Kína ellen nincs orvosság

  2012. február 09. - ommm Címkék: kína top gear autógyártó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nézem a Top Gear idei második adását (Season 18 Episode 2), röhögök a marhákon, ahogy szoktam, a sorozat ismét zseniális. Azon felül, hogy Hammond bebizonyítja: a NASCAR korántsem gyerekjáték, a másik két hülye elmegy Kínába, megnézni az ottani helyzetet.

Megdöbbentőek a számok, minden két és fél másodpercben gazdára talál egy új autó, míg 2000-ben kevesebb, mint kétmillió járművet, addig 2010-ben 17 milliót gyártottak. Az átlagos, autóipari dolgozó 240 dollárt keres havonta...

Utánajártak, hogy vajon tényleg annyira félni kell-e már most a kínai autómárkák inváziójától. Szerencsére még nem, hiszen minden új típusuk silány másolat vagy elavult technikát használó, levedlett nyugati típuson alapul.


Ha itt most nem is, ellenben a gigantikus hazai piacon azt csinálnak, amit csak akarnak. Hiába akarta őket perelni a BMW a Zhonghua CEO miatt, hiába fortyogott a Renault, akik ipari kémkedéssel gyanúsították őket tavaly... Diplomáciai csatornákon és a médiában is finoman jelezte a kínai kormányzat, hogy ők jól elvannak az országba behozott Renault-k nélkül is, sőt, készek bezáratni az összes Renault szalont. Gondolhatják, mi lett a vége. Semmi. (Nevezzük csak csicskáztatásnak, amit Kína megengedhet magának.)

Nem hinném, hogy bárki meg tudja őket fogni ezen a szinten. Egyedül Richard Carter szavai adnak reményt, akit megkérdeztek a Geely Phantom-másolatáról: a vásárlók tudják, mi a másolat és mi az igazi minőség. Az évek során felhalmozott tapasztalatot és tudást ellopni nem lehet, csak megvásárolni. Márpedig az autógyártók sem hülyék, hogy saját konkurenciájukat erősítve eladják ezeket.

Mellesleg csodálatos, hogy milyen szemrebbenés nélkül lódít Frank Zhao, amikor Andrew Stevens megkérdi, hogy ez most tényleg egy másolat?

A Top Gear szerint még öt évig tartják a frontot az európai gyártók, aztán elsöpörnek minket. Szerintem nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ön mit mond?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr624078419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tizenkettő 2012.02.10. 10:47:20

Ha megnézitek a 60-as években majd a 90-es években ugyanez a folyamat már lejátszódott először Japánnal majd Koreával. Csak az ő természetük nem ennyire agresszív, és kicsit kevesebben vannak, ezért nem éreztük ennyire fenyegetőnek, és közvetlennek.

Mocsári Troll 2012.02.10. 10:48:17

kína egybéként csak két területen verenyképes, az egyik az olcsón szállítható, azaz kis méretű , könnyű termékek , pl. a ruhák, elektronikai cikkek, a másik pedig az a szegmens ,ahol a márkanévnek nincs szerepe.

ezért pl. ruhát, telefont,tv-t, napelemet sikeresen el tudnak adni a világban , de autót pl. már nem.
az autónál túl drága a szállítás és túl nagy a márkanév ,a minőség szerepe.

w a s d 2012.02.10. 10:49:17

@tede: Szerintem azért nem mindegy, hogy kínai rádió, vagy Kínában gyártott rádió.

Tizenkettő 2012.02.10. 10:53:36

@gyvy: De mivel minden beszállító, alkatrészgyártó oda koncentrálódik, még mindig összességében az a legolcsóbb.

Tizenkettő 2012.02.10. 10:55:08

@w a s d: Idő kérdése és mindegy lesz. És a márkanevet is csak addig fizetik meg amíg van rá az embereknek pénzük.

Shadowbull 2012.02.10. 10:57:41

@huleaks2: nem autoalkatreszre gondoltam, hanem autoipari beszallitokra. Magyarorszag is tele van veluk, csak a BOSCH-nak 2 gyara van.

sb

Shadowbull 2012.02.10. 10:59:04

@Mocsári Troll: Pontosan. Az auto nem ipod.

sb

Hurri Kán 2012.02.10. 11:01:29

@Tizenkettő:
Már nem a legolcsóbb, de mondom, nem csak a költség az egyetlen szempont. Hiába olcsó egy országban a gyártás, ha nincs megfelelő munkaerő, kiszámítható gazdasági-jogi háttér, infrastruktúra pl. Ezek is mind számítanak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.10. 11:02:32

@Shadowbull: A motorokra is azt hitték. Aztán kiderült, hogy De. A tradicionális és híres olasz robogók is ott készülnek, rögtön a megbízható japánok melletti bódéban.

Shadowbull 2012.02.10. 11:04:40

@newtehen: teljesen mas szituacio.

sb

lee2 2012.02.10. 11:05:11

@Shadowbull: Családomnak van autóalktrész boltja és nagy márkák termékeit is árulják. Márkanév az rendben van, de made in china szerepel a doboz alján.
........;
En is autoalkatreszben utazok, a minap rendeltek egy Ford elso utkozot, harom cimket talaltunk a termeken
1 Made in EU
2 Magyar termek
3 Made in Taiwan
melyik lehet az igazi? negyebkent a ford hivatalos forgalmazojatol rendeltuk

bucbuc 2012.02.10. 11:06:27

Mi ez az elsöpörnek minket?
Milyen minket?
???
Hol vagyunk mi az autógyártástól?
Hol nem szarnak minket le azok akiket autókat gyártanak?
Nem mindegy milyen márkát szerelünk össze?

Söpörjék csak.

Shadowbull 2012.02.10. 11:06:51

@newtehen: A motorgyartast nem ismerem annyira, peldaul nem tudom, hogy a japcsik elott hany tradicionalis europai es usa motorgyar volt, es mennyi ma.

amit en latok, a nagy nevek, HD, BMW, Ducati megvannak ma is.

Sot ahogy tudom, a BMW bizonyos kategoriakban piacvezeto.

Meg aztan meg kene kulonboztetni a Kinaban gyartott es a kinai termekeket. Nem mindegy.

sb

huleaks2 2012.02.10. 11:07:54

@Shadowbull: Bosch? Nemsokára kimegy kínába. Ne legyen igazam.

