Mit is kéne megköszönnöm?!

  2011. május 04. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Hazardswitch-4933

Eleinte furcsának tűnt, de aztán rászoktam a köszöngetésre. Mármint a forgalomban. De elegem lett, leszokom róla.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr662876139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MARKED ONE 2011.05.04. 17:55:11

Igazad van Tibi!
Sőt! A boltban sem kell megköszönni ha kiszolgálnak hiszen az ember a pult mögött azért kapja a bérét... Legyünk mind bunkók úgy szép az élet!

ex-dr. vuk 2011.05.04. 18:06:48

@MARKED ONE:
azert nem lenne eros kicsit, hogy megyek a fouton, es integetek koszoneskepp jobbra-balra azoknak, akik nem jottek ki elem a mellekutcakbol? :D

arde0902 2011.05.04. 18:15:52

Papp Tibi,merészkedj beljebb Passaunál.Akkor látnád a sok önkéntes rendőr GERMÁN BARMOT,meg talán azt is hogy a zippzár elvet is sajátosan értelmezik sok helyen!Nem kell nyalni a sok bukott Stazisnak.Saját szabályaikba fulladnak bele,de nem akarnak PKW-val fizetni az Autobahn-ért,inkább órákat ülnek a Stau-ban.

Grifter 2011.05.04. 18:40:31

Nem értem mi a gond azzal, hogy viszonzom a jófejséget. Engem az zavar, ha vki nem köszöni meg. Az pedig nem zavar, ha megadom a gyaologsnak járó elsőbbséget és ő int, hogy köszi. Ahogy én is intek, pedig tudom, hogy az nekem jár és a többi a paraszt, aki nem adja meg.
Ez egy ilyen ország, így viselkedünk, így élünk és attól kurvára nem lesz jobb, hogy még a maradék is szándékosan átmegy parasztba, mer az neki jár. Azért tartunk ott ahol, mert mindenkinek minden jár. Főleg a pofája.

MARKED ONE 2011.05.04. 18:45:32

@vuk_: Nem kell az egész várost minden nap kielégíteni. De ha valaki segít azt ha nem köszönöd meg nem leszel "Európaibb" bármit is gondol PT...

Pszt! 2011.05.04. 19:13:53

Unom már, hogy állandóan elmondják a németeknél mindenki micsoda úriember meg szuper, mi magyarok meg csak egy marék szar vagyunk. Miért nem példálózol indiával?

MaxRebel 2011.05.04. 19:16:21

Papptibi!
Amit munkásságod alapján eddig megtudtam: újságírónak kevés vagy, az autókhoz hülye vagy, az utakon meg -ezek szerint- bunkó vagy. Fogadd elismerésem!

nhwpggfu 2011.05.04. 19:20:27

Az oldal is szégyellheti magát, hogy egy ilyen egyszerű ember primitív véleményének közzétételéhez hozzájárul!

Netszamuráj 2011.05.04. 19:28:02

Csak azt köszönöm meg, ami extra. Például elsőbbsége van, mégis elenged. Ha sávot váltok, és beenged, azt például sosem. Miért is tenném? Én is mindig beengedem, aki indexel, ez így normális.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.05.04. 19:28:52

Papp Tibor, bocsáss meg, de én azért a pincérnek meg fogom köszönni a kihozott ételt-italt, pedig ez a dolga...

Külföld:
Volt szerencsém a múlt héten 5700 km-ert lenyomni Szlovénia-Olaszo-Franciao-Spanyol útvonalon oda vissza.
Áltlános tapasztalat minden (!!!) országban, hogy a 3 sávos pályákon ők sem (!!!) ismerik a "jobbra tarts!"-ot, a személyautók 99%-a a középső sávban nyomul. Ha a külsőben mégy és előzni akarsz, kirakod az indexet, akkor a mögötted a középsőben jövő szarik a világra, pedig simán a belsőbe mehetne, hogy segítse az előzést, de szarik rá.

A sebességtartás (80-140) sem nagyon megy nekik sem. Amikor egy verdát már nyolcadszor előztünk meg (mi tempomattal) és ezt egy értetlenkedő (nem fákjú) kézmozdulattal jeleztem felé, simán meglengetett egy pisztolyt, jelezvén a közlekedési szabályokhoz való egyetemi szintű szakértését.

Faszba a nyugattal, legalábbis ebből a szempontból.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.05.04. 19:29:59

Ja, Franciao-ban egy terelés miatt álltunk 40 percet, a zippzár elv ott sem működött...

Körömcsiga 2011.05.04. 19:32:06

Ha valaki LEMOND az elsőbbségéről az SZIVESSÉG. SZÍVESSÉGÉRT KÖSZÖNETET ILLIK ADNI. Aki ezt nem érti meg az a gyökér. Most nem arról van szó, hogy valaki elé akadályozás nélkül besorolsz, hanem pl lassításra kényszerítesz. A KRESZ rendelkezik róla, hogy akinek elsőbbsége van, azt nem kényszerítheted irányváltoztatásra, fékezésre. Ha tehát valakit - sarkítva - a KRESZ megszegésével rákényszerítesz, akkor az a minimum, hogy megköszönd. De lehet gyökérséget is tanulni külföldről, ahelyett hogy a zebra előtt megállsz (mint külföldön).

dextercapo 2011.05.04. 19:33:07

en koszongetek . mindegy ha robogoval (habana v atlantic) , motorral (caponord) vagy autoval engednek be .
az auto csak megszokas , a motoros egy kuldetes - ha akkor is megkoszonom az autosnak hogy elenged ha epp csak nem vasalt ki es tuti nem latott , akkor a pszichologia azt diktalja hogy a pozitiv visszajelzes miatt jobban fog figyelni a motorosokra a jovoben . kis dolog , de hozza tudunk jarulni ahhoz hogy a kozlekedes ne a proletarok uralkodasa legyen az uton , hanem kolcsonosen elonyos es egitett folyamat , az elni es elni hagyni jegyeben .
elindult valami , egy kicsit javult az autosok hozzankallasa - nem kene elkurni - se kicsit , se nagyon .

