Pörkölődjünk vagy fulladozzunk?

  2011. május 09. - Stump András Címkék: vélemény bmw lexus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki magából az a nyomorult autó, bánom is én, mit fogyaszt! Ha már kormol, legyen legalább Euro hatos! Kicsit összemossuk néha a fogalmakat, na.

Kezdjük az egyszerűbb esettel, amit minden prospektusban kötelező már megadni: a CO2-kibocsátással. Ezzel a számadattal próbálja kordában tartani az EU az autógyártókat, sajnos egy kissé elfuserált mérés alapján, de a lényeg az, hogy ami üzemanyagot elégetünk, abból jórészt szén-dioxid és vízgőz lesz.

Lehet az bionak csúfolt etanol vagy dízel, metán, propán, vagy sima benzin, a szénhidrogének elégetésekor ideális esetben ez a két gáz keletkezik, ami nagyjából meg is felel a valóságnak. Mivel a vízgőz nem bánt minket, a CO2-re mutogatunk ráncolt homlokkal, hiszen minél nagyobb koncentrációban van jelen Földünk légkörében, annál jobban begerjed az úgynevezett üvegházhatás, ami egyensúlyi helyzetben kellemessé teszi a klímát a bolygón, de úgy tűnik, sikerült kibillentenünk, vagyis ha így megy tovább, előbb-utóbb megpörkölődünk.

Miért is van ez a túlzott üvegházhatás? Hát a nagy fogyasztású autók miatt, ha csak a közlekedést nézzük, és szeretnénk leegyszerűsíteni a problémát dedós szintre. És miért nem közlekedünk akkor egyhármas szívódízelekkel? Hiszen már a nyolcvanas években feltalálták ezeket a négy liter körüli fogyasztású, krehácsoló remekműveket, amiket oly gyakran sírunk vissza a mai napig. Hát, jó kérdés, a kényelem biztos szerepet játszik, meg a marketing által belénk sulykolt lóerőimádat, de van azért hátulütője is a kamrás dízeleknek.

Elsősorban a korom meg a nitrogénoxidok. A kormot talán nem is nagyon kell magyarázni, mindenki ismeri, bár egy jól beállított, karbantartott régi dízelnek nem kell feltétlenül úgy okádnia a briketteket, mint némelyik elhanyagolt Ikarus a városban. De kétségkívül jön belőle részecske, amit a mai nomenklatúra szerint a szálló por kategóriába sorolnak, és ez árt az emberek, állatok egészségének, ha nagyobb koncentrációban fordul elő, nevezetesen nagyvárosokban.

Ahol nem alakul ki szmog, ott pöfékelhetnek a régi dízelek minden ártalom nélkül, hiszen hamar felhígul, elvegyül a szélben a korom, és úgy már nem bánt senkit. De a nitrogénoxidok mellett – amiket szintén bőségesen termelnek az emissziós normáktól érintetlen gázolajosok – a korom az, amitől fulladoznak a városlakók. Amennyiben még nem olvasta volna Csikós Zsolt koromosztályozó szakdolgozatát, feltétlenül tegye meg, ha már idáig leküzdötte magát ebben a blogposztban. Hozzá tartozik még szakértő olvasónk reakciója, az is tanulságos.

Ott tartottunk, hogy jó lenne a dízel, mert keveset eszik, ergo keveset büfizik, csak az büdös. Itt jönnek a képbe az Euro 1, 2, 3 és a többi emissziós normák. Ezek eleinte a benzineseket kényszerítették katalizátorra, lambda-szondára, okos befecskendezésre, a dízelekkel engedékenyebbek voltak, de mára (az 5-ös számúnál tartunk jelenleg) azokat is szinte ugyanúgy szorongatják, jöhetnek a részecskeszűrők, adalékok, 2000 baros injektorok. Vegyük észre, hogy az Euro normák által előírt határértékek szén-monoxidra, szénhidrogénekre, nitrogénoxidokra és részecskékre vonatkoznak, vagyis azokra az égéstermékekre, amik a vízgőzön és a CO2-n kívül képződnek a tökéletlen égés miatt. Ezek azok, amik a városlakókat bántják, mert ott nagy a koncentráció. A fogyasztáshoz, szén-dioxidhoz, üvegházhatáshoz semmi közük.

Ha egészen precízek akarunk lenni, egyébként van közük, mert főleg a modern dízelek, amiket leszoktattak a szemmel látható koromokádásról, jellemzően többet fogyasztanak, mint őseik. Tudom, sántít egy kicsit ez a kijelentés, mert nehéz összehasonlítani egy 1,6-os, 54 lóerős szívódízel Passatot a mai leggyengébb, 105 lóerős 1,6-os TDI-vel, de azonos kategóriában nehezen találunk a régieknél kisebb fogyasztású gépet. Előbefecskendezés a finom járásért, utóbefecskendezés a kipufogógázért, részecskeszűrőégetés, miegymás - túl sokan állítják, hogy az Euro 5-ösök többet fogyasztanak, nem lehet hazugság.

Nos, akkor itt van ez a tüneményes hibrid Lexus, amit szembeállítottunk a 118 dezsővel. Lehet kémcsővel méregetni, de lényegében ugyanannyit fogyasztanak. Melyikkel tisztább a lelkiismeret?

Aki vidéken jár velük, lényegében mindegy. Ami kijön a dízelből, ha egyáltalán káros, elfújja a szél. De járhat akár húszéves kormolóval is, az se bánt ott senkit. Viszont a városlakókkal jót tesz a hibridvásárló. Keveset is eszik, csendes is, és az Euro 5-ös benzinemisszió már tényleg majdnem hegyi levegő. Még ártatlanabb szemekkel csak az nézhet, aki nem csak kisfogyasztású benzinessel jár, de meg is gondolja, hová. Véleményem szerint ezzel sokkal többet lehetne tenni, mint a látszólagos fogyasztáscsökkentéssel. Az előállítás energiamérlegébe, a biológiai lábnyomba most ne menjünk bele, túl messzire vezetne. Köszönöm, hogy elmondhattam, hátha okul belőle valaki.

