Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Gazdaságos-e a világ leggazdaságosabb autója?

  2011. augusztus 14. - Ender Gábor Címkék: totalcar flotta citroen saxo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gazdaságos-e a világ leggazdaságosabb autója?
2011-08-14 09:13:00

A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a

Karácsonyi Hiéna: Angéla dudái
2010-12-11 20:00:00

Persze, tudjuk, hogy megőrülsz a repi-ajándékokért, de erre a posztra biztos nem egy újabb töltőtoll

Karácsonyi hiéna: Bűzlő output
2010-12-11 18:50:00

Van egy elég gyakran használt mondás a szerkesztőségben. A kifogás olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de

Karácsonyi hiéna: Csak a stupek
2010-12-11 17:50:00

A 10 éves fennállás alatt rengeteg utólag módosított, nem összeillő alkatrészekből összetákolt, nem

IMG 3838

A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt eszközt ráhajtogattam egy járdaszigetre. Azóta nem ültem motorom, kivéve azt az egy esetet, amikor az olaszországi BMW-Superbike teszt elől nem tudtam kimozogni.

Tíz hónappal ezelőtt csak remélni tudtam, hogy a Saxo ténylegesen beváltja a hozzá fűzött reményeket, amiket egyébként az egyszerűség szellemében úgy határoztam meg, hogy soha ne romoljon el, és soha ne fogyasszon üzemanyagot. Néhány bárány lelkű kommentelő ezt annyira a szívére vette, hogy az általános anatómiai ismereteket részlegesen ignorálva fel is állították a diagnózist, miszerint a gerincbetegségek azon ritka válfajában szenvedek, amikor is a fenti szerv teljesen hiányzik a szervezetemből. Állításukat arra a feltételezésre alapozták, hogy a Citroen esetleges hibája esetén nem merem majd vállalni, hogy a döntés, amit meghoztam, végtére is rossz volt.

 

IMG 3820

Szóval szar-e a Saxo? Lássuk a számokat. Tényfeltárás.

Az autó vételára ugye 440 ezer forint volt. Akinek a napi Saxo árfolyam nincs a fejében, annak súgok, hogy ez nagyjából a mezőny közepét jelentette: a párszáz eurós importautókra már akkor is csak a bontósok vadásztak, a nyolc-kilencszázezer forintos koncok tulajai pedig négy év után sem értették meg, mi a válság lényege. Eredetvizsgával, átírási illetékkel, az egri hazaúttal együtt kerekítsük fel félmillióra.

 

IMG 3836

Az OZ felniket nem akartam megetetni a téllel, a rajtuk lévő gumik amúgy éppen kukák voltak. Kétnapnyi túrás után szereztem négy használt, gyári acélfelnit tízezerért. Téligumi ügyben egy békéscsabai kereskedőt tudtam utolérni, akitől másnapra meg is jött a friss, ropogós, nullkilométeres Hankook Icebar. Huszonnyolcezerért.

 

 

IMG 3855

Közben lejárt egy olajcsere ciklus, sajnos nincs meg a pontos összeg, de itt nincsenek nagy csodák: a szűrők és az olaj, tehát az anyagár megállt olyan hatezerben. Decembert írtunk már ekkor, kezdtek bejönni a vesét csipkedő hidegek, én meg napról-napra egyre biztosabb lettem benne, hogy az eladó visszavételi szolgáltatását, amit indíthatatlanság esetére szavatolt nekem, nem kell igénybe vennem. A rengeteg hidegüzem ellenére valamivel négy liter felett kezdett realizálódni a vegyes fogyasztás. Arra, hogy ez az érték nem csak szerintem irreálisan jó, akkor jöttem rá, amikor Csikós halántékán kanyargós hurkává duzzadt egy véna, és a távolba révedve azt mondta: az ötvenes robogója is épp így eszik.

Aztán jött néhány eseménymentes hét, és egyre nyomasztóbbá kezdett válni a Papp Tibori avensisos létezés, amikor is teljesen elfelejti az ember, hogy autója van. A nihilből olykor rácsodálkoztam, hogy nagyjából négyszer annyit autózom, mint előtte, és hogy havi kétezer is simán belepörög a Citroenbe, ha nem figyelek oda. Imádtam. Csilla is imádta, egyedül ment le vele Szombathelyre, és fel is állította a fogyasztási házibajnokság legjobb téligumis értékét, 4,05 literrel.

 

20110121026

Közben elhagytam a kétszázezredik kilométert, erről fotó is van. A jubileum alkalmából behergeltem a GPS-t, ahol nem csak az derült ki, hogy 120 km/h-ig konstans 10 km/h-t csal felfelé az óra, hanem az is, hogy a fenti sebességhatárt a Saxo nem szereti átlépni. Átlépi, ha muszáj, a mutató egyből bele is szalad a 160-ba, amikor a Nokia nem ír még, csak 141-et. Ilyen.

Kétszázötezernél jött a következő olajcsere, ez nekem tizenegyezer megtett kilométert jelentett. Néhány héttel a szerviz előtt kezdett el gyöngyözni az olaj a hengerfejtömítés alól. A tömítés ára háromezer forint, meg valami apró, csak Gyuri, a szerelő nevelőapám olyan időzavarban szenved, hogy nem kap levegőt a szétszedéséhez.

 

IMG 3865

Tavasz, nyárigumi. Egy hét internetes túrás után felugrott a csökkentett gördülési ellenállású Hankook Optimo az OZ-re. Vadonatúj, harmincnyolcért. Közben kicseréltem a jobb első ajtóhatárolót, az egy ötös volt.

A nyárigumi szettel becsúsztam a bűvös négy literes határ alá. 3,96, 3,75, 3,95, 3,91 – ilyeneket küldtem, amikor aztán júniusban megugrottam a 3,48-at, aminél nem elhanyagolható háttérinformáció, hogy az 1315 kilométeres hatótávból az utolsó tizenötöt kötélvégen tettem meg, miután az M7-es legkietlenebb részén két kilcsit toltam a Saxót üzemanyagelfogyás okán.

 

DSC 1526

Az utolsó tankolás az autó életének 213 080-ik kilométerénél történt. Az általam megtett 18 020 kilométer alatt 724 liter gázolajat tankoltam el. Ez pénzesítve összesen 268 ezer forintot jelent. A teljes távon ez 4,02 literes vegyes átlagfogyasztás, 15 forintos kilométerenkénti üzemanyagköltséggel.

