Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

A Lada, amitől félnek a BMW-k

  2012. március 31. - ZáchDani

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Nyolcezer köbcenti, egy henger
2013-10-23 12:13:11

Mai nagyképes anyagunk nem lehetne teljes, ha nem elevenedne meg legalább egy a Mezőkövesdi Mezőgazdasági

Egy átépített Ladán mindenképpen megakad az ember szeme, pláne ha az a Tuning Show első olyan autója, amelybe be is ülhetett. Teljesen más világ ez, mint a központi standon bőgetett Koenigsegg, és a mellette tanácstalanul toporgó riporterlány – de erről majd később.

A gyorsulási versenyekre épített háromajtós Samara egy olyan emberé, akinek a családjában összesen tizenhét példány fordult már meg ebből a típusból az utóbbi évtizedekben. Ó, Istenem azok a feledhetetlen samarás beszélgetések a családi nyaraló verandáján. Károlynak eddig csak kettő vagy három jutott az oroszok első fronthajtásosából, de a hagyomány az hagyomány. Mivel versenyautóról van szó, a drag-Samara utasteréről nem érdemes sok szót ejteni. Ez egy kibelezett kaszni, így elég tágas, a műanyagok nem öregszenek benne. A szükséges műszerekkel és kezelőszervekkel, sportülések előtt fém pedálokkal, és persze hátul bukócsővel megteremti a sportember számára megfelelő környezetet.

A futómű szintje változtatható. A megfelelő tapadás érdekében emelni lehet a Samara fenekét, így a súlypont az első kerekek felé helyeződik, a megállásról pedig négy tárcsafék gondoskodik. A fékrendszert teljesen átépítették. Hátul a Samara első fékei vannak, elöl pedig más Ladák nagyobb féktárcsái.

A 40 ezer kilométert futott motor a Lada 2110-ből érkezett, gyárilag tizenhat szelepes és befecskendezős. Eddig egy turbóval hajtották, úgy körülbelül 180 lóerőt tudott, most viszont kétturbós és 300-320 lóerőt, illetve 12 másodperces legjobb futamidőt várnak tőle. Időközben felkerült a gigászi intercooler és egy olajhűtő. A blokkban is megváltozott egy-két apróság. Például az Audi kétliteres TFSI motorjának hajtókarjaira és dugattyúira cserélték az eredetieket, a két IHI feltöltő is egyezik azokkal melyeket a németek használnak, ám a főtengely a jó orosz eredeti.

Nagyon bírja az egyötös motor, mondja Károly, aki otthon azzal üti el az időt, hogy Toyota suprás barátaihoz hasonlóan őrülten reszelget valamilyen autót. Persze a ladások élete nem olyan könnyű, sok benne a várakozás. Míg Japánból, Amerikából vagy Németországból hamar megérkezik, amit a kedves tuner-vevő kíván, addig az oroszokkal elég sok a macera, az egyedi váltóáttételt sem adták túl könnyen. Megéri várakozni, mert a váltó így, teljesen átépítve elképesztően rövid úton jár. Élvezet lehet menet közben.

A versenyautó felkészítése még zajlik, vannak nyitott kérdések. A fennmaradó idő sem telik tétlenül. Károly másodprojektként, éppen egy Lexus LS400-ból származó V8-as blokk felhasználásával épít magának Suprát. Azon egy Eaton kompresszor lesz, hétvégi kirándulásokhoz a 400 lóerő is tökéletesen megfelel.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr574352272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

_____________ 2012.03.31. 19:14:26

Rohadt rusnya ez a Samara, de megy mint a távirat! :)

Dr. Robin Masters 2012.03.31. 19:21:08

Ezen a búcsúi bazáron valahogy ez tűnik leginkább célszerszámnak.

Paó 2012.03.31. 19:28:57

a tulajdonos arcát látjuk az utastéri felvételen? megér egy misét.
a Lada átépítése pedig minimum perverz. gratula.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.03.31. 19:32:58

Szép ez is, szeressük a Ládákat :)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.03.31. 19:33:33

Nekem nagyon tecc.

