Megúszható a bünti a harmincas táblánál!

  2011. november 29. - Gulyás G

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor megláttam a harmincas táblát. Azaz hogy pont nem láttam meg, és ez volt a gyanús. Pedig máskor ott szokott következni a hetvenes és az ötvenes karika után. Minden más érintetlennek tűnt: a laza padka, a terelést jelző táblák, az úthengerek - csak a munkások hiányoztak, meg a harmincas tábla.  

Hát persze – csaptam a homlokomra, hisz’ vasárnap van! A munkásokat hiába is keresném, nyilván a jól megérdemelt pihenésüket töltik a családjukkal, vagy a vasárnapi rántott hús emésztésével vannak elfoglalva valahol az álom és az ébrenlét határán. Dolgozni nyilván nem dolgoznak. 

Látja? Nem látja? Na látja!

Ekkor kezdett el egészen halványan derengeni, de annyira valószerűtlennek tűnt még a feltételezés is, hogy ezek letakarták a harmincas táblát, hogy hosszú másodpercekig kétségbeesetten kerestem bármilyen más, ennél hihetőbb magyarázatot. Túlságosan is ésszerűnek, logikusnak, emberbarátinak tűnt ez az elmélet ahhoz, hogy igaz legyen. Mert ki tudja, van-e erre valami szabály? Még valami bajunk lehet tőle. Meg különben is: ki nem szarja le?  

Precíz rögzítés - ez nem a véletlen műve

Kétkedéssel vegyes csodálkozással álltam meg ott, ahol a harmincas táblának lennie kellett volna. Nem is egy volt, hanem kettő, egymással szembefordítva. Kétségtelen, hogy péntekenként, vagy akár minden este, műszak végén valaki rendszeresen elballag ide a harmincas táblához, feldob egy másikat a hátával kifelé, és egy erre a célra rendszeresített gumidarabbal rögzíti az egészet. Mindezt munkaidőben, csak és kizárólag azért, hogy a szabálytisztelő autósnak ne kelljen feleslegesen a fékre lépnie. A látvány sokkoló volt: „biztos ami biztos” alapon hónapokig feleslegesen kint hagyott táblákhoz, a tábla mögötti bozótosból radarozó hatósági közeghez szokott autósként köpni-nyelni nem tudtam.  

A jó hír, hogy mindez nem álom, nem fikció, hanem a létező valóság valahol Szombathely környékén. A rossz pedig az, hogy már a piros vonalon túl.

A módszer hazai elterjedéséhez egyetlen fontos lépést kellene megtennünk. Béláim, gondolkozzunk! – vethetné fel valahol valaki, és tehetné fel a kérdést: lehetne-e ugyanazt másként, máshogy csinálni, mint eddig? Esetleg úgy, hogy ne szívassuk meg feleslegesen a többieket? Netán el is hangzott már a kérdés, és Ön, kedves Olvasó, találkozott már munkaidő után felesleges, ezért letakart táblával? Kérjük, ossza meg velünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr403277143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uniball 2011.11.29. 19:29:22

Egy Beatrice szám részlet jut eszembe csak a világot módosítanám országra:
"Azért szar ez az egész ország, mert ti emberek szarok vagytok!" A folytatás pedig ez: "És én, én is egy kicsit!"
Amíg általános hazai jelenség a mindenki másnak keresztbe tesz és mindenki mindent leszar addig sajnos így is marad.
A közlekedés is csak egy indikátor, a politika egy másik és így tovább.

Tommi 2011.11.29. 19:34:12

Ajka és Padrag között vannak felcsukható 50-es táblák. Ha vége a napi(/heti?) szénhordásnak, felcsukják és ismét 70 a tiltás.

Coyote82 2011.11.29. 19:39:01

@Csicska anygal: dettó... ez a hiba a mátrixban :)

263 2011.11.29. 19:48:54

Kicsit más dolog. A Margit-híd alatt a, budai rakparton számtalanszor tapasztalom, hogy, ha a rakpart le van zárva, arra nem képesek, hogy a lámpát villogó sárgára állítsák. Egész hétvégén feleslegesen tartja föl a forgalmat a működő lámpa. Hogy miért nem rohad meg, aki ennyire beleszarik?

hallari 2011.11.29. 20:07:32

@Arentiro: nyilván nem lehetetlen, csak ahogy a cikkíró is írja, annyira ritka, hogy csodaszámba megy. Mert tényleg az emberek ~90%-a nagy ívben tesz arra, hogy a kutyája után összeszedje, amit "elhagyott", sokan menet közben simán kihajigálják a szemetüket a kocsiból, a melósok meg nem foglalkoznak azzal, hogy másoknak ez nagy teher, hogy a 30-as táblákat kerülgessék (ami a rendőröknek még alkalmat is ad a szivatásra). A cikkben leírtak egy nagyon szép, követendő példát teremthetnének, kár, hogy a munkások többségét valószínűleg hidegen hagyja.

