Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

Gyűlölnöm kéne, de nem tudom

  2011. március 03. - Androczi Balázs Címkék: lada zsiguli örömautózás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

Hajsza, osztrák Patkánnyal
2013-09-12 11:43:59

A premier előtti vetítést két F1-es kommentátorunk, Szujó Zoltán és Wéber Gábor rögtönzött bevezetője

Huszonöt éve még maga volt a csoda. Az idősebbek szeme még most is elfelhősödik, ha szóba kerül az Ezerötszázas. A fiatalok viszont nem értik, és a saját racionális énem sem. Csak az illata, az varázsol el még mindig.

A mi nemzedékünk jórészt Ladában nevelkedett, és ez nagyjából ki is derült a Zsiguli hét kapcsán: szinte mindenkinek volt valamilyen sztorija az orosz vasakról, vagy jó, vagy rossz, de többségében nosztalgikus. Bennem is ekkor tudatosult, hogy bár a gyerekkoromat egy – pontosabban kettő – ezerkettesben húztam le, soha nem volt alkalmam Ladát vezetni. Pedig még néhány éve is volt egy a családban, sőt, a szerkesztőségben is, de amikor épp adott volt a lehetőség, mindig hiányzott valami. Vagy vizsga nem volt az autón, vagy a tükörre kopott gumik vették el a kedvemet, vagy a biztosítás járt le. Valahogy nem is okozott leküzdhetetlen hiányérzetet, pedig gyerekkoromban mindennél jobban vágytam egy jó zsigulizásra. Csikós azonban – a friss Ladás élmények nyomán – arra biztatott, hogy semmiképp ne hagyjam ki.

Karotta épp a megboldogult Ezeröcsi rádióműsor tiszteletére vásárolt ezerötszázas eladására készült, így adódott egy pillanat, amikor minden együtt volt: vizsga, biztosítás, és a lehetőség. Kaptam egy gyorstalpaló tanfolyamot Lada-kezelésből – a gyújtáskapcsoló a bal oldalon, indításkor szívató ki, de hamar vissza lehet tolni ahogy melegszik, vigyázz, a kormány baromi nehéz – aztán egyedül maradtam gyerekkori vágyaim tárgyával egy februári estén a parkolóházban. Fura mód ugyanúgy izgultam, mint amikor megvettem az első Trabantomat, és a fél várost átszelve kellett hazajutnom, minimális forgalmi rutinnal. Pedig sokféle autóval volt már dolgom azóta, de ez más: ismeretlen, több mint negyven éves konstrukció csak hallomásból ismert kellemetlen tulajdonságokkal – ráadásul nem az enyém, így igazán kínos lenne, ha nem egyben vinném vissza.

Az első métereken aztán elmúlt a megilletődöttségem. A kormány ugyan tényleg borzasztó, nehezen jár és még pontatlan is. A hajtás sincs teljesen rendben, akkora benne a játék, hogy a gép állandó sebességnél mindig rángatni - szakkifejezéssel élve limbózni - kezdett, és a 75 lóerő sincsen meg hiánytalanul. De még így is jó. A váltó elképesztően pontos, a hosszú pálca néhány centis úton jár – ilyennel a vadiúj autókban is ritkán találkozni – és a hangok, a szagok is ugyanazok, mint gyerekkoromban. Minden percét élveztem, pedig az Y-mintás Stomilok -10 fokban nemigen tapadnak, és a hátsó futóműben is volt valami lötyögés, de ez mind hozzátartozott a ló betörésének öröméhez. Az út végén még néhány jóízű előzésre is telt, így jókedvűen értem haza.

Talán a nosztalgiának köszönhető, vagy annak, hogy lélekben készültem az öreg autó lehetséges hibáira, de el sem jutott a tudatomig, hogy objektíve mennyire szörnyű szerkezettel birkóztam, pedig valójában a család 18 éves szállítóeszköze is hipermodern csillagközi romboló ehhez képest. Csak akkor döbbentem rá az igazságra, amikor másnap, szombaton a Ladát választottam egy rövid rokonlátogatás eszközéül. Gondoltam, ebből a többiek sem maradhatnak ki. De kihagytam a számításból, hogy a két gyerek még nem láthatott hasonlót közelről, legfeljebb egész kiskorukban, amikor egy rövid ideig, két tisztességes autó közt egy Skoda 120-assal jártunk, leginkább kényszerből.

A meglepetés az első kilométer után jött: Julcsi lányom, aki tizennégy múlt, és érthető módon inkább az öltözködéssel foglalkozik, mint azzal, hogy épp milyen autót hoz haza az apja, kedvesen megkérdezte, hogy miféle borzalmas csotrogánnyal megyünk. Büdös, csörög, hangos és lassú. Az öccse meg helyeselt hozzá, hogy igen apa, ez tényleg nagyon rossz, legközelebb inkább menjünk a Volvóval. Ezt nem vártam, miután nekem a kölcsön-Lada leginkább örömet okozott. A hiba persze az én készülékemben van, a gyerekek csak a valóságot tolmácsolták, de így is felfoghatatlan, hogy mennyit torzíthat a valóságon néhány mélyen beégett emlék.

Át kellett értékelnem az élményt: a Lada mai szemmel nézve valóban vállalhatatlan közlekedési eszköz. Aki nem egy ilyen műbőrszagú hátsó ülésen nőtt fel, az könnyen azonosítja a lomisok lepukkant, utánfutót vonszoló rozsdaboglyáival - számukra, ahogy a lányom számára is, nemigen létezhet ennél alacsonyabb szint. Persze akkor elintéztem annyival, hogy "ha akarod, a következő megállónál kiszállhatsz", ami mint általában, most is hatott, de valami megváltozott.

Előző este még az is eszembe jutott, hogy kéne venni egy jobb állapotú Ladát, hobbiautónak, hogy - ahogy a Csikós mondja mindig - megmutassam a gyerekeknek, milyen egy igazi autó. Persze ki kéne javítani rajta a kopásból eredő hibákat, de egyszer csak összeállna, végül is még a jobb állapotú Zsigulik sem különösebben drágák, és alkatrész is akad. Az ominózus szóváltás után viszont lemondtam erről a tervről: valószínűleg csak én élvezném a hobbiautót, a többiek aligha, így pedig nem jelentene igazi örömet.

Ennek ellenére jólesett ez a rövid próba. Egy pillanatra úgy érezhettem, mintha húsz évet utazhattam volna visszafelé az időben, egy kicsit átélve azt, amire gyerekként mindennél jobban vágytam, és ezért az ezeröcsinek mindig hálás leszek.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr562704992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Kifordított kacagány 2011.03.03. 20:54:13

@Solymász: ott inkább tömegpusztító eszközöket, de nem ez a lényeg. csak arról van szó, hogy olyan jól kezdett elmenni ilyen irányban a társalgás, gondoltam hátha, de veletek nem lehet komoly dolgokról beszélni.

