Rendszerváltás a sztrádákon

  2011. március 25. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

matricatrash

Módosítják a sztrádákon a díjfizetés rendszerét: jön a kilométerdíj, s előbb-utóbb megy a matrica. A most még képlékenynek tűnő nagy rendszerváltás 2013-ban indul, de tíz évig is eltarthat. A változások még jó ideig nem érintik az autósokat, motorosokat.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672769896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szgy 2011.03.25. 17:52:11

"Az ingázásról:
Tudod, ha valaki nehezen összeszedett egy lakást valahol, de nem talál állást a lakóhelyén, akkor ingáznia kell. Kell, érted? Nem hobbiból ingázik, vagy azért, mert szeret autózni."

hát persze. kivéve azt az igen népes csoportot aki újgazdagként úgy költözött ki pestről akár 50-60 km-re hogy majd kocsival bejár minden nap a pesti munkahelyére.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.25. 19:20:33

emberek !!többlet bevétellre számítanak úgyhogy drágább lesz!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.25. 19:23:07

@Grifter: jártál már a 10 es úton kb 10 km/h az átlagsebesség.

Hang Loose 2011.03.25. 19:43:55

Kurva jó.
Mindig az a többletbevétel a fontos.

Az, hogy az autósok zsebéből húzzák ki és tömködik bele lyukas zsebekbe senkit nem érdekel. Itt befolyik, ott kifolyik.

Persze, hogy drágább lesz.
Mindig így van amikor "ésszerűsítenek" a politikusaink.

Majd az 5 km-re autózó tattert hozzák majd fel példának, hogy lám-lám jó a rendszer.

Hang Loose 2011.03.25. 19:56:23

heti matrica(10 napos)

Miért is ez a butaság?
Ha elektronikus, akkor mi értelme van.
Mert ha matrica és le lenne gyártva egy csomó, akkor megértem, de így?

911 Turbo 2011.03.25. 20:04:26

Hogyan lehet ezt a szart buherálni ?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.25. 20:07:21

Ez a 6 forint még eléggé baráti összeg lenne.Addigra valszek egy liter benzin is többe fog kerülni, mint mondjuk egy 100 kilométeres autópályaköltség (gyk: 600ft)
Az viszont nagyon nem kéne, mint az olaszoknál: kb 200 km-t mentünk 2009-ben, és több volt az autópályadíj, mint a benzinköltség...döbbenet lehúzás JQA nekik.Egy dízel autó fogyasztásához képest meg lehet hogy többszörös az eltérés.Ha meg el akarod kerülni, akkor falu falu hátán...Fórumozás közben azért nézzétek a magyar-holland meccset is, hátha Zsuzsika megveri őket... :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.25. 20:38:47

Nem olvastam végig a kommenteket, de nekem felforrt ettől az agyvizem. A hat forintból meg könnyen lehet kilenc, vagy tizenkettő.

magyar_ellenállás 2011.03.25. 20:52:43

Én régóta fel szeretném tenni a kérdést:

Az az óránként szabályosan megtehető +40 km megér annyit, hogy egy zsebkendőnyi országban forintmilliárdokat áldozzunk egy szaros aszfaltcsíkra, amire aztán pénzért lehet felhajtani azoknak is, akiknek az adóforintjaiból megépítették?

10 km autópálya árából hány km normál közutat lehetne RENDESEN felújítani vagy megépíteni?

Secnir 2011.03.25. 21:47:50

Fizetett hirdetés!

Gépkocsijába szerelt OBU-ját olcsón átalakítom!* Csak egy kapcsoló az ülés alá, és máris nem küld jelet! Teljesen biztonságos! Csak most, ára 2000 ft! Hívjon most!

* a jelenleg hatályos törvények szerint a kapcsoló nem tartozik a rendőrségi informatikai eszközök megzavarására alkalmas készüléknek...

D4D 2011.03.25. 21:59:34

Kamionos cimborámnak a szélvédője tele van GO-Boxokkal.

Külön egység kell Szlovákiába, Németországba, Ausztriába, Olaszországba,....

Lassan már nem lát ki.

marcinátor (törölt) 2011.03.25. 22:01:27

@Secnir: Szuper ötlet, de most is meg tudják fogni rendszám alapján a bliccelők nagy részét. Miből gondolod, hogy ezt a rendszert akkor majd leszerelik? Nincs doboz, vagy nem ad jelet a doboz, de rendszám alapján ott jártál -> megy a csekk.

D4D 2011.03.25. 22:03:58

@geegee:

Hol mentél? Ugyanis ott nem a búzatábla alá és fölé építenek völgyhidat és alagutat.

Aztán azt se hagyd ki a számításból, hogy ott az autópályán tudsz is haladni, nem vegzálnak 10 km-enként trafival.

Én 150 km-en az autópályán már akár több mint egy órával gyorsabb vagy.

D4D 2011.03.25. 22:06:01

@szgy:
"majd kocsival bejár minden nap a pesti munkahelyére."

Ne irigykedj! Inkább számold ki mi adót kifizetnek a benzin árában.

subtotal 2011.03.25. 22:24:13

A téma nem új, leírtam már a véleményem egy ideje:
magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van

Azt tényleg elmagyarázhatná nekem valaki, hogy az autópálya mitől külön állatfaj a közúthálózaton belül? Ha része, akkor miért kell érte külön fizetni?
Mondjuk a helyi erő, @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: megmagyarázhatná.
Te mit gondolsz erről?

Secnir 2011.03.25. 22:38:07

@marcinátor:

Fizetett hirdetés!

Természetesen a kapcsoló, amíg hatástalanítja az OBU-t, a rendszámának első betűjét és utolsó számát letakarja egy fekete műanyag lappal.*

* a jelenleg hatályos törvények szerint egy fekete műanyag lap nem tartozik a rendőrségi informatikai eszközök megzavarására alkalmas készüléknek...

maseratisti 2011.03.25. 22:42:39

@cso zsi: Teljesen igaz. Szívás a rendszerhiba, de ugye tudjuk a szabályokat. Mostani "mobilmatricával" is csak a visszaigazolás után lehet (tanácsos) használatba venni a fizetős szakaszt. (ráadásul hány visszaigazoló sms-t őrizget a telefon bizonyítékként, annak ellenére hogy ott a mobil számla is)
Ennek ellenére jobbnak tartom egy újabb kütyünél. Főleg úgy hogy Androidos, vagy mobil windows-os felületre elvileg komolyabb applikáció is feltelepülhet.

gabor2239 2011.03.25. 23:51:06

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Úgy látszik lejárt a munkaidőd...

Látok itt azért némi problémát. Hogy a teherautókba és buszokba milyen rendszert építenek, ez lehet állami ügy. Egy teher csak menetlevéllel mehet bárhová, nem számít ha nézik, merre jár.
A magántulajdomoba biztosan nem fog senki, semmit installálni, aztán nézni és logolni mikor, merre, mennyivel közlekedtem.

Ne legyünk demagógok, aki csak 2km-re használná a sztrádát az biztos nem lenne akkor kretén, hogy fel is hajtana rá, csak a le-és felhajtól elvennének ebből 1km-t.

Hosszútávra, biztonságosan, gyorsan. Ez az autópálya.
6Ft/km pedig irgalmatlanul sok annak, aki a pályát használja rendszeresen.

Az Önök pénzéből, Önöknek épül! (Ha még emléxik erre valaki)

cso zsi 2011.03.25. 23:53:49

@subtotal: Van másik állatfaj is.
Tudjuk, hogy a budapesti főútvonalak fővárosi kezelésben vannak. De ki a kezelője egy kétszámjegyű útnak, ami kisebb települések főutcája is egyben? Mert egy 2000 fős autópályaközeli településen, ahol van kb 200 autó (jórészt a kertben) az önerőből nem fogja tudni felújítani a ráeső szakaszt, miközben fél óra alatt több kocsi halad át, mint amennyi a faluban regisztrálva van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.26. 01:37:51

@D4D: "D4D 2011.03.25. 22:03:58
@geegee:

Hol mentél? Ugyanis ott nem a búzatábla alá és fölé építenek völgyhidat és alagutat.

Aztán azt se hagyd ki a számításból, hogy ott az autópályán tudsz is haladni, nem vegzálnak 10 km-enként trafival.

Én 150 km-en az autópályán már akár több mint egy órával gyorsabb vagy.
Sok helyen mentem, mindenütt ez jött ki."

