A legnagyobb darabszámban gyártott autó?

  2010. december 14. - Csikós Zsolt Címkék: premier lada fiat seat zsiguli tofas

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nem hinném, hogy egy hétnyi zsigulizás után lenne még olyan magyar az országban, aki ne tudná, hogy e szovjet remek alapjául egy hatvanas évekbeli Fiat, a 124-es szolgált. Bár: ma reggel kikérdeztem a szomszéd nénit, és – a teremburáját - nem tudta pontosan megmondani, melyik az OHC-, és melyik az OHV-vezérlésű, a Fiat, vagy a Zsiga. Ő se kap hangszórót a hétvégére. Na jó, akkor kicsit újravesszük a leckét, s felgöngyölítjük ezt az egész 124-es maffiát Seattól Zsigulin át a Kiáig. Úgy bizony, a szálak Koreába is elvezetnek…

Fiat 1100
 

Torino és a 124-es

Tehát a 124-es egy konkrétan megnevezhető előd nélküli, pontosan ismert utódlású autó a torinóiak történelmében. Az 1300/1500 széria kicsit nagyobb volt nála, annak utódjaként szánták a 125-öst (ami még nagyobb és erősebb lett, mint minden új modell), a 124-es előtt, fél mérettel lejjebb az 1100-as Fiat állt, ez az ötvenes évekből itt ragadt, régimoszkvics-forma őskövület.

f124 3

A 124-est 1966-ban mutatta be a Fiat, néhány kiemelkedő újdonságtól eltekintve – négy Bendix tárcsafék, laprugó helyett tekercsrugós hátsó híd – a legnagyobb újítása a könnyű építés, a sallangmentes kivitel volt. Különlegessége, hogy a tervezők elvileg tiszta lappal kezdhettek neki a rajzolásnak, hivatalosan csak a Fiat 125-össel van nagyobb közös alkatrésze, a váltó. Néhányan kritizálták egyszerűsége miatt, sokan kevesellték a felszereléseit, egyesek az úttartására, a fogyasztására, még inkább a kicsi tankjára panaszkodtak, ám a finoman működő, precíz váltós, akkor rendkívül tágasnak és jó helykihasználásúnak tartott kocsit pár évre megkedvelte Európa. Olyannyira, hogy például 1967-ben elnyerte az "Év Autója" díjat, olasz autóként az elsőként a bizottság fennállásának négy esztendeje alatt. Aztán kiderült róla, hogy a szerkezetei nagyon strapabírók, de a karosszériája porlik, mint mészkő az Országházon. De ez egy másik sztori.

A 124-es motorja nyomórudas, öt helyen csapágyazott, négyhengeres benzines volt. Mielőtt lesajnálnánk, gondoljunk arra, hogy a Fiat ekkor jó volt a nagy fordulatszámú, finoman működő, tartós OHV-motorok előállításában, egy perc néma csendet kérek itt a 850/127/Uno-blokk emlékére.

Nem egészen egy évvel a limuzin után – 1967 áprilisáról beszélünk – jelentősen bővítették a kínálatot. Megjelent a kombi kivitel is, rövidebb áttételezésű diffivel, erősített hátsó rugókkal – pontosan ugyanúgy néz ki, mint a mi Zsiguli-kombink, ha valakit esetleg érdekel. Szintén ekkor mutatták be a kétvezértengelyes motorokkal hajtott, ötfokozatú váltóval szerelt, rövidebb padlóra épített 124 Spider és 124 Sport Coupé kiviteleket, amelyek szemre, arányokra cseppet sem hasonlítottak a limuzinhoz.

1968-ban megint újabb verzió – ezúttal a négy fényszórós, a hátfalán körbefutó krómdíszléces, eleve radiálgumikkal szerelt, sportos műszerezettségű, kagylósabb ülésekkel kényeztető (broáf, micsoda hányat újságíró-klisé ez, kényeztetett a rosseb, izzasztott, de legalább nem esett le róla annyira könnyen a test) szerelt Special. A motor itt is nyomórudas, de 1438 köbcentis, és nem 60, hanem 70 (majd később 75) lóerős lett.

