Ha nem megy be, kend meg!

  2011. február 25. - prokee Címkék: bmw totalcar flotta szerelés gyújtás szereles síkosító

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Öregek a gyújtókábelek a BMW-n.

Nem volt nehéz észrevenni, hogy a kettes és a hatos henger itt-ott kihagy kicsit, az LPG ugyanis ilyenkor tisztességes durrogással jelzi, hogy valami nincs rendben. A csere sem ördöngősség, még csak figyelni sem kell igazán, ha a hosszból nem derülni ki, melyiket hová kell szúrni, a kábeleken és az osztófej-fedélen olvasható számozás mindig segít.

Van azonban egy apróság, amivel szívni lehet, a hatos hengerhez tartozik ugyanis egy impulzus-jeladó, amelyen át van fűzve a leghosszabb szál. Valahogy így néz ki:


(nem, dehogy, nem háromhengeres...)

A kettessel jelölt darab a hatodik hengeré, a belőle kinövő cucc pedig a jeladó. Azért, hogy az egyik hibája esetén ne kelljen mindkettőt cserélni, a kábel osztófej felőli része bontható, illetve újként megvásárolva össze sincs szerelve. Mellesleg szükségem volt egy új jeladóra is, mert a régit eléggé szétdörzsölte az ékszíjtárcsa - de erről majd máskor.

Így néz ki az új kábel, mellette pedig az új jeladó. Ezeket kellene összefaragni.

A gond csupán annyi, hogy a kábel nem vékony, cseppet sem. A jeladó közepén még csak-csak át lehet cibálni némi erőlködés árán, de a pipába behúzni elsőre reménytelen kísérletnek tűnik.

A nyílás, amelyen át kellene tuszkolni, finoman szólva is szűkös. Ráadásul nem elég csak úgy tessék-lássék begyömöszölni - a biztos szikra érdekében alaposan túl kellene tolni, derékszögben kihúzni a túlvégen, ahol majd a pipa belével összedugom, és visszatolom az egészet a belsejébe.

Az első kísérlet teljes csőd, nagyjából egy-másfél centi után megállt a művelet. Háromszor próbáltam újra, aztán földhöz vágtam az egész hóbelevancot, és lementem a helyi nemannyira-szuper-marketbe.

Mert hát mit tesz a férfiember, ha betolná, de nem megy - síkosít. Ha idő van bőven, akkor rábeszéléssel, gyertyafénnyel, vacsorával. Ha filmforgatáson van, ún. odaköpéssel. Ha pedig sürget az idő, kemikáliával.

Paszta a mutatóujjra, csábmosoly, néhány simogató mozdulat az input-nyíláson és a bevezetni kívánt darabon - és csak úgy suhan befelé a cucc!

Nos, innentől már csak pár perc Kareszos káromkodás, szuszogás és erőlködés volt hátra, amíg a fent látható helyzetből sikerült visszatolni a derékszögű betétdarabot, és kész is volt a vadonatúj szenzorált gyújtókábel.

...és hogy miért épp intim sikosító? Mert vízalapú és könnyen szárad. Víztartalma elvesztése után nem kúszik rajta a szikra, nem ragad, nem tapad, nem koszol.

Szexuális tanácsadó rovatunkat olvasták.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92686005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.02.25. 18:15:45

Prokee, írhatnál többet is a Bömösről! Ls valami hósszú, Csikós féle szerelős posztokat, mert most is, mire beleéltem volna magam vége lett. :(

akos696 · www.focusauto.hu 2011.02.25. 18:17:18

Van egy gázos Mareám. Alapjáraton gázon egy henger tuti kihagy. Fordulaton jó. Benzinen nem csinálja. Ez mitől lehet?

srank 2011.02.25. 18:21:21

ÉN meg a főoldali képből arra asszociáltam, hogy csak vazelinozva fér be a régi derick bömbi a kgst-s garázsba :DDD

Pasas 2011.02.25. 18:22:40

A gyújtókábel betegsége. E30, E32, E34.

peti251 2011.02.25. 18:23:26

Én is igénylem a több BMW szerelős posztot!!!

