Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Utolsó simítások a testen

  2011. március 06. - Csikós Zsolt Címkék: veterán totalcar flotta ponton dezso domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ide menj, ha zokogni szeretsz
2014-04-24 16:43:39

Csendes kis rendezvénynek indult még tavaly az Oldtimer Premier árnyékában, annak társeseményeként a

Rómába, ezzel? Ó, dehogy, épp szívok
2014-04-20 06:43:06

Az egésznek az okozója Lacus barátom, aki megdobott egy levéllel valamikor január végén. Mert mint minden, a

Ezzel most vége is a motornak?
2014-02-16 07:16:12

Mostanában, amióta Kati korábban jár dolgozni, mint régen, hetente általában háromszor, néha többször is

Nyolc év után vége...
2014-01-19 06:52:43

2006. március 5-e, szakadó hóesés, végtelenbe nyúló tél, nyakig ülünk egy romos ház felújításában


Tudom, tudom, másfél hónap telt el az utolsó Dezső-jelentés óta. Ez a karosszériarestaurálás már csak ilyen. Eddig öles léptekkel lehetett haladni, jobbra-balra estek kifele az A oszlop-aljak, szakadtak ki a padlólemezek, hullott az alvázvédő, csendben kotyogott a csapszeg-zenekar. Lehetett hüledezni, látványosan lépegetni, szörnyülködni, terveket szőni, fejben földbe állni, felszedett parketta alól előhúzott utolsó ötezresből gömbcsuklót venni, zokogni, örömünnepni.

Egy foltocska oda

Január közepétől azonban lassú, elmélyült munka folyt a Csabi-műhelyben. Szöszmötölős, csak kissé látványos, időrabló, araszoló léptekkel haladt a folyamat. Ez a poszt is elsősorban a február eleje után elkészült dolgokról szól inkább.

Hol is tartottunk legutoljára? Kész volt a teljes padló, a merevítések, a rugóbakok, a motortér, az első doblemezek, félig-meddig a kesztyűtartó környéke is. Amikor december 30-án Egerben jártunk, nagy ünnepként éltük meg Katival a karosszéria legszörnyűbb részének, a bal oldali A oszlop aljának az újjászületését.

Keretrendszer kiszedve, bal oldali A oszlop készen

Arról egy január közepi posztban írtam, s az élesedésének másnapján ismét Csabihoz vitt a kíváncsiság és a zsebüríthetnék. Sipos Zoli már korábban megígérte, hogy velem tart, Szilvási Peti klubtársam (nem azonos a Winkler Viragóját építő Szilvássy Pistivel, aki a Sipos haverja, viszont azonos a Dakaron korábban párszor elindult Szilvási Péterrel, aki különben fanatikus Mercedes-roncs gyűjtő) pedig szintén feliratkozott, mert szóban már kapott korábban egy ígéretet, hogy az én Pontonom után két projekttel az övé is begurulhat Csabi műhelyébe. Most végre élőben is szeretett volna találkozni a kivételes mesteremberrel. Aki, ugye, Csabi.

Peti klubunk egyik legüdébb színfoltja, mindig épp valami abszolút használhatatlan, de felettébb érdekes dolog vásárlásán töri a fejét (a múltkor egy MIG-21-est akart leütni az ebay-en, most épp valami ős-Daf teherautót vett kis híján, talán Hollandiában). Két igazán gyenge pontja van – a régi salakmotorok és a régi Mercedesek. Minden, de tényleg minden öreg Mercit megvesz, amit megpillant. Amikor Németországban bontót látogat a csapat, ő nagyjából minden alkalommal visszamegy az utolsó percben, és húsz perc alku után vesz még valami roncsot, amiért egy héttel később visszatér trélerrel. A társaság olyankor persze már rég bent ül a kocsiban, és vár. De ki tudna haragudni rá, aki tényleg mindenkinek, mindig segít, ha kérik. Rettentő pörgős életet él, de valahogy mindig jut ideje mások hülyeségére – ne feledjük, ő (és Sanyika, a Papp Tibi-féle Baleno-bölcső feltámasztója) várta meg tavaly, hogy Sipos Zoli leüthesse a 108-as Mercijét az ornbaui, vasárnap késő délutáni aukción. Jó kis maffia, mi?

Próbából fent a sárvédők

Szóval jó volt a csapat, láttunk már szétszedett autót mindhárman, gondoltam, nem riasztja majd őket a látvány. Nem is volt ott semmi riasztó. Csabi időközben azt tette, amit megjósoltam – szétbontotta a teljesen épnek tűnő jobb oldali A oszlopot is. És közel ugyanolyan horrort talált ott, mint ami a bal oldalon volt, csak emezt ügyesebben beburkolták. Tartani nem tartott semmit a sok heftölt lemez, de úgy tűnt, mintha autó lenne ott. Két hétig gyártotta ide az elemeket, méricskélt, hegesztett, köszörült, aztán szépen összeállt. Kicsit szégyenkezett ugyan, hogy otthagyott egy tisztességesen tartó, de az ő mércéje szerint nem valami szép, és kissé ügyetlenül hegesztett foltot, de rám hivatkozott, hogy én kértem, maradjon, ami jó. Hát… Maradt. Kábé két mobiltelefonnyi felületről van szó, ami burkolat alatt lakik normálisan.

Jobb oldali A oszlop újjáépítve

Nekikezdett az első sárvédőknek is, amelyek tényleg hibátlannak látszottak még odakint, Sunénál. Aha. Sejtettem, hogy lesz ott is gond. Bárki, akinek piszkálatlan öreg autója van, ilyeneket talál majd, ha belenyúl a kocsijába, ezt jegyezze meg. Szinte biztosan lel majd kendácsolás-nyomokat, és még örülhet, ha csak rákitteltek a lyukakra, mert akkor legalább az eredeti méretek meglesznek. Ha szerepet kapott ott korábban a hegesztőpisztoly is, jó eséllyel ki kell találni, mi hogy, hol mehetett. Mi, ott a januári kandallótűz pattogásával aláfestve már a félig-meddig kilakatolt első sárvédőkön élvezkedhettünk, de – „van rajtuk még munka bőven” – tette hozzá Csabi két füstös szippantás között. Ha nem állok neki szétszedni Dezsőt, ezek a sárvédők tőlem még évekig úgy maradhattak volna.

