Féktelenül 2

  2011. november 11. - Bende Tibor Címkék: mercedes bmw totalcar e28 flotta 190 518i tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Megszakítjuk adásunkat: a 28 éves BMW műszaki hibát produkált. 1200 Forintba került a javítása.

Az történt ugyanis, hogy egyik reggel épp betolattam a parkolóházi helyre, amikor furcsán hiányzott valami a tükörből. A nagy piros folt a falról, hát persze, minden nap megnézem induláskor, meg érkezéskor is, ezért vettem észre egyből. Nem is foglalkoztam vele, majd délután visszatérünk rá.

SAM 5747

A féklámpára eléggé kényes vagyok, ha nincs, nem megyek sehová, most is így tettem. Délután, munka után felmentem a parkolóba, hogy kiderüljön, mi a hiba forrása. Kellemetlenül sötét a parkolóháznak ez a szeglete, autó utasterében szerelgetni itt esélytelen, ahhoz ki kell gurulni pár métert arra a részre, ahonnét látszik az ég. Fal viszont csak belül van, tehát csekkolni, és a fali tükröződést figyelni csak ott tudok. Mindezek ellenére azt hamar megállapítottam, hogy hiába lépek a fékpedálra, nem világít hátul a féklámpa.

Sejtettem már akkor, komoly burleszk lesz ebből, hiszen egyedül vagyok. Előreálltam, ahol van fény, megnéztem az izzókat, jónak tűntek, visszaszereltem, hátra állva megbizonyosodtam, hogy még mindig nem ég. Előre jöttem, ellenőrizni a biztosítékot.

Gyorsan kicseréltem egy tartalékra, csak elébb megkerestem a biztosítékfedélen a megfelelő feliratot, kiszámoltam a vonatkozó sort, meg oszlopot, majd hátragurulva megállapítottam, hogy továbbra sem ég.

SAM 5742

Azt hiszem ekkor hívtam fel Prokeet, hogy itt rohadok meg a parkolóan féklámpa nélkül, mennem kellene a kislányomhoz látogatni, ami 6-ig van, mondjon valamit. Féklámpakapcsoló, vagy a csatlakozója. Ezt mondta, miután végighallgatta, mit tettem előtte, és mire jutottam.

- A féklámpakapcsolót a fékpedál végén találod, azt kell megnézni, ha benyomod a pedált, nyomja-e a pöcköt, meg rajta van-e a csatlakozás rendesen.

Előre álltam, bemásztam a műszarfal alá, ami az én esetemben egyrészt fájdalmas, másrészt irtó komikus látvány. Kézzel nyomkodtam, és megállapítottam, így nem érem el, se a kapcsolót, se a csatlakozást, bontani kell. Közeleg az öt óra, még van pár percem, hátha csak lecsúszott a csatlakozó.

- Nem érem el, hiába próbálom.
- Szereld le a kormány alatti burkolatot, ehhez előbb lehet, le kell szedni a műszerfal alját.
- Oké, hívlak, ha megvagyok.


Először is a műszerfal alsó burkolatát kell leszedni, aztán a kormány alatti burkolatot. Az egész pár csavar, nem nagy ügy, a csavarokat gondosan félretettem a hamutartóba, hogy egyszerű legyen visszatenni. A burkolatok lent voltak, ezért tényleg jó, ha van az autóban pár szerszám, ilyen esetekre.

SAM 5741

Igaza van Prokeenak, aki még évekkel ezelőtt, akaratán kívül rábeszélt a szerszámokra. Egy öreg autóba mindig kell pár csavarhúzó, egy multiméter, egy villáskulcs-készlet, meg egy krova, az enyém 13-ig tart, olcsó, falusi vásárból való, de az útszéli javításokhoz elég, és nagyon kicsi. Nálunk a családban senki se volt bütykölős, ott, az ötödik emeleten, ahol felnőttem, nem volt se garázs, se szerszám, vagy ilyesmi, a nagypapámnak még jogosítványa sem volt, tehát mostanában tanulom meg, hogy egyáltalán merre kell befelé meg kifelé hajtani egy csavart, hogy működik egy gép, hol forró, hol ráz, és miért büdös. A barátaim között sem voltak masszív autóbuzik, sőt, egyáltalán autósok sem. Ülést, meg hűtőt már cseréltem, töltöttem akksit is, mértem áramerősséget, tehát ha elmagyarázzák, alap dolgokat meg tudok csinálni. Megnéztem a csatlakozót, lehúztam, visszadugtam, az rendben volt. A pöcök viszont nem volt rendben, be volt ragadva.

