Vakon is menne?

  2011. április 23. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Az Amarok tompított fényének wolframszálai pont nálunk döntöttek úgy, hogy inkább elpárolognak. Kétoldali izzócsere, egy szál spanyol nyelvű használati útmutatóval.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr622849211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

békaapu 2011.04.23. 15:09:57

Nekem egy Chevrolet Spark I- essel kell gyakorolnom a nőgyógyász stílust... nem is olyan keserves... de hallottam már horrorisztikus megoldásokat is....

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.23. 15:29:53

Azért a legtöbb normális autóban ki lehet normálisan cserélni az izzót. Aki pedig olyan autót vesz, amiben nem lehet, az vessen magára, mint a föld nélküli paraszt :)

Kedvencem a VOLVO vontató, ott egy műanyag fejű csavart kell kicsavarni, és kibillen az egész lámpa, és simán hozzá lehet férni az összes izzóhoz :)

-Gabi- 2011.04.23. 15:46:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ezek után így veszek autót,elsődleges szempont lesz az izzócsere!:D
Szép volt,de ki nem szarja le?Ez legyen a legnagyobb problémám az autómmal.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.04.23. 15:53:25

"...hiszen nappali fényben cseréltem. Ezért aztán nem voltam hajlandó észrevenni,..."
Mifelénk nemcsak közvilágítás van, hanem egy halom jól kivilágított benzinkút is akad. A kutas meg biztos látott már ilyet, apróért segít, úgyis csak az oszlopot támasztaná.

"Úgy tűnik, a rázkódás, vagy a feszültségingadozás, vagy mindkettő nem tesz jót az érzékeny H7-eseknek,"
Vagy az izzó a gagyi, ezt illett volna hozzáírni. Én évek óta a Tescoban veszem az izzókat, fogalmam sincs, milyen márka, 2-3 éveket simán kibírnak.

"De még mindig jobb ez, mint márkaszervizbe járni, és egy félnapos szerelést kifizetni rezsióradíjban – van jó pár hétköznapi típus, ahol ezzel szívnak a tulajok."
Amilyen kókányolásokat csinálni tudnak egyes emberek az autóikon, talán nem is olyan nagy baj ez. Ha tényleg olyan gyakran kell cserélni, akkor a sok feszegetéstől előbb-utóbb (inkább előbb) meglazul a foglalat, megtörik a vezeték, és akkor meg azért lehet fikázni a gyártót, hogy ipari hulladékot gyárt. Szóval én megértem azt az oldalt is.

Az autókázásnak nem csak benzinköltsége van, de ezzel talán nem mondtam újdonságot. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.23. 16:12:51

@-Gabi-: Jó, jó, csak azért írtam, mert van egy-két faszkalap, aki erre fogja, hogy nem cserél izzót.

-Gabi- 2011.04.23. 16:17:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Értem Uram,tiszta sor!!
Én is imádom a "félszemű" + ködlámpával közlekedő delikvenseket...:)

Hang Loose 2011.04.23. 16:18:32

Tipp:
Ne egyben kapcsolj helyzetjelzőről tompítottra.

vjalle76 2011.04.23. 16:56:20

Olcso kinai xenont bele. (vagy akar markasat)
-a razkodas nem befolyasolja az elettartamot, nem megy tonkre tole
-legalabb 10x tovabb tart
-nem hirtelen eg ki, hanem egyre nehezebben gyujt be (kulonosen melegen), villog, igy elore tudni lehet ha cserelni kell
-fele aramot fogyaszt, csokkenti a relek, kapcsolok, akku, generator elhasznalodasat, es minimalis mertekben a fogyasztast is
-a 4300-6000K szinhomersekletu (nem kek!) verziok fenyeben a tablak, utjelzesek, rendszamtablak szinte foszforeszkalnak, sokkal kontrasztosabb minden a fenyeben, biztonsagosabb

Kulonosen, ha izzocserehez meg a lokharitot is le kell szedni (evente nehanyszor), megfontolasra javaslom. Ebay, DX, Tomtop 10 rugo alatt adja postaval.

Ciri 2011.04.23. 17:00:09

A hang szar, vagy Tibinek logopédusssz kellene?