United Steaks 2011.11.29. 20:08:21

@263:
Igaz, múltkor 25 percet álltam sorba SZOMBATON (mikor igaz hitű még a kormányt sem fogja meg) a Margit híd előtt...

repeti 2011.11.29. 20:12:19

@szenon: Ha a Debreceni útra gondolsz, az nem sebességkorlátozás hanem zajcsökkentés. Én speciel bevezetném minden hasonló utcán. Hogy este tíztől reggel hatig csak lábujjhegyen lehessen közlekedni, az ott lakók érdekében.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.29. 20:15:07

Ez tényleg meglepő.
De hogy gyakorlattá váljon... ahhoz még sok idő kell :(

hpapagaj 2011.11.29. 20:17:18

Ha egy 20km-es utszakasz kozepen matatnak valamit az arokban es kitesznek az ut szelere egy 30-as tablat, akkor onnantol 30-al kene mennem 10km-t? Bekoto ut, egyeb keresztezodes nincs az adott szakaszon.

Rocko- 2011.11.29. 20:21:32

az a különbség, hogy a posztban Európa van, ez itt meg a balkán.

egyetlen dolog miatt alkalmazzák itthon majd, csak a logika lesz fordított: traffizáskor a 70-eset letakarják 30-asra.

Deviance 2011.11.29. 20:25:10

Ja... Szombathely
érezzük a különbséget

Grifter 2011.11.29. 20:31:50

Olyannal, amit elloptak, már többször. Egy haverom falán van, amióta megbaszták érte 30 rugóra. Elrakta emlékbe. (Mielőtt vki fellázadna: az utat befejezték már akkor, amikor őt lefotózták, a tábla meg még akkor is kint volt, amikor megkapta a levelet. Nem az a jogász típus, így kifizette és rövidre zárta a dolgot.)

nitro1 2011.11.29. 20:32:45

Én úgy tudom, hogy a melósoknak csak korlátozó táblájuk van, feloldót nincs joguk kirakni. Azt nem tudom, hogy egy fekete zsákot műszak végeztekor van-e joguk ráhúzni...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.29. 20:40:15

@skrewdriver:
@JMC:

Hogyne, hogy elvigyen az ávó. Amilyen szerencsém van, pont akkor jönnek arra a sünök.

szenon 2011.11.29. 20:51:12

@repeti: Igen, arra gondoltam. Lakik ott még valaki:))? Szerintem akkor a Kossuth utcát vagy a Vasvárit le kell zárni este 22.00-06.00-ig, mert sokan járnak arra autóval:))) Amikor kitették a 30-as táblákat, anno még nem volt meg az elkerülő. Azóta már sok víz lefolyt a Tiszán. Elképzelem, mi lenne Pesten az Üllői uton 30-as táblánál:)

worxland 2011.11.29. 21:04:53

@mf_laca: Mindenben tévedsz.
1. a munka befejeződött, a táblákat elvitték aznap (asszittem eltévedtem, és ez már a Kánaán)
2. a 30-as korlátozás 20-06 között volt érvényes, amikor még véletlenül se dolgoztak (sötétben nem lehet festeni) - persze mindenki a megszokott 70-80-as tempóval jött, én meg ott baktattam a külsőben 45-el, feltartva mindenkit. Cserébe nem láttam traffit, pedig biztosra vettem, hogy nem hagyják ki a lehetőséget.

J3g 2011.11.29. 21:09:15

6-os úton Szekszárd és Pécs között, amikor javítgatták az utat, délután simán elforgatták a táblát 90 fokkal, reggel meg vissza.

vizsla_barat 2011.11.29. 21:26:12

utalni fogtok, de USAban letezik olyan sebkorlatozo tabla ami alatt kiegesziteskent ott van,hogy when workers present vagy egy sarga villogo van mellette es kiegeszito tabla,hogy when flashing. Es igen, a munkas odamegy a nap elejen bekapcs,nap vegen kikapcs. Ilyen egyszeru.

1kutya 2011.11.29. 21:31:47

@vizsla_barat: de te a világ kulturáltabb felén élsz...

vizsla_barat 2011.11.29. 21:34:18

@1kutya: ezen vitatkoznek. USA sokkal praktikusabb,mert nem huzzak az okontinens begyopesedett szabalyai. Bar manapsag itt is burjanzik a burokracia. Az igaz,hogy az autot a dealertol egy darab papirral el lehet hozni. Ez a biztositohoz betelefonalsz,hogy ez es ez a VIN# es kesz.

gepataki 2011.11.29. 21:35:47

evek ota ezt hasznåljåk nålunk, telen 80, nyåron 100 a megengedett. felhajt, lehajt.
(jopår piros vonalon tul, igaz)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.11.29. 21:46:27

Ajjaj! hát már látom, h megy a vergődés, mert 1-2 munkás korrekt akart lenni!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.29. 21:50:30

Ja, meg félrevezető a cím. Nem megúszható, ha már elkaptak, a cikkben csak egy példa szerepel az értelmes megoldására a dolognak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.29. 21:52:28

@atpijkamo: Ja, én is megkaptam a múltkor, hogy lassan megyek. (Laposvár-Kanizsa). Mondom pesze, hogy lassan megyek, mindenhol 60-70-es táblák, sosem jártam még erre, nemtom melyikek mögé szoktak rendőrök állni...

