Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Miért dugtam kalapácsot a seggembe?

  2012. március 29. - Winkler Róbert Címkék: napirajz kerékpár winkler bringa bringaexpo merényi dániel custombicó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy 75%-os kör Stiggel
2014-03-27 07:15:56

Az új Audi S1 bemutatóján  jó kis betétprogramokat találtak ki az unatkozó újságírók ébren

Vegastól Santa Monicáig
2014-02-08 08:55:56

Megígértem Pistának, hogy szombatra összekalapálok egy posztot azokból a képeimből, amiket nem tudtam

A barna RX-7-es korábbi kalandjai
2014-01-04 18:36:41

A hevesi RX-7-es korábban Kecskeméten lakott, de Szolnokra már nem jutott el, mert kifogyott belőle a benzin.

Traktormúzeum, Csebokszári
2013-12-03 10:48:33

A Mazda3-asokkal megtett szibériai túráról már részletesen beszámoltam. Csuvasföld fővárosa, Csebokszári

20120303 134045

A múltkor a bringakiállításon jártam, a Hungexpón. Ott találkoztunk Merényi Danival, aki a maximalista elmebetegek klubjának doyenje, vagy nem is tudom, mije, a lényeg, hogy bicikliket csinál. Pontosabban vázakat. A kultikus Napirajz.hu alkotója az olasz Pegoretti manufaktúrában tanulta az ipart, és most Magyarországra visszatérve Miskolcon alapított saját műhelyt. A kiállításon az övé volt az egyik legszerényebb stand, egy kis szalonnapörc, lilahagyma és tepertős pogácsa mellett három bicikli, olyan másfél-kétmillió forint értékben. Elég szépek, bár nekem elég hosszasan kellett nézegetnem őket, hogy elkezdjem látni a szépséget.

Nézegettem az alkatrészeket, Merényi ugye csak a vázakat csinálja, olvastam vele néhány interjút, úgyhogy tudom: perverzitása a muffos vázak. Amit viszont nem értettem, hogy vajon mennyire jó, ha valakinek méretre csinálnak biciklit. Úgy értem, nyilván jó, de hogy mennyire? Lehet-e azt érezni? És ha igen, mekkora a különbség? Mint az 50 és a 100 Herzes tévé között? Plazma vs. LCD? Vagy a hifiben CD kontra bakelit? Rézkábel az ezüst ellenében? Egyébként is: hogyan vesznek méretet?

20120303 135816

Sok dolog nincs egy ilyen kiállításon, mind a mester, mind cégtársa, Somló Iván ráértek, bemutatták, hogyan kell méretet venni egy biciklihez. A magasságot értettem. A végtaghosszokat is. Az Iván, hozd a kalapácsot már kicsit aggasztó volt, de végül is érthető: a nyelét a seggembe húzva lehetett megmérni, hogy egy biciklinyergen ülve milyen hosszú a lábam. Azt viszont, hogy miért fontos, hányas lában van, már tényleg felesleges misztifikálásnak éreztem. De Grafitember megmondta: azért fontos, hogy ha a pedál a legelöl van, és kanyarodok, ne érjen a lábam a kerékhez.

20120303 135914

Mellesleg a biciklim, ami egy 15 év körüli Heavy Tools mountain bike, szintén valamennyire méretre van, hiszen hát vannak mindenféle szabályok a biciklivásárlásnál, és azokat annak idején teljesítettem. De régebben, amíg tényleg sokat bringáztam, főleg hegyen, meg árkon-bokron, tényleg gyakran éreztem, hogy valahogy nem tökéletes. Igazából kíváncsi is lennék, vajon tényleg akkora orgazmus-e egy ilyen +500 ezres, méretre készült bringa. És persze azt is megtudtam, hogy a Heavy Tools-om vázán az 520 nem a váz mérete, hanem a csőé, de hogy miféle skálán, nem tudom, mert centinek sok, collnak kevés.

