Búcsúzom tőled

  2012. március 25. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta e28 518i tcflotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a



Csikorgás, csikorgás, csatt. Így kezdődött az a napfényes, de hűvös szeptemberi reggel, amikor szertefoszlott az álmom, hogy hagyhatom tisztességben megöregedni az autómat. 518i-t, 1984-ből. Pedig azt szerettem volna, ha kellemes rozsdapöttyökkel, de a tartóelemek épségét szem előtt tartva, tisztességben öregszik meg, megmarad a patinája, a bácsis horpadásai. Ennek vége, a fehér Fordban ülő végzet asszonya pöröllyel verte szét az autóm békés nyugdíjas éveit. 

Árpád, te átkozott szabotőr, ki ilyen képeket tudsz fotózni, köszönöm


Pedig nem jöttem gyorsan. És mindig világítok, még cikket is írtam róla. A BMW pedig, főleg ez a rémesen alulmotorizált példány, mint tudjuk, gyors, a céges gyorsuláson se kaptam 3-4 mp-nél többet Danny 1,3-as Swiftjétől, hogy Prokee Fiat-motoros Trabantjáról ne is beszéljünk.

Sárvédő, ajtó, díszléc sérült, pedig előtte szép, patinás volt

 

Bírósági ügy lett az esetből. A felelős a másik fél lett, de a biztonság kedvéért a Budaörsi Városi Bíróság dodonai ítéletként engem is megbírságolt, mondván: kereszteződésben előztem. Ez később, a pénzek elosztásánál kap majd jelentőséget. A jogi hercehurcához sok kedvem és időm nincs, mert ha kezdeném, onnan kellene kezdeni, hogy a rendőrségi jegyzőkönyvben miért nincs benne, hogy kifordult elém. Nem.

Látni se bírom

Inkább így jártam a kocsival télen, és vártam a csodát, hogy hátha megoldódik. De ugyan mitől oldódott volna meg? Magától nem szokott begyógyulni a seb, ha a vasba marta az ellen. Úgy parkoltam, hogy a szebbik felét lássam, ez volt a vigasztalásom. Ennyit tudtam tenni, nem venni tudomást.

Hiába mondtam, hogy az autó jó, fel lett újítva, a biztosítót nem érdekelte különösebben, csak a huszonhét éves, rozsdapöttyös vackot látták meg benne, ami éppen törött is. A gyári kompressziót, az új futóművet, a kicserélt üzemanyag- és hűtőrendszert, a felújított elektromosságot, kuplungot, kipufogót és milliónyi apró, adott esetben soktízezres alkatrészt sajnos nem. Rolling restoration.

Szépek a vonalai

Vittem számlákat annyiról, amennyiből mások új, műanyag lökhárítós, plüssös, ejjbíesszes, éerkondis autót vesznek, az se érdekelte őket. Küldtem hirdetéseket a világból, elmagyaráztam, hogy ilyen autó nincs sok, mert ez nem hathengeres, csak négy, abból viszont az erősebbik, van benne kipufogógáz-visszavezetés, injektor, ötfokozatú váltó, nyitható tető, és elektromos tükör – igaz más nincs - de nem.

Aztán januárra nagy nehezen megállapodtam a biztosítóval, savanyú 153 ezer forinttal távoztam a kasszától, ami az eredetileg kialkudott összeg fele, hiszen engem is megbírságoltak, tehát hibás vagyok – szólt az indok. Kamatokkal együtt 153 ezer. Na, hírhedt alkukészség, hol voltál, mert velem nem, az biztos.

Azon morfondírozom, ebből mi lesz vajon

Itt ültem a vécén, ahol most is, és számolgattam. Ha kijavítom a törést, az talán megvan ennyiből fényezéssel, olcsó helyen, számla nélkül, de más lesz a színe, ami tönkreteszi a youngtimer-élményt, hiszen 27 éves napszítta zöldmetált nemigen lehet fújni.

Amíg nem volt törött, ez volt a legrozsdásabb része

De közben azt is tudtam, hogy a lakatolás réme fenyegetően közeleg. A sérült oldal belső felén ott éktelenkedik a rozsdakupac a torony tetején. A két küszöb is csereérett. És az se tett jót, hogy a telet végigjártam vele, ahol lehetett, a törésnél bement a sólé. És körben, szinte minden elemen bácsihorpadás, hiszen bácsis autó volt. A köténylemez alja hullámos, a csomagérben beázásilag vakrozsda. Az ajtók alján is kis pöttyök jelzik, hogy itt bizony volna tennivaló. A taposólemez viszont jó, ahogy a kocsi alja is. De a sárvédőívek elöl megkapták a magukét meg jobb hátul is.

A biztonsági övet nem pucolták, így nem tekerte vissza rendesen, és odacsapkodta az ajtó ás az oszlop közé. Az eredmény: fényezendő ajtó
 

Az összes kilincs körül lekopott a lakk, a kulcsnyílások alatt a kulcs verhette le. A csomagtértető karcos, a motorháztető foltos, mintha tévedésből fagyállót töltöttek volna az ablakmosó helyére. Viszont az illesztések szépek, a fénye most ugyan kopott, de egységes.

Csikóst, Prokee-t, Viktort, Bandit és Sabcot faggattam, mit tegyek. Nagyjából három, jól különválasztható megoldás körvonalazódott.

Aztán egy taxis is nekem jött, jól elgörbítette a lökhárítót, nála már nem kínlódtam papírokkal


Bandi:
lakatoltassam ki az alját, hiszen az elmúlt időben úgyis megvettem hozzá szinte minden karosszéria-elemet, ami éppen raktárpucolásilag akciós volt valamelyik cégnél. Fújassam körbe az alját, és járjak vele így. Mike Sander's persze, ha télen is menne, és menne.

Ekkor lesz egy használható, nem rozsdás, de kétszínű autóm, aminek kopott a lakkja, foltos a motorházteteje. És elég rá a pénz, amit kifizettek, hiszen már előre bevásároltam egy rakás cuccot.

A foltos motorháztető

Sabc: szedjük szét megint az egész kocsit. Belteret, a tetőkárpitot, műszerfalat, motort, váltót, üzemanyagrendszert, üvegeket, ajtóborításokat, elektromosságot, hajtásláncot, az összes krómot. Annyit hagyjunk meg benne, amivel fel tudjuk tolni a trélerre, és teljes lakat, minden sarokba benézés, teljes külső és belső fényezés, majd összerakás. A szétszedés egy hét, a restaurálás két (hat, húsz) hónap, a fényezés se megy szempillantás alatt, a nyárnak hamar vége, sose lesz autóm.

Hónapokig tartó szívás, mire összeáll, mire nem zörög a kárpit, mire minden repedt szilent kicserélődik megint. Ekkor volna egy cápabéemvé alakú szobrom, amit félek kivinni az utcára, esőről szó sem lehet, nemhogy mínuszokról meg hóról. Az összeg bőven hétszámjegyű, még így is, hogy a kasztni lényegében körben már rendelkezésre áll. Ennyim egyszerűen nincs rá, se pénzem, se időm.

A sokkal szebb kis kötény akkor érvényesül, ha nem görbe

Viktor, Csikós és Prokee: vigyem el lábon a lakatoshoz, mondjam meg, hogy mit kell megcsinálni rajta, és kérjek egy teljes fényt rá, ha zavar, hogy foltos. De ne bontsam szét. Semmiképp se. Az összeg a kettő között lesz valahol, tehát párszázezret (2-3-4-5?) nyilvánvalóan bele kell tenni, ami rettenetesen fáj ugyan, de nem eleve reménytelenül megugorhatatlan, hiszen nem az ablakon dobom ki a pénzt, csak itt nem értékvesztésben manifesztálódik a kiadás, hanem tényleg ki kell fizetni. Tudok spórolni valamennyit, ha kicsit megbontogatom, mondjuk kiveszem az üléseket, a szőnyegeket, a lökhárítókat, de ennél jobban semmiképp.