Rák Attantam 2011.11.29. 21:54:38

@vizsla_barat: Utálunk. :)

Nem tudom pontosan, de azt hiszem, hogy a fixen telepített táblák kihelyezéséhez (tehát amelyek pl. nem egy úthenger- vagy teherautó hátuljára vannak szerelve) a közútkezelő engedélye kell. Ugyanígy az engedélye kell a letakaráshoz, eltávolításhoz is. Azt sem tudom, hogy ezek az engedélyek a szokásos 150 db A4-es papír felhasználását jelentik minden alkalommal vagy egyszerű bejelentéssel (telefon) is elintézhetők-e? Gyanítom, hogy az előbbi, mert Magyarország = Papírország. Aki papír nélkül letakarja, elfordítja, leszereli, ráfingik vagy rosszat gondol róluk az megy a hadbíróság elé.

Persze és természetesen ezekről a táblákról valahogy a rendőrség azonnal tudomást szerez és elkezd ügyködni a környéken.

Bár van, amikor rossz ütemben (rossz hiszemben?): egy hozzám közeli cég egyik teherautóját X helyen (lakott területen) 30-as táblánál 49-cel fényképezték le. Jött a bírság, sofőr nem emlékszik táblára. Helyszín megtekintve, tábla tényleg nincs. Márpedig egy levelet csak megér: hivatalos nyilatkozat kérése a közút kezelőtől, hogy ekkor és ekkor, itt és itt volt-e fixen kihelyezett 30 km/órás sebességkorlátozó tábla? Hivatalosan nem volt.
Nyakkendő meglazít, mosolyogva lehet menni a bíróságra, süngyalázás következik. Azannyukpicháját...

Rák Attantam 2011.11.29. 21:57:09

Még mielőtt egy-két, a napi nyomorúsága miatt sikerélményre éhes kommentelő nekem esik: a fenti 30-as táblás esetnél sem útépítés, sem más, forgalomkorlátozásra okot adó esemény nem volt.

(akinek nem inge...)

vizsla_barat 2011.11.29. 22:00:13

@Rák Attantam: koszonom. Jah a biztosito 1 honap alatt lerendezte a totalkarom...

Rák Attantam 2011.11.29. 22:01:58

@vizsla_barat: :) szmájlit láttad, ugye? :)))

Mr.Fish 2011.11.29. 22:02:59

szerintem felmerül a kérdés, hogy kinek van joga táblákat eltakarni, és utána rögtön felmerül, hogy kinek van joga kihelyezni azokat. én már láttam olyat, hogy családi házas övezetben a lakók legyártattak sebességkorlátozó táblát és kitették, mert zavarta őket az autóforgalom...

vizsla_barat 2011.11.29. 22:03:51

lattam. Azert az se semmi,hogy a rendor csak ugy piszkalodasbol nem allithat meg...Es barmilyen vasaron odamentunk a gyerekkel a zsarukhoz,adtak neki pacsit meg matricat. Nem tudnam elkepzelni egy magyar rendorrol...

Dixhorn 2011.11.29. 22:14:16

Egyáltalán mi a fasznak vannak még 30-as táblák? Csomó helyen tök felesleges.Ez még abból a tetű időből maradt amikor csak dobfékes trabi meg wartburg létezett..menjenek a picsába a 30 as táblákkal már.

Rák Attantam 2011.11.29. 22:14:30

@Mr.Fish: Az az önkényes táblakihelyezés necces. De van egy mókásabb változat is, amikor kapura, garázsajtóra teszik ki a megállni tilos táblát. Javítsatok ki, ha rosszul tudom (még épp az átkosban vizsgáztam), de a kresztábla hatálya az UTÁNA következő útszakaszra vonatkozik. Tehát nem elé... Magyarul: a kertkapu tulajdonosának tilos a kertkapu mögött megállni és a garázs tulajdonosának tilos a garázskapu mögött megállni. :DDDD

@vizsla_barat: Igen, ott talán már rájöttek a rendőrök (és az egész hozzájuk kapcsolódó "apparát", bíróság stb.), hogy sokkal jobb, ha a normál (tehát nem bűnöző) állampolgár nem tart tőlük, hanem bizalommal, barátsággal fordulhat hozzájuk bármikor, bármilyen ügyben (akár egy pacsira is). Mert akkor talán nagyobb eséllyel fog komolyabb témákban (pl. tanúskodás) is rendelkezésre állni, hiszen ugyanaz a barátságos szervezet lesz az, aki a kérdéseket felteszi.
Ehhez itt szerintem mégegy rendszerváltás kell. Majd talán a gyermekem megéri...

ne most 2011.11.29. 22:19:30

Minden korlátozó tábláért fizetni kéne napidíjat. A biztosítónak is megérné.

vizsla_barat 2011.11.29. 22:21:50

@Rák Attantam: es meg a fegyvererol is elbeszelgethettunk...

SPU 2011.11.29. 22:24:48

Hát lehet, hogy Ausztriában nem büntetik az autósokat kint felejtett harmincasokkal, de mondjuk Szombathelyen és környékén ez rendszeres. Kibasszák a harmincat negyvenet két héttel a tényleges munka megkezdése előtt egy jó tíz kilométeres szakaszra majd ott is felejtik a munka után pár hétig a munka meg hónapokon át tart, persze munkást nem nagyon látsz, amikor elvileg dolgoznak, akkor se. Hétvégeken is kinn marad persze a tábla, hadd fizessen a paraszt, mikor hatvannal tép a negyvenes táblánál a tök üres országúton.

messi-asz 2011.11.29. 22:33:48

@mf_laca: :))))

az nem azért volt... hanem mert a leállványozott pilonovlt a lámpa és éjjel volt érvényben a sebkorlát...

nappal dolgoztak, miért is dolgoztak volna éjjel? ez egy halott 15 méter széles villamos pálya

és szintén logikátlanul a sötétedéssel nem függöt össze...

vicből néha betartottam... vicces amikor a kerékpárok huznak el melletted... mindenki betartotta mögöttem olyankor... szerencsétlenek azt hitték szívatás van... az is volt de épp nem a sünök...

messi-asz 2011.11.29. 22:35:41

@tAB: :))))))))))))))) qva jooo... szűkület miatt lehet gyorsítani... egyébként logikus... a folyadék is felgyorsul a szűkületeknél...

