Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

Puchot mentettem, Bianchit kergettem

  2011. november 26. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta puch bianchi ponton steyr puch autobianchi dezso domsjo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy roncs Ikarus, ami gyorsabban hasít, mint az internet
2014-12-02 17:55:08

Sok egyéb mellett azért jó totalcaros újságírónak lenni, mert az ember postaládájában olykor egészen

Hans felbukkant. Bár ne tette volna
2014-11-23 11:18:15

  Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is

Ufókra várni bosszantó
2014-10-08 12:46:46

Ezt egyszerűen nem értem. Mi, újságírók az autószalonokra a sajtónapokon megyünk. Kiváltságos helyzet

Tudják mi ez? Igen, majdnem az
2014-10-05 07:13:14

Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek


Akkor, 1998-ban a Bianchinál még nem csúsztam el. Még tisztán láttam az utat, amit majd bejárok, nem tűnt víziónak. Volt ugyanis egy napi használatú állólámpás Mercim, ami akkor, 1998-ban, huszonhat évesen messze állt a veteránkortól, csupán egy kedves, öreg csataló volt, nem több. Az Autobianchit pont azért vettem, hogy legyen egy valódi, régi szórakozóautóm, amiből nincs minden sarkon másik. Gondoltam, két-három év alatt elkészül, s a XXI. század küszöbén már menő, kétautós, napbarnított csávó leszek egyfelől egy hétköznapi, ütni-vágni való traktorral, másfelől egy hétvégi Liebhaberstückkel. Aztán az élet közbeszólt, és itt most nem a válságra gondolok, csupán magánügyekre.

Zaják Piri garázsánál

A Bianchit ugyanis csak szétszednem sikerült, de azt követően sorra pattintottak le magukról a lakatosok, mondván – többe kerülne megcsinálni a kasznit, mint amennyit az autó kompletten érne. Autobianchim tehát onnantól kezdve évekig állt, részben sötét foltként a lelkiismeretemen, részben Zaják Piri kolléganőm Gubacsi úti garázsában, majd később Csepelen egy lakatosnál, aki egy éven át a szabad ég alatt rohasztotta, majd visszaadta, hogy bocsi, nem megy. Ebbe a nemkészülési vákuumba csapott bele a telefon egy nénitől – „nem tudom, mennyit ér a néhai élettársam 850 Sport Coupé Fiatja, de most már útban van…”

75 ezret futott autó volt, makulátlan, sőt új. Ha azt hazudtam volna, 5000-et futott, bárki elhiszi, mert sosem volt esőben, mindent időben cseréltek rajta, a vezetékek világítottak a motorterében, újszaga volt, a krómok üvöltve csillogtak rajta. Elképesztő autót képzeljenek el, azóta se láttam itthon olyat, arra a szintre restaurálni nem lehet semmit. Nekem nem kellett, volt már 850 Sport Coupém, szereltem is egy csomót, szörnyen elrontott autónak tartom, ha már 850-es, akkor a limuzin-alapú Special, az a jó kocsi. Persze nem túl szép, de én nem a szépséget vezetem, hanem az autót. Összedobtuk rá a pénzt egy barátommal, megvettük, próbáltam elsütni a Fiat Magyarországnak, Fiat-kereskedéseknek, egyáltalán nem akartam az üzleten fogni, csak azt szerettem volna elkerülni, hogy egy hülyegyerek széjjeltuningolja. Akiket megkerestem, és egyáltalán érdekelte a dolog, az mind abból indult ki, hogy nyilván megvan rajta a busás hasznom, ezért a feléből negyedére akartak alkudni. Alaposan felmérgeltem magamat, kapja be az összes tulok, ezért végül Németországban ment el, lett kis pénzünk belőle – mert akkor persze már drágábban adtam. Ha itthon nem kell…

Kiss Feri barátom amerikai állólámpásával

Azt a pénzt szippantotta fel az Alfa Giulia. Amire akkor már hét éve vártam. Tudtommal az egyetlen, új korától magyar rendszámos (CR) Giulia az országban, régről ismertem a tulajt, Trefán Lacit. Ő hívott fel, hogy eladná az apai örökséget, ezért a Fiatból bejött pénzt azonnal odavittem hozzá. De azért azt is kellett kicsit csinálgatni, meg közben a Bianchi sem akart elkészülni, viszont azért a Mercire is kellett költeni, aztán azt ki is vontam a forgalomból 2002-ben.

Nyolc évig megvolt, ez az utolsó nagy útja: Mercike, Hollandia, Scheveningen, 2002 májusa

Akkor már Karesz barátom elkezdett végre komolyan dolgozni a Bianchin (az egyetlen ember, aki szóba állt velem az ügyében). És lett egy veteránmotorom is, egy 1954-es BSA, azt is javítgattam, elég reménytelenül, meg a kivont, elbontandó Mercim helyett vettem egy másikat, egy zöldet, de azon is akadt bőven javítani való. Azt megint csak nem akarták vállalni, ezért évekig tologattam innen oda, meg vissza.

Bianchi elkészüléshez közel

Szó mi szó, alig pár év alatt nyakig találtam magamat a magyarországi veteránosok poklában, a párhuzamosan futó projektek nyúlós iszapjában, úgy, hogy egyetlen használható oldtimerem nem volt. Csupa taposóakna, egyik se készült, de megfelelő szakember felbukkanása esetén bármelyik aktiválhatta magát, tehát kérte volna a pénzt. Addig persze nem fájtak, hiszen már kifizettem őket, meg akkor épp elég jól kerestem, de azért csak-csak vitték a zsét: hopp egy Lucas kapcsoló leszervezve a müncheni börzére 390 márkáért a BSA-ra, na meg egy garnitúra fékmunkahenger a Bianchira Imolából, ohó, egy felújított Solex az Alfára Imolában, és akkor vegyünk csak gyorsan egy pótmotort a Mercibe - mi, hogy nincs? -, akkor inkább olcsón egy egész autót Majosházáról a Boronyák Zolitól…

Puch közel egy évtizeddel ezelőtt

Nem akartam így, de egy csapásra tipikus, csodaváró, álmodozó, életelbaszó magyar veterános lettem, aki ül a sok, rozsdás motyó tetején, mint valami debil tyúk, és csak sejti a nyúltagyának egyik rejtett szegletében, hogy kábé háromszáz évnyi élet és egy közepes méretű irodaház felépítéséhez szükséges pénz kellene ahhoz, hogy a több tonna hulladékból autók (motorok) legyenek. Kérem, önök ne tegyenek így. Ha szörnyű késztetést éreznek magukban az oldtimerezésre, legfeljebb egyet vegyenek, és bármi áron találjanak szakembert, aki mielőbb megcsinálja. A halmozás, párhuzamos projektfuttatás szörnyű idegi teher, később meg anyagi csődbe is viheti az embert, nem beszélve a családfelbomlásról.