Persze, hogy gyorsabb, meg persze hogy voltak, rendes völgyhidak-alagutak.Na de Svájcban is, meg Ausztriában is akadnak rendesen, oszt mégse duplázza meg az autópályadíj a benzinköltséget.Csodálkozom, hogy a digók nem anyáznak emiatt, azért nekik se két fillér.

Grifter 2011.03.26. 04:09:33

@Gyurma73: ...és az a normális? Ha azért jársz pályán, mert a többi út JÁRHATATLAN, akkor neked bizony hamarosan az autópálya kezelője/tulajdonosa belelógatja a lőcsöt a szádba: Akkor is az autópályán fogsz menni, ha kilométere 100 forint lesz és azt ugye tudjuk, hogy az autósról bármennyi pénzt le lehet húzni.
(Vagy alternatívaként felvirágoznak a valódi 4×4-es igénytelenek és csúcsragadózok, mert olyan kocsi kell az átlag magyar útra, ami a Dakaron is megállja ahelyét.)

Ijesztő ám a magyar, sose látja, hogy nem azért vették ki a szájából a faszt, mert jók hozzá, hanem mert már hozzák a nagyobbat...

papa33 2011.03.26. 06:38:36

Lehet a cikkből nem jön le, de mivel máskor már, pl előző kormány 2009-től gondolkodott rajta: később MINDEN út fizetős lenne, (ma is sok, nem követhető és nem kiváltható) útszakaszok a tgk-k számára fizetős.) Nem csak a pálya.

Ezért írtam, közel környezetterhelés és úthasználat arányos az üzemanyagba (ma is) beépített díj. Pályán többet eszik, városban is (ez a dugódíj).

Természetesen hatalmas hibának és baromságnak tartanék minden olyan beszedést, ami egy pillanatra is arra beszélné az embert, hogy ne a pályán, hanem mellette menjen, és ezt ma is így gondolom. Lehet a pályán is 100 körül ballagni, de a BIZTONSÁG!!!

Mellékesen az is baromság, hogy pont a pályán mérnek, miközben városok, veszélyes kereszteződések, zebrák, iskolák, ahol gyerekeink járnak, őrült hajszák színtere.

Természetesen a rendszám letakarása, becsukása büntetendő, még ha nem is zavaróeszköz, más jogszabály alapján.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.26. 08:19:23

es út minősége jó,ott nincssemilyen autópálya ugyhogy az ingázok kénytelenek optt menni.

]{udarauszkasz 2011.03.26. 09:02:35

Aztan elobb-utobb az emberbe is csip kerul. Ez a cel, tudja ezt mindenki, csak nem akarjak/merik latni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 09:11:02

@gabor2239: el kell hogy keserítselek, most is pontosan lehet tudni hogy mikor merre mész a pályán, ahhoz nem kell kütyü az autódba.
Vagy te az a faszacsávó vagy aki rendszám nélkül közlekedik?

Áruld már el hogy miért baj az neked hogy ezentúl rövidebb távokra is megéri majd használni? Nem férsz majd el?

A cikk szerint ugyanis a matrica IS megmarad belátható időn belül, és lesz km alapú IS azoknak akiknek eddig nem érte meg az 1600 Ft-os jegy.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 09:12:08

@subtotal: kérdezd meg azoktól akik ezt kitalálták, és a világ számos országában így működtetik.

subtotal 2011.03.26. 09:40:47

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: érdekes, nekünk sikerül mindig azt átvenni, ami a legnagyobb zsét hozza, a többi mindig csak másodlagos.
Arra példa nincs sehol a világon, hogy tisztán az autópálya bevételekből akarják a mellékutak rekonstrukcióját finanszírozni.
Ráadásul te igazság bajnoka, a kommentjeidben azt mondod, hogy eddig túl voltak támogatva a pályákat hosszú útra használók. A felett pedig nagyvonalúan elsiklasz, hogy az M0-t használók viszont marhára túl vannak támogatva, hiszen ingyenes. Ez nem bántja az igazságérzeted?
Hogy az is fizeti az M0-t, aki Győr és Tatabánya között ingázik? Hogy a leggazdagabb régióban van a legtöbb ingyenes szakasz, ami mellesleg a legjobb autópálya sűrűséggel is rendelkezik?
EZ NEM IGAZSÁGTALAN? CSAK AZ, HOGY EDDIG RÖVID TÁVRA DRÁGA VOLT?
Én úgy látom, hogy a kis önző pitiáner érdekeid mentén gondolkodsz. Ami nem baj, csak akkor nem kell itt megmondóemberként fellépni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 09:56:47

@subtotal:

Ha az m0 is fizetős lenne km alapon az tetszene neked? vagy mit akartok tőlem állandóan ezzel az m0-lal?

Érdekes hogy annak a díjmentessége mennyire zavar mindenkit, de az hogy 80km alatt nem igazán éri meg pályára menni, az nem.

Nyugodtan rettegjél továbbra is a 10 múlva esetlegesen bekövetkező kötelező km díjtól.

És neked is külön gratulálok, mivel a szokásos személyeskedésen neked sem sikerült túllépni.

Én kérek elnézést amiért nem tudtam hogy a piti kis önző érdekek mentén gondolkodva csak neked és a hozzád hasonló nagyon okosaknak szabad itt megszólalni, akik napi minimum többszáz km-t mennek pályán, és ettől akkora felsőbbrendűségű érzés jön rájuk, hogy azt szeretnék hogy más ne is használhassa az ő drága kis útjukat.

Te kis nagyvonalú önzetlen angyal.

subtotal 2011.03.26. 10:27:21

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "Ha az m0 is fizetős lenne km alapon az tetszene neked? vagy mit akartok tőlem állandóan ezzel az m0-lal?"
Nem, nem tetszene. Nem ez a lényeg, hanem arra szeretnénk sokan rávilágítani, hogy az IGAZSÁGOSSÁG ezzel a rendszerrel sem jön el, csak mások kerülnek szopóágra, sokkal nagyobb értékben, mint most. Csak azért dobálózunk sokan az M0-lal, mert ha az IGAZSÁGOS, hogy mindenki annyit fizessen, amennyit a sztrádán megy, akkor az M0-on haladó is fizesse meg, ez így működik.

"Érdekes hogy annak a díjmentessége mennyire zavar mindenkit, de az hogy 80km alatt nem igazán éri meg pályára menni, az nem."
Hogy érted, hogy nem éri meg? Az eljövendő rendszerhez képest nem éri meg?

"Nyugodtan rettegjél továbbra is a 10 múlva esetlegesen bekövetkező kötelező km díjtól."
Én nem rettegek, de azok a Pest megyei települések nyugodtan elkezdhetnek, akik a főutak mentén fekszenek.

"kik napi minimum többszáz km-t mennek pályán"
Mellé. Én biztos nem. Nekem egy úton okozna 700Ft pluszt, amit konkrétan leszarok, arról nem is beszélve, hogy az autópálya előtt használt útvonalon még meg is takarítanék 400Ft-ot és időben ugyanott lennék. Tehát igen, én egy önzetlen angyal vagyok, te pedig önző.

"azt szeretnék hogy más ne is használhassa az ő drága kis útjukat"
Ezt én biztosan nem mondtam. Én azt gondolom, hogy azért épüljenek a sztrádák, hogy mindenki közlekedhessen rajta, és azért kell sztráda, mert ott sokan akarnak közlekedni, azaz kell ez a kiépítési szint. De ha díjasítjuk és csak a sztrádát, akkor letereljük róla a forgalmat, több kárt okozva, mint amennyi bevételt nyerünk.
Tehát: én nem veled akarom megfizettetni az én pályázásomat (azaz nem a jelenlegi rendszert védem), hanem arra szeretnék rámutatni, hogy az autópályák integráns részei a közúthálózatnak. A közúthasználatért pedig már most is fizetünk (500-600 mrd Ft csak jövedéki adóban). De üsse kavics, tekintsük úgy, hogy ez a pénz a fejlesztésre és az emberi egészségben és természetben okozott károk csillapítására elmegy, azaz kell valami bevétel a közúthálózat fenntartására. És itt jön a nagy ötlet, AUTÓPÁLYADÍJ! Nagy forgalom, viszonylag kevés kilométeren. Ahelyett, hogy minden forgalomban lévő gépjárműre kivetnének egy svájcihoz hasonló díjat (~8eFt), csak az autópálya használókat nyúlják le. Ha számolunk, rá is jövünk miért: 5 millió szgk csinálna 40mrd bevételt, 1 millió kamion is kábé ugyanennyit. Az összesen csak 80mrdFt, ez a rendszer pedig 240mrdFt bevétellel számol teljes kiépítés esetén.
Ha ehhez hozzáveszed, hogy az autópályákra átlagosan 8-10mrdFt-ot fordítanak egy évben, ki is rajzolódik a nagy lenyúlás. Amit egyébként el is ismernek. Te meg véded.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 10:57:38

@subtotal: ki kerül szopóágra, amikor még min. 10 évig lesz matrica is, meg esetleg km alapú is, nagyokos?

valamiért mégse tetszik neked hogy ezentúl esetleg az is felmegy a pályára aki csak 30 km-t megy rajta, vagy 15-öt.

