Világmegváltó orosz álom

  2011. szeptember 16. - Stump András Címkék: frankfurt 2011 jo auto

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A külön bejáratú űrállomásokat felépítő német masztodonok nyüzsgő standjai után olyan érzés volt felmászni a hatos csarnok másodosztálynak számító első emeletére, mintha egy féregjáraton át a Hungexpóra keveredtünk volna. Néhány szemüveges lézengő alkalmazott, pár eltévedt, hiénajáraton közlekedő, pendrive-val tömött reklámtáskákat cipelő nézelődő, halk susmogás és nyomott hangulat fogadott minket. De az oroszok kitettek magukért.

Többször hallottunk már a ë-autóról, az oroszok moszkvai központú titokzatos autós vállalatáról, de a fényképen látottak nem csillapíthatták éhségünket. Látni kellett élőben, mire készülnek.

A beharangozott három autóból csak egy maradt, amit tényleg gyártásra szánnak, illetve a tanulmányautójuk, bár nehéz megállapítani a különbséget, ugyanis mindkettő látványosan amatőr módszerekkel összetákolt üres héj volt a standon. A Crossover itt nem a kategóriát, hanem a típust jelöli, egy közepesen bumfordi kompaktot, amelyhez hibrid hajtásláncot ígérnek, viszont benzinnel és földgázzal is működne.

Szentpéterváron már építik a gyártóegységet, húszezer autót szeretnének gyártani egészben, húszezret darabokban a dílereknek és ötezret alkatrésznek. Hogy ezalatt pontosan mit értenek, nem sikerült megtudni, mivel már az is fejvakarással végződött, amikor megkérdeztük, egy év alatt vagy összesen gondoltak ekkora mennyiségre. Mindegy is, két év múlva indul a gyártósor.

Valahogy nehéz komolyan venni a céget. A standon temérdek srác lézeng piros pólóban, de a pult mögött egyetlen hölgy beszél angolul, aki leginkább tolmácsol, de néha beül a tanulmányautóba is modellként. A legnagyobb figyelmet mindenesetre a fotósuk érdemelte, aki igen tehetségesen kezelte a Canont.

Gondoltuk, kérünk egy sajtóanyagot: ha már hetente más infókat hintenek el, legalább leszúrunk egy karót az adatokkal. Miután átnéztem, mégis inkább úgy döntöttem, megkímélem az olvasót ettől, csak annyit említenék, hogy Euro 5-ös kipufogógázt ígérnek katalizátor nélkül, hiszen metánról megy a gép.

Az Autó-Motoros Lővey Gergely lelkünkre kötötte, hogy szerezzük meg a press kithez tartozó golyóstoll-lézerpointer-pendrive többfunkciós eszközt is, mert ilyenhez máshol nem juthatunk. Tényleg kafa, bár kicsit féltem, amikor megnyomtam a pointer gombját, hogy a sugárral kettészelem a frankfurti sajtószobát. A pendrive-ot egyelőre nem mertem bedugni a gépembe.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr623228160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

vernarancs 2011.09.16. 16:00:56

A fotos csaj tenyleg rendben van.
Az autok borzasztoak.

vlnrb 2011.09.16. 16:14:21

hát, a fotó alapján a fotós csajt is nehéz komolyan venni (átjött az irónia) :)

dansun 2011.09.16. 16:22:14

...gyévocska harasó, masina gavnó. XD

MikeMyers 2011.09.16. 16:24:54

Azzal a pendrive-val én is óvatos lennék. :D

Elijah_Baley 2011.09.16. 16:46:17

hehe, életnagyságú mecsbokszok :)

Nr.g 2011.09.16. 17:11:41

Szerintem az első kivételével mindegyik kocsi szerintem nem is annyira rossz.
Mint a többi orosz tanulmányból ebből sem valószínű hogy lesz valami. De azért érdekes és merész...

A fotós lány nagyon csinos.

