Ebből simán lesz még busz

  2012. május 05. - Csikós Zsolt Címkék: busz ikarus veteran mavag

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

2011. szeptemberében született egy poszt egy Ikarus 31-es és egy Mávag Tr 3,5-ös felbukkanásáról - bár mindkettő érdekes, kettejük közül utóbbi az unikum, olyanból ugyanis az az egyetlen restaurálásra érdemes példány az országban. Ha látták azt az írást, kaphattak némi fogalmat arról, micsoda vakmerőség azt a buszt restaurálhatónak nevezni,  hiszen szinte mindene hiányzik, ami busszá tesz egy vasdarabot, viszont amije megvan, azt a MÉH sem venné át, ugyanis a tömény vasoxid drágán alakítható vissza vassá, ezért túl nagy piaci értéke nincs.

Bontatlanul maradt meg, hétvégi házként

Igazítanunk kell a múltkori kijelentésünkön - az volt az egyetlen restaurálható busz. Most viszont a semmiből lett még egy.

Az történt ugyanis, hogy fél évvel ezelőtt mi az iho.hu cikkét tenyésztettük tovább TC-s felhasználásra, és a két internetes újság együttes olvasótáborában akadt egyvalaki, aki tudott még egy Tr 3,5-ről. El is küldte a cikkbe linkelt fórumon megadott kommentelőnek, aki - mint strucc a vekkerórára - azonnal lecsapott a gépre. Szintén víkendháznak használt bódéről van szó, kerekek, motor, váltó nélkül.

Ezen az első szélvédőn át azért biztosan beázott

Egy nagy előnye a most megtalált busznak, hogy egy rakás, a másikról hiányzó, pótolhatatlan alkatrész megvan rajta. A Mávag Tr 3,5-ösökkel ugyanis elég nagy baj, hogy a negyvenes évek végén, ötvenesek elején készültek, és az utolsókat is olyan rég kivonták a forgalomból, hogy egy árva üzemanyagvisszajelző-üveg sem maradt belőlük. Ezt a konkrét példányt 1956-ban állították le, azóta ő ház. Azt se tudjuk pontosan, hogy néztek ki ezekben azok az alkatrészek, amiket pótolni kellene. Erre most itt van előttünk egy rakás ép cucc.

Íme egy hibátlan hátsó ajtó

Például megvannak az automatikus ajtók, üvegekkel, szerkezettel. Bár a kezelőszervek java része nincs meg, az irattartó, a műszerfal váza viszont ott van, épen.

Az üvegek jó része is sértetlen, a mennyezeten akad egy vészjelző nyomógomb, az első díszrácsnak majdnem az összes pálcája is ott feszít a busz elején. Feliratok, belső burkolati elemek, kapaszkodók, viszonylatjelző - egy rakás elem, ami alapján el lehet indulni, egyik-másik némi rendbe tétel után használható is.

Hátulról bontatlan, sőt, szinte rozsdamentes

Ráadásul a másik Tr 3,5-össel ellentétben ennek a busznak a teljes hátulja ép, még a lökhárító is ott van rajta. A kettőből nagyon valószínű, hogy egyet lehet majd faragni, tényleg csak motor és váltó kéne valahonnan. Kisebb problémát jelenthet, hogy a Mávag Tr 3,5 volt az utolsó, minimum középméretű benzinmotoros autóbusz magyar használatban, tehát, ha maradt is olyan blokk, az feltehetőleg szivattyút üzemeltet. Aki hallott ilyenről, keresse fel az Ikarus Fan topikot, s ott dobjon kommentet a cdjbatyo nicknevű illetőnek.

Eredeti kép két, már menetrend szerinti használatból kiesett Tr 3,5-ről

Ez az 1949-ben GF-857-es rendszámmal állományba vett, majd GF-184-re átrendszámozott busz egyébként ma is viseli a 65-ös viszonylatjelző számot, tehát utoljára a Szabadsajtó út (ma Ferenciek tere) - Andrássy út - Béke utca - Thälmann utca - Gyöngyösi út - Váci útirányban közlekedett.