"Én nem rettegek, de azok a Pest megyei települések nyugodtan elkezdhetnek, akik a főutak mentén fekszenek."

Azok eddig is retteghettek. Eddig sem voltak üresek.

"De ha díjasítjuk és csak a sztrádát, akkor letereljük róla a forgalmat, több kárt okozva, mint amennyi bevételt nyerünk."

El kell keserítselek, a díjasítás már néhány évtizede megtörtént.

Most épp annyi a terv, hogy személyautóknak lesz km alapú is, tehát aki keveset megy, annak is lesz értelme felmenni, tehát többen fogják használni, éppen hogy feltereljük a sztrádára azok egy részét is, aki eddig a főúton ment.

Mi ezzel a gond, magyarázd már meg, kérlek.
Nem a díjmentesítéshez képest, hanem az addigi rendszerhez képest.

Lehet itt szájkaratézni, hogy milyen jó a díjmentes pálya, csak nem sok értelme van, hiszen arról szó sincs.
Egyelőre van a mostani, és a cikkben emlegetett tervezett.

subtotal 2011.03.26. 11:48:01

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "Lehet itt szájkaratézni, hogy milyen jó a díjmentes pálya, csak nem sok értelme van, hiszen arról szó sincs.
Egyelőre van a mostani, és a cikkben emlegetett tervezett."
Én nem írtam arról, hogy díjmentes legyenek a pályák. Arról írtam, hogy a közúthasználat fenntartásának a forrását nem fair egyedül az autópálya használókra kiróni. Olyan rendszer kellene, ami a közúti infrastruktúrát egy egészként kezeli és aszerint szedi be az összeget a fenntartásához. Azt is leírtam, hogy ha az autópálya fenntartásának (ppp-s rendszer díjait ne keverjük ide) költségére kellene fedezet, akkor a mai díjak negyede is elég lenne.

"Mi ezzel a gond, magyarázd már meg, kérlek.
Nem a díjmentesítéshez képest, hanem az addigi rendszerhez képest."

Van egy amerikai mondás: 'Think outside of the box'

"Most épp annyi a terv, hogy személyautóknak lesz km alapú is, tehát aki keveset megy, annak is lesz értelme felmenni, tehát többen fogják használni, éppen hogy feltereljük a sztrádára azok egy részét is, aki eddig a főúton ment."
Ez a díjasítás okozta forgalmi torzulás csökkentésére jó, de megoldást nem hoz.

"ki kerül szopóágra, amikor még min. 10 évig lesz matrica is, meg esetleg km alapú is, nagyokos?"
Kevesebb mint 7 év (2018), a tervek szerint. De hogy ne kerüljem ki a kérdést, ahogy te teszed: szopóágra kerülnek azok, akik nagyobb távolságból járnak dolgozni, a párhuzamos utak mellett fekvő települések, a keleti országrészbe kevésbé lesz érdemes exportra termelő üzemeket telepíteni.

D4D 2011.03.26. 11:49:05

@geegee: Ebben a költségduplázásban nem vagyok biztos.

Grifter 2011.03.26. 12:08:52

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Te nem vagy túl okos, ellenben hülye vagy kisbarátom. Szted ki fizetné ki a drágább kilométer díjat, ha van 'napi' dij (vagyis 4 napos nem létező matrica)? Akkor mindenki az olcsó végét fogná meg. Folyamatosan állnak át, előbb a tehergépjárművek, majd a személyautók, DE ha te azt hiszed, hogy a két szép szemedért meghagyják a régit is, igazi elhülyült szavazó polgár lehetsz, aki túl sokat nézett TV-t.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 12:42:51

@Grifter: te hülyézel te kis idióta, akinek az se jut el a tudatáig, hogy a "drágább" km díj bizony van akinek olcsóbb?

Szerinted kinek érdeke hogy olyan km díj legyen amit senki nem fog használni te szerencsétlen kis rigonya? Miből lopnának akkor te ostoba?

További jó rettegést kivánok neked is a következő 7-8 évre te debilitás csimborazzója.

kisdiszno 2011.03.26. 12:43:36

ha ez tényleg így lesz akkor én mint debreceni lokálpatrióta kinek nem miniszterelnöke a románcigánybérecorbánc!
elveszem egy fidesznyik bértollnok rendszámtábláját és azzal szaladgálok országszerte!!!
6ftmeg áfa 7.5 500km re nekem enyit ér a fidesznyik fülkeforradalmár szemellenzős barom !

külföldiai átmenőforgalmi kaminyonokra nem érdekel a sarc arra kellene kivetni rendesen de a hazai adófizető polgár szivatása az már sokkkk

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 12:46:58

@subtotal: mondtam én ilyet hogy nem lehet a jelenlegi tervezetnél jobbat kitalálni? nem mondtam.
Azt mégis egy előrelépésnek tartom a mostanihoz képest.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.26. 12:53:48

@D4D: én viszont igen, mert nekünk kellett kifizetni.Amúgy a fhanszia riviéra felé haladva történt valahol Milano-San Remo között, kb 200 km-re kértek 25 Eurót.Kicsivel 300 alatt váltva kb 7000 forintból kihozok 200km-t, tehát dupla költség.De ugyanez volt már a Milano-Verona-Udine irányban is, pedig ott tök lapos az egész vidék...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 13:05:55

@kisdiszno: lehet itt bosszankodni hogy mocsokszemétkúrmány, de majd szépen kiszámolod 7-8 év múlva hogy az az 1500 Ft bizony bőven megéri hogy gyorsan és kényelmesen bejussál szeretett kormányod fővárosába, és ne a 4-esen tötyögjél.

Akinek nem éri meg, az nem hiszem hogy gyakran jár 500 km-eket, pláne majd az akkori olajárak mellet...

12 évvel ezelőtt az M5 35 km-re volt 1350 Ft, 40 Ft/km. 12 évvel ezelőtt.
Na az a sok. A 6 Ft majdnemhogy elhanyagolható az autózás teljes költségeihez képest.

Grifter 2011.03.26. 13:12:12

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: ...túl okos vagy te ehhez, egyértelműen látszik. A felvázolt új szabályzás annak éri meg, aki kisebb távolságot tesz meg, mint 130 kilométer (mint leírtam) amihez nem kell autópáyla (mint leírtam) és eddig sem arról voltak híresek kedvenc politikusaink, hogy olyan döntéseket hoznának, ami úgy jó nekik, hogy közben a népnek is. Ők kevesebből is tudnak többet lopni, mert az ilyen híperokos polgárok mint te, úgyis beszopják, hiszen eddig is a fasztudja milyen valóságban éltél a leírt elképzeléseid alapján.
Ha ezt a rendszert bevezetik, fele annyi felhasználóból (vagy még kevesebb) kitermelik ugyan azt a pénzt, mindehhez alacsonyabb karbantartási költségek járulnak. Ezzel pedig tökéletes összhangban van, hogy szarnak az egyéb főútvonalak felújítására, korszerűsítésére, hiszen titkon bár, de mégis csak jó az úgy nekik, nem ők fognak az A6/S8-al a főúton szopni, nekik ingyen lesz. Te meg egy Debrecen-Nagykanizsa hétvégi kiruccanásért kifizetsz 5000-et, vagy rászánsz extra 4-6 órát meg az autód futóművét, a felniket meg a gumit és stb.

Nem az elvvel van a baj, gazdasági szakértő fórumozótársam, hanem az árszabással.

Egyébként felhozhatnád, hogy ez az európai átlaghoz képest olcsó (már ahol km ár van), ami 100%-ig igaz. Csak azt a ferdítést ne hagyjuk figyelmen kivül, ami a cikkben is olvasható:
"ezen belül pedig a pályák nyolcvan százalékán a megtett úttal arányos tarifát kell fizetni"
Konkrétan hazugság (bár lehet, hogy vmi kellően komplex matematikai művelettel ki lehet hozni statisztikailag, bár erősen kétlem):
www.sielok.hu/rovat/auto/cikk/autopalyadijak-europa/

Nah kusspicsába pici bocs, gyúrjál matekra, próbáld meglátni a fa mögött a faszerdőt és úgy örülj a szopóálarcnak.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 13:19:38

@Grifter: te milyen gyakran csinálsz Nagykanizsa-Debrecen kiruccanást?

