Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

A beszakadt köröm öröme

  2011. március 27. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta tura bianchi autobianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Ferrarin és az 1420 méteres hágón túl
2014-07-23 10:55:30

Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön

Kis csuklás után most itt vagyunk
2014-07-21 11:06:00

Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima

Úgy tűnik, elindultunk Rómába
2014-07-20 06:52:04

Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt

Halkan mondom... Talán összeállt
2014-07-06 06:47:03

  Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a


Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben. Használjuk ki az alkalmat, szereztem olcsó szállást Egerszalókon, menjünk el a gyerekekkel, jó? – vetette fel hű hitvesem valamikor január végén.

Norbi mindig kretén arcot vág, ha objektívet lát

Hát persze, ezek a túrák mindig szuperek. Menjünk, naná. Egyik szál.

A másik: Torjay Laci barátomat, a zseniális és empatikus alkatrészbeszerzőt majdnem ugyanúgy bosszantja, hogy a Bianchiban lassanként évente tönkremegy a szenes kinyomócsapágy, mint engem. Tavaly talált számomra egy végleges megoldást. A Bianchi kiemelővillájára (tehát a Fiat 500 korai, D-szériájára) való, görgőcsapágyas átalakító szettet. Az olaszok árulják, mondta, ha szólsz, veszek.

Mire meghoztam a döntést, elfogyott a készlet. Kereste még az alkatrészes kapcsolatainál, de nem akadt rá másutt. Végül egy cseh oldalon talált ilyet, válaszolt is a csávó, igen, szokott lenni, nem most nincs raktáron, de visszaszól, mihelyt lesz. Ja, és 14 ezer forint, plusz szállítás. Ha lesz, ugye.

Elérkezett március eleje, én meg rádöbbentem, hogy mindjárt kezdődik a szezon, itt a sok használhatatlan veterán a nevemen, és egyik se működik, hogy elmenjünk egy fagyira Szentendrére. Bazeg elköltözése óta Bianchi a családi örömautó. És most nincs.

Csikorgó csapággyal még csak-csak használtam volna. Viszont kétszer futottam már neki a szelephézag-állításnak, a belső henger nagyon mélyen van, nem fértem hozzá az után sem, hogy leszedtem a karburátort. Valami spéci kulccsal lehet, hogy sikerült volna, de olyanom nincs. A szelepállítás miatt úgyis ki kell vennem a motort, itt az idő, hogy megoldjam a kuplungproblémát.

A cseh nem jelentkezett. Így hát vettem egy nagy levegőt, és beírtam a gugliba: Fiat 500 D clutch release bearing – a „D” itt nagyon fontos. A második találatra rákattintottam, ígéretes volt alatta a szöveg. Egy holland oldalra értem, és dzsáráám, ott volt. Laci olasz oldalakon keresett, gondolom olaszul. Néha nem az ősforrás a legjobb. Húsz font, hohó, PayPal-lel is lehet fizetni, elmarad a közel háromezer forintos utalási díj. Fortuna mosolya melengette az arcomat. Azonnal válaszoltak a levelemre (este hatkor), igen, jó minőségű a cucc, igen, arra és ahhoz való, amire gondolok.

Új csapágy, Hollandiából. Miért fűzöld a doboza vajon?

Ez történt egyik nap este. Másfél nap múlva meghozta a csomagot a szolgálat. Az ár? Szállításostól 12 ezer forint. Nem akarom reklámozni a céget, de – brutális árukészlet, nagyjából fel lehet építeni egy teljes 500-as Fiatot onnan, iszonyú mennyiségű tuning cucc, gyors szállítás, iszonyatjó árak… Le voltam nyűg.

Szombaton készültünk indulni Egerszalókra. A csapágy a kezemben volt szerdán. Ha aznap este összerakom a Bianchit, mehetnénk vele is. A gyerekek egész télen nyaggattak, mikor használjuk már, azt is sejtettem – mivel a B általában hosszú hétvégéken jut szerephez –, hogy idén más, nagyobb alkalom úgyse lesz, hogy autózzunk vele. Az pedig reális aggály, hogy ősszel, jövő tavasszal elviszi a Ponton-lavina, azazhogy el kell adnom. Vacsora után ereszkedtem le a tárnába.

Egy óra múlva kint lesz az egész

Fiat-származék farmotoros autót irgalmatlan könnyű szerelni. Nem kell hozzá zsiráf, csörlő, az ember alátámasztja a motort egy emelővel, leveszi a hátfal csavarjait, leköti a három bovdent, a másik öt vezetéket, a benzincsövet és a levegőcsöveket, lekapja az alsó motortér-burkolatot, a lendkerék-burkolatot, és kész, jöhet ki. A váltót a motorhoz rögzítő hat anya lecsavarása után kihúzható az egész, mint valami óriási konyhaszekrény-fiók.

Aha! Ott a kinyomó! Helló haver, megint összefutottunk?

Korábbi csapágy, új görgős kivitel. Ezen is van szén, de csak egy vékony réteg

Lepattintottam a két hajtűrugót, ami a villán tartotta, és a kezemben volt. Bizony, repedt. Tavaly készítettem Trabant-kinyomószénből, és Bianchi-kinyomócsapágy-aljból. Akkor, az elődjéből már darabok hiányoztak, ez itt egészen ép, most csak megelőzöm a bajt. Melléteszem az új elemet – csodás, ugyanaz a felfogatás, de mintha laposabb lenne. Pár milliméter. Nem számít.

Aztán még ott, az emelőn lekaptam a szelepfedelet, átforgattam a főtengelyt, hogy váltáson legyenek a himbák az első hengernél. Elő a hézagmérőt, 0,1 mm-nek kell itt lennie, hopp, meg is van, a belső henger kipufogószelepénél 0,25 volt a hézag. Egyszer csak megszólalt a telefon. Ahogy turkáltam utána, megrúgtam a rudat, amivel – azt hittem – egész tisztességesen kitámasztottam a motort, nehogy ledőljön. Hát ledőlt. Meglettem volna két és fél óra alatt, csakhogy ez egy fekvő motor…

Hopp, kiömlött

A nyomórudak csövein át az összes olaját kiokádta a garázspadlóra. Akartam is olajat cserélni, hiszen eltelt megint egy év, de nem így… Közel egy órát takarítottam.