Hosszú évtizedek után újra kerekeken a Mávag Tr 3,5. A motorteret belemezelték a házzá alakításkor, a szállításhoz a fedelet levették

Ha most átkattintanak az iho.hu-ra, olvashatják az eredeti cikket, illetve az ottani képgalériában további fotókat is találnak a buszról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr544488199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

walter sobchak 2012.05.05. 12:57:53

Te szent ég, pont nemrég olvastam a Buszoskönyvet, abban volt egy pár oldal szentelve ennek a busznak. Ezt a gépet valami 50 lóerős BENZINmotorral szerelték, ami annyira gyenge volt, hogy a korra jellemző 2-szeres túlterheléssel nem bírt felmenni egy-két meredekebb emelkedőn, lefelé meg nem tudott megállni. Ezért egyszer volt egy olyan balesete, amikor egy lejtő alján nem bírt lefékezni, és a kanyarban álló fa szó szerint kettészelte a buszt! Na elég annyi, hogy írták, hogy nem létezik ma már egy sem ebből a buszból, és amikor olvastam, sajnáltam is nagyon... benzinmotoros busz, ebből se sok fut ma a világban

Tell Vilmos 2012.05.05. 13:01:24

B@sszus, ez qrva nagy meló lesz restaurálni, de respekt azoknak akik belefognak. Hajrá!

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2012.05.05. 13:03:09

Ez nagyon jó hír! Kéz -és lábtörést - nomeg információhegyeket - kívánok az újjáépítéshez! Tényleg, Négyesi Pált nem lenne érdemes megkeresni, hátha van valamije a kincsesbányában?...

poa ogapo 2012.05.05. 13:04:14

@walter sobchak: A sarkkör környékén csak benzinmotoros fut!

Csikós Zsolt 2012.05.05. 13:14:37

@walter sobchak:

Nem egészen igaz, hogy 50 lóerős volt, valójában 48 kW=65 LE az adat :-)

walter sobchak 2012.05.05. 13:28:29

@Csikós Zsolt: Ja lehet, nem néztem most utána, csak emlékszem, hogy régi Swifthez hasonlítottam a teljesítményt, akkor ezek szerint nem az ezreshez, hanem az 1.3-ashoz :D. Na mindegy, azért nem ezzel indulnék a drag versenyeken. De remélem elkészül, nagyon jó lenne

Csikós Zsolt 2012.05.05. 13:30:44

@walter sobchak:

Az a motor még nagy gond lehet. A dízel Ikarusokkal az az egyszerűség, hogy egy csomó alkatrész még mindig van a régi készletekből, és a dugattyúk meg egy rakás minden azonos a Csepelekével, a motor is nagyjából.

walter sobchak 2012.05.05. 13:35:26

@Csikós Zsolt: Hát igen, egy percig se kételkedtem, amikor írták a könyvben, hogy nincs egy se, külön fejezetet szenteltek annak, hogy milyen rossz konstrukció volt, főleg a hegyi utakon, és hogy "szerencse", hogy csak az az egy baleset történt, ezért amint jöttek az újabb buszok, gyorsan megszabadultak tőlük. Akkoriban meg aztán tényleg nem törődtek a megőrzéssel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.05. 13:53:37

@walter sobchak: hát konkréten a gázüzemű buszok benzinesek is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.05. 13:56:11

@walter sobchak: azért nem mindegy ám hogy 60 lóerőt egy 250 es motorból vagy egy 4000köbcentisből nyerik ki:-)

walter sobchak 2012.05.05. 14:06:13

@Gyurma73: Tudom. De azért érdekes, hogy 65 benzines lóval 50-60 éve idehaza még 30 embereket cipeltek emelkedőkön, ma meg a Suzukisoknak, meg a többi ilyen teljesítményű autósnak kell "magyarázkodni", hogy nem életveszélyesen lomha a kocsijuk (igen, nekem is volt, ezres is meg 1.3-as is) :D

