Már csak 12 nap!

  2012. április 17. - ommm Címkék: 2012 dtm launch

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Körülbelül 30 éves autóbuzi ön? Egyáltalán, szereti ön az autóversenyt? Egy könnyű teszttel megtudhatja. Figyelem: Diebels Alt, Klaus Ludwig, Roberto Ravaglia, Evo1, Hans Stuck, Nicola Larini, V6 Ti, Manuel Reuter, Cliff, Johnny Cecotto, Alessandro Nannini, Avus.

Ha ezek a random szavak eszükbe juttatták a 80-as, 90-es évek egyik legjobb pályaverseny-sorozatát, akkor hátradőlhet: a vérében akad némi benzolgyűrű. Ha netán túl fiatal lenne mindehhez, elég, ha tudja: azokban az időkben a DTM (akkor még Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) nem csak az Audi és a Mercedes kétcsapatos homokozója volt, nem dolgozott fél tucat pilóta azért, hogy egy közülük nyerjen és bajnok legyen. A DTM aranykorában legendás nevek és pályák, semmitől vissza nem riadó zsenik, a kormány maestrói taposták szélesre az utat a megannyi túraautó-bajnokság számára.

Aki nem indult a DTM-ben, nem számított. A DTM volt a minden, a csúcs, nézők százezrei vándoroltak futamról-futamra, vért akartak és csatát. Kaptak is. Ki tudná feledni a lángot köpő 155 V6 Ti-ket? A csodásan csúsztatott E30 DTM-eket vagy a dörgő és könyörtelen 190-eseket vagy C-Klassékat, a lapos Calibrákat? Az idők, amikor a 300-400-450 lóerős teljesítmény már megvolt, de a leszorítóerő és az aerodinamika még pelenkában járt a maihoz képest. Gyors, csodás és veszélyes.

Klaus Ludwig volt a Mercedes-isten. Ő még Zakspeed Caprin kezdett, már akkor veteránnak számított

1984-ben az a Volker Strycek lett az első bajnok, aki ma az Opel OPC-részlegét viszi, mindennek már 28 éve. Huszonnyolc! Az alatt megszületik és megnősül a férfiember. Persze az utóbbi években kevésbé exponált a bajnokság. Amióta az Opel kiszállt, csak az Audi és a Mercedes botrányai miatt hallani néha róla. Na, de most!

Most úgy tűnik, visszatér a régi fényesség pár fotonja és újra összecsap a három nagy német gyártó. Méghozzá nem csak odahaza, hiszen futam lesz a remek Brands Hatch-en, Valenciában és a trükkös Zandvoortban is.

Tomcyk, Ekström, Scheider, Priaulx, Farfus, Coulthard és a többiek: ez a DTM jövője, amit mindennél jobban várok idén. És 12 nap múlva a Hockenheimringen már felugatnak a több mint 470 lóerős V8-asok, és megadják az esélyt arra, hogy húsz év múlva ilyen tökéletes videó készüljön arról, amit ma - 2012-ben - úgy hívunk: a DTM második aranykora. (Már csak kéne találni egy elérhető csatornát, ahol nézhetem...)

És a folytatás:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr114456475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzolee 2012.04.17. 18:20:49

Régebben ment a SportKlubon, most a német Sport1 -en tuti lesz, az ingyenes az Astra műholdról....

RAH-66 2012.04.17. 18:46:31

Ilyen összecsapásokat, azért ne várjon senki szerintem. Ezek a sziluett versenyautók a SuperGT-hez közelebb vannak, mint a klasszikus értelemben vett túraautókhoz. És egy komolyabb ajtó-ajtó ütközetért már, jön a black-white flag.

@Pista: BTCC is megérdemelne egy posztot:)

BTO11 2012.04.17. 18:57:47

Johnny Cecotto,
először motoron mutatott valamit.D:)))))

tiramiska 2012.04.17. 19:09:37

Tényleg jó volt.... K. Ludwig fekete evo-ja még makettben is megvolt!

Leadfoot 2012.04.17. 19:19:14

Tudom, hogy a BMW-k meg a Mercik voltak a legnagyobb menők, de a 155-ös Alfák nálam simán bent vannak minden idők legszebb versenyautói között.

V12 Power 2012.04.17. 19:49:31

Esténként le-leadnak egy-egy korabeli szezonösszefoglalót az Auto Motor und Sport TV-n. Nagyon szeretm nézni. Sajnos amit RAH-66 írt igaz, de a remény hal meg utoljára.