Én amikor ehhez hasonló távot csinálok, akkor még a tervezettnél jóval drágább horvát/olasz pályákat is igénybe veszem, mert még úgyis megéri kapussorbanállással együtt, mint a kis szopóutakon szopni.

Viszont nem vagyok hülye hogy 500 km-re járjak autóval dolgozni naponta, mint te.

De te csak rinyáljál a 6 Ft-os km díj miatt. Majd átszoksz a vonatra. Eggyel kevesebb barom az utakon. Tiszta haszon.

Grifter 2011.03.26. 14:17:48

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Te meg gondolom évente kétszer mész kis pestről, egyszer Siófokra, egyszer meg egyből Horvátországig, azért vagy ilyen okos.

...és gratulálok, hogy sikerült alátámasztanod: Akkor is használod, ha sokkal drágább, amikor valódi távot teszel meg, mert a másik szopás. Látom, már megmagyaráztad magadnak, hogy ez nem vmi kényszerű döntés, hanem te ezt szereted, így jó, ne csak ott szopassanak, inkább mindenhol.

Hétvégén járok Debrecenből Nagykanizsára dolgozni, nagyon ráéreztél kispajtás, átjött az egész.

A 6ft díj miatt max. a pályára nem megyek majd fel, nem a kocsiból szállok ki, lévén a vonat még annál is drágább, csak idáig nem terjed ki a szűklátokörűséged.

Én a te hülyeségedben semmilyen hasznot nem vélek felfedezni, még közvetve sem, így nem tudok hasonló frappáns riposztot - sajnos a te hülyeséged semmi jót nem eredményez :/

Fussunk még egy kört, hogy szereted a szopást? Ejj-ejj vadász...

D4D 2011.03.26. 14:23:22

@geegee:
Én is jártam már Olaszban, többször. Drága a pálya, de megéri, és szerintem nem a duplája.

Hogy jön ide az árfolyam?

Brenner Verona 220 km durván, az 7 literes fogyasztással, 1,53-as üzemanyagárral is 23,56€.
Ha ugyanezt dizellel számolod, ott 1,42 a szorzó, az üzemanyagköltség 21,86€.

Attól eltekintve, hogy talán dizelessel tudsz 7 literrel járni, biztos, hogy nem 20€ ez a szakasz. Legutoljára 14€ alatt volt.

Persze ha olyan lassan mész, hogy a fogyasztásod 7 alatt van, akkor menj országúton. Annyival már ott is lehet menni.

D4D 2011.03.26. 14:25:55

Egyébként volt Magyarországon kapus autópályarendszer, mikor is a használattal arányosan fizetett mindenki. Aztán jött egy ember és azt mondta, hogy a kapu helye a focipálya, mert matricás rendszer a nyerő.

Politikamentesen!

Grifter 2011.03.26. 14:31:17

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Sőt, mielőtt még megszülnél még egy karakán eszmefuttatást, leírom mi a normális átmenet ill. árképzés:
Az országban megtehető legnagyobb távolság pályán (már aminek értelme is van, tehát valahonnan valahová) az 450 kilométer, pályán. (Legtávolabbi megyeszékhelyek, vagy egy átkelés az országon keresztbe, turistaként.)
Ezt elfelezed, mert úgy arányos meg korrekt és számolsz visszaúttal. Alapul véve a legkisebb jelenlegi lehetőséget: 1650 ft.
Vagyis 1650 forintért átkellhetsz az országon keresztbe, vagy elmehetsz mondjuk Bp-ről bárhova és vissza. Kilométerenként 3,66 ft.
2020-ban sem lehet több 4,5 ft-nál. Az reális, nem lehuzás és korrekt, mert annyit fizetsz, amennyit használsz.
(Mondjuk ehhez még hozzá lehetne csapni vmi lehetőséget a belföldi fuvarozóknak, hogy a rendszeres pályahasználó olcsóbban is igénybevehesse, mert úgyis veled fizettetik ki a végén, hiszen a szállított termék árában megjelenik.
Mondanám, hogy kényszerítsük le a kamionokat meg teherautókat a pályáról, rakják vonatra, de mint tudjuk ez nem opció jelenleg. Ha ez lenne, működhetne "bűntetővámként" a pálya díj, addig csak pofátlanság.)

Rádvernek +33%-ot, alsó hangon (mert heti, meg havi meg akármilyen matricával számolva SOKKAL többet, akár 100% felett) és te tapsikolsz hozzá, mondván máshol is szopatnak, ez így van jól.

Én nem jövök demagóg dumával, hogy máshol meg ingyen van a pálya, te is próbálj meg gondolkodni...

kisdiszno 2011.03.26. 14:35:08

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
hallod ! nem is tom minek nevezzelek, de te lehet egy posztkommunista nyugdijjas vagy , esetleg egy fidesznyik állami szektorban a mi pénzünkön élősködő önkormányzati naplopó!
de biztosan nem egy tisztességes adófizető állampolgár!

jó lenne ha eltolnád a bértollnok fideszista szekeredet máshová!
nem veszed észre, hogy rajtad kívűl mindenkit irritál már csak az ötlet is.

kedves kurmányod miért nem az osztrák modellre csökkenti az éves díjat!
miért nem a fizetésekhez viszonyíja az árakat ha német fizetést kapnám nem érdekelne a 400huf benzinár elhiheted.
no de veled nem vitázom tovább mert nem vagy inteligens partner csak azt hajtod amit a fürered hazudik!

subtotal 2011.03.26. 15:18:08

@kisdiszno: tényleg hagyjuk ki a fideszt, mert ezt egy európai uniós irányelv alapján már az előző kormányok is tervezték. reméljük ez is csak tervezi személyautókra és bevezetni már nem lesz ideje vagy mersze.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 15:56:43

@subtotal: jót röhögök az ilyen szerencsétlen hülyegyerekeken, akik a pártszemüvegüktől már az orruk hegyéig se látnak...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 16:02:33

@Grifter: jóvan, sikerült elérni, hogy sírjanak az emberek a 40 rugós matricáért, amit eddig pofátlanul magasnak találtak ugyan, osztrák/svájci/német példálózásokkal, de most már rinyálnak hogy fizethessenek évi 40 rugót. Szép.

Tapsikoljál nyugodtan európa legdrágább matricájához.

Grifter 2011.03.26. 17:09:48

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Te nagyon vágod ezt barátom, általánosba vissza kéne kicsit menni, hogy gyúrjál matekra. Az éves matrica 40 rugó. Szted aki éves matricát vesz, az csak ~6700 kilométert megy egy évben pályán? Mert 40 rugóból annyit mész 6 forintjával.
Az emberek mindenért sírnak (főleg kishazánkban), még ami ingyen van, az se elég jó, de ettől még neked nem kell hülyének lenni: Aki éves matricát vesz, az sanszos, hogy mondjuk 50 kilométert megy munkába pályán, az oda vissza 100, heti 500, havi 2000, április közepére megvan a 6700. Bírod követni a matekot kicsirigó? Mert ezt egy idomított majom is kiszámolja szorobánon. (Google segít.)

Hiába vergődsz, csak égeted magad, jobb lenne ha szépen elszivárognál a réseken, hátha holnapra elfelejtjük, hogy te bizony nem csak szeretsz szopni, de még tolakodsz is, hogy ne a sor végére kelljen visszaállnod repetáért.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 17:30:51

@Grifter: és ezzel mit akarsz mondani te nagyonhülye?
azt hogy annyira okos vagy hogy össze tudsz adni két számot? Gratulálok. Komoan. Tőled ez is szép.

Grifter 2011.03.26. 17:43:37

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nos, a hiú remény végleg elszállt, hogy fel tudsz böfögni bármi értelmeset. Elvéreztél általános iskolai matekból, szövegértelmezésből és paraszti józan észből is. Konrkétan már azt sem tudod hova akarsz kilyukadni, csak neked legyen igazad. Bár nem én hoztam fel, de ilyen stádiumú agyhalállal politkusnak még jó lehetsz, vagy esetleg vallási vezetőnek. Olyan munkát ne erőltess, ahol az elvárás 3 számjegyű IQ-ban testesül meg.

Értem én, hogy fingod nem volt mibe beszélsz bele, hallottad valahol, elhitted és most megpróbáltad eladni, csak kiderült, hogy baromság és kevés vagy hozzá. Legalább vmi jót hazudj, vagy legyél frappáns, vagy csinálj úgy, mint aki viccelt. Ez így nagyon égő, szégyen gyalázat.