Vigyázz, felületinek tűnő rozsda, megvizsgálandó

Állok, számolgatok, és nem látom, melyik az én utam. A két drágább lehetőség helyett már az is versenyképes, ha kintről hozok egy másikat, ami ugyan nem egyszerű, de mivel az enyémben minden új, csak a rozsdamentességre kellene figyelnem, és egyszerűen átpakolni a belét. Még regadóval együtt sem reménytelen. De itt felrémlik a bontott cuccok tárolásának költsége, és helyigénye, a párezer forintonkénti odaszaladgálás, darabonként üveget meg tükröt eladni, aztán vasba vinni a kasznit: ez nem nekem való, akinek karácsonykor lett élete első crovakészlete, garázsa, szakértelme pedig nincsen.

Csabi látta az autót tavaly, a törés nélküli lakatolásra vállalta, de idén térdműtétre készül, így eléggé feltorlódott a munka, mindent befejezne, mielőtt befekszik a kórházba. Megmutattam egy másik lakatosnak is Pesten, ahol Bandi autója készül, de ők sem tudják a nyár előtt vállalni, a műszaki viszont áprilisban lejár, tehát valamit kezdeni kell vele, mert szerintem így nem vizsgaképes.

Ez az autó nem tud ilyet, a csíkok már ott voltak


A héten felhívtam Csabit megint. Elhalasztották a műtétjét, van pár hete, akár bele is férne az időbe, vigyem. MOST. Most szombat este van, legkésőbb kedden vinnem kell neki az autót. Szétszedjem, ne szedjem? Mit kérjek tőle? Ja, és fényezőm sincs még. Nincs idő gondolkodni, dönteni kell. Azonnal.

A zajcsillapítót is be kell szereznem valahonnét

Szeretem ezt az autót, de szobrot nem akarok belőle, arra vannak ennél alkalmasabbak is a világon, ennyiért, többért vagy kevesebbért. Én ezzel járni szeretek, és örülök minden megtett méternek vele, a tohonyaságának, a ladahangjának, a szervótlanságának, a nagy üvegfelületeinek. Szeretem és nem hagyom elpusztulni.

Az utolsó meghitt pillanatok

Élvezzék a galériát, a zseniális Zirig Árpinak ismét elsült a gépe. Méltó búcsú ez a két közösen eltöltött évtől, amit együtt harcoltunk végig szegény öreg kisautómmal. Ilyen, amilyen most, öreges, bácsi-horpadásos, ugyanis sosem lesz többé. Helyette lehet foltos, lehet egyszínű, ami pár év múlva csipásodik, de eredetiségében megkopott nem lesz többé.

Merre tovább?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr364337866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dol86 2012.03.25. 20:59:37

Nem értem ezt a "szobor lesz belőle" nem is tudom mit. El kellene már menni pszichológushoz, hogy kinevelje már az emberekből.
Hát ha felújítom két millióból az nem ugyanaz, mint ha vennék két millióért egy mondjuk 4 éves Astra/Fábia/Fokus/stb.-t.
Jó nem tud annyit, de cserébe egyedi, és olyan amire vágyom és jól érzem magam benne. Miért kell szoborrá avatásként megélni?
Annyiszor le volt már írva, hogy csak addig autó amíg használják, meg bla bla. De ez a lényeg.
Persze ha Bugattid, sirály szárnyasod, egyéb "műkincsed" van az más. Na de az rozsdásodó állapotban is szobor nem? Az befektetés.
Ez ha már összetört akkor befektetés nem lehet, akkor miért lenne szobor.

Bende Tibor 2012.03.25. 21:00:11

@subtotal: Ilyet sose vennék meg, de beteszem a figyelőbe, hátha eladja belőle a fordulatszámmérős műszerfalat, meg a zöld üléseket.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.25. 21:01:30

ma nem keresek megyek aludni:-)

Ádi F. 2012.03.25. 21:03:02

A helyedben a Viktor, Csikós és Prokee által kijelölt utat választanám (persze nekem így igazán egyszerű...) és vinném Csabihoz. Nem lesz sok(k), kezdj bele, élvezd a vekni kenyér falatozását és utána élvezd a cápát! Ne féltsed az autót, vess véget a bácsiautós jellegének! :-) (Talán így talán többet is fog érni.)

korzo 2012.03.25. 21:08:43

@Bende Tibor: Több mint 7 éve volt olyan 150ezerbe, a 2 javítóívvel és a (Klokkerholm) sárvédővel együtt. Itt vidéken helyi szakemberekkel, okosba'. De nekem lyukas volt a csomagtartó alja is. Mondjuk a kasznis srác aranykezű, ma már nemigen tudnám rávenni egy ilyen "rozsdaboglyára" (c:
A felni ízlés kérdés. Azért a Ronal Turbo lesz rajta, mert az 6" széles. Amivel vettem az 5"-os, az eredetije meg 5,5"-os lenne. De van itthon hozzá ezeken kívűl még két féle gyári alum, szóval majd válogatok, ha kell. Hiszen tudod: a saab alufelnik a legszebbek a világon.

korponaiz 2012.03.25. 21:12:41

Ha szereted akkor lakatolni kell. Nekem volt egy E21 320-m sajnos eladtam, máig bánnom, most egy géasztrám van sajnos.
Ha lakatolod, mivel tele van rohadással, csak nagyon jó lakatoshoz vidd. Egy felületes lakatosnál csak kidobott pénz, mivel pár év múlva az elbújt rozsdafoltokból visszarohad. De vannak a márka rajongóinak (capabmwforum, powerfanatics) oldalai érdemes a javítással kapcsolatban ott is érdeklődni, olyan szakemberhez vinni, aki kimondottan ezzel a márkával foglalkozik, ismeri minden baját, és már a márkához fűződő érzelmei miatt is alapos munkát végez, ami a legfontosabb!

pizo 2012.03.25. 21:14:06

@Gyurma73: 1. A hazugságvizsgálatot (nem a gépet) ki is lehet játszani
2. Szerintem ki is játsszák, mert olyan dolgokat látok (iü. szakértő vagyok) hogy azt vagy teljesen hülye, vagy teljesen korrupt egyén írta le (ja, némelyikük még írni sem tud rendesen, és az alkatrészeket sem ismeri fel)

Zoli

subtotal 2012.03.25. 21:14:36

@Bende Tibor: Az is elég, ha alaposan a műszerfalápoló kendővel megdörzsöli az ember az övet, ebben az esetben nem kell szétszerelni.

gn 2012.03.25. 21:15:11

Használni kell, vizsgára felkészítés biztos nem sok, mert végig karban volt tartva, neten meg bontóban vadászni rá ilyen színű sárvédőt.

biker_kolee 2012.03.25. 21:17:08

Megcsináltatnám, majd körbetüssz.

Ha szereted, már pedig szereted, akkor így lesz.

Abfangjaeger 2012.03.25. 21:17:17

Tippeim:
1. Hozol egyet kintről, ami színben stimmel (esetleg fakultságban is), sajátnál a kaszni belsejének rendberakása, külső elemek át. Bár ez, ahogy most átfutottam a német kínálat egy részét, nem olcsó, 2050 € egy beige színű, 3000 € egy zöld, de az már oldtimer.
2. Kaszni belső részeinek javítása, új külső elem, fényezés. Ha még nincs, bárdinál 20000 egy javítóív, Klokkerholm, azok eléggé jók.
3. Csere.