Látni kell, hogy a Saxo a gazdaságos autózás célszerszáma. Nem túl szép, de amikor a kúton beütöm a számológépbe, hogy negyvenegy liter osztva ezeregyszáz kilométerrel szer száz, és kiírja, hogy 3,7, akkor rájövök, hogy nekem mégis elég szép. Nem túl gyors, de amikor harminc perc alatt érek be azon a távon, ami BKV-val hatvan, és szinte azonos a havi utazási költség, akkor rájövök, hogy nekem mégis elég gyors. A 13-as kerék természetesen még a macskaszart sem tudja elkenni, inkább zökken rajta egyet, de amikor huszonnyolcezer a négy új téligumi, akkor tudom, hogy erre volt szükségem.

Gyurival egyszer el is diskuráltunk arról, milyen szerencsésen választottam. Jó ez, jó ez, mondtam, csak a villamossága ne lenne ilyen fos francia betegágy, amit egyébként úgy kell érteni, hogy a beltérvilágítás ajtónyitásra nem működik, az első ködlámpa nem működik, a szélvédőfűtés nem működik, és most már az Airbag lámpa is egyszerű sztoikus égéssel várja a végső ütközetet.

Francia fos, villamosság? – értetlenkedett Gyuri, majd rávágta, hogy a kiváló Fiat Ulysse, amivel nem mellesleg én kaptam kuplungbowden-szakadást az olasz Alpok egyik hágóján, szóval hogy az is francia licensz, és milyen jól szolgál nálunk évek óta, hiba nélkül.

Bevallom, egy pillanatra megnyugodtam. Aztán elkezdtem gondolkodni. Hiba nélkül? – hunyorogtam, és lassan elkezdett felsejleni az Ulysséből kibontható kórtörténet. A műszerfal világítás hetven százaléka halott, nem csak a hőmérséklet szenzor, de annak kijelzője is rossz, elektromos baj miatt maradt örökre csukva a napfénytető, rossz a duda, rossz a beltérvilágítás kapcsolója, és egyszer a hátsó világítás mindenféle különösebb előjel nélkül teljesen elszállt.

Büdös francia zseniális fosok.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13152067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

rATdrAgOn 2011.08.14. 21:39:16

Ööööö.... nekem a 21 éves fos citrom csinált 4,55l/100km-es fogyit két hete. :) Masszívan utazó üzemmódban. Városban meg 6l szokott kijönni. Computer nélkül, egy szál karbival. :)

Ben Franklin 2011.08.14. 21:43:14

@vincent66: Arra jó a csíkos füzet is. A spritet nyilvánvalóan azért vezeti aki vezeti, hogy eldicsekedhessen vele a haveroknak. Már aki erre rejszol.

vincent66 2011.08.14. 21:55:28

@Ben Franklin:
Hát persze...
(ásít nagyot)

hallari 2011.08.14. 21:59:55

@kp2: milyen motorod van? Egyébként a fogyasztás nagyon sok mindentől függ. Nekem egy 25 éves Opel Kadettem van (1.6 D). Nyáron 5,5 télen 6,5 az átlagfogyi (városban), pörgetem általában, mert élénk a tempó errefelé, és nem szeretem, ha tolnak. Öcsém egyszer elkérte Budapest-Bük-Budapest túrára (nagyon óvatosan vezet), és az átlagfogyasztás 4 liter környékére jött ki (nyáron). 1,5 liter különbséget jelentett a konstans országút és a türelmesebb vezető.

AMadam 2011.08.14. 22:08:08

@vasvizsla: Hengerfej problémával nem nagyon találkoztunk mert ahogy hozzánk került kicseréltük normális fémre ( terhelés nélkül 82fok terhelve fel megy 90-95re ezt kb 150nél éri el dombnak felfelé) , turbólyuk engem nem igazán zavar a miénk 1800tól szépen lépeget ha meg városban közlekedünk én nem nagyon szoktam tovább pörgetni 1700nál kényelmesen tartható vele Pest, Győr egyaránt bécsi felé az emelkedő se okozott különösebb problémát ,van egy japán dízel a családban jók azok is ;)

SapFlow (törölt) 2011.08.14. 22:13:26

Vitara 1.6 benzin télen hóban, 215/75R15 gumikkal, összkerék, városban....kb 15-20liter körül. Fincsi volt.

Lacusru 2011.08.14. 22:39:58

Én is simán a gyári adatok alatt tudok fogyasztani a mazdával, pedig taposom neki, városban a szlalomozás miatt, országúton meg csak azért, mert jól esik.

Amit nem értek, hogy miért eszik kevesebbet a téli gumikkal! Ráadásul nem kicsi a különbség, városban akár egy liter is. A gumik 100% egyforma méretűek télen-nyáron... igaz a téli lemezfelnin van, a nyári alu-n. Ennyit számítana a felni? Vagy a nyári gumik mintája lenne a bűnös?

(az is lehet, hogy télen nem taposom neki annyira :-) de az szent, hogy a szervizben sem hiszik el, mennyit kajál alattam az autó)

Lacusru 2011.08.14. 22:45:28

@gyvy: Elég olcsón fenntartható az az autó, melyet 15k kilométerenként betolsz olajcserére, közben pedig tankolod? Mindennel együtt 50k alatt vannak ezek a szervizek.
Ja, cseréltünk 100k km alatt egyszer fékbetéteket és állítólag az országban 2. esetként elrepedt az adagolóban valami kis szelep. Hoztak Ausztriából, kicserélték, azóta jobban megy és kevesebbet zabál :-)

Ben Franklin 2011.08.14. 23:01:05

@Lacusru: milyen mazda? Nekem is bőven gyári átlag alatt ment a régi 323as Mazda, de én 85% országút, 15% kisvárosban használtam. Naná hogy kevesebbet fogysztott.

B.GY. 2011.08.14. 23:01:33

Van 2 darab ilyen Saxo a cégnél,csak az újabb évjárat.2 személyes.Kb 5 litert fogyasztanak,de hátul azért néha van súly.110-zel szépen eljárok vele a nulláson.Az egyiket megvette a kollégám 120 ezer forintért,már bánom hogy nem én csaptam le rá.Igaz,hogy abban 240 ezer km.van.Lehet,ha a másikat is eladja a főnök,arra ráugrok én.Az jobb állapotban van egy kicsit

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.08.14. 23:27:43

én egy dízel fiat unoval nyomtam jó sokáig, az is elvolt 4,5 literrel- Úgyhogy hihető a saxo 4 literje.