Írjál még vmi butaságot, nyugodt lehet a lelked, meg tied az utolsó szó és mehetsz vissza lelkesen szopni. (Abba bele se gondoltam, hogy téged az zavar, hogy más nem szeret szopni. Végülis ... ízlés dolga.)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 18:10:18

@Grifter: még mindig nem birod felfogni, hogy az emberek nagy többsége nem debrecenből jár nagykanizsára dolgozni, ugye?

Szajkózzad tovább a baromságaidat, jót röhögök az ilyen kis semmirekellőkön akik az ország másik felére járnak naponta, aztán sírnak hogy milyen drága az nekik.

Bízzál benne hogy 7-8 év múlva amikor esetleg megszüntetik európa legdrágább matricáját, a te mérhetetlen nagy agyadhoz méltó munkát kapsz közelebb is.

Talán egyszer egy értelmes hozzászólásra is fog telni, anyázásból már jó vagy, el kell ismerni, van még mit tanulnom.

Grifter 2011.03.26. 18:47:13

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Meg kéne, de nem bírom megállni: Kérlek vázold fel azt az eshetőséget (gondolom pl. a te eseted) amiben megéri az új rendszer. világítsrá, hogy mi gyarlók mit nem értünk?! (Mert abban ugye nem volt vita, hogy a kilométer alapú fizetés jó dolog, csak ebben a formában geci drága és lehúzás, te pedig ehhez tapsikolsz - ha jól értem, de már fvasz se tudja hova akarsz kilyukadni, majd most!)

Tehát kérlek, távolságokkal, úticéllal, rendszereséggel és viszonyszámokkal - de erőltesd meg magad rendesen, mert ha ki kell röhögjelek, sajnálni fogom a rád pocsékolt empátiát.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 19:02:20

@Grifter:

"ebben a formában geci drága és lehúzás"

hol van ennél olcsóbb km alapú díjfizetés? hol van a mainál drágább matrica?

csak az egyikre mondj egy példát, az is elég lesz.

Én már mondtam ezer példát olvasgass kicsit vissza.

Grifter 2011.03.26. 20:18:35

Tehát válaszolni és példát mondani nem tudsz és azért legyen drága, mert máshol is az. Logikád pengeként hasít át a sötétségen. (Bele se menjünk, hol mennyit keresnek, mert szted biztos nem számít, az út az út, kész.)
Ráadásul egyet? Ez vmi magaslabda?

Ott van a link feljebb, a windowshoz meg adnak számológépet, ez nem a sarki kocsma, jobbat kell hazudni jóember, én szóltam:

A Cseheknél drágább a 10 napos.
Az osztrákoknál olcsóbb a 10 napos, de nincs kisebb.
A szlovénoknál drágább a hétnapos.
A szlovákoknál azonos az ára.

A maradék nagyrésze meg kapus, vagy más rendszer.

A saját hülyeséged azzal nem tudod megcáfolni, hogy a rendszer következetlen és az egyik országban matricát veszel egy hétre abból, amiből a másikban 100 kilométert mész. Ebben az országban laksz, ebben az országban építetették az utat, ebben az országban tartják karban és ebben az országban fizetsz adót.

Példák, mi? Körbe vagy röhögve.

cso zsi 2011.03.26. 20:56:14

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Még mindig te sírsz. Mert 10-20 km-n. nem kell pályát használni.
Egy üzletkötő, vagy szervizes viszont simán pályázik napi 200-500 kilométert.
Ne Pista bácsi mosógépszerelőre gondolj a faludból, hanem olyan cégekről beszélünk, akik pl. az áruházláncokkal vannak szerződésben különböző karbantartási munkákra. Szakmánként, mert az informatikus nem fogja megjavítani a klímát. De a kólás sem fog rágógumival házalni a saját terméke mellett. Anno a Magyar Posta megengedhette magának, hogy nagyobb települések, és azok vonzáskörzetében helyi telefonszerelő legyen. Ma már jó, ha 50 km-n belülről jön.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 21:04:48

@cso zsi: és te mi alapján döntöd el hogy kinek "kell" pályát használni ha szabad kérdeznem?

az üzletkötő, szervizes az valami felsőbbrendű faj, vagy mi?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 21:11:51

@Grifter:
tehát nem tudsz olyat mondani ahol az éves drágább lenne vagy a km olcsóbb.

Legyél kedves ignorálj a jövőben, én is ezt fogom tenni veled.

Grifter 2011.03.26. 21:24:37

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Uhh, tehát az a logikai eszmefuttatásod, hogy nekem azért legeyen drágább egy hétvégi kiruccanás, mert nálunk a legdrágább az éves matrica és külföldön drágább egy kilométer.

Tudod mit? Akkor meg neked bizony a jó kurva anyádat, mert a föld forog. Ostoba paraszt.

pimpike_ 2011.03.26. 21:43:18

@Grifter:

Ne izgasd fel magad ezen a fillérbaszón, mert _NEKI_ az lenne az olcsóbb, ha azt a 7-8 Km-t amit megtesz azt 6Ft -jával fizetné... Azt láthatóan leszarja, hogy a többségnek az jó szar lenne, de _Ő_ sosem jár messzebbre -gondolom senki nem kíváncsi rá, rokonok/ismerősök letagadják, barátai nincsenek.
Neki mindenki szembe jön az autópályán -és különben is rohadjon meg az egész világ mert még 75hónap törlesztője van hátra a svejcifrankos 8.9 milliós SX4 -esének :D :D :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.26. 21:46:22

@D4D: "D4D 2011.03.26. 14:23:22
@geegee:
Én is jártam már Olaszban, többször. Drága a pálya, de megéri, és szerintem nem a duplája.

Hogy jön ide az árfolyam?

Brenner Verona 220 km durván, az 7 literes fogyasztással, 1,53-as üzemanyagárral is 23,56€.
Ha ugyanezt dizellel számolod, ott 1,42 a szorzó, az üzemanyagköltség 21,86€.

Attól eltekintve, hogy talán dizelessel tudsz 7 literrel járni, biztos, hogy nem 20€ ez a szakasz. Legutoljára 14€ alatt volt.

Persze ha olyan lassan mész, hogy a fogyasztásod 7 alatt van, akkor menj országúton. Annyival már ott is lehet menni. "

Én úgy mondom, hogy sajnos rákényszerül az ember, ha haladni akar.A megéri szó nálam max a matricás módszert jelentheti.
Az árfolyamot csak a forintosítás végett írtam be, de végül is nem lényeges.
Ahogy számolod te is meg én is, ugyanaz jön ki: kb 20-25 euro a pályadíj is, meg a benzinköltség is.Ha szabályosan megyek hosszú távon 120-130-cal, akkor simán kijövök 8 liter körül 100-on. Vagyis duplázódik a benzinköltség a pályán.Hogy ez kinek lassú, kinek nem az más kérdés.Én külföldön inkább betartom a szabályos tempót, nincs kedvem, és nem is tudok a rendőrrel vitatkozni.Az, hogy a hülye olasz városban is letol 90-nel 50-nél (tapasztalat) semennyire se számít a sebességem megválasztásában.Országúton meg nem lehet ennyivel haladni még két falu között sem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.26. 21:51:03

@geegee: Ha továbbra sem értenéd:
pálya kb 200kmnyi: 20-25 eur (2009es adat)
fogyasztás 8L*1,5 eur/100km= 12eur; 200 km-re 24 eur. És csak nagyon vastagon számoltam.

D4D 2011.03.26. 21:58:33

@geegee:
"a hülye olasz városban is letol 90-nel 50-nél"
30-nál is.

A pályán nem nagyon kell attól félni, hogy basztatnának. Bár ott is előfordult már, hogy 150-el mentem a középsőben és kivillogtak. A belsőben 180 alatt esélyem sem lett volna.

Én amikor olaszban vagyok, akkor azt szoktam a pályán nézni, hogy egy Verona Velence távnak a pályás szakaszát (100km) letolom 40 perc alatt, míg országúton kb másfél óra lenne.

Viszont ha a kempingből megyek Veronába, akkor eszem ágában sincs felmenni a pályára, viszont tart is az út ugyanúgy 40 percig, holott csak 25 kilométer.

Nagyon jók a gyorsforgalmi utak viszont, szinte úgy lehet rajta döngetni mint a pályán, és ingyenes.

