Kultúra úton-útfélen

  2011. augusztus 31. - ommm Címkék: közlekedés kultúra magyarország nyár dugó tranzit m1 m7

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

ueberholen-standspur
Pedig elhihetik, ilyenkor szeretnénk mindannyian a rendőrt, aki egy pihenőhelybe intené le az egész karavánt és mondjuk indítana százezerről per autó, alkudni pedig csak felfelé lehet.

Mai publikációnk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr673188631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3 gb 2011.08.31. 17:11:40

@qwertzu: Ez nem menti fel a spionkodást.

3 gb 2011.08.31. 17:17:53

@jojoka: Nekem is van két jó diplomám, meg nyelvvizsgám, igaz nem vagyok Igazgató és nyíregyházi sem. Az a helyzet, hogy amennyiben Ön névtelenül kommentel, számítania kell arra, hogy ez nem biztos, hogy másoknak is tetszik. Időnként, azért vezetek állat módjára, mert szeretek úgy haladni. A családom büszke rám. Anyám egy Istennő, aki szintén büszke rám, mert tökös vagyok. Fogadni mernék, hogy a faipari vállalat minden igényt kielégítően be van kamerázva, persze csak azért, hogy ne lopjanak.

ivanpopp 2011.08.31. 17:19:19

Leállósáv: életveszély, bunkóság, intolerancia. Kontroll hiánya a fő oka. Autópályán nincs rendőr, ezért nincs se balratarts se más, ezért megy a barom ködzáróval, neaggyisten helyzetjelzővel.

Rakpart: kresz - párhuzamos közlekedés - mitöbb jobbratartási kötlezettség. Nyugodtan álljon be mindenki mindkét sávba, aztán engedjék be egymást a végén. Én BE FOGLAK ENDEDNI. Kérlek tedd ezt te is meg mindenki!

Benzinkút: no comment, csomó nyelvet beszélő ember munkanélküli...

ROBERTO 2011.08.31. 17:29:02

A leállósávosokat rendőrbácsi intse le, tételesen vizsgálja át minden egyes autót, hogy közlekedésre alkalmas-e, és a végén büntessen 100ezertől fölfelé. A tortúra tartson 1-2 órán keresztül, hogy érezze a féreg a törődést :-)

tso 2011.08.31. 17:31:18

Király cikk, pont ezt tapasztaltam, amikor Balatonra mentünk le az átúszás napján dél körül bazi nagy dugóba futottunk bele Fehérvár után. A leállósávban pedig ott száguldoztak a kamionok, illetve a luxuskocsik.

Nyelvtudás: a német/osztrák McDonaldsban sem igen tudnak angolul, nemhogy a minimálbéres magyar kútkezelô...

ivanpopp 2011.08.31. 17:33:35

Még annyit:
Aki inkább időben besorol, az fél, hogy nem fogják beengedni, mivel ő sem igen enged be senkit, pláne miután 2x annyit várt, mint kellet volna, ha van egy szikra esze.
Aki meg elmegy a végéig a megszűnő sávnak (NEM KANYARODÓ VAGY EGYÉB SZABÁLYTALAN VERZIÓ!!!), az tudja, hogy be fogják engedni, mivel ős is udvarias szokott lenni. Aztán cáfolja meg, aki nem őszinte még saját magával sem.

PS. Nem lehet itt némítani??? :)))

hungarisztan 2011.08.31. 17:34:45

@soseleszekelső:
Rossz a vonalzód. A 2 sávos rész nagyjából az Ipoly utca vonalától a Vág utca vonaláig (meghosszabbításáig) tart. Ez 300-350m.

soseleszekelső 2011.08.31. 17:40:00

@hungarisztan:
Ahhh, me culpa! Tényleg elnéztem, 450m! Sorry!

Filo 2011.08.31. 17:55:56

Abszolut igaz a történet, most hétvégén is tele volt az M7-es, főképp olaszokkal. Rajzanak, mint a csótányok, és tele van velük a leállósáv. Persze magyar bajtársaink is igyekeznek lépést tartani...
Rendőr persze sehol.

3 gb 2011.08.31. 18:03:24

@donfuligjimmy: Senkit nem bíztatok arra, hogy szabályt szegjen. Nagy vonalakban az lehet a különbség kettőnk között, hogy én az ilyen beelőző embereket be szoktam engedni, nem pedig kamerázom őket. Sőt, olyan autóstársat is el szoktam engedni, akinek nincs elsőbbsége, ja és gyalogosokat is át szoktam engedni. Nem járok edzőterembe. Senkit nem akarok meggyőzni az igazamról, csak a véleményemet írom le, ami a következő: 1.Nagyon elszomorító, hogy Magyarországon az állam, ilyen tevékenységet támogat, mármint az állampolgári kamerázást stb. 2. Még elszomorítóbb, hogy vannak állampolgárok, akik erre kaphatóak. 3. Külön vállveregetés azét, hogy úgy tünik, erre büszke is. 4. Igen melegszívű kívánság, már ami a családomat illeti. Ellenben én nem kívánok neked rosszat, csak jó felvételeket és sok-sok feljelentést. 5. A kamerázás nem vonja el a figyelmet a vezetéstől, nem generál holtteret? Szerintem igen és ezzel veszélyezteti a forgalomban részt vevő emberek testi épségét!

nick: 2011.08.31. 18:08:04

Újpesti rakpart Dráva utcai felhajtó:

ott NEM hagyományos értelemben vett párhuzamos közlekedésű 2 sáv van, hanem a fölső rakpart lehajtóját terelik rá az ott egyetlen sávú alsó rakpartra

ha az lenne, értelmes lehetne a cippzár elv, de így nem az

ezt egyébként nem nehéz észrevenni

akinek meg ezt nem sikerül felismerni, annak nem kéne autót vezetni, mert veszélyes másokra

nem mellesleg árulja már el vki nagyon tájékozott, hogy vajon mit és hogyan GYORSÍTHATNA, ha vki (nem a fölső rakpartról lekanyarodva, hanem) az alsón jőve kettéválik a 2 sávos résznél (némi késedelmet szenvedve emiatt), majd párszáz m után visszacippzározik (szintén vmennyi kis plusz késedelemmel)?!...

(ha lehet, válaszokat csak az euklideszi geometrián belül értelmezetten kérnék :-P)

emellett meg azért sztem mindenki számára egyértelmű, hogy a legtöbben valóban előrepofátlankodásra használják ezt, úh már csak emiatt is fölösleges magyarázkodni a nyilvánvaló bunkóknak, akik egy aprócska előnyért is lemennek kutyába...

a másik ilyen, nemrég kialakított remekmű: az Erzsébet hídról az alsó rakpartra lekanyarodás
na OTT SEM cippzár elv van, hanem szintén besorolás

de gondolom, sokaknak "ez sem tűnt fel"...