Na persze ezek még 900 kilós autók voltak, részecskeszűrő és egyéb borzalmak nélkül.

Ütközés: ha robogó helyett használod, sokkal biztonságosabb.

taxi33 2011.08.14. 23:51:06

@ez az igazi:
Gondoltam, hogy lesz majd itt valaki, aki jobban ismeri az autómat, mint én. (Bár neki nincs ilyen, de hallott olyanról, akinek a haverja látta, hogy a szomszéd mondta...)
Nyilván hazudok, hisz nagyon is érdekel, hogy ti (te) mit gondoltok, mert a frusztrációim miatt szükségem van némi elismerésre.

- Nem mondtam, hogy városban (sőt, kihangsúlyoztam, hogy "hosszú távon" -130 km)
- Azt sem mondtam, hogy 130-al mentem volna (inkább 60-70, ötödikben)

Fogyasztási "rekordot" akartam felállítani a kocsimmal, ami sikerült is.
Lejtőn és egyenesben üres, óvatos gyorsítások, fékezés nincs, éjjel 0 forgalomnál stb.
Nem muszáj elhinned, nem is azért írtam ide, hogy bárkit is elkápráztassak. Normál használatban -városban, taxi üzemmódnál, de ésszel, takarékosan vezetve 5,8-6,5 l/100 km az átlag. Az ismerősöd ismerősének az ismerőse, aki szintén "taxizik" egy ilyennel (Alhambra) a 9 literjéhez csak gratulálni tudok...

taxi33 2011.08.14. 23:53:29

@strix: Csak második lehetsz, a bringások még hatékonyabbak. :-)

dobli 2011.08.14. 23:57:35

nekünk is ilyen Saxonk van csak 3 ajtós. Tényleg ilyen keveset fogyaszt, a fővárosban használjuk és átlag 4,5 liter jön ki.
Városban elszaladgálni pont jó, itt nem sokat ér a sokkal erősebb autó, mert ugyanoda visz el ugyanannyi idő alatt csak kétszer annyi literből és pénzből.
bár én 2m vagyok azért még elférek benne (mögöttem ülők már kevésbé :)

ez az igazi 2011.08.15. 00:04:20

@taxi33: aha..van 1-2-közeli ismerösömnek ilyen..nekem nem volt ez a tipus, de suly loerö az tök mind1 h milyen auto...persze azt elhiszem h 60-70km-es sebességnél télleg jol fogyaszt..de azért a 3.8 na az azért elég hihetetlen.,.föleg ha a fedélzeti computerre hagyatkozol--az min 1litert téved állt a jobbik irányba..de azért 25éves jogsival vagy legalább 20éve olajkályhával járok..és kb4000km havonta ugyhogytudom mit beszélek...és más nappal taxizni és más éjjel...vAn tapasztalatom böven, nappal a légkondival simán 9-10 liter a dugoban én nem hiszek a csodafogyasztásban amikor az emberek saját magukat is becsapják,,,ha ez jo neki akkor higgye azt h igaza van

vancello · http://vancello.hu 2011.08.15. 00:35:13

@BOSCHtechnikus: "Lomtalanítók" csakis "Á" végződésű autókkal járnak: Véktrá, Ásztrá, Ómégá, Ládá.

Bubek 2011.08.15. 00:58:55

Ha olcsó fenntartású és viszonylag takarékos kisautó, akkor Corsa B. esetleg uram bocsá gázost vagy beépítettném - igaz ezzel megdupláznám az értékét. Az 1.4-es Corsa elvan olyan 5-6 liter körül és én már szálltam ki 80-nal álló tgk-ba hátulról csapódó Corsából, meglepően erős a karosszériája....mondjuk autó már nem lett belőle....
Olajkályhát semmi pénzért sem vennék, környezetvédelmi okokból.

DonVincenzo 2011.08.15. 01:20:38

@Pizza zabáló: Leszakadt szelepfedél mi? Hát ezen jót röhögtem. :D
Tudod Te mit akarsz mondani?

ivanhu 2011.08.15. 01:20:42

@gyvy: Az ERA-n felesleges pénzkidobás mindaz, amit nem, vagy nem akkor kellett volna cserélni, és különösen az, amit kétszer vagy többször kell(ett) cserélni, mert leírta egy másik hibás alkatrész.

Fiatalon vettem szétrohadt VW Polót (leánykori neve Audi 50), szétszedtem csontra (üres maradt a karosszéria), ki lett javítva, aztán futóműben mindent átvizsgáltam, kicseréltem az összes csapágyat, gömbfejet, féltengely csuklót, folytattam a motorral, szerencsére keveset kellett hozzányúlni (vízpumpát, termosztátot és hűtőt cseréltem, bár lehet nem kellett volna), kompresszió, szelepek, stb. mind rendben volt. Cseréltem elosztófedelet és trafót is, meg gyertyakábeleket.

Összesen annyiba lett, mintha vettem volna egy több évvel fiatalabb verdát, viszont ez nem hagyott ott sehol, nem morgott, zörgött, csattogott, csak ment - amíg egyszer a munkatársam össze nem törte.

Itt lép be az utolsó kérdés - egy fiatal autó esetén azért valamit ér a biztosítás totálkár esetén is. Egy tinédzser autó esetén gyakorlatilag semmit, mert a kapott pénzből megvehető másik vén roncsot kezdheted újra felújítani. Talán ha ugyanolyat veszel, és amit tudsz átmented, az még érhet valamit. De akkor mit csinálsz a ronccsal a végén?

ivanhu 2011.08.15. 01:26:32

@ivanhu: A féket nem írtam, de az ugye alap, hogy teljesen úgy dobokat, tárcsákat, és munkahengereket kapott, összes fékvezeték csere, és új betétek és pofák. A munkahengerek kivételével ezt minden használt vételemen azonnal megcsináltam, és a futóművet is azonnal bevizsgáltattam. Se rohadt réz vagy öreg gumicső miatt, se valamilyen leszakadó ferrodolú utángyártott olcsó vacak miatt ne haljak már meg.

Szóval volt nekem olyan, hogy öreg autó, csak ma már nem érdekel, mert összességében drágább mint az újabb, és időm sincs rá annyi.