CoIie 2011.05.04. 20:07:12

Számomra az a legnagyobb köszönet, ha beengedek valakit elém és az nem tököl, hanem nyomja és egy pillanatra sem akadályoz...
Nem érdekel volt-e villantva a vészvillogó és én sem szívesen nyomkodom fordított helyzetben, hisz az ténylegesen vészt jelez, semmi köze a köszönéshez (lehetne helyzetjelzőt vagy féklámpát is villantani - esetleg ködlámpát, tolatólámpát..., de azoknak is más a funkciójuk. ;)
Kerüljük a felesleges, a KRESZ-szel "szembe menő" udvariaskodást! :)

moli 2011.05.04. 20:17:45

@Érdekes: gyonyoru onigazolas, csak kozben azt nem veszed eszre, hogy pont emiatt a mentalitas miatt vart az anno elso autos hogy beengedjek.
ez fertozi meg az egesz tarsadalmat, es rohasztja szet.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.05.04. 20:26:04

KRESZ szerinti közlekedésre hivatkoztok itt nagy erőkkel. Olyan nem létezik! NINCSEN. Nagy összegekre mernék fogadni, hogy senki nincs itt, aki 10 km-t meg tud tenni csudás fővárosunkban a KRESZ maradéktalan betartásával, anélkül, hogy valamit meg ne sértene belőle.

gnme 2011.05.04. 20:52:38

Tibi, a borra gondoltál már?

Az segít. (az pi*áját)

Ne szégyenlősködjél b+.

Aki szégyenlősködik az józan marad! (..azt mehet a Dunának)

www.youtube.com/watch?v=5fIQrSLzK0Q

zéró tolerancia 2011.05.04. 20:53:28

@Érdekes: szart se tudsz az életről kispóóógááá'

KPali 2011.05.04. 21:05:05

@Csirke72: Azért ez nem mindenkire igaz. Jöttünk ki a Fekete erdőből egy egyenes széles úton 150-el. Egy Avensis kombinak kevés volt a 150, elment... :)
A feljelentgetés szerintem Svájcra inkább jellemző.

nabazzmeg 2011.05.04. 21:11:45

@Érdekes:
"Másrészről itt árnyalatbeli különbségekről van szó, nem arról, hogy mindenki nyomja a vészjelzőt meg villog,ha kell, ha nem...Hanem már kisebb akadályoztatásra (gázelvétel,kisfék) is udvariasan reagálunk a legtöbb esetben, ennyi." látod, azért magadtól is rájössz, miről írt a Tibi. Ez nem a dodzsempálya, hogy dudálj, villogj, meg vészvillogózz, csak azért meg megadták az elsőbbséget, ami amúgy is jár.
Ám csináld, ha jólesik, engem nem zavar, de ne csináljon 1 bolond 100-at, ha nem muszáj. Egyszerű tény, hogyha vészvillogóval megköszönsz valamit, akkor tuti csekkolod a visszapillantóban a jótevőd reakcióját. Ez csak egy a sok-sok plusz kockázat közül, amit vállalsz feleslegesen, amíg nem a vezetésre figyelsz. Ahogy pedig írtad, úgy látom, nem szereted a követésit betartani...nagy kár, pórul ne járj.
Tényleg nem kívánom.

gnme 2011.05.04. 21:15:36

.. zárd be a családot a spejzbe. (tegyél eléjük egy réteg üveggyapotot, ne lázongjanak)

Gyere dobjál be valamit.

Na mit kérsz? Én konyakkal nyitok.

Emelem a tétet két borsodival.

zéró tolerancia 2011.05.04. 21:16:17

Kicsit sok itt a diszlexiás, a paranoid, a szövegértelmezésből megbukott, az irodalmat fogalomból sem ismerő, a toleranciát hírből sem halló, a szabályokat következetesen be nem tartó, ámde köszöngető, bólogató jancsi, a "kössünk bele egy szóba a szövegben és forgassuk ki" kispolgár.

Még egyszer:

1. Papp Tibi nem azt mondta, hogy soha semmit nem kell megköszönni, bazzzeeg.
2. A szabályokat betartva kell közlekedni: ezért ha én megyek egy sávban, akkor jogom van átsorolni egy másik sávba, és a másiknak kutya kötelessége azt hagyni (szabályosan, szabályosan, szabályosan, ne kötözködj bazzeeeg, nem rángatom az autót, szabályosan), mint ahogy nekem is fordított alapállásban, mert ezt hívják úgy, hogy közlekedés, norma, alapmorál. Ezért én sem várok el köszöntet senkitől, és azt is utálom, ha valami kispolgár proletár vérben forgó szemmel, habzó szájjal mutogatva és anyázva engem erre akar rábírni. Anyád!
3. Köszönni ettől függetlenül lehet és kell is, ha nem neked van elsőbbséged mégis elengednek, vagy ha hibázol és segít a sporttárs, de aki mindig mindent meg akar köszönni tegye meg az is. Csak fordítva ne várd el bazzzeeeg.Akkor van probléma, amikor én közlekedem bemegyek egy légüres térbe, erre megjelenik mögöttem egy proli és elvárja tőlem, hogy köszöngessek, mindezt rövidpöcsű agresszió kíséretében, fröcsög, köpköd, nyáladzik, mutogat, kihajol, kiszáll, aztán kiszállok és gyorsan visszaszáll. Anyád.
Az én kis intimszférámba ne másszon már bele holmi hőbörgő véresszájú kispolgár, ne villogjon, ne dudáljon, ne toljon le a pályán 130-nál, mert tahóság, én ha van terem úgyis félreállok aztán hadd menjen.

És a benzinkút kasszájnál se állj a nyakamba te köcsög, ne lihegj a számba a sorban, mert egy laza mozdulattal a tarkómmal fejelem szilánkosra a fehér-zoknis szandálod kisujján terjengő ápolatlan tyúkszemedet. Ne lihegj, ne zihálj, tedd a szád elé a kezedet ha szembe jössz, ne böfögj, ne fingj az orrom alá a liftben, mert az is taplóság.

A pincért ne úgy hívd, hogy elnézést..., mert miért kérsz elnézést egy pincértől bazzzzeeeeg, a pincért úgy kell hívni, a pincértől úgy kell rendelni, hogy: Legyen Szíves. Ne kérj elnézést baszod.

gnme 2011.05.04. 21:17:52

@zéró tolerancia: kieza majom?