Az áttétel változtatásától nem fog rövidebb úton járni a váltókar, ezt azért megjegyezném. ;)

V12 Power 2012.03.31. 19:34:46

Én azt hittem, megtudhatunk valamit a feltöltésről, vagy legalább egy használható kép lesz a motorról, hogy ha már elmagyarázva nincs, legalább lássam, ki kivel van, de többszörösen csalódnom kellett...
Pedig szerintem nem csak engem érdekelne...

V12 Power 2012.03.31. 19:36:07

@Süni25: Igen, ez nekem is furcsa volt. De a zavarodott arcot látván csak legyintettem.

robian 2012.03.31. 19:59:10

(Dani ez a zakó egy tízest öregít, 42éves gondterhelt apukának nézel ki) viszont a 300 lovas samara az súúúlyos

tonalcar 2012.03.31. 19:59:22

A képen az Író Maga.

Mancs_ 2012.03.31. 20:19:15

Az utolsó képen az ülésben gondolom az író, mellette a tulaj :) (nem nem én vagyok a tulaj, csak ismerem az illetőt). A motortérről azért nincs kép, mert még félkész a dolog, de nem sok hijja van a dolognak ;)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.31. 21:04:10

Szent orult.

Sose ertettem mi abban a jo, hogy valami lassu dologbol orult penzek aran gyors dolgot faragnak.

m20b25 2012.03.31. 21:04:38

Jobb lenne, ha egy sima sedan lenne kicsit ótvarabb kinézettel. Még jobban lehetne vele büntetni a jónépet. ezerszer jobb, mint a Supra.

repecs 2012.03.31. 21:22:09

Pár kép sok szöveggel.

Videó?
Grafikon?
Gyorsulási idő?
MÉG MÉG MÉG műszaki infókat

Quattroman 2012.03.31. 22:41:09

@Mancs_:
addig félkész is marad amíg a turbók olajcsövei azzal a súlyos T-elosztóval a levegőben állnak rögzítés nélkül. (kinézetre is slampos) kb naponta fog eltörni.
az pedig az álmoskönyvek szerint nem jelent jót....

CsGergo 2012.03.31. 22:49:59

A samaraclub.hu fórumán találni néhány érdekes képet róla.Végre egy normális autó azon a kiállításon.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.03.31. 23:51:45

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Mert lassúnak látszik, és nagy kerek szájakat, meg megnyúlt pofákat hagy maga után, ahogy állva hagyja a csilli-villi konzumszarokat ;)

Ld. még egy Linux egy öreg gépen, ami szarráveri bootidőben a legújabb vasakat :D

Poita not Peter! 2012.04.01. 01:00:21

A lexus V8 kéziváltósítására is el lehet szórni annyi pénzt amennyit erre a samarára költött...

Riders74 2012.04.01. 03:53:55

Lehet hogy rusnya a csacsi,de pont ezért szeretjük!:D
A lassú dolgokból azért jó gyorsabbat készíteni mert meg lehet
vele lepni az embereket!
A YouTube-on van róla egy két kis videó!
Gratula Karcsi!:D

2108face 2012.04.01. 07:31:33

csak úgy özönlenek a kommentek :D

RangerJoe 2012.04.01. 08:10:25

Hát ez inkább tuning, mint az "Apa, vegyél négy felnit a béjemvére" többi lom.

stig70 2012.04.01. 10:22:14

@RangerJoe: teljesen igazad van ez az igazi tuning, nem csak a nagy felni meg a sok műanyag felragasztgatása.

protézisesh 2012.04.01. 11:03:19

@robian: (mint egy elb@szott petőfi: "mit keresek én itt?!")

Amúgy jó lenne egy olyan autóról is olvasni, ahol nem a tulaj által bemondott lóerők és x.xx másodpercet "várunk tőle" szerepelne, hanem fotó/videó, hogy x.xx időt MENT, illetve fékpadi mérés adatlapja, hogy keréken XY lóerőt MÉRTEK neki.