Ciri 2011.04.23. 17:04:00

@vjalle76:
"Olcso kinai xenont bele. (vagy akar markasat)"

Én meg azt kívánom neked, hogy amikor a gagyiszenonos szaroddal közlekedsz, ne én menjek veled szembe, hanem egy rosszul beállított fényű Nohab M61-es.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.23. 17:07:57

@vjalle76: Gondolom te pont ezeket a szarokat forgalmazod :)

vjalle76 2011.04.23. 17:13:24

@Ciri:
Nekem most 3000K van, normalisan beallitva. Nem latod rajta, hogy xenon, mert majdnem ugyanolyan a szine, mint a halogennek, csak mar 3 eve nem kellett hozzanyulni.
A problema a rossz beallitas. Egyebkent pont ugyanazt tudja mint a halogen. Belemegy az aram, es vilagit :)
Ja, es nem forgalmazok semmit, ezt sem.

turbólyuk 2011.04.23. 17:18:47

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Kár így osztani az észt. 6 éve járok vadonat újonnan vásárolt VW Caddyvel. 3 havonta kiég benne valamelyik H7-es első fényszóró. Mindegy, milyen márka, kipróbáltam mindet. Több ismerősöm H7-es izzós Opelje vagy Fordja hasonlóképpen fogyasztja az izzókat. Ez izzócsere meg ne legyen már márkaszervíz köteles mutatvány!
Korábbi autóimon H4 izzók voltak. Na azok valóban kibírtak 2-3 évet.

-Gabi- 2011.04.23. 17:33:36

@turbólyuk:

Milyen a Caddy??Benzin,dízel,teher vagy személy??Hezitálok egy olyanon,csak azért kérdezősködök:)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.04.23. 17:39:35

Én úgy tudom, hogy: a lámpa belsejében az izzószál folyamatosan párolog amikor izzik és ez aztán a töltőgázból az izzzószál kihűlésekor kicsapódik rá újra. Ez elvileg egy ciklus, ami mondjuk H4 izzónál szépen működik, de a H7-ben más az izzószálhossz-töltőgázmennyiség aránya, ezért bírja rövidebb ideig.

vjalle76 2011.04.23. 17:49:04

@Make Valamit:
Jol tudod, ez a halogen korfolyamat. Es a H7 valoban egy elcseszett konstrukcio.
De a tobbi is hamar kieg. Tele vannak az utak felszemu vagy teljesen sotet autokkal.
En betiltanam a halogent es kotelezove tennem a xenont :) Meg azt is betiltanam, hogy csomo autoban szinte lehetetlen hazilag izzot cserelni, lokharitot le kell venni meg a fel autot szet kell szedni... Durva.

Galván_Tivadar 2011.04.23. 18:10:03

@Ciri: Nekem az az érzésem, mintha az utóbbi időben fogyóban lennének a gagyixenonnal közlekedők, talán mégsem bír annyit, mint mondják és úgy már nem éri meg. Szerencsére!

turbólyuk 2011.04.23. 18:12:27

@-Gabi-:
Dízel, 2.0 Sdi, 2 személyes teher. Mire vagy kíváncsi?

vidéki suzukis 2011.04.23. 18:15:29

"Eleve fél szemmel érkezett, két nappal később pedig már a másik tompítottja sem égett"

Gratulálok, hogy megvártátok a másik kiégését is. A kiégett izzót azonnal kéne cserélni, nem várni vele.

A gyakran kiégő H7 meg a kocsi hibája lehet. Nekem is H7 van, de még nem égett ki 2 év alatt. Pedig növelt fényerejű, ami csökkenti az élettartamot.

motorsport77 2011.04.23. 18:32:43

@vjalle76: A fakabát majd kicserélteti veled 30 ezerért, ha nincs benne automata magasságállító.

motorsport77 2011.04.23. 18:39:31

Én azt vettem eszre hogy az egy négyzetkilométere eső félszemű Peugeot 206-osok száma elég nagy. Ez valami típushiba lehet.

vjalle76 2011.04.23. 18:43:14

@motorsport77:
Van :) Citroen Xm, az egesz kaszni magassagat es doleset automatikusan szabalyozza a hidropneumatika.
Mondjuk ettol meg kicsereltetheti, ha olyan kedveben van, kezdhet kerdezoskodni a papirok, bizonylatok stb... utan.
De meg soha nem volt gond. 6 eve igy megy at muszakin is.
Haladni kell a korral. Az izzolampak ideje lejart, csak a baj van veluk.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.23. 18:53:08

csak azt a mondatot javítanám, hogy "kár hogy egyik kocsiban sincs cérnakesztyű"

az S-osztályos Mercedesekben van (a kisebbeket nem tudom) és ha jól emlékszem minden Porsche-ban is

vmaast 2011.04.23. 18:54:05

Azért fogy a gagyixenon, mert végre kiveszi a szerv a forgalomból az ilyen kókány autókat.