Különben minden szépen visszament, a garázspróbát kiállta a Bianchi, beindult, egyesbe be, előre, rükiben hátra szintén. Pénteken bemegyek vele dolgozni, kipróbálom forgalomban, de úgy tűnik, Egerszalók-képes. A gyerekek ujjongtak, amikor bejelentettem a hírt. A Kati elérzékenyült, szereti ő is. És mivel így nem számíthattunk Era gigantikus csomagtartójára Dömenyúl ketrecének, sebtében nyúlszittert intézett.

Az egész család imád Bianchival országot járni, ilyenkor maga a túra is móka, az egyik legfontosabb programpont. Aznap jött a felajánlás a Mercedes CLS tesztautóra. Szerintem érthető, miért nem kértem. Akinek nem, olvasgassa a címkét a poszt elején.

Pénteken munkába indultam, de három háztömb után vissza kellett fordulnom. Ahogy bemelegedett az olaj a váltóban, nem lehetett kapcsolni, éktelen darálás, recsegés volt a válasz. Nem volt több állítási lehetőség a kuplungbovdenen.

Nagyon rossz szögben áll a kiemelőkar...

Másodikban hazakínlódtunk. Nyitom hátul, nézem a villát, guvadt szemmel, ihletet keresve. A hétvégi bianchizás szertefoszlott, keserű szájízzel bevágtam magam Erába, jó későn beértem. Egész nap azon rágódtam, hogyan tudnám mégis megoldani.

A hiba forrását ott kell keresni, hogy amikor Tóth Gabi – egyébként csodásan – felújította a motort, nem 500-as, hanem 600-as hengereket tett fel. Tudják, az a korai kispolszki méret. A megnövekedett nyomaték miatt a későbbi, 500F Fiat nagyobb kuplungszerkezete, kuplungtárcsája, lendkereke került fel. De míg a D-széria kuplungszerkezete karos-tekercsrugós rendszerű, az újé laposabb, tányérrugós, így már nem emelt eleget a régi pedálállvány kuplungpedál-karja. Ezért még azt is cserélnie kellett.

Fiat 500 F kuplungszerkezet a D-szériás motoron

Minden szuper lett akkor, de ez az új kinyomócsapágy, mint említettem, laposabb a réginél. Tökig betekerve sem tudott kiemelni. Különben most jöttem csak rá, miért kopott mindig ferdére a szenesnek is a két széle - ez a baj annál is fennállt. Annyira szögben dolgozott már a kuplungvilla, hogy erőteljes íven mozgatta a kinyomócsapágyat, ezért az nem feküdt fel központosan, amikor kinyomtam a kuplungot. Hiába tudnék tehát állítani a mostanin, az új csapágy valószínűleg belekóstolna a nyelestengelybe is. Ezt bizony ki kell hézagolni.

Hiányzik közöttük majdnem 9 milliméter

Napközben anyám, aki világéletében iszonyatos aggódógép volt, síri hangon felhívott – „Zsoltikám, ugye nem azzal a… kis ronccsal mentek?...” Ez kiverte a biztosítékot. Tizenhárom éve megvan a Bianchi, tíz évem ráment, hogy mutatós, használható autó legyen belőle, egyetlen ilyen van Magyarországon, ami működik, benne a szívem, lelkem, pénzem, idegrendszerem, vérem, mindenem, és akkor kis roncs? Meg hogy ne menjünk vele? Hát mit csináljak, tartsam egy polcon a vécében? A szagosító mellett? Hiszen használni van! És aztán a Winkler is rákezdett, hogy szerinte is veszélyes, nagy baromság ilyenben kockára tenni a családom életét, meg tényleg hülyeség, mi a jó benne.

Ezek után a hátamon is elvittem volna a Bianchit, benne a családdal, berregtem is volna nekik kéthengeres-dübörgős-zihálóst, nem lett volna nehéz élethűen előadni. Egyébként megszámoltam, Egerszalókig húsz, onnan vissza Gyöngyösig tizennégy vagy tizenöt autó előzött meg, pedig hetvenöt-nyolcvanöt között autóztunk, ami közel sem nevezhető száguldozásnak. Szembe meg szinte senki nem jött a hármason. Életveszélyes volt, tényleg. Persze mi van, ha az a két autó pont belénk jön? Na, ez már tényleg a tizedikről a fejemre eső zongora esete. Hagyjuk.

Bandinál, a műtőasztalon

Bandiban leltem segítőre. Miután vázoltam neki a problémát, azt mondta, ha csak ennyi kell, menjünk ki a garázsába, van ott hegesztő, köszörű, mindenféle vas, beilagolunk. Este nyolcra szétszedtem az autót, kezemben volt a kuplungszerkezet, ki is mértem, 8-8,5 milliméter hiányzik. Fél tízkor már megfelelő csődarab, alátét után turkáltunk Csepelen.

Ez itt épp 8 mm, elég lesz

Bandi egyvalami miatt aggódott. Nevezetesen, hogy viszi-e majd a hegesztőgép a kuplungszerkezeten levő kis nyomólemezt, amihez hegeszteni akartunk. A két darab, 4-es vastagságú, 24 mm-es alátét, ami végül beilag lett, megfelelőnek látszott, Bandi csodásan össze is hegesztette őket, a gyári nem jobb. Aztán egy acélrúd és némi Duct Tape segítségével központosító eszközt szerkesztett (ne aggódjanak, a Bianchi motorjában nincsenek nagy fordulatok, ez meg itt két könnyű alátét), és nekiállt. Hát… Nem volt egyszerű. Milliméterenként haladt, vagy nem tapadt meg, vagy túl nagy lett a göb. De végül némi köszörülés és igazítás után előállt az új paraméterekhez illesztett kuplung. Hurrá!

Csak hegesztőüveg akadt, a maszk épp nem volt meg

Bandit fél tizenegyre hazavittem, én tizenegy és hajnali fél kettő között összepakoltam az autót. Reggel még elmentem egy próbakörre, csodásan működött minden. Biztonság kedvéért az M3-as kivezetőjénél ebédeltünk – ha gond van, onnan hamar hazaérünk, ha nincs, legalább már úton vagyunk.

Ebéd az M3 tövében

Nem volt.