Ezek hiányában ez csak a fényezők-felnicserélők-kárpitosok ünnepe...

barlangi troll 2012.04.01. 12:28:58

ez a szamár nekem tetszik, ezeknek van fílingjük, nem ilyen csili-vili krómozott vackok.
A Zách Dani valami cefetül néz ki azon képen, mint egy 45 éves technikatanár az áltisiből :))))

Bambulka 2012.04.01. 13:16:05

Lada fékekkel hogy áll meg ? Kb. sehogy...

Gulyo 2012.04.01. 14:27:07

Biztosan megy mint a szél de ritka hányás egy autó ...
Inkább a BMW ( E34 ) :D

Berci 2103 2012.04.01. 14:57:45

@Gulyo: Nem hányás.A Samara széééép!!!

Grgabácsi 2012.04.01. 15:05:13

Na ez király gép, kár h a cikkben alig van fotó.

xenuka 2012.04.01. 15:33:28

a tuning motoron azért látszik hogy félkész, mert a turbó szívóóldala előtt nincs semmi még egy direktszűrő sem

de ennél a cikknél és a fotóknál az is sokkal többet ért volna ha a tuning kiállítás hostesseinek képeit teszitek fel

samot 2012.04.01. 15:36:09

Ezen csak mosolyogni lehet!Összebarkàcsolt fél Audi,fél Lada.Most akkor ez micsoda végeredményben?A levegöellenàlàsi tényezökröl nem is szolva!Ettöl félne a BMW?
Na ez a vicc a cikkben!

kombis 2012.04.01. 15:59:11

@bambulka:260-as hűtött tárcsás lada fék van rajta, fog az rendesen.
@samot: Audi TFSI dugó van benne, lada hajtókarral, mit nem ércc ezen? :)

kverti 2012.04.01. 16:10:45

Az utolsó képen a bácsinak mitől lett kétdimenziós az arca?

DuplaDD · http://napimereg.hu 2012.04.01. 16:13:17

Retro gép, retro búra... :D Nagyot néztem a srácon, hirtelen azt hittem valami odanyomott kartonpapír :DDD

gpek · http://www.gpek.hu 2012.04.01. 17:05:39

@_(*-*)_: A nagylátószögű optikától...

Riders74 2012.04.01. 17:06:49

Egyszerűen csak irigyek vagytok!:-)

rolls 2012.04.01. 20:35:48

Üdv!
Ezzel most nem tudok mit kezdeni, -ne haragudjatok!

Nekem, ha autó, akkor Totalcar!!!

Csak ennyi kellett volna előtte:

MICHELISZ:
WTCC Valencia- Warm up/Élő Eurosport 2.
Ma 09:30 - 10:00 WTCC Valencia- 1. futam/Élő Eurosport 1.
Ma 14:15 - 15:15 WTCC Valencia- 2. futam/Élő Eurosport 1.
Ma 17:00 - 18:00
Inside WTCC Eurosport 1.
Kedd 23:00-tól

Ennyi meg utána:
Michelisz egy 4. és egy 7. hellyel zárt ValenciábanMichelisz Norbert a 7. helyen végzett a túraautó-világbajnokság valenciai állomásának első futamán. Csapattársa, Wéber Gábor a 17. lett. A második versenyt utóbbi már a felvezető körben feladta, Michelisz viszont végül negyedik lett.

Esetleg egy ilyen:
www.blikk.hu/blikk_sport/galamb-matricat-kapott-michelisz-2084771

Vagy valami.

Bonyolult???

És akkor van helyette, hogy Michelisz egy (FUTÓMŰPROBLÉMÁS !!!!) : )) Volvo Laplandert tesztel, meg egész hétvégén fényképezzük és fikázzuk a Tuning Show hoszteszlányait. Meg heti merítés.

És akkor antiszociális-e vagyok?

