TC Drag: Kategóriagyőztes

  2011. szeptember 22. - Rézmányi Balázs Címkék: totalcar drag doxa tc drag tc gyorsulás rézmányi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

DS9 3294 adatlappal

Drag-Doxa...MUHAHA...ha idén célba ér az egy csoda! Összesítve ez jött le ismerőseim arcáról, amikor megemlítettem a szerkesztőségi gyorsulást. Valóban, Doxával olyan a gyorsulás, mint mocsárban a síkfutás. Ellenben ez a kerregő, tohonya eszköz az elmúlt kilencvenezer kilométeren nem hagyott az út szélén. Ha nem is időben, de idővel odaért. Mindig, mindenhova, még a Tökölre is.
 

Technikai szempontból nem készültem a versenyre , leszámítva a Lego-Threepio-t a tükrön, meg a csomagtartót, amit végre kipakoltam. Így a hátulja már annyira nem is dinnyés.  Pedig maga az autó klasszikus zöldséges volt. Stuttgartot 280E-ként hagyta el, sorhat motorral, 186 lóerővel. Aztán valaki behozta Svájcból, belekókányolt egy 300-as dízelmotort  több méter szigszalag és kerti slag felhasználásával, majd hadra fogta.  De így tákolva-mókolva is szeretem.

Ha csak negyedmérföld az élet, akkor így kell csinálni! Tovább tart!

A technikával ellentétben lélekben nagyon készültem, főleg Csík ellen, pedig tisztában voltam a száraz tényekkel. Tudtam, hogy papíron jobbak az esélyeim. Több év használat után derengett, hogy ugyanaz a motor van Doxában mint Erában. Azt is tudtam előre, hogy  az én autóm könnyebb, hogy a diffi rövidebb. Még normál diffivel is jobbak lettek volna az esélyeim, hisz a 88 lovasok közül a szedán 17.8, míg a kombi 18.9 másodperc alatt gyorsul százra. Ellenben egy eddig ismeretlen érzéssel is meg kellett küzdenem. Nevezzük drag-drukknak! A rajtnál állva rettegtem, hogy tapasztalt kollégámmal ellentétben fogalmam nem lesz, hogy kell egy gépjárművet kezelni.

Előny az aranynál!

Mégsem hittem, hogy Doxa meglepetést fog okozni a versenyen, pedig azt tette. Lassan öt éve megvan, de ilyet még nem tapasztaltam: csikorgó kerekekkel lőtt ki a rajtnál. A szívem kihagyott, a tükörben pedig láttam még ahogy Bandi a fejét fogja. Álmodoztam róla, hogy sikerül 20 alá vinni az időt, de nem sikerült. A legjobb végül  21.428 lett, 20.826-os nettó idővel. Pont ERA ellen! A többi időmmel szégyenben maradtam volna Csík hűséges család- és teherszállító járműve ellen.

A csata szorosabb volt, mint számítottam, mindössze két századdal sikerült csak jobbat mennem. De négyszáz méteren csak aranyat osztanak, úgyhogy mindegy is. A tempóról csak annyit, hogy a motorháztetőre erősített kamera is felborult. Igazi versenyzőket persze megmosolyogtatta volna a futam látványa, de Fenyő Balázs csodálatos képein úgy látszik, mintha száguldanánk.

Győzelem után járt a tiszteletkör...khmm...egyenes

Utána akartam Csíkkal megint menni, de a kétszáz kilós súlykülönbségre hivatkozva sajnos elállt a visszavágótól. Be kellett volna ültetnem Assurt , Tibbyt meg Winklit, és úgy menni megint. Így kiderült volna, melyikünk motorját tartja nagyobb rendben a Karesz és Fia Gépjáműegészségügyi Kht. Ez persze, mint minden frappáns riposzt, csak napokkal később jutott eszembe.