Ádi F. 2012.05.05. 14:07:16

@Csikós Zsolt: Pontosan, az eggyik farosnak (55-ös) m-zárolt készlteből szereztek szinte új motort. Érdekes lessz keresni hozzá motort és váltót, de nincs lehetetlen... Nagy kár, hogy a buszok, teherautók szinte nyomtalanul tüntek el pl: a 705-ös csepelből is alig akad (van tűzoltó, és egy nyerges (hc)), fütyülős rábából pár db, de a külföldi márkák is erre a sorsra jutottak, főleg a fejletlenek :).Tehát, most tudnak a kettőből egyet csinálni, majd még egyet..sok sikert a restaurátoroknak!!!.

Kovacsla 2012.05.05. 14:17:26

Lehet dobálni a köveket, de ha ennyire nem lehet alá eredeti motort meg váltót keríteni, én megfontolnám, hogy akkor legyen a korhű külső és utastér alatt valami modern és problémamentes, méretre és súlyra akár egy Iveco Daily is passzolhatna.

kewcheg 2012.05.05. 14:54:06

Tudtommal a Robur busz is benzines volt.Emlékeim szerint legalábbis, '85-ben nyári munkán ilyennel szállítottak minket és rémlik hogy benyás motor hajtotta.....

Csikós Zsolt 2012.05.05. 14:55:26

@walter sobchak:

Igen-igen, de a tempó és az ingázó emberek mennyisége is nagyon más volt akkor. Sajna, ma kell a sok lóerő, ha a buszok nem is nagyon, de a teherautók még így is sokszor fennakadást okoznak. Tudom, mennyire más a ritmus, mert rendszeresen mozgog alulmotorizált, 50 éveshez közeli kisautóval :-)

@Macibb:
Igen, végső megoldásként, ha más nincs, azt is bele lehet faragni. De én csak arra emlékszem, mennyire a helyére került Arnold Ricsi kék faros busza, amikor a bősz erejű, sima hangú IFA-motor helyett megkapta végre a gyenge, zajos, Csepel-hathengerest. :-) Így az igazi, igaz, a Tr 3,5-ös hangjára már bajosan emlékszik bárki is.

Csikós Zsolt 2012.05.05. 14:56:28

@kewcheg:

Tényleg, abból is volt benzines. Meg dízel is. A Robur egy érdekes fejezet a szoci járműgyártásban.

kewcheg 2012.05.05. 15:02:36

@Csikós Zsolt: igen úgy tudom az volt benzines,amelyiknek "kenyér" alakú volt a hűtőrácsa...:)

ddrum77 2012.05.05. 15:13:39

Ez a hátsó üveg ismerős nekem... Nem esküszöm meg rá, de mintha Törökbálinton is állna egy ilyen, vagy hasonló egy kertben. Mindig csak a hátulját láttam, az is osztott üveges.
Utánanézzek?

mükkemakk 2012.05.05. 15:22:59

Bárcsak sikerülne a felújítás, még ha nem is lesz korhű, akkor is.

Robur volt benzines is...jesszusom, hogy eltűntek, nekünk egy darab maradt reptéri csőrlőkocsinak. Barkast se' látni már.

gyuvett75 újra 2012.05.05. 15:25:24

@walter sobchak: na tessék! mi már akkor tudtunk abs-es autót építeni! :)

walter sobchak 2012.05.05. 15:27:50

@Csikós Zsolt: Most néztem meg, hogy az 50-es években ugyanennyien éltek Budapesten, mint most, és az országban meg volt 3 Volga meg 2 Pobeda személyautó kb., szóval ugyanennyi embert metró nélkül kellett elszállítani, úgy, hogy autót nem használt senki. Azért nem véletlen, hogy akkor 7 fő/m2-vel számoltak a villamosok befogadóképességénél, meg hogy a buszok 2-szeres túlterheléssel közlekedtek. Nem semmi állapotok lehettek... ezek a gépek azért nem semmi, amit végigvittek, ha nem is ez Tr3.5, de a nagyobb Tr5-ösök, meg a régi, pótkocsis, meg csuklós Ikarusok. Tudtunk azért akkoriban, na! :D