1kutya 2012.04.17. 20:05:59

@ommm: ha te 30 éves autóbuzi vagy, akkor neked ezek eszedbe sem juthatnak, mert abban az időben max a pellusba pisiltél! én negyven vagyok, de éppen még megvannak a 155-ösök, de inkább emléxem még Larinira a 156-osban (Alt nincs is meg, természetesen Ludwig, H.J. Stuck, Reuter, Cecotto... él, de ezek már akkor is öreg motorosnak számítottak).

kicsidio 2012.04.17. 20:37:31

Nagyon jó válogatás és külön öröm, hogy egy BAP szám szól alatta:):):)

ommm 2012.04.17. 20:38:31

@1kutya: Tévedsz. Hatévesen voltam az első F1-es futamomon, nyolcévesen már kétpofára zabáltam mindent, amit akkoriban be lehetett szerezni és kiharcoltam a külön Beijing tévét a gyerekszobába, mert Sky Sporton és DSF-en éjjel adták a futamokat felvételről :) És kicsivel túl vagyok harmincon, az internet korában pedig minden elérhető már, sok évre visszamenőleg :) És hidd el, hogy élek a lehetőséggel.

ommm 2012.04.17. 20:42:24

@1kutya: Diebels Alt. Zöld-arany 190-es Evo II. Az volt a szponzor a D2 előtt :)

nagyiWRX 2012.04.17. 20:47:18

@1kutya: Hát én 35 vagyok és bőven emlékszem a 155-ös alfákra sőt javában Senna rajongóvoltam akkortájt...

nagyiWRX 2012.04.17. 20:49:57

Emlékszem mindig a merciknek drukkoltam mert apám akkor még a kárpát utcában a merci szervizbe dolgozott, pfűűű de jó volt......

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.17. 20:50:45

Megneztem a videot es szerint ma kihagyom az alvas elosegito porno nezest.

Fokos 2012.04.17. 21:10:04

Cecotto,Larini,Nannini nekem is nagy kedvencek voltak!
Sajnos az idei versenytől illúzió lenne valami hasonlót várni.
Akkor már inkább WTCC, vagy BTCC!

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.04.17. 21:16:07

A 155 idén 20 éves. Lassan veterán. Leszünk is sokan Komáromban... :-D

Rocko- 2012.04.17. 21:20:38

@kicsidio: verdamp lang her. :)
mondjuk a BAP érdekes formáció.

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2012.04.17. 21:26:00

A német ARD csatornán szokták közvetíteni, ingyenes csatorna az astra műholdon. www.sportschau.de/dtm/index.html

1piréz 2012.04.17. 21:28:24

Én olyan "öreg" vagyok, hogy ott voltam az egyetlen magyarországi DTM futamon. Hatalmas volt a kontraszt a
nyugati nagy vasak és a betétfutam magyar gépei( ladák, trabik,stb) között. A második futam repülőrajtja közben az egyik
190-es gépházteteje felcsapódott, aztán majdnem berepült a box-
utcába többeket kis híján lefejezve.

1kutya 2012.04.17. 21:39:16

@ommm: jó neked! itt a keleti végen olyan 87-88 körül lett végre sat-os parabola (nekünk rögtön az elején szerencsére:), én akkor már 15-16 voltam. külön tv nem volt, de mivel nagybátyám autóbuzi, nála lehetett nézni ezeket, sőt kötelező volt (az első f1 futamokra is kötelező volt mennem:)

így, hogy mondod a zöld/arany mercit, rémlik valami...

Rocko- 2012.04.17. 21:41:32

@ommm: igen, DTMEnthusiast csatornájára érdemes feliratkozni.

1kutya 2012.04.17. 21:45:40

de pl. ez a norisringi futam tisztán megvan (és bocs:)

www.youtube.com/watch?v=H3qT3Sw-NUQ

ommm 2012.04.17. 21:50:05

@1kutya: Direkt nem kattintottam rá, csak tippelek, hogy a nagy tömegkarambolost linkelted?

