Toyotás Józsi kézrátétellel

  2011. január 30. - Winkler Róbert Címkék: winkler toyota tehén 4runner józsi összkerék

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Toyotás Józsinál utoljára vagy három éve jártam. Kivittem hozzá a 4Runnert, amire gyakorlatilag ő beszélt rá, és nem is bántam meg. A későbbiekben inkább nem zargattam az elfoglalt művészt. A Tervszerű Megelőző Karbantartást Mazda Mester végzi, a check engine-lámpa hibakódját a Reálszisztémánál olvasták ki, amikor pedig egyszer valami elkezdte szopni az akksit, Duett Tamásék bogarászták ki, hogy valójában az akksi szopja önnön magát egy cellazárlat révén.

Toyotás József, kézrátételes csodadoktor

Toyotás Józsi számát időnként megadtam egy-egy érdeklődőnek, most viszont, hogy a tél beköszöntével rakoncátlankodni kezdett az összkerékhajtás, arra az emberre volt szükségem, aki egy Toyota-osztómű makettjével a szájában jött e világra. Hogy nem megy rendesen a 4WD, még az óévben vettem észre, amikor a Baronshoz vezető úton leszakadt a hó, és az emelkedőn hirtelen megörültem: jaj, de jó, végre kapcsolhatok összkereket!

Aztán mégse kapcsolhattam – nem történt semmi. A Baronsnál megnéztem a Cougart, és sajnáltam, hogy lefelé nem mehetek összkerékben, mert az ereszkedéshez is jó. De mehettem: lefelé kipróbáltam, nem kapcsolja-e be véletlenül mégis az összkereket, és de. Aztán ahogy később kapcsolgattam, egyre kevésbé működött, mint amennyire igen.

Rég volt ilyen kemény tél, és semmi okom azt hinni, hogy a maradéka enyhébb lenne. Az összkerékhajtást utoljára másfél éve használtam, mert előző, újpesti szerkesztőségünk parkolóházában olyan fémrámpás rendszer volt, amire a Tehén csak összkerékben tudott felmászni. Aztán sose összkerekeztem. Mondhatnám, hogy jellemző, pont akkor romlik el az összkerékhajtás, amikor a legnagyobb szükség lenne rá, de ez csak a látszat: akkor veszem észre, hogy már rég elromlott, amikor használnám. És persze akkor használnám, amikor szükség volna rá.

Egy alaposan megerősített Jeep

Karácsony előtt Toyotás Józsi már nem ért rá, az ünnepeket is kihúztam hátsókerék-hajtással, de az új esztendőben haladéktalanul felhívtam. Toyotás Józsi diszpécsere a felesége, akivel ugyanolyan meghitten tud autókról beszélgetni kizárólag cikkszámok emlegetésével, mint Prokee és az ő élete párja, szóval Toyotás Józsefné felhívott, hogy most menjek, mert üres az emelő. És ne a házukhoz, mert ott már annyira felhalmozódtak az offroad Toyoták, hogy Józsi kibérelt egy műhelyt Soroksár-alsón. Két kutya lesz, az egyik az övék, a másiktól se kell félni.

Vizsbull, látható küzdősport-múlttal

Jó, hogy mondta, mert amikor kiértem, Józsi még házon kívül volt, valami Lexus-futómű után futkosott. A pulitól tényleg nem féltem, a puitbull már elég zorall volt, de annál barátságosabb. A pitbullok persze szinte kivátel nélkül igen barátságosak – az emberhez. Ez szépen tele is volt sebekkel, nyilván végigverekedte már a fél világot, de mint később megtudtam, igen kevés sikerrel. A pitbull-vér és forma megvan benne, de apai ágon vizsla, és az a verekedési tudományt igen hátrányosan befolyásolja. Az a kellemes pitbull-tulajdonsága viszont megvan, hogy barátságosan az ember lába közé dugja a fejét, gyakorlatilag tökön fejeli. Na de a lényeg, hogy mire a pulival is barátságot köthettem volna, megjött Józsi, a Tehén felkerült az emelőre és Józsi megkezdte a másfél órás hibakereső program lefuttatását.