Kicsit már január közepére is toldva volt a sárvédő

Nekiállt közben üléssín-bakokat is gyártani, mert azokat is irgalmatlanul meggyepálták valamikor korábban. Sejtem, miért – amikor én bontottam a másik Pontont, egyszerűen nem lehetett emberi eszközökkel kivenni a sínek csavarjait, roncsoltam is akkor, hogy legalább egy-két kicsi alkatrészt ki tudjak menteni. Érdemes belelapozni a galériába, megnézni, hogyan készül egy egyszerű ülésbak Csabinál. Például úgy kezdi – tervrajzot gyárt…

Méretre készül

Miközben mi Sipos úrral részletesen végignyálaztuk a legújabb fejleményeket Dezső testén, Szilvási Peti és Csabi fejben pedig már egy másik Pontont épített. Annyira belehevültek, hogy alig lehetett szétrobbantani a beszélgetésüket. Az eredeti tervek egyébként úgy szóltak, hogy február közepére (talán) kész lesz a kaszni, de Csabi már ott, a január közepi viziten jelezte, hogy március eleje lesz a leghamarabbi időpont, de inkább még később.

A következő hónap alatt többször váltottunk telefont, minden alkalommal újabb apró, de tökölve kijavítható hibák jöttek elő. A küszöbburkolatok, a csomagtérfedél, a C oszlopok – mind rossz. De, mintegy vigasztalásul - kaptam egy olvasótól egy kiváló linket. Abban egy svéd csávó újítja fel az apja 1957-es, 219-es Pontonját (ugyanaz a kaszni, bél, mint Dezső, de az orra nyújtott, és hathengeres motor van benne). Részletesen végigmegy minden fázison, képekkel dokumentálja, tanulságos. Az a megkímélt, családi autó pontosan azokon a részeken volt rossz, mint az enyém. A oszlopok alja, C oszlopok töve, taposó, bal első hossztartó. Neki még az ajtói is rohadtak, én legalább azt megúsztam.

Hogy 7 mm? Muhaha. Lesz az 2 is...

És azt is írja, hogy mániásan végigmért egy csomó eredeti Pontont, és egyiken sem találta a gyár által specifikált 4,2 mm-es ajtóillesztési hézagokat, sőt, volt, ahogy a tökéletes állapotú, eredeti autó hézagja 7 milliméter volt. Hiba az is mindnél, hogy a kalaptartó két vége máshogy hajlik, a csomagtér-fedél sem követi rendesen a hátfal vonalát, és persze, hogy a teljesen kezeletlen, szellőztetetlen üregekben őrjöngve csámcsog a rozsdás, sáros nedvesség, mind. Az én autóm tényleg egy csodálatos darab volt, most már azt mondom megint - megérte.

A jobb oldali küszöb hátsó vége. Broáf

De mostani fejjel már nem mernék Ponton-Mercit venni, csak ha olyan fényképes dokumentáció jár mellé, mint az enyémhez fog. Annyi rejtett ürege van ennek a kaszninak, semelyikből se tud kifolyni a víz. Teljesen más autóépítési filozófia szerint készült kocsi ez, mint amit ismerünk, az elmúlt harminc évben edződött nepperi szem elsiklik a hibák fölött. Itt például nincs klasszikus doblemez, tartóelemként működő küszöb (csak egy merevítés van beljebb). A Ponton külső lemezei emiatt alig-alig rozsdásodnak, a sárvédőperemeknél nem jelenik meg vörös csipa (mert ott nem csatlakozik semmi a doblemezekhez), a küszöb illesztéseinél rozsda (mert az csak egy díszítő lemez), a karosszéria egészen tűrhetően néz ki, még ha az autó váza réges rég szét is mállott odabent.

Ezzel a csatlakozással még baj lesz

Ponton megvételekor igazság szerint illene lecsavarozni a négy sárvédőt, levenni az első bölcsőt és a hátsó futóművet, akkor lehet sejteni valamit a lakatolnivaló mennyiségéről. És most már nekem is dereng, miért kerül az egyik szép Ponton 10 ezer, a másik 25 ezer euróba. Itt-ott látom rajtuk azokat az apróságokat, amik miatt előbbiek valójában 5-öt se, utóbbiak inkább 35-öt érnek. Okkult dolog ez a veteránozás, igazából minden autót meg kell tanulni, ha az ember valami komolyat szeretne vele. Persze, csak ha jót akar, mert az igénytelen kókányolóknak mindig egyszerűbb a dolguk. Ők azok, akik nem értik, mi kerül egy ilyen kocsin ennyi pénzbe és időbe. Nem is szükséges, hogy értsék.

Egy hónap eltelt, eljött a februári alkalom is, ezúttal Tibby szeretett volna valamikor május végére kieszközölni vagy másfél hétnyi ránézést Csabitól, hogy a BMW-jén néhány gyanús rész gatyába rázódjon. Ha pedig jött Tibbi, hát hozzánk csapódott Balázs Vitya is. Még utoljára vezethettem Tibby E28-asát lógó első futóművel, rosszul betett hátsó bölcsőgumikkal, de némi fari bizonytalanságot és orri kopogást leszámítva nem is volt rossz. Másnap délutánra már helyükre kerültek ezek, állítólag.

Már szinte autó. Vagy csak én látom bele?

Ami a többieknek egy nagyjából összehajigált, összefilcezett, hátsósárvédő-hiányos Ponton-kaszninak tűnt, az számomra Dezsőke egyre inkább adoniszi alakzatot öltő teste volt. A drága barát egy hónap gyilkos munkájával rendbe tette a C oszlopok, hátsó doblemezek és ajtózár-lemezek találkozásánál levő gócpontokat. Több rétegnyi, rejtett lemez találkozik itt. Kívülről ez tökéletesnek tűnt Domsjőben, a sárvédők leszerelése után már látszott, hogy akadnak majd bajok bőven, de azért azt, hogy a fél autót ki kell vágni, nem gondoltam volna. És 12 ezer euró alatt MINDEN Ponton rohad itt, a német ebay-en szuper eredeti, igen jó állapotúként árult példányok is. Néha még a jóval drágábbak is. De nem az enyém.

