Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?

  2011. szeptember 07. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

soktrafipax

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd gyorsan menni?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr643206614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szgy 2011.09.07. 16:05:32

@TD33: "a nagy magyar valóság az az barátom, hogy egy átlag embernek kurva húzósak ezek a bírságok amik nálunk vannak a fizetésekhez mérten"

ja, ezt hívják úgy hogy visszatartó erő.

több mint elmúltnyócéve volt már mikor az akkori kollegáim megállapították hogy tudják hogy csak alig valamire büntethetik meg őket ha pl. 130 helyett 150-el mennek, és nyugodtan mentek ahogy kedvük tartotta.

persze a mai eljárás kicsit embertelennek tűnik, főleg hogy a nemzeti AVH hajtja be és viheti a kocsit vagy akár a házat is.

szgy 2011.09.07. 16:07:17

@autokatalog: bocs, azt kifelejtettem hogy én is gyalog voltam és szó szerint értve nem térdig érő, de közel 10 centis sár volt. elvárták hogy menjek bele, csak azért hogy egymás mellett tolhassák a gyerekkocsit.

TD33 2011.09.07. 16:08:33

@szgy: Így van, de hiába visszatartó erő, bárki bármikor belerohanhat egy 40-es korlátozó táblába 60-al, akkor is megmérnek, és ha már megmértek, akkor még ha csak 10 rugót is spórolhatsz a bírságon okosban, akkor ezer %, hogy azt az utat választod, mert rohadt fos az élet színvonal kis hazánkban.

Never ending dead 2011.09.07. 16:14:42

Ez a cikk ... elalvás előtt ha összevissza jár az agya a szerzőnek, van olyan kütyüje, ami ezt kiposztolja?

"hmm, ha piros lenne az ég ... hát igen, érdekes volna, e ha zöld, az is"

Ismét óriási információhalmazt kaptunk, köszönjük. :p

szgy 2011.09.07. 16:17:15

@TD33: ezért k*rva nagy f*szság a sárgán áthaladást 30 helyett 100 ezerrel büntetni. nem tudom mi indokolhatta hogy ennek a "különösen veszélyes" mutatványnak a büntetését több mint háromszorosára emelték. persze nem lenne annyira felháborító ha lenne valami előjelzés, pl. villanna a zöld váltás előtt vagy visszaszámolna a lámpa mint pl. Miskolcon.

szgy 2011.09.07. 16:23:51

nem aggódok amiatt hogy nem lesz miből pótolni a büntetésekből kieső pénzt. majd pl. felemelik a jövedéki adót, az autópályadíjakat (már tervezik), a reg.adót, a luxusadót leviszik 50 lóerőre, bevezetik a dugódíjat mindenhol. ha nem járnak autóval az emberek akkor a bringákra is kitalálnak majd hasonló szabályokat, nehogy már ingyen koptassák az utakat.

így majd talán lesz annyi plusz pénz amiből építhetnek még egy km autópályát az európai árak sokszorosáért.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 16:23:52

@autokatalog: Megölném a patkány csoró biciklizős buzikat,úgy gyülölöm Őket mint a szart! Én vállalom,a legtöbbre rárántom a kormányt,hogy takarodjon az útról!! Sajnálom

873ujr3rk 2011.09.07. 16:24:08

"Igen ám, de ha már most így tele a gatyánk, mi lesz, ha még jobban szorul a hurok? Mindenkinek világos, hogy egy kis anyagi ráfordítással pikk-pakk meg lehetne szüntetni, de legalábbis minimálisra csökkenteni a gyorshajtók számát. Fix sebességmérőket raknának a kritikus utak mellé, megsokszoroznák a traffipaxos autók számát, és lenne itt olyan rend meg fegyelem, amilyet még nem látott az ország.

És akkor jönne a nagy pofára esés, hiszen a befektetés egyáltalán nem térülne meg, ugyanis mindenki kénytelen lenne betartani a szabályokat, ezért az állam és a rendőrség elesne a közlekedési bírságokból származó bevételtől."

pedig igazán jó lenne végre elkezdeni közeledni a rendhez.
a közlekedés remek lehetőség lenne a folyamat elindítására, esetleg szépen lassan átterjedne a hétköznapokra is. mittudomén kérnénk számlát, nem dolgoz(tat)nánk feketén, adót fizetnénk ilyesmik. jó tudom akkor elhagynánk a balkánt de szerintem megérné.

szgy 2011.09.07. 16:57:54

@873ujr3rk: "És akkor jönne a nagy pofára esés, hiszen a befektetés egyáltalán nem térülne meg"

dehogynem, ha egy (vagy több) adófizető életben marad vagy munkaképes marad az nem jelentéktelen bevétel az államnak.

bda 2011.09.07. 16:59:20

Nem hiszek a statisztikáknak. Ha csökkent is a balesetek száma szerintem ez a rekord magasságú üzemanyagáraknak is köszönhető, nem csak a trafiknak.
Amúgy meg azt mondom tanítsák meg az embereket vezetni, és továbbképzésekre kötelezni az autósokat.
Azért az vicces, hogy a keleti csodák autóival 60-nal lehetett menni lakott terülten belül, ma a modern autókkal meg 50-el.

anyadhogyvan? 2011.09.07. 17:07:02

Svàjcba keveredtem,ez csak azért érdekes,mert itt betartjàk a szabàlyokat.
Több mint fél év alatt,megszoktam ,megszerettem,hogy nincs anyàzàs,nem kell ugy érezzem vezetés közben,hogy tulélö jàtékot jàtszom.
A büntetésekröl meg van egy lista ,ki lehet szàmolni,ha sietni kell mennyire fog fàjni.
Autopàlyàn,vàrosban kb. plussz 20km/h-ig pénzbüntetés,e felett pénz+jogositvàny bevonàs jön,különbözö idötartamra.
A multkor 62-vel mentem véletlenül fix. kamera elött 50 helyett
+5km/h még ingyen volt,a többiért jött a büntetés.
Egy életre megjegyeztem,hol van az a kamera.

