Minden autószerelő a lehúzásból él?

  2011. augusztus 23. - Stump András Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

ask-for-guidance-af

Az ügyfél fogalmatlan lúzer, tele van zsével, és még le is néz – miért ne venném le? Meg különben is: mindenki ezt csinálja.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr543172686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

George17 2011.08.23. 19:49:57

Régebben vettem egy autót kereskedésben vásárlás előtt meg lett nézve nincs e nagyobb hibálya.
Megvettem a kocsit új műszakival utánna egy műhelyben ingyen átvizsgálást hírdettek megnézettem és 170 ezer forintos árajánlatot adtak.
Ez felettébb gyanus lett mire elvittem egy másik helyre ahol vizsgáztatással is foglalkoznak feltették próbapadra átnézték megkaptam a mérési jegyzőkönyvet majd közölték ennek semmi balya majd következő műszaki vizsga előtt vigyem el hozzájuk átvizsgálásra.

peti251 2011.08.23. 20:05:25

Milyen zsilettül osztják egymást! Nagy az Isten állatkertje! Magamnak javitok, meg olcsón, kedvezményes áron adom tovább az alkatrészt is. Ja, munkahelyem van, nem ebből élek.

Csináld magad műhelyeket kellene épiteni!

encore 2011.08.23. 20:12:43

@BOSCHtechnikus:
Akkor tényleg eltökélt volt a tulaj ha beleegyezett hogy addig és annyit járj a kocsival. Na persze ha ez volt a hibafeltárás velejárója!
Nekem próbautam eddig csak max 50 km volt azt is más hasznos elfoglaltsággal összekötöttem.

kyanzes (törölt) 2011.08.23. 20:21:12

"egyszerűen beveszi a leszarom tablettát" :D

nouka 2011.08.23. 20:27:03

@peti251

Nem is lenne rossz! Akkor tudná az ember,hogy mi került bele.

Hidd el, nem azért nem cserélek magam olajat,mert (gépészmérnök diplomával) nem tudnék.

Építettem már eleget az autómat, sőt folyamatosan azt csinálom.

De 1 szó mint 100: Mobilitásgarancia!

Ha pl. Linz környékén elfolyik az olaj, akkor minden költségemet állja a szerviz. A repülőjegytől a hotelig, a csereautótól a trélerig egész Európában.
És ez azért nyugodtsággal tölt el minden egyes út alatt.

Vizibolha 2011.08.23. 20:54:26

@dennisthemenace: en orulok, hogy eltunt az Xm, sokkal jobb igy, hogy egyedibb az autom :) Egyebkent ismerosi korben parszaz magyar XMrol tudok meg. (Xantiat joval kevesebbet, mert az soha nem erdekelt)

Shadowbull 2011.08.23. 20:54:29

@2-More: "Akkor miért van mégis az, hogy tervezetten alacsony élettartamról, rövid termékciklusokról és nagy integráltságú, kevés számú önálló elemből felépülő rendszerekről beszélünk az autóiparban éppúgy, mint a mosógépgyártásban"

Nem tudom mi van a mosogepgyartasban.

Az autoiparban nincsen tervezetten alacsony elettartam, az integraltsag pedig egyreszt muszaki, masreszt gazdasagi szempontok okan alakul ugy ahogy.

"Miért van az, hogy a BMW vagy a merci feltalálja a spanyolviaszt a moduláris motorokkal, amikor ez józan paraszti ésszel is teljesen kézenfekvő lenne, hogy mi a rossebnek 28 féle dugattyú meg 35 féle hajtókar, nem beszélve a csapágyról, ráadásul mindez generációnként teljesen más méretekre változtatva? "

Ez a tema kicsit messzire vezetne.

sb

Shadowbull 2011.08.23. 20:55:30

@subtotal: Sohasem voltam meg gyarlatogatason :)

De tenyleg nemtom. Neten nem talaltal valamit?

sb

Shadowbull 2011.08.23. 20:56:55

@BOSCHtechnikus: "Ki akar Peugeot motort tenni az 1-es BMW-be?"

En ugyan nem :)

De az 1esben nem is volt soha PSA motor.

sb

Rocko- 2011.08.23. 21:04:58

@joozsef: "a mai autókat nem javításra tervezik."
igen. hanem összerakásra. ergo ha fordított sorrendben úgy szeded szét, ahogy a gyárban összerakták, akkor sima dolgod van.
"Skoda 120 - de szinte be lehetett állni a motor mögé hátul"
egy farmotoros autónál ez nem nagy csoda. :DDD
amúgy a kiszolgáló egységeknek kell annyi hely.
"Azért kell specialista, mert lassan MINDEN rohadt csavart csak gyári célszerszámmal lehet kihajtani."
valahol ez érthető.

Rocko- 2011.08.23. 21:06:22

@Nancsi: mit dolgozol? hadd tudjam már hogy milyen termékedet lehet ellopni.

betm3n 2011.08.23. 21:09:40

fiúk, annyi az autószerelő itt, nem vállalkozna valaki távgyógyításra?
reggelente (tökmindegy mennyi a külső hőmérséklet) nehezen indul az autó, leginkább csak másodjára. amint beindult, a mutató valahol az 1100-1200 körül állapodik meg, holott ha meleg a motor akkor az 500 fölötti első rovátkánál áll (625 ha elosztom a vonalakat egyenletesen) szóval jelentősen magasabban, mint szokott.
amint sebességbe teszem és gázt adok, automatikusan lefullad, csak NAGYON óvatos kuplung kezeléssel lehet vele elindulni. mindezek a tünetek üzemmeleg motornál nem jelentkeznek.
mi lehet a hiba forrása? mivel hibajegy nincs, a legtöbb szerelő csak találgat, de én nem mennék bele egy "cseréljük ki és ha nem lesz jó majd kicserélünk mást" történetbe. szóval gondoltam van itt ember, akinek van tapasztalata és megosztaná velem. köszi.
ja, autó VAG 1.6 16v benzin.

Amanitin3 2011.08.23. 21:09:46

@BOSCHtechnikus:
"Tíz percig csapkodtuk a térdünket a munkafelvevővel ezen a hsz-on. "

én felnézek rád és a munkafelvevő barátodra is, és mélyen elszégyelltem magam, hogy ilyen butaságot írtam.
tényleg tíz percig?

S1980 2011.08.23. 21:10:48

Nem is lehet mindent annyiért adni, mint amibe kerül. Azért, mert:
1. az emberek irigyek és hülyék (tisztelet a kivételnek): ha egynapi munkádért 20 rongyot kérsz, arra gondolnak, hogy akkor szorozva hússzal, és máris négy kiló egy hónapban. "Én nem keresek ennyit, pedig kommunikációs és humánerőforrás-menedzsment diplomám is van."
2. Nem tudják felbecsülni, mi mekkora munka. Ha látványos, és égető problémájukat oldod meg, fizetnek, mint a katonatiszt, örömmel. Ha a későbbiekre vonatkozóan választod a strapásabb és valamivel drágább megoldást, akkor húzzák a szájukat, még ha nem is kérsz sokat, pedig nekik lenne jó.

Rocko- 2011.08.23. 21:14:45

@szgy: "be kéne kamerázni az egész országot"
kezdjük a politikusokkal.
"meg bevezetni a jutalékos feljelentést"
mivel nem éltél abban a korban, ezért kérdezd meg melyik ember szerette az ÁVH-t.