Elsőként leugrik a kartervédő lemez

Először a karterlemezt szedte le, hogy hozzáférjen a szabadonfutót vezérlő vákuumcsövekhez, aztán végigvizsgálta a rendszert. Én közben fent ültem a bakon, és a 4WD-gombot nyomkodtam. Semmi. Végigtúrták a biztosítékokat, a különböző alkatrészeket, aztán Józsi az osztómű kapcsolóját kezdte vizsgálni. Közben magában mormogta, hogy minek ez a sok modern szar, miért kell villanymotorral összkereket kapcsolni, amikor egy kar az mindig működne. Csatlakozom: szerintem ezerszer májerebb is karral kapcsolni összkereket, de nem tehetünk róla: a Toyota afféle közép-luxusautónak pozícionálta a 4Runnert.

- Na, ez a rohadt, öt eres szar! – morogta Józsi a későbbiekben, majd egy külön akkumulátor segítségével elkezdte kapcsolgatni az osztóművet záró villanymotort. Én odafönt a bakon továbbra is a 4WD-gombot nyomkodtam, néha jelezte a műszerfal, hogy összkerékben van, és néha Bácsi, Józsi asszisztense szólt, hogy forognak az első kerekek, de a végén nem kaptam jó híreket.

A vákuumrendszer darabjai egy olasz kislétrán

A szabadonfutót kapcsoló vákuumos rendszer működik. Az osztómű villanymotorja működik. Józsi sajnos nem tudja, mi nem működik. Azt meg tudná csinálni, hogy a szabadonfutó maradjon bekötve, és akkor be tudom kapcsolni az összkereket, de nagy a kockázat, hogy kikapcsolni nem, legalábbis a kísérletek eredménye ezt mutatta. Azt mondja, kéne egy autóvillamossági szerelő, de az ambíciózusabb fajtából, de ő olyat sajnos nem ismer. És a Gino, kérdem én, a Nagykőrösi úton, az ÖMV-kút mögött? Őt nem ismeri, de azt azért tudni kell, hogy ezt a hibát kideríteni borzalmas meló lesz: végig kell követni a drótot a 4WD-kapcsolótól az osztóműig, márpedig a vezeték útjában lesz egy műszerfal is.

A bal oldali A oszlop alsó részén lesz valahol eldugva a 4WD komputere, ami persze csak egy igen primitív elektronika – valószínűleg annak lesz valami baja. Egy ilyen bármitől elromolhat, a párától a hőingásig. Hiába lakik a Tehén télen-nyáron, éjjel-nappal garázsban, a jelek szerint akkor is beüthet a gebasz. Toyotás Józsefné közben telefonon lediktálja, milyen cikkszámú dobozkát vadásztassak az autóvillanyásszal: a 4WD modul dobozkáján a 89533-35070, vagy 89533-35090 lesz látható.

Az első hajtás rendben, jöhet az osztómű

Vagy kétkerék-hajtású marad a Tehén a hátralévő életére, hiszen ki az az autóvillamossági szerelő, aki esetleg napokig szopna egy olyan hiba elhárításával, amiért nem lehet annyi pénzt elkérni, hogy megérje? Megköszöntem Józsinak a munkáját, amit ugyanúgy számol el, mint az újságírók: ha nincs kész cikk, nincs gázsi, és elindultam hazafelé. A lefagyott havas bekötőúton ábrándosan megnyomtam a 4WD-gombot, kigyulladt a zöld visszajelző. Ajjaj! Úgy ne maradjon nekem az aszfalton! Megnyomtam még egyszer, visszajelző elalszik, és érzem a kis rántást, ahogy az osztómű leold. Még egy teszt: működik, oda-vissza. A szentségit.

Egy kisebb placcon amúgy subarusan, gázzal megpörrenek, majd míg vissza nem érek Józsihoz, még néhányszor ki-be kapcsolom.

- Mondd csak, átkeresztelhetlek Vajákos Józsira, Ezotérikus Józsira vagy valami hasonlóra? Kérdem a mestert. - Mert működik!
- Aha. - gondolkozik el ő.
- Magic Joe? – így én.
- Tudod, mi lehet? – kérdi. Az összkerék kapcsolása az osztóművön úgy működik, mint egy ….. (ezt itt nem értem, szólok is, hogy ez nekem kínai.) Na akkor figyelj: mint egy ablaktörlőmotor. A végén két végálláskapcsoló. Ha nem megy el rendesen az egyik végállásig, akkor nem kapcsol. Én most a külön akksival rendesen végigküldtem az útján, úgyhogy most oda-vissza jól megy.

