Mi az a barna folt a seggeden?

  2011. szeptember 30. - baowah Címkék: panda fiat flotta 150000

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

A kutyám rohadt szőrös. Elterpeszkedik az autó hátsó ülésén a számára kialakított autós alátéten, és élvezi az utazást. A sebességnél csak a potya simogatást és hónaljvakarást szereti jobban, így rendszeresen átkúszik feleségem ölébe, aki ettől aránylag durcás lesz – pedig ő akart kutyát.

Az ünneplő szoknyára tapadó szőrszál az egyetlen komoly indok arra, hogy vegyünk nagyobb autót. Mivel én nem hordok ünneplő szoknyát, annyira nem érzem át a gondját, sőt, a belső tükörből egészen mókás a szeretetéhes korcs és a szerető feleség küzdelme.

A gyerek eközben édesen alszik, kuncog vagy állhatatosan bőg mellettem – mindezt átmenet nélkül, másodpercenként váltogatva. Potyer Dönci, a kutya néha hozzánk is előre köszön, vállamra támasztja állát, és liheg: „bal három, ne vedd el!” Piroska lányom is egyre ügyesebb, próbál előrenyúlni és simogatni. Van, hogy sikerül neki, ilyenkor a kutya hálásan összenyalja ujjacskáit, ha nem vagyunk elég gyorsak az aprójószágok fegyelmezésében.

Az idén kilencéves Fiat Pandám eközben csak megy, nem törődik a közelgő apokalipszissel, fittyet hány az eurózóna várható összedőlésére. Optimista autó ez – bízik benne, hogy még sok-sok filléres gyári és utángyártott alkatrész lapul Európa polcain.

Ötvenezer kilométerrel ezelőtt beszámoltam az első százezerről. Azóta nem sok minden történt. Volt néhány olajcsere, egy kipufogójavítás meg egy fékregeneráció. Komoly gondokról nem tudok beszámolni – egyedül két rozsdafolt agresszív terjedéséről tehetek említést.

Az egyik a motorháztetőt zabálja lassan, de holnap, kihasználva a beígért napos hétvégét, ennek véget vetek. Ha gyári festék lenne rajta, semmi gond sem lenne, hisz a gép maradékán ahhoz hozzá sem szagol a rohadás. Ez csereelem volt, amit egy önmagát mesternek gondoló egyén lefényezett – már hónapokkal később elkezdett lepattogni a selyemfekete festék. Jól nézzék meg, ezek az utolsó rozsdás képek, már megvettem a kencét, szombaton sminkelünk.

Sajnos az említett kedvező alkatrészárak egy elemét nem érintik a Panda 1.1i Vannak: a gyárilag matt fekete seggputtony ajtajának párja 200 ezer forint fölött van; ez az egyetlen nonszensz módon drága alkatrész az autón. A két szárnyból nem létezik utángyártott, sőt, még gyári sem – ezt valami olasz manufaktúra szállította be a torinói anyacégnek. Ehhez az én rozsdátlanító tudásom viszont kevés, úgyhogy jöhet a lakatos. Nagy munkája nem lesz, körülbelül hetven centi fémlemezzel megoldja majd.

Tavasszal sokat használtam Fiatot, átmenetileg nem volt kéznél működő motorom. A vonatközlekedés a Dunakanyarban kiváló, de a munkaidőm nem nagyon metszi egymást a BKV busz indulásával, így a MÁV járatát reménytelenül lekésem. Ahhoz, hogy úgy érjek haza, hogy még a fürdetés előtt is bandázhassak a lányommal, kénytelen voltam naponta autózni; hála a bőven hat liter alatti fogyasztásnak, nem volt nyomorba döntő különbség a bérletek díja meg a benzinszámlám között. Akkor még.