zootyo 2011.09.07. 17:07:14

"tök egyszerűen meg lehetne oldani a problémát: minden autóba tennénk egy leplombált rendőrségi GPS jeladót, ami egy központi komputernek küldené az adatokat, melyeket a számítógép – mely pontosan tudja, hol milyen sebességkorlátozás van érvényben – kielemezne és automatikusan küldözgetné a csekkeket"

Na ez lenne a legjobb, mert tuti ki lehetne rá találni valami hack-et... :-D

tonalcar 2011.09.07. 17:14:47

@Stella Gemella: kérlek olvasd el (általánosítás helyett) az előző kommentjeimet. Egyirányú utca baloldali járdáján támasztom a vázat, az egyes Focusal szabálytalanul állna föl a fószer és beszól egy ilyen "csóró bringáddal állj arrébb" dumát. Föl kellett világosítanom, hogy a két kerék súlyosan veri a járgánya értékét.

zuulululu 2011.09.07. 17:20:53

@Roltii: Engem persze h zavarna!
Szeretek odalepni ha lehet, szeretek vezetni, szeretem az autokat, a sebesseget.

Persze vigyazok a tobbiekre es magamra, de ha a korulmenyek engedik (pl: hajnal 2-kor, szinte tok ures autopalyan), nem fogok totymorogni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 17:21:29

megint fel kell futtatni a nézettséget egy semmitmondó cikkel.

zuulululu 2011.09.07. 17:22:09

@anyadhogyvan?: "Több mint fél év alatt,megszoktam ,megszerettem,hogy nincs anyàzàs,nem kell ugy érezzem vezetés közben,hogy tulélö jàtékot jàtszom."

Neked (+minden kifeheredo ujjal kormanyt szorito _rettegonek_) a BKV ajanlott!!
Csak ilyennel ne talalkozzak az uton...

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.09.07. 17:35:05

@Fantozzi.ie: na,mostmár mindenki tudja,hogyte írországban élsz,megnyugodhatsz!!

anyadhogyvan? 2011.09.07. 17:36:03

@zuulululu: több mint husz éve vezetek minden nap,nem rettegek a vezetéstöl,hanem a hobbim.
Csak annyi a különbség,hogy belàtom,a kreszszabàlyok arra valok,hogy ne legyen anarchia az utakon.
Nem csak ugy lehet élvezni a vezetést,ha folyamatosan padlogàzzal közlekedem,és minden szabàlyt felrugva,letolok mindenkit az utrol.
Probàld ki

mement 2011.09.07. 17:36:27

En azert eltudnam viselni ezt a fegyelmezett kozuti utopiat akarmilyen draga is.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.09.07. 17:48:18

@anyadhogyvan?: fúútényleg?svájcban??!te gecimenőlehecc!

Specialized78 2011.09.07. 17:54:41

Tetszett a cikk.Na nem azért,mert valami új dolgot tudtam volna meg belőle,hanem mert olyan dologra világított rá,amit már régen én is peddzegettem,sőt beszélgettem is róla a barátaimnak.A cikk végén lévő pár mondat tisztán rávilágít arra,hogy már régen lehetne olyan GPS rendszert alkalmazni,amit senki nem tudhatna átverni és mint egy jó tachográf,folyamatosan mutatná,hogy ki hol mennyivel megy.Nyilván nem akarja a rendszer,vagy csak még nem értünk el idáig és csak idő kérdése.Ebből az következik,hogy figyelnek bennünket igaz?Igen.Sokaknak nem tetszik ez.Ne figyeljenek bennünket kamerák,mert hova lesz akkor a személyiségi jog?Így meg betörnek lakásunkba,100 forintért megvernek,idősebbeket rossz esetben leszúrják.Sokkal jobban szeretnék egy olyan világban élni,ahol rend,biztonság van.És ha ennek az az ára,hogy sok helyen kamera és ellenőrző rendszer van,akkor azt gondolom,meg kell csinálni.És nem kell hülyeséget tenni.Mert akkor senkinek semmi baja nem lesz.Még egy gondolat és befejezem...18 éve van jogosítványom.Egyszer büntettek meg gyorshajtásért,az 5000Ft volt.Kb 250.000 levezetett Km van mögöttem és nem a vasárnapi vezető típus vagyok.Miért is kevés autópályán a 150?-Városban a 60?Autóút 125?Mert ha valaki GPS szerint megy ennyivel/óra szerint többel is mehet.../akkor nem fog a feje fájni.Csak sajnos kevesen vezetnek körültekintően és okosan.

seniman 2011.09.07. 17:55:26

Ki fog tejelni,ha senki nem lépi túl a sebességhatárt?Pffffffff........
-Jajj,kedves uram ez az eü-csomag lejárt...
-Kevés a gumi profilmélysége.....
-Van műbizonylat az alupedálokról?(természetesen gyári sportkivitel esetében is,sőt főleg ott...)
Adjak még ötleteket?Találnak ezek okot a lehúzásra,nem kell félteni őket....

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 18:00:03

@tonalcar: Milyen biciklid van? KTM,PORSCHE,PEUGEOT??

STi 2011.09.07. 18:00:54

Szerintem kamerás civil autókra lenne szüksége a zsaruknak. Nem a lendületesen, de normálisan autózókat kéne bántani, hanem a tahókat. Hollandiában ez elég jól működik. Van is belőle TV műsor. Wegmisbruikers.

www.youtube.com/watch?v=v1onNNGtGgI

anyadhogyvan? 2011.09.07. 18:02:51

@mifolyikittgyöngyösön??: Fuuuuuuuu,tényleg gecimenö vagyok,neked ez ,miért fàj?

zuulululu 2011.09.07. 18:12:53

@anyadhogyvan?:
"Nem csak ugy lehet élvezni a vezetést,ha folyamatosan padlogàzzal közlekedem,és minden szabàlyt felrugva,letolok mindenkit az utrol.
Probàld ki "

Birom az ilyen ervelest!
-Szerintem a -20 fok hideg.
-Akkor eljel 45 fokban, es fojjel meg!

Erted mire celzok?

"minden szabàlyt felrugva" es "mindig minden szabàlyt betarva" kozott szted nincs atmenet?

amenta 2011.09.07. 18:19:46

@Vad.Korte: A traffipax info az hol mutat valamit, hol nem, és az hogy oda mi van írva, még nem jelenti azt hogy csak és kizárólag ott mérhetnek.

Igen, a szabályok azért vannak hogy betartsák őket, csak magyarországon nem, itt nagyon sok szabály azért van hogy lehúzhassanak még1 bőrt a parasztról, vagy pedig nagyon sokat úgy alkalmaznak hogy még egy bőrt lehúzhassanak rólunk. Aki az ellenkezőjét állítja, az vagy hülye, vagy az ő zsebébe is csak folyik befelé a pénz. (ne vedd személyeskedésnek)

amenta 2011.09.07. 18:22:58

@phrascarica: Meg kell kérdezni néhány baleseti szakértőt....

Sokkal több baleset adódik abból, hogy nem adják meg az elsőbbséget, idióta helyeken előznek, mint abból, hogy autópályán 130 helyett megyek 180-al, vagy jó minőségű 4 sávos főúton, ahol a sávok szalagkorláttal vannak elválasztva, megyek 130-al.

Nem tudom te mennyit közlekedsz, de nekem naponta kell fékezzek, kikerüljek idiótákat, mert kihajtanak elém, nem figyelnek, bénák mit tudom én.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.09.07. 18:24:48

@anyadhogyvan?: nem,nekem egyáltalán nem fáj,csak nem értem,felnőtt emberek együgyű módon,dicsexenek mint a hülyegyerekek,és ilyen demagóg ,semmitmondó dumát levernek,aminek semmi mondanivalója nincs,csak arra való,hoy mindenki tudja,te bizony svájcban élsz.én is ott élek,és akkor mi a fasz?

amenta 2011.09.07. 18:25:04

@losgauchos: Erre inkább nem mondanék semmit...

amenta 2011.09.07. 18:26:35

@losgauchos: Azok a statisztikák, amik nyilvánosak, azok kb annyira reálisak amilyen zöld az ég...

laci_52 2011.09.07. 18:52:34

A címbeli feltételezés már eleve nem igaz: csak ki kell menni bárhol a forgalomba, máris láthatunk manapság is rengeteg agresszív, száguldozó vadállatot. Vagyis nagyon sokan nem tartják be a szabályokat, tehát még jó ideig lesz, aki tejeljen. Meg is érdemli mind, akit elkapnak és megbüntetnek.

jelentéktelen alak 2011.09.07. 18:57:00

Jó a cikk!

Én mindig is azt vallottam, hogy az szegjen szabályt, aki úgy érzi, hogy nem eléggé támogatja az államot és szeretne még fizetni!
Én nem sorolom magam ide, így igyekszem szabályosan közlekedni.

Már csak azt nem értem, hogy akkor mi a baj! Miért gond, ha dolgozik a rendőr? mindenkinek szabad választása, hogy mennyire nyomja a pedált...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 19:01:06

@amenta: ha betartanád a sebességet nem kéne fékezned,ki számít arra hogy egy autó 180 al jön?
Én simán kimegyek a 3,5t TGK-mmal előzni ha nem tetszik gyere nekem ,vagyis a vonohorgomnak :-))

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 19:03:47

@Gyurma73: Jó ez így ok! De azért vannak olyan emberek olyan autókkal,hogy amíg te kimennél előzni már rég elötted van. Ilyen vagyok én is:-))

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.07. 19:06:06

@ifrance: (2011.09.07. 10:24:16)
Ezt értem. Azt viszont nem, hogy ha valóban a _megelőzés és _nem a pénzbeszedés_ a cél, akkor miért nem úgy mérnek, hogy beállnak jól látható helyre és mellettük elhaladókat _hátulról_ mérik?

szpsz 2011.09.07. 19:07:06

Ki nem szarja le, hogy miből lesz lóvéjuk? Elvileg a büntetés az a jó útra térítés lenne, nem a pénzkeresés. Ha bárki is pótdíj vagy bírságbevételre alapoz, az elég balga. Az így beszedett lóvé az egy plussz, de nem alaptétel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 19:11:04

Előbb utóbb elérjük Ausztriát.Ott miért nem mertek száguldozni nagyarcuak??
Ja hogy ott nem tudsz elmenekülni az autópályás Porsche elől??
faszé nem veszel jobb kocsit???

tonalcar 2011.09.07. 19:11:28

@Stella Gemella: az esetnél a carbon Bianchi Oltre volt alattam, ami az országúti, nem a városi bringám. A városi egy 78'-as, akkori csúcs Vitus csőből épült KTM.

anyadhogyvan? 2011.09.07. 19:13:49

@mifolyikittgyöngyösön??:A "te gecimenőlehecc!"a demagog?
a te bejegyzéseid,valoban tartalmasak,sokatmondoak,tanulsàgosak,figyelemfelkeltöek,érdekesek és még sorolhatnàm.
Jajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!mifolyikittgyöngyösön?? 2011.09.07. 17:35:05
@Fantozzi.ie: na,mostmár mindenki tudja,hogyte írországban élsz,megnyugodhatsz!!
Ime egy màsik gyöngyszem!

@tonalcar: és temi a f@szt önkéntesrendőrködsz,és osztogatsz tockost,parasztfiú?!

És még egy!!!!!!!!!!!!!!!!
nem az igazi ez a cikk..:(
nem ad alkalmat a külfődimagyaroknak,hogy virtuálisan ledugják az ujjukat a torkukon és hánnyanak,hogy "otthondeszardehugydefosbezzegittaztándenemúgyvanéstimicsodalúzerekvattokmígénakirály"..

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.09.07. 19:20:16

@anyadhogyvan?: rendben igazad van!te nyertél,megveregetheted a vállad!
ketdjünk új lappal!
te tényleg svájcban lax?Deejóó!fantasztikus!
szevasz.

szpsz 2011.09.07. 19:24:56

@Gyurma73: :)
Eszembe juttattad a Cobra 11 rendőr Porschéit. (amúgy hogy vagy Uram?):)

rregisterr 2011.09.07. 19:26:06

"hezen vitatkozhatnánk arról, hogy a karhatalom szigora nem a mi érdekeinket szolgálja"

Komolyan? Na ne....

Mindenesetre, ha ez a túlbuzgóság folytatódik, előbb utóbb mindenki megutálja az egész autózás dolgot. És akkor becsukhat a Totalcar is.

Harcosabban kéne az útonállás ellen, urak...

jelentéktelen alak 2011.09.07. 19:27:55

@kamionmentés: Szerintem meg ha megelőzés a cél akkor rejtve kell mérni és nem láthatóan.

A megelőzés nem arról szól, hogy megelőzzék a büntetést és nem is arról, hogy ott ahol mérnek ne menjen senki gyorsan. A megelőzés célja, hogy sehol, semmilyen szabálytalanságot ne kövessen el senki.
Ezt soha nem lehet elérni, de a leginkább megközelíteni a célt akkor lehet, ha nem tudod, hogy hol fognak lefülelni, de nagyobb esélye a lebukásnak, mint a megúszásnak.

Vagyis nem jól látható helyen kell ellenőrizniük, hanem elbújva, rejtve.
De amivel még kevésbé értek egyet, hogy a sebesség mérésen kívül mással nem is foglalkoznak.

Hallott már olyat valaki, hogy a jobbra tartás elmulasztása miatt (indokolatlan belső sáv használat) megbüntettek valakit? Kapott már valaki büntetést az indexelés elmulasztása miatt? sorolhatnám a bosszantóbbnál bosszantóbb és/vagy veszélyes szabálysértéseket, amik felett jellemzően elsiklik az ellenőrzés. Pedig ezekre is legalább annyira oda kellene figyelni, mint a gyorshajtásra! -szerintem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.07. 19:48:55

Sokaknak fáj hogy megvette a gyors kocsit és nem tudja kihasználni.Ha sok pénzed van inkább jachtot vegyél az többet fogyaszt.

DestinyClassSpaceShip 2011.09.07. 19:58:11

"Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd gyorsan menni?"

Kevesebb halál. Legyen minden méteren kamera.

Aki ellenzi az meg írja meg ide:

hulyevagy@trollolo.lo

amenta 2011.09.07. 19:58:45

@Gyurma73: Látom megint át ment a lényeg... pedig mindíg megfogadom hogy nem írok be...

Mercedes E 280 CDI 2011.09.07. 20:06:57

@Gyurma73: De jó lenne egy yacht......csak ne kelljen tankolni

szgy 2011.09.07. 20:25:49

@Specialized78: "hogy már régen lehetne olyan GPS rendszert alkalmazni,amit senki nem tudhatna átverni és mint egy jó tachográf,folyamatosan mutatná,hogy ki hol mennyivel megy."

ez elég súlyos személyiségi jogi és adatvédelmi problémákat vet fel. talán egy diktatúrában "jogszerűen" meg lehetne csinálni.

szgy 2011.09.07. 20:28:12

@jelentéktelen alak: "Kapott már valaki büntetést az indexelés elmulasztása miatt?"

a zala megyei rendőrkapitány kapott. aztán még a rendszámot is levették a kocsijáról a szabálytalan fóliázás miatt.

szgy 2011.09.07. 20:35:11

@zuulululu: "Neked (+minden kifeheredo ujjal kormanyt szorito _rettegonek_) a BKV ajanlott!!"

szerintem soha nem jártál még külföldön autóval, akkor értenéd miről beszél és nem ilyen végletekbe nyúló általánosításokkal jönnél.

vrx 2011.09.07. 20:35:18

Egyetértek azzal,hogy a gyorshajtókat,agresszív vezetőket ki kell szűrni és elrettentően büntetni.Sőt az ittas sofőröknek nem is adnám vissza soha többé a jogosítványát.Ez az én magánvéleményem.De had világítsak rá a következő igazságtalanságra is: A szabálytalanul közlekedő megbüntethető keményen,és egyszerűen,hiszen szembe megy a trafipaxal,a rendőrnek meg nincs más dolga mint állni mint egy fa..
De mire képesek a rend éber őrei akkor ha mondjuk valaki megpattintja az autódat,betör a lakásodba stb?
Sőt mi a helyzet akkor ha mindezt egy dakaota követi el ellened?
Na akkor kit is szolgálunk és védünk?

landcruisör 2011.09.07. 20:36:09

nincs jövője ennek a túlzott sebesség betartatásnak. ha mindenki ugyanannyival megy mindenhol, mindenki megáll már a sárgánál, akkor minek egyáltalán a privát tulajdonú jármű? ez ugyanolyan mintha a tömegközlekedési eszközöket 2-3-4 fős kabinokra osztjuk, kényelmesebb üléseket teszünk bele meg fülkénként egy külön szabályozható CD-s rádiót

szgy 2011.09.07. 20:40:26

@STi: "Szerintem kamerás civil autókra lenne szüksége a zsaruknak. Nem a lendületesen, de normálisan autózókat kéne bántani, hanem a tahókat."

ma láttam egyet, egy kis falu táblájának közelében állt egy helyben. bizonyára a tahókat vadászta.

egyébként Svájcban keményen nyomatják, néhány hónapja hallottam hogy olyan kamerás ellenőrző rendszert fejlesztenek ami 17 féle szabálysértést tud észrevenni, még azt is ha egy gyalogosnak nem adják meg az elsőbbséget.

lwcolors 2011.09.07. 20:42:38

Azoknak, akik úgy gondolják, hogy nálunk értelmes dolgok vannak:
két éve Bük és a szomszédos falu között építettek kerékpárutat. Nem az úton, nem mellette, hanem az úttól 20-30 méterre. Több mint egy évig ki volt táblázva ez a szakasz(30-40-es táblákkal), benne egy teljes téllel, mikor 5 hónapig egyáltalán nem dolgoztak rajta. Persze radaros civil autó volt elbújva a bokrok ill. a munkagépek közt, sokszor.
Mi ez, ha nem pénzbeszedés és az autósok szivatása?
Érdekes, mióta átadták, nincs korlát, nem volt radar...
Sokszor járok külföldön, de ott ilyen nincs, sőt zsákot húznak a korlátozó táblákra (vagy befordítják) éjjel és hétvégén, mikor nem dolgoznak.

lwcolors 2011.09.07. 20:52:45

Másik: egy haverom, üzletkötő, munkájából adódóan sokat vezet, személyautót és kistehert is.
Stílusa: ha korlátozás van, pontosan betartja, minél értelmetlenebb, annál jobban vigyázva. Lakott területen belül is vigyáz, plusz autópályán a telepített radaroknál.
Lakott területen kívül meg amennyit megy a kocsi, ha kétszázat, akkor annyival megy (valahol be kell hozni az értelmetlen tökölést meg a normális úthálózat hiányát).
SOHA nem büntették meg.

Anettka Lovagja 2011.09.07. 21:07:55

@szgy: Kíváncsi vagyok, azok a rendorok rendorok-e még.

butschq 2011.09.07. 21:08:24

engem megbüntetnek azért, ha a faluban 30-al, 4 lehúzott ablakkal, dübörgő zenével krúzolok. És akkor is, ha százzal tolom, mint állat. Hol itt az igazság?
:)

Anettka Lovagja 2011.09.07. 21:12:39

@Fantozzi.ie: Mert orulnek a rendorok, hogy megy a forgalom. Mellesleg az M25-on kamerák vannak,méghozzá automatikusan variálható sebességgel. Tehát, ha 40-es sebességkorlátozast vezérelnek ki a táblára, a trafi is 43-nál fényképez 73 helyett.

Tetű 2011.09.07. 21:29:42

Az én véleményem az, hogy mivel a szabályok betarthatatlanok (már csak veszélyességük miatt is), így a rendőrségnek /(párt)államnak/ örök bevételforrást biztosítanak a KRESZ hibái illetve a KRESZ-szel való visszaélések.
Amíg a biztonság háttérbe szorul (buta szabályok), és a pénzbehajtás az első (értelmetlen és pofátlan helyeken mérések), addig a közlekedést illetően sok javulásra ne számítsunk.

2011.09.07. 21:40:17

Az ember már lassan nem is a közlekedésre figyel, hanem a lehetséges ellenőrzés helyszíneire. Én pl. egyfolytában vizslázok többszáz méterrel előre, hogy van-e lehetséges helyszín a megbújt ellenőrzésre. Eddig bevált :)! Annyira rákaptak a gyorshajtásra, meg hogy a balesetek így meg úgy... Talán, ha 100 balesetből 1 ami ennek tudható be és mégis mindig csak azt az egyet emelik ki. Meg a téli gumi hiánya és hasonló nyugat flancoló ostobaságok.

Tetű 2011.09.07. 21:49:50

A gyorshajtásnál sokkalta veszélyesebb dolgok fordulnak elő a közlekedésben, előbb azokkal kellene foglalkozni a törvényalkotóknak, illetve a -betartatóknak.
Mint pl.: esőben is lámpa nélkül (amivel jelzi is az illető a csúcsbunkóságot); sávváltás után(!) index (hatalmas divat); vagy egyszerűen csak irányjelző használatának mellőzése (nehogy már meg kelljen mozdítani valamelyik ujjunkat); oldalra, tükörbe nem nézés; sárgánál megállás; indokolatlan lassan haladás, sor feltartása, belső sávból balra kanyarodás, külsőből jobbra, stb...

Tetű 2011.09.07. 21:51:33

természetesen belsőből jobbra, külsőből balra...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.09.07. 22:03:40

@jelentéktelen alak:
Vajon akkor a világ nyugatabbik felén miért tesznek ki sok helyre rendőrautó imitáló táblákat?
A cél ott az, hogy adott szakaszon az autós lassítson.

Rocso Cafe 2011.09.07. 22:17:48

Ez az út vezet a scifi filmekben látható automata által vezetett, hang nélkül suhogó elegáns minimalista stílusban készült, szappantartókig, ahol már nem az út a fontos hanem a megérkezés.
A követési távolságot még nem is mérik. Egyik ismerősöm németországban 200 euro büntetés mellet 1 hónap jogosítványelvonást kapott ezért. Pedig az elmondása szerint autópályán az őt megelőző autó sorolt be elé. Pont peszívta az automatát.

leitomi 2011.09.07. 22:18:42

@BOSCHtechnikus:
Azé hagytam ki mert nem "rímeltek", de Te mint gépészetben járatos Ember válaszold meg lécci ezt a sárga lámpás kérdést:
Ezt a sárgán átmegyek vagy nem témát boncolgassuk egy kicsit: mi az a megfelelő távolság amin még meg tudok állni, emlékeim szerint a féktávolság 50 es sebességnél olyan 15 m körül van ez kb 3 kocsihossz. Egy esetleges vitánál az ekkora távolságban levő tereptárgyat ki és hogyan fogja beazonosítani? Vagy pld a balra kanyarodás esete: addig ne hajtsak be a kereszteződésbe amíg nem fogok tudni balra fordulni. Erre adjatok ötleteket.

Merida001 2011.09.07. 23:05:43

Valahol már ott tartunk, hogy az ember be van fenyítve teljesen ha kiteszi a lábát az utcára...szinte mind 1, hogy mivel (bringa, autó, gyalog, motor)...veszélyben van. Túl feszített szabályrendszerek, horror büntetések...zéró tolerancia. És mind ezt be is tartattják velünk lépten nyomon...csak a büntetés, a lehúzás...ez az ami ma megy hivatalosan. Egy élmény az élet így!

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:15:57

Nagyon helyes. Mérjenek mindenhol ahol csak lehet. A magyarok vezetnek Európában a legidiótábban. A karambolok fő oka meg a gyorshajtás. Tiszta sor, persze indokolatlan korlátozó táblák és sebességkorlátok nem kellenek, bizonyos szakaszokon 160ra lehetne emelni a sztrádasebességet, de akkor vagy kamionforgalom ne legyen a sztrádán, vagy csak a 3 sávos részeken legyen a 160.

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:19:03

@Rocso Cafe: Hát ilyen biztos nem volt ahogy előadtad. Minden sebességnél más követési távolság kell. Ha valaki seggre mászik, az itthon is nagy paraszt, csak nem büntetik.

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:23:33

@Tetű: Nem, tökmind1 mi fordul elő a közlekedésben, a legkönnyebb statisztikajavítás a sebesség csökkentésével érhető el.

Példa: Szlovákiában 1,5 éve új rendőrfőkapitány van, EU átlag alá akarta szorítani a halálos baleseteket, 1 év alatt sikerült. Minden bokorban trafiztak egy ideig, menj át, lakott területen belül mindenki 50nel megy, pedig náluk nemrég a megengedett is 60 volt - mondjuk akkor is kevesebb volt a baleset mint Mo-n.

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:27:51

@hankopo: nincs jövője ennek a túlzott sebesség betartatásnak. ha mindenki ugyanannyival megy mindenhol, mindenki megáll már a sárgánál, akkor minek egyáltalán a privát tulajdonú jármű? ez ugyanolyan mintha a tömegközlekedési eszközöket 2-3-4 fős kabinokra osztjuk, kényelmesebb üléseket teszünk bele meg fülkénként egy külön szabályozható CD-s rádiót

Igen ez a cél, így a legbiztonságosabb és a legtakarékosabb. Ha több kell, menj a mezőre vagy bérelj pályát.

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:31:34

@szgy: "hogy már régen lehetne olyan GPS rendszert alkalmazni,amit senki nem tudhatna átverni és mint egy jó tachográf,folyamatosan mutatná,hogy ki hol mennyivel megy."

ez elég súlyos személyiségi jogi és adatvédelmi problémákat vet fel. talán egy diktatúrában "jogszerűen" meg lehetne csinálni. --- Túrót. Személyiségi jogai annak is vannak, aki szeretne megérkezni és betartja a játékszabályokat. És az ő joga előbbre való, mint a gyorshajtáshoz való jog.

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:39:59

@amenta: Azt is elmondanám, hogy ha 50ről meg 60ról fékezel szárazon, akkor ahol az 50es kocsi áll, ott a 60as még 25-30cal megy, ami egy dupla térdtöréshez bőven elég, de egy anyóka vagy gyerek meghalhat.

Vizen és havon ugyanez sokkal rosszabb. Persze ez is hazug statisztika, csak könnyen ellenőrizhető.

Larry Silverstein 2011.09.08. 01:48:03

@bda: Azért az vicces, hogy a keleti csodák autóival 60-nal lehetett menni lakott terülten belül, ma a modern autókkal meg 50-el.

---Ja és kb. tizedannyi autó volt ugyanarra az úthálózatra ami most van. Ez a nem vicces.

szgy 2011.09.08. 05:36:03

@Báthory: "Személyiségi jogai annak is vannak, aki szeretne megérkezni és betartja a játékszabályokat. És az ő joga előbbre való, mint a gyorshajtáshoz való jog."

egyáltalán nem a gyorshajtáshoz való jogról van szó hanem a totális ellenőrzésről. mit szólnál ha a minden mozgásodat nyilvántartó adatbázist az állam akármire hivatkozva (pl. elmúltnyócév, államadósság, stb.) egyszer csak elkezdené arra használni amire akarja. és végül mondjuk az adóhivatal kérdezné hogy mit, miért, hogy, kerestél akárhol, akármikor. ez elég keményen sértené az egyéni szabadságjogokat, ami nem azt jelenti hogy nem kell semmilyen szabályt sem betartani.

még az egyedi azonosítóhoz (személyi szám) kötött nyilvántartásokat is meg kellett szüntetni, pedig biztos lehetne baromi hatékonyan használni. pl. pillanatok alatt kiderülhetne ha valaki táppénzen van és közben mondjuk egy olasz sípályánál tankol.

szgy 2011.09.08. 06:23:09

@Specialized78: "Miért is kevés autópályán a 150?-Városban a 60?Autóút 125?Mert ha valaki GPS szerint megy ennyivel/óra szerint többel is mehet.../akkor nem fog a feje fájni.Csak sajnos kevesen vezetnek körültekintően és okosan."

meg azért mert egy adott sebesség fölött egyszerűen nincs idő a körültekintésre.
emellett a városi közlekedés egyéb résztvevőire nézve (gyalogos, biciklis, robogós) még az 50-60 is halálos lehet. még a legnagyobb sumaher :-) sem áll a fizika törvényei fölött.

szpsz 2011.09.08. 06:55:04

@vrx: Megmondjam? Augusztus elején Porsche találkozón voltam a haverokkal és konvojban autóztunk Fejér megyében. Egyik haverom előzésben volt, amikor az előzött (dakota) autós kivágott, mert előzni akarta az előtte menőt és a haverom Porschéjába belement az oldalával. Jogsi, kgfb nuku, szép barna bőrű gyerek, akinek akkor lett csak kisebb az arca, amikor egy rakat Porsche körbeállta a kocsiját és mi meg a gyereket. Én hívtam a sündőröket, akik nem akartak kijönni, mondván, hogy nincs sérülés, a járőr meg éppen kint van egy másik esetnél. De mi ragaszkodtunk hozzá, hogy megvárjuk, akár mikor is ér oda. De először leráztak volna, ha nem vagyunk erőszakosak. Ugyanakkor én állandóan egy valag rendőrt és rendőrautót látok mindenfelé, meg traffipaxolni van apparátus.
Erről ennyit.

Coyote82 2011.09.08. 07:03:38

Gyulavitéz, olvastad az 1984-et Orwelltől?
Hasonló jövőt vetítesz elénk :-)

Tudom, hogy ez még nem egy igazi rendőrállam, de az autómban már úgy érzem magam. Nem megyek állat módon, de mindig dinamikusan vezettem, tizenkét éve hibátlanul, évi 40000 km-t. 2010-ben kaptam az első csekket, azóta még 13-at, összesen 500000 Ft körül fizettem be.
Most már lassítottam - de a vezetés már kevésbé élvezetes.

szpsz 2011.09.08. 07:40:05

@Coyote82: És sajnálatosan a faszságokért megy a büntetés, nem a valóban veszélyes manőverekért. Régen én is repesztettem a pályán 240-250-ekkel (amikor gyér volt a forgalom), a lakott területen kívül is a 90 helyett a 110-120 elmegy, hisz autófüggő is a dolog. Egy olyan autó, ami 300-ra van kalibrálva fék és futómű tekintetében, az kétszáznál is jóval biztonságosabb, mint a 80-nal tötymörgő Lada vagy a 130-al suhanó régi Swift. De szép jogállamunk kitenyésztette az új állatfajt: a TÖTYMÖRGŐ-t. Akik 90 helyett 70-80-nal mennek, mert "abbú baj nem lehet", a városban az ötvenet meg sem közelítik. Köszönjük. (nem Rád értettem, mert egy dinamikus és gyakorlott vezető kihasználja legalább a kreszben foglalt maximumot)

Shadowbull 2011.09.08. 07:44:57

@Gyurma73: "Ott miért nem mertek száguldozni nagyarcuak??"

engem eddig 2x buntettek meg gyorshajtasert Ausztriaban. Teljesen barati osszegek voltak.

sb

komikus 2011.09.08. 08:07:32

Ha mindenki betartaná a szabályokat,akkor a rendőrök kénytelenek lennének a bűnözőkkel foglalkozni.Esetleg a trafik vételárát a magyar emberek kórházi ellátására költhetnék.(Hű,még leírni is rémes!)Vagy szextrafikat vetnének be a hálószobában, ha gyorsan mész el,estleg agytrafit,ha túl gyorsan gondolkozol és pl. átlátod ezt az orwelli rendszert.A következő forradalom kirobbantója majd az lesz,hogy tiltakozásul tízezrek hajtanak gyorsan, és a tömegbe lőnek?

Rocso Cafe 2011.09.08. 09:32:27

@Báthory: Azt én is utálom, hogy ha valaki túl közel követ, és ezért én sem szoktam a másikra ráfutni.
Vannak forgalim szituációk amikor előfordulhat, hogy a gép által, a sebességből meghatározot x méter követési távolság helyett x-1 métert tartsz.
Pl a korábban felvázolt esetben a az egyenletes sebeséggel haladó autót megelőzi egy gyorsabb aki a gép által kiszámolt követési távolságon belül sorol vissza a lasabb jármű elé. Aki várhatóan nem satu fékkel fogja helyreállítani a szükséges távolságot. Az ismerősöm szerencsétlenségére a besorolás helyszínén volt az ellenörzési pont.
A másik, szituáció az előzés. Gondolom te sem a lassú autó mögött 100 méterrel kezded meg a sávváltást és 100 méterrel utána fejezed, mert akkor túl sokáig tart az előzés.

Demidoux 2011.09.08. 11:05:50

Valaki mondta Svájcot, mint szabálybetartó helyet. Anglia hasonló. Mehetne mindenki, mint a barom, mert a vas megvan hozzá, de szerencsére az eszük is. És mindenki szépen, tartva a sebességhatárt közlekedik. Ott még a dugó is halad. Volt benne részem. :)

PolarBear68 2011.09.08. 12:39:18

Mindenki által utált állatfaj vagyok robogós :) DE ha egy tuskó autós a seggembe jön elég a féklámpát felvillantani és egyből tudja a követési távolságot :P
Rossz hír a taplóknak mindig van kamera nálam a sisakra van szerelve....

kewcheg 2011.09.08. 12:58:57

Engecsak az zavar, hogy a különböző szankciórendszerek nincsenek összhangban.Munkámból adódóan látom, hogy az először ittasan vezetőt a bíróság megb...ssza kb. 150-200ezer pénzbüntivel, és ha szerncséje van, kategóriára tiltják el egy évre.Ez egy bűncselekmény.
Beleszaladok a pirosba,váltás után egy mp.-cel, 300ezer , mégcsak nem is szabálysértés.
Mostanában már rendszeresen elzárják 3 napokra azt, aki a teszkóból lop egy üveg viszkit.
Ha letörsz egy kétcentis cseppkövet az Aggteleki Cseppkőbarlangban, kb. egymillió ft-os természetvédelmi bírsággal fog sújtani a környezetvédelmi hatóság, hiszen helyrehozhatatlan kárt okoztál.(na ja, a cseppkő két centit kb. ezer év alatt nő)Hol vannak itt az arányok, a koherencia?

Larry Silverstein 2011.09.08. 13:27:18

@szgy: egyáltalán nem a gyorshajtáshoz való jogról van szó hanem a totális ellenőrzésről. mit szólnál ha a minden mozgásodat nyilvántartó adatbázist az állam akármire hivatkozva (pl. elmúltnyócév, államadósság, stb.) egyszer csak elkezdené arra használni amire akarja.

-- Most is van rendszámod, ugye? Egy GPS jeladó is az autóhoz kötődik, nem a fenekedben van. Objektív felelősség meg most is van, az autónak semmilyen személyiségi meg adatbiztonsághoz való joga nincs. Ez csak akaratkérdése, semmi másé. A közút az államé, lehet menni magánúton meg tömegközlekedéssel is, nem kötelező részt venni a játékban.