Az egész család az elvesztett dísztárcsákat kereste eddig. Meglettek

Csodásat autóztunk az idei első, igazi tavaszi napon. Átberregtünk Fóton, Gödöllőn, aztán végig a Mátra alján – két és fél óra alatt ott voltunk Szalókon. A Bianchival utazni azért is jobb, mint egy 500-as Fiattal, mert nem kell az orrában levő, cipőskatulya-méretű csomagtartóra hagyatkozni, hiszen a hátuljában akár három táska, és több kabát elnyelésére alkalmas, óriási üreg tátong. S ha az ember ezt megtömi, majd elé tesz két gyerekülést, benne hangtompító purdékkal, a zajszigetelés egészen kivételes.

Imádja mindenki

Három napot töltöttünk ott. Átnéztünk Csabihoz, csekkolni, hol tart a Ponton – már majdnem kész, csak igazítások vannak hátra.

Tökéletes vonalak

Rajta a négy sárvédő, a küszöbök, megvan végre a csomagtérfedél íve, csak apró horpadásokat, illesztéseket kell megoldani, no meg a harmadik adag üregvédelem után a negyediket is benyomnia a likakon, amiket utána befoltoz. Dezső elvben április elején megy fényezőhöz, ez tarthatónak is látszik.

Barlanglakások Szalókon. Mindig 12-16 fok volt bennük

Meg jártunk a barlanglakásoknál is, kirándultunk nagyot Egerben, volt egy nagyfürdős nap is, meg gyerekorvoshoz is kellett menni Norbival – akkor jól jött, hogy a Bianchiban kiváló a fűtés, pláne hátul, ahol a lábtérnél levő szellőzőkből csak úgy dől a forróság, ha kell. És a kis dögnek egyetlen biztosítékkiégésen kívül egy rossz szava nem volt.

Hogy megnézték-e? Persze. Egerszalókon a Piroska étteremnél például csoportosan állták körül. Mondjuk, nem villogni van, ha ezzel a céllal vettem volna, rá se nézek kombira, de jólesik, hogy sokan akadnak, akik nem leszólják, hanem szeretik. De ennél sokkal fontosabb, hogy ilyenkor legalább néhányan látják – az öreg autóval lehet utazni, még ha kicsi is.

Piroska étterem

Az a fajta veteránautó-tartás, amikor az ember évi száz kilométert használja az autót, és el sem hagyja a várost, szerintem erős mellé. Az autó működő cucc, csak mozgásban valódi, amikor hallani, szagolni lehet, figyelni, hogy siklik át (vagy a Bianchi esetében: bólogat) a bukkanókon. Az ötödik alkalom után már fakul az élmény a megszokott utcákon, menni kell az ilyennel, akkor van íze. Nyugaton természetes, hogy ezeket a kocsikat így használják, s a nemveteránosok sem excentrikus kreténekként, hanem jóféle hobbistaként tekintenek az oldtimeresekre. Lassan nálunk is át kéne alakítani a szemléletet.

Fél napot a nagy termálban is eltöltöttünk

Akinek van veteránja, annak most szólok: idén április 16-a a „Drive it day”, emiatt Budapesten, a Dózsa György út végénél levő rakpart-szakaszra mindenki jöjjön el a veteránautójával, -motorjával, gőzgépével – amije van. Nekünk, magyaroknak az a happening.

Kellemes 80-as krúzolás

Hogy hazaértünk-e? Hát persze. Itthon Bálinttal lemostuk a Bianchit, felemeltük az elejét, megzsíroztuk a függőcsapszegjeit, ahogy hosszú út után kell, elmagyaráztam, ezzel köszönjük meg, hogy ilyen rendes autó volt. Közel 400 kilométert lenyomtunk (alig 20 literből…). Minden centimétere arany volt.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr202772193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Zozzz 2011.03.27. 14:40:32

Nem is kretén! :D
Hangtompító purdék, jee. ;) Ha másért nem, ezért bevállalok 2 köjköt!

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2011.03.27. 14:55:48

@Csikós Zsolt: mikor be jött az Avatar akkor raktam ki ezt az avatart:-)

subaru360sd 2011.03.27. 15:05:59

Nagyon király a családdal kis autóval túrázni...
Az én nagy fiam már 13 és 175cm.
Ő ül elöl, az asszony hátul a másik fiúval.
Az egész csak szervezés (Ültetés) kérdése.
Ganbare!

Dennis01 2011.03.27. 15:07:12

@Csikós Zsolt: Remelem, kapunk errol egy cikket. Vegre a zold allolampasrol is hallani valamit, nemcsak egy-ket kep sarkan latni porosan a garazsban..

gumifust 2011.03.27. 15:22:54

@Csikós Zsolt: Egy veteranos kerdes nagyon erdekel , es mivel on idosebb nalam es erdeklodott az autok irant gyerek koraban , biztosan jobb ralatasa van . A kerdesem az lenne : Volt e az on gyerekkoraban , hasonlo ,reto laz ?
Azaz az emberek akkor is foglalkoztak e a regi autokkal (mert az ujak ilyenek vagy olyanok es egyaltalan nem autoszeruek az elozoekhez kepes)
Tehat 1980as evekben fel merult e az a kerdes hogy a 60as evekbeli autok sokkal jobbak voltak es ezert tarottak veteran autot (nem azert mert esetleg ujra nem futotta ) , vagy akkor mas vilag volt es egyaltalan nem lehet oszzemerni a maval??

Hurri Kán 2011.03.27. 15:27:26

@Csikós Zsolt:
Majd lesz! :)
Elvégre a por a könyveket is védi :)

Közben eszembe jutott még egy kérdés, hogy a kis kékség most 500-as helyett 600-as hengerekkel van, ez nem árt az autó úgymond "hitelességének" (nem tudok rá jobb kifejezést), vagy eredetiségének?

Tehát egy esetleges OT-vizsgán ez nem lenne akadály?

jojoka 2011.03.27. 15:28:25

Elnézést, hogy a Merci cikk után jóformán lehülyéztelek, hogy nem a CLS-el mentetek.
Tényleg nem lehet összehasonlítani a kettőt.