S1980 2011.08.23. 21:24:07

@szgy: Hidd el, a társadalom még mindig nyögi, hogy spiclik, III/3-asok kerültek helyzetbe, csak mert felnyomtak a környezetükben mindenkit. De ha a "téves" feljelentést az igazságszolgáltatás részéről komoly megtorlás követi (mondjuk, ha az állítólagos cselekményért járó büntetés kétszeresét kapja a spicli), akkor talán működhet.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.23. 21:26:36

@encore: 5 milla értékű műszerrel egy olyan autóval, ami bármikor megadja magát, munkaidőben nem szívesen indulok el Siófokra strandolni. Nem volt mit tenni, ez volt az egyetlen lehetőség a hiba feltárására.
@Shadowbull: De olvastam, hogy valamelyikben lesz Diesel. Gondolom nem az M-esben. Tudod mit? Most nem vitatkozok.
@Amanitin3: Ha ekkora zöldséget írsz...
Mondd már meg a burkolónak, vagy a vízszerelőnek, hogy "nem vagy hajlandó" kifizetni a számlát-befalaznak.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.23. 21:28:29

@betm3n: Hidegen a fordulatszámmérő mutatója letesteli a hőfokjeladó jelvezetékét, ami az alapjárati motorral van egy biztosítékra kötve.

yxcvbnma 2011.08.23. 21:30:16

Amikor még vidéken laktam, akkor egyszerű volt a szervizválasztás:) Vidéki megyeszékhely, mindenki tudta, hogy kihez érdemes vinni a kocsit, és kihez nem. Volt olyan, hogy kiderült a szerviz közben, hogy a mesternek szegről végről rokona is vagyok, így lett egy 500as az olajcsere hozott anyagból:))
Az apám volt munkatársa se mert átb*szni, de bennem ez fel se merült... Reggel leadtam a kocsit, műszakit és ami vele jár, másnap reggel meg mehettem érte. Kézzel írt papír, tételesen minden felsorolva a kiszerelt alkatrészek zacsiban, ha akarom vigyem el...
Oké, számla meg ilyenek nem játszottak, de nem is volt szükség rá. Ha valami gond volt a javítással, akkor emlékezett rá, hogy ő csinálta, és szó nélkül (illetve elnézéskérések közepette) javította.

Vidéki tempó, teljesen más...

Na de amikor el kellett költöznöm a rezedaszagú kisfalumból a nagy Budapestre, akkor ezen a téren is meg kellett tapasztalnom, hogy itt teljesen más minden. Amit tudtam megpróbáltam vidéki hazautazással összekötve megcsináltatni, de ezt nem lehetett mindig összelogisztikázni...

Eljött az olajcsere, és zöldkártya ideje, és nem tudtam hazamenni, hogy vidéken intézzem. Na semmi baj, márkafórum, majd ott segítenek, hogy hova érdemes vinni. Be is dobom a kérdést, hogy észak pesten merre van értelmes szerviz. A legközelebbi ajánlott szerelő Szigetszentmiklóson... Azt is megtudtam, hogy én vagyok a hülye, mert a kocsi megér 2x70 km autókázást az M0-on (még ha csak ilyen alap dologról van is szó), és Szigetszentmiklósról nem nagy kunszt betömegközlekedni a nagyfaluba, de miért is akarok aznap dolgozni menni, hiszen a kocsi mellett kell állnom a szervizben...
NA jó, akkor fórum kiesett, mert használhatót nem nyújtott.

A márkaszervizek pedig vagy csődbementek, vagy a konkrét márkaszerviznek már külön aloldala volt a homáron... Akkor ez se jött be.

Addig pöcsöltem ezzel, míg a határidő eljött, úgyhogy google. Ott találtam is egy szervizt, innen másfél kilométerre, bejelentkeztem, aznap tudtak is fogadni, meló után tudtam is menni. A helyszín egy családi ház hátsó udvara, kétállásos garázs. Egyik emelőn egy régi Audi, 1000el hegeszti egy melák a kocsin fent lévő kipufogót. Volt még egy figura, a mester. A melák amikor meglátott, felvidult, hogy vele beszéltem telefonon, de mindezt fülig érő vigyorral, mintha ez valamit jelentene. Ebben a szervizben nemhogy a kocsi mellett tudtam állni, de szinte kisinas is lettem... Gyakorlatilag a zk-t magamnak csinálhattam meg. Az olajcserekor is meggyőzödhettem, hogy minden olaj belekerült, mivel én töltöttem bele a kocsiba:S Jó, nem esett le a karikagyűrű a kezemről, meg műszaki emberféle vagyok, de én inkább a postát meg a boltot intéztem volna el, amíg a kocsi szervizben van...Miután végeztünk, akkor még kaptam egy "ingyenes állapotfelmérést", ami szerint ha azonnal nem költök a kocsira 200 000 forintot, akkor tulajdonképpen ön és közveszélyes vagyok, és egy guruló bombán ülök...
Az előre kialkudott ár persze egy 2 000*el több lett (zk+olajcsere és semmi más), de nem érdekelt, mert szabi nélkül elintéződött a dolog... A konkrét összegekre nem is emlékszem, mert csak a zk-ról kaptam papírt, és az azon szereplő összegek nem voltak köszönőviszonyban a végül fizetett árral. Végül is nem volt semmi bajom velük, mert normálisak voltak...
* biztos annak a felára volt, hogy én dolgozhattam a műhelyében...

A rákövetkező olajcserekor viszont nem volt kedvem összeolajozni magamat. Hazafelé menet láttam egy gyorsszerviz hirdetését az út szélén, hogy 6490 Ft az olajcsere, soron kívül, bejelentkezés nélkül. Azon melegében be a munkafelvevőhöz, hogy egy olyat kérek abba a kocsiba, és tényleg csak 6490? Persze, ha nem cseréltetek olajszűrőt. Hehe, szinte vártam az apró betűt:) Olajszűrő egy 1000 pluszban. Oké legyen , ott a kocsi soron kívül most. Hát de nem úgy van az! Mivel szerintük ritka kocsim van (érdekes, én nem tudok bemenni egy tesco parkolóba, hogy ne legyen egy sorban legalább 5 ugyanolyan...), csak rendelni tudják a szűrőt, és így csak holnap lehet belőle valami. Oké, holnap reggel beadtam a kocsit, délután mentem érte. A kocsi lábterében papír, ülésen fólia, kormányon zsugorfólia, teljesen tuti. Tőlük is kaptam egy "ingyenes átvizsgálást", ők érdekes módon csak az első féktárcsák cseréjét javasolták, de csak a következő olajcsere magasságában. Az olajszűrőre rákukkantottam, tényleg másmilyen volt benne mint a régi, úgyhogy az olaj cserélve lett. A számlán szerepelt még egy szofita izzó, a rendszámtáblavilágításnál tényleg nem égett az egyik, én meg mindig elfelejtettem kicserélni:) A munkafelvevős fickó még szabadkozott is, hogy nem hívott a plussz tétel miatt, én meg megnyugtattam, hogy azért a 150 Ft-os izzóért tényleg felesleges lett volna. Meg amúgy is úgy egyeztünk meg, hogy ha találnak valamit, 5000 Ft-ig szó nélkül cserélhetik. Mindenről papírt kaptam, saját szervizkönyvet is adtak, és törzsvásárló lettem:))) Összességében elégedett voltam velük, a hálózatuk által rákényszerített marketing miatt sumákoltak ugyan, de korrektek voltak.

A következő olajcserét a műszaki vizsgával együtt csináltattam, az előbbi gyorsszervizben. A féktárcsák vetemedését én is éreztem már, erősebb fékezéskor pulzált már a pedál. Ki is kellett cserélni. Meg a kocsi korából adódóan a vezérlést is. Minderről árajánlatot kaptam, és a reggel leadom a kocsit, délután viszem el konstrukciót választottam. A számla is nagyjából megfelelt az árajánlatnak, csak egy két plusz dolog került fel (helyzetjelző izzó, hátsó ablaktörlőlapát, meg ilyenek). A fentiek, műszaki vizsga, két első féktárcsa, fékbetét, hátsó fékbetét, olajcsere, vezérműszíjcsere, görgőstül, apró sz*rokkal együtt 99 ezer párszáz forintra jött ki. Két dolog volt ami nem tetszett, hogy nem működött a kártyaleolvasó, kp meg nem volt annyi nálam, mivel kártyás fizetésben egyeztünk meg. Jó, vagy elugrok a kocsimmal automatához, vagy elvisztek, vagy holnap lesz zsé (ez zárás előtt volt fél órával, délután). Végülis elugrok kocsimmal, de a forgalmi náluk marad kompromisszumban egyeztünk meg. A másik probléma meg a környezetvédelmi matrica színváltozás miatt volt, de ez nem a szerviz hibája. Mindenesetre megtanultam, hogy az okmányirodás liba szerint ha időpontot kapok a rendszerükben 15:30-15:45 időintervallumban, akkor az nem azt jelenti, hogy én besétálok 15:38-kor, hanem énnekem kutyakötelességem ott lenni 15:25kor legkésőbb... Az már csak hab a tortán, amikor visszatértem a kocsihoz, akkor a közterületes már firkálta a feljelentést a hátsó rendszámtábla hiánya miatt...