jamboka 2012.05.05. 16:26:50

@Macibb: Meg kicsit modernebb , biztonságosabb futóműveket alá, kényelmesebb szinkronváltót bele, isofixes üléseket, mátrix kijelzőt, csendesebb kipufogót, de egy klímát is elbírna az erősebb motor. A fényezésnél is metálfestéket rá , " mert mi egy idegenforgalmi cég vagyunk és minőségi szolgáltatást nyújtunk az utasoknak..."

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.05. 16:32:23

@ddrum77: Úton vagy már? :-)

Estére jelentést kérünk és ha az, akkor a tulaj elérhetőségét!

Leléphetsz!

:-)

jamboka 2012.05.05. 16:38:26

Egyik farosban sincs M-zárolt új Csepel motor, mert a seregben csak 4 hengeres 414-es motorok voltak, ill. még vannak a mai napig is több helyen is.
IK66- Győrújbarát- erdert Csepel motorral jött haza Németországból
Ik55 Nógrád Volán, - eredeti , Csepel 614. 22 van benne
Ik55 VéresJolán - Maharttól vásárolt Cs614 került az IFA-Schönebeck helyére
Ik55 Sopron- eredeti motorral jött haza Hollandiából
Ik55 Deszk- eredeti Cs614 van benne ( csak a hengerfejeket kellett pótolni)
Ik55 Bp, Lanta Kft- Csepel 614 TÜ1 tűzoltóból
IK66 Baja- megmaradt benne az eredeti motor
IK55 Kisalföld Volán - eredeti motorral
IK66 Tarnalelesz - Csepel TÜ1 tgkból
IK55 Tata- Németzországból hozott Cs614.22 került az IFA-Schönebeck helyére

Csikós Zsolt 2012.05.05. 16:39:05

@walter sobchak:

De az agglomerációt sokkal kevésbé használták (Érd, Pesthidegkút, Biatorbágy, Pécel, Maglód) az után fejlődött fel, a munkások pedig közel laktak a gyárakhoz (mert akkor ők voltak Bp-en többségben, mivel a szolgáltatóipar alig létezett, értelmiségiek, szellemi dolgozók jóval kevesebben voltak, mezőgazdaság pedig a fővárosban nemigen játszik). Nem volt ekkora ingázás, közel sem. Igaz, mondjuk fele ennyi ember ingázott huszad ennyi járművel :-) Sokat is utaztak, a fél életük azzal ment el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.05. 16:41:00

Uszonyat, szegény hogy lerobbant :(
Jó lenne újra járóképesen látni egy ilyet :)

jamboka 2012.05.05. 16:42:38

@jamboka:

Ik55 Báta- áramfejlesztőbő kiszerelt CsD614 van benne (jelenleg TD)
IK55 KaposVolán - eredeti mootorral

jamboka 2012.05.05. 16:47:52

Egyébként a Rába Botondban is azonos motor és sebváltó volt, minimális különbségekkel. A Botondnak esőáramlású porlasztója volt és a váltón volt egy kihajtás a csőrlőnek.
A Rába Szuper és Speciál teherautók és buszok viszont azonos motorral , váltóval voltak.
Egyébként csak az alváz, futómű , hajtáslánc Rába, mivel a győrieknek nem volt lemezes üzemük , így az Uhry testvéreknél Mátyásföldön készült a bódé.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.05. 17:36:21

Legalább a "hétvégi ház" tulaja is tudja már, hogy az ojjektum ki van szemelve felújítási célra?Megszületett a megegyezés, hogy eladja, odaadja a projectbe? Vagy csak álom az egész, és a - tegyük fel - öreg bácsi tulajnak esze ágában sincs, hogy lemondjon a jó kis pecakuckójáról... :D

Pasas 2012.05.05. 17:39:26

És akkor most! Jöjjön ami még nem volt.
Lesz még ebből sérülésmentes, nem dohányzó...