Vélemények a "Traktor vagy tuja*?" című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr22888945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uki 2011.05.09. 17:59:04

@butschq: Azért azokat az euro besorolásokat hozni kell valamiből. Egy modern dízel számtalan elő, fő és utó befecskendezéssel dolgozik. Azt mondani hogy nem fejlődött a dízeltechnika elég nagy tévedés. Olyan apróságokat hogy simán 10-15%-ot nőtt az autók tömege, rengeteget javult a járáskultúrájuk sem szabad elfelejteni. Lehet hogy a 13 éves Avensis ugyanannyit fogyaszt mint a mostani, csak a 13 éves motort nem tudnád üzembe helyezni, mert nem engednék.
(az élettartam persze más kérdés :-))

Knorbi 2011.05.09. 18:28:03

Egyébként ebben van valami. Ha nem lennének ezek a normák a mostani dieselek szerintem olyan 2-3 liter körül fogyasztanának.Nem biztos hogy rosszabb lenne a környezetnek mivel kevesebb szükséglet kevesebb fejlesztés kevesebb kitermelés.Nem lenne értelme a hibrideknek sem.De nyilván itt már van olajlobbi is. Persze ez csak elmélet lehet hogy ha utánaszámolnánk akkor a mostani a jobb út.

Bambano 2011.05.09. 19:09:02

@Nor-: annak, hogy mennyiért finomít Batta és mennyi a mol nyeresége, mi köze ahhoz, hogy nem keverhetik az üzemanyagokat? Olyan nincs, hogy beállsz egy kúthoz és totál ugyanaz a benya folyik a mezítlábas 95-ös meg a prémium 95-ös kútfejből. Az elvben előfordulhat, hogy ugyanazt az alapbenzint használják mind a kettőhöz, csak másképpen adagolják.

Ehhez már csak azt tegyük hozzá, hogy ömv-t emlegetni válaszban, amikor én kék meg piros benzinről írtam, ami köztudottan shelles üzemanyagok szleng neve, elég necces.

Oké, nem fogok vitatkozni az agipos nagyfejeddel, végülis én csak molban dolgoztam pár évet, nem az agipban, nyilván ő tudja jobban.

@Gomulka Béla: én inkább attól tartok, hogy a szabvány nem tér ki minden fontos paraméterre, amiről később kiderül, hogy mégis számít. Nem kell előítéletesnek lenned, az, hogy elhiszed a neten olvasható forrásokat, miszerint a nagyon keleti benzin a rosszabb, nem előítélet szerintem :)

Shadowbull 2011.05.09. 19:11:03

@Családapa+géptervező mérnök:

"A teljesítmény növelésén kívül elértek még valamilyen eredményt?"

Az utobbi 20 evben a fajlagos fogyasztas durvan 25-30%-ot csokkent, vannak olyan teruletek ahol meg tobbet.

Ez azert eleg nagy eredmeny.

sb

Bambano 2011.05.09. 19:12:14

@acsa77: ha egységnek veszem a sík úton, országúton 90-et tempomattal, akkor az "igazán sietek" kategória több, mint 3-as szorzó... De a legdurvább fogyasztást nekem eddig egy brutál dugó végigaraszolása hozta, 28l/100km-es átlaggal...

Shadowbull 2011.05.09. 19:14:31

@négykarika: NOx nem latszik, leszarjuk.

Az a szar AGR is azert van benne, mert az olajlobbi, ugye.

sb

w a s d 2011.05.09. 19:26:05

@zéró tolerancia: "Elég sok Daewoo megy el mostanság a fritzeknél és egyéb fertő..."

Erről jut eszembe: hogyha mondjuk 3 kategóriába soroljuk ár szerint az autókat ("olcsó"- pl. Dacia, "közepes"- pl. Toyota, meg prémium- pl. Mercedes), akkor annak ellenére, hogy az olcsó autót jól el lehet adni, miért igyekszik szinte az összes európai (meg japán) nem prémium- gyártó a "közepes" kategóriába? Ott van mondjuk az Astra vagy a Focus, ami a legutóbbi modellváltásnál eléggé jelentősen drágult, sőt, mintha "hivatalosan", a gyárak "marketingje" szerint is próbálnák magukat egyre feljebb pozicionálni.

Knorbi 2011.05.09. 19:27:18

Jóóó kiköttetem én is :)

Knorbi 2011.05.09. 19:29:02

Nekem egyébként az ASTRA sosem lesz prémium pedig ez a céljuk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 19:34:05

MIÉRT NINCS DÍZEL HIBRID MÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁR?????????????

Knorbi 2011.05.09. 19:35:31

a PEUGEOT csinálja mááá

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 19:48:56

VAN EGY 20 �ES 2,6 os benzines kocsim 2 litert fogyaszt 100 on, amikor 240Km/h-val megyek az �i emelked�elfel��m�van 2 fokozat!!

NA,ki a kir���?!
:-))))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 19:50:05

@@Knorbi: és hol van mááááááááár??
miért nem olvashatok róla sehol?

Érdekes 2011.05.09. 19:50:21

Mikor száműzik már ezt a kormoló rezsó-motort szgk járművekből??????? egy plusz 10%_ot már rakhatnának literjére ja, vagy 20-at.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.09. 20:03:09

Citroen Visát a népnek!

Amúgy 7 lityit a 20 éves Escortom eszik, benzinből... És abban van csomagtartó... És olcsó... És azzal is csak ötvennel szabad menni a városban... Kéne a Lexus is meg a Bömbi is, de lehetőleg ingyen.

Gulyás G 2011.05.09. 20:08:50

@Gyurma73: "MIÉRT NINCS DÍZEL HIBRID MÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁR?????????????"

Landrovernél például dolgoznak rajta ezerrel. Lehet rá gyűjteni, nem lesz olcsó... :)

Gulyás G 2011.05.09. 20:13:39

@Gyurma73:
... egyébként két komoly oka van annak, hogy nincs:

1. A dízel drágább, mint a benzines. A hibrid drágább, mint a benzines. Ergo a dízel hibrid SOKKAL drágább, mint a benzines.

2. A dízel önmagában is kevesebbet fogyaszt, mint a benzines, viszonylag széles fordulatszám- és teljesítménytartoményban. A dízel-hibriddel elérhető fogyasztáscsökkenés ezért jóval kisebb, mint a benzinessel.

Tehát amellett, hogy rettentő drága lenne, jönne az autós újságíró, összehasonlítaná a sima dízellel, és megírná, hogy másfél decivel fogyaszt kevesebbet. Ki venné meg?

Hurri Kán 2011.05.09. 20:17:58

@Gulyás G:
Miért, így ki veszi meg a hibrideket? :)

Viccet félretéve, kíváncsi lennék eladási adatokra, akár nálunk, akár külföldön. Szerintem igazán áttörést nem értek még el velük és nem is nagyon fognak.

Schütii 2011.05.09. 20:20:11

@uki: Mér? a Lexus is világéletében csak prémiumot gyártott, nem? :)

Érdekes 2011.05.09. 20:20:23

@Gulyás G: és még mindig ugyanúgy okádja a zegészséges kormot.Fekete krétákat kellene csinálni belőle, miután a tüdőnkből leszívtuk.