Logar 2011.11.29. 23:10:27

Itt a nagy vizen túl (USA) a közlekedési táblák tárházában két kiegészítő szöveg is van ilyen esetekre. Iskolák előtt: "Amikor a gyerekek jelen vannak", ill. az útmunkáknál alkalmazott sebességcsökkentő táblák alá kiteszik : "Amikor a munkások dolgoznak" . Jó mondjuk itt se fenékig tejfel a dolog, mert itt sem mindenütt teszik ki a szöveget, de legalább a törvényben benne van, és látni is az utakon ilyen szöveget!

tutti 2011.11.29. 23:11:48

én általában este és hétvégén szoktam autózni, így csak a szivatós részét kapom ezeknek az útépítős tábláknak... munkást sose látok, sőt gyakran csak az út mellett van valami földkupac, az úttestre semmi hatása nincs az egésznek, mégis ott a tábla. Sajnálom ezeket az embereket, akik este így elhagyják a helyszínt, valami nagy baj lehet a lelkükkel, hogy jól esik nekik másokat szivatni :(

hallari 2011.11.30. 00:14:30

@Dixhorn: családi házas övezetnél (pl. Pestszentlőrinc) nagyon is jó az. A sok okos még így is képes néha 50-60-nal száguldozni, szűk utcákban, nem belátható, jobbkezes útkereszteződésekben, óvodák-iskolák mellett. Most is volt egy baleset pont előttünk. Jobbkezes, nem belátható, mindketten gyorsak voltak, sportosan kanyarodtak, az egyik balra kisívben. Középen találkoztak. Nem tudom sajnálni őket. Én még a "balkéz"szabályt is megadom, 20 alá fékezek a sarkon, nagy ívben kanyarodom balra, és mindig arra készülök, hogy valaki jöhet bármerről. És még így is tudnak meglepetéseket okozni, annyira sportosan mennek némelyek. Nem defenzíven vezetnek, nem készülnek senkire, mintha csak ők lennének a világon. Nem mindenki persze, de sajnos egyre nagyobb tömeg.

josip 2011.11.30. 00:30:29

Ez a cikk pár hónapja kinn volt egy percig, aztán eltűnt...
Félretettétek uborkaszezonra? :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.30. 00:32:06

@repeti: na ez meg a másik.Nem tudom, nem ismerem a helyszínt, de melyik volt ott előbb, az út, vagy a lakóövezet?
A legjobb példa erre az M1M7 közös bevezetője még jóval kijjebb a városhatáron túl.Még a 90-as évekig egy sima tundra szerű terület volt az egész.Aztán mit ad isten pár év alatt kinőtt egy komplett lakóövezet, és most figyelj: lekorlátozták az autópálya sebességét 110-re/90-re (most hirtelen nem tudom...), mert hogy este csendre van szükség.De a jó qrva annyját az építtetőnek, vagy aki kibulizta; az olcsó telket jó volt megvenni mi, csak épp az indokát nem hajlandó elfogadni (olcsó a telek, mert mennek az autók és emiatt zaj van...)Az ilyet, meg aki megadja az engedélyt, azt is, 1 hét fejlövésre ítélném... >-[

2011.11.30. 01:01:02

@geegee: lakni kell valahol, tessék máshol autózni, az opcionális.

Liquid_Night 2011.11.30. 01:26:27

A logikát folytatva: tehát ha az öntudatos autóvezető fogna egy vasfűrészt, és a legnonszenszebb helyekre kihelyezett 30/40es táblákat tövüknél kivágná, majd bedobná az árokba, akkor mindez meg lenne oldva? Hmm...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.30. 01:37:12

@A csótány is ember: Ja, persze, húzzuk arrébb az autópályát is, ami ott volt már 20 évvel korábban is...Ezt nem mondod komolyan...Nem, normális helyeken kell építkezni, az ilyen területek meg pont jók madaras tecsónak, autókereskedésnek, stb...

Jossarian 2011.11.30. 02:07:25

Emberek!!! Hat fogjatok egy kukaszsakot es takarjatok ki, ha ilyen tablat lattok!!!Majd hetfon leszedik a melosok, mert arra van eszuk am... Az "agresszivebb" ottfelejtetteknel meg festekszoro. Kozosseg, osszetartas, magad uram ha szolgad nincs, stb., stb., irjak meg kozhelyeket...? :D

Na jo ejt mindenkinek

vizsla_barat 2011.11.30. 04:57:17

@Logar: es angolul van,nem spanyolul. nagy szo

Rocko- 2011.11.30. 07:36:01

@Jossarian: attól még érvényes lesz a tábla.