Jelenlegi állapot vakuval

Na és most jöjjön a kérdés, amit igazából magamnak kéne feltenni. Ha mondjuk azt vesszük, hogy a Merényi Bicycles véletlenül tényleg készít egy milliméterre rám szabott bringát, vajon mikor készül el? Megelőzi-e a Szilvássy Pistike motorépítő Európa-bajnok által bő másfél éve készülő Vinum projektet? Pistike már a tavalyi Oldtimer Expóra is majdnem elkészült vele, de aztán közbejött az Asterix, meg Brad Pitt – ha valaki filmekben épít díszleteket, agy járnak az ügyfelei, mint én. Nemrég beszéltem Pistikével. Azt mondta, nagyon rajta van, de most Bruce van soron: Bruce Willis forgatja nálunk a Die Hard 5-öt, amit nagyon támogatok, főleg ha jó lesz. Csak ki tudja, mennyivel csúszik emiatt a Vinum.

 

Itt van még a Cougar, ami pont három éve van meg, és majdnem három éve lakik folyamatosan szerelőknél. A Cougar is majdnem kész, illetve a Cougar tényleg teljesen kész van. Csak a teljesen kész autóban beszart az új váltó, és Sabc egyelőre a műhely sarkában zokog. Sok szakértőt megkérdezett, kapott is tippeket, tanácsokat, mindent kipróbált, hiába: nincs kettes. A kérdés tehát, mi lesz a végeredmény, a hármas befutó? Megelőzheti-e a Merényi a Vinumot? Bejöhet-e második helyre Sabc és a Cougar? Mi van, ha a Die Hard után egész évben nem készül Magyarországon külföldi produkció, és Pistike mégis erőre kap?

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr634343245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

szabodzsi 2012.03.29. 15:29:18

Robi, most ez azt jelenti, hogy lesz egy Merényi bringád?

gatsy 2012.03.29. 15:31:24

Cougarral kapcsolatban a Tuboly testvérek voltak már?;)

fmorpheus 2012.03.29. 15:35:28

az 520 az mm és a hajtómű és felső cső közötti távolság

Winkler Róbert 2012.03.29. 15:43:51

@szabodzsi: Nem, csak úgy poénszinten szóba került, de ahogy a két másik projekt halad, simán előbb lehet.

pvitya 2012.03.29. 15:54:01

@robian: lehet nem sikerült túl jól a frizkó....

robian 2012.03.29. 16:01:47

@pvitya: valahol egy fodrász most pingvinezik...

Winkler Róbert 2012.03.29. 16:10:43

@robian: Perfekt, csak akkor még embargós volt.

robian 2012.03.29. 16:31:19

@Winkler Róbert: már az égéstérbe meg lett "szellőztetve", (verbálisan az egy héttel ezelőttibe), szerencséd hogy a Zách fodrásza nem ért rá...

Hurri Kán 2012.03.29. 16:37:56

Beszart a váltó? :(
Annyi írás volt már a Cougarról is, a váltó eredeti volt még benne, vagy azzal is foglalkozott már szerelő?

Winkler Róbert 2012.03.29. 16:39:04

@gyvy: Az a vicc, hogy a váltó már új, és működött is rendesen. Aztán meg nem.

Hurri Kán 2012.03.29. 16:41:37

@Winkler Róbert:
Tényleg furcsa így... Amerikából vetted, vagy itthon? Ha új, elvileg garanciális, gondolom, más kérdés ha Amerikába kell emiatt visszaküldeni, sokkal előrébb nem vagy sajnos. Remélem mielőbb megoldódik a probléma, gondolom már használnád a vasat :)

Rocko- 2012.03.29. 16:42:23

"mindent kipróbált, hiába: nincs kettes."
azt hiszem balázs vitya most nagyon röhög. :)

Winkler Róbert 2012.03.29. 16:54:24

@Rocko-: Na ja, de az enyémen nemcsak kettes nincs, hanem jószerével csak egyes van.

Rocko- 2012.03.29. 17:05:17

@Winkler Róbert: van egy erős tippem, hogy neked hamarabb lesz kettesed. :)

Acrocercops 2012.03.29. 17:06:15

Én amondó vagyok, ajatollahosodj!!