SAM 5754

- Megnéztem a csatlakozót, az szerintem oké, de a pöcök nincs rendben.
- Jó, mielőtt tovább megyünk, zárd rövidre a csatlakozó vezetékeit, hogy ég-e a lámpa, vagy sem.

Egy újabb 10 perces előre-hátra állogatást követően, amiben a legszebb az volt, hogy vagy láttam, hogy mit csinálok a műszerfal alatt, vagy a féklámpát tudtam csekkolni a falnál. Tudják, sötétben cérnát fűzni egy tűbe. Kósza vezeték keresésének és  blankolásának segítségével megállapítottam, ha összezárom világít, tehát valóban a kapcsoló romlott el. Fél hat, Papp Tibi elvitt a Nagyvárad térre, ahová igyekeztem, és itt csúszott ki a történet a második részbe, mert onnan már a feleségem Mercijével mentem haza.

Másnapra meglett az alkatrész, de 17-es villáskulcsom nem volt, főleg nem kettő, amennyi kellett volna, így a Motordoktor Göbi ajánlotta fel a segítségét, amit örömmel elfogadtam. Vasárnap bekerült az alkatrész, de maradtam a Merciben, így tűnt jónak, különösképp, hogy közeledett a városátszelős projekt, amiben nem szerettem volna a törött BMW-t látni a képeken, a Merci legalább szép, Ritának meg úgysem kellett a kéthetes kórházi tartózkodáshoz, csak ott állt az utcán.

SAM 5737

És a Szépvölgyi úton lefelé, épp, miközben már bebiztosítottam a dobogós helyemet a versenyben – mert ugye a két motoros meg tudott volna fogni, és Bandi is a bringával, ha nem vagyok ügyes, de ügyes voltam – egyszer csak nagyon-nagyon büdös lett, és ezzel egy időben a pedál felkeményedett, és teljes erőből kellett nyomnom, hogy megálljon az autó az előttem lassító csomagtartója mögött.

Megállt, de nem volt különösebben kellemes az élmény, visszavánszorogtam a szerkesztőségbe, minimális fékhasználattal, a kézi- és a motorféket előnyben részesítve, aztán egy üresebb szakaszon kipróbáltam, már az Árpád fejedelem útján, hogy fék az van rendesen, blokkolóra is lehet fékezni a kereket, de szervó nincs. Ez eggyel jobb.

Visszaérve újságoltam Csikósnak a történteket, aki megerősített a hitemben, hogy fék van, de szervó nincs, átszakadhatott a membrán, ami lehet fékolajtól, a főfékhengerből, vagy a vákuum által odaszívott motorolajpára is tehetett károkat benne.

SAM 5784

A helyzetemet némileg bonyolította, hogy a motor falsot szívott, így egyfolytában fel akart pörögni, ha kitettem üresbe, de D-ben is ment volna rendesen. Erőnek erejével kellett taposnom a féket, de nem lett baj. Otthagytam a pakolóházban a Mercit, és átnyergeltem a 28 éves BMW-mre. Valahogy szerettem volna megoldani, hogy ne üvöltő motorral jussak el Sabchoz, ezért körbekérdeztem, mint tehetnék. Meglett a megoldás: a szívócső vákuumcsonkjáról lehúztam a csövet, és tettem a csonkba egy hosszú szárú csavart, amit előtte körbetekertem szigetelőszalaggal. Így nem jutott be levegő, helyén volt az alapjárat.

Még aznap elmentem a már működő féklámpájú BMW-vel az ürömi bontóba, vettem szervódobot, a boltból meg főfékhengert újonnan, és egy csendes szombat reggel kigurultam Sabchoz, aki gyorsan kicserélte a szervódobot, a főfékhengert, a fékfolyadékot, és lelégtelenítette a rendszert.

SAM 5787

Elvileg mindkét autó fékez, és erről tudatja is a mögöttes közlekedőket, hepiend.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr843367967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.11.11. 12:38:06

Féklámpa működésének csekkolására: mobilon videófelvétel elindít, kocsi mögé földre letesz, féket nyomkod, videó visszanéz. Már amennyiben tud az ember mobilja videót felvenni.