Olasz költségeket forintosítani szamárság, mert azok a költségek nem a forintos bérek, hanem az eurós olasz bérekhez készültek, tehát olasz szemmel nézve a pálya nem is olyan drága.

cso zsi 2011.03.26. 22:13:58

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Visszakérdezek.
Te használod 5-10 km-re a pályát, hogy elgurulj a lakóhelyedtől a gyárba/irodába/iskolába, ahelyett, hogy kerékpárral/tömegközlekedéssel tennéd meg?
Mert én csak Bp-n többet utazom a munkahelyig, hogy ott autóba ülve bárhol megjelenjek az országban, vagy Európában.

Az üzletkötő termékmintákat visz, általában 30-100 kiló is lehet. A szervizest meg kezelheted felsőbbrendű fajként. Ugyanis te fogsz otthon hüppögni, ha a kedvenc áruházad hűtőpultjából a melegben megbuggyant árut veszed. De ha a szolgáltatód mobiltornya megáll a környékeden, akkor szintén pánikolsz.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.26. 22:25:48

@cso zsi: igen, használom a pályát, hetente egyszer-kétszer rövidebb szakaszon, amivel odaviszza 30-40 percet megtakarítok minimum, és még távolságban is kevesebb mint más úton.

Szóval miért is ne használjam?

Az üzletkötő is ugyanúgy tudná más úton cipelni mázsányi terheit mint bárki más.

Akos74 2011.03.26. 23:10:18

Mi van a hazánkban közlekedő pl. Nigériai rendszámú autókkal, és a tíz évben egyszer hazánkon átutazó balkáni túristákkal, tőlük hogyan szedik be a pénzt?

Grifter 2011.03.26. 23:54:56

@pimpike_: De ha már ostoba, de annyira, hogy az pofátlanság, akkor legalább lenne fantáziája: Én minimum kérnék magamnak egy külön szervízutat, vagy egy F1-es autó kinézetű maglevet - persze az adófizetők pénzén, kilométerenként 6 forintért.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.27. 01:03:14

@D4D: Én a pályázás sebességével, hatékonyságával egy pillanatig se vitatkoztam.Ez teljesen egyértelmű.Gyorsforgalmi utakkal mi nem találkoztunk, vagy legalább is nem vettük észre, ha láttuk is.Ettől még lehetnek, nem vitatom.Csak az a bosszantó, hogy egy San Remo-Tarvisio távon "összeszed" az ember 2-300 euro többletköltséget "fölöslegesen".Mondd, hogy sz@rrágó vagyok, de inkább felnyargaltunk északra, amilyen hamar csak lehetett és Svájcban,Ausztriában tettük meg a távot hazáig.A megspórolt gempát meg el lehet költeni a Balatonon egy hét nyaralásra.Az árak forintosítása: sajnos 34 évig Magyarországon szocializálódtam, nekem nem megy egykönnyen a változás, mindent forintra számolva méricskélek.Ha odahaza (magyarban) kijön pár ezer forintból a pálya (vagy akár Ausztriában, Svájcban is) akkor az olaszoknál is ki kellene.A német "árszínvonalról" (höhö) meg nem is beszélve.Tudom, hogy Észak-Olaszország az egyik leggazdagabb terület Európában, de nem szimpatizálok a lehúzással még ezzel együtt sem.Örültem a kulturált vitának.

cso zsi 2011.03.27. 08:58:16

@Akos74: "a tíz évben egyszer hazánkon átutazó balkáni túristákkal"
Ez komoly? Nem jársz az M1-M0-M5 vonalon? Ami ott hömpölyög, annak a 70%-a a balkánra megy, vagy onnan jön. A román-bolgár eu csatlakozás óta folyamatosan hordják haza a levetett autókat, lábon-traileren, pár napig érvényes német rendszámmal. Ezen kívül, még olasz, spanyol, francia, és ritkán holland, valamint belga rendszámokkal szintén őket látni.

littlerock 2011.03.27. 12:16:08

ki lesz az a hülye, aki másfél liter benzin árát kiadja 100 km-enként??? luxus ez a javából.... amúgy is 1 literrel többet eszik az autóm a pályán fix 120- nál, mint közúton ugyanekkora tempóval... nem értem, hogy miért...

D4D 2011.03.27. 12:43:38

@geegee:
Nem tartalak szarrágónak, mert ahol lehet, én is próbálom megspórolni a pályadíjat.

Mint említettem, Verona mellett szoktunk kempingezni. Elmentünk egyszer kirándulni, Pisa-Firenze kört zavartuk le.
Pisa-ból mentünk Firenzébe, és kitaláltam, hogy megspórolom a pályadíjat, eszünk az árából egy fagyit.
Pisa és Firenze között van ugyanis 2x2 sávos gyorsforgalmi út.
Az olasz táblázásról annyit, hogy egy körforgalomban 1x Firenze zölddel, az a fizetős autópálya, 2x Firenze kékkel. Itt már elbizonytalanodtam, de a nap állása és az irányszögekből kikövetkeztettem, hogy egyik mezei országút,m másik a mi gyorsforgalmink.
Ki is hajtok a körforgóból, majd kb 4-5 km után feltűnik, hogy nincs Firenze kitáblázva. Egy kereszteződésben, ahol nagyon sok tábla volt, jókat röhögtem az idióta olasz faluneveken, mint FI-PI-LI. Mentünk tovább az úton, láttunk egy táblát, ahol az ominózus FI-PI-LI volt jobbra kitáblázva 1 km-re, meg is jegyeztem, ez se lehet valami nagy hely, hisz egy házat sem látni.
Megjegyzem Firenze táblát egyet sem láttunk. Már visszafordultam, elkezdtem keresgélni, minden kereszteződést megnéztem, Firenze tábla sehol.
Már kb 20-30 perce csak a gyorsforgalmit kerestük, a család már a fagyiról is hajlandó lett volna lemondani, már könyörögtek, kérdezzek meg valakit (GPS-t a kempingben hagytam, mert nekem olyan nem kell!:)) ), a végén beadtam a derekam, és megkérdeztem egy rendőrt. Igaz, hogy csak olaszul tudott, én meg csak olaszul nem, de nagy nehezen papírra vetett valamit, ami alapján úgy értettem, FI-PI-LI mellett megy a gyorsforgalmi. Persze nem találtuk meg, 10 perc múlva megint találkoztunk a rendőrrel.
Elmutogatta, hogy kövessük, majd kéklámpával eldöngettünk 3 kilométernyit (mentem mögötte a fekete Avensissel, mint egy delegáció), ott megálltunk, felmutatott egy FI-PI-LI táblára, és kimondta a bűvös szót: Firenze-Pisa-Livorno gyorsforgalmi út.

Majd 40 percig kerestük, és onnan, hogy felhajtottunk, 36 perc múlva Firenzében voltunk.

De a pályadíjat elfagyiztuk a dóm mellett.

Nagy tanulság, hogy olaszoknál a táblák a fizetős autópályára vannak kihegyezve.

Sok helyen a gyorsforgalmit tanulni kell. Jellemzően az SS-szám számozású utak a jobban kiépített, gyorsabb haladást lehetővé tevők, de ezek nem mindegyike 2x2 sávos, van amelyik 2x1 sávos, csak simán elkerül minden falut.

Bartoki 2011.03.27. 12:44:30

@zorrrro: "Szóval te a zergebaszta utakról beszélsz! Jól van leesett! Az más, de ezt egy egyszerű táblázással meg lehetne oldani, vagy pedig időszakos korlátozásokkal, mint romániában."

Azért ezek nem teljesen zergebaszta utak, mondjuk valami olyasmi mint a 27-es út Magyarországon (Edelény).

A >12t teljes tiltása ezeken az utakon szintén túlzás. Mégis mit csináljon ha arra van dolga?

Szerintem menjen arra, ha tényleg arra van dolga, csak éppen fizessen ugyanúgy, hogy ne ösztönözzük arra hogy direkt ezeken az utakon kerüljön.

Persze ha egy út tényleg nem bírja a >12t kategóriát, azt ki kell táblázni.

subtotal 2011.03.27. 13:28:08

@cso zsi: ki a kezelője? Ugyanúgy a Közútkezelő. Kétszámjegyig biztosan.

subtotal 2011.03.27. 13:40:09

@D4D: Hehe, eszembe jutott, mikor mi kerestük 45 percig az irányt Milánónál a reptértől Presezzo (Bergamo) felé a Hotelhez a bérautóval, de mindig csak a pálya felé akart minket vinni. Aztán meguntuk, 15 perc pálya és ott voltunk 4 euróért.

