Csak a modern technika szarik be...

  2011. június 22. - Csikós Zsolt Címkék: túra opel torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Ha eddig bizonytalan is volt az idő, Katsdorfban reggel nagyjából már olyan hőség volt, mint egy atomreaktor belsejében, nem véletlen, hogy Merkel be akarja ezeket tiltatni. Ilyenkor még talán egyet is értek vele. Persze Merkel az Németország, mi pedig még Ausztriában, de a nap úgy sütött reggel fél kilenckor, hogy a hotellel átellenben levő kukoricatáblán a szárakból folyamatosan pattogatott kukoricaszemek ugráltak ki. Keller Laciék megrágták az előző napi, váltóból érkező zörgést, és úgy döntöttek, először az olaj feltöltésével kezdik a diagnosztikát. Igen ám, de Ausztriában mintha egyáltalán nem lehetne a kutaknál váltóolajat kapni. Balázs, Laci fia több kútnál is próbálkozott, végül a menet eleje elindult, mert Rüsselsheim vár bennünket. Menni kell. 

Nekünk, újautósoknak közben akadt egy kis problémánk. Semmiségnek tűnt akkor, de felborította a napunkat. Milena Chilla-Markhoff, a koordinátorunk, védőangyalunk, Mr. Wolfunk (tudják, Ponyvaregény), valamennyiünk helyett a kollektív eszünk észrevette, hogy az ő Opeljében a navigáció Németországra kizárólag az autópályákat ismeri, és csak nagyvárosok központjait lehet beletáplálni célként. Aha. Úgy tűnik, egyszerre voltak enyhén faceliftelt és enyhe facelift előtti Insigniák nálunk, mintha 3.14-es és 3.13-as szoftververziókról lenne szó, hogy értsék. Az egyik tudta Németországot, a másik nem. A miénk például tudta, de mi iGO8-ast használtunk, ami mindenhol beválik, ezért neki akartuk adni a gyári opeles navi-DVD-nket Milenának. De az ő autójának a navija nem ette meg a mi térképlemezünket. Boioioiooonnnnngggggg... Tehát inkább átadtuk Pista iGO8-asos kis naviját Milenának, mi meg felprogramoztuk az Insigniáét pont úgy, ahogy Dános Andris (Opel PR-igazgató, alias hegygörgető emberünk) kocsijában volt. Helyzet megoldva. Hittük mi. Húzzunk, Rüsselsheim vár, menni kell.

Operatőrünk, Tokár Tomi még végigvette az öreg csettegők kivonulását, aztán a csapat nyomába eredtünk. Én vezettem, mert Pista a reggeli posztot próbálta élesíteni a mobilneten. Akkor még nem tudta, hogy ez nagyjából az egész napját elviszi majd. Helyből gyilkos kaptatóval nyitottunk, nem tudom, mennyire tesz ez rosszat a hideg, öreg motoroknak, én mindenesetre sajnáltam az Insignia kerregő dízelét. Üldöztük a kék autót (a piros messze elhúzott tőlünk), Tomi lehetetlen helyzetből (a jobb egyes ülésről) egész kulturált snitteket lőtt, de folyamatosan ingatta a fejét – meg kéne állni, kicsit jobban nekihasalni ennek a témának, elképesztő részleteket tudnánk itt megcsinálni az útról készülő, majdani filmhez. De nem lehetett. Rüsselsheim vár bennünket. Menni kell.

Linzben kezdtük érezni, hogy valami nem stimmel valamelyik navival. Addigra Keller Laciék már árkon-bokron túl voltak a piros Torpedóval, Dános Andris a nyomukban, Milenát jó ideje nem láttuk, mi Kisapáti Jóskáék kék Puppchenjére ragadtunk, mögöttünk tisztes távolban a trélerek. Ha valakit érdekel – egy Volvo XC90-es és a mögé kötött utánfutó hozza majd haza a Torpedót Rüsselsheimből, egy Land-Rover Discovery és a trélere pedig a Puppchent. Kétszer kétezer kilométerről nem volt szó, csak egyről... Mellesleg ezek a ponyvás trélerek szolgálnak éjszakai lakhelyül az öreg Opeleknek, mert nincs ám minden szálloda mellett (alatt) garázs. Tehát Kisapáti Jóskáék mentek elöl, kicsit tétován a papír alapú navival. Egy kereszteződésben, ahol az Insignia navija egyenest mondott, előre is mentek, de a két tréleres autó mögöttünk balra indexelt, és átsorolt a kanyarodósávba. Hm. Aztán Jóskáék is forgolódni kezdtek a Puppchennel, vissza attól az iránytól, amit a mi navink mutatott. teljesen összezavarodtunk. Inkább az elektronika, mint a buta hardcopy- alapon némi tekergés után átvettük a vezetést, sikerrel kivezettük a csapatot Linzből, szemünkkel keresni kezdtük Keller Laciékat. Akik sehol nem voltak. Hiszen: Rüsselsheim vár, menni kell.