Jobb hátsó C oszlop körüli csomópont. Senki nem mondta volna meg, hogy itt baj van, amikor az autó egyben volt

A küszöbborításokról is úgy véltem, minimális beavatkozással, szinte eredeti állapotukban megtarthatók lesznek. Egy frászt. Itt molekuláris szinten támad a rozsda, alattomosan, épen hagyva a felületeket, bentről pusztítva, elemi szinten, maga Heisenberg sem tudta volna modellezni az itt végbemenő, sunyi folyamatokat még egy Cray szuperszámítógép segítségével sem. Szörnyű. Végül mindkét küszöbborítás szinte teljes fölső felületét és az összes merevítést le kellett gyártania Csabinak.

Volt rajta kitt bőven

Az olyan apróságok pedig szinte szóra sem érdemesek, hogy a jobb első fényszóró lámpabilije körös-körül szét volt rohadva, a lámpa alatt félujjnyi kitt adta ki a Dezső-arcélet. Na meg, hogy a hibbbátlan motorházfedél maszk melletti részén óriási repedések bújtak meg a kitt alatt. És a homloklemez is bagatell ügy, amelyen szintén akadt bőven lakatolni való, holott az utólagos ködlámpa-lyukakat leszámítva tökéletesnek tűnt.

Megint arca van!

Brutális munkát végzett Csabi a hónap során, be se engedett másik autót, még a B vágányra sem, nem akarta, hogy megzavarják. Amikor mi megérkeztünk a csekkolásra, a maszk, a fényszórók már fent voltak. Furcsa volt, megint látni Dezső arcát. Mint amikor a súlyos arcsérülések utáni gyógyulást követően leveszik valakinek a fejéről a gézburkot.

Kész a csomagtartó, csak fényezni kell

Ja, és készen lett a csomagtartó is, holott a doblemezek végeit szintén javítani kellett. A bal oldalit azért, mert a kamion megnyomta, a jobb oldalit, mert elrohadt. Rettenetesen sok állítgatással Csabi elérte, hogy a csomagtér-fedél zárható lett. De nem kóser a cucc. Dezső valamikor régebben kapott egy puffot középen, látszik a csomagtér-fogantyún az óriási ütés nyoma. Ezért is volt annyi kitt a hátfalon.

Még mindig nem teljesen követi a két ív egymást 

Most, hogy a hátfal szép, azért a sok tökölés ellenére sem illeszkedik olyan jól a fedél. „Ez nem lesz könnyű” – fűzte hozzá a szent ember – „sem a függőleges, sem a vízszintes irányú domborodása nem stimmel. Lehet, hogy szét kell majd bontanom fedőlemezre és vázra az egészet, úgy beállítani, majd visszahegeszteni egybe, ha máshogy nem adja ki.”

Kész küszöbök, félkész sárvédő

Elméletileg már csak pár hét van hátra Csabinál. Március közepe táján vihetem fényezőhöz a Botox-kúrán átesett Ponton-testet. Még a két hátsó sárvédő van, mint nagy munka, no meg a csomagtér-fedél, illetve az illesztgetés, beállítás, a tucatnyi pukli huplitlanítása, vagy, hogy is van ez.

Letakarítva a kamionlátta sárvédő. Lesz ebből valami?

Újabb hír – azóta kaptam – nagyon tákolt a bontott Pontonról származó bal hátsó sárvédő, Csabi nem akarja használni. Azt mondta: inkább kikalapálja a kamion-lenyomatost…

Szurkolok.

A jobb hátsó doblemez belülről

Ja, és ennek a posztnak az az érdekessége, hogy a képgalériába Csabi saját képeit is sikerült beletennem (most jó ütemben készült el a CD). Láthatjuk azokat a fázisokat, amiket mi különben sosem, a részleteket, amiket általában csak egyedül a Mester lát.


Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább 

 
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr12710605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Teshow 2011.03.06. 16:08:26

@Csikós Zsolt: "Jó lenne, ha az első verzió lépne életbe, több okból is. "

Ha ezt szeretnéd, akkor én ennek fogok szurkolni! :)))

50fillér 2011.03.06. 16:17:09

Szépen alakul a merci, de a végén kedves Csikós Zsolt majd tessék elárulni menyibe fájt(a forint összeg elég nem kell euro)
Amúgy a karoszériás tényleg szépen dolgozik, le a kalappal előtte

dennisthemenace 2011.03.06. 16:22:41

@Dennis01: Meg nekem kell hozzá beleszakadni a munkába....

Hurri Kán 2011.03.06. 16:48:09

@Csikós Zsolt:
Ugye nem adod el? Remélem, nem lesz rá szükségetek, szóval bízom benne, hogy nem úgy fognak alakulni a dolgok, hogy el kelljen adnod, mert már kezd határozottan biztatóan kinézni :)

Bambano 2011.03.06. 17:24:12

@Csikós Zsolt: "A kollégák is utálják, én is meklényúltam" ééés tééényleg:PPP

@brain drain: ezek a klikkmágnes cikkek. Néha trollmágnes cikkek is:)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.06. 17:49:09

Szép munka :) Lesz ebből még autó :)

Enyém is most járt kasztnisnál - 80 ropi, de gyári javítóelemekkel megoldva a két hátsó váznyúlvány, futómű-bekötési pontok elöl-hátul... Szépen összerakták. Persze nem ennyire, de örülök, hogy egyben van :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.06. 17:51:40

@repgépszerelő: 3. -hoz, miért, hol kellett volna belátnia a lemezek alá?

Az autófelújítás erről szól. Feltárni a hibákat, és kijavítani.

w a s d 2011.03.06. 18:21:22

@Polly-pudli-pötty: Nem mindegy, főleg egy állítólag galvanizált kaszninál...

gn 2011.03.06. 18:38:16

Hajrá, csak így tovább! Jó lesz az.

