Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Nemlátni és megszerelni

  2011. június 25. - Rézmányi Balázs Címkék: amerikai szerviz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Erős volt a kezdés, és tényleg jobb lett
2014-04-21 09:31:55

Nagyon szerettem volna benne hinni, de néha elbizonytalanodtam. Márkafüggetlen találkozó, csak úgy, a semmiből?

Precíziós műszerrel büntetnek a közteresek
2014-03-28 11:30:47

Az imént néztem végig, ahogy három technodzsekis közteres megvág egy 206-ost. A tábla szerint (ami olyan

(+18) Idióták az autóban
2014-03-15 13:07:08

Ha azt hiszi, hogy hosszú útra Red Bullból főzött kávét kell vinni, téved. Kikészül a gyomra, a szíve, és

Egy tankkal Nürnbergig
2014-02-01 13:59:49

Ahogy már évek óta, idén is Spielwarenmesse Nürnberg. Most Rézmányi a tettestársam, igyekszem felkészíteni a

Bart Hickey nem mindennapi ember. Az ötvenedik évében járó amerikai férfi vakon született, de ez nem gátolta meg abban, hogy valóra váltsa álmát. Kemény munkával Bart autószerelő lett, és ma saját műhelye van. Saját bevallása szerint az egyik legnagyobb kihívás a cégnév kiválasztása volt. Próbálkozott a Bart’s Automotive-val, de a Bart’s Autorepair és a Bart’s Towing (vontatás) is ott volt a listán. Egyik sem tetszett neki, mígnem bátyja tanácsára a Bart’s Auto and Towing-ra esett a választása, azaz röviden B.A.T (bat = denevér).


 

Bart szívéhez közel áll az elnevezés, hisz ahogy ő fogalmaz „vak, mint egy denevér”. Mégsem érzi magát elveszve, hisz igen korán megtanulta hogyan küzdje le az előtte álló akadályokat. Szülei eltökélt szándéka volt, hogy nem hagyják a kis Bartot magába fordulni, és olyan feladatokkal látták el, mint a vele egykorú egészséges gyerekeket. A Koreai Háborút is megjárt tengerészgyalogos-őrmester édesapja könnybelábadt szemekkel vitette ki vele a szemetet és takaríttata ki vele a gyerekszobát. Emellett pedig együtt szerelték az idősebb Hickey 1951-es Pontiac Chieftain-jét. Tizenegy éves volt, mikor apja meghalt.

 

Édesanyjának volt egy 1969-es Impalája, és megunva a helyi szerelők sorozatos lehúzásait, azt kezdte szerelgetni. Miután rongyosra olvasta a Popular Mechanics magazint, aminek 1977-óta előfizetője, odaállt anyja elé, és kijelentette, hogy ő bizony autószerelő akar lenni. Édesanyja figyelmeztette, csak akkor vágjon bele, ha ötvenévesen is ugyanezt akarja csinálni.

 

Bár abban reménykedett, hogy ötvenévesen az irodájából fogja irányítani a szervizében dolgozó alkalmazottakat, a gazdasági válság ezt nem tette lehetővé. Mégis boldog, örömmel szereli a hozzá betévedő ügyfelek autóit, csak egyetlen dolog fáj neki. A válság miatt a megkeresett pénzt kénytelen a „Bart-kasszába” rakni, a „Dart-kassza” helyett. Van ugyanis egy 1969-es Dodge Dartja, amit évek óta építget.Sokat elárul róla ahogyan segített egy lerobbant autó tulajdonosán. Mikor az utcán álldogálva hallotta ahogy mindenki csak dudál, odakiáltott a pórul járt sofőrnek:

-Hé, mondd meg pontosan hol vagy! Nem akarom, hogy elüssenek, nem látlak!

Majd segített neki betolni az autót. Kérem nézzék meg az alábbi, angol-nyelvű videót, érdemes!

 


A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr293014270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

dennisthemenace 2011.06.25. 18:46:21

Ez igen. Az ilyen emberek teszik kerekké a világot.
Kepzelem, mi lett volna belole Magyarországon...

Gergo84 2011.06.25. 19:06:55

Az én szerelőm lát, olajcserénél a múltkor kifelejtette az olajszűrőt... késön vettem észre, hogy ott figyel bontatlanul a csomagtartóban..

midnight_ranchor 2011.06.25. 19:16:19

"Miután rongyosra olvasta a Popular Mechanics magazint..." WOW, nem semmi. És még autót is tud szerelni.

toas 2011.06.25. 19:17:39

@midnight_ranchor: Najó, de vakon, hogy olvasta rongyosra?

nem kéne... 2011.06.25. 19:19:00

"Miután rongyosra olvasta a Popular Mechanics magazint, aminek 1977-óta előfizetője"

öö.

amúgy nem semmi, le a kalappal az ember előtt.
azért vannak dolgok, amit nem lehet kitapogatni illetve meghallgatni, hanem látni kellene.

toas 2011.06.25. 19:51:40

@Rézmányi Balázs: Megnéztem. Ennek a magazinnak valóban van ilyen kiadása.