Amúgy a bajnok nálam a Zafira. Izzócsere: kitekert kormány mellett az első műanyag doblemezen lévő kis ajtón keresztül. Na ez aztán az innováció csúcsa, a harmadik évezredben. A TV-ből meg az folyik, hogy milyen kurva jó dolog Opelt vezetni :DDD

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.23. 18:57:27

@Ciri: ha a Nohab M61 jön szembe, akkor már előtte ott valamit nagyon benézett az ember (:

Ciri 2011.04.23. 19:09:38

@GYUSZI BACSl:

:)))

Másrészt meg nem kell felvágni az S-re, mert még egy szaros Polo-ban is van, ha vonóhoroggal rendeled...

:)))

Schütii 2011.04.23. 19:14:16

Tibi azt is elmondhattad volna, hogy ha az egyik oldali izzó kiment akkor cseréljük a másik oldalit is mert az is ki fog menni nemsoká és akkor lehet egy kis időt (bosszúságot) megtakarítani. Meg azt is elmondhattad volna amit te sem tartasz fontosnak hogy csere után ellenőrizni kell és újra beállítani a fényszórót, mert az esetek nagy többségében nem oda fog világítani az új izzóval a lámpa, ahová az előzővel világított, ami egyrészt a szembe jövő elvakításával valamit saját sötétben nem látásunkkal fog járni. Köszönöm a figyelmet.

Schütii 2011.04.23. 19:22:32

"nincs az autóban cérnakesztyű"

Hát ez felháborító, sok milliót kifizetünk a mocskos autógyártóknak és még egy nyüves pár (50Ft-os) kesztyűt sem tudnak beletenni.. Így múlik el a világ dicsősége...

-Gabi- 2011.04.23. 19:33:49

@turbólyuk:

na az kimegy a világból!!:) jó gép!
úgy általában:terhelhetőség,kezelhetőség,pilótafülke milyensége,ilyenek érdekelnének :)
Köszi szépen:)
Egyik ismerősnek van egy 2.0 TFSI,facelift Touran fronttal,18as kerekek,ültetve stb,na az mindenre jó,csak cuccolni nem :)

Flak 2011.04.23. 19:39:21

Nekem kocka Wartburgom van, veterán.

Izzócsere:

1 csavarhúzó, fél perc - hátsólámpa
1 csavarhúzó, fél perc - indexbúra
pattintgatás, fél perc - első fényszórók

Wartburgot mindenkinek!

Hang Loose 2011.04.23. 19:41:51

...::: Flúgos Kamionos :::...:

Szerinted?

Kapcs, majd 1mp múlva kapcs.
A "kapcs" itt a kapcsolás rövidített változata. Szerintem a többi érthető.
Ja, majd elfelejtettem, az 1mp, az a másodperc, szintén rövidítve.

Jóccakát.

Hang Loose 2011.04.23. 19:46:06

Együttes csere jó ötlet, a régi mehet tartaléknak.
Ha régóta van benne az izzó, akkor meg ajánlott is, mert az újnak jobb a fénye.

sufnyi 2011.04.23. 19:53:31

Bömbiben (525tds) sem probléma izzót cserélni. Mondjuk félévente szükség is van rá. Ja H7 van ebben is. De akkor is meg lehetett oldani hat hengerrel is, hogy pofonegyszeűen meg lehessen oldani ezt a fajta problémát.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.04.23. 20:12:00

@turbólyuk: Nem volt ebben semmi észosztás, tényeket közöltem. Abban van esetleg igazad, hogy nem szórtam tele smiley-val, ezért hangozhatott túl komolyan. :)