Jó tízessel később következett be a nagy malőr. Kisapátiék – illa berek, nádak erek – gazellaléptekkel tovasuhantak egy erősen sárguló zöld lámpa alatt, valahol Linz- nagyonnagyonkülsőn. Mi eleve beragadtunk valami másik autó mögé, másrészt nyugodtak voltunk – annyi lóerő volt a lábunk alatt, amennyi talán a teljes 1912-es Opel-modellévbe annak idején bekerült, utolérjük őket. De nem értük. A navi megvadult, mindenképpen el akart téríteni bennünket az útról, amin mentünk.

Az Opel-navi magyar női hangjának van egy ilyen nagyon kretén, affektálós stílusa, például minden kanyarnál azt mondja: „a! Ffff-ordulóóóóónál forduljon be balra...” Idegesítő, na. És ez egyfolytában mondta – a! Ffff-ordulóóóóónál... a! Ffff- ordulóóóóónál... És közben bevitt bennünket áthúzott GPS-táblával védett lakóparkba (Pista szerint disznófarm volt az), búzatáblába, díszkővel kirakott, középkori kutas kisváros-központba, tömve álmélkodó biciklistákkal, komphoz... Na, a kompnál olvadt ki a biztosíték a fejemből. „Hagyjuk az Opel-navit, itt az enyém is, azon is iGO8 fut, menjünk azzal, már megőrülök” - javasoltam. Pista közben legalább olyan ideges volt, sőt, inkább háromszor ingerültebb, mint én, mert az osztrák mobilneten semmit nem tudott még feltölteni egy posztból. Sokadszorra. Újraprogramoztuk a navit, kihátráltunk a történelmi kavicsok közül, viszonylag kevés nyugdíjas biciklistát eltiporva, és... Újra ott találtuk magunkat az áthúzott GPS-es tábla mellett, a lakóparkhoz (disznófarmhoz) vezető, magas kukoricával szegélyezett, nyúlfarknyi út bejáratánál.

Amikor utoljára jártunk itt, Milena épp szemből érkezett a képbe az ő zöld Insigniájával, mint kiderült, annyira elege lett az egészből, hogy kiszállt, befizetett egy kis szeddmagadra az eperföldön, és megtömött egy kis vödröt. És akkor elhúzott épp az ellenkező irányba, mint amerre minket az Opel-navi vitt. Ő járt jól.

Nem akarom ecsetelni, mit kavartunk még ezután, mindenféle egyre távolabbi pontokat bemásolva a naviba a nyomtatott útvonaltervről. Sajnos azoknak a településeknek a java részét nem ismerte a rendszer, ezért improvizáltunk, de az sem segített. Végül csak elővettük a jó kis iGO8-at (miért nem ez van minden autóban?), és a többiek után eredtünk. Hartkirchennél meglett Milena, egy negyvenessel odébb – és alig tizenöt kilométerre a német határtól - a csapat többi része.

Újabb filmezés, újabb fotók, gyönyörű Duna-part, tűző nap, fülledt idő, fogytak a vizek, haladtunk. A fotózás-videózás miatt ismét utolsóként üldözni kezdtük a társaságot. Ezek az öregek ilyen sima úton olyan tempót diktálnak, hogy igencsak tiporni kell az Insignia hosszú pedálját, hogy tizenöt kilométer alatt behozzunk egy ilyen apró lemaradást, ez ismét bebizonyosodott.

