Ezért pokol ez - a grafomán szerelő újabb kalandjai

  2012. március 03. - Winkler Róbert Címkék: cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Szűnni nem akaró szeretettel köszöntünk mindenkit, hosszú kihagyás után ismét kapcsoljuk a gépházat.

Először is egy szolgálati közleménnyel szeretném kezdeni. A fék jó. Biztosan, véglegesen, nagyon. Nem ereszt, nem szivárog, nem nyúlik a pedál, a fék harap, adagolható, hatásos. Tehát ezúton szeretném megnyugtatni a kedves ügyfelet, - továbbá a tisztelt egybegyűlteket - hogy nem fog padlóra eső fékpedál miatt csillogó szemű, ártatlan óvodáscsoportokat halomra gyilkolni.

És akkor egy kicsit bővebben.

Puma a tréleren

Mivel a múltkor már annyit játszottunk a fékcsövekkel, hogy túl rövidek lettek, emiatt aztán csúnyák is, így aztán újragyártottuk az összes csövet, felhasználván az átélt kínok minden tapasztalatát. Szépen alakra hajtottuk, betekertünk mindent ahova kell, és elsőre lelégtelenítettük a féket, problémamentesen. Nem sokkal később a tesztkör is megvolt a futóműbeállításról visszafelé, szerintem kiváló. Európai autókhoz szokott lábamnak ugyan még mindig elég harapós, de mindenképpen jobban adagolható mint azelőtt, ráadásul igen hatékony is.
Tehát fék: pipa
 

Az in medias res-kezdés után megpróbálok visszatérni az időrendi sorrend gyönyöreihez. A fékmizériával párhuzamosan a sperrdiffi is készült, és hamarosan akkora fityiszt mutatott nekünk a vélhetően harmadik világbeli alkatrész-utángyártó ipar, hogy nem győztük nyelni. Történt ugyanis, hogy miután a műszaki angol tudásomat kényszerből komolyabb szintre fejlesztve végre sikerült kibogarászni a Cougar-bibliából, mi módon is kéne összerakni azt a differenciálművet, hogy az első háromszáz méteren ne hulljon darabokra, mik a meghúzási nyomatékok, beállítási értékek, megpróbáltunk némi beállítást eszközölni a differenciálművön.

Mi a hézag

A könyvben felsorolt lépésenként haladván hamar feltűnt, hogy körbeforgatva van egy pont, ahol megszorul. Sebaj, biztos elrontottunk valamit, kezdjük elölről. Néhányszori próbálkozás után viszont kiderült, hogy mi mindent jól csinálunk, máshol lesz a probléma. A probléma pedig ott lehet, hogy valami görbe. Nosza, indikátoróra átszerel, illeszt, forgat….. zokog. Tudniillik ha a nem kevés pénzért vásárolt, vadonatúj sperrbetét azon része, ahova a tányérkereket csavarozzuk, körülbelül 1 millimétert üt, akkor viszonylag nehéz 7 századmilliméternyi foghézagot beállítani. Aftermarket alkatrészek, szevasztok!

Némi tanakodás után arra jutottunk, hogy ebből már csak fogpiszkáló, ha azt is el nem basszuk, szóval az autó járóképessége érdekében átmenetileg összeraktuk a régi alkatrészekkel, a sperrt pedig visszacsomagoltuk, és irány vissza a nagy vízen túlra. Az alkatrészforrásunk korrekt módon állt a kérdéshez, természetesen visszaküldi, rendeli az újat, gond egy szál se, leszámítva, hogy megint várni kell, bár teendő ekkor még bőven akadt.

Fél kipufogó

Mivel az autó – kipufogó hiányában - ha nem is járóképes, de gurítható volt, gyorsan felnyaláboltuk, feltettük trélerre, és elvittük Törökbálintra a mesterhez, akire csak Kipufogós Bácsiként szoktam hivatkozni. Itt hamar megállapítottuk, hogy a leömlők jelen formájukban beépíthetetlenek. A szaki nem volt feldobva a rá váró kínlódástól, de nem sokkal később elkészült a hátsó –és lényegében az egyetlen- kipufogó dobokig tartó új  rendszer. A jobb oldali leömlőt csak részben, a bal oldalit viszont teljesen darabokra kellett vágni, és gyakorlatilag újra legyártani, hogy passzoljon. De végül ez is sikerült, és a két ünnep között jött a telefon, hogy a mű kész, mehetünk érte. Hosszú idő után itt történt az első beindítás, az autó önerejéből állt fel és le a trélerről. A fék hatásosságáról már itt is meggyőződhettünk, újra pislákolt a fény az alagút végén.

Az új évet töretlen lelkesedéssel kezdtük, Robi egy villámlátogatás során épp a szervó életre keltése közben talált minket. Hiszen mi sem természetesebb, hogy az utánnyomott szervó-munkahengerre pont fordítva kell feltenni a csöveket, mint az eredetire. Nagy fejtörést szerencsére nem okozott, a következő nap tettünk vele pár ismerkedő kört az udvaron, majd következett a futómű beállítása.

Picit szétszedtük

Nem számítottam rá, hogy egy alapvetően a mai kor autóira fókuszáló futóműves beállító műszerének adatbázisában benne lesz egy 1968-ban gyártott amerikai autó, mégis így volt. Némi nyálcsorgatás után a srácok beállították a futóművet, ami nem elhanyagolható módon háromféle módon állítható, ellentétben a manapság divatos „csak összetartás, és más semmi” rendszerű megoldásokkal, amelyeknél ha nem stimmel például a kerékdőlés, a futóműállító szaki a pingvinezésen kívül mást nem nagyon tud tenni. Hazafelé tartva először éreztem, hogy volt értelme az eddigi kínlódásnak. Nagyon kellemesen viselkedett a paripa, a fék bár szokatlan volt, de határozottan jónak mondható, és azt sem éreztem, hogy folyamatosan küzdenem kéne az autóval, hogy arra menjen, amerre én szeretném.

Persze nem lett belőle Porsche 911, még csak egy nyamvadt Honda CRX sem, de amit egy 44 éve gyártott amerikai minitepsinek tudnia kell, azt szerintem határozottan tudja. A következő napokban elvesztem kicsit az utastérben, rendbe hoztam az indexkart, megszüntetvén a kanyarodáskor jelentkező „mindjárt letörik” érzést, kiderítettem, miért él önálló életet az elektromos antenna, és életre keltettem az ablakmosót. Ez utóbbiról csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy csodálatra méltó a precizitás, amivel valaki a tartálytól a lábpumpáig tartó kis gumicsövet körülbelül 3 centinként gyorskötözővel rögzítette, de sajnos ez mit sem ér, ha utána agyig meghúzza a kötegelőt, úgy elszorítva a csövet, hogy azon keresztül nem csak hogy a vákuumos elven működő, tehát lábpumpás ablakmosó nem tudja átküzdeni a folyadékot, de vélhetően egy elektromos szivattyú is megizzadna. Háromszor szedtem szét a vákuumpumpáját, mire rájöttem, hogy mi a baj... küldenék egy nótát.