:-S

Mikrobi 2011.08.31. 18:08:50

Mit szóltok ahhoz, hogy Székesfehérvár és Budapest között (ahol 3 sáv az autópálya) a legtöbb ember csak a középső sávban hajlandó közlekedni? Ha megtelik a középső és a belső sáv, szabad-e egyenletesen, de a másik két sávnál gyorsabban haladni a külsőben? Vagy üresen kell hagyni a külső sávot és indexszel az elvásztó sövényre tapadva várni a csodát, hogy a lassabbak egyszer kisorolnak?

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.31. 18:09:21

@3 gb: teljesen egyetértek veled.az eleve nem normális,aki kamerát szerel a kocsiba/motorra..

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.31. 18:12:15

@3 gb:
" Fogadni mernék, hogy a faipari vállalat minden igényt kielégítően be van kamerázva, persze csak azért, hogy ne lopjanak."
..az igazgató úrat kivéve..hehehe..

LBL 2011.08.31. 18:22:54

@Mikrobi:

KRESZ
(net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM)

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

37. § (Közlekedés autópályán és autóúton)
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

LBL 2011.08.31. 18:26:27

@LBL: Blogmotor (akink ezúton is csókultatom a felmenőit) odakavart a link végére egy zárójelet. Azt visszatörölve működik.
De megpróbálom mégegyszer, zárójelek nélkül.

KRESZ
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

37. § (Közlekedés autópályán és autóúton)
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Mikrobi 2011.08.31. 18:29:55

@LBL: köszönöm, magam is így gondoltam. Persze előfordul, hogy a külső sávban utolér az ember egy teherautót, olyankor indexszel bekéredszkedik a középső sávba, majd ismét kisorol...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 18:31:19

@3 gb: azért azt remélem megérted, hogy a többi mögötted haladni vágyó terhére engeded be magad elé a pofátlanul előre vágtatót.
1., az állam nem támogatja (már ha ugyan azt értjük ez alatt)
2., az szerintem sokkal elszomorítóbb, hogy erre szükség van
3., ez nem büszkeség kérdése
4., ha ez kell ahhoz, hogy valaki megértse milyen veszélyei vannak annak amit csinál ...
5., már miért vonná? Nem az MTV múzeumából van a kamera. Korunk technikája. Vezetés közben pedig nem a kamerát nézem, hanem az utat.

És most arról, hogy miért van erre szükség.
Pl. amit jojoka is írt. Körforgalomban elkezd tolatni a plázaribanc. Egyrészt nem kell rá számítanod, másrészt lehet, hogy nincs hova menekülnöd (nem tudod elkerülni az ütközést). Ő beléd megy, ki a hibás? Elárulom, ha nem tudod bizonyítani a történteket, TE. Hogy tetszik?
Vagy ez (megesett velem). Pályán nem voltam hajlandó 130-nál gyorsabban menni, kényelmesen előztem egyet, majd visszamentem a szélsőbe. A faszparaszt erre gyorsít-bevág elém-ráfékez. El tudtam kerülni. Ha nem sikerült volna, ki lett volna a hibás? Ha nem tudom bizonyítani, hogy bevágott, és satuzott, én.
Senki sem támogatott, hogy megvegyem a kamerát, a saját bőrömön kellett megtapasztalnom, hogy jó az ha van.
Mellesleg azt senki sem írta, hogy az, hogy te előremész és sávot váltasz szabálytalan. Az csak egyszerűen pofátlan, bunkó dolog. Csináld, egészségedre. ÉN nem foglak beengedni (de ezt már írtam). Ha úgy próbálsz befurakodni, hogy féktávon belül bevágsz elém, és satuzol, ezért én belédmegyek, jó ha tudod, rossz végére kerülsz a f*sznak, mert én meg tudom mutatni mi történt, neked meg lesz egy törött autód (az remélem tiszta, hogy az enyémet a te köteleződ terhére fogják megcsinálni). Az ilyen sávváltós-furakodós köcsögökkel nem lehet mit kezdeni, azon kívül, hogy nem engedem be. A kamera arra van, hogy ha történik valami, tudjam bizonyítani az (nem vélt, hanem a valós! nagy külömbség!) igazam. Persze arra is fel tudom használni a felvételt, hogy pályán, stau esetén a leállósávon száguldozókról készült felvételt eljuttatom a sünöknek. Az, hogy ők ezzel mit kezdenek, már nem az én gondom, hanem az övék és remélhetőleg a köcsögöké. Nemtudom azt sikerült kisakkoznod, hogy a kamera nem csak a többiek szabálytalankodását rögzíti. Történetesen ha én szabálytalankodnék, és az arról készült felvétel a sünökhöz kerül, akkor azt ellenem használhatnák fel. Ezt egyetlen módon tudom elkerülni. Akár hiszed akár nem, lehet szabályosan közlekedni. Nem egyszerű, de lehet.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.31. 18:33:51

@donfuligjimmy: és egy,pl az általad említett esetben a rendőrség figyelembe veszi a felvételt?

énjobbantudom:) 2011.08.31. 18:35:04

Lehet hogy hülye ötlet, de nem lehetne mondjuk fekvőrendőröket telepíteni a leállósávba, mondjuk 100 méterenként?Tuti, hogy senki nem menne ott százzal...

guest_ 2011.08.31. 18:39:41

@Mikrobi: ez engem pl. sokkal jobban idegesít, mint a cikkben leírtak. Tudatosítani kéne már a sok setét balfaszban: jobbra tarts! Kötelező!! És a kötelezettség nem ér véget a középső sávnál! Sajnos azonban sokak fejében áthatolhatatlan a setétség ezen a téren, hasonlóan a körforgalom szabályos használatához. Még sajnosabb viszont, h ezekre ugyanúgy szarik a rendőr, mint a nem-indexelésre sávváltáskor meg körforgalom elhagyásakor.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 18:41:23

@mifolyikittgyöngyösön??: szerinted az normális, hogy néhányan úgy vezetnek, mintha az úttest csak az övék lenne?
Eszembe jutott még egy eset a közelmúltból.
Bp, nyugati. kanyarodó a margit híd felé.
www.norc.hu/pano/Ymquw5Kv/
Index, füstjelek, bármi jelzés nélkül kivágódott a parkolóból, én meg csak egyfelé tudtam menni, középre a járdaszigetre. Ha ott van néhány puhatestű, akkor inkább az autó törtjön. Ha nem tudom bizonyítani mi történt, vagy megosztják 50/50, vagy elmeszelnek, mert ő mondhatja akár azt is, hogy épp beálni akart.
Szerintem az a hülye, aki nem tesz kamerát az autójába, motorjára (legaláb előre)

LBL 2011.08.31. 18:42:18

@Mikrobi: Így van, ez a (az egyik) szabályos eljárás.
A dugót meg a sok bamba okozza, akik az istennek se mennek el jobbról, mer "ne előzz jobbról"
Mondjuk a kiírások is szarok.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.31. 18:43:33

@donfuligjimmy: ezért kérdezem,hogy egy videófelvételt ilyen esetekben figyelembe vesz a hatóság?mert akkor van értelme!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 18:43:48