Azóta volt még két olajcsere a gyorsszervizben, már lassan a munkafelvevő is megismer arcról, és teljesen gördülékenyen mennek a dolgok. Az egyik olajcsere például tényleg soron kívül, azonnal megtörtént amikor időpont egyeztetésre mentem (érdekes, volt szűrő a raktáron), akkor meg is vártam a kocsit.

Még egy alkalom volt, amikor itt pesten volt szervizben a kocsi, a gyár visszahívást rendelt el. Amikor bejelentkeztem a márkaszervizben, és előadtam, hogy miről van szó, egyből a hugyos ügyfél lettem... Lehet, hogy vicces dolog a visszahívás fedőkódjával (HUGY) humorizálni, de nekem nem jött át... Egy nap alatt kicserélték, a tőlem megszokott reggel viszem, délután megyek érte felállást választottam. Amikor délután mentem a kocsiért, a kocsi ott állt menetiránnyal szemben a járdán, tehát vastagon tilosban... Na ha jön az ojjektív csekk, akkor ezt hogy magyarázom ki... (szerencsére nem jött). Viszont más is furcsa volt a kocsin. Hoppá hát nincsenek fent a dísztárcsák a bal oldalán! A jobb oldalon mindkettő megvan. Na vissza a munkafelvevőhöz, hogy probléma van, egyrészt a szervizkönyvben nem írták bele a cserét, másrészt hiány van! Kimentünk, és ugye egyből védekezés, hogy biztos nem is volt rajta dísztárcsa... Akkor hogy lehet az, hogy finoman fékporos a felni, ha nem lett volna rajt tárcsa akkor már rég lefújta volna a szél... Akkor változott a taktika, biztos valami kátyúba mentem, és akkor estek le!! A bal oldalon??, még ha jobb oldalon lenne a hiány, de amúgy sem emlékszem olyan durva kátyúzásra... A munkafelvevő igazi "úriember" volt, menjünk be, és féláron kaphatok rá új gyári dísztárcsát. Darabja 10 000 Ft... Húú, még jó hogy lehet kapni, de köszi nem kérem... Ilyen drága cuccot nem is akarok a kocsimra, otthon le is vettem a másik kettőt (na nem azért, hanem a szimmetria miatt)... Persze a forgalmiba csempészett reklámjukat ott a srác előtt dobtam ki, és még ő kérte ki magának...

Úgyhogy a rutinszerű feladatokra már meg van a szervizem, és remélem hogy olyan baja nem lesz a kocsinak, amit a gyorsszerviz nem tud megoldani, mert akkor gondban leszek...
Én valahogy jobban szeretem a korrekt, előre látható költségeket, ami ilyen rutinműveleteknél nem nagy elvárás szerintem... Fent van a neten az árlistájuk, kapok számlát, nem kell különösebben senkivel jópofizni, jattolás meg szóba se kerül. Nekem ez így megfelel.

Amanitin3 2011.08.23. 21:35:39

@BOSCHtechnikus:

"Mondd már meg a burkolónak, vagy a vízszerelőnek, hogy "nem vagy hajlandó" kifizetni a számlát-befalaznak. "

te most egészen konkrétan mi a túróról beszélsz, polgártárs?

Rocko- 2011.08.23. 21:41:00

@BOSCHtechnikus: és ne tervezzék bele hogy elromoljon......!!!4!!NÉGY!!

yxcvbnma 2011.08.23. 21:44:10

@BOSCHtechnikus: Csak elkezdtem pötyögni,, és elküldés után vettem észre, hogy kicsit elsült a kezem:)

A céges kocsik szervizelése című novellába meg inkább bele se kezdek, mert a végén hosszabb lesz mint maga a cikk:))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.23. 21:44:55

@betm3n: Természetesen csak vicceltem. Lehetetlen ezt így megválaszolni, de tudok egy szervizt fantasztikus panorámával, ahol egy marha imádja az ilyet.

Rocko- 2011.08.23. 21:49:30

@Shadowbull: "Egyebkent meg tisztesseges helyen tervezesi szempont a konnyu szerelhetoseg, es a minnel alacsonyabb integraltsag."
egészítsük ki: könnyű BEszerelhetőség. ;)

Rocko- 2011.08.23. 21:51:04

@BOSCHtechnikus: jepp.
gondolom akik elvárják a beszerzési áron továbbadást, ők maguk is nulla költségért termelnek.
hogy növekedhessen a nippi kommuna.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.23. 21:52:50

@Rocko-: Van Fiat oktatóvideóm, ahogy a Marea öthengeresen vezérműszettet cserélnek kiszerelve állványon. Gondoltam a szemléltetés miatt csinálták így...de tényleg ki kell venni a motort. Legalábbis leengedni.

szgy 2011.08.23. 22:01:18

@S1980: nem a spicliket sírom vissza. legyen bűncselekményeknél és hasonlóknál kemény bejelentési kötelezettség - már most is van valamennyire ha jól tudom. egy kis jutalmazással lehet olajozni a kerekeket. a téves bejelentés kezelése jó ötlet lenne.

de ha már van Nemzeti AVH, mire mennek spiclik nélkül? :-)))

nem ide tartozik a téma, de manapság is szinte olyan nyomorult lett a nép mint régen volt, de most nem a spicliktől rettegünk és utáljuk hanem a csaló, zsaroló, kényszerítő üzletember-vállalkozó főnököket. nem tudom jobb-e valamivel. a spicli a rendszer vagy kényszerítés miatt nyomorította a környezetét, a vállalkozók meg csak azért hogy több pénzük legyen. egy pillanatig sem sajnálnám azt akit ilyenért feljelentenének.

elég elszomorító hogy az már természetesebb hogy feketén fizetnek és dolgoztatnak mint az hogy rendesen fizessenek.

Rocko- 2011.08.23. 22:07:42

@yxcvbnma: "Hazafelé menet láttam egy gyorsszerviz hirdetését az út szélén, hogy 6490 Ft az olajcsere"
tippelhetek? piros-kék volt? :)

yxcvbnma 2011.08.23. 22:18:22

@Rocko-: Olyasmi, de direkt nem írtam nevet, mert nem akartam reklámozni őket. Nem szeretek se olajat tölteni szervizes emberke helyett, de a marketingot is rájuk hagyom:)

33621 2011.08.23. 22:25:47

@jojoka: Én is cívis vagyok, és érdekelne eme kiváló szakértő embereknek az elérhetősége. Előre is köszönöm a leendő segítségedet!

Rocko- 2011.08.23. 22:26:55

@BOSCHtechnikus: :)))
az öthengernek ára van.
de hát iért is keresztben szerelik be? ő bajuk...

@yxcvbnma: nem kell írni, a körítésből felismertem. :)
nekem van velük közömbös és rossz tapasztalatom is. jót nem tudok sajnos.

szgy 2011.08.23. 22:28:14

@S1980:
na meg az adócsalás és feketézés elég jól kézzelfogható és bizonyítható dolgok, sőt, törvénybe ütközőek. nem olyan gumikategória mint ha valakire ráfogjuk hogy a rendszer ellensége aztán meg majd kiverik belőle hogy beismerje.

azt a helyzetet kellene megszüntetni amikor mindenkinek érdeke a hallgatás. ha pl. ha a feketén alkalmazást bejelentő munkavállaló ellen is eljárást indítanak akkor nem számíthatnak túl sok jóra.

subtotal 2011.08.23. 22:48:14

@Shadowbull: de, találtam azt az infot, hogy nincs.
Dingolfing-ban meg 3-6 hónapos előre tervezést kérnek. Legalább virtuális túrát tehetek. Hát ez van, így jártam, de azért el fogom tudni tölteni itt az időt.

dennisthemenace 2011.08.23. 22:55:48

@AUTÓNEPPER: LÓFASZT.

Ezt a dumát már úgy ismerem és unom..
"Hozzá sem tudtak szólni"
Úgy beszéltek vele, mint egy senkivel".