Mikor következő alkalommal mentünk, már sajáttal, hiába van benne navi, inkább mentem a pályán, jobb a békesség alapon.

cso zsi 2011.03.27. 14:11:43

@subtotal: Közben pénteken a búvármédiahiradóban épp erről volt szó ( tv2.hu/tenyek/video/tenyek-teljes-adas-2011-03-25-pentek 20'13"), "Karcagon a helyiség a tulaja az adott szakasznak, a táblán túl már a Magyar Közút tulajdona".

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.03.27. 17:35:51

@Bartoki:

Már régen kötelező a tehergépjárműveknek a matrica az 1, 2, 3 jegyű utakra. Azaz, ugyan annyit fizet, mint az autópályán.

Bartoki 2011.03.27. 18:47:18

@kamionmentés:

Az autopalya.hu szerint csak az 1 és 2-számjegyű főutak bizonyos szakaszain kell fizetni:

www.autopalya.hu/Root/Autopalya-HU/02Ematrica/D%C3%9CKI%20anyagok/2010.05.14-t%C5%91l%2037_2007.%20%28III.26.%29%20GKM.pdf

Már nem ez a rendelet van hatályban? :O

Bartoki 2011.03.27. 19:14:37

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "A 6 Ft majdnemhogy elhanyagolható az autózás teljes költségeihez képest"

Jelenleg a jövedéki adó benzinesnél kb. 10, dízelnél kb. 6 Ft/km (+ÁFA). Ez így akkor majdnem a jövedéki adó duplázása. :O

Engem nem zavar ha bevezetik a km-alapú rendszert a személyautókra is a matricás MELLÉ, de a tervekben az van hogy 2018-ban megszűnne a matrica, ami szívás. Egyszerűen nem értem hogy miért véded. :O

Főleg úgy, hogy a jövedéki adón keresztül beszedett pénzeknek már most is csak a töredékét fordítják az utak fenntartására. Akkor miért kellene az emelést védeni?

subtotal 2011.03.27. 19:21:06

@cso zsi: megnéztem, de ez a kijelentés nem a főközlekedési utakra vonatkozott, azok biztos, hogy belterületen is a Közútkezelő kezelésében vannak.

Debrecenben például a Nyíl utca klasszikus eset: a 33-as főút legvége ez a szakasz. Tavaly csatornafelújítás miatt felvágták az egyik oldalt, majd a munka végeztével újraszőnyegezték azt a sávot. Megkérdezték a Közútkezelőt, hogy akarja-e esetleg összevontan a tragikus állapotban lévő kezelésében lévő út másik felét egyúttal újraszőnyegezni? Szerintem a választ mindenki tudja.
Ugyanennek az utcának egy kereszteződését körforgalmasítani akarja a város és ehhez is a Közútkezelőn keresztül vezetett az út.
Hogy egy jó példát is mondjak, ugyanezen az úton 2 éve egy forgalmas városi kereszteződés újított fel a Közút. A sztori másik része, hogy most viszont a város nyúl hozzá, hogy a kialakított lekanyarodó ívből sávot csináljon (vagy nem is olyan jó példa ez?)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.27. 19:40:06

@Bartoki: nem védek én semmiféle emelést, viszont örülök hogy végre azok is értelmesen használhatják majd a pályát, akik csak viszonylag rövidebb utakat mennek, ellentétben itt egyesekkel, akik szerint 150 km alatt senki ne menjen a pályára, mert "nem arra van".

Az viszont tény hogy a 6 Ft/km a legalacsonyabb díj azok közül, ahol km alapú számolás van. Az egykori m5 árakhoz képest egyenes nevetségesen alacsony (vagy inkább az volt röhejesen drága). Teszem hozzá mindezt azok kedvéért akik kongó pályákat vízioniálnak, amiért az m5 is töküres volt annak idején...

Bartoki 2011.03.27. 19:44:03

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "Az viszont tény hogy a 6 Ft/km a legalacsonyabb díj azok közül, ahol km alapú számolás van."

Ez még nem érv arra hogy megszüntessék a matricát. Még ha az EU legdrágább matricája is, úgy látszik elég sok esetben még ez is olcsóbb mint az EU legolcsóbb km-alapú díjszabása.

Bár, szerintem a németek 0 Ft/km díjszabása ennél is olcsóbb. :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.27. 19:51:45

@Bartoki: van erre példa más országokban, hogy vegyes rendszer személyautókra? (tudom a németek 0 ft/év, 0 ft/km, de azon kívül)

Bartoki 2011.03.27. 20:17:57

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nem tudom hogy máshol van-e ilyen vegyes rendszer (a tömegközlekedést kivéve, mert az a legtöbb helyen ilyen :).
Ez máris érv a matrica megszüntetésére? :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.03.27. 20:44:24

@Bartoki: Nem, ez még nem érv, hanem kérdés, mivel én nem ismerek ilyet, de nem tudom kizárni a lehetőségét hogy valahol van ilyen.

Viszont ha nincs, akkor felmerülhet az újabb kérdés, hogy miért is nincs?

záporjózsi 2011.03.27. 20:45:51

@mi nem foglalt még: A számlázó lekéri a számlaösszeget a nyilvántartótól.A kütyü azonosítóját ehhez nem kell tudnia.

záporjózsi 2011.03.27. 20:57:53

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: ...és azért a 2×20 útért annyiszor ész az érvényességen belül, amennyit akarsz. Vidéken megkapod ingyen azt, hogy 2-3 hetente bemész a munkahelyed városába vásárolni, Bp környékén pedig elég kevesen érik be 40 utazással.

@maseratisti: Nem teheted kötelezővé a mobilt...

Bartoki 2011.03.27. 21:48:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "Viszont ha nincs, akkor felmerülhet az újabb kérdés, hogy miért is nincs?"

Mert velünk ellentétben, a legtöbb fejlett országban valamilyen világos elképzelés alapján van kitalálva az útdíj.

Például:
- hatékony közlekedés (Németország, Hollandia, Anglia)
- ugyanez, csak szimbolikus hozzájárulással (olcsó éves matricás országok: Csehország, Ausztria)
- turisták lesápolása (Szlovénia az erőltetett "csak 1 éves matrica van és az sem olcsó" időkben)
- Az állami mellé PPP gebinben épült szakaszok önfinanszírozása, esetleg extraprofit kilapátolása (USA, talán Olaszország és Horvátország)

A miénknek eddig az volt az alapgondolata hogy "szedjünk extraprofitot a személyautókon, és támogassuk dulván a közúti teherforgalmat". Plusz még egy kis PPP gebines konstrukció itt-ott.

Ez a terv szerint ezek szerint megváltozik: "nincs pénz, hajtsunk be innen is annyit amennyit csak tudunk, persze valami csókos új rendszert is kelljen már kiépíteni" módszerre.

Ha tényleg bevezetik a 6 Ft/km-t, valószínűleg nem fognak KONGANI a sztrádák, de a forgalom egy része biztosan kerülni fog (lásd Horvátország).

Felesleges nyűglődés az egész. A személyautók úthasználatát bőven fedezi a jövedéki adó, egyedül a teherautóknál van értelme külön díjat bevezetni, mert a fogyasztás terheléssel csak degresszíven nő, az okozott útkár viszont exponenciálisan (ráadásul negyedik-ötödik hatvány szerint).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.28. 07:46:13

@D4D: :))

Mi nem jártunk Firenze-Pisa felé, majd csak eztán.Ha voltak is gyorsforgalmi utak jelezve, amerre jártunk; valszeg elkerülték a figyelmünket.Nincs erről valami térkép a neten?Mármint az olasz úthálózatról.Bár sajnos olaszul egy kukkot se tudok...

Bartoki 2011.03.28. 10:18:34

@geegee: "Nincs erről valami térkép a neten?Mármint az olasz úthálózatról"

iGo, vagy Google Maps - ezek ki tudják kerülni a fizetős szakaszokat.

De van hogy lényegesen hosszabb (vagy több odő) az ingyenes megoldás, és van hogy sokkal leterheltebbek, szűkebbek, rosszabb minőségűek az ingyenes szakaszok.