Hogy az út se legyen csöndes, feltettem a piac legolcsóbb, még nem kínai gumiját, egy szett 13-as Aurorát. Nem mondom, hogy pályaslick, de a 7900/db-os árát megérte. Esőben is normálisan tapad, fékezni is lehet vele, igaz, a gördülési zaja nem alacsony. Igazából hangos. Hogy a csöndet elnyomó zajt is el tudjam nyomni, végre egy működő hifi beszerelése mellett döntöttem. A félhalott JVC-t eltávolította Töce; a CD lemezek gyöngyörgetése amúgy is nagyon retró, meg nem is praktikus.

Egyetlen célom a gyors kiszerelhetőség volt. Ha be kell tenni hátra a babakocsit, akkor útban van minden, így a pikk-pakk kiemelhetőségben gondolkodtam a lenyűgöző hangminőség helyett. A kínai termékekhez fordultunk: hamar került egy SAL-os boombox meg egy 50 Wattos kétcsatornás erősítő.

Az utóbbit rácsavartuk a dobozra, a kábelt leválasztva egyben kikapható az egész. A kormány mellé csak egy kábel megy előre, amire rászúrom a mobilom – máris szól az mp3, vagy a közúti harag ellen ideális MR3 Bartók. Imádok operaáriákra headbangelni, még ha a hangminőség nem is túl high end.

Sajnos az óra 150 ezres elfordulását elfelejtettem lefotózni, belebambultam a kellemes Mura-vidéki tájba. Feleségemmel éppen a szlovéniai Lendvára igyekeztünk, hogy megnézzük a helyi várban rendezett fantasztikus sunga kiállítást. Az ukijo-e korszak több száz éves pornográf fametszetei döbbenetesek voltak – nem tudom megjelenik-e máshol is a tárlat, de aki látja, ne hagyja ki. Nagyobbat üt, mint egy kábelkötegelővel összefércelt japán driftautó.  

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr223267332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3 gb 2011.09.30. 14:42:38

Száll a Panda, repül, repül
Gyerek, asszony, kutya is remekül
Nincs gáz, míg szól a zene
Hiába rohad, ha ügyes a szerelő keze
A 150 ezret, lehet lekéstem, de nem baj
Amíg teper a verda, nem hullik a haj.

Rocko- 2011.09.30. 15:03:17

amikor Potyer Dönciről keztél el regélni, hirtelen egészen más végeredményt vártam a barna foltra.
átkozott bulvármédia! :)))

ganyi 2011.09.30. 16:10:16

SAL= Somogy Audio Line
attól, hogy olcsó még nem kínai.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.30. 16:12:24

a belinkelt természetesen nem ugyan az az autó.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 16:12:41

@ganyi: miert, szerinted Győr-Moson-Sopron megyében forrasztgatják az unatkozó műszerészek?

Jerky_Maistro 2011.09.30. 16:21:07

@ganyi: attól, hogy Kínában gyártják, még nem sz@r.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.30. 16:27:09

de az tény hogy 2002 es autó kevés van olcsóbb,föleg olyan amihez az alaktrész is fillérekbe kerül.

user137 2011.09.30. 16:29:00

a SAL nem kínai, hanem magyar.

vagy akkor a SONY is kínai, meg a NIKE is?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 16:34:32

@user137: a Sony-t legalabb japanban tervezik. szerinted a SAL-t idehaza?

user137 2011.09.30. 16:51:25

@baowah: óh, mea culpa, utánanéztem, és úgy néz ki ezek a komák csak forgalmaznak, de nem gyártanak semmit (tehát kvázi olyan, mint a MédiaM@rk).

jól átverődik az ember ezekkel a "magyar cégekkel".

