Megyen a hegyen a turista

  2011. június 21. - ommm Címkék: tura torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

A reggeli kis közjáték után a lelkes és kitartó kompánia sikeresen több részre szakadt. Először elindultak a feltüzelt veteránok, Laci és Jóska hamar elpöfögtek a határ irányába. Senki nem aggódott, hiszen tudtuk, úgyis utolérjük őket.

Aztán pár percre rá a két tréler is utánuk eredt, az opelesek addig a hotel személyzetével mély egyetértésben harcoltak a fénymásolóval, úgy gondolták, jobb, ha nálunk is van kinyomtatott útvonalterv, bár eddig semmi szükség nem volt rá, az iGo profin elvitt mindenhová, úgy, ahogyan kell.

Szeretik őket, bárhová is mennek

Én közben szembesültem azzal, hogy a hotelhall routere egyszerűen nem működik, így az ebédlőhelyiségben vadásztam az éteri netet, hogy kirakjam legalább azt az egy képet a jól sikerült reggeli szeánszról.

A két vénség közben ment. Mit ment: száguldott a messzeségben és mire végül utoljára – mintegy fél órával utánuk – elrajtoltunk Tomival, az operatőrrel, már sehol nem voltak.

Jóska is megszomjazott már estére

De ugyanúgy köddé váltak a többiek számára is, Csikóst hiába hívtam, a nagy zajban nem hallotta a telefont, a rázkódásban nem érezte, hogy vibrál a nadrágzsebe. Így négy különálló csapat: a veteránok, a tréleresek, az Opel-staff és mi bolyongtunk a nyugodalmas, kisfalvas osztrák tájban.

Szerencsére volt egy fix pont, a 16-18-as utak mentén, ahonnan csak egy irányban mehettünk, így Barndorf városában sikeresen összefutottunk a kísérőkkel, de Csikósék nem voltak sehol...

Pislákol még bennük az élet

Most vagy az van, hogy valahol mögöttünk bolyongnak, vagy nagyon elöl vannak már. Utóbbit sehogyan sem tudtuk elképzelni, pedig de. A magyarázat olyan egyszerű, hogy először eszünkbe sem jutott, van ilyen. A két öreg autó ugyanis fixen ötvennel megy mindenhol, így egy fél órás hátrányt akkor sem tudunk behozni a kis falvakkal szabdalt útvonalon, ha megfeszülünk. Gyorshajtani nem érdemes, mert az osztrák rendőr cerkája csak egyszer sül el, de akkor mi vagyunk a rosszabbik végén, ebben biztosak lehetünk.

A szükség nagy úr. Így vártak minket Csikósék

Így Csikósék voltak kénytelenek megvárni minket, többieket. Így már szépen, konvojban tudtunk nekivágni az eddigi legnehezebb szakasznak, ami Kilb városába vezetett, ahol megpihentünk. Az emelkedők és kanyargós kis utak még modernautós szemmel is tisztességesek voltak, így 12-14 km/órás sebességgel poroszkáltunk felfelé, de a két öreg, mint aki megveszett, keresztül-kasul előzte egymást.

Nem hittük el, hogy ezek a motorizált szekerek, melyekben még eredeti, gyári kerékcsapágyak (a legfiatalabb is 99 éves) és kormányösszekötők, laprugók vannak, ezt bírják majd gond nélkül. Ráadásul a műszerezettségük az abszolút nullához közelít. A sokat látott sofőrök szerint nincs ezzel gond, mert egyrészt majd látszik a gőz, ha felforrt a víz, a másik végén viszont a füst, ha már meghígult az olaj és elkezd fogyni. Kérem, korabeli diagnosztika.

Ezeknek mindig jó a kedvük, a fene egye meg

Csikóst közben kirángattuk a Torpedóból, jelenleg is ő vezet, én a hátsó ülés kávébarna bőrén rothasztom magamon az inget (nem, a klíma ezen nem segít, csak az ülésszellőztetés, de az nincs), előttünk a Puppchen gurul lefelé a hegyről éppen 67-tel, közben folyamatosan durrog, eszméletlen aranyos szerkezet.

Kilbben olajat, benzint és hűtővizet igényeltek, emellett akadt már egy hiba is: a Puppchen kormányanyája lerázta magát és Kisapáti Jóska (az idősebb, szakállas úriember) ölében landolt, de ezt még menet közben orvosolták. Néha – egy-egy hosszabb etapot követő megállás után – nem hajlandók, csak tolással indulni, de annyira könnyű mindkét szerkezet (egy kézzel simán elhúzza őket egy felnőtt), hogy ez abszolút nem okoz gondot senkinek.

Szerencsére az etapok hossza optimálisan lett megszabva, így képesek vagyunk rendre tartani a tempót és az ütemtervet, estére még közel száz kilométert kell megtennünk Katsdorfig, ahonnan ismét jelentkezünk majd.

Mobil internetünk sajnos itt, a hegyek között erősen kihívásokkal küzd (jelenleg csak EDGE akad, 3G nem), így az e posztba szánt videót 234 perc alatt töltöttük föl. Pedig nem hosszú, nézzék csak meg!

Most szólt hátra a Csikós, hogy képzeljem el, az előttünk haladó 99 éves autó difijét pár nappal a túra előtt bontották csak meg, azt is csak a biztonság kedvéért. Hát így van ez, a többi történést Csikósra bízom, maradjon valami neki is.