Koncz Kínai Gerilla János L200-asa már könyebben ment. Kettőt is mentünk, mindkétszer bő egy másodperces különbséggel nyertem. Először 22.111 kontra 23.465 lett a végeredmény, másodszor pedig  21.553 és 22.823. Az előbbi időmre nem lehetek különösen büszke, Era ellen csúfos vereséget jelentett volna. Szerencsémre Koncz Jani ellen mentem, ráadásul betonon. Ha mindketten kihúzódtunk volna tíz métert balra és jobbra, le a fűre, akkor Doxa csak egy újabb strigula lenne az L200-as terepbajnoki  övén.
Prokee Trampja viszont csúnyán elkente a számat. A Trabi 21.095-öt hozott, míg Doxa 21.69-et. Ezek a benzinisták már csak ilyenek. De így is szerencsém volt, ez az idő megintcsak az Erára szavazó olvasókat boldogította volna, ha éppen Csík ellen teljesítek ilyen gyatrán. Vereség ide vagy oda, egy csodás nap volt, régen mulattam ilyen jól. Pláne, hogy kipróbáltam Bandi 02-esét. Nekem kell egy olyan! Főleg mert kevés dolog áll messzebb egy öreg dízel Mercitől, mint a versenyzés.  De aznap mégis valahogy helyénvalónak érződött vele a lámpánál állni. Bármennyire is esetlen és esélytelen egy ilyen környezetben. Főleg hogy letudtuk a kötelező BMW-Merci párharcot.

Gentlemen, start your engines!

Nem emlékszem hogyan, de Tibby bajorjával egyszercsak a rajtrácson találtuk magunkat. Egyes, soröt üvölt, zöld, kerekek csikorognak, Tököl pedig eltűnt a közepesen elégetett gázolaj füstjében. Az első százötven méteren a csillag  és a cápaorr vonalban voltak. Majd Tibby illedelmesen elköszönt és lelépett. Annyira mondjuk csak nem verhetett meg, hisz a rendszámát még le tudtam olvasni...mondjuk jó szemem van. Pista kérdezte is ki nyert:
- Tibby nyert, de nem sokkal – mondtam.
- Mennyivel?
- Olyan három autóval.
- Őőő...te, az nagyon sok.
- Jólvanna!
Igen ám, de utólag láttam, hogy Tibby bizony kiugrott...viszont csalni ért.  Mindegy is, jövőre visszavágok, de nem Doxával!

Legjobb időm (ezzel lettem tizenhetedik):

balazslegjobb

Elért eredményeim:

balazsfutamok

Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.

facse2
 
facse1

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr73245488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G.Akos 2011.09.22. 16:38:18

A feldőlt kamera által készült felvételt nem rakjátok fel? :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.22. 16:42:16

Gyorsul a szotyis 123-as, csak nem úgy, mint az autók. Inkább úgy, mint a megbillentett vajaskenyéren a baracklekvár.

Hurri Kán 2011.09.22. 17:04:42

Egy ilyen kombi "zőccséges" kéne...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.22. 17:39:11

@Rézmányi Balázs: Igazából a 200 Dynamicra mondta az ismeretlen költö, de kis hunyorítással rá lehet húzni a többi dízelre is. ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.22. 17:40:55

Na most lebuktatok!!! Fotosop az egesz! Nincs fust felho a mercik utan! Szoval kitalalt az egesz, semmifele verseny nem is voot!! :))))

BENCe 2011.09.22. 17:47:47

Azért az eredeti motorjával igen meglepne minket ez az öreg de gyönyörű vas, azt hiszem.

Hurri Kán 2011.09.22. 19:13:14

@Polly-pudli-pötty:
A 280 benyel 15-16 litert városban, országúton mondjuk 12 körül. Én is benzinpárti vagyok, de nagyon nem mindegy.

Polly-pudli-pötty 2011.09.22. 19:43:53

@gyvy: Most hogy mondod..volt e23 728i-nk asszem egyszer sikerült 10.5-et etetni vele. :D
Nagy átlagban 11-12 volt. Mai szemmel nézve meg nem volt egy szélvész a maga 10mp 0-100 gyorsulásával.

Hurri Kán 2011.09.22. 19:47:01

@Polly-pudli-pötty:
0-100 gyorsulás a legkevesebb...