@mifolyikittgyöngyösön??: van ügyvéd ismerősöm, megkérdeztem. Szerinted hobbiból (már nem tudtam mit bekapcsolni, hogy jobban terheljem a generátort?) használom? :D

Mikrobi 2011.08.31. 18:49:16

@énjobbantudom:): viszont ha 130-nál kapsz egy durrdefektet, csodás lesz megállni a leállósávban

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 18:49:41

@mifolyikittgyöngyösön??: kicsit türelmetlen voltál, nem tudok kommenteket olvasni egyszerre és válaszolni :)

am bárki vehet magának (nem reklmámnak szánom)
www.metroman.hu/index.php?oldala=menu.php&oldal=termek_reszlet.php&utvonal=&mp=mp.php&szulo=21&nyit=21&tazon=2795

alternatíva lehet pl ha van androidos telefonod, akkor már csak egy appot kell letölteni a marketről, kell egy autós tartó és hajrá.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 18:51:25

@mifolyikittgyöngyösön??: csak a te kedvedért :)
igen. legalábbis én így tudom.

@blogmotor: "Két komment elküldése között várnod kell néhány percet! "
dögölj meg tripperben és rohaggy el a pokolban te fo$

Bambano 2011.08.31. 18:53:31

@énjobbantudom:): igen, az, mert számtalanszor a leállósáv a menekülő hely egy balesetnél.

meg képzeld el: megy a kamion, defektet kap. nem akar satuzni, mert akkor borul az egyensúly, hanem szépen kihúzódik és próbál kigurulni. na ekkor háromszor a hátára dobja a fekvőrendőr...

guest_ 2011.08.31. 18:54:33

@LBL: Ez meg a másik. Nem azt kéne kiírni, h jobbról előzni tilos, hanem azt, h előzés után takarodj le a (leg)külsőbe paraszt! Ha mindenki szabályosan jobbra tartana, előbbi eleve értelmét veszítené.

Mikrobi 2011.08.31. 19:15:14

@guest_: A körforgalmat már egész jól megtanulták a magyarok. Nyáron voltam Szerbiában, ott is szaporodnak a körforgalmak, de még mindenki befelé indexel, kifelé meg nem.

LBL 2011.08.31. 19:20:07

Aki a merevhidas, laprugós hátsóhídhoz odakókányol egy Panhard-rudat, annak fogalma nincs a futómű működéséről.
Pedig egy ilyen laprugós hídnál egyszerűbbet kitalálni is nehéz.
Mondjuk az könnyen lehet, hogy ott se cseréltek rugószilenteket, és Panhard nélkül kóvályog az egész.

LBL 2011.08.31. 19:23:09

@LBL: Bocs, ezt abszolút nem ide szántam, csak elbénáztam. Ha lehet törölni, akkor kérném.

Ottopappa 2011.08.31. 19:48:14

Nyáron kerülöm az autópályát, mint a tüzet. Sima sztrádán sokszor jobban lehet haladni.

énjobbantudom:) 2011.08.31. 19:54:02

@Mikrobi:
Hát ha 130-nál durrdefektet kapok, nem az lesz a legfőbb gondom, hogy kiálljak a leállósávba, hanem hogy megálljak valahogy egyáltalán... :)

Mikrobi 2011.08.31. 20:08:40

@énjobbantudom:): minden autós imádja az út közepén álló defektes kocsikat, tényleg, leállósávra nincs is szükség

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.08.31. 20:15:47

@3 gb:

Lenne egy kérdésem.
Adott egy helyzet : csomó bunkó nem tartja be a KRESZt, tolakszik, veszélyeztet, a szabályosan haladókat akadályozza.

Azt szeretném, ha ez a helyzet megszűnne.
Erre egy jó módszer a kamerázás.

Szerinted ez ÁVÓ meg mifene.

Azt szeretném kérdezni, hogy te milyen módszert javasolsz a kamerázáson ( és feljelentésen ) kívül, amely hasonlóan hatékony, de szerinted nem "besúgás".

PS. És azért szeretém, ha ez a helyzet megszűnne mert képzeld el, ha mindenki így vezetne, mi lenne abból. Törés, sérülés, szabályosan közlekedők akadályozása. Ugye azt te sem gondolod, hogy egyeseknek van joguk arra, hogy mások kárára időt nyerjenek vagy másokat veszélyeztessenek ?

3 gb 2011.08.31. 20:17:13

@donfuligjimmy: Kedves donfuligjimmy!Te vagy nem érted vagy nem akarod érteni, hogy eddig miről regéltem. Azt engedek be és akkor, amikor akarok. Te meg azt nem engedsz be akit nem akarsz. A saját igazadat azzal a videóval bizonygathatod, amivel akarod. Ezzel sincs baj. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy te is egy gerinctelen besúgó vagy, egy söpredék. Aztán, hogy a f@sznak melyik végén vagy, azt onnan tudnád meg, hogy tövig a seggedbe lenne nyomva, miután betörtem az orrodat. Otthon meg arra vered ki, hogy megint lefilmeztél egy szabálytalankodót? Csinálj nagy esti mozit te Spielberg!

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.08.31. 20:18:06

@3 gb:
" Ez nem bunkóság, hanem élelmesség."

Erről az az anekdota jut az eszembe, hogy amikor Amerikában a magyarokről azt mondták, hogy mögötted megy be a forgóajtón de előtted jön ki, azt a magyarok dicséretnek vették.

Holott nagyon nem volt az.

Élelmesség.

Az ember esze megáll.

3 gb 2011.08.31. 20:32:04

@Scaramella va alla guerra: Kamerázzon az államhatalom és annak tisztviselői. Először kamerázunk az autóban, aztán a kocsmában, az egyetemen, aztán a szomszéd videóz, hogy mit csinálsz a saját kertedben stb.... Az embereknek nem egymással kéne állandóan foglalkozni, hanem saját magukkal. Hány ember lenne, aki egész nap csak az autókat kamerázná, este meg lehet, hogy lop a közértben vagy veri a gyerekét. Nem lehet állami monopóliumot emberekre átruházni, mert annak nagyon rossz vége lesz. Úgy lehet ezeket a problémákat megszüntetni, hogy már az óvodában felvilágosítják a gyermekeket, hogy ne közlekedjenek ostobán. Ezt folytatni kell az iskolában és mire jogsija lesz a gyerkőcnek, bele lesz vésve az agyába, hogy mi a kultúrált közlekedés. Ez kb. 20 év. Természetesen, akkor is lesznek szabályszegők, de sokkal kevesebben. Persze, ezt a folyamatot már el kellett volna kezdeni, bár sose késő. Amíg ez megvalósul, addig türelem sok-sok felvilágosítás és kampány, de semmi esetre sem egymás feljelentgetése, megfigyelése.

lutria 2011.08.31. 20:34:20

Ma reggel 9-10 körül 2 baleset is volt az M0-on,rendőrök csak az egyiknél voltak de ők sajnos nem látták hogy több autós is amikor megunta a dugót megfordult és a pályára felvezető úton lépett le,szembe a forgalommal.Szerintem többen is meglepődtek amikor szembe találták magukat az általában egysávos-egyirányú úton amikor szembejött velük egy ilyen ámokfutó.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.08.31. 20:43:34

@3 gb:
"Az embereknek nem egymással kéne állandóan foglalkozni, hanem saját magukkal. "

Azt teszem. P.l. valaki elémtolaxik, és ő pont átér a zöldön, én meg pirosat kapok. (Ez pont az említett kereszteződésben a Népfürdő utcai lámpánál is igaz.) Másfél perc, pár deci benzin az, amibe nekem más normaszegése kerül.