encore 2011.09.30. 17:07:26

SAL
Somogyi Elektronik
Nem Somogy
A tulajnak a vezetékneve Somogyi.
A figura valamikor a rendszerváltás környékén felismerte hogy taiwanrol meg ki tudja honnan fillérekért lehet bőröndnyi gyengeáramú elektronikai, villamossági cuccokat behozni. Kereslet volt rá dögivel itthon.
Ő szó szerint bőrönddel a repülőn hozta be a cuccokat, és egy győri lakótelepi garázst bérelt és ott árulta, majd mindig fejlesztette a bótot.
Valamikor gyártott valamit a SAL nevű cége, de már csak átcímkéz kínait.
Nekem is volt ilyen termékem nem egy,
de egytől egyig gagyi volt, de lehet hogy már jobb márkákat címkéz a saját nevére.
Átcímkézés alatt azt értsd hogy törvényesen azt csak úgy lehet ha jól tudom hogy itt kerül rá a borítás, vagy csak a fő darabok összerakása.
Tehát nem az ő cége gyártja vagy fejleszti.

betm3n 2011.09.30. 17:10:43

SAL = kinai vacak átcimkézve.
occsón megéri. drágán semmi sem.

qmatch 2011.09.30. 17:20:37

a SAL, bizony egy kereskedő(i brand)
Én még anno nem túl drága és - akkor még - garantáltan svéd DLS-t vettem.
És az "ugyanaz" egybe írandó, nem külön.

A fityó teljesen helyénvaló még lepattanva is a magyar rögvalóban. Helye van, jövője van - kis fogyasztás, olcsó alkatrész, rozsda, fapad. Annak legyen ciki, aki sokat tett azért, hogy így legyen.

qmatch 2011.09.30. 17:26:47

Valóban volt (van?) egy Somogyi Audio Line nevű cég(?) vagy mi a fene, talán még fűrészeltek is mindeféle mély-ládákat, de csodálkoznék, ha mára már bármi itt készülne, amin SAL cimke van.

Nem baj, visszasírjuk még a régi szép időket... már lassan ott tartunk, ha valaki - még belegondolni is felháborító!!!- minőséget szeretne DRÁGÁN akkor egyszerűen NEM TALÁL. Ha nagyon erőlködik, valaki biztosan ad neki drágán - ugyanolyan fost.

pobeda 2011.09.30. 17:28:21

SAL az Somogyi Elektronika.Győri cég.

lal36 2011.09.30. 17:44:05

Ranezesre legalabb 20 evesnek tunik a gep.

Specialized78 2011.09.30. 17:46:02

13-as méretben 8000 körül márkásabb gumit is vehettél volna szerintem.Pár 100 Ft-on nem spóroltam volna a biztonságon.

kzolika 2011.09.30. 18:25:58

Hú, hát meg kellett néznem, mi is az az Aurora gumi. Nem azért, de gumin spórolni...
Ebben a méretben egyszerűen nincs drága gumi. Én anno a Suzukira Pirellit vettem, darabját 10-ért. 8 ezer különbség és 3 szezon alatt jártam le.

kzolika 2011.09.30. 18:27:10

Amúgy meg a kérdés bennem is felmerült: ez az autó 9 éves és 150-et futott? Mindegyikből legalább a dupláját gondolnám első blikkre.

Specialized78 2011.09.30. 18:30:45

@kzolika:
Erre gondoltam én is.Mág 14 collos gumiből is találni pl Barumot,Matadort ,neaggy isten Kormorant 9500-ért.13-asból kb Pirelli van 12.000-ért...

kzolika 2011.09.30. 18:39:46

@Specialized78: Jó drága helyen nézted. Én a Pirelli Cinturato P4-et, ami ugyan nem 13-as, de 14-es méretben tesztgyőztes volt és elsőszerelésű gumi is néhány típuson, 10-ért vettem. 12-ért már extrém drága Continentalt, Goodyeart, Dunlopot, Michelint tudok venni.

tomnemtom 2011.09.30. 19:13:12

remélem, valami "beteg" családit veszel, Árpád !

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 19:22:48

@kzolika: meglepodnel mennyire nincs raktarom 135/85/13 - ez a gyari meret. nekem azonnal kellett, egyedul csak a Messiasra vagyok hajlando varni.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 19:27:36

@tomnemtom: egyelore semmit. megvarom a masodik gyereket.