Knorbi 2011.05.09. 20:22:33

Így van a Peugeot a Land Rover meg aVolvo is csinálja. A Volvo pl valami 2,5 literes fogyasztást meg több mint 200 LE-t ígér.

Schütii 2011.05.09. 20:22:40

@gyvy: De, Amerikában komolyan rákaptak a hibridre, olyannyira, hogy az olyan őskövület SUV-okból is csinálnak hibridet, mint a Chevy Suburban. Igaz, kisebb autókból nemnagyon, de arra ott a Toyota. Dízelt ezekre csak akkor tudsz rábeszélni ha stukkert nyomsz a halántékukhoz.

Nor- 2011.05.09. 20:23:06

@Bambano: Az hogy a molban dolgoztál, nem jelenti azt hogy belelátsz mindenbe. Gondolom nem a felsővezetésben voltál, különben nem csak múltidő lenne a munkaviszonyod ...
Akit én ismerek, az igencsak felsővezetés.

Amúgy az egy tartály két pisztoly két ár tipikusan keletmagyarországi kis mol kutakra jellemző.

Nem vagyok ilyen szinten jövedéki adószakértő, de onnantól kezdve hogy a kiskeres megvette a nagykertől az üzemanyagot, szerintem kb. azt csinál vele amit akar, mivel az adót már a nagyker befizette.

Schütii 2011.05.09. 20:24:22

@Knorbi: csak kérdés hogy a Peugeot el tudja e majd adni.

Hurri Kán 2011.05.09. 20:32:44

@Schütii:
Gondolom az ottani Chavy hibrid is olyan, hogy a 250 lóerős, ötliteres benzinmotor mellett van egy 30 lóerős villanymotor, hogy kapjon adókedvezményt, mer akkor de sokat tettünk a környezetvédelemért.
Félre ne érts: nem vagyok sem szemellenzős környezetvédő, meg elvakult autógyűlölő sem. Ettől függetlenül tény, hogy valamit tenni kell, de nem vagyok benne biztos h a hibrid a jövő útja. A dízel az biztos nem.

@Nor-: A kiskerre is szigorú jövedéki szabályok vonatkoznak, amit be kell tartson.

Schütii 2011.05.09. 20:33:13

@uki: Hát én inkább az A4-től számítanám az Audi prémiumságát, igaz nem sokkal előbb volt mint a 8-as. De az A-k megjelenése előtt közvetlenül se voltak már szarok az Audik (80, 90, 100, 200) inkább olyan mostani VW szinten voltak.

Schütii 2011.05.09. 20:48:43

@gyvy: Hát, a normál változat 16 litert eszik városban, a hibridre 12-t ad meg, és adókedvezmény nem nagyon van a hibridre. Most néztem a normál Chevy Tahoe (rövid Suburban) 37000 dollcsi a Hibrid meg min 51E. Az elég nagy különbség.

Bambano 2011.05.09. 20:49:17

@Gulyás G: az, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, mint a benzines, egy értelmetlen adat, szerintem felesleges erőltetni. a tco-ját kellene figyelembe venni, nem egy kiragadott pontot a költségvetésből.

Más kérdés, hogy olyan nagyon nem is fogyasztanak kevesebbet a dízelek, mint a velük egy műszaki fejlettségű szinten levő, azonos méretű benzines autók.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 20:54:36

@Bambano: de városban sokkal kevesebbet esznek.
amúgy valóban nem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 20:56:41

@Gulyás G: amúgy pont a dízel hibridnek lenne értelme mert a dízel alacsony fordulaton gyenge majd hirtelen épül fel a nyomaték.Tehát a hibriddel pont kiküszöbölnék a turbólyukat.

Hurri Kán 2011.05.09. 20:57:35

@Schütii:
Szerintem a fogyasztáson nem jön vissza az árkülönbözet, az tuti... Szóval nem látok bele az emberek fejébe, nem értem, hogy valaki miért vesz meg egy ilyet...

Bambano 2011.05.09. 21:07:23

@Nor-: "Nem vagyok ilyen szinten jövedéki adószakértő": ez jól látszik. A nagyker hogy is fizethette be azt az adót, amit nem szedett be?

a kutakon az illetékesek literre szokták elszámoltatni az üzemanyagot és pontos leltárt csináltatnak a shopban a jövedéki adós termékekről, tipikusan a cigiről. Ha nem stimmel, fenékberúgás van. Nem csak az a kérdés, hogy amit megvettek hivatalosan a moltól, azt hogyan adják el, hanem az is, nincs-e véletlenül feketén behozott üzemanyag a silókban. Szóval nincs össze-vissza töltögetés, a molnál pláne nincs.

"Az hogy a molban dolgoztál, nem jelenti azt hogy belelátsz mindenbe": ahha... te pontosan belelátsz abba, hogy én mit csináltam a molnál és mit láttam ott? engedd meg, hogy kiröhögjelek.

Bambano 2011.05.09. 21:10:25

@gyvy: jelenleg azok vesznek hibridet, akiknek van elég pénzük, hogy környezettudatosak legyenek. Mert ha valaki pl. évi 30 misit szánna a pénzedből adakozásra, akkor megteheti, hogy egyszer hibridet vesz, hogy ezzel jelezze a társadalmi felelősségvállalását.

Phrascarica 2011.05.09. 21:11:45

@gyvy: talán mert olyan trendi?

Hurri Kán 2011.05.09. 21:14:16

@Bambano:
Jelenleg nem vagyok arról meggyőződve, hogy a hibridek fejlesztésére fordított energia és környezetterhelés nem több, mint amit a fogyasztásukkal spórolnak...

@phrascarica:
Akkor én nem leszek a hibridgyártók potenciális célközönsége :D

Gulyás G 2011.05.09. 21:16:19

@Gyurma73: a hibridnek nem a turbólyuk kiküszöbölése a feladata, hanem elsősorban az, hogy a belsőégésű motor munkapontját minél közelebb tolja a minimális fogyasztású ponthoz egyrészt, másrészt pedig lehetővé tegye a downsizinget(-ot?). Az esetleg javuló dinamika nem a cél, hanem egy (esetleges) kedvező mellékhatás.

Bambano 2011.05.09. 21:17:54

@Gyurma73: egy 3.0d-s bömbi 10 liter felett is zabálhat városban. főleg, amelyik nagyobb kasztniban van, esetleg olyan a hajtási lánca, pl. összkerék. 11-12 literből meg egy nagyobb benzines is megvan, tehát a *sokkal* kevesebbet fogyasztból a sokkal jelzővel nemigen értek egyet.

@gyvy: gondolom be kell fektetni a jövőbe... én ezt az egy értelmét látom a hibridnek, hogy már most fejlesztik azt, amivel 30 év múlva járni fogunk. Most járni vele szerintem se érdemes.

Hurri Kán 2011.05.09. 21:24:27

@Bambano:
Barátom E60-as 530d Bmw-jével városban is elvan olyan 8 literből, ha nem áll sokat dugóban, de akkor más autó is megbolondul.

mondom, továbbra sem vagyok meggyőződve, hogy a hibrid a jövő útja, majd az idő eldönti.

Knorbi 2011.05.09. 21:25:21

A nagy dízelek nem is a spórolásról szólnak.Egyébként akkor is jóval kevesebbet eszik egy diesel. Hogy felár? Aki sokat megy megéri aki azért veszi mert AZ JÓ hát arra mit mondjak.Egyébként nem értem az amcsikat minden kocsi automata és nagy tehát nem túl gyors és szigorúak a rendőrök.Nem mindegy lenne nekik hogy benzin vagy diesel?

Nor- 2011.05.09. 21:42:19

@Bambano: Bocs, de itt bizonyitottad hogy kozod nincs a temahoz ...
Aki nagykerben foglalkozik jovedeki termekkel, mert pl. eloallitja, importalja, ELORE fizeti be a kasszaba a jovedeki dijakat.
Ez annyit jelent, hogy egy szamlara igen komoly szazmilliokat kell beraknia a cegnek ELORE, ahonnan a forgalomba helyezessel aranyosan emelgeti szepen le a magyar allam a nem keves adot.
Nem hitelezik meg ezt, nem "majd utolag" beszedik kaja ibrahimtol ...

Amivel te kevered ezt, az a cigarettak eseteben levo FIX ARAS elszamolas. De ugye az uzemanyag nem fix aras ...
A jovedeki termeknel (olajszarmazek) igazolni kell az aru eredetet, nem csak egy szamlaval, es a gepben ugye ott kell legyen hogy miket adtak el.
De az, hogy a papiron megvett "standard 95" benzint VPOWEREXTRA95 vagy standard-csoro-95 neven adjak el, az ugye attol meg teljesen lehet ugyanaz a 95os benzin ...
max. adnak hozza egy "oktanszam novelo" szutykot.

Bambano 2011.05.09. 21:52:00

@Nor-: még mindig nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy hogyan fizethetne be egy nagyker egy olyan adót, amit nem szedett be és fogalma sincs annak mértékéről.

Bambano 2011.05.09. 21:53:25

@Nor-: ja, és minden kút úgy adja el az üzemanyagot, ahogy akarja, egy dolgot nem tehet meg, hogy amit leengedett a tartálykocsi a normál 95-ös silóba, azt egyszer normál 95-ösként, másik vevőnek meg prémium 95-ösként adja el.

kzolika 2011.05.09. 21:58:21

Én csak ennyit mondok (linkelek):

www.youtube.com/watch?v=cavEiJfBQRE

Na, ha majd a művész urak a Lexusról írnak ilyen világslágereket, akkor a Lexus odaért a prémiumkategóriába. Addig marad a BMW.

2011.05.09. 22:12:56

Inkább a Lexus.
Ez a szerencsétlen egyes elég esetlenre sikerült.

ÁlKormi 2011.05.09. 22:54:56

Már megint egy okafogyott írás. 2008 óta éves szinten 20%-al (!!!) csökkent a benzinfogyasztás Magyarországon. Irgalmatlan szám. És ha feljebb megy az üzemanyagok ára (nem egyenletesen, de a trend erre utal), akkor még kevesebbet vásárolunk. Régi közgazdasági tévhit volt, hogy a benzin árrugalmatlan termék (vagyis, nem számít az ár, a fogyasztás nem csökken). Ha 20-30-40%-al kevesebb üzemanyagot égetünk el, a CO2 kibocsátás is 20-30-40%-al csökken. És ehhez nem kell rafinált mérnöki bravúr.

Merida001 2011.05.09. 23:00:20

Én nem értem azt, hogy egy BMW mellé, hogy mernek még cikk szintjén is odatenni egy japó Toyotát??? jóó kicsit raktunk bele ezt-azt, bebőröztük, nem pedig az újrahasznosított műanyag vesz csak minket benne körül mint általában a japán verdákban a kvarcórájukkal karöltve...ezért nagy fantáziával Lexus-ra keresztelték. Eredetileg ugye ez a 124-es Mergát koppintotta le nagy múltjára visszatekintve ez a Lexus márka. Most meg itt a BMW-vel "versenyeztetik" muhahaha.

Nor- 2011.05.09. 23:09:41

@Bambano: mar hogy ne tudna a merteket ?
van a nagykernek egy atadasi ara amiert eladja.
=> forgalomba helyezes
ezutan kell afat is fizessen, meg jovedeki adot is.
es igen, ELORE.
nem utolag.

Amit nem szedett be => igen, de amint eladta, beszedi. Es mivel ez igen nagy penz, nem fognak kaja ibrahimokat hagyni hogy eltunjon majd "elfelejtse" befizetni a kasszaba.
Ha olajozni akarsz, sok penzed kell hogy legyen. Elore fizetsz. Ez ilyen egyszeru.

Bambano 2011.05.09. 23:24:41

@Nor-: tudja a nagyker, hogy mennyi lesz a kisker ára az üzemanyagnak? nem tudja. tehát nem tudja a bruttó árat, következésképpen az adó mértékét sem.

szerintem hagyjuk, úgysem érted.

atiz 2011.05.10. 00:11:11

csak ket rovid gondolat:

1) a hibrideknel a karosanyagkibocsatashoz nem artana hozzaszamolni az akkumulatorok eloallitasabol/eltakaritasabol szarmazo kornyezetterhelest is

2) a BMW-vel se jar sokkal jobban az ember, az egyik kedvencem, hogy kepesek voltak kihozni a start-stop rendszeruket egy hagyomanyos, nem-megerositett oninditorendszerrel. Ultrakiraly hasznalattol fuggoen az uj autoban 40-80 ezer km utan oninditot cserelni. Nade nem ez az egyetlen furcsasag a bajoroktol, na.

+1) a CT tanulmany fenyevekkel jobban nezett ki, mint amit vegul arulni kezdtek.

Virago_1000 2011.05.10. 00:20:59

@Gomulka Béla: "Az Audi elonnyel indult, merthogy német. "
-ez igaz. En csak arra probaltam utalni, hogy az Audi nem gyart regebben luxus/premium autot, mint a Lexus.
Amugy meg vannak orszagok (foleg Azsiaban), ahol a Lexust tobbre ertekelik.

@uki: "(Audi V8 '88, Lexus LS '89) - persze a szőrösszívüek azt fogják mondani az A8-tól kell számítani. "

- nem vagyok szorosszivo, legyen a V8 luxusauto. Valojaban egy 100-as alapokra epult betegagy. (szerintem formailag a valaha volt legszebb audi.)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.05.10. 00:24:05

érdekes a Lexus belseje, legalább nem az a szokványos japán gagyi

PSD 2011.05.10. 00:36:14

Nagyon köszönöm a tesztet! Ez egy újabb szép példány ami beáll a már jó néhány éve tartó sorba, amik gyönyörűen bizonyítják a dizelek elavultságát a hibridekkel szemben. Persze nem a dizelidióták számára (lsd. pl.: CubE, konrada, ruhaszarito, phrascarica, gyvy, Wührer, karlov) akik ebből és minden más tesztből is ami a napnál is világosabban megmutatta, hogy azonos körülmények között a hibrid kevesebbet fogyaszt - ráadásul az egységnyi térfogatra vetítve KISEBB(!) energiatartalmú benzinből mint a koromtemető dízel a kb. 10-15%-al nagyobb energiatartalmú gázolajból -, azt fogják fel, hogy a hibrid többet fogyaszt. XD
Jól emlékszem, hogy jó 5 év óta minden idők legtehetségtelenebb dízeltrollja (Shadowbull) azzal csinált betonhülyét magából úton-útfélen, hogy minden elképzelhető fórumon benyögte, hogy "ahibridegyzsákutca", meg hogy egy dizel kevesebbet fogyasz és kevesebbet is szennyez(!) LOL :) mint a hibrid, csak soha az életben nem tudod ilyet mutatni, az ellenkezőjére meg számos példa volt. Igen, annyira "zsákutca", hogy azóta csak a Toyota/Lexus több mint 3 milliót adott el belőlük! :) Persze ez csak egy volt a végtelen mennyiségű ökörségei közül. :)
Ebben a teszben még úgy is kijött a hibrid jóval magasabb hatásfokából eredő kisebb fogyasztás, hogy valójában nem egy fapados, kövület kéziváltós bimmer-el, hanem az automataváltós változattal kellett volna összemérni (tudom, csak ez állt rendelkezésre), hiszen a Lexus CT200h-ban sem kell hullaprimitív botokat rángatni vezetés közben, hogy ne robbanjon fel a motor. Az automata 118D még jobban kikapott volna a Lexustól a fogyasztási tesztben.

A dizeltrollok számára nagy szeretettel ajánlok még 2 tesztet, csak hogy megint szembesüljenek a saját ökörségükkel :)

www.vezess.hu/magazin/hibrid_kevesebbet_fogyaszt_mint/29997/

www.youtube.com/watch?v=ySR0flj6QnQ

Virago_1000 2011.05.10. 00:44:12

@Shadowbull: 252 db 507-est gyartottak. Ha mar a darabszamokkal dobalozol, akkor ne feledd, hogy ez milyen jelentektelen. Uki jol leirta amugy.
Aztan milyen kocsikkal "jottek fol" a haboru utan? Isetta, 700, 1500, 1600. Premium, hogyne.
A BMW szerintem mai statusat a 70-es evek kozepe-vege fele kezdte elerni. Addig tomegauto gyarto volt (pl e3, e12), 1-2 kupejuk volt talan izgalmasabb.

@uki: szerintem meg a 6-os sorozat volt az elso igazi premium.

PSD 2011.05.10. 00:44:55

@opel16v: Kérlek csak azt áruld el, hogy ezt az egetverő hülyeséget magad találtad ki, vagy segített valaki benne? Mutass már egy ilyen mérési eredményt!
Miért van olyan érzésem, hogy életedben még csak nem is láttál hibrid emissziós adatokat? ;)

Virago_1000 2011.05.10. 00:48:13

@Virago_1000: Sot mondok valamit, szerintem a Toyota Prius is premium. A hibrid technologia uttorojekent nagy hirnevet vivott ki maganak, amit egyre tobben ertekelnek. Ez mindenkeppen elony a kesobb ebredo masik gyartokkal szemben.

PSD 2011.05.10. 00:50:49

@=Daniken=: Áruld már el, hogy egy koromokádó dízel legyártásakor mennyi mérges gáz keletkezik itt Európában, nem beszélve a "semlegesítésükkor"? :P

PSD 2011.05.10. 00:55:19

@Gyurma73: Azért nincs (személygépjárműben), mert nagyon kevés olyan agyhalott gyártó van aki szeretne egy ilyen hülye 5lettel óriási nagyot bukni. Legfeljebb kisteherautótól felfelé lehet értelme (ilyenek meg már rég vannak, csak Te nem tudsz róluk).

PSD 2011.05.10. 01:02:56

@atiz: Csak 1 rövid gondolat:

1. Ilyen szám van, teljes életciklusra vetített környezetterhelésnek hívják. Ez a 3. generációs Prius esetén 37%-al KISEBB mint a vele egy kategóriába eső nem-hibrid benzin vagy dízelüzemű gépjármű esetén. Ebbe pedig benne van az alapanyagok kitermelésétől kezdve, 160 ezer km-es élettartamon keresztül a teljes szétszerelésig/újrahasznosításig, akkumulátorostul tokkal-vonóval együtt MINDEN.

Remélem megnyugodtál. :)

Shadowbull 2011.05.10. 07:23:33

@ÁlKormi: "Ha 20-30-40%-al kevesebb üzemanyagot égetünk el, a CO2 kibocsátás is 20-30-40%-al csökken. És ehhez nem kell rafinált mérnöki bravúr."

Ez igaz lenne abban az esetben, hogyha a szemelyautozas adna a teljes CO2-kibocsatast.

A helyzet viszont az, hogy a szemelyautok a teljes emberi CO2 emisszo kb. 10%-aert felelnek.

sb

Shadowbull 2011.05.10. 07:24:38

@atiz: "kepesek voltak kihozni a start-stop rendszeruket egy hagyomanyos, nem-megerositett oninditorendszerrel. "

Es ezt a hulyeseget honnan szedted?

sb

Shadowbull 2011.05.10. 07:26:47

@PSD: Nini, egy EVDriver.

Ennyi ido kellett hogy kiheverd azt az orbitalist pofaraeses-sorozatot, amit kenytelen voltal elviselni?

Na mindegy, ugy latszik nem valtoztal: ugyanaz a kis szarevo netpatkany maradtal, aki voltal korabban.

sb

Shadowbull 2011.05.10. 07:41:54

@PSD: "Ez a 3. generációs Prius esetén 37%-al KISEBB mint a vele egy kategóriába eső nem-hibrid benzin vagy dízelüzemű gépjármű esetén. "

ez igy ebben a formaban hulyeseg.

sb

GG81 2011.05.10. 08:26:13

@Schütii: hát olyan nevetséges benzinárak mellett meg is lehet őket érteni... :-D

mondjuk fizetnek is érte fiaikkal, de ha ez nekik üzlet? megéri? nemtoom.