Dennis01 2011.03.27. 15:38:32

@gyvy: Nem szeretek kritizalni, de sok helyrol hallani, hogy az OT vizsgaztatok nagy reszenek, hogy koznyelvi kifejezessel eljek, fingjuk sincs, hogy mit csinalnak.
De lehet, hogy azota mar valtozott a helyzet...

Hurri Kán 2011.03.27. 15:50:07

@Dennis01:
Változott, igen.
Személyes tapasztalataim nekem sincsenek, de netes fórumokat olvasgatva kiderül (ahol viszont olyanok írják akik benne vannak, tehát értenek hozzá), hogy jobb nem lett...

Azt tudom, egy barátom hozott nagyon szépen rendbe egy BMW 2000 CS-t,
ilyet -e:
t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3K-NmJZ5nYLr9B1PaJcJTSah3ksmEf44P5CaL3M4sNGsSJ7Fh7w

Az OT vizsgáról ki akarták szórni a ködlámpák miatt, ami a kocsin volt. Nem volt ugyan szériatartozék, de rendelhető volt, tehát gyári alkatrész ergo nem kizáró ok...

A kocsit láttam saját szememmel, mentünk is vele egy kicsit, tényleg patyolat volt...

Virago_1000 2011.03.27. 15:56:15

Nagyszeru cikk. Hat igen, igy er valamit a veteranozas, ha elvezzuk a munaknk gyumolcset. Azonban idaig hosszu ut vezet, ezt veteranosoknak nem kell ecsetelni.... Sokan feladjak a cel elott, mert az ut hosszabb, rogosebb, mint amilyenre szamitottak...

dol86 2011.03.27. 15:58:37

@Dennis01: Ez nem egészen így van. De tény, hogy ők is emberek, nincs a fejükben a világ összes autótípusa. Ők is többnyire itt élték le az életük legjavát, emiatt nyilván jobban ismerik a Pannóniát, Ladát mint a belső piacra készített Yamahát, vagy a Buick-ot. Ezért nyilván jobban kötözködnek azokkal a típusokkal amit az utolsó csavarig ismernek, és "elnézőbbek" az ismeretlenekkel. DE! Épp emiatt az OT vizsga talán legfontosabb eleme (a jármű után) a megfelelő részletes dokumentáció a típusról. Nemrég=nincs fél éve vizsgáztattam én is az 1958-as P544-es Volvómat és ott azon bukott meg egy japán motorral a tulaj, hogy nem tudott dokumentációt szerezni a gépről, mert Japán belső piacra készült és nem talált a neten sem anyagot az illető.

Virago_1000 2011.03.27. 16:01:11

@Dennis01: ~"az OT vizsgaztatok nagy reszenek, hogy koznyelvi kifejezessel eljek, fingjuk sincs, hogy mit csinalnak."
en meg nem OT vizsgaztattam, de szerintem egy ismert tipusrol, pl szocialista veteranokrol igenis van behato fogalmuk, hiszen ok ezen nottek fel, ezert nem kizart hogy belekotnek 1 vezetek szinarnyalataba. Viszont a masik oldalon ott vannak a szamukra ismeretlen tipusok, lasd Winkler Mercuryjat, ami kapott OT rendszamot, pedig valljuk be oszinten, egy foskupac volt, most mar epul-szepul (bar ki tudja milyen vastag volt a volt tulaj bukszaja)

dol86 2011.03.27. 16:07:15

A fentebb említett gépkocsimon nekem is egykörös és 4 db dobfék van rajta. Annyi a különbség egy mai átlag népautóhoz képest, hogy reflexből kicsit óvatosabb vagyok a féktáv megválasztásánál és izomból kell nyomni a féket, nem csak ímmel-ámmal. Fogni viszont brutálisan fog. Egyszer próbából, meg bemutató céljából (hogy a kamaszodó gyerek is érezze belülről is milyen) blokkoltam (persze más autó a közelben nem volt) és hát túl jól sikerült. Majdnem a szélvédőn kötöttünk ki mind a ketten. Pedig nem teljes izomból nyomtam, csak kicsit jobban, hogy blokkoljon. Mégis olyan volt mintha betonfalba ütköztünk volna.
Tanulságos volt. Azóta még jobban vigyázok a féktávra, nehogy szükség legyen a blokkolásra.

Virago_1000 2011.03.27. 16:09:01

@Csikós Zsolt:

"Tizenhárom éve megvan a Bianchi, tíz évem ráment, hogy mutatós, használható autó legyen belőle, egyetlen ilyen van Magyarországon, ami működik, benne a szívem, lelkem, pénzem, idegrendszerem, vérem, mindenem, és akkor kis roncs? "
- en is emiatt kuzdok neha, szuleim akiknek csak az uj auto a jo auto, azt mondjak, miert akarok garazst a Tatranak, megall az az utcan is. Meg hogy sokat fogyaszt stb, de ez ellen nem erdemes kuzdeni, oreg fat nehez atultetni...

"Közel 400 kilométert lenyomtunk (alig 20 literből…). Minden centimétere arany volt."

"Az pedig reális aggály, hogy ősszel, jövő tavasszal elviszi a Ponton-lavina, azazhogy el kell adnom"

- el ne add a vilagert se! 10 eved benne van, eszednel legyel, 10 ev (ha nem is folyamatos) munkajat semmi nem adja vissza. 13 evig vagyakoztal ra, hogy lesz 1 szep bianchid aztan csak 1-2 evig elvezed? Toltson be olyan szerepet, mint az allolampas, azt kivanom.
Soha nem birnad ki a hianyat ha eladnad, annyira szereted (es a csalad is, ez is fontos.) Ezt olvasom ki legalabbis a soraidbol.
Megkockaztatom, hogy a Ponton messze nem fog ennyi oromet okozni 1-1 csaladi kirandulaskor. Akkor meg? Inkabb allj le es tarts 1 ev szunetet a Pontonnal, amig lesz ra keret ismet, hatarideje ugy sincs, nem igaz?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.27. 16:13:55

@ColT: Nem kell ehhez Kispolák. Csinálok egy rénszarvas gyilkos A Mercit, hirtelen fékezésnél eldurrant az ABS hidraulikus egység egyik csatornája. Ömlik belőle a fékfolyadék, ha ránézel a fékpedálra. Párszázezerből meg lehet úszni ezt is.