ogab 2011.11.30. 08:48:16

Most újítják fel a 76-os utat. Tavaly novemberben már full készen volt egy kb. 2 km-es szakasz, padka, felfestés, oszlopok, minden fennt volt, zsír új 7 méter széles út nyílegyenes szakaszokkal, ehhez képest novembertl márciusig kinnt volt a 40-es tábla éjjel-nappal hétfőtől vasárnapig. Most úgy tessék elképzelni, hogy mit csináltak volna azzal az emberrel, aki betartja a negyvenet a reggeli forgalomban. Ott helyben felkoncolják. Én nem szoktam többet menni 60-70-nél, még így is majdnem letúrtak az útról. Ezek után az ember tisztelje a sebességkorlátozásokat!

ogab 2011.11.30. 08:50:27

Amit Gulyás G. ír, olyan szerintem nincs. Biztos fotosoppal csinálta!

mckmester 2011.11.30. 08:56:19

Szerintem csak annyi a titok, hogy a melósok főnöke minden nap arra jár dolgozni meg hazafelé is, és ő nem akart lassítani 30 -ra.
Egyébként úgy maradt volna.

messi-asz 2011.11.30. 09:06:13

@mckmester: aha életszerű... mindkét irányba jár hazafelé és véletlen átfor gatya...

ezzel szemben -szerintem- a gumi is... előre megfontolt SZÁNDÉKOS elkövetésre vall... sztem nem gondatlanságból takarta le...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.30. 09:08:22

@Zozzancs: Ezzel csak ötletet adsz, hova kell menni trafizni... Ne felejtsd: Magyarország!

messi-asz 2011.11.30. 09:08:31

@mckmester: egyébként ha már szándékosságto bebizonyítottam a kkor a követező a kérdés...

a motiváció (indítóok?) ?

sztem zavart akart okozni, szívatni az autósokat... mindenki megzavarodik, keresi a táblát, szívatásra stb gondol...

egyesek meg is állnak de minimmum keresik a sünöket a tarffit

szóval baleseteket akart okozni, egyelőre nem jött neki össze...

Doktor Kotász 2011.11.30. 09:16:43

@atpijkamo: "Itt az egyik utcában, sima széles főút, volt egy útfelbontás. Ki is tették szépen a 30-as táblákat. Az utat befejezték két éve. A táblák maradtak."

Van flexed?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.11.30. 09:26:11

@ZasTempra: GG is csak a piros vonal másik oldalán (Ausztriában) látta.

todaytom 2011.11.30. 09:49:27

Nagyon egyszerű a dolog. A 30-as tábla alá kéne egy kiegészítőtábla, hogy 8-18-ig, ENNYI.

Artie 2011.11.30. 10:13:05

@tAB: Azt ugye tetszünk tudni, hogy az a tábla, amin a km is szerepel, nem szabványos, így be sem kell tartani? :)

magyar_ellenállás 2011.11.30. 10:51:38

Üdv.

Legutóbbi tapasztalatomat kb. két hete szereztem. Fakitermelés miatt 40-es korlátozó táblát a traktoros döcögve kivitte reggel a közútra, egy óra múlva kotortam vissza ugyanott, és még csak akkor értek oda a munkások. Szóval egy órán keresztül azon a pár száz méteren teljesen indokolatlanul 90 helyett csak 40-nel lehetett menni. (Azért feloldót is tettek ki, szerencsére.)

Nem pont ide vág, de már kezd tele lenni a hócipőm azzal, hogy Nyíregyházán egy vámosoktól (határőrségtől) örökölt zöld rendőrségi terepjáró rendszeresen áthúz a sötétsárgán, MA PEDIG A PIROSON is áthajtott! Megkülönböztető jelzés nélkül.

Skodakék Fábia 2011.11.30. 11:02:23

@mf_laca: volt csak az időkorlátos. Már kész a híd, leszedték...

16let 2011.11.30. 11:17:40

Itt Angliban ahol élek (lassan 4 hete) , a sebességmérő kamerákra kiírják ha elromlik, vagy NOT IN USE nincs használatban felirat kerül ki.

Dehát ezek hülyék , mint tudjuk :))

Duran 2011.11.30. 11:19:23

Debrecen és Nyíregyháza között a 4-es főúton egy nagyobb szakaszt felújítottak az elmúlt 1-2 évben. Itt többször előfordult, hogy letakarták, vagy elfordították a táblát hétvégére, de nem mindig. Szóval olyan, hol volt kedvük hozzá, hol nem, módon működött a dolog. De legalább részben megtették.

lukit 2011.11.30. 11:22:44

Mitől úszható meg a büntetés?! Adjátok inkább azt a címet, hogy Orbán Viktor a mennybe ment, ha már a klikkekre utaztok.

messi-asz 2011.11.30. 11:29:37

@16let: ja ja... meg ötkor elmennek a sebességmérő kamerák is teázni...

www.youtube.com/watch?v=hYRz7tsHYfo

messi-asz 2011.11.30. 11:32:07

@lukit: jaaa az qva joo film én is láttam... de a pontos címe:

Az ügynökök a paradicsomba mennek...