Phrascarica 2011.05.10. 08:57:58

@PSD: figyelj már benzintroll, nekem van benzines autóm IS és azért a fogyasztást -jelenleg- nem tartom a legfontosabb tulajdonságnak egy autónál, sőt hogy azt mondjam néhány deci fogyasztáskülönbség kb a 25+. helyen jöhet szóba mint szempont.
Ez a teszt körte-alma összehasonlítás volt, nem benzin-dízel, ha nem esett volna le itt egy feltupírozott Toyota dodgemet hasonlítottak egy AUTÓHOZ.
Egy benzin-dízel összehasonlítás úgy néz ki hogy: BMW 335i vs BMW 335d ezeket lehet konkrétan hasonlítani, mivel hasonló ár, ugyanaz a körítés, hasonló teljesítményű motorok, csakhogy ne keverd a szezont a f@szommal. De van még hasonló is Pl Golf 1.6TDI vs Golf 1.2 TSI. Itt szeretnék már benzinest nyerni látni :).

Hurri Kán 2011.05.10. 09:07:21

@PSD:
"160 ezer km-es élettartamon"

Szóval ennyit adnak meg a Priusra... Azért ha én ma autógyártó lennék, nem lennék túl büszke, ha ennyi lenne az általam gyártott autó élettartama...

uki 2011.05.10. 11:04:23

@Rocko-: Többek között azért sem számolom prémiumnak a 200-at mert a sor5-ös 2.3 liter moci a max bele. (a dízelt meg se említsük, abban az időben a járáskultúrája erősen megkérdőjelezte hogy egy prémium gyártók közé törekvő gyár belepakolja az első prémium autójába)
Valaki feljebb említette hogy számoljuk az A4-től. Véleményem szerint ha valaki kitalálja hogy most akkor betörök a prémium gyártók piacára (vagy csinálok egy prémium márkát) akkor először egy nagy négyajtós szedánt fog gyártani, nagy motorral, minden létező extrával és lehetőleg valami újdonsággal amit a többiek nem tudnak. (pl A8 alu karosszéria, Lexus hihetetlen finoman járó v8, plusz a megdöbbentő halkság belül)
Persze ez brutál sok pénzbe és munkába kerül (ami csak sokkal később fog visszajönni), de muszáj mert ez az amikor nem lehet hibázni. Aztán jöhet esetleg egy kupé/kabrió, majd ha ez mind bejött lehet lefelé bővíteni hogy vissza is kapjuk a befektette pénzünket.

opel16v · http://www.e85power.hu 2011.05.10. 11:32:45

@PSD: Van pár mérési papír a kezemben, nem a levegőbe beszélek. Mutass egy priust nekem, aminél nem mérhető CO és NOx adatok vannak alapjáraton ill. emelt üresjárati fordulaton! Mert nekem van ilyen mérésem pl Opel Astra G, Suzuki Liana, Skoda Fabia E85-re alakított autókról. Amúgy a toyota nagyot szakíthatna ezen a téren, ha az attkinson hibrid motorjait is alkalmassá tenné az E85 használatára, mert azzal hatalmasat javulna a környezeti terhelés mutatója, ami most nem jobb egy átlagos autóénál...

"teljes életciklusra vetített környezetterhelésnek hívják. Ez a 3. generációs Prius esetén 37%-al KISEBB mint a vele egy kategóriába eső nem-hibrid benzin vagy dízelüzemű gépjármű esetén"

Ezt honnan vetted? A toyotánál mondták? :)

Családapa+géptervező mérnök 2011.05.10. 11:46:35

@négykarika:
Köszönöm hozzászólásodat, aminek azért örülök, mert Te értesz is a autókhoz, nemcsak használod.

Az EGR szelep kikötésével könnyebb lett az indítás (mely egyedi problémám volt), valamint a füstölés mértéke a magasabb égési hőmérséklet miatt csökkent.
Ennek ellenére senki ne kösse ki az EGR szelepét...
Cserébe az NOx kibocsátás nőtt, az elméleti 7 g/kWh-ról 8,84 g/kWh-ra, ami még mindig kevesebb, mint az EPA-TIER-2 által meghatározott 17.85 g/kWh érték.
Cserébe az üzemagyagfogyasztás 6.7-ről 5.4 L/100 km-re csökkent, ezzel együtt a CO2 kibocsátás 20%-kal alacsonyabb lett, valamint a kormozási szám a műszaki vizsgán megfelelő határérték negyede.

Az NOx a motorból a fenti koncentrációban a katalitikus konverterig jut, ahol üzemmeleg állapotban 90 %-a redukálódik.
Tehát igazad van, elképzelhető, hogy nőtt az NOx kibocsátás, de ennek mértéke minimális.

Az NOx kibocsátás, mint láthatod nem kizárólag az EGR szeleptől függ.
Ennek feladata a motorban az égési hőmérséklet csökkentése.
Azonban mivel régi, kis teljesítményű diesel motorról van szó, és az NOx emissziót g/kWh-ban mérik, előfordulhat, hogy g/km mértékegységben számolva kisebb lesz az emisszió, mint egy mai nagy teljesítményű társánál.
Az NOx emisszió és a koromkibocsátás alapvetően a gázpedál állásától függ.
A legkisebb elméleti NOx emissziót és gyakorlatilag nulla koromkibocsátást 1/4 gázpedálállásnál, 2000/min körüli fordulatszámon kaptam, ezért így próbálok közlekedni.
Jobb hiányában így próbálok figyelni másokra+a környezetre.

+Üdvözlöm azokat, akik új minden előírásnak megfelelő (+diesel+agyontuningolt) erőgépükkel elégedetten a gázpedálba tövig taposnak és átláthatatlan koromfelhőt köpnek az arcomba.

geesix 2011.05.10. 13:03:13

@Családapa+géptervező mérnök: Bocs, de melyik 10 éves Avensisben van denox katalizátor? Mert ez még a mai autókon is ritka. Alapvetően a dízel nem tudja redukálni a NOx-ot, mert folyamatosan oxigéndús a kipufogógáz.