Nem, itt nem tudnak hozzászólni semmihez,csak a Nagy MAgyar Szerelok tudnak mindent, mindenkinél jobban.
A beszédstílus is a magyar szervizekre jellemzo.

dennisthemenace 2011.08.23. 23:05:17

@denieboy: Naná. A legolcsóbb órabér 40 font, egy emelo egy órára 15 font.. Én is ott cserélnék fékbetétet, de felénk nincs ilen, így a parkolóban csinálom, krokodillal.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.23. 23:30:09

@dennisthemenace: neharagudj,de nemt tudom nem szóvá tenni,ha ennyire utálod MO-t,ennyire rossz a véleményed,miért nem keresel valami angol oldalt,ahol nyalhatod a seggüket?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.23. 23:33:24

@dennisthemenace: Márpedig igaz.
Konkréten egy régi női ismerősömmel esett meg,aki nekem miért hazudna?
Ráadásul több,kint élő ismerős is megerősítette ezeket a dolgokat,csak alkatrészt cserélni tudnak,javítani szinte nem. (márkaszerviz)

dennisthemenace 2011.08.23. 23:34:29

@mifolyikittgyöngyösön??:
Egy: blogolok angol oldalakon is, de nem nyalom senki seggét.
Ketto: Tetszik, nem tetszik, Mo egy balkáni hely, rohejes hozzáállással,mentalitással.
Három: Neked mi a gondod?

Harkov 2011.08.23. 23:35:58

Bocs, hogy beleugatok.Autóalkatrész gyártó üzemben dolgozom.Német prémium gyártóknak készítünk közös nyomócső rendszereket.Egy 6 hengeres motorhoz való rendszer eladási ára 200EUR körül van.Ha ez a te autódba romlik el(nem nagyon szokott) akkor 3000EUR alatt tutira nem kapod meg.Onnan tudom, hogy a cégautóink is ilyenek és az egyikhez kellett rendelni.Megrendelték leszállították de mielőtt beszerelték volna a főnököm röhögve besétált egy komplett rendszerrel a kezében!:-)
Itt 100%-os árrés kollégák!

betm3n 2011.08.23. 23:38:38

@BOSCHtechnikus: tudod mi a régi mondás: értem én a viccet, csak nem szeretem ;) :)
nade komolyra forditva - légtömeg mérő, kartergázcső, hőgomba, ezek a legáltalánosabb tippek, de amig a kartergázcső meg a hőgomba viszonylag "filléres" tétel addig egy légtömegmérőt "puszira" nem cseréltetnék...
tudom, hogy nyilván elhangzott már a kommentek közt, de merre is van a szervized?

dennisthemenace 2011.08.23. 23:42:00

@AUTÓNEPPER: Nem mondom, hogy hazudik, de én nem tudok elképzelni ilyen hangnemet egy itteni szerviztol. Velem még soha nem beszéltek egyetlen helyen sem másképp, csak udvariasan.
Ami a hozzáertest illeti, szerintem magasan a magyarok felett állnak, ami nem csoda, mert valamivel tobb autó fut at a kezukon. Speciel nekem javítottak meg olyan hobát, amit otthon alkatrészek cseréjével akartak megtenni, horribilis osszegert. A hozzáállás pedig gyokeresen más, mint otthon, az alkatreszárak is jobbak, stb.

MCG 2011.08.24. 00:05:11

Minden autószerelő a lehúzásból él?
Persze és még minden politikus,orvos,tánctanár,utcaseprő,énekes,manager,ügyvéd,vendéglátós,pék,lakatos,asztalos,kőműves,aszisztens,kábel tv-s,áramellátós,távhős... és még sorolhatnám. Bemész a bankba,szolgáltatásukat igénybe veszed,fizetsz nekik nem keveset,természetesen nem megy minden flottul,úgyhogy bemész még egy párszor a bankba,mert csak te mehetsz be elintézni a dolgokat személyesen.Kiderül,hogy a kolléga rosszul adta le a papírokat a központnak,így jártál... Aztán pár nap múlva csörög a telefon,hogy mennyire vagy elégedett a szolgáltatással.Nem folytatom!

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.24. 00:27:16

@dennisthemenace: az,hogy ide jársz fröcsögni.rendszeresen idetolod a pofád,és virtuálisan ledugod az ujjad a torkodon,és hánysz.

JawasZoli 2011.08.24. 00:33:38

@peti251: Igazad van peti251, en is ezt a mufajt muvelem. kivetel, ha nagyon le kell bontani az aljat, pl kormanymu es kuplung cserehez, de az meg nem rendszeres melo. angliaban vannak muhelyek, ahol berbeadjak a szereloaknat, kb fele aron mint az oradij es te magad megcsinalhatod. amugy nekem eddig jo tapasztalatom van autoszerelokkel, magyar srac csinalta a kormanymuvet angliaban, Gyorben meg a Beli es Beli muhely cserelte ki a kuplungot a ford galaxy-n. a kuplung csere 20eFt+alkatresz(60eFt), amit magam szereztem be.
tovabbi szep napot.

S1980 2011.08.24. 00:34:38

"azt a helyzetet kellene megszüntetni amikor mindenkinek érdeke a hallgatás. ha pl. ha a feketén alkalmazást bejelentő munkavállaló ellen is eljárást indítanak akkor nem számíthatnak túl sok jóra."

Ebben nagyon is egyetértek veled. Sajnos a jogszabályok nálunk mindig félbe vannak hagyva. Mit tehet egy szerencsétlen alkalmazott, ha a főnöke nem jelenti be? Vagy csak négy órára. Nyugdíja nem lesz, a szemétláda főnöke meg nyugodtan alhat.

Azért válasszuk külön a feketézést. Mert a megélhetési feketézés nem ugyanaz, mintha lenne miből adózni, csak össze-vissza csal, hogy ne kelljen. Szemétség a regisztrációs adó, de megint csak pont azokat sújtja, akik munkával összeszedtek néhány milkót, és vennének egy más által még nem szétb@szott kocsit. Azok csak fizessenek! Aki meg már 10 milla környékén gondolkozik, simán csinál külföldi céget, a rendőrök, fináncok meg kinyalhatják a seggét. Csak szöveg, hogy most aztán majd bekeményítenek. Egyszerűen megfoghatatlan, ha valakinek van egy német cége, stb.
Szóval amíg az állam a munkából élő emberek f@szával veri azt a csalánt, amit hagyott megnőni, addig nem érzem a kismértékű feketézést erkölcstelennek.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.24. 00:39:41

@dennisthemenace: persze..hazudsz te starházi.ki ne találd,hogy ott más alaktrészek vannak..idióta..
azon meg elkezdhetsz filózni farok,hogy a bunkó balkáni magyarok ?dolgot találtak fel,meg az angolok mennyit.hozzáállás.istenbarma.fúj de utálom a hozzád hasonló férgeket..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.08.24. 00:44:49

@Chingachgook: hjaaajj,ne is mondd.Az autószerelés-biznisznél már csak a robogószerelés-biznisz lehet durvább.Már arányaiban.De abszolut értékben is többet költöttem a robogómra, amíg megvolt, mint a kocsimra.A kétkerekű az még szerintem simán luxusszámba megy manapság.Khurva anyjukat...

autokatalog 2011.08.24. 00:55:15

@newtehen:

"Ez faszság."

Ez aztan a muszaki es szakmai bolcsessegekkel alaposan teletuzdelt erv.

@V u, de ja vu:

Oszinten nem ertem, hogy mi volt a celod ezzel a linkkel. Az azert csak nem, hogy alatamaszd az altalam elmondottakat.

Egy nem is a legkorszerubbek kozul valo kisautoval tortent frontalis utkozest kovetoen ugyanugy halalos aldozatok es sulyos serultek maradtak a kategoriakkal nagyobb 406-os Pugban is, ami mellesleg (a maga koraban a legjobb francia auto volt) feleannyi idos es ezzel aranyosan utkozesbiztonsagilag is nagysagrendekkel fejletteb konstrukcio ezen a teren az extrem merev am a szukseges gyurodest produkalni sokkal korlatozottabban kepes karosszeriaval, a vezetot ill. utasat a Peugeothoz kepest is pengeles kiugrasokkal teli utasterrel ellatott, szogletes es kokemeny muanyagbol keszult,altalaban meg legzsakmentes muszerfalaval miszlikekere szabdalo, 30 evvel ezelott konstrualt 760-as Volvonal.
Es en csak megnyomorodasrol beszeltem annal a Volvonal ami nagy valoszinuseggel egy hajszallal sem szerepelt volna jobban a fent taglalt balesetben.Sot.
A Suzukinal Kb. 300kg-val konnyebb,1979-ben piacradobott, esocsatornalemezzel vetekedo karosszeriavastagsagu Jettara meg szot se fecsereljunk mert azon kb.villanymozdony modjara gazolt volna at a Swift.