Persze senkit nem okolhattam, csak a hülye, ábrándos önmagamat.

És azok közül a projektek közül több is velem él a mai napig. Elvileg mindenre volt tervem, tudtam, hogy melyik, mit, mikor vált majd le, ha elkészül, hogy soha ne legyen egyszerre túl sok működő járművem. De a háttéripar Magyarországon kiszámíthatatlan (Csabi kivételével). Arról persze nem tettem le, hogy életemben minél több autóm/motorom legyen, hiszen részben ezeknek élek gyerekkorom óta. Számomra halállal egyenértékű lenne leragadnom egy típusnál. Minden érdekel. Szinte.

Már Budapesten. Bálint alig kilenc hónapos. Most kilenc éves

A Bianchi 2003 nyarára ugyan elkészült, de igazán használható csak 2009 januárjára lett, amikorra Tóth Gabi barátom rendbe tette a korábban csak félig-meddig felújított motort. Azóta rendes ünnepi használatban van, sokat jár velünk vidékre, családostól is, néhány, azóta előjött apróság kijavítása óta lényegében hibátlanul, sőt, élvezetesen működik. Ami egy eleve silány, pici autónak készült valamitől, 45 éves korban szerintem szép teljesítmény - én például már közel sem tudom ugyanezt, ugyanennyi idősen.

Szilvásváradon lenni jó, sejehaj

Például a tavaszi túra után megint eljutottunk vele Egerszalókra. Sokan köpködnek a habos-mézes-cukormázas gigafürdőre, ami eredetileg a régi, egerszalóki két kis medence volt – mondják, micsoda csúnya, drága, nyomasztó komplexum lett, hát. Hajlamos lennék egyetérteni velük, mert az erdőszéli romantika elillant, de ha arra gondolok, mennyi külföldi autó áll most ott a parkolóban, és azok a külföldiek mind a fürdő miatt hozzák ide a pénzt, inkább behunyom a szememet. Pláne, mert tovább az úton, Demjén felé van egy kis apartmanszálló-páros, amelynek saját forró vizű kismedencéje van, valamint egy nagyobb langyos vizű, illetve hozzá mindenféle – szauna, gőz, hátmasszírozó - egyéb. Tisztára, mint a régi, egerszalóki szabadtéri cucc, csak itt lakni is lehet, nagyon hangulatos. Idén tavasszal fedeztük fel, most ősszel visszamentünk, mert zseniális.

Előttünk az út

Egerszalók szűk százötvenesre van a házunktól, Bianchival ez a legkellemesebb távolság, ami elképzelhető. Négynapnyi cuccunk lazán elfér a kocsi farában és orrában (mert fekvő farmotoros), a három órás túra végére épp elkezdik ölni egymást a fiaim hátul (illetve az egész család elalszik a hazavezető úton). Az Eger-környéki emelkedők pont jók ahhoz, hogy hamar tomboló meleg legyen az utastérben – mert a fűtés a Bianchiban minden közhiedelemmel ellenétben elképesztően intenzív, ha halad az autó. A kanyarokban pedig az öreg futómű megmutathatja, mit tud, Eger pedig, amúgy, csodás.

Csabi cigivel, új cuccokkal

Nem mellesleg a fentebb vázolt, párhuzamosan futó veteránprojekt-massza egy jó része is Eger környékén lakik, össze lehet hát kötni kellemest a hasznossal. Csabihoz is beugrottunk megnézni, hogyan halad a Ponton-elemek pucolásával. Mostanában ugyan a nála levő Fiat 500-ason (egy volt osztálytársamé egyébként) dolgozik intenzíven, de azzal mindjárt készen lesz, és közben azért egy-egy napot rászán Dezső testrészeire. Háromnapnyi megfeszített melóval újszerű lett a tank, s amikor ott jártam, a légszűrő, a termosztát, s egy csomó más elem is épp száradt fellógatva, a festés után, a tűzifahalmok előtt.

Lengőkarok, lengéscsillapítók

Egy ajtóval odébb, polcokon lakik a hátsó híd, az első futómű, a lengéscsillapítók, a hűtő, a kormánymű – ezek mostanra kvázi szalonúj állapotban várják az összeépítést. Persze maradt még rendbe hozandó csetresz rendesen, szépen felcímkézve, csoportosítva, Csabi-stílusban.

Ez itt kb. 125 pénz

Én a Bianchi első csomagtartójában leszállítottam a Pontonhoz a következő adag Németországból rendelt cuccot, ez most csak valami 80 ezer forint volt – még a 295 forintos euróval… Kardánhardy, első bölcső gumibakjai (hatos szett), kézifékkötél-porvédők, a pedáltengelyhez egy csomó közdarab, kipufogótartók. Meg két hátsókerék-csapágy a Kondorosi úti csapágyboltból, ahol Bakos Ricsi TC-közeli motorőrült barátunk barátnője dolgozik, illetve a Torjay Laci barátom által eredeti, zöld ATE-vascsövekből legyártatott teljes fék- és üzemanyagcső-szett, plusz az új gumi fékcsövek. Amikor az ember ezeknél az alkatrészeknél jár, az az alagút vége…

Király Tomihoz, a fényezőhöz viszont nem mentem át Borsodnádasdra, mert Dezső teste épp csiszolás alatt van, nincs rajta sok látnivaló. Eldöntötte - mégis leszedi az összes Csabi által rákent passziválót, alapozót az aljáról, nincs más megoldás, hogy a festék rendesen tapadjon. Mivel a Pontonon eredetileg nem volt rücsi (alvázvédő pedig pláne nem!), ezért ki kellett találnia mivel fújja le alulról. A megoldás: egy spéci, epoxis festék, amivel szimulálni lehet azt a gyári, kicsit hullámos, de nem rücskös, nem teljesen kemény, tripla vastagságú, a fényezéssel megegyező árnyalatú réteget, amit 1962-ben rászórtak. Be is vásárolt már belőle. Az autó színkódját is kinyomoztam, DB140-es, 1961-62-ben a Pontonok 23 százalékát ezzel a fényezéssel adták el – tehát hiteles lesz. Talán decemberre készen lesz vele, addigra Csabi is mindennel elkészül, ami nála van. De ha nem jut vissza hozzá időben Dezső, kénytelen lesz valami másik autót bevállalni a helyére, mert dolgoznia kell, nála a tétlenség – éhhalál. Az viszont megint vagy két hónap csúszást jelentene – nem lenne jó.

Közben, ha már Egerben jártunk, próbáltam hívogatni Liptai Pistit is, akinél a Puchom landolt azt követően, hogy közel két évvel ezelőtt elvittem hozzá Kecskemétről Sipivel. Akkor már egy éve egy ismeretlen fényezőnél volt, elegem lett. Pisti akkorra már letett nekem az asztalra egy zöld Mercit, gondoltam, a Puchhal is meglesz annyi idő alatt. Igen ám, de most már vagy három hónapja őt sem tudtam egyáltalán felhívni. Bevallom, aggódni kezdtem, mert e-mailekre, sms-ekre sem válaszolt. Túl sok sztorit hallottam már olyan veteránjárművekről (sőt, konkrétan vannak barátaim is, akikkel ilyen történt), amelyek sokáig készültek, készülgettek, aztán egy kis dombra lecsücsültek, felszívódtak, szétszedődtek, beleépültek az alkatrészeik más autókba. Ez is tragédia lenne.