Tizenkettő 2012.02.10. 11:09:34

@gyvy: 3 éve olvastam egy kínai újságban, hogy a bérek drasztikus emelkedésére számítanak pár éven belül (mondjuk azokban mindig hazudnak, főleg még gondolom az angol fordítás is kicsit átköltött)(cenzúra rendesen megy kint, nem lehet sokszor külföldi tv-t nézni, nem megy a bbc oldala vagy a cnn stb stb), ami emelkedett is az utóbbi időben ahogy az igények is. De nem kell aggódni már jön a következő favorit, Vietnám.

Tizenkettő 2012.02.10. 11:15:04

@Shadowbull: Ehhez csak annyit, hogy Kína brutálisan tele van európai luxusautókkal, és ott nem nagyon éri meg bevinni az adózás miatt. Mind ott gyártják. Általában ahogy a Top Gear-ben is rámutattak mind Kína specifikus modell. A VW csoport iszonyatos mértékben van jelen. El sem tudjátok képzelni. Ezek után kétlem, hogy ha olyan gyártókapacitással rendelkezik valaki akkor nem ott gyártat. És ez csak egy példa volt, volt ott még PSA, GM is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.10. 11:16:03

@Shadowbull: "Meg aztan meg kene kulonboztetni a Kinaban gyartott es a kinai termekeket. Nem mindegy."

De. Esetünkben mindegy. Ugyanúgy minden Kínába kitett gyártás az európai munkanélküliséget növeli, és kínát erősíti.
Zárójelben megjegyzem, hogy esetedben a BMW piaca jelentősen szűkül, a HD majdnem lehúzta a rolót, Ducatit évek óta nem láttam az utakon. Amik vannak, azok csak pár fanatikusnak köszönhető, de ők is inkább a régi darabokat őrizgetik. Tán a BMW-nek annyi az előnye, hogy sok helyen a rendőrség beszállítója, eléggé vitathatóan.
De a Keeway, QM, Triumph (vagy mi a rák) motorok sajnos egyre jobban jönnek fel.

Shadowbull 2012.02.10. 11:16:05

@huleaks2: Nyilvan vana BOSCH-nak Kinaban is gyara.

De nem csak BOSCH meretu cegek vannak, van rengeteg kisebb, az atlagembernek ismeretlen nevu ceg.

Az autoiparban az a trend jelenleg, hogy a gyarak a nagyobb piacok kozelebe telepulnek, es korejuk meg a beszallitoi vertikum.

Nem veletlenul gyartat a Kia meg a Hunyadi Szlovakiaban az europai piacra. Nem azert vannak ott, mert olcsobb Szlovakia mint Korea, hanem azert mert igy vannak kozel a megcelzott piachoz.

Autok eseteben ez lenyeges kerdes.

sb

Shadowbull 2012.02.10. 11:17:55

@Tizenkettő: "Ezek után kétlem, hogy ha olyan gyártókapacitással rendelkezik valaki akkor nem ott gyártat"

Persze hogy ott gyartat, a kinai piacra. De nem hozzak aztan vissza azokat az autokat Europaba.

sb

AnyátoknakPalánot 2012.02.10. 11:29:17

valaki elmesélné, hogy a másfél méteres kínaiak számára miért csinál minden gyártó hosszított verziót az egyébként is nagy tengelytávú nagy autókból?

Rocko- 2012.02.10. 11:44:54

@Szabadember: "Én még nem találkoztam Kínából jött, elfogatható minőségű áruval, az árától függetlenül."
nézzél körbe alaposan. rengeteg dolog tőlük származik.

Rocko- 2012.02.10. 11:54:33

én arra lennék, hogyan fog alakulni egymáshoz az árpiac. van az európai/amerikai piac, x szinten, meg az olcsó kínai. vajon a világ többi részének kell iszonyatosan lecsökkenteni az árat, vagy kínában is fellendül a kereslet, ezért a bérek is emelkedni fognak, ami ekvalizálja a gyártási költséget.

750iL 2012.02.10. 11:58:39

Kina megtehet mindent hisz naluk a love stb mindenki odatelepiti a gyarakat. mostmar lathatjuk a kovetkezmenyeket,de senki sem ugat mert meg a tetves amerikaiak is toluk fuggnek tetszik vagy sem. Kina elobb utobb minosegi javulason fog atesni,bar ez az autogyartasra nem vonatkozik,hisz ahhoz ido kell, de a tapasztalat hianya es az image nelkuli markak nem fognak feher embert arra kesztetni hogy vegyen valami olcso szart. lassan mar a papir suzukis elgondolas is a multe lesz ,ergo lealdozoban az olcso autok.

Hurri Kán 2012.02.10. 12:02:30

@Rocko-:
Nagyon sok termelési ág esetén nem a bérköltség a legjelentősebb kiadás. Legalább ilyen fontos az adók, gyártáshoz szükséges energia, nyersanyagok árának a változása.
Ha pl. a bérköltség az összes költség 10%-a, és felemelik mondjuk 20%-kal, ami elég jelentős emelés, ez az összköltségre vetítve arányaiban 2%-os változást jelent. Csak ez önmagában még nem ok arra, hogy máshová helyezzék át a termelést.

Medgar 2012.02.10. 12:12:19

@Mocsári Troll: Viszont az autóban fellelhető berendezések-alkatrészek 50-60%-ának valamilyen formában köze van Kínához.

Azt kell megérteni, hogy a profi kínai vállalatok azt és olyan minőségben gyártják ahogy megrendeled:
10%-s tűrés 1$
1%-os tűrés 1000$
0,1%-os tűrés 100 000 $

ANTI-SQUIRREL 2012.02.10. 12:13:17

Az osszes elektronikai ceg Kinaban gyartat mindent. De ezek a cegek nem Kinai, hanem Amerikai cegek. Teljesen mindegy hogy hol van a ceg szekhelye, maga a ceg szamit.

Lehetnenek a holdon is, ha az urmanok lennenek az olcso munkaero, akkor ott lenne a ceg szekhelye mert ott eri meg gyartatni. Lasd Nokia, most koltozik Kinaba.(sajnos)

Medgar 2012.02.10. 12:13:59

@Shadowbull: Csak tele van Ipod szerű

Shadowbull 2012.02.10. 12:14:37

@Medx: "Viszont az autóban fellelhető berendezések-alkatrészek 50-60%-ának valamilyen formában köze van Kínához."

Ez SZVSZ nagyon nem igaz. Az elektronikaban abban lehet.

sb

Shadowbull 2012.02.10. 12:15:39

@AnyátoknakPalánot: mert sok kinai soforos autokent hasznalja oket, es szeretik hatul a nagy labteret.

sb

Medgar 2012.02.10. 12:18:11

@Shadowbull: Igazad van, csak az elektronikában. Ha innen nézzük, akkor már a tervezést sem tudnák elkezdeni Kína nélkül.