Én a 2. verziót csinálnám. Most vettem egy 28 éves autót, két elem gáz rajta, a két első sárvédőelem. Persze azok, amiket már cseréltek valakik, valamikor. Terv szerint első nekifutásra belülről kimosás, majd alvázvédővel kifújás után az eggyel fiatalabb széria műanyag dobbetétjeit kapja meg. Hátulra is kitalálok valamit, ott az újabbé nem lesz jó. Lehet, hogy egy elsőt szabok át.

A cserét viszont semmiféleképpen nem javaslom! Ezt rendbe raktad motorikusan, ismered, patent. Nem akarod lecserélni. Én kétszer követtem el ezt a hibát egy fiatalabb autó kedvéért. Marhára nem éri meg. De erre csak utólag jöttem rá és vertem a fejemet a falba. Harmadszorra nem fogom elkövetni. Akinek az autó presztízs, az nem érti meg ezt a döntést, akinek A-ból B-be kell, plusz "szereti" az autóját az igen. És Te szereted a Cápát...

collins323i 2012.03.25. 21:18:22

Tibi! Ne add el. Szépen rendbe hozza Csabi úgy, hogy elégedett legyél vele. Lefújjátok a jobb oldalát ahol sérült és kész.
Egy-két év múlva egy alapos fényezéshez sem kell csupaszra szétszedni, de a maradék lakatolni valót tessék akkor megcsinálni (úgy értem ami addigra előjön), telifényt neki és zsupsz kész a kocsid. Most ne tedd sok időre mellékvágányra.

subtotal 2012.03.25. 21:21:58

Még valami: nekem van egy '92-es 318is coupém, küszöb és hátsó ívek rohadtak mikor megvettem, ki lett javítva, ráadásul nem is szürkére, hanem színre fényeztettem a küszöböt. És nem zavar, hogy egy fényező egyből kiszúrja, ahogy az sem, hogy vannak rajta kicsi horpadások és az sem, hogy a németországi motorháztető fényezése közel sincs a tökéleteshez.
Szeretem, amit akarok megcsináltatok rajta és élvezem tovább.
Amit mondani akarok: tudod úgyis, hogyan szeretnéd igazán megcsináltatni. Válaszd azt! Kibiceket kérdezni minek?

biker_kolee 2012.03.25. 21:22:19

@Gyurma73: Ezeket egy lapon említed a Tibiével? Akkor a szemeddel baj van. :)

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2012.03.25. 21:22:39

Most, ha megírom a véleményemet a rendőrségről, a biztosítókról, a bíróságokról, s nem figyelő, vezetés közben zabáló-cigiző-telefonáló roppant rutinos tyúkokról, örökre ki leszek tiltva.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.25. 21:38:05

Én kikalapáltatnám, vagy elemcsere, festés, ahol sérült, lakat, ahol durván rozsdul, persze azt is festés, meg megcsinálnám, ahol nagyon elengedte magát.Oszt kész.A bácsihorpadások le vannak sz@rva, így legalább nem félted.És tudod használni.

GRX 2012.03.25. 21:42:04

Hehe, ismerem én ezt a feelinget jól. 2006-ban a zsírújra kilakatolt és lefényezett CTI-met első útján oldalról telibe trafálta egy kiránduló apuka, aki életében először járt a csobánkai nagy kanyarban. Fizetett is derekasan a biztosító annyit, amiből meg lehetett csináltatni, de azóta van egy valamikor GTK-ra vett autóm, ami sose lesz már törésmentes.

Z o z ó 2012.03.25. 21:42:24

Volt kint trackday-en egy e28 M5.Kár hogy nem készült közös kép róluk:(

vancello · http://vancello.hu 2012.03.25. 21:54:05

Mindenképp mentsd meg szerintem. A patina tényleg jó dolog, minél többet meg kell belőle őrizni! Ahogy gn is írja, ilyen színű bontott sárvédő, plusz állagmegőrző javítás mellett szavaznék. Én annak idején teljesen felújítottam az autóm, gyönyörű volt, de elveszett az eredetiség varázsa, amitől a legszebbek az ilyen korú járgányok. Szerintem ez a sérülés nem egy örök heg, vagy billog, vagy nem tudom minek érzed most, csak egy epizód lesz végül az autód életében.

sgarde 2012.03.25. 21:59:06

Ha még mindig pont ez a típus/kivitel/motor/szín/stb jelenti az autót, akkor nagy levegő és indulás a lakatoshoz. A többi majd kialakul. Esetleg venni ugyanilyet - de ez hirtelen nem szokott sikerülni.

Ha valami más is szóba jöhet, akkor el kell őt engedni...

(az 1970-es autóm lassan megy a laktostól a fényezőhőz)

Adam88 2012.03.25. 22:10:59

Hát, kár érte. De ami a műszaki vizsgát illeti, na az miatt nem fájna a fejem. Mikor megvettem törött volt a jobb hátsó ajtó. Kereken 34 ért átment, rá se néztek a kocsira csak rárakták a matricát, plusz papírok. Magyarországon ennyi egy műszaki :D
Pénz kérdése minden, pedig aztán nem kis amerikai autóm van :)
Én a helyedben semmiféleképpen nem adnám el, az a legnagyobb bukta. Az új alkatrészeket senki se fogja megfizetni :/

ratsche (törölt) 2012.03.25. 22:13:34

@Jay350i: ...vagy ha nem akarsz a 3 darabbal legózni, veszel egy bontott 525e/528e egybeborítást.

@korzo: Tunap 904
www.tunap.com/de/bereiche/automotive/produkte/p904.html
Ez elég jól leszedi, viszont nincs benne olyan oldószer, ami károsíthatja a régi öveket.

Krisi 2012.03.25. 22:15:34

sejtem mit érzel, az enyém is szinte ugyanilyen idős, ugyanakkora motorral és ugyanott hajt. ja, és szintén törött, bár nekem az eleje, de ez tökmindegy. hasonló színű bontott elemekkel lett javítva, igaz, hogy észrevehető már távolabbról is, de én leszarom, hiszen amikor benne ülök akkor úgysem látszik. persze ha kívülről nézem, akkor elég zavaró, de annyit nem akarok rákölteni csak azért, hogy jól nézzen ki. nekem így is bejön, szerintem teis hozzá fogsz szokni Tibbi, hogy kicsit elüt a színe. szóval én a Bandi féle megoldást javallom. aztán szépen elkezded apránként félretenni rá a pénzt, és ha összejön, akkor jöhet az alaposabb felújítás, de legalább addig is lesz egy jó autód. pontosabban fogalmazva egy olyan autó, ami neked jó :)

@agent_x: "egy tipp: ha racionális döntést akarsz hozni, írd fel magadnak, eddig mennyi forintot költöttél..."

ezzel nem értek egyet: egy huszonéves BMW minden, csak nem racionális döntés, ezért szerintem értelmetlen idekeverni az ész érveket. ez itt egy szerelemautó, aminek az az egyik feladata, hogy elnyelje a pénzt, ezzel minden hobbiautós tisztában van - csak nem mindenki ismerte még be magának.
én is ráköltöttem már a gépemre egy valag pénzt, de aztán amikor beülök rögtön leszarok mindent - pedig nem vagyok milliomos -, és csak örülök, hogy egy ilyen autóm van, és minden megtett kilométert élvezek.

Rerealist 2012.03.25. 22:20:23

@Rerealist:

"Ujabb fajta uleshuzat,kis fejtamla,ritka osztasu muszerek."

...es szinten ujabb fajta kotenylemez.