Megfordítva : miért nem ő áll ott helyettem és az ő ideje és benzinje fogy, és nem az enyém ? Mitől drágább az ő ideje és miért fontosabb, hogy ő kevesebb benzint pöfögjön el ?

A másik meglátásom merőben filozofikus. A normák betartása hosszabb távon kifizetődő. Hogy méginkább így legyen, a normaszegést költségessé kell tenni.

Rocko- 2011.08.31. 20:43:46

@stenza: felkamerázhatod az összes sávot, ha baszik bárki is nézni.

3 gb 2011.08.31. 20:44:51

@Scaramella va alla guerra: Igen élelmesség, ilyen az élet, ha van rá lehetőség, hogy előbbre jussunk, célt érjünk, akkor azt ki kell használni. Mutass egy egyetemistát, aki legalább egyszer ne puskázott volna. Csalás? Igen. Senki nem kérdőjelezi meg a diplomájukat. Ha mindenki a belső sávban bolyong és üres a külső vagy majdnem üres, hát gyerünk. De ha már nagy KRESZ dili van, akkor jobbratartás van, vagy mi, mégis mindenki több száz méterrel előbb bal oldalon megy. Ezt en lehetőségként fogom fel, megoldom és utána jóleső érzés tölt el, hogy sikerült.

Rocko- 2011.08.31. 20:45:32

@jojoka: "Szerelhessek kamerát az autómba és ha szabálytalankodó autóst rögzít a szerkezet az elküldhessem a rendőrségnek"
eddig stimm. feljelentés alapján eljárást is indítanak.
a többi a kétséges.

@Bambano: "persze lehetne olyat is, hogy ahol kanyar miatt nem lehet előre látni, oda betenni egy rendőrkocsit"
autópályán nem belátható kanyar? WTF?

3 gb 2011.08.31. 20:46:29

@Scaramella va alla guerra: Ilyen az élet, farkastörvények uralkodnak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.31. 21:01:14

Helyszini buntetes: 40bot talpra, vagy deresre huzas ( kOmbi rendorkocsikba beferne egy "mobil" deres pad ) illetve pitsan rugas ( nekifutasbol vagy helybol, helyszini merleges targya ) illetve hajhuzas ketujjal a ful felett ahol rovid a haj, nekem hasznalt, gyerekkorom ota nem hajtom be a konyvek szelet konyvjelzokent hasznalva.

Szoval itt nepneveles kene, nem penzbutetes. A penzbuntetes a gazdagnak nem faj, egy nekifutasboli hatsonbillentes a zarovonalert viszont biztossan :D

Rocko- 2011.08.31. 21:04:15

@énjobbantudom:): - vészsáv a neve: veszélyhelyzetben használandó
- folyománya: a mentő se mehetne ott 100-zal. de 50-nel se.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.31. 21:08:50

Lenin tanitvanyainak orszagaban ha a ketszer ket savos utat felujitjak es a szembe jovo oldal mar kesz SIMAN mennek szembe a forgalommal. Ott minden elofordulhat. Lattam mar uszty ilinksz fele az uralon belathatatlan kanyarban utcabalt ( zenekarral, a gyirevnye elejen, asztalok az egyik savban, ital zene mulatozas kenyelmetlenul ereztem magam hogy zavarom oket a kamionnal. ) Szoval ha kozlekedsz mindig mindenre fel kell keszulni, ugyis mindig olyannal talalkozol amivel azelott sosem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.31. 21:11:32

@Rocko-: A mento mehet szerintem, akkor nem tennek ki a tablat hogy szamits ra ( rendor , tuolto ambulance )

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.31. 21:15:00

@Scaramella va alla guerra: Ha te csinalod elelmesseg, ha mas akkor bunkosag :)

A magyarokat meg szeretik amerikaban 56miatt de uzletelni vagy baratkozni nem.

Azt mondjak nagyobb veszekedes van egy magyar csonakban mint egy amerikai hadihajon.

Rocko- 2011.08.31. 21:17:03

@visszakettopadlogaz: olvasd el az előzményt is kérlek.
vészsávon jogilag mehet a mentő. de ha a kedves kommentelő oda fekvőrendőrt rak, akkor fizikailag nem fog tudni ott menni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.31. 21:22:45

@Rocko-:

Bocs azt nem neztem. Bocsi.

Fekvorendor leallosavba :D azert vannak meg Geniuszok itt :D meg a gumicsizma aljara lukat furni hogy ami viz felul netan befolyik alul ki tudjon folyni mi?:D

Nem tudom ki irta ezt a fekvorendoros otletet de bearanyozta a napom!!!:D

Rocko- 2011.08.31. 21:36:33

@visszakettopadlogaz: hát a kommentet követve megtalálod.
próbáltam kultúráltan fogalmazni az ötlettel kapcsolatban.

_____________ 2011.08.31. 22:20:36

@Tomi1973Wien:
Ha nem bánod, hogy megcsöcsörésznek...
Álló brével...
:-D

ave 2011.08.31. 22:24:11

Valamiert sosem kerulok ilyen dugoba, de biz isten nekem akkor fog ledogleni az autom.

e39 2011.08.31. 22:41:58

Lehet,hogy írták már,én azt szoktam csinálni,hogy beállok félig a leállósávba és araszolok a sorral...édesanyám biztos csuklik azokban a percekben de pár dudálás után beállnak a sorba :)

dennisthemenace 2011.08.31. 22:46:44

@énjobbantudom:): Ez nem hulye otlet, ez egy oltári nagy baromság, bocs...)

Karbonsai 2011.09.01. 00:27:22

A jó ízlés azt kívánja, hogy az autópályán ne a leállósávon álljak meg hugyozni, mert pl. az alvó kamionos (,teszem azt nem a jogkövető csapatból, mert 200 órája nem aludt) laposra álmodik autóstul, vagy a fentebb említett tuaregx5mlstb terepjáró sorelőzés közben pöccint a kukoricásba.

A jó ízlés azt is kívánná, hogy ugyan már, az M7-esen, ahol az három sávos, ne a középsőben csoszogjak 90-el, mert a szélsőben 130-al szabályosan közlekedő jogkövetőt akrobatikus előzésre kényszerítem, miközben a közlekedést is lassítom stb..stb...

