Maybach-Martin, a jövő szuperluxusa?

  2011. június 15. - ommm Címkék: aston martin maybach

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Pár napja felröppent a hír, mellyel mi is foglalkoztunk, hogy hajszálon függ a néhai, nagynevű luxusmárka létezése.

A Wilhelm Maybach által 1909-ben alapított motorgyártó céget 1997-ben támasztotta fel a Mercedes-Benz, mint saját luxusmárkáját. Ez az évtized kettes számú ballépése volt a Daimler AG részéről, hiszen azon túl, hogy az iszonyatosan veszteséges Chrysler (a rekordévben 637 millió dolláros veszteségét volt kénytelen benyelni a Daimler) mázsás koncként lógott a nyakán, még kerek egymilliárd dollárt is beletolt a Maybachba.

Sokan mind a mai napig foggal-körömmel védik, a valóság azonban az, hogy kínai kezdő formatervezőket megszégyenítő külsejével inkább riasztóan hatott a potenciális vásárlókra. Így – amíg a BMW Phantom-kaszája alatt hullottak a pénzes fejek, a VW pedig a Phaeton-alapú Continentallal lepte el a piacot – a Mercedes erősen a háttérbe szorult. Hiszen mit ér a belbecs valamirevaló köntös nélkül?

maybach-sedan

Dieter Zetsche, a Daimler AG ügyvezető igazgatója szerint: „Nem volt ügyes dolog befektetni egy ilyen kisszériás autómárkába.”

Tavaly 157 autót gyártottak le, 63-at adtak el az Egyesült Állmokban, ez messze elmarad az 1500/500-as számtól, amely mellett akár nyereséget is hozhatott volna.

Jelenleg – Zetsche elmondása szerint – két út áll előttük: vagy simán megölik a márkát, vagy keresnek egy stratégiai partnert a következő generációhoz. Természetesen nem hisszük, hogy eltűnne a Maybach, Zetsche is inkább hajlik a pozitív végkifejlethez.

Egy ilyen kooperációra viszont jelenleg egyedül a David Richards (Prodrive) nevével fémjelzett, valójában kuvaiti befektetőcsoport (és részben még a Ford) által másodvirágzását élő Aston-Martin alkalmas (és mutatkozik hajlandónak).

A kooperációra nagy az esély, hiszen az Aston könnyedén juthatna modern V8-as motorokhoz, vásárolhatna V12-eseket és megkaphatná a remek, hétsebességes automatát. Az még egyelőre titok, hogy mindezért mit ad majd a Daimlernek, de nem lesz kevés, ebben biztosak lehetünk. És valószínűleg veszik majd, mint a cukrot.

Így, 66 évvel a második világháború után bizony megtörténhet az, hogy a brit repülőgépipar egyik nagy beszállítója hasznot húz a német hadiipar legkomolyabb motorgyártójából és viszont.

Rettenetesen kíváncsiak vagyunk, mi sül ki belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr532985697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoozo 2011.06.15. 16:34:20

holnap is lesz Maybach-os hír nagyjából arról amiről a pár nappal ezelőtti, és ezen hír szólt? eddig a jaguár volt a nyerő, most az aston. Van még patináns angol márka? jah, hogy holnap rolls lesz... :)

Globetrotter2014 2011.06.15. 16:35:24

Szerintem a őoszt(megint) elmegy a lényeg mellett. Vicces attól az embertől ilyen kritikus megjegyzést olvasni aki a legnagyobbat ártotta a márkának. A Chrysler a fúzió idején egy abszolút vrsneyképes cég csoport volt, majd egy belső puccsal megtették a nagybajusztút főnöknek aki aztán módszeresen ahza is vágta a csoportot. Majd a Merci megbíuhtaósági botrányára felülve a nagybajuszú megpucsolta a erci vezetését is. Pár év és elabxott modellfejlesztések után eldobta magától a Benz a Chryslert, de a legnagyobb rákfene még ott ül a kormányrúdnál... Jó lenne ha őt tennék el, amíg nem késő...

jujdejo 2011.06.15. 17:00:12

@ZF2: ebböl te értesz valamit???

Globetrotter2014 2011.06.15. 17:15:19

Jó akkor érthetően: Zetsche először a Chrysler vezetője lett (egy sajátos puccsal), ami vezetése alatt ebek 30adjára jutott. Majd hálából megtették a Daimler Chyrsler vezetőjének, azóta a Mercik is ugyanúgy satnyulnak. Jelenleg alig van olyan modelljük ami instabnt get kategória, plána ame3lyiket az übererős prémiumligában a éegjobbnak (sőt legalább nem az utolsó 3 ban lévőnek) mernék nevezni.

jpmorgan 2011.06.15. 17:22:34

Ha jobban megnézitek a Maybachot, a mostani S-osztály vonalait lehet felfedezni benne.

gig-big 2011.06.15. 17:48:36

@jujdejo: egyetértek, ZF2 döntsön: iszik vagy gépel

Brevis 2011.06.15. 18:06:55

@jpmorgan: Mostani S? Inkább az eggyel ezelőtti,ugyanis azt vették alapul mikor tervezték. Ahhoz, meg szerintem méltatlan a márka néhai nimbuszát nézve, továbbá ezt igazolják az eladások is. Nem bánnám ha ez a modell eltűnne mihamarabb.

gumifust 2011.06.15. 18:07:42

Szerintem szemből nézve kifejezetten csúnya . Oldalról ok .