Shadowbull 2012.02.10. 12:21:24

@Medx: neked is mondom: meg kell kulonboztetni a kinaban gyartott dolgokat a kinai dolgoktol. Egy processzor nem nem lesz attol kinai, mert ott gyartjak, egy teve se. Hany olyan nagy kinai ceget ismersz, aki vilagszinten sikeres a sajat kategoriajaban, sajat termekkel?

sb

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.10. 12:29:07

@Shadowbull: Akkor viszont a Szilícium völgyben sem Amerikai cuccokat fejlesztenek, hanem indiaiakat...

Medgar 2012.02.10. 12:33:57

@Shadowbull: pl. Huawei
De sajnos nem ez a lényeg, a Kínában gyártott alkatrészekkel megkapják a know-howt is amit simán ellopnak. Ahogy előttem is leírták iszonyatos erőforrásokat áldoznak a fiatal generáció képzésére. A szervezettségük pedig (részben pont a diktatúra miatt) pedig világelső. Vedd hozzá még az ásványkincsek témakörét: www.origo.hu/nagyvilag/20101230-ritkafoldfem-katonai-fuggesbe-taszithatjak-a-vilagot-kina-nelkulozhetetlen-ritkafoldfemei.html

Adam88 2012.02.10. 12:50:14

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Gondolkoztam, de nem nagyon mást mondani, amit nem ott gyártottak. Talán egy két olyan ruha amit elég borsos áron rendeltem USA ból. De más tényleg nem, főleg elektronikai cikk :)

Adam88 2012.02.10. 12:55:06

@Himi táti: Igen sajnos tudom, ott gyártják. Újonnan nem is tudom milyen autót mernék venni, bár talán Dodge, Ford, Cadillac, esetleg Chrysler. Viszont azért jó látni hogy az én autómon még Made in USA van. ;) Bár azért szerintem lesz még nekem veterán kocsim, annál nagyobb érzés nincs :)
Más dolgokon meg már úgyis Made in China van, vagy Taiwan. Sajnos.

protézisesh 2012.02.10. 13:10:12

@Shadowbull: "Egy processzor nem nem lesz attol kinai, mert ott gyartjak, egy teve se."

De kinai munkásnak ad munkát, az kap érte fizetést, mi meg itt európában fésülhetjük egymás haját. :( És ha minden gép, technológia, know-how ott van, akkor csak egy elhatározás kérdése, hogy mi történik? A VW gyárt kínában? VW technológiával. Aztán ha a KKP úgy dönt, hogy leveri a VW logót a gyárkapu fölül, helyette meg odacsavaroz egy Geely-logót akkor mi van? Németország megtámadja Kínát? Vagy bojkottálja a kínai termékeket? Valamilyen szinten már most is CSAK Kína jóindulatán múlik, hogy copy-paste vagy államosítanak...

esef 2012.02.10. 13:22:30

@AnyátoknakPalánot:
pöcshosszabbítónak. a kinti sofőrös burzsujoknál ez a menő

Shadowbull 2012.02.10. 13:25:20

@protézisesh: "De kinai munkásnak ad munkát, az kap érte fizetést, mi meg itt európában fésülhetjük egymás haját."

ez igaz, de ennek nincs koze ahhoz, hogy a kinai autoipar lenyomja-e a nem kinait. Kina jelenleg elonyokkel rendelkezik a globalis munkamegosztassal kapcsolatos versenyben, de ez csokken, es el is fog tunni.

"? A VW gyárt kínában? "

Igen, a kinai piacra.

". Aztán ha a KKP úgy dönt, hogy leveri a VW logót a gyárkapu fölül, helyette meg odacsavaroz egy Geely-logót akkor mi van? "

Semmi. Akkor azon a gyartosoron gyarthatjak az idok vegezeteig azt az egy termeket , ami eppen ott keszul. Persze ez sem mukodne, mert Kinaba is szallitanak be alkatreszeket mashonnan, es nyilvan akkor azokat nem szallitanak tovabb, de tegyuk fel hogy a kinaiak hirtelen mindent tudnanak gyartani, ami kell (nem tudnak). Par ev mulva csak egy elavult modell lenne egy elavult gyartosoron. Semmit sem befolyasolna az egvilagon.

Hogy a know-how a gyartas miatt ott lenne? A gyartasi know-how egy resze, igen. Nade mivel ez megvan masutt is, (a VW nem csak Kinaban gyartat) nem lenne ez semmilyen veszteseg.

Aztan utana az EU bekemenyitene, az USA is, es bojkottalnak a kinai kacatok behozatalat. Szerinted egy ilyen lepest csak ugy lenyelne mindenki?

Kina pontosan tudja, hogy o ugyanugy rank van utalva, mint mi ora, sot sokkal jobban.

En dolgoztam egyutt kinai beszallitokkal, meg lattam mit produkalnak, nekem nem tudja senki bemeselni, hogy a kinaiak mindent tudnanak, csak nem akarnak. Tudnak a faszt.

sb

Dr. GGG77 2012.02.10. 13:28:11

"A Top Gear szerint még öt évig tartják a frontot az európai gyártók, aztán elsöpörnek minket."

Attól függ melyik frontot. Az olyan típusokat, mint pl a Dacia Logan, a Fiat Panda, igen, azokat nagyon hamar meg fogják szorongatni. A 911-et, az 599 GTO-t, az Aventadort (illetve utódaikat) kb soha, még akkor sem, ha majd ugyanolyan minőségű autókat bírnak fejleszteni, gyártani.

Globetrotter2014 2012.02.10. 13:36:17

@Dr. GGG77: egyuik sem fog bedőlni. A japánok sokkal nagyobb veszélyt jelentettek a 90es években. Egy kis védővám vagy kvóta, persze előbb utóbb a Yüant sem klehet leértékelni és hirtelen még azt sem hozzák majd kínából amit most onnan hoznak.