Ádán 2011.03.27. 16:14:32

@Csikós Zsolt: Jó lenne megnézni az állólámpást az oldtimer expón. Ott lesz esetleg?

Valahogy a Bianchi engem teljesen hidegen hagy. Pedig nekem is volt hasonló. Igaz, távoli rokon, egy Fiat 850. Rengeteg baj volt az enyémmel, pedig 20 éve még "csak" 23 éves volt. :)

Ádán 2011.03.27. 16:18:21

@Csikós Zsolt: Van egy állólámpás kérdésem. Van itt ez a kép: www.125-years-of-automobiles.com/cmsmedia/wallpaper/image_4_198.jpg

A köténylemezen a fehér rész alján van egy króm díszléc. Az eredeti rajta? Még soha nem láttam olyat.

Dennis01 2011.03.27. 16:19:06

@Virago_1000: Egyetertek, epp ez a baj. Csak azokat a tipusokat ismerik igazan, amik kozt felnottek. Persze nem lehet minden autotipust ismerni a vilagon, de igy nem lehet normalisan vizsgaztatni, hogy mindenbe belekotnek egy auton, amin lehet, hogy gyari extra volt az adott elem, es a kocsin van mar husz eve.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:31:19

@gumifust:
Nem, a retrohullám valamikor Angliában indult intenzíven a hetvenes évek végén (bár ők kicsit azért mindig foglalkoztak a régi gépekkel, de akkor még a Ferrarik is filléres dolgok voltak öregen, azt szokása visszasírnia pl. Simon Kidstonnak, az egyik legnagyobb oldtimer-kereskedőnek), a németeknél a nyolcvanas évek közepétől bontakozott ki, akkoriban keletkezett az Oldtimer Praxis, meg mintha a Motor Klassik is, nálunk is volt már akkor nyomokban az Autó-Motornak Veterán különkiadványa. De nem, az én gyerekkoromban az öreg autó fura roncs volt, az a harminc veterános, akik művelték, ufóknak látszottak.

Kicsit sajna ez megmaradt máig is, bár többen művelik.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:32:23

@gyvy:

De árt neki. Mondjuk ember meg nem mondja szétszedés nélkül. És amennyi hiba és eredetietlenség van némely OT-val futó autókon, azokhoz képest az én Bianchim egy gyári mintapéldány... :-)

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:34:15

@Ádán:
Karbantartás, karbantartás...

Zöld nem lesz az OTexpón. Más lesz...

Matiz · http://blog.trainmodeller.hu 2011.03.27. 16:36:57

Még mindig csak szopok a Wartburggal, és tolom bele a pénzt. Tavaly ősszel ültem fel a szopórollerre, szerintem jövő tavaszig még bőven hajtom.
Áprilisra legalább az öreg motorkát le akarom vizsgáltatni, hogy az OT Expora azzal menjünk...pár TS-est összeszedünk és együtt gurulnánk.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:39:29

@Ádán:

Persze, csak az 1974 elejétől 1976-ig gyártott második szériának más a köténye, azon nincs díszléc. De ott a maszk is keskenyebb, laposabb, az ütköző alatti rész ívesebb, annak teljesen más a pofája.

Itt a sajátom, azon is rajta van, úgy nevezik ezt: bajusz. Tehát az állólámpások nagyjából 70 százalékán rajta volt - ha csak a gyártási számarányokat nézzük :-)

belsoseg.blog.hu/2008/12/03/hazajott_a_restauralt_merci

Minden első (0,5-1,5.) szériás állólámpáson rajta kell lennie, ha nincs, akkor csak lehagyták valamikor szerelés közben.

Hurri Kán 2011.03.27. 16:50:32

@Csikós Zsolt:
Közben eszembe jutott, hogy van nekem HEEL-Verlag-féle oldtimer bibliám :)

Felütöttem, s télleg a Bianchi nem volt 600-as blokkal.

Viszont 500-asból két méretet ad meg:
579, és 599 cm3, ezt nem is tudtam...

Csikós Zsolt 2011.03.27. 16:57:48

@gyvy:
D és F széria, utóbbinak műanyag takaró van a műszerfalán, nem festett. És teljes F-szériás a fékrendszere, meg mindene. Az enyém még a D.

Az a kommentek elején egy fórumról belinkelt zöld Bianchi (hol van vajon?) még az enyémnél is régebbi, annak kívülről lehet nyitni a csomagtartóját két karral. Na, olyat eddig csak képen láttam. Igazán érdekes.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.27. 16:59:40

Azt hogy csináltátok, hogy az egyik gyerek 100%-ban az anyjára hasonlít, a másik meg 100%-ban az apjára? :)
Gratula hozzájuk, egyébként.

Hurri Kán 2011.03.27. 17:02:33

@Csikós Zsolt:
Annyit írt hogy teljesítményben tér el a két méret, 18 és 21 LE.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 17:06:11

@gyvy:

Legyünk pontosak: 17,5 LE. Itt minden tizedes számít :-)

Hurri Kán 2011.03.27. 17:08:46

@Csikós Zsolt:
Akkor majd panaszt teszünk a kiadónál. Legfőbb ideje egy kis rendre és pontosságra szoktatni ezeket a svábokat :D

volgapierre 2011.03.27. 17:14:00

Imádom ezt a biztonság-parát. Winkler nagy képviselője, de a kommentelők között is vannak zászlóvivői.

Az outsiderek az öreg autók kapcsán elég gyakran hozzák fel ezt a szempontot. Hogy ti. nincs benne fejtámla, biztonság kormányoszlop, gyűrődő zóna, meg jóformán semmiféle aktív és passzív biztonsági berendezés, nem lehet beletenni a gyerekülést. Amikor nagyon belelendülnek ebbe a témába, megmutatom a kocsimban az acélból készült alsó műszarfal-elemet, és közlöm, hogy az első saroknál ezen fog szilánkosra törni a térdkalácsuk.