Ben Franklin 2011.08.15. 01:38:35

@ivanhu: Van ám értékre biztosítás. Bebiztosítasz 10,000 euróra aztán a biztosító nem mondhatja hogy 100.000 ftot ért a verda. Nyilván meg kell fizetni.

Ben Franklin 2011.08.15. 01:42:01

@Bubek: esetleg uram bocsá gázost vagy beépítettném - igaz ezzel megdupláznám az értékét.

Max. azt dupláztad meg amibe neked került, esetleg könnyebb lesz eladni nagyságrendileg a benzinesek árában. Tizenéves autónál ha beépítesz egy gázszettet 2-300000ért, vagy bármi egyéb drága tuningot, az 0 ft-ot emel a PIACI értékén.

taxi33 2011.08.15. 02:05:31

@ez az igazi: Képtelen vagyok felfogni, hogy miért hiszitek -hiszed- azt, hogy én vakítani akarok bárkit is (magamat is beleértve). Mondtam -írtam-, hogy egyszeri rekordkísérlet volt, többnyire szintkülönbség nélküli kb 130 km távolságon, éjszaka, o forgalomnál stb.
Mit kell ebbe belekötni?
(Én is vezettem már 1.000.000+ kilométert, dízellel, nem esik nehezemre úgy kezelni az autót, hogy a lehető legkevesebbet fogyasszon.)
De ha téged viszont az vigasztal, hogy én nyilván csak vakítani akarok másokat, akkor nyugtasd magad ezzel.Bánom is én.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 02:45:12

@Gyárfás: Teljesen mindegy, hogy melyik tinédzserkorú (esetleg húszéves) rozsdaboglyát választod a felsoroltak közül, jó eséllyel mindegyikben ottmaradsz egy komolyabb balesetben. Téves elképzelés azt hinni, hogy a nulla és a fél csillagnak megfelelő eredményeik adnak bármi esélyt is a túlélésre. Szóval ha már a biztonságra nincs pénz, akkor legalább legyen olcsó a fenntartása...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 02:54:33

@victor vacendak: Úgy látom, nem érted a lényegét a dolognak.

Először is négyszázezerért ilyesmit kapsz?

A 4 literhez képest a 6,5 literes fogyasztás több, mint 50%-kal magasabb.

Szóval arányosítsunk és 'mit számít pár száz forint' alapon ugorj át egy olyan vasba, ami halad is. De 10-et eszik? Nem húznád a szádat, mi? Nem a francokat nem.

Álszent vagy.

Ben Franklin 2011.08.15. 03:38:01

@KuKori: Teljesen mindegy, hogy melyik tinédzserkorú (esetleg húszéves) rozsdaboglyát választod a felsoroltak közül, jó eséllyel mindegyikben ottmaradsz egy komolyabb balesetben. Téves elképzelés azt hinni, hogy a nulla és a fél csillagnak megfelelő eredményeik adnak bármi esélyt is a túlélésre.

Azért túllihegni sem kell a dolgot. A srác egyetemista, nem felel családért. Erre volt pénze.

Én nem vitatom, hogy a pl. már olcsón megvehető(az elsők már 13 évesek) G Astra kategóriákkal biztonságosabb ennél.
De sok a marketinghiszti is. Mintha a 2 csillagos előtti minden autó koporsó lenne. Életem egyetlen komoly autóbalesete egy Skoda 120ban, 12 évesen ért. Nem voltam bekötve és mellettem anyám sem. Egy 1 sávos besarazott mellékúton fékezés után olyan 60nal csúsztunk bele egy Tatraba(12t??) frontálisan. Neki sikerült megállni. 2xagyrázkódás, 1 bokatörés és 1 medencetörés, horzsolások, eszméletvesztés(ezt hívják súlyos nem életveszélyes sérülésnek). Látod most is írogatok, semmi bajom, mindketten felépültünk. Nem mondom járhattunk volna rosszabbul.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 03:44:56

Valaki még elmagyarázhatná pár téveszmés társunknak, hogy a 15-20 éves autók esetében felesleges azt mantrázni, hogy 'nagy, biztonságos autó', illetve azt, hogy azért, mert egy autó nehéz, még nem garantál sem biztonságot, sem sebezhetetlenséget.

Nem, a széles gumi és a nagy felni átmérő sem a biztonság egyenes mérőszáma.

Istenem... Hát hiába olvastok évek óta, semmi nem ragadt meg?

Ben Franklin 2011.08.15. 03:45:23

@KuKori: Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem fejlődött a biztonság, de a 80as 90es években sem végződött minden baleset halállal/rokkantsággal, és sajna ez ma is előfordulhat.

Sőt, én még 1 olyan statisztikát sem láttam hogy abszolút értékben csökkent volna a balesetek száma/halál/rokkantság/sérüléses baleset az erősebb vázak és a kütyük miatt. Ha lenne ilyen az autógyárak biztosan használnák reklámként.

Kiegyenlíti a fejlődést 2 dolog. 1,megnőtt a forgalom(25 éve 1/3 ennyi autó volt Mo-n)2,megnőtt a sebesség

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 03:49:12

@Ben Franklin: A szerencse-faktor kiszámíthatatlan ;-)

A 'csillag-rendszer' pedig ugyan ad pár támpontot, de alapvetően semmire nincs garancia. Csak esélyek vannak. Tehát sokkal valószínűbb statisztikailag, hogy egy 5 csillagos autó baj esetén megvéd.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 03:52:38

@Ben Franklin: Egy ilyen statisztika engem is érdekelne, ami mutatná a személyi sérüléses/halálos kimenetelű balesetek arányát az autópark és az úthálózat méretéhez viszonyítva (illetve az átlagsebességhez, de ezt kivitelezni elég nehéz lenne).

Ben Franklin 2011.08.15. 03:57:18

@KuKori: Én is alapvetően osztom ezt a véleményt és nem is sírom vissza a Skodát.

Bár azt gondolom, hogy a lényegi biztonsági ugrás több mint 10 éve megvolt, azóta a parasztvakítást látom. Ez kb. a G Astra, Golf4, Megane1facelift ideje, ekkor a jobb kocsik elérték a 4 csillagot, és elég jó volt a vázuk. Az 5 csillag azon múlik hogy csipog-e ha nem kötöd be magad meg sávelhagyásfigyelő meg ilyenek.