... ilyet ide beengednek?

sportport.hu 2011.05.04. 21:21:20

Sziasztok, bar nem ide tartozik:
tudnatok ajanlani vkit,aki hazahozna a Nemetorszagban lerohadt kocsim?
Ott hagytam egy szerelonel, de olyan arat mondott amiert nem erdemes megcsinaltatni, inkabb hazahozatnam. Elore is koszi ha ajanlotok vkit, nem surgos elhozni de azert 1-2 heten belul kene.

___chm___ 2011.05.04. 21:27:03

hát papptibi cikkeit eddig sem szerettem, tenyérbemászónak tartottam a stílusát, ezzel csak bebizonyította, hogy nem csak az írásaiban ilyen tajparaszt bunkó... én igenis elvárom, hogy hogyha leveszem a lábam a gázról, lemondok az elsőbbségemről és beengedek valakit, akkor az megköszönje, ahogy én is mindig meg szoktam. továbbá már sokan említették a boltos példát, abszolút egyetértek ezekkel. az meg hogy a németek azatyaúristen, szánalmas baromság. itt nyugatoztok, menjetek ki a digókhoz körbenézni...

p.s.: ha ennyire imádod a németeket, költözz ki szopkodni a faszukat, legalább addig sem posztolsz és kevesebb lesz az ilyen paraszt az utakon. hidd el mindenki jobban járna...

Az EREDETI 2011.05.04. 21:29:59

Nemtudom nemetorszagban mit csinalnak, de angliaban ugyanugy koszongetnek veszvillogoval vagy egyeb modon.

gnme 2011.05.04. 21:37:41

@___chm___: paptibi megnézi majd az IP címed, kikéri a címedet és pert indít ellened .. jó lesz?

leukoplaszt 2011.05.04. 21:45:46

Élj Németországban, és légy büszke rá, hogy nem köszönsz meg valamit amit adnak neked. Jelen esetben lehetőséget, hogy sávot válts, vagy befejezz egy elrontott előzést, stb.
Miért esik nehezedre egy karfelemelés, netán egy villantás???
Mit törődsz te azzal, hogy egy émet mit gondol, ha az imént említetteket meglátja?
Itt élsz, és itt közlekedsz, és emiatt nem érezd kisebb rendűnek magad egy németnél. Ezek a szokásaink, és ne adjuk fel.
Inkább buzdítanék mást, aki sosem köszöni meg, ha előzékenyek vele szemben, hogy igenis tegye meg.
Hiszem, hogy a közlekedési morál ettől nem sérül, sőőőőt...!

gascan 2011.05.04. 21:51:20

@gnme: Papptibi szerintem benyelheti az egyszemû kínait.
www.torproject.org/about/overview.html.en

hozé bubó 2011.05.04. 21:53:25

szögezzük le, nem az olyan szitukban kell köszöngetni amikor van egy lyuk, hanem ha nincs, és a másiknak fékeznie kell. TEHÁT KÉRÜNK VALAMIT, AMIT HA MEGKAPUNK ILLIK MEGKÖSZÖNNI..így már ismerős óvodából???
amúgy a vészvillogós verzió éppen h nyugatról a kamionosoktól gyűrűzött be anno, tehát senki sem menekül mögüled németeknél sem, láttak már ilyet-ez sem jó önigazolás. (annyiban más h ott a köszire jön egy villantás, ami azért már nekem is túl sok kommunikáció. Nővérem azt mondja azért nem köszön meg semmit, mert nem akar ismerkedni, és a legtöbb nőtől hasonlóan semmi jót nem várok, ezért be sem engedem őket, ha mégis jó passzban vagyok és mégsincs köszi (v néha inkább bocsi funkció) akkor jön a padló2, tiltás, büntetés, anyázás. Miért kell fölöslegesen elcseszni mások napját, FÁJ A KEZED TIBI??? (és a többi paraszt)

Seca81 2011.05.04. 22:03:07

Érdekes egy cikk. Ez sztem emberfüggő. Én is többnyire megköszönöm ha beengednek, pedig utólag átgondolva a szitut nem biztos h minden esetben meg kellett volna.
Zebrán át viszont nem kell köszöngetni, az autósnak kötelező megállnia ha leléptem, ilyenkor általában körültekintés nélkül szoktam átmenni. Bár elég nagy linkség részemről, egyszer kivasal egy kamion vagy vmi suv, de ez egy ilyen sztori...

Érdekes 2011.05.04. 22:03:39

@gnme: Mert?paptibi a rendőrség vagy mi szösz?Ugye más nem kérheti el az ip-t, különben személyijogossértéseee, vagy bemegy a teve utcába sírni, hogy chm lefütyizett?Ez mennyire lenne már vicces :D

TBlocker 2011.05.04. 22:04:00

@gnme: ...hááát, ha nem provokátor vagy PT álcázva :) akkor csak egy a többi közül.

hozé bubó 2011.05.04. 22:04:48

@zéró tolerancia: "fröcsög, köpköd, nyáladzik, mutogat, kihajol, kiszáll, aztán kiszállok és gyorsan visszaszáll. Anyád."
vagy te szaladsz vissza és párás szemmel végignézed ahogy lerugják a tükrödet meg a lámpáidat. mindíg van aki gyorsabb, nagyobb, erősebb, ezt egyszer mindenki megtanulja.

gascan 2011.05.04. 22:07:18

@Érdekes: Nem kell kérniük, ott van az IP-d a saját szerverükön (blog.hu).

zéró tolerancia 2011.05.04. 22:14:41

@hozé bubó: "a legtöbb nőtől hasonlóan semmi jót nem várok, ezért be sem engedem őket"
Egy ilyen embertől nem kell tanács, kösz haver leírtad magadat. Fütyi probléma? :)

u4hgn 2011.05.04. 22:23:26

Gondolom a kocsmában se köszönöd meg amikor kihozzák a sörödet. Mer' jár, mert kifizetted.

moli 2011.05.04. 22:26:03

@záporjózsi: @FlybyWire: @Banaúr: hazi feladat: holnap reggel szamolni, hogy a kollegaknak hany alkalommal eg a feklampajuk A VILLOGO BEKAPCSOLASANAK PILLANATABAN (tehat nem a besorolaskor). es az a helyzet, hogy ha akar egyszer is, akkor en nyertem. de nem egyszer fog.

Érdekes 2011.05.04. 22:34:49

@gascan: Az egy dolog...a kokain is lehet nálad, még sem legális.Érted?

