Szinte csak a tető nem rohad

  2012. április 25. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta e28 518i tc flotta tibby

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Kipakoltuk a belét Sabccal előző este, az ülések, a kárpitok, a szőnyegek, a zajszigetelés, mind bekerültek a raktárba. Kívülről is lebontottunk mindent amit lehetett, és nem befolyásolja a működést: lökhárítók, krómdíszlécek, szellőzőrostélyok. Egyszer szentségelt Sabc, amikor a tetődíszléceket kellett leműteni a helyükről, mert a jobb oldali nem akarta megadni magát. Feszegetésre hajlik, törik, maradt az ima és a sok cigi. Végül lejött. Ennyivel is könnyebb dolga lesz Csabinak.

DSCN7530

Így, csupaszon várt reggel. Este, zúgó füllel nem is tűnt fel, voltaképp milyen iszonyú hangos így szigetelés nélkül. Maga a pokol kapuja, egy versenyautó, egy csörtető dromedár. A motor csörömpöl, a sebtiben feldobott hátsó dob odaverődik, kolompol, csattog. A lábamat fújja a szél, indulok Egerbe, eldöntöttem, mégis megcsináltatom, ugyanis érzelmi alapon vagyok.

Ez az első rendes autóm. Bizony, ez a BMW 518i, 1984-ből. Persze bizonyos szűkítési feltételekkel, de mondjuk azt, ez az első autóm, ami tényleg az enyém, ki van fizetve az utolsó fillérig, sőt, még költöttem is rá. Az első autóm, aminek nem esik ki az ajtaja pár együtt töltött hét után, mint a BX-nek. Műszakilag rendbe lett téve az elmúlt két évben, egyszerűbb felsorolni mit nem cseréltek ki benne, mint amit igen.

Sokba is van, persze, és soha sem fog annyit adni érte a piac, amibe eddig került, hiszen kismotoros, szervó nélküli, hátul dobfékes, régi vacak. Nekik. Nekem viszont az első rendes autóm. Tehát megcsináltatom, akárhogy is lesz, még akkor is, ha pénzügyileg teljesen irreális döntés.

DSCN7523

Illetve annyira nem is irreális, tekintve, hogy ilyen motorral szerelt ötös Cápát, rendes állapotban nem kapni már. Ha van is a nemzetközi hirdetési oldalak hátsó polcain, azokkal is épp annyi a gond, mint az enyémmel volt, mikor hozzám került. Semmi üzembizonytalanság,  maximális hozzászokásból adódó elhasználtság.

Sokszor beszélgetünk itt bent róla, hogy tulajdonképp veszélyes, ha egy autónak sokáig egy a tulaja, mert egyszerűen megszokja, hogy itt kicsit nehezebben jár, ott kicsit csattog, óvatosan csukja az ajtót, fordítja a kulcsot, dugja a fokozatokat, melegben nem indexel, mert kint ragad neki. Ezzel se volt semmi olyan gond az elmúlt két évben, ami miatt akár egy napig is akaratom ellenére állt volna üzemképtelenül, de telis-tele volt bácsis megszokásokkal, sőt, a kalaptartó mögött görög drachma és egy csomó színes ceruza lakott. Járt hát Görögországban is, mondja a romantikus énem, a reális meg, hogy beleült valaki, akinek volt drachma a zsebében. Azért eltettem őket.

DSCN7636

Összenőttünk, megszerettem. A szerelem jó, a szerelem fáj

Elindultam hát Csabihoz, a zajban fájt minden méter. De úgy voltam vele, hogy az eddigi életének ez az utolsó útja, bármi is történik, az a kedves youngtimer, ami volt, sose lesz többé. Mindenképp jobban fog kinézni, sőt, ha van egy kis szerencsém, egész jól néz majd ki, de nem olyan nagyon csillogósan, mint a túlrestaurált pozőr verdák.

Olyat nem szeretnék. Szobor nem kell, járni fogok vele, még ha fáj is. Használni fogom, és elkövetek mindent, hogy megmaradjon egy kedves kis autónak.

Csörögtek-zörögtek benne a padlásról lehozott kasztnialkatrészek a pőre fémpadlón, amiket épphogy pokróccal csitítottam valamennyire. Volt ott két első sárvédő, hátsó javítóív, két küszöb, meg egy rakás egyéb cucc, csupa olyasmi, amit az évek alatt, itt-ott akciókban felvásárolgattam hozzá, és kellett a lakatoláshoz.