És tényleg, azóta jól működik, bár tény, hogy szükség nem volt rá, márpedig alapvető, hogy minden akkor romlik el, amikor szükség lenne rá

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr182581618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villcsab 2011.01.30. 08:28:26

Jó kis Öller mágia....

oTTo$$ 2011.01.30. 08:41:30

tuti benne van a toyota leirasaba hogy havonta egyzer kapcsold be. no pont ezert.
+ ha egy sima kar lenne az is szet tud ugrani vagy elhajolni ( kap egy sallert alulrol, hidd el minden lehetseges).
szoval csak az segit ha rendszeresen hasznalva van

BUBISBUBLEK 2011.01.30. 08:43:15

hát igen . manapság már sok múlik a drótokon :)
ebből lessz majd, a galiba :)

Csak a yamaha 2011.01.30. 09:00:11

Igen illik bekapcsolni néha napján,és akkor láss csodát működni fog.....

Devil2 2011.01.30. 09:23:07

És fizettél a Józsinak?

kafferbivalybalamber 2011.01.30. 09:43:55

Olyanok ezek a szerkezetek, mint az agy: ha nem használják, egy idő után már nem működik jól.
Ezért nem érdemes bölcsésznek állni.

Öki viszont nagy király, mint ez köztudott.

hurkalé 2011.01.30. 09:55:16

"Ki az az autóvillamossági szerelő, aki esetleg napokig szopna egy olyan hiba elhárításával, amiért nem lehet annyi pénzt elkérni, hogy megérje?"

A kérdésedre a válasz: Stipsics Dénes, Győrújbarát (tudom neked "kicsit" messze van). A környék legjobbja, mivel neki ez a hobbija is. Igazi fanatikus. A mi kocsinkkal 2 hétig szopott, máshol azt mondták "cserélni, cserélni, cserélni", ami több száz ezer lett volna. 2 hét után hív, hogy mehetünk és 25 ezer lesz :).

pickapu 2011.01.30. 09:58:45

Csatlakozom a "néha kapcsold be" táborhoz. Ez igaz a mechanikusan kapcsoló 4x4-esekre is, hogy jót tesz neki némi használat.

m20b25 2011.01.30. 10:11:07

Ne félj, uaznál nincs ilyen:)
Egyébként pont ezek miatt szokták a légkondit is bekapcsolni hetente 1szer még télen is.
Voltál katona Winkli?

Csak kiegészítésként: tervszerű megelőző javítás van, szükség szerinti javítás és technikai kiszolgálás a fenntartási rendszernek megfelelően.:)

Devil2 2011.01.30. 10:13:10

@hurkalé: Ha két hétig folyamatosan szívott a dologgal 25K-ért, úgy hogy mást nem csinált mellette, akkor ő egy balek.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2011.01.30. 10:13:25

Üdv az Öki's családnak!
Egyébként meg tényleg kapcsolgatni kell minden 4x4-et rendszeresen, ha használja az ember, ha nem. Régi Patrolok agyába pl. akár bele is tud száradni a zsír.
Megoldás: a terepjárót használni kell, amire való, akkor nincs ilyen gond:-D

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.30. 10:16:05

Aha, szóval ő az a híres jedi mester aki az ő www.hando.hu/mainhun.htm világjáró toyotájukat is felkészítette?

Devil2 2011.01.30. 10:16:11

@m20b25: Télen,mínuszokban, hiába kapcsolod be a légkondit, pontosabban nyomod meg a gombot, a szerkezet nem fog működni.

m20b25 2011.01.30. 10:24:46

@Devil2: ha nem kapcsol be, miért tűnik el a pára? Lehet, hogy a kompresszor csak átfordul és a gáz minimálisan mozdul de a kondenzáció megtörténik. Ha nem kapcsolod be a klímát, ugyan nem fog neked eltűnni a pára kb 10 másodperc alatt a reggeli mínuszokban.

okoskodó 2011.01.30. 10:28:38

+1

Használni köll ,akkó nincs baj......olyan hamar. :-)

=Daniken= 2011.01.30. 10:28:48

csóri vizsbull!!!!:-)

