Joachim Winkelhockkal és annak DTM Vectrájával a Hungaroringen (mivel ő is ott lesz a hétvégi megabulin) és persze ahogy csütörtökön megérkezik ő és az autó, azonnal lépünk ki a Hungaroringre, ahol gyorsan tető alá hozunk egy rekordot is. Remek fazon és tele van sztorikkal. Ezt a díjat így a soron következő nyertesünk kapta, róla és egyedi autójáról lesz még szó itt a blogon.

DSC 0025

A már beregisztrált Tankcsapda koncert-belépőnek és az Opel-szerviz 4 (+fékbetét) - csomag viszont jó helyre került, van a családban még Astra és rock'n'roll kedvelő is. Aki szeretne szintén headbangelni Lukács Laciékkal, az ne legyen rest, regisztráljon, amíg van hely, a koncert már tavaly is pöpec volt. Friss infót pedig az Opel Facebook-oldalán talál az eseménnyel kapcsolatban. Természetesen mi is ott leszünk, hiszen Zách kolléga az Astra-szépségverseny zsűrijének fekete bárányaként tevékenyen szerepet vállal abban, hogy az ótvar alumínium vasalódeszkák és a neonok örökre száműződjenek a jó ízlés határain túlra.

A kétliteres, turbó RedTop rengeteg munkával készült, de alapvetően megbízhatóan teljesít

De vissza a lényeghez, hiszen Bíró István csapatfőnök és egyben apa is, az Astrával két fia, Gergő és Balázs versenyeznek. Mondani sem kell, hogy a háromajtós Astra raliautóként nagyon jól néz ki és olyan tisztességes munkaszag lengte körül, hogy azonnal lerohantam Stump kollégáért a szerkesztőségbe: ezt nézd meg apám, ez szép meló!

Mert tényleg az. A kétliteres Red Top-motor kapott egy (a turbós C20LET-eknél használtnál) nagyobb Mitsubishi EVO III turbót, ALS-t, kovácsolt dugattyúkat és programozható motorvezérlőt. Érdekes, de a gyári hajtókarokhoz nem kellett nyúlni, azok bírják a strapát nagyobb teljesítmény mellett is, de a futóműben kő-kövön nem maradt: GL-szemek mindenütt, állítható, külső gáztartályos Proflex futómű, elöl 320-as Volvo féktárcsákon feszülő hiperkönnyű, négydugattyús Brembo-nyergek...

A háromutas Proflex-futóművet minden további nélkül elfogadtuk volna Bandival

A legtutibb dolog azonban a hajtásláncban rejlik: a Torsen-rendszerű sperrdifi és a tolókerekes (aka sírós) váltó, valamint a szinterkuplung. Elmondásuk szerint nem a minél nagyobb teljesítmény és a lehető legdrágább alkatrészek beszerelése volt a cél, hanem egy megbízhatóan működő, nem túlfeszített és egységes versenygép elkészítése. És ez sokszor sokkal többet jelent, mint a tizen-, huszonmilliós csodaautó.

A kormányoszlopot, pedálsort és a vezetőülést hátratolták, amennyire csak lehetett

Tény, hogy a jelenlegi 280 lóerő tépi az első kerekeket, az RTE-futamok sokszor durva aszfaltja (pl. a Rábaringen) bizony vászonig eszik az első gumikat, ez talán a legnagyobb problémájuk. Ezen kívül csak a váltó rakoncátlankodik néha, de annyiszor szét- és összerakták már, hogy percek alatt cserélnek benne bármit, ha kell. Nincs könnyű dolguk, a H csoport szénné reszelt hátsókerekes autói és a V8-as E30-asok nagyon erős ellenfélnek bizonyulnak, de nem is állítják, hogy ők a legjobbak. Gergő, 2006 RTE A/2-bajnoka szerint is sokszor túl erős még nekik az autó, szokniuk és tanulniuk kell. Az biztató, hogy a rossz kezdés ellenére harmadikként fejezték be az idei Tatabánya ralit.

Ennek ellenére imádják a sportot, szeretik a ralit és kicsit bizony el is vannak kenődve a hazai helyzet láttán, a nevezési díjak, a járulékos költségek bizony sokszor gondot okoznak, ezért amit lehet, megpróbálnak önerőből megoldani. És ez valahol így helyes, Bandival összenéztünk és lélekben meghajoltunk a családi összetartás és a kitartás e szerény példája előtt. Így is lehet csinálni, csak akarni kell. Sok sikert!

Bíró István és fia Gergő, akik szeretik a ralit

Ha a hétvégi Legendák találkozásán nem is láthatják őket, combos és gyors Opelekből nem lesz hiány, ráadásul saját bőrükön is megtapasztalhatják, mennyire jó kis autó a Corsa OPC Nürburgring Edition, csak szólni kell és bejelentkezni egy pár körre a ringen. Aki pedig nem hisz a hibrid jövőben, az - jó eséllyel - megpróbálhatja kérdéseivel zavarba ejteni a Jövő stand-hoszteszeit. Na jó, őket nem lesz nehéz, de nyakkendős-szemüveges emberekkel ne vitatkozzanak sokat, mert a végén meggyőzik önöket.