VOGAben 2012.05.05. 17:58:35

Nagyon örvendek! Személy szerint, számomra a legnagyobb boldogság egy eredeti ábrázatúra restaurált 55ös lenne. Olyan mint a kisalföldé de eredeti hidakkal, ívelt tetőablakokkal(végig), csillaglámpával, korabeli homlokfallal és fényszórókkal és a gazdag díszlécezésről se feledkezzünk meg! A kiskunmajsai testvéréből lesz-é valami? Az egy 56-57es faros ha jól tudom.

VOGAben 2012.05.05. 18:00:13

Természetesen 1959 előtt gyártottra gondoltam. A fiatalabb gépek egytől egyig nagyon remekül sikerültek.

jamboka 2012.05.05. 18:13:57

@VOGAben: Sajnos kicsi az esély egy korai 55-ös felépülésére.

Phrascarica 2012.05.05. 18:15:36

Lehet hogy kisebb munka lenne fénykép után legyártani? :)

Phrascarica 2012.05.05. 18:17:09

A Toyota Azgos- cikknél meg nem megy a blogposzt!

Ádi F. 2012.05.05. 18:47:41

@jamboka: Tehát, én a deszkiről hallotan ezt...ezek szerint nem igaz, de egyszer mentünk melette és elég gyorsan ment kb 100km/h.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.05.05. 18:52:13

@jamboka: Lehet, hogy hülye kérdés, de:
hogyan kell ejteni a busz típusát?
három és feles, három egész ötös, három-ötös...?

Autopeti 2012.05.05. 18:56:37

Nyilván telhetetlennek lenni egy ilyen helyzetben nem a legjobb, de mégis sajnálnám ha a kettő előkerült példány végül visszamódosulna egyre. Ha már kettő van mindenképpen maradhatna ennyi, ha másnem hát fellelési állapotokban egy kiadós tisztítás után, apróbb vizuálisan fontos elemeket pótolva. Ha a Mávautas Finta-féle buszt egy méhkaptárból újra lehetett építeni, akkor ezekkel sem lehet gond (az anyagiakat leszámítva). Elvégre az egyes elemekhez van minta ami alapján le lehet gyártani.

krepsz_zoltan 2012.05.05. 19:12:35

@VOGAben: Biztos nem 56-os, mert homlokfényszórós ("majompofa") frontrésszel csak 1957-től gyártották.

@walter sobchak: kissé paradox, de ennek a kisbusznak igazából nem az utasszállító képessége volt az erénye. Az önhordó vázszerkezettel akkor az Ikarus még a Setrát is évekkel megelőzte. Az első önhordó Kässbohrer autóbusz, a Setra S 8 típus 1951-ben készült el, és ekkor került bevezetésre maga a Setra név is: a német selbsttragender, vagyis az önhordó szó rövidítésével jelezték, hogy technikai mérföldkőről volt szó - ehhez képest Zerkovitz Béla és csapata 1948-ban hozta össze ezt a kisbuszt.

Az említett, valóban súlyos budai balesetből egyébként politikai vihar kerekedett, mert "odafenn" úgy vélték, az Ikarusban túlzásba vitték a gondolkodást, Magyarországon még "nem jött el az ideje" az önhordó szerkezeteknek a buszgyártásban (gondolom kitalálható, hogy miért), és eme katasztrófára hivatkozva le is állították a vonatkozó kísérleteket, ami többek között az Ikarus 55/66 tervezését is jelentősen hátráltatta.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.05.05. 19:24:05

@Csikós Zsolt: HA a motor kapcsán minden "rajz" adott, akkor lehet, hogy akár le is gyártható. Egyre olcsóbb az egyedileg gyártott alkatrész. Nyilván egy motor sok pénz, és sok munka, de ha valami igazán egyedi akkor beleférhet.