Dennis01 2011.03.06. 18:40:00

@phrascarica: Honnan tudod, hogy csak 4000-et futott?? :)

Nemreg egy ilyet vezettem:
farm4.static.flickr.com/3538/3824951221_0496874460.jpg

Datsun 100A Cherry, frissen restauralva. A regi auto illat benne ulve egyszeruen bodito volt. Vezetni is egy elmeny volt, mindene olyan pontos volt, semmi kotyogas, lotyoges. Nagy elmeny volt, na.

w a s d 2011.03.06. 18:43:23

@lapomi: Persze, mint szórakoztató műsor, úgy jó, főleg pl. a műbalhés amerikai műsorok hoz hasonlítva (amiket csak a megrendezett veszekedések és feszültség rontanak többnyire el, ha csak kikapcsolódásnak szánjuk a műsor megnézését). De hogy nem áll néha messze az itthoni, állandóan szidott kereskedők általi gányolásoktól, amit esetenként csinálnak, az is igaz szerintem.

Ronin_ 2011.03.06. 18:55:31

Zsolti,

Kitartás, szépen alakul!
Drukkolok, hogy meg is maradjon!

Dennis01 2011.03.06. 18:57:43

@F/: Igen, olcso megoldas. De epp ez volt az elso szeria lenyege: olcso, aranylag ocska autok jobba tetele kis penzbol. Es utolag megneztem az adatbazisokban az autok rendszamat, eleg sok kozuluk ma is az utakon futkos. Tehat akarhogy nezzuk, egy-ket ilyen auto valoszinuleg a roncstelepen vegezte volna, ha ok nem mentik meg oket..

interpreter 2011.03.06. 19:05:05

@Csikós Zsolt: Szánalmas vagy Zsozso.
Iróniának szántad,végűl leirtad az igazságot.
Tulajdonképpen tényleg semmit nem kellett csinálni a mercin,tökéletes állapotban volt!
15 év veteránozás?Ja,ha annak tekintjük az öreg szarok toldozását/foldozását,akkór az,Veteránozol Zsozso!

szisztergom 2011.03.06. 19:05:34

@dr.oid: Kedves dr.oid!Önnek előbb-utóbb fel kell fedni valódi kilétét!Annyira jók az írásai,hogy ugyan úgy várom mint Csikós úrét!Maximális tiszteletem.

Tomchy 2011.03.06. 19:13:56

@interpreter: Kedves Interpretyómica! Nem tisztem Csikós Urat megvédeni, majd megvédi ő magát, ha akarja.
Csak egy kérdésem van. Te tartottál már a kezedben Veterán magazint, és beleolvastál pár éven át az "impresszum" alatt írt nevekbe?

Tomchy 2011.03.06. 19:15:28

@többiek: amúgy bocsi a trolltápért, többet nem teszem.

Phrascarica 2011.03.06. 19:19:53

@Dennis01: "Honnan tudod, hogy csak 4000-et futott?? :)"
Tipp, valami olyasmire emlékszem hogy évi 8000 a terv és kb 1/2 éve nem olvastam róla

interpreter 2011.03.06. 19:27:44

@Tomchy: Természetesen,imádom az öreg vasakat,öreg tanyák fészerében megbújó kincseket!
ad 1,Csikós úr viszont elméleti szakember,nem hiszem,hogy egy fékbetét cseréig eljutna!
Ha valós,gyakorlati szakértelemmel rendelkezett vólna,át tudta vólna nézni a mercit,és meghozni a jó döntést:Ott hagyni,vagy harmad(reális)áron megvenni!

Nem tette,mert elméleti ember,valóságban nem is tudta,mit is kellene nézni egy öreg autón!
Ne mondja nekem senki,hogy nem volt ott egy akna,steklámpa,csavarhúzó..ennyi elég lett volna egy akármilyen rejtett hiba észlelésére.Csakhogy,itt nem rejtett hibák vóltak,hanem laikus számára is látható dolgokról.Ezen még az ott lévő "szakemberek"tudása sem segitett,bár a rossznyelvek szerint "Karesz"kifejezte ellenérzését a vétellel kapcsolatban..
ad2:a veteránozás nem az,mikór az ember a 20 éves öreg mercije(i) kálváriáját leirja.Késégtelen,élvezetesen teszi,de egy kardán,csapágy,olaj,stb vidéki műhelyben lévő cseréje nem a VETERÁNOS feeling.
Én is ismerek 20 éve rengeteg orvost-némelyikkel össze is járunk-mégsem operálok!

Phrascarica 2011.03.06. 19:30:26

@interpreter: utólag mindig okosabb az ember

herpeszes ödönke 2011.03.06. 19:34:13

Hát igen! Csiki a legjobb úton haladsz, hogy élvezd a Te, és a család áldozatvállalásának, és a szakértő munkáskezek munkájának eredményét. Ja és így kell szakszerűen hiteles műszaki nyelven tálalni a folyamatokat egy szakújságírónak az olvasók elé. Van még újságíró a totalcar-nál aki tudja a sárvédő helyét és rendeltetését. Ugye Winkler? Ja az okosoknak üzenem, hogy autós szakmával a hátam mögött, észrevételezem a cikkek tartalmi hitelességét. Üdv!

herpeszes ödönke 2011.03.06. 19:54:24

Amúgy agyrém, hogy a megbontás után mennyi csapda került a felszínre. Minőséget csak az alapos sziszi-fuszi munka hoz. Ja és aki ezt nem látja, annak üzenem, hogy ez itt és most aktív értékteremtés. És Csiki a Dezsőt még unokáid is látni fogják.

Jay350i 2011.03.06. 19:55:07

A Ponton, mint típus olyan, mint magyarország, belülről kifele rohad!

keepitretro 2011.03.06. 20:04:42

@interpreter: te szerencsétlen gyökér, nemzavart még haza a portás a délutáni sulinetmatinéről??

1. Én sem vagyok nagy veterános csak 10+ éve ebből élek meg még 5 másik ember a műhelyben. Bődületesen nagy marha lett volna a Csikós ha ezt az autót ott hagyja!!

2."Késégtelen,élvezetesen teszi,de egy kardán,csapágy,olaj,stb vidéki műhelyben lévő cseréje nem a VETERÁNOS feeling."
Miért mi a veterános féling, képeskönyvre recskázni a vécén?