A Caddy-ben a feszültségek rendben vannak? Biztosítók megfelelő értékűek? Már csak azért érdeklődöm, mert a teherautókat nem úgy méretezik, hogy 3 havonta simogatni kelljen őket. :)

andand 2011.04.23. 20:13:56

Audi A4, elso generacio: csere kb. lekapod a lamba hatuljat, dugasz ki, lampa kiakaszt, mindez vissza. Utasoldalon plusz muvelet, hogy leveszed a legszurobe meno csovet. Ket mozdulat, csavarhuzo nem kell, konyv nelkul is rajottem.
H7-es van benne, egy idoben minimum felevente csereltem. Aztan megszoritottam a papucsokat (nem mai gyerek, kitagultak, a muanyag rajta pedig megerett), ujraszigeteltem. Azota sokkal tobbet birja. Erdekes, a tavolsagi is H7-es, azt nem emlekszem, hogy valaha csereltem-e.

sony666 2011.04.23. 20:27:36

Idegesítő ez a zember!!!!

Ráadásul balf@sz is:
Tök hétköznapi autókban is előfordul ez nem ritkán.
Gyárilag ki van találva erre a megoldás: a szívócső egyszerű módon, hozzá nem értő számára is könnyen eltávolítható, és visszatehető gond nélkül.

Nekem evidens, pedig csak hétköznapi halandó vagyok, nem egy autós fir... khmmm újságíró.

megint 2011.04.23. 20:54:48

Nálam az alfa volt ilyen, háromhavonta cserélhettem benne, de nem volt vészes megoldani, A3-ban viszont már jóval macerásabb és nehezebb

bürokraták rémálma 2011.04.23. 21:03:31

F@szomat jaszkariztok itt izzócserével, mikor minden normális ember felb@ssza ilyenkor az első és hátsó ködlámpát 'oszt csókolom!

Irónia rulez.

turbólyuk 2011.04.23. 21:07:22

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
A Caddyben minden gyári eredeti. Az összes biztosíték, meg a "feszültségek" is :)

Mostmár sok km van benne, de kezdettől ilyen.
Többen mondják, hogy ez nem igazából a H7 hibája, hanem hogy az újabb tervezésű autók esetében a generátor akár 14,5-15V között is tölthet, ezt nem bírják az izzók. Nem tudom, mi az igazság ebben, ezen kívül nem volt H7 autóm, de ami ismerősi körben van, azok is ilyenek.

turbólyuk 2011.04.23. 21:16:33

@-Gabi-:
Újonnan vettem, most van benne 280 ezer. Igen kevés terhet visz. A jobb oldali elválasztó műanyag faldarabot kivettem, így a jobb oldali ülést is rendesen hátra lehet tolni. Amúgy vezettem már benne egy talpon Isztambul-Pécs távot, az ülés sztem kényelmes, az ergonómia jó. A kormány pontos, közvetlen, a váltó kvázi hibátlan, a fékek rettenetesen fognak. A hátsó rugózás kicsit kemény (merev tengely, laprugó). Elég rossz utakon is járok vele, most cserélem a két első kutyacsontot meg a hátsó stabilizátor szilentjeit. A futómű amúgy hibátlan. Sajnos "elfogyott" már benne két klímakompresszor.
Nagy személyautós teherkocsi, az "utastér" műanyagai kopogósak. Nyugodt tempóban 6,5 l átlag fogyasztás, 120 felett 7,5, 140-el 10liter.
Vittem már benne 8 mázsa cementet, bírta. Ezzel szoktam menni nyaralni, két ember el tud aludni hátul (175 centis raktér, illetve a jobb első ülés előre tolásával a jobb oldalon hosszabb.)
A Life verzióját családnak nem venném meg.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.04.23. 21:52:30

@turbólyuk: Nincs okom kételkedni abban, amit írsz, viszont fenntartom, hogy ez az állapot nem normális. :) Én tuti tovább bűvölném, az "emettoros" tűz nem jó móka. Főleg, hogy ez tipikusan olyan autó, ami termeli a pénzt.

Bár nem gondolom, hogy ezt a problémát itt és most monitoron keresztül megoldjuk, azért én kicserélném az izzó(k) csatlakozóját. Meg elvinném egy villanyszerelőhöz, hátha üzem közben lépnek fel magasabb feszültségcsúcsok, és az öli meg. Ha csak az lenne a gond, hogy túltölt a generátor, akkor az akksikat is dobálnád bele viszonylag gyakran.

megint 2011.04.23. 21:55:49

Igen, a ködlámpás barmokat én is imádom

vasgyuszi 2011.04.23. 21:58:52

@Brigi \"B. A.\" főnöke: "Én évek óta a Tescoban veszem az izzókat, fogalmam sincs, milyen márka, 2-3 éveket simán kibírnak."