Inkább emeljék meg az NCAP sebességet 80ra, és akkor van házi feladat a gyártóknak. www.youtube.com/watch?v=1MsqJFoWSjI

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 04:07:04

@Ben Franklin: Egyetértek, hogy 10 évvel ezelőttre nagyjából kiforrtak a modellek. Én is betiltanám azt, hogy hamis módon, mindenféle csipogással és egyéb, valójában baleset esetén szart sem érő dolgokkal szerezhessenek pontot a teszteken.

Legyen kötelező és ne plusz pontot érjen, hanem levonás járjon, ha nincs.

Ben Franklin 2011.08.15. 04:12:21

@KuKori: Járható út az aktív biztonságot fejleszteni-a kocsi vegye át az irányítást vészhelyzetben a - nem túl távoli jövőben.

A passzív, az acél legalábbis elérte a határait, mert bár a Golf VI egész jól mutat miután 100zal a falnak csapták, a baleseti elemző bácsi elmagyarázza, hogy az emberi anatómia miatt mindenki meghalt volna. www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE&feature=related

metalking 2011.08.15. 06:48:40

Amikor ilyen cikket olvasok mindig az első kocsim ugrik be.Golf I 1.6 diesel.
Teljesen alap de 5 fölé sosem ment a fogyasztása de nyáron volt olyan,hogy egy teli tankból(40l)oda-vissza öt személlyel megjártam Horvátországot.
Sose volt semmi baj vele leszámítva az öninditó évenkénti beállását de azt egy jól irányzott kalapács ütéssel meglehetett oldani.

olcsójános 2011.08.15. 06:54:12

Lehet, hogy ez gazdaságos viszont nem megy. Egy BMW viszont a 250-et is olyan könnyen viszi mint más autó az 50-et és mellette nem fogyaszt többet 5 liternél. Egyetlen egy BMW-t ismerek a környezetemben amit 7 literes fogyasztás fölé lehetett tornázni, de az egy lószállítót és 3 lakókocsit húzott maga után, végig emelkedőn.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.08.15. 07:07:31

@CubΕ: Már bocsi, de ez a cikk a kispénzű embereknek készült, nem kellene a BMW-t összehasonlítani az 500 ezres Citrommal. Amúgy a mi 535d-nk minimum 12-t megevett, ráadás semmivel nem tud többet, mint egy Audi.

olcsójános 2011.08.15. 07:13:45

@K.teknőc: 500 ezerért is lehet BMW-t venni. Az 535d-vel meg valami gond volt, ha 12 litert evett, valószínűleg rosszul voltak beállítva a porlasztócsúcsok. Az audi sosem volt a BMW-vel egy kategória. A 80as években kezdték amikor a BMW már régen vezető volt a luxus autógyártók között. Az audi nem más mint egy átmatricázott skoda meg vw aránylag igényes beltérrel.

Rocko- 2011.08.15. 07:36:44

@ivanhu: esetleg lehet kicsit másképp is gondolkodni. igaz, most nem volt szükség bizonyos cserékre, de legalább már később nem kell vele foglalkozni. majdnem Tervszerű Megelőző Karbantartás.

Rocko- 2011.08.15. 07:43:09

@CubΕ: Az BMW nem más mint egy átmatricázott mini meg isetta aránylag igényes beltérrel.

We make the world a better place 2011.08.15. 07:44:30

@CubΕ: A BMW is fogyaszthat 4 liter alatt.
Ha villanymotorral hajtják. :-)

We make the world a better place 2011.08.15. 07:50:57

www.vezess.hu/automagazin_blog/3_0871_liter_100_km/32181/

"Három nap és 2559 kilométer után szálltak a ki a VW Passat 1.6 TDI-ből horvát kollégáink Krvavicában, a horvát tengerparton. Ez önmagában nem valami nagy szám így a nyaralási szezon közepén - egészen addig, amíg meg nem említjük, hogy az egész utazás alatt egyetlen egyszer sem tankoltak. A hivatalos mérés szerint 79 liter gázolajból teljesítették a távot, ami a címben is jelzett, 3,0871 literes fogyasztási átlagot jelentett. Ez pedig rekord.

Bizonyíték, nem ígéret

Marko Tomac és Ivan Cvetkovic végig Horvátország határain belül autózott, ráadásul a Guinness szabályai szerint ugyanazt az utat csak egyszer használhatták. Így dombok, lakott területek és forgalmi dugók is kerültek a több mint 2500 kilométerbe, amit június végén, 3 nap alatt teljesítettek.

Első nap 895 kilométert tettek meg 58 km/órás átlagsebességgel, másnap 741 kilométert 48 km/órával, harmadnap pedig 923 kilométert 53-as átlaggal. Érdekesség, hogy még 150 kilométert mentek azt követően, hogy a fedélzeti számítógép 0 km hatótávolságot mutatott, csak ennyi után fogyott ki teljesen az üzemanyag a kocsiból."

octavia8 2011.08.15. 07:59:17

Azért a BMW-k 4literes fogyasztásában szerintem nem csak én kételkedem:D elismerem, az újak lényegesen kevesebbet esznek ugyanakkora motorral több pacival mint elődeik, de akkor sem 4liter körül...
Az AUDI-ról meg annyit, hogy Magyarország 1.számú prémiummárkája tavaly óta:) és ez csak jobb lesz 2013 után, majd meglátod te BMFau fan:DD

ja és 1.9TDI Octavia 5-ikben stabil 90el 3,5 körül eszik, 120nál klímával már bekapja a 4,5-et nyáron:/ ja és lényegesen hallkabb mint a pédétéi:))

olcsójános 2011.08.15. 08:06:25

@octavia8: Persze hogy 1. számú lett, hiszen az összes fémtolvaj, pénzbehajtó áttért a merciről meg a BMW-ről az audira. A VW/Audi mindig is népszerűbb volt a felkapaszkodott olcsójánosok között.

octavia8 2011.08.15. 08:10:29

azért egy Audi A6 is tud annyit mint egy 5ös BMW, ha meg sietni akarsz, ott az S-line, vagy RS, és mennyivel diszkrétebb egy AUDI, nem az sugárzik belőle, hogy hűdegyors autó, lever mindenkit, de mégis a helyükön vannak a paripák, és sok BMW-snek tud meglepetést okozni:)

Pizza zabáló 2011.08.15. 09:30:28

@DonVincenzo: Bocsi. Szelepnek a tányérja. Elírtam. A hengerbe beesett. Jól szét karmolászta a hengerfalat is meg a dugót is.