Csikós Zsolt 2012.05.05. 20:09:24

@krepsz_zoltan:

Emlékszem ezekre, pont valami veterános író cikkében olvastam... Nem te voltál? :-DDDDDD

pernahajder Campbell 2012.05.05. 20:42:50

Mondjuk a vasat pont vasoxidból állítják elő. De azért mégse vigyétek a MÉH-be ;)

Csikós Zsolt 2012.05.05. 20:45:26

@pernahajder Campbell:

De azért átvételi érték szempontjából jobb, ha inkább még acél van benne, mint vasoxid :-)

Kovacsla 2012.05.05. 20:46:06

@jamboka: Azért bánhatunk óvatosabban is a módosításokkal, ugyanúgy nem szerencsés túlzásokba esni, mint a sörözéssel :)

kis59 2012.05.05. 20:58:36

Egy ilyen (?) évekig állt vázfelújítva a 90-es évek elején az IKARUS Szerszámgyár melletti fedett (oldalfal nélküli, de tömör betonkerítéses) raktárban. EZZEL MI LETT?

xfile 2012.05.05. 20:59:57

Szerintem meg kellene szerezni az eredeti benzines motor terveit és vkivel legyártatni, vagy egy hasonlót...(nem hinném, hogy lehetetlen)
Apropó, a robur3,3-as benzinese sem nagyobb teljesítményű, de léghűtéses kivitel, a mávag-ét nemtudom milyen volt, de robur blokkot könnyen lehet szerezni, ha itthon nem, akkor a mobile.de-n van pár, jórészt ex Feurerwehr autó.

xfile 2012.05.05. 21:02:46

Mikor is döntött úgy az utolsó Ikarus vezetőség,hogy a megmaradt roncsokat bezúzza???(old ikarus.hu)

mallac 2012.05.05. 21:04:09

Tisztára csendélet az a kaszni a bokrok közt.Lehet,kár ebből már autóbuszt fabrikálni.Az elmúlás mementója,fesse meg valaki.

xfile 2012.05.05. 21:09:22

Nemrég láttam a vasi volán pár leselejtezett csuklós 280-asát egy szhelyi bontóban, valszeg már földarabolták őket.
Mennyi km-t tettek meg??? Már a 280-as is történelem...

xfile 2012.05.05. 21:12:08

@krepsz_zoltan: Nagyon otthon van a dolgokban, esetleg a konstruktőri csapatból nem élhet még valaki???

xfile 2012.05.05. 21:16:44

@jamboka: Botondból is csak egy darab maradt meg,tudtommal.
Nagy kár érte...

xfile 2012.05.05. 21:21:58

@kewcheg: Igen, 86-87 táján, de lehet hogy pont 85-ben jelent meg a léghűtéses diesel motor a roburban.Az Autóker még forgalmazta anno talán 89-ig.

krepsz_zoltan 2012.05.05. 21:26:45

@Csikós Zsolt: most, hogy így mondod :-D

@xfile: tudtommal sajnos már nem, Zerkovitz Béla egyik rokonával viszont sikerült kapcsolatba kerülni.

@kis59: az Ikarusban nem ilyen kis Mávag, hanem nagyobb és korábbi gyártmány várt feltámadásra, egy Harcsa, amit Finta úr próbált megmenteni a pusztulástól.

xfile 2012.05.05. 21:26:58

No még egyszer a roburról: ha jól emlékszem lo3000(benzines kivitel, ld3001(diesel kivitel) mindkettő hátsó,vagy összkerékhajtással volt elérhető.

xfile 2012.05.05. 21:31:09

@krepsz_zoltan: Úgy tudom, hogy Finta Úr még élő személy, talán az ő segítségével sikerülhetne vmit. kitalálni.Egy kalappal!