MrDellorto 2012.04.17. 21:55:13

'96 -ban kezdtem dolgozni egy Opel szervizben, a falak tele voltak DTM es Calibra plakátokkal. Hamarosan a szobámba is virított egy :)
Jók a videók, nem kicsit, NAGYON! :)

1kutya 2012.04.17. 21:55:17

@ommm: nem, a Larinis sokáutolérős, kétkörrelavégeelőttelőzőst:)

ommm 2012.04.17. 22:03:13

@1kutya: A francba, akkor meg kell néznem, pedig még sehogy sem állok a tesztírással...

Globetrotter2014 2012.04.17. 22:12:39

Jó dolog nosztalgiázni az F1es technikához közelítő szupertúraautókra, de amit eddig olvastam annak alapján a két "DTM"-nek SEMMI köze egymáshoz.

1kutya 2012.04.17. 22:15:13

@ommm: Í. J. De azért aludnod is kéne néha (gondolom az asszony a törpét már nálatok is elfektette). Reggel jobban vág az agy:)

'ccakát...

nikó 78 2012.04.17. 22:17:22

Remélem ommm-nak igaza van, és lessz végre valami nézhető amit autóversenynek hívnak. Szánalmasnak találom, a folyamatos évek óta folyó költségcsökkentési blablát.Áldozatául esett már a rally, a forma-1(bár az utóbbi hétvége ad némi reményt).Pl a rally-ban, lófing motorokkal hajtott pöcsköszörük egyik oldalról, a másikon ott van a néző aki szivesebben látna-hallgatna lángot-köpő, dobhártyát-szaggató B-csoportot, és embert-karost aki mindezt terelgetni is tudja. Ki a fenét érdekel, a takarékoskodás meg a költségek minimalizálása. Ez nem valmi szeretetszolgálatosdi.A baj azzal kezdődött, hogy kialakult egy jól kommunikáló managger gárda aki elhitette a nézővel, hogy ez veszélyes, meg nem kifizetődő, csak az a gond ezzel, a cirkuszra szánt pénz, nem fogyott el csak most terjeszkedésre használják.A néző már nem fontos, csak addig a pillanatig amíg kicsengeti az új autót a szalonban. Simán csak nullának nevezném azt a jópár gyártót, akik az elmúlt 10-15-20 évben nem tudtak semmit sem felmutatni szórakoztatás terén. Pl: a Nr 1 ebben a csapatban az Audi 30 éve elértek valamit, amit azóta meg sem próbáltak űberelni, viszont megélni nagyon is szeretnének belőle. Nem baj majd most Röhl nagypapa( amúgy minden tisztelet) felcsörtet újra a hegyre, mert ugye eltelt 25 év, csak hát az a baj, hogy ugyan azzal fog felcsörtetni, mint 25 éve. Lessz némi reklámértéke a dolognak. Csak a kiscsávónak aki a pálya széléről, fogja majd szájtátva nézni, meg hallgatni, nehéz lessz majd megmagyarázni, miért nem tudja kirakni a szobája falára, poszterként az S1-et.

losonczielvtárs 2012.04.17. 22:18:21

Szerintem is a 155-ösök minden idők legszebbjei között vannak! A milliomos cukrászcsaládból származó Nannini sajnos Berlusconi egyik polgármester-jelöltjeként végezte, kár érte. (Állítólag) Larinit pedig Schumacher fúrta ki a 96-os Ferrariból, mert félt, hogy az olasz szerelők neki kedveznének. Na, jó lenne az Alfa a DTM-be! :)

1kutya 2012.04.17. 22:18:24

@ZF2: ne legyél már ennyire pikírt ződ!:-DDD

esef 2012.04.17. 22:23:18

@ommm:
Cseszkóban ekkora szabadság volt? ott nem a sztálinizmust építettétek a '80-as években is? te meg ilyen nyugati dolgokat kaptál mint színes tv, forma1... :D

ommm 2012.04.17. 22:25:53

@esef: Amennyiben egy kínai Beijing tévé és a 86-os Magyar Nagydíj az, akkor igen :)

esef 2012.04.17. 22:40:48

@ommm:
a szocialista barátság és testvériség jegyében :D
engem '88-ban vittek ki nagynénémék a Hungaroringi futamra. valami extra burzsuj jegyet szerzett a férje, boxutcába be lehetett vele menni + a felette levő teraszról nézhettük. 3000 Ft volt akkor egy olyan jegy, fogalmam nem volt mennyi pénz lehetett akkor (gondolom k.sok), viszont a futamból nem sok maradt meg

Az EREDETI 2012.04.17. 22:41:03

Eszetlen nagy királyok voltak ezek a versenyzők és mindenki aki lehetővé tette anno ezeket a versenyeket, meg mindegyiket amik még tényleg versenyek voltak

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.04.17. 22:44:23

Bekaphassa mindenki. Nekünk fekete-fehér tévénk volt a rendszerváltásig, antennával. Valamelyik adón a Knight Ridert néztük úgy, hogy hangyafoci volt az egész, hang meg abszolút nem.