1kutya 2011.03.03. 20:54:54

@hirtelendi: após 07-esét nem fogom adni, ha beledögletek sem! nem és nem!!!:-DDD

McK (törölt) 2011.03.03. 20:55:46

Nagyjából teljesen egyet tudok érteni a cikkel..
Az eemlékek sokkal vállalhatóbb autóvá teszik,mint amilyen.
Akinek nincsenek emlékei hozzá,nem is érti.

McK (törölt) 2011.03.03. 20:57:34

De sztem ez egy 1600..esetleg 1500s?

hirtelendi 2011.03.03. 21:04:08

@1kutya: Már ledumáltuk. Ott vagyunk mindenhol, és megvannak az eszközeink. Az egyetlen lehehtőség, hogy megtartsd, hogy csatlakozol az Országos Ladabuzi Klubhoz, ahogy Winkler jellemezte a Nivás cikkben. :)))

stealthbomber 2011.03.03. 21:08:17

Néhány jólinformált trollnak : az "ezeröcsi" után megjelenő 2107-es csak olyanokat tudott, hogy fényszóró mosó-törlő, fordulatszámmérő,repülőülések,ampermérő( gyengébbek kedvéért töltésmérő), automata biztonsági öv. Ja és mindezt szériában és 1984-ben, amikor is az ajnározott BMW-ben fele ennyi korabeli extra nem volt.
Én tíz évesen adtam el 160 ezer km-rel, úgy, hogy a kopó alkatrészeken kívül mást nem kellett cserélni.
Akinek nem volt saját tapasztalata, az üljön le a sarokba és figyeljen csendben, ha megkérhetném.
Az akkori politikai helyzettel kapcsolatosan szintén.
Köszönöm.

Kifordított kacagány 2011.03.03. 21:09:10

@1kutya: ne hallgass rá, földalatti mozgalmat kell indítani, ami aláássa a törekvéseiket és elárasztja friss ropogós ladákkal az országot a ladabuzi klub készleteiből.

1kutya 2011.03.03. 21:12:48

@hirtelendi: na jó! most kezdődik a bádogosmunka a gépen, hogy örökéletű legyen! egyébként majd meglátom mit tehetek a klub felszámolását elősegítendő, hogy én legyek az egyetlen ladás a zországban:-DDD

1kutya 2011.03.03. 21:14:04

@Kifordított kacagány: vegyem meg toljattit kilóra???:)

jalopy 2011.03.03. 21:14:45

Nekem a 2107 mellett van egy 24-es Volgám is.
Akkor most én milyen besorolású tömeggyilkos vagyok?

ledo76 2011.03.03. 21:18:14

@Solymász: Sajnos Te és még sok más kommentelő sok ökörséget hord össze. A Ladát nem a 80-as évek nyugati autóival kell összehasonlítani, pláne nem a Mercedes-szel meg ilyenekkel, amik már akkor is prémiumnak számítottak, hanem egy hetvenes évek eleji (sőt igazán 60-as évek végi) hasonló (ár)kategóriájú nyugati kocsival. Ott a fogyasztást kivéve semmivel nem volt rosszabb a Lada. Más kérdés, hogy az oroszok a szocialista iparszerkezetnek hála nem fejlesztettek. Ma már nehezen tekinthető használhatónak egy ilyen autó, de egy rendesen rendberakott példány, a biztonság kivételével, ma is használható a mindennapokban, legalábbis bizonyos futásteljesítmény alatt. A kisgyerekek véleménye meg valahol helytálló, de a cikkíró ezen való elbizonytalanodása nem.

1kutya 2011.03.03. 21:19:24

@jalopy: fentiek szerint neked már rég ki kellett volna purcannod a gulágon:)

ledo76 2011.03.03. 21:24:15

Aki pedig nem érti, hogy mit esznek az emberek a Lada feeling-en, annak ajánlom megtekintésre az alábbi filmrészletet:
www.youtube.com/watch?v=gOIZXTRF-XY

Murderface 2011.03.03. 21:26:58

@balazst: "
Az tegye fel a kezét, aki a ladás időkben nem ült volna át gondolkodás nélkül bármilyen nem szoci autóba! "

Én! De most komolyan, nem kötözködni akarok :)

Kifordított kacagány 2011.03.03. 21:28:05

@1kutya: az se rossz ötlet. rögtön el is áraszthatnád a világot olcsó ladákkal. fogadjunk, ha 2000 euró körül árulnád őket, a sok fanyalgó szarházi mind szaladna ladát venni:)

az_igazi_trebitsch 2011.03.03. 21:29:49

Harminckét éves voltam, amikor beleülhettem az első saját tulajdonú, vadiúj 1200-es Ladámba. Egy Trabiból nyergeltem át. Azt a csodálatos élményt sosem felejtem el, de azt a vágyakozást sem, amit az 1600-os után éreztem. Ha azt akkor megkaphattam volna...!

Bizony, a hetvenes, nyolcvanas években az 1500-ös, de főleg az 1600-os Lada maga volt AZ AUTÓ. Az utóbbi utazási és vezetési kényelemben már megközelítette a legendás 125-ös torinói Fiatot, amit ugyancsak volt szerencsém ismerni.

az_igazi_trebitsch 2011.03.03. 21:32:19

@jalopy: "Nekem a 2107 mellett van egy 24-es Volgám is."

Benzinkutad is van hozzá? :-))

Magyar[HUN] 2011.03.03. 21:34:49

@hirtelendi: OT Expón 1000%, hogy leszek:) A versenyautóba való beleülési lehetőség,csak álló autóra vonatkozik vagy visznek is vele?

dr. trafik nomac 2011.03.03. 21:36:42

Nem emlek ez, en is mindig nevetek magamon ha beulok egy rozoga ladaba, aztan csak csodalkozok, hogy hogyan mozog az uton, mennyire kozvetlen a gep, es az ero, es az ember kapcsolata, de a globoidcsigas kormany is kulonleges elmeny, valamint a kis tomeg, nagy hasmagassag, es a tengelytav/nyomtas arany. Aki nem probalta meg csak nem is sejtheti.

dr. trafik nomac 2011.03.03. 21:38:40

@Murderface atnyergelni nyugatira... Ugyanmar, a sok elsokerekes vacak, most is nevetek, hogy ilyenekkel szerencsetlenkednek az uton.

kimi-2 2011.03.03. 21:56:41

Nálunk a 2107-es már 1989-óta családtag,semmi pénzért nem válnék meg tőle!240000km futott és a motorjához hozzá sem kellett nyúlni. A fogyasztása 100km/h alatt 7liter. Biztos vagyok benne,hogy ennél megbízhatóbb autóm soha nem lesz bármelyik nyugati kocsit választanám!

jalopy 2011.03.03. 21:56:51

@az_igazi_trebitsch:
A Lada gázos, olcsó(motortuninggal is), azért tartom.
A Volgával is mentem már 7.000 km-t mióta megvan, de nem vészes a fogyasztása. Hosszú távon 8-10 liter (sokan nem hiszik el)között fogyaszt benzint. És minden gyári rajta, eredeti állapotú, még festve sem volt.
A 20 literes fogyasztás egy régi városi legenda, a sofőröktől ered, akik anno buherálással kihoztak még az enyémnél is kisebb fogyasztást, a norma különbségét meg zsebre vágták.