Kámasuka 2011.09.30. 19:42:26

Azt szeretném kérdezni, hogy milyen szempontrendszer alapján sikerült pont ezt az autót kiválasztani a sok típus közül?

Azt is szeretném kérdezni, hogy te is ilyen autós újságíróféle vagy?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 19:45:38

@BenFranklin: szempont? rendszer? autó? Hova gondolsz, ösztönös vásárlással vettem egy Pandát kápére, mert kicsi, olasz, olcsó.

és nem, én motoros ujsagiro vagyok.

Kámasuka 2011.09.30. 19:47:24

@baowah: Kápére? Nee! Eddig is tudtam, hogy motoros újságíró az élet császára..:DDDD Mennyit fizettek hogy vigyed?

Rocko- 2011.09.30. 20:07:12

@ganyi: van egy somogyi órám. rá va nírva, hogy méd in kína.

Specialized78 2011.09.30. 20:25:59

Komolyan mondom,élvezettel olvasom a TC-sek vásárlását.Amennyiben teljesen képtelen autókról van szó,fix,hogy megveszik.:))
Egyébként egy utolsó évjáratos "kifejlett"Panda még akár racionális választás is lehet.

Specialized78 2011.09.30. 20:48:18

Tisztelt cikkíró!
Amennyiben igaz,amit írtál,hogy a gyári gumiméreted 135/85R13,akkor tökéletes váltóméret a 155/70R13.Ezen esetben 44/!!/gumiabroncsot találtam neked.
Az Uniroyal Rain Expert,ami az Adac nyári tesztjén a 2.legjobb abroncs volt,9990Ft.:)))De ez csak egy a 44-ből.De ha az sok,akkor a többszörösen ajánlott /ADAC/Kumho Solus KH17-es gumi 7990Ft.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 20:53:12

@Specialized78: koszonom szepen, legkozelebb majd akkor igy is meglesem.

tibidanny 2011.09.30. 21:34:57

csak egy tipp... a kutyát nem lehet becsatolni biztonságiőv segítségével (van olyan, amit a hámhoz lehet csatolni), viszont egy erős fékezésnél, ne adj' Isten baleset során, lehet, hogy a Maxi Cosi megvédi a lányodat a becsapódástól, viszont egy ráeső/becsapódó kutyától(legyen az akármilyen kicsi, ott már többszörös erők hatnak ugye...) nem biztos.
Kutyát az utastártől elzárva, minimum ráccsal kell szállítani, vagy pedig ketrecben, amit rögzíteni lehet az utastérben...
písz

tibidanny 2011.09.30. 21:36:59

@tibidanny:
javítva: tehát a kutyát az utastértől - minimum egy rács segítségével - elzárva kell szállítani, vagy az utastérben rögzíthető ketrecben.

hapsi 2011.09.30. 21:45:09

@baowah: Ha jól értem, nincs motorod?
Teszem azt, nekem egy 98' ZX9R van. Az, ami, olyan, amilyen.
Nem volt nehéz a kérdés...

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 21:58:53

ja, te a tipusara vagy kivancsi, ertem.
jawa 250/353 1958
suzuki gs1200ss, 2001
yamaha xs 400, 1982

Tomchy 2011.09.30. 22:14:22

@baowah: A Royal Enfield nincs már meg?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 22:16:47

@Tomchy: ma reg. de leginkabb az aprilia moto 6.5 hianyzik

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.30. 22:17:39

@baowah: Második gyerek? Akkor kizárólag LR SIII 109 SW jöhet szóba. ;)

Tomchy 2011.09.30. 22:29:45

@baowah: "Egy hengernek párja nincs..."

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.09.30. 22:35:53

@Tie: land rover vagy randa lover...