1kutya 2012.03.29. 17:08:14

@Winkler Róbert: az nem baj drusza, a faluban gyökkettővel még el lehet krúzolgatni vele és hesszelni közben a csajokat:)
de a szerkesztőségi gyorsulásira már ne ezzel menj!

visszakettopadlogaz 2012.03.29. 17:21:17

Ha nincs itt a bay areaban egy mukodo cougar valto a pick and pullban $100 alatt akkor sehol sincs. Hazakuldeni fedex el max $4-500 ( $1200 ert egy komplett autot hazahajoznak az LA - i magyar sracok

Winkler Róbert 2012.03.29. 17:26:09

@visszakettopadlogaz: Mondom, ez már egy új, Amerikából, jó is, egyelőre a széles szakmai közvélemény sem érti, miért nem működik.

monstertruck 2012.03.29. 17:26:53

500ezer plusz egy bringáért?
Tessékmondani az mibül van?
Viccen kívül viszont engem tényleg érdekelnének olyan dolgok hogy van e erre manapság fizetőképes kereslet ebben a hazában? Meg hogy eddig hány bicót adott el grafit idehaza?
Meg hasonló dolgok, egyáltalán hogy mivel tud többet egy ilyen bringa mint pl a majdnem 300ezres cannondale. Erősebb, könnyebb, több a garancia rá mint a cannondale-nél (lifetime).
Lehet elcsábulnék, mert én sem tescos hauserrel tekerek nap mint nap, de azért durva. Vagy csak nekem?

tonalcar 2012.03.29. 17:33:54

@Winkler Róbert: Kérlek>más f@szával verem a csalánt>legyen Merényi bringád, kérlek szépen, aztán lássam mozgásban, kérlek! :)

visszakettopadlogaz 2012.03.29. 17:41:05

@Winkler Róbert: Akkor ott valami trivialis gond lesz - hajra Cougar, egy biztatas sosem arthat.

visszakettopadlogaz 2012.03.29. 17:42:41

@monstertruck: Cannondale csinalt dirt bike ot is - ocskavas aron mennek a craiglisten, a piac megmondta mennyit er.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.03.29. 17:45:18

"a nyelét a seggembe húzva lehetett megmérni, hogy egy biciklinyergen ülve milyen hosszú a lábam."

Na én itt menekültem volna el!!!! :D

mv3 2012.03.29. 18:07:41

@Winkler Róbert:

Próbáljunk meg a nehéz pillnatokban is optimisták lenni: aegy fokozat van? Akkor ez most egy CVT-üzemmód :)

mlacko 2012.03.29. 18:50:47

@monstertruck: Ez a Karotta hangyásza bringásoknak. Nem sokan értik, de még ennél is sokkal kevesebben érzik hogy mire jó a tökéletesen az egyén igényeire szabott célszerszám...

foolproof 2012.03.29. 19:36:48

Robi, a váz kerül ennyibe v. a komplett bringa? Nem tudom, Yasec papó (Zügn Károly) rendel-e még Sopronban, de szerintem acélvázban (ha nem is muffosban) ő is tud egysmást, régen én is gondoltam egy "méretes" vázra, csak hát elgyávultam, de majd ha én is iszapszemű hürübürü leszek, beruházok egy montira.

Az árak egyébként teljesen EU-konformak, akiknek már a fizuja is az, nem csodálkozik, hanem műkedvel, és kész.

Winkler Róbert 2012.03.29. 19:48:38

@monstertruck: Egyelőre nem nagyon van fizetőképes kereslet, illetve nyilván van azért nálunk jó néhány ember, aki szarik a biciklizésre, de már csak azért is megveszi, mert mondjuk elmondhatja, hogy 800 ezer. Meg persze elég szép is az a néhány, amit kiállítottak. Csak hát ehhez kell a PR a miskolci műhelynek. És nyilván ennek a része volna, ha csinálnának egyet az én méretemben, én pedig elájulnék, hogy úristen, soha életemben nem tekertem még ilyet. Ahogy nyilván az is benne van a pakliban, hogy nem érzek semmi különöset.

drift 2012.03.29. 19:48:57

@monstertruck: Volt már rajtad szük, bő nadrág?
Szerinted melyik a ,,jobb" egy konfekció Hugo Boss öltöny vagy a melyiket a méretedre csináltatsz?