Régebben volt egy szép fehér 2101-es Zsigulim, de eladni kényszerültem a Volga miatt. Mindkettő 1. tulajos autó volt(igen, a Volga is magánkézből, de nem mocskoskommunista bácsitól, hanem zöldségtermelő parasztbácsitól(!!!))

Ja a komcsikat egyébként én sem szívelem, de ezek a gépek ugye nem tehetnek semmiről, a gyerekkorom meg erről szólt. Ezért úgy gondolom hogy Zsiguli nélkül nem élet az élet:-)!

flamer 2011.03.03. 22:08:44

@stealthbomber: Azért egyszer majd nézzél rá egy E30 extralistára, ott azért a fordulatszámmérőnél bonyolultabb extrákat is találsz: LSD, légkondi, tempomat, elektromos minden, stb. Mondjuk az tény, hogy az ülései nem tudtak repülni :-D

Solymász 2011.03.03. 22:10:54

@hirtelendi:
Nem egy nyelvet beszélünk, de tudod mit Humor Harold? Legyen neked igazad, nevess jót ilyen nagy poénokon, ha ez boldoggá tesz, én meg majd elleszek valahogy a mániámmal.

Solymász 2011.03.03. 22:19:09

@MT21013:

Ki mondta, hogy a kommunizmus = Zsiguli? Én ugyan nem. Csak egy valamilyen minőségű szovjet autó. Amit itt sokan kedvelnek, szerintem érdemtelenül. De tisztelem mindenki hobbiját.
A KGB-s rendszámról pegig mint fent.

Solymász 2011.03.03. 22:20:31

@Kifordított kacagány:

Itt ne keress komoly ideológiát, ez egy fogyasztói oldal...

Solymász 2011.03.03. 22:29:32

@ledo76:
Lehet, hogy szerinted ökörség, de egy autót mindig az eladáskori kortársaival kell összehasonlítani, természetesen a saját árkategóriáján belül. Mivel eléggé sokáig árulták gyakorlatilag tényleges változtatás nélkül, így elég nagy a merítés, de még a kibocsátáskori kategóriatársaival sem vehette fel a versenyt.

1kutya 2011.03.03. 22:40:18

@Kifordított kacagány: és még ha tudnád, milyen egyéb ötleteim vannak:-DDD

Cooper911 2011.03.03. 23:02:15

Én is fél éves jogsival vezettem egy 1600-ost és nagy élmény volt. Ha rámjönne a bolondóra, hogy Ladát vegyek tuti 1600ost vennék. Nekem a müszeregysége tetszik a legjobban meg a váltó jellegzetes kattogása.

MIx 2011.03.03. 23:12:56

2 Trabant "elhasználása" után végre hozzájutottam barátom agyonkímélt LADA 1200S járgányához. Azt hittem jó vásárt csináltam. Borzasztó egy autó! Az ergonómiáról akkoriban még semmit sem hallottak. Nem vagyok egy szabványalkat. 50 km után fájt a hátam mert a háttámla csak alul támasztott. A váltót 3-ba tenni csak úgy tudtam, ha előredőltem az ülésből. Hasonlóképpen a szivatót és az ablaktekerőt is csak így értem el, amikor lumbágóm volt a kocsi egy kínszenvedés volt. Aztán kaptam egy céges új 1,6-os Honda Civic-et, és gyorsan eladtam a Ladát, mert úgy éreztem fékezéskor (a Hondához viszonyítva), mintha még gyorsulna is. Nekem a Lda egy rémálom volt, még a Trabihoz képest is.

33621 2011.03.03. 23:14:53

@hirtelendi: Majdnem földik vagyunk, csak egy városhatár tábla választ el minket. De velem együtt itt van 1kutya,subtotal, és bambanö-is!

ledo76 2011.03.03. 23:18:09

@Solymász: A kibocsájtás kori (tehát 70-es évek eleji) nyugati autók ebben az árkategóriában, még a picit drágábbak sem voltak jobbak, legalábbis a 2103-asnál semmiképpen. Illetve úgy pontos, hogy voltak jobb autók is, de nem lógott ki a Lada lefele az átlagból. Abban igazad van, hogy a 80-as években nagyon meghaladták technikailag a Ladát, amit nem fejlesztettek. Bár a szomszédunknak volt egy 1.3-as D Kadett-je és az nem volt sokkal jobb autó a mi 1500-ösünknél.

BBHD007 2011.03.03. 23:32:03

Emlékszem, amikor a bátyámnak asszem 2004 és 2006 között valamikor vagy 3-4 Ladája volt, ebből asszem 2 volt működő képes, és nekem is tetszett az élmény amit nyújtott amelyik a legjobb állapotban volt persze.
Nagyon tetszett az ötlete, hogy összeakart hozni 1 nagyon jót a többi alkatrészeiből, de lehet hogy 2-őt.
Sajnos végül a projectből nem lett semmi, mindegyiken túl adott, persze egy régi sárga színű (talán 76-os) kadett cupé kedvéért!
Bátyámnak is nagyon jó véleménye van/volt a Ladákról, főleg az első 2 generációról!:)
Nem régen valahol láttam élőben a szimpla kerek lámpás ősladából 1-et, ami full fel volt újítva, piros színű, eredeti keréktárcsákkal (persze színrefújt), és teljesen lekrómozott hűtőráccsal, majdnem a gatyámba élveztem annyira gyönyörű volt!
Nekem is kellene, csak a drága benzin miatt mindennapos használatra képtelen lennék fenntartani!:S

No name est omen 2011.03.04. 00:59:33

Hány olyan dolog van a ladán kívül ami 30-40 évvel ezelőtti és most is megtalálható viszonylag nagy számban és használható nagyjából azon a szinten mint 30éve? Ki használ otthon Videoton color star-t, ETA, Erika, Rakéta porszívót, Energomat minimat mosógépet stb.? A mostani autók közül melyik fogja megélni a 30. születésnapját? A gyerekek meg csak azért nem értékelik a LADA-t mert még semmilyen autót nem vezetnek és az utaskényelem az egyetlen összehasonlítási alapjuk.