Don Quixote de la Ferko 2011.09.16. 17:35:25

"...amatőr módszerekkel összetákolt üres héj..."

Ha kérhetném, néhány fotó a hasonló, amatőr módszerekkel összetákolt héjakról.
Biztos te is építettél már a garázsban, sőt, ennél jobbat is, ha ennyire lenézel valamit.

HairMetal 2011.09.16. 18:01:48

az egyik ügyfelemtől kaptam én is olyan többfunkciós tollat... nagyon kafa

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.16. 18:04:39

orosz, kinai autogyartassal most ugy vagyok mint 20-25 eve a del-koreaival.....

chr 2011.09.16. 18:09:33

A Crossover tényleg emlékeztet gyerekkorom pléh autóira, borzalmas :)

A piros meg vicces, belül van az oldalindex a rendszám helyét meg simán lefelejtették. Viszont az ajtónyitásról megnéznék egy animációt. Amúgy egész jól mutat, főleg ebben a színben.

Az e-furgom meg mint egy páncélautó. lol

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.09.16. 18:11:33

az autók mehetnek a Total Recall rimékjébe, a pronyó-negyed jelenetekhez

Mr Neanderthal 2011.09.16. 18:59:47

nini az a kék-fehér szappandoboz egy igazi Zaporozsec !

((Adam)) 2011.09.16. 19:05:37

@luciferko: Nem valószínű hogy a szerző épített már hasonlót, de itt nem is erről van szó. Én sem építettem még hasonlót sem, de én garázs tulajdonos vagyok nem autógyár tulaj, pláne nem mutogatom a kreálmányaimat autókiállításokon. Olyan mint a cukrászatban a keserű krémes: olyat sem tudok készíteni, de attól az még sz@r.

3 gb 2011.09.16. 19:31:57

Én láttam, hogy a piros, hogyan nyitja az ajtóit, tiszta UFO!!!

Frau Rindfleisch 2011.09.16. 19:47:28

Nekem kifejezetten tetszenek, dehát izlésekről nem lehet vitatkozni.

Szabi01 2011.09.16. 19:49:44

Szerintem a piros UFO is jól néz ki és a furgon is tetszik. A többi nem jön be.
Arra viszont kíváncsi vagyok, hogy erről a képről hogyan állapítottátok meg, hogy a fotós csinos. :D

Don Quixote de la Ferko 2011.09.16. 20:20:12

@((Adam)):

Neked nem tetszik. Ez van. Az élet kegyetlen.

Ettől még lehet belőle használható termék, bár ha a posztolók nagy részéhez hasonló tervezők ülnek a muszkáknál, akkor neki sem állnak, hiszen minek bármit is csinálni, ha vadidegenek egy fotó alapján leszarozzák.

Gott in Frankreich 2011.09.16. 20:42:35

A logo olyan, mintha odakulazott volna valaki egy kacskaringosat, de a vegere elfogyott volna az anyag.

Inter Face 2011.09.16. 21:03:04

Nekem tetszenek! Nem megszokott formák az biztos.Főleg az a piros nagyon scifibe illő,ötletes az ajtaja is nagyon, én elfogadnám:)

szita szita péntek 2011.09.16. 21:50:09

Köpjetek le, de nekem tetszik a crossover névre hallgató jószág.

motorola 2011.09.16. 22:30:19

Nem lehet, hogy a cikket írók ittak kicsit több vodkát???

ninimimi 2011.09.16. 22:30:43

@((Adam)): Továbbá biztosan a vacak rántottát is megkritizálod, pedig fogadjunk, hogy tojást tojni se tudsz!