Miért legyen bent, ha kint is lehet

A beltérbe ugyan visszatapsoltak, tehát lesz ott még jelenésem, de az autó lassan kezdett úgy kinézni, mint ami lassan elkészül. Volt fék, volt futómű, volt kipufogó….. aztán kiszedtük a motort. Nem, nem őrültünk meg teljesen, de ez volt a legésszerűbb megoldás. Tudniillik tervbe vettük a motoron némi szimmering-, tömítés-, továbbá egy vízpumpacserét, az automata váltóra pedig szintén tömítés-, szimmering-, illetve szűrőcsere várt. És mivel a váltót ehhez mindenképpen le kell szedni, a motort is eléggé miszlikbe kell bontani hozzá, így adta magát, hogy ne küzdjünk vele a helyén, hanem az állványon szépen, kényelmesen csináljuk meg, amit kell.

Meglepően hamar kint volt a motor és a váltó is, igaz, a géptetőt le kellett venni hozzá, amit aztán kínos óvatossággal kerülgettünk az irodában, mert azt találtuk az egyetlen olyan helynek, ahol biztosra vehető, hogy nem keletkezik benne kár.  A sebváltóval hamar és zökkenőmentesen elkészültünk, az egyetlen érdekesség, hogy megtaláltam a tetején a kapcsolót, ami arra lenne hivatott, hogy a motort csak P és N állásban lehessen beindítani, ellentétben a mostani állapottal, amikor pl. D-ben is simán indul a motor, ami életvédelmi szempontból mindenképpen aggályosnak mondható.

Laza erotika

Ennek a bekötése terveim között szerepel, de meglátjuk, hogy az új céldátumként felhozott pályanapig belefér-e az időbe, vagy lesz második turnus. A kiszedett motort szétszedtük, felcsavaroztuk az állványra, kicsit eltisztogattuk, majd várakozó álláspontra helyezkedtünk az alkatrészeket illetően. Szerencsére nem is kellett sokat várni, hamarosan befutott a várt csomag. Amikor megláttam a dobozt, aminek a hátsó főtengelyszimmeringet kellett rejtenie, már tudtam, hogy baj lesz…. hát lett is.

A dobozt kibontva szembesülnöm kellett vele, hogy a lendkerék lecsavaroz-szimmering kipiszkál-új szimering behelyez-örül munkamenet borul, mint Kőváry Barna a zöld Trabanttal.  Ugyanis 1968-ban a nagy vízen túl a mérnökök, akik kedves édesanyjának ezúton szeretnék minden jót kívánni, úgy álmodták meg a főtengely hátsó részének tömítését, amihez hasonlót én még csak –bár biztos más autók is készültek ehhez hasonló megoldással- a régi Mercedes dízelmotorokban illetve az UAZ motorjában láttam. A megoldás lényege, hogy a kör alakú tömítést nem egy kívülről egyszerűen beüthető szimmeringgel oldották meg, hanem készítettek egy két félkörből álló tömítést, aminek egyik fele a főtengely leghátsó csapágyfedelébe van belemunkálva, a másik pedig –és most jön a szép rész- magába a motorblokkba, mert a fekvőcsapágy másik „fedele” gyakorlatilag az. A két félkör összerakott állapotban kiadja a kör alakú tömítést, de ebből már látható, hogy a motor komolyabb megbontása nélkül nem cserélhető.

Na ezért a megoldásért küldeném azt a bizonyos nótát. Többek között.

A különbség itt annyi, hogy míg a Mercedesnél és az UAZ-nál a tömítés anyaga egy fonott, valamiféle szövetszálakból készült anyag –ez lehet, nem így van, de én anno annak láttam, amikor még azzal áldott meg a sors, hogy UAZ motort generáloztam-, a Cougarnál pedig két merev fém ív van gumival bevonva, és kialakítva a belső felén a tömítőperem. A cserénél mi sem egyszerűbb. Fejtetőre fordítjuk a motort, ebben nagyon jó szolgálatot tesz nekünk a motortartó állvány, és az alábbi pár lépés elvégzése után már hozzá is férünk a tömítésekhez.
-olajteknő le
-ékszíjtárcsa le
-vízpumpa le(bár ez amúgy is cserés volt)
-vezérmű fedél le
-vezérműkerekek és lánc le
-olajpumpa le
-hajtókarcsapágyak lekötése, dugattyúkat feltolni a hengerben
-fekvőcsapágyfedelek ki
-főtengely ki

Fej-tor-potroh

Hát, ezért pokol ez. Innentől kezdve egyszerű a dolgunk, kipiszkáljuk a régi tömítéseket, a helyüket kipucoljuk, óvatosan beillesztjük az újakat, figyelmesen betartva a gyártó utasításait, miszerint mit, hogyan, mivel és mit illesszünk, állítsunk, hova kenjünk egy pötty tömítőpasztát, hova ne, mert ha valamit elrontunk, és a végén folyni fog, akkor utána baromi hülyén fogunk kinézni vérző fejjel, annyit fogjuk a falba verni.

Ha ezzel megvagyunk, csak az egészet összeszereljük fordított sorrendben, és kész… Küldtem ma már nótát?

A kést a Ford azzal forgatja meg a szívünkben, hogy az első főtengelyszimmering sem a megszokott módon, kívülről van beütve a vezérműfedélbe. Neeeeeeem, dehogyis. Belülről. Hagyok erre időt. Oké, hogy itt amúgy is szét kellett szedni a holnaputánt is, de ha csak azt kellene cserélnem, ráadásul úgy, hogy a motor bent van az autóban, akkor nagyon szidnám valakinek az anyját, azt hiszem.

Olyan.... kék

A lendületből még arra is futotta, hogy újrafessük a motort, hiszen az esztétika legalább annyira fontos, mint a műszaki tartalom. Azt hiszem, egészen jól sikerült eltalálni azt a bilikék árnyalatot, amivel annak idején a Ford megbüntette a motorjait. Igaz ami igaz, mi sokkal szofisztikáltabban bántunk az ecsettel, mint anno a gyáriak, akik az általunk kékre pingált részeken kívül a szelepfedeleket, a szívósort, a vízpumpát, a légszűrőházat, tehát gyakorlatilag mindent kékre festettek. Mi beértük az olajteknő-motorblokk-hengerfej szentháromsággal.