AtoszMester 2011.02.25. 18:31:28

Detto én is azt hittem hogy nem fér be a garázsba :D

littlerock 2011.02.25. 18:45:54

@akos696: első körben gyertya, és kábel csere, ha hengerenkénti trafós, akkor kell egy cserealany...

amúgy az a "berángatás" lehet pillangószelep szennyeződés, enyhén be van égve az egyik szeleped stb stb...

werebpecs 2011.02.25. 19:12:18

Uraim, ez még autósportál egyáltalán? Vagy már megint a Velvet-esek szerkesztik a totalcar-t???
"Mit tesz a férfiember, ha betolná, de nem megy? Síkosít. Ha van idő, rábeszéléssel, gyertyafénnyel, vacsorával, ha nincs, és forgatáson van éppen, odaköpéssel" ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Mégis mi a fűzfánfütyülő rézangyalért kell így bevezetni egy BMW-gyújtáskábelekről szóló cikket?

Tényleg ennyire nem megy a szakér, hogy ilyen legalja, proli, valóvilág-szintű címekkel kell rábírni a népet a kattintásra?

Röhejes, szánalmas, ízléstelen, szakmaiatlan, töketlen, tehetségtelen, csóresz autósbulvár-csürhe, remélem az Origo autó rovata egyszer még megesz titeket reggelire.

Igazán, őszintén úgy gondolom, hogy szánalmasak vagytok.

Stump Andris, te vagy az egyetlen a TC szerkesztőségében, aki szakmailag többet ér a szarnak adott pofonnál. Kérlek szépen, keressél már végre magadnak egy végzettségedhez méltó munkahelyet!

Bacsek 2011.02.25. 19:21:18

Szerintem vicces volt a cikk:D
Még ilyet!
A csillagos márkát nem szivlelem, a 4 lyukas garast se.
BMW az über alles.
(Nekem egy 728i E23-asom van)
Még több BMW-s cikket!!!!

jujdejo 2011.02.25. 19:33:41

csúszik, nem csúszik, jobban húz!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.02.25. 19:35:36

tulajdonképpen ti hova dugtátok be ezeket a cuccokat, hogy intim síkosító kellett hozzá? nem beszélve a már mások által említett bevezető szövegről ...

spinat 2011.02.25. 19:40:25

keep it greasy so it´ll go down easy

lujo405GL (törölt) 2011.02.25. 19:41:02

Én egyszerűbben megoldottam volna. Vagy egy használt kábelről, vagy boltban kerestem volna egy olyan porvédő harangot, ami nem derékszögű, hanem egyenes, és abba toltam volna bele... Pl. a pug-omon a kábel két vége nem volt egyforma, de tökmindegy volt, melyik végét dugod az elosztóra, és melyiket a gyertyára...

Egyébként nekem az 5-ös és 6-os henger mindig kihagy, de ez nem jelentkezik lóerő veszteség formájában, mert sornégyes, azzal nincs ilyen gond :D

vincent vega? 2011.02.25. 19:43:15

csak azt nem értem, minek ez a ködösítés a szupermarkettel, bementél a szobába, és a nahtkasztni fiókjából kivetted.. nem ciki.

akiak 2011.02.25. 20:04:14

@werebpecs: Ez itt egy blog :)

Én jót röhögtem az odaköpésen..

iksz egy 2011.02.25. 20:12:43

@werebpecs:

de legalább nem politizál! :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.25. 20:46:28

Nagy ötlet :D Mondjuk aki a jeladót oda úgy kitalálta, az is szarhatna sünt :D

Opel-es Szilix 2011.02.25. 20:49:49

Mikor elolvastam a cikk-et az volt az első gondolat h minek ennyi szenvedés? mikor egy egyenes porvédő harangba is bele lehetne tenni... de vég olvastam a kommentárokat s láttam másnak is eszébe jutott... így egyet értek vele... :)
De sz.tem meg kellet ennyi vicces részlet a cikkbe ...sz.tem jó lett... :D:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.25. 20:52:19

