Az autó megköszöni

  2011. szeptember 02. - Stump András Címkék: tutorial hyundai fekfolyadek kezdo sofor olajszint hutofolyadek motorhaz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Elmegy az autó úgy is, ha nem nézünk be soha a gépházba. Egy darabig. Csak sajnos nem tudhatjuk, mikor van vége ennek a darabkának. Ha már fel-felvillan az olajlámpa, pirosban jár a hőmérő, lehet, hogy késő benézni a motorháztető alá, akkor tényleg át kell adni a helyet valakinek, aki ért hozzá. És ez sok pénzbe kerülhet.

De ahhoz, hogy megnézzük az olajszintet, a hűtőfolyadékot, és még két-három tartályt, nem kell autószerelőnek lenni. Tankolásnál, mosáskor, vagy amikor feltöltjük az ablakmosót, úgyis nyitva van a motorháztető, két perc alatt végig lehet nézni mindent. Általában úgysincs semmi baj. De ha van, időben észrevesszük. Megköszöni az autó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr863196278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

no_holy_shit 2011.09.02. 09:34:57

@Tj66a:
"azt megemlítettem volna a videóban, hogy lehetőleg NE desztillált vízzel pótoljuk a hűtőfolyadékot, hanem megfelelő fagyállós keverékkel"

elozo munkahelyemen a mokus, aki a hütökörrel foglalkozott azt mondta, hogy az informacio szerint a fagyallot csapvizzel(!!!) es nem deszt. vizzel kell keverni mert a fagyallo adalekolasa csapvizre van beallitva.

Polly-pudli-pötty 2011.09.02. 09:35:14

Tudja valaki,hogy hol van a szintjelző a 190e merci kormány szervóban és milyen olaj való bele?

Bambano 2011.09.02. 09:40:01

@no_holy_shit: ez félig igaz. a gyári fagyálló adalék olyan, hogy már alkalmas csapvízhez is. Ami nem igaz, hogy a desztvíz káros lenne.

djkoxi 2011.09.02. 09:41:03

Én mindig hideg motornál szoktam folyadékszinteket nézni ( olaj, fék, hűtő, szervo ) Az előző autóm BMW E-30 volt M-40-es motorral, ott a hűtő oldalán volt a kiegyenlítő, és volt rajta egy jelölés ami mutatta hideg motornál hol kell lennie a szintnek.

ifrance 2011.09.02. 09:42:16

az operatőrnek üzenem, hogy még élvezhetetlenebb videót tud készíteni, ha forgatás előtt a fókuszpontot 5 cm-re állítja, és úgy veszi fel az egészet. anyagot. vagy még jobb, ha eleve hátat fordít a beszélőnek, és a tájat fényképezi.

Gomulka Béla 2011.09.02. 09:47:00

@hitman77: Sebaj, úgyse kilóra veszed, és nem is mérlegrol toltod bele. (Nekem is feltunt, de át kellene siklani rajta. Olyan aranyos gyerekek ezek az ojságíró urak.)

@Bambano: Tényleg, én is úgy tudom hogy hideg motornál kell megnézni. Érdemes volna kideríteni, hogy egyáltalán van-e annyi hotágulása a motorolajnak, hogy ez számítana (azaz, ha hidegen felso jelig toltjuk, kinyomja-e melegen a felesleget - tapasztalatom szerint nem). Viszont a hideg olaj sokkal viszkózusabb, amitol sokkal jobban látni a szintet a pálcán. Meg nem csorog le, meg ilyenek.
Megoldás? Régi autót kell venni, azokkal egyszerubb az élet. Ld. még kormányszervó-folyadék-szint. Az meg mi az istenbogara? Hehe!

ezekallatok 2011.09.02. 09:55:33

A videó tartalma ismét érdekes, még autóbuzinak is!
De a videó minősége, most nem lett az igazi!
Ezt fényképezőgéppel vettétek fel nem? A fókusz nem lett eltalálva. Ha automatára van állítva akkor lassabb kamera mozgások kellenek. Ha manuál fókusz volt, akkor az operatőr lassú!

nabazzmeg 2011.09.02. 09:59:12

@no_holy_shit: amit írsz, valójában nem klasszikus kenési feladat. A szimmeringet sem kell kenni, esetleg - amennyiben anyagösszetétele, felhasználási területe indokolja - úgy a kiszáradástól kell védeni, hogy meg ne repedezzen, szét ne málljon.
A vp-nál ez már csak a folyadék jelenléte miatt sem következhet be, de a csapágy amúgy is gyárilag v.mi vékony zsírban vagy olajban fut, annak nem tenne jót a víz.

RN012 2011.09.02. 10:05:28

tiszta amerika. Kézzel is mutatni kell az öt percet. Ez olyan mint a kresz tábla, amire alul rá van írva, mit jelent. Tehát öt...azaz 5 pecet!! Atya Isten....

Borisz2003 2011.09.02. 10:06:58

@sarocker:

Pl. a Check Controll-os 5-ös és 7-es BMW-k már 22éve is kiírták, ha alacsony volt az olajszint. ;)

laverdasfc 2011.09.02. 10:07:45

A glikol egy szivattyúban sem keni a csapágyat. A nedvestengelyű szivattyúkban a víz keni.

hitman77 2011.09.02. 10:09:37

@nabazzmeg: Annyit még hozzátennék a kiegyenlítőtartályhoz hogy ha túlöntjük akkor sincs nagy baj ugyanis van rajta egy túlfolyó ami épp a hőtágulás miatt van és a felesleg ott tud távozni.

Abfangjaeger 2011.09.02. 10:10:41

Lehet, hogy újdonságot mondok néhány embernek, de némelyik vízpumpa nem szimmeringgel tömít, hanem axiális csúszógyűrűs tömítéssel. Igen, amilyen a 2T Wartburg-Barkas volt. Aminek a kenését a fagyálló végzi. Pontosabban a gyártója hozzáigazítja a kenőanyagához. Ami nem biztos, hogy a víz.
Csapvíz-deszt. víz: Általában a Ford kifejezetten a csapvizet jelöli a fagyálló mellé a kiegyenlítő tartályon is és a gyári fagyállós flakonon is.

balota 2011.09.02. 10:13:30

Sziasztok!

A videot most nem tudom megnezni munkahelyrol, de a temaja epp foglalkoztat. Nemreg vettem egy 2000-es 1.6 Avensis-t (amilyen Papp Tibinek is van, csak 4 ajtos) ~160.000 km-rel, es atlag 5.5 deci olajat megeszik 1000 km-re vetitve. Szinte latom magam elott az elozo noi tulajdonosokat, akik telen kettesben 6000-es fordulaton toltak fel az erdi emelkedon hideginditas utan :) De lehet, hogy nem. Tudom, hogy a gepkonyvek 1 liter/1000km-t is irnak elfogadhatonak, de az nem normalis, ahogy a fele sem az.

Na, a lenyeg, hogy szeretnem kideriteni, hogy mi az oka az olajfogyasztasnak. A kompressziomeres logikus elso lepesnek tunik, illetve hallottam mar un. vesztesegmeresrol. Milyen egyeb modon tudnek a vegere jarni?
Ilyesmit az atlagos sarki szerelo is ki tud merni, vagy specialis diagnosztikai muhelybe vigyem? Ha utobbi, ebben jaratos kollegak tudnanak ajanlani erre szakosodott helyet BP-en?

Igazabol semmi egyeb tunetet nem tapasztalok. A kipufogo nem fustol keken hidegen sem, a fotengelynel nincs olajfolt (porszaraz a motorter), a fogyasztas meg teljesen barati, 5.5-6.3 kozott van. Az olaj 10w40-es felszintetikus.

Koszi elore mindenkinek.
Ja, es a mai(?) TC gyorsulason hajra Papp Tibi, hajra Avensis :)

balota 2011.09.02. 10:15:38

@Borisz2003: en kotelezove is tennem egy ilyen olajszint-visszajelzo muszer elhelyezeset a muszerfalra minden gyartonak.

Bambano 2011.09.02. 10:18:14

@Gomulka Béla: a hideg-meleg motornál nem az számít, hogy hőtágult-e az olaj vagy sem, hanem az, hogy a blokkban mennyi olaj maradt még. Ha áll egy éjszakát a motor, a blokk majdnem kiürül olaj szempontjából, lecsurog minden. Ha meleg motort leállítod, marad még sok az olajozó járatokban.

Szerintem meg új autó, a fedcomp elintéz mindent, amit itt javasoltak. Én ki nem nyitom a motorteret, mert minek.

Il Matto 2011.09.02. 10:18:43

@tattoo1: Én még kicseréltem volna pár dolgot talán a fluxuskondenzátort is, úgy 300-400 ezerig meg se álltam volna. Aki az alacsony szint önálló megállapítása után nem képes megnézni a tartályon/fedélen a DOT számot és az annak megfelelő löttyöt megvenni max. 1000 forintéert, aztán lecsavarni a fedelet betölteni a löttyöt max.-ig majd visszatekerni (rutintalanoknak 2 perc munka) az fizessen csak. Ha pedig miután így járt, még azt a következtetést vonja le, hogy bele se mézett volna a motortérbe, akkor inkább szépen adja le azt a járgányt egy neppernek és a kapott pénzből vegyen BKV bérletet. Kerékpárt ne, mert néha annak is neki kell menni olajozóval, csavarkulccsal. De a mégis, hozza hozzám, biztos összehoznék egy utánállítandó váltóból egy 100 000-es számlát.

Abfangjaeger 2011.09.02. 10:20:39

Na mégegyszer, mert eltűnt az éter hullámain: némelyik vízpumpában nem szimering van, hanem axiális csúszógyűrűs tömítés. Igen, olyam, mint a 2T Wartburg-Barkasban volt. Aminek az anyagösszetételét a gyártó a kenőanyaghoz igazítja. Ha az a fagyálló és vizet töltünk bele az kisebb problémát fog okozni.
Deszt. víz-fagyálló: némelyik gyártó, pl. Ford, a kiegyenlítő tartályon is csapvizet jelöl és a gyári fagyállós flakonon is csapvíz van megadva higításra.

ROY9791 (törölt) 2011.09.02. 10:24:39

TUTI!
Ez a kis filmecske rávilágít a mai magyar autóhasználókra. 60%-uknak fingja nincs, hogy mi ketyeg a seggük alatt.
Egy barátom a 12 éves B-s Vectrájával külföldre tartott, amikor az autó leállt. A szervizben megállapították a vezérműszíj szakadást, meg azt, hogy csont száraz a karter. Mikor megkérdezték tőle, hogy mikor cserélt utoljára olajat, csak nézet kikerekedett szemekkel, hogy olyat is kell?

OFF:
A németek sem jobbak. A BMW megkérdezte az új 1-es tulajdonosokat, hogy szerintük első vagy hátsókerék-hajtású e az autójuk. 80% azt válaszolta, hogy szerintük első.

Még ilyen videókat. Mi autóbuzik jót szórakozunk, a többiek meg tanuljanak.

ROY9791 (törölt) 2011.09.02. 10:38:39

@Ez a Nick:
Valószínűleg valami DSLR cuccal forgatták, nekem is van, kurva melós vele tartani az élességet, viszont nagyon jó képet csinál. Bár ez utóbbi sem sikerült nekik. :)

Bambano 2011.09.02. 10:39:54

@Abfangjaeger: lehet, hogy a blogmotorban sem volt idejében olajcsere...

AzHofi 2011.09.02. 10:43:45

Skoda 120-am volt sok évig, na annak nyitogattam a csomagtartófedelit ahol a motor volt, elegem lett belőle, volvo v40, két szerviz közt az olaj ugyanannyi és ugyanolyan színű marad, a víz meg a többi szaft is szép és jó, az ablakmosó fogyik csak :-)

laverdasfc 2011.09.02. 10:46:39

Azt azért nem értem, hogy miért lenne jó csapvizet tölteni a hűtőkörbe, mert pár év alatt tuti tönkrevágja a hűtőt és a blokk járatait. Tiszta vízkő lesz az egész. Desztvíz a nyerő. Legfeljebb korrigálni kell a fagyálló mennyiségén, több kell belőle a kisebb ásványianyag-tartalom miatt.

biohazard 2011.09.02. 10:48:48

Minkét általam használt autónak hetente, és/vagy nagyobb út előtt ellenőriztem legalább az olajszintjét, pedig mindkettő új és enyhén szólva prémiumkategória volt. Aki ennyit nem tud megtenni, hanem kifogásokat keres, az faszkalap.

HugoHugo 2011.09.02. 11:07:24

Azt pont nem mutattátok, hogy hogy (hol) lehet az olajat utántölteni :)

Szan_i 2011.09.02. 11:11:07

@balota: Nekem hasonló évjáratú Corollában hasonló futásteljesítménynél 10w40-es olajnál 1-2 gumitömítést kellett csak kicserélni. Ügyes autószerelő észreveszi, hol szökik az olaj. Ez másfél éve volt, azóta semmi probléma.

Bambano 2011.09.02. 11:18:10

@laverdasfc: feltéve, hogy nincs vízkőoldó adalék benne.

@biohazard: értem, tehát akinek ilyen apróságokat megcsinál az autója, azt le kell szólni? ha le akarnék süllyedni a szintedre, azt írnám, hogy neked még a harmadik szomszédod is idióta, de nem írom, mert volt gyerekszobám.

Geza16V 2011.09.02. 11:26:31

@hitman77: Nekem már nyomta szét a csövet a túlnyomás, mikor véletlenül kicsit túltöltöttem.

magyar bucó 2011.09.02. 11:36:53

@igazi hős: "Tankolásról vagy mosáskor miért lenne nyitva a motortér?"

Nem tankoltál még Trabantba?

balota 2011.09.02. 11:39:49

@Szan_i: elotte mennyi olajad fogyott? Es pontosan mik voltak ezek a gumitomitesek?

balota 2011.09.02. 11:47:02

@Geza16V: Ha azt is hozzavesszuk, hogy hogy ismerlek, szerintem sört toltottel be viz helyett :)

Vortex 2011.09.02. 11:59:41

@no_holy_shit: "2, olajszintet nagyon keves jelzi vissza. felso kozepkategoriatol kezdodnek az autok amik visszajelzik. (magyar atlag?) "

Akkor ez én Peugeot 206-om ebbe a kategóriába esik? Ugyanis indítás után jelzi a műszerfalon a mennyiséget. És csak egy buta, 8 szelepes, 1.4-es motor van benne.

Bambano 2011.09.02. 12:12:32

@Geza16V: nincs fizikai magyarázat arra, hogy pont a túltöltés miatt ment szét az a cső. Az a cső rossz volt, és véletlenül akkor ment szét, amikor szerinted már sok volt a beletöltött víz.

magyar bucó 2011.09.02. 12:20:22

@Bambano: De. Folyadékot légtér nélkül nem zárunk le, mert a hőtágulás (és a folyadékok összenyomhatatlansága) miatt extrém nyomás alakulhat ki.

Bambano 2011.09.02. 12:31:08

@magyar bucó: a kiegyenlítő tartályon van nyomáshatárolós sapka.

biohazard 2011.09.02. 12:33:58

@Bambano: Mit csinál meg az autód, te szerencsétlen? Kihúzza a nívópálcát, és ellenőrzi az olajszintet? Ne gyere nekem kontrollámpákkal, meg bordkompjúterrel, mert nem erről volt szó.

Vágási Matyi 2011.09.02. 12:47:54

Bizonyos VW motoroknál, és gondolom más gyártóknál is előfordulhat előírt hűtőfolyadék típus, melyet egész évben benne kell tartani, és legfeljebb desztvízzel szabad hígítani.
Pl.: VW G12

laverdasfc 2011.09.02. 12:59:20

@Bambano: Vízkőoldó adalék? Nem valószínű, hogy egy egyben lévő autóba ilyet betöltenék. Egyrészt akkor miért nem desztvizet tölt be eleve, másrészt pedig miért kockáztassam, hogy valahol megegyen egy műanyagot? Trisót töltöttem már vízköves hűtőkörbe, de az nem autóé volt. Elég korrozív anyag, nyilván csak így oldja a lerakódást.
Szóval nálam a desztvíz/ioncserélt víz + fagyálló a nyerő. Főleg hogy a vízköves-rozsdás trutyi a mélyebb pontokról nem jön ki.

Bambano 2011.09.02. 12:59:34

@biohazard: te nem ismersz finomabb jelzőket, mint szerencsétlen meg f.f?

Hanem? miről volt szó? olajszint ellenőrzésről meg ablakmosó meg hűtővízszint ellenőrzésről volt szó.

no_holy_shit 2011.09.02. 13:02:24

@Vortex:

ha tudja a 206 akkor felsokategorias :-)

Bambano 2011.09.02. 13:05:25

@laverdasfc: nem én vagyok az egyetlen az itt ma megszólalók közül, aki tudja, hogy a márkaszervizek csapvíz és megfelelő adalék keverékével töltik fel a hűtőt.

mi nem foglalt még 2011.09.02. 13:17:28

@Geza16V: Ott más volt akkor a gond.
A többlet hűtőfolyadékot kinyomja a túlfolyón.

magyar bucó 2011.09.02. 13:17:52

@Bambano: És már csak annak kell eldugulni...

Sokkal jobb hagyni elegendő légteret és a szelepet meghagyni annak, amire való. Szelep már romlott el, a fizika még soha...

igazi hős 2011.09.02. 13:19:49

@sarocker: @no_holy_shit: Hát ez autóm messze van az újtól és a felsőközép kategóriától is, de ha bedugom a kulcsot, akkor kiírja, hogy mennyit mehetek még olajcseréig (illetve mennyit mentem az utolsó olajcsere óta és ezt levonja 20000-ből) és mennyi olaj van a motorban egy ötös skálán.

mi nem foglalt még 2011.09.02. 13:19:51

@Vortex: Indítás elött jelzi az vissza gyújtás ráadásakor.
Járó motornál már nem tudja egyik sem.

Bambano 2011.09.02. 13:23:53

@magyar bucó: ha eldugult a nyomáshatároló, akkor a légtér méretétől függetlenül szétnyomja a csövet.

@mi nem foglalt még: az enyém menet közben is szól, ha túlságosan lecsökkent a motorolaj szintje.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.09.02. 13:37:14

Ez a biztonsági retesz nem hülyeség, egyik ismerősünkkel megtörtént, hogy orszégúton felcsapta a géptetőt a szél (de úgy, hogy nekikente a szélvédőnek), szerencsére az ijedtségen (meg a szélvédőn) kívül senkinek semmi baja se lett.

biohazard 2011.09.02. 13:38:56

@Bambano: Nem nem szól. Azért szól, mert az olajnyomás csökken.

Laresz 2011.09.02. 13:43:22

@magyar bucó: kétféle hűtőkör van, az egyikben a kiegyenlítő tartály is nyomás alatt van, ezen van egy nyomásszabályozó szeleppel ellátott sapka ami a szabadba engedi a felesleges nyomást. Ilyen volt a skoda 120L például. És noha volt a tartályban levegő a folyadék felett, a leragadt szelep miatt mégiscsak elrepedt egy cső. Tudom, elromlott a fizika.
A másik, mint pl az igniszé a hűtősapkába épített nyomásszabályzó szelep alól engedi ki egy légköri nyomáson levő tartályba, lehűlés után innét szívja vissza.
Bármelyik is legyen egy biztos: a hűtőkörben nincs levegő. Ha igen, az olyan mint szívben a légbuborék: keringés vége...

nabazzmeg 2011.09.02. 13:46:10

@hitman77: ez így igaz, sok tartályon még egy kis gumicső is van a felesleg elvezetéséhez, hogy nehogymá' az oldalán folyjon végig a cucc..

nabazzmeg 2011.09.02. 13:49:30

@Abfangjaeger: valóban, volt ilyen is, de hol látunk már ilyet?! pedig én szerettem a Barkácsot, jó kis igénytelen csótány volt az, a miénk hűtőköre szeretett lelevegősödni és menet közben egy jó nagy csavarhúzóval simán lehetett -sőt kellett légteleníteni :-) na ezt csinálja meg valaki egy újabb gépen :-D

Polly-pudli-pötty 2011.09.02. 13:53:56

@balota: Ha nincs blokkon folyásnyom és nem áll tócsában az olaj az autó alatt, (mert 1000km-en kifelé elszórt fél liter olajtól minden attól úszna kb) akkor elég az olajad,mivel nincs kék füst,ezért biztosan nem a HF felöl kapja az olajat,hanem a lehúzógyűrűk nincsenek a helyzet magaslatán.
Próbáld ki a 10w-60as olajat. Első körben.

fda 2011.09.02. 13:55:07

@no_holy_shit: "olajszintet nagyon keves jelzi vissza."

Nem pontosan az olajszintet, de nem is az a lényeg, hanem az olajnyomást. Azt pedig minden kocsi visszajelzi.
Ha túl kevés az olaj, az jelezni fog.

fda 2011.09.02. 13:56:48

@magyar bucó: "Nem tankoltál még Trabantba?"

Nem. Talán ezért is nem öntöttem bele sose olajat:-)

Rekspa 2011.09.02. 14:14:10

Operatőrnek: Szép a kis mélységélesség, de ilyenkor zavaró és nem kicsit!

Cooper911 2011.09.02. 14:28:46

Én sosem foglalkozok ilyen hülyeségekkel.
Ha kifogy a benya, vagy megtellik a hamutartó, veszek egy másik kocsit. ;)

Cooper911 2011.09.02. 14:30:05

@Bambano: Amire te így válaszolsz:
- Rendben kitt, mindjárt kicserélem. :)

Schütii 2011.09.02. 14:39:45

@gergo: És mi van, ha nem vagyok budapesti? (én kérek elnézést)

HakapesziM 2011.09.02. 14:41:11

Régen 18 éves voltam, Wartburggal mentünk Erdélybe, román tengerpartra nyaralni. Persze elforralta az összes vizet a Kárpátokban, hengerfejtömítést cseréltünk, a hegyi patakból feltöltöttük a hűtőrendszert. Olaj ugye nem kellett. A vízpumpa híresen gyenge pontja volt, sokan utólag kézi tekerős - zsírzót szereltek rá. Az alapjáratot állandóan állítgatni kellett. De legalább megtanultunk figyelni a kocsira, bánni velük.

nagyiWRX 2011.09.02. 14:47:15

A fékfolyadékszintet még egy 1985 ös dácsia is visszajelezte, minden autó visszajelzi ha alacsony a fékfolyadék szint biztonságtechnikai előirás, és ja ha kigyullad valamilyen piroslámpa a műszerfalon meg kell állni !!!!! azért piros és nem sárga de ez is le van irva a használtai utmutatóba....

laverdasfc 2011.09.02. 14:51:40

@Bambano: Miután a csapvíz összetétele (pH, vezkép, oldott ásványi anyagok, keménység stb.) csak magyar viszonylatban igen tág határok között változhat, minden egyes márkaszervíznek egyedileg ki kellene számítani, hogy mennyit kell hozzáadni az adalékból a csapvízhez. Gondolom inkább a legnagyobb előírt koncentrációt alkalmazzák, hadd szóljon. Olcsóbb lenne megfelelő keménységi fokú ioncserélt vizet használniuk, és a környezetet sem szennyeznék. Persze a fűtésszerelők is csapvízzel töltik fel a kazánokat. Mert az egyszerűbb...
A "márkaszervíz" szótól pedig rosszul vagyok.

nagyiWRX 2011.09.02. 14:52:33

Egyszer felhivott az egyik haverom hogy megállt a kocsija ...kérdeztem miért? mivolt a jelenség?.....azt mondja kigyulladt valami piros lámpa de még elakart menni egy szerelőig( mert én messze voltam) és közben megállt a kocsi....hát igen sajnos olajnyomás nélkül nem megy sokáig a kocsi még egy Seat Toledo sem :))) szegénynek motorfelújitás lett belőle pedig egy 2002 es kocsi volt ....bár ezeknél a vw 1,6 8 szelepes motoroknál előfordult olajnyomás gond, olajpumpa hibából kifolyólag.
Hát ezért van a piros lámpa......

nagyiWRX 2011.09.02. 14:55:26

@laverdasfc:
Gondolom a hűtőviz fogalomban a desztviz és fagyálló keverékét ertitek, mert a fagyálló kicsit olajos állaga keni a vizpumpát is...nagyon fontos ne csak deszt vizet rakjunk a hűtőrendszerbe...a csapvizről inkább ne beszéljünk a semminél jobb de nem oda való...

Bambano 2011.09.02. 14:56:35

@laverdasfc: tartok tőle, hogy több autógyár sem számolt a magyar viszonyokkal, mikor tervezett és előírásokat gyártott... se futómű, se egyéb szempontból:)

én helyesen írtam a márkaszerviz szót, egyéb kifogásod is van ellene?

Bambano 2011.09.02. 15:00:23

@Cooper911: olajat, ablakmosót hajlandó vagyok önteni bele, keréknyomást szoktam ellenőrizni, de ahhoz ugye nem szokás felnyitni a motorháztetőt.

minden más bajjal megy szervizbe. nekem ez a megoldási típus passzol.

balota 2011.09.02. 15:18:29

@Polly-pudli-pötty: lehet, hogy igazad van. Azert en szeretnem majd a problemat megoldani, nem csak a tunetet kezelni. A vastagabb olaj tuneti kezeles lenne.

Szan_i 2011.09.02. 15:37:20

A 1.3-as 3ik generációs 4E FE motor tetején található 4 gumitömítés/csatlakozó közül egyet biztosan ki kellett cserélni, de nem mondanám, hogy értek hozzá, talán volt még máshol is, ahol elöregedett a gumi. Ezt külön megmutatta a szerelő, ezért erre emlékszem. A lényeg, hogy ezeket a tömítéseket érdemes átnézni, mert sokszor csak ennyi a baj (főleg ha etanolt is tankolt az előző tulaj) . Olajfolyás is kb. annyi volt mint Neked, még lehet több is. A márkaszerviz a szimmeringeket akarta kicseréltetni, de ott csak minimális a szivárgás, viszont a munkadíj ezeknél óriási (első-hátsó szimmeringcserével 120ezer körül lett volna, így 10 ezer sem volt), A márkaszerviz kapásból rámondta, hogy szimmeringek elöregedtek, ezért nagy az olajfolyás. Most 15ezer km után még mindig a régi szimmeringek vannak 0 olajfolyással.

Szan_i 2011.09.02. 15:38:50

@balota: A 1.3-as 3ik generációs 4E FE motor tetején található 4 gumitömítés/csatlakozó közül egyet biztosan ki kellett cserélni, de nem mondanám, hogy értek hozzá, talán volt még máshol is, ahol elöregedett a gumi. Ezt külön megmutatta a szerelő, ezért erre emlékszem. A lényeg, hogy ezeket a tömítéseket érdemes átnézni, mert sokszor csak ennyi a baj (főleg ha etanolt is tankolt az előző tulaj) . Olajfolyás is kb. annyi volt mint Neked, még lehet több is. A márkaszerviz a szimmeringeket akarta kicseréltetni, de ott csak minimális a szivárgás, viszont a munkadíj ezeknél óriási (első-hátsó szimmeringcserével 120ezer körül lett volna, így 10 ezer sem volt), A márkaszerviz kapásból rámondta, hogy szimmeringek elöregedtek, ezért nagy az olajfolyás. Most 15ezer km után még mindig a régi szimmeringek vannak 0 olajfolyással.

zlaboncz (ZLC) 2011.09.02. 15:39:08

@biohazard: Nem nem szól. Azért szól, mert az olajnyomás csökken.

De igen, szól. A Golf V/VI is szól, két visszajelző lámpája van, egy sárga, hogy "tőccsé bele hülyegyerek", meg egy piros, ami már valóban az olajnyomás csökkenését jelzi.

Z.

HugoHugo 2011.09.02. 16:28:29

Ha én használt autót akarnék venni, mennyiért jönne el egyikőtök velem pár kereskedésbe, hogy okosakat mondjon általam kiszemelt autókról? :)

De most komolyan... miért nincs ilyen szolgáltatás? :)

landcruisör 2011.09.02. 16:33:55

elektromos szervónál nincs hidraulika folyadék, azoknál 15-20.000 km-enként kell után tölteni néhány deci elektromot amit az autós boltokban fél literes és 1 literes kiszerelésben kaphatunk meg, a literes kb 1200-1500 HUF :D

uranus (törölt) 2011.09.02. 16:45:03

Egy kérdés a hűtőfolyadék utántöltésével kapcsolatban, (a deszt. víz-csapvíz téma mellett):
Nemrég utána töltöttem a hűtőfolyadékot, mert jelzett az autó, de nem vízzel, hanem fagyállóval. Viszont a nagy sietségben nem figyeltem és utólag láttam, hogy az előírt rózsaszínű (G12 VW) helyett átlátszó színűt öntöttem bele, kb 3/4 liter ment bele.
Ez így gondot okozhat?

Bambano 2011.09.02. 16:47:38

@hankopo: és te is árulod :)

@uranus: nem tudom neked megmondani, hogy gondot okozhat-e, a folyadékok kémiai elemzése alapján lehetne erre bármit is mondani, de én úgy vagyok az ilyennel, hogy egy motorfelújításhoz képest ez filléres dolog, úgyhogy én kiszedném belőle a teljes lét és feltölteném frissel.

Grifter 2011.09.02. 17:06:21

...és akinek a szerelő tölti fel az ablakmosó vízet is? :)

uranus (törölt) 2011.09.02. 17:16:14

@Bambano: jaja, ki fogom cseréltetni.
az érdekes, hogy ahány hozzáértő szakit (nálam legalábbis jobban értenek hozzá) kérdeztem, annyiféle választ kaptam, vagyis a fele szerint semmi baja nem lesz, a másik fele lecserélné. Jó lett volna erről is hallani a videóban.
A rózsaszín alu-protect, ezért kell rá figyelni, utólag már tudom..

a Bloom 2011.09.02. 17:34:53

@HugoHugo: A neppereket meg az oratekergetoket ismerve a korrupcio melegagya lenne.

Higany 2011.09.02. 19:03:55

@balota: A príma Megane II kiírja indítás után a műszerfalon, hogy mennyi az olajszint és hogy után kell-e tölteni. Nagyon figyelmes szolgáltatás, apró malőr, hogy össze-vissza teszi ezt. Először a frászt hozta rám, amikor kiírta, de a nívón rendben volt. Azóta csak bosszankodom miatta és nem veszem komolyan, inkább sűrűbben nézem a nívót. Tipikusan a poénból farkast kiáltás esete...

balota 2011.09.02. 19:24:27

@Higany: ... ami megbízhatóan működik, és a valós szintet jelzi - folytatódik az előző mondatom :)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.02. 20:32:23

@no_holy_shit: Ott a pont, nekem bele is van írva a szervízkönyvbe. Csapvíz!

négykarika 2011.09.02. 20:45:56

Közben a kommenteket is olvasgattam, így elképzelhető, hogy elhangzott, csak nem figyeltem: az olaj és az ablakmosó fogyóeszköz, a többi lötty viszont NEM. Ha fékfolyadékot, vagy hűtővizet kell rátölteni, annak mindig oka van, és magától jobb sose lesz --> szervíz.

igazi hős 2011.09.02. 20:47:44

@HugoHugo: Kicsit egyszerűbb és megbízhatóbb, ha egyből a leendő szervizedbe viszed be átnézetni. Ezt megkönnyíti, ha márkahű vagy, előző autómat úgy vettem, hogy bevittem a szervizbe, az a szerelő vitte 5 évig tovább az autót, aki a vásárláskor átnézte. Másrészt az eladó is nehezebben szépítgeti az autót, ha ott áll az autó alatt egy hozzáértő és mutogatja körbe a hibákat.

barnapapa 2011.09.02. 21:06:02

Úgy 6 éve voltam próbaúton egy Debrecen melletti Seat-kereskedő Toledójával. Bemutatóautó volt, 28 ekm-rel, 1,6-os nyolcszelepes. Indulás után 3 km-rel kigyulladt a piros olajlámpa, az értékesítő nem hívott trélert, hanem azt mondta, guruljunk vissza. 2000-es fordulaton így is tettünk, kibírta. Aztán beletöltöttek 2 liter (!) olajat. Nem sok lehetett benne, és nem is sűrűn nézték szegény autóban...

barnapapa 2011.09.02. 21:11:25

Még kb. 20 évvel ezelőtt olvastam egy német tesztet, amelyikben azt vizsgálták, mi történik, ha túl kevés olajjal megy az autó. Elég kétségbeejtő volt, hogy a legtöbb tesztelt típusnak hamarabb nyekkent meg a motorja, minthogy a piros lámpa jelzett volna. Azóta lehet, hogy több autó figyeli a szintet is, nem csak a nyomást, mert menet közben az kevés, ha az olaj kevés.

Bambano 2011.09.02. 21:56:51

@négykarika: mi az a szervíz? kannibál rituálék közben fogyasztott anyag?

F 131 2011.09.03. 02:39:34

Azt azért nem javasolnám, hogy a fékolaj szintjét pótolja, mert, ha a maximumról a minimumra megy le, akkor valószinüleg elkoptak a fékbetétek, csere után visszaáll a szint, ha a betétek jók, akkor meg folyik valahol a rendszer, azt meg nem utántöltéssel kéne javítani. A fagyálló a vízpumpákban soha nem a csapágyat kente, hanem a keverőlapát-tömszelence kettőst (illetve hátulhűtős Wartburgban tömszelence-keverőlapát-tömszelence hármast):)

Csapee 2011.09.03. 08:32:02

@no_holy_shit: 11 éves Berlingo visszajelzi igaz indításkor (meg amúgy a franciák) a szintet

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.03. 09:33:25

@Schütii: amikor videken eltem 6 evet, ott a helyi onkormanyzat szervezet evente tobbszor is ilyet. ertelemszeruen akkor a helyi ujsagban keresd az informaciokat, vagy kerdezz ra a jegyzonel. egy emailbe kerul maximum

laverdasfc 2011.09.03. 10:26:48

@Bambano: A márkaszervíznél nem a helyesírásodra, hanem a márkaszervízre, mint pénzlehúzó helyre gondolok.

A víz meg nem csak nálunk kemény, hanem mindenhol, ahol rétegvíz/karsztvíz a forrása. Svájc, Ausztria nyugati része, de Bécsben is.

tom1034 2011.09.03. 14:45:58

@Polly-pudli-pötty: Ha nem értesz hozzá miért adsz tanácsot? szerinted a 10-60as olaj jó lesz neki?

Polly-pudli-pötty 2011.09.03. 15:46:07

@tom1034: Szerintem érdemes kipróbálni.Ártani nem árt ha 10w-40 megy bele egyébként.
Az adott motort tényleg nem ismerem,de általánosságban tudok nyilatkozni merre kell keresni az olajfogyasztást és melyik tömítetlenség mit okoz. ;)

Schütii 2011.09.04. 08:32:06

@gergo: Szegény jegyző..., másból sem állhat a munkája minthogy autósok kérdéseire válaszolgat mailban. Egyébiránt köszönöm hogy reagálsz a kommentjeimre, igazából a "filyúk"-tól (Zs & B) vártam valami böfögést, de még assenem...
Sajnos erről soha nincs szó, csak arról hogy az OLALYAT AZT CSERÉLNI KÖLLLL!!!!
Na mindegy, egy a lényeg, a troll az kussoljon...

V70-es 2011.09.04. 17:22:25

@balota: Még a szocializmusban, amikor a Főtaxinál kezdtek sok olajat enni a Zsigulik (Ladák) - rájöttek, hogy nem kell az egész motort felújítani rögtön. Az első olajfogyasztás növekedéskor elegendő egy hengerfej felújítás. Konkrétabban egy szelepszárszimmering csere is. Célszerszámmal hengerfej levétel nélkül is meg lehetett csinálni a Ladán. A saját Volvo 850-esemnél is 230e km-nél a szelepszárszimmering cseréje megszüntette az olajfogyasztást. Ezt is meg tudták csinálni hengerfej levétel nélkül. Nézz utána Toyotás szakinál, hogy megy-e az Avensisnél is megbontás nélkül! Ezt javaslom.

tattoo1 2011.09.04. 23:45:22

@Il Matto: ..hö egy Troll:)...a válasz egyszerű:ha a váltó és a motor között csöpög ki a fékolaj,de kuplung működik azaz nem csúszik,akkor valszeg a kuplung munkahengerrel van vmi...jelen esetben valszeg a tömítése adta meg magát és miután a mai alkatrészek mind fröcsöntött műanyag ganék és nem lehet kendácsolni vagy nincs aki kendácsolja ezért kellett cserélni....
süti beállítások módosítása