Polly-pudli-pötty 2011.09.22. 20:04:51

@gyvy: Viszont a 86os 190E-m 2.0 90kw k-jet automata 10.5mp alatt gyorsul 100ra és országúton legutóbb 7.5 kért. Pályán 8.5
Városban is elvan 10körül.
Négy embernek is kényelmes. Ötnek meg a w140 is szűk.

zöldi 2011.09.22. 20:17:21

@Polly-pudli-pötty: "Ötnek meg a w140 is szűk"
Ez milyen igaz. Ötnek az kényelmes, ha nem ér össze a hátsó válla. Régi amcsi fullsize sedan kell oda :)

Hurri Kán 2011.09.22. 20:25:39

@Polly-pudli-pötty:
Igen. A 190-es kb. 3-400 kilóval kevesebb, mint a 728-as cápa volt.
Nincs ebben semmi meglepő.

yenoee 2011.09.22. 20:29:25

@malenykij polgar: ez de gyönyörű hasonlat... :)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2011.09.22. 22:12:22

@malenykij polgar: Hunyorítani sem kell. A hasonlatot megtartom. :O)

@Polly-pudli-pötty: Igen, ezt néztem, de sajnos már nem lett volna elég idő kimenni érte ;O)

Virago_1000 2011.09.23. 00:07:32

@gyvy: "A 280 benyel 15-16 litert városban, országúton mondjuk 12 körül. Én is benzinpárti vagyok, de nagyon nem mindegy. "
- hulyeseg, ennyit az 500-as sem nyelt be.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.23. 01:35:18

@Virago_1000: Nem hülyeség. Az a motor tud kajálni. (Persze lábfüggö, de akkor sem elrugaszkodott érték.)

akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.23. 07:01:40

@gyvy: bele a gázt és máris olcsóbb valamint jóval tisztább bármelyik kerregőnél. Minden tiszteletem a Merci ketyegőké, de nem sok mindent utálok jobban a dízel koromfüstnél, és , ha már ott a gáz lehetősége, 1000x inkább az erős, kulturált, gyönyörű hangú sor6, mint a magyar prasztok (tisztelet a kivételnek) által magasztalt d és tdi meg egyéb kereplő rettenetek.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.23. 10:05:58

@Rézmányi Balázs: 280-as benzines helyére 300-as Dieselt, utána meg gyorsulási verseny?
Olyan, mintha a herélt kandisznót beküldenénk a kocák közé...

Mózes bácsi kellett volna ide!

Polly-pudli-pötty 2011.09.23. 11:00:18

@akos696: Gáz a konyhába való, ugye malenykij polgar? :D
A k-jetek nem szeretik, legalábbis én még normálisan mindkét üzemben működőt nem láttam.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.23. 13:05:09

@Polly-pudli-pötty: A dízel meg traktorba, teherautóba és olajkályhába :) Amelyik típusba jól belőhető a gáz, abba minden szempontból a legjobb. :)

KaWaSaKi 2011.09.23. 13:51:40

@akos696: Nálam a diesel a nyerő, és pont azok miatt amiket te utálsz benne :D
Nekem jobban tetszik az enyém kerregő-rotyogó hangja, mint akármilyen benzinesé, elkerregek vele alacsony fordulaton, nem kell szétforgatni. Ha nincs szétkopva a motor meg nem füstöl, gyorsításoknál meg belefér néha az a kis füstökcske ;)

Hurri Kán 2011.09.23. 17:37:12

@akos696:
Aki egy ilyen oldtimer/ youngtimer / hobbiautóba gézt rak, az nálam ugyan az a rendkívül szánalmas kategória, mint aki pl. a C126-ba épít dízelmotort...

akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.23. 18:14:54

@gyvy: Nekem úgy tűnik, Rézmányi Úrnál napi használatban van a Doxa. Mint ahogy Csikós Úrnál is. Ebből indult ki a téma, nem Streetsa 40 éves V8ából és nem is Winkler Cougarjából. Hanem abból, hogy 280E-ként kezdte pályafutását, csak valaki jól bevált magyar szokás szerint bele kókányolt egy dízelmotort.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.23. 18:16:48

@KaWaSaKi: Egy V6 vagy V8 benyást sem kell szétforgatni. 1x, ha van rá módód, próbáld ki. No és hallottad már egy olyannak a hangját? Na ezért nem fogok vitába szállni, mert akinek jobban tetszik egy dízel kerregése egy V benzinmotor hangjánál, az menthetetlen. :)

Daniel01 2011.09.24. 08:47:51

@akos696: Kiskorom óta dízelek között vagyok, de azért én is 230as benyást csinálok magamnak..:)( de kell mellé dízel is:D)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.24. 15:43:53

@akos696: itt olvastam valahol a nagybecsű kommentet, amit azóta magaménak is vallok: a gázolaj a t betűs járművekbe való: traktor, teherautó, terepjáró, tank...LOL, de igaz!:D
süti beállítások módosítása