A Csabinál tett látogatás után tehát fogtam a családot, és átautóztunk Novajra. Ahol – micsoda mázli – Pisti épp otthon tett-vett. Kiderült, hogy nála közbejöttek mindenféle magánéleti dolgok, az egész fényezős bizniszt feladta, festéket sem kap a régi cégtől a keverőrendszeréhez, mert sorra szűnnek meg a gyártó cégek. Ja, a telefon? Hát, az keveset van nála, mert ahol most melózik, ott úgysincs vétel. De a Puchot még be akarta fejezni, utolsó munkaként, viszont mostanában alig jár a novaji ház felé, ezért is csúszott meg, mint firenzei kemping az esőzésben.

Novajon, talicskával

Éreztem a helyzet súlyát, ezért megkérdeztem – elvigyem? Hiszen Csabi épp tud egy fényezőt, régi ismerős, lenne nála hely, nem blöfföltem hát Pistinek, nem is akartam. Némi unszolásra rábólintott – oké, vidd, tényleg egyszerűbb lesz úgy. Beléptem a fészerbe felmérni a helyzetet. A Puchot úgy találtam meg, mint valami hajléktalant – rátéve egy talicskára, körülötte szemét. De legalább megvolt, a kincset érő indexek is hozzá, amiket Ciprusról vettem két évvel ezelőtt. Telefon Csabinak, elvállalta, hogy Novajról áttrélerezi először magához, Egerbe, aztán onnan a fényezőhöz, amikor fogadni tudja. Így is történt, az aranyból készült lakatoskéz egy héttel később már az egri műhelyben egyengette Puki talicska peremén meggyűrődött kereszttartóit, homlokfal-alját, hossztartóit. Ejnye.

Most már másutt van

Ilyenkor jön a lavinaeffektus, amivel nehéz tervezni – most a Ponton is fényezőnél van, elkészülés előtt, Pukika, aki évekig nem kért enni, dettó. Mindegy, azért menni fog. Inkább legyen lefényezve, úgy már ér valamit, ha megroppan a pénztár. Ha készen lesz, hazahozom majd, megpróbálok annyit elérni, hogy keréken legyen, aztán pihentetem egy kicsit.

Kézifékkötél-csiga, az épeszű áron beszerezhetetlen

Amióta fentiek történtek, megjött a Ponton-projekt egyik legnehezebben beszerezhető eleme – a hátsó fékalaplapra szerelendő kézifékkötél-csiga állványa. Erről panaszkodtam a múltkor, hogy az egyik oldalinak a spiáterteste törött, a másiknak repedt, a csigakerék is hiányos egy oldalon. Az ilyen az ebayen rendkívül ritka vendég, eddig egyet láttam, sikerült is róla lemaradnom 78 euróért. Akkor majdnem megőrültem, mert utána megtudtam, hogy újonnan megvenni egyenrangú a sújtóléggel: 63 ezer forint (MB Magyarország), 320 dollár (USA), 276 font (Anglia). Máshogy nincs, a Fecskéétől különbözik. Azonban úgy tűnik mostanában, hogy titkos románcot folytatok Fortunával, csak a feleségem meg ne tudja. Két héttel később ugyanis felbukkant egy másik példány, méghozzá elég rosszul időzített aukciólejárattal, ami mindig azt jelenti – olcsóbb lesz. Enyém is lett 67 euróért. Táncot jártam volna az örömtől, ha nem izgultam volna annyira a gép előtt, amikor leütöttem, hogy kis híján szívinfarktust kaptam. Így viszont le kellett feküdnöm a földre, úgy szédültem utána. Egyszer még ott döglök meg a gép előtt valami licitnél…

De persze azért iszonyat jó, hogy lassan minden összeáll, csak kicsit sok a projekt mostanában. Volt, ugye, a Kawasaki-csere – oké, az szinte nem került semmibe, de csúnya teendőlistát hozott magával. Eladtam az Aprilia Gullivert is, és váltottam másra – oké, ott se költöttem pár tízezer forintnál többet, pénzt, de kavar volt ott is rendesen. A BSA-val is történtek dolgok, most meg Era rúdja is kifelé áll a családból, ha minden igaz... Ilyenkor baromi könnyű pofára esni, de akkorát, hogy porzik. Óvatosnak kell lenni, körültekintőnek, megfontoltnak. Ami sose ment nekem.

Tartsanak velem, jönnek még fejlemények. Ja, Bianchi rulez, szuper kisautó, imádjuk. De ezt csak zárójelben teszem hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr783408347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Ronin_ 2011.11.26. 10:27:11

@Csumpi Hálidéj:
Pedig egyszer előkerül majd valahol, csak figyelni kell.

Csikós Zsolti a 4.b-ből:
Én a helyedben most nem cserélném le Erát, mert az egy használható autó. Szét fogsz forgácsolódni.
Valamivel meg járni is kell, nem lehet mindig robizni.

Csikós Zsolt 2011.11.26. 10:27:12

@oceanearth:

Ott van a csillagos sztori benne... Olvasd végig. :-)

@mtk001:
Nyilván sehol, ha valamelyik összegyűjti a testtájait a szélrózsa különböző irányaiból, és hazakerül, valaminek mennie kell. Egyelőre van a garázsban a majdnem kész zöld Merga, meg az egyetlen működő veterán, az Autobianchi.

Kiskaresz 2011.11.26. 10:29:03

a helyi okmányirodában mikor avatják a Csikós Zsolt márvány emléktáblát? mert úgy néz ki te tartod el őket :D

Rocko- 2011.11.26. 10:30:44

jól érzem a rossz szájízt benne?

h4z4rd 2011.11.26. 10:41:49

Csikós úr!
Parádés kis áttekintés, átérzem a kínokat, mivel az első autómat (Opel P1, '58) tíz éves koromban vettem és a mai napig megvan, csak fogy. Mivel több 'szakember' okozott rajta az idők során irreverzibilis pusztítást, ebből már nem lesz autó.
Cserébe kialakult a kényszer, hogy megoldjam magamnak a felmerülő problémákat.
Többször megfogadtam, hogy véget vetek ennek a hóbortnak és felhagyok az öregautózással, de úgy fest, hogy ez lehetetlen.
Most is van négy, párhuzamosan folyó (stagnáló) projekt, az összes szépségével és nyűgével együtt.