"Biztos hogy mindent el kell hinni, ami le van írva??? "

Nem. De az sem celravezeto ha valaki a tulajdon szemenek sem hisz.

autokatalog 2011.08.24. 01:13:07

@newtehen:

"Egy 760- as volvó és egy zsírúj chevrolet spark balesete esetén én ha lehet a volvóban ülnék. :D"

Hosszas toprenges utan lehet,hogy en is.
Kb. olyan ez mintha azt kerdeznek, hogy a kezem vagjak-e le vagy a labam.
A Spark egy inkubator nem pedig egy korszeru kisauto,am ettol meg a 760-as Volvo minden csak nem egy eletbiztositas a mai viszonyok kozt.

@h4z4rd:

"annyira szeretnék én is ilyen marketing-mágus lenni, hogy el tudjak hitetni emberekkel ekkora faszságokat! (nem)"

Mi tagadas,en se nagyon cserelnek veled. Eleg szar lehet amikor valaki nem tud kulombseget tenni a marketing es a fizika fogalma kozott.

Jamesblond 2011.08.24. 03:25:07

Én meg csak "öreg nem biztonságos elavult" technikákkal merek járni, mert ha rendbe vágom saját kezűleg, nincs vele baj. Nincsenek jeladók, meg érzékelők, potméterek, szoftverek... A szervizeket hírből sem ismerem, boldogan élek míg ilyen autókat még lehet venni...

dennisthemenace 2011.08.24. 05:38:06

@mifolyikittgyöngyösön??:
Tanulj meg írni rendesen, utána okoskodj, te mélymagyar tulok.
Azon is el lehetne gondolkodni, hol tartanak az angolok és hol a magyarok, a rengeteg nagyszeru találmányukkal. Mellesleg a feltalálók jó része elmenekult onnét, valószínuleg ilyen faszok miatt, mint te vagy. Na menj a suliba mert elkésel, hulyegyerek.

dennisthemenace 2011.08.24. 05:39:39

@Jamesblond: ..Ami már nem sokáig tart, mert ezek is elhullanak egyszer..

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.24. 07:00:44

@betm3n: Nekem sajnos sehol. Ha a nevemre kattintasz, küldhetsz levelet.

Shadowbull 2011.08.24. 08:45:24

@mifolyikittgyöngyösön??: "a bunkó balkáni magyarok ?dolgot találtak fel"

Te konkretan hany dolgot talaltal fel?

sb

Shadowbull 2011.08.24. 08:47:10

@BOSCHtechnikus: A Miniben volt egy ideig PSA-eredetu dizelmotor.

De mar ott sincs.

sb

Shadowbull 2011.08.24. 08:48:23

@Rocko-: A szervizben torteno szerelhetoseg is ugyanolyan szempont.

Nyilvan nem lehet mindent egy csavarhuzoval megszerelni.

sb

Schütii 2011.08.24. 09:26:26

@betm3n: Folytószelepet tisztítsd meg, és az alapjárat-állító motort (ha van) is. Egy kis féktisztító meg egy darab rongy csodákat tud tenni.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.24. 09:29:54

@dennisthemenace: szépítheted ahogy akarod,bunkó dolog hazafele hányni.egyfolytában azzal vagy elfoglalva,hogy lesed az alkalmat,mikor lehet jól belerúgni a hazádba.mellesleg ha nem lenne ez a szar ország,te sem lennél.(lehet jobban jártunk volna)

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.24. 09:37:27

@Shadowbull: Kedves Sb!
Ha hiszed,ha nem,az én szakmám hihetetlen kreativitást,tisztaságot,és precizitást igényel.Ráadásul az én szakmámra mindíg szükség lesz.Akkor is,amikor sem autók,sem olaj nem lesz a földön.Cukrászként dolgozom,és el sem tudodd képzelni,milyen fokú háttérmunka,és logisztika kell hozzá.
Rengeteg időt igényel a képzés,nem az iskola,hanem ami azután jön,nyakadba veszed a világot,és elindulsz európa legjobb éttermeibe tanulni.mindenhol meg kell tanulni a nyelvet,és be kell illeszkedni.rengeteg időt igényelmíg a megfelelő tudást megszerzed.Azután elhelyezkedsz egy jó helyen,és elkezded a saját desszertjeidet.És hidd el,soxok csak az a dolgom,hogy újat találjunk ki a kollegákkal,napokig csak kísérletezve.tudnék sok képet feltölteni,megmutatni,de nem akarok untatni vele itt senkit.
üdv:BB

Shadowbull 2011.08.24. 10:01:50

@mifolyikittgyöngyösön??: Aham.

Akkor a magyar cukraszok sokkal tobb mindent talaltak fel mint az angol cukraszok.

sb

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.24. 10:08:17

@Shadowbull:
"Akkor a magyar cukraszok sokkal tobb mindent talaltak fel mint az angol cukraszok."
igen
BB

pecsiautoklinika 2011.08.24. 10:38:08

Nemtudom ki irta a cikket, de minden szóval egyetértek. A kis cégünk nevében köszönöm neki.Annyit még hozzátennék,hogy a fejlesztésekben sokat segített a néhai zöldkártyarendszer aminek a bevételét nem éltük fel hanem arra forditottuk hogy az ügyfelet gyorsabban és tisztességesebben kitudjuk szolgálni modern gyors diagnosztikai és egyéb eszközökkel.
Remélem a zúg és számlanélkül tudás-gyakorlat nélkül dolgozók lassan lemorzsolódnak.Számunkra ők az ellenség mert nagyon komoly versenyhátrányt okoznak
Köszönettel K.R

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.24. 10:49:33

@autokatalog: ""Ez faszság."

Ez aztan a muszaki es szakmai bolcsessegekkel alaposan teletuzdelt erv.
"

Ne haragudj, de olyan sok érvet Te sem sorakoztattál fel. Kijelentetted, hogy az újabb jobb. Pont. De hogy miért? Mitől biztonságosabb egy gyakorlatilag gyűrődőzóna nélküli kisautó csak azért mert új, a régi másfél méteres gyűrődőzónás autónál... Ja, csak mert új. Meg mert egy számunkra ismeretlen marketinges egy ismeretlen cég ismeretlen eljárására hivatkozva azt mondta. Ahha. Ezek aztán az érvek.

deak.atti 2011.08.24. 10:53:24

@pecsiautoklinika:

Szia!

Csak azt felejted el, hogy a zug- és számla nélkül dolgozó sufni-szerelők sokszor azt az autót vállalják el, amit Ti elküldtök ... mert mondjuk keleti, és macerás hozzá cuccot beszerezni, meg a szervizes óradíjjal könnyedén az autó fele értékét eléri a számla ... Bár, igazad van: lassan ezek lemorzsolódnak, mert az ügyfélkör is lemorzsolódik. Vagy nem tudja az ügyfél az öreg keleti vasat fenntartani, és kénytelen eladni/bontóba tolni, vagy vesz helyette újabbat, amihez a sufni-szerelőnek nincs háttere (műszer, célszerszám, stb.).

DA

Spenc 2011.08.24. 11:26:32

@jojoka: előbb tanulj meg számolni ha pénzt akarsz keresni, vagy mondatot elemezni...persze gondolom parasztéknál ezt nem tanították...muhahaha, és Te beszélsz arról milyen képzésem van nekem...Ha az összeg 2000 Ft, és három óra alatt 5x annyit keresek, az nálatok 15.000 óránként? Gratulálok.Nekem ez óránként 3333 Ft-ra jön ki.Tanulj meg számolni előbb, aztán biztos többet fogsz keresni...elemi iskola

pecsiautoklinika 2011.08.24. 11:34:14

@deak.atti: 18 éve kezdtem nemfelejtettem el keleti autót javítani.és nem küldünk el senkit.

xenuka 2011.08.24. 13:09:30

Mint minden más szakmában itt is vannak rendes emberek és nem rendes emberek.

A horror sztorik nyilván jobban címlapra kerülnek, mint azok, hogy
bementem megcsinálta jól, gyorsan és olcsón a szerelő a kocsim.

autokatalog 2011.08.24. 13:15:23

@newtehen:

"Ne haragudj, de olyan sok érvet Te sem sorakoztattál fel. Kijelentetted, hogy az újabb jobb. Pont."

Hogyne, mert annyira evidens.

"De hogy miért? Mitől biztonságosabb egy gyakorlatilag gyűrődőzóna nélküli kisautó csak azért mert új, a régi másfél méteres gyűrődőzónás autónál..."