Most leszek 28, nekem Mansell volt az első kedvencem. Tippelem, ez '92-ben volt.

DTM-et meg már csak az új korszakában láttam. Sajnálom, hogy az AVUS becsukta a kaput, talán minden idők egyik legkultikusabb pályája.

Most kövezzetek meg, de a jelenlegi DTM ordíthatna legalább egy oválversenyért a Lausitzringen vagy Rockingham-ben, annyira adja magát a NASCAR párhuzam most már, főleg, hogy idén visszaszorították már az aerodinamikát, valamint a hírek szerint egyszer csak lesz NASCAR DTM sorozat is Amerikában.

Igen, ez a DTM már nem AZ a DTM, de nagyon jó úton halad affelé, hogy a legnagyobb és legrangosabb túrasorozat legyen.

Nagyon ígéretes,

Hanzi 2012.04.17. 22:46:22

@TSiga: addig még van pont tíz éve..ùgyhogy nagyon lassan lesz veteràn.

ommm 2012.04.17. 22:55:04

@esef: 86-ban kerek ötszáz forint volt az állójegy a célegyenes ráfordító kanyarjában. Akkor még - ha jól emlékszem - nem volt még ott tribün, a zöld gyepen üldögéltünk és ugráltunk, ha valaki elhúzott...
Aztán kimentünk még a következő évben, majd rájöttem, hogy a Forma-1 iszonyatosan unalmas ott helyben és attól fogva csak kamionversenyekre mentünk a Ringre. Amíg voltak...

Oscee 2012.04.17. 22:55:48

NASCAR-ban azért még megvan egyfajta sallangmentesség és a klasszikus test-test elleni gyűrés és tökösség, de akinek oválfóbiája van, ugye azt bukta.

A FIA által irányított sorozatok tendenciáját meg ugye ismerjük... Reméljük a legjobbakat!

zolihgt 2012.04.17. 22:55:54

Ezeket a videókat heti szinten megnézem , minden szőr feláll rajtam ...majdnem más is !! ;)

Globetrotter2014 2012.04.17. 22:58:32

@Gee Halen: halad afelé?

Fogták a V8 start, belátva hogy nevek nélkül nem megy, ráírták hogy DTM (úgybeár az eredeti "Deutche Tourenwagen Meisterchaft" nevet nem szerezték meg), és most a 3 német gyártó kasztniját teszik rá a V8 motors egyenkasztnira.

Közben pedig jönnek a hírek hogy mekkora saját fejlesztések jönnek ki. Ezeken az autókon eddig csak a spoilerezés tér el.

Köze nincs a régi legendákhoz, 4WD kontra RWD-s Alfa/Opel VS Merci meccsekre.

Egyelőre még nagyon kell bizonytania ennek az versenysorozatnak...

ommm 2012.04.17. 23:00:25

@ZF2: Ez nem igaz. Semmi közük egymáshoz az autóknak, mindegyik önálló fejlesztés, saját motorokkal és minden egyébbel.

Globetrotter2014 2012.04.17. 23:02:54

@ommm: ln úgy tudom, eddig a motor (erőátvitel) és az alváz azonos volt. Ezért volt hátsókerekes V8as A4es.

Valami változott 2012re?

Today05 2012.04.17. 23:08:50

akkor promótálom én,ha már az ott dolgozók ezt az apróságot elhanyagolják:

nem110%, de olyan 90%, hogy idén közvetíteni fogja a SportKlub a DTM futamokat IS (az indycar és nascar) mellett.