Rókakígyó 2011.03.04. 03:41:39

Nem vagyok autófan. Nézegettem a képet, az autómentes gyermekkoromból nem ugrott be sok minden az 1500-ösről, de rémlett, hogy valami mégiscsak volt vele. Hátigen. Ilyenen tanultam hivatalosan vezetni.

potyus 2011.03.04. 04:10:18

Az alap autó az 1200-as Torinói Fiat,
mely az 1966os Zürichi autókiállításon az év autója lett. 1969 ben a Szovjetúnió megvásárolta a modellt, és gyárat épített valahol a sztyeppén, Togliatti néven, majd piacra dobta az első szériát 1971 ben ZSIGULI 1200-es néven.
A szocialista blokkban ez számított az "Autónak" mert voltak rajta korszerú megoldások. Persze az eleganciát akkor másik 2 autó képviselte, a lengyelországban gyártott FIAT 125 ös és a Csehszlovákiában készült, kevés Tátra Presov. Ezekkel a nagyfőnökök jártak.

Nem sokkal később fejlesztések folytán több változata megjelent, volt nagyobb (1550-as) nagyobb motorral, és kicsi modernebb külsővel.
Nekem colt pontosan 8 Ladám, mert később európaibb nevet kapva elmaradt az oroszos zsiguli felirat.
Abban az időben ez képviselte a luxust a keleti blokkban.
?i,agyarok abban a kellemes helyzetben voltunk, hogy ugyan kiutalásos rendszerben, de 3 évente jogosultak voltunk venni autót, akár zsigulit is.
Nálunk jobb volt e téren Cshszlovákia, ők hamarabb juthattak ezekhez a keleti csodákhoz. A többi blok béli országban sokkal többet kellett várni egy egy akár hazai gyártású kocsira is, mint például az NDK ban gyártott Trabantra akér 10 évet, vagy szintén az ott készített Wartburgra, sokszor 5-6 év volt a türelmi idő.
Istenem micsoda csodálatos idők voltak ezek nekem is... Mert fiatal voltam.

Csávógyerek 2011.03.04. 04:31:20

17 éves koromtól nyomtam ezeröcsivel (Lada 1500S) egészen addig, amíg a sokadik kisérletre valakinek el nem sikerült kötnie egy évtizeddel később (tele volt mindenféle trükkös lopásgátló bizgentyűkkel)

Amíg csak le nem higgadtam, megveszekedett őrültségeket csináltam vele időnként, amiket ma inkább csak stunt driving videókon látok a Youtube-on.

Soha, egyetlen alkalommal sem hagyott cserben.

Sosem törtem meg.

Jó autó volt.

Az egyetlen autóm az összes közül, amihez érzelmileg kötődtem valami érthetetlen módon. Talán, mert akkora király volt a nyolcvanas években, annyival kisebb forgalomban lehetett vezetni, annyival lazább rendőrség mellett.

Lakott területen is hozta a maximális sebességét (168km/h az óra szerint, ami persze csalt majdnem 10%-ot pluszban).

Hálás vagyok neki, hogy megtanított vezetni. A mostani 2.4-es Honda Accord-ommal inkább csak egy unalmas film nézéséhez hasonlít a vezetés a jelen közlekedési körülmények között.

Nem tudok időnként nem arra gondolni, hogy milyen hatalmas élmény lehetett a vezetés több évtizeddel még az ezeröcsik előtt.

balfék 2011.03.04. 07:06:00

Sajnos(öregség) nekem a Pobeda (taxi) illata ivódott be az agyamba , amit azóta sem éreztem egyik autóban sem. Nekem az az igazi autó illat.

balfék 2011.03.04. 07:08:44

Formailag meg a papucs Wartburg. Amivel csak a Skoda felícia cabrio vetekszik.

kék madár 2011.03.04. 07:28:39

leirhatatlan elmeny volt, hogy minden mas autohoz kepest gyorsult. olyan dolgok voltak benne, ami evtizedekkel kesobb a Kadettben, Astraban, ora, szellozes, fordulatszammero, tarcsafek, valami eszmeletlen mas erzes volt, mint a trabant, skoda, wartburg. Korbejarni is mas volt, nehez vas meretes orr, csomagtarto. Egy egy jobb peldany tenyleg gyorsult, 165-el ment, a nyugati autokbol a 90-es evek elejen ertetlenul neztek at, partnerkent kezeltek az elozos csapatokban ketsavos E utakon...

Shadowbull 2011.03.04. 07:38:29

@Kifordított kacagány: "azt remélem te sem tagadod, hogy manapság egy ilyen letűnt technikában utazni már élményszámba megy."

Engem sem dobna fel egy Lada-kor, pedig engem alapvetoen erdekelnek az autok.

Akit meg hidegen hagynak, azok tenyleg csak azt latjak benne, ami: egy csotroganyt.

sb

Ajtony 2011.03.04. 08:15:40

Sziasztok!Nem élmény, hanem praktikum. Típusengedély a gázüzemhez, 203 Ft/liter. 7-9 liter fogyasztás gázból. A választási lehetőség egy átlagos családnak - olcsón fenntartható autó(vagy annak tűnő), ami elvisz bárhová, vagy vagy 400 Ft-os benzinnel járó frankhiteles metálfény, amit a hitel havi kifizetése után elő se mer venni a tulaj.
Maradtam a LADA-nál. Az enyém apámé volt, werling doblemezes, ami miatt eredeti minden eleme, pedig 29 éves, és minden évszakban használtuk. Mostanában kezdenek elfogyni az alkatrészek, egyre nehezebb kapni hozzá cuccot.
Egyébként a cikit a lomisok hozták a Lada-ra. Sajnos könnyű ellopni.
óriási elánye: még ma is harminchatos a karom (52), ami a kormányának köszönhető.
Csak kőkemény rockereknek való gép. :-)

t0thl 2011.03.04. 08:47:17

A mostani menetteljesítményű autók között tényleg problémás közlekedni vele, de ha a többi gép is ilyen lenne, simán vállalható lenne a mai napig.
Nekünk mindig zsigáink voltak, és simán bejárták európát, sosem romlottak el, nem kellett aggódni semmi miatt, mindenen átmentek, mindenből kijöttek.

midnight coder 2011.03.04. 08:56:38

Én anno ilyenen tanultam vezetni - akkoriban csak a nagyon kényelmetlen pedálok tűntek fel. Nagyon magasan voltak a családi Daciához képest, és iszonyú sokat kellett nyomni rajtuk, olyan veteránautó benyomását keltették már akkor is. Aztán a Dacia után vezettem a családi Suzikit, majd a saját opeleimet, aztán pár éve áthívott a nagybátyám hogy segítsek neki légteleníteni a féket az ezerkettes Ladájában. Mit ne mondjak, megdöbbentő élmény volt. Óriási, pengevékony kormány, mellette semmi kis műszerfal, egy jobb elektromos biciklin van ilyen, hozzá a már akkor gyűlölt pedálok. Hihetetlen hogy ezt akkoriban úgy adták el hogy autó, és a polgárok boldogan vártak rá 5 évet és kuporgatták az ötszázasokat hogy legyen nekik is egy ilyen.