3."Én is ismerek 20 éve rengeteg orvost-némelyikkel össze is járunk-mégsem operálok!"
Szép is lenne ha az orvosaid engednék hogy te csináld az agyműtéteket magadon.

NEVÁLASZOLJ!

okos vagyok 2011.03.06. 20:31:57

@keepitretro: Azért ti sem vagytok szentek,csiripelnek itt "felujjitott"porsche alkatrészekről(új árában számitva),és bundás OT-vizsgákról:(

brain drain 2011.03.06. 20:32:00

@Bambano: Ez a gyerek szerintem nem is troll, csak rossz napja volt. Viszont akibe tegnapelőtt belefutottam a "Hogyan vegyünk régi Rovert" című anyagnál, na az uram, az nem volt kispályás troll, még Shadowbullt is leugatta, pedig őt nem könnyű ahogy láttam, sőt még kultúrpesszimistát is korábban, na erre varrjál gombot. :D

Garp 2011.03.06. 20:34:58

@interpreter: te dinnye, megnézted, h mennyibe kerülnek a pontonok a piacon? NEM a magyar oldalakon levők, hanem a német, stb. Ez az autó még így is olcsónak számít.
Inkább verj csipkét.

Hurri Kán 2011.03.06. 20:36:01

@Garp:
Ha már mást nem tud verni se ő magának, se más neki :DDD

brain drain 2011.03.06. 20:40:32

@interpreter: mikór=mikor, vólna=volna, örültünk volna egy mindííígnek, vagy egy óóóperálok-nak is, de a bravúr elmaradt.

"Én is ismerek 20 éve rengeteg orvost-némelyikkel össze is járunk-mégsem operálok!"

Te, orvossal? Milyen orvossal? Állatorvossal max. :)
Tényleg epedezik a ló lika kólikánál, hogy könyékig? :) Mit mondott az a 20 éves orvos? Fenékig?

pickapu 2011.03.06. 20:52:34

@brain drain: Az utolsó bekezdésednél most diszkréten behaltam. :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.06. 20:56:11

@brain drain: Ebben az állatkertben a klaviatúra a kerítés.

Harkov 2011.03.06. 21:19:13

@Leadfoot:

Bocs de felsorolnál pár kendácsot?Pusztán érdeklődés szintjén kérdem nem kötekedésből!

Csikós Zsolt 2011.03.06. 21:27:10

@pickapu:

Ez a diszkrét behalás... Tetszik. Úgy homályosan elképzeltem :-)

elektronok laza csoportja (törölt) 2011.03.06. 21:37:20

Basszus, nincs napi használatú veteránautó. Talán a kockalada. Ebből a Pontonból se lesz az, ezzel nem lehet elmenni egy gondtalan kirándulásra.

Hurri Kán 2011.03.06. 21:38:48

@elektronok laza csoportja:

Nyelvtanból hányas voltál? Már feltéve ha jártál oda...

Hurri Kán 2011.03.06. 22:11:13

@elektronok laza csoportja:
Nahát, nem lep meg, akkor nem is fárasztalak azzal, hogy miért is írtál baromságot, úgyse értenéd.

Dennis01 2011.03.06. 22:11:21

Hagyjatok a francba sracok, nem erdemes veszekedni a trollokkal..

Hurri Kán 2011.03.06. 22:13:24

@Csikós Zsolt:
"nincs napi használatú veteránautó."

"ezzel nem lehet elmenni egy gondtalan kirándulásra. "

Az, hogy egy veteránautó nem biztos hogy vállalható napi használatra, abszolúte nem jelenti azt, hogy hétvégi használatra, ill. időnkénti kirándulásra ne lenne alkalmas, mindössze ezért.

elektronok laza csoportja (törölt) 2011.03.06. 22:18:00

Mutatok egykét jó megoldást:

"Feltéve, hogy jártál oda."

"Már ha jártál oda."

(Hova? Nyelvtanba?)

Na mindegy.

Dennis01 2011.03.06. 22:30:23

@gyvy: Lehet egy veteranautot napi szinten hasznalni, de nagyon elhivatottnak kell lenned. Arrol nem beszelve, hogy a lelked melyen tudod, hogy olod azt az esetleg gyonyoruen felujitott autot, aminek egy futott garazsban lenne a helye.
En is ilyen vagyok a Minimmel, de annyira szeretem vezetni, hogy nem birnam sokaig nelkule.. :)

Hurri Kán 2011.03.06. 22:33:05

@Dennis01:
Tudom, feltéve ha nem sajnálod, amit Te is írtál, meg anyagilag is győzöd a vélhetően gyakoribb szervizelést...

Bár én, különösen itt a pesti forgalomban sajnálnám egyrészt ezeken a fos utakon napi szinten, meg azt, hogy parkolóban mikor karistolja le a tudatlan a sarkát amikor nem tud ki/ beállni, meg ugyanúgy rábassza az ajtót, mert kb. fogalma sincs, ill. leszarja hogy mi áll ott...

Dennis01 2011.03.06. 22:46:20

@gyvy: Ha otthon lennek, en is sajnalnam azokon az utakon szetgyilkolni szegenyt.
Halistennek itt jobb minoseguek az utak, igy nem feltem annyira. Itt azert jobban odafigyelnek az olyan oreg verdakra, mint az enyem. Volt mar olyan eset, hogy a parkoloban ugy talaltam a verdat, hogy par kolyok fenykepezkedett vele. Mikor palyan megyek vele, sokszor latok huvelykujjukat felmutato embereket a tobbi kocsibol. Az ilyen esetek bearanyozzak a napomat, barmennyi fejfajast is okoz a kocsi.
Nalam nem sok minden plusz kell szervizelesre, olajat kell utanatolteni (minden Mini ilyen) parszor, meg havonta-ket havonta egyszer megzsirozni a 8 zsirzopontot, azon kivul evente mikor muszakizik egy-ket szilent becsuszik.
En is azert koltok annyit az enyemre, mert mindig talalok rajta egy-ket dolgot, amin javitani-csinositani akarok.
Fogyasztasa se rossz ahhoz kepest, hogy hidegben szivatozgatni kell, legutobbi fogyasztasom 7.2L/100km volt, de egyszer nagyon finom vezetessel sikerult levinni 6.3 literig. Persze ahhoz tojas kell a gazpedal ala, amit nem szeretek.. :)

pickapu 2011.03.06. 22:49:53

@Csikós Zsolt: Ezt úgy értettem, hogy nem mertem hangosan felröhögni, csak csendben szakadtam a nevetéstől. :)))

Dennis01 2011.03.06. 23:17:39

@brain drain: Meg sose hallottam ezt a szot, ugyhogy megkerdeznem: Mi az a kolika??