Az EGR szelep pedig amint a gázra lépsz, lezárja a kipufogógáz útját, hogy ne rontsa a motor töltési fokát. NOx kimondottan részterhelésnél keletkezik, amikor a dízelek égésterében nagy a légfelesleg, hiszen ilyenkor a fölösleges oxigén magas hőmérsékleten reakcióba lép a nitrogénnel. Tehát a részecske és NOx kibocsátás egymással ellentétesen változik a terhelés függvényében. Ha az EGR szelep kikötése csak minimálisan növelné a nitrogénoxidok kibocsátását, nyilván nem csinálná senki, ugyanis a motor fajlagos fogyasztását rontja. Alapvetően minél jobb egy motor hatásfoka, annál nagyobb veszélyt jelent a NOx, tehát abban igazad van, hogy elsősorban a legmodernebb dízeleknél és (közvetlen befecskendezéses) benzineseknél okoz ez komoly gondot, de nem hiszem, hogy a 10 évvel ezelőttiekre csak dísznek aggatták volna ezt a kütyüt.

2011.05.10. 14:54:59

8 és fél milka egy 1-es bimmerért? atyavilág... nem is olyan hülyék, mint amilyenek a vevőik!

Knorbi 2011.05.10. 15:11:04

Azért kíváncsi lennék hogy a 4,7 -5,2 -es átlagom még lentebb menne e kikötött EGR szeleppel. :)
Különben nemigen jobb egyik sem nyilván van előnyük meg hátrányuk.A diesel direktben jobban szennyez a hibrid akkuk előállításánál is óriási a szennyezés.Persze én nem vagyok mérnök csak olvastam.Ha valamelyik olyan baromira jobb lenne a másiknál akkor mind azt gyártanák.Egyik sem lesz a jövő.Olvastam sokkal hatékonyabb nem túl nagy méretű benzinesekről amik olyan 3L körül fogyasztanak.

PSD 2011.05.10. 15:31:20

@Shadowbull: Ezaz, habozzon csak a szád a sok hülyeségtől meg a tehetetlen dühtől, több mint 5 éve csak ez marad neked, nap mint nap szembesülsz azzal a sok trágyával amit felköhögtél úgy, hogy az folyamatosan visszahullik rád és újra meg újra le kell nyelned. LOL! :)

Látom semmit sem változtál bömbösgörény, most is csak a buta, kétségbeesett tagadásba menekülsz mint annak idején. Nem baj, neked újabb 5 év kell ahhoz, hogy lenyeld ezt a gyönyörű szép minusz 37%-os mélyütést, ami tökéletessé teszi a kudarcod! ROFL! =)

Shadowbull 2011.05.10. 15:40:47

@PSD: eheheh :)

Jovan latom te sem valtoztal semmit :)

Talan csak egy kicsit lettel hulyebb idovel. Nyilvan nem tett jot hogy anno bucira vertuk az ostoba fejedet :)

Tancolj bohoc, regen rohogtunk mar igazan szivbol.

:)

sb

Knorbi 2011.05.10. 16:03:17

Ezek szerint egyikőtöknek nyilván diesel BMW je van másiknak meg valami hibrid Prius.

PSD 2011.05.10. 16:06:34

@phrascarica: Fiacskám, derék dizelidiótához méltóan, képtelen voltál felfogni, hogy a fenti teszt nem benzin-dízel, hanem hibrid-dizel összehasonlítás volt. Fasza, hogy ilyen képességű csókák járják a fórumokat. LOL! :)
Ez a teszt pedig a hajtásláncokat és a kategóriát tekintve a fogyasztási teszt szempontjából tökéletes alma-alma összehasonlítás volt, ott van a két gép alapára és teljesítménye leírva, csak el kellett volna olvasnod nomeg meg kellett volna értened, dehát miért is kívánok én ilyen sokat! LOL! :)

Shadowbull 2011.05.10. 16:11:47

@PSD: Juteszembe, ugye 2013-tol BMW-rajongo leszel?

Ha mar ennyire kovetkezetes EV-buzi vagy:

www.bmw-i.com/en_ww/bmw-i3/

sb

Shadowbull 2011.05.10. 16:14:24

@Knorbi: á, ez a szerelem melyebben gyokerezik :)

Mi ugy vagyunk EVDriver-rel, mint Capulet es Montague, Hitler es Sztalin, Superman es Lex Luthor :))

sb

PSD 2011.05.10. 16:20:41

@gyvy: Ilyen legyen az 5-ösöm a lottón, hogy valamelyik agyhalott ezt sem fogja megérteni, és hogy-hogynem, az egészen véletlenül egy dizeltroll LOL! :)
Kisgyerek, nem 160 ezer km az élettartama (az USA-ban csak a garanciaidő ennyi :), hanem ilyen futásteljesítmény esetén jön ki a -37%. Gondolom halálos meglepetést fog okozni az, hogy összehasonlításban szereplő nem-hibridekre is 160 ezer km-re van kiszámolva a környezetterhelés, pedig szinte biztos, hogy azoknak sem annyi az élettartamuk.
Újabb fejlövés számodra, hogy ha nagyobb futásteljesítmény mellett számolnánk ki ezt az értéket, akkor a hibridnek relatíve még kisebb környezetterhelése jönne ki! ROFLMAO! XD

Istenem, mintha csak a bömbösgörényt olvasnám, síkidiotizmus a köbön! :D

PSD 2011.05.10. 16:37:55

@opel16v: Te ne beszélj már! Van néhány mérési eredmény a kezedben, és nem a levegőbe beszélsz? Aztaaaa! Ez nagyon durva!!! :D
De tudod mit, ha nálad ez a szint, akkor az én kezemben meg olyan mérési eredmények vannak, amik pontosan a te eredményeid ellenkezőjét mutatják, na ezt kapd ki LOL!
Nem hogy a Prius, hanem gyakorlatilag bármelyik jobb sima benzines tudja azokat az eredményeket 95-ös benyával produkáni amiket az etanonos hülyeséggel beírtál, úgyhogy nagyon-nagyon el vagy tévedve.
Az E85 pedig csak egy igen kártékony parasztvakítás, tudatlan emberek számára.
Inkább nézz utána a részleteknek mielőtt még jobban belelovalnád magad a dologba és úgy járnál, mint a bömbösgörény az elavult dízeleivel - azazhogy nem csak azzal, hanem gyakorlatilag mindennel amihez életében csak hozzászólt ;) -, permanens pofáraesés! LOL! :)

PSD 2011.05.10. 16:56:52

@Knorbi: "A diesel direktben jobban szennyez a hibrid akkuk előállításánál is óriási a szennyezés."

A nemjóját óriási lenne? Mennyi az az óriási és mihez képest az?
Ha nem is tudod, de remélem érzed, hogy ezek megválaszolása nélkül abszolút értelmetlen amit mondasz.

"Ha valamelyik olyan baromira jobb lenne a másiknál akkor mind azt gyártanák."