Winkler Róbert 2012.03.29. 19:49:58

@foolproof: A komplett, azt nem tudom, külön vázat árulnak-e, és mennyiért, gondolom, igen.

Gzula[HUN] 2012.03.29. 19:55:42

Türelmetlenül várom már a Virágot!

Krisi 2012.03.29. 20:09:56

bazmeg, lesz Die hard 5! a mai napomat ez a tény tökéletesen feldobta :)

foolproof 2012.03.29. 20:22:50

@Winkler Róbert: Ha telós(FOX, RS stb), full XT/XTR cuccok + egyéb nyalánkságok befigyelnek, meg nem nagyon nehezebb 10 kg-nál,(ha a váz nem drágább 2-250e.-nél, akkor ez könnyen összejöhet) gyakorlatilag kommersz áron van egy egyedi bringád. Más kérdés, hogy ez egy életre szóló befektetés is, mert legfeljebb a fiad/lányod/unokáid fogják igazán értékelni rajtad kívül v. keresned kell egy testdublőrt:-)

csipy31 2012.03.29. 20:33:41

Hát igen, én is sírva fakadnék egy szög egyszerű váltótól hogy nincs benne kettes. Vajon mennyi oka lehet :) Mondjuk bonyolult is mérni egy nyomást rajta nagyon.

w a s d 2012.03.29. 21:00:03

@mv3: CVT? Nem inkább NVT (non- variable transmission)?

nem kéne... 2012.03.29. 21:20:19

@csipy31:

történt ilyen, de nyilván ezt te is tudod.

betm3n 2012.03.29. 22:06:31

a Dani gyárt vázat külön is, ha akarod.
a muffos vázaknak meg van egyfajta kultusza, de a technika természetesen (?) már régen túlhaladta ezt a gyártási eljárást.
de sokan rajonganak érte, a klasszikus kiállása a nagy kézimunka-igénye, és a retro-feeling miatt.
de inkább azt mondom turni kell Devecserben a lomis dzsiplomatáknál egy régi Colnago-t/Pinarello-t tizenöté' és jó vagy.

yenoee 2012.03.29. 22:16:25

@betm3n: A Pinarello az a női vázas?

dhrbikes 2012.03.29. 22:22:44

Na bringa, végre értelmes téma! :)
Télen összetúrtam magamnak egy bringát, részben használt, részben új, de raktár mélyéről előásott cuccokból. 11 kg lett, alig volt több mint 100e Ft, és az alábbi cuccokból áll: 99-es évjáratú hibátlan S-works váz, RS jett XC villa, ritchey kormány, deore fékváltókar és váltók, race face hajtómű, Continental kevláros Race king külsők, Crossmax kerekek (v fékes, azért adták el). Na most ehelyett hasonló tudású új bringát 300-400 között vehettem volna, igaz azok már tárcsafékesek, megtehettem volna, de semmi okot nem találtam rá, hogy új legyen. És ez is custom :)

dhrbikes 2012.03.29. 22:24:19

@yenoee: Nem, csak hülye neve van, mint az IKEA-ban a Fingal széknek :)

Alf (törölt) 2012.03.29. 22:46:04

@monstertruck: Apósomnak kb 800.000 volt a bicója, pedig az egy ATB és mégcsak nem is karbon,de természetesen egy tömegcucc.

Merényi pedig egyesével csak neked méretre és a te igényeid alapján gyárt vázakat.

Ez egyfajta luxustermék, melynek exkluzivitása adja meg az árát.