Ha autó akkor Totalcar??? - frankón??
(ne haragudjatok, meg még én kérek elnézést...)

csillámpóni 2012.04.01. 20:56:00

Jó kis samara. És látom Art Garfunkel is ilyet vezet.

pudliho 2012.04.02. 00:26:09

Ahogy már más is megjegyezte nekem is érdekesen csengenek ezek a bemondásos értékek, hogy aszongya "körülbelül X lóerőt tudott ...Y-t várnak tőle" jól hangzik de ezt ugye bárki mondhassa!
Nincs a közelben ilyenkor egy cég ami konkrét érték mérő szerkezetet biztosít ? verseny meg ilyenek, érted nem szemre :-)

KariKa 2012.04.02. 03:15:42

Zách Dani egyértelműen több időt tölt el a zakója és a cipője kiválasztásával, mint autózással.
Ellenkező esetben tudná, hogy a váltóáttétel változtatása nem függ össze a váltókar útjával.

Te jó ég, hát hogy írhat le ilyet egy "szakújságíró"? Hát úgy, hogy nem újságíró, csak megint egy önjelölt nagyarc.
Hihetetlen dilettantizmus.

És ezt nem lehet mentegetni, ez nem helyesírási vagy stilisztikai hiba, ez elárulja, hogy nem ért az egészhez szart se.

KariKa 2012.04.02. 03:24:52

A szamár amúgy elég állat lehet, ha beindul. :)

Plumper_ 2012.04.02. 07:59:37

ez nagyon csúnya, de jópofa.
a maga stílusában tetszik.

zoutlodi 2012.04.02. 08:11:01

SZAKMAISÁG (ismét) = 0.0

Totalcar lassan inkább motoros és bulvár újság lett.

Azt hiszem lassan ideje továbbállnom, pedig tíz évig a kedvencem volt :((((

repecs 2012.04.02. 10:07:40

Norbiról nem kellene írni? Hihetetlen mélységekben a totalcar. szomorú vagyok.

www.blikk.hu/blikk_sport/michelisz-norbert-dobogora-szeretne-allni-2082711

www.blikk.hu/blikk_sport/galamb-matricat-kapott-michelisz-2084771

Már a bulvármédia is foglalkozik vele.

Totalcar miért nem?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.04.02. 11:03:34

"Például az Audi kétliteres TFSI motorjának hajtókarjaira és dugattyúira cserélték az eredetieket, "

Okéoké, csak innentől nem Lada.

Poita not Peter! 2012.04.02. 12:25:52

Nem tudom, hogy mit okoskodtok, hogy így nem Lada meg úgy nem Lada a blokk számít. Megnézhetnétek, hogy melyik 500LE feletti gépnek van saját hajtókarja meg dugattyúja illetve melyik 800Le felettinek saját főtengelye. Sok szakértő...

2108face 2012.04.02. 13:42:38

ha ódi motor lenne benne, akkor nem lada.
de mit kezdessz egy hajtókarral meg dugóval magában?, asztallábnak jó esetleg :D

Riders74 2012.04.02. 14:58:44

Mind ez egy szutyok Golf II-be lenne semmi bajotok nem lenne vele!
Kíváncsi lenék Ti mit raknátok össze kb.fél év alatt!?

karpi 2012.06.06. 21:00:59

Riders74. Ez egy teljesen korrekt kerdes. Az itt hozzaszolok 90% max a 2 labat rakja keresztbe fel ev alatt. A loero es gyorsulas ertekek azert hozzavetolegesek mert az auto meg nincs kesz! Megis, hogyan akarnatok lemerni fekpadon egy autot ami meg nincs kesz? Mekkora idiota emberek vannak ezen a foldon. Nem kepesek egy fel oldalas szoveget elolvasni es ertelmazni. Es igen ettol az autotol nagon sok felni valoja van egy BMW-nek mert a 300Le egy 700-750 kilos kasznit fog cipelni nem pedig egy 1,5-2 tonnasat. Szamoljatok tomeg-loero aranyt azt majd aztan lehet majd nagyokat nezni. Es mindaddig Lada amig Lada blokk van a motorterben.

tanyasivadparaszt 2013.04.14. 17:47:07

Azért utcán csak nem kellett volna ezzel a futómű és fék nélküli koporsóval rajoskodni. www.langlovagok.hu/html/galeria/7553_0.shtml

Lomha 8V 2013.04.14. 18:38:43

@tanyasivadparaszt: Nem helyeslem amit csináltak, mert nyilván nem 50-el mentek ugye, de remélem azért megmaradnak a srácok.