VDaNi 2011.11.11. 12:39:12

Na ezért nem vennék soha régi autót. 2 is van, mégis mindegyiket szerelgetni kell, menni meg egyikkel sem lehet... :/

bajan 2011.11.11. 12:41:28

Féklámpa csekk: belső tükör levesz és a kocsi mögé elhelyez. Még csak ki sem kell szállni, hogy lásd. (Persze ez modell függő mert a tükör nem mindenhol mobil.)

szmoker (Homo Trollicus) 2011.11.11. 12:46:27

Kanna benzin, gyufa, problema megoldva :)

Rocko- 2011.11.11. 12:50:33

@bajan: mármint hogy az elsô levételig nem mobil. :)

zöldi 2011.11.11. 12:51:20

@VDaNi: Egyetértek. De olvasni jó! :)

Tomchy 2011.11.11. 13:01:39

@VDaNi: Öööö, mikor is írt Bende úr utoljára szerelős poszt erről a két járgányról? Biztos azért írt régen, mert azóta állt mindkettő, mert folyton flexelték Érden.

Amúgy milyen az az "elvileg" fékező autó? ;O)

Inner Circle 2011.11.11. 13:05:28

A szervódobba jutó fékolaj akkor az igazán vicces, ha a vákumcsövön keresztül a motor nem a levegőt szívja a hengerbe, hanem a fékolajat, aminek az oktánszáma egy árnyalatnyit kisebb, mint a benziné. Ilyenkor színes-szagos-hangeffektes látványosság kezdődik. Nem ismerek még egy ilyen hibát, ami ily tökéllyel tudná szimulálni a teljes motorhalált úgy, hogy közben (legalábbis rövid távon) az autó egyáltalán nem szenved maradandó károsodást.

Dester 2011.11.11. 13:30:48

Ugyanígy jártam egyszer a Calibrámmal, csak a tolatólámpa-kapcsolóval. Két okból kifolyólag volt nagyobb szerencsém, mint Bende úrnak: egyrészt tolatólámpa nélkül lehet azért élni egy ideig, másrészt - ami ebből adódik - nem kell azonnal megoldani, így volt szerelő a közelben.

calibra.blog.hu/2009/10/07/amikor_a_filleres_alkatresz_kirohog

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2011.11.11. 13:54:04

Én a pedál az ülés közé be szoktam szorítani a Kresz táskát a csomagtartóból, mégiscsak egyszerűbb, mint tologatni, tolatgatni. Ha meg otthon vagyok, vagy neki támasztok a pedálnak valami nehezet, vagy ráakasztok. A lámpa kapcsoló működtetéséhez nem kell nagy erő, mert az elvileg már a holtjáték útján bekapcsol, és csak utána keményedik a pedál.

MC_Pite 2011.11.11. 13:58:10

Picasson ugyanígy térfált meg filléres szar. Persze, ráadásul pesten.
Szerebcsére szét lehetett kapni a kapcsolót, kicsit megfarigcsálni, meghajlítgatni az érintkezőket, egy darabig kitartott. Megjegyzem 4-5 év és pár tízezer után megint beszart, bár ellenkező irányba, így lábbal kellett tartanom a pedált hogy ne világítson.

Ellenőrzéssel én nyertem, (klub)matrica pótféklámpa alá a hátsó szélvédőre, és akár útközben is látod(sötétben) ha ég/nem ég :P

csubakkapákó 2011.11.11. 14:06:46

másik ehhez hasonló szívás, amikor menet közben megy el az indexrelé. na akkor hajlamos mindenki parasztnak nézni, mivel az ember nem indexel, nekem eddig egy opellel meg egy puntoval történt meg ez, kínomban az ablakon integettem kifelé, mint a biciklis, ha balra kanyarodtam, áá nem néztek hülyének, aztán rájöttem, jobb ha kiteszem a vészvillogót, akkor legalább sejtette a többi autós, hogy valami gáz van. szar volt, nem kívánom senkinek.

Andrew460T 2011.11.11. 14:08:29

@VDaNi:

Hozzáállás kérdése, hidd el az öreg autó is lehet jó autó!:) Akinek öreg autója van, az ezeket az apróságokat mind beleszámolja! Meg szerintem aki vérbeli autóbuzi, annak szinte kötelező is a minimum havi rendszerességű szerelés!:D
(Mondjuk az sem elhanyagolható, mikor hagy sz@rban a kocsi, mert ha épp fontos dolga lenne az embernek, akkor valóban dühítő tud lenni...)