De. Hát...miért is ne?

Végül is NEM azt írják ki világító bötükkel az út fölé: Vazze TE Kamionos (Ro Bg Tr stb.)aluggyá pihennyé, mer' 200 órája vezetsz és telibevered a leállósávban vizelési ingerrel, vagy defekttel küzdő xy-t és az itten 1000 körmös. Vagy: leállósávon ne közlekeggyé mer' halál, de előtte egy kis ungabunga. Vagy húzzá' ki a szélére mert ott a helyed különben felnégyelünk.
Neeem.

A hozzáállás a következő: "leállósávon megállni tilooos", valamint "jobbról előzni tilooos". Hát köszi. Szép. Szinte látom, ahogyan a probléma megoldódik. Brrr...

Ezek után törvénybe foglalnám azt is, hogy a bandaháborúk tűzvonalába állni szigorúan tilos, és 30.000-300.000 Ft-ig büntetném, aki ezt akár figyelmetlenségből is megsérti.

Egyébként. Az, hogy esetleg mocorog bennem a közúti fegyelem pici csírája, az sem a rendőrség poroszos nevelésének gyümölcse. Ha a 32 év alatt, amióta valamire is van jogosítványom a közlekedésrendészet szigorából kellett volna tanulnom, a következőket tanultam volna meg:
Ügyeljek rá, hogy a személyemet igazoló okmányok legyenek érvényesek. (azaz, mikor a szerv már nem tudott mibe belekötni, kiszúrta, hogy a személyim egy hónapja lejárt. Brávóó)

Sok lesz az a 90-97 km/h a M7 bevezetőjén és az M3 kivezetőjén. (mea culpa, valóban ráaludtam a gyorshajtásra, az egyiknél 60-as, a másiknál 80-as a tábla és mindkettőnél 3 sáv és "semi" autópálya). Hurrá.

A szervvel együtt fedeztük fel, hogy az XY típusú autómhoz égőkészlet jár, de eü csomag nem. Gratulálunk.

Érden 40-es tábla a buszmegállóban ( ha van benne busz akkor takarásban, nekem sikerült ez a kombó) 50-el megcsípve pár ezerért),Tapsviharrrr...

A bokorban is megállni tilos tábla a megállni tilos tábla, csak félre kell húzni az ágakat és láthatóvá válik. Halleluja! (mondjuk ezt speciel a holland közterületesektől tanultam)

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy szenttel van dolga, bevallom a pampákon én is gyorsan hajtok, és oda parkolok, ahova tudok. Valamint, vannak helyzetek, amikor a szerv részéről világos, hogy a kialakult helyzet számára nem jövedelmező, így eltekint a szankcióktól.

De mondjon vaki ezek után valami ellenérvet arra, hogy a közlekedésrendészetet, meg egyáltalán azt a rendőrt, aki veszi a fáradságot - ill. vezényelték a közút melletti szolgálatra, ne pénzbehajtónak ill. az adózás másik formájának tekintsek. 32 év hosszú idő. Legalább is általánosításra elég, azt hiszem

Amúgy meg maradok hívetek, a szabályosan közlekedő világ túlélése nem rajtam fog múlni.

augustiener 2011.09.01. 00:27:50

Ha nem baleset tortent, hanem csak nagy a forgalom, akkor csokkenteni kellene a sebesseget es megnyitni a leallosavot. A99 tokeletesen mukodik. Persze ehhez szukseges az ut feletti kozlekedesiranyito rendszer, de a rengeteg sokadik autoadobol amit autopalyadijnak hivnak, meg lehetne epiteni. Ha pedig mar megvan, akkor el lehet torolni a sebessegkorlatozast is. Eleg lenne csak akkor korlatozni a sebesseget, ha a forgalom nagysaga ezt szuksegesse teszi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 01:54:30

@e39: Ez jo, es ha a tolakodok mogott egy mentoauto menne el a leallosavban epp ahhoz sietve akit kedves neked? Nem jo otlet, plus felsejlik emlekeimben a szofiai korgyurun szocializalt tuskok hada akik 8napon tul gyogyuloan kezelik az vas emeloszarat szoval en errol lebeszelnelek....

Henry82 2011.09.01. 02:23:54

@szatyi:
"Can you tell me where is the camping in the town?
"

Csak azért nem értettek meg, mert nem helyesen kérdezted, helyesen így szól:

Can you tell me where the camping is? (egyenes szórend)

Az olaszok híresen érzékenyek az angol nyelvtanra! ;))

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.09.01. 03:05:53

@3 gb: Szóval ez az utolsó, mindent elsöprő érved, hogy feldugsz vmit vki seggébe.
Miért mások seggével foglalkozol? Otthon tudnak a perverz vágyaidról?
Ez minden, ami a 2 diplomádból és a nyelvvizsgádból kitelik?
te ... "tökös" csávó ... ROTFL

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 03:25:13

@Henry82: Could you tell me where the camping site is? - ez meg az udvarias, polajtosabb verzio:) laktam angliaban par evet most meg usa, hidd el nekem inkabb igy kerdezd ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 03:28:32

@augustiener: Activ traffic controll a neve, nem mukodik mert az emberi termeszetet ( eroszakossag pl ) egyetlen logikai rendszerbe sem lehet integralni, kiszamithatatlan lesz a vegeredmeny es nem modellezheto.

Ha a jozan eszre ( common sense ) hagynank a kreszt eleg lenne egyetlen egy mondat a kresz szabalyok helyett: Esszel vezess!

augustiener 2011.09.01. 09:32:34

@visszakettopadlogaz: vagy Verkehrsleitsystem. Miert kell mindent angolul nevezni? Jobban hangzik, vagy mi? Van ilyen Angliaban? Edinburghtol Doverig nem lattam. Csak a 70 merfoldet jelzo tablat, meg a fenykepezoket.

Mar miert ne mukodne professzor? A8 majd A99 Munchent elkerulo autopalya, mindig nagy forgalom. Igy csinalnak harombol negy savot. Ez volt az elso ilyen, olyanyira jol mukodik, hogy egesz Nemetorszagban kiepitik. Kell plusz egy kijelzot epiteni a leallosav fele. Ennyi.

A sebessegkorlatozas hianya, valamint ugyanez a rendszer iranyitotta korlatozasa pedig hosszu eve kivaloan mukodik.

Szerintem csak te vagy ilyen korlatolt, aki el se tudja kepzelni, hogy ilyen mukodhet.

augustiener 2011.09.01. 09:38:37

Most latom, Angliaban eltel, most meg USA. Ezert vagy ilyen korlatolt. Ket gazdag orszag de meg olyan gyorsan sem szabad autozni, mint Magyarorszagon egy husz eves Marutinak. Sort se tudnak fozni, meg egy rendes kajajuk sincs. Autozni nem tudnak, raadasul az egyik rossz oldalon is ul.

hegyilany 2011.09.01. 10:02:28

@Alternatív: "Tehát, a belső sávra vonatkozóan ki kell tenni a "minimális sebesség 120" című táblát. Így a kamionok se tudnak előzni, és a potenciális tömeggyilkosok is szabálytalanok lesznek."