Brúno 2011.06.15. 18:17:25

@jpmorgan: igen, a W221 külső Maybachos, a Maybach belseje meg nyomokban S-t tartalmaz...:)
Volt szerencsém egyszer (Merci szervizben dolgozom) egy Maybach 57-hez, hát nem piskóta az sem, pedig ez az alap... Élőben észveszejtő az autó, formára, meg presztizsre viszont nem ad akkorát, mint egy RR. Műszakilag azért a Maybachtól sokat tanulhat bármelyik más típus, pedig amióta kiadták, gyakorlatilag nem fejlesztettek rajta...

Brúno 2011.06.15. 18:22:49

...W220-as belsőt tartalmaz.@Brevis: külsőre többet kellett volna adni az autóra valóban, látszik, hogy sokat akartak spórolni, a külsőn, mondván, úgy is a kényelem a belső a lényeg... Amúgy élőben azért nem csúnya az autó, de a beltere még a legkissebbnek is csodás (élőben)

toncsi64 2011.06.15. 18:36:14

Szerintem a Maybach ott halt meg, hogy külső szemlélőnek nem mond semmit, max egy különleges S osztályt. Aki ennyi pénzt kiad egy autóért (legalábbis a nagy hányaduk) elvárja, hogy madártávlatból is tudja mindenki miben ül és az mennyit ér.
Amikor pedig végre sikerült ezt magvalósítani (Exelero), az meg nem került gyártásba, pedig lehet "felhúzta" volna az alapmodell eladásait is.
Az biztos, hogy kár lenne egy ilyen patinás nevet elsüllyeszteni...

soproni1 2011.06.15. 21:00:09

Oda kell adni a Geely Automotive-nak !

Merida001 2011.06.15. 21:27:36

@Brevis:

Ott a pont!:) Így van!:)

Jerky_Master 2011.06.15. 21:28:19

Mire mennek ezekkel 25 év múlva, amikor elfogy a kőolaj? Csak nehogy akkor is a szupergazdagok szívják a vérünket.

kangep 2011.06.15. 22:42:21

francba@Jerky_Master: üzemanyagot nejlonzacskóból is elő lehet állítani, jelenleg is. egy kaliforniai cég co2-ből tud benyát csinálni. a technológia ugyan még gyerekcipőben jár, de 25 év alatt gondolom megoldják. vagy ha ezek nem működnek, lesz más. szóval nyugodj meg, minden oké

ettől még a maybach persze eltűnhet a francba végre. :D

kangep 2011.06.15. 22:44:35

a legelső 'francba' törlendő :D

gabors 2011.06.15. 22:58:18

Na pont egy ilyet lattam tegnap reggel New York-ban 59St&2ndAve

Mivel soha nem hallottam meg ilyen markarol elegge csodalkoztam mi a rak ez a maybach ... A pirosban nezegettem a hatuljat huledezve. Pont jokor jott ez a cikk nem kell googol !!!

gabors 2011.06.16. 03:06:14

Semmi komolynak nem nez ki kivulrol de a belseje eleg "plush" volt ... most hogy olvastam 63 bol az USA-ban egybe beleakadni nem is rossz...

Imperial 1969 2011.06.16. 05:50:32

A Bentley a Bugatti vagy a Rolls-Royce meg nagy vonalakban sem hasonlit az anyaceg valamelyik modeljere. Talan itt kellene keresni a sikertelenseg okat. A Volkswagen es a BMW egy magasabb osztalyban tartotta az emlitett markakat. Ezzel kizarta a hazon beluli konkurenciat es megorizte a burzsoazia diszkret bajat !

gigabursch 2011.06.16. 07:26:13

A JDCS blogba szinte az összes Maybach belefér gyári állapotában

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.16. 09:06:36

Azok a hűtőrácsok, egyszerűen iszonyatosak. Homasita-dizájn.

Ha már ennyire megcélozták a piac csúcsát, nem lehetett volna egy Pininfarinával, Paul Bracq-al, vagy másokkal terveztetni? Talán még most kéne nagyon hozzányúlni a formához. A belsőtér meg a technika valószínűleg rendben van.

Plumper_ 2011.06.16. 13:52:05

vegyél tankot, az erősebb és nagyobb.