Igaz, a fizetősökön meg a péntek délutáni tengerpartra menő dugóban simán elállhatsz 1-2 órát a fizetőkapuknál. :(

Az ingyenes kicsit kalandosabb, de érdemes próbálkozni.

csakegylakos 2011.03.28. 10:51:38

Na üdvözlet, csak egy részét olvastam el a kommenteknek, így nem tudom, hogy azóta ezekben a kérdésekben mennyi változás történt minden esetre néhány gondolat.
A városokon, településeken, falvakon áthaladó főutakért nem az adott önkormányzat, hanem az állami közútkezelő a felelős (már ha van még ilyen, kicsit lemaradtam ezekről az átszervezésekről).
Az autópályák...először is miért kell fizetni: az autópálya, mint írták nagy távolságok gyors megtételére készült, ami kisebb forgalomsűrűséget enged meg, mint egy sima úton, így valahogy meg kell oldani, hogy ne azon járjon minden boldog-boldogtalan, hanem csak azok terheljék, akiknek tényleg kell. Ezt leginkább azzal lehet elérni, ha díjat szednek a használatért, az M0-s kicsit sajátos történet, ott véleményem szerint nagyban belejátszik az ingyenességbe, hogy az M3, M1 en közlekedő nemzetközi (főleg teher) forgalom ne akarjon bekolbászolni a városba azért, mert az ingyenes, hanem maradjon szépen kinn és kerülje meg a körgyűrűn Bp-t. Az önzőségre kitérve kicsit, most mindenki csak azt látja ebben, hogy több pénzt fognak kivenni az emberek zsebéből, míg nyugaton azt látják ebben, hogy mindenki annyit fizet, amennyit használ. Sokan önzőséggel vádolják azokat, akik támogatják a km alapú díjszedést, miközben egy olyan rendszert siratnak, ahol az autópályát kis távolságra igénybe vevők és az azt egyáltalán nem használó emberek fizették ki azt, amennyivel a hosszútávon közlekedők többet mentek. Ugyanis a matricás rsz csak azért lehet olcsóbb, mert az állam mindenféle kiegészítő támogatásokkal igyekszik fedezni azt a költséget, amennyivel kevesebb jön be a matricákból, mint amennyi elmegy a fenntartásra. Ezeket a támogatásokat pedig adókból fizetik, olyanok adójából is, akik nem is használják a sztrádákat. Másik ok, amiért fizetni kell a pályákért, az az iszonyatos építési és fenntartási költség, sokkal drágább, mint egy sima közút. És hogy miért kell egyáltalán egy ilyen porfing országnak autópályát építeni? Mert a magyarok többsége birka, mindent akar, ami nyugaton szép és jó és ha egy politikus meglengeti, hogy milyen marha sok autópályát fognak építeni, akkor rohannak és ész nélkül ikszelgetik be a nevüket a választásokon, anélkül, hogy egy percig is belegondolnának abba, hogy szükség van-e rá egyáltalán (egyébként igen, egy ilyen kis országnak is megéri autópályát építeni, csak nem ilyen agyatlan módon és nem ilyen tolvaj vezető bandával, mint amik nekünk jutottak az elmúlt sok sok évben). Ezen kívül a már említett magas beruházási költségek miatt egyre több ppp beruházás van, amikor az állam magánszemélyekkel (/vagyis inkább cégekkel) együtt épít valamit és ennek van olyan formája, amikor az építés befejeztével a (pl) autópálya az állam kezébe kerül, de bizonyos évig a magáncég intézi a fenntartást, amihez bevételre van szüksége, ezt viszont magáncégként nem fedezheti adókból, csak az autópálya használatának díjazásából lehet bevétele, ami fedezze a fenntartást.
Összességében kicsit el kéne gondolkodnia mindenkinek és nem csak azt látni ebben, hogy többet kell majd fizetni, nem azért kell majd többet fizetni, mert az új rsz a rossz, hanem mert a régi az. Gondolom a matrica mellett kardoskodók sem örülnének, ha holnaptól nekik kéne fizetniük az én internet használatomat, akkor nem értem miért hőbörögnek azon ha az autópálya használatukat meg mások nem akarják kifizetni helyettük. A regényem lényege, hogy az új rsz egyértelműen jobb: az fizessen, aki használ és annyit, amennyit használ, az emberek szemszögéből rosszabb lesz, mint a mostani, az csak a pocsék és hozzá nem értő politikai rétegnek köszönhető.
Köszöntem a türelmet.

csakegylakos 2011.03.28. 11:27:42

Na még egy dolog, amivel közben találkoztam...néhányan emlegetik, hogy bezzeg Német ország, ott 0Ft, meg ingyenes...a német autópálya sem ingyenes, és ezt kéne végre felfogniuk a magyaroknak, hogy semmi sem ingyenes, mindent ki kell fizetnie valakinek valamiből. A német autópálya sem ingyenes, csak a németeknek meg van a gazdasági hátterük, hogy az állam megengedhesse magának, hogy a közlekedők helyett saját zsebből fedezze a fenntartást, de a németek is ugyan úgy fizetnek az autópálya használatért, csak nem akkor, amikor felmennek rá, hanem amikor befizetik az adójuk, amit a magyarok szintén szeretnek minden lehetséges eszközzel elkerülni. Másik dolog, amiért a németek megengedhetik ezt, az az, hogy valszeg km-re nézve sokkal olcsóbb mind az építési, mind a fenntartási költség, mint nálunk, ennek pedig az az oka, hogy míg náluk a minőségi eredmény a lényeg, addig nálunk a mennyiségi, mindegy milyen szar csak gyorsan legyen és sok. Majd ha az emberek itt is minőségi eredményt várnak a politikusoktól és a politikusokat végre jobban fogja érdekelni az ország, mint a saját zsebük, majd akkor itt is lesz kánaán, addig meg fel kéne végre fogni, hogy mire elég a pénzünk és mire nem.

záporjózsi 2011.03.28. 15:53:57

@csakegylakos: Csak egy kérdés: miért drágább Németországban 15-20 Centtel az üzemanyag, mit a sógoréknál? Lehet, hogy képesek címkézett pénzt tényleg címkézetten kezelni?

csakegylakos 2011.03.28. 16:51:35

@záporjózsi: az, hogy miért van ekkora különbség kismillió okból lehet, még itt egy kis Magyar országon belül sem tud két ezzel foglalkozó társaság megegyezni (tudom épp most kínlódok az egyik tanulmányukkal muszájból), hogy mik azok a közvetlen vagy közvetve közlekedésből származó költségek, amiket az üzemanyag után beszedett adóból kell fedezni és mik azok, amiket nem. Ezek alapján lehet, hogy egyik ország több mindent vagy más mértékben akar fedezni az üzemanyagból származó bevételből, mint a másik. És természetesen az sem mindegy, hogy az adott országoknak mekkora a saját termelése kőolajból, földgázból, mennyi az export, mennyi az import, mint mondtam megszámlálhatatlanul sok indoka lehet ilyen különbségnek.

D4D 2011.03.28. 18:30:04

@geegee:

Nekem van egy jó könyvformátumú, 2€-ért vettem, leárazás volt. Elég részletes.

cso zsi 2011.03.28. 22:42:38

@csakegylakos: Amikor még hazánk is gazdag, nyugati ország volt, akkor az üzemanyag adótartalmának egy részét útadónak hívták. Elmondásuk szerint valóban arra fordították. Az volt az igazi használatarányos díjfizetés.
Most van az adózott jövedelemből áfás áru használata utáni sarc.

záporjózsi 2011.03.28. 22:47:38

@csakegylakos: Anno a német autópályákra fordított címkézett pénzt még a DM időkben vezették be. Tényleg az autópályára fordítják.

@cso zsi: Na ja, de az sem volt elég. Most deklaráltan a normál fenntartási összeg sincs meg, valamint az EU-s útépítések sem pótolják a kiesést.

csakegylakos 2011.03.28. 22:55:50

@cso zsi: mint ahogy említettem, majd ha a politikusainknak végre fontosabb lesz az ország, mint a saját zsebük majd akkor...addig meg ebben a rsz-ben kell boldogulnunk, sajnos nincs az a pénz és adóbevétel, amit a mostani döntéshozóink (párttól függetlenül mind, aki a Parlamentben melengeti a hátsófelét) ne tudnának ellopni, ez nem a bevezetett vagy kifejlesztett rendszerek hibája

csakegylakos 2011.03.28. 23:02:52

@csakegylakos: még annyi lemaradt, hogy nem csak a nyersanyag fogyása miatt növekednek a költségek, hanem azért is, mert ahogy fejlődünk a közlekedésnek egyre több káros/rongáló hatását ismerik fel (emellett nyilván egyre több pozitív hatását is) a felelősök, így egyre több mindent kell helyrehozni egy adott területhez kapcsolódóan, így természetes, hogy egyre nagyobbak a fenntartási költségek és egyre nagyobbak a bevételi igények, de az kétségtelen, hogy ami itt megy, az már messze túl van a normális határon.
süti beállítások módosítása