Ja, az osztrák sofőrök sem jobbak ám a magyaroknál, csak az ebédszünet röpke órácskája alatt ketten is lezúztak egy-egy útszéli szemeteskukát a kisteherautójukkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr193003047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RRSS2 2011.06.21. 16:46:17

Királyság, csak így tovább :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.21. 16:50:01

Nagyon jó :) Az meg, hogy a veterán vártam meg a többieket, priceless :D

sealard 2011.06.21. 16:50:39

Pálinkát ne hűts, holnap este Blutwurz lesz a menütök :D

Tigrincs82 2011.06.21. 16:51:34

mééér kell már megint az indafost erőltetni???? Úgy örűltem tegnap a youtube videóknak... Hihetelen ez a két autó. A mai Rolls Royce-ok sem fognak eddig élni, nemhogy még a többi autó...

RRSS2 2011.06.21. 16:54:51

A 8as képen mi történt az Opel emblémával?

herpeszes ödönke 2011.06.21. 17:01:59

Hát igen! OPEL sose kopel! :)

Lious Hott 2011.06.21. 17:14:45

Hajrá,csak így tovább!Szép autók,jó társaság,kellemes idő ,mi kellhet még?
Csak a rendszámot sajnálom a Torpedón,hogy nem magyar.Úgy még szebb lenne,de hát biztos meg van az oka...

RRSS2 2011.06.21. 17:22:17

Azon gondolkodtam, végül is semmi okunk panaszra a blog frissítését illetően. Gondoljunk csak bele mi volt 1911-ben :) Galamb posta meg távíró? Ommm felad egy képeslapot amit jövő héten meg is kapnánk :)Csak ugye ez a mai pörgős információéhes világunk... OFF vége

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.21. 17:24:02

BSE rendszám csak és kizárólag VW bogáron láttam.
Hogy került rá egy landrongyra? :)

ommm 2011.06.21. 17:26:09

@RRSS2: Folyamatosan tűzforró a hűtő és elengedett a ragasztó (két helyen van ilyen gyurmalinféle izével felragasztva), de reggel fixálták azt is.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.21. 17:27:01

A torpedónak hogy néz ki a forgalmija?

Hurri Kán 2011.06.21. 17:28:23

Ejj, nem lesz ez így jó, unalomba fullad a túra... Van ezekben vezérműlánc? Vagy egy kamion a környéken? :DDD

További jó utat!

ommm 2011.06.21. 17:32:43

@AUTÓNEPPER: Fingom sincs, leginkább németnek :)

RRSS2 2011.06.21. 17:33:51

@ommm: Ez legyen a legnagyobb műszaki problémátok azt kívánom :)

eko 2011.06.21. 17:47:33

Mennyit eszik egy ilyen torpedó?

ommm 2011.06.21. 17:48:12

@eko: 12-14 litert. A hatótáv kb. 250 kilométer.

Hurri Kán 2011.06.21. 17:49:59

@ommm:
Pista, ezeknek a motorja milyen? Mármint felépítésre. Vezérlés, hűtés, erőátvitel, ilyesmik?

eko 2011.06.21. 17:51:11

@ommm: Az sok. Akkor nem veszek! :-DD

Bambano 2011.06.21. 17:55:00

csajokról is fotót plíz!
toljátok neki, hagy menjen:)

Lowtyo 2011.06.21. 18:14:15

tetszik ez a torpedó.
dízel kombi nincs belőle?

ommm 2011.06.21. 18:14:16

@gyvy: Csiknak volt több írása is ezekkel kapcsolatban mostanság. Túrd ki lécci, mert épp hegesztem a következő poszt.

nov2016 2011.06.21. 18:27:38

"így az e posztba szánt videót 234 perc alatt töltöttük föl."

Az indavideón nem tart sokkal kevesebb ideig a megnézése sem...

ommm 2011.06.21. 18:37:47

@nov2016: Jelzem, hogy a 236 percet a Youtube adta meg ennyinek.

Kész a következő poszt, ahogy a fiúk odabent úrrá lesznek a képszerver fölött, ki is megy azonnal. Köszönöm.

RRSS2 2011.06.21. 18:40:05

Mi köszönjük, várjuk!

Bambano 2011.06.21. 18:42:26

@ommm: egy kis elsőzés?:PPP

válasszmásikat 2011.06.21. 19:19:33

Elég szép sebességgel csapattok.

Ivanits · www.insigniaclub.hu 2011.06.21. 19:23:24

Hajrá hajrá csak így tovább!

Bambano 2011.06.21. 19:25:44

van már másik poszt, csak a képek nem értek még oda...

magyar_ellenállás 2011.06.21. 19:33:39

Mennyivel szívesebben olvasom ezt a sorozatot, mint a domsjös hülyeséget...
A hölgyekről én is kérek egy közelit, mert úgy látom, kellemes arcú egyedek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.06.21. 20:02:45

Ez a túra egy fantasztikus dolog.
2 db 100 éves autó. Hihetetlen.

Nagyon remélem, hogy minden probléma nélkül sikerülni fog. Szurkolok!

Tomchy 2011.06.21. 20:50:57

Csík arca azért már mintha barnult volna kissé!

gerlaip 2011.06.21. 20:51:33

De durva lehet, ahogy a Puppchen 67-tel durrogva gurul lefelé a lejtőn. Ez az igazi autózás!!! Megszépíti a hetet ez a túra, még ha csak olvassa is az ember.
Nagy kalappal, hogy ne legyen semmilyen probléma!

Lious Hott 2011.06.21. 21:22:26

@magyar_ellenállás: Azért a Domsjö tour is jó volt!

Ami8 2011.06.21. 22:40:01

Nem hiába.A két Opel sofőr nem ma kezdte.

adam the first 2011.06.22. 00:21:43

Srácok, Ti vagytok a legkeményebbek, álomautók, csúcs meló :) hajrá, hajrá! :) folyamatosan az jár a fejemben, hogy 5 perc csere, és kuss a Mikulás felé évekig :)
süti beállítások módosítása