Tulajdonképpen igazuk van, de meg tud lepni, hogy sokak fejébe mennyire nem fér bele, hogy egy öreg autót tartó és használó fazonnak a járművével kapcsolatban mások a szempontjai, mintha egy X típusú normál közlekedési eszközről beszélnénk. Lehet, sőt, esélyes, hogy van a háznál modern(ebb), napi használatra való kocsi. Amennyire akarja és tudja, annál érvényesíti a racionális és praktikus szempontokat. Az öreg vasnál meg nem, mert azt másra használja - még akkor is, ha történetesen mindkettővel közlekedik.

volgapierre 2011.03.27. 17:25:04

@Virago_1000:

"en meg nem OT vizsgaztattam, de szerintem egy ismert tipusrol, pl szocialista veteranokrol igenis van behato fogalmuk, hiszen ok ezen nottek fel, ezert nem kizart hogy belekotnek 1 vezetek szinarnyalataba."

Maradjunk annyiban, hogy bizottsága válogatja, és ezzel még jóindulatú is vagyok. Tudnék példákat mondani, rendszámmal, fotóval alátámasztva arra nézvést, hogy ez finoman szólva sincs mindig így. Nem sajnálom én egyetlen autótól és gazdájától sem az OT-vizsgát, de annak fényében már kissé visszásnak tartok néhány esetet, hogy néhány nagyon nem eredeti és nagyon nem szép minősített kocsival szemben milyen jószágokat vágtak meg.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 18:02:16

Ja, a T-Fordhoz érkezett még némi adalék valamelyik fórumon (hiába, én rég vezettem, már hézagosodnak az emlékeim):

'A T Fordon a két dobfék szigorúan csak rögzítőfékként használandó. Az üzemifék a sebességváltó bolygóműveit fékezi szalagokkal. Vészfékezéshez meg lehet taposni a rükverc pedálját is. A Rocky Mountain szállított viszonylag jó hatásfokú dobfékkészletet hozzá, melyet utólag szerelhetett fel a T-driver. " A nénikédet Flatley..."'

gumifust 2011.03.27. 19:17:59

En egy regi citroenre is beneveznek , egy ds-re , vagy egy cx-re . jol neznek ki , godolom jo bonyolultak lehetnek , mint a franciak altalba szoktak lenni. De az a ringatozas :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.27. 19:20:54

@subaru360sd: De gondolom nem Japánból Magyarországig utaztok így négyen:))

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2011.03.27. 19:27:07

www.hasznaltauto.hu/auto/autobianchi/a112/autobianchi_a112_elite-4538666
az utosó szériák egyike már 1000-es de még nyomórudas.Ha jó a kasznija akkor érdemes lenne eltenni.

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2011.03.27. 19:31:20

ez is egy különleges ritkaság,már a márka is azon belül a tipus meg kiváltképp már ha igaz amit ír:
www.hasznaltauto.hu/auto/innocenti/mini_de_tomaso/innocenti_mini_de_tomaso_turbo-4593276

Hurri Kán 2011.03.27. 19:48:19

@Gyurma73:
Berakhatott volna egy fotót a motortérről, abból sok minden kiderült volna...

NuMuN 2011.03.27. 20:09:08

Tetszett a cikk, jólesett így vasárnap estére ;)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.03.27. 20:11:22

@gyvy:

Azért a műszerezettség sem az alapváltozaté.

Hurri Kán 2011.03.27. 20:16:00

@Csumpi Hálidéj:
Az igaz, de a HaHU-n elég sok csodát látni...

Csikós Zsolt 2011.03.27. 20:37:32

@Gyurma73:

Nekem a Becker Europa kéne belőle. Az az állólámpás rádiója...

waffen55 2011.03.27. 20:41:24

@Csikós Zsolt: A fiad jobb fotós mint TE! :P (Lehet nyugdíjba menni!!!) :DD

(hero) 2011.03.27. 20:54:37

@Csikós Zsolt: Olvasom a sorok között, hogy a Ponton megy a háztól, a kicsi meg marad. Mintha épp az ellenkezője lett volna. Hány olyanba vágtam már amit imádtam a különleges technikája miatt, de nem úgy alakult. Örülök, hogy Te is ember vagy és nem ufo, épp úgy ahogy mi.

Csikós Zsolt 2011.03.27. 21:04:39

@waffen55:
Hehe, te rosszindulatú... De van benne valami :-)

@(hero):
Még bármi lehet, de hogy a kettőbe belezakkanunk, az nagyon valószínű. Egyelőre még a küszöb előtt táncolunk...

Adam G. Figler 2011.03.27. 21:05:57

Megteszem életem első kommentjét.
Elég hosszú ideje csak a háttérből, fel és megszólalások nélkül olvasom a TC, Belsőség, meg úgy általában az index cikkeket, de most született meg az indíttatás, hogy hozzászóljak.
Különös kedvenc nekem a Csikós Zsolt :)
Szeretem a régi autócsodákhoz fűződő viszonyát. Jómagam csak 27 éves vagyok, de valami hasonló 'betegségem' van nekem is. Egyszerűen nem tudok nem szeretni valami 20-25 évnél idősebb, lélekkel rendelkező autót. Első autóm egy kb. velem egyidős VW Derby volt (van is, de lassan már az enyészeté, mert nem foglalkoztam idő, és egyéb javak hiányában). A német autókhoz alapból fűz valami beteges szenvedély. Egyszerűen késztetést éreztem, hogy mindig legyen nekem valami. Új autó gyanánt most egy Rover75 van, de (tudom... angol) ugyanúgy ott áll a mellette a kerek lámpás Polo, plusz egy 19 éves, már kockalámpás Polo Fox, a Derbyt már említettem. És tervben van még egy autó, valami olyan, ami az emberből mindig mosolyt csal elő, és esetleg erősen szezon jellegű (tehát kabrió, de ezt egyéb dolgok miatt nem akarom kiírni, mert a család így is cseszeget aminekmégegyroncsért). Nagyon sok új autóhoz volt már nekem is szerencsém a kapcsolatok, munka miatt. Igazi egzotikumok is (Ferrarik, Maseratik, Aston Martin, Bentley) kerültek a kezem közé, de nem ugyanaz, mint egy "nyugdíjas" autó :)
Nagy szerelmem még a főnökasszonyom exférjének az autója. Ez egy Citroen DS 19... Nyaranta ezzel járok-kelek 1-2 hetet. Érdekes az amit kivált az emberekből. Egyszerűen abban a pillanatban, amikor meglátja az ember egy pillanatra minden problémája tovaszáll, és mosolyog. És én is vigyorgok az autóban, mint Fantomas, vagy Juve felügyelő a filmből :)
Szóval a régi autóknak igenis VAN dolguk még a mostani világban is! :)
Ne haragudjatok, hogy ekkora lett a kommentem, csak elragadtattam magam, hogy megírom életem első totalcaros bejegyzését. :)
Szóval köszönöm a lehetőséget, és remélem nem jut a komment a Derbym sorsára és nem lesz az enyészeté! Figler voltam...