:D Ez üt! Tippelhetek? Ugye 12-nél nem vagy több? ;)

"Olvastam sokkal hatékonyabb nem túl nagy méretű benzinesekről amik olyan 3L körül fogyasztanak."

Király! És hol olvastad ezt, a dörmögő dömötör-ben? Adj már meg légyszi egy hivatkozást erre, mert e-nélkül csak a betonhülyeségfosók végtelen táborát szaporítod! :)

atiz 2011.05.10. 17:06:58

@Shadowbull: szerelotol. csillivilli szalonbol.

opel16v · http://www.e85power.hu 2011.05.10. 17:07:41

Szerintem Te vagy nagyon eltévedve, valószínű nem látsz ki a nagy hibrides rózsaszín marketingfelhőből.
Egyik benzines autó sem tud olyat, hogy az emissziómérő műszer teljesen nullán marad CO és NOx tekintetében, a hibrid sem. Bizony jópár ppm értékek fognak futkorászni a képernyőn, feltéve hogy a szonda nem felejtődik ki a kipufogóból :)
Van egyébként olyan mérésünk is (hivatalos helyen, hivatalos személy végezte, aki ezt alá is írta, és igazolja, illetve bármikor megismételhető mérés), ami ugyanazon az autón készült ugyanazon a napon, csak reggel még átalakítás előtt benzinnel, délután pedig átalakítás után E85-tel.
De ezt neked hiába is magyarázom, mert a hozzászólásaidból látszik, hogy nem szakmabeli vagy, nem értheted ezeket a dolgokat...
Az E85 téma meg nem parasztvakítás, csak sokan hülyék/lusták hozzá, hogy utánajárjanak a valóságnak... majd pár év múlva meglátjuk hogy benzines hibrid vagy E85-ös autó lesz-e több az országban ;)
Akarsz rá fogadást kötni? :)

atiz 2011.05.10. 17:10:08

@PSD: "teljes életciklusra vetített környezetterhelésnek" = TEVK

pont ugy hangzik mint a banki THM.

azt is a sok birka elhitte "mert nekem a bankban azt mondtak"

na ne farassz.

Shadowbull 2011.05.10. 17:19:34

@atiz: A szerelo tevedni meltoztatott.

sb

atiz 2011.05.10. 17:30:12

@Shadowbull: :-)

ezt remeltem is, mert eleg abszurdnak hangzott.

Phrascarica 2011.05.10. 18:20:58

@PSD: mi a fasszal megy ez a hibrid he?
benzinnel, tehát benzines! Okoska! Ha gázolajjal menne a hibrid akkor dízel lenne, de ez már magas lenne!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.10. 18:31:12

@PSD: nem teherautórólt volt szó.tudom hogy már van egy két dízelhibrid ,csak még sehol nem volt teszt.
A benzines hibridet a dízel hibriddel kéne összeereszteni.

Phrascarica 2011.05.10. 18:47:21

@PSD: "Ez a 3. generációs Prius esetén 37%-al KISEBB mint a vele egy kategóriába eső nem-hibrid benzin vagy dízelüzemű gépjármű esetén."
na persze, mindegy hogy benzines vagy dízel, mindegy hogy Tata vagy BMW, a Prius az mindig jobb 37%-al LOL, és ha mégsem akkor életbe lép a 37%-os paragrafus.
Hol olvastad ezt a sületlenséget, dobjál már egy linket róla.

Rocko- 2011.05.10. 19:07:21

@uki: hány hengertől vagy litertől lesz egy autó prémium? az egyes, négyhengeres BMW coupé prémium?
mitől számolsz prémiumot prémiumnak?

Rocko- 2011.05.10. 21:48:50

@Shadowbull: azt nem mondta, hogy BMW szerelő, meg BMW szalon. ;)

Hurri Kán 2011.05.10. 22:11:27

@PSD:
elképesztően jól csinálod, sírva kérlek, ne hagyd abba!!!

uki 2011.05.10. 23:32:13

@Rocko-: Természetesen van 4 hengeres prémium autó, főleg mióta tombol a downsizeing.
Arról volt szó, hogy amikor egy gyár eldönti hogy most akkor gyártunk egy nagy prémium szedánt, akkor nem 4-5 hengeres mocit fog belepakolni (főleg az EU normák előtti időkben) hanem valami sokhengeres nagy mocit. Vannak kategóriák ahol muszáj újat nyújtani, különben kiesel vagy be sem kerülsz. Pl az E32-be se azért került V12 mert annyira gyengék voltak a motorjai. Egyszerűen kellett valami amitől különleges lesz. Annak idején csak a XJ-ben volt V12. Lehet vissza se hozta a fejlesztésének az árát, de akkor ez nem számított. Von Kuenheim jól tudta kell valami amivel a Merci fölé lehet nőni, hát csináltak egy V12 és bedobták a fantasztikusan jó E32-be.

herezacskó 2011.05.11. 15:01:08

Alfa Romeo Giulietta JTD. A legjobb autó amit lehet kapni és nem olajzabáló fos szar BMW.

Knorbi 2011.05.11. 15:21:26

Kedves PSD a stílusod alapján te vagy 12 és nem hiszem hogy bármit magyaráznom kellene neked hisz úgy látom mindenkinél okosabb vagy.Én nem akarok ilyen stílusban fórumozni csak kultúráltan ha lehet ha nem megy ne válaszolj.A Totalcaron olvastam egy régebbi hírben.

Knorbi 2011.05.11. 15:23:49

Azt azért megtudhatom milyen hibrided van?

Knorbi 2011.05.11. 15:45:06

Én úgy tudom a JTD is eszi és mivel Gielietta így még nagyon új lehet kevés kilométerrel vagyis nyilván még nem evett sok olajat.Azért ne keseredj el ha mégis fog mert minden diesel szokása.Kíváncsi leszek a megbízhatóságára állítólag nagyon igyekeztek javítani rajta.Az tuti hogy nagyon szép autó.

herezacskó 2011.05.11. 16:17:37

@Knorbi: A 147-esekkel se volt soha semmi probléma!

Knorbi 2011.05.12. 16:30:23

@herezacskó: Az jó de az még más motor nem?
Nekem a GT tetszett nagyon az ugye egy csomis 147 de nagyon szép.Mennyi km-t ment el?

PSD 2011.05.18. 12:58:41

@Gyurma73: Ez már össze lett eresztve, lsd. Prius - Peugeot 3008 hybrid, és a gázlajos koromtemető csúnyán kikapott. A pözsó többet fogyaszt, többet szennyez, de cserébe másfélszer annyiba kerül. Hülyéknek ideális gép. :)
süti beállítások módosítása