Hurri Kán 2011.03.06. 23:19:13

@Dennis01:
Van a kocsidról fotó, amit valahol meg lehet nézni?

Amúgy egyik barátomnak van egy 318-as cabrio BMW-je (E30 széria), tényleg gyári állapotban, van benne talán 50.000 km., igaz még nem veterán, de lassan az lesz, na azt a kocsit nem szívesen szedi elő és használja, mélységesen meg tudom érteni.

pickapu 2011.03.06. 23:26:15

@Dennis01: Lovaknál bélsárpangás, mely erős hasi görcsök tüneteivel jelentkezik.
Magyarán bennragad a citrom.

Dennis01 2011.03.06. 23:59:23

@gyvy: kepfeltoltes.hu/view/110306/mini-P1010681_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zsirzas alatt.
Tudom, hulyen nez ki igy, hogy az orra fekete, a tobbi meg piros, de mindket elso sarvedot plusz egy A panelt cserelni kellett, igy a fenyezessel egyutt ennyire tellett karacsony utan. A tobbit nyaron intezem, remelhetoleg Julius kornyeken mar kesz lesz.
Amugy a Mini garazs, ahol dolgozom, ok versenyeznek a Mighty Mini szeriaban, ez a "mi" versenyautonk:
farm3.static.flickr.com/2105/4508869660_7931fb5e82.jpg
Az enyem ennek a replikaja lesz, piros csikkal.
Ugy nez ki, meg harom ilyen versenyauto lesz, mint a zold csikos. Egy fekete-kanarisarga csikkal, egy fekete-elenk narancssarga csikkal, egy fekete-babakek csikkal es az enyem jon otodiknek a fekete-elenkvoros csikkal. Mikor kesz lesz, szerintem allatul fog kinezni.

Dennis01 2011.03.07. 00:03:13

@pickapu: Koszi a valaszt, jo pap holtig tanul. :)

brain drain 2011.03.07. 00:46:24

@Dennis01: Bocs, most láttam, h írtál. Szóval pickapu tök jól leírta, csak annyit kiegészítésül, hogy ez a lovak "népbetegsége" (sokszor bele is döglenek és iszonyat ingerületek tudnak lenni tőle, dührohamot kapnak, veszélyessé válhatnak) és bizonyos formái az embert és a kutyát is érinti. Lovaknál - többek között - az a kezelési módja, hogy a doki benyúl könyékig a ló seggébe és könnyít szegény állaton.
mek.niif.hu/00000/00060/html/059/pc005907.html

Dennis01 2011.03.07. 01:08:43

@brain drain: Koszonom a dicseretet, buszke is vagyok ra. Azert vicces, hogy 10-15 eve mikor otthon a TV-ben Mr Bean-t neztem, mit rohogtem rajta de sose gondoltam volna hogy lesz egy olyan autom mint neki.. :)

nick: 2011.03.07. 01:39:14

nagyon régen, az elején, még nagyon klassz volt a totalcar
aztán elment a karotta, meg a winkler is alig írogat (ez utóbbi mondjuk nem feltétlen baj :-P)
maradtak akik, meg még jöttek páran
aztán hogy-hogy nem, mostanra néha már olyan stílus alakul itt ki, hogy nehezemre esik olvasni
pedig nem tudom, mire jó ez
továbbra is szívesen olvasnék jó stílusú cikkeket érdekes autókról
de azt nem tetszik látnom, mikor cikkírók bunkóznak az olvasókkal
akkor sem, ha azok megérdemlik
mert van erre egyszerűbb és úriemberebb megoldás, kettő is:
1.) nem válaszol a hülyéjének - és ezzel maga sem alacsonyodik le nem kívánt szintekre
2.) nem engedi kommentelni a hülyét

persze lehet jönni azzal, hogy akkor ne olvassam B++, de az elég alpári

ráadásul mindenki jobban járna, ha a jogos kritikát inkább megfogadnák a készítők, mintsem a kritizálót küldenék melegebb égtájakra

nemde?!...

Pista Bácsi 2011.03.07. 08:06:27

@Csikós Zsolt: Tehát a vételáron felül a teljes restauráció 1,2 millió forintból ki fog jönni?

Vagy az 1,2 millió csak az alkatrészek ára? (Merthogy nemnagyon hiszem el, hogy egy ilyen tudású karosszériás sok heti munkája ebbe a keretbe beleférne...)

Tomchy 2011.03.07. 08:18:06

OFF lesz.
Repgépszerelő, és társai: Hihetetlen, hogy milyen szánalmasak vagytok. Addig ismételgetitek egymás marhaságait meggyőződéssel, amíg el nem hiszitek, és együtt bólogattok ezekre. Tegye fel a kezét, aki meg tudja mondani, hogy miért ír ide Csikós ilyen posztokat! Észosztás, hittérítés? Faszt! Egyetlen egyet próbál, ami nálam be is jön: S-Z-Ó-R-A-K-O-Z-T-A-T!!! Én csak emiatt járok ide, mert szeretem olvasni ezeket az írásokat. Vitatkozni lehet vele, de ti ész és mondanivaló nélkül fikáztok csak, és ezzel az én szórakozásomat ba**átok széjjel. És tartok tőle, hogy egyszer ezek az emberek megunják ezt.
Köszönöm, leülök. És a hozzám hasonló Tisztelt Közönségtől bocs a biliborulásért.