Mondjuk az ilyen csigaféléktől csak akkor aggódnék, ha kizárólag gyári kerülhetne a bódé alá, máskülönben ennél durvább és bonyolultabb alkatrészeket is legyártottunk már.
(pl 190/300SL kormányoszloptartó konzol a kis szorító mandzsettával, ami mindig letörik)

Viszont azt igazán elárulhatnád, hogy zöld csövet honnan a rossebből lehet keríteni! Ez az info komoly cserealapot képezhet...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.11.26. 11:06:33

@h4z4rd: egy fél éve a Start Auto-tól vettem. Asszem 5m-es tekercsben, még most is van vagy két méter a pallásomon....

robian 2011.11.26. 11:26:50

Csikós Zsolt: a Liptaipistik egy archetípus, én is találkoztam már hasonlóval, aki 5 havonta néz rá a telefonjára és a hívószámkijelzés a legjobb barátja, le a kalappal ahogy kezeled a helyzetet. (Azért a sorok között átjött hogy egy ejnyénél több) Mindegy legalább megvan Puki, és így 2013ig lesz mit olvasgatnom. Jó volt a post, még ilyet, sokat.

Lobogó gatyaszár 2011.11.26. 11:36:36

Végre!
A sok PappTibis, vontatott cikk után egy igazi "Csikós írás".

Most látom igazán, mi lenne velem, ha nem lennék beszari, biztonsági játékos...

Hajrá Csík!

h4z4rd 2011.11.26. 11:39:35

@Csikós Zsolt: 'szönömszépe'

@Süni25: Neked is köszi. B*szki, nyilván a szomszédomban lehet kapni... :/

Jövök eggyel, urak.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.11.26. 11:39:38

Ezeket a Csikós sztorikat szeretem olvasni a legjobban. Az egész Totalcar-ban (nekem) ez a legjobb.

Kitartás a gépekhez és még írj sokat róluk! :-)

Az eltűnésekhez:

Haveromnak volt egy V6-os bilikék színű Ford Caprija. A korát most nem tudnám megmondani, de bőven veterán volt már. Elvitte a karosszériáshoz, ott állt vagy másfél évig. Persze ment a hitegetés, meg minden, h na most már mindjárt nekikezd (itt kellett volna elhozni az autót), mígnem egyszer csak ment a cimbora megnézni, h hogy áll a dolog. A szaki széttárta a karját: hát sajnos az éjjel ellopták...

Aha... Meg a kisf@szom... :-(

peti251 2011.11.26. 11:43:32

Húúúúúú de nagyon ebben a helyzetben vagyok! egyre erősebben kezdek ráébredni arra, hogy kell e ez nekem? de nem tudok szabadulni önmagamtól. Most ott tartok magammal, hogy ha húszé, vagy csak ha tizé is, de nem veszek több Opel Asconát. Jelenleg van egy egész jó kasznijú de lepattogó LiptaiPistis fényezésű mindennapos diesel. Indul, jön megy működik. Van egy simsonra cserélt '82-es kétajtós 13S kék, ami a fater garázsában vár engem és a CO hegesztőt. Van egy szintén ötajtós de '83-mas most már nem törött diesel, ami az az autó amit életemben először vezettem, jelenleg EGERBEN az mth karosszéria lakatos tanműhelyben(talán a jövő héten nagyrészt elkészül). Ennek tetejébe vettem Felsőtárkányból egy szanaszét rohadt, de viszonylag jó motorú és világosbarna plüss belsős fehér 16D szedánt. 50-ért. Minek? nem tudom.

És a nagy projekt. Az Ascona A. nagyon szar állapotban amibe tulajdonképp én hoztam a szétszerelgetésemmel. Igazából már többször el akartam adni, úgy is, hogy vasárban vigye el valaki olyan aki 100% hogy megcsinálja és nem a vasban végzi, de újabb és újabb ingereim vannak hogy ha nem is 100% veteránként de annak még mennie kell.

Most múltam 26. anyámmal apámmal lakok. nősülés? gyerek? család? saját otthon? kb 150 ezret keresek. mikor többet mikor kevesebbet....

peti251 2011.11.26. 11:45:52

Ja, az MZ mániát elfelejtettem! abból is van nem kevés.

h4z4rd 2011.11.26. 11:48:09

@Süni25: btw, ea mentve 'saját helyek' közé

dennisthemenace 2011.11.26. 11:49:24

@eko: A kormányt ismerve nem lesz kávé sem vasárnap..DDDDDDDDDDD

dennisthemenace 2011.11.26. 11:51:07

@klarky: Tudod te, mennyi ilyen van?

Fox888 2011.11.26. 11:54:11

Na végre!!! Én lemaradtam a Guliver eladásról! Miért? Ahelyett lett a Cub? ERA-t eladod, most hogy múlnak a rezgések meg a kis izék?

békaapu 2011.11.26. 12:28:10

Megint örülhettünk olvasni... :-)))

Hurri Kán 2011.11.26. 12:32:07

Akkor már csak 2-3 év. és a Puchról is olvashatunk tesztet :)))

Dr. Robin Masters 2011.11.26. 12:43:47

Jó dolog veteránt, vagy mondjuk inkább úgy, hogy használható öreg autót tartani. Én is vennék egyet, de a jövő évi lehúzások inkább arra ösztökélnek, hogy dugjuk el a pénzt a bankok meg a kormány elől.

zöldi 2011.11.26. 13:29:26

@Csikós Zsolt: " Eladtam az Aprilia Gullivert is, és váltottam másra "

Akkor jól láttam azt a Spacyt az egyik fényképezős postban.
Nem rossz gép az, ha az embernek Karasnás barátai vannak :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.11.26. 13:29:41

"A BSA-val is történtek dolgok..."

ide vele.

LA_harper 2011.11.26. 14:09:44

mennyiért adnád el a w123300td-t?
komolyan érdekelne, megvenném!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.11.26. 14:31:43

zsolt, te őrült vagy, szent őrült. a puchot meg alig várom, ha lenne nyilvános teszt, fizetek is a tesztvezetés lehetőségéért :)
(állítsd ki az autókat, szedjél belépőt, visszahozza egy részét a belefeccölt összegnek.)

trumbo12345 2011.11.26. 14:32:11

Kicsit off ebuyereknek : probaljatok ki valami bid sniper programpot vagy appot a telefonotokrol. En a myibidder auction sniper - t hasznalom android telorol, mindig megveszi nekem a cuccot 4 mpcel a vege elott :D

Möglich 2011.11.26. 14:42:15

Licitre: www.gixen.com/index.php
Ha nem ilyen játszik ellenem, akkor ezzel simán viszem a cuccot :)