Schütii 2012.03.25. 22:30:23

Halgass a Csikósra! Neki már régóta van "krovája".

ommm 2012.03.25. 22:30:53

@ben1988: Annyit sajna nem adnak értük. Kérdezd Sabcot a "szakértőkről", akik keresték a láncot a 24td-n:)

dr.kakaósbögre 2012.03.25. 22:55:25

én lopatnék egy donort.

agent_x 2012.03.25. 22:56:55

@Krisi: úgy gondoltam, hogy ha többet kell rá költeni, mint amibe eddig fájt, akkor inkább hagyja veszni és tegye a pénzét egy másikba (akár ugyanilyenbe). Mert szerintem valahol van valami ésszerű határa a felújításnak is. Pont erről szól a bejegyzés, hogy hol lehet az a határ.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.03.25. 23:04:53

hát azért gratulálok a Kedves olvasó! kezdetű felhíváshoz. az a foszöldszínű miért nem volt jó ide?

nem kéne... 2012.03.25. 23:07:48

@ben1988: pffff.
itt az enyém.
add el ennyiért.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.03.25. 23:11:48

amúgy ha tudsz vhonnan szerezni ilyet, akkor meg lehet próbálni a szigetelésre: www.youtube.com/watch?v=FAzlmccqUG4
én régóta szemezek vele h milyen jó lehet ez tűzfalra, vagy padlóra, vagy a motorházra. szerintetek?

Adamfark 2012.03.25. 23:14:35

Nem olvastam végig a kommenteket, csak megjegyeznék egy érdekességet:
Nekem 3 évvel ezelőtt egy pontosan ugyan ilyen színű !!!, 1986-os 520i-m volt. Az sokkal rondábban öregedett, és én sem kíméltem. Épp hogy életben volt tartva. És ami az érdekesség: Pont ugyan így törtem meg. A szitu más volt, de a végeredmény küllemre azonos.
Jártam vele én is így, de onnantól baj volt a futóművel.
Sajnos annyira nem volt pénzem, hogy a legközelebbi alkalommal, amikor nem volt hajlandó beröffenni, letettem. Sajnos kicsi gyerek mellé kell az üzembiztos és fixen induló autó. És ez minden volt csak az nem. Aztán kiderült, hogy csak akku gondja volt. Átverős volt, mert a fogyasztók mentek, de az önindító egyszer sem bírt köszörülni. Utólag egy picit sajnáltam, de én tudtam úgy dönteni, hogy még egy akku árát sem teszem bele, mert onnantól csak ment volna bele a lóvé. Ismerős elvitte (hogy ne nekem kelljen súlyadót fizetni rá), kivonatta, rakott bele új akkut és a kölyök használja a telken, hogy vezetni tanuljon. Első autónak OK volt, de családinak idegölő. Én is Youngtimernek vettem (vagy legalább is voltak ilyen irányú ábrándjaim), de aztán 1 év kintlét után elkezdett foltosodni. A korábbi gazdáinak toldozási mentén.
Szerintem ha most rendben van az autó mechanikailag, akkor renbe kell rakni a kasztnit, és leszarni a foltokat. Ha mindennapi latyakba esőben járós autó, akkor nem mindegy? És ha ilyen, akkor különösen felesleges telibe fújni, mert a balesetek nem fogják elkerülni.
SZóval hajrá!

Adamfark 2012.03.25. 23:16:24

Hja és az enyémnek CHD-531 volt a rendszáma!

Bende Tibor 2012.03.25. 23:18:03

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Mert azt már nem éri el a kívánt hatást. Így is volt mit gyomlálni bőven, szegény Csikóst nem irigylem, hogy ha posztja van, egész nap a gép előtt ül és moderál. Ez pedig elérte a kívánt hatást, hiszen csupa releváns komment jött, párat kivéve.

Hidd el, ez napi téma itt a szerkesztőségben. Hamarosan még szigorúbbak lesznek a kommentelési elvek, mert a józan ész itt nem győz. Ha csak úgy lehet a saját színvonalunknak megfelelő újságot készíteni, hogy kizárjuk belőle az olvasói reakció lehetőségét, hát ezt fogjuk tenni. És hidd el, mi sajnáljuk majd a legjobban, pont azért a posztonkénti 20-30 releváns hozzászólásért, amit így nem találhat majd meg az utókor.

A probléma ott van, hogy emberek természetesnek érzik, hogy tönkretehetik mások munkáját, és mégtöbbek szórakozását. Pedig nem. Ha az arányokat nézed, kb 1% kommetelő van, a többi csak olvas. Ők a 99%. Velük nem szívesen gyűlöltetjük meg a terméket, amit fogyaszt, hogy szórakozzon. De szórakozás-e a százszámra irreleváns ökörségből kiszűrni a 10 hasznosat?

t

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.03.25. 23:32:35

@Bende Tibor: értem, oké. nem gondoltam, h ennyit szenvedtek vele. máshol, akár az index berkein belül, nem igazán látom ezt a fajta moderálást (szanaszéjjel van káromkodva meg szidva). először csak hüledeztem, amikor itt eltünedeztek a kommentek, de érthető, ha nyugodtan akartok aludni.

sikeres-e 2012.03.25. 23:34:02

Ha veteránautózol, ne számolgasd a pénzt. Ha a pénz fontos, ne veteránozz, vagy törődj bele, hogy törött/horpadt/stb. Nekem voltak régi verdáim (értsd 20-25 év felettiek), sosem újítottam fel egyiket sem, kinézett ahogy kinézett, átlagban 1-2 évente lecseréltem, valami más szakadtra. Persze ez sokban függ attól, mennyire ragaszkodsz egy autóhoz. Mondjuk én (de ez már természetesen nagyon szubjektív) ehhez a bömöshöz speciell nem ragaszkodnék.

Abfangjaeger 2012.03.25. 23:35:51

Végszóként részemről (megyek zuhanyozni és aludni):
Tibor, ne búcsúztasd el!

Gomulka Béla 2012.03.25. 23:42:47

Kár érte, és kár hogy feladja. Csikós ennél kevesebbol is autót csinaltatna. Illetve csak ennél kevesebbol csináltatna autót.
Amúgy, ha a bo"ro"n át is érezheto" ko"zvetlenség, az esetlen báj, a baljósan huhogó extrák tisztes távolságban tartása és a tomegtol eltéro stíl érdekli a szerkeszto urat, vegyen valami kozepesen régi, kicsi autót. Bakancs Micrát, ha engem kérdez. Demiót, utolsó generációs Sunny-t. Ilyesmiket, amik úgy és annyira hétkoznapiak, hogy pont az bennuk az elhajlás.

Krisi 2012.03.25. 23:53:33

@agent_x: szerintem inkább azt kell mérlegelni, hogy mennyi pénz áll rendelkezésre, mennyire szereti az autót, valamint hogy ez a két halmaz metszi-e egymást :)
magyarul ha keveset is ér az autó, de ő szereti, akkor megéri aránylag nagyobb összeget is rákölteni. ha viszont már erőn felül kéne rákölteni, vagy csak olyan áron, hogy az már fontosabb dolgok rovására megy, akkor meg tényleg el kell adni.

vomit 2012.03.26. 00:06:24

nem hulyek az oroszok, hogy elore sasolo kameraval toljak.
www.youtube.com/watch?v=d9RAEYK-Uao
www.youtube.com/watch?v=g-qfa6mgEf4
fordos asszonyt a produkcioja levetitese utan a birosag elott tuszkoltak volna maglyara.

kitiltott, de seráfütty 2012.03.26. 00:16:05

Én csak egy kérdést tennék fel a végére. Milyen jövőbeli szerepet képzelsz el a cápának? Mivel már lassan 30 éves, így lehet, van logika abban, hogy megOTsedjen (de szép szó). Viszont ha ez tervben van, akkor MOST a legjobb megoldás a tüneti kezelés, éppen csak kijavítani. Majd amikor eléri a 30 éves kort, mehet a szobor-félszobor állapotra hozás és utána rá a finnyás bizottság általi vizsga.