Elérkezett a Nagy Pillanat. A német határ. Amit a Puppchen 99 éve nem lépett át, a Torpedo pedig csak tréleren, a vizsgáztatásokra menet, de önerejéből kerek száz éve nem. Ott akartunk lenni, amikor testükkel átszakítják a szalagot. Tudják, a képzeletbelit, a Grenzén. Nem jött össze valami látványosan. Egyrészt nagyon rövid időnk volt előnyt szerezni, másrészt nemigen látni ám ezek között az országok között, hogy húzódik egy ilyen kis határ. Ez is németül ír, az is, mindkettőben EU-s táblák vannak, nagyító kellett volna hozzá. Végül Dános Andristól kértük el a képet, aki nálunk kicsit előrébb járt, és észrevette a kék országhatár-jelzést. Mi alig pár tíz méterrel odébb, egy kis híd túloldalán, szintén egy országhatár-tábla mellett vártunk (az egy hegyre vezető kis utca torkolatában volt), de csak Tomi tudta élesíteni a gépét, hogy legalább a filmhez felvegye a jelenetet.

Passau, Németország. Amikor ezek az autók készültek, még nem is volt ilyen ország. Poroszországnak hívták azt, de mintha Bajorország nem is tartozott volna akkor még az egységhez – majd a történelemben jártasabbak kiegészítik ezt. Háborúk sehol, az ipari forradalom még aktuális duma volt. Elképesztő időtávlatok, minél jobban belegondol az ember a két öreg Opel és a helyszín viszonyába, valamint a mi szerepünkbe ebben a képletben, annál jobban összekavarodik. Súlyos, felemelő pillanatok ezek.

Nem mintha Laci ettől nem nyomta volna úgy a Torpedóban a gázt, mintha valami James Bond- filmben forgatták volna vele éppen az üldözős jelenetet. Pillanatok alatt lezavartuk a maradék pár tíz kilcsit Osterhofenig, ahol ebédeltünk, és ahol egy rendkívül konzervatívan öltözött, ám annál csinosabb újságírónő letámadta az Opelek gazdáit, és rövid riportot készített velük. Ez nevezem...

A hátralevő úton végre elfoglalhattam kedvenc helyemet a Torpedó jobb egyén. Most először lehetett egy szál ingben csücsülni itt, olyan nagy volt a hőség. Vízforralásnak sehol, semmi nyoma, az autó purrog, mint a cica. Lett közben olaj is, de még nincs benne a váltóban, némi karbantartani való is akadt. Ezeknek a motoroknak ugyanis nincs beállított üresjáratuk, indításkor az ember a kormányon levő szektort jól feltekeri, aztán amikor már rotyog a gép, visszavesz belőle. A leállítás úgy történik, hogy koppig visszatolja a kart, ilyenkor a motor egyszerűen lefullad. Nos, ez a kis kar mostanában mindig elfordul, amikor Laci nagyon betekeri a kormányt, ma többször is megesett emiatt, hogy lefulladt a motor. Képzelhetik – ilyenkor ajtó kinyit, utas kiszáll, vezető kiszáll, kocsi elejéhez rohan, hátulról dudálás, motorbőgés, ő megpróbál minél gyorsabban kurblizni, az autósok kipörgő kerekekkel húznak el, visszarohan, leül, szektort állít, utas visszaül, ajtóbecsap, lehet hajtani. Még jó, hogy övet nem kell kötni, még talán meg is lincselnék az embert.

Csodálatosat autóztunk, a világ valahogy a helyére kerül ebben az autóban. Messzebb megyek: ezekben a kisvárosokban ezek az öreg autók sokkal valódibbnak tűnnek, mint a mindenfelé parkoló, autónak nevezett kapszulák. Azok idegenek, lehet, hogy kezdek megőrülni, de még az is megfordult a fejemben, hogy csúnyák. Majd ha elmúlik a drog hatása, újraszerkesztem ezt a poszt...

Plattling és Straubing között egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy valami traktor előz. Hátranézek a bal vállam fölött, és azt látom, hogy Kisapáti Jóskáék vigyorogva tolják a 14,5 lóerőt, és egy laza tízes különbséggel letoltak bennünket. Vagy tizenöt kilométert kellett várni, hogy újra legyen megfelelő hosszúságú egyenes, de Laci, jól beosztva a 16 lóerő motorikus fölényét, kihasználva a Puppchen hatalmas szélárnyékát, ráment Kisapátiékra, és megsemmisítően lenyomta őket. Tiszta Formula-1, annyira, hogy amikor már elkapott bennünket az eső (nem vészes, a szélvédő a nagy részét felfogja, ha haladsz), a mai szállás, Donaustauf felé vezető, derékszögű kanyarban óriásit bródszájdoltunk a slick virsliken, kis híján elütve az éppen a forgalomirányító szerepében tetszelgő Dános Andrist.