DSCN7533

A taposón lévő lyukból fújta a lábamat a hideg szél, lobogott a gatyám, néztem a csíkokat a sztrádán, és arra gondoltam, hogy mire legközelebb jövök vele, szél már biztosan nem lesz, csak zaj. Ez vigasztalt valamennyire, mert annak, hogy minden jó ízlés és józan ész ellenére egy vacakra költök, sok egyéb nyugtató hatása nincsen.

Időben értem Csabihoz, nézegette, aláhajolt, nyitogatott. Rágyújtott. Nézegetett, csukogatott, nyitogatott.
- Az ajtókárpitot is nyugodtan leszedhettétek volna.
- Éjfél lett, nem tudtunk tovább maradni.

Nézegette, aláhajolt, nyitogatta.
- Három hét legalább. Az a minimum. Minden elemen van valami, ami miatt hozzá kell majd nyúlni – mutogatta sorra a csipákat, pörsenéseket.

A fényező is megérkezett, akivel oda beszéltem meg a találkozót, hogy egyeztessenek, ki, milyen anyagokat használ, hogy ne járjak úgy, mint Csikós Zsolti (4/b), akinek a Pontonjáról négyzetméteres darabokban hámlottak le a már újként felkent anyagok.

Szépen megbeszélték ezeket, egyeztettük az időpontokat, ki, mikor, hol, mit csinál. Csabival megállapodtunk, hogy nem restaurálunk, csak lakatolunk, de láttam a szemében a csillogást, és tudtam, ebből bizony az utolsó molekuláig felújított kaszni lesz. Végül megállapodtunk, hogy előre szól, ha bármit olcsóbb beszerezni, mint előállítani táblalemezből.

DSCN7576

Lett is hamar szólás, mégpedig a motorháztető légbeömlő nyílása volt hiányos, egyszerűbb volt szerezni egy komplett géptetőt, mint két napig hajlítgatni a lemezeket. És ha már ott vagyok, hozzak egy ajtót is a törött helyére. Jobb lesz nekem, ha egy rendes lesz fent, nem gittelt.

Prokee-val beszéltem meg, hogy elmegyünk a géptetőért, amit a Cápabmw-fórumon lőttem. De hogy ne legyen ilyen egyszerű (és mert szerzett teherautót is), ezért átvittünk előtte mindent a raktárba, ahol a BMW bele lakik. Téli és nyári szetteket, minden autós dolgomat itthonról. Reggel elmentünk a géptetőért, egy álmos szombaton álltunk a budai hegyoldalban egy családi ház előtt. Az öregautós alkatrészek nem pajtákban cserélnek gazdát, ahogy sokan hiszik, hanem ilyen helyeken, a lehető leghülyébb időpontokban. A géptető számomra kívánatos része nem volt rozsdás, megvettem, de ajtó sajnos nem lett.

Egerbe menet összesen háromszor kellett ablaktörlőt szerelni a kölcsönautón, minduntalan szétakadt a mechanika, persze mindig esőben. Aztán inkább nem töröltünk, csak indokolt esetben. Így visszafelé csak egy újabb szerelés volt.

DSCN7547

Szóval Csabinál ott állt a kocsi, darabokban. Ahol munka folyt, hozzáférhetően, ahol nem, ott letakarva, kiragasztgatva papírral. A jobb oldala teljesen kész, a doblemez, és annak összes rétege vasból van már, a küszöb is rendben, a sárvédőív is okés.

DSCN7766

A futóműbekötési pont nem olyan szörnyű, mint hittük, inkább az látszott, hogy a törés miatt a küszöbben csordogáló rozsdás lé hagyott lenyomatot, ami lemosható volt. A hossztartó és fölötte a taposólemez viszont elég ramaty volt, az már épp elkészült. A tűzfal se volt olyan szörnyű, pár pötty, pár lyuk. Szóval haladunk, mindjárt megy a fényezőhöz. És szép lesz. Remélem.

 

UPDATE!