Az ilyen félig rendberakásokkal az az ellenérzésem, hogy nagyon hamar elkezd pusztulni, ellenben nem is olcsó. Hiába a szép fény, ha elkezd kiütni a rozsda majd pöttyökben egy év múlva, meg nem futnak szépen a vonalai.

Szóval mi lett volna a jövője az autónak, a törés előtt?

poa ogapo 2012.03.26. 00:19:25

Az a fotó tényleg remek, van hangulata.
Szerintem kicsit kipofozni a sérült részt, műszaki és használni. Nagy beruházást nem csinálnék vele.
Egyszer mindennek vége lesz!

SwedishRunner 2012.03.26. 00:45:59

Tul van ez spilázva! A régi hondánk, 91-es piros színű. kint parkolt ahol vettük ott is. Összetörték a lökösét, reszkettünk hogy más színű lesz. A szaki legyintett és olyat kevert/kevertetett, hogy miután le volt polirozva a kocsi mattsága, az eredeti és a frissenfújt részek közt nem volt diffi!!! Csak jó szakember kell jó eszközökkel! És ez piros volt nem ilyen libafos szín. Mellé ködöléssel is össze lehet csalni amugy és olcsóbb! Ezt még egy félkarú rabló is megfújja, megfelelőre! Ne hülyüljünk itt már kamu 3 kilós fújásokkal...

- Szerzet - 2012.03.26. 01:11:53

Tök felesleges százezreket rákölteni, hogy aztán még néhányszor összetörjed.

romesz 2012.03.26. 01:29:31

Szerintem annyira kell csak megcsinalni, hogy atmenjen a muszakin. Nem erdemes erre penzt kolteni. Oreg es nem tul ritka auto.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.26. 02:51:11

Mindennek vége (van)lesz egyszer..
Bele kell nyugodni..

Kolombusz 2012.03.26. 03:46:18

Tedd azt, amit helyesnek érzel. Csináltasd meg alapprogramon, vagy add el, aztán keress valami mást.

V70-es 2012.03.26. 08:02:45

Tisztelt Benda úr!

Ez a zöld nem volt ritka szín szerintem. Bontóból be tud szerezni ilyen sárvédőt és ajtót is. Keresni kell az biztos. A vizsgára pedig elég ha a sárvédőt cseréli le. Ha van ideje, akkor összeállhat "eredetire".

magyar_ellenállás 2012.03.26. 08:21:44

"Vittem számlákat annyiról, amennyiből mások új, műanyag lökhárítós, plüssös, ejjbíesszes, éerkondis autót vesznek"

Én eddig úgy tudtam, a béjemvéalkatrészeket szaré'-hugyé' lehet kapni. Legalábis a béjemvékontra suzuki vitában ez is adu szok lenni a béjemvések kezében.

Akkor most ki leszek tiltva örökre?

zöldi 2012.03.26. 08:40:25

@Bende Tibor: Tudok pesten vizsgahelyet, ahol nem bukik meg.

zöldi 2012.03.26. 08:44:16

Egy barátomnak van egy w123-ja, szintén bácsiautó. Egy ajtósarkot kellett rajta lakatolni, és a hátsó sárvédőíveket, amúgy gyári a fény. Nem tudom hogy, vagy ki csinálta, de a munka semmilyen szögből semmilyen fénynél nem látszik, olyan, mintha teljesen gyári lenne....

bendix21 (törölt) 2012.03.26. 08:56:13

A 300eFt-os autóra fizetett a biztosító 150-et és a tulaj fel van háborodva.A pofám leszakad!

huleaks2 2012.03.26. 09:15:40

A teljes cikk olvasása alatt az az érzésem volt, hogy szabadulni akarsz a kocsitól és az a kis törés most jó alkalom is rá, hogy meg is magyarázd magadnak.
Ha már nem akarod az autót, akkor nincs mese el kell adni, de ha aszeretet akkor a csikós megoldás a nyerő.

szabi1983 2012.03.26. 09:16:09

Gyenge a cikk nagyon. Hogy ez az autó mitől ritka és értékes és miért ne lehetne javítani? Tulajdonképpen egy alulmotorizált ütöttkopott rozsdakupac. Egy kis javítás még jól is jött volna.

huleaks2 2012.03.26. 09:17:54

@bendix21: Kicsit nekem is furcsa volt. Mert szerintem a kapott összeg bővel a korrekt kategóriában van.

kockablogger 2012.03.26. 09:25:21

Hát nem egyszerű. Én Bandi megoldását választottam anno, aztán vadul gyűjtöttem a pénzt, minden felesleges vasat félretettem, hogy ne évekig készüljön az öreg merci. Egy évig jártam vele toldozva-foltozva, hogy aztán megborítsuk apróra és szépen megcsináljuk. Néhány hónap alatt kész lett. Puffert (pénz) mindenképpen kell felhalmozni, mert mindig van valami plusz, amit megtalálsz, hogy "ha már úgyis szét van szedve, ne kelljen még egyszer...". Mindenemet eladtam, hogy kész legyen a verda, fényképező, PC, másik autó, robogó stb. Kész lett, használtam, szerettem, aztán lecseréltem újra, másra, később láttam, hogy rommá törték. Szomorú, de a lényeg, ha határozatlan vagy, semmiképp ne vágj bele a nagyfelújításba, csak azért, mert muszáj. Csináltasd meg, hogy átmenjen a műszakin és számolj, gondolkodj előre, kalkulálj és gondold meg, hogy megéri-e, vagy keresel másikat.

Fox888 2012.03.26. 09:26:58

Kis javítások aztán irány az utca. Ha sokat költessz rá annyival kevesebb lesz a használati értéke. Gond lesz hogy hová állsz vele a parkolóba (én nem állok női autó mellé pl :-) ), téli használat sem fog olyan jól esni. Leterheli az embert ha ezekkel kell foglalkoznia. Alap javítás aztán irány a csata = forgalom hölgyekkel.

Cobra. 2012.03.26. 09:27:45

A biztosítós pénzből meg ennek a maradék értékéből pont kijön egy 300k-s autó a pár nappal ezelőtti cikkből. :)

CorollaVVTI 2012.03.26. 09:49:55

Tibi, azert egy fontos dolog, amit mindketten tapasztaltunk mar, csak mashogy: nekem ugye elloptak a Carinamat, Neked most osszetortek az autodat. Ha OT-s, akkor nem kell alkudozni a biztositoval, igen gyorsan porognek a szazezrek, es GTK-nak sem minositik. Ha sokat koltessz ra, akkor mar csak ezert is megerheti: nyugodtan alszol.

Nekem is az uj Carina ( eqmontoya.hu/cch/DSC00018.JPG ) tuti OT-s lesz. Ha megtori valaki, annak meg rossz napja, ha meglatja majd utana a szamlat.

Mas kerdes, hogy ebben az esetben tenyleg nem fogsz vele naponta jarni...