Nem tudok ehhez többet hozzátenni, az autók még mindig szuperek, új hiba nem lett, ketyegnek, mint két IWC Schaffhausen. Kétszáztíz kilométer letudva, Bajorországban vagyunk. Kvázi itthon. Azok a kemény emelkedők, amiket mára hittem, csak holnap jönnek (elnéztem a térképet, én is hibázhatok, kicsit sok volt a sör), drukkoljanak. De, ha minden igaz, az este már Ochsenfurtban ér bennünket, ami a régi Poroszország területén van, alig 150 kilométerre Rüsselsheimtől. Túl vagyunk az út felén, a hangulat szuper, az autók még inkább. Ezért én most inkább lemegyek, és iszom egy sört. Szurk-szurk. Tudják, menni kell, Rüsselsheim vár.

Pista-update: Na bumm, ebben a pillanatban leszakadt az ég, szó szerint ömlik a víz mindenhol. Ha ez így marad, akkor holnap kalandos utunk lesz Rüsselsheimig Würzburgig.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr833006838

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megint jó a malac! :-) 2011.06.23. 11:20:35

         Tegnap hazajött mindkét autó. Az öreg kiváló, az új bizonytalan.Nem kicsit, nagyon!A VW is a fenének gyárt olyan autót, amivel aztán csak baj van és a szervizben is egyfolytában hümmögnek.A Touareg ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

etteremerd 2011.06.22. 20:10:50

Szép lábujjacsák. :p

Hurri Kán 2011.06.22. 20:14:03

Minek mindenféle francos navigászió? Van kérem térkép :)
És hiába, Opel sose kop el :)

Bambano 2011.06.22. 20:32:44

volt pár mondat, ahol vonyítva felröhögtem...:)

8.6-ból ilyen tempónál az enyém is megvolna, kicsit sok egy dízeltől, nem?

leitomi 2011.06.22. 20:35:00

Linzben eltévedni, hát ehhez tényleg autós ujságírónek kell lenni. Két dolgot kellene megjegyezni, az út számát és az út célját oszt figyelni a táblákat....
A modern kor embere csak bízzon a technikában mi maradunk a hagyománynál amit térképnek hívnak és az autópályák kivételével, de Ti arra úgysem mentek, legalább ötven éve változatlanok az utak. (Ausztriában és Németországban 1962 ben változtattak utoljára útszámozást)

Az úthoz pedig sok sok gratula.

Bambano 2011.06.22. 20:37:07

miért nem esztek rendesen, olyan kis nyiszlett adagnak tűnik:)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.22. 20:37:46

@gyvy: te a papír és szervesanyag alapú navigációra gondolsz?

Cymantrene 2011.06.22. 20:43:35

Az a "szektor" az nem az előgyújtás állítás? Hétvégén, ha lesz erőm, végre beszkennelem Hevesi Gyulától az Automobil és kezelését (1917, a Királyi Magyar Automobil Club támogatásával), na abban vannak ilyenek, hogy első sebességben nem is adunk gázt, csak "a gyujtás emelőjét kissé előre toljuk, mire a beállott korázások következtében nagyobb fordulatszámmal fog járni a motor".

takumi 2011.06.22. 20:49:15

@Cymantrene: Az a kézi gáz :) Nagyon jól ismerem Lacit és kocsiját minden évbe találkozunk többször is találkozokon. :)

esef 2011.06.22. 21:05:23

Csikós úr!
a Poroszország helyett inkább Német Császárság lesz az. 1871-től 1918-ig az volt az államforma. Poroszország kicsit odébb van (volt), de vitathatatlanul ők hozták létre az egységes német államot :)

Hang Loose 2011.06.22. 21:09:35

Bezony, ritkán látni ilyen szép lábujjakat.

RRSS2 2011.06.22. 21:10:10

Hát ezt marhajó volt olvasni, még jobb lehetett megélni, gratula emberek, csak ismétlem magam, ez jó mulatság férfi munka volt :D

ertestel 2011.06.22. 21:19:48

Azért ilyen a lába mert szőlőtaposáshoz készül:)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.22. 21:26:20

"Kétszer kétezer kilométerről nem volt szó, csak egyről."

Simán hazajönnének épp úgy ahogy kimennek.

misinator 2011.06.22. 21:28:36

Úgy látszik, én is már csak ilyen kései követő vagyok:

modoros.blog.hu/2010/10/18/a_kesei_koveto

De ennyire belebuzulni a mai kor vívmányaiba lassan beteges:
Olyanok vagytok ezzel a GPS-szel, mint a vadász a medvével: Szopni jártok ide...