Nekem a Citroen Berlingoban 4 éven keresztül nem kellett hozzányúlnom (és a szervíznek sem, és az összes fény muködött az eladáskor).

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.04.23. 22:08:06

@vasgyuszi: Nem tartom a 4 évet sem hihetetlennek. A 2-3 év úgy jön össze, hogy országúton megyünk, 1 ember 1 autón bejár 3 megyét.

Beszélgessünk az ablakmosó folyadékokról is, amikor szezonváltáskor 50-100 Ft-ra leárazza a Tesco az 5 litert, akkor emberi ésszel már-már felfoghatatlan mennyiségeket szerzünk be. :D

rATdrAgOn 2011.04.23. 22:28:20

Nemtom, nekem még soha nem ment ki első izzóm. Pedig a gép már huszonegy éves, lassan nyolc éve van nálam. Ja, és cserélni sem egy nagy kunszt. :)

Hiába no, akkor ezt is felírhatjuk a korszerű autó legfőbb ismérveihez is a listára. :)

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2011.04.23. 22:31:21

@motorsport77: Előfordulhat.
A barátnőmnek Citroën C3 1.4HDI-je van,
és a két kocsiban sok közös cucc van.
Iszonyú az izzócsere benne, ráadásul eszi az izzókat, eddig 3db tompított fogyott.
A jobb oldali izzócsere még csak-csak (bár az én kezem oda csak nehezen fér be, ráadásul a stekker lehúzása után egy kis lyukon kell benyúlni, és összenyomni a két fület, ami elég nyűgös.
A bal oldalon viszont útban van az akksi.

Hurri Kán 2011.04.23. 22:47:28

Ez nem egy új keletű probléma...

flamer 2011.04.23. 23:11:47

Azért innen is gratulálnék a t. újságírónak, aki kurvára nem zavartatta magát és félszemű autóval járt.

Rocko- 2011.04.23. 23:22:24

@gyvy: jaja, nem új keleti, hanem régi nyugati. :)

Hurri Kán 2011.04.23. 23:24:30

@Rocko-:
Valamint a kőfaragók és a balett-táncosok is :D

vjalle76 2011.04.23. 23:28:22

Az izzo elettartama a normal uzemi feszultseg kornyeken a feszultseg harmadik-negyedik hatvanyaval forditottan aranyos. Tehat 1-2 tized V kulonbseg is dramai elettartam-kulonbseget okozhat. Kicsit vekonyabb vezetekek, a feszultseg-szabalyozo szorasa, kontaktusok minosege stb... Es persze a H1 nem olyan tartos, mint a H4, a H7-rol nem is beszelve.
En lehet hogy tul hamar meguntam, kb a masodik izzocsere utan ment bele a xenon, azota beke van. Kar hogy LED atepito keszletet meg nem arulnak :) DX-en van megfizetheto aron 850 lumenes LED zseblampa, ez mar egy nagysagrend a standard halogennel, szoval nem remenytelen.

rbalint88 2011.04.24. 00:00:52

@-Gabi-: Cseke Zoli caddyjére gondolsz? mert azon már 20as kerék van :P
nagyon kellene az az autó. mondjuk 17es kerékkel :)

B.GY. 2011.04.24. 00:11:11

Dolgoztam egy pár évig autólámpaboltban.Elég sokféle autó izzóit cseréltem.A francia és az olasz kocsik izzóit kellett a legsűrűbben cserélni.A szomszéd csajnak Lupója volt,hetente jött az is cseréltetni az izzót.A lámpát is ki kellett szerelni.A Megánban meg a kerékjárati dobból kell felnyúlni vállig ,hogy elérd a lámpát.Általában a nőknek segítettem csak.A fiúkat elküldtem szerelőhöz:) Amúgy meg a ledes fényszóró a legjobb.A xenon már nem divat.

amatőr 2011.04.24. 00:14:18

@Hang Loose:
Szerinted mennyiben érdekli a tompított fény izzószálát, hogy mennyi idővel a helyzetjelző után kapcsolod fel? Másik üvegbúrában, esetleg másik lámpatestben lakik.

esef 2011.04.24. 00:15:31

én sötétben, zseblámpa fényénél cseréltem ki a Renaultban a 2-2 db H7-es és H1-es izzót. na nem azért mert valamelyik is kiégett volna, hanem mert még a gyáriak voltak és eléggé elment a fényük. ekkor értem csak rá, kényszerből ment az esti csere.
az izzózabáló német autósok kedvéért leírom, hogy a gyári izzók voltak még benne, 7 évesen... :)

B.GY. 2011.04.24. 00:21:39

@esef:

Én úgy szoktam sötétben izzót cserélni,hogy kiveszem a helyéről a helyzetjelző izzót,és annak a fényénél simán látok mindent.Igaz hogy 10 wattos halogén a kicsi izzó.