ostvan 2011.03.27. 21:52:47

A biztonságról: A legnagyobb biztonságot nem az ABS meg a gyűrődő zónák, stb adják, hanem egy a nagyon erős elhatározás annak a célnak az érdekében, hogy az autómon EGYETLEN KARCOLÁS sem lehet. Ha ezt betartom, akkor nekem és az utasoknak sem lesz bajunk. Ez az elszánás az autót vezető ember fejében vagy van, vagy nincs. Aki úgy ül az autóba, hogy arra számít, majd a technika megvédi, azt könnyebben éri baj! Ha pedig azzal a tudattal vezetek, hogy csak magamra számíthatok és bármi történik, EL KELL KERÜLNI minden ütközést, akkor mindegy, hogy mennyi vas van körülöttem, és mindegy milyen hárombetűs kütyüt tettek bele a gyárban, nem kívánom igénybe venni egyiket sem.
Ezt a hosszú előszót azért írtam, hogy megerősítsem Csikós Zsoltot, meg a többi, régi autóval járót abban, hogy a közlekedés a veszélyes, nem az autó. Ha azzal a tudattal vezetek, hogy az autóm közlekedésre való és nem harckocsi, és bármilyen baleset megengedhetetlen, akkor nincs probléma. Nem kell a felelősséget áthárítani másra, pl. a gyártóra.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.03.27. 22:14:12

höhö... jól látom a kölkök oda vannak spaniferezve? :)

Krisi 2011.03.27. 22:27:27

ezért jó a benzinvérű élete, mert így a nyaralás időtartama is megnyúlik. nem az van, hogy elindulunk, idegeskedés, aztán amikor délután 4-kor megérkezünk a hotelbe akkor kezdődik a pihenés, hanem már reggel kezdetét vette a móka, amikor beindítjuk a kocsit / berúgjuk a motort. hazafelé ugyanez, nem idegeskedve nyomulunk a belső sávban a pályán, hanem fülig érő szájjal tekergetjük a kormányt valamelyik kihalt főúton.

(ezért is örülök az autópályák létezésének: a sok sietős hülye ott nyomul, én meg pfögök az MZ-vel békésen 90-nel mondjuk a 3-as úton vagy az 1-esen, és alig látok embert)

a dobfékről meg csak annyit, hogy a kétéves Yarisunkban is hátul dobfék van, mégis olyan fékereje van annak az autónak hogy beszarok (pedig egy tonna a "kis"autó üresen). ráadásul az még agyon is van szervózva, szinte elég csak fölétenni a lábamat és már meg is álltunk :)

leitomi 2011.03.28. 00:22:44

@Csikós Zsolt: Karácsonyra ígértél róla egy történetet, miért is nőtt annyira hozzád a zöld. Esetleg Húsvétra megkaphatjuk?

Csikós Zsolt 2011.03.28. 00:26:58

@leitomi:
Nem hinném, hogy ilyen ígéretet tettem volna. Pontosan tudom, mitől függ, amikor jön a sztori, és az nem hónap/évszakfüggő. Egy csomó mindennek egybe kell esnie, és azokat nem tudom kiszámítani. Nem ígérHETttem ilyet.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 00:28:39

@Krisi:

Azért tudod, hogy ott az első tárcsák végzik a fékezés 90 százalékát... :-) Mint minden autóban.

A motorosnak, öregautósnak olyan navi kell, amibe sok köztes pontot be lehet írni, hogy NE kelljen arra menni, amerre gyors és kézenfekvő. Ezt aztán nagyon nehezen értik meg a navigyártók/forgalmazók :-D

leitomi 2011.03.28. 00:47:12

@Csikós Zsolt: Keves Zsolt! Nem akarok most visszakeresni (de lehet hogy megteszem) vmelyik zöldről szóló cikkelyed utáni kommentben vki említést tett a zöld történetéről, megkérted, hogy személyes okokból ne ragozza tovább és ott említetted, hogy lesz róla és a hozzá való kötődésedről beszámoló. (De lehet hogy rosszul emlékszem)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.28. 02:38:22

@leitomi: Én nem értem a Csík hozzáállását a zöldhöz valahogy. Az jön le, hogy oké-oké, tök jó meg szép és sokban is van, de azért félre van dobálva, mindegyik más hamarabb kerül a képbe és ha kérdezik róla, nem túl vidám. Aztán cikkek is eléggé foghíjasan érkeznek róla. Olyan, mint valami átok. Erre kiderül, hogy az a szeme fénye ennek ellenére? Én már kezdek belezavarodni...

Ádán 2011.03.28. 07:39:06

@Csikós Zsolt: Karbantartás volt. Én voltam a második tulajdonos. Az első egy ismerős család volt és rendben tartották. A motorja, váltója nagyon jó volt. Volt viszont sok apró, frissen előjött hibája a 2 év alatt.

Ádán 2011.03.28. 07:44:57

@Csikós Zsolt: Tényleg ott a bajusz...
Ez az autód tetszik a legjobban.

zem 2011.03.28. 09:18:21

a kuplung-cuccos holland helyről nem azért válaszoltak este hatkor azonnal, mert ott csak öt óra van, azaz simán munkaidő?

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.28. 09:47:48

A Bianchi-t el kellett adni, hogy a Ponton-t meg lehessen venni... nem értem... érdekes ez.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 09:49:55

@Korcs:
Nyilván, mert a Ponton restaurálódik, és nagyjából elfogyott a pénz. Te szülnél hozzá? Fakasztanál a kőből? :-)

szakmernok 2011.03.28. 10:12:05

Nem semmi vagy Csikós Úr!

Lord heckman 2011.03.28. 10:18:46

Én még felnőttként is grimaszolok a fotókon, nem tudom megállni... ösztönös... Pedig nem jó, folyton idióta fotók készülnek rólam :s

Zsolt: Biztos kérdezték már, csak nem találtam: Ha tényleg el kell adni a Bianchit, mennyire taksálnád? (Csak érdeklődés képen, nagyságrendileg).