Jamesblond 2011.11.26. 14:53:45

Na ez igen! Élvezettel olvastam minden sort:) Köszönöm! 70 ojró egy olyan kis bowdengörgőért... A profi veteránozás valóban drága!
Van amikor a mester nem készül el időben, de van hogy a kedves ügyfél tűnik el. :D Így volt ez nálunk is a gumisban néhány éve:
Késő őszi nap, hatalmas forgalom, az egész család szereli fel a téli gumikat, senki nem beszél, némán, gőzölő háttal nyomjuk ahogy a csövön kifér. Egyszer csak egy helyi srác (cigicsempész a szakmája) szalad be, nagy a baj, defektet kapott, nagyon gyorsan meg kellene csinálni, mert sürgős dolga van. Nem is szarozott, megmondta a bent álló várakozóknak, állja a szerelési díjukat ha előre engedik. Mondták a faszik, "oké"! Behozta a kereket, 20 centis szakadással. Mondtam neki erre új kell. Azonnal ott hagyta az árát, elugrik valahová 5 perc múlva kész legyen. Nagyon gyorsan felpattintottam egyet a jobbikból és vártuk hogy jöjjön a gazdája. Persze nem jött. Jöttek-mentek az autók, ő csak nem jött. Egyszer csak nyár lett, a kerekét még mindig ott pakolásztuk előkészítve az eresz alatt. De akkor sem jött. Néha leellenőriztük a nyomást benne, ha jön, menetkész legyen. De csak nem jött. Aztán 3 évvel később egy újabb nagy későőszi forgalmas napon (a tökünk majd' beleszakadt a melóba) nagy lendülettel megérkezik, kipattan a kocsiból:
- Heló mester! Kész a gumim?
-Szevasz! Kész hát! Hamarabb is jöhettél volna. Hol jártál eddig?
-Börtönben.

...utána tudtuk meg 4.5 milla értékű "füst" volt akkor a kocsijában, üldözték, meg tudott volna lógni, de felrobbant a féktárcsa az autójában, így nem tudott versenyképes időt menni.

Gott in Frankreich 2011.11.26. 14:54:36

Bidsniper szar se er, ha valakinek mindenkepp kell a cucc, es elore ratesz egy nagyobb osszeget. Gyerekek, tanuljatok meg normalisan kezzel licitalni.

TomT 2011.11.26. 14:55:10

Nekem is kedvenceim ezek a szösszenetek. Általában világosan összeáll, hogy hány szálon, milyen projektek futnak. Mindíg úgy vagyok vele, hogy ez természetes, hiszen remek írások, így értelmezni könnyű, végigcsinálni a nagy kunszt. Na most kissé fáradtabb, szétszórtabb állapotban be kell valljam, hogy nem tudtam már követni a neveket/autókat/helyeket, bár ez kevesebbet vont le a poszt élvezeti értékéből, mint a csokoládé felületén esetlegesen megjelenő szürkésfehér réteg.

Gott in Frankreich 2011.11.26. 14:58:51

@Dr. Robin Masters: Emlekeim szerint nem a bankok miatt van a forintarfolyam a beka segge alatt, es mintha a bankado es a vegtorlesztes sem az o otletuk lett volna. Nem egeszen vilagos szamomra, miert kene a bankok elol rejtegetnem a penzemet.

Csikós Zsolt 2011.11.26. 15:39:45

@zöldi:

Nincs sok köze a Karasnához. Bár egyszer jártam már vele ott :-)

Pinyti · http://my.opera.com/pinyti 2011.11.26. 15:48:35

Végre Csikós post. :D De akkor holnap itt még köd se lesz, nemhogy olvasnivaló... :(

Csikós Zsolt 2011.11.26. 15:51:04

@LA_harper:

Még egy foltot kell rá tennem, ami már elindult a nyáron, mert így nem adom oda. Utána olyan valamivel 500 alatt lesz. 1,2-ben van, de persze ez nem sokat számít, ezt én is mindig magyarázom másoknak :-)

Csikós Zsolt 2011.11.26. 15:53:42

@Pinyti:

Dehogynem. Egy sokkal-sokkal érdekesebb posztot olvashattok majd Bandi tollából, hasonló témában. Én már láttam, nem bírtam abbahagyni, pedig mindent tudtam előre, hiszen sokat dumálunk.

oceanearth 2011.11.26. 15:59:27

@Csikós Zsolt:
Arra gondoltam, hogy olyat sztorit szeretnék olvasni, ami Karesz cigifüstjétől bűzlik, amin érezni a gépzsír szagot :) vagy ahol látjuk rezső-dezsőt alakulni. Ahol látom, hogy felszállsz a "szopórollere" és hajtod egészen Viszig vagy Egerig!! :)) Én tisztellek, amiért így szereted a hobbyd és ilyen lelkesedéssel írsz róla. Érezni minden mondatodon, hogy áthatja az áhítat a gépek iránt és ez jó!! Csak így tovább!!!

Pinyti · http://my.opera.com/pinyti 2011.11.26. 16:01:16

@Csikós Zsolt: Ennek azért örülök. Féltem, hogy előre elsült a heti No.1 post, s csak valami hogyan váltsunk biztosítót a pba.hu segítségével lesz a vasárnapi termés. De így kiváncsian várom. :)
Tudod vagyunk egy páran, akiknek ezek a saját autós írások jelentik a hét fénypontját, már ha tényleg olyanok írják, akik már láttak is autót. Mostanra sajnos már csak hárman maradtatok. Bandi Pista, és Te of korsz... :D

Gondolatolvasó Harci Tandemelefánt 2011.11.26. 16:34:30

Itt lakok Egerben, de tök jó, hogy Csikóstól kell megtudnom milyen csodák vannak Demjénben. Bennem még a régi szabadtéri élmények vannak :)

Gondolatolvasó Harci Tandemelefánt 2011.11.26. 17:17:50

@Csikós Zsolt: -Jaja tényleg. Elnézek már arra, ha nektek megér 150 km-t nekem is 10-t:)

Macibb · http://indafoto.hu/macibb/tag/kiskutya 2011.11.26. 17:45:12

@Csikós Zsolt: Mikor jár le tipikusan egy "rosszul időzített" aukció az ebayen? Vagy mikor jár le a jól időzített? :)

Kacorka 2011.11.26. 17:52:01

Láttuk is a Csikós családot hazafelé az M3-on a bianchiban :-)

Mondjuk nehéz lett volna összekeverni a kopasz csávót a kis olaszban :-D

dennisthemenace 2011.11.26. 19:06:48

@Jamesblond: Felrobbant a féktárcsa?????????

Jamesblond 2011.11.26. 19:30:08

@dennisthemenace: Igen. Nagy gyors nehéz autóknál ha a tulaj hagyja nagyon elkopni, nagy tempójú hosszú fékezés közben túl melegszik a tárcsa, a betétek harapják, tépik, a centrifugális erő sem elhanyagolható és mikor már nem bírja tovább vagy egy cikk törik ki belőle, vagy szétrepül darabokban. Vagy főleg a középen hűtött tárcsák tudnak úgy elkopni, hogy a nagyon kopott fékbetét kifér a tárcsa és a nyereg közötti résen. Ilyenkor a tárcsa kivezeti a féknyeregből a betétet, ami az Úton csörömpölve jelzi hogy elmaradt. Első fékkör ilyenkor megszűnik dolgozni, a hátsóval állhatunk meg jóval hosszabb úton. Nagyon kellemetlen dolog, és sokan járnak így. Pl Angliában azt hiszem pont egy-két ilyen baleset miatt vezették be az évenkénti műszakit. Szóval a fék nagyon nem játék.