Amíg kint volt a motor, kihasználtuk, hogy üres a motortér, és nekiálltunk kicsit rendet tenni benne. Kulturált formába öntöttük a számos vákuum- és egyéb csövet, a kábelezésnek is megpróbáltunk emberi külsőt adni, és a váltó olajhűtőjének is készítettünk egy korrekt tartót. Ehhez a jelentős bizbaszkészletemet használtuk fel, nevezetesen kábeltartókat, fék és üzemanyagcső patentokat, egyéb apróbb tartóelemeket, amelynek jelentős része mára jobb létre szenderült BMW-kből származik. Igaz ugyan, hogy nem korhű, és a legkevésbé sem típusazonos, de mindenképpen esztétikusabb külsőt kölcsönöz a motortérnek, mint a semmiben himbálódzó kábelek és csövek

Otthonos

Bekerültek a friss és ropogós, nemrég a többek által már ajánlott dunakeszi cég munkáját dicsérő váltóolaj-csövek.

Apró érdekesség csupán, hogy amikor elhoztuk tőlük a csöveket, megkérdeztük, hogy ők, mint e téren profi cég hogyan lendülnek át a metrikus fékcső-collos hollander problémakörén. A következő választ kaptuk: „-Hát, megfúrjuk a hollandert.” Ehhez csak annyit fűznék, hogy valószínűleg nem az van, hogy ők is rosszul csinálják, hanem, hogy mi sem. Napokat szüttyögtem el azzal, hogy a fentebb említett csöveknek pusztakezes harci technikák alkalmazásával darab lemezekből tartóbilincseket gyártottam, illetve szintén az említett technológiával konzolt készítettem az olajhűtőnek. Ehhez jött még plusz fél nap molyolás, amikor már a motorbeépítés után a váltó nívópálca csövének is csináltam egy tartófület, így már fixen áll a helyén, és nem áll fent a veszély, hogy a pálca kihúzásakor jön az egész istennyila mindenestül.

BMW E46 üzemanyagcső tartó alternatív felhasználása, avagy az Isten is ide teremtette

Az új olajhűtő csövek nagy része már a motortéren kívül halad, így már értelme is van az olajhűtésnek, mivel a régi csövek majdnem teljes egészükben közvetlenül a kipufogó alatt haladtak, ami köztudomásúlag meleg. Az jut róla eszembe, hogy van egy kupac földem, és nem tudok vele mit csinálni, tehát ások neki egy gödröt.

Ekkor már az Isten se mentett meg minket a motorbeépítéstől, tehát nem is húztuk tovább. Amilyen könnyen kijött, olyan könnyen be is ment, pedig ekkor már a leömlők is rá voltak csavarozva, amik a kiszedéskor nem, ennek ellenére úgy csusszant a helyére, mintha kikentük volna a motorteret vastagon gépzsírral.  A váltóval már jobban megküzdöttünk, pont az említett leömlők miatt, de nagy akadályba ott sem ütköztünk. Következett némi pepecselés a motortérben, kábelek, egyebek visszakötögetése, folyadékkal feltöltések. Egy apró fennakadás volt az egyik nagy vízcsőnél, mivel találtam rajta egy alattomos repedést, amit eddig nem, de mivel a hűtő már egyedileg gyártott, nagyon nem volt könnyű az UNIX katalógusban olyan csövet találni, ami oda pont passzol.

Könnyebben bement, mint gondoltuk volna

Időközben –konkrétan e hét hétfőn- megérkezett a várva várt sperr. Kedden épp békés olajtöltögetés közben hívott fel Robi, hogy az Égéstérben nagy nyilvánosság előtt is megcsavargassa a tökömet, és megtudja, kész lesz-e a pályanapra az autó. Ez után nem sokkal a motor némi tiszitiszitiszitiszi után újra életre kelt, lehetett finomítgatni, állítgatni, bár sokat nem kellett Tegnap gyorsan kiszedtük a régi diffit, szétszedtük, ma összeraktuk, boldogan vettük tudomásul, hogy ezzel a sperrel talán már össze is lehet rakni, kihézagoltuk, majd ment is vissza az egész a helyére. Kicsit még szüttyögtem a fényszórók borításainak vákuumcsöveivel, mert a szilinkoncső mindenhova való, csak oda nem, aztán hazajöttem, és most épp ezt írom itt.

Menjen visszafelé az a sperr

Vár még ránk pár feladat, mindent át kell ellenőrizni, melegre kell járatni, folyadékszintet kell ellenőrizni, az utastérben kicsit kell még ampervadászkodjak, és elég sokat kell tesztelnünk, hogy teljes nyugalommal adjuk át. Főleg, ha az első nagy megmérettetése egyből egy versenypályás büntetés lesz, de már nem sok választ el attól, hogy dagadó mellel, és fénylő arccal hívhassuk Robit, hogy „Készen van”.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr374284771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balu az Alfás 2012.03.03. 08:59:09

Mi az a "pingvinezés" ?

Kezdő Laikus 2012.03.03. 09:03:59

Eljen Sabc mester es gardaja!!! :) Remelem mostmar boldog lesz az autoval Winkler Ur :)

Nesebar 2012.03.03. 09:08:32

@Balu az Alfás: A karodat széttárod le-fel mozdulatokkal...

AzHofi 2012.03.03. 09:11:17

"dobozt kibontva szembesülnöm kellett vele"

Nem úgy van az. Szembe kellett vele sülnöm. Fel kellett lebbeznem.

Cro166 2012.03.03. 09:11:18

Ha Isten is úgy akarja, még végül AUTÓ lesz ebből kérem szépen :D
Ja, és senki ne mondja, hogy nem lehet megcsinálni, mert meg lehet, csak akarat kérdése. Más kérdés, hogy nem "gazdaságos", de ez legyen a gazda, meg a szerelő dolga. :D

Schütii 2012.03.03. 09:11:59

@Nesebar: igen, az is egyfajta pingvinezés, bár nekem nem ez ugrott be, hanem a viccbeli egyszeri ember a kurvánál. :)

whale 2012.03.03. 09:13:45

Jó lesz ez. Szépen dolgoztok. Szeretem, ha valaki szereti, amit csinál...

m.o.p. 2012.03.03. 09:19:00

Véget ér a Cougar saga (passió)? Biztos nehéz lesz megszokni, hogy a "Mi a helyzet a Cougarral?" kérdésre nem fogak közt sziszegett -készül- helyett teli szájas -Azzal jöttem! lesz a válasz :)

hofi601 2012.03.03. 09:19:15

Sabc! Ha most tavaly augusztus lenne, elvállalnád újra? :)

dennisthemenace 2012.03.03. 09:21:22

Gigantikus szopás, de van benne élvezet.. Ismerek egy faszit, amerikai autókat restaurál/javít. Azt mondta, nem is lenne kedve már mashoz.

pet77 2012.03.03. 09:22:00

Sabc!