Sam8888 2011.03.07. 08:38:01

Te Csiki én sokat adtam volna azért, ha az én 30 éves autóm kasztnija ilyen jó állapotú lett volna... És az enyém csak 30! volt, amikor szétszedtük. :)

Aron Samu 2011.03.07. 09:15:11

Udvozlet Csikosnak Koszonjuk a fejlemenyeket Dezsorol.
Az uriember hozza allast kell kovetni nem kell reagalni a barmok provokalasara,
egyebkent egy elo beszelgetesen az ilyenek lapitanak mint a sz... a fuben. Ok csakis a arcmentes komunikacioban hosok.
Egyebkent aki mar tul van egy nehany auto nagyjavitasan es foleg mercedesz az tudja hogy ha egy auto ugyanazt a celt szolgalo alkatresze 1000 alkatreszbol all akkor egy mercedes 1500 bol. Ezen okbol kifolyolag ha jol akarod csinalni es ragaszkodsz hogy egy Mercedes Mercedes maradjon akkor mercedes szinten kell javitani, de az idoigenyes es sokba kerul.
Csikos Zsoltal egyyuterzest valt ki mert en is egy mercedest (602 307d) probalok lehetoleg gyari allapotaba visszallitani. hetkozben mercedesel jarok (s124 200te 1989)es tul vagyok mar a 4 mercedesen (w115 240d 1975) (w123 200d) (s124 300td 1988)
Aki mar kiprobalta a csaladi koltsegvetesen atvinni a " roncs " ujjabb nem lathato "nagyon fontos " alkatreszet az tudja hogy mivel kuzd meg egy veteranos csaladfo.

whale 2011.03.07. 09:38:02

@Teshow: Igen, én is úgy érzem, hogy itt egy második szobor készül a zöld mellé...

Csikós Zsolt 2011.03.07. 09:58:08

@Pista Bácsi:

Nem, nem, még 1,2 millió, ez viszonylag bő rászámolással még a fényezés, a maradék (kevés lakatolás, egy vaskosabb alkatrészrendelés, összeszerelés, legalizálás költsége. Összesen lesz körülbelül 3,8-4 misiben. De a kommentelő a mostanin túl MÉG ötmilliót írt, csak azt javítottam, mert az rettenetesen elszállt. Annyi autórestauráláson túl vagyok már, hogy innen egy olyan 50 százalékos pontossággal meg tudjam ítélni, mennyi lesz. 3-400 százalékot nem tévedek. :-)

lapomi (törölt) 2011.03.07. 10:00:57

@F/: Tényleg nem mindig a legkifinomultabb technikát választják, de annyiból jobbnak látom az itthoniaknál, hogy amihez hozzányúlnak azt tényleg igyekeznek normálisan és nem csak kapugaranciával megcsinálni. (Meg persze, hogy Tv műsorságból fakadóan is, nem hazudoznak összevissza.)

whale 2011.03.07. 10:10:43

@Csikós Zsolt: Mennyire saccolod az értékét, mire elkészül?
Tudom, amennyit adnak érte...:)

Csikós Zsolt 2011.03.07. 10:41:24

@whale: 3-3,5 (12-13 ezer euró) talán...

Lord heckman 2011.03.07. 11:12:04

"..... nagy ünnepként éltük meg Katival a karosszéria legszörnyűbb részének, a bal oldali A oszlop aljának az újjászületését."

:))

Aranyos család lehettek :)

Néhány képet elnézve tényleg csoda, hogy - majdnem teljesen - lábon hazajött...

zöldi 2011.03.07. 11:27:45

@Csikós Zsolt: Akkor szurkolok, hogy ne kelljen eladni. Mert ha mondjuk 4,5-5m-ért elmenne külföldre, akkor azt mondanám megérte szopni másfél évet túlórával, szaladgálással, szereléssel. De ha ennek még ráfizetés a vége, hááááááát....

nagy__mate 2011.03.07. 11:51:34

@Csikós Zsolt: Nem hinném, hogy gond lenne 15-17 ezerért eladni, az árakat elnézve. Ami csak kicsit néz ki jól, az már 10 fölött van, és annak ki tudja mi van a héja alatt. Tehát ha mégis el kell adni, azért bukni szerintem nem fogsz rajta.

whale 2011.03.07. 12:17:48

@Csikós Zsolt: Ne legyél ennyire szerény.:)) Jó alaphoz jutottál jó áron, jó munkát végzel (végeztetsz) rajta, ha eladásra kerül a sor, kérd meg az árát...

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.03.07. 12:36:28

@Csikós Zsolt:
Zsolt, kihozzátok az idei OT Expóra is a Ponton Dezsőt ?
Érdekes és tanulságos lehetne a népeknek :)

...meg talán egy-két itteni kommentelőnek is, bár azok szerintem nem járnak ilyen helyekre, csak klaviatúra-harcosok :-)

Csikós Zsolt 2011.03.07. 12:50:25

@kipe:

Épp fényezőnél lesz (remélem), nem bolygatjuk a mestereket.

Lord heckman 2011.03.07. 13:01:32

Zsolt:

A kiszedett darabokat (gondolok itt akár rozsdás vasdarabra is) simán el lehetne adni ereklyegyűjtőknek (pölö az OT expón)... lehetne egy kis fedezetet szerezni így a további kiadásokra ;)

B.P.JIMI 2011.03.07. 13:15:00

"okosvagyok"!Nem szeretek személyeskedni,és nem is kell nekem a Csikóst megvédeni,de te inkább egy pöcs vagy,aki okoskodik.
Cs. Zsolt biztos hogy több csavart húzott már meg,mint amennyit Te életedben láttál,vagy látni fogsz.

Mr Thompson 2011.03.07. 13:29:13

Szurkolok, hogy legalább pénzednél legyél, ha muszáj eladni. Nehogy má' Csikós Zsóti a 4béből mínuszosan fejezze be ezt az össznépi kalandot :)

"Össznépi", ugyanis a sok troll valahogy mindig megfeledkezik arról, hogy milyen lelkes támogató közösség jött létre egy évvel ezelőtt, mennyire jó hangulat volt itt... nem egy személytelen sztori ez, nem egy ismeretlen ember tucatautójáról van szó, hanem egy folytatásos össznépi szórakoztatásról, amihez Csiki adja hozzá a pénzt, időt és írói vénáját :))

megint 2011.03.07. 14:07:47

Annyi különbség van a pesti meg a vidéki szaki között, hogy a pesti drágábban dolgozik.