1970 végén a teljes modellszériát frissítették – rosszindulat-e részünkről az a feltételezés, hogy az oroszok eleve csak azért kaphatták meg a formát, mert az olaszok tudták, hogy mire a VAZ-gyár termelni kezd, ők már más pofával árulják a Fiatokat? Válasz a szerkesztőségben. Ekkor finomítottak a fékeken, a karburátoron, a futóművön, ekkortól az 1200-as is generátorral töltött, hátul az alapváltozaton is nagyobb, négyzetes lámpa lett.

f124sp2 1973 usa

Aztán jött még 1400-as változat szögletes fényszórókeretekkel, majd a T verzió is megérkezett, 1,6-os, kétvezértengelyes motorral, 95 lóerővel, 170-es végsebességgel, öt fokozattal, elektronikus fordulatszámmérővel - nagyjából ez volt a csúcs ebben a karosszériaformában a torinóiak részéről. A Fiat 124-et egyébként az osztrák Steyr-Fiat leányvállalat is készítette, nagyon enyhe módosításokkal.

124 Abarth

Egy időben a 124-es széria egészen különleges szerepet is kapott a Fiaton belül – a Lancia Fulviát leváltandó, ebből készítették a cég rali-világbajnoki autóit. Konkrétan a 124 Spider volt az áldozat, amelyet az Abarth (akkor még némi önállóságot élvező mérnökei) alakítottak át versenycélokra. Ezeket a Fiat 124 Abarth Rally autókat a fekete motorházfedélről, a sárvédőszélesítésekről, a hiányzó ütközőkről, s leginkább a független hátsó kerékfelfüggesztésről ismerhetjük fel. 1,8-as, 128 lóerős motorokkal készült 1972 és 1973 között. Helyét a raliban a Fiat részéről a Lancia Stratos vette át.

131-es

A 124-es szedán sztorija a Fiatnál 1974 őszén ért véget, helyét a minimálisan hosszabb, tágasabb, komfortosabb, de mechanikailag szinte változatlan 131-es vette át. Az alapmotor – tudják, a jó, öreg OHV - még ebben is tovább élt, de az eladások nagyobb részét már a szíjas, Lampredi-kétvezértengelyesek tették ki.

Maga a 124-es széria egészen 1985-ig húzta, az utolsó, hivatalosan Pininfarina Spidernek nevezett, de valójában Fiat 124 Spidert akkor adták el. Közben, 1970-től persze már működni kezdett a VAZ-gyár, amely végül – nehezen ellenőrizhető adatok szerint – tizennégymillió hátsókerekes Ladát szórt ki magából. Ha ehhez hozzávesszük a Fiat, a Seat és a Tofas részét, a darabszám simán meghaladja a T-Ford és a VW Bogár tizenötmillió-pluszos eladásait.

Bulgária – Pirin-Fiat

Nem az oroszok készítettek elsőként 124-es klónt a baráti országok közül. 1966-ban a Balkancar nevű bolgár állami cég és a Fiat között létrejött egy szerződés, amely szerint a Fiat különféle autókat szállított Bulgáriába részegységekben, helyi összeszerelésre. 1967-ben készült el így az első 850-es modell, amelyet nem hivatalosan Pirin-Fiatnak neveztek – ezzel indult egy négyéves termelési nyűglődésnek nevezhető valami a Fiat és a Balkancar között.

A 850 limuzinból végül 360, 850 kupéból(!) 89, 124-es Fiatból 274, és ugyanennek a kombijából 35 példány készült. Borzasztóan kíváncsi lennék, mennyi lehet meg ezekből az autókból ma, kik juthattak hozzájuk, és mi lehet most az értékük. Meg arra is, milyen képet vágott vajon az a mit sem tudó Lada-szerelő, akihez 1981-ben beállítottak egy ilyen Pirin-124-essel, hogy motorgenerált kéne végezni rajta, és semmije sem volt olyan, mint a Zsigulié… A kooperáció 1971-ben szakadt meg a két cég között.