Köszönöm szépen a lelkes közösség mindenre kiterjedő támogatását, lett ajtó, több is, elhárultak a viharfelhők. A kisautóm boldogan halad a megújulás felé. Köszönöm, köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr664470951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.25. 15:00:23

Hát igen a sok kis rohadás az semmivel nem jobb mint kevesebb nagy:-)
3 hét meló 120 óra kb akármilyen legális műhely kis óradíjjal is drága.Sajna az átlag polgár ezt nem tudja megfizwtni egy ilyen régi autónál,más kérdés hogy a hitelre vett használtkocsi is jóval többe jön ki.de úgylátom az autó pont menthető még reálisan.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.25. 15:01:45

Wallisnál a rezsióradíj 20000 ft:-)vidd oda:-)

bertrollnok 2012.04.25. 15:18:01

Én nagyon örülök annak, hogy megcsináltatja az Autóját, Bende úr!
Türelmet, ügyeskezű mestereket és vastag pénztárcát kívánok hozzá!

CsGergo 2012.04.25. 15:43:19

Dejó!!:D Örülök én is neki, hogy meg lesz mentve az öreg bömös.Inkább erre költse a pénzét, mint egy 0 km-es autóhitelre.

karlmann 2012.04.25. 15:50:49

Hát ahhoz képest, hogy a múltkor még arról volt szó, hogy van egy-két hely, ahol a kaszni rozsdás, meg pár kis rohadás van csak rajta, ráadásul a karambol miatt döntöttél úgy, hogy belevgsz. Így, a borítóelemek lebontása után azért elég durván néz ki a gép. Persze így már érthető, miért szavaztad meg a lakatolást, viszont a három hét elég optimistának tűnik a helyzetet látva!

dörgőmorgó 2012.04.25. 15:51:51

Honnan szeditek össze ezeket a kripta szökevényeket. Megéri javitani?

Q-match 2012.04.25. 16:02:51

Nagyon tetszik, nagyon jó, nagyon-nagyon...!!!
A sok plasztikautós majd nyeli a nyálát...

Uzi 2012.04.25. 16:28:58

A mai technológiákkal gyártott autók is szétrohadnak majd ennyire 25 év múlva?

intubátor 2012.04.25. 16:35:44

zsiir! kedvet adtok, hogy bele merjunk vagni hasonlo projektekbe, vasport, heggggesztöpalcas sztorikat, elmenyt a nepnek!!

Uzi 2012.04.25. 16:52:34

@Bende Tibor: Na de most komolyan, 10 év garanciát is szokás adni átrozsdásodás ellen, csak változott valamit a technológia. 2000-es évjáratú ex. alfám még a látómezőben van és még nem rohad sehol. Persze néha látni elrohadt fiatalabb gépeket, de nem tudom mennyire hamvas a múltjuk.

Zolus84 2012.04.25. 16:56:14

Szerintem jó döntés volt belevágni. Ezek az autók olyanok, mintja lelkük lenne. Mindig jó érzés beleülni. Nekem egy E30 volt az első saját autóm, két éve vettem. Azóta lecseréltem egy E36-ra, de ez már nem ugyanaz. Ez már modern autó, és nincs meg benne az a hangulat. Az E30-ban minden út öröm volt. A parkolóban lerakva mindig visszanéztem rá, és jó érzés töltött el. Az E36 műszaki és komfort szempontból messze előtte jár, de hiba erősebb 80 lóval, hiába van benne mindenféle extra, nem tudom annyira szeretni. Elhatároztam, hogy pár év múlva összespórolok egy 1990 előtt gyártott nagymotoros BMW-re, akármennyibe kerüljön is egy jó állapotút behozni.

schdl (törölt) 2012.04.25. 17:03:39

A cápákat én is szerettem. Csak nehogy nekigurulj ezzel semminek... (-15csillag)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.25. 17:09:09

Hatulra tarcsat rakni szentsegtores...? Ha mar ugyis hasznalni akarod

barumka 2012.04.25. 17:25:11

Bakker. Ekkora trutyit még Ed China, és Mike sem venne meg.