Ajtony 2011.03.04. 09:13:48

@midnight coder: ne felejtsd: 1964-ben kapta az év autója címet a licencgazda FIAT 124. 1971-ben jött az első darab Magyarországra Zsiguli néven. Az akkori űbertechnik WV-éknél a bogár volt, ami minden szempontból alulmúlta a FIATOT=Ladát. Az I. Golf szintén hasonló technikai szinten állt(de csak '74-ben jelent meg), azzal a különbséggel, hogy ma az akkori nyugati technika már nem is nagyon tud működő darabot felmutatni. Összehasonlítani a kor autóival illik, gömbölyű escort, R8-10-12, B kadett,bogár

Martian (törölt) 2011.03.04. 09:14:33

@potyus: egen, az a helyes hozzáállás, hogy ez ma egy oldtimer, de a maga idejében még a ruszkik előadásában is elég jó autónak számított.

Ajtony 2011.03.04. 09:27:50

@balfék: akiket függönyösben vittek az ötvenes években, nem gondolnak nosztalgiával rá.
nem mellékes: inkább Warsawa volt taxi, ami hasonlított a Pobeda-ra

GGG77 2011.03.04. 09:31:41

Nekünk az 1500-as kimaradt (1200-es volt, de utáltuk), de nagybátyámnak volt. Ég és föld volt a mi autóinkhoz képest.
Igaz, '93-ban, amikor beültünk az első nyugati autónkba, az akkor már 8 éves Golf II-esbe, az maga volt a mámor. Valami döbbenetes volt a különbség, minden szempontból bármelyik szocialista csodához képest.

Ajtony 2011.03.04. 09:51:29

@hirtelendi: annyit variáltak, hogy nem perselyes alublokk, hanem acél blokk lett a motor, persze azonos méretekkel + valamit erősítettek a felfüggesztésen. A tübbi stimmt

xunilo 2011.03.04. 11:34:17

@ezeröcsi:
Amit írsz, színtiszta demagógia.
Nem ugyanaz az ember vezeti a két autót, így ez az összehasonlítás nem reális.
A barátod, akinek nem sikerül a majdnem új autóval 8 liter alá vinni a fogyasztást, valszeg nyomja neki, mint süket a bezárt ajtót, Te pedig valószínüleg normálisa(bba)n vezetsz.
Plusz én nem nagyon hiszem el az ilyen "jaj csak ilyen keveset fogyaszt" sztorikat; messziről jött ember azt mond, amit akar.

Saját tapasztalataim az ügyben:
Apámnak volt zsigulija (1200-es), az mindig 10 körül/felett evett, országúton is, pedig apám nem nyomta neki ész nélkül.
Nekem az elmúlt kb 10 évben "nyugati" autóim voltak, 1.6 golf 4 benzines: kb 7-8 liter városban, 6 körül országúton; 1.2 Skoda Octavia benzines (új, turbó) kb 6-7 liter városban, 5-6 országúton; most Octavia 1.9 TDI, 6-6,5 l városban. (télen. nyáron majd meglátjuk. Országúton kb 5 l)

Önjáró Talajgyalu 2011.03.04. 11:37:00

Egy jó cikk, közepén a Skoda 120-as megjegyzéssel, ami igazán nem kellett volna. Nem kell rúgni a kisebbe, főleg ha tudjuk, hogy csak azért kisebb, mert a ruszkik nem engedték gyártani a cseheknek a kvázi gyártásérettig fejlesztett nagyobb modelleket (ajánlott irodalom: Skoda 720, Skoda 760 protok története pl.).

Önjáró Talajgyalu 2011.03.04. 11:41:44

@zootyo: "Nem kerül semmivel sem többe egy normális minőségű autó fenntartása, mint pl egy ladáé."

A 105-ös Skodám éves(!) biztosítása 4600 (négyezerhatszáz) forint. Az alkatrészárak közötti különbségekbe inkább bele se menjünk, tizenötezerért kb. komplett autót kapok alkatrésznek. Tehát mit is akartál mondani?

genyamagyar 2011.03.04. 11:45:46

Egy dolgot ajánlok a figyelmükbe a Zsigulit lenéző hozzászóloknak, mégpedig azt, hogy húsz- harminc év múlva a jelenlegi autócsodáikat ugyanolyan lenézően fogják minősíteni az akkori tulajdonosok, mint ahogy most ők teszik a Zsigulival. "Golf IV-es? Passat? Audi A8-as? BMW X5? stb. stb. Fostalicska mind, bele nem ülnék semmi pénzért!"

Mondják majd akkor...

Kifordított kacagány 2011.03.04. 11:53:20

@Solymász: dehogy, csak régi szarokat vesznek, semmi fogyasztói öntudat nincs a népekben.

@1kutya: biztos mind ipari titok, azért nem akarod elárulni:)

@Shadowbull: téged nem is kellene, hogy feldobjon, te ismered. a kölyök ellenben nem ismeri és az ismeretlent megismerni még akkor is izgalmas lehet, ha történetesen teljesen hidegen hagynak az autók.
arra azért kíváncsi lennék, hogy akkor is fanyalognál-e, ha valaki elvinne egy körre a szüleid gyerekkori autóival. gondolom ha nem is lennél tőle hirtelen elborult elméjű veterános, azért érdekelne a dolog és nem nagyon fanyalognál, hogy miért nem az új bömössel mentek arra az egy útra.

Shadowbull 2011.03.04. 11:57:21

@genyamagyar: Igy van. Akkora fostalicska is lesz az osszes mai uj auto.

Ilyen a fejlodes.

sb

Shadowbull 2011.03.04. 11:59:34

@Kifordított kacagány: Ha valaki aszondana, hogy mehetek egy kort a Csikos oreg Pontonjaval, biztosan nem mondanek nemet.

van az emberben valami perverz kivancsisag, a hullakat is mindig megnezik az emberek :)

sb

hirtelendi 2011.03.04. 12:43:28

@Magyar[HUN]: Sajnos ott nem tudunk szlalompályát csinálni, úgyhogy csak álló autóba lehet beülni, de ott megmondom, hogy hová érdemes menni, ha azt szeretnéd vigyenek is vele:) Engem már vittek...állat...

hirtelendi 2011.03.04. 12:54:59

@potyus: A Szovjetunió nem a Fiat 124-est, hanem a kifejezetten a szovjetek számára fejlesztett 124R (R= Russia) licencét vásárolta meg, és nem 1969-ben, hanem 1966-ban, még mielőtt az év autója lett a 124. A 124R lényegesen különbözik a 124-től, egy az egyben más motorja van, magasabb, erősebb, robosztusabb futóműve, az időjárás állóság miatt dobféke, de már hidraulikus, és még több száz helyen nyúltak be az autóba. A 70-es években sem az NDK-ban sem Csehszlovákiában nem kellett várni semmit a hazai gyártású autókra, nálunk viszont már egy Zsigulira is 5 évet kellett várni a 70-es évek második felében. Az első export Zsigulikat minden modellből először az NDK és Csehszlovákia kapta, mi rendszerint csak 1 évvel később kezdünk kapni belőlük.