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2011.01.30. 10:55:48

"Az a kellemes pitbull-tulajdonsága viszont megvan, hogy barátságosan az ember lába közé dugja a fejét, gyakorlatilag tökön fejeli."
Ez nem csak pitnyúl tulajdonság, ilyen funkciója az én műszaki vizslámnak is van, rendszeresen alkalmazza is :s

Forest (törölt) 2011.01.30. 11:19:25

Az Y10 4WD-nek is hasonló módon b@szták el a 4WD kapcsolását.
Van egy gomb a műszerfalon, az működtet egy relét, ami további mágnesszelepeket működtet, amik a szivócsőben leledző vákum segítségével kapcsolgatják a két hátsó vákum-munkahengert a hátsó kerekeknél, és a központi osztómű nagy vákumhengerét (hogy a hajtás egyáltalán végigfusson a hátsó kardánra)
Namármost. A vákumcsövek végig vannak vezetve a kocsiszekrény alatt, tehát bármikor, bárhol beszívhatnak egy kis fals levegőt, azzal együtt a nedvességet és a koszt is.
Egy darabig cserélgettem a hátsó vákum-munkahengereket, amikor berohadtak, aztán meguntam, és fixen kikötöttem a 4WD-t, azóta nincs gond. (az első kerék hajtás a fix)
Bontóban buzgón kerestem egy ideig 4WD-s Panda kapcsoló KART, merthogy a Pandában mechanikusan, egyszerűen egy karral oldották meg az elbonyolított funkciót, ott soha semmikor nem volt vele probléma.
És mielőtt beindulna a szokásos köpködés: Az autóbuzéria már akkor is nemzetközi műfaj volt, az olasz kisautóban pl az egész rendszert a BOSCH cég tervezte, és kivitelezte.
Hallelujah német precizitás.

lapomi (törölt) 2011.01.30. 11:59:53

@Forest: A közgazdaságtan törvényei pedig már akkor is működtek: ha a Fiat úgy ítélte meg be, hogy a leendő vásárlójának nagy valószínűséggel x összeget ér meg az összkerékhajtás, akkor egy olyan rendszert tervezett bele amit a Bosch x összeg y%-áért hajlandó volt leszállítani neki.

plephyl 2011.01.30. 12:02:18

időnként be kellett volna kapcsolni, akkor semmi gond nem lett volna szerintem.

subtotal 2011.01.30. 12:09:34

Le vagyok döbbenve, egy Toyota-ra specializálódott szaki? De azokkal soha semmi gond nincs! Miből él ez az ember?

ommm 2011.01.30. 12:09:39

@Forest: Hagyd ezt, mindenki olyan rendszert kap, amilyet rendelt....

Rocko- 2011.01.30. 12:20:03

@ommm: Hallelujah preciz magyar kommentelők.

Jamesblond 2011.01.30. 12:24:08

A megelőző karbantartás maga a használat. A Korando-ban is egy elektronikus-vákuumos rendszer van. Villanymotor tol/húz egy léptető villát:S Vagy 8 vezeték megy a motorra, ami ott kolontyol a szélben az autó alatt. Aztán jön egy nagy fű, vagy gally és vége a hajtásnak mert leszakad a vezeték... A villanymotorral az autó nehezebb is, bonyolultabb is, drágább is, szarabb is. Meg amikor a vill.motor megmerül: Az is jót tesz neki. Nem értem miért száműzték a kart. Ami egy vas rúd a léptető villához kötve. Túl bonyolult 2 kar a kocsiban a marketingeseknek? Azt is hallottam, azért van így, meg a kézifék is azért elektromos, mert kevesebb lyuk kell a padlólemezre, így a kocsi csendesebb. Az én fajtám szokása, hogy berohadhat a vill.mot tengelye, vagy a léptető villa nem csúszik végig a tengelyén ha sokáig nincs használva a 4x4. Ezért minden héten be kell kapcsolni picit. Ugyanez van a hátsó ablaktörlőkkel is... Azokat is üzemeltetni kell, mert megszorulnak, elfelejtenek működni.

nortonvincent 2011.01.30. 12:30:29

nemet juhasz es rodesian ridgeback szinten szereti maszirozni a t@keimet
Most akkor elkeszult a cikk vsgy sem?
elvegre mukodik a =16

domi0318 2011.01.30. 12:34:16

@hurkalé: Dénes, a legenda!... győri vagyok, nekem is egyből Ő ugrott be!!! :))