Adam-69 2012.04.25. 17:26:29

Ez ám a jó hir! Örülök hogy megmarad.A végösszeg majd érdekelne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.25. 17:33:54

Huh! Elég meredek állapotban volt már szegény.
Sajnos nekem nem lesz pénz idén a küszöbök és hasonlók lakatolására, pedig nagyon kéne már :(

Easy Player 2012.04.25. 17:44:35

A következő nyomtatásban megjelenő TC kiadvány címe:
Pancser teszt, avagy oktatókönyv kezdő és haladó veteránosoknak, valamint kibiceknek
Kitartás! Én élvezem amit írtok, csináltok! Igaz egy fillérem sem bánja. :)
Ja! Egy dedikált példány rendel!

subtotal 2012.04.25. 17:46:59

Huhh, kezdem átértékelni a 20 éves E36-osom lakatosmunkáit: hátsó kerékjárati ívek, küszöbök és slussz. Igaz, ez már egy modern autó :), hiszen van benne ABS meg 4 tárcsafék, sőőőőt központi zár is :D

Z o z ó 2012.04.25. 18:05:49

Na, kitartást hozzá, biztos nagyon szép lesz!Színe marad?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.25. 18:14:18

Én is feltámasztanám, ha lenne ilyen kocsim.

dennisthemenace 2012.04.25. 18:34:44

@Bende Tibor: B U L L S H I T.

Az én 406-om tizenharmadik évébe lépett, nincs rajta rozsda. Ami, persze, nem jelenti, hogy huszonot év múlva sem lenne rajta, ha elélne odáig..

Bende Tibor 2012.04.25. 18:38:51

@Z o z ó: Igen, gyári szín lesz rajta, ha sikerül eltalálni

Béza Dániel 2012.04.25. 18:43:33

@Uzi: A mai kocsik is fognak rohadni 25 évesen de sokkal kevésbé a galvanizált kasztni miatt. Inkábbb azoknál lesz gond amik komolyabban törve voltak.

Espiritú 2012.04.25. 18:53:51

Nagyon jó hír, hogy Derrick új életre kell. A múltkori posztot az 518i haláláról nem is tudtam hova tenni. Egy ilyen gépet nem szabad hagyni, hogy megsemmisüljön.

Akár szobor, akár nem, azért remélem, futja egy full fényezésre, ha már így szétszedtétek. :-) Legyen tényleg szép. Jó az ilyen gépeket egyben látni, olyan kevés van már belőlük.

Hajrá Bende, hajrá Derrick!

AtoszMester 2012.04.25. 19:55:36

Volt egy kellemes ismerosom, talan hallottatok rola. Valami Csikos Zsolt, O is igy kezdte. Azota remetekent el a 20 negyzetmeteres garazsaban, 6 auto es 3 motor tarsasagaban. Egyikkel sem tud kiallni, de nem is probalkozik, hiszen mindegyik fenyezese patent :)

-

Akkor ezert setalgattal ket hete vasarnap esoben itt Egerben. Bicajjal ketszer megkerultelek, hatha ki tudom kapni a kezedben logatott Golla taskas laptopot, de tul egyszeru lett volna.

mükkemakk 2012.04.25. 20:00:27

nem lenne érdemes egy nagyobb motort belerakni, így 518i-ként magyar narancs marad, 525 ként büszke youngtimer lenne.

Abfangjaeger 2012.04.25. 20:04:36

Gratulálok a döntéséhez, Bende úr!
Az autó megérdemli és ami a legfontosabb, Ön is megérdemli!
Én személy szerint várom a további írásokat az autó alakulásáról és gyűjtöm a lelki és tárcaerőt a 28 éves autóm közel gyári állapotúra hozásáról.

Andrew460T 2012.04.25. 20:07:50

Hajrá, sok sikert a továbbiakban!

Ilyenkor pedig nem szabad az anyagi részét nézni, hiszen ez is egyfajta "hobbi"!:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.25. 20:14:26

Ámberek, honnan jön ez a kifejezés, hogy lakatolás, a lemezjavítási munkákra?Tudom, hogy ez nem az etimologia.blog.hu, meg hogy ezt a szót használják, csak érdekelne, miért nem mondjuk lemezelés, vagy hasonló.Nekem a lakatolásról valami zárjavítás, lezárás jut eszembe.Gyerekkoromban mindig azt hittem, hogy kifúrják a kasznit valahol és belefűznek egy lakatot.És akkor le van lakatolva... :-)

adam 28i 2012.04.25. 20:15:43

Hajrá,hajrá! Nincs jobb érzés, mikor minden rendben, s lazán krúzolsz Vele. Ha legközelebb mész a raktárba, ne felejts el az ülések miatt ;-)!

silverarrow 2012.04.25. 20:21:48

Daimlerék a w211-esre anno 30(!) év rozsdagarit adtak...