Mellesleg ahány egybenyakú nagyautós maffiózó és / vagy korrupt politikus / ún. vállalkozó hasít országunk útjain többtíz-százmilliós autókkal, azt kell mondanom, nem a fizetőképes kereslettel van a baj, hanem a kultúrával.

nagy__mate 2012.03.29. 22:49:29

A vázak külön ilyen 250-280 körül vannak Merényinél. Kb. szerintem annyi idő alatt van meg ,amíg a diffi érkezett a Cougarhoz...

yenoee 2012.03.29. 23:01:17

@dhrbikes: hülye vagyok hozzá, de úgy hallottam, a bicajos szerelvények esetében igaz a mondás, hogy ezekben még vót anyag. Azaz nagyjából az általad említett évjáratú cuccokban - később a tartósság hátrébb szorult.
Remélem Yasec üzemelni fog még, mire elnyűvöm a mostani összeállításomat - ami nyilván addigra jöhetett össze, mire már nincs időm egy lájtos karikát se menni, csak az igény volna meg rá - mer tetszene egy váz tőle valamikor. Illen Grafit-féle meg azért, mert egy országúti bringánál kevesebb szép tárgyat tudok elképzelni a világon, kár hogy felénk utak nincsenek túlzásban hozzá.

gjoczy 2012.03.29. 23:14:32

nem az a baj hogy ilyen hülyeségre mint egy egyedi bicikli kidob valaki 500 ezret, hanem hogy egyszerű dolgozóként én még a 200ezres LPG-t se tudom megfizetni egy összegben, pedig lehet hogy többet dolgozom Miskolcon mint ez a vasparipa gyártó.
Lehet hogy hagyom a francba az ajtó és ablak gyártást és nekiállok asztalosként faautót gyártani, winklerék meg bemutatják, cikkeznek róla, ha egy kis szerencsém van valamelyik gazdag sznob még meg is veszi...

Pierr Kardán 2012.03.29. 23:24:00

A Merényi féle millás biciklire lehet lopás CASCO-t kötni? Vagy mindig viszi magával a yuppie tulaj a tárgyalásokra?

Alf (törölt) 2012.03.29. 23:38:14

@gjoczy: ne hidd azt, hogy olyan vígan eléldegél belőle. Kemény, áldozatos munka ez, egy váz hónapokig készül és 2-300 ezer anyaggal...

ne rá irigykedj, hanem a pár mások munkáján magát megszedő milliárdosra...

tibidanny 2012.03.30. 00:04:46

Robi,
mikori a jordan-ed?
mi a pontos neve? koszi :)

Főtruista 2012.03.30. 00:42:06

Hát a méretre szabásról annyit tudok mondani, hogy a minap vettem elő idén először a játszós (MTB) bringámat, és valahogy sehogy sem akarta kiadni - nagy emelkedőkön emelgette az orrát, nagy lejtőn nem bírtam rajta rendesen hátrahelyezkedni,és az egész olyan kifeszítetten,kelletlenül viselkedett a kanyarokban-arról nem beszélve, h a teló és a gumi nyomásával is hiába mentem rá a kitapasztalt optimális értékekre, tök kelletlenül mozgott, ill. a pedálozás a holtpontokon az SPD ellenére sem ment igazán folytonosan.

Ekkor jöttem rá, hogy a 2 centit hátranyúló merev nyeregcső van a gépen (a custom rugós egyenes), amiben bilincshez képest ugyanott van a nyereg,mint az egyenesnél.

Előretoltam azzal a 2(kettő) centivel, és azonnal élni kezdett a masina, én pedig végre élveztem a bringázást - leheletfinoman működő telóval, fordulékonyan ficánkoló vázzal, nagy lejtőkön magától értetődően nyeregre hasalva, kaptatókon akár 1-ig is magabiztosan visszakapcsolva, bukkanós visszarúgástól mentes, hatékonyan húzható-tolható pedálokkal :)

Rocko- 2012.03.30. 07:04:44

@Pierr Kardán: persze, be kell diktálni hozzá a rendszámot.

betm3n 2012.03.30. 08:34:25

@yenoee: attól, hogy Pina van a nevében, még nem női :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.03.30. 10:38:32

@Winkler Róbert: épp csak a lényeget nem írtad, automatát kap, vagy belehákoltok egy ötgangos toploadert valamelyik mustangból? :)

gatsy 2012.03.30. 10:49:56

@Winkler Róbert: most komolyan kérdezem, a Tuboly testvérekkel konzultáltatok már váltó ügyben? Nem akarok linket írni, de elég egyszerű rájuk találni. Vnyócban nem sokan vannak jobban itthon otthon:)

traxx 2012.03.30. 11:50:36

Véleményem szerint igenis sokat számít egy versenyre szánt bringánál, hogy a te méretedre van elkészítve. Bár már régóta nem versenyzem, mindig is szerettem volna egy ilyen személyre szabott vázat. Ismerős érzés, amikor érzed, hogy bár jó ez így, de sokkal jobb lenne, ha 2-3 centivel arrébb lenne valami.
Bár 10 éve máshol ez 80-90 ezer volt. Szóval tök jó, meg sok sikert a srácoknak, de nem ők az egyetlenek(vagyis ebben a gazdasági helyzetben már lehet, hogy igen).