Gyárfás 2011.08.15. 10:19:48

@KuKori:

szerintem nem mind1, hogy egy 890kg-os, vagy egy 1500 kg-os járműben ülsz:)
a csillagokban meg ne bízz, a csillagok egy ütközésnél 20% a tömeg 80%

Laci_76 2011.08.15. 10:46:30

A cikk lényege az olcsóság volt én úgy vettem észre. Amúgy nekem is volt saxo dízelem. Kint 4 liter körül evett, városban inkább 5 körül. Persze normálisan hajtva. Hülyegyerek módnál biztos többet evett volna.
Tényleg olcsó hozzá minden szinte. Pl féktárcsa asszem 3000 ft volt hozzá. :D

A súlyról szerintem csak annyit hogy a gyorsításnál meg is kell mozdítani azt a súly-t. Így ha hosszú távon nem is jelentkezik nagy különbség a fogyasztásban, városban biztos vagyok bent hogy nagyobb különbség lenne egy nagyobb súlyú autónál.

Pl most én egy régi megane dci-vel járok. 1.9-es 102 paripa. Nem egy vadállat, pályán meg hosszú távon simán elmegy 5 liter alatt. Városban viszont inkább 7 vagy ha sok a tötymörgés akkor 8. Ezen szerintem abszolút nem kell csodálkozni.

A sok komputer matyinak meg javaslom hogy akkor nézze a városi fogyit mikor gyorsítani kell percenként. Ne akkor mikor éjszaka végiggurul a városon 60-al.

szetcsuszottfiu 2011.08.15. 11:10:31

Nekem egy macskalámpás 2001-es xsara-m van 1.4 benzin, ukrán benzinnel tankolom (most pénteken a legdrágább kúton, az okko-n 251 HUF/liter :-) ) általában kevés városi használat (Nyíregyháza)mellett inkább városon kívül (Nyíregy-Szerencs, Nyíregy-Miskolc, Nyíregy -Debrecen) 5,5 - 5,8 ból elmegy ilyenkor nyáron, és téli gumival. Hozzá tartozik, hogy 90-110 között megyek csak vele, és ha valaki megy előttem egy stabil 90-100-at akkor beállok mögé :-) Az elektronikával SEMMI bajom nem volt még, 65ezerrel vettem meg 5 évesen és most van benne 141ezer.. Csak olajat cserélek meg ami fontos (szíj, görgők, gyertyák, ilyesmi..)
Lekopogom, nekem mákom van vele, meg mondjuk az előző gazdája is megvigyázta.

kp2 2011.08.15. 11:18:59

@hallari: egy 750-es aprilia. Mondjuk en tenyleg rovid tavon hasznalom (4km oda es 4km vissza) es a belvaros kozepen.
Mondjuk az autom komputere ugyanezen a tavon 14-15l szokott kiirni, ugyhogy a 8 igazan barati... :)
Es igen, nem vagyok a legsporolosabb vezeto. Valoszinuleg lehetne kevesebbel is eljarni. :)

Veglet: Egyszer volt egy Jeep Grand Cherokee berautonk 4.7l-es V8-as motorral. Teletankolas utan (80l benzin), a meg megteheto tavolsag a komputer szerint 380km volt. :) laza 22l/100km varosi atlag, es nem is volt olyan nagyon suru a forgalom...

Izo 2011.08.15. 11:29:35

"a kiváló Fiat Ulysse, ... az is francia licensz"
Vak vezet világtalant. :)

ivanhu 2011.08.15. 12:43:32

@Rocko-: TMK esetén van egy előírás, hogy mikor mit. Ha csak úgy találomra cserélsz, akkor egy ki nem cserélt kopott/rossz tönkreteheti a kicserélt újat.

Rocko- 2011.08.15. 12:53:50

@ivanhu: valóban.
ellenben az új alaktrész au aztó állapotát javítja.

Rocko- 2011.08.15. 12:54:59

*az
*autó.
csak összejön.

Ben Franklin 2011.08.15. 13:16:18

@octavia8: Németországban az a mondás járja, hogy Audi a munkásosztály Mercedese....:)

Ben Franklin 2011.08.15. 13:17:55

@octavia8: Milyen Octavia TDI? Merthogy azok nagyrésze PéDéTéDéi.

Hurri Kán 2011.08.15. 13:26:45

@Ben Franklin:
NAGY részük lehet, de nem mind...

Rock me Amadeus 2011.08.15. 13:30:23

xado, +20km adalék -2 liter fogyi, mondjuk a 4 literből szerintem nem lesz 2:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 13:31:06

@Gyárfás: Kiváló példák erre a pickupok és bizonyos terepjárók/SUV-ok. Hiába nehéz, ha borzasztó rosszul törik, mert alvázas. Ellenben az van a közhiedelemben, hogy mennyire biztonságos, mert nagy nehéz és alvázas. A kocsi viszonylag épen marad, a benne ülőt meg akkora erőhatások érik, mert ugye az alváz nem igazán gyűrődőzóna, hogy élmény lesz letörölgetni az utastér minden eleméről :)

Tehát kellenek a csillagok egy viszonyszámnak, de nyilván a szélsőséges méretek találkozása nem szerencsés. Ez olyan, hogy mindenki tromfol, hogy "hiába 5 csillagos, ha jön az IFA". Erre ez a válaszom: Mindig van nagyobb. Hiába van alattad IFA, ha jön a vonat. ;-D

Tehát a balesetben jelen van a szerencse-faktor, a csillagszám és a tömegek. Előbbit és utóbbit viszont megbecsülni sem tudod a becsapódásig :)

Szerintem már vágod, miről karattyolok :)

Ben Franklin 2011.08.15. 13:31:51

@gyvy: Persze, jó autó is az Octi, amellett hogy Audi a munkásosztály Mercedese és Skoda a munkásosztály Audija, de most hogy van Tsi hülye aki megveszi dízellel.

Hurri Kán 2011.08.15. 13:33:50

@Ben Franklin:
Lehet... mondjuk 1,4 Tsi-vel nem venném, az biztos... Meg igazából (újonnan történő vásárlást feltételezve) nyilván nem mindegy, hogy valakinek évi 15.000, vagy 50.000 kilométerre kell autó... HA 50.000, akkor nem kérdés, hogy dízel...

Ben Franklin 2011.08.15. 13:42:18

@gyvy: Persze, a cégesek úgyis dízelek lesznek, Mo-n meg magáneladás utóbbi években gyakorlatilag nincs.