Azonkívül nem hagyod szegény oroszimádó luciferkót érvényesülni. Te hálátlan! Hát elfelejted, mit köszönhetsz nekik?! (Hazád 40 évre szögesdrót mögé zárt, máig bűzlő diktatúráját.)

hallari 2011.09.16. 22:43:31

Nekem kb. a Lada Samara volt az utolsó elfogadható orosz jármű, bár az is csak feltételesen. Aztán jött a Nova meg a 110, ha jól emlékszem, hát elég szörnyűek voltak… Sajnálattal látom, hogy azóta sem változott semmi arrafelé, sőt, inkább még romlott a helyzet.

zorál 2011.09.16. 23:20:59

Szegény csajnál még az autók is szebbek.

Tekincsa Wakumba 2011.09.16. 23:43:26

Nekem kéne egy olyan lézertolldrájv. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.17. 00:11:48

Az a madár-szemhéj (vagy hüllő) nyitási mechanizmusú piros kocsit kifejezetten tetszik. A többi nem nagyon talált szerintem. Bár nem tudom mire vélni a hátsó sárvédő előtti beömlőt (?), vagy oldalkipufogó imitációt. De ennyi hiba kell is.

Szabi01 2011.09.17. 00:37:51

@ninimimi: Én alapból rühellem a komcsikat és az oroszokkal sem vagyok kibékülve a fél diktatórikus államuk, meg a hülye külpolitikájuk miatt. Viszont ebből a hozzászólásból az a sztori jut eszembe, mikor gyerekkoromban mentünk nyaralni Törökországba.
Kérdeztem apámnak, hogy minek megyünk mi oda, a törököket nem utáljuk véletlenül, mert itt pusztítottak minket 150 évig?
Furcsállta az ötletet, azt mondta az nem a nép volt inkább a fejétől bűzlik a hal, meg amúgy sem él azok közül már egy szál sem.
Gyerekként én sem nagyon értettem, hogy mi most miért nem utáljuk őket. Gyanús volt az az egész nyaralás nekem! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.17. 01:12:07

@Szabi01: Azért a török és az orosz megszállás között fényévekben volt mérhető a különbség. Ők legalább hagyták a keresztényeket, hogy vallásukat gyakorolják és nem romboltak céltalanul templomokat.

mergo 2011.09.17. 08:14:40

Anno régen, amikor a Merci vagy a Lancia (már nem emlékszem pontosan) egyik nagy autója megjelent kerek első lámpákkal mindenki hőbörgött, hogy ezmegmijez? Aztán szép lassan megszokták a zemberek és még egy páran át is vették az új dizájnt.
Lehet, hogy Grísáék most teremtenek egy új irányzatot. Vagy mostanában láttak egy sangyong rexton-kyron párost és most próbálják kiheverni a sokkot.

@Gott in Frankreich: ezen a beszóláson meg konkrétan 5 percig röhögtem.... :-D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.09.17. 10:29:49

Vajon a gumi Michelin logojára ráragasztott színes Michelin matricára mi lehet a magyarázat?

cso zsi 2011.09.17. 11:30:51

@chr: Ez csak egy prototípus, de elég sok "nyugati" szériakocsiról is lefelejtették a rendszám lehetőségét.
Olasz kocsiknál a dizájnba, másoknál csak a hűtőlevegő útjába zavar bele.
Egy-két német típusnál látszik, hogy a hűtőmaszk/lökhárító kifejezetten rendszámtáblás.
Hátul a piroson bárhová lehetne tenni, de a hazai streetracerek ezen is megoldanák, hogy minél láthatatlanabb legyen.

ninimimi 2011.09.17. 11:42:38

@Szabi01: Nagyon érdekes és találó a hasonlatod. Pontosan összemérhető rajta az is, mi a különbség a két megszállás (leigázás) és azok mai utóhatásai között.
Röviden a válasz: a megszállás jellege és az azóta eltelt idő a lényegbevágó különbség.

Hasonlóságok: 1. Valóban a saját népüket is leigázó zsarnokok szálltak meg és tettek tönkre minket. Valóban nem a megszállók népével volt a bajunk, hiszen saját népük ugyanúgy szenvedett az elnyomásuktól. 2. Túljutottunk rajtuk, újabb katonai támadásuk nem reális.

Különbségek: 1. A török megszállás az emberi áldozatok mellett óriási anyagi kárral, ötletszerű pusztítással is járt. Ezzel szemben az orosz megszállás nem pillanatnyi, hanem kitervelt pusztítással (marxizmus), a gazdasági-, társadalmi rendszer ideológiai alapú átalakításával okozott évtizedek alatt kiteljesedő, hosszú távú, mérhetetlen kárt. Évszázadok, évezredek alatt kialakult struktúrákat szakított meg, tett tönkre. (Mestergenerációk v.ö. diófa, amit 20 perc alatt ki lehet vágni, de húsz év alatt fordul termőre!)
2. Az orosz megszállás magyar helytartóinak teljes garnitúrája, vagy követlen rokonsága ma is él és élvezi a vértelen rendszerváltás során nála hagyott, - elképesztő mértékű - néptől ellopott vagyont. Ennek leplezésére ma is folyamatosan befolyásolja a médiát, a kommunista diktatúra megítélését a közvéleményben. A török megszállók soha nem törődtek ennyit a propagandával, a nép tudatának megfertőzésével. (Kommunizmusbeli, hazai vicc: Mi a különbség a török és az orosz megszállás közt? Az, hogy a törökök legalább a Mohácsi Vész napját nem parancsolták nemzeti ünnepünkké.)
A török megszállás hazai kiszolgálói és hatásuk mára valóban sehol sincs. Ellenben a szovjet-orosz megszállás szépítgetése, kozmetikázása a mai napig folyik, sokan próbálják akkori szerepüket kedvezőbb színben feltüntetni.
3. Máig létező, működő kapcsolatrendszerek származnak a kommunista diktatúrából. Máig meghatároznak sok mindent, amiről nem is hinnénk. Ízlésbeli ügyektől - például ennek a blognak az orosz gépkocsitervezésről szóló jelen témája - a leghúsbavágóbbakig. Engem például zavar rendőreink szovjet típusú úttörősapkája, sokkal jobban tetszett a 10 éve használt, esztétikusabb, a múlt rendszerben szocializálódottak által persze útált, végül elvetett baseball sapka. (Amit ők "baszdmegball" sapkának hívtak.) Például az is 56-os követelés volt, amely máig sem valósult meg teljes egészében: Katonának magyar ruhát, pokolba a gimnasztorkát! (orosz, bebújós zubbony) De említhetném ennek a blognak a tegnapi, indexcímlapi útját is. Már rögtön szokatlan volt, hogy orosz témáról ilyan kritikusan ír, majd oda kattintva a címlapra nem nyílt meg a blog. Majd egy órán át. (Még sosem tapasztaltam ilyet.) Végül egy darabig működött a címlapról, de rekordsebességgel került le onnan. Nem csupán a fényképes, első számú ajánlat helyéről, hanem a címlapi felsorolásból is. Miért? Erre próbáltam választ adni.

Szabi01 2011.09.17. 12:21:20

@KuKori: Ennek az infónak azért még nézz utána!

Szabi01 2011.09.17. 12:29:24

@ninimimi: Nagyrészt igazad van, de nem erre gondoltam.
Sztalin eltüntetett vagy 70 millió ember.
Megszállták és tönkre vágták fél európát .
Ezért nekem kellene utálnom azt az embert aki reggel felkel, bemegy a gyárba, vagy épp kimegy a a szántóföldre és éhbérér gürizik (jelen esetben autót tervez-gyárt), azután hazamegy és holnap kezdi elölről.
Az emberek nagy része így él, Oroszországban, Törökországban, sőt nálunk is.
Őket utáljam? Mi közük nekik bármihez is? Örülnek hogy valahogy élnek.

ninimimi 2011.09.17. 13:15:35

@Szabi01: Ugyanezt írtam:
nem a megszállók népével volt a bajunk

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2011.10.12. 20:09:51

"igen tehetségesen kezelte a Canont." muhhaha