Gomulka Béla 2011.11.26. 19:42:43

@Csikós Zsolt: El kéne árverezni. Másodosztályú hírességek tizenketto-egy-tucat Ferrariait adják így el nagy pénzekért, pont a bordó hodályra ne lenne vastag vevo? (Mondjuk, ha hír meg cikk meg fényképezkedés lesz a dologból, és lenne, és mondjuk a Lakzilajcsival kéne ily módon publikusan és mosolyogva lespannolni - ja, meggondolandó a dolog. Szerezz be egy dublort, aztán zutty, bele!)

apoa 2011.11.26. 19:49:03

Kicsit lemaradtam...Milyen BSA-ról van szó? Egy linket, kösz.

Gott in Frankreich 2011.11.26. 20:16:23

@Macibb: Nem delutan kettokor vagy hajnali negykor, hanem amikor az emberek jellemzoen otthon vannak, es ebren.

Csikós Zsolt 2011.11.26. 20:20:17

@Macibb:

Például az angoloknál péntek éjjel, mert akkor meccset néznek. Ítéletidőben egy szállítandó, nagy tárgynál. Hétfő hajnalban. Ki tudod találni :-)

Csikós Zsolt 2011.11.26. 20:23:31

@apoa:

C11G 1954, merev hátsó vázas. 1997 óta megvolt, de nagyjából egy helyben topogott. Feladtam lélekben. Még csak ki se vontam forgalomból.

dennisthemenace 2011.11.26. 21:12:11

@Jamesblond: Értem. Nem tudom, miért vezették be az évenkenti muszakit, de még mindig szimpatikusabb, mint az otthoni kekeckedéses marhaság. Én Szombathelyre hordtam a Fiatomat, mert a gyori KPM nagyarcú barmai mindig belekotottek valamibe.

dennisthemenace 2011.11.26. 21:14:44

@Csikós Zsolt: Már aki. A tobbseg piál, kurvázik, bulizik, majd szombat reggel haztámolyog, ha már a taxi sem veszi fel.
És persze, egypáran fának/falnak/sovénynek támasztjak a kocsijukat..)

GERI87 2011.11.26. 21:36:20

BSA C11.
Engem most csak ez fogott meg:)

Dennis01 2011.11.26. 22:48:36

@Jamesblond: Ilyesmi sztori a mi muhelyunkbol is van.
Oreg ur behozott egy nagy erteku MkI-es 998-as Mini Cooper S-t restauralasra, mert a karosszeria enyhen szolva is elporladt. Adott £1000 font depozitot kezdesnek, azt mondta, a tobbit majd kesobb hozza. Elerhetoseget nem hagyott, azt mondta, majd jelentkezik. Elkezdtek fonokomek a javitast, szereztek masik karosszeriat, minden, ledolgoztak az osszeget amit eddig kaptak, majd felreraktak a projektet arra gondolva, hogy lehet, tortent valami az oreggel a kocsirol meg mindenki megfeledkezett. 8! ev utan egyik nap besetalt az oreg megkerdezni, hogy all a Minije.. Volt meglepodes a fonok tol, majd azt mondtuk, meg nincs teljesen kesz.. :)
Az oreg azt mondta okes, majd benez ujra valamikor, aztan lazan kisetalt. Ki tudja, mikor jon be ujra.. :)

Gomulka Béla 2011.11.26. 22:58:29

@dennisthemenace: Azért vezették be,hogy az embert belehajszolják az autóvásárlásba. Ha egy tizennégy éves autót nemlehet már az úton tartani, mert annyiba kerulne áttolni a vizsgán, akkor a nyolcéves autókat jobban el lehet adni, amitol fellendul a négyéves autók piaca, aminek kovetkeztében aztán új autóból is tobbet lehet majd eladni. Itt is ment az államilag támogatott újautó-eladás, és mivel már kifújt, az autókereskedok óbégatnak az égre, hogy milyen rossz nekik, mert estek az eladások. Azaz: az állam, az adófizeto, a tizennégy éves kocsit hajtó kispénzu adózzon és tejeljen, hogy az ország újautó-dílereinek jobb legyen.
(És ugyanez megy a bankokkal is.)

A kapitalizmus, ahogy ismerjuk, egy bukott koncepció. Nincsenek meg hozzá a morálok. (Kivéve talán Skandináviát.)

Jamesblond 2011.11.26. 23:37:57

@dennisthemenace: Hát a kukacoskodásról nekem is van tapasztalatom. Az egyik műszakiztató állomáson még kiabált is velem a vizsgabiztos hogy képzelem odavinni a Hyundai Ponyt 195/50x15-ös kerekekkel (vadi új Dunlop gumikkal) a másik helyen 30 km-rel odébb meg csont nélkül levizsgázott az autó. Nem tudom hogy tarthat még ott valaki, hogy a vitatható változtatás ellenére útszéli stílusban közölje velem az álláspontját.
A másik helyen már húztam a nyakam hogy baj lesz-e, de látták hogy egy xar Pony, meg 4 új gumi, értékelték az igyekezetemet. Nem lógott ki a kaszni alól, nem volt az autó leültetve, gyári kipufogó, gyári kormány, stb... Az egyik lámpám kissé lefelé hordott, azt mivel könnyű ingyen gyorsan orvosolták, 2 év. Kész. Véleményem szerint ha egy vizsgáztató a mai világban új fényes féktárcsákat, új futóművet, új lengéscsillapítókat, új küszöböket lát egy 200 ezret érő autón, a minimum az, hogy tisztességes hangnemben közli mi a nem megfelelő a sikeres műszakihoz. Hát jól megsértődtem az biztos... Soha többé nem megyek oda. Angliában meg majdnem minden autószerelő csinálhat műszakit. Ha nincs semmi baja a kocsinak, kb 10.000 Ft-ból megvan.