Hirdessétek az igét, hogy legyen sok néző,mert ha sok néző van, akkor műsoron is marad:)

Egyébként az indycart is ajánlom mindenki figyelmébe, mert meglepően jó versenyek vannak, olyan a légkör mint a forma1-nek a hősidőkben volt, a pilóták spanolnak egymással, átmennek egymás boxába dumálni, szívni egymás vérét, a futamon meg gyilkolják egymást viccet nem ismerve, és nincs minden futam után 3 hónapos jogi procedúra, hogy kinek melyik csavarja nem felel meg teljesen a szabálykönyvnek.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.04.17. 23:11:18

@ZF2: Mondjuk aki el is hiszi hogy a DTM autónak bármi köze van a sorozatgyártású modellhez, úgy is kell neki. Ugyanolyan reklám mint az útszéli tábla.

És ez a formátum az autógyártóknak jobban is tetszik, egyenesen ösztönzik, hogy egymás autói között minél kisebb különbség legyen.

ommm 2012.04.17. 23:13:26

@ZF2: Volt olyan is, most azonban csak a hengerelrendezés, az űrtartalom és a szűkítő azonos.
(nem fogadnék rá nagy tételben, hogy ezt máris nem játszották már ki)

Motoren
Das Reglement schreibt V8-Motoren mit einem Zylinderbankwinkel von 90 Grad, maximal vier Liter Hubraum und maximal vier Ventilen pro Zylinder vor. Die Leistung eines DTM-Triebwerks liegt bei rund 340 kW (470 PS).

odessa32 2012.04.17. 23:14:05

@losonczielvtárs: Nannini mikor futamot nyert az alfával a pezsgösüveget is alig tudta megfogni mert a visszavarrt keze nem müködött tökéletesen. Az is zép szerintem, hogy beült s versenyzett.

1kutya 2012.04.17. 23:18:09

@ommm: 1500 volt a diák egészhétvégés. és ellopták a frissen gründolt magasszárú, bőr adidas sportcipőmet a szlovénok a sátor elől! azóta is káromkodok egyet a határnál:)

kicsidio 2012.04.17. 23:19:41

@Rocko-: Az már szent igaz érdekes formáció volt.
De örülök, hogy nem csak én vagyok ilyen elvetemült, hogy ismerem a zenéjüket:)

1kutya 2012.04.17. 23:20:42

@ZF2: én mindíg csodálkozom rajtad! ott élsz abban a gyönyörű, nyugodt országban és mégis okádod az epét folyamatosan. mi lenne veled, ha itthon élnél? felakasztottad volna már magad???

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.04.17. 23:21:30

@Today05: Nekem úgy tűnik, most mindent feltettek egy lapra az Indycar-ban az új autóval. Az egész sorozat a túlélésért küzd, igazából nem tudja magát bepozicionálni a piacon, szerintem ők maguk sem tudják hogy mit akarnak (ja, szoros versenyzést, de mindenki ezt szeretne).

Ha nem lenne az Indy 500, már régen megszűnt volna a sorozat. Mint ahogy tönkre is ment mind a CART, mind a Champ Car az IRL-lel való szakítás után.

Az új kocsi röhejes paródiája a "nyilt kerekes autó" frázisnak, de tény, hogy jó versenyeket szolgáltat.

De igazából kétlem, hogy ez megmentené a nézettséget. 200 ezren nézik az USÁ-ban. Ez borzasztóan kevés, még magyar viszonylatban is az lenne.

Nem tudom a szponzorokat mivel tudják odacsábítani.

losonczielvtárs 2012.04.17. 23:27:44

@odessa32: pontosan így van! Sportemberként óriási, politikusként meg tévedett. Normális ember nem áll(t) Berlusconi mellé. Talán már ő is belátta.
Nekem ilyen szerény és szimpatikusan nyilatkozó pilótaként maradt meg:
www.youtube.com/watch?v=g34_zkcir5I

tükörfúró 2012.04.17. 23:32:49

nem lesz itt már valódi verseny,... show van..
marketing show..
:(

odessa32 2012.04.17. 23:33:37

@losonczielvtárs: Igen de tévedni emberi dolog. Bár elnök lett Berlusconibol :-) De hála istennek volt szerencsém élöben látni versenyezni igaz F1-ben.

Rocko- 2012.04.17. 23:45:29

@kicsidio: én csak ezt az egy számot, azt is ebből a videoból. :)

dzolee 2012.04.17. 23:50:19

Jók ezek a videók szerintem is! Azért egy kis motorhangot el tudtam volna viselni a zenék helyett,de így is látványos.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2012.04.18. 00:18:33

@nikó 78: "Pl a rally-ban, lófing motorokkal hajtott pöcsköszörük egyik oldalról, a másikon ott van a néző aki szivesebben látna-hallgatna lángot-köpő, dobhártyát-szaggató B-csoportot, és embert-karost aki mindezt terelgetni is tudja."