Na ne szórakozz már! Hogy ne előzhessek meg egy hetvennel szüttyögőt azért, mert a kocsim csak mondjuk 100-110-et bír? Nem így kell megoldani, hanem autópálya-bekamerázással/rendőrséggel. Hülyeségre meg amúgy sincs megoldás... Ha már nagyon szabályozni akarjuk akkor az előzéshez szükséges minimális sebességkülönbséget kéne megadni, mint korlátot. Akkor mondjuk a szerencsétlen kamionosokat se szívatnák azzal, hogy nem előzhetik meg a hetvennel ballagó bácsikát/anyukát.

HakapesziM 2011.09.01. 10:03:45

@augustiener: Hét éve nem voltam Angliában, most kezdek megint arra járni, ezért új dolog lehet, Birmingham környékén láttam ilyet. Viszont furcsa volt, hogy valamiért mintha vonakodtak volna használni az autósok. Hollandiában is láttam ezt a leállósávos megoldást.

Knorbi 2011.09.01. 10:33:35

Igen a belső sávban lehetne egy minimum sebesség ez nem lenne rossz.De legalább 100-110.A leállósávosoknak meg szétverni kérdés nélkül a fejét.Ha buzi román akkor meg kétszer is.

3 gb 2011.09.01. 11:22:47

@dennisthemenace: Majd kirakok a hátsó szélvédőre egy matricát, hogy bunkó vagyok, légyszi engedj be!

3 gb 2011.09.01. 11:24:13

@donfuligjimmy: Te gügye vagy. Nem is érted mit írok.

augustiener 2011.09.01. 13:00:50

@HakapesziM: a nemeteknel sem hasznalja mindenki. A barmokkal nem tudsz mit kezdeni, akik bemennek a kozepso savba es onnantol kezdve otszaz km-en keresztul ki sem mozdulnak onnan. De sok autos es minden kamion hasznalja. Ugyan nem lehet csak 100-120-szal menni, de legalabb nem allsz a stauban, hanem haladsz.

A hollandok viszont megint csak oriasi barmok szamomra. Nem is elnek ott. Ot savos autopalya, abbol a harom belso ures, olyan kicsi volt a forgalom es 100 a megengedett sebesseg. De egyebkent is draga a benzin ott, a sor nagyon draga, nincs egy rendes kajajuk. Ok van gaz, de en inkabb iszom.

imittto 2011.09.01. 14:03:36

Megérne még egy misét az autópálya felhajtó is. Legtöbb helyen a felhajtón már ott figyel az "Autópálya" tábla, ennek ellenére szinte mindig sikerül utolérni valami balféket aki 50-el kigurul, majd még meg is áll mert jónnek... Eszébe nem jut hogy ha a tábla után elkezdene gyorsítani simán be tudna sorolni 2 autó közé.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 15:48:24

@augustiener:

Birmingham keleti reszen az autopalyan igy hivjak, ki is van irva nagy nagy kek tablakon, onnan tudom :) az autopalya szamara nem emlekszek, megnezhetnem a google.mapson de nincs kedvem.

Nevezzunk mindent a neven, ugy egyszerubb ;) "a krumplileves legyen krumplileves " - ha mond valamit :))))

Korlatolt? Lehet. Te majd eldontod mit tudok elkepzelni es mit sem :))))

énjobbantudom:) 2011.09.01. 15:57:13

@Mikrobi:
Nem értettél meg, te azt írtad hogy 130-nál durrdefekt esetén használjam a leállósávot, én erre azt válaszoltam, durrdefektnél nem az az első gondolatom, hogy kiálljak a leállósávba, hanem hogy megfogjam az autót, és miután sikerült, természetesen kiállok.Vagy neked az az első gondolatod ilyenkor, hogy gyorsan kiállj?

énjobbantudom:) 2011.09.01. 16:02:10

@dennisthemenace:
Nem is gondoltam komolyan :)
de vigyázz, valaki fentről elolvassa, és amilyen jó szakértők vannak, a végén még megvalósítják :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 16:07:50

@augustiener: Vezetni ki tud ki nem az relativ.

A meghatarozott vegsebesseg egy adott utszakaszon fugg az elerni kivant forgalom ateresztes nagysagatol ( minel nagyobb a sebesseg annal nagyobb kovetesi tavolsagot tartanak es annal kevesebb jarmu tud athaladni azonos ido alatt ) fugg egyeb adottsagoktol ( domborzat, zajterheles stb ) savok szama, de nem fugg a totalcar.hu n kommentelok almai/vagyaitol es a "nemzeti vezetni tudas" ertelmezhetetlen fogalmatol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 16:12:55

Los Angelesban ma reggel 7millio (!!) jarmu indul munkaba. ( commuting traffic, nem tudom mi magyarul ) csak viszonyitaskeppen: a 280ezer lakosu Tolna Megyeben 120ezer gepjarmu van. Itt egy commuter belt ben egy korzetben 7millio. San Francisco Bay Aeraban a BART al ( Bay Aera Rapid Transport ) az autopalyakat tobben hasznaljak mint ahany embernek jogositvanya van MO.-n.

svinjahond 2011.09.01. 16:44:04

Egy alkalommal volt szerencsém látni, amint egy jófej platós kisteherkocsival szépen elfoglalta a leállósáv felét/kétharmadát, hogy a sudribunkók ne haladhassanak szabálytalanul a két forgalmi sávban araszolók mellett. Kifejezetten élveztem a dudaszót, meg a satuzgatást meg az ökölrázást, amit a feltorlódott bunkók műveltek. Aztán lemaradtak, mert a teherautós még az előző 10-15-nél is lassabb sebességre fékezte őket. Ha meg mert volna állni, biztosan kicsontozzák az ukránok, vagy az olaszrendszámos románcigányok.
Nagyon tetszett a sztori vége, mert egyszer csak bejött előlük a teherautó, ők meg jól felgyorsultak és otthagytak minket, aztán egy domb és egy jobbos kanyar után láttam ám, hogy mint a veszett állatok pofátlankodnak vissza a külső sávba, mert a domb alján szedik ki őket furgonos rendőrök, akik mellett motoros üldözőjárőrök is voltak. Régen röhögtem ingyen ilyen jót! Kár, hogy nem volt nálam videokamcsi, mert felvettem volna az egészet, aztán mars ki a cucc a youtube-ra... ;)

levőlétező 2011.09.01. 17:48:31

Azt hiszem, a lényeg az utolsó 2 mondat: A sok traffipaxoló fasz helyett kéne ilyenkor három rendőr: Egy leterelné ezeket a parkolóba/lehajtóra, 2 pedig szép ráérősen átnézné/szarrá büntetné őket...