Hz 2011.06.25. 20:09:32

Thumbs up for Bart!

ocsisajt78 2011.06.25. 21:34:18

Respect!

Azert ez nem semmi... :)

Pityubácsi 2011.06.25. 21:41:18

hogyan állít gyújtást próbalámpával?
a hibakód olvasót hogyan látja?

minden tiszteletem a srácé, de nem biztos, hogy hozzá vinném az autómat.

Én tudom a tutit, DE nem mondom meg! 2011.06.25. 22:05:27

nem semmi! van kitartása, de vannak dolgok amit én se bíznék rá :)

négykarika 2011.06.25. 22:06:09

full respect, köszi a poszt

részemről a mai napra abba is hagytam az önsajnálatot

T4KK 2011.06.25. 22:33:33

Le a kalappal! Én a helyében nem tudom mihez tudnék kezdeni...

Dennis01 2011.06.25. 22:33:56

@Pityubácsi: Gyujtast fulre is lehet allitani, tokeletes eredmennyel.
Hibakod olvasasra gondolom tart meg egy szerelot.
Le a kalappal elotte, nem semmi.

En 100%-ig megbiznek benne..

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.06.25. 22:35:48

Szerintem egy barátom kocsijában ő cserélt légszűrőt. Amikor elhozta a szervizből, csak fulladozott a gép, nem ment. (Skoda) Addig szenvedtünk, amig észleltük, hogy a mester a légszűrőt celofánnal együtt tette be. Hm...

Rocko- 2011.06.25. 22:53:48

@nem kéne...: én is ezen gondolkodtam.
hogy hozzáértőnek, látóként se egyszerű a dolog, hát még akkor neki?
szerintem néha lehetetlen.

SquareWire 2011.06.25. 22:58:20

Dodge Dart? Al Bundy-nak is olyanja van.

Mazsika1 2011.06.25. 23:09:26

Na, azért én odatenném a szerelőasztalára a Skoda 120-as motort darabokban, az ugye nem egy bonyolult darab. Aztán tessék, rakja össze.... onnan, hogy karter, perselyek dugattyúk, stb minden külön-külön.

Kíváncsi lennék, hogy mikor lenne kész, és beindulna-e.

Szerintem kamu.

kkn 2011.06.25. 23:27:50

@Pityubácsi: Lámpa helyett hangelzés, a számítógép meg kompatibilis a hangmodulátorral. vagyis elmondja, amit kiírna. Mivel itthon is sokan laptoppal meg OBD-adapteres adatkábellel diagnosztizálnak.

kkn 2011.06.25. 23:29:46

@Mazsika1: Nagyot írtál, amit sohasem fogdosott. De egy amcsi V8 nem okozna problémát. Bár lehet, hogy kellene egy hét, mire rájönne, de megcsinálná a Skodát is. Ne becsüld le az emberi képességeket.

csiky944 2011.06.26. 07:12:59

baszki,mennyi pénzt megspórolhat a műhelyvilágításon :)

RESPECT!!!

Naezatutti?! 2011.06.26. 12:44:30

Fantasztikus történet egy fantasztikus emberről! Vannak még valódi hősök akik mindenkinek példát mutatnak, vannak még olyan emberek akikre nem lehet nem felnézni. Minden tiszteletem a szüleié, akik nem hagyták hogy a srácuk eltűnjön a süllyesztőbe. Remélem még sokáig lesz ereje és pénze folytatni azt amit csinál, remélem azért van neki segítsége a műhelyben (is) ha úgy alakul egy feladat kapcsán, hiszen valóban adódhat olyan szerelési fázis ahova feltétlenül kell a látás... Én hordanám hozzá a gépem, biztos meg tudnánk csinálni amolyan szereld magad akció keretén belül ahol ő adná a szakmai instrukciókat. A mostani lassan nyugdíjba készülő szerelőmmel is így vagyok. Nem lát rendesen, legutóbb a féltengelyt is együtt szedtük le, mert nem boldogult vele egyedül, sehogy nem látta és tudta megfogni a fogóval a zégergyűrűt. Nem így készültem, úgy volt hogy fél-egy órás szerelés amit megvárok és ennyi. Ehelyett együtt szereltük 2 órát úgy hogy én meg ingben-farmerben voltam. A végén annyit fizettem így is mintha máshol nélkülem megcsinálták volna, de azt mondom, nekem így is megérte, tanultam belőle... Vannak régi szakik akik ha "kikopnak", eltűnik a klasszikus autószerelés, a mostani szervizesek és autószerelő tanulók (szerviztechnikusok) a hiba kiolvasásra és teljes alkatrészcserére vannak "kiképezve", szerelni a szó klasszikus értelmében nem tudnak... Elkelne sok ilyen kitartó szaki a mi kis országunkban minden szakterületen mint Bart Hickey, high respect!!!

