Gyönyörű gagyi, húszmillióért

  2011. szeptember 13. - ZáchDani Címkék: surf karma fisker frankfurt 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

A Fisker tökéletesen hekkelte meg a szomszédos Lotus sajtótájékoztatóját a Frankfurti Autószalon első perceiben. Amikor a britek rutinosan üvöltöző szpíkere éppen belemelegedett a More Lotus than ever szlogen ismételgetésébe, Fiskeréknél megszólalt az egyik autó riasztója. Ettől egy pillanatra megakadt a csajokkal és jól öltözött menedzserekkel telepakolt műsor, mert minden újságíró megfordult.

Mi ekkor már semmin sem lepődtünk meg, hiszen percekkel korábban fejeztük be a szörnyülködést a Karma utasterében. A képeken vagány gran turismo valójában közepes fércmű. Például ráfaragták a BMW Z8 hűtőmaszkját, melyet gyanúsan Mercedes SLS jellegű első fényszórókkal fejeltek meg, de más részleteken sem agyaltak túl sokat. Nem lenne rossz ez így, de a Fiskereken közelről nagyon látszik, hogy kisipari méretekben nem mindenki űzi felsőfokon a lemezmegmunkálást. Az utasteret is hiába vonták be bőrrel, ha nem volt aki pontosan kiszabja és megvarrja a kárpitot.

A stand érdekessége az idei újdonság, a Surf volt. A Karma ötajtós változata ugyanazt az elektromos hajtásláncot használja, mint a limuzin, de ülései dönthetők. A beépített 260 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzinmotort csak a 175 kilowatt teljesítményű generátorhoz kapcsolták, a hátsó kereket hajtó villanymotorok 20 kWh-s lítium-ion-foszfát akkumulátorról nyerik az energiát.

A Surf hajtási módjai közül a Sport hozza ki a legtöbbet az autóból. Ilyenkor 1330 newtonméter forgatónyomatékot produkál a rendszer, ami körülbelül 5,9-6,0 másodperces százas sprintre elegendő, a végsebesség pedig kétszáz körüli. Ha csak az akkumulátorokat használjuk, 8 másodperces gyorsulásra számíthatunk, és a csúcstempó is szolid, mindössze 159 kilométer óránként. Ha nem engedjük bekapcsolni a benzinmotort, nagyjából 80 kilométeres hatótávolságra képes a Fisker Surf, míg vegyes üzemben 483 kilométert tehetünk meg, de ilyenkor azért kell neki 35 liter benzin is. Nem rossz értékek, persze ez el is várható egy autótól, ami közelről egyáltalán nem finom kidolgozású, középkonzolján a kilencvenes évek olcsó szórakoztató elektronikai cikkeinek kapcsolóit viseli, mégis elkérnek érte tizennyolc-húszmillió forintnyi eurót.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr223223885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.09.13. 19:16:57

Nem szép, de viszont van benne valami visszataszító...

kultúrpesszimista 2011.09.13. 19:59:12

Nekem tetszik. Egyedi autó, semmihez sem hasonlítható (leszámítva távolról az új Ferrari shooting brake-et). Megnézném élőben is.

T4KK 2011.09.13. 20:21:58

Szerintem ez bukta lesz.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.09.13. 20:38:42

Olyan, mint amikor az ember egy halalos balesetet lat
Fekszik a veres hulla a foldon, az illendoseg azt kivanja, hogy ne bamuljuk mar meg azt a veres cafatot, elforditja a fejet az ember, de azert a szeme sarkabol jol megnezi a hullat es borzong egy jot.
Majd haza megy es jol kiszinezve az esetet elmeseli a csaladnak, hogy mit latott.

Gomulka Béla 2011.09.13. 20:49:03

Igazatok van. Én ezentúl is inkább az Opel Insignificantiát nézegetem. Az ollyan szép lett!
(Jézusom!)

V12 Power 2011.09.13. 23:26:45

Én nem értem a felháborodást. Egy fostenger, 2személyes, rusnya, műanyag, hasznavehetetlen elektroautó ennek több mint a negyedébe kerül. Most akkor mit várunk 20 milláért? Elektromos Veyront? Ez egy kifejezetten látványos és mégis - ha hihetünk a gyárnak - használható autó, ami 20 milláért a konkurenciát elnézve ingyen van. Sőt, azt mondanám, inkább túl szép, hogy igaz legyen. Azért az ordító gagyi képről is feltűnne, gondolom.

Virago_1000 2011.09.14. 00:06:19

Egyszeruen elkepeszto, hogy milyen gyonyoru, a kombi foleg. Az autok MV agustaja, ha csak a kulso formakat nezzuk.
Muszerfal mar kevesbe modern, de meg elmegy, sokkal jobb, mint az uj Focus, vagy kia, vagy Insignia undormanya.

- Capri - 2011.09.14. 03:43:21

@V12 Power: egyet kell, hogy értsek.

Pass 2011.09.14. 08:45:06

kultúrpesszimista: Gondolom Zách Daninak ilyen Aston Martin shooting break-je van azért fikázza a Fisker Karmát....

igyszeretlek 2011.09.14. 09:03:08

@V12 Power: Én is ezt mondanám.
A cikkíró jobb lenne, ha valami mással foglalkozna.

Schütii 2011.09.14. 09:15:14

Legyen 30 millió, de akkor tényleg legyen szép a bőrözés, meg ne tudjam az ujjam betenni a hátsó lámpa melletti rés(ek)be.

Schütii 2011.09.14. 09:18:25

Egyébként így van egy kis Bristol-os bája az autónak (kisszériás kézi gyártás)...

megint 2011.09.14. 12:17:04

Én inkább hiszek annak aki élőben látta közelről, belül is, mint aki innen a fórumról megmondja, hogy nem is olyan gagyi.

igyszeretlek 2011.09.14. 13:04:34

@Schütii: Szerintem nincs ott rés, csak a fotósnak "sikerült" úgy fotózni, hogy úgy tűnjön.
E szerint a fotó szerint már 2008-ban sem volt rés:
robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2008/08/fisker-karma-11.jpg
Szerintem valamiért a srácok berágtak erre az autóra. Talán rájuk szóltak, amikor a belső tér minőségét tesztelték. :)
Azért élőben én is bevizsgálnám szívesen.

RealMan 2011.09.14. 13:16:10

Szeretném ha mindenki megjegyezné - ez hybrid és leszarom azt, ha valaki csak kiegészítő akkutöltő motorról ír..ez NEM elektromos autó..az elektromos autó 100% elektromos hajtású és elektromos hálózatról töltődik az akkuja..ez egy fos hybrid

igyszeretlek 2011.09.14. 13:39:08

Érdekes, hogy egy egy ilyen gyenge minőségű iromány hogy megvezeti az olvasókat.
Egyébként a kocsit egy olyan gyárban gyártják, ahol eddig 227890 Porsche-t gyártottak le. Szóval nem a pajtában hegesztik:
www.valmet-automotive.com/automotive/cms.nsf/pages/CC53F084D645F9ABC22576C4005E48AA?opendocument
Csak azért gondoltam ezt megemlíteni, mert itt (Finnország) pont tegnap jelent meg egy cikk a gyárról: yle.fi/uutiset/news/2011/07/new_hybrids_test_drives_turn_heads_2708322.html
süti beállítások módosítása