Hurri Kán 2012.04.25. 20:22:49

@silverarrow:
Ha végig márkaszervizbe hordtad.

silverarrow 2012.04.25. 20:28:55

@gyvy: Nyílván, de ez azt jelenti, hogy azalatt a 30 év alatt nem arra számítanak, hogy a márkaszervíz fogja körbelakatolni az egész kasztnit.

Tapmancs 2012.04.25. 20:40:38

@geegee: karosszériaLAKATOS csinálja, érted...

1kutya 2012.04.25. 20:47:28

@silverarrow: az ugye a dupla kör (tojás?) lámpás e osztály? arra adhattak is, mert a mechanikája egyenlő egy kalap sz@rral. ha nem adják a rozsdagaranciát, lehet egy darabot se adnak el belőle!

silverarrow 2012.04.25. 20:56:00

@1kutya: Igen az az e osztály. Az lehet, nem vezettem még ,nem ismerem a mechanikáját. Csak a "mai" technológiákhoz kapcsolódóan írtam.

esef 2012.04.25. 21:03:11

@1kutya:
annak nem csak a mechanikája szar. a melóhelyem környékén szokott állni egy kék színű, a jobb első sárvédő felét már felfalta a rozsda...

Ádi F. 2012.04.25. 21:06:04

@barumka: Ha figyelted pontosan, mindig olyan autót vesznek, amelyiken: nincsen laketosmunka, komplett és nem komplikált. Persze ez Angliában picit komplikáltabb, de gondolj bele vennének pl: egy állólámpát, régi bmw-t amin nincsen minden rendbe, mire rendbehoznák becsődölne a Discovery c.
-ja, nekik a csili-vili állapot elérése a fontos, nem az, hogy minden szempontból tökéletes autót hozzanak létre...ja és az nyugat eu...

Ádi F. 2012.04.25. 21:09:33

@Espiritú: Szerintem, amikor íródott a poszt Bendében már megvolt a terv, csak az elhatározás hiányzott, hasonlóan volt Csiknál is, amikor a hogy nem vettem pontont c. posztot írta és már szervezték az utat... :)
-picit jobb, hogy lépéselőnyben vannak...

1kutya 2012.04.25. 21:13:45

@esef: arra nincs garancia?

@silverarrow: örülj neki!

Abfangjaeger 2012.04.25. 21:16:59

Egy kicsit OFF a kérdés, de témába illő: hol lehet(ne) venni kédergumit méterre? Kaptam egyszer vagy 10 métert, de azt elhasználtam az előző projektemhez és nem találok sehol, csak típusazonosat. Google nem dobott ki használhatót. Valakinek tuti ötlet? Előre is köszönöm!

RemekElek 2012.04.25. 21:28:17

@Uzi: Az akkori autókat még lehet mai felszerelésekkel garázsban kis műhelyekben javítani. A maiak sokszor már annyira bonyolultnak tűnnek számomra hogy egyszerűen nem hiszem hogy meg lehet majd őket buherálni. Vagy ha igen akkor az tényleg nagyon nem lesz olyan mint eredetileg kellene hogy legyen. Egy maid kompozit anyagokból alumíniumból acélból összerakott kasznit aligha lehet lesz laplemezből kivágott hajtogatott elemekkel megfelelően pótolni.

AzHofi 2012.04.25. 21:52:32

@Bende Tibor: gyárból nem lehet gyári festéket rendelni, vagy nem szoktak ilyet csinálni? Van egy jó krokodilszőrecsetem, amivel viszonylag csíkmentesen fel lehet rá mázolni a festéket :-)

Trabence 2012.04.25. 21:57:56

Hajrá Tibby, nyithatnál Topic-ot a felújításnak a forum.capabmwforum.hu -n :)

Kiflitzsömlével 2012.04.25. 22:00:42

@Bende Tibor: Nagyon jo! Orulok, hogy megmenekul es ujraszuletik a kedves autod. MEly bukszat, kitartast hozza, ne ugy, mint:

"kivel oda beszéltem meg a találkozót, hogy egyeztessenek, ki, milyen anyagokat használ, hogy ne járjak úgy, mint Csikós Zsolti (4/b), akinek a Pontonjáról négyzetméteres darabokban hámlottak le a már újként felkent anyagok."

- mert ha nem soherkodott volna, nem jart volna igy.

Rocko- 2012.04.25. 22:00:50

@geegee: engem az alváz jobban zavar. rendre monduuk, hogy bekentem a kocsi alvázát vagy megnézték a kocsi alvázát, holott jóideje csak a pickupok, SUV-ok terepjárok, tgk-k alvázasak, a többi az önhordó.