Hétvégén találkoztunk egy páran Albea-tulajdonosok Ráckevén:
Csak az az egy ember tévedt el, aki GPS-szel navigált; mi kerestük meg őt...
S ő volt az aki navival pár éve Alsózsolcán keresett csökönyösen Felső helyett...

Nem vagyok én ortodox, pazar dolog ez a navi mentősöknek, kamionosoknak, afganisztáni misszión levő amerikai bombavetőknek :-)))

De ne legyetek már ennyire stílustalanok ezekkel a gyönyörűségekkel; Nem lehetett volna - jó, nem venni - megtervezni útvonaltervezőn, kinyomtatni térképként, s 50-es sebességnél navigálni belőle?

Komolyan mondom megérdemlitek, hogy eltévedjetek.

Amúgy a túráért maxi respect és egészséges sárga irigység :-)

dr.oid · http://projectkronos.blog.hu 2011.06.22. 21:29:25

Tisztelt Nágyérdemű Közösség! Guten Abend Liebe Zuschauer! vitéz Melegmányi Schwantz Aurél nótát énekel:

Hejde bubik a fehérnép a rézcsillogásra,
egy szép automobiltól remeg a lába,
csillogó szemekkel jő vacsorára,
hogyha az ember jól megkocsikázza.

Patinás gépedet hölgyek csodálják,
vágytól kipirulva mind nyalja a száját,
s lehetsz te akár a Notre Dame őre,
nem számít semmit mert megszépülsz tőle.

Hát ha még van ehhez egy snájdig arczod,
bizony barátom nem vallasz kudarcot,
sajnos a fehérnép mind elég dőre,
csillogó tárgyaktúl lesz libabőre.

Jómód és biztonság mindenik célja,
legyen bár úrinő vagy akár céda,
tehetős férj mellett boldog az élet,
mert a nő megveti bíz a szegényet.

Van abban igazság amit itt mondok,
hiába legyintnek: -Beszélsz bolondot!
Ki mindezt elhiszi az nagyot téved,
mert nem olyan egyszerű a női lélek...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.22. 21:33:07

Dömsödi még nem jelentkezett be? :)

Bambano 2011.06.22. 21:37:02

@biturbo s: a két opel bírná, Csík meg Ommm nem bírná idegekkel:)

Bambano 2011.06.22. 21:41:16

@misinator: csak csendben jegyezném meg, hogy Felsőzsolca déli vége összeépült Alsózsolcával:)

Vegyéllevegőt! 2011.06.22. 21:45:06

Én kérem szépen az Orsi lábacskáiért vagyok oda mostantól! Kérek minden nap egy képet róla!

misinator 2011.06.22. 21:46:08

@Bambano: De a Kossuth utca nem...

Bambano 2011.06.22. 21:52:49

@misinator: nagyanyám lakott a Kossuth utcában...

misinator 2011.06.22. 22:02:14

Hm. Kicsi a világ.

Üzenetben megírhatod, hátha ismertem.

Nna, Kanyarodjunk vissza az Opel-túrára, mielőtt a nyájas olvasók Zsolcát kezdenék böngészni a túra útvonal helyett :-)))

Lious Hott 2011.06.22. 22:04:25

Én meg olyan "alufelnit" keresek az Astrára ,mint ami a Torpedon van!:)
szurk-szurk!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.22. 22:06:17

Csatlakozom. Mi lenne, ha vennétek 10 euróért egy térképet? Még stílusos is lenne.

gnme 2011.06.22. 22:07:07

a Skynet hamarosan életre kelti a szunnyadó beépített navit (ver 3.15), majd a kocsi bemondja: kájne grencen gezect her Csikós

Vályi uram turbó bószt kilövéssel tetőn keresztül, Csikós uram oldalra ajtóstul

..... a 3.14-csába

:-)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.06.22. 22:17:12

Kicsit sok a navi nyavalygásból. Korhűbb lenne az utazás papírtérképpel. OK, nem feltétlenül 1911-essel :)

meakzs 2011.06.22. 23:21:51

És ezek a lábujjak nem kerültek 30 millióba mint annak idején az Orbán Viktor rendőr lábujjai a szlovák reklámban.