don't 2011.06.26. 13:00:17

Ez hulyeseg.Sebesz,belgyogyasz sem dolgozhat vakon.Esetleg ha meg siket is...az igen 1 het utan mar karja sem lenne.

Mazsika1 2011.06.26. 14:13:56

@kkn:

Következő van:

Sorban vannak neki a kulcsok, számolni tud, sorban kiveszi a megfelelő méretű dugókulcsot.
Csavaroz.
Olajat cserél.

Ez még oké, elhiszem.
De basszus, egy motort nehogymá összerakjon:))) az azért annál egy kissé bonyolultabb, mintsemhogy azt vakon öszerakja.
Pl. a hajtórúdon merrefele néz az olajszóró furat? Merrefelé néz a főtengely csapágycsésze?
Aztán mondjuk fel kéne tenni a dugattyúra
a gyűrűket. A felfelé néző oldalán van a jelzés.
Ki kellene hézagolni a hüvelykiállást.
Beszerelni a vezérműtengelyt, és utána fel kéne tenni a vezérműláncot a fogaskerekekkel. Ott is van jelzés.
Aztán berakni a szelepemelő tőkéket. Még látva is nehéz. Nemhogy vakon, - ezek a dolgok lehetetlenek.

Na most gondoljuk meg, egy V8-ason egy nagyságrenddel több alkatrész van, mint egy hengerenként kétszelepes négyhengeresen.

Lehet próbálkozni:)))))

Tréfás Kicsi Lány 2011.06.26. 19:22:14

Sztem nemcsak kuksi, hanem autista is egy kicsit, nah én nem veszem be, ez faszság. Hogy legóból épít autómotort, azt esetleg, de...

csiky944 2011.06.26. 21:53:47

@Naezatutti?!: a "szerelni" az neked mit jelent?

Naezatutti?! 2011.06.26. 22:50:23

@csiky944: Szétszedni, kicserélni bizonyos részeket, összerakni és kész. Rengeteg alkatrész van ami javítható részenként de manapság csak cserélik ami minden szempontból elgondolkodtató. Erre gondolok...

kultúrpesszimista 2011.06.27. 00:38:13

OFF

Unalmas ez a sok alibi cikk. Ez lenne a TotalCar? Egy héten egy-két nyögve-nyelősen összegereblyézett cikk, megannyi apró hír és szubjektív poszt... ennyi? Ha kifulladt a dolog vagy nincs több tesztelni való autó (amit kétlek), a "kevesebb néha több" elve alapján inkább abba kéne hagyni. Ez a TotalCar halvány emléke évekkel ezelőtti önmagának. Egy szentjánosbogár fénye erősebb és izgalmasabb, mint ez az Új Rend.

kultúrpesszimista 2011.06.27. 00:39:30

összegereblyézett cikk => teszt, akarom mondani.

csiky944 2011.06.27. 07:27:23

@Naezatutti?!: Nem értem mire gondolsz. Javítunk önindítót-generátort-váltót + motor felújítás. Ez mind abból áll,hogy kicserélsz benne alkatrészeket. A többi meló meg ténylegesen alkatrész csere, mondjuk futómű elemek cseréje vagyis a kopó cuccok. Jeladót és hasonló elektronikai cuccot sokszor nem is lehet javítani vagy simán csak olcsóbb inkább cserélni egy újra.
De amúgy nyugodtan próbálj meg megjavíttatni egy gyújtótrafót pl... lehet,hogy hülyének néznek majd.

Naezatutti?! 2011.06.27. 14:30:48

@csiky944: Autóelektronikai cégnél vagyok minbiztes (régóta dolgozok autóiparban minőségbiztosításon, ezt -is- tanultam anno)... Nem lehetetlen azok megjavítása sem (elektronikai alkatrészek), csak arra is egyszerűbb rámondani hogy kuka mintsem egy kis kontakt visszaforrasztása ami vagy 60 Ftba kerül de inkább a cserét választják. Ha elmész egy márkaszervizbe, eszük ágában sem lesz az általad felsorolt alkatrészeket javítani mert így-meg úgy indokkal kicserélik drágán inkább... Egyre kevesebb helyen végeznek valós szerelést, a cserére áll be inkább ez a szakterület. (Egyébként ha tudnád mi miket meg tudunk javítani, bármilyen relé, kapcsoló javítható ráadásul olcsón, de igaz ez kábelezésekre, CF-ekre, ECU-ra stb.) A futómű részegységeit is előszeretettel cserélik kompletten miközben felesleges de ha van kivel kifizettetni (mi inkább szétszedünk egy kapcsolót is akár és egy 20 Ft-os szegecs cserélésével újra tökéletesen működik egy 45 ezerért cserésnek kikiáltott VW kormánykapcsoló).