Őrültség lenne visszahozni őket... Már akkor az volt a baj velük hogy túl gyorsak, így túl veszélyesek voltak. Képzeld el milyenek lennének most...

Black.Sheep 2012.04.18. 00:38:35

@Gee Halen:
www.youtube.com/watch?v=zXkWUCBoe4k

BTCC, Mansell. De hogy lesz ötödik (!)

(Mondeók, Vectrák, Lagunák...mint a TOCA 3-ban :)

Cooper911 2012.04.18. 01:11:03

@RAH-66: Igenigenigen, DTM-et birtam, de nekem a BTCC az isten. Főleg 92-94-es időszak. KOMBI Volvo 850? Mond ez valamit?
Szal igen Pista, BTCC-ből is kérünk!

martianhellacopter 2012.04.18. 01:19:53

@Gee Halen: Mi bajod az új Indykkel? :) Nekem tetszenek. Sajnálnám, ha eltűnne a sorozat, de kb. transzformálódni fog megint inkább (még 3 évet tuti kihúz az IZOD-nak azt hiszem 2015-ig van szerződése, mint főszponzor).
A NASCAR az egyik legjobb széria, amit valaha kitaláltak. Valahol értem az európai ember "oválfóbiáját", elfogadni nem tudom, mert leginkább tudatlanságból ered a dolog (nem célom olcsózni senkit, félreértés ne essék). Óriási versenyeket produkálnak mióta a sorozat létezik.
Nekem pont az F1-gyel van tele a tököm, nem is igazán követem.

c 2012.04.18. 06:37:32

A 3SAT-on néztem ha tehettem. Talán 90-93 között.

sealard 2012.04.18. 06:51:57

@MrDellorto: mondjuk nem csodálom, a'sszem 96-ban nyert végre az Opel bajnokságot, annak ellenére, hogy a legvastagabb bukszájuk volt (de ez is csak valami halovány emlék)

sealard 2012.04.18. 06:59:48

@ommm: az nekem is megvolt, bennem leginkább az iszonyatos gumicsikorgás és és az égett gumi szaga maradt meg, és a mai napig idült függőséget okozott :D Apropó, a Krasznai-féle Kamion sztori neked megvan?

sealard 2012.04.18. 07:07:24

egyébként tudja valaki ki volt a DTM egyetlen női győztese? :D

protézisesh 2012.04.18. 07:28:21

én 39 vagyok, és tizenévesen néztem a DTM-eket. Sajnos a magyar futam kimaradt, a Hringen én is csak kamionversenyen jártam, igaz kétszer (háromszor?) is.

Viszont én annyira beleszerettem a 155-ösbe, hogy amint pénzem lett, egyből mentem venni egyet. Azidőtájt országjárós munkám volt, és akármelyik kereskedésben megláttam egy 155-öst, azonnal mentem megszaglászni. Anyám, annyi hulladék romot, amennyit én láttam... Szénné tuningolt, porrá tört, levetett öreg boyracer autókkal volt tele a piac, így amikor megláttam az utolsó gyártási évből származó, akkor 4éves, egygazdis, magyar gépet, szinte alku nélkül hoztam. Volt azóta gyorsabb autóm, volt kényelmesebb, csendesebb, de élvezetesebb egy sem.

Titokban azóta is egy Alfa Romeoról álmodozom...

protézisesh 2012.04.18. 07:30:38

@sealard: Persze, Ellen Lohr. Ronda szemüveges német nő, de jól kente a Mercedesnek. Ez kérdés?

sealard 2012.04.18. 07:41:44

@protézisesh: na ilyen gyors válaszra nem számítottam :D egyébként ne túozz, szegény még német viszonylatban is igen (khm) csúnyácska. De már alig várom a szeptemberi Bayerwald Classic-ot, kenni fogja az öreglány egy gyáriW108-cal.

bendix21 (törölt) 2012.04.18. 08:04:28

@martianhellacopter: Persze persze biztos az "európai" ember a hülye aki szerint az ovál pálya egy baromság!

datacom 2012.04.18. 08:34:58

A BMW akkortájt még adott ki limitált szériás autókat, pl: BMW M3 E30 Cecotto ;-)

Globetrotter2014 2012.04.18. 09:30:38

@Gee Halen: na igen, a wtcc/btcc-nél azért volt közösködés.

