Október elején ne vegyél autót!

  2011. november 24. - Kereszturi Tamás Címkék: kampány nissan micra biztosítás kötelező sunny pba átkötési

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mit vegyek a Micra helyett?
2015-07-11 17:25:58

Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására

Október elején ne vegyél autót!
2011-11-24 13:50:00

Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor

TC Drag: Legalább a MIG-nél gyorsabb voltam
2011-09-20 10:48:00

Mindenkinek megvolt a módszere, amivel (akár csalással is) felkészült a versenyre. Én a becsületes

Karácsonyi Hiéna: Hajrá Tibby, ne hagyd magad Tibi
2010-12-11 20:30:00

Tavaly nyár közepén sikerül összeszervezni a nagy fogyasztástesztet . Nem volt egyszerű. Öt kisfogyasztású

Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor leesett, hogy most nem én vagyok a balfék. Vagy csak nem tehetek róla.

2338142 b89711efb94b6bb51206e78810a5a2a8 o

Tavaly októberben, hosszú keresgélés után megvettem Papptibi álmai autóját, egy 1,3-as, ötajtós, K11-es Micrát. Megvétel után, mint mindenki más, azonnal kötelezőt kötöttem rá. Évek óta internetes alkuszcéget használok e célra. Egy ilyen kalkuláció kitöltéséhez ajánlott a nyugodt, békés környezet, a jó lelkiállapot a fellépő stressz egyensúlyozására. Mert olyanból lesz bőven. Ott kezdődik az egész, hogy miért A0-ba tartozik egy új autó? Mert olyan burzsuj vagyok, hogy vettem egy második autót? Minek kell megadnom az összes személyes adatomat a kalkulációhoz, elég lenne azt megkötéskor, nem?

Mivel még mindig egyszerűbb alkuszcéggel kötni a biztosítást, ezért végigpötyögtem: 37 éves, vidéki, A0-ás kockázati besorolású férfi, negyedéves, átutalásos fizetéssel. Ki is dobta, hogy az éves díj 23 748 Ft. Fizettem becsülettel.

Idén, másfél hónappal a biztosítási évforduló előtt augusztus 23-án és 28-án kaptam egy-egy figyelmeztető levelet az alkusztól, hogy váltsak. Épp nyaralni voltunk, így hazaérve át is siklottam e levelek felett. Már csak a médiában gerjesztett nagy biztosításváltási pánikra kaptam fel a fejem. Mire eljutottam odáig, hogy le is üljek a gép elé kalkulálni, már késő volt, lekéstem a váltást. Itt lépett be a önvédelmi mechanizmus, nem voltam hajlandó kiszámolni, mennyivel is jártam rosszabbul.

pbatom

De hétfőn győzött a kíváncsiság. Megnéztem mi lett volna ha... Semmi - tudatosult bennem. Hiába számoltam ki a 2012-es árakat, ha azokat – törvény szerint – csak október 31-én jelentették be a biztosítók. Ha én az utolsó pillanatban, október 16-án akartam volna váltani, nem is lettek volna meg a jövő évi tarifák.

Így is fájdalmas volt látni, hogy majd 40 százalékot spórolhattam volna, ha két héttel később veszem a Micrát. Fájdalomcsillapításra még ott van a 22 éves Nissan Sunny-m forgalomból végleges kivonásakor felszabaduló B5-ös bónuszbesorolásom. Az alkusz szerint csak szóljak nekik, s átviszik a Micrára. De mi lesz jövőre?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr923408196
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása