TC Drag - Öt liter és fél deci

  2011. szeptember 13. - Winkler Róbert Címkék: így készül a totalcar gyorsulás cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DS9 3523 adatlappal

A Cougar már két éve készül. Két szerviz vérzett el rajta, de valamelyes fejlődés azért van. Szép lett a tető, sokat rendeződött a motorház, végre egészen kényelmesek az ülések. Vannak díszlécek, krómok a műszerek körül, szól a duda, működik az index. És Sabc átmenetileg csinált féket, bár a verseny után megy hozzá vissza a Cougar, hogy rendes féke legyen. Motortuning tehát nem volt. Lehet, hogy az is lesz egyszer, de első a fék és a futómű.
 

DS9 3170

Az első rajtom után Pista szólt, hogy legalább egy másodpercet ott hagyok a nyélgázas elindulás miatt. Én persze annyira örültem, hogy végre lett fékem, amivel meg tudom tartani az autót gázon, hogy nem csodálom, ha emiatt rontottam el az elsőt. Mellettem Telós Bandi a 02-es BMW-vel, két tizedet buktam a reakcióidőn, de ha alaposan megnézem a számokat, már ekkor láthattam volna, hogy a Cougar erősebb: a célban már csak egyetlen tized volt a különbség (18,3-18,2).

Először csúnyán kikaptam Telós Banditól

A második futamra Assur, a Szent Szerkesztőségi Jádeoszlop, és az 1,7-es, 102 lovas Volvo ellen álltam ki. Bokszolóknak is kellenek a gyengébb ellenfelek, hogy szokják a profi ringet, a félmeztelenséget, meg a sok menetet. Hiába fiatalabb a Renault-motoros Volvo 25 évvel, azért DIN-szabvány szerint is kell, hogy verjen rá egy százast a Cougar. Ez szerencsésen ki is jött: egy teljes másodpercet vertem a Kékre, ami negyedmérföldön annyit tesz, hogy az ember az ellenfelét már a belső tükörben látja.

Közben a Csikós elkérte egy körre a Cougart, mert utoljára akkor ült benne, mielőtt elvittem volna a Baronshoz, hogy rakják rendbe a futóművet. Csikós némi körözés után azt mondta, amit magamtól is tudtam: lényegesen szarabb. Hát ez van, majd most a Sabc szépen összerakja, addig is megyek egy kört Csikós ERÁ-jával, ami szerinte most már egészen autószerű, és tényleg. Hihetetlen, mennyire konkrét lett a futóműve: nemcsak autó- de Mercedes-szerű is, igen határozott fajtajelleggel. És ebben még a dízel sem fáj, hiszen ez egy ilyen állat. Irigy vagyok.

A Cougar nagy falat, a végére három kocsihosszt vert rám. Én arra vagyok büszke, hogy csak ennyit.

A második rajtomra tehát nem sikerült behoznom a Pista által prognosztizált egy másodpercet, de két tizedet már javultam. Nehéz egyébként a jó start: elég régiek és kemények a gumik. Ha túl óvatosan indulok, azért vesztek simán egy-két másodpercet, ha túl nagy gázt nyomok, kipörög az egyik kerék, és füstölök egy darabig, szinte állva. (Már megrendeltem a sperrt, a gyorsulási versenytől számított negyedik napon.)

DS9 3852

A 25. futamra kihívtam Telós Bandit és a 02-es BMW-t egy visszavágóra. Ő ugyanúgy 18,2-t ment, én viszont megint hoztam két tizedet: 18,04 lett, ami negyedmérföldön már elég látványos különbség. Örültem. A Cougarnak egyébként kevés a 402 méter, mert olyan 125 km/h körüli az átlépősebessége, a mezőny java ilyen tempónál már azért gyengül, a Cougar viszont ugyanazzal a lendülettel gyorsul 200-ig, de sebaj, itt kell jól szerepelni. Legközelebb szerzek kis kerekeket hátra.

A 28. futamban Palóc Pista turbo Volvójával aláztattam meg magam – a Volvo gyárilag ugyanannyi ló, mint a Cougar, 240, de ennyi a különbség a SAE és a DIN szabvány között, hogy a három évtizedről ne beszéljünk. Ráadásul valamit elronthattam, mert megint 18,3 lett, a Pista ellenben 16,7-et ment. Nem is tudom már, ez két, vagy inkább három autóhossz.

DS9 3499 adatlappal

Az igazán érdekes deathmatch-re a 33. futamig kellett várni. Ekkor mértük össze erőinket Csikóssal – én tizenvalahány éves, tuningmentes Yamaha Vino robogómmal, ő 1966-os, gyárilag 17,5 lovas Autobianchi Bianchinájával. Ez azért érdekes, mert a Vino nagyon jól rajtol. Városban már második éve használom, és ha zöldre vált a lámpa, négy-öt autóhossznyira meg tudok lépni a mezőnytől. Oké, hogy ők nem versenyeznek, de a Bianchi sem mehet jobban, mint egy nem versenyző átlagautó.

Vittem magammal GPS-t, a Garmint fel duct tape-eztem a lámpára, és a verseny előtt bemértem, mit megy a Vino. Enyhe szélben az egyik irányba 64-et, a másikba 68-at. A kérdés, össze tudok-e szedni annyi előnyt, hogy a 402. méterig kitartson, hiszen a Bianchi végre megy akár 100-at is. Kikísérleteztem egy optimálisnak vélt testtartást, aztán úgy mentem, mint Anthony Hopkins A leggyorsabb Indian-ban a bonneville-i tómederben. A kormányra hajoltam, csak közvetlenül magam elé néztem, próbáltam minél kisebb lenni és úgy menni a vonalon, hogy ne boruljak fel. Örökkévalóságnak tűntek a másodpercek, ahogy elhagytam a száz métert, és lassan megérkeztem a 200-hoz, és a Csikós még mindig nem volt előttem. A visszapillantót természetesen nem használhattam.

300 méter körül járhattunk, már kezdtem elhinni, hogy meglesz, amikor balról váratlanul feltűnt a Bianchi, és diadalmasan húzott el mellettem, egészen a célig. 1,4 másodpercet kaptam (27,4-28,8).

Kipróbáltuk még Karottával, mit tud egy modern környezetbarát (Prius) egy ősi környezetellenséges (Cougar) ellen – hát nem sokat. 19 másodperc kellett a Priusnak, de akkor én már 1,1 másodperce átszakítottam a virtuális célszalagot. És először mentem 18 másodpercen belülre, igaz, nem sokkal (17,96). A 42. futamban kikaptam még Sipos kortárs Mercedesétől: a Kisautó Blog szerkesztője 17,8-at futott, ami nekem később se jött össze, most meg végképp nem: 18,2. Megalázott még Prokee a Polo GT motoros Trabanttal (17,4-18,2), másfél másodperccel lenyomtam Tibby 1,8-as BMW-jét (18,0-19,5), és megvertem Prokee másik Trabantját, a Trampot (17,9-21,6).

Felvettem a szabályos Bonneville-testtartást

Legközelebb én is hozok egy pár kisebb kereket slickekkel hátra. Az egy másodperc, szerintem – egyszerűen alacsonyabb tempóhoz kell rendelnem a magasabb fordulatot. És vagy elviszem a váltót a füzesabonyi MoPar Garage-ba, hogy állítsanak rajta, vagy a Sabc találja ki, hogyan lehetne működésre bírni a kickdown kapcsolót. Hogy esetleg ne is kelljen kézzel kapcsolgatnom, csak a padlógázra ne váltson fel 5500-as fordulatnál hamarabb. Minimum egy másodperc javulásról ábrándozok, de kettőt is simán el tudok képzelni. És akkor, 16 másodperc környékén ott lennék végre a Sipos-Karotta-Göbölyös Bogara-féle sztratoszférában, harcban a dobogóért.

Legjobb futamaim (ezekkel az időkkel lettem kilencedik ill. utolsó előtti):

winklivino

Elért eredményeim:

winlimenet

Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.
 

baleno cougar facse

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr393223808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2011.09.13. 18:11:54

freddy mercury cougar jó úton halad :)

davez 2011.09.13. 18:25:55

tényleg tiéd a legszebb féklámpa! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.13. 18:38:31

V8 forever!! :)

Alkatreszt meg usabol - komplett fek/futomu/MINDEN - akkor gyari lesz.

sunblind 2011.09.13. 18:40:44

xjr kontra hangyászt akarunk vaze!

v8as 2011.09.13. 18:50:28

ismerős az érzés, nekem a 69es Mustang 302es motorral C4-es váltóval (ami nagyjából a lámpák és a beltér kivételével ugyanaz, mint a Cougar) is kapar ha padlózom, annyira kicsi a súly a hátsó tengelyen, nem vagyok valami nagy szaki, de lehet, ha bedobsz egy cementes-zsákot a csomagtartóba segített volna a rajtnál, ki tudja... :)

Magus-A6 V6 TDI 2011.09.13. 19:02:35

@ommm: a te Volvód viszont király, volt ilyen nekem is, 2.4Turbó, 245Le, automata, belseje pont mint tiéd, csak a színe aranymetál volt, ja és C70.
Nagyon kényelmes autó, fogyi átlag 12 liter. Mondjuk eladni nem volt könnyű.

Magus-A6 V6 TDI 2011.09.13. 19:09:36

tényleg nem bántásból, de amennyit a Winkler szenved ezzel az autóval... mondjuk úgy nagy a türelme, én tuti nem bírnám.

musicminu 2011.09.13. 19:11:55

Nem csak a legszebb féklámpa, de a legszebb hűtőmaszk is. Cougar for president.
Mondjuk a cougarnak mindegy, de az én Vespámnál rohadtul érezni, hogy én csak 70 kg vagyok. Nem nem úgy értettem hogy fogynod kéne, csak az áram vonal ugye :)

hofi601 2011.09.13. 19:16:05

A hangversenyt viszont te nyerted. :)

Hurri Kán 2011.09.13. 19:18:24

@Magus-A6 V6 TDI:
Ha MEGFELELŐ kezekbe került volna, még az is lehet, hogy már készen lenne (már ha beszélhetünk erről egy veterán esetében)...

m20b25 2011.09.13. 19:24:08

A modern trabik (suzukik) elleni meccs eredményei merre vannak?

Ciri 2011.09.13. 19:31:22

Az a Vino gyönyörű !

Magus-A6 V6 TDI 2011.09.13. 19:36:39

@gyvy: csak az a gond hogy nincsenek megfelelő kezek. Én is autób..i vagyok, de veteránba sosem kezdenék.

Hurri Kán 2011.09.13. 19:39:10

@Magus-A6 V6 TDI:
De, vannak. Nem könnyű találni, "normál", nem-veterán autónál sem, de lehet. Én mondjuk ennek a töredékéért elhoztam volna a kocsimat a szerelőtől, amit csináltak, mint Winkler...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.13. 19:41:03

akkor a polo motoros trabi a nyerő?

GGG77 2011.09.13. 19:42:21

Bakker, miért nem fogadtam. Eddig szinte minden bejött (na, jó Bende BMW-jét megverte).
Bianchinak, Merciknek gratula!

s_bernie 2011.09.13. 19:43:43

Kicsit vicces nekem egy V8-cal ez az eredmény, 1298 köbcentivel tudok 16,2-16,4-et, igaz az csak 11 éves kasztni és 20 éves motor ;)

Magus-A6 V6 TDI 2011.09.13. 19:44:57

@gyvy: az biztos hogy én sem hagytam volna ott ilyen bandánál, engem a legjobban az idegesít hogy egyik sem tudja a határidőket tartani, ígérgetnek össze-vissza. Én most szívok egy fényezés miatt...megbízhatatlan alak a legtöbb, persze tisztelet a kivételnek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.13. 20:25:58

@gyvy:
Asszem, az a baj, hogy a megfelelő embernek nagyon nehéz ebből megélni.
Napokig gondolkodást, amikor az ember hibát keres és látványosan nem halad a munka, egyszerű ember nem tud kifizetni, prosztó gazdag nem akar, értelmes gazdag meg kevés van, aki hobbiautós.

Gomulka Béla 2011.09.13. 20:27:32

Az anyja úristenit, szép állat az a Cougar. (Persze lehet hogy csak a mellette látható BMW/Hollandvolvó/Winkler mellett.)

sporting1.6 2011.09.13. 20:30:26

Te Vinkli... mit szecc Te vádli ellen...? :-)
(A kuporgós kép, főleg)

sporting1.6 2011.09.13. 20:33:34

Ehh, visszaszívom... csalós az a kép.

Hurri Kán 2011.09.13. 20:33:59

@bervas:
Ebben is igazad lehet. No de szerintem, és ez minden szakmánál így van, al lehet mondani a leendő megrendelőnek, h mire számítson, pénzben, időben, és onnantól el tudja dönteni, akarja -e, vagy nem...

No de az, hogy hányódik az autó valahol hónapokig, szarnak rá, majd visszaadják lógó futóművel, meg szar fékkel, az az én olvasatomban finoman fogalmazva is oltári igénytelenséget feltételez, és nem csak veteránok esetében...

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.13. 20:43:12

Kick down ügyben a neten láttam mindenféle rudazatot vagy bowdent. Lehet, csak rosszul van beállítva. 3/4 gáz körül kellene meghúzni a kapcsolót, azt olvastam egy fórumon. Ha nem szakadt, biztos van valahol csavaros állítási lehetősége.

korszellem 2011.09.13. 20:59:18

Üdvözöllek dicső lovag,szép az autód,szép a hajad!a festett hülye már kicsit gáz volt...
Végre kezdesz emberi alakot ölteni!:)

gnme 2011.09.13. 21:08:44

a vínó az jó választás, a sör kiszárít

www.youtube.com/watch?v=1BLmnv8C6K0

és akkor le'sssza szombat délben totalcar és kerek lesz a világ, lehet csokis kekszet zabálni a kutyákkal az ágyban

ne most 2011.09.13. 21:28:17

Autós újságírás lányok nélkül? Legalább egy-két fotó a Vinóval.

ommm 2011.09.13. 21:29:07

@s_bernie: Legközelebb gyere akkor.

littlerock 2011.09.13. 21:37:14

Látom Winkler elfoglalt... vártam volna egy választ, ha már volt annyi "vér bennem" hogy írok neki egy mailt... üdv!

Bambano 2011.09.13. 21:54:27

azért itt pár posztnál nekem a vadász, vadász refrénű vicc jutott eszembe...

meg az is, hogy tök jó lenne egy-két hiénázós nyereménysorsolásos menetben kisorsolni 1-2 hozzászólót, akit meghívtok egy ilyen bulira.

Anettka Lovagja 2011.09.13. 21:57:10

"Két szerviz vérzett el"..

Te azokat a faszjancsikat szerviznek hívod??????????

Bambano 2011.09.13. 22:24:30

@ommm: most már csak a feltalálónak járó helyet hiénázzuk el nekem :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.13. 23:12:04

Nem indult valaki a villanyroller ellenében biciklivel?Megnéztem volna... :D

ommm 2011.09.13. 23:28:09

@Bambano: Nem hinném, kitaláltuk már ezt jó előre, csak nyugalom, stay tuned!

MetalWarrior 2011.09.13. 23:49:56

@ommm:
S bernie-ről olvastam régebben, épített régen kockalámpás swiftet (GTI) most pedig sárga három ajtós úgymond III. Sport swiftet Gti- sített.
Gondolom megy úgy mint a Buxi-é.(márkatársa)
www.youtube.com/watch?v=Ub4N3UlpII4
De szépen elforog 8 ezerig :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.14. 01:04:26

@Csirkésfiú: De miért ilyen nehéz ez a példány? 900 kiló van a video leírásában, sokallom. Az én Swiftem ugyan csak ezres volt, de 740 kg. Sok az a 160 kg plusz.

MetalWarrior 2011.09.14. 01:33:49

Gondolom mert ketten ültek a kocsiban a "forgatáson".
Odafigyelnek a súlyokra, ilyen 750 kg szárazon a gti-jük.
Volt nekem is 1.3- om, (visszasírom, lehet vissza is veszem) sokat lógtam a "ssgti" forumon.Ott olvastam róluk.
Csak azért linkeltem, hogy nem szabad lenézni se a tipust se a márkát.

robian 2011.09.14. 02:26:49

a vino vs. bianchi menet az priceless.
ha arról nem lesz záros határidőn belül videó, akkor nagyon boldogtalan leszek.
A boneville póz nekem másra hajaz... trotty :)
Amúgy technikailag kérdezem: hogy vitted ki a robogót és a kocsit egyszerre? (nyilván valaki kivitte az egyiket)
De ha bevágtad a csomiba az + pont.
Ha így lenne, akkor a TC harmadik, (örökké tartó) szériájában már nem hullába kell számolni a csomagtartóméretet, hanem vinóban.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.14. 07:03:25

@Csirkésfiú: Nem tűnik egy nagy számnak.... 16-tól meg igencsak elfárad. Onnan a széria 1.6 BMW is jobban gyorsul.

s_bernie 2011.09.14. 08:53:09

@ommm: Örömmel, csak szóljatok :) Még oda is adom 1 körre, természetesen a viszonosság alapelveinek szem előtt tartásával (még úgy sem vezettem se T5-öst, sem V8-as őstulokot)

traxx 2011.09.14. 09:52:25

" ...1298 köbcentivel tudok 16,2-16,4-et,..."

Gondolom nem gond, ha a srácok belepakolnak még úgy 6-700 kilót cementeszsákokban :D

mallac 2011.09.14. 10:49:02

Ez az amerikai kocsi a legvagányabb megjelenésű az egész társulatban.

énjobbantudom:) 2011.09.14. 11:28:51

Akkor ezek szerint ott a "Lost" Baronsnál mégsem olyan nagy ászok ?!

adidigaga 2011.09.14. 14:31:42

@énjobbantudom:):
A velük kapcsolatos cikk utáni kommenteket figyelve ez már akkor sokaknak világossá vált! :-)
(nem véletlenül jöttek az érintettek egyből magyarázni a bizonyítványt :-p)

Egyébként meg akár lehetnek ők akármilyen jók,akkor is közhely, de gyakorlati életben igaz, hogy "jobb egy megbízható átlagos szakember, mint egy
megbízhatatlan zseni"...

Index Elek 2011.09.18. 19:32:58

A Cougar mikor lesz működőképes autó úgy igazából?

Most melyik műhely küzd vele?

Lesz majd poszt róla, hogy miként alakult a javítása?
süti beállítások módosítása