@boy 2011.01.30. 12:41:34

Remélem azért kapott valami jutalmat Toyotás Józsi....

plephyl 2011.01.30. 13:01:30

@Devil2: dehogynem. párátlanításra tökéletes.

dennisthemenace 2011.01.30. 13:02:36

@hurkalé: Ó, hogy baszódnál meg..))
Nyáron Gyorben nem találtam senkit, aki megcsinálta volna a kocsimat. A csúcs az a pasas volt, aki ezt mondta a telefonba; "-Ja, hát én francia mocskokban nem turkálok.."

kafferbivalybalamber 2011.01.30. 13:03:38

@subtotal: Még jobban ledöbbenhetsz, mert valójában Józsi még ennél is speciálisabb: a Toyotán belül is leginkább a terepjárókra szakosodott.
Alighanem több munkája lenne, ha francia szakos lenne, de azt meghagyja a több száz másik műhelynek. Belőle meg egy van. :)

Bambano 2011.01.30. 13:06:45

@@boy: ja, legközelebb is hozzá fognak menni, ha szivatós probléma van:)

A cikkhez: valahogy az utóbbi időben minden toyotáról szóló cikk azt sugallja, hogy hitvány autókat gyártanak...

aticar 2011.01.30. 13:07:38

Winkler!

Megjavult, fizesd ki ne rizsázz itt össze vissza!!!

--Aticar--

dennisthemenace 2011.01.30. 13:10:59

@Bambano: Ahhoz képest jóval drágábban látom az Avensiseket, mint a Mazda 6-ot...

P12_dCi 2011.01.30. 13:19:30

@Bambano: a Toyota a japán VW mostanában. Régen tényleg megbízható, minőségi autókat csináltak, de az ezredforduló után megjelent modelljeiktől nem vagyok elájulva. Ár/érték arányban szar, és nem is megbízhatóak, láthatjuk, hogy gyakorlatilag havonta hívják vissza őket.

Bambano 2011.01.30. 13:23:06

@P12_dCi: @dennisthemenace: jó lenne látni külön statisztikákat a japánban gyártott meg a máshol gyártott toyotákról...

Hurri Kán 2011.01.30. 13:29:39

Biztos az olasz kislétra hatása :DDD

h4z4rd 2011.01.30. 14:25:51

@aticar: Úgy bizony.
Merthogy Öhler mester távgyógyítani is képes, volt már rá precedens egy jó kis trophy közepén...

dennisthemenace 2011.01.30. 14:48:56

@Bambano: Ide nyilván japanból hozzák.. Akiket eddig kérdeztem, elégedettek vele.

Bambano 2011.01.30. 14:57:13

@dennisthemenace: ide nyilván nem japánból hozzák az eu-s vámszabályok miatt, hanem eu területen eu-s meg nem eu-s szakmunkások berhelik össze. lengyelek, törökök, itt-ott-amott..

taxisokat kérdeztem régebben, nem szerették már az új toyotákat.

dennisthemenace 2011.01.30. 15:07:13

@Bambano: A Wikipedia szerint Derbyshire-ben építik oket 1997 óta. Nem tudom, nem-e az A 50 mellett valahol...

SanyA8 2011.01.30. 15:20:47

Végül, kapott pénzt Józsi?

subtotal 2011.01.30. 15:34:38

@kafferbivalybalamber: már azt hittem senki nem veszi fel a provokációt :)

Azért a levezetésedbe annyiban belekötnék, hogy gondolom olyan sok Toyota összkerekes sincs Mo-n.
A HiLux-okat nem ér ide sorolni, azok karbantartási szintje, khmm, példás :)))

Hilux94 2011.01.30. 16:28:17

Toyota terepráróból csak japóban szereltet, kompjúter menteset, mindenféle elektronikus lófaszjóskák nélkül... Öhler mester és a felesége tényleg ott van a spiccen - és abból ítélve, hogy a legjobb esetben is több hetet kell várni, amíg az ember sorra kerül, van melójuk bőven.

Winkler Róbert 2011.01.30. 16:33:24

@SanyA8: Nem. Pedig szívesen fizettem volna, de hát ha azt mondja nem, mégsem erőszakoskodhatok.

kafferbivalybalamber 2011.01.30. 16:35:01

@subtotal: Statisztikám nyilván nincs, de ha csak a Land Cruisereket nézem: azért azokból is van néhány.