Nem fogják megszornogatni sem a Pandát sem Logant sem a Ferrarit. A hyundai sem szornogotta meg, és a toyota sem. Kína ot sem tart ahol japón a 70es években. Ráaádsul sokkal nyitottabb.Amitn bezárkóznak elegánsan bemutat majd nekik a nyugat.

pincze 2012.02.10. 13:49:35

A dacia logan kategóriát , minőséget 5-10 éven belül nagy tömegben , a daciánál egy nagyon kicsit olcsóbban fogják tudni produkálni . A kreativitást , saját fejlesztést igénylő területeken az európai színvonalat soha nem fogják tudni elérni . Nem szabad őket lebecsülni .

zeddez 2012.02.10. 13:55:18

Drága autókra van igény? Lásd Maybach, de a Bugatti is elég veszteséges

Kína röhögve megteheti, hogy az ex-Saab-s mérnökökkel megtunneroltatja törésztesztre a bódét. Sokkal kevesebből megveszik azt az egész mérnökcsapatot kilóra, akik ott ezt tervezték, aztán a GM meg kenje csak a hajára amilye van. Az NCAP meg majd máris ütkötetheti akár egy Ural-nak is. :P
Hacsak nem löveti agyon a GM őket előbb... ;)
Próbálták rendesen megvenni is, de majd megy ez másképp is

Vahahhaaaaan péééééhééééénz: virtualfunzone.com/luxury-wedding-in-china.html

Az Ódikkal csak a ruppótlanabb, csóringer rokonok jelentek meg
LOOOOL

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.02.10. 13:58:12

Minket biztosan, a mi fillérbaszó mentalitásunkkal? Nagy legyen meg óccsó de a klímát adjad ám ajándékba... olcsó szarra mindig van vevő.

GERI87 2012.02.10. 14:18:34

@newtehen:

"Ducatit évek óta nem láttam az utakon."

Hogy nálunk nem láttál az mióta árul el bármit is a sikerességéről?

"De a Keeway, QM, Triumph (vagy mi a rák) motorok sajnos egyre jobban jönnek fel. "

A Triumph az brit, és a válságban is nyereséges, nőttek az eladásai, meg a Ducatinak is..

zeddez 2012.02.10. 14:19:45

'80-s évekeben a japánok sem nagyon remekeltek még, aztán '90-s években meg jöttek a Skyline-k NSX-k Supra-k RX7-k, aztán pár év alatt átrendeződött a sportautó piac, Ferrari Porsche meg egy veszteség gyár volt.
Úgyhogy nem kell leírni zsigerből Kínát, mert elővillanthatnak vmi olyannal is egyszercsak a kb semmiből, hogy EU gyártók évekig kapkodnák a fejüket. Lásd pl iPhone is volt az Apple-től, az is jött kb a semmiből ilyen csicska iPod gyártásból egyik pillanatról a másikra az iparág vezetője lett. A régi naaagy piacvezető, mint a Nokia Motorola meg csak pislog.
Pl előállnának egy teljesen elektromos autóval átlegembernek is megfizethető áron, egész EU meg japán hibrid szenvedések egy lukas ruppót sem érnének abban a pillanatban. És ne hidd, hogy nincs ilyen.
Pár éve volt a Discovery-na japán Eliica elektromos projektautóról egy film. Ment a japán egyetemi prof a japán cégekhez pénzért kuncsorogni, hogy a megfeleeő kapacitású akkukat le tudják gyártani hozzá. Eccercsak elkeveredtek Kínába is egy akkugyártó céghez, hogy ezt szeretnék kifeljesztetni ennyi pénzegységből, erre kínaiak közölték velük, hogy nekik ez ekkora méretben és kapacitásban van már készen jelenleg is 1/10-s áron, mivel melléküzemágban évente 8000 elektromos városi taxi-t is gyártának belpiacra (ChDM-re), de cserében részesedni szeretnének.
A film 7-8 éves.
De amúgy ott a GM EV1-e is 15 évvel ezelőttről. Kis szeriában 1100db készült egyenként 80k USD-ből, akku is fényévekkel jobb van már azóta, akár egy mobilban is, meg nyilván százezres darabszámban okádva töredék lenne az ára is. Amire kiváncsi leszek az a Tesla Model S kb 50k USD-s áron. Ez mellett a Chevy Volt meg a Opel Ampera egy vicc. Pedig a Tesla teljesen USA fejlesztés és gyártás.

Globetrotter2014 2012.02.10. 14:24:13

@zeddez: amit belinkeltél abban semmi extra, ennyi ember pár szupergazdagot gond nélkül ki tud termelni.

A gond ott van ha nem tudnak mit kezdeni a pénzzel és lekzedenek rosszízlésű palotákba és falusi üvegtornyokba fektetni. Ha túl sok a pénz az sosem jó.

A másik dolog megint a nagyság, aki nagy az nagyot is esik. Japán egy modern generációk óta versenyre, tudásra és kihívásra nevelt társadalom. Mégis úgy padlót fogtak mint rend amikor a pénzük megdrágult.

Vihették ki a gyártást amerikába meg európába. Jelenleg a kínaiaknak még márkáik sincsekenek. Mielőtt bedőlt a japán gazdaság volt egy csomó autóműrkűjuk amit az emberek már kedztek elismerni. Modern know how, fejlesztések, dögös formák, aztán hiretlen ott álltak, hogy a rönónak kell megmentenie a Nissant a Fordnak meg a Mazdát. A Honda önállóságábval sokat vesztett versneyképeségben (modellek és/vagy motorok hiánya), igaz a toyó helytállt rendesen.

magyar_ellenállás 2012.02.10. 14:26:21

@Gomulka Béla: "Állítólag, amikor az Egyesult nemzetek Alapokmányát mandarinra fordították, nem volt szó a demokráciára. Nem szerepelt a nyelv szókészletében, nem volt jelen a fogalomkészletben."

Csak szólok, hogy a magyarban sincs. Sőt, gyanítom, a világ legtöbb nyelvében sem találsz erre saját szót. :)
(Gyengébbek kedvéért: görög jövevényszó.)

Tizenkettő 2012.02.10. 14:26:58

@Shadowbull: De azért a pár kocsiért amit EU-n belül "legyárt" magyarul összeszerel, ezek után nem is fog itt is külön alkatrészgyárakat építeni.

magyar_ellenállás 2012.02.10. 14:31:45

Erre az egész kínafikázásról az öreg indián mondása jut eszembe: "fegyverrel nem tudtuk legyőzni a sápadtarcúakat, ezért megtanítottuk őket dohányozni".

Mindenki értse úgy, ahogy akarja. ;)

Tizenkettő 2012.02.10. 14:31:59

@Shadowbull: Ezt mondjuk én is meg tudom erősíteni. Nem tudnak azok önállóan semmit a másoláson kívül. Egy dolgot tudnak kurvára, ráhazudni hogy az olyan, meg hogy értik amit mondasz neki. Persze ebből semmit sem ért meg, és a saját feje után megy, és csinál valamit.

Tizenkettő 2012.02.10. 14:34:25

@ZF2: Azt hiszem meglepődnél azért ha látnád milyen autókat tudnak összelopni.