hirtelendi 2011.03.04. 12:59:07

@Ajtony: Nem azonosak a méretei, egyébként is teljesen más motorról van szó, a Fiaté OHV a Lada OHC, de a lada motorját is az olaszok tervezték, az oroszoknak semmi köze hozzá, ahogy a Zsigulihoz magához se sok, azt kompletten az oroszok igényei szerint, de az olaszok tervezték 1966-ban.

aberwarum 2011.03.04. 15:23:39

Én használom, az utóbbi időben napi szinten, a megörökölt 1994 -es évjáratú 1.6 motorú 2107 -es Ladánkat. Rohad. Kevés a fék. Nincs elektronika benne. DE!: 5 gangos, 8.9 litert eszik, és nem sajnáva beleteszek mindent, ami a munkához kell. A Focusba nem tenném bele. ÉS! 5 gangos, 7.9 litert eszik (asszony hajtja cak 6.8 -at), van benne elektronika, klíma is! A fékek szuperek, bár lassan cserések lesznek. Lassan ez is rohad. Ha fel kell újjittani, meggondolom, melyik lesz olcsóbb...!

hiheto 2011.03.04. 16:49:48

Sajnos a Lada felett eljárt a kor, jelenleg a mindennapi közlekedésre már kevés. Ennek ellenére a sajátomat, ha csak tehetem, sose adom el:)

Hobbi/versenyautónak tökéletes.

Frantic8910 2011.03.04. 16:56:43

Én 21 éves vagyok Túl vagyunk már 2 "ezerkecskén" Most meg egy kocka lada van a családba és és szeretem. Sőőt egy ilyen 2106-os én is hajtanék.:)

stealthbomber 2011.03.04. 17:51:18

@flamer:
Akkor hasonlítsd össze az akkori (84-es)
kiadású 316-os BMW-vel és rájössz.
Repülőülésnek pedig nem azért nevezték, mert repült, hanem azért mert egy magasított ülés volt benne, magyarán az ülés teteje a fejtető magasságában volt.
Hasonló mint a távolsági buszjáratok vagy utasszállító repgépek ülései.
Ennél jobban nem tudom elmagyarázni.

hirtelendi 2011.03.04. 17:57:38

@stealthbomber: Sose hallottam repülőülésnek, kagylóülésnek hívják, és ez tényleg különlegesség volt benne, de amúgy a legmagasabb felszereltséghez is csak egy fényszórómosó volt az egyetlen igazi extra, közben nyugaton azért már bőven volt klíma, már volt ABS, sőt volt olyan autó, amit már csak ABS-sel gyártottak, a japánokban már akkoriban is sok elektromos kütyü is volt. A kockalada már újkorában is reménytelenül elavult volt. Fölösleges olyan attribútumokkal ellátni, ami nem volt meg neki, ettől még lehet szeretni.

w a s d 2011.03.04. 18:12:41

@hirtelendi: Nem azt akarom mondani, hogy ne lett volna az ilyen ülés errefelé "tényleg különlegesség", de volt ilyen ülés is, Škodában:

i211.photobucket.com/albums/bb139/Dolphin1875/Image056.jpg

stealthbomber 2011.03.04. 18:29:29

@hirtelendi:
Attól, hogy nem hallottad, a 80-as években még igy nevezték az autób...ikezt az ülésfajtát. Azért nem kagylósnak, mert nem volt az...pedig ez az elnevezés is létezett akkor, csak mi a versenyautók üléseire használtuk...mert azok tényleg kagylóülések voltak.
És a 80-as évek közepe táján még nem volt bőven klíma és ABS a legtöbb autóban.
Abban az időben nagyon sok nyugati autót vezettem annak köszönhetően, hogy faterom egy sváb községben volt orvos, és ebből fakadóan sok családnak volt rokona "nyugatnémetben".

hirtelendi 2011.03.04. 19:43:46

@F/: Gyártási darabszáma? 3? 5? A 2107-est milliószám gyártották.
@stealthbomber: Ezen elmókolhatunk még egy darabig, de a legjobban fölszerelt csúcskivitelű Lada extrája a lámpamosó volt, méretben hasonló nyugati és japán vetélytársaiéban meg klíma, ABS, elektromos ülések, bőr ülések, elektromos ablakok, szervókormány, központi zár, stb. Nem azt mondom, hogy ez volt az alap, csak azt, hogy ami a Ladában csúcs volt, a nyugati autó már affölül indult. Nem beszélve a kasztni alatt lévő technikáról. Ehhez nem kellenek nyugat-német rokonok, elég némi objektivitással meg a gugli.
Repülőülésnek felénk a távolsági buszok dönthető üléseit nevezték, de tőlem felétek nevezhették a 07-es ülését is annak.

stealthbomber 2011.03.04. 20:20:25

@hirtelendi: talán elég objektivitás talán, hogy vezettem sok technikát akkoriban...az a sok extra amiről te beszélsz az már nagyon csúcs felszerelés volt...
Példa BMW 316 alap ( ha a 2107-et annak vesszük): ford.számmérő nincs helyette egy időmérő óra, kagylóülés (nevezzük annak, de nem az) nincs, fényszóró mosó-törlö nincs, szintén 4 gangos váltó, karbis motor...és nyugodtan guglizz tovább...
NEm azt mondtam , hogy a szovjet technika jobb volt, hanem azt, hogy nem kellett szégyenkeznie.
Továbbmegyek : a német autókban még a 90-es években sem volt alap a motoros ablak, a szervokormány, a klíma, az ABS stb.

kimi-2 2011.03.04. 20:27:26

Csávógyerek amit írtál pontosan ez a lényeg.Manapság minden le van szabályozva lassan már semmit se lehet! Unalmas így közlekedni,nemcsoda,hogy elalszanak vezetés közben!

romayor 2011.03.04. 20:52:08

Én a mai napig egy 93-as 205-3-al járok és a két 7 éves gyerekem imádja!!!! Szerintem egyáltalán nem ciki, mert a mai világban amikor sorban viszik a hiteles kocsikat a bankok és a családfő azon gondolkozik miből fizesse a havit akkor is vígan gondtalanul használom. A fenntartása ha törődsz vele akkor nem haladja meg az évi 25-40 e forintot /+benzin / és ebben már a kötelező is benne van. Oké nem egy csúcs technika de, megbízható strapálható, fenntartható.
A fogyasztásról meg a benzin árról annyit, hogy minden átalakítás nélkül gond nélkül vígan megy benzin+ E85 keverékkel.. Aki meg "könnyen azonosítja a lomisok lepukkant, utánfutót vonszoló rozsdaboglyáival" arról megvan a véleményem.

romayor 2011.03.04. 20:53:17

Bocs de lemaradt egy szám. A helyes: 2105-3!!

gascan 2011.03.04. 22:11:49

@stealthbomber: Egyrészt az a "szovjet" technika ugyebár kompletten olasz fejlesztés, másrészt meg már a maga korában is szarnak számított, ülj bele bátran egy korabeli nyugati autóba.