SanyA8 2011.01.30. 17:35:46

@Winkler Róbert: Párszor előfordult velem is hasonló, és azt hittem csak én vagyok ilyen "hülye"... jah, és én a másik aspektusból nézem(:

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.30. 18:14:27

Ebben az a szép, hogy OK, át lett mozgatva, de rendesen ki kéne takarítani a mechanikát. Ezek a "magától megjavul" dolgok, sosem javulnak meg, csak úgy tűnik.

", hiszen ki az az autóvillamossági szerelő, aki esetleg napokig szopna egy olyan hiba elhárításával, amiért nem lehet annyi pénzt elkérni, hogy megérje? "
Aki azért autóvillamosságis, mert szereti csinálni.
Amúgy meg mi az, hogy nem éri meg. Én is csak bután néztem, mikor közölte velem egy ürge, hogy ő ezzel nem foglalkozik, mert nem éri meg.
Nem akartam megkérdezni, hogy akkor a fasznak van kint az óradíj? Kiszámlázza, kifizetem.

Egyébként az a srác, aki a Sopianae Deluxe-ra pálfilaci néven írt, ő pl. hajlamos az ilyen hibákat is bevállalni, az én autómat - amit már pár villamosságis visszadobott - is ő javította meg.

a márk 2011.01.30. 18:56:46

cégnél van egy '86-os toyota tercel 1.5 karbi. simán kapcsolja a kar a hátsó gárdányt..

seniman 2011.01.30. 20:58:50

"Ide nyilván japanból hozzák.. Akiket eddig kérdeztem, elégedettek vele"

Az Avensiseket Angliában gyártják,itt van a gyár kb.20mérföldre tőlünk.A nagyja japán gépet mind valahol Európában gyártják,zömében európai beszállitóktól származó alkatrészekből,mert igy úszhatják csak meg a büntetővámot.Ezért lettek szarok :-)

A JDM gépek merőben mások,a jó fejlesztéseket nem adják ki a kezük közül a kis szemetek.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.31. 01:46:43

Akkor olyan nagy baj hál'istennek nem volt.
Azt gondolná az ember, hogy a kézzel kapcsolható 4x4-nél egyszerűbb összkerékhajtási rendszer nincs. És akkor tessék: villanykapcsoló, relé, vákuumszelep, munkahenger, villanymotor, szabadonfutó, miazma. Esküszöm a viszkokuplungos 4x4-re, mert abban semmi plusz alkatrész nincsen, és még csak el sem lehet roppantani száraz aszfalton, mint emezeket.

Zsola777 2011.01.31. 02:49:59

"- Tudod, mi lehet? – kérdi." ... "Én most a külön akksival rendesen végigküldtem az útján, úgyhogy most oda-vissza jól megy."
Szerintem meg aki csak gépész, az a hibát is a gépészetben keresi. A pőre akku, amivel "megküldte" nem ad akkora teljesítményt, mint az akku a működő motor generátorával együtt (feltételezem az eset nappal volt, és nem 5 percet mentél vele.
Mivel már párszor bekapcsolt, "meg lett küldve", a mechanikának egyre jobbnak kellett volna lennie.
A megoldás szvsz nem a megküldés miatt lett, hanem a szétszed-összerak miatt. Az ok igenis elektronikai, és feltételeztem, hogy legalább egy WD40 megfordul a szaki kezében. Hiába vízmentes a csatlakozó, ha van egy enyhe kontakthiba, az kb. pont így kezd el romlani. Hol jó, hol nem, aztán egyre jobban. A csatlakozó cseszegetése meg helyrerakta az érintkezést, onnantól kezdve működik. Ennyi.

Zsola777 2011.01.31. 02:57:14

@vаdparaszt: Arra nem gondol senki, hogy mi van, ha valamelyik gyár levédette az egyszerű, karral kapcsolhatót? A másik meg inkább kitalál valamit, hogy ne az egyiknek tejeljen, rohadjon meg a szabadalmával. Majd 10-20 év múlva megint lesz karos összkerék mindenhol, nyugalom :)

szenon 2011.01.31. 11:24:35

Toyotás Józsi vagyok! Winkler, hozd a lóvét:))))

T Ati 2011.01.31. 11:48:38

Kedves Winkler Robi!

volna egy kérésem, vagy esetleg a többi kommentelőhöz is:
van egy 2006-os Toyota Avensisem egy most már általam is ismert gyári hibával, hamar elég a fényszóró foncsorja így gyakorlatilag rosszabb a hatásfoka mint egy Trabant fényszóróé, egy 4 éves autón.