Trabence 2012.04.25. 22:02:11

@mükkemakk: MIndent lehet csak mivel az 518i négyhengeres és E28ban már az összes másik motor 6 hengeres kicsit rizikós...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.26. 01:15:21

@Tapmancs: ááá, de ez se jó, miért hívják lakatosnak, miért nem lemezesnek...Mi a rák köze van az egésznek a lakathoz?De valszeg úgyse fogjuk megtudni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.26. 01:23:30

@Rocko-: hát ja, az is ilyen.Bár mondjuk régen voltak alvázas kocsik és onnan maradt meg az elnevezés.De lakatos, záras kocsik is voltak?Na mindegy, valahogy lefexem aludni, de lehet sokat fogok forgolódni... :-)))

Papp Sanyi 2012.04.26. 05:27:39

@geegee: OFF. Van még olyan is, hogy szerkezetlakatos! Sőt! Gépbeállító lakatos is van!
Szerintem annyi lehet, hogy ezek anno az általad említett lakatos szakmából ágaztak le/el és innen a név. Bár egy sima kovácshoz több közük van szvsz.

A kocsi meg frankó lesz, csak eddig ezzel így hogy? Mint a szita.

Tapmancs 2012.04.26. 06:25:24

@geegee: www.epalya.hu/media/mappa/lakatos.pdf

:)

Amúgy pont az általad feltett kérdésre nem ad választ, de szerintem ugyanaz az oka amiért a fazekast fazekasnak hívják, holott nem csak fazekakat gyárt. Nyilván a szakma kialakulásakor volt egy fő termékkörük, ez alapján kapták a nevüket.

apamacko 2012.04.26. 09:17:54

A Taunusomat, anno 19 évesen nem mertem megbontani, mert feneketlen kútnak éreztem a lakatolását, pedig kívülről még gyári festése volt.
azóta is fel bakolva alussza Csipkerózsika álmát.
(Ha valaki belevágna jelezzen!)

A SAAB9000 gépem meg most 19 éves és sehol sem rozsdál! :-)

Poita not Peter! 2012.04.26. 09:32:11

Hogy is írta annó Csík, hogy nem kell minden rozsdaboglyát megmenteni az utókornak?? Persze, hogy ilyen kismotoros BMW-ből nem maradt meg sok hiszen ki az a bolond aki ilyenbe égeti a pénzét? Punci nélküli nőből is kevés van de igény sem nagyon van rá...

Tizenkettő 2012.04.26. 09:47:59

@Abfangjaeger: oldiprofil.hu. Itt nézz körül vagy hívd fel őket.

Pepejoe 2012.04.26. 10:01:06

@apamacko:
Ez sajnos csak egy, a tulaj által saját magával elhitetett álom. Kivételt képez, ha szétszedted alátétig a kocsit és láttad. Vagyis pont hogy nem láttad.

DrSzoke 2012.04.26. 10:01:48

@Béza Dániel: A mai kocsik nem fogjak a 25 evet megerni.De nem a kaszni rohadasa miatt.

JabbaA3 2012.04.26. 10:12:24

@Bende Tibor: Úúúúúgy tudtam Bende, hogy nekiesel :) Ahogy én is tettem anno. Gondoltam, hogy pont annyit fog érni a kis lakatolás, kis fényezés hozzászólásom, mint ha nekem mondták volna 8 évvel ezelőtt. :D
Sok sikert hozzá, lesz öröm bőven, még ha szív is az ember, tapasztalat....

gn 2012.04.26. 10:27:31

Szeretem ezeket az írásokat, de jó lenne már látni elkészült járművet is, mert szinte mind csak elkezd megújulni.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.04.26. 11:16:55

Hát, Bende úr, nem tudom a közvetlen munkatársaid közül hányan lepődtek meg a döntéseden, de én nagyon. Komolyan 75%-ra vettem hogy elengeded a kezét. Most már viszont hajrá!

közösperonos átszállás 2012.04.26. 11:22:12

@DrSzoke: "A mai kocsik nem fogjak a 25 evet megerni."

Egyetértek, de tegyük hozzá, hogy a 25 éve gyártott autók elsöprő többsége se érte meg.

És ma reálértékben olcsóbban kapsz egy 518-ast, mint 25 éve...