Az USA-t a legtöbben nem tartják diktatúrának és ennél sokkal durvább dolgok is vannak, pl. Bush óta bírói eng. nélkül bárki megfigyelhető, lehallgatható, ház/autó/ruha átkutatható 'terrorellenes védekezés' címén.

szgy 2011.09.08. 13:49:55

@Báthory:
"Objektív felelősség meg most is van, az autónak semmilyen személyiségi meg adatbiztonsághoz való joga nincs."

akkor büntessék meg az autót, ne engem :-)

az hogy az USA-ban megcsinálnak valamit egyáltalán nem jelenti azt hogy rendben van. tiltakoztak is eleget annak idején.

"A közút az államé"

persze, amit az emberek pénzéből építettek.
egyébként is csak egymásra mutogatnak a szervek mikor arról van szó hogy karbantartani kellene. akkor senkié sem.

ne felejtsük el, vannak olyan dolgok amiket az állam vagy kormány sem csinálhat meg, rájuk is vonatkoznak törvények, még ha 100%-al választották meg őket. az ember nem alattvaló, nem az állam tulajdona.

szgy 2011.09.08. 13:54:17

néhány hónapja hallottam a tévében egy érdekes történetet: valahol magyarországon van egy falu ahol egy népcsoport rengeteget bűnözött, az emberek addig sírtak emiatt amíg állandóan rendőrök voltak jelen a faluban. aztán egy idő múlva mindenki fel volt háborodva, kérték hogy menjenek el a rendőrök. azért volt a nagy felháborodás mert a rendőrök dolgoztak, a falu nagy része meg rendszeresen részegen vezetett...

Coyote82 2011.09.08. 14:27:28

Mi lenne, ha egy héten át mindenki gyorshajtana? Egyfajta tömeges tüntetés lenne, a bírságot senki sem fizetné be....
Tudom, anarchista módszer, de higyjétek el, van az a létszám, ami megborítja a bürokráciát :-)

Coyote82 2011.09.08. 14:33:02

@szpsz: a "tötymörgő-elmélettel" egyetértek, de meg kell jegyezni: ezek az életképtelen egyedek a szigorítás előtt is léteztek, csak 40 és 70 helyett 50-nel és 90-nel mentek, ott ahol mi 60-nal és 110-zel szoktunk...
Szabálykövető szopottgombócok mindig is voltak, ugyanúgy, ahogy a kalapos-szuzukisok a Swift megjelenése előtt.

uniball 2011.09.09. 11:52:13

Egyik másik kommentelő mekkora egy ősbunkó! Azért vagyunk mi még Balkán mert sok a balkáni ember és az észérvek semmit nem érnek.
Egy "kis" gyorshajtás még nem a világ, meg ne tötymörögjenek már előtted a megengedettel, mert neked jár az út. A dugó meg a köcsög bringások miatt van.
Egy pillanatra gondolj bele, hogy ha épp a gyereked sétál vagy kerekezik az út mellett és egy hozzád hasonló tévedhetetlen Fittipaldi épp akkor téved mégis akkor kihúzhatod a névsorból.
Empátia emberek, ha viszont nem megy kő kemény szabályok és azok betartatása, hogy még a gumicsizmádat is elvigye a NAV, ha nem vagy tekintettel mások életére.

uniball 2011.09.09. 12:06:19

Aki olyan marhára biztos magában egyszer vegyen részt egy vezetéstechnikai tréningen. Korábban és is dinamikusabban mentem, de azóta igyekszem jobban követni a szabályokat, mert értem vannak. Minimális sebességkülönbségnél már drasztikusan megnő a fékút, arról nem is beszélve, hogy oldalerőknél a jármű irányíthatósága is jelentősen romlik.
Persze amíg nincs baj addig nincs baj, de ha beüt, akkor nézel szomorúan mint Stohl Buci a bíróságon. Még csak piálni sem kell hozzá.
De mivel az emberek egy része ezt nem képes felfogni, muszáj erőteljesen szabályozni, különben nincsen visszatartó erő.

anti76 2011.09.13. 23:00:13

Érdekes 10 éve, még mindenki leszarta, hogy ki mennyivel megy, nagyítóval kellett keresni az itt burjánzó buzgómócsingokat, akik csak a sztereotípiákat tudják felköhögni. pl. "és ha a te gyerekedet ütnék el?" "fúú a sok fittipaldi, mit képzel magáról?? más nem siet?" -hát nem úgy tünik... A legjobb amikor a fékút meg a sebesség viszonyáról tartanak kiselőadást, mintha ezt nem is tudná, aki gyorsan megy. Gondoljátok, a dohányosok nem tudják, hogy káros ?

Mert azt csak szomorúan konstatálnám, ha a többség olyanokat írna, hogy sok a bünti, és nincs pénzem erre, szivem szerint mennék gyors(abb)an, de nem lehet az emberszabásúak miatt. De nem. A többség azzal jön, hogy az EU így meg úgy. Majdnem lehányom a klaviatúrát, ahányszor ez szóba kerül, mint hivatkozási alap.

Nekem van egy jó kis ötletem:
Tiltsák be a 20kg/Le alatti teljesítményű kocsikat. ez kábé egy 50 lovas egy tonnás kocsit jelent. Nincs többé M5, meg AudiR8, meg clio-sport, mégis mi a francnak ? elvégre mindenki 50el akar menni, nem ? azt még a trabi is tudta.
Sőt, továbbmegyek, az Eu-szabvány agymosott médiaalkalmazottak (ne nevezzük őket újságíróknak, mert akik AZOK, megsértődnek), bélyegezzék meg az Audit, BMW-t stb. mint tömeggyilkost, az emberiség rákfenéit, hogy jönnek ők ahhoz, hogy ilyen tömegpusztító fegyvert, mint az M5 rászabadítanak az emberiségre??

A totalcar is kurvajó lenne, megnyugodhatna a sok lassan vezetni vágyó polgár (érted, csak úgy EU-san), végre nem kéne a motorokról meg gyorsulásról hallani/olvasni, majd a teszteket kitöltik ilyesmikkel, hogy pl. ebben itt a kesztyűtartó, abban meg kissé magasabban, az jobb kocsi mert abban kettővel több pohártartó van, de nem igaz, mert ennek nagyobb az ajtózsebe... LOL :))
süti beállítások módosítása