SQL 2011.11.11. 14:08:34

Tehát ha nem jó a féklámpa, sehovase egy métert sem.
Hogy a fék nem jó, az kit érdekel, jó az még egy ideig...

Értem én...

Andrew460T 2011.11.11. 14:12:44

@csubakkapákó:

Én már szívtam be úgy is, hogy konkrétan az egész bal hátsó lámpagofalatom esett ki, és csak 2-3 nap után jöttem rá, amikor épp pakolta ma csomagtartóba... Na az sem volt rossz, gondolom mennyire örültek a mögöttem lévők, ha épp balra akartam kanyarodni...:D

tomnemtom 2011.11.11. 14:19:53

a motorolajcsere-lobby.
tuti.
a sűrű cserélgetéskor belefolyik a féklámpakapcsolóba meg a szervódobba a motorolaj, oszt tessék.
vigyázni.

sunblind 2011.11.11. 14:21:13

Hmm. Miért vannak a lányok a kórházban, illetve ha ez már nem tartozik ide, akkor szimplán csak jobbulást.
Egyszer nekem is megmakkant a fékszervó. Nagyon retek egy halálközeli élmény volt.

Hurri Kán 2011.11.11. 14:34:47

Sok a baj ezekkel a régi romokkal. :DDD

lutria 2011.11.11. 14:36:08

Nekem meg az vált be hogy a hosszú nyelű autómosó/hóseprő kefémmel kitámasztom a műszerfal alá a fékpedált és máris lehet féklámpát ellenőrizni.

ügyfélszolgálatos 2011.11.11. 14:45:07

Legegyszerűbb: A elakadásjelző tokjával vagy a magával a háromszöggel kiékeled a féket az üléssel. Nem kell tolatni ide oda...

hofi601 2011.11.11. 15:07:46

@SQL: A fék jó volt, csak a fékszervó nem. Azaz lehetett fékezni, csak "picit" nagyobb erővel. Ha számítasz rá, akkor nem olyan hatalmas tragédia.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2011.11.11. 15:09:40

@VDaNi: De te egy idióta troll vagy, aki apukája pénzéből vesz smartot :D

Témához hozzászólva, nekem látszik kicsit a kalaptartón a pótféklámpa fénye, de ha a két szélsőt akartam nézni, az autómosó kefét használtam én is :D

skyrangr 2011.11.11. 15:27:26

@SQL: akkor 2101-es Zsigulival se autózz, merthogy abban alapból nincs fékrásegítés :)

VDaNi 2011.11.11. 15:46:46

6éve volt Smartom, aztán volt Toyotam is, most pedig már 4 éve egy MX5ösöm van a legújabb, 2.0 motoros, sperres. Hajtom, driftre járok vele, pályázon és kutya baja. Csak tankolni kell meg gumi fék 10 ezrenként csere.

SQL 2011.11.11. 15:50:13

@skyrangr: Szerinted mi a nehezebb, a Zsigában / Trabantban fékezni, vagy fékszervós autóban fékszervó nélkül ;-) Sztem nem próbáltad még sosem.

Igenis, ha a fékszervó rossz, még ha számít is rá az ember, az bizony veszélyes. Nem véletlenül parázott be a poszt írója. Ilyenkor azt mondjuk hogy rossz a fék. Ugyanígy ha a féklámpakapcsoló rossz, akkor rossz a féklámpa. Ha a monitoron nem megy a háttérvilágítás, a monitor rossz.

Rossz fékkel pedig ha autózunk is, nagy kussban vagyunk róla.

Trabence 2011.11.11. 16:19:03

@VDaNi: Mennyire unalmas lenne az élet 1 fiatal kocsival.