Mivel a hepaj lényegében a paddock egész területén zajlik, ezért nincs akkora poszt-ablak, amelybe minden színpad és kiállító programja befér. Kulcsszavak- és események azonban elférnek, Veres Zoli bemutatója már tavaly is pofaleszakító volt, főleg, amikor késhelyzetben húzott el a fejünk felett pár méterrel, nem semmi, ahogy uralja az MXS-t vagy Extrát (attól függően, melyikkel jön el).

Az esti Tankcsapda-koncert pedig tényleg csak hab a tortán.

Miénk a pálya! Kerékpáros felvonulás Ampera-felvezetéssel 9.00-10.30
Talmácsi motorosiskola növendékei a pályán, bemutató motorozás 10.30 - 11.00
DTM Vectra a pályán 11.00 - 11.30
OPC Corsa autóztatás 11.30 - 12.30
Astra Kupa autóztatás 12.30 - 13.30
Veres Zoltán műrepülő bemutatója 13.30 - 14.00
DTM Vectra a pályán 14.00 - 14.30
F Astra és Opel-klubok felvonulás és szépségverseny eredményhirdetés a bokszutcában és a pályán 14.30 - 15.30
DTM Vectra a pályán 15.30 - 16.00
OPC Corsa autóztatás 16.00 - 17.00

 

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr404514652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.05.15. 19:49:55

Meg azért az nem mindegy, hogy a hajtókarok bírják.

A Jóskagyerek 2012.05.15. 20:05:09

Értem én, jó kocsi, meg minden, de n a legerősebb utcai, napi használatú kocsit vártam. Ez egy versenyautó badze.

Már csak a legcsótányabbat várom. Remélem az nem egy törött Astra lesz.. :S

Leadfoot 2012.05.15. 20:07:24

Azért én kíváncsi lennék a legerősebb utcai F Astrára is.

Amúgy meg ha tetszett Veres Zoli, gyere el velünk idén ide (saját felvétel):
www.youtube.com/watch?v=Lcs3JGfyqk4

www.youtube.com/watch?v=CP009c9IQMU&t=4m57s

Cooper911 2012.05.15. 20:11:48

Ma állt a ház elött egy F Astra. Az a tipikus Astrabordó, de szépen felpolirozva, sokküllős BBS felnikkel. Komolyan mondom megkivántam :D

a márk 2012.05.15. 20:46:22

esküszöm szerelmes lettem...

OmegaMale 2012.05.15. 21:07:00

Nem tudom, minek rá az E-s rendszám, amikor a Raktár utcából (10 percre a fényképezés helyétől, az eurocentertől) még TRÉLER vitte...

Tényleg azt hittem, hogy utcai verdákat fogunk látni, amik mindennapi használatban, a saját lábukon mennek...

EBIHUN 2012.05.15. 21:07:34

Mondjuk ez ránézésre utcai és nem gyorsul rosszul :-)

www.youtube.com/watch?v=y2aDIOlzapc

Bioface 2012.05.15. 21:12:11

@EBIHUN: Igen ez egy jo kis videó és van ennek a srácnak másik is.

www.youtube.com/watch?v=A_iYOQCOMbM

De ha belegondolok elég hajmeresztő hogy ilyen tempónál még mobillal kamerázza is az eseményeket.

ommm 2012.05.15. 21:17:19

@OmegaMale: Persze, lesznek olyanok is. De a legerősebb kategóriából valahogy kimaradtak. És az ugye nem volt kitétel, hogy utcai legyen, szóval dióhéjban ennyi.

Hogy miért volt rajta rendszám? Hogy a rend éber őrei azon a százötven méteres se szopassák szanaszét őket, azért.

Kiskaresz 2012.05.15. 21:24:36

@ColT: a turbós blokkokban minden túl van méretezve, azok is... bírják, nem egy C20LET blokk szaladgál gyári belsővel 300 ló körüli teljesítménnyel

malkolmcole 2012.05.15. 21:24:52

rendszám nélkül kelene fotózni az autókat, hogy ne legyen felháborodás...

A Jóskagyerek 2012.05.15. 21:52:22

@ommm: Értem én, Pista, de ennyi erővel egy régi Astra-kupás autót is betehettetek volna...

ommm 2012.05.15. 22:01:47

@dr petakats doktor: Egyrészt az sokkal gyengébb, másrészt nem mi kerestük ezeket az autókat, volt egy felhívás és ők jelentkeztek. Vették a fáradtságot, más pedig nem.

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.15. 22:03:14

Én is csatlakozok majd az utcai legerősebbhez,mint az előttem szólók.

Nekem egyedül az F Astráról a jó kis kombi 1,7-es Isuzu dízel fog az eszembe jutni a csomagtérajtóba szerelt hangszórókkal,ami nagyon jól szólt a gyári rádióval. Nekem ő volt a gyerekkori kedvencem valamiért.

Göndör 2012.05.15. 22:30:25

A vieó alapján eléggé alulkormányozottnak tűnik, ha ehhez még a gumikat is megeszi, akkor nem lehet egyszerű vezetni egy verseny vége felé. Nagyon gratulálok a tulajnak, hogy ezt összehozták, nem semmi munka lehetett, most egy kicsit (na jó, nagyon) irigykedem.

gergo · http://www.partypeople.hu 2012.05.15. 23:42:35

Ha tippelhetek, Dezent V felnik vannak az auton?

m20b25 2012.05.16. 01:32:42

Én a legszakadtabb astrát várom. Tényleg mikor lesz posztolva? Egy ideje már várjuk páran szerintem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.16. 05:24:33

@ommm: Ez a rendszam fetisizmus a kommentelok kozott ez kinyir engem. Mutattok egy szep kocsit es mit irnak ra? Milyen a rendszam meg miert... :DD Magyarorszag, igy szeretlek! :D

@OmegaMale: kifigyelted a kocsi lenyeget ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.16. 05:26:08

@m20b25: Olyan nincs. Mindig elo fog kerulni egy meg korrodaltabb, meg lelakotabb, meg jobban osszehenkolt, meg jobban...

X8 2012.05.16. 06:15:55

azért nem jelentkezett utcai kategoriába ilyen kocsi
mert nem akar magának problémát ebben a joindulatu világban

nem kell nekik a hirverés :)
elég ha össze találkozol vele az utcan :D
300le ennek a motornak semmi ..
enyém is felette van ... de nekem sem kell hogy tudjanak rola :)

OmegaMale 2012.05.16. 08:04:12

@visszakettopadlogaz:
@ommm:

Félreértés ne essék, nekem is bejön a Bíróék verdája ;D.

Csak reméltem, hogy végre látok igazi sleeper Astra-kat.

Ami akkor elsőre feltűnt, hogy mehetne az úton, de mégse megy... kár :(.

GitFun 2012.05.16. 08:10:45

Az egyik legszakadtabb néha elballag előttünk. Hol bodzakazal takarja az első lökhárítótól a hátsóig, hol vashulladék ugyanígy, persze lekoppant futóval. Földes utat többet láthat, mint aszfaltot. És a rendszám az ő esetében nem kérdés... :)
Na, ebben is sok "munka" van!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.05.16. 08:37:38

királyul néz ki, de belülről gecilassú, gyorsabbra számítottam 300 lőerőtől :\

Schütii 2012.05.16. 08:38:35

Munka az van benne, ez elismerésre méltó, meg a buzéria is, de maga az autó nem ér el az ingerküszöbömig (sorry), mégiscsak egy Fastra, népautó.
Van egy olyan megérzésem, hogy a "legszakadtabb" kategória győztes autójának rendszáma nem volt olvasható a fotózás idején. :D

Bambulka 2012.05.16. 08:54:29

Annyira szleng stilusban irtad meg a cikket, hogy kész küzdelem végigolvasni.

Lomha 8V 2012.05.16. 10:22:05

Akinek utcára erősebb F Astrája van (sok van), az hülye lesz vállalni a teljesen illegálisan átépített autóját. És azok nagyrészt azért könnyen felismerhetőek, nem olyanok mint amivel a Fruzsi néni jár a boltba. :D

X8 2012.05.16. 10:29:08

hat szarjatok sünt bazdmeg aki nem birja a kritikát ne irjon cikket
és aki nem ért hozza az ir rola tudom

de hogy egy rendes de kritikus kommentet kitöröltök 2x is az már felháborito

a cikkiro még mindig nem ért hozza és nem is fog nincs a képen fékeröszabályozo

kézifék és annak rögzitöje................

jo lenne nem kitörölni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!444

ommm 2012.05.16. 10:32:17

@X8: Semmi baj nincs a kritikával, feltéve, ha normális hangnemben íródik. Ez szerinted az?

bono92 2012.05.16. 11:58:52

@OmegaMale: Rally autókra KELL rendszám, azért van rajta. Másrészt meg azért vitte tréler, mert ez egy verseny autó, indokolatlanul nem fog a saját lábán menni. Ez csak és kizárólag versenyzésre épült, versenyen kívül sose fogják használni, ezért viszik tréleren.

Roleegsi 2012.05.16. 14:00:54

Sziasztok!

Ha utcai autót akartatok látni, az enyém az volt! :)
Már nincs meg, szét lett szedve... :(

Itt van róla pár kép:

www.carstyling.hu/car_shower.php?id=37174

Videókat pedig itt vannak:

www.youtube.com/watch?v=dXMyLqTxvP0

www.youtube.com/watch?v=sW8Lqt2RCg8

www.youtube.com/watch?v=QTsmHagzHHA

www.youtube.com/watch?v=2A3QpFzsmxk

marand22 2012.05.16. 15:12:13

Nem megy rosszul, de mitől van olyan hangja, mint a nászutas kocsinak, ami után egy csomó sörösdobozt kötöttek ?

baseldon 2012.05.16. 18:41:27

ez nem Mezőkövesdről van?