Miben fér el három gyerekülés?

  2011. július 06. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Három gyermekhez többféle módon juthat az ember: kitartó gyermekszüléssel, jól sikerült második házassággal, az ügyesebbek egy patronból megoldják. Viszont ilyenkor egy csapásra szembesülnek az nagy kérdéssel: milyen autóban fér el három gyerekülés?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr733044393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcsabajuszos 2011.07.07. 10:00:12

@JawasZoli: Csak kreatívan. Mivel 5 személyről beszélsz, hátsó középső ülés kiugorhat és máris megnőtt a csomagtér kb. 3/4 köbméterrel.
Én így utaztam ötösben önellátós két hétre európai körutazásra emberméretű idegenekkel, s nem volt gondjuk, élvezték, pedig annyi idő alatt kijött volna, ha kényelmetlen.
Vannak jobb távolsági utazós kisbuszok, vannak kisebb városi rombolók, de ami mindkettőt egyesíti az csak a Multipla.

vkorsi 2011.07.07. 10:02:39

@fogash:
"A saját öves üléseket (amit a kocsi öve fixen markol) a két szélére még csak be lehet rakni, de hogy harmadikat nem teszel be RENDESEN (a 2.-3. ülés között van két csat is), az hétszentség biztos."
a pandában konkrétan az így nem igaz!

Mivel totál sík az üléslapja, nincsen középső meg szélső hely, mert egyenes, ergo mindenhol egyforma.
Esetemben a középsőre ment egy 9-18as (römer king ts plus), a két szélére pedig 2 db 15-36os (cybex solution x-fix), és a 15-36ost is lazán be lehet kötni, mivel az ülőlap-háttámla találkozásánál ott akkora a hely, hogy egy férfikéz is simán benyúl közé, az övcsatok pedig abszolút jól helyezkednek el.

McK (törölt) 2011.07.07. 10:34:13

@esef: "ha végigolvastad és értelmezted volna a cikket és az első pár kommentet, akkor világos lenne, hogy azért ezekbe próbálták be, mert ezek az autók voltak a telepen"

Elolvastam,értelmeztem,mégsem tudom elfogadni,mert ez olyan,mintha azt mondanád,hogy azért ez a nő lett a feleséged,mert az nap este csak ő volt aki buliba ment..
Vagy azért vettél 45 centis TV-t,mert az volt a boiltban,de te igazából 106-os Plazmát szerettél volna.

Ha ilyen tesztet írnék,árkategóriára bontanám az autókat, 500-ig,millióig,két milliói,két millió felett.

Nem pedig egy álcázott Weltautó reklámra gyúrnék..

DE mindenki pénzből él,ha ezért is lehet fizetést kapni,jól teszi,hogy ilyet ír.Ez megvolt se perc alatt..

Rekspa 2011.07.07. 10:36:03

Köszi a cikket!!!

Esetleg ha a jövőben egy családi autónak mondható verdát(verdákat) teszteltek, érdemes lenne annál is megcsinálni ezt a tesztet.

McK (törölt) 2011.07.07. 10:36:55

@fogash: EL KELL MENNI MÁSIK TELEPRE,ILYEN EGYSZERŰ..

McK (törölt) 2011.07.07. 10:55:15

Nem a lefitymálás beszél belőlem,hisz a céllal egyetértek,csak a módszerrel nem.

Ugyanis pont azok a járművek maradnak ki,amik a legalkalmasabbak erre a célra.
Mintha a nagy favágó tesztre láncfűrészt,meg fejszét nem vinnél,de leírnád,hogy késsel,meg fűrészlappal nem lehet fát vágni.
Szuper.

Mécsvilág 2011.07.07. 10:56:23

Dacia Logan dízel kombi. Folyamato s nyári klímahasználattal 4 gyerekkel megyek 5,8 literrel. Általában úgy megyünk, hogy a középső sor szélső egyes ülése jön ki, a két gyerekülés középre, hátul belül a 13 éves lurkó, mellett ülésmagasítón a 9 éves. És még a cuccoknak is van hely a hiányzó ülés helyén.

gftamas 2011.07.07. 11:18:24

A régebbi renault Scenic-ben volt egy zseniális megoldás. (Nem tudom a mostaniakban megmaradt-e.) A két szélső hátsó ülés biztonsági övének a csatját az ajtó felől is ki lehetett oldani. Ennek hiányában a gyerekülést kicsit kijjebb kell húzni, a gyerek beleül, az ember az ülés+gyereken átnyúlva bekapcsolja más kocsikban a biztonsági öv csatját, majd az ülést gyerekkel együtt visszaemeli a rendes helyére. Ugyanis a 3 gyerekülés bármelyik autóban olyan közel van egymáshoz, hogy képtelenség az ülés elmozdítása nélkül benyúlni a 2 ülés közé és becsatolni. (Ez az autó saját övét használó ülésekre vonatkozik értelemszerűen.) A Renault ötlete a kívülről is ki és becsatolható övvel zseniális, gratula érte. Annak idején, mikor Renault-unk volt imádtam a fejlesztőket érte. :) A feleségem a maga 48 kilójával szintén, mivel ő képtelen volt a 20 kilós gyereket üléssel együtt megemelni.

Zuzimama 2011.07.07. 12:38:05

Renault Scenikbe (2002-es) nekem gond nélkül befért 3 gyerekülés, 1 Jane Indy Racing, 1 Concord és 1 Maxi Cosi Priori.
Ha a régibe kényelmesen befért a 3, akkor gondolom az újba meg röhögve lötyögnek egymás mellett. :D

dez01 2011.07.07. 12:47:28

Szomorú, hogy ez egyik legjobb, ha nem a legjobb nagycsaládos autó, a Fiat Multipla kimaradt...

Ott a 3 fenti gyerekülés normális elhelyezése mellett még vagy van elöl egy étkezőasztalka (lehajtott első középső ülés) vagy ha az 1-ik ülés elöl középre megy, akkor hátul 1 ülés kivételével vagy 1 óriási rakodóhely, ahová mondjuk 5 ember teljes sícucca befér..... meg még 1 hosszú szánkó ráadásnak, vagy mondjuk 3 gyrekbicikli.

Ja és az autó amúgy kb akkora mint 1 opel astra....

dez01 2011.07.07. 13:09:34

@Jack Torrance:

Ha az 1-ik hátsó ülést az első állásba teszed be(kisebb gyerek simán elfér így is), akkor 1 nagyobbfajta utazóbőrönt befér mögé keresztben + 1 elfér hosszában +ezekre még elfér 3 kicsi utazóbőrönd + rájuk még jósok minden....

Szerintem jobban pakolható a csomagtartó, mint a legtöbb hasonló méretű autónál, mert szélesebb

Ami problémás az a pótkerék elhelyezése, figyelni kell, hogy a leeresztő mechanizmus mindig működjön..... Én már szívtam meg nemrégiben, szerencse, hgoy pont 1 gumusműhelytől 150 méterre kaptam a defektet....

Jack Torrance 2011.07.07. 13:23:28

@dez01: mi a babakocsival szenvedtünk folyton, mert csak keresztben fért be, így meg minden más már csak rá. Viszont a nagy bőröndök már így sem, mert föntebb ugye még rövidebb a hely. Térfogatban nagy hely, csak nem volt praktikus a beosztás. Amúgy imádtam, kényelmes volt, ment is, bár a csúnyaságát nem volt könnyű megszokni.

A mondeóban hosszában is majd elveszett és mellé, fölé, bárhová még rengeteg cucc fér. És kényelmesebb is, még jobban megy (igaz, fogyaszt is), csak a 6. ülés, az hiányzik sokszor.

fogash 2011.07.07. 13:52:13

@vkorsi: Ja, biztos...

Ez az új (aktuális) Panda hátsó üléssora:
www.autointell.com/european_companies/fiat/fiat-brand/fiat-panda-new/Panda-interior-125.jpg
Ez egy NÉGYszemélyes autó, ahol NINCS IS hátsó középső öv, innentől fogva erősen érdekel, hova is kötötted a hátsó középső ülést?

Aztán ha tovább lépek, akkor látom, hogy a Panda utasterének belseje nem több, min 1-1,1m (www.the-blueprints.com/blueprints-depot-restricted/cars/fiat/fiat_panda_2009-30256.jpg, illetve www.ricability.org.uk/reports/pdfs/Car-measurement-guide/Fiat-Panda-eleganza-1.2-5dr-hatch.pdf), vagyis harmadolva alig 30-35 cm jut egy-egy gyerekülésre. A Römer King TS plus helyből 46cm széles,a cybex 47cm széles a gyártói weboldal szerint. 47+46+47=140cm. Simán befér egy 110centis utastérbe, sőt még a férfikéz is be tud nyúlni közé, hogy a nem létező öveket csatolgassa. Peeersze...

A cikk arról szól, hogy EGY SORBA hogy tudsz három ülést berakni, nem arról, hogy anya + 3gyerek hogyan fér el a kocsiban!

esef 2011.07.07. 13:58:02

@fogash:
én meg a kisposzkiba tettem be 3 gyerekülést hátra. bizony!
sőt, nem is hármat, mert volt még hely, mind a 4 befért! :)))

firpo88 2011.07.07. 13:58:57

Kedves Tibor, ezért a posztért kár volt a tinta.

VW Transporter, Caddy, Jagár, Saab 9-5, Toyota RAV4? Minek ezekre egy szót is veszetgetni. Lehet, hogy a totalcarban ti ilyeneket vezettek, de a zemberek többsége nem.

Ha már nekiálltál egy ilyen posztot írni, érdemes lett volna a tömegmodellekre is figyelni: Opel Astra kül. verziói, Vectra, Insignia, Ford Focus, Ford Mondeo, Citroen egy sem volt, Skoda Fabia, Dacia, Suzuki.

Nekem éppenséggel 3 gyerekem van, mindhárman abban a korban, amikor még kell ülés, és a Fiestába befér 3 ülés, amelyek közül kettő saját öves. Persze csak meghatározott sorrendben.

Lehetett volna egy kicsit keményebbre is venni a cikket, mert azért rátok jobban figyelnek a forgalmazók, mintha egy közember tesz megjegyzést a szalonban.

Az új modellek között szerintem egy kézen meg lehet számolni, hány olyan van, amelyik ténylegesen 5 személyes, nem csak annak hazudott, és hátul az ülőhelyek egyenletesen vannak elosztva, az övek közötti távolságok is egyenlőek. Meg kell mondani nekik kerek perec, hogy pl az új Focus C-max grande a 7 ülésével lószart se ér, mert a hátsó sorban a középső ülés mindössze 30 centi széles. Legfeljebb egy macskát lehet ráültetni.

vkorsi 2011.07.07. 13:59:15

@fogash:
ok, csak jobban tudod...
én meg 2 éve minden nyáron megteszem, ugyanis anyósomnak ilyen van.

hidd el, hogy nála van 3 öv hátul, mindegyik rendes 3 pontos (4 éves panda)

azt meg többször is leírtuk, hogy a cmeket teljesen felesleges összeadni, mert az ülések elhelyezésénél semmit nem számít. A king ts legnagyobb előnye, hogy van egy váza és van maga a kagyló, ami előre ugrik, így az a rész, ami a cybex szélével találkozik az messze nem a 46cm-es perem, hanem a keskeny váz.

de tökmind1, felőlem ne hidd el, viszont másnak esetleg segítség lehet

fogash 2011.07.07. 14:00:09

@McK: miért nem mész el te? Tibi világosan megírta, hogy az egész arról szól, hogy valaki volt kegyes és megengedte, hogy végigpróbálgassák a telepet. A cég neve EGYSZER szerepel a cikkben, ezért én egyáltalán nem érzem reklámnak. A telepen nem csak a VW-csoport márkáit kóstolták végig, így márkafüggetlennek is nevezhető a cikk.

Persze lehet ugatni, hogy mér nem xy márkák-típusok, de szerinted mekkora logisztika találni az összes érdekes típusból telepen állót, amit engednek piszkálni, plusz oda eljutni, a 3 ülést összelogisztikázni, stb...

Ugatni lényegesen könnyebb, ugye?

fogash 2011.07.07. 14:09:29

@vkorsi: pandát minden nagycsaládba!

A Pandában NINCS HÁTUL KÖZÉPSŐ BIZTONSÁGI ÖV!!! Hova kötöd a középső ülést?

index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/panda13/panda13_043.jpg
Van vagy 8 centi a két csat között, oda tuti befér a gyerekülés, mert keskeny a váza, igaz?

Hülye kérdés, de biztos FIAT PANDA az az autó?!

Kopi1978 2011.07.07. 14:10:15

A dacia nem MPV(mazda), hanem MCV.
Én is mérőszalaggal mentem autót nézni!
95-ös Tipo-t cseréltünk le, amiben elfér a 3 ülés. Skoda fabia kombi kilincstől-kilincsig 11cm-el kisebb. Sokkal jobb áron kaptam az MCV-t(2007-es évjárat, régi belső tér, új verzióban jobbak az ülések is). Kisebb utastér, nagyobb csomagtartó (3 üléssorral minimális a csomagtér). 3 gyerekülés nem fér be, csak ha erősen nyomja az ajtót. 2ülés, 1magasító elfér. Viszont a fejtámlák miatt nem fekszenek fel rendesen a gyerekülések.
Renault leírás szerint, gyerekülés 3. sorba nem köthető, és a gyűrődő zónába(anyós helye) nem is szívesen tenném őket.

vkorsi 2011.07.07. 14:11:47

@fogash:
te mégis szerinted minek van 3 övcsat, ha nincs 3 öv?
(de tényleg azt gondolod, hogy 2 éve minden nyáron havonta 1szer nem tudom, hogy mit csinálok???)

komolyan hagyjuk...

(nézd meg a képet, amit linkeltem... esetleg)

fogash 2011.07.07. 14:15:15

hasznaltauto.medija.hu/1844/4828071_6.jpg

ebben meg 4 csat is van hátul, akkor ez hat személyes? :)

Akkor is nehéz elhinni, hogy egy 110 centis utasterű autóba "simán" beszuszakolsz 140 centiméternyi gyerekülést. Még ha spórolsz is 2x6 centit a szélsők karfáin, amik bemennek a középső alá.

vkorsi 2011.07.07. 14:18:23

@fogash:
a simán berakás okát is leírtam, hogy kocka, és semennyit nem szűkül a fejtérnél kocsi

(pl. az outbackemben sem férnek el jobban az ülések, mert annyira szűkül a fejtér, hogy épp elfér a cybexek vállrésze)

de majd fotózok...

esef 2011.07.07. 14:20:11

@papptibi:
Tibi! Tavaly az ominózus Chevy használtteszt után az elsők között ajánlottam fel a saját kocsimat, most is megteszem: Igen, próbáljuk bele a 3 ülést. Kíváncsi vagyok hány "bátor kommentelő" ajánlja fel még a saját verdáját ilyen célra.

Nos uraim, a fentiek elolvasása után ki az aki követ és ki az aki szájkaratézik?

vkorsi 2011.07.07. 14:22:47

@esef:
ha akarod még fotózok is, pl. pandát :) 3 üléssel benne, meg még pár típust, ha akartok egy képgalériát róla.
(ülésből is 0-36kig van elég szép választék)

(bár nem vagyok úr :D)

gigabursch 2011.07.07. 14:25:16

Lancia Dedra SW 2.0 16V (1996)
(Bár ez az összes Dedrára igaz)

Három ülés befér, inkább igen kategóriaként (Két ülés mögött viszonylag kevés a lábtér a gyereknek, de megoldható, illetve matekozni kell az egyes ülésekkel a középső rögzítését illetően, de megoldható jól), illetve a 0-13 kg-os kategóriában meg mind a három könnyen befér.

gigabursch 2011.07.07. 14:26:16

papptibi:
továbbra is emgnézhető a Dedrám ezügyben

gigabursch 2011.07.07. 14:29:31

@gftamas:

Ezek szerint a feleséged még nem mált el fél mázsa...?

:-)
(Nem megsértődni!)

esef 2011.07.07. 14:30:52

@vkorsi:
galeria.totalcar.hu/tesztek/2011/03/31/renault_scenic/?current_image_num=34&image_size=xl
lefényképezzem úgyis, hogy az ikrek ülése között bent van egy harmadik? vagy hihető kép alapján is? és kicsit szélesebb mint egy panda, fabia, astra amibe sok kommentelő szerint "simán" befér. megjegyzem, hogy a galéria következő képe engem ábrázol és még én is beférek a kettő közé

vkorsi 2011.07.07. 14:33:32

@esef:
:) köszi, én elhiszem. (a panda és a suzuki swift -csak a régi, az újba nem fér- után szerintem kb. nincs lehetetlen)

Swind 2011.07.07. 14:41:22

Picit off, lehet utólagosan isofix pontokat szereltetni? Olyan autóba lenne amibe lehetett eredetileg rendelni. (MB c208 clk)

vkorsi 2011.07.07. 14:51:53

@Swind:
én úgy tudom, hogy utólag nem lehet. Vannak autók (pl. a fordok egy része), amiben van isofix előkészítés és valamit szerelnek a szakszervízben, hogy tényleg legyen ott isofix pont. De olyanról, hogy nincs, és lesz, nem tudok.

esef 2011.07.07. 14:52:59

@Swind:
persze, megoldható

karvalytöke 2011.07.07. 14:57:23

Papp mester ugyan meggyónta a cikkben, hogy a teszt során nem próbálták meg bekötni a gyerekülésket, de ezzel pont a lényeg maradt ki a tesztből. Tapasztalatom szerint még az olyan autókba se mindig lehet rendesen berakni/használni három gyerekülést, amelyekben széltében van elég hely, mert a biztonsági öv csatjánák fogadó része lehetetlen helyen van (pl. a gyerekülés alatt, vagy egymáshoz túl közel stb.). A széltében elég tágas autók zömében még az üres gyerekülseket is kínszenvedés bekötni, nem még ha benne csücsül egy-egy 20-30 kilós "apróság". Nekünk van egy Grand Scénic-ünk, abba se leányálom az ülésekbe magát már befészkelt aprónép bekötése. Mi két éve a karácsonyi szünetben végigjártuk az összes márka valamelyik márkakereskedését Bp-en. Négy autó maradt fent a rostánkon: Ford Mondeo, Honda CRV, Toyota Land Criuser, Nisan Pathfinder. Ezek mindegyikébe kényelmesen be lehetet kötni a három gyerekülést. Végül a Pathfinder lett a befutó az akkori akciók miatt. Abszolút családbarát modell. (Mondjuk azóta persze leborotváltattam a fejem, vettem egy bézbólütőt, meg egy pitbullt a jobb egyre, csak hogy a stílus rendben legyen, és senki ne lepődjön meg, amikor a hipermarket mozgássérült parkolójában két beállót lefoglalva kiszállnak a gyerekek a hátsó sorokból.)

McK (törölt) 2011.07.07. 14:59:40

@fogash: "miért nem mész el te?"

Mert én nem ezért kapom a fizetésem.. "Tibi világosan megírta, hogy az egész arról szól, hogy valaki volt kegyes és megengedte, hogy végigpróbálgassák a telepet. A cég neve EGYSZER szerepel a cikkben, ezért én egyáltalán nem érzem reklámnak."

Mivel te nem érzed annak,nem is az..ugye.Sokan örülnének,ha minden cikkben csak EGYSZER említenék meg a nevét..
"A telepen nem csak a VW-csoport márkáit kóstolták végig,(azt viszont szerencsére mindet..:D) így márkafüggetlennek is nevezhető a cikk."

Nevezni nevezhető,csak nem jogosan..

"Persze lehet ugatni, hogy mér nem xy márkák-típusok, de szerinted mekkora logisztika találni az összes érdekes típusból telepen állót, amit engednek piszkálni, plusz oda eljutni, a 3 ülést összelogisztikázni, stb..."

Szerintem két napos feladat. Gondoltam,ha valaki pénzt kap érte,elvárható,hogy alapos legyen.
Nálam így szokás,bocs.

"Ugatni lényegesen könnyebb, ugye?"
Hogyne..pont annyira könnyű,mint neked segget nyalni.
Akár ki is húzhatnád a nyelved a popójából,mert akkor a fejed magasabbra kerülne,és láthatnád,hogy pont azok a modellek maradtak ki,amelyek MEGHATÁROZÓAK lehetnének egy ilyen cikkben.

Egy tanuló újságírónak különb cikket kellene csinálnia,ha azt kapja feladatul,hogy derítse fel,miben,hogyan fér el 3 gyermekülés.

Ebben semmi személyes nincs,ez csupán tény.

De nem vagyunk egyformák,te valószínűleg beéred mindig azzal,amit adott helyen azonnal kaptál.
Te tudod.

Swind 2011.07.07. 15:35:22

@vkorsi: @esef: Mindkettőtöknek köszönöm a választ :)
a vélemények 1-1 pro és kontra, esetleg még valaki az utólagos isofix szerelésről?

klacus 2011.07.07. 15:39:49

@fogash: Kár hogy a Tacumában 3 teljes értékű tök külön mozgatható ülés van.

A középső csatok közé egy peg-perego önhordó befér. A két szélső most jelenleg már csak magasító, de a szélessége dettó.

Nem státuszszimbólum kérdése a családi autó. A másik verdánk egy Scenic, szép új sok milliós, és abba spec. nem fér el a három gyerek, sehogy sem. Úgyhogy ennyit az egyterűekről.

A család harmadik kocsija egy Octávia ami szintén reménytelen, a negyedik egy Astra ami dettó. Jövőre Renault helyett Orlando lesz, abba remélem beférnek hátra.

Illetge azért nőnek mint a gomba, a lányomnak elvileg már magasító sem kellene. (9 évesen laza 147 cm magas)

fogash 2011.07.07. 15:43:13

@vkorsi: várom a fotót! :)

@esef: Az én C5 kombim győrben van, ha valaki eljön, belerakhatja a harmadik ülést (kettő rendszeresen van benne), ha muszáj, a feleségem be tud kucorodni közéjük, de ekkor mindkét ülés erősen a kocsi középvonala felé dől az ülőlapok formája miatt. Asszony helyett ülést tenni középre lehetetlen, nem tudod becsatolni.

Az asszony Picassojában ugyanaz a helyzet, mint az általad ábrázolt Renault Scenicben, abban SIMÁN megy a 3 ülés és könnyen be is köthetőek.

@McK: én nem személyeskedtem veled, úgyhogy vegyél vissza, jó?
Védelmembe veszem a szerzőt, ez szerintem távolról sem seggnyalás, te paraszt!

A cikkben megjelenik a:
- VW Transporter
- Toyota RAV-4
- VW Passat
- Skoda Octavia
- Toyota Avensis
- Jaguar S-Type
- VW polo
- Skoda Superb
- Ford Fusion
- Seat Altea
- Mazda 6
- Renault Laguna
- Renault Mégane
- Saab 9-5
- VW Sharan
- VW Caddy
- Opel Zafira
- Toyota Avensis

Ez 9:7 a NEM VW-konszernes autók javára. Akkor ez miért csak szerintem márkafüggetlen, he?

Van benne kiskocsi, egyterű, szedán, SUV, átalakított haszonjármű és kisbusz is. Nem elég átfogó? Mert kimaradt belőle a kedvenced?

Mik lehetnének "meghatározóak" egy ilyen cikkben? Hol van az meghatározva, hogy 3gyerekes apa csak egyterűt vehet?

"De nem vagyunk egyformák,te valószínűleg beéred mindig azzal,amit adott helyen azonnal kaptál." Neked meg valószínűleg azért van ekkora pofád, mert még nem ért haza apád, hogy kizavarjon az udvarra focizni ahelyett, hogy itt osztanád az észt, öcsi.

McK (törölt) 2011.07.07. 16:29:11

Tán otthon a családnak eljátszhatod a nagy vagányt,de itt ugyanolyan kis mitugrász maradsz.

Az arányok valóban nagyon szépek.
7 VW konszern kontra maximum 2 más márkától..ez ám a független teszt!

Nem azért szar a teszt,mert nincs benne a kedvencem,te szerencsétlen,hanem azért,mert nincs benne a legtöbb azon autók közül,amit a gyárak erre szántak,erre terveztek,hogy kifejezetten tágas,kényelmes CSALÁDI AUTÓ legyen,amibe befér 3 gyerekülés...

További jó seggnyalást,ágyő,mentem focizni,az tuti ciki.
Ne felejts el szájat kihúzni,ha hamuznak..;)

McK (törölt) 2011.07.07. 16:42:27

@fogash: De lépjünk,mert unom. Ez egy nagyon korrekt,átfogó cikk volt,ami sokat segített az ezzel a kérdéssel bajlódóknak.
Hállelúja!

dzsoo 2011.07.07. 16:43:43

Xsara Picassom volt: abba csak kettő fért hátra.
Most C4 "kis" Picassóm van.
Épp ma kellett 3 ülés belegyömöszölni.
Csak a középső öv bekötésével volt egy kis probléma, de sikerült. A három ülésből kettő isofix volt, de esetleges a használata, így a típusait nem tudom.
Az első ülésen kikapcsolható a légzsák érzékelő.
A cikk tetszett, de nagycsaládosoknak inkább az egyterüekben kell gondolkodniuk.
mint C-max, picasso, SUV-ok. Ezek hiányoztak.
Dzsoo

McK (törölt) 2011.07.07. 16:47:29

@esef: Kíváncsi vagyok hány "bátor kommentelő" ajánlja fel még a saját verdáját ilyen célra.

Nos uraim, a fentiek elolvasása után ki az aki követ és ki az aki szájkaratézik?

Most ehhez komolyan bátorság kell?
No akkor én is kurva bátor leszek,az én autóimba is berakhatnak 3 gyerekülést. Mindbe..ingyen és bérmentve,mindenféle név megemlítése nélkül is.

Ne haragudj,de ez nem tétel.

jujdejo 2011.07.07. 17:08:04

@Rocko-: mégis milyen képen???

firpo88 2011.07.07. 17:58:39

@fogash: Fiestába ebben a sorrendben belefér:

Graco Junior Maxi, Römer King Quickfix, Concord Trimax. Az utóbbi kettő sajátöves.

Fusionba is, Focusba is, Mondeoba is.

Nem kérdés, állítás. Más sorrendben nem fér bele, főleg a becsatolás okoz gondot.

Nem csak az autó számít, az ülés típusa is.

Lehet tovább hétszentségelni.

vkorsi 2011.07.07. 18:22:50

@firpo88:
igen, az ülés sorrendje is kritikus kérdés, a nagy kocsimba se tudnám más sorrendben berakni a 3at, mint ahogy most van.

(bár most leginkább a kresz módosításra hajtanék, hogy előre tudjak ültetni 1 nagyot, mert hogy 4 gyerekkel mit fogok októbertől csinálni, azt még erősen nem tudom)

Rocko- 2011.07.07. 19:07:32

@jujdejo: azokon a képeken amelyik cikkhez hozzászólsz?

Rocko- 2011.07.07. 19:24:29

@adyz: kösz. :)
tudtam én hogy C4-nél nem kell nekem jobb autó. :)

Rocko- 2011.07.07. 19:26:46

@McK: Azonban ne várja senki, hogy ebben a cikkben megtalálja azoknak az autóknak a teljes listáját, amelyeknek a hátsó ülésén elfér három biztonsági gyermekülés. Hogy miért nem? Egyrészt, mert képtelenség végigpróbálni az összes fellelhető autóban az összes létező biztonsági gyermekülés valamennyi kombinációját.

esef 2011.07.07. 19:28:16

@Swind:
lehet, hogy jobban jársz ha veszel egy jobb minőségű, biztonságosabb, hagyományosan beköthetőt. nem tudom mennyibe fáj utólag berakni a rögzítőpontokat, de ha merciől van szó gondolom nem olcsó...

esef 2011.07.07. 19:32:43

@fogash:
a Xsara Picassot mi is néztük, abba tudom, hogy befér, C5-höz még nem volt szerencsénk.
amúgy rohadtul függ a gyerekülés formájától is, mert bizony van olyan amiből nem férne be három se a Scénicbe, se a Picassoba. de azokat nem tudom komolyan venni akik szerint egy Maruti/régiSwift/Matiz és társai is elnyelnek 3 ülést. legfeljebb magasítót háttámla nélkül

ivanhu 2011.07.07. 19:33:44

Citroen C4 Grand Picasso. 3 gyerekszék kényelmesen befér a második sorba, mind külön állítgatható. Ha kell, van még 2 szék a harmadik sorban, csak úgy, ha az első gyerek után véletlenül négyes ikrek jönnének... :)

esef 2011.07.07. 19:34:30

@McK:
akkor képet kérünk!

Rocko- 2011.07.07. 19:35:16

@dez01: hát akkor vidd be előre abba a kereskedésbe ahol majd tesztelni fognak a TC-s fiúk.

2011.07.07. 19:48:23

@Rocko-: elolvastad amit írtam? Valószínűleg nem, mert akkor vetted volna a lapot és rájönnél, hogy egyik ülést sem kötötték be. Tehát az, hogy elfér semmit sem jelent, be is kell kötni, mint ahogyan más kommentelő is írta.

Rocko- 2011.07.07. 19:50:58

@Bakkertakker: amennyiben befér az ülés és az öv átéri, akkor nem látom problémáját annak, hogy ne lehessen bekötni. szimplán nem előre kell berakni a 3 ülést majd a gyerekeket, hanem ülés - gyerek - ülés - gyerek - ülés - gyerek sorrendet kell alkalmazni.

esef 2011.07.07. 19:52:57

@Rocko-:
mondd koma, van neked 3 gyereked?
vagy csak elméleti szakember vagy? ;-)
elég nehéz móka ide-oda pakolgatni a gyerekeket beszálláshoz, vész esetén meg kiszedegetni...

Rocko- 2011.07.07. 19:59:07

@esef: elméleti.
de elmondták már hogyan kell csinálni. ;)

komolyan, mondd el mi a gond, én nem látom.
ha a gyereket pakolgatni gond, akkor arról nem az ülés tehet. kb. nem oszt nem szoroz.

2011.07.07. 20:04:29

@Rocko-: sok sikert a mutatványhoz. Megnézem amikor két merev falú gyerekülés közé betuszkolod a kezed és becsatolod az övet.

esef 2011.07.07. 20:07:23

@Rocko-:
ha kicsit nagyobbak és nehezebbek a gyerekek és el-elkalandoznak, akkor össze kell szedni őket. ha meg becsücsülnek mindhárman a helyükre (és be is fognak, mert jólnevelt gyerekek) és szólnak, hogy "Apuka, köss be!", akkor bizony üléssel együtt kell mozgatni azt, aki útban van a becsatoláshoz. ami mondjuk nekem nem gond, de lehet, hogy egy 50 kg-s nőnek igen

Rocko- 2011.07.07. 20:14:35

@Bakkertakker: én ugyan nem fogom, miért tennék.
légy szíves olvasd el amit írtam és értelmezd.

@esef: ehhem.

2011.07.07. 20:16:44

@Rocko-: olyannal kapcsolatban osztod az észt amihez nem sok közöd van ezért írtam, hogy sok sikert a bekötéshez, most pedig visszakozol. Nem szép dolog az ilyen.

McK (törölt) 2011.07.07. 20:44:46

@Rocko-: Nem a teljes listát hiányolom,hanem azoknak az autóknak a listáját,amelyek a leglogikusabb választások ilyen igények esetén.
Nem érdekel,hogy miként nm fér be egy Clióba,vagy Corsába,hisz az evidens,az viszont érdekelt volna,hogyan fér be a Doblóba,Scenicbe,Picassóba,c8-ba,Kango-ba,Partnerbe,berlingóba,zafira A-ba,espace-be,sharanba,alhambrába,C-maxba,s-macba,és a többi..
MERT EZEKET NAGYJÁBÓL ERRE TERVEZTÉK!
Erre bepróbáljuk a az összes fócwágenbe,és hogy-,hogy nem,hát mindegyik fócwágenbe befér,ajánlott,kivéve a veterán Polót.

Kilóg itt a lóláb,nem először..

McK (törölt) 2011.07.07. 20:46:12

@esef: Miről szeretnél képet..?

karlmann 2011.07.07. 21:18:37

Nekem csak egy gyerekem van és nem valószínű, hogy lesz még egy. De aki kötött már be gyerekülést kocsiba az tudja, hogy ezzel a cikkel kitörölheti. Miért is? Azért, mert attól, hogy a három ülést be lehet rakni egymás mellé, nem azt jelenti, hogy be is lehet kötni. Ugyanis a biztonsági övek csatjai mind belül vannak, vagyis, ha be is férnek, bekötni nem lehet őket, mert a kezünk nem fér be az ülések közé.

Vagyis az olyan autók, ahol három egymás melletti hátsó ülés van, amik külön külön mozgathatóak, pl. Transporter, Picasso, Yaris Verso és még sok hasonló, ott szinte biztos, hogy menni fog, minden más típusnál jó eséllyel nem.

Rocko- 2011.07.07. 21:33:19

@Bakkertakker: nincs itt visszakozás.
én elmondtam mit gondolok.
eseftől kaptam eddig indoklást.

@McK: de érted, hogy rossz az elvárás? én se megyek be a te kereskedésedbe asztalt csapkodni, hogy nincs Avia, és miért nincs pedig nekem egy Avia kell, ez itt világ vége és húha.
ha nincs hát nincs, ha nálad nincs, akkor odébbállok.

cso zsi 2011.07.07. 21:34:48

@vkorsi: ...és linkeltél három darab 4 (négy) személyes, 5 ajtós autót. Amiben akár 4 gyermek is szállítható lenne a hátsó ülésen, ha a kritériumoknak megfelelnek.

Egyébként 5 személyes ("nyugati") középkategóriás személyautót nem csináltak az utóbbi 30 évben.
Papíron annyi, az öv is annyi, csak épp 3 darab 70-80 kilós ember nem fér el benne, épp úgy, mint a gyerekülések.
De luxusabb kocsiban is jártunk úgy, hogy hogy egy gyerekülés, és két felnőtt kombóra rá kellett csapni az ajtót, mert vagy nem tudta magát bekötni a felnőtt, vagy nem érte el a nyitott ajtó kilincsét bekötve. :)))

Mi a helyzet a furgonokkal?
Egy üléssor van bennük általában. 2, vagy 3 üléssel. A gyereket vinni kell, és csak ilyen autó adott.

cso zsi 2011.07.07. 21:40:34

@csongiaparaszt: "Az Opel Agilába (Wagon R+) pl. elfér 1 magasító, 1 saját öves kisebb, és egy öv nélküli ülés, de az öveket becsatolni már nem egyszerű feladat. "
Amelyikben hátul három öv van.

A fejtámla nincs útban senkinek a gyerekülés berakásakor?

vkorsi 2011.07.07. 21:45:40

@cso zsi:
mindegyikben 3 (harom) ovcsat van hatul, tehat 5 (ot) szemelyesek amiket linkeltem...

fejtamlat ki kell venni, de ezt egy csomo hasznalati utasitas irja is helybol

2011.07.07. 21:54:07

@Rocko-: leírtam, hogy nem tudod két merev falú gyerekülés közé berakni a kezedet, hogy becsatold az övet. Talán a Zafirás képen látszik a legjobban, hogy egy ceruzát tudsz bedugni a két ülés közé.

Bakkertakker (törölt) 2011.07.07. 21:55:36

@vkorsi: Besafe X3-nál a fejtámlának kiképzett helye van, így nem kell kivenni :) Minőségit kell venni és akkor nincsen ilyen probléma .. :)

vkorsi 2011.07.07. 21:59:10

@Bakkertakker:
azert a besafen kivul is van minosegi gyerekules :))
de az x3 egy nagyon jo kis ules, kar, hogy nalunk annyira szuk termekpalettat forgalmaznak csak

Rocko- 2011.07.07. 22:01:10

@Bakkertakker: én meg leírtam hogy tegye be a kezét oda az, akinek hat anyja van.
aki látja, hogy nem fér el a keze, és mégis így próbálja bekapcsolni az övet, hát az bizony megérdemli hogy szenvedjen.

a többiek meg egyik oldalról elkezdve sorban teszik be az ülést, majd a gyereket.

cso zsi 2011.07.07. 22:06:45

@vkorsi: Az összes, amit linkeltél 4 (négy) személyes, ha elolvasod az adatlapot a hirdetésben. Attól még nem öt személyes jármű.
Esetleg a forgalmit sem árt néha fellapozni.

Bakkertakker (törölt) 2011.07.07. 22:34:01

@Rocko-: Mindegy honnan kezded el, mert a két szélsőnek mindig "belülre" esik az öv bekapcsolója :) Gondold végig.

schofer 2011.07.07. 22:37:56

A tökéletes megoldás szerintem a Citroen Xsara Picsasso. Az autó meglepően megbízható. Ha kételkednétek, érdemes utánanézni ezeken a helyeken:
www.adac.de/_mm/pdf/Pannenstatistik_2009_74031.pdf
és itt:
www.adac.de/_mm/pdf/Pannenstatistik_2008_33402.pdf

Bakkertakker (törölt) 2011.07.07. 22:39:16

@Rocko-: a kivétel erősíti a szabályt :)

McK (törölt) 2011.07.07. 23:06:07

@Rocko-: már elnézést,de ez nagyon nem az az eset..

Rocko- 2011.07.07. 23:08:29

@McK: dehogynem.
volt egy kereskedésnyi kapacitás. nyilván aki vásárolni akar, az több kereskedésbe is elmegy, nem csak egybe. csak alapvető iránymutató ez.

vkorsi 2011.07.08. 10:02:56

@Rocko-:
ezen gondolkodtam amúgy, hogy sokkal-sokkal család és kézbarátabb lenne, ha kívül lennének a csatlakozók. (Biztosan van műszaki oka, hogy bent vannak, de hatalmas előrelépés lenne pont 3 gyerekülésnél)

vkorsi 2011.07.08. 10:13:04

@cso zsi:
a forgalmit tényleg soha nem néztem, de holnap megteszem azt is akkor.
(bár innentől csak szeszélyes női kérdés, hogy minek az 5 öv, ha csak 4 személyes ill. miért 4 személyes - törvényileg, jogszabályilag -, ha 5 övcsatja van)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.08. 11:19:24

@szekerkaa: Hüjje :) Pedig igazad van.
Továbbá W140. És gyanítom, hogy a W210 is alkalmas. Meg kéne nézni a kombimat, hogy gyerektrió-kompatibilis-e, de nincs aktualitása.

hun56 2011.07.08. 11:20:36

@schofer: a Multipla is nagyon megbízható, nekem még semmi komolyabb bajom nem volt vele, csak a kötelező szervizekre viszem

Cappyka 2011.07.08. 11:39:46

A mi osszeallitasunk, 4 gyerek = 2 ulesmagasito, 2 Britax gyerekules. Citroen C8 6 ulessel + 470L roofbox. Eddig mindig minden elfert... Ezt az autot erre talaltak ki.

dhrbikes 2011.07.08. 14:33:26

Áruljátok már el, hogy miért használtok nem isofixes ülést? Nem mondanám magunkat gazdagnak, de alap volt, hogy csak isofixes ülést veszünk.

vkorsi 2011.07.08. 15:50:36

@dhrbikes: rengeteg embernek nem telik rá, hiszen a noname minősítés nélküli kínai üléseknek is óriási a piaca.

másik pedig, hogy 3 gyerek esetén nem különálló ülésű autónál, ki sem tudod használni azt a 2 db isofix pontot, ami van/lenne a kocsiban.
(már ha van, mivel Európában Amerikához képest elég későn vezették be a kötelező isofix csatlakozási pontokat, és meglepő módon 1-2 márkánál egész fiatal autó esetén sincs benne az autóban)

dhrbikes 2011.07.08. 18:36:22

Nem telik rá, na ne mááár..
www.brendon.hu/Products/ViewDetails/33117

24e Ft, 9-36 kg között használható.