@werebpecs: Miért, szerintem abzolút figyelemfelkeltő bevezetés volt :D

donphobos 2011.02.25. 21:01:26

Az egyiket fel kell melegíteni, a másikat meg lehűteni. Legfeljebb eltörik és elolvad. De az is lehet hogy csak én nem értek hozzá. Zsugorkötés? Az is :-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.02.25. 21:02:42

akos696:
Jön, lesz, hamarosan folytatás. Lassan készül, mert annyi szükség-tákolás, kendácsolás és szívás van benne, hogy nehezen vállalom be a történetet :)

lujo405GL:
A "porvédő"-nek nevezett gumipipábat nem tudod lecserélni, különösen nem a benne megbújó barna közdarabot, mert másképp nem tudod felcsattintani az osztófejre. Ha pedig mégis találsz egy ilyen, de lazább darabot, akkor igen gyorsan telimegy vízzel, és lesz megint gyújtáskimaradás.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.02.25. 21:03:55

@vincent vega?:
Nemár, itt ültem órákig, hogy milyen hihető magyarázatot találjak, te meg lebuktatsz :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.02.25. 21:08:04

@srank:
Mellesleg tényleg nem fér be az autó.
Illetve de, ha leakasztom az ajtókat, de utána meg én nem férek be mellé :)

csuvel 2011.02.25. 21:08:58

Ez jó story volt :)

calamites 2011.02.25. 21:25:12

@prokee:

ne aggódj nem röhögünk, hozzászoktunk, hogy a TC-s fiúk szopórolleren vannak. majd sajnálkozunk.

amúgy én bírom a szerelős posztokat, de az olajszinten, és a szélvédőmosón kívül nem tudok semmit ellenőrizni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.02.25. 21:26:58

Prokee, ha jót akarsz, vegyél Magnecor KV85, vagy KV100 madzagokat. 8,5mm, vagy 10mm vastag, szilikonos, spéci drótok, mocsok jó szikrával, iszonyatos hőtűréssel. LPG-hez különösen ajánlott.

Nekem a Range-ben a V8-on a gyári madzag nagyjából 6-7 hónapot bírt ki, utána mindig elkezdett áthúzni, meg durrogni az LPG, ezzel a Magnecorral meg ott van 5,5 éve, és semmi baja, bírja.
Igaz majd 40ezer volt a kilenc darab zsinór, de akkor is megérte, kurvajó cucc!!!!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.02.25. 21:35:49

@akos696: Gyertyakábel lesz az is. Kihagy fordulaton is, csak ott már alig venni észre.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.25. 21:42:41

@Tie: Mé', kilenchengeres? Há' mijaz, repülőgépmotor? :DDDDDD

Pootj 2011.02.25. 21:44:52

A Hellerine tülleolajról hallottatok már? Pont erre találták ki. Minden komoly cég használja...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.25. 21:57:46

@Pootj: Oké, de ez a cucc még jó lehet később másra is :)

csikes77 2011.02.25. 22:14:54

Nem értitek a pojén gyerekek?
Mi van veletek, nekem bejön a cikk. És ezzel én is cumiztam egyszer. De nekem még annyival szarabb volt, hogy a Champion szett amit vettem, össze volt szerelve. Anyáztam én is rendesen.

Lujó te nem vagy nagy szerelő mi?
A derékszög vége nem jó a gyertyára, mert kb háromszor vastagabb az elosztó pöcse, mint a gyertya. Meg olyan mélyen van a gyertya, hogy amúgy sem jó. De ha még is jó lenne, akkor is gány lenne az egész. A derékszőg helyett egyenes lenne, nem menne fel a kis dizájn burkolat az elosztóra. És kezdődne a káosz a motortérben. Először egy gány utána, mégegy meg tákolás és a béemvéért nem adnának 20 forintot. Minden gyári kocsi többet ér sokkal.