Én nem szeretem a dízelhangot, Octit 1.2/1.4 tsi-vel vennék és beleraknám az LPG-t.

Hurri Kán 2011.08.15. 13:44:14

@Ben Franklin:
2 liter alatt (na jó, 1.8) benzinmotor sincs... :)
Tréfát félretéve, a kis benzines egy relatíve nagyobb kaszniban egyáltalán nem biztos, hogy kevesebbet fog enni, sőt...

Ben Franklin 2011.08.15. 13:46:25

@KuKori: Volt itt egy fórumtárs aki azzal dicsekedett, hogy a Nissan Patroljával előb TK-ra tett egy alsóközepes kocsit, aztán 40es maradéksebességgel nekiment a hídpillérnek. Azt mondta pár karc lett csak rajta....::DXDXDD

Hurri Kán 2011.08.15. 13:49:59

@Ben Franklin:
Ahogy egy ejtőernyős-oktató barátom mondta: a sebesség még senkit nem ölt meg, csak a megállás... ;)

Ben Franklin 2011.08.15. 13:51:53

@gyvy: Hát abból indulok ki hogy nekem minden autóm 1-2 literrel kevesebbet fogyaszt mint itt a Tc tesztjein az újságíróknál. Gondolom azért is mert kisvárosban/országúton használom. A tsi-k itt 6-7 litereket ettek úgyhogy nem félek a fogyitól. 1.4 tsi-t meg Passatban már vezettem, és sokkal jobban ment mint az 1.6vcti Focusom, ami 9-10et eszik városban rövid utakon. Pedig a Passat nehezebb és csak 7 ló a különbség.

Hurri Kán 2011.08.15. 13:56:41

@Ben Franklin:
Persze, nyilván más városban/ országúton, stb. ÉN pl. azt tudom, hogy ugyan az az autó német nagyvárosban kb. másfél literrel evett kevesebbet, mint itt Budapesten, valószínűleg a jobb forgalomszervezés miatt...

Egyébként meg ha többet mennék országúton, én biztos nem venném az egynégyet, az 1.8 nem, v. minimálissal kér többet, viszont megy... de persze Te pénzed, Te életed, szóval semmi közöm hozzá :)

Ben Franklin 2011.08.15. 14:00:18

@gyvy: Nincs 1.8 csak 1.8 turbó van. Az 1.2-1.4 tsi pont az 1.6-1.8-2.0 szívó kiváltására jött.

Nem kérdés hogy az 1.8T biztosan erősebb, de én keveset pályázok úgyhogy nem igazán van rá szükségem.

Hurri Kán 2011.08.15. 14:01:37

@Ben Franklin:
Úgy értettem, csak lemaradt a Tsi utána... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 14:06:03

@Ben Franklin: Igen, el is hiszem a pár karcot! A kocsin ;-DDD

Ben Franklin 2011.08.15. 14:10:58

@KuKori: Hát én nem. A terepjáró ugyanúgy szarrátörik 40nél mint bármi más.

Németh András 2011.08.15. 14:29:43

@Ben Franklin: a pár karcot én is elhiszem, a 40-es falnak menést meg nem, volt az vagy 10-15 mire a hídpillérhez ért, csak szeret nagyot mondani a patrolos bácsi :)

Gyárfás 2011.08.15. 14:29:51

@KuKori:

Visszatérve az eredeti problémához:
Egy ütközésnél az 500.000 Ft-os autók közül TE melyikben ülnél szívesebben: Saxo,AX, Swift vagy 323, astra, Golf?

Én az utóbbit választom:)Mert ugyanannyi a fenntartása cserébe biztonságosabb, és ha beül az anyósom a jobb 1-be akkor legalább nem ér össze egyetlen testrészünk sem.

Ill. én egy 600.000 Ft-os grand cherokee-t 20L-es gáz fogyasztással, végtelen komforttal választottam:)és AZ anyósomat ha beül mellém csak a perifériás látásommal veszem észre a hangját meg elnyomja a hifi:) ezért már megérte:)

Németh András 2011.08.15. 14:31:59

@Gyárfás: én meg inkább a csajomat hordom magammal és a kiskocsiban legalább elérem a térdét :)

de kinek a pap kinek a papné :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.15. 14:37:11

@Gyárfás: Őszinte leszek, egyikben sem szeretnék ülni :) De nem csak baleset esetén :) A két japánban semmiképpen, mert a beltér fájdalmas olcsósága és kényelmetlensége mindenképpen eltántorítana. Az első Astra szintén kilőve, mert botrány vezetni az alapmodelleket. Nyilván a GSi és egyéb különlegesebb, jobban felszerelt variánsai sokkal jobbak, de nem volt még hozzájuk szerencsém élőben.

Az AX is botrányos, de tekintve, hogy milyen öreg darab, eleve szóba sem jöhetne.

Szóval maradna a Golf (gondolom hármas), vagy a Saxo. A felsorolásból. De nem szívesen, egyik sem. Kivéve, ha a Saxo éppen egy VTR :) Vagy a Golt VR6 :)

octavia8 2011.08.15. 15:06:20

@Ben Franklin: 1.9 TDI 2004es Octavia 90HP-s, ezek még a PD előttiek:) 90-110lóig vannak

Lacusru 2011.08.15. 15:24:27

@Ben Franklin: 626-os! Azt mondják rá a szervizben, hogy ne adjam el, ne cseréljem el és főleg ne vegyek egy új 6-ost helyette, mert nem tudnak ilyen jó és megbízható autót adni.
Engem meg nem zavar a kora, km kevés van benne és 1. tulaj... Remélem rátehetem majd egyszer az OT rendszámot, megérdemli majd, mert szeretjük egymást!