Tomchy 2011.09.30. 22:41:01

@baowah: ez de szörnyű... :O)
Mint a nedves kő - kedves nő párhuzam

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.30. 23:00:27

Ha ebből lehet választani, akkor az előbbi.
Ha nem csak ebből... akkor is. ;)

Arról nem is beszélve, hogy a Zasszonynak is inkább tetszene a előbbi, mint az utóbbi. :)

dennisthemenace 2011.10.01. 00:56:53

@baowah: "Megvárom a második gyereket"

Ez most úgy hangzott, mintha valaki más csinálná..DDDDDDDDDDDDD

e1 · http://beszoltam.hu 2011.10.01. 03:18:34

baowah, honnan tudod, hogy Piri nem a második, vagy neadjisten már a harmadik? :)

h4z4rd 2011.10.01. 09:31:52

Kalandos és szórakoztató lehet egy ilyen banánosládával járni. Egykor erősen vágytam egy négykerekes pandára, de valahogy elmúlt.

A SAL-ról elhinni, hogy magyar, erős naivitásra utal.

h4z4rd 2011.10.01. 10:29:38

@baowah: még az jutott eszembe, hogy talán(!) volna értelme azokat a kredencajtókat megcsinálni műanyagból.
Mit gondolsz?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.10.01. 17:17:21

na, a motorhazteto kijavitva mindket oldalt.

Pepejoe 2011.10.01. 18:04:18

@qmatch: Hát ez az. Haver vett 2-3 éve egy csúcs Sony fejegységet, navi benne meg amit akarsz. Úgy rémlik 180 sajtroppancs lett volna eredetileg és a felére volt eksönözve...na, a mai napra úgy néz ki, hogy örüljünk, hogy a Sony és egyéb komolyabb lemezeket csak-csak lejátssza, de a TDK meg Verbatim, stb. már büdös neki. Nem beszélve a forgó-nyíló tököm tudja előlapról, ami kézrátételes rásegítséggel működik. És még eredeti médinjapán, legalábbis ez van a hátoldalán.
Nekem meg van egy 7000-es, Vaterás MNC-m, ami nem tud semmit az SD és USB-n kívül, de szépen szól és a kocsiban csak SAL cuccok vannak, beleértve a ládát a csomiban. Nem vagyok egy műértő de jól szól(nak).

stones 2011.10.01. 20:12:42

lebukás: szlovák rendszám

h4z4rd 2011.10.01. 21:00:00

@stones: te eddig hol éltél? Vákuumban?

Sákif za morro? 2011.10.01. 22:51:32

@baowah: Bocsánatot kérek az OFF-ért, de...

Motoros újságíróként, a Totalcar-on cikket publikálva, te az Indexet képviseled. Senki nem vert még orrba, hogy próbálj meg helyesen írni?! Megtisztelhetnéd az olvasóidat azzal, hogy a mondatot nagybetűvel kezded, a végén megfelelő írásjelet használsz, közben pedig esetleg ékezetes karaktereket ékezetesen írsz! Sajnálom, hogy megint én vagyok a köcsög grammar-nazi!

ON

Rocko- 2011.10.02. 00:16:10

@stones: egy szlovák állampolgárnak szlovák rendszáma van.
gratulálunk Sherlock!

@Ben Zinkoot: egy blogposztot kommentálsz. a blogposztban minden nagy betűvel van írva. látod ez másként?
a kommentben saját magát képviseli. ott nem tök mindegy hogyan ír? (ameddig nem kezdi ki az értelmezhetőség határát.)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.10.02. 11:14:54

@baowah:

Én is azt hittem, hogy hazai gyártású (most megnéztem, tényleg nem). De ettől függetlenül annyira elképzelhetetlen lett volna, hogy itthon forrasztják az unatkozó műszerészek?!

stones 2011.12.09. 10:11:24

@Rocko-: _ebben a posztban_ Dunakanyar, BKV, MÁV, stb-ről esik szó, de tótországról nem, ezért gondoltam én barom, hogy nógrádi palóc adókerülő a blogger. Lőjjetek le, vazze!
süti beállítások módosítása