Schneider Ádám 2011.02.25. 22:18:24

@GYUSZI BACSl: S6 / 2-986 cm3 / 188 PS / 260 Nm @ 4.000 / 0 - 100 km/h: 10,6 s / Vmax: 223 km/h

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.02.25. 22:29:53

@Tie:
Ez is egy LPG-safe szett, és - bár csak héthengeres - ez is majdnem negyven rugó lett volna, ha nem lett volna sokkal kevesebb :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.02.25. 22:31:42

@KuKori: Számolj utána. Ha nem jön ki sehogy, itt a megoldás:
8 az elosztótól a gyertyákhoz, a kilencedik meg az elosztó és a trafó közé ugye.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.02.25. 22:35:22

@prokee: Ilyen baszom böhönc motroknál (mint a V8), valójában a hőtűrés a legfontosabb. Mer nem attól bírja 6-8 évig, hogy mekkora a vezető ér benne, hanem attól, hogy mit szól a baromi meleghez. A
Magnecor asszem valami 5-600 fokot bír, vagy valami ilyen iszonyú számot. De akkor ez is biztos valami fagyi cucc. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.02.25. 22:41:26

@calamites:
Eeej, majd várd meg, kapok érte olyat, hogy hű :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.25. 22:43:01

@Tie: Te így nem nagyon szereted a viccet, ugye?

V u, de ja vu 2011.02.25. 22:48:44

Engem egy kicsit aggasztana az, hogy a síkosító vizes alapú...

Van olyan hogy szilikonzsír, szilikon spray, műszerolaj, vagy bármi más kenőanyag, ami a fémet nem oxidálja...

De ha már ilyen remekül sikerült a toldás, kiszáradás után én tolnék a pipába egy kevés kontaktspray-t, olyan antioxis-olajozós fajtát...

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.02.25. 23:03:42

Gyertya sztori régen:
Wartburg kihagy, rángat durrog. Szereljünk. Motorház felnyit, gyertyák ki, drótkefe, megszakító ellenőriz, gyertya vissza, indul, remek, szépen jár. Motortér lecsuk, másnak reggel melóba indulás, tünetek ugyanazok. Anyázás, délután újra. Gyertyák gázon kiéget, megszakítók kiszerel, megcsiszol, vissza. Indul, szépen pörög, jó lett. Másnap reggel anyázás, tünetek ugyanazok. Délután új gyertyák, új megszakítók, szépen jár, pörög. Másnap reggel tünetek újra, de dolgozni kell menni. Délután 3 kölcsöntrafó be, szépen jár. Másnap reggel indulás melóba, tünetek ugyanazok. Kurva anyádat.

A megoldás: lecsukott motortérnél az egyik gyertyakábel hozzáért a motortértetőhöz, és ott áthúzott. Az anyját.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.25. 23:05:57

@V u, de ja vu: Nekem is a szilikon spray jutott eszembe. Anno amikor a Simson ülését lefújtam vele, nem győztem kapaszkodni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.02.25. 23:13:28

@KuKori: Értem én a vitzet, csak nem szeretem. ;)
No offense, csak nem gyött át épp, hogy vicc vót, de a hiba az én készülékembe vanik. :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.02.25. 23:14:41

@BOSCHtechnikus:
Semmilyen formában nem szimpatizálok a szilikonspray-vel, ahhoz túl sok örökporos műszerfalat láttam már.
A szilikonzsír már jobb alternatíva lehet, használom is sok esetben, de az is szinte szívja a port.

V u, de ja vu 2011.02.25. 23:30:28

@prokee: Nem a műszerfalad kellene szilikonnal (vagy bármi más NEMVIZES anyaggal) síkosítani, hanem azt a szép gyertyakábelt, ami egy hét alatt a vizes intim anyagtól úgy kirügyezik, hogy utána meg azért nem lesz szikrád abban a hengerben!

Itt a por magába szívása nem tényező: nem látszik, nem vezeti az áramot és nem oxidálja a gyertyacsatlakozást...

Én már szívtam rézoxidos pipa miatt, csak azért szóltam:-o

V u, de ja vu 2011.02.25. 23:36:02

@BOSCHtechnikus: Hahh, Simson-ülés???

Én a 350-es CZ ülését fújtam le!

Első alkalommal majdnem elment alólam a motor, jó hogy volt rajta hátsó doboz:-) Aztán még vagy két hétig jártam úgy, hogy az első-hátsó ülés között ingáztam, attól függően hogy gázt adtam vagy fékeztem:-D

Tkp. most sem tudom, hogy egyébként mire való, max. gyújtókábel-síkosításhoz...:-)))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.25. 23:44:16

@prokee: nem vagyok Rocko Seefredi, (én nem tudom ki az, a haverjaim mesélték), tehát nem használok síkosítót...