nabazzmeg 2011.06.27. 17:16:51

@Mazsika1: minden tiszteletem Bart-é, nem hagyta el magát és küzd rendesen
Nekem is ezek a dolgok ütöttek szöget a fejembe, meg p. lakatos munka, azt is elképzelhetetlen dolognak tartom vakon csinálni. Biztos vannak munkafázisok, amiket el tud végezni, dehogy mindent...
Ha meg igen, akkor ő a 8. csoda a világon.....

csiky944 2011.06.27. 17:51:47

@Naezatutti?!: Én meg márkaszervizben vagyok szerelő. Egy 5e Ft-os jeladót-kapcsolót nem fogunk nekiállni javítani 8-10e Ft/órás rezsidíjért. Ez gondolom érthető. A drágábbaknak nekiállunk mi is. Amúgy meg sokszor nem is lenne rá idő,kapacitás nekiállni ilyen munkáknak.
Szervizt pedig ne a főváros közelében keres, ha lehet, mert aranyáron dolgoznak. Van jópár Bp-i ügyfelünk,aki 160km-t utazik egy szervizért,mert tudja, hogy nem lesz átbaszva és még utazással együtt is olcsóbb.

Naezatutti?! 2011.06.27. 20:02:54

@csiky944: Na igen, pont ez az elgondolkodtató. Mi a fővárostól kb50km-re lévő nagyvárosban vagyunk, itt minden márkaszerviz amit ismerek (de külföldön szinte az összes, mi a német, francia és olasz területekről kapunk folyamatosan adatokat és szervizanyagokat vissza analizálásra)cserére van beállva, egy csavart ki nem cserélnének ha csak a mentettel van a baj sem, csere és kész.
Ráadásul nézzünk egy példát számszerűleg:
legyen egy egyszerű kormánykapcsoló a bibi: nálatok kb 35ezer + 1 óra a csere= 43ezer. Nálunk van pár sortechnikus akik otthon nem győzik az ilyen jellegű javításokat elvégezni, mert ő szétkapja, szegecsek lefúr, érintkező kicserél, szegecsek vissza, mehet a helyére, próba. 1óra alatt megvan ha nincs más gond, anyagköltség kb 500-1000Ft (mindennel együtt), egy órai melóért elkér 3000-5000Ft-ot. Add össze: 4000-6000Ft és mindenki boldog. Szerinted miért van nekik annyi maszek melójuk nálatok ez a mutatvány ~43ba fáj... Ezért kell javítani amit lehet, azzal jár jól mindenki, és ráadásul ezek nem buherált munkák, gyári állapotra lehet visszahozni őket. Rengeteg más alkatrészről írhatnék példát hiszen a meghibásodások legnagyobb hányada elektronikai jellegű, azoknak akik értenek hozzá egy picit nem ördöngösségek, ehhez kell a szaktudás nem kicserélni az egész egységet....

csiky944 2011.06.27. 21:37:52

@Naezatutti?!: Én meg márkaszervizben vagyok szerelő. Egy 5e Ft-os jeladót-kapcsolót nem fogunk nekiállni javítani 8-10e Ft/órás rezsidíjért. Ez gondolom érthető. A drágábbaknak nekiállunk mi is. Amúgy meg sokszor nem is lenne rá idő,kapacitás nekiállni ilyen munkáknak.
Szervizt pedig ne a főváros közelében keres, ha lehet, mert aranyáron dolgoznak. Van jópár Bp-i ügyfelünk,aki 160km-t utazik egy szervizért,mert tudja, hogy nem lesz átbaszva és még utazással együtt is olcsóbb.

csiky944 2011.06.27. 21:52:54

@Naezatutti?!: Először is blog.hu sucks,hogy volt képes 4órával később újraelküldeni?

Azt akartam vázolni,hogy mi ha lehet nekiállunk,már ha van értelme. Légzsák és ABS cuccot nem nagyon forrasztunk mondjuk.De általában próbálunk egy ügyfélbarát megoldást találni.
Mondjuk úgy nehéz javítani képes fiatal szerelőt találni, ahogyan ma az iskolákban tanítják a szakmát...