Gratulalok ehhez a magsroptu "szakertoi" velemenyhez.
Ezzel egyben meg is adod a valaszt miert lett volna teljesen felesleges reszletesen megindokolonom az allaspontomat egy magafajta "hozzaertonek".
Amig te nem letezo gyurodozonarol hadovalsz otcsillagos eredmenyt elert jarmuvek eseteben es amig azt hiszed, hogy a vastag lemez az minden, es amig azt hiszed, hogy a valosagban is csak mindossze 20 cm-rel hosszabb elej az masfel meter addig valoban pusztaba kialtott szo az elmult 30 ev alatt a biztonsagi fejlesztesekbe beleolt mukaorak szazezreinek,osszetort tesztautok ezreinek na meg a fejlesztesekbe beleolt milliardjainak eredmenyekeppen alaklmazott nagyszakitoszilardsagu lemezekrol,szupermerev am ekozben optmalisan is deformalodo karosszeriakrol,extraeros muanyagokrol,ajtomerevitesekrol,biztonsagi kormanykerekekrol ill.oszlopokrol,parnazott es lekerekitett muszerfalakrol,legzsakok tucatjairol neked barmit is elmagyarazni.

"Meg mert egy számunkra ismeretlen marketinges egy ismeretlen cég ismeretlen eljárására hivatkozva azt mondta."

Amig a szamodra a toesteszteket vegzo vilaghiru tudomanyos szervezetek es a nemzetkozi szaksajto legrangosabb kepviseloi az "ismeretlen marketinges" es "ismeretlen ceg" kategoriaba taroznak addig esetedben hatvanyozottan igaz a mondas: "Egy tehennek kar citerazni."

autokatalog 2011.08.24. 13:37:18

@newtehen:

www.youtube.com/watch?v=76IVVx2CuRQ

A "biztonsagi" Volvoba benyomul a muszerfal, minden izeben megroppan az egesz kabin mig a "szar"Suzuki kasznija majdhogynem meg sem rezdul:

www.youtube.com/watch?v=Xg-SLOkdqJk

A "nulla" gyurodo zona eleg takarosan kivegzi azt a "masfel metert":

www.youtube.com/watch?v=q0NZwg25qPA&feature=related

A vezetot szinte felnyarsalo kormanyoszlopot elnezve egy percig sem kerdes melyikben ulnek. Es akkor kepzeld ezt meg horrorabb jelenetben egy, a vita targyat kepezo legzsak nelkuli,a filmen lathato 9-esnel majd egy evtizeddel regebbi 760-asban.

Azt mar meg sem emlitem, hogy az utakon manapsag nem csak minatur szviftek es jeriszek hanem joval nagyobbak is futkaroznak szep szammal es azok meg kolasdobozkent lapitanak ossze egy ilyen "biztonsagi svdacel"-nek kikaltott ven fridzsidert.

jojoka 2011.08.24. 13:37:25

@Spenc: Ideges lettél kisbarátom? Fájt az igazság? Jajj, de sajnálom. Ne haragudj, de őszintén szólva nem számoltam utána, hogy Te milyen ügyes és okos kisfiú vagy és, hogy mennyit keresel óránként csak beírtam egy has összeget. De ha ezt te ennyire a szívedre vetted akkor elnézést kérek. Keress csak 3333 forintot óránként. Nekem aztán tökmindegy.
Az az igazság, hogy Te egy orbitális nagy barom vagy akivel az a legfőbb baj, hogy be sem látja, hogy mekkora nagy antiszociális köcsög. Ráadásul még hazudsz is. Mert ugye van egy kedves rokonom aki eredetileg postás kisasszonynak tanult. Tőle tudom, hogy azt amit te csinálsz azt kizárólag a falusi kispostán tudod megtenni ahol már ismer a postáskisasszony és tudja, hogy na jön a Gipsz Jakab a 20 elintéznivalóval és kinyitom neki a külön ablakot, hogy ne tartsa fel a többit a sok papírjával. De ezt kötelessége is megtenni ha ismer és tudja, hogy te biztosan bonyolult eset leszel. Városban (tudod, ami tőletek messze van) ott nem csinálhat ilyen megkülönböztetést, de ha postakönyvet viszel akkor természetesen külön foglalkozik veled. De ott bizony ki kell állni a sort és NEM , NINCS lehetőséged odacsúsztatni.
Szóval Te vagy kistelepülésen élsz. Vagy hazudsz. Én ez utóbbit tartom valószínűnek.
Szeretnél kemény csávónak látszani és ezt egy fórumon elő lehet adni. Nincs aki ellenőrizze, hogy mit mondasz.
Légy csak kemény csávó: Az álmaidban... Bud Spencerhez hasonló.

AutodoktorSiofok 2011.08.24. 13:38:51

@BOSCHtechnikus: Azért az sem mindegy, hogy miért van tele a szerviz....... vagy mert olcsó vagy mert drága de "pótolhatatlan" szolgáltatásokat nyújt annak a tehetős vevőrétegnek akiket megcélzol.

AutodoktorSiofok 2011.08.24. 13:53:42

@V u, de ja vu: Szeretettel várlak nálunk, persze nem mikor erre vet a szerencse, hanem kötelező minket meglátogatni. Véleményem szerint ha rentábilisan akarsz dolgozni akkor a nálunk megvalósított koncepció alkalmazása létkérdés. Ha még valaki a következő pár évet túl akarja élni, korszerű gépjárműveket szeretne javítani és még pénzt is szeretne keresni nem is keveset akkor................... Sajnos a többi részét a gondolatnak nem tudom követni, de nem baj.

papa33 2011.08.24. 18:58:52

@BOSCHtechnikus: adhatnának vissza az autó árából, ha már én tesztelem.
(Veszek TV-t. Nem romlik el bedugom és megy, beprogramozza magát. A TV szerelők nem tudom miből élnek. Mondjuk elmúlt 20 évben vettem 2 db távirányítót.)
Még reális lenne a márkaszervíz, ha jó, még az assist vagy ki minek nevezi plusz néhány ezresért. De még egyszer: 70-80 ezer egy átvizsgálás+olajcsere?

Munkámból adódóan találkoztam jó néhány autószerelő tanulóval: na, esély van arra ma még, hogy az átverés mellett ismerik és értik a szakmát. De kétségeink ne legyenek, e fiatalok az érdeklődés csíráját sem mutatják.

Spenc 2011.08.24. 21:07:22

@jojoka: Elmesélem, hogy az egyik legnagyobb pesti postán ez hogy megy.Mivel minden ablaknál lehet pénzt feladni, csomagot feladni stb. amikor megyek, akkor tépek mondjuk egy olyan számot, amit a kutya se tép...ezt odalépve leadom az ablaknál, és mit tesz Isten, a következő én vagyok.De nehéz.Nem kell ehhez vidék.Egyébként az, hogy mennyi keresek, nem régió kérdése, kereshetek 50,000 Ft-ot óránként úgy is, hogy a tokaji borvidéken lakok, tök mind1.Kemény csávó meg nem vagyok, csak 1 a sok közül, aki nem szarrágó, nem sajnálja mástól a "betevőt" és nem kéri vissza a 20 Ft-ot...mert belátta, hogy jobban fut a szekér, ha más is tolja.Ennyi.Bud-ot meg hagyd ki a dologból,én se példálózok a jó Édes Anyáddal...

Spenc 2011.08.24. 21:10:43

Egyébként fura, hogy mindabból amit mondtam, számodra a posta maradt meg.Ugyan úgy elüldögélsz barátom az okmány irodában, a fogászaton, vagy ezer más helyen, és pont az a fajta vagy, aki fel van háborodva, és fennhangon magyaráz, hogy Ő bizony nem érti, miért is van az, hogy más aki később jött, már rég végzett, csak Ő nem.Mind egy, élj ahogy akarsz...én vállalom hogy én vagyok a surmo, és majd amikor a csajomat dugom miközben hazafelé tartasz, majd gondolok rád :) És miért lennék ideges? Röhögök a magad fajtán maximum

h4z4rd 2011.08.24. 22:23:06

@autokatalog: tegyünk akkor külöNbséget!
Definiáld kérlek a "fizika fogalmát" először is, hogy ne beszéljünk el egymás mellett.

Aztán esetleg kitérhetünk arra, miként érhető tetten, hogy egy ponton túl a biztonság zálogának kikiáltott gyűrődő zóna nem szól másról, mint hogy a kocsid egy parkolási balesetben is sérüljön annyira, hogy kénytelen legyél újat venni.
Itt kerül a fizika a marketing markába.
Innen folytathatjuk, ha van kedved.