@V u, de ja vu: Azta! "Cetkajáva"?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.26. 03:50:17

@Tie: Pedig teleszórtam szmájlival a végét, meg jó a kérdőszavak is árulkodtak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.26. 03:50:52

@Tie: Pedig teleszórtam szmájlival a végét, meg a kérdőszavak is árulkodtak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.26. 03:51:40

@Tie: Pedig teleszórtam szmájlival a végét, meg a kérdőszavak is árulkodtak.

Spiritmonger 2011.02.26. 04:45:21

ha van felesleges poszt a tc-n, akkor ez az

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.02.26. 06:54:01

hajlakk dettó: becsúszáskor síkosít, a helyén pedig köt - tökéletes.

forlan 2011.02.26. 08:05:29

Pont kéznél volt a síkosító..hiába no,az autóbuzik mind rejtett perverzitással bírnak..

Devil2 2011.02.26. 08:33:59

Pedig az eredeti "BREMI" feliratú kábelek szerintem örök életűek, legalábbis hamarabb porlad el az autó mint a kábel szigetelése.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.26. 08:34:51

Én is feltettem a 16"-os Simson gumit a 17"-os Sachs felnire szappannal. Bár azóta se tudom, hogy a szappan segített-e többet, vagy a két pajszer, amivel közben felfeszegettem...

Gomulka Béla 2011.02.26. 09:16:34

Remélem, hogy senki nem sutotte még el: Békevilágtalálkozó, endékás leányka és szovjetorosz fiú. A fentemlített beférhetetlenségi probléma felmerultével a lányka eképp: Vazelin, vazelin! Nyet, gyevuska. Vaszilij! Vaszilij!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.26. 09:22:56

Kábé erre jó a sába síkosító.
Mert nekem rendeltetésszerű használat esetén nagyon csípett.
Annyira, hogy majdnem egy tömbkörüli futás lett belőle.

Garp 2011.02.26. 10:09:20

:)

@Csumpi Hálidéj: legalább elszakadtál a motorizációtól egy kicsinykét :D

lujo405GL (törölt) 2011.02.26. 10:33:21

@csikes77: Akkor úgy látszik, ez is erősen autótípus függő. Nekem a gyertya vége, az elosztő csöcse és a trafó csöcse is tök ugyanaz a méret. Sima "cuppantós" csatlakozás. Hely tekintetében teljsen mindegy, melyik hova. Azt nem próbáltam ki, hogy a gyertyán hogy nézne ki a derékszögű vég, vszínűleg hülyén, de a trafó és az elosztó közötti kábelnél pl tök mindegy volt, mindkét formában jól állt. Az elosztón egyébként is gyárilag 3 kábelvég egyenes és 2 derékszögű volt esetemben.

@prokee: asszem igazad van, erre nem gondoltam. Biztos meg lenne a módja leszigetelni a lazán rádugott harangot, de akkor már kb ugyanannyi időben, mint az anál síkosítás, cserébe sokkal szakszerűtlenebb és bizonyára nem is olyan izgalmas, mint a te pervez megoldásod :D

samesz69 2011.02.26. 10:35:09

Ez a cikk hájtekk volt!

GONOSZ 2011.02.26. 10:45:37

Ez kompatibilis része egy műhelynek?
Amikor rendeltetésszerűen használja, mit ken vele?

akos696 · www.focusauto.hu 2011.02.26. 11:26:41

@littlerock: Kösz a választ. Gyertyacsere után sokkal rosszabb lett, Bosch LPG-s gyertya került bele, gyorsan visszaraktam a régi kételektródás Denso-t, azzal visszaállt egy fokkal jobb szintre. A szívócső repedezett, és sajnos az egyik hengerben csak 6 bar-t mértünk, a többi 15 körül. Valszeg szelepgond, ugye? Bár fordulaton gyönyörűen és iszonyatosan megy (főleg benzinen és 1.6-hoz képest). Olajat egyáltalán nem fogyaszt.