Winkler Róbert 2012.03.30. 13:44:12

@Make Valamit: Automata, 3 gang, overdrive-val.

gjoczy 2012.03.30. 18:56:23

@Alf: Félreérthető voltam.
nem a bringa gyártó srácra irigykedem. sőt nem is irigykedem, csak keserű dolog megemészteni azt hogy amig az egyik dolgozik mint a hülye,és nem halad 1ről a 2-re. addig a másik azon tördeli a kezét hogy mi a frászt vegyen még amitől egyedi lesz.

rbalint88 2012.03.30. 22:02:21

@foolproof: azt ugye tudod, hogy a 2012es kisker ára egy XTR kerékszettnek 460ezer? nem vicc! és akkor még vegyél váltót, féket, hajtást...

brob 2012.03.30. 22:37:52

@Make Valamit: toploaderben nem csak 4 sebességes volt, ha jól tudom, az 5-ösök már borg warner-ek, illetve tremec, de javíts ki ha tévedek:)

brob 2012.03.30. 22:39:33

@Make Valamit: úgyértem, hogy toploaderben max 4 sebességes volt...

tamáskodó 2012.03.30. 23:09:32

No igen, egy bringánál nem olyan fontosak a szabályok, igaz? Pedig pont olyan, mint az autó: a tiéd, neked készült (?), te használod. Csak ezzel nem lehet gyorsulni, vakítani, driftelni stb.

Mert bringa.

Ettől még ugyanazok az elvárások, mint egy kocsinál: megbízható legyen, kényelmes, gyors, olcsó, tetszetős.

A lelke ugyanaz, mint az autónál: a motor! (vagyis: te magad) A kasztni (váz) is fontos, meg a kis bizbaszok (kiegészítők), csupán a felhasználás módja, ami különbözik: előbbinél a gép dolgozik, míg a bringát te hajtod. Kényelmesek vs sportemberek

Az érzés ugyanaz.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.03.31. 07:22:24

@brob: Benéztem, azok már tényleg Tremec váltók voltak. Közelebb állnak a szivemhez a Chrysler termékek, ott évjáratra megmondom melyik kocsi kapott nyomógombos, melyik kormányváltós TorqueFlite-t :)

- Szerzet - 2012.03.31. 15:34:07

Azt hiszem, lassan el kell felejteni azokat a szórakozási formákat, amihez benzin kell.

monstertruck 2012.04.01. 23:51:47

@- Szerzet -: Ja, de ahogy nézem lassan a nem benzines szórakozási formák se lesznek olcsóbbak. Kivéve persze ha beéred a praktikeres akciós kínai csudákkal, mert én el nem hiszem hogy milliós bringákra tömegkereslet volna. Lesz néhány jól kereső autós újságró akik megveszik, mint a winkli, meg tán a csikós is ilyet vesz karácsonyra a gyerekeknek, ezenkívül nem tudom hogy van e az országban tíznél több ember aki vesz is ilyet.
Aki meg tudná venni abból több is van.
Mindenesetre szurkolok grafitnak hogy beinduljon a bolt.

mv3 2012.04.02. 07:51:25

@w a s d:

Nem, direkt a fokozatmentes váltóra gondoltam, mert bár teljesen más az elv, csak ugye most Robinál 1 igazán használható fokozat van, tehát a cvt váltóhoz hasonlóan, nem jön létre igazi fokozatok közötti, valódi váltás, így gondoltam, örüljünk annak az egy fokozatnak (mégha erősen korlátozottak is miatta a lehetőségek). Jó, így már nem vicces :o)