Super aGyuri 2011.05.04. 22:41:15

Megköszönni nem kell. Megköszönni illik.
Ha előreengednek az ajtónál; ha félreállnak előled a parkoló autók által hagyott egyemberes járdaszakaszon; ha beengednek maguk elé.

Nem kell. Illik.

Gyerekszoba kérdése. Mint az, hogy köszönünk, ha belépünk egy boltba. Vagy hogy úgy kérünk hamburgert a Mekiben, hogy "Egy hamburgert KÉREK SZÉPEN".

Sajnos úgy is kiszolgálnak, ha csak annyit mondasz, hogy "Egy hamburgert!" - mert az udvariatlan embereket is kiszolgálják.

De szerintem udvariatlannak lenni szégyen. Én nem tudnék úgy a tükörbe nézni.

Hang Loose 2011.05.04. 22:46:17

Szőke Panna és papptibi fogalom lettek.

moli 2011.05.04. 22:48:00

@Shadowbull: pontosan, a felvillano fenyszorokat ugy hivjak, hogy fenykurt, (nevebol latszik is, hogy) az veszely jelzesere szolgal. NEM az elsobbseg megadasat jelenti.

gascan 2011.05.04. 22:51:17

@Érdekes: Ha elcsaptak a zebrán, kevéssé fog vigasztalni, hogy neked lett volna elsôbbséged. Érted?

Érdekes 2011.05.05. 00:23:37

@gascan: Ennek semmi köze ahhoz, h a törvény kimondja, h nem adhatják ki 3. személynek az ip címedet.Ez a zebrás meg egy bullshit, valami gyalogos topikba elmenne, a sok ökör úgy megy a pár felfestett csíkon, mintha a több tízezer km autóutat a zebrára húzták volna rá, nem pedig fordítva...

Kopi3.14 2011.05.05. 00:34:25

papptibi: költözz már ki ide a környékre kicsit, s hirtelen meg fog változni a véleményed mindenről, beengedésről, udvariasságról, annak elvárásáról, vezetési kultúráról. Ugye ez is olyan, mint hogy a németeknél az utak sokkal jobbak, simák, mint a babapopsi? Meg a németek szabálykövetők, s tudnak vezetni...

Nem lehetne, hogy példálózni olyan példálózzon csak és kizárólag, aki igazoltan tartósan élt az adott közegben, s ismeri is mélyrehatóan a témának adott vetületét?

Vágási Matyi 2011.05.05. 00:44:43

Teljesen offtopic kérdés:
Az ajtók üvegeiről eltávolított fólia ragadós maradványait mivel érdemes leszedni? 96%-os alkohol megfelelő lenne?
Esetleg van valamilyen erre kitalált lemosó, vagy akár lemosót és tisztítópamacsot tartalmazó szett?

Segítségeteket előre is köszönöm!
- Ha már a megköszönés a téma. :)

monstertruck 2011.05.05. 00:59:11

Blázer, azért az a legviccesebb hogy elég a címet elolvasni és tudom hogy papptibi-mindenkinéljobbanközlekedek-úr írta.
Mega LOL!

J.Wolfram 2011.05.05. 02:27:56

Igaz, kivéve a buszokat. Azok képviselik a balkánt. Nálam attól is felmegy a pumpa, ha meglátok egyet.

Úgy tudom, már nincs benne a Kreszben, hogy elsőbbsége van a megállóból induló busznak. De még ha benne van is...

Lassú, nem látni tőle, füstöl (rákkeltő) és busz. Mi kell több az anyázáshoz?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.05.05. 03:48:48

Amugy milyen "europai " kozlekedesrol beszeltek? En ha nyugat europaban jarok ( francia, belga, holland ) ott minden harmadik kocsiban muzlimot latok vezetni, fiatal muzlimot. Ez megfigyeles. A hit&run accidentek 90% a az ovek ....

F 131 2011.05.05. 03:54:49

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, ha már volt, bocs. Kicsit fárasztó már, hogy a németek, vagy akármely nemzet tagjai mindent milyen jól csinálnak, mi magyarok pedig mennyire gyerekesek, agresszívek, éretlenek, stb.. vagyunk. Aránylag elég sokat járok Budapesten, és szerintem jócskán jobb a morál, mint akár pár éve volt. Viszont, hogy jó hírt is mondjak az írónak, egyre gyakoribb az, hogy nem köszönik meg a segítséget. A kresz-t felesleges idekeverni, nem hiszem, hogy bárkit már büntettek meg kettőt villanó vészvillogó miatt. Rég jártam Németországban, én elhiszem, hogy úgy viselkednek, ahogy Ön írta, ha így van hiszem, hogy van mit tanulniuk tőlünk ebben a "a-gyere-elém-beengedlek-megyek-köszönöm" játékban. Az embert ugyanis a kommunikáció emelte ki az állatvilágból.

hamika 2011.05.05. 06:36:36

@Vágási Matyi:

Nekem Féktisztitoval sikerült.

záporjózsi 2011.05.05. 06:39:19

@Tinman: "1. Nem ismeritek a jobbra-tartást."
Valóban, csak nyugatabbra még kevésbé ismerik, mert nem tolják le egymást. Itt a 3 sávos autópályával nem tudunk mit kezdeni.
"2. A hitelre vett méregdrága autótokon nincs index, mert abba bele se merek gondolni, hogy van és mégsem használjátok."
Ez javulgat.
"3. Ha egy kisebb teljesítményű autó szabályos előzésbe kezd, miközben ti 60-al cammogtok, kezetekben telefonnal miért kell gázfröccsöt adni?"
Ez azért még itt is ritka.
"4. Miért nem ismeritek a követési távolságot?"
Ha itt nem ismernék, akkor már nem lenne ép autó.
"5. Bzd meg a ködlámpádat, verőfényes napsütésben te tirpák paraszt!"
Ez tényleg létezik, kaszt-szerűen.

@lecsoo: Nekem az jött le, hogy már a köszönés köszönésének köszönését is köszönik egyesek. Minek?!

@moli: Mielőtt elindulnék: Te nyertél. Legyen meg az örömöd, nyerjél.