Shadowbull 2012.02.10. 14:37:27

@Tizenkettő: Kicsit nezz mar korul, ki mit hol gyart.

sb

Shadowbull 2012.02.10. 14:39:39

@zeddez: "kiváncsi leszek az a Tesla Model S kb 50k USD-s áron. Ez mellett a Chevy Volt meg a Opel Ampera egy vicc."

A Tesla soha egy filler profitot nem termelt meg, az egeszet Elon Musk penzeli, tulajdonkeppen egy koltseges hobbi a jelenlegi formajaban.

A tobbiek meg profitert dolgoznak, igy az osszehasonlitas elegge santit.

"előállnának egy teljesen elektromos autóval átlegembernek is megfizethető áron"

naja, csodak is vannak.

sb

Globetrotter2014 2012.02.10. 14:41:50

@zeddez: a japánoknál mindig is erősebb volt az innováció, megjzegzem az arculatépítő japűn szuperpsortkocsik gyorsan ki is haltak.
Ehhez képest Kínának még semmilyen komoly márkája sincs. Autógyárai nyugati vállalatok vegyvállalatai. Egyelőre egyetlen olyan kínai márka sincs amelyik valami érdemlegsdet tett volna le, szemben a japnokkal akik már a 60as véekben is alkottak egy két becsülni való modellt. Közben persze gonodsan kizártak minden konkurenciát. Kína ilyet nem tehet meg.

**ADAM** 2012.02.10. 15:10:08

A tömegek megveszik a rossz minőséget és igénytelen termékeket, csak olcsó legyen.
Nekem, vagy nektek biztos nem lesz kínai gagyi autónk - mint ahogy most sincsen semmilyen csilingelő rózsaszín kínai szar a lakásomban. De ettől még a kínai gagyi mindent letarol majd, mert száz hülyére csak egy normális vásárló jut.
Kevesen vagyunk, az igénytelen buta tömeg pedig nagy.

Rocko- 2012.02.10. 15:24:49

@Shadowbull: "En dolgoztam egyutt kinai beszallitokkal, meg lattam mit produkalnak, nekem nem tudja senki bemeselni, hogy a kinaiak mindent tudnanak, csak nem akarnak. Tudnak a faszt."
a győri/kecskeméti párhuzamot azért nem lehet erre ráhúzni, mert?

jocking 2012.02.10. 15:32:34

Kár, hogy a videóban bemutatott autók (vagy alkatrészeinek nagy része) 90%-a már így is-úgy is kínában készül, már olyan mindegy, hogy a végén milyen emblémát nyomnak a géptetőre.

protézisesh 2012.02.10. 16:08:25

@Dr. GGG77: "A 911-et, az 599 GTO-t, az Aventadort (illetve utódaikat) kb soha, még akkor sem, ha majd ugyanolyan minőségű autókat bírnak fejleszteni, gyártani."

Bazz, amit itt felsoroltál abból évente ÖSSZESEN nem gyártanak húszezer darabot, míg a többiből készül évente HÚSZMILLIÓ... Szerinted számít az a világ szempontjából, ami az éves termelési volumen <1%-a? Komolyan?

@Shadowbull: "En dolgoztam egyutt kinai beszallitokkal, meg lattam mit produkalnak, nekem nem tudja senki bemeselni, hogy a kinaiak mindent tudnanak, csak nem akarnak. Tudnak a faszt."

Ja, mert te az összes kínai autóipari beszállítóval dolgoztál, mi? Én meg láttam európai autógyárakat (Daciát, Fordot), lófszt tudnak azok, nem autót gyártani. Ja, nem is, voltam a BMWben, az ódiba, meg a mercinél, az európaiak tudnak csak igazán autót gyártani!

Lófaszt, a kínai ipar ugyanúgy nem homogén, mint az európai. Ha akarnak és megfizetik, akkor tudnak.

"Par ev mulva csak egy elavult modell lenne egy elavult gyartosoron. Semmit sem befolyasolna az egvilagon."
Emlékeztetnélek, hogy a B2-es Passatot meg a C3as Audi 100-at tán a mai napig gyártják Kínában. És mindenki, aki olyant vesz, az valami más HELYETT vesz olyant. Ami egy másfélmilliárd fős potenciális piacon (tudod, 3x EU, még ha vásárlóerőben jelenleg töredéke is) egyáltalán nem elhanyagolható. Egész konkrétan már a Tiszától keletre is meg@szhatod a csúcsteknikáidat, azokra az utakra az átlag-felhasználónak olyan autó való, ami egyszerűen javítható. Namost ezt jelenleg a nyugati/európai autóipar egyetlen típusa SEM tudja, ellentétben a másolatokkal, amik modern lemez alatt 20éves technikákat futtatnak...

Mocsári Troll 2012.02.10. 16:47:07

a méregdrága armani öltöny ugyanúgy kínában készül, mint az ugyancsak nem olcsó ipad vagy az i phone.
csak itt egy márkanévvel rendelkező nyugati cég gyártat kínában olcsón, majd a terméket tízszeres/százszoros áron eladja a világban.

az apple gyára ugyanazt a minőséget produkálja kínában, mint az usa-ban ,vagy németországban, a lényeg ugyanis nem az összeszerelés helye, hanem a tervezés, fejlesztés, és a szigorú minőségbiztosítás.

amég a kínai munkaerő milliárdos létszámban hajlandó havi 60 ezer ft-ért dolgozni,ugyanakkor adminisztráció, adó alig van, ismeretlen a munka és környezetvédelem, de a munkavállalói jogok is (pl. szabadság, túlóra kifizetése, 40 órás munkahét, stb) ,addig mi elmehetünk a picsába a nagy pofánkkal, nem vehetjük fel velük a versenyt.

ny európa az más, náluk van innováció , nekik vannak márkaneveik, a termékeiknek presztizse , nekünk viszont semmink sincs ,csak nagy pofánk.

Tizenkettő 2012.02.10. 16:50:10

@ZF2: BYD, Cherry, Geely. Ezek hatalmas autógyárak. Még ha mi itthon nem is ismerjük őket. Pár év alatt nőttek ki a semmiből. Konkrét típus megnevezéseket nem tudok mondani és elég nehéz is mert ők úgy vannak az autókkal is mint a dvd játékosokkal kb évente megújul vagy jön új típus, de ahogy az a Top Gear-ben volt tényleg vannak már, sőt már évekkel ezelőtt volak olyan autóik amiket szerintem itthon simán el lehetett volna adni. Nem mintha ennek én örültem volna, de ez sajnos tény. Itt sikerült a médiának elég jól szerencsére lejáratni őket és ezzel egy ideig távol tartani. Mert ami itt is volt elektromos matiz klón (ott cherry qq) az eléggé távol állt már az akkori színvonaltól is, és ott is szarnak számított. Persze most még a legtöbb modell valami itt ledobott műszaki platformra épül, de például a cherry qq amit az előbb említettem már vagy 5-6 éve kapható, és a matizzal szemben a motorja sokkal komolyabb, hengerenkénti 4 szelepes. Kezdettől fogva. Szóval pillanatok alatt képessek átalakítani valamit, és legyártani. Egyébként meg az itteni autók sem újulnak meg 100%-ban egy-egy modell frissítés esetleg váltás alkalmával. És ha egy angol ingerküszöbének még csak az alját is megüti egy kínai autó akkor szerintem van mitől félni az ittenieknek. (főleg azoknak akik nem tudták megvetni a lábulat kint). Szóval rohadjanak meg úgy ahogy vannak ezek a lópós hazug kínaiak.