B.GY. 2011.04.24. 00:23:34

@amatőr:

Nekem egy lámpatestben lakik mindkettő:)Bár nem tudom mi köze a kettőnek egymáshoz.

amatőr 2011.04.24. 00:26:30

@B.GY.: Én is ezt kérdeztem Hang Loose-tól. Szerintem sincs semmi köze egymáshoz a kettőnek.

Paulybird 2011.04.24. 00:46:07

Érdekes, Euró hatos norma, meg legyen titánizm-vanádium-cirkónium ötvözetből az utascella, merthogy biztonság.

Arra viszont szarnak a parasztok magasról, hogy ha kiég az izzó, akkor kettő perc alatt ki lehessen cserélni, és ne kelljen sötétben használni a kocsit addig, amíg a tisztelt tulajnak érkezése lesz elvégezni a bonyolult beavatkozást optimális körülmények között a kivilágított jól felszerelt, aknával is ellátott garázsban, mert máshogy nem lehet...

Egyébként Volvót kell venni, ott kihúzol egy reteszt, kiveszed az egész lámpát. Így körülbelül harminc másodperc alatt ki lehet cserélni körbe az összes izzót, ha valakinek ehhez támad kedve...

b.f. 2011.04.24. 00:50:29

Egy 6 és egy 12 éves autónk is van. Eddig csak helyzetjelző izzót kellett cserélni rajtuk, mást nem. Nincs gond a fényerejükkel se. Bár azokban H4-es izzó van, nem H7. Csak gondoltam leírom, hogy ilyen is van :)

Petyat 2011.04.24. 03:01:22

"Szerencsére a balsó izzó cseréjével begyakoroltam annyira a mozdulatokat, hogy a másik oldalon ez már vakon menjen."

És a jobbsó már gyorsan ment végül Tibikém?

ttomi75 · http://www.butorszaki.hu/ 2011.04.24. 09:22:55

Elég ha annyit mondok Lacetti SW-m van :) De mára már rutin szerűen megy a fényszóró lámpatest kiszedése! Haverom 5 ajtós Lacettijében a hűtőrácsot is ki kell pattintani trükkösen, hogy a lámpabúra kiszerelését elkezdje!

hallari 2011.04.24. 10:42:06

@vmaast: Vezetni igen. Na de izzót cserélni... :) /a modern nyugaton nem véletlenül élnek jól az autószerelők, minden ilyen piti apróságért szép pénz üti a markukat; a csóró magyar meg oldja meg ahogy tudja/

Inter Face 2011.04.24. 11:23:04

Eleve nem adnék engedélyt olyan újautó forgalmazására ,amiben nem lehet egyszerűen adott idő alatt (mondjuk 5perc) sötétben maximum egy csavarhúzó segítségével izzót cserélni.Alapvető biztonsági dologról van szó.Az ilyen lebontom a fél elejét meg kerékjáratból felnyúlkálós eszeveszett hülyeségeket élből küldeném vissza a gyárba ,hogy gondolkodjanak még rajta.Nemcsak a 3betűs parasztvakitókkal kéne törödni meg a 20légzsákkal.Ja és azoknak sem amiben nincs pótkerék csak a nevetséges spray, ami egy komolyabb defektnél semmit nem ér!Ezeket a dolgokat a tervezők meg tudnák oldani ahogy régen is egyszerűen megoldották, de kell a pluszprofitot generálni a szervizeknek.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.04.24. 11:59:29

Amelyik típusban gyakran ég ki az izzó, ahhoz tudok egy megoldással szolgálni:

Gyújtás ráadásával felkapcsolni a tompítottat, majd utána indítani. Egyszerű oka van, járó motornál 14v feletti feszkót kap az izzó felkapcsolásnál, állónál csak 12,5v-ot. Nekem ez megoldotta az izzófogyást egy új Ford Fiestában.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2011.04.24. 12:16:19