Sayniqua (törölt) 2011.09.01. 21:14:43

@levőlétező:

Autónként 300.000 Huf helyszíni bírság és mosolyogva elköszönnék tőlük.

de most tényleg. Barátaimmal Zamárdiból jöttünk fel bele estünk a legzoralabb dugóba. Csordogálunk szépen lassan és tényleg, ahogy Pista írta a leálósáv tele a sok köcsöggel. Egy idő után igencsak frusztrált minket a dolog és amikor a következő csoport feltűnt a jobbos tükörben, én szépen kiálltam eléjük a leállóba és úgy tettünk, mint, ha műszaki hiba lett volna a kocsival. Összes ajtó egyszerre kinyit, kipattantunk a kocsiból, motorháztető felnyit és bőszen nézelődtünk a motortérben. Mondanom sem kell komoly hiszti alakult ki mögöttünk, majdnem pofán kellett verni egy román rendszámot viselő mercis parasztot, mert kis híján nekünk jött a leálló sávban. Amikor nagy nehezen minden gyökért beengedtek mögülünk, mi is beültünk a kocsiba és ezt a poént Budapestig még 4X játszottuk el. Tettük mindezt, a mellettünk haladó, ugyanúgy szopó kocsisor nagy örömére.

anti76 2011.09.02. 07:34:58

Nem tudom, a totálcárt fizetik ezekért a propaganda cikkekért? Nem igaz, milyen szar demagóg (ál)naív cikkeket tudnak néha írni. Vagy inkább mindig.
Az autós kúltúra, vagy annak hiánya az élethelyzetünkből fakad. Itt, qrvaországban két állás kell egy nyugati bérért, mert ugye az árak bezzeg nyugatiak. Meg ugye, fejlődik a világ meg a technika, tehát kell a főiskola, ami megintcsak pénzbe kerül. Szóval elég szoros az időbeosztásom, nem fogok álldogállni az autópályán, amiért fizetni kell, ellentétben Németországgal. (érdekes ezzel nem példálóznak) Különben is, hogy van az, hogy a 4 napos matrica nem 96 óráig érvényes, hanem HÁROM egész nap + az a törtnap, amikor megvetted. Akkor miért hívják 4 naposnak???
Az utak állapotáról ne beszéljünk, M0-ásról meg annak a bővitéséről ne beszéljünk, a NAGY főváros-tehermentesítő projektről, a 4es Metróról meg nagyon ne beszéljünk. Mégis milyen kéne hogy legyen az autós kultúra ??
Költöztess be egy bölcsész házaspárt egy borsodi putriba, meglátjuk milyen lesz a kultúrájuk.
Különben is, miért zavar bárkit is, ha dugó esetén a leállósávban megyek? Mert nekirongyolok az ott veszteglő kocsinak? Jó vicc. A szemem azért nem csukom be. Miért nem azt feszegeti a cikkíró, ha ilyen helyzet van akkor lehessen ott is menni, akkor legalább eloszlana némiképp a forgalom, és ha nem is 130al vagy 100al de legalább 40el lehetne menni. ÉS egyáltalán nem lenne balesetveszélyes, ilyen kis temponál nem kell leállósáv, mintahogy pl. a körúton, vagy az árpádhídon sincs.

anti76 2011.09.02. 07:52:36

@visszakettopadlogaz: Köszönjük szépen ezt a sok szép angol kifejezést, meg hogy megosztottad velünk mekkora ország ez a junájtid sztétc.
Tudod, mi itt még szekéren meg lovakon közlekedünk, és még nem hallottunk semmit ezekről a csodás dolgokról, ami abban a "csodás" országban van. Itt még internet sincs, az összes kommentet postagalambbal küldjük be az MTI-be (magyar távirati iroda) és onnan megy fel a hálóra.
Kérlek, kérlek mesélj még a fasz, elmebeteg, paranoid szociopaták országáról, lehetőleg sok angol kifejezéssel, mert az nagyon cool.
Fúúú !! azta ugye V8 asod van ?

anti76 2011.09.02. 08:35:18

@visszakettopadlogaz: Szerinted?

Akkor direktebben fogalmazok.
Nincs jobb dolgod, mint onnan osztani az észt, hogy amerikában mi hogy van, meg mekkora ország is az ?
Minek mentél ki Amerikába ? Hogy megnézd ott milyen a közlekedés és megüzend Nekünk kőkorszaki szakiknak?
És ezt a sok szar angol szart minek nyomod ide? pl. a józan észt- ha hiszed hanem egész szépen megértjük magyarul is, nem kell a common sense. Elhisszük, hogy beszélsz angolul. Big deal.
A másik vagy szerezz egy magyar billentyűzetet (gondolom nem nehéz abban a hiperszuper amerikában), vagy írj angolul, mert rohadt fárasztó az ékezet nélküli hosszabb irományokat olvasni.
Last but not least (csakhogy lásd, nem kell amerikáig menni egy kis angolért :D) saját elképzeléseidet írd le, ne azt amit máshol láttál, pláne ne angol meg amerikai példákat, ezek seggfejek (asshole- te így szereted hallani ugye?) Az angolok legnagyobb dobása a Titanic volt, ami az első útján elsüllyedt, Amerika meg más országok kirablásából él, az meg pláne nem érdekel.
Nekem elég renitens gondolataim vannak elég sok mindenről, de legalább a sajátjaim. És egyáltalán nem zavar, ha elküldenek a picsába, de legalább a saját gondolat ill. érvrendszerével tegye, ne pedig a bolygó túloldaláról egy kibic okoskodjon, angol gyorstalpalóval körítve, hogy itt meg ott így van meg úgy van.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 08:43:55

@anti76: Szerintem lazits egy kicsit. Nyugi van.

anti76 2011.09.02. 09:06:54

@visszakettopadlogaz:
Ez aztán az adekvált válasz.
Vagy ezt amerikában vmi önismereti tréningen tanítják, hogy így kell nyugtatni az őrülteket?

augustiener 2011.09.02. 13:12:26

"de nem fugg a totalcar.hu n kommentelok almai/vagyaitol"

Baszdmeg te egy kibaszott okos ember vagy!

Amit én írtam, az mind gyakorlatban működő rendszer. Ami pedig más országok kritikája, az ennek a függvénye. Egy kis akarattal könnyebbé lehet tenni az emberek életét, bár biztos egyszerűbb kibaszni egy százas táblát pl oszt jónapot. A majmok meg követik, más meg sem fordul a fejükben. Bár erre nevelik manapság az embereket. Úgy látom nálad sikeresen, mert amit te még nem láttál Angliában vagy abban a faszom USA-ban, az neked csak "a totalcar.hu n kommentelok almai/vagyai".