AzHofi 2011.03.07. 14:13:35

Csikósúr, ha túraautó lesz belőle, akkor látható lesz majd néha fődvárott is? :-)

AzHofi 2011.03.07. 14:14:41

zárójel kis betű, ne adj isten vezethető is? :-)

okos vagyok 2011.03.07. 14:28:24

Winkler-Bende,légyszives ti,mint autentikusok szólaljatok meg.Mi a véleményetek erről az egészről?

djkoxi 2011.03.07. 14:41:35

Szépen halad a munka, sok sikert a továbbiakhoz is. Bízom benne, hogy fogod élvezni a munkád gyümölcsét, és nem kell eladni! A színt eldöntöttétek már?

CSÖRR-CSI££ 2011.03.07. 16:02:21

Valaki által említve volt Ponton hathengeres motorral.
Nem tudom, (Zsolti hótziher, hogy tudja :) mennyire jó konstrukció az a moci, de miután ilyen alapos restauráláson esik át a Dezső, nekem valahogy "Ha már homár, legyen kövér..." -alapon kicsit sótlan a sornégy.
Egy sorhatos finom murrogása, rugalmasabb karakterisztikája nagyon feldobná az élményt.
Kár, hogy nem lehetünk telhetetlenek :D

Csikós Zsolt 2011.03.07. 19:19:46

@CSÖRR-CSI££:

Csak az elöl egy egész más kaszni.

lanciabacci 2011.03.07. 20:55:19

Most, hogy ilyen alaposan végigrágjátok a kasztnit, lesz rajta valamilyen extra védelem vagy horganyzás? Üregvédelem? Kár lenne pár év alatt újra visszajutni ugyanide.

Egyébként én is az elszobrosodásól tartok, bár ahogy kivettem, inkább más veszélyek fenyegetnek mostanában.

Vászontetőt bele mint a kolléga a másik blogon, púderkék fényezés és ...

Phrascarica 2011.03.07. 21:23:24

@Csikós Zsolt: "Összesen lesz körülbelül 3,8-4 misiben. De a kommentelő a mostanin túl MÉG ötmilliót írt"
Nem!
Azt írtam -ha rám gondolsz- hogy mit mondott ommm néhány hónapja a Mazda MX-5 találkozóra tartva -emlékezetből mert nem találtam meg a videot aztán 3 perc keresés után feladtam.
Szerintem azért simán bele fog 5 millába kerülni, -ne így legyen- de ha az rászánt benyát és időt (csak 1000 Ft/órával), ide-oda trélerezést, alkatrészért mászkálást kiszámolod akkor simán 6 millába is lesz,Persze ezeket a költségeket lehet "más költséghelyre terhelni" de akkor is ott vannak nyilván, mivel ha nem lenne ez az autó akkor fel sem merülnének.
Nyilván nem lehet így számolni, mert akkor simán kijönnek a gödöllői veteránautós cég 20 millás felújítási árai az meg már nem a hobby és kellemes időtöltés kategóriája.

Kifordított kacagány 2011.03.08. 00:36:21

@lanciabacci: elszobrosodás? miről beszélsz? egy szobor ami el van rakva valami száraz sarokba és csak ünnepnapokon jön elő, elvan mindenféle rozsdával is, mert az elkövetkezendő 100 évben úgysem rohad tovább. egy öreg autó azonban, amivel túrázni akarnak ellenben megkívánja, hogy legalább szerkezetileg egyben legyen. eddig meg csak erről volt szó. én nagyon remélem, hogy nem kell Csikós mesternek megválnia tőle és lesz lehetősége vele beutazgatni egész európát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.08. 00:55:33

@Kifordított kacagány: A zöld állólámpáról beszélt szerintem.

Most geci leszek, de Csík, ha eladó lesz a zöld, azért majd pendítsd meg ;)

CSÖRR-CSI££ 2011.03.08. 07:48:42

@Csikós Zsolt:
Akkor az majd egy másik Dezső lesz :) vagyis Dezsőné, fonetikusan: Déjeuner

Csikós Zsolt 2011.03.08. 11:34:42

@lanciabacci:

Már két adag üregvédelmen túl van. Most jön nemsoká a harmadik fajta...

Csikós Zsolt 2011.03.08. 11:35:47

@KuKori:
AZ sose lesz eladó.

@CSÖRR-CSI££:

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÚÚÚÚÚ!!!!!!!!!!!!!!!!!

PPPéter 2011.03.08. 11:41:12

Ezt a sebészi alaposságot! Vállal Csabi mester "normális" autókat is, egy A Corsa-t kéne összevarrni?

Dennis01 2011.03.08. 14:12:59

@okos vagyok: Persze, a Bende biztos ruhelli Csikos Mercijet, mikor o kezdett a legjobban ugralni mikor Zsolt megtalalta a hirdetest az interneten. Azert ment el most is megtekinteni, hogy alakul az auto, mert annyira utalja..
Ugy utalom, mikor nehany idiota elojon ilyen pletykaval, mert a Kiss Pisti a 4/B-bol ismeri az xy-t, aki ismer valakit aki ismeri a Winklert, es Winkler csak neki elmond ilyen dolgokat... Na perszeeee..

csokiájsz 2011.03.08. 15:17:35

maxi riszpekt, ebben a kilpben egyébként szerintem pont egy ponton van: www.youtube.com/watch?v=YsWJBDkr8nQ&feature=related

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.08. 19:42:26

@PPPéter: Az a kis kocsi annyira kocka, hogy ha jártál technika órára és csináltatok papírból kihajtogatható Trabantot, te is meg tudod csinálni :DDD

Egy tábla lemez és vagdosni a megfelelő méretű sík lemezeket, hát mi abban a nehéz? :)

Garp 2011.03.09. 21:56:01

@KuKori: szia! odaért még épp időben, szóval nem rajtunk múlt! Mi kőbe (papírra) véstük, amit megkövetelt a haza (B125).