Tizenkettő 2012.02.10. 16:53:05

@Tizenkettő: Volt szerencsém élőben látni ilyen cherry-t, és semmivel nem nézett ki szarabbnak mint a matiz. Nem volt lógó műanyag, nem volt elálló illesztés, stb stb. És baromi sokat mennek a kocsikkal nem ritka a 6-700e km-es futásteljesítmény a taxikban.

Tizenkettő 2012.02.10. 16:54:51

@Shadowbull: Hidd el tisztában vagyok vele. De úgy látom neked mindegy mit írok, minden alkalommal csak kötözködni tudsz. Úgyhogy hagyjuk is a picsába. Ne is olvasd el többet amit írok.

Grifter 2012.02.10. 17:01:33

@ColT: Jah bocs, nem tudtam, hogy neked rálátosd van az orosz és kínai hajtóműfejlesztésekre ill. gyártásra. Egyébként is bemondtál egy nesze smemi fogd meg jólt.

A reális az, hogy a kínaiak lemásolták a 30-40 éves orosz technológiát, amit amúgy is megkaptak, csak nem mondták meg, hogyan készült, nem mellesleg 30 éve is majdnem 30 évvel volt elmaradva a nyugattól. (Nagyon fiatal lehetsz, ha nem emlékszel rá, régen mi volt a különbség az orosz meg a nyugati között)
De mint említettem, a kérdés nem az, hogy Kína le tudna-e gyártani egy 02-es BMW-t a következő pár évben, hanem hogy fog-e tudni az új i sorozathoz hasonlót - tetszik érteni.

Egyébként az oroszok az elmúlt 20 évben max. hobbyból meg kötelességből fejlesztettek hajtóművet, lévén nem igazán gyártanak már repülőgépet és helikoptert, max. mutogatni. (Abba meg bármilyen lehet a technika, nagyon működnie úgy se kell.)

Dr. GGG77 2012.02.10. 18:55:10

@protézisesh: "Szerinted számít az a világ szempontjából, ami az éves termelési volumen <1%-a? Komolyan?"

Az az 1% pont a Ferrari, a Porsche és a Lamborghini puszta létét jelenti.

AtoszMester 2012.02.10. 19:01:31

Végre lesz kompromisszuma az EU gyáraknak, és felhagynak a tervezett elavulás erős mértékével.

do you speak 2012.02.10. 20:21:04

Lehet, hogy a papírt meg a puskaport sem Kínában találták fel eredetileg???

attila633 2012.02.10. 20:42:38

Dr. GGG77!
"Az az 1% pont a Ferrari, a Porsche és a Lamborghini puszta létét jelenti."

Hidd el, az átlagos autóvásárló magasról leszarja a Ferrari-t, a Porsche-t és a Lamborghini-t. Ha megszűnnének sem ejtenének értük túl sokan könnyeket. Nagyjából semmit sem számít, hogy léteznek-e avagy sem. (A technikai érdekességen kívül persze.)
Milliárdosok játékszerei.

attila633 2012.02.10. 20:50:21

Egyébként meg kínai ösztöndíjjal támogatott fiatalokkal vannak tele a nyugati műszaki egyetemek. Még az a szerencse, hogy ezek a fiatal szakemberek sokszor hiába tanulnak és mondják meg, hogy egy adott terméket hogyan is kéne csinálni, ha egy pártfunkci beleugat.

8001A 2012.02.10. 20:50:23

@Medx: "Viszont az autóban fellelhető berendezések-alkatrészek 50-60%-ának valamilyen formában köze van Kínához."

Baromság. Sem a mechanikus alkatrészek, sem az elektronika nem kínai fejlesztés.
Ha felnyitsz egy vezérlőt, ilyen ICket fogsz találni benne:
Altera
NXP
Philips
National Semiconductor
STmicro
Freescale
Texas Instruments
Xilinx
Renesas
Bosch
Siemens
Spansion
Vishay
Microchip
Atmel
Elmos
Maxim
Motorola

Esetleg sorolhatnál néhány kínai fejlesztésű DSPt.

"Azt kell megérteni, hogy a profi kínai vállalatok azt és olyan minőségben gyártják ahogy megrendeled:
10%-s tűrés 1$
1%-os tűrés 1000$
0,1%-os tűrés 100 000 $"

Pistike, csukd be azt a Farnell katalógust, mert a jelek szerint képtelen vagy értelmezni, ami benne áll.

8001A 2012.02.10. 20:55:03

@Grifter: "De mint említettem, a kérdés nem az, hogy Kína le tudna-e gyártani egy 02-es BMW-t a következő pár évben, hanem hogy fog-e tudni az új i sorozathoz hasonlót - tetszik érteni."

Pontosan. A high-tech cégek nagyon gyorsan mozgó célpontok. Ha valaki le akarja vadászni őket, nem oda kell lőni, ahol voltak (vagy most vannak), hanem ahová tartanak.
Na ehhez kell(ene) az innováció. Egy másolómester egy piacon mindig csak egy huszadrangú csicska lesz, akinek a többi másolómesterrel kell megküzdenie, miközben az innovátorok fénysebességgel húznak el mellettük.

8001A 2012.02.10. 21:05:51

@huleaks2: Pistike, a Boschnak már régóta vannak irodái és üzemei Kínában:
Beijing, Changsha, Chuzhou, Dalian, Dongguan City, Gaomi City, Guangzhou, Hangzhou, Hongkong, Jinan, Nanjing, Ningbo, Shanghai, Shenzhen, Suzhou, Wu Jin, Wuxi, Xian, Zhuhai

Meg még ezen felül 59 másik országban.
A Bosch ettől még német konszern, mint ahogy a Denso sem mexikói, csak mert van 3 gyára Mexikóban.