Extrákon meg aztán végképp kár rugózni, ABS, klíma és tsai 2107ben egyáltalán nem voltak elérhetôek, míg a nyugati autókba már a 80as években is kérhettél pl ülésfûtést. Eközben az oroszok egy 60as évekbeli Fiat-licencen tákoltak évtizedekig, egy helyben topogva, ahelyett, hogy fejlesztettek volna. A világ meg elment mellettük, de már elég régen.

stealthbomber 2011.03.04. 22:33:34

@gascan: bátran beleültem a korabeli nyugati autókba. Megvolt ( a teljesség igénye nélkül) Golf II. GTI, Polo GTI, Opel GTI,BMW 316, Porsche 914 és 944, Mercedes 500SEL, a mezei kivitelekről nem is beszélve. És klíma egyedül a SEL-ben volt.
Egyébként nem arról beszéltünk, hogy milyen extra volt elérhető, hanem arról, hogy a hasonló kategóriákban mi volt alapfelszereltség. De nem baj.
A hozzászólók nagy része abban az időben nem is élt talán de valamilyen oknál fogva mindent jobban tudnak.
És utoljára elmondom értelmezni nem tudóknak : nem a LADA volt a legjobb autó, hanem a hasonló kategóriájú autókkal szemben nem vallott szégyent.

Diesel Lada 2011.03.04. 22:39:26

Azért egy két mondat kicsit túlzás ebben a cikkben. Hogy vállalhatatlan, meg kibírhatatlan a Lada...
ilyen erővel én meg azt nem bírom ki, hogy 6-10 évig fizessek havi x ezret egy tiszta műanyag, vezetési élményt nélkülöző uj vacakra, ami most a nagy jó autó.
Ez is túlzás volt, ahogy a fent említett nyilatkozat a Ladáról is az.
Egy jól karbantartott Lada - hát még ha 5 gangos- simán alkalmas napi használatra, a fogyasztását meg ellensúlyozza az alkatrészáraival, vételárával.

Kifordított kacagány 2011.03.04. 22:47:25

@Shadowbull: látod ez a lényeg, az a lada annak a finnyáskodó kiscsajnak ugyanaz mint neked a ponton. nem kell hasra esni tőle, nem kell beleszerelmesedni, de mint élményt, mint a múlt letűnt darabját illik értékelni. nem a hülye fater miatt, hanem a saját élmények miatt.
tartani sem kell belőle, de nem baj, ha vannak elborult elméjű Csikósok, akik élnek halnak ezekért a romokért, hogy neked, meg másoknak legalább halvány esélye legyen arra az egy körre. ha másért nem azért, hogy megnyugtasd magad, lám mennyit lépett előre az emberiség, mennyivel jobb az amiben ma ülök.

hirtelendi 2011.03.05. 00:21:18

@stealthbomber: Lehet, hogy nem volt alap, de a Ladában meg még extrában sem volt se motoros ablak, se szervókormány, se ABS, és úgy általában semmi, ami meghaladta a 60-as évek technikáját.

hirtelendi 2011.03.05. 00:23:36

@stealthbomber: Miért te is ectráról beszélsz, arról az egyről kb, a fényszórótörlőről. Az nem alap volt, még mielőtt azt hinnéd.

F 131 2011.03.05. 06:02:11

Üdv mindenkinek. Szerintem a cikkíró gyermekei úgy reagáltak, ahogy tálalták nekik az autót. Az írásban is ott a kettősség: tetszik, de mit szólnak az emberek. Ezt megérezték a "kicsik" és a mai divatnak megfelelő választ adták. Ha úgy van bevezetve, hogy ez apa gyerekkori álma, és kivételes dolog hogy ilyenben ülnek, Ők is másképp reagálnak. Ezért az, hogy vállalhatatlan autó, picit szerintem túlzás.

F 131 2011.03.05. 06:25:26

Nem akarom eldönteni az új autósok és öreg autósok vitáját, de én új autó értékesítőként dolgozom, és autó átadáskor nagyon ritkán látok az embereken igazi örömöt, míg a cikkírónak ez a jó állapotú, de korántsem 100%-os Lada jó kedvet csinált (egészen addig, míg el nem szégyelte magát). Mindenki döntse el maga, hogy mi okoz nagyobb boldogságot neki, egy olyan autó, ami észreveszi a szabad parkolóhelyet, oda magától beparkol, amiben 2-4 zónás klíma hűti, ülés, kormány fűtés fűti a sofőrt, vagy inkább szeretne "betörni" egy nehéz kormányzású (bár olaj a kormányműben, jól beállított kormányholtjáték, jó gömbfejek és segédirányító kar sokat segít) hátsó kerékhajtású, minden hárombetűst nélkülöző "vadlovat".

Magyar[HUN] 2011.03.05. 09:01:17

@hirtelendi: Azt örök hálával fizetném meg. Köszi! Ja és Zsigulis pólóban megyek majd :)

stealthbomber 2011.03.05. 09:30:23

@hirtelendi: először tisztázzunk valamit. Én a 2107-esről beszélek, nem a kereklámpásról.
Kettő : én nem hiszem, hanem tudom, hogy a 2107-es típusokon alap volt a fényszóró mosó-törlő berendezés.
Három : koromnál fogva (sajnos) akkor voltam fiatal amikor ezek az autók az akkori utcaképek mindennapos látványai voltak és ennélfogva talán tudom, miről beszélek.
És részemről ennyi, mert nem akarok olyan emberkével vitatkozni, aki akkor a világon sem volt és ismeretanyagát a legjobb barátjából a gugliból meríti.

w a s d 2011.03.05. 11:43:21

@hirtelendi: Lehet, félrevezető, hogy pont egy tetőtlen darabról linkeltem képet, de az volt az első, amin jól látszott az ülés. Ilyen volt a "sima" Rapidokban is. Ami OK, hogy még mindig nem olyan nagy darabszámban gyártott autó, mint a 2107, de nem teljesen egyedülálló a 2107- ben ez a fajta ülés a volt- KGST- s kocsik közt.

www.flickr.com/photos/daveseven/4709019162/in/photostream/

gascan 2011.03.05. 11:48:58

@hirtelendi: Nincs is ezzel semmi gond. Ettôl egyrészt még egyrészt szerethetô, másrészt a "mobilitást a tömegeknek" az bizony egy ilyen olcsó, fapados mûfaj a világon mindenhol. A gond ott kezdôdik, amikor néhány gyogyós elhiszi, hogy a Lada csúcstechnikát képviselt bármikor is.

gascan 2011.03.05. 12:03:02

@stealthbomber: "koromnál fogva (sajnos) akkor voltam fiatal amikor ezek az autók az akkori utcaképek mindennapos látványai voltak és ennélfogva talán tudom, miről beszélek."