Ironpen 2011.05.05. 07:49:11

@Csirke72: De nagy tanulatlan tahó vagy bm!!! Ha csak fele annyi zseni magyar lenne, mint ahány német volt, sokkal előrébb tartanánk. Jó lenne ha vennéd a fáradságot és tanulmányoznád a német kultúrát, hidd el sokkal-sokkal nagyobb, mint a magyar, bár kétlem, hogy a magyar kultúrát ismernéd különösebben, mert akkor nem a segédmunkás színvonalat ecsetelnéd!!!

qmatch 2011.05.05. 07:56:02

Kedves Papptibi!

Nehogy félre étsd, de ez itt nem Németország...és ez nem csak a közlekedési kultúrából látszik.
Egyébként a németek is hamar asszimilálódnak itt minálunk, a múltkor is egy BMW és egy Porsche (német rendsz. ) az Üllői úton olyasmiket adott elő, amiért otthon főbe lőnék őket.
Azt veszem észre különben, hogy tényleg csak a másikat korrekcióra kényszerítő akciókat szokás megköszönni - vagy még azt sem.
Még egy dolog: sok dolog van, amiért érdemes a németekre hivatkozni, de a szocializáció és a hétköznapi kapcsolatok kezelése szerintem kimondottan nem ilyen.

HakapesziM 2011.05.05. 08:06:39

@Ironpen: Árulkodó kifejezés kultúrákat úgy összehasonlítani, hogy "nagyobb". Hogy nagyobb kilóra, méterben? Esetleg gazdagabb, az helyesebb kifejezés lenne. Indoklás? Mitől is gazdagabb a germán mint a magyar? Ki mondja? Milyen területen gazdagabb, a kultúra sok területet felölel. Irodalom, művészetek, zene stb. Egységes Németországról nem is túl régen beszélhetünk, a 19. század óta. Magyarország még a hivatalos történetírás szerint is 1100 éves. Abban az időben még nem is létezett németség a mai értelemben. És volt sok magyar zseni is, sőt mai is vannak, sokan éppen a németeknél dolgoznak.

butschq 2011.05.05. 08:09:56

@F 131: volt már, hogy rendőrautó szigorú megfigyelés címszó alatt gyökkettővel ment előttem. Utolértem, ő jobbra indexelt, én balra, elmentem mellette, elakadásjelzővel megköszöntem, ő meg refivel igazolta. Na most akkor mivan?:):)

vinyi 2011.05.05. 08:23:02

Bocs papptibi, de ez egy középkategóriás kattintásvadász hisztiposzt tele következetlenséggel. Egy ennyit megélt és vezetett embernek már igazán illene tudnia, hogy ma Magyarországon az utakon kinek, mikor és mit kellene megköszönnie.

Anteovin 2011.05.05. 08:56:44

Nem értek egyet a posztolóval!
Szerintem igenis illik megköszönni, ha valaki csak egy árnyalatnyit is jó fej! Nekem kifejezetten jól esik, amikor egy elengedett motoros kinyújtja a lábát, vagy maga mellé nyúl köszönet képpen. Jobbá teszi a napomat, de legalábbis pár percre jobb lesz! Egy beengedett autós "vészvillogása" dettó. Ebben az esetben kár a németekkel példálózni, mert valóban csúcsragadozó a nép, de illemtanból eléggé le vannak maradva.

Anteovin 2011.05.05. 08:58:28

Ja, és ha megköszöni, vissza is villantok refivel, hogy "Szívesen máskor is, pajtás!"
Ez teljesen alaphelyzet!

gigabursch 2011.05.05. 09:18:52

Azért kell megköszönni, mert jólnevelt ember megtanítottak arra, hogy:

"..kisfiam, kérni, köszönni, megköszönni, elköszönni, kedves mosolyt adni sokkal-sokkal több, mint amennyibe kerül, viszont sokkal több eredményt hoz, mint amennyibe a hiánya miatt kerül bármi más..."

Szóval, ha a TC belép a bunkótanodába, oktatói minőségben, az a saját felelőssége.

gigabursch 2011.05.05. 09:20:13

Egyébként meg:

Értelmes ember az erdőben nem szemetel, a többinek meg tilos.

Kentetsu 2011.05.05. 09:27:17

@pioker1933: Ez ám a fatalista hozzáállás.. nem kötünk egy újabb életbiztosítást neked, engem megjelölve kedvezményezettként ? Fizetem a havi díjakat :))))

Kentetsu 2011.05.05. 09:30:23

@qmatch: Valószínűleg magyarok voltak... meglepődnél mennyi külföldi rendszámú autóban ül magyar. Főleg amikor sz@rért lehetett lízingelni a németektől és a tótoktól autót. Egész iparág alakult e köré .. Nézz szét a III. kerületben. Csillaghegy és Remetehegy több szlovák rendszámot futtat, mint Pozsony :)

gnme 2011.05.05. 10:11:43

@TBlocker: te mivel vagy külömb?

úgy felsorolás szerűen írd le nekünk

ex-dr. vuk 2011.05.05. 10:16:51

@Boston2: en csak annyit mondok, hogy nincs bajom az amugy termerszetes dolgok koszongetesevel, amig nem varjak el.
Pl. ha atenged a zebran es nem koszonom meg akkor ugyan ne legyek mar taplo. ez a termeszetes. ha epp megkoszonom jo, oruljon, ha nem akkor meg eleget tett a kreszben leirt kotelezettsegenek es annyi.

Tigrisszív 2011.05.05. 11:06:45

Nem értem, hogy ez a cikk mire volt jó. Kár a németekkel, mint bezzegországgal jönni állandóan, főleg úgy Tibikém, hogy szemmel láthatólag legfeljebb az autobahn-on közlekedtél, máshol nem. Nincsenek dugók? Anyám borogass... Figyelj Tibi, lehet zippzár, vagy akármilyen elv, ha az adott szakasz áteresztőképességét meghaladja a járművek száma, akkor b@szhatja a német (is) az elveit, akkor ott dugó lesz.

Az, hogy számszakilag esetleg kevesebb dugó van, az egyrészt azért van, mert ott szarásig van autópálya és ha a német át akar menni egy másik városba, azt az autópályán teszi. Nem kell neki további városokon átvergődnie. Budapestet (és sok más települést is) elsősorban az átmenőforgalom fojtja meg.