Én Tibivel értek egyet.
Nekemis van egy E28am igaz 520i és nem 28 hanem 29 éves meg egy Mercim igaz nem 190es W201 hanem W123as és nem 91es hanem 79es :))))))
Mellesleg nemrég összesítettem a 2 kocsim összköltségét inkluzíve átírási ktg. Az utolsó csavar és szerelési ktg benne van amit a kocsikra fordítottam és még így sem közelítem meg egy fapados új autó árát, ezzel szemben a 82es BMWben van pár extra :)

gepataki 2011.11.11. 20:04:55

nem gyöztetek meg a legyegyszerubb ellenörzesröl. nekem muszerfalon izzo jelez ha kiegett, csak odanezek, szevasz.
ja, 66os gyårtås, akkor meg magad uram elv ment....

ttuske 2011.11.11. 20:27:00

vw-nél a féklámpa kapcsoló hibája 'check engine' lámpát gyújt és 'abgas werkstatt' feliratot dob !!!
minden eszedbe jut erről, csak a féklámpa kapcsoló hiba nem
szóval szopi

ladislaus65 2011.11.11. 20:30:11

Ha egyedül csináltad a parkolóban a féklámpát,akkor ki készítette a képeket rólad?

csoncsoj 2011.11.11. 23:59:07

Bendéről nincs kép, csak Göbölyös Zsoltról.
A cikkírónak javasolnám, hogy a jövőben próbáljon kicsit rövidebb mondatokkal operálni. Némelyik mondat végére érve már nem tudtam, hol kezdődött :))

skyrangr 2011.11.12. 09:08:52

@SQL: volt mindkettőhöz szerencsém. és nem arra céloztam, hogy a szervó nélküli Zsigulival ugyanolyan fékezni, mint egy lyukas szervódobos Mercivel, hanem hogy meg lehet állni mindkettővel. Továbbviszem, vontattál már autót álló motorral? Ott sincs szervó, még is meg tudsz/lehet vele állni...
Nem maga a szervó fékez, az csak rásegít. Tehát ha nincs, akkor is lehet vele fékezni.
És szerintem Tibi sem jókedvéből autózott a lyukas dobbal, viszont mi mást tehetett volna? Szól Csikósnak, vagy másnak, és elvontatják!? :D :D :D
Esetleg trélerre rakja, és azzal hurcolják, mint a véres kardot.
Ahogy más is írta, szervó nélkül lehet autózni, rohadtul ésszel, és a lehető legrövidebb időn belül elhárítani a problémát. A baj akkor van, ha hirtelen megy el, nem számítasz rá, és rátaposol, de a másik autó már túl közel...

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2011.11.12. 13:34:33

nekem pályán volt egyszer olyan, hogy villogtak este, pihenőben megállva derült ki h a tolatólámpa kapcsoló beállt, de úgy h folyamatosan világított... :D

Izzók kivétele után folytattuk utunkat, aztán otthon kapcsolócsere... :)

Ciri 2011.11.13. 06:33:40

"Picasson ugyanígy térfált meg filléres szar. Persze, ráadásul pesten.
Szerebcsére szét lehetett kapni a kapcsolót, kicsit megfarigcsálni, meghajlítgatni az érintkezőket, egy darabig kitartott. Megjegyzem 4-5 év és pár tízezer után megint beszart, bár ellenkező irányba, így lábbal kellett tartanom a pedált hogy ne világítson."

Gratulálok.
Nemkutya.kom

Sayniqua (törölt) 2011.11.13. 16:36:37

Nosztalgiázva olvasom mindezt, pár éve nekem is volt "régiautóm", de őszintén megmondom rohadtul meguntam, hogy amikor tényleg rendben van rajta, akkor kezdődik a szívás előről.

Csab2esZ 2015.02.23. 14:34:29

Még hogy az öreg autónak benzint meg gyufát.
Rengeteg a buta ember.és sajnos véleményt is nyilvánítanak.
Csak költsék a milliókat a fiatal autókra.Ha Opel,ha Merci,ha BMW.
2000-től már csak ipari hulladékokat lehet venni a 20-évesnél idősebb kocsiktól.Akkor még volt minőség.Egy 124-es Merci ha nem volt törve,megfelelően volt karbantartva,1M km után is zörgés csörgés,és mindenféle hiba nélkül lehet vele hosszabb utakra is elindulni.Egy mai autóval már 200 000km után összetenném a két kezem hogy elvigyen A-ból B-be.
Mielőtt valaki támad,volt már pár fiatal Off autóm is,persze ismerettségi körben sem istenítik őket.De amikor rápillantanak és beülnek az öreg vasba ami "gyufát érdemelne" ,csak dicséri.Se zaj,se kopások,se műanyag ciripelések,semmi.Valós 350 000km-nél.
süti beállítások módosítása