A motor tetején az a kis szíjgörgő hajt is valamit, vagy csak feszítőgörgő?Az is hosszbordás?

szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.03. 09:25:23

Előbb leszek én üknagypapa, mint ebből autó.
Ezzel a rommal csak az autószerelők járnak jól :)

Schütii 2012.03.03. 09:26:44

Vajon a jó öreg Multisuper mire kell? Megkenni a csehszlovák talicska tengelyét? Én arra használom. :)

Schütii 2012.03.03. 09:27:53

@szmoker (Homo Trollicus): Dehogy járnak jól. Bár elmondhatják hogy van munkájuk.

Schütii 2012.03.03. 09:29:22

@szmoker (Homo Trollicus): Hacsak nem a posztért kapnak jó pénzt.

LongJohnHolmes 2012.03.03. 09:32:18

Míg egy autót a Wheeler-Dealers-ben és a Overhaulin-ban egy-egy óra műsorba összebarmolnak, addig ez az autó évekig szórakoztat minket :)

Ez a "Vízműkék" motor látványos.

sufnyi 2012.03.03. 09:33:52

Szerintem még közel sincs vége. Winkli kiviszi pálynapra, meghajtja aztán valami szétfossa a belét, és kezdödhet az egész elölről. Ha pedig nem akkor Winkli Sabc mester nevét mantrába foglalva naponta ötször Mekka felé fordulva, áldhatja a nevét.

terrorjony 2012.03.03. 09:35:20

Ez totál szőrszálhasogatás, de én a teknőt SE festettem vna kékre :P inkább feketére.. bocsi, ez télleg csak a saját..

Luighi 2012.03.03. 09:36:47

Lehet a dalárda elkerülése végett mondta volt Mr. Ford: " A legjobb autó az ÚJ!"
Azokban se kívülről se belülről nem kell szimmeringeket sajtolni, meg miegymásokat "buzerálni"! Sőt TILOS! :-D

Egyre frankóbb a gép, arra gondolni se merek milyen áron! És nem az átizzadt ingekre meg az összeszutykolt kezekre, miegymásra gondolok.

Azért küldök egy videót, a'la Ford Mustang 2013:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HiyhXf_KVc0

Én már kedvet azt kaptam hozzá, az már nem hiányzik... ;-)

biker_kolee 2012.03.03. 09:37:23

Sabcimabci (Winkler után szabadon) megint kitett magáért.

Bocs Sabc, ezt már nem mosod le magadról. :)))

aeroller 2012.03.03. 09:37:51

@Balu az Alfás: Szia, a 'pingvinezés' ez esetben a szaki önkéntelen tipródása, egy nyilvánvalóan megoldhatatlan helyzetben, amikor tudja, hogy bukott a mutatvány, de azért mégiscsak kellene valami huszárosat csinálni, de azt is tudja, hogy nem lehet. Nos ebben a lelki állapotban esetlenül totyogsz a műhelyben, kb. úgy, mint ahogyan az említett madár..

robian 2012.03.03. 09:41:22

Sabc zseniális írás, Csikósi magasságokat ostromló szopóroller öröm volt olvasni

Tomi1973Wien 2012.03.03. 09:42:40

@Balu az Alfás: @Nesebar:
...es hozza totyogsz elore-hatra :-D

robian 2012.03.03. 09:42:54

@aeroller: LOL ez igazán szemléletes interpretáció volt

Tomi1973Wien 2012.03.03. 09:44:46

vennem kellene vmi szutykot, es beadnom, hogy Sabc ne unatkozzon, miutan kesz lesz :LOL:

csipy31 2012.03.03. 09:45:15

Na, csak alakul, bár azt az A kategóriás hibát ami a doblemez és a fémfékcső találkozásánál hiányzó dörzsölődés védő gumigyűrű hiányát illeti azt korrigálni kéne, és akkor eddig oké :)

M2,5 2012.03.03. 09:53:31

Vajon mennyibe kerül mindez...?

MACH1 2012.03.03. 09:55:48

Sziasztok .

Csak most olvastam a cougar megpróbáltatásainak sorozatát , mivel jómagam is ebben élem boldog hétköznapjaimat , engem csöppet sem lepett meg .
De elismerem , kijutott a jóból , rendesen . ( teljesen
átlagos
, nem kirívó eset . ) Ha a végén valami gyanús , először mindíg az ÚJ alkatrészeket kell átnézni , mert ami már 40 éve bizonyít ,az nagyobb eséllyel lehet jó is .
Mi is hajrázunk hogy a 4 benevezett póni , megállja a
helyét , de bármikor - bármiben szívesen segítek ,csak
hogy ott lehessetek , és együtt autózhassunk egy jót . ( a sajátomon még hátra van addig : speer ,áttétel,görgős himba,fogaskerekes vezérlés , és még pár apróság . ) De fel a fejjel , hiszen addig van még 6 nap és 6 éjszaka .
Sziasztok

sunblind 2012.03.03. 09:56:30

"Az jut róla eszembe, hogy van egy kupac földem, és nem tudok vele mit csinálni, tehát ások neki egy gödröt."

:D :D baszki, ezt még nem hallottam.

Teshow 2012.03.03. 10:01:42

Tulajdonképpen nemigasság, hogy a cikket Winkler jegyzi, mert ez az írás annyira jó, hogy a valódi szerző (igazi) nevének feltüntetése után kiállt! Szellemesen laza stílus, jó dumák (pont ott és amennyi kell), a régi TC színvonalat idézte, élvezettel olvastam! Respect!!!
No és "mellesleg" :) úgy tűnik, a Puma is jó helyen van végre a kezei közt!
Jólesssszez! ;D

seahawks 2012.03.03. 10:04:51

f.o.r.d.= found on road dead
f.o.r.d.=fix or repair daily

seahawks 2012.03.03. 10:06:13

p.o.n.t.i.a.c=poor old ni__ers think its a cadillac

Peter__Blau 2012.03.03. 10:21:27

Nem hittem volna, hogy ilyen évekig tartó szívást veszel magadnak ezzel az autóval. Tisztelet a mestereknek akik rendbehozzák.

biker_kolee 2012.03.03. 10:33:43

@seahawks: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Schütii 2012.03.03. 10:33:48

@seahawks: MOPAR - More Old Parts And Rust

h4z4rd 2012.03.03. 10:38:12

Így kell ezt. Ezt az elhivatottságot érzékeltem Sabc kartácsékban az első beszámoló óta. Konzekvensen jelen van, tapasztalható mindenen, amihez hozzáérnek.
Gyönyörűség, amikor nem marad más a trolloknak, mint a blokk strandkorlátkék színébe belekötni.
Elismerésem.