Uzi 2011.06.22. 23:22:58

Holnap esőnapra készüljetek

Suttora 2011.06.23. 00:37:14

Az eső nagy szívás lehet...

ommm 2011.06.23. 01:02:13

@leitomi: Ahamm, azzal nincs is baj, de amikor ösze kell vakarni az lőtted rossz irányba forduló százéves autót, ami se lát, se hall, ráadásul csúcsforgalomban, na az nem olyan könnyű, még térképpel sem.

ommm 2011.06.23. 01:05:16

@malenykij polgar: Azt is hatan hatféleképpen olvasnánk. És ne feledd, mi nem poroszkálunk előttük egész nap ötvennel. Közben fotózni is kell, forgatni és néhol netet vadászni.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.23. 07:06:23

Nem túl korhű, de egyszerű megoldás:
Opelenként
- akksi,
- akkutöltő,
- szivargyújtó aljzat (valami bontóból beszerezve), megfelelő hosszú vezetékkel.

Napi etap végén, a szálláson töltőre kapcsolva az akkukat, az etapokra van áram a GPS-hez az Opelekben. Mondjuk elég anakronisztikus látvány, a rézkeretes kirakatüvegekre felcuppantott GPS-ek, de fotózáskor éppen egy mozdulattal le is lehet venni. Két-két 44 AH-s elegendő lenne.

Panem et Circenses 2011.06.23. 08:09:40

Pont olyan örömmel olvasom a sorozat cikkeit, mint a tavalyi Domsjö expressről szóló beszámolókat. nagyon szórakoztató, főleg hogy az "oldsmobilok" ilyen jól tartják magukat. Hajrá.
Ami a navigálást illeti, lehet, hogy stílusosabb lett volna odafelé térképpel, vagy a 100 évvel ezelőtti módszerrel: kérdezősködés (!) haladni?

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2011.06.23. 09:30:06

Térképpel is klasszul el lehet tévedni, nem vitás. Csak ha térképpel eltévedsz, akkor gyönyörködsz a tájban, és nézegeted az útjelző táblákat.

GPS-szel? Izzadsz, idegeskedsz, üvöltözöl egy géppel. Ha mindkettő fos, akkor inkább a térkép nem?

Én otthon megnézem Google Maps-en hová kell mennem, azt megyek. Ha eltévedtem, akkor megnézem hol vagyok, kütyü vissza a kesztűtartóba, és nosza. Menet közben minek stresszeljem magam azzal, hogy a GPS szerint 8 sávos autópálya murvás szervízútja vezet Olaszországba, nem a nagy zöld Tarvisio nyíl :D

Amadeo 2011.06.23. 10:11:57

@dr.oid: Köszönjük szépen, ismét jó volt, holnap is kérünk:)

maczko 2011.06.23. 10:43:26

Itt egy korabeli térkép. Csikós úr :-)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/2/2a/20090424211747!Europe_1911.jpg

coord 2011.06.23. 11:12:37

Irigység ezerrel és szurkolás. Vegyetek egy esőkabátot valami barkácsáruházban!

A csillivilli modern dízel 8,6-os átlagja valóban nem kevés. Azt nem értem, hogy megy az ilyen-olyan fejlesztés, de egy 15 éves turbódízel simán hozza az 5 liter körüli értéket, a maiak viszont csak erőlködve, vagy úgy sem. Persze kibocsátási értékekben rosszabb, de akkor is kevesebb üzemanyagot éget el.

Na de!
További szerencsés utat!

Suttora 2011.06.23. 12:04:27

@coord: "egy 15 éves turbódízel simán hozza az 5 liter körüli értéket"

Csak nem egy 2 tonnára telepakolt, összkerekes, automata kombi.

coord 2011.06.23. 12:19:29

@Suttora: Ez. Viszont ugyanilyen körülmények között az sem biztos, hogy többet enne!

Suttora 2011.06.23. 13:00:14

@coord: Lehet hogy nem, de nem is lenne ilyen erős :-)

coord 2011.06.23. 13:18:57

@Suttora: Az biztos. Meg nem is menne kétszázzal :-)

Suttora 2011.06.23. 13:21:13

@coord: Na akkor azért csak van értelme az ilyen-olyan fejlesztéseknek ;)

coord 2011.06.23. 14:20:46

@Suttora: Na jó nem bánom, hadd fejlesztgessenek :-)

Hurri Kán 2011.06.23. 16:57:02

@SomyTomy:
Arra hát :) Nekem eddig bevált...