Az alapvető gond hogy a DTM/Nascar/V8 Star igazából prototípusbajnokság, a BMW F1 team sem hívta M3asnak a torpedóját, pedig a TDM 3asnak sem lesz több köze hozzá.

A hagyományos túraautónál azért van köze az autóknak az eredetihez. (LEgalább is remélem, Ugye? :))

@losonczielvtárs: sok időt eltöltöttem a digók között, egy emberrel sem találkoztam aki nyíltan fel merte volna vállani hogy Berlusconira szavazott, mégis mindig ő volt kormányon... :)

@1kutya: semmi epe(kedés), eccerűen nem szeretem ha megvezetnek (és ez párosul némi konteós hajlammal :) ). Nó hárd fílinx? :)

ommm 2012.04.18. 09:31:20

@sealard: Persze, az is, ahogy kizárták.

stig 2012.04.18. 10:16:21

@nikó 78: nem tudom miről beszéltél a hozzászólásoddal miszerint a nullának nevezhető gyártók között az Audi a No. 1, mert szerintem mióta kiszálltak a rallyból azért jó néhány dologgal foglalkoztak.

198-89 Trans-Am és IMSA Amerikában
'90-es évek a cikkben is említett DTM, bajnoki címekkel,
majd néhány év szünet után újra visszatért oda ugyebár a mai napig ott van...
és akkor még a Le Mans-i versenyről, illetve sorozatról még nem is beszéltünk

De ha csak a rallyra gondolsz, ott sajnos tényleg nem szerepelnek, de gondolom ennek számtalan oka van, az Audi mint termék pozícionálásától kezdve, a többi sorozatban való részvételen át, a tv-s közvetítésen keresztül egészen a a megváltozott elképzelésekig.

valerossi46 2012.04.18. 10:29:44

én 21 vagyok így sajnos nem láttam ezeket a versenyautókat élőben versenyezni:(((
szerintem a mai DTM autók nagyon szépek, de a futamok elég unalmasak.

Globetrotter2014 2012.04.18. 10:47:31

@valerossi46: mivel az akkor i kasztnik kicsit biztonságosabbak voltak mint az F1esek, olyan karambolok voltak mint sehol máshol.

Volt egy rajt aminél a fél mezőny elszállt. :(

@Oscee: az ovál élőben jó, mindent látsz és a sokkal több a meccselés. TVben viszont nem jön át jól. Ez is az oka hogy hány ember követi TVben az indyt (akárhogy is hívják most) és az F1et...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.18. 11:03:12

Huhh, nekem teljesen kimaradt ez a szakág valamiért, de ezek a bestof videók szenzációsak...

Oscee 2012.04.18. 11:13:49

@ZF2: hat nem tudom, en 5-6 eve nezek oval versenyeket, NASCAR a tv-ben is izgalmasabb, mint az elmult 5-6 ev F1 futamainak nagy resze (es nem, a Vettel dominanciaval semmi gondom nem volt :). A kozvetites is sokkal minosegibb szerintem, talan annak koszonhetoen hogy a kozvetito tv tarsasag maga csinalja.
Viszont az se teljesen igaz, hogy eloben mindent lat az ember, voltam mar NASCAR futamon es volt egy pici palyaszelet, amit nem lattam az infield miatt. Vagy kozel ul az ember az akciohoz, kozvetlenul a palya melle, vagy tavolabb a magasba es akkor atlat a tuloldalra is.

btw az Indy iden kicsit szakit az ovalokkal, 16 futambol csak 5 lesz ovalon

protézisesh 2012.04.18. 11:20:17

@Oscee: Nascar-ról érdemes megnézni a Top Gear S18E3 (asszem) adását, ahol Richard Hammond él végig egy versenyhétvégét, illetve utána vezet is nascar autót. Súlyos műfaj, az biztos. :)

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2012.04.24. 20:31:04

@Oscee: "btw az Indy iden kicsit szakit az ovalokkal, 16 futambol csak 5 lesz ovalon "

Nem idén, már évek óta ez a tendencia. Mármint az oválok kiszorulása versenynaptárból. Am az utolsó olyan szezon, amely kizárólag oválokból állt a 2004es volt.
süti beállítások módosítása