Másrészt a (volt nyugat)németek tudnak jól közlekedésszervezni, van pár évnyi előnyük ezen a téren. Ismerik a törvényeket, SZOKÁSOKAT, és szakmai fogásokat, hogy jó - és sok esetben költséges - közlekedésszervezéssel, utak, hidak, csomópontok folyamatos építésével-bővítésével kordában tartsák az egyre növekedő mértékű forgalmat. Ez mellé pedig folyamatosan mérnek és mérnek és mérnek. Ahogy tartósan megváltozik egy szakasz forgalma, máris filóznak és lépnek. Budapesten a közlekedésszervezés finoman szólva is kihívásokkal küszködik, mint ahogy az egész országra vetítve is ugyanezt lehet mondani.

Szóval lehet, hogy számszerűleg kevesebb dugó van a németeknél, viszont a rendszer annyira érzékeny - általában a komplexitása miatt -, hogy ha mégis kialakul a dugó, akkor az általában irdatlanra szokott duzzadni. Autópályán baleset? A német nem ismeri a félpályás útlezárást, lezárja a francba az egészet. Múltkor Lipcsébe mentem a BMW gyárba, 55 km-es dugóban álltam 4 órát, mert felborult egy lakókocsi a vontatójával együtt. Mind a kettő a leállósávban landolt, de azért a polizei lezárta mind a 4 sávot is. Hamburg központjában egyetlen helyen besz@rtak egy kereszteződésben a forgalomirányító lámpák, a fél város megbénult a rendőri irányítás ellenére is.

Tibikém, mi itt a magyar viszonyok (útviszonyok, borzasztó közlekedésszervezés, cél és értelem nélküli korlátozások, körforgalom mánia ott is, ahol a lámpás kereszteződés jobb lenne, összevissza hangolt lámpák, satöbbi, ezer ilyet sorolhatnék) között bizony nagyon egymásra vagyunk utalva. Ha nem segítenénk állandóan egymásnak, az egész már rég összeomlott volna. Azok az emberek, akik egymás segítségére vannak utalva, bizony kommunikálnak egymással. Egy villantás, egy intés, egy indexkattintás semmibe nem kerül, viszont fenntartja az állandó pozitív kommunikációt a résztvevők között. Ez az áldatlan, rohadt rendszer ezért működik még úgy, ahogy. Ezért érezni, hogy talán a közlekedési morál is nagyon lassan, de biztosan a javulás útjára lépett.

Ez téged Tibikém ne zavarjon, mert érted is, neked is van. Ne köszönj meg senkinek semmit, de ha büdös parasztnak fognak nézni, azon meg ne sértődj meg.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.05. 11:22:56

@Facker: Én nem lennék a helyedben, mikor nem a megfelelő ember autóját csapkodod....

bloggen 2011.05.05. 11:31:57

Nem hinnem ,hogy a nemetek azert nem köszönnek meg dolgokat,mert azok a dologok amugy is az elöirasok altal biztositva vannak szamukra...
Arrol van szo-mint az elet barmely területen-ök egyszerüen ostobak,neveletlenek...

Itt elek,latom tapasztalom mindennap ,hogy hogyan elnek,viselkednek...

Butak es mint ilyenek,foggal körömmel ragaszkodnak minden ELÖIRASHOZ!
Ha ezek az elöirasok nem lennenek kihalna a nepesseg itt.
De ebbe ne mennjünk bele.
A lenyeg,h a nemet pelda nem követendö.Es inkabb elszomorito mint hogy ertekkent kezeljük.

Amugy egy szituban,amikor valaki szamunkra kedvez,vagy csak normalisan viselkedik,azt meg ILLIK köszönni.

Az intelegencia valahol itt kezdödik..Szerintem.

Shadowbull 2011.05.05. 11:35:09

@Tigrisszív: "A német nem ismeri a félpályás útlezárást, lezárja a francba az egészet."

Ez egy nagy baromsag. Tobb mint 10 eve kozlekedem rendszeresen Nemetorszagban autopalyakon.

A Totalsperre nagyon ritka, es akkor oka van: halalos baleset, mentohelikopter bevetes.

De ezt mindig elmondjak a radioban, es siman lehet keruloutat keresni, ami egyebkent mindig ki is van tablazva.

Amugy meg egy TMC-s navi Nemetorszagban szerintem kotelezo, uljon orakat a dugoban az akinek ket anyja van.

sb

Tigrisszív 2011.05.05. 11:36:44

@bloggen: Én ugyan nem ott élek, de sűrűn járok arrafelé. Abszolút egyetértek.

Shadowbull 2011.05.05. 11:40:11

@Tigrisszív: En viszont koztuk elek, es azt kell mondanom, hogy egy baromi nagy faszsag.

sb

bloggen 2011.05.05. 11:41:32

@Shadowbull: En pedig Csirke72 vel ertek egyet..Minden szavaval...

Shadowbull 2011.05.05. 11:43:47

@bloggen: ez csak teged minosit.

sb

szakmernok 2011.05.05. 11:48:06

Kedves papptibi! Ne köszönd meg. Nem érdekel senkit.
Én roppan előzékenyen vezetek. Ritka kivétellel mindenkit beengedek magam elé, engedem kifordulni szűk útkereszetződésekből a kamionokat, olykor ha azt látom kissé bizonytalanabb söfőrrel állok szemben még a jogos elsőbségemről is lemondok, ha egy gyorsabb autó jön mögöttem és szabad az út jelzem neki rövid jobb indexel, hogy megelőzhet. És igen, ezt ritka kivétellel indenki megköszöni. És nekem ez jóérzés. Fordított helyzetben én is ezt teszem.

Az, hogy te erről a témáról posztot írták és hogy ez a "szokás" számodra hatalmas teher, csak erőssíti bennem a gyanút, TE EGY KIBASZOTT NAGY BUNKÓ VAGY!

bloggen 2011.05.05. 11:49:00

@Shadowbull:En is itt elek es azt kell mondanom,hogy aki nem latja mi megy itt az vagy vak,vagy ugyanolyan korlatolt mint akikröl beszelek..
Na jo,az altalanositas -azaz 100% ra vonatkoztatas-nem szep dolog.Ezert qazt irom inkiabb,hogy a 90% a balfasz!
Es miert?Alap mentalitas atnezese,a jogsi szerzes menete..stb,stb...

Ebresztö!