Abfangjaeger 2012.04.26. 11:26:07

@Tizenkettő: már meg is találtam, maximális köszönet a linkért!!!

kzolee 2012.04.26. 13:28:38

Akinek nem esett le, a múltkori cikkben a bácsiautós bájtól búcsúzott el :)

Gabber_ 2012.04.26. 17:21:21

Bazz! Ilyen szétrohadt verdát még nem láttam.. nem semmi! Sok sikert hozzá meg kitartást! Nekem is volt egy gyári állapotú 91 es lancerem, imádtam minden porcikája tökéletes volt. Örökkévalóságnak gyártott japán vas. Csak szétrohadt... :(

Youngtimer 2012.04.26. 20:12:55

Nagyon örülök neki,hogy megmenekül a kis cápa,biztos vannak mélypontok a Tibi életében is,és ennek köszönhetjük a múltkori igencsak negatív írását is.A lényeg,hogy Csaba kezében van,ami már rossz nem lehet minőségre. Annak meg kifejezetten örülök,hogy nem csinál belőle szobrot,és használhatatlan kiállítási tárgyat pl: OT Expora. Imádom a patinát,mind kívűl mind belül,kár érte,hogy újra kell fényezni,de a képek alapján életszerű döntés volt a festés is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.26. 23:25:58

@Papp Sanyi: na hát ez az, a kovácsra szavaznék én is.
@Tapmancs: jaja, valami ilyesmi lehet.Csak jó lett volna megtudni pontosan.Na mindegy, leszállok a témáról... :)

Krisi 2012.04.26. 23:39:55

"Tehát megcsináltatom, akárhogy is lesz, még akkor is, ha pénzügyileg teljesen irreális döntés."

Atya gatya, kétszer is megnéztem, és tényleg Bende Tibi írta ezt! őszintén le a kalappal, micsoda személyiségváltozások mennek itt végbe :)

Naná, hogy nem ésszerű dolog egy ilyen autót tartani, de ez kit érdekel? ennek nem a pénzügyi oldalát kell nézni, mert nem erről szól a dolog. ezen sok ember nem tud túljutni, de látom neked sikerült, és ezzel megtetted az egyik legnagyobb lépést a boldog youngtimerezés útján: mert az a lényeg, hogy van egy autód ami élményt ad, jó érzéssel ülsz benne, jó érzés fog el amikor ránézel, és jól esik a tudat, hogy ez a te autód.

legalábbis én így vagyok vele. azt pedig szándékosan nem írom sehol sem össze, hogy mennyit költöttem már a saját 20éves autómra, elég nekem így is a tudat, hogy sokat. de végsősoron leszarom, mert cserébe egy olyan autóm van, amire mindig is vágytam; minden kanyarodásnál, visszaváltásnál vagy kigyorsításnál fülig ér a szám, és ez az, ami számít. ez az ára annak, hogy megvalósítottam az egyik álmomat. minden másra ott a masterkard.

BTO11 2012.04.27. 20:52:28

88-ban láttam hasonló bömcsit a labanc kereskedésben itt határszélen,csak azon kivüröl is látszott hogy a maradék festék tarja össze.
D:)))

Körömcsiga 2012.04.28. 08:32:44

@Uzi: Biztos nem. A 85-ös évjáratú mazdánk 2000-ben küszöbcserés volt, a 97-es évjáratú mazdámon kb 1 rozsdapötty az egyik ajtón.

Körömcsiga 2012.04.28. 08:38:18

@Körömcsiga: Mármint most van az az egy pötty . :)

Rerealist 2012.04.28. 20:49:14

@Gabber_:

"Bazz! Ilyen szétrohadt verdát még nem láttam.. nem semmi!"

Nemigen értem mit csodálkozol.Szerintem meg inkább olyat mutass ami szintén 28 évesen,(a rendszámát elnézve) minimum 21 év magyarországi,mindennapos használat után csak ennyire és ilyen helyeken rohad mint ez.

bonafide 2012.07.21. 02:56:15

@Papp Sanyi: Nagyon nincs köze a kovácsoláshoz :) A kovácsolás egy melegalakító eljárás, teljesen másra használják, nulla köze van a karosszériás munkához.

Papp Sanyi 2012.07.21. 11:32:39

@bonafide: Ez így van, de régen nem volt más, csak a kovács. Mára már specifikálódott a dolog.
süti beállítások módosítása