Underground80 2012.03.26. 10:07:55

Szeva Tibi :)
Ezért félek szinte már mindegyik vassal kimenni az utcára...a sok barom akinek jogsi helyett sárgalap kellett volna.
Sajnálom a vasat,pedig mikor láttam nálam,még engem is megfogott az eredetisége,pedig akkor még nagyban camryztam és akkor még a toyota volt nekem az atyaúristen :DDDDDD
Ha vmiben esetleg tudok segíteni,akkor tudod hol találsz :)
Üdv
Karesz

Easy Player 2012.03.26. 10:10:14

A cikk elolvasása után jó pár évvel ezelőtti magamra ismertem. Saját tapasztalatból tudom, hogy se old-, de még youngtimerezni sem lehet fillérb@szó hozzáállással. Vagy megengedheted magadnak vagy sem. Amikor az ember úgy kezdi, hogy megéri-e egy napi használatú bármire költeni, amit nem haló poraiból kellene feltámasztani, akkor nyomban tovább kell adni valami arra méltó embernek. Mert ilyenkor már a régiség szeretete, tisztelete mellett a puszta csóróság esete forog fenn. E kettő pedig tűz és víz viszonyban áll egymással.

Szerintem

crazy papa 2012.03.26. 10:10:24

Jómagam is 28 éves autóval járok és tudom milyen érzés vezetni egy ilyen korú autót. Ismerem az értéket ismerő elismerő pillantásokat és a megvetés tüneteit is, amikor egyszerűen elém hajt a drága autóval, hiszen az enyém már szart se ér és nem autó. Bezzeg annak idején örült volna a férge, ha a Wartburg helyet ilyenük lett volna. Mindegy. Ez az öregautózás egy keresztes háború szerelemmel és áldozatokkal. Kérdés kinek mit ér meg és mennyire szerelmes. Nehéz kérdés, mi legyen a bömössel. Ha az autót nézzük netto, akkor sokba kerülne összerakni, ha az élményt-az érzelmeket nézzük, akkor érdemes lenne megmenteni. Ja még annyit, hogy ezek az öreg vasak kevesebb bosszúságot okoznak, mit a mai agyon elektronizált festettb társaik.

ZYLO 2012.03.26. 10:23:00

Kicsit vicces, hogy Pestről Egerbe jártok lakatoltatni. Ezt a sérülést bárhol megcsinálják tökéletesre.
A festést nem, mert napszíttát nem tud tud fújni senki. Viszont tud nagyon hasonlót keverni, ha beleködöl az ajtóba, csak te fogod látni a különbséget, más nem.
A karcos csomagtérfedélnek meg foltos motorháztetőnek mi köze a töréshez? Ha zavar: fényeztetsd le. Ha az eredeti festés fontosabb: hagyd úgy.

P405 2012.03.26. 10:45:32

Tényleg, Tibi, azt miért nem vetted még komolyan fontolóra, amit már többen is írtak (bár lehet, hogy időközben ebben az irányban is tapogatózol)? Végigkutatni az elektronikus kommunikáció vívmányaival az összes bontót, ismerősöket, BMW-klubtagokat, nincs-e valakinek színazonos ajtaja és sárvédője. Az autó nem sérült annyira, hogy patinás állapotúra kisebb befektetéssel ne lenne visszahozható. A kicsi színeltérést össze lehet polírozni (lehet, hogy pont a felrakandó elemek lesznek szebb fényűek), de legalább eredeti elemek lesznek az autón, javítóív helyett!

Én úgy gondolom, az eredeti, de még jó állapotú, bontott elemekkel sokkal inkább vissza lehet állítani a patinás bácsiállapotot, mint javítóív és új fényezéssel... Eddig is mennyi pénzt, időt, energiát öltetek bele Sabc-vel, a két bontott színazonos elem szerintem még akár erősíthetné a "látszik az autón az évek vihara"-állapotot :-). A műszaki vizsga időpontjáig hátha meg lehet ezeket szerezni és akkor van két éved dönteni, az időközben kijövő műszaki és esztétikai hibákat serpenyőre tenni és mérlegelni.

Ezt a döntést szerintem nem szabad elkapkodni, a fenti megoldás pedig így a legolcsóbb és az autó szempontjából is a legjobb. Ha szét akarod bontani restaurálásra, a szobor rendkívül sokba kerül...

yomsisi 2012.03.26. 10:52:26

@Bende Tibor: Kedves Tibor! Nem tudom hová lett a tegnapi kommentem.
Hozasd rendbe és lépj be a DAS-be. 5 éve, 35 éves állólámpásomat törte rommá egy agyhalott nő. A 600 ezret érő kocsit, 140-re taksálta a bizti, majd 200-ért eladtam és megkerestem a jogvédelmi biztosítót. Ma 41 éves kocsival járok és ha valami gáz lenne, a jogvédelem miatt megközelítőleg teljes értékén alapulna a kárfelvétel.
Üdv!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.03.26. 11:28:32

Szerintem:
Szedjétek szét, lakatoljátok ki rajta, amit kell, küszöböket, miegymást.

Telibefényezést mellőzve, a sérült elemek helyett keress színben passzoló, hasonlóan öreg, kopottas, bontott elemeket, azt felrakjátok, és kész.
A tartalék elemek, amik meg megvannak már hozzá, azok elvannak a sufniban, ráér majd 5 év múlva, amikor dirib-darabra szeded, hogy komplett restauráld szoborrá.

750iL 2012.03.26. 11:38:04

Ne add el, tartsd meg mindenkepp. O neked sokat jelent es nagyon fajna kesobb ha eladnad. aztan majd jonne egy olyan iras mint a szanalmas integras,bar ugye a kettot nem lehet osszehasonlitani mert itt autorol van szo es te szigoruan rendbe tartottad.

amugy kepes lenne o olyan karikakra csak nem arra valo. ahogy a 7 er el se szoktak...:)

szep napot mindenkinek

JabbaA3 2012.03.26. 12:58:04

@Bende Tibor: Szia Bende, volt egy 86-os escort-om, vagy 7 évig nyüstöltem, első autóm volt. Írtam is róla anno a népitéletben:
nepitelet.hu/autok/ford/escort_1980/az_els_hosszu_szerelem...../
Imádtam. Jó állapotban volt, gyári fénnyel, rohadás mentesen. mindig csinálgattam valamit, de semmi extra, még is sokat mentem vele, körülöttem is imádta mindenki, családtag volt. Aztán megtörték az elejét. Ment a hezitálás mi legyen, nagy autóbuzi vagyok, ez rólam köztudott a környéken, és azt az autót nem akartam elengedni. Végül a teljes felújítás mellett döntöttem. Ki lett javítva az eleje, körbe lett fényezve, lökösöket színre fújattam. Motor felújítás, gyári váltót szereztem bele (1,6os váltó volt az 1,3 motor-on), zöld üvegeket boltotltam bele a Ford-bontóssal (annyit jártam hozzá, azóta is ajtófélfának hív, mondta annyit vagyok nála, beépít :) ), bebőröztettem, s meggyőződésem volt, hogy na akkor lesz egy új autóm. Lett is, ahogy Te mondanád egy szobrom. De használtam, s majd meg tudtam volna ölni a nőt, mikor két hetes fényezésre rányitotta a pólus parkolóban az ajtót úgy, hogy lobogott a hajam (igen benne ültem, de nem zavarta)....
Mondanom sem kell, hogy azóta már a második autót vettem meg múlt év szeptemberében. Persze ezt is imádom.
Szal, a saját életem tanúságait levonva:
Ki kell javítani szépen a törést, le kell ápolni a pörsenéseket, javítani a rozsdás részeket, azokat normálisan lefújatni (hozzá teszem, ügyes kezű ember tud úgy színt keverni, hogy figyelembe veszi a fakultságot), a fényezett részekkel szépen, gyengéden összepolírozni és boldogan használod majd a jó műszaki állapotú különlegességed. Amíg nem lesz egy újabb szerelem, ami miatt amúgy is eladtad volna.
Ha szoborrá alakítod, akkor már folyamatos rinya lesz, nem élvezett, mint az új cipő esetén: csak rá ne lépjen valaki az orrára... Szerintem.

barumka 2012.03.26. 12:58:05

Fostalicska. Nem értem mi a poén abban, hogy ilyen 50 forintos kocsikat éljeneztek. Hogy figyeljenek rétok? Másképpen nem menne? Akkor okés lenne a dolog, ha úgy mint Ed China és Mike vennétek egy romot, és felújítva szépen, menne piacra. De egy ilyen 100 ft os törésért ennyit rinyálni, meg tanácsokat kérni, mikor fullra rohadt a kocsi.... Tilthatsz ha gondolod, de ez az igazság.

Spanish VVax 2012.03.26. 12:58:37

Add el és hozzál bayerből egy "újat", öreg fogorvostól. 500 eur max, de csak ha tipptopp. Ilyet koszvadtat kapsz 200-ért is. A kettőből csak összejön egy új. Ha már fétis.

brob 2012.03.26. 13:07:20

Szerintem legolcsóbb megoldás lenne az elemcsere, vagy színrefújva(talán ez a könnyebb) vagy vadászni bontóban egy ilyen színűt, kitudja, hátha szerencséd lesz.Ha meg megcsináltatod a küszöböket, akkor ott is fújkálni kell, szóval eggyel több ok a színrefújás mellett. Számítógéppel bármilyen színt kikevernek, ha van minta. Mivel nem szobor lesz belőle, szerintem ez korrekt megoldás, és talán ki is jöhet 150-ből...

wartburgkombi13 2012.03.26. 13:23:45

Mifelénk ezt hamar megoldják , keresünk egy ugyan olyan színű példányt, általában évjáratban hasonlót ( idáig nem volt olyan hogy nincs.... keresni kell) sérült/ rohadt elem kicserél aztán Szent István tekintete a műszakin majd elnéz másfelé,én tennék magasról a rozsdára... van rajt,....mert a lemez sorsa az hogy rozsda legyen belőle.Legalább tudod hogy nem műanyag
Ha a te kocsid eredeti fényű akkor akad még máshol is ilyen...

sefer_k 2012.03.26. 13:26:45

Nem tudom, hogy más leírta-e már, az összes kommentet nem olvastam végig. De vagy érzelmi vagy értelmi oldalról közelítheted meg a jelen helyzetet, hogy merre tovább. Nekem az jött le, hogy ezt nem bírod eldönteni, melyik is legyen. A kocsiból nem akarsz szobrot, használni akarod. Tehát a kérdést tulajdonképpen már eldöntötted. Ebből következően használati tárgy, még ha szereted, akkor is. És ennek megfelelően kell kezelni a kérdést is. Megéri megjavíttatni vagy sem? Kell konkrét költségvetés,már amennyire egy javítás költségvetése konkrét lehet. Ha megéri a javítás, akkor hajrá, vágj bele, csináltatasd meg és hajtsd, amíg lehet/kedved tartja/stb.

Ha nem éri meg javíttatni, akkor hagyd a fenébe, vegyél egy másikat, vagy akár tök másik kocsit, használd, és kész. Megmarad szép emléknek, amiről majd lehet anekdótákat gyártani az unokáknak, hogy milyen jó kocsi volt.

Használati tárgyként használt autóval kapcsolatban nem szabad érzelmi alapon döntést hozni, annak shoa nincs jó vége. Mert ha belevágsz mindig lesz egy "csakmégeztcsináljukmeg..." mondtat, aminek aztán az lesz a vége, hogy mégiscsak lesz egy szobrod, amibe beleöntöttél egy halom pénzt. Viszont félteni fogod, és akkor megint ott állsz az útelágazásban, hogy merre tovább. Használd, de akkor elkopik, pedig milyen szép szobor! VAGY tedd be "vitrinbe" és vegyél-e mellé egy másikat napi használatra. Szóval, mire is kell? Szoborrá restaurálni, talapzatra állítani, az elmúlt korok dicsőségét hírdetni és gyönyöködni benne? Vagy használni? Hozzáteszem, hogy a leírtak alapján a fotókról azt vártam, hogy legalább a fél eleje hiányzik a kocsinak. Kerestem is a képen, hogy hol az a rettenetes sérülés, ami miatt bóntóra kellene ítélni. :) Én simán kilakatoltatnám, lefényeztetném (mert engem zavar a 27 év alatt lemattult fényezés) és járnék vele boldogan, míg meg nem halnánk. (mondjuk nem, mert valójában utálom a béjemvét, meg az öreg (10+) autókat, de ez most lényegtelen.)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.03.26. 14:02:10

Szó szerint ugyanígy jártam az E21 318i-vel. 6 évig volt meg, az első 4 évet vidéki nagyvárosban töltötte hétvégi autóként, majd első munkanapján a fővárosban hátulról eltalált egy transit.
Nekem se volt se időm se pénzem, de sajnáltam volna kikukázni.
Egy olyan srác vette meg aki gyakorlatilag gyári állapotot szeretne belőle varázsolni, és tudtommal azóta is ezen dolgozik. (több mint 4 éve)
Mivel mindenképpen pénz kellett, kicsit többet kértem és újabbat vettem, azóta is az van.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.26. 14:12:31

Kedves Bende T.
Tobbet esszel mint erovel. Irj, publikalj ugy, hogy ne kelljen fenyegetoznod kitiltassal, tanulj a kollegaidtol, akiknek az irasat alig varjak, nyalu(n)k csopog, elvezet olvasni, ahogy "szenved" a ponton MErcivel. Mert o tud IRNI. Az o cikkei nem valtanak ki idegbajt. Mellesleg ert is kicsit az az autokhoz.De nem o az egyetlen, akinek elvezet minden cikke. Neked meg csak a fenyegetozesre futja, pedig nem muszaj irni.

Tudod, ismered az idezetet.
"Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted,
Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot."

augustiener 2012.03.26. 14:27:22

Ahogy én látom alig szenvedett kárt az autó. Százötvenezerből simán helyre lehetne rakni. Ha meg nem szobrot akar a cikkíró, akkor nem mindegy, hogy foltos-e az autó vagy nem? Ráadásul ha olyan mocskos, mint ahogy a motorháztetős képen látszik, akkor a kutyának nem tűnik fel e különbség. Nem nagyon értem a cikket.

ando1888 2012.03.26. 14:35:08

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Tökéletes!Én is kifogásoltam ezt a szerencsétlen, primitív fenyegetőzést, töröltek.

Rocko- 2012.03.26. 15:21:24

@midnignt se - kitiltotta az ommm: nade Csiknél is kint van a srága cetli, ugyanezért, Te magad írod: ő élvezetesen ír, ennek ellenére mégis mennek oda a trollok és hülyék.

betm3n 2012.03.26. 16:58:48

ördögtől való ötlet keresni valakit, aki az általatok "használt" lakatoshoz/fényezőhöz képest töredékért dolgozik, és egyáltalán nem ennyire maximalista? ha jól értem eddig sem volt cél a tökéletesség, igy nyilván ez nem változna később sem.
100 mikront meg sokat tudnak már fujni, még akár ilyen napszitta szinben is

pipi1 2012.03.26. 17:57:30

Tibi! Ha tényleg szereted az autót és most nincs rá kess, akkor rakd le valami száraz, biztonságos helyre, ha tudod és próbálj a lecsóhoz spórolni.Nekem is hasonló korú csillagosom van, igaz én jártam vele, de a nyugdíjpénztáras lóvéhoz hozzá gereblyéztem egy keveset(kb. még egyszer annyit :))és inkább megcsináltattam a hegesztést, de a többit egy jó barátom segítségével ami a garázsa volt meg a fizikális segítségével rendbe hoztuk.Gondolkoztam előtte 24-en, de úgy voltam vele, hogy ezt már ismerem, lehet, hogy arra is rá kell gurítani, stb., stb., stb.Szóval össze állt és még messze nincs a régi énjéhez, de lassan célba érünk.Félteni nem szabad őket, ha megcsinálod, mert a sok állás is nem használ nekik, de ezt jónak írom.Szóval várj, gereblyézz, szedj össze minden motyót hozzá és vágj bele.Ahogy olvasgattam a cikket, lenne segítséged.Én drukkolok, ne engedd el a kezét ha kell.

nem kéne... 2012.03.26. 18:22:07

@Spanish VVax:

az ötszáz eurós e28 nagyon régen elmúlt.

klacus 2012.03.26. 18:25:57

Áhh, ez egyébként is egy pénznyelő. Műszakiig használni, ha nincs trükkös mód a műszakira akkor meg irány a bontó!

Ez a racionalitás!

Egyébként én is megcsináltatnám, mert a szerelem az meg szerelem, és az bizony sokban van. Más horgászni jár, meg kocsmázni, ha éppen más hobbid nincs akkor költsd erre a pénzed. (Egy hét Splitben a családdal pont kijön az árán.. :-))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.26. 19:19:55

Én simán kijavíttatnám.
Ha járós autó, akkor nem sokág feltűnő az eltérő fényezés. Az enyémen is sok elem lett újrafényezve, de annyira nem is üt el, és kb. 2 nap után sokkal többre értékeli az ember, hogy egyben van és nem alapozóval van csak lekenve...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.26. 19:21:18

Ja, a biztosító meg bekaphassa! Kíváncsi vagyok, mit mondanának, ha közölnéd, hogy csak a fele díjat vagy hajlandó fizetni, mert szart se ér a szolgáltatásuk?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.26. 19:23:19

@barumka: Gratulálok. Gondolom te még semmihez nem kötődtél, és soha nem érezted, hogy igazságtalanul megszopattak (ld. még biztosító).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.26. 19:30:24

@bendix21: Szerezz nekem 300-ért egy 3-as Bömbit ebből a szériából, ami _tényleg_ jó pls.! Szeretnék egyet.

RÁMBÓGECI 2012.03.26. 23:21:05

nem értem, h néhányan minek járnak ide...

érződik a poszt minden szaván a féltő szeretet és az aggodalom

sokan a kedvesüket nem kényeztetik ennyi odafigyeléssel, mint amennyit ez az autó kap... és akk jösztök a "nem túl ritka" meg "nem éri meg" szöveggel

itt egy dráma zajlik le előttünk, amit a cím is híven tükröz: "búcsúzom tőled"

ez egy kényszerű szakítás szerető szív és szeretett lény között... kéretik a finom hang, vagy tessék kussolni!

2-More 2012.03.27. 10:42:42

Sajnos a szeretet meg az akarás kevés, ha se pénz, se tudás. Megtaknyoltatni, kókányoltatni semmi értelme, vagy rendes gatyába rázás és akkor értelme van, megmenekül az utókornak, vagy inkább el kell adni lehetőleg olyannak, aki majd megbecsüli. Már ha tényleg szereti az ember. Kutyát se csak saját örömére tart az ember, és ha eljön a pont amikor nincs tovább, akkor nem hagyja szendvedni.

Én azt mondom, eleve kár ilyen bácsis, látszólag jó valamit megvenni, csak azért mert mekkora arcok vagyunk hogy 20 éves vassal járunk vagy azt szeretjük. Én meg a brassóit szeretem, mégse azt zabálok mindennap. Ha már hobbi, meg autószeretet, akkor legyen az alap minnél szarabb, mert arról fel lehet épiteni egy tényleg jót, és mindegy hogy az ember egy elmegymég alkarészt dob a kukába vagy egy teljesen szart.És igy mindegy, hogy mennyi idő alatt mennyi pénzért készül el, tényleg kialakul valami kötelék, és nem mellesleg ismerethalmaz. Az van megcsinálva, amit az ember maga csinál, vagy megbizható emberre csináltatja, minden mással eleve szkeptikusnak kell lenni. És persze az se árt, ha az ember tudja, hogy csodák nincsenek, 20 év fölött mindegy hogy BMW vagy Suzuki,minden kopó-fogyó, gumi és egyéb alkatrész cserés lesz,minden bilincs, patent csörög-zörög, aki más mond az hülye és/vagy hazudik. Ez pedig súlyos pénzekbe kerül. És a végén ott van a fentebb vázolt eset, jön mamzer a hiteles koreaival és telibever, a biztositó meg ad egy zacskó szotyit és byebye.

Teszem hozzá, hogy van olyan hogy külön szemle, meg lehet reklamálni, meg lehet a biztositó fele is perre menni hogy mire értékelték vagy mire nem a végeredményt.

bendix21 (törölt) 2012.03.27. 14:39:03

@ColT: Miért mit szeretnél mennyit érjen egy 28-éves bmw?
Valamint egy sárvédő és egy ajtó javítására mennyi pénzt szeretnél felhúzni?

klacus 2012.03.28. 05:32:07

@bendix21: Félig autógyűjtőt játszanak két forintból...

A biztosítók az élet bármely területén sajna csak kárenyhítést végeznek, mert fizetni azt senki sem szeret, a lelki bánatodat sem fizetik ki... :-)

Azt szokták mondani, hogy örüljél, mert megúsztad.

Sajnos a fétisekkel pont ez a baj, hogy csak a gazdinak ér annyit. Ezért kell olyan autót venni ami, olcsó, és utálsz. Még vidám is leszel amikor rommá törik, és még pénzt is kapsz, meg is úsztad, ez ám a feeling. :-)

Lomha 8V 2012.03.29. 15:07:33

@barumka: Gratulálok, nagyot mondtál. Remélem le is tilt a büdös rossebbe. Nem tudom megérteni, hogy miért kell ezt a blogot olvasnod, mikor nagyon jól tudod, hogy a posztok jelentős része ilyen és hasonló autókról szól. És nem neked szól, hanem nekünk, akik szeretik és értékelik az öreg, rozsdás roncsokat. Gondolom napi szinten írsz a "bélyeggyűjtők" blogba is, hogy mekkora baromság a hobbijuk és nincs semmi értelme. Gondolom nem, ugye? De akkor ide miért?

Ui: Az "Autókereskedők"-ben igényes felújítás? Ügyes a Kínai Ed, nem tagadom, de azért nézd kicsit figyelmesebben azt a műsort. Azért ott sokszor hagy maga után kívánnivalót a felújítás minősége. Ezért "Autókereskedők" a címe és nem "Autorestaurátorok". Talán a különbséget te is tudod.

Spanish VVax 2012.03.30. 14:14:22

@nem kéne...: rokonaim élnek 30 éve bajorban, gyakran kijárok én is, a felemlegettt példa nem hasraütős! Láttam 300-ért is, kicsit lepattantabb de ennél 3-szor jobb állapotban. Csak ki kell menni 2 hétre és kisebb településeken "vadászni". Nem árt hozzá jól németül beszélni, az idegenekkel bizalmatlanok gyakran a helyiek. Ennyi a titok. Nem a nagy német használtautó szájtok az irányadók a kérdésben hanem a személyes tapasztalat.

nem kéne... 2012.03.30. 17:56:42

@Spanish VVax:

ühüm.
vettél amúgy már e28at németországban?
kösziszia.

Spanish VVax 2012.03.31. 18:11:02

@nem kéne...: Ja, hogy csak akkor vagyok hiteles. Értem. Akkor neked én nem leszek jó soha barátom, akármit is mondanék neked, mert téged a HIT vezérel. További jó hitéletet kivánok ! A tapasztalat marad az enyém :) Ámen !
süti beállítások módosítása