Tigrisszív 2011.05.05. 11:54:48

@Shadowbull: Legyen akkor baromság, ha így érzed. Balesetnél nagyon ritka, hogy nem zárják le az egészet, függetlenül attól, hogy halálos volt-e, vagy sem. Cseszheted a TMC-det, meg a kerülőutadat, meg a rádiódat, ha olyan helyen éred utol a "dugót", ahonnan már nincs levezető szakasz. Tolatni kezdesz, vagy mi?

Szóval tartsd nyugodtan baromságnak, de én még baleset esetén sosem találkoztam az autópályán részleges lezárással, csak teljessel. Akkor volt kivétel, amikor a balkáni parasztok elkezdték elfoglalni a leállósávot és nem tudott a helyszínre menni pl. az autómentő. Akkor elkezdték 1 sávon csorgatni a forgalmat. Ahhoz képest, hogy 10 éve vagy ott, el vagy kicsit tájolódva...

Shadowbull 2011.05.05. 11:55:02

@bloggen: Akkor valoszinuleg nem egy bolygon elunk.

vagy pedig Nemetorszag nagy, es masutt masmilyenek az emberek.

sb

Shadowbull 2011.05.05. 11:57:38

@Tigrisszív: "Balesetnél nagyon ritka, hogy nem zárják le az egészet,"

ellenben az a nagyon ritka, ha az egeszet lezarjak.

"Cseszheted a TMC-det, meg a kerülőutadat, meg a rádiódat, ha olyan helyen éred utol a "dugót", ahonnan már nincs levezető szakasz. "

55 kilometeres dugorol beszeltel. Ugye nem akarod azt bemeselni, hogy 55 kilometeren keresztul nem volt egy kurva lehajto sem?

Rengeteg dugoba belekerultem mar, talan csak 2x volt ugy, hogy mar nem tudtam lemenni.

Totalsperre-re pedig nem is emlekszem, csak a radioban hallom neha.

sb

butschq 2011.05.05. 11:57:51

@Shadowbull: szerintem meg az a faszság, hogy embereket országnevekkel jellemzünk... mert magyarhonban is élnek tajparasztok, és rendkívül kedves emberek is. Gondolom dojcslandban sem egyféle embertípus él. Pl nagyon sok rokonom dolgozott németországban főleg a kilencvenes években, és míg az egyik azt mesélte milyen igénytelenek ott az emberek, a másik rokon meg a segítőkézségüket, precízségüket ecsetelte.

HakapesziM 2011.05.05. 11:59:50

Jól néznénk ki ha akármilyen balesetnél lezárnák az egész pályát. Annak már komoly oka kell, hogy legyen. Mindig hagynak legalább egy sávot a forgalomban, ha lehet, így is hatalmas stau alakul ki két perc alatt. A sok marha meg bámészkodik, fokozva a zűrzavart. Gyakran azért van stau, mert a szembeoldalon volt baleset, és azt nézik, lelassítanak, ez gyakran koccanáshoz is vezet. Ott sem mindenki profi, sok jó sofőr van, de rengeteg az ügyetlen. Sok az idős vezető, tisztelem a korosabbakat, de sokuknak nem lenne szabad az autobahn-on szédelegni. Rengeteg az útépítés, visszaveszik 60-ra a sebességet, képesek betartani akár 40 km-en keresztül, nem érdekil ha százan egerésznek is mögötte. Ha le van szűkítve, s építkezés miatt 2 m szélességkorlátozás van a belsőben, én hiába megyek a kamionnal már szinte a korláton a külsőben, nem érzi a kocsiját, nem mer bejönni mellém, annyi esze meg nincs, hogy lehúzódjon, és elengedje a bátrabbakat. Amúgy nekem nincs bajom a friccekkel, tudnak jó fejek is lenni, katonás nép, respektálják a egyenes, határozott fellépést, a rendőreik is a legkorrektebbek Európában.

bloggen 2011.05.05. 12:11:55

@Shadowbull: erre gondoltam en is..te merre es miota elsz?
kivancsi vagyok nagyon,mert lehet rossz környeket valasztottam itt delen svabiaban..:)

Shadowbull 2011.05.05. 12:14:32

@bloggen: 4 eve elek Münchenben, elotte 1 evig eltem Ingolstadtban, es 2000-ben 1 evig Neckarsulmban.

sb

Tigrisszív 2011.05.05. 12:48:36

@Shadowbull: Én "csak" kb 3 km-re szorultam meg a balesettől. A rádió szerint volt 55 km-es a dugó. Ezen a távon egyetlen levezető szakasz volt (Bajorország, Münchentől kb. 100-150 km-re), de az is teljesen beállt, mert a TMC mindenkit le akart vinni onnan, egy 2x1 sávos hatodrendű útra, ami pár km-en belül betorkollt egy nagyobb forgalmú főútba. Mire oda is rendőrt tettek irányítani, már "késő volt".

Egyetlen alkalommal nem láttam teljes lezárást autópályán balesetnél, amikor valaki elcsapott egy menyétet, vagy mit és nakib@szta az autót a szalagkorlátnak kicsit.

Az érem másik fele meg az, hogy természetesen csak addig tartanak teljes zárt, amíg nagyon szükséges, és nem piszmognak sokat a helyszíneléssel sem. Az, hogy te nem találkoztál ilyennel, vagy kamu, vagy óriási mákod van. 40 fokban 4 órát dekkolni az autópályán nem kellemes.

Szóval értem én, hogy te tulajdonképp már német vagy, de ne hazudtolj meg olyat, ami tény. A tény pedig az, amit én magam átéltem. Lehet, hogy másik tartományban, vagy másik országrészben nem ez a jellemző, de ahol én sűrűn megfordulok, ott ezt tapasztaltam.

Társalgási kultúrád pedig bőven hagy maga mögött kívánnivalókat, látszik a német "közeg".

Vágási Matyi 2011.05.05. 13:21:19

@hamika: Köszönöm! Valamilyen káros hatást észleltél? Nem mattult az üveg?

bloggen 2011.05.05. 13:29:06

@Shadowbull: Közel 8 eve elek a svab "metropolisban"..:)

A dugokrol,a nem köszönesröl,az ostoba oda nem figyelesröl,a majd en megmutatom mert nekem nagyobb kocsim van dolgokrol,az autopalya-varos viselkedesröl nem erdemes beszelni,mert tenyek.Sajnos...

Az egeszböl annyit akartam kihozni,hogy a nemet VISELKEDEST nem szabad peldanak allitani..-jo peldanak föleg nem!-
Mert a nyugat nem az ö viselkedesüktöl "nyugat"...