Nekem az izzócserével nem sok gondom van,de pont a héten sz@rt be az olajpumpa a Berlingóban:S 160000 km-nél...

nincs_nick 2011.04.24. 12:17:36

Nem értem a problémát. Kemény 3eFt egy OSRAM Ultra Life H7 pár, három év cseregaranciával. Ha ez kiég pár hónapon belül, akkor pedig irány garanciában vissza az autó, mert szar az elektromos rendszere. Btw, szinte az összes gyártónak van vastagított izzószálas égője a problémás (túl nagy feszültséget adó) kocsikhoz. De gondolom erről azért csak hallott már egy autós újságíró...

Dagiszabi 2011.04.24. 14:46:22

@rATdrAgOn: Pont ezt akartam írni. Nekem is 27 éves az autóm, 8 éve nálam. Egyszer cseréltem benne izzót, mikor az autóvillamosságis haverom rádumált valami +30%-os vagy milyen csodára. Azt is csak azért hogy szabaduljak tőle. kb 2 perc volt és azóta azt is elfelejtettem, hogy H hányas van benne. Ezen kívül sokkal jobban látok vele mint a vatta új bérautóimmal, márkától függetlenül. És a xenonimádókat sem tudom megérteni. Én speciel rosszabbul láttam azzal amit próbáltam, mint a 27 éves technikával.

papptibi 2011.04.24. 19:13:37

@Ciri: a túl erősz tömörítész!

w a s d 2011.04.24. 19:43:28

Kedvencem a témában:

www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

Főleg a végén, ahogy félkézzel.:D

hüle 2011.04.24. 20:29:15

F/ Nagyon jó ez a videó!

52£, 300£ na ezert olcsóbb egy 2-3 éves bömös mint egy Swift,Polo...odaát,mert lejárt a gari.

rATdrAgOn 2011.04.24. 22:09:35

@Dagiszabi: Az enyém nem ilyen szép merga, csak egy (egyesek szerint "a") fosbx. Mondjuk ma vettem szomorúan észre, hogy megint kilukadt. Hátul. Ott, ahol, hat éve seggbevágták. Négyen. Ráfutásos móka nem rulez. :/
Még kattogok, de valszeg kuka. Pedig mostanra kezdett összeállni. :(

Ciri 2011.04.25. 05:57:15

@papptibi: :))

Már megijedtem, hogy így besélsz. :))

Dagiszabi 2011.04.25. 07:31:44

@rATdrAgOn: Jó az a BX! Én azon tanultam vezetni. Lowtyónak is az van. Fillérekből nagyon penge kis verda az. Milyen motor van benne? Esetleg egy donorral nem menthető?

Rocko- 2011.04.25. 10:03:25

@Dagiszabi: minek? 100-ért veszel másikat. :D

MC_Pite 2011.04.26. 14:22:12

Amarokban is van menetjelző (kéne legalábbis), a rákért kapcsoljunk akkor nappal tompítottat. Azzal egyetértek hogy ciki ennyi idő után hogy kiég, ill cserét se könnyű sok típusban megejteni.
(Nekem a 11éves/200ezres pikacsuban még a gyári köd és pótféklámpa izzók vannak, pedig előbbi pár hónapja menetjelzőként megy félfényen.)

MC_Pite 2011.04.26. 14:25:04

Szerk: Fatert lenne érdemes kérdezni, a bolt előtt ki mivel meddig tornázik :D - pár fél óra fölöttit én is megcsodáltam...

Szakibandi 2011.04.26. 15:21:37

Igaz dolgokat irtok. Csereltem mar Megane izzot, nem kell leszerelni a kereket, csak kitekerni, utana meg peroxidozni a horzsolasokat a kezen. 5-os Golf izzot is csereltem, de az Astra F veri azt is :-) Viszont hatso izzot cserelni a Golfban mar sokkal rosszabb, ki kell szedni az egesz lampat. Szo volt itt a 206-os Peugeot-rol, a szomszed csajnak en szoktam cserelni, az bitang dolog. De a legbitangabb a Yaris rendszamtabla-megvilagitas izzojat cserelni. Annyit meg eletemben nem karomkodtam izzocserenel.
süti beállítások módosítása