Darázs Csaba 2011.06.16. 15:20:12

Tegyünk már tisztába egy dolgot:

"az iszonyatosan veszteséges Chrysler (a rekordévben 637 millió dolláros veszteségét volt kénytelen benyelni a Daimler) mázsás koncként lógott a nyakán"

A Daimler nem azért vette meg a Chryslert, mert az veszteséges volt. Amikor megvette, éppen 5,5 milliárd dollár NYERESÉGET termelt évente, a Grand Cherokee, a Cherokee, a Dodge Ram hihetetlenül nagy nyereséget termelt. A Chrysler nem nagyon költött a fejlesztésre, ezért 33 mrd USD készpénz vagyonon ült.

A cél ennek a kp-nek a kipumpálása volt, a mód pedig a Chrysler modellek Daimler ktggel való kifejlesztése, ez volt a pénz szivattyú lényege. Először jött a Pacifica, atom bukás az USÁban (is), de már meg is született a R-osztály alapja a Chrysler pénzén. Ezt követte a hihetetlenül sikeres 300, melyhez a Chrysler meg kellett "vegye" a kifutó E-osztály műszaki alapjait, beszállitóit, szerszámait milliárdokért. A Daimler étvágya megnőtt, a Sebring utódjának kifejlesztését a szintén Daimler érdekeltség Mitsubishi-ra bizta, a Daimler csak management fee-t szedett.... A lebutitott Grand Cherokee következett, ehhez az eredeti M-osztályt lehetett eladni, hiszen az annyira jó terepjáró, (nem az). A most bejelentett M-osztályos Mercedes fejlesztési kötségeit, műszaki alapjait még ki kellett paszirozni a Chrysler romokból, ennyi maradt Darius kincséből.

A Daimler kiszállásakor a Chrysler kp-je eltűnt, az LH modelleket követő járművek még Amerikában is megbuktak, gyakorlatilag csak a bérautó társaságok vették őket, a listár feléért. A cég veszteségessé vált, a Daimlernek viszont érdekes módon meg sem kottyant, hogy a 30 milliárd dollárért vett céget 600 millióért adta el a Cerberusnak (hullagyalázó pénzügyi befektető társaság).

Most a FIAT csupán azzal, hogy a Chrysler fullra butitott belsőit kidekorálta, visszahozta a sirból a Chryslert, idén már termeltek 500 millió dollár nyereséget. Ennyit arról, hogy a Daimler eredeti céljai mik voltak.

Globetrotter2014 2011.06.16. 15:48:45

Csaba nagyjábl leírta részletesen amit én virágnyelven. A gáz az hogy Zetsche uyganazt műveli a Mercedesnél, bumfordi rémes formatervek, furcsa piaci koncepciók, és csak bámulok hogy mi mindent kibír a Mercedes név, hogy még nem dőlt be a márka.

Globetrotter2014 2011.06.16. 16:08:11

@Darázs Csaba: egy apróság. A Daimler nem vette meg a chryslert, hanem egyesültek, majd a házasság után a Daimler Benz csapat kitúrta a Chrysler korábbi vezetését, amely egy (legalábbis a detroiti hármashoz képest) elég versenyképes modellsorozatot hozott össze (Cirrus, Intrepid, LHS), olyan egzotikumokkal mint a Viper vagy a Micu 3000 alapú Stealth. A Chrysler részvényesei évwekig perelték a DC-t a részvényesek félrevezetéséért...

Gazdag földmíves polgár gyermeke, part II 2011.06.17. 01:43:40

Azért jók ezek a mostani Mercedes-ek. Nem is szorulnak rá, hogy védeni kelljen őket. Volt anno egy jó nagy balhé még az e w210 szériánál, amikor gyakorlatilag rengeteg beszállítót lecserélték, és fel is merült a kérdés, hogy lehet hogy ennyi besszállítói anyagprobléma akadt. Ennyi véletlen nem lehetett még abban az időben sem. A maybach az kb. pont az akkori szériák gyártmánya és akkori formatervek maradványa ma 2011-ben.
Annyiban legyenek korrektek azok az urak, akik a formát fikázzák, hogy megnézik mikori modellről van szó.

SomeSeed 2011.06.17. 07:11:39

Nekem semmi bajom a formájával.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.06.21. 09:35:16

@Darázs Csaba:

jobb lett a ram series miota daimler, ez tuti. ezen kar vitatkozni. elotte ugyanolyan "amerikais" volt mint a ford/gmc, amikor kijott a nagy elsolampas 1500/2500/3500 azota fenyevekkel jobb truck mint a tobbi. ( a toyota tundra mas univerzum, most csak az usa truckokrol beszelek )

szoval a minosegnek jott tett hogy beleszolt a gyartasba a daimler, de ezzel mindenki egyetert.
süti beállítások módosítása