Állítólag csak az utolsó szériás lámpák a jók (a kijavítottak), de az enyém még nem az. Fordultam én már Toyota szalonhoz, importőrhöz, sikertelenül (nem ismerik el a hibát), Toyota forumhoz, de falra hányt borsó.
Az új (gyári, mivel az utángyártottaknak is ez a problémája) lámpa kb 120.000 Ft. Darabonként.

Hátha ez a Toyotás Józsi tudna nekem, és a többi hasonszőrű Avensisesnek, "kézrátétellel" segíteni (foncsoroztatás, stb), én persze kifizetném, már ha engedi :-)

Találtam egy német céget amelyik ráállt a témára, de a € 400-t egy kicsit sokallom, aztán lehet hogy ez lesz belőle...

Segítségeteket előre is köszönöm

Üdvözlettel

T Ati 2011.01.31. 11:54:19

@Winkler Róbert: bocs, lásd előző bejegyzésem a kommentek között.

Zsola777 2011.01.31. 12:43:27

@T Ati: Keress utolsó szériás bontottat, ha szerencséd van, találsz. Az a legolcsóbb minőségi csere.
Ezen túl aftermarket noname (ebay pl), hátha tovább bírja 4 évnél. Azoknak amúgy alapból rosszabb a minőségük, de ki tudja, hátha nem romlik. (Egyenletesen szar minőség.)
Az utólagos foncsoroztatásra én is kíváncsi lennék, mert már a régebbi lámpákat sem lehetett úgy szétszedni, mint egy Ladáét.

T Ati 2011.01.31. 12:51:40

@Zsola777: Köszi, és hogy/hol találok utolsó szériás bontottat, hogyan ismerem fel? Utángyártott állítólag csak a sima halogéneshez van...most gyári xenonosom van. Amúgy se vagyok híve az utángyártott alkatrészeknek: a legtöbb esetben gagyik, egy lámpánál főleg fontos, hogy jól álljon.
A ReflektorDoktor a németeknél (guggolj rá) pedig tényleg vállalja a foncsorozást...garanciával: vízmentes zárás, fénymérés előtte, utánna.

Köszi
Üdv

T Ati 2011.01.31. 12:53:32

@Zsola777: bocs még valami: a gyári motoros xenon nem túl gyakori "holló"...egy balesetnél meg főleg az autó eleje törik először.

Zsola777 2011.01.31. 13:02:53

@T Ati: Igen, ez igaz, kicsi az esély :(
Én őket ismerem, elég nagyok, hogy legyen esélyed, ha megkérdezed, hogy utolsó szériás-e, biztosan megmondják: www.japker.hu
(Nekem katalizátort néztek, másnap visszahívtak mert autón volt, és nem javasolták már - szóval korrektek.)
Sok sikert!

gigabursch 2011.01.31. 15:12:38

Nem tudom mi a probléma.
Ilyet bármelyik olasz autó tudhat (más is csak ott nem vallják be).
Kontakthiba.
WD-40!!!

gigabursch 2011.01.31. 15:14:00

@T Ati:
Nézd meg hány wattos az izzód!

Lehet, hogy túl forró.
Az is lehet, hogy cseréld ki párban Tungire, vagy Osramra, vagy Philipsre mert a tied csak fűt, de nem világít.

T Ati 2011.01.31. 15:15:56

@gigabursch: köszi, már egyszer cseréltem, nem segített...sajnos nem az a baj: ez típushiba.

Winkler Róbert 2011.02.03. 15:27:59

@T Ati: Józsi nekem azt a választ adta a fényszórós kérdésre, hogy ez Toyota, ez sajnos ilyen.

T Ati 2011.02.03. 15:31:32

@Winkler Róbert: köszi a választ.
Aha értem...akkor elküldöm a német céghez, talán nem vágják még jobban gajra ;-)
Egyébként a te 4Runner-ed is ilyen "jól" világít?

Üdv
süti beállítások módosítása