onager73 2012.03.03. 10:44:24

@robian: Csatlakozok az előttem szólóhoz!
Amúgy egyre nyilvánvalóbb, hogy nem kaphatott volna OT vizsgát. Ilyen állapotban egy rendes műszakin is elkaszálták volna.
Hajrá Robi! Remélem a pályanapra elkészül.

vaterkopf 2012.03.03. 10:44:50

@sunblind: Zsenge lehetsz még... :)

parrre 2012.03.03. 10:50:30

Hát igen. A Ford az Ford. A Fordot köztudottan azért hozta létre egy alsóbbrendű erő, hogy a szerelőket szopassa. És akkor egy régi gép még csak-csak szerelhető, de egy 200X-es na az a halál. Gratula a cucchoz

Csikós Zsolt 2012.03.03. 10:58:48

Drága Sabcom, az a hülye tömítés a Burgmann. Pont a főtengely-kiszedés miatt mi csak az alsó felét cseréltük az Erában, úgyis az szokott hamarább elkopni... :-) Ezt a műveletet tényleg úgy szokták nevezni fiatal apácák is, hogy: szopás.

h4z4rd 2012.03.03. 10:59:46

Feltört pár kényelmetlen emlékfoszlány. Anno decibel volt már az én szám is karikás az efféle burman-gyűrűs megoldásoktól.
Talán valami Peugeot volt, de nem biztos.

Az is rémlik, hogy valahol olvastam arról, hogy létezik bizonyos motorokhoz 'conversion kit' burmanról szimmeringre...

h4z4rd 2012.03.03. 11:03:14

@Csikós Zsolt: Burgmann? Lehetséges, életszerűbben hangzik így.

Ez olyan lehet, mint a cuppán-csavar. Éveim mentek rá, mire megfejtettem, hogy az eredetileg húzó(zug)-pántcsavar...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.03.03. 11:07:25

@AzHofi: Továbbá ki vagyok váncsi, hogy mi lesz a vége az egésznek. :)

Csikós Zsolt 2012.03.03. 11:10:47

Aki öreg autót akar használni, az szív. Senki nem kivétel ez szabály alól, ha az autó:

- nem csak dísznek van
- nem csak fél évre vette, azt is mázlival
- nem örökölt (kapott, lopott, negyedére az élő eladó szívének egyenes adásban történő kiharapásával) jutott hozzá, eleve rendbe téve
- nem valami nem igazán régi, nem igazán sokat futott, de általa mégis öregnek tartott érdektelen cucc
- köré nem épít fel ordas nagy önámítást.

Aki eladja, ritkán teszi azért, mert olyan baromi jó, a teljesen jó öreg autót ugyanis megtartja az ember. Valami adag szopás mindig marad.

Aki veszi - ha nem hülye - tudja, hogy lesz vele meló. Winkler is tudta, ő annak örült, hogy kicsit legalább ment a gép, mielőtt bele kellett piszkálni.

Semmi baj nincs a sztorival, csak az intermezzo a buherátor-stúdióban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.03.03. 11:17:00

Ezekszerint akkor az UAZ amerikai izomauto.
Zsir!

mtk001 2012.03.03. 11:21:54

Hajrá Sabc !!!
Végre nálad ténylegesen jóra fordult a Cougar sorsa.
Az előzőknél annyira nem, hogy amiket mondtak, írtak, annak még az ellenkezője is badarság volt ...

Ronald 2012.03.03. 11:26:53

Mi az a sperr-difi? Hogy működik, mire való?
Netán ez a zárható-differenciál, vagy mi?

h4z4rd 2012.03.03. 11:43:53

@BeeTm: Persze, hogy az. Mint ahogyan a Nissan Patrol is amerikai izomautó, elvégre merev híd van alatta laprugókkal. Mint a Cougaron. ;)

@Ronald: sperrdifi.hu/hogyan-mukodik/
de.wikipedia.org/wiki/Sperrdifferential

Gugli jó haver.

Liquid_Night 2012.03.03. 11:59:11

A szerelőt mi motiválja arra, hogy bevállaljon ilyen szíváshalmazt? Mert ahogy nézem, itt Winkler az aki magáénak vallja a szívást, de a meló oroszlánrészét nem ő végzi...nincs is ezzel semmi baj of kórsz, csak a sztori hősei legyenek a helyükön:)

Sabc = Ahab kapitány...?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.03.03. 12:03:28

SABC, azt hiszem, ezek után nincs magyarázatra szoruló részlet.
Minden elismerésem. A burman/burgman/szimering/simmer-ring cserénél eret vágtam volna magamon (is), az biztos.

switch 2012.03.03. 12:07:25

@Ronald:
Önzáró difi, igen.

karlmann 2012.03.03. 12:15:21

Furcsák ezek az amcsi autók. Egyfelől minden sokkal nagyobb, nehezebb bennük, mint egy európai kocsiban, - sok olyan alkatrészük is van, ami rendszerint az európaiakban nincs - másfelől mégis sokkal több olyan alkatrész van bennük ami nem, vagy nagyon nehezen hozzáférhető. Egyik barátomnak Pontac Grand Prix-je van és már volt vele szívás rendesen, pedig csak a projekt elején vagyunk. A V6-os blokk szinte elvész a motortérben, viszont a karbi olyan szerencsétlenül van feltéve és annyi vákuumcső van körülötte, hogy egy elmebaj kiszedni és visszarakni.

Ja és a csavarok egy része metrikus, egy része colos, a kedvencem pedig a kettő keveréke, ez utóbbi persze teljesen random módon. Az aksi sarukon pl. colosak a csavarfejek, de a menet metrikus, a karbit rögzítő csavarokon a fej metrikus, a menet colos.

j311 2012.03.03. 12:15:37

Elviseltem volna egy-egy kepet a szimeringek beepiteserol...

Petikepetike 2012.03.03. 12:17:57

@Ronald: Önzáró differenciálmű. Nem tudom, kipörgés megakdályozása. Nem az. (kevered az UAZ-al)

Szkotti 2012.03.03. 12:20:07

@sunblind: De látni csak láttad? A Legényanyában is benne van ;o)
Ha az nincs meg, akkor sürgősen pótolni.

Szkotti 2012.03.03. 12:22:21

Ja és óriási respekt a Sabc-műhelynek, így kell ezt!

poa ogapo 2012.03.03. 12:23:11

Ha ennyi energia, fáradozás és tudás van benne miért fekete a motortér belső színe?

Gru 2012.03.03. 12:53:44

Nekem tetszik a bilikék... :)

ANTI-SQUIRREL 2012.03.03. 13:11:06

@Csikós Zsolt: Latod Zsolt nem kellett volna eladni a jo kis mercidet es most a tied lehetne ez a hetvegi poszt is.

Bar ha jol hallottam egy regi allolampas lesz helyette, szoval remenykedunk. Nekem ez a Cugar dolog nem jon be valahogy, pedig nekem is Ford-om van.

Az allolampasok nagyon jo kis gepek voltak meg volt bennuk anyag. A motorjuk meg mindent kibir, szerintem az egyik legjobb Merci szeria volt. Meg a fekvolampasnak a diesel verzioja volt ilyen jo, ha jol emlekszem a 180D-k, bar nem biztos.

Rocko- 2012.03.03. 13:18:12

ámen testvérem ÁMEN.

Csikós Zsolt 2012.03.03. 13:20:36

@j311:

Próbálj meg egyszer nyakig olajosan szerelni, és minden mozzanatot dokumentálni. Különös tekintettel a stresszes pillanatokra. Utána tudunk beszélgetni...

karlmann 2012.03.03. 13:27:50

@Csikós Zsolt:

Méghogy minden mozzanatot dokumentálni! Amikor tiszta ideg vagyok, mert nem jön össze valami, egy normális képet se tudok összehozni, mert úgy remeg a kezem, mint egy 100 éves nyuggernek. Ha rájöttem a megoldásra, akkor meg rakom össze mint az őrült, hogy minél hamarabb lássam, tényleg jó-e!

Baci85 2012.03.03. 13:29:00

Sabc mester elvállal mezei autókat is egyszerű javításokra?
Merre rendel egyébként?

Csikós Zsolt 2012.03.03. 13:36:46

@ANTI-SQUIRREL:

Dehogyis, 180D utoljára a Pontonban volt, három helyen csapágyazott főtengellyel...

A korai Fecskében volt még 190D, de annak a vége is már 200D volt minimum.

A 123-as dízelei: 200 D, 220 D (az elején), 240 D, 300 D, 300 Turbodiesel (és nem TD, mert az a kombi neve)

Állólámpa jobb mint a 123-as. És sokkal szerethetőbb is, ne aggódj. Pedig a 123-as sem hagyja érzelmek nélkül az embert.

csongiaparaszt 2012.03.03. 13:48:18

Ahogy a költő mondta: jó mulatság, férfimunka volt.
Gratula.

ben1988 2012.03.03. 13:49:30

Szerintem nem nehéz ezeket szerelni egyáltalán a mai autókhoz képest. Én szívesebben nyúlok ehhez mint egy modern renault dízelhez mondjuk. Legalább hely bőven van bennük, célszerszámok is csak elvétve kellenek. Egy jobb crovakészlettel darabokra szedhető az egész autó. Menetekkel csak óvatosan, egyébként kb. zsiguli szintű a bonyolultság ezeken az öreg fordokon. Na jó, az automata váltót kivéve.

Csikós Zsolt 2012.03.03. 14:53:33

@ANTI-SQUIRREL:

Különben nem olyan rossz ám az a kjúgör. Én csak minden szerelés előtt vezettem, volt öregautó-hibája jó pár, de még akkor is baromi jó volt vele menni.

j311 2012.03.03. 15:23:14

@Csikós Zsolt: Kettonk kozt van egy nagy kulonbseg: en nem irok cikket az autoszereleseimbol.

Rocko- 2012.03.03. 15:31:49

@AzHofi: a macska meg fel van mászintva a fára.

@Schütii: bármilyen furcsa, de senki nem posztért pénzt.
Winkler az újságírásért kap fizetést, Sabc az autószerelésért.

@biker_kolee: látod, az úriember nem publikban szívja Sabc vérét. ;)

@Tomi1973Wien: nem unatkozik ő, ne félj.

@Csikós Zsolt: :)))

Csikós Zsolt 2012.03.03. 15:34:57

@Csikós Zsolt:

Ügyes... De azért egyszer próbáld meg, csak úgy az ízéért.

Egyébként te se fizetsz az újságért. Ezért az újságért. És hiába jössz a reklámokkal :)

Rocko- 2012.03.03. 15:35:51

@h4z4rd: "Így kell ezt. Ezt az elhivatottságot érzékeltem Sabc kartácsékban az első beszámoló óta."
ezt hiányoltam a korábbi szerelőktől (? jó ez a szó rájuk egyáltalán. nem hiszem).

Rocko- 2012.03.03. 15:40:10

@h4z4rd: a duna is izomautó? azon is van merev híd. :)))

@Liquid_Night: "A szerelőt mi motiválja arra, hogy bevállaljon ilyen szíváshalmazt? "
ez a munkája.
általában nem szoktak szólni előre, hogy szívás lesz, az közben derül ki.
másrészt Novoth Tibi (aka Boschtechnikus) mellett Sabc is elhivatott, hogy hibát tárjon fel és értelmezez azt. mint egy nagy puzzle, ami apránként áll össze egy egésszé.

@csongiaparaszt: "Ahogy a költő mondta: jó mulatság, férfimunka volt."
és ehhez sok női munkán át jut el az ember.
(csinálja a k. anyád. :D )

Csikós Zsolt 2012.03.03. 15:46:03

Bocs, a fenti j311-nek ment.

Index Elek 2012.03.03. 16:16:10

Ez a leírás és a mögötte álló küzdelem igen tiszteletre méltó szerintem. Fantasztikus, hogy milyen gánytengert kell kijavítani, nagyon jó látni az átalakulást valódi autóvá. Gratulálok a munkához és a kitartáshoz!

Sayniqua (törölt) 2012.03.03. 16:23:12

"A különbség itt annyi, hogy míg a Mercedesnél és az UAZ-nál a tömítés anyaga egy fonott, valamiféle szövetszálakból készült anyag"

Az egy polimer+fém ötvözetű grafitágyazású végtelenített tömítő sodrony. Anno' úgy vágtam méretre, mert tekercselt kiszerelésben adták a ruszkik. Volt párszor hozzá szerencsém néhány UAZ és Volga (ugyanaz mindkettőben) motor kapcsán.

Sayniqua (törölt) 2012.03.03. 16:27:17

@Sayniqua:

Volt belőle négyszög, trapéz, kör metszetű.

kzolee 2012.03.03. 16:34:26

Sok szerelő remélem elindul az elsabcosodás útján! :)

Tetszik a projekt, jó helyre került ez az autó.

Balu az Alfás 2012.03.03. 16:47:56

@aeroller: Jaaaaaaa..... ! Így már vili!

pickapu 2012.03.03. 17:00:03

Sabc, innen már csak a fényt nézzed az alagút végén! :)
Kitartás, jó vagy.