Tizenkettő 2012.05.05. 21:31:56

@walter sobchak: A kacsolási sémát látva nem is csodálkozom a sok baleseten :D

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.05.05. 21:38:07

A környékünkün a mai napig zötyög egy zöld-fehér, hátul a sarkokban sárga ablakokat viselő Robur, minden nap szállítanak vele néhány emberkét. Sokáig a Spar-parkolóban állt egy másik példánnyal együtt, ami barna-fehér volt, aztán eltűntek onnét, de a zöldet még mindig látni. Karbantartott darabról van szó, ez látszik, a hangja is jó. Nyilván olyan tulaja van, aki imádja a típust, és nem hajlandó váltani. Ismerek még ilyen embereket, az egyikük hasonló cipőben jár, csak ő éppen a korabeli Škoda mikrobuszától nem válik meg...
Jó látni őket.

békaapu 2012.05.05. 21:43:58

@jamboka:
A tudásod olyan ismerős... monddcsak kérlek, nem voltál mostanában Lepsényben naagy piros dízeljárművel?
(baráti alapon?)

:-))))

xfile 2012.05.05. 21:56:12

@krepsz_zoltan: Zerkovitz? Esetleg a rokon komponálhatna vmit, inkább ne kanyarodjunk el az autózástól, nekem jobban tetszik.

jamboka 2012.05.05. 22:01:19

@békaapu: Nagy pirossal, benne Caterpillar motorral.Most is voltam arra , kisebb szürkével, labanc-licence -szel az orrában.

merida001 2012.05.05. 22:07:56

Érdekes a természet, vagy a sors... Ha ez a vas napi használatban maradt volna, nem kiskert bunkernak hagyva, valószínű már nem lenne ilyen "jó" megmenthető állapotban... De hogy a kutya sem aggódott miatta, így túlélte a kicsike... :) Remélem lesz folytatás a komplett felújítást illetően! :)

békaapu 2012.05.05. 22:09:50

@jamboka:

Üdvö-zölle-kdicsőlovag... örülök hogy rádismerhettem.
Tanári tudásod szerint lesz ebból a Mávag-ritkaságból újra jármű?

békaapu 2012.05.05. 22:44:29

@jamboka: ..turbós,rövidhidas vontatmányra várós szürkével...?

lee2 2012.05.06. 06:25:34

ha van valaki Nagykanizsai, talàn jobban tudna segiteni mint én, de ha jol emlékszem a viztorony kornyékén làttam egy parkoloban egy ilyen buszt , és nem volt ennyire lerobbanva sem. A weltautonàl voltam vagyis azon a kornyéken valahol, sajnos nem ismerem Kanizsàt , pontosabb cimet nem tudok megadni

pnegyesi 2012.05.06. 07:09:19

A téma általam ismert szakértői közül jamboka és krepsz Zoli már jelen vannak, Lovász Gyurit az Ikarus könyv egyik szerzőjét pedig megpróbáltam összekötni a Tr3,5 tulajával.

Zerkovitz Béla családja ma is él, a fiai nagyon segítőkészek.

VOGAben 2012.05.06. 09:32:30

@Opel P1: Nekem erről két helyszín ugrott be: Robur: Barcs, Skoda: Csokonyavisonta. Eltaláltam? :)

walter sobchak 2012.05.06. 10:47:01

@lee2: Komolyan?? Melyik víztoronynál, az új, nagy fehér Coca-colásnál, vagy a régi, kupolás fedelűnél? Még ma elnézek arra akkor :D

xfile 2012.05.06. 12:02:58

@pnegyesi: Bocsánat,én a zeneszerzőre gondoltam,nem tudtam az autós éráról.

lee2 2012.05.07. 05:54:03

@walter sobchak: a coca cola torony, ott van valami autopark, tele van busszal, kamionnal

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.07. 13:47:53

Érdekes ez a faros Ikarust elrak egy Volán. Nem tudom,nálunk városin a Volán leselejtezte az összes 3 ajtós 260-asát.

Mai világban már nem divat megmenteni az utolsó darabot.
süti beállítások módosítása