8001A 2012.02.10. 21:15:59

@Mocsári Troll: Textilben tényleg verhetetlenek, a 2-3 eurós pólókkal senki nem tud versenyezni. És hát ilyen árnál, még ha tönkre is megy, az ember még arra sem veszi a fáradtságot, hogy visszamenjen a boltba reklamálni, mert annyit se ér.
Valamelyest persze árnyalja a képet, hogy a textilgyártás Kínában is európai és amerikai gyártmányú gyártósorokon folyik :)

alien576 2012.02.10. 21:36:31

@Adam88: "Talán egy két olyan ruha amit elég borsos áron rendeltem USA ból..."

van egy Corvette pulcsim, eredeti GM, UAS-ból rendelve, Made in Pakistan... :D

"Viszont azért jó látni hogy az én autómon még Made in USA van. ;) Bár azért szerintem lesz még nekem veterán kocsim, annál nagyobb érzés nincs :)"

én pont a múltkor találtam meg az első sárvédő felfogatásnál a Made in Canada feliratot... :(

Shadowbull 2012.02.10. 22:14:55

@Rocko-: mert nem ertem mit akartal kerdezni, Rocko fiam :)

sb

Shadowbull 2012.02.10. 22:21:50

@protézisesh: "Ja, mert te az összes kínai autóipari beszállítóval dolgoztál, mi? "

Termeszetesen nem, es nem tartom kizartnak, hogy vannak olyan echte kinai cegek, akik tudnak.

"Egész konkrétan már a Tiszától keletre is meg@szhatod a csúcsteknikáidat, azokra az utakra az átlag-felhasználónak olyan autó való, ami egyszerűen javítható. Namost ezt jelenleg a nyugati/európai autóipar egyetlen típusa SEM tudja"

Igen, de ez a piac a neves gyartoknak nem piac, ergo ha oda benyomulnak a kinaiak, akkor nem vesztenek semmit.

Hajlamos vagy elkanyarodni az alapkerdestol, miszerint zaros hataridon belul ki fogja-e nyirni a kinai autoipar a konkurenciat.

Szerintem nem.

sb

Rocko- 2012.02.10. 22:24:17

@Shadowbull: előfordul. :D
szóval: szerintem olyan minőségben gyárt mindenki terméket, ahogy azt előírják neki. ha itt, mi tudunk prémiumautót gyártani, akkor ott, Kínában miért ne tudnának?
szerintem ugyanígy, a fejlesztésre is elmondható, hogy olyat készítenek, amilyet csak akarnak. előírják maguknak, hogy kútfőből akarnak fejleszteni egy BMW X5-öt, akkor fogják, lemásolják, aztán kitalálják hogyan is lehet megoldani.
na, erre kérdeztem, hogy ez miért ne működne?

Szabadember 2012.02.10. 22:36:56

@szmoker (Homo Trollicus): Igen, igazad van,az összes motyó kínai, amivel a hozzászólást írom, és egyebek. DE SZOPOK IS VELE RENDESEN!!! Igen, tisztában vagyok vele, hogy a kínai árut már nem lehet megkerülni, de ettől még nem kell, hogy tetszen a dolog, és nem fogok olyanokat tisztelni, és elismerően szólni, akikről tudom, hogy nem érdemlik meg. Kína jelenleg nagyon sok okból nem érdemli meg.

Szabadember 2012.02.10. 22:50:18

@R_Gábor: "Én még nem találkoztam Kínából jött, elfogatható minőségű áruval, az árától függetlenül."

Lenovo?

Az neked minőség?!
Akkor fogalmad nincs róla, mit jelent e szó.

Shadowbull 2012.02.10. 23:03:11

@Rocko-: "szerintem olyan minőségben gyárt mindenki terméket, ahogy azt előírják neki."

Ha tud. Minoseget gyartani nem annyit jelent, hogy a jovoben majd 3x nyomom meg a piros gombot es nem ketszer.

"ha itt, mi tudunk prémiumautót gyártani, akkor ott, Kínában miért ne tudnának?"

De miert tudunk? Mert egy nyugati ceg idehozza a technologiat, a tudast, a gyartoberendezeseket, meg a kesz termeket. Persze idovel megtanulunk mi is egy csomo dolgot, de attol meg nem fogunk tudni komplett luxusautot megtervezni, letesztelni es legyartani. Es akkor meg arrol nem is beszeltem, hogy az autovasarlas nem racionalis dontes.

"előírják maguknak, hogy kútfőből akarnak fejleszteni egy BMW X5-öt, akkor fogják, lemásolják, aztán kitalálják hogyan is lehet megoldani."

Mert ez nem igy mukodik. Hiaba szedsz szet valamit, hiaba mered meg, analizalod ki, meg nem lesz a tied az osszes informacio ami ahhoz kell, hogy le is tudd gyartani sorozatban.

sb

Szabadember 2012.02.10. 23:22:52

@protézisesh: "Én még nem találkoztam Kínából jött, elfogatható minőségű áruval," sose láttál iPhone.t? iPad-ot? Dell, IBM (Lenovo) számítógépet? Sony tévét? Hol élsz te, b+ az erdőben?

Bárcsak egy erdőben élhetnék, távol a nagyvárosi, törtetve caplató, öltönyös faszok világától, ahol nem próbálnák meg minden pillanatban módosítani a tudatom valami elbaszott trendi szarság irányába, ahol egy embert nem az alapján mérnének, hogy mije van, hanem hogy mit tesz. A DEll, az IBM, a Sony és a többi nagy márka, már csak halvány árnyéka egykori önmagának. A többi amit soroltál a vicc kategória. Hol élsz te, b+ a silány középszerűség sivatagában?

Shadowbull 2012.02.10. 23:31:37

@Szabadember: az altalad felsoroltak nem kinai termekek, hanem kinaban gyartott termekek.

Nagy kulonbseg.

sb

Shadowbull 2012.02.10. 23:33:50

@Szabadember: Bocs, ideztel, en meg nem fogtam.

sb

Himi táti 2012.02.11. 10:53:55

@Adam88: bar szerintem az itt gyartottakat csak a helyi piacon arusitjak, mert valoszinuleg a helyi vasarloero fel is szivja secc-perc alatt

Herman 2012.02.11. 10:54:16

SÁRGA VESZEDELEM!

"Jel 9:13 A hatodik angyal is trombitált, és hallék egy szózatot az arany oltárnak négy szarvától, amely az Isten előtt van,
Jel 9:14 Mondván a hatodik angyalnak, akinél a trombita vala: Oldd el azt a négy angyalt, aki a nagy folyóvíznél, az Eufrátesnél van megkötve.
Jel 9:15 Eloldaték azért a négy angyal, aki el vala készítve az órára és napra és hónapra és esztendőre, hogy megölje az emberek harmadrészét.
Jel 9:16 És a lovas seregek száma két tízezerszer tízezer vala; hallottam a számukat."