Shadowbull 2011.05.05. 13:36:31

@bloggen: Nekem teljesen mas tapasztalataim vannak.

Igenis figyelnek, meg is koszonik a figyelmesseget, megallnak, kiengednek.

A "majd en megmutatom neked" cimu attitud meg totalisan hianyzik.

Hogy az autopalyan meg ki hogy kozlekedik, az tokeletesen irrelevans, mert nem tudhatod, hogy ki ul a kormanynal.

Ugyhogy megiscsak masik bolygon kell hogy eljunk.

vagy esetleg az eloiteleteid csak azt engedik meglatni, ami a koncepciodba beleillik.

Nyilvan vannak itt is hulyek, de az aranyuk sokkal kisebb, mint otthon.

Hogy gyakran van dugo, az nem kerdes. Sokkal tobb auto van + a tranzitforgalom.

sb

hamika 2011.05.05. 16:08:33

@Vágási Matyi:
Nem semmi baja nem lesz az üvegnek..fólia letép a ragacsos részt beáztatni féktisztitoval és már oldja is.
Lehetöleg valami normális szert vegyél a hatás miatt.Würth vagy Berner.

Le Cousin 2011.05.05. 16:22:02

@kicsidio: 60-al az autópálya belső sávjában...ez tetszik... ha mondjuk 130-140-el haladok az autópályán, valami kocsog elbaszott barom folyton 90-el akar előzni a gyorsban...ezért járok 190-el, úgy kotródnak félre, mint a sebbzett kutyák, ha belenéznek a visszapillantóba...

Érdekes 2011.05.05. 17:09:40

@Zserom: Remélem párszor feltöltik majd a sumaherkedésedet a police.hu-ra.Nehogy te legyél a sebzett kutya.

truckerman · http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.users.globalnet.co.uk/~msmith03/route66/illinois_truck 2011.05.05. 18:25:23

A németeknél leragadtam.Többet kéne arra járni,nem írnál ilyen baromságokat róluk.

Vágási Matyi 2011.05.05. 18:35:43

@hamika: Köszönöm szépen a segítséged!

rushman 2011.05.05. 20:58:56

Köszönöm ezt a cikket. ;)

Kopi3.14 2011.05.05. 21:58:02

Hmm. én sem emlékszem teljes útlezárásokra NRW-ben. Egyik irányba volt most márciusban egy, több kamion is ütközött dugó végére futva, egy ember meghalt, egész napos helyszínelés, este hétkor még több órás dugó, km két óra alatt kis utakon keresztül, ebből a fele, kétharmada kb negyven perc alatt megtéve, maradék araszolás, de semmi kerülő nem volt, másik pár évvel ezelőtt mentőhelikopteres mutatvány volt. S volt szerencsém kamion árokba borulásához, amikor egy sáv járhatott tovább.

RAWWER 2011.05.05. 22:07:42

Sajnos az a helyzet, hogy igy kezdödik néhány p..szt elöször nem köszöni meg ha az ember beengedi, aztán már az indexet sem rakja ki, mert végül is minek még elfárad a kis keze vagy rosszabb, kiég az izzó! (Te jó ég azt nagyon bonyolult ám kicserélni....) A végén meg egyébként is enyém az út mindenki húzzon le!
Szerintem költözz nyugodtan a németekhez, és hogy lásd én nem vagyok p..szt felajánlok 500ft-ot az útra, minden ilyen magadfajtának. Üdv!

bloggen 2011.05.06. 11:24:32

@Shadowbull: Vicces amit irsz,mert nekem is ez jutott eszembe rolad:
A te elöiteleteid alapjan -morszagon minden sokkal szarabb!-latod itt a dolgokat olyan rozsaszinünek...

A realitas nem ez.

TBlocker 2011.05.08. 17:47:34

@gnme: leírom, csak neked. A VÁLASZ amit írtam a te kérdésedre volt, a te visszakérdezésed meg valószínű félreértésen alapúl DE ha mégsem akkor elmondom mivel vagyok különb, belátom, hogy hülye voltam amikor a posztíró agymenésére reagáltam. Nem ért annyit az egész.

díjhitelező 2011.05.12. 12:09:34

Én mindig megköszönöm és örülök, ha megköszönik...
Ennyi

tavaszi vakvarjú 2011.05.15. 08:46:25

@alibiman:

El lehet ütni jopofa dolgokkal,de mindketten tudjuk miről beszéltem....

Előitélet? Csupán realista...

pit-you 2011.05.18. 19:35:46

Sokszor köszönik meg nekem is ha beengedem őket és én is megköszönöm ha beengednek pedig sokszor nem is kell lassítanom se, ugyanolyan tempóval haladok.Inkább azt köszönik meg hogy én nem voltam olyan bunkó hogy már csak azért is gyorsítok NEhogy MÁ' egy autóval több legyen előttem.
Ez alapvetően szerintem csak egy korrekt kedves viselkedés,és inkább ilyenről vitatkozzunk mint egyébb veszélyeztető barmokról.

Typeir 2012.06.16. 16:33:26

Fene tudja,ha mindenki elozékeny lenne,akkor nem kéne még koszongetni se,hanem úgy alapból gordulékenyen menne minden,anyázás nélkul!El se olvastam,csak a címre reagálok,elnézést mindenkitol.Nekem is volt tapasztalatom leszorítós,saját sávomból kilokos emberrel már sokszor.Legutóbbi meg is állt elottem és azt ordibálta hogy nincs szemed,kocsog?Mondom neki van,de TE,irányjelzo nélkul bevágtál elém,ha nem vagyok észnél elviszed az autóm elejét.Addig pofázott míg elo nem vettem a nyomatékkulcsot aztán kiszálltam.Amúgy egy nyugodt ember vagyok,turtem hogy az anyámat kurvázta,engem faszkalapnak nevezett,ezen felul még a gyereket is fattyúnak hívta aki a hátsó ulésen aludt.Egyszer csak elszakad a cérna mindenkinél,nem?A magam 175 centijével nem vagyok egy eros ember de a kedves ugyfél olyan 50 kilós volt.Nyomatékkulcsot nem használtam,elég volt hogy meglássa,aztán eltakarodott anyázások kozepette.Miért kellett,én azt kérdem??
süti beállítások módosítása