LanciaBacci 2011.11.26. 23:43:15

"sokáig készültek, készülgettek, aztán egy kis dombra lecsücsültek, felszívódtak, szétszedődtek, beleépültek az alkatrészeik más autókba"

Tőlem (is) elloptak így egy nem túl jelentős kasztnizásra odavitt Fiat 127-est :( Gyönyörű kis kocsi volt. Még évekig fizettük érte a különböző pénzeket, mielőtt sikerült legalább kivonatni egy rendőrségi határozattal végül.

zöldi 2011.11.27. 00:09:06

@Csikós Zsolt: Én konkrétan azért nem mertem és merek venni(pedig a bukólámpást perverzül imádom), mert szinte semmit nem kapni hozzá, csak gyáriban. Olyan gazdag meg nem vagyok. Tudom, sosem romlik el, mert Honda, de 20 év nem hazudik ;)

hondaboy65 2011.11.27. 07:30:10

@zöldi: Ha érdekel egy '87-es 2. gen bukólámpás, eredeti 100 %rozsdamentes kasznival, gyári antracit metál fényezéssel, vezetett német szervízkönyvvel és 126 ezer km-rel, akkor szólj! Sajnos német papírok vannak hozzá, így a regadót és társait ki kell fizetni még rá. Ha valóban érdekelne, akkor ajánl egy összeget érte úgy 4 kiló körül.

jmakri 2011.11.27. 07:45:27

Köszönöm a cikket Csikós mester, ez jólesett!

dennisthemenace 2011.11.27. 07:51:41

@Gomulka Béla: Nem ilyen egyszeru a dolog, mert senkit sem kel belehajszolni: Megengedheti magának, aki dolgozik.
Az új Peugeot 508 21.000 font: 4200-at kell letennie érte, a tobbi KAMATMENTES hitel. De minde autónál hasonlóak a feltételek. A muszakin pedig nem szaroznak, csak a lényeges dolgok számítanak. A lerohadt sárvédoívet pl. leragasztják ducttape-el, mert csak az aljának kell rendben lenni, meg a kuszoboknek.Én 1500-ért vettem a kocsimat négy éve, megy, teszi a dolgát, csak kopó alkatrészeket cseréltem, úton még nem hagyott.

dennisthemenace 2011.11.27. 07:55:23

@Jamesblond: Nekem a vonóhorog miatt lett tele a tokom a gyori parasztokkal: Dániából akartak mubizonylatot utólag, míg Szombathelyen megnézték az adattábláját, jól van-e feltéve és kész.. A hangnem is más volt, orommel fogadtak, jé, Argenta, de rég láttunk, pedig mennyi volt régen errefelé.. Majd a vizsga után jó utat kívántak és kérték, hogy két év múlva is rájuk bízzam a vizsgáztatását..

calamites 2011.11.27. 08:01:11

@Csikós Zsolt: Egyszer még ott döglök meg a gép előtt valami licitnél…

Meg ne próbáld!!! Készíts be szívgyógyszert meg ilyesmit, és egy telefont a közelbe.

zöldi 2011.11.27. 08:22:21

@hondaboy65: Köszi, két magyar papíros bukólámpáson gondolkodtam el az elmúlt két évben, egyik 50e volt az nem működött, a másik 100, az igen. És még annyiért se, mint feljebb írtam.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.11.27. 10:14:16

Vajon miért olyan ismerős, hogy egyik lakatostól a másikig tologatom a kocsit, és nem akar elkészülni?? :(

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.11.27. 10:19:32

@h4z4rd: van még valami abból az öreg P1-ből? Engem érdekel!

h4z4rd 2011.11.27. 10:52:21

@Opel P1: Még van. :)
Vicces, pont neked kínálgattam kb egy éve, privátban. Nyilván nem olvastad.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.11.27. 11:06:59

@h4z4rd: biztosan nem olvastam, met különben biztosan reagálok. 2008-óta készül a kocsi, tehát érdekelt volna egy éve, de most is érdekel! Mid van? :)

h4z4rd 2011.11.27. 11:42:54

@Opel P1: Ismerve a listát, hogy még hány kocsi vár a birtokon újraélesztésre, számomra a P1-nek zéró a realitása, de mégis mintha a fogamat húznák, olyan érzés újra felkínálni... :)

Naszóval, ajtók a kasztnin, motor-váltó (kétajtós, 1500ccm, 3gang) benne, első szélvédő és ülés hiányzik, amúgy elég viseltes állapotban, szürke forgalmival. Elsőre ennyi jut eszembe.

Ugyanitt Rekord B ('66 zweitürer-stufenheck) porrá rohadva szintén jobb sorsára vár.

Carlov 2011.11.27. 12:02:23

Ez tipikus veterános betegség,rabjai lesztek egy olyan birtoklási vágynak amitől nem lehet szabadulni de ez igaz az élet bármely más területére.
Ennek meg a következménye,hogy csak gyűjt,gyűjt az ember és soha nem lesz vége a de nem a cél az érdekes hanem az út.Tehát ez már maga a menyország...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.11.27. 12:04:44

@h4z4rd: Komplett kocsit már nem vennék, mert a kaszni már készen van lakatolás szempontjából, csak a festés van hátra, illetve van +2 donorom is, az egyik papírokkal és működőképesen. Jó állapotú díszléceket vadászok kívülre és a kárpitokra is, lökhárítókat, esetleg szélvédők köré díszléceket, illetve a többi ablakkeret köré díszléceket.
A többivel már megvagyok szerencsére.

h4z4rd 2011.11.27. 12:21:59

@Opel P1: Nos, akkor nem erre van szükséged. :)
Ha elkészülsz, publikáld kérlek! Egyszer beülnék végre egy patent állapotú P1-be, ha lehet.

Gomulka Béla 2011.11.27. 12:23:48

@dennisthemenace: Hogy itt milyenek a hitelfeltételek, nem tudom. Valahogy nem kerultem annyira kozel az újautó-vásárláshoz, hogy annak gravitációs mezeje magához szippantson. Pedig dolgozom - igaz, az új Peugeot valahányas árát nem keresem meg egy naptári év alatt. Velem lehet a baj.
Például azt sem látom, hogy az ilyen alkalmi fogyasztás-fellendito intézkedések, mint az autóbezúzós árengedmény (merthogy ez volt a rendszer, de facto piaci vákuumot kreálni a tíz évnél fiatalabb használt autókra) igazából megoldotta volna a gazdasági problémákat. (Folyton azt mondja a rádió, hogy az embereknek tobbet kene kolteniuk, és attól minden rendbe jonne. Csak a gyomrom, az nem jon rendbe, ha ilyet hallok.) Most viszont írja az újság, hogy az új stílusú, gyárilag megadott fogyasztásra alapozott autóadókat drasztikusan noveli a kormány a jovo évre. Még az is megeshet, hogy valójában legalább nyolc litert fogyasztó ezernégyszázas turbós családi csapatszállító adója kicsivel tobb lesz, mint az ezres Micráé.
Persze, ha az ember dolgozik...

h4z4rd 2011.11.27. 12:25:03

@h4z4rd: csendben azért megjegyzem: nem a meggazdagodási szándék vezérel.