"A meghatarozott vegsebesseg egy adott utszakaszon fugg az elerni kivant forgalom ateresztes nagysagatol ( minel nagyobb a sebesseg annal nagyobb kovetesi tavolsagot tartanak es annal kevesebb jarmu tud athaladni azonos ido alatt ) fugg egyeb adottsagoktol ( domborzat, zajterheles stb ) savok szama"

Pontosan erre való ez a közlekedés irányító rendszer. Ha éjszaka mész el egy város mellett, akkor korlátozza a sebességet, hogy ne legyél hangos. De ha elhagytad a város és éjszaka utazol, akkor feloldja a sebesség korlátozást, mert üres az út van hely haladni. Aztán reggel, amikor az autók számát figyelő berendezések jelzik, hogy kurva sok autó van már a pályán, akkor megint korlátozza a sebességet. Ha pedig nagyon sok, akkor jelzi ezt a központba, a kamerákon keresztül megnézik, hogy áll-e valaki a leállósávban, ha nincs, akkor megnyitják azt is, hogy a forgalom folyamatosan haladjon. Ha pedig beért mindenki dolgozni, akkor megint feloldja a korlátozást, mert a forgalom kicsi, van lehetőség haladni. És így tovább. De egy korlátolt ember ezt nem tudja felfogni.

"Birmingham keleti reszen az autopalyan igy hivjak, ki is van irva nagy nagy kek tablakon, onnan tudom :)" Te korábban azt írtad, hogy "Activ traffic controll a neve. Nevezzunk mindent a neven, ugy egyszerubb ;) "a krumplileves legyen krumplileves " - ha mond valamit :))))". Nem azt, hogy éppen Birminghamnél így hívják, hanem kioktattál, hogy márpedig ez a neve. Pont. Pontosan ezért vagy egy korlátolt barom. Menj be Los Angelesbe bárhová és kérjél egy krumplilevest, így magyarul, mert annak az a neve. Kíváncsi vagyok, hogy kihozzák-e.
Én is leírhattam, volna minden kifejezést németül, de ez egy magyar oldal. Lehet ezért zavaró a folyamatos és felesleges angol nyelvű okoskodásod.

"Vezetni ki tud ki nem az relativ" Ha valaki rámegy az autópályára és több száz km-en keresztül a középső sávban megy az nem tud vezetni. Nem ismeri a KRESZ-t, a tükröt, balesetveszélyes. Meghatározott büntetés jár érte, fekete pont és pénz. Ez nem relatív. Az se relatív, ha valaki nem tud beparkolni, vagy ha nem tudja mit kell csinálni, ha épp nem működik a lámpa egy kereszteződésben, egyenrangú kereszteződésről nem is beszélve. Ezek nem relatív dolgok.

Én a jogsi megszerzése után két évvel még egy vizsgára kötelezném az embereket, amivel igazolják, hogy két év elteltével is tisztában vannak a dolgokkal. Nagyon sokan elbuknának. És ez az álom. Sokkal kevesebb marha lenne az utakon és így kevesebb dugó. Sokszor az emberek faszsága miatt alakul ki dugó, nem feltétlenül a nagy forgalomtól.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 15:37:30

@anti76: Szerintem te tele vagy mindenfele problemaval es itt akarod levezetni. Ez nem az a hely, olvass konyveket, menj horgaszni vagy jogazz. Persze azt csinalsz amit akarsz.

anti76 2011.09.02. 23:55:25

@augustiener:
Máris szimpatikus vagy.

@visszakettopadlogaz: Te meg egy gyökér.
Karomkodni senki nem akar, különben is az embernek körme van nem karma. Jó ez csak egy szójáték, hogy lásd mennyire szar az ékezet nélküli irományaidat olvasni.
Ezt a pszicho-blablát honnét vetted? A pszihiátered mondta, aki gyógykezel? Analizálni én is tudok.
Tehát: Szerintem egy bukott szar vagy, aki azért ment ki innen, mert itthon szart se keresett, és most nagyra vagy a 300ezer Ft-nak megfelelő fizetéseddel- persze arról udvariasan hallgatsz hogy egy wetback is keres ennyit. Átszámítva szép pénz, ott meg körberöhögnek. Mert ott is valami tetű melót csinálsz tetű pénzért. Ezért is irkálsz ide. Tőled 20ezer kilométerre lévő forgalmi ügyekkel bajlódsz. Mégis mi a picsának??
Ha nem így lenne, hanem vmi über-hiper top szakember lennél (amit a riposztodban minden bizonnyal hevesen bizonygatni fogsz) leszarnád mi van tőled többezer kilométerre, és pláne nem menőznél ezekkel az angol kifejezésekkel, mintegy demonstrálandó milyen kibebaszottul szofisztikált és kvalifikált hazánkfia szánt meg minket, és ossza meg velünk, szerencsétlen hülyékkel "értékes" tapasztalatait. A VALÓDI tudás meg a szerénység fordítottan arányosak egymással. Ezt ragyogóan demonstráltad. Nem is tudsz mást, csak angolul. Ezt egy borsodi analfabéta cigány is villantja, csak ki kell tenni amerikába és fél év múlva elég jól fog beszélni.
Nnaa, ez az analízis hogy tetszett dr. Freud?
-Lazíts
-Nyugi van
-minek káromkodni.
pfff... kurva jó beszélgetőpartner vagy mondták már? egy 3éves gyerek kellemesebb társaság.

ui.: és tanuld meg bazdmeg, hogy a magyar az káromkodik, mert nekünk így jó a kurva életbe !

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 23:59:09

@anti76:

:D :D

erre nem irok, van egy szint ami alatt nem valaszolok.

mulattato emberke vagy annyi szent :)

ez egy auto oldal, maradjunk a temanal ;)

anti76 2011.09.03. 00:25:26

@visszakettopadlogaz: Hallod ezt Augustiener ??

Végre elértük !!
Kussba marad !

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.03. 00:45:55

@anti76:

:)

egyszeruen jobbak vagytok, gyoztetek! :) nem marad mas nekem mint a hallgatas, tokeletessen felepitett ervrendszeretek az en meggyozesemre celba talalt, meghajolok az eszervek es a mertani pontossaggal adagolt tudas elott - tenyleg az a legjobb ha mindenben igazat adok es visszavonulok! :)

elertetek, kussban maradok! :))

anti76 - istencsaszar vagy stilisztikaban es ugy formalod a mondataid meggyozesem erdekeben mint annak idejen Michelangelo David szobrat - kar hogy nem lehettunk jelen egyik alkotas szuletesenel sem, csupan a bevegzett mu feletti csodalat marad mindket esetben.

Eldonteni nem tudom sekelyes elmemmel hogy a foldrajzi tavolsag vagy a termeszetunk kozott tatongo szakadek nagyobb - elmelkedesre nagyon jo feladat, igazi elmet pallerozo! :)

tovabbi jo kommentelest, sajnos nem erek fel ertelmi szintetekhez igy megszakad e nagyivu levelezes de ez miatt nem borongok almatlan hajnalokon, nem gyotor az egyuve tartozas kinzo kenyszere:))))

egy ami osszekot minket: az autok iranti szeretet/rajongas/stb de ugy latom ez minden - amit orommel nyugtazok :)

have a nice day - hogy maradjon a vegere egy kis orosz ( vagy nemet? ) mondat is :)
süti beállítások módosítása