2-More 2011.08.25. 09:03:14

@h4z4rd:

Ebben is van ráció, de az ok szerintem sokkal egyszerübb. 20-30 éve kevesebb volt az autó, lassabbak voltak, rosszabbak voltak az utak, lekvárabbak a futóművek és a fékek, kisebbek és keskenyebbek a gumik. Mi következik ebből? Nem mellesleg jóval kevesebben vezettek, és kevesebbet, a balesetek igy ha történtek is, kisebb sebességgel történtek, ergo a taligák is kevésbé törtek, na ezért van az a hamis biztonságérzet, hogy egy ilyen régi vasbálnában túléled. Csakhogy azóta a legszarabb kisautó is vidáman gyorsul 80ig mintha picsánrúgták volna, rálépsz a fékre és megáll, mert olyan széles gumi van alatta mint régen a teherautón, a legtöbb ember szarni is kocsival megy, a sofőrök egyre hülyébbek mert ott a millió elektronikus kütyü, majd az figyel és korrigál helyette. Na ezért kell a csodagyűrődő zóna, meg a szinrefújt műanyag lökös, mert már nem csak a helyváltozatásról szól az autó, hanem társadalmi rangot mutat, azzal meg "kell" tudni jelenni, stb. Már persze azoknak a szánalmas nyomorultakról beszélek, akiknek ezért kell autó, a gond az, hogy ezek vannak többen és ezeknek van pénzük, igy erre indult el a világ. A marketing, és hű spanja a statisztika meg behülyiti a népet, hogy fúúú 8 csillag kell, há nézzed már 20 év alatt a tizszeresére nőtt a balesetek száma, jujj... az hogy 20 éve meg mi volt, arról bőszen kussolnak, az nem része a képletnek. Ami viszont tuti, hogy a hamis biztonságérzet meg megmaradt, hogy aki 5 csillagos autóban ül, az halhatatlan. Mennyivel is csinálják az NCAP töréstesztet? 60 körül? Egy mai még akár kisautóban is, zajszigetelés, apámfaxa, nem kinosan kevésnek tűnik még a 80 is? Pedig ekkora tempónál lehet bárhány légzsákod, bármilyen megerősitett kasznid, zónád, akármid, nem a bódé fog megmenteni, hanem a mázli, mert ott már akkora erők ébrednak, amit a puhány emberi test nem fog kibirni, akárhogy csomagolod be.

Shadowbull 2011.08.25. 09:07:57

@2-More: Azert nem artana megnezni pl. a baleseti halalozasi statisztikakat.

30 ev alatt toredekere esett a halalos balesetek szama.

ez pedig tobbek kozott a biztonsagosabb autoknak, csodagyurodo zonaknak, millio elektronikus kutyunek koszonheto.

sb

2-More 2011.08.25. 09:41:19

@Shadowbull: Erről mondjuk jó lenne látni valami számadatot is, mert ezt azért erősen kétlem. Esetleg olyan felállásban, hogy arányaiban a balesetekben kevesebbben halnak meg, olyat el tudok képzelni.

Shadowbull 2011.08.25. 09:56:44

@2-More:

Parancsolj:

www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,666311,00.html#ref=rss

1970: 21.300 halott
2009: 4.050 halott

Kozben az autok szama es a forgalom is megtobbszorozodott.

sb

2-More 2011.08.25. 10:07:43

@Shadowbull:

Nem rossz. Az megint más tészta, hogy a 4050 halott az becsült érték, január-október között, micsoda véletlen hogy pont a tél marad ki, miközben 392 ezren sérültek meg. Ja, és mindezt csupán németországban ugye. Ettől függetlenül, ha nyers számokat nézünk, szép eredmény. Kár hogy ezekkel nem lehet mindent leirni, mert akkor valóban olyan faszán élnénk ahogy a kormány racsnizik a GDPkre.

Suttora 2011.08.25. 10:52:30

@autokatalog: Ne haragudj, de azokon a képeken nincs "kategoriakkal nagyobb 406-os Pug". Egy 206-os és egy Swift II frontális ütközését linkelted be, ahol utóbbi a nagyobb és a nehezebb is.

autokatalog 2011.08.25. 11:38:25

@h4z4rd:

"tegyünk akkor külöNbséget!
Definiáld kérlek a "fizika fogalmát" először is, hogy ne beszéljünk el egymás mellett."

Szerintem nem fog menni.
Egyreszt neha kapkodva figyelmetlenul gepelek egy faradt laptopon,te meg meg az altalanos iskolai tananyagnak csak egy reszet abszolvaltad: A "kulonbseg" szo helyesirasaval mar tisztaban vagy am fizika definialasahoz mar segitsegre szorulsz...

"Aztán esetleg kitérhetünk arra, miként érhető tetten, hogy egy ponton túl a biztonság zálogának kikiáltott gyűrődő zóna nem szól másról, mint hogy a kocsid egy parkolási balesetben is sérüljön annyira, hogy kénytelen legyél újat venni.
Itt kerül a fizika a marketing markába.
Innen folytathatjuk, ha van kedved."

...masreszt egy ilyen osszeeskuves-elmeletbe oltott zavaros katyvaszt en keptelen vagyok ertlmezni, ugyhogy nincs kedvem.

autokatalog 2011.08.25. 11:57:33

@Suttora:

Elnezest, figyelmetlen voltam.
Megmondom oszinten az amugy sem tul jo minosegu kepeket nem vettem eleg alaposan szemugyre,(amugy sem kedvelek halalos balestetek kepeit nezegetni) a mellekelt szovegre koncertraltam inkabb ebben pedig nincs a tipusra torteno utalas.

A link azonositojan viszont van egy 4006-os szamsor. Amikor megerkezett es rakattintva vartam, hogy bejojjon ezt bamulva lehet, hogy megzavart.

A vita es a 760-as Volvonak az utakon tobbsegben futo korszeru autokhoz kepest siralmas toresbiztonsga szempontjabol ennek sok jelentosege nincsen.

autokatalog 2011.08.25. 12:10:53

@autokatalog: Ja,es a Pug-os balasetet nem en linkeltem be.

Jamesblond 2011.08.26. 01:18:01

@dennisthemenace: Az a nem sokáig, sokkal hosszabb, mint rengeteg mai szemétből összerakott lakkdoboz. A "T" Ford például több mint 100 éve pöfög ha jó gazdája van. Nem kell bepriccolni egy 15-20 éves patika "traktordízeltől" pl. Kerekekbe csapágy, meg különböző kopó alkatrészek, sokkal-sokkal olcsóbb mint a szervizben a semmi, csakhogy legyen gari a gépen... Meg nem ér évi 300.000-rel kevesebbet :) Egy soros adagioló az MTZ trakin megy 10 évet ha napi 24 órában használják. És ez csak egy pontatlan ruszki cucc. Egy német pl Merci soros adagolóról még nem is tudja/tudta a gazdája hol van, míg a mai D-k elektromos adagolói-üzemanyag pumpái ehhez képest csak vicc.

dennisthemenace 2011.08.26. 10:12:44

@Jamesblond: De itt nem kell senkinek, megy a kohóba.

Jamesblond 2011.08.26. 10:49:12

Hol az az itt? Mióta kiderült a hitelekről mi történhet az árfolyamokkal, 2-300.000 lett egy "gyárias" állapotú kispók...

h4z4rd 2011.08.26. 11:03:57

@autokatalog: -nézd, eléggé unom már, hogy a végére mindig a személyeskedés marad az ultimate weapon.

Minden esetre azért kíséreld meg kérlek (magadban, én nem igénylem a válaszod) cáfolni azt a tendenciát, amelynek mentén a - fogyasztói társadalom sajátjaként - a gyártó cégek érdeke felülírja fogyasztókét.
Amennyiben a cáfolat kísérlete kútba esik, akkor a fenti, zavarosnak látott mondatom is értelmet nyerhet számodra.
Ha meg nem, hát nem. Nem leszek tőle szomorú.

h4z4rd 2011.08.26. 11:07:40

@2-More: jól beszélsz. Kis rálátással nem is igényel kiegészítést.

tükörfúró 2011.08.26. 21:38:28

Végre valaki egészen korrektül leírta,... csak minek.