A "két tízezerszer tízezer" az 200 millió fős hadsereget jelent, ami iszonyú sok, ezért vagy óriási népességű országok hadseregéről van szó, vagy nagyon sok országéról.
Mindenesetre, ha a fenti két részt összeolvassuk, akkor az eredmény: eloldatik az Eufrátesznél lévő négy megkötözött gonosz angyal, aminek következtében a folyó kiszárad, hogy a "napkelet felől jövő királyoknak" [az Eufráteszhez képest keletről], akik összesen 200 millió fős hadsereggel jönnek, "út készíttessék", és az emberek harmadrésze (a Jel.9:17-19. leírásból az következik, hogy háborús körülmények között) meg fog halni.

Bono92 2012.02.11. 12:13:18

@Petikepetike: ha van BBC 2-es csatornád (Magyarországon nincs :D) akkor ott tudod nézni élőben minden hétvégén. Amúgy meg Torrent ! ;) ;) és hozzá angol vagy magyar felirat ! ;)

w a s d 2012.02.11. 12:17:45

@Herman:
200 millió? Hova ásunk mi annyi kínait?:D

Amúgy az emberek harmada az kb 2,3 milliárd fő. Az pont Kína lakossága plusz még mondjuk Afrika...

Bono92 2012.02.11. 12:21:03

@.atti.: biztos vagy ebben? :D gondold át mégegyszer! Teljesen más legyártani egy terméket, és teljesen más megtervezni egy terméket! ;) azt gondolod h a kìnaiak tervezik meg a tévéket, meg a számitógépeket? :D na ne viccelj! :D szted nem a Sony tervezi meg a termékeit? :D ők tervezik, de a gyártást, az összeszerelést, tehát az utolsó fázist a kínaiakhoz viszik, mert ott olcsó a munkaerő, és sok pénzt megspórolnak az összeszerelésen! ;) szal odaadják Tikuma Chuangcho-nak a gyárban h "tessék fiam, igy kell össszeszerelni ezt a terméket!" A kínai összeszereli, és ennyi! Ő ettől még nem fogja megtudni azt, hogyan tervezték meg, milyen technikát alkalmaztak, stb! Nah ezért nem tudnak még autót tervezni!

Alfonz83 2012.02.11. 15:35:12

Üdv Mindenkinek!
Mondhatunk mi nagyon okosakat, de a jövőbe azért viszonylag kevesen látnak! Ha a kínaiak eljutottak a világűrbe a koppintott technikával, akkor az autó sem lehet olyan nagy ördöngősség. Mire rendesen begyakorolják a szakmát, akkorra betelik a hazai piac, utána jöhet a minőség és akkor lehet tanulni kínaiul, ha a szalonjaikban akarunk eladók lenni!

750iL 2012.02.11. 18:56:11

@Alfonz83: igazad van. bar ezt nem fogja sok nep hagyni mindentol fuggetlenul,ergo ebbol lesz majd a kovetkezo vilaghaboru

8001A 2012.02.11. 21:23:03

@Bono92: A BBC iPlayer-en évi 50 euróért nézheted az összes TV-műsort Nagy-Britannián kívül is. A rádióadások ingyenesek.

nikó 78 2012.02.12. 00:12:27

Az autógyártás történelmében már párszor előfordult, hogy másolásból osztályelsők lettek.Nekem, egy 15 évvel ezelőtt vezetett akkor új hyundai pony jut eszembe.Gyakorlatilag borzalmas volt. Rettenetesen erőtlen motorral, recsegő váltóval.De a mai autóikat meg lehet nézni. Nyilván, a kóreaiak is sok pénzt beleöltek az autógyártásba mire idáig eljutottak.Kína viszont komoly pénzügyi hatalommá is kinőtte magát, képes megvásárolni a megfelelő technológiát, és a fejlesztéshez szükséges szakembereket is.

panzer78 2012.02.12. 14:26:30

Grifter!
Egyébként az oroszok az elmúlt 20 évben max. hobbyból meg kötelességből fejlesztettek hajtóművet, lévén nem igazán gyártanak már repülőgépet és helikoptert, max. mutogatni. (Abba meg bármilyen lehet a technika, nagyon működnie úgy se kell.)
Ha valamihez nem értesz, ne írd le. Az elmúlt 20 év fejlesztései csak nagyvonalakban: Mig-at, Pak-Fa, Jak-130, Mi-28, Mi-38. A legtöbb géphez teljesen új hajtóművet kellett kifejleszteni. A helikopterek esetében ha venni akarsz, akkor 4 éven belül nem tudják szállítani a sok megrendelés miatt. A Szu-27 vadászbombázó család gépeit több légierő rendelte meg, folyamatosan gyártják. Fejlesztik az 5. generációs gépüket (Pak-Fa), míg Európában a 4. generációsat csiszolgatják tökéletesre.
Kína a hajtóműgyártás területén valóban le van maradva, arra szánták a legkevesebb pénzt korábban. Viszont az FC-1 repülőgép elektronikájánál a külföldi vásárlók nem a nyugati cuccokat kérték bele, mert a tesztek alatt kiderült, hogy a kínai jobb és megbízhatóbb. Ez még csak egy kis területe az iparnak, de mi lesz ha egyre több helyen kezdenek el jobbat gyártani olcsóbban? Kína szintén fejleszti az 5. generációs repülőgépét, melynek hajtóművét már ők akarják gyártani. A hajtómű kutatás-fejlesztésre az elmúlt évben elkülönítettek iszonyatos összegeket. Szóval pár éven belül csökkenteni fogják ezen a téren is a lemaradást. Ez egy autós topic, csak gondoltam, ha valaki katonai témában butaságokat hozzászól, akkor erre reagálok. Üdv Mindenkinek!

panzer78 2012.02.12. 14:30:01

Bocsánat, elfelejtettem idézőjelbe rakni. Az alábbi mondatra reagáltam.
Grifter írta: "Egyébként az oroszok az elmúlt 20 évben max. hobbyból meg kötelességből fejlesztettek hajtóművet, lévén nem igazán gyártanak már repülőgépet és helikoptert, max. mutogatni. (Abba meg bármilyen lehet a technika, nagyon működnie úgy se kell.)"

Rick4 2012.02.12. 19:09:36

@Mocsári Troll:
Pont ezért hozzák az EU-ba a gyártást. Magasabb munkabér, de védővám kikerülve.
süti beállítások módosítása