Nyugati autótok viszont a jelek szerint nem volt a 80as években, különben nem hordanál össze ilyen ostobaságokat.

Az én apámnak viszont volt egy E30a, veled ellentétben én nem csak fényképrôl ismerem a típust. Hozzáteszem, az E30 is egy csotrogány már mai mércével mérve. Akkoriban viszont egy feszes futômûvû, pontos váltójú és kormányzású, (a kor szoci modelljeihez képest) kiemelkedô menetdinamikájú E30, Check Controllal es szuper oldaltartású, fûtött elsô ülésekkel egy valóságos ûrhajó volt a Ladához képest. Hogy volt-e benne fordulatszámmérô, arra már nem emlékszem, de arra igen, hogy utólag is berakták mûszercsoport-csere nélkül, ha kérted.

Evil1979 2011.03.05. 13:18:52

@F 131: Jaj de nagyon igaz.
Édesapám ezerkecskével oktatott még az MHSZ-nél, meg utána is, abban nőttem fel és most, hogy már nincs velem az öregem igen csak gondolkozom, hogy vegyek egyet emlékbe, szép MHSZ-s matricákkal és, hogy néha elővegyem és használjam egy kicsit.

stealthbomber 2011.03.05. 15:07:53

@gascan: legyél szorgalmas és olvass vissza, ha csak ennyire tellik.
Tényleg nem volt nyugati autónk, de sikerült néhányat kipróbálni.
Check control : ne viccelj....
Viszont a hsz-ből meg az derül ki, hogy nektek nem volt 2107-es. Akkor miről beszélünk ?
Hogy alkotsz valamiről véleményt, ha nem próbáltad ? Jah, a gugli....

dennisthemenace 2011.03.05. 16:30:57

@hirtelendi: Nem erosebb. Mindegyik 60 lovas volt és a Fiaté porgosebb volt, jobb volt a hangja is.

hirtelendi 2011.03.05. 18:20:41

@dennisthemenace: Az erősebbet úgy értem, hogy robosztusabb, jobban bírja a strapát. Hogy pörgősebb-e, hát, nem is tudom, nemigen éreztem én semmi különbséget, igaz újat csak zsigából vezettem. A hangja meg ízlés kérdése, én a kiszabadult darázsrajra szavazok :)

hirtelendi 2011.03.05. 18:21:57

@gascan: Egyetértünk, de ez csak önigazolás, én ezzel együtt rajongok a Ladákért.

gascan 2011.03.05. 21:30:50

@stealthbomber: Volt alkalmam kipróbálni Ladát nem egyszer, de nagypolskit is, megnyugodhatsz. Nyugodtan ülj be a Lada után egy korabeli 316ba, vagy akár Golfba, és rádöbbensz, mekkora ökörségeket hordtál össze.

gascan 2011.03.05. 21:31:58

@hirtelendi: Nincs ezzel semmi gond, sok örömet a Ladázáshoz!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.03.05. 21:41:16

miért gondolják sokan hogy a lada sokat fogyaszt, állandó karbantartást igényel, és évente lakatolni kell?

ezzel szemben ha normális a motorja akkor 7-8L-rel elvan, a megszokott karbantartást igényli (olajcsere, illetve amit a gyár előír, ugyanúgy ahogy a maiakhoz), ha rendesen van kezelve a kasztni akkor nem rohad.

25-éves széthajtott ladát ne vegyük etalonnak. de annak vesszük mert magyarországon a 90% ilyen, mert ilyen az emberek mentalitása, szarunk bele. 20 év múlva az összes audi, merci, akármi uyanolyan szétrohadt szarkupac lesz, mint ma a ladák nagy része. és mindenki azt fogja mondani hogy egy 30 éves x7-es rohad, 15L-t eszik, ezért vállalhatatlan szar. pedig most sokan a fél kezüket lerágnák egy X7-ért.

w a s d 2011.03.05. 23:16:21

@Hurrá Torpedó:
A pár éves újonnan vett 21061, ami volt a családban, télen városban 10 liter fölött evett azért rendesen.
Nem azt mondom, hogy ettől rossz autó lenne, de nekem nem fér bele a keretbe ekkora fogyasztás. Sőt, a mostanában 9-10 litert fogyasztó autóm is megérné még az általam megtett kis futásteljesítmény mellett is lecserélni egy kicsit modernebb, kicsit drágább darabra csak a fogyasztás miatt is, ha kizárólag az anyagiakat nézem.

pink75 2011.03.06. 00:20:05

ha rendben van, akkor ez egy szép autó

dennisthemenace 2011.03.06. 16:28:16

@gascan: Nem kell annyi..Én Ritmoba ultem át es az is pazar volt a Lada után.

elektronok laza csoportja (törölt) 2011.03.09. 04:38:49

Az ezeröcsi a jó, a 120-as meg egy fos, igaz, nem szorul a kormánya, elvan 6 literből, nem lengedezik az erőátvitel benne állandó sebességnél meg elinduláskor, csendesebb is sokkal, de hát csak egy fos, nem olyan remekmű, amilyet csinálni csak a szovjet elvtársak tudtak, rajongj érte, mint a többi téesztag.

Vincenzo90 2011.03.10. 00:24:29

"...vagy a tükörre kopott gumik vették el a kedvemet..."

impotens!

Berci 2103 2012.12.31. 20:52:54

@elektronok laza csoportja (törölt): A 120-as fosnak ugyan könnyű a kormánya,de 30 másodperc alatt kapaszkodik 100-ra,az akkumulátora ütközésnél a nyakadba esik,a csend pedig addig tart nála,amíg meg nem nyúlik a vezérműlánc.Ja,és megkajál 1 liter olajat 1000 km alatt.Hát ilyen a Husák-féle csodád.

Don Calo' · http://gangstersinc.tripod.com/Vizzini.html 2013.07.14. 11:21:57

Volt piros 1500-S Ladám is, a kilencvenes évek első felében kb., előtte 1200-es "Fiat"-Zsiguli, még a legelső szériából. Az a "fiat-zsiga" jobban ugrott (gyorsult) mint a nagyobb tesója, érdekes mód.
(Mindkettőt roma(...)kufárok vették meg, amikor eladtam őket végül. Főleg a piros 1500-ösre haraptak, minden falusi búcsúban odajöttek, hogy eladó-e, adjam már el!) :D