kuki123 2011.02.26. 11:33:27

@werebpecs:

nem tudom szerintem vicces volt a story
ez itt az alternatív megoldások blogja:D

Kifordított kacagány 2011.02.26. 12:01:24

@V u, de ja vu: most azt meséld el, hogy az a fél ml víz miként oxidálja halálba a gyertyapipát, miután megszáradt:)

Hurri Kán 2011.02.26. 12:06:28

Áááá. Sikkkkosittttóóóó..... Betegek vagytok :DDDD

Roli82 2011.02.26. 21:19:44

A legjobb a gyógyszertári vazelin, vagy katétercsúsztató, nem allergiás rá senki és árban verhetetlen ;)

McK (törölt) 2011.02.26. 21:27:12

überfasza kis cikk,kellő humorérzékkel megspékelve..
Királyi..

McK (törölt) 2011.02.26. 21:34:22

@werebpecs: te milyen egy sótlan pöcs vagy,öreg..?!

csikes77 2011.02.26. 22:37:42

@www.doominogame.com:
Bameg :) Így én is jártam régen. Az autósboltba vittem vissza sorba a trafókat, hogy gyári hibásak. Sokadszorra megelégelte a boltos, azt odaadta az égész dobozzal volt benn a tököm tudja mennyi, de 100 darab biztos. Mondja nekem, vidd el mindet hátha találsz benne 3 jót. Aztán otthon elkezdtem cserélgetni. Baszki mondom nem igaz. Nyitott motortetőnél jó lecsukva nem jó, vakarodtam mi a faszom ezmáááá. Azt haver ötletelt. Lehet szar az új kábel, inkább a 3 kábel mint száz trafó. :D És valóban tettünk bele jó minőségű szilikon kábelt és jó lett. A trafókat meg visszavittem aztán azt mondtam a boltosnak, nem jó egyik se. Tettem bele bontottat azzal fasza. Nem akartam beégni. :D

vikk007 2011.02.28. 12:11:30

Én nem tartotk otthon "ilyen" kenőcsöt..

De legfeljebb megnyálazom majd a kábelt is, ha szükséges lesz, mert az is egy jól bevált módszer....

V u, de ja vu 2011.02.28. 13:33:34

@BOSCHtechnikus: Az... CZ-Jawa... életem szopása:-)))

Aki azzal tud, mindennel tud:-D

V u, de ja vu 2011.02.28. 13:45:20

@Kifordított kacagány: "most azt meséld el, hogy az a fél ml víz miként oxidálja halálba a gyertyapipát, miután megszáradt:)"

Gyere el, még nem volt lelkierőm a Volvo-elosztó-fedelet levenni, ott nem víz van, csupán a hideg időre jellemző kondenzpára, hidegen-melegen jó, kicsapódási hőmérsékleten 1-2 henger kihagy...

Különben maga a kérdés nonszensz... én nem fogom tudni elmagyarázni a gyertyapipa oxidációját, de ha oda 1 csepp víz kerül, nyugodj meg hogy minden tőle telhetőt megtesz... nem találgatok, konkrétan BX-nél az elvileg zárt gumidugós pipa mellett keletkezett pára és hónapokig szívatott, gyertyacsere, elosztó, rotor, minden játszott... amíg végig nem játszottuk a "gyerekes" módszert, a tipikus kiszerelős-odatartós-indítós módszert és láthattuk, hogy a gyertyanyak hogyan adja le a szikrát a gumiharangnak:-(((

Ember! Sose becsüld le az ellenséged, aki lehet nem más, mint tulajdon vakhited!!! Pl. abban, hogy bármilyen nagyfesz cucc képes a motorhő által kipárátlanodni... ha erre képes, hűléskor az ismételt kicsapódásra is képes...

No de majd az "élet" megmondja...

Kifordított kacagány 2011.02.28. 15:30:10

@V u, de ja vu: a kondenzpára más tészta, az folyamatosan keletkezik időről időre, nem csak egyszer. ez viszont pár nap alatt kiszárad, ha nem kap utánpótlást.
süti beállítások módosítása