Az valóban megfelelő indok lehet, ha csak két isofix van hátul és három gyerek van, de pl. egy függönylégzsákos autóban nem tenném a gyerekülést közvetlenül az ajtóhoz, hanem hagynék/hagyok valamennyi helyet.
Amúgy meg aki három gyereket vállal(!) az vállalja már fel, hogy költségei is lesznek vele. (Nyilván a "svéd" akiből csak úgy potyog, ott nem is szempont a gyerekülés :) )

vkorsi 2011.07.08. 19:41:47

@dhrbikes:
ok, találtál egy típust, ettől még nagyon sokan a 7e Ftos naniat veszik, mert arra telik. Lehet mondani, hogy ne mááár, pedig így van.

"Amúgy meg aki három gyereket vállal(!) az vállalja már fel, hogy költségei is lesznek vele."
hidd el, hogy felvállaltuk... de mindenkinek megvan a maga prioritása. (hangsúlyoznám, hogy ülés kérdésben nem képviselem az átlagot, az enyémk 2 évesen is háttal utaztak svéd ülésekben - merthogy elhiszem, hogy az úgy biztonságosabb -, és mindenki kategóriájában belül a legjobb ülések egyikében ül) De amikor tényleg gond a hóvégén az étkezés rengeteg családban, akkor a 24e Ftos ülés is nagy kiadás, nem beszélve arról, hogy azért egy nania isofix nem jobb egy nem isofix, jól bekötött römernél, akkor meg miért kellene annyira az isofixhez ragaszkodni?

(függönylégzsákos autóban is kénytelen vagyok a szélére tenni gyereket, mivel máshogy nem férnének el :D _minden_ szempontot elég nehéz figyelembe venni, hacsak nem jár az ember busszal -én nem járok, és nem is áll szándékomban -)

csipisz29 2011.10.21. 23:05:54

Sziasztok!
Nekünk 3 gyerekünk van, és jó ideig egy F Astrával furikáztam őket, befért hátra a 3 ülés, de ez biztosan tényleg az ülésektől is függ. (Az is igaz, hogy a befér!!!-élmény csak kipróbálási célzatú volt, amíg a kicsi kicsi volt, elől utazott, aztán meg a nagy érte el centiben, hogy már elől ülhessen, illetve hátul is magasító nélkül.) Viszont: azért elég sok autó rohangál még az utakon, amiben hátul középen csak kétpontos öv van, ezzel viszont semmilyen ülést nem lehet biztonságosan bekötni. A nem saját öves, nagyobbaknak való ülések kilőve (pedig ezek férnek el ott legjobban), az ülésmagasítók szintén. Marad a saját öves ülés, illetve a bébihordozó, utóbbi szintén mégse, mert háttal kéne bekötni, de úgy kizárt. Max. azt tudom elképzelni,hogy a kétpontos övvel való rögzítésen túl az ember bevet némi spanifert, hogy atombiztosan hozzákösse a középső gyerekülést a kocsi üléséhez...
Én azon a véleményen vagyok, hogy ha már három gyerek, akkor sokkal inkább egy öregebb, de nagyobb autó (pl. Sharanból is létezik első széria, megfizethetőbb áron, stb.), mint egy fiatalabb, de szűkös. Az ember egy idő után nagyon bele tud fáradni, ha minden ki-beszállásnál beszorul a keze az ülések közé. (Ráadásul a középen utazó gyerek ki-beszállása is kényelmetlen.)

csipisz29 2011.10.21. 23:13:53

@dhrbikes: Mi mondjuk azért nem, mert nincs az autóban. A másikban se volt, a mostaniban sincs, de szerintem egy nem "teszkós" ülés rendesen rögzítve kb. ugyanolyan biztonságos, mint egy gagyi isofixes.

csipisz29 2011.10.21. 23:18:54

@McK: Sharan-Galaxy-Alhambra trióban hátul ugyanolyan értékű (értsd, méretű, kényelmi fokozatú, még a 6.-7. is!) ülések vannak, mint elöl, így ezekbe simán-lazán befér három gyerekülés, minimum. A többieket nem tudom:-)

dhrbikes 2011.10.22. 00:25:57

@csipisz29: Nem trollkodni akartam, csak nekem mások a prioritásaim. Mondjuk mi elég sokat autózunk, szerencsére olyan a szakmánk, hogy egészen pici korától ha úgy gondoltuk a lurkót is vihettük magunkkal és mivel az ország minden részén dolgozunk, így számomra nem volt opció, hogy olcsóbbat veszünk, meg hogy felesleges az isofix.

Főtruista 2012.01.17. 17:36:44

[Most mindenki csukja be a szemét!] Felnőttem egy nemhogy gyerekülés, de hátsó öv nélküli Ladában, majd Wartburgban.
A fakkom kivan a "F_É_L_J_É_L irracionálisan kis valószínűségű dolgoktól, hogy aztán minél több pénzt költs el a "megoldásukra", miközben valós veszélyek hegyeit hallgatjuk el előled, de a lényeg: végeredményben egyre boldogtalanabbá válsz" - világgal. [Kinyithatjátok.]

Rocko- 2012.01.17. 21:38:33

@Főtruista: felnőttél, de ahogy látom azóta is egy burkban élsz.
most nyisd ki a szemed: eltelt azóta 30 év. többen lettek az utakon, nem csak hivatásosak, hanem nem hivatásosak, és alkalmatlanok is. jóval nagyobb az esélyed balesetre.
ha pedig valaki nem törődik ezzel a saját gyerekénél, akkor minek csinálta? húzzon kotont, és nem szaporodik. ilyen egyszerű.

rekspeiler 2012.12.23. 20:42:38

Igazán frissíthetnétek ezt a listát. Nagyon hasznos lenne.

ghck 2015.04.17. 19:11:00

Óóóó, mit össze stresszeltem ezen... aztán kiderült, hogy a Ford Focusba is simán befér két 9-15-ös meg egy 15-36-os... Na persze kényelmesebb lenne egy s-max/galaxy, nyilván... A kényelmetlenség a 15-36-os ülésnél érezhető, amikor be kell kötni az autó övét. Itt nőgyógyászok előnyben, főleg ha a csatlakozó "süllyesztett"...
süti beállítások módosítása