Egyébként a Pirin-Fiatnak nem fájt a feje. Állítólag.

Spanyolország – Seat 124, a népnemzeti

A Seatot 1948-ban alapították, s 1950-től a Fiatnak is szép pénze volt abban, hogy felépüljön a Seat-üzem. Az első autó, egy Fiat 1400-zal megegyező Seat-licenc 1953-ban gördült le a futószalagról. Később a Seat 600-asokat, négyajtós 800-asokat (a 600-as csak-spanyol változata), 850-eseket kettő és négy ajtóval, 127-eseket, meg millió más, egyéb Fiatot is készített, a hetvenes évekre Spanyolország legnagyobb autómárkájává lett. A cég spanyol fejekben a legmaradandóbb és nemzeti szinten legmegbecsültebb autója azonban az 1968-tól 1980-ig gyártott 124-es lett. Egy kicsit a múltba révedő, autószerető spanyolnak ma a Seat 124 épp akkora (ha nem nagyobb) legenda, mint nekünk a minden szerepet betöltő Zsiguli. Ugyanúgy a 124-es volt ott minden, mint nálunk – rendőrautó, taxi, ralikocsi, presztízscikk.

118ES

A korai Seat 124 majdnem pont úgy nézett ki, mechanikailag pedig megegyezett a torinói Fiattal – a spanyolok úgy vélték, nekik jó lesz az is, amit az olaszok maguknak kitaláltak. Aztán jöttek a spéci változatok, az 1430-asra megnövelt motorú, négy kockalámpás gépek, ugyanebből a kombi is, 70, majd 75 lóerős, még mindig Fiat-származék, nyomórudas motorokkal.

1974-től aztán náluk is létezett a Fiat-féle DOHC 1,6-os 95 lóerővel, 4, majd 5 fokozattal, egy ideig ugyanolyan, nagy, tégla hátsó lámpával, mint a későbbi Polski-Fiat 125p-é. A kínálat még korábban, 1973-ban három meglehetősen durva kivitellel bővült. Ezek: a 904 példányban gyártott 1430 Especial 1800 FU-10, amelyben 1,8-as, DOHC, 118 lóerőt tudó, Weber Bressel 34 DMS karbikon át szívó motor dolgozott; az 1430 Especial 1800 FU-10 DDAUTO, fekete oldalsó dekorcsíkkal, alufelnikkel, nagy köténnyel, Bilstein-gátlókkal, háromküllős sportkormánnyal, 4:2:1-es kipufogórendszerrel; az összesen tíz példányban készült, 1430 Especial 1800 FU-11 Replica nevű, 1840 köbcentis, 135 lóerős csúcs-csúcs-csúcskivitel. Valószínűleg ez minden 124-es alapú szedánok non plus ultrája.


1975-től az egyetlen, széles, szögletes fényszórós pofájú Seat 124 jött, a Pamplona-széria, az oroszok a 2105-öshöz és a 2107-es lámpájához valószínűleg innen vették az ötletet. A gerincet továbbra is a nyomórudas, 60 és 75 lóerős motorok adták, de itt is volt DOHC 90, 95, 118 lóerővel, és kétliteres kivitelű, nyomatékos 114 lóerős verzió is. Sőt, a kombit is megtartották a kínálatban, az új kocka orral, naná. A Seathoz fűződik az a kétes dicsőség is, hogy dízelmotort elsőként szerelt gyárilag Fiat 124-alapú autóba: a 124 y 1430 Motores Dieselekben kétféle blokk lehetett: Perkins-kivitelben 1,75-ös 44 lóerős, Sava-kivitelben 1,5-ös 44 lóerős dízel borzalomkodott 1972-től 1980-ig. Borítsa ezeket a szörnyeket a feledés jótékony homálya.
 

A limuzinok mellett a Seat a Fiat 124 Sport Coupé hajszálpontos mását is gyártotta – 1970-től 1972-ig a második szériát 1