Giraffa 2011.08.15. 15:33:43

Thalia 1,5 dci (86LE+tuning) Asszem két éve egy - nem kímélős - Cegléd-Székesfehérvár-Cegléd szakaszt 3,86 l/100km-nek mértem ki. 2 személlyel, klímával, országúti-autóút-autópálya-pici városi menet leosztásban. Mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel mentem. (GPS szerint)
Amúgy 5,5-öt eszik, mert városban használjuk főleg. :)

Laci_76 2011.08.15. 15:35:33

Gyárfás vaze, te is az anyóst hordod magaddal ahelyett hogy 15E-ért egy riasztót szerelnél a gépbe! :D

McK (törölt) 2011.08.15. 17:20:50

Szombat éjjel Győr - dél-dunántúl távon 320 d 100-al, tempomattal, pályán, 3,8..:D

Suttora 2011.08.15. 17:23:44

@Ben Franklin: Volt Octavia-ban bőven adagolós TDI is 90 v. 110 lóval, sőt volt 1.9 SDI (szívódízel) is 64 lóerős.

siriuswhite 2011.08.15. 17:24:28

Gratulálok szép érték ! :)

95-ös Lancia Dedra esemény mentes nem úgy mint a fentebb írt baromság.
1.9 TDs Bp-Mezőtúr-Pápa-Bp néha ment kicsit a klíma + Pápa-Bp távon üres utánfutó 2,5 felnőtt+1 gyerek, némi csomag= 4,6 l/100 (ahol 50 ott 50 stb)
Amig szép, kényelmes, jól felszerelt, és megbízható addig marad!

Szintén garázsban 145 1.4 ts haladós tempó + klíma 6.9 Bp-Siófok-Bp

Ben Franklin 2011.08.15. 17:36:45

@Suttora: 90 lovasat vezettem, amiben volt 200k fölött, szerintem országúton szépen vitte az autót, keveset evett stb. Nekem az Octi 1el van bajom, fura egy autó és nagyon szük hátul azért a pénzért inkább Astra G.

McK (törölt) 2011.08.15. 17:47:53

@Anyámkínja: "Szopogassátok a százéves tojásaitokat a vén xarjaitokkal. Nekem a Mazda6 2.2 dízel autópályán 130cal 6osban 4,4-5 litert fogyaszt!"

Tényleg?
Egy CLS 350 merci motorféken 0,azaz 0 litert fogyaszt.
Ki kérdezte ezt?

ez az igazi 2011.08.15. 19:40:04

@CubΕ: én nme tudom te hol laksz, de én nem hallottam olyan bmw ami 5 öt fogyaszt..ill miböl fogyasztt 5 l...vizböl?:D v motorolajbol--nekem 2közeli ismerösömnek is van bmw 530d 2005évjárat, és 11 liternél a városban még sosem evett kevesebbet..ill ö öszinte, de ezt eddig is tudtam h annyit eszik, ill a 320d aut, szintén város az is 2005ös, 8-9liter, persze országut nyilván tud kevesebb is lenni,,nem beszélve arrol hogy az ujjabb bmw-re aztán lehet költeni böven, a turbokat ugy cserélik mint más az olajat..a többiröl nem is beszélve, az tény h amugy ha jo akkor nagyon jo auto, nekem is volt régebben..

We make the world a better place 2011.08.15. 21:58:26

A Suzuki anno elment 1,6 literrel 100km-t. Eko, 40km/h-val. :-)

RóbertGyda · http://sokazagyva.fw.hu 2011.08.17. 11:50:26

akinek van blogja vagy weboldala írja meg az oldalamra :
www.friweb.hu/sokazagyva/

gereeno1 2011.08.17. 15:18:14

Nem rossz cikk, de elfogult! Ne hogy már a kis fogyasztás miatt kikiáltsuk hú-de-jó autónak! Úgy törik mint egy nagyonrégi swift, megy mint egy kispolszki, hely van benne, mint egy mini-ben.... Aki ilyennel akar meghalni, azt csak sajnálom....

nabazzmeg 2011.08.17. 21:34:33

én komolyan mondom, bírom a cikkeidet, de erről a fogyasztásvadászatról egy szarrágó kollégám jut az eszembe és ölni tudnék, ha arról folyik-e a társalgás,hogy most 4,2 vagy 4,15 a fogyasztás...ki a faszom nem szarja le?! ha a különbség literekben mérhető (2-3) akkor ok, de egyébként minek rágni a szart deciken?!

Shomee E34 2011.08.18. 08:58:18

"CubΕ 2011.08.15. 06:54:12
Lehet, hogy ez gazdaságos viszont nem megy. Egy BMW viszont a 250-et is olyan könnyen viszi mint más autó az 50-et és mellette nem fogyaszt többet 5 liternél. Egyetlen egy BMW-t ismerek a környezetemben amit 7 literes fogyasztás fölé lehetett tornázni, de az egy lószállítót és 3 lakókocsit húzott maga után, végig emelkedőn. "

250-et megy és nem fogyaszt többet öt liternél,maximum 7-et,azt is 2t-ás utánfutóval :D Érdekes,az enyém még nem evett 10 alatt,szerencsére nem is 20d...
Ennyi gyerekek,BMW-t kell venni,100 trollból 99 ezt ajánlja!

exec 2011.08.18. 13:04:09

a "nem romlik el" meg "kevesebbet fogyaszt egy robogónál" enyhén túlzás és hatásvadász kijelentések, főleg hogy francia f.sról van szó

foolproof 2011.08.18. 18:53:53

@Ben Franklin: Az én voltam, csak nem voltam bekötve, és csak egy ócska rövid Terrano volt. a többi igaz, but don't try this at home, please, only under strict supervision, alright?:-)

foolproof 2011.08.18. 18:57:51

Ja, 1ébként az ótó alvázas és made in Japan. A Terrano után már csak a Patrol GR-ben bízok:-)

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2011.08.20. 20:55:32

Én is szívesebben járnék benzinessel ,csak sajnos van kamionos ismerősöm ;)

mekeke 2013.01.20. 03:56:30

Véletlenül a rendszámöccse meg az enyém:) Egy nap olvasgatás után dőlt el, hogy hasonló célra Saxo lesz. Beültem egy romba az M3-nál egy tesztre, majd hazajövet feltúrtam a netet. 5-kor tette fel a hirdetést a faszi, 7-re már volt nála két nepper lealkudni, én meg bepofátlankodtam 9-re Balatonra.

ELÉG a tér belül, átlagcélra ELÉG a teljesítmény, tizenéves autónál ELÉG sok a baj, ennek is van de még meg lehet szögelni, ELÉG öreg ahhoz hogy házilag szereljek mindent és ELÉG öreg, ahhoz, hogy olcsó legyen hozzá az alkatrész.

Úgy fogyasztott MAX 5 litert négy hónapig, hogy most vettem észre, hogy folyamatosan dúsított. Máris rettegek, mi lesz.

Sepro 2014.04.19. 12:41:01

41 literes a saxo tankja ?