almalaci 2011.11.30. 11:34:50

Eltérő téma, de hasonlóság azért van. Év elején Pesten a Kőfaragó utcában kora reggel leparkoltam, délben amikor visszamentem a kocsiért, már ott virított rajta a büntetőcsomag. Időközben kitettek (dróttal rögzítve) a többi tábla mellé egy megállni tilos táblát. Hiába próbáltam a parkolási társaság ügyintézőjét meggyőzni, nem sikerült. Kitöltöttem egy "Észrevétel" nevű tiltakozást, amelyre nagy kövér betűkkel felírták, hogy a kifogásnak nincs halasztó hatálya. Ennek értelmében befizettem a 15 eFt büntetést és vártam a választ. De az csak nem akart megérkezni. Többszöri reklamálás után a közterületi igazgató helyettes az utólag kitett tábla fényképe alapján elutasított, az ügyintéző ezt azzal is megerősítette, hogy a befizetéssel elismertem a tényállást. (Ha nem teszem meg, rendőrségi feljelentés alapján dupla lett volna a befizetendő összeg.) Ennyit a jogorvoslatról.

szgy 2011.11.30. 11:41:14

@lukit: "Mitől úszható meg a büntetés?!"

attól hogy 30-al megy az ember.
nincs 30-as tábla, nincs büntetés.
klikkvadász cikk.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.30. 11:43:10

@Doktor Kotász: "Van flexed?"

Akkus flex? Ezen már gondolkodtam a kerékbilinccsel kapcsolatban.

Apropó, emberek, kerékbilincset hogy kell leszedni?

A köztéri kamera miatt felhúznék egy kapucnit, odamennék a kocsimhoz, leszedném a kerékbilincset, és el. Aztán ártatlanul viszamennék a kocsihoz, és elhajtok. Valaki ellopta a kerékbilincsüket az autómról, hát tehetek én róla?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.30. 11:44:28

Azért milyen kár, hogy nem a címéről szól a cikk, mi?

tomnemtom 2011.11.30. 11:51:36

attól tartok, míg nem fűződik a melósnak anyagi érdeke ahhoz, hogy letakarja táblát ( már amennyiben a jogszabályi háttér erre módot ad ), addig a piros vonalon innen marad az állapot.
pedig egyszerű, bele kell rakni az árajánlatba tételként a táblalerakást, százalékosan azután is jár a kenőpénz, a megrendelőt nem fogja zavarni.

demagofób 2011.11.30. 12:23:32

Basszus, ott még a fű is zöldebb!!

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.11.30. 12:28:52

tanítani kék!

"fines are doubled when workers present"

Jamesblond 2011.11.30. 12:33:16

@szenon: Ú az tényleg övön aluli. Én sem értem miért van úgy évek óta. Az zárva lévő autókereskedéseket, meg a különböző sötét maszek gyárudvarokat kell 30-cal "megtisztelni". Nem is tudom... A lakótelepeknél is 50 a limit. Vagy az már más? Szerintem hatalmas bevételi forrás az az út. Éjjel nulla forgalomban megérkezik az autós az autópályáról, lehet jött órákon át 130-cal, aztán egy ugyanolyan széles és üres úton kiteszik neki a 30-ast. Jellem, meg idegrendszert próbáló dolog.
A másik meg amikor éjjel minden lámpa sárgán villog a nagy kereszteződésekben, de a börtön melletti kis utcán piros a lámpa percekig, miközben sehol egy lélek :) De ami a csúcs az Mátészalka forgalom irányító lámpái. A Profi üzlet parkolójához lámpát csináltak, meg szembe egy kis földúthoz ami zsákutca is :) Lehetetlen zöldhullámot kifogni, minden kereszteződés saját szuverén vezérlésen van, a Mátészalkán átutazók szinte végigrostokolják a várost. Érthetetlen.

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.11.30. 12:33:47

@P.: egy kis szócska kimaradt. mea culpa. a lényeg érthető.

peti.olah 2011.11.30. 12:56:04

@magyar_ellenállás:
Fényképezd le, aztán feltenni a netre mindenhová. Esetleg a rendőrkapitányságra is elküldeni.

Jamesblond 2011.11.30. 13:08:12

De egyébként lehet ám hamis olajakat is kapni. Régebben a környéken mindenki Ukrajnából vett motorolajat, volt hogy valaki 4 liter Castrol GTX3-at 1600 Ft-ért. Mindig nézték nálunk milyen drága az olaj, milyen genyók vagyunk. Mikor egymás mellé tettük a dobozokat, csak akkor lehetett látni hogy valami nem jól van. A dobozok tartalma pedig színben és illatban is eltértek. Hónapokig alig vettek olajat, inkább csak szűrőt 500-ért kaján vigyorral az arcukon. Aztán beindult a lavina, annyi főtengely-hajtókar-támcsapágyat, meg gyűrűt vittek hogy nem győztük rendelni. A környékbeli bontókból szinte az összes hengerfejet elvitték...
Valami nagyon ócska kínai hamisítványból került arra egy sorozat (állítólag). Azóta megnyugodtak a kedélyek, nem hisznek a csodákban, valaki fel is bontatja az olajat és megszagolja mielőtt fizet.

Jamesblond 2011.11.30. 13:09:48

Na ezt nem ide szántam bocs.

magyar_ellenállás 2011.11.30. 13:16:10

@peti.olah: Sajna, beszart a mini kamerám, de pár hónapról ezelőttről van tilosban előzős, sebességtúllépős videóm egy rendőrségi furgonról, jó lesz az még valamikor. :)

Amúgy a feljelentő módot nem ismerem, nem veszélyeztettek sem ezek, sem amazok senkit, de eléggé idegtépő, hogy mástól többhavi fizut bevasalnak hasonlóért...