Dennis01 2012.03.03. 17:15:40

En annak az embernek csokoltatom az anyukajat, aki a Ford TDCi motorok uzemanyag-rendszeret dizajnolta. Ahanyszor gazolajszurot cserel rajtuk az ember, mindig egy kinlodas a beinditasuk. Hiaba toltod fel a szurot es a hazat csurig gazolajjal, vigyazva, hogy lehetoleg ne legyen levego a rendszerben, a rohadek ugyse indul. Rohadt nagy szerencse kell, hogy beinduljanak...

brob 2012.03.03. 17:49:18

@Dennis01: akkor képzeld el az mekkora szopás, ha ki kell szerelned az egész motort...:D két autóra való vízcső és csavar jött ki egy TDCi Transitból, mire végre ki lehetett szedni....azalatt az idő alatt sok anyuka csuklott

bandika57 2012.03.03. 17:52:08

@Dennis01: szépen kell beszélni hozzá és akkor szótfogad :-)
(nekem sikerülni szokott)

h4z4rd 2012.03.03. 17:52:19

@Rocko-: "a duna is izomautó? azon is van merev híd. :)))"
Persze. Sőt, az alsó állkapcsom is izomautó! :D

ANTI-SQUIRREL 2012.03.03. 17:57:50

@Csikós Zsolt:

Igen a 123-ra gondoltam a 200D-vel. Nem voltam benne biztos, csak tudom hogy meg abban van az a klasszikus diesel motor ami fel millat bir. Sajna az ujjak mar mind hulladekok. En 10+ evig dieseleztem, de sajna a legutobbi Ford-om szethullott a kettos tomegu lendkerekkel. Igazandibol ma mar minden ilyen elektronika, auto, mosogep mind csak par evre van gyartva.

Cougar: En komalom az oreg autokat, de ez a kasztni valahogy nem jon be. Az eleje nem tetszik, persze kinek a pap kinek a papne. Holott bejonnek az amerikai autok. Az egyik kollegam apjanak volt egy Chryslere a pupos "uj".(Az bejon) Na az is olyan megbizhato volt mint minden mai auto. 2X csereltek benne valtot, majd amikor hengerfejes lett eladta az ebay-en, mert elege lett.

1kutya 2012.03.03. 18:02:19

@Sabc: szopás az, mikor a fasz rossz végén állsz. ez itt csak pillanatnyi szívás volt:-DDD (de azért nem irigyellek)

Ádi F. 2012.03.03. 18:03:48

@Csikós Zsolt: Csik kérlek tisztázzuk ezt!Kezdjük tehát kronológiai sorrendben 1961 04-től a w110-ben megjelent a 190D (OM821) három hellyen csapágyazott főtengellyel.
Ezt követte 1965 07-től a 200D ami, csak a (külsőségeken kívül) már az öt helyen volt csapágyazott főtengelye különböztetett meg elődjétől, emiatt halkabb és (nyilván) tartósabb lett. A W115-öst (OM615.913) és W123-ast (OM615.940) ugyanazzal a 200D-vel szerelték, ennek nagyobb lökettérfogatú változata lett, a már nyomatékosabb 220D. Az új fejlesztés a 240D személyével érkezett el, aminek plusz egy hengerrel gyarapított (5) változata lett a 240 3.0, késöbbi 300D. A W123-as szériában a modellváltástól, 200D 55 helyett 60 a 240D 65 helyett 73, 300D 80 helyett 88 lóerővel rendelkezett immár,melyet nagyobb (200D, 240D +200f/min ,300D +400f/min) fordulatszámon adtak le és megszűnt a 220D. A hoszabb végáttételekeet kapott a 240D, 300D és a 300td turbó.Más változást nem tettek. Bocs,
ha hosszúra sikerült, vagy valamit elírtam, csak keltettél bennem egy űrt...:-)

1kutya 2012.03.03. 18:04:46

@brob: annál már csak az a jobb, mikor mire visszateszed marad egy marék csavarod és egyéb más apró bizbazod. aztán állsz a gép mellett és vakarod a fejed, hogy "Ez így most hogy?" (volt miniszterelnökünk lánya után szabadon:)

Ádi F. 2012.03.03. 18:17:56

@ANTI-SQUIRREL: Többet is elmentek, szerintem a w210-es 220D motorja lehetett a legtartósabb (csak maga az autó nem), már négyszelepes és elektronikus/mechanikus adagolósok és persze a kortársai. Persze a mostaniak is sokat bírnak..., csak közben minden széthullik...

borovi 2012.03.03. 18:19:16

A címlapon figyelmetlenségből így olvastam: A pokolra küldött szereTő. Nem arról szólt... :)

vikk007 2012.03.03. 19:20:28

25 éve cseréltem a ZUK motorjában én is ilyen szimeringet, akkor "még természetesnek " tűnt...

Dennis01 2012.03.03. 19:39:02

@1kutya: Nem kell gondolkodni, ha beindul, akkor minden tuti. Ami megmaradt, az vííííííí alkatresz (vííííí hangot ad ki, mikor a vallad folott elhajitod oket..) :D

lomtengerkapitány 2012.03.03. 19:54:04

Majd a tömítéscseréről teszek fel videót, hogy hogyan lehet főtengely kiszerelés nélkül csinálni. Kár, hogy a hengerfejet nem vettétek le.

1kutya 2012.03.03. 19:54:27

@Dennis01: anno 3x szedtem szerteszét a 2107 motorját, mindig kimaradt vagy 10-15 csavar/bizbaz. egyszer sem volt olyan, hogy ne ment volna. én csodálkoztam legjobban:-DDD

Hurri Kán 2012.03.03. 20:39:51

Lassan tényleg autó lesz belőle. Ideje. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.03. 21:25:04

Az biztos, hogy a haja ráment az embernek...

Adam88 2012.03.03. 21:41:13

Hát, szerintem pedig könnyen szerelhetőek az amerikai kocsik.
Nekem Chryslerem van, igaz 97 es, de mindent könnyen lehet szerelni rajt.
Ráadásul minden van hozzá gyáriba, ráadásul hamar meg is jön USA ból. Én biztos nem gyártatnék semmit, inkább megveszem, és az tuti jó lesz.

kitiltott bögre 2012.03.03. 22:09:16

te Sabc.a Csikós nem rokonod véletlenül?

min 2012.03.03. 23:35:19

szép ez az autó....

Főtruista 2012.03.04. 05:03:28

@h4z4rd: Classic: a Trabi is az, hisz keresztben elhelyezett laprugók vannak a kompozit karosszéria alatt, mint a Corvette-en. ;)

kitiltott bögre 2012.03.04. 06:18:18

@kitiltott bögre: ezt már csak azért kérdem mert mintha genetikusan vonzanátok a különböző orbitális szopásokat....

tourline 2012.03.04. 06:24:04

A kjúgár motor hivatalos színe : "STRANDKORLÁT KÉK"
Nem szép de legalább csunya.....majd ha belepi az olajsár nem látszik annyira:)
Csík!! nem indulsz a pályanapon a 200D-vel?