Aki ismeri az országot, tudja, hogy itt minden ilyen.

Mindenki csal-lop, hiszen tisztességesen megélni és pláne vállakozni az elmebetegen túlszabályozott környezetben és minden fillérre azonnal szemet vető feneketlen gyomrú állam mellett gyakorlatilag lehetetlen.

Marad a kis simli, közepes simli, nagy maffia.
Akár szószerint, mint a vedéglátásban vagy a taxisoknál, ahol a védelmi pénz, a leadó, a csicska-rabszolga, és más borzalmak teljesen hétköznapiak és elfogadottak, legfeljebb nem így hívják.

A másik ok pedig egyszerűen gazdasági, amire a cikk már nem mer(?) kitérni, nem keresünk úgy -átlagban-, hogy olyan autókkal járjunk -átlagban-, amit az autógyárak elképzelnek.

Marad a ták, a kókány, vagy a millió éves lefutott roncsok, ami ha még megbízhatóan megy és nem nagyon rohad, lassan jó, megbecsült kocsinak számít, mert ezek az uj csodatechnikák, pláne a luxuskategóriában a garancia lejárta után hihetetlen ráköltést igányelnének, amit a hazai jövedelmi szinvonalon messze nem képes az sem megfizetni, aki valamiképp (sokszor hitelből, lizinggel, stb) beleült egy ilyen kocsiba.

Hátmég a következő tulaj..vagy azután következő...stb

Ennek akkor lesz klassz vége, ha az EU már igy is tulszabályzott és túlbüntetett, saját gazdaságát elmebeteg módon visszafogó környezetvédelmi normáit kőkeményen bevezetik nálunk is.

Akkro nem marad választás, az itteni viszonyok közt azok az előírások, ahol egy euró x-2 autó értéktelen elbontandó roncs, míg itt 3év alatt sem spórolható össze az átlagkeresetből használtan, teljesen élhetetlenné fogja autós szempontból tenni az országot, hatalmas motorizációs visszalépést és általános életminőség romlást fog okozni.

Ennek ellenére meg fogják lépni, mert nem lesz más választásuk, ha nem lépik meg, olyan gazdasági pofonokat kapunk, hogy 1hónap alatt összerogy az ország, utcán seprik majd az eldobált értéktelen forintot.

dennisthemenace 2011.08.28. 10:33:40

@Jamesblond: Angliában. Mert itt zuhan a kocsik ára, majd leesik egy szintre, ahol már nem érdemes javíttatni, mert a javítás ára eléri a kocsi értékét.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.24. 15:31:11

@autokatalog: "a vita targyat kepezo legzsak nelkuli"

Arról szólt az eredeti felvetés, hogy ha egy "akkori" autót felszerelnének egy "mostani" passzív védelmével (légzsák, stb), akkor ugyanazt tudnák.

zolkosz 2014.06.01. 07:25:28

A cikkhez kapcsolódva: nehéz ügy a márkaszervíz is.

Én vezérlés cserére vittem az autónkat a Suzuki Gusztávhoz (Budapest). Mégiscsak az el...szási faktort csökkentsük már ugye, még ha kicsit drágább is. Hozzáteszem előzőleg volt olyan hiba, amiről 3 szervíz pattant le (egyszerűen fogalmuk nem volt mi lehet és nekiálltak rizsázni én meg kifordultam az ajtón) viszont ők megoldották végül is. Szóval gondoltam itt nem lehet probléma, rutinműtét egyébként is.
+ mondom akkor nézzék meg mi ropog bal elöl a futóműben.

(hozzáteszem egyrészt én az autókhoz nem értek, másrészt viszont olvasni tudok, például a neten feltalálható műszaki kézikönyvet akár angolul is)

Javítás után, szervízből ki: klíma nem megy + hosszbordásszíj 500 km után szakadni készül (el is indult szépen a rongyolódás, úgyhogy volt hangja), szerencsére éppenhogy sikerült az autópályáról lehúzódni egy pont kézreeső benzinkúthoz. Telefonálok, mondom mi a helyzet: oké hát vigyem be ésmegnézzük. Mondom, hogy nem mennék már ezzel sehova én, megegyébként nem érek rá merénisdolgozom, oldják már meg ezt nélkülem. Jó akkor autómentő.

Beküldtem, megnézték: hibás az alkatrész, természetesen cserélik jótállásba és az autómentőt is fizetik. Oké mondom nagyszerű, DE, hogy a klíma SE ment a vezérlés csere után, néznék már meg akkor azt is nemelehet-e, hogy azzal van összefüggésbe, hogy a vezérlés cserénél még valamit teccettek benézni. Jó, oké felírta: fogja nézni a szerelő a klímát IS.

Megyek autóért, mondom klíma van-e. Nem nincs, nézzem meg, motorháztető felnyit, itt nézzek befelelefele és hogy láccik, ki van rohadva a klíma hűtő. Demondom olyan furcsa, hogy mielőtt be lett adva jéghideg patent volt, mostmeg semmi. Hát ez van, ki kell cserélni a klímahűtöt.
Ja és a ropogás bal elöl, na az a lengőkar: szintén csere tokkal-vonoval.

Namondom akkor jó, hogy mostmár megszabadulunk egymástól.

Viszem "kontrollra" gépjárművet: másik szervíz, másik galaxis.
Zárás után 5 perccel beesek, előadom sztorit klímáról: ember szabadkézzel túr 2 percig, megvan: egy csatlakozót nem dugtak vissza a vezérléscsere után, ezért nem kapott áramot a kompresszor, ergo k. semmi baja nem volt a klímának csak nem rakták vissza rendesen a vezetékeket. Miveltartozomsemmivel.

De a márkaszervízes ember ránézésre megmondta, hogy én cseréltessem ki az egész hűtőt mer szét van rohadva.

Lengőkar (ropogás): szintén kiderült, hogy nem az egészet kell cserélni (40e) hanem csak egy csapágyat (7e).

Szóval szerintem a márkaszervíz is kb. ugyanolyan szar, mint bármelyik. Plusz ha az én pluszban feleslegesen elmászkált óradíjamat leszámítoltuk volna a rezsióradíjból, tényleg csak az alkatrészt fizetem.

Alapvetően a probléma ua. mint bármilyen más szolgáltatással Mo-n: bizalmi alapon működik.

Én fejre szortírozom a szerelőket. Nyilván ők is az autósokat.

Sörömpőőr 2018.01.08. 13:13:13

Ne feledkezzünk meg az ügyfélszerzés költségeiről sem! Saját vállalkozásomban az a tapasztalat, hogyha bedobok 5000 Ft-ot az Adwords-be, abból lesz 3-4 ügyfél. Vagyis az adón meg rezsin meg amortizáción fölül alaphangon kb. 1500 Ft-omba került, mire dolgozhatok valakinek. Ha itthagy 10-20e Ft munkadíjat, áldja-vigye, de ha csak valami pitiáner kis problémával jön, akkor tiszta egy merő veszteség. :-(
És az adwords még az egyik legolcsóbb hirdetési felület. Mondjuk egy gyufacimke méretű hirdetésért egy napilapban úgy elkérnek 30-40e Ft-ot, hogy a szeme sem rebben a szerkesztőnek. És a másnapi újságban már nincs benne!
Ezek is olyan dolgok, amit ugyanúgy ki KELL fizettetni az ügyféllel, mint az augusztusi állásidőt, amikor mindenki elhúz a retekbe Jugoszláviába, az iparos meg a port rugdossa a műhelyben (vagy maga is lehúzza a rolót, és megy nyaralni - csak éppen az ő szabija fizetés nélküli.)
Bejön az ügyfél decemberben, és húzza a pofáját, hogy "miért ilyen dráága?" - hát nézzen körül itt nálam! Látja a gazdagság jeleit? A nagyitól örökölt épületben, ócska bútorok közt élek, harminc éves tragaccsal járok, turkálós ruhákba öltözök... erre futja ebből az órabérből. Maga meg idegyütt nékem egy 3 milliós Suzukival. Ugyan mán hadd ne legyen lelkiismeret-furdalásom, hogy én milyen sokat kértem... :-p Ha gondolja, kérdezősködjön körül nyugodtan, ha talál jobb ár/érték arányt, oda kell menni, ha meg nem talál, hozzám bármikor visszajöhet, nem sértődök meg ezen, és állok rendelkezésére. De olcsóbban megcsinálni nem tudom, mert akkor nem élek meg.