@Jamesblond: Állítólag a lakosok kérésére lett kitéve a 30-as korlát. A Tiszavasvári úti felüljárónál is van ilyen, mindkét helyen előszeretettel büntetnek.

Amúgy a megoldás (ha nem lenne drága a nafta): 20-szal 1. sebességben gurulgatni ide-oda, néha egy-egy fullos gázfröccsöt eleresztve. Aztán megtanulná a parasztja, mi a zajártalom.

Amikor a vasútállomás közvetlen közelében laktam simán átaludtam az estéket, pedig ment a forgalom, pakolták a tehervagonokat stb... Nehogy már emiatt ne jöjjön álom a szemükre a népeknek.

NoOne 2011.11.30. 15:04:30

3/2001. (I. 31.) KöViM rendelet a közutakon végzett munkák elkorlátozási és forgalombiztonsági követelményeiről

[http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100003.KOV]

NoOne 2011.11.30. 15:14:42

Plusz:
20/1984. (XII. 21.) KM rendelet
Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről
Módosítja: 55/2011. (X. 24.) NFM r.
Hatályos: 2011. 10. 25.

19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet
A közutak igazgatásáról
Módosítja: 55/2011. (X. 24.) NFM r.
Hatályos: 2011. 10. 25.

NoOne 2011.11.30. 15:17:41

Még nem olvastam végig a jelzett jogszabályokat, de előfordulhat, hogy a "kint felejtett" cuccok miatti gyakori panasz, bejelentés, esetleg per idővel segíthet a jelenlegi áldatlan állapotokon.

közösperonos átszállás 2011.11.30. 15:35:57

@Dixhorn: "Egyáltalán mi a fasznak vannak még 30-as táblák? Csomó helyen tök felesleges.Ez még abból a tetű időből maradt amikor csak dobfékes trabi meg wartburg létezett..menjenek a picsába a 30 as táblákkal már."

Mondjuk egyszer valami útépítős ember mondta, hogy a 40-es táblát azért szeretik használni, mert akkor az épp dolgozó embereik mellett csak 60-70-nel mennek el a kedves közlekedők, nem 80-90-nel, mint 60-as táblánál tennék.

Ebben is van igazság.

bebe tv 2011.11.30. 17:30:19

@uniball: A Feró már akkor is ismerte a honfitársait. Ha nem így lenne, akkor az mszmp-nek se lett volna majdnem 800.000 tagja annak idején.

Crossroad 2011.11.30. 18:28:27

Építésvezetőként megszólítva éreztem magam a kommentek által, ezért gondoltam belépek és írok, hátha tudok némi magyarázattal szolgálni.
Nálunk a dolog úgy működik, hogy minden munkára, ami a közlekedést befolyásolja (útépítés, útfelbontással járó csatornázás...) van egy ideiglenes forgalomkorlátozási terv. Ebben a tervben szerepel az, hogy hova milyen korlátozó táblákat kell kihelyezni. Amennyiben az építési munka több ütemre bontható, úgy a forgalomtechnikai terv is több ütemben, szakaszosan adja a korlátozást.
A tervben szereplő forgalomkorlátozást minden kivitelezőnek érdeke fenntartani a munka elkészültéig (egyébként kötelező is), hiszen ez mentesíti őt az esetleges balesetek, káresetek felelőssége alól. Ha én teszem azt egy út laza padkájának javítását vállalom (a cikk ezt hozza példának), a munkaterületet a megrendelőtől átveszem és esténként/hétvégén megszűntetem a forgalomtechnikai tervben előírt korlátozást, akkor néhány év börtönt kockáztatok pusztán azért, hogy az autósok kényelmesebben közlekedhessenek. Hogy miért? A laza padka ugyebár balesetveszélyes, ezért kell kijavítani. Azon a szakaszon, amit még épp nem javítottam ki, a padka sajnos éjjel, a munkaidőm lejárta után is laza lesz, így továbbra is balesetveszélyes. Ha ilyenkor valaki összetöri magát azon a szakaszon és meghal, akkor én, mint az építés vezetője foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetés és még néhány egyéb vád alapos gyanújával kapásból állhatok a bíróság elé.
De ennél még tovább is mehetünk: ha valaki a már kijavított szakaszon töri össze magát saját hülyeségéből és én levettem a táblát, de a munkaterületet még nem adtam át a megrendelőnek, hiszen a teljes munka még nincs kész, akkor sajnos szintén a fenti felállás lép életbe.
Kintfelejtett táblák természetesen léteznek, de nem kell minden olyan táblánál balkánt és nemtörődömséget kiabálni, ami mellett nem szánt a bulldozer. (Naponta százszor találkozunk olyan biztonsági szabályokkal, amikről esetenként az az érzésünk, hogy túlzóak/feleslegesek. Ez is egy hasonló helyzet, lehetséges hogy úgy látjuk mehetnénk mi 50-el a 30 helyett, de a szabályozás márcsak ilyen... jobb félni mint megijedni. Arról nem is beszélve, hogy amit egy laikus autós teljesen veszélytelen, már befejezett útszakasznak néz, az nem feltétlenül az is.)

messi-asz 2011.11.30. 18:35:48

@Crossroad: azé csak balkán ez... de egy dolgos építésvezető bizonyára keveset jár nyugatra...

de hogy megértse...

lassan az össszes budapesti házon kint van a kis cetli a falon, sőt sok helyen már a járda is le van zárva, hogy:

OMLÁS VESZÉLY
egyes helyeken: hóomlás veszély...

ez utóbbiak nyáron is fenn vannak... szintén

ugyanezen felelősségi megfontolásból a társasház közösképviselője ("ügyvezetője") teszi ki....

ugyanez nyugaton ugy zajlik, hogy nem várnak 150-200 évet a homlokzatok lefagyásáig és teljes leomlásáig, hanem folyamatosan karban tartyák...

de tudom az a rohadó kapitalizmus + spekulatív karvajtőke hazája, akik minket zsákmányolnak ki...

ja meg pornó, kokakóla, szex és drog minden rossz ördögi forrása...

BéNorbi 2011.11.30. 18:37:10

Ó hát a legjobb amikor külterületen, nem ám 70-50-30 hanem egyből 30as tábla egy kanyar mögött! Nehogymár a paraszt időben a fékbe tudjon tiporni... Mindez a múlt héten, mert ugyen ilyen időben a legjobb kiliccsel előre beesni a 30as táblába

BéNorbi 2011.11.30. 18:38:50

azaz ugye + kilinccsel :)

Crossroad 2011.11.30. 18:43:50

@messi-asz: Azt nem vitattam, hogy ez itt nem a kánaán, a kommentem utolsó gondolata arra utalt, hogy az emberek sokszor már rutinból háborognak. Higgyétek el, elvétve előfordul olyan is, hogy a kivitelezésben folyó dolgokban van némi ráció, csak az kívülről nem látszik ;) Így fordulhatott elő pl. olyan eset, hogy az embereim ültettek egy fát, egy harcias öregasszony meg nekik esett, azt kiabálva: "Miért bántják azt a szegény fát" :D

Crossroad 2011.11.30. 18:49:57

@BéNorbi: ilyen nálunk akkor szokott előfordulni, ha csak valami rövid időt igénybevevő feladatot kell elvégezni, vagy olyan munkát, aminél folyamatosan haladunk az út mellett és rángatjuk magunk után a táblát. Ilyenkor az ember fél órás munka miatt nyilván nem fog másfél órát szánni táblák telepítésére és bontására. Fogja a 30-ast kirakja olyan távolságba a munkától, hogy azt észlelve a munkavégzés helyéig kényelmesen le lehessen lassítani. (ebben az esetben nyilván a rendőr sem fog mérni, hiszen nincs kinn annyi ideig a tábla) Nem lehet, hogy az általad említett példa is ilyen szitura vonatkozik?

BéNorbi 2011.11.30. 19:08:47

@Crossroad: :) Múlt hét péntek, este olyan negyed 11, úttalan utak Zala megye, talán Sármellék és Zalahídvég vagy mi között. Tudom hogy baromi hülye példa és biztos valami véletlen műve lehet csak hülyén néztem. Tényleg, ennyi.

min 2011.11.30. 20:04:49

Ez a cikk már volt vagy tévedek,

nitro1 2011.11.30. 20:52:48

@Crossroad: Csak a példádat kiragadva: a laza padka már akkor is veszélyes volt, amikor még meg sem kaptad a megbízást a kijavítására. Ha ilyenkor szenved ott valaki balesetet, akkor beperelheti a közútkezelőt? És ha ki volt táblázva, hogy veszélyes útpadka? Egyéb konkrét példa? Ez ugyanis számomra nem meggyőző érv a tábla kint hagyása mellett.

uniball 2011.11.30. 22:18:52

@Crossroad: Érthető, hogy mindenki próbálja magát védeni, ha építésvezető lennék valószínűleg én is így tennék.
Ennek ellenére a szabályozással vannak gondok (amit hazánk dicső fiai alkotnak), mert mindenki csak bebiztosítani akarja magát, ésszerű megoldásra nem törekszik senki, de sajnos megint csak azt tudom mondani, hogy ez honi sajátosság.
Honvédségnél erre azt mondták, hogy egyáltalán nem ésszerű, de roppant katonás. Civilben talán ez lehet a megfelelője, egyáltalán nem ésszerű de roppant szabályos.

KeMa 2011.12.01. 10:50:22

Pilisvörösvár és Pilisszántó közt volt egyszer ilyen, a bozót-átrendezés miatt. Ott mondjuk kukás-zsákot húztak a táblára a hétvégére.

Crossroad 2011.12.11. 21:32:00

@nitro1: Helyes a meglátás. A helyzet kicsit hasonlatos az ittas vezetéshez. Ha megiszol 2 sört és egy öngyilkosjelölt kiugrik eléd, akkor hiába nem voltál hibás, irány a börtön.
Ha laza a padka és amiatt összetöröd magad, akkor elkezdik firtatni mit is kerestél a padkán stb... nagy valószínűséggel nem lesz kin behajtanod a kárt... viszont ha ott egy munkaterület van, és nincs terveknek megfelelő táblázás, akkor szinte biztosan a kivitelezőt veszik elő.

Crossroad 2011.12.11. 21:37:43

@uniball: Igen, szerintem is alapvetően a szabályozás és a jogalkalmazás terén kell keresni a hibát.
süti beállítások módosítása