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.28. 10:27:32

@Csikós Zsolt: Nyilván nem szülök, de ha az lenne a fontos, a 12Eft-os alkatrész árát is inkább abba feccöltem volna és már árulnám a Bianchi-t is;-)

TH 2011.03.28. 10:43:16

A poszt szokász szerint remek, a családi autókázás ezzel a kocsival meg nagyszerű lehet!!!

csongiaparaszt 2011.03.28. 11:21:55

Könnyű leszólni ezeket a régi vasakat, hogy nem biztonságosak, de sok új sem az.
Lufi-abs stb. ellenére sem.
Amúgy mi tartja a két gyerekülést hátul?

w a s d 2011.03.28. 13:02:16

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Ha beleszámoljuk, hogy 10- ed annyit (vagy annyit se) megy egy ilyen, mint egy átlag új Focus pl., akkor kisebb a balesetre is az esély, persze statisztikailag (és egyszerűen gondolkodva).

Brevis 2011.03.28. 13:48:09

Azért gondolom, sokan szeretnének Csíknél gyerekek lenni.:)

Sopánka76 2011.03.28. 13:52:48

ez mind szép és jó, köszönjük Zsolt a cikket, de hol a beszakadt köröm? :)

csongiaparaszt 2011.03.28. 14:10:44

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Akkor most beírok neked szövegértésből egy szép nagy egyest.

Egyébiránt akármilyen autóval közlekedsz, mindig jöhet egy kétszer akkora, és ott halsz meg, mint az a szerencsétlen polgármester, csillagok, lufik, absek ide vagy oda.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 14:29:01

@Korcs:
Ja, értem. Ezt a szezont még mindenképpen vele szeretnénk végigcsinálni. Az az alkatrész meg így is, úgy is kellett volna. Randa volt ám a hang elinduláskor, el nem tudod képzelni, mennyire tud sivalkodni egy ilyen széndarab.

Csikós Zsolt 2011.03.28. 14:30:56

@csongiaparaszt:

Spanifer. Régi veterános módszer. L. fentebb :-)

@Sopánka76:
Hát, amikor kétszer kivettem a motort, meg vissza. És még a kuplungszerkezet-csavar is beletört szombat éjjel :-)

Sopánka76 2011.03.28. 15:11:11

Azért ezen a két motorkiszerelésen komolyan elgondolkodtam. Ha már szerelgetős autó, akkor tényleg ezek a kis "hányelemmelmegy?"-autók a legjobbak, nem kell nagy felszerelés, Józsi félkézzel fölemeli az autót, amíg én kicserélem a kereket... :D

qguy 2011.03.28. 20:13:17

Nagyon jo cikk volt, koszonom!! Itt Torontoban a nyolcvanas evekben arultak meg Citroen DS 21-eket, Maserati motorral. Sajna akkor meg nem volt penzem. Most meg mar nicsennek olyan kocsik...
Varom a tobbi cikkedet, mindig egy elmeny es koszonom.

Virago_1000 2011.03.29. 00:19:09

@volgapierre: "de annak fényében már kissé visszásnak tartok néhány esetet, hogy néhány nagyon nem eredeti és nagyon nem szép minősített kocsival szemben milyen jószágokat vágtak meg. "
- pont ezt akartam kihangsulyozni.

gepárduc 2011.03.29. 02:05:00

Jó, akkor én most veszek egy új Suzukit. Úgyis tudom, hogy erre akarsz rávenni ezzel a rengeteg, kicifrázott szopással.

Dennis01 2011.03.29. 10:23:07

@gepárduc: Micsoda kovetkezetes.. Sok sikert a Suzukidhoz. Csak a csomagterpadlot ne emeld fel egy ev utan.. :)

dennisthemenace 2011.03.29. 10:44:38

@zem: Kevered Angliával. Hollandiában is akkor van hat óra, mikor Magyarországon.

dennisthemenace 2011.03.29. 10:50:19

Nem tudom, mi az a kaja Norbi elott, de egész jól néz ki..

volgapierre 2011.03.29. 13:39:24

@Virago_1000:
Én meg inkább azt, hogy nem egy esetből az derül ki, hogy a keleti autókhoz sincs lövésük.

Lower 2011.03.29. 13:59:36

Tiszteletem!
Szerényen érdeklődnék, hogy lesz-e a közeljövőben Bazeg reloaded II ?

zem 2011.03.29. 14:01:51

@dennisthemenace: igaz, közben én is rájöttem, bocs.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.03.29. 14:24:56

@qguy: az a Maserati motoros nem az SM volt véletlenül ?

qguy 2011.03.29. 14:50:10

@kipe: De igen az SM model volt. Köszi szepen kipe!

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.03.29. 23:13:10

@Csikós Zsolt:
gondolom valami övvágó azért van kéznél, amúgy ötletes, olyasmi, mint a kétpontos öv, oszt mégsem fejelik le a zembert hátulról... :)

Kifordított kacagány 2011.03.30. 01:47:25

@Csikós Zsolt: a navi arra való, hogy mindig újratervezgessen, ha hirtelen felindulásból másfelé van kedvem menni:)

biztonság: vannak akik bringára ültetik a gyerekeiket és úgy mennek kirándulni. annak is megvan a maga bája és szépsége és ahhoz képest a kis gyösz egy valóságos tank és száguldó mentőautó egyben, a biztonság csúcsa.

Suna bácsi 2011.03.30. 10:44:23

Jól látom, hogy kicenzúrázták a hozzászólásomat? Azt firtattam, hogy a spaniferezett gyerekért vajon hány csillag jár EuroNCAP-n...

Gomulka Béla 2011.03.30. 16:35:04

Úristen, ez lett Egerszalókból? A fehér kúp, az ereszcsatornák, a csillagos ég, hol vannak - mindent kapitalistasikervállalkozósra kell gyakni?!

Damm 2011.04.12. 19:07:48

Az Eger-Egerszalók közötti út, az egyik legkellemesebb az ilyen Veteránok számára főleg.Olyan eltalált kanyarokat "tettek bele" hogy az utat övező táj szépségével, dimbes dombos lankáival együtt élvezet, motorosoknak különösen ajánlom.