Úgy alakult, hogy maradok a Rekord C/Commo A vonalon, úgyhogy ha valakinek ezekhez a típusokhoz van megunt alkatrésze, ne habozzon jelezni.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.11.27. 12:34:20

@h4z4rd: Hol található a kocsi? Megnézném.

h4z4rd 2011.11.27. 12:56:52

@Opel P1: Pest megyében, kicsit elásva. Mit szólnál pár fotóhoz elébb? A jövő héten megoldható.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.11.27. 13:36:42

@h4z4rd: nos, ha olyan messze van (én Somogyban vagyok), akkor inkább a fotókat nézném meg előbb.
burjanzsolt<kukac>freemail.hu

Hurri Kán 2011.11.27. 15:52:25

@h4z4rd:
Nincs véletlen elfekvőben, vagy nem elfekvőben egy szép Commodore kupéd? Egy olyanért bármikor felajánlom az unokahúgom ártatlanságát. :)))

JmOS 2011.11.27. 16:17:17

Na kérem, ez azért már nekem is sok :)

Amikor a pontont vetted, emlékeztem én, hogy van valahol még egy Puch a levesben, de reméltem, hogy azt már régen eladtad. :)

Másfelől (mint 126 tulaj és fan), szeretnék hangot adni a határozott tiltakozásomnak, ugyanis kifejezetten gusztustalannak tartom, hogy valakinek "csak úgy" a sublótban mellesleg "talicskán" hever egy olyan gép, aminek még az árnyékára is hetekig folyatnám a nyálam... (és azt hiszem a klubtársaim többsége is)
:)

Eeezz már naggyon durva! :)
Borzasztó! :)
(de a feleséged ezt hogy viseli??)

Ezért az autóért iszonyatosan irigyellek - csak úgy mellesleg és jóindulatúan :)

Csikós Zsolt 2011.11.27. 16:23:53

@JmOS:

Pedig a Puch be lesz most fagyasztva. Elvitte a Ponton... :-)

Gomulka Béla 2011.11.27. 18:49:08

@dennisthemenace: Jut eszembe, ha én sunyi marketingolós lennék, a kovetkezot csinálnám. Kiszámolnám, hogy mennyi józan hasznot szerezhetek egy ilyen Peugeot-n, aztán hozzáadnám a vételár és a befizetendo 4500 font kulonbozetébol négy év alatt beszedheto kamat osszegét, és azt hirdetném meg vételárnak. Kozben persze verném a mellem, hogy kamatmentes kolcsonre árulok, és a világért nem árulnám el a tobbi vigécnek a golfpályán, hogy tudom, hogy tudják, hogy tudom, hogy ok is ugyanezzel a trukkel árulják kamatmentesen a Renault-t, a Skodát, az ésatobbit.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.27. 19:56:12

a mostani 20 éves autók vannak az árak mélypontján.Ha az ember kifog egy jó állapotút akkor érdemes lenne eltenni.
Pl A Omega,E kadett,605ös Peugeot,Citroen XM,Alfa 164 stb fillérekért van.

dennisthemenace 2011.11.27. 20:13:13

@Gomulka Béla: Én meg tudnám venni, de egyszeruen nem látom értelmet: Hatalmas itt az autók értkvesztése, plusz felesleges lenne nekem. Van egy kombim már négy éve, úgy megszoktam, hogy nem akarom lecserélni.. Tudom, rohejesen hangzik, de így van..

Gomulka Béla 2011.11.27. 20:27:27

@dennisthemenace: Ez a fogyasztói demokrácia kínálta szabadság: az ember eldontheti, hogy miért, hogy mire koltve gornyed a finánctoke szolgálatában. Nem-demokráciákban nem dontheti el.
A gornyedés standard.

Ádán 2011.11.27. 20:31:07

@Csikós Zsolt: Csak nem egy 230E lesz az utód? Pont most néztem egy W123 felújítós tévéműsort: www.youtube.com/watch?v=kFtzf0wPA_s

ujjelszo 2011.11.27. 20:43:43

En regi (ca. 1950) bicajokat babralok, az is hasonlo eset: www.ebay.de/itm/300626522663

Csikós Zsolt 2011.11.27. 22:41:40

@Ádán:

Nemnem, letérek a gumikormányos korszakról. Túl új.

Rocko- 2011.11.27. 22:42:16

@Ádán: felújítós, höhöhöhöhöhöhöhöhöhöhö.

Dennis01 2011.11.28. 00:40:09

@Csikós Zsolt: Csak nem egy Bazeg 2 kovetkezik?? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.11.28. 02:03:48

Anglia sem a regi. 1996 tol laktam ott, 2009 ben voltam utoljara, egesz mas vilag mar. Legjobban nemetorszagon lepodtem meg, onnan elkoltoztek a nemetek, csak torok/arab van.

Csikos ur, tovabbi kitartast es LOTTOZZON!!!:))))

Ádán 2011.11.28. 09:52:04

@Csikós Zsolt: Tudod már, hogy mit veszel? Nagyjából biztos. Még titok?

Ha nem gumikormányos, akkor egy W123 egy "szíp" fakormánnyal? :-P

Gomulka Béla 2011.11.28. 10:04:52

@Ádán: Hatvanas évek-beli, tetotlen Massey Ferguson, aminek a kormányáról már lehámlott a bakelit. Rengeteg alkatrész van hozzá, és olyan biztosan nincs másnak Zuglóban.

Jut eszembe, Tímar Gyorgy szerint a bakelit a hím kecskék legjava.

Matiz · http://blog.trainmodeller.hu 2011.11.28. 10:51:25

Az elmúlt két hétben én is rágyúrtam egy kicsit.
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2011/11/mumia-3.jpg
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2011/11/mumia-5.jpg
Horganyoztatás, pucolás, méricskélés, gyűjtögetés, pucolás, horganyoztatás, leltározás, pakolás, számolgatás. Nagyjából ezekkel telnek a napok...

ZYLO 2011.11.28. 11:59:07

Nem értem még most sem, sőt egyre inkább nem. Ha valami beválik, miért kell eladni? Én csak a vagyonszerzési illetékektől tönkremennék... a helyreállításokról, kiegészítőkről nem beszélve.

Lenne jobb, vagy kedvesebb darab a jelenlegi járműveim helyett is, de mindig sikerül lebeszélni magam. Ezek szerint túl racionális vagyok. Menthetetlenül, szerencsére.

h4z4rd 2011.12.01. 08:55:59

@gyvy: Ejj, ha lenne, akkor nem kétajtós sedan Steinmetz-replikát építenék... :)

h4z4rd 2011.12.01. 09:00:52

@Matiz: Az igen! No meg a szép zománcozott lajstromtáblák...
Nem voltál te érdekelt régebben terepjáróilag? Meg valami kézihajtány is rémlik...

Hurri Kán 2011.12.01. 09:34:58

@h4z4rd:
Értem én... Akkor azt már meg sem kérdezem, mi a helyzet egy kupé Diplomattal. :D

Matiz · http://blog.trainmodeller.hu 2011.12.01. 09:46:37

@h4z4rd: Na ja. Van itt baj elég. Terepjáró helyett gyerekek vannak "földre kényszerültem", a sínjárgányok megvannak még köszönik szépen, csak szaporodnak :)