Amúgy szép munka, gratula a szerelőnek. Megfelelően elhivatott, nem csekély nyomás alatt tartva gondolom...

dennisthemenace 2012.03.04. 08:27:09

@brob: Itt inkább kidobják. A Tranzit utve-vágva van, nem igazán koltenek rá sokat, pláne a minimum negyven fontos órabér tekintetében meggondolandó..

seahawks 2012.03.04. 11:45:03

@tourline: fityeszeském, szerintem mászókakék, már figyelem egy ideje...

Dennis01 2012.03.04. 12:33:35

@brob: Akkor ezt kapd ki: 2005-os Vauxhall Combo 1.7 CDTi, vezermuszij szakadas, 16-bol 12 szelep elferdult, szerencsere a dugattyukban nem okoztak kart, igy munkasauto leven az ugyfel megkert minket, hogy szerezzunk egy masik hengerfejet hozza. Negy doboznyi kacat jott ki a motorterbol, mire elerkeztunk odaig, hogy a hengerfejet lecibalhassuk.. Kesz remalom volt, aztan meg nem is beszeltem az osszerakasrol.. :)

dr.oid 2012.03.04. 13:48:11

COntinuos Unlimited Gearing And Restoration
Sabc Mechanic, az írásodért egy standing ovation
a száguldozás reménykedjünk nem lesz csak probation
Persol Robi Pályanapok - a huge congratulation.

What the fuck is this kerek?
Ötvenhatos nyuggerek.
Zsömlye, zsemle, kiscipó.
Magyarul de szép e szó.

Több nyelven is ékesszólni
ezt kéne az agyba tolni.
Aranykezű szakemberek
szép a munka, letérdelek
és rádöbbenek míg olvasom,
én vagyok fakezű barom.

Alf (törölt) 2012.03.04. 21:23:31

@Luighi: Szerintem azért mondta Ford, hogy "A legjobb autó az ÚJ!" mert ő abból élt, hogy új auztókat gyártott.

Ha használtutó-kereskedő lett volna, talán mást mond.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.04. 22:52:26

" ha a nem kevés pénzért vásárolt, vadonatúj sperrbetét azon része, ahova a tányérkereket csavarozzuk, körülbelül 1 millimétert üt"

Baaaazzz ez már csúnya.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.04. 23:58:41

egy darabig szajkoztam itt hogy esetleg egyszerubb itt alkatreszt venni es elkuldeni magyarba dehat a suket fulek....

gumifust 2012.03.05. 17:15:18

Szerintem a kovetkezo nagy szereles egy kompresszor lesz.

brob 2012.03.05. 23:57:55

@1kutya: jah, megesik:D És érdekes módon, mindenhol van csavar...:D

brob 2012.03.05. 23:59:01

@dennisthemenace: nemcsodálom, ezzel a motorral tényleg arra jó, hogy amíg megy, addig taposni aztán cserélni. Csak azokat sajnálom, akinek ilyenje van, és fizeti a szervizelést....

brob 2012.03.06. 00:03:50

@Dennis01: hát nem irigyellek:D itt sajnos az egész motort ki kellett szedni, ez se volt leányálom. pl hengerfejet kipuffogóleömlőstől-turbóstól együtt szedtem le-így volt gyorsabb:D amúgy meg mindenhol mintha direkt 2x annyi csavar, vízcső, stb lenne beépítve, mint amennyi kéne... A Transit rakterében egy szép kupac van a kibontott cuccokal, 4 doboznyi csavar stimmel, meg még pár hozzájön a motorból:D Tdci-kkel kint is annyi baj van mint itt, vagy ott jobban bírják a kiképzést?

metalex 2012.03.08. 16:24:08

Írás jó, autó jó, nagyon szépen dolgoznak a fujugg.
DE, már nem is akarok amerikai autót... ezek a megoldások, szimmering belűlről kitolva :-)
Becsüljük meg a hasonkorú európai/japán megoldásokkal való szivattyút !
Ja, ezt a blokk-festési mizériát magyarázza meg nekem valaki, miért kell ? Mé' nem jó a fém szín ? Ráadásul ha porosodik még csúnya is, a gőzborotva ugye nem a motortérbe való, és amikor el kezd lepattogzani a festés... na az csodaszép.
Arról, hogy csökken a hűtése nem is akarok szóllani.
Persze ha a megrendelő kéri...- akkor is lebeszélném róla.
Meg még egy kérdés, volt-e homokfúva festés előtt a blokk ?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.03.09. 14:00:20

Teljesen láma kérdés, meg az is lehet, hogy csak a szövegben nem írtad a részleteket, miközben valójában számoltatok ezzel, de: ha jól rémlik ennek nem gyári a futóműve, hanem itthon épített keresztlengőkaros, tuti, hogy a gyári értékekre jó ezt a futóművet állítani?

Poita not Peter! 2012.03.15. 10:05:22

@brob: mindenhol baj van a tranyó motorokkal és állítólag Peugeot Boxerbe is szerelik. Én Írországban dolgoztam egy olyan bérautós cégnél amelyik nagyrészt 95% furgonokat kölcsönzött. 3 éves korukban adott túl rajtuk a cégünk mégis folyamatosan ment a motorcsere, hengerfejcsere. És mi szervizeltük őket úgyhogy többé-kevésbé szervizelve is voltak. Nem olyan nagy dolog őket szerelni, önindítócserét vagy vákumszivattyú-cserét akár vaksötétben is megcsinálom. Szar egy konstrukció. A cégünknek kb.700 darab volt Írországban de az egyesült királyságban jóval több mert ott összesítve 120.000-es flottája volt a cégcsoportnak. Később átálltunk a Sprinterekre mert az a mennyiség miatt Angliában olcsóbban megkaptuk mint a Transitot Írországban. Vicces pénzeket fizetett a cégünk egy-egy autóért. A VW Caggy-ket 4500EUR-ért vettük gari nélkül...

UNCLEBEN 2012.03.19. 14:20:44

@Teshow: A Winkler igazi neve Kulcsár Szabolcs, Ő volt a Júpíszi "arca", és sosem akart autós oldalt csinálni, most is a boxért van oda...nemrég olvastam, egy magazinban.

Rocko- 2012.03.19. 15:13:11

@UNCLEBEN: hát ezek a 10 éve is ismert információk nagyon hasznosak.
legalább annyira, mint az olyan újságírók, akik egy több éve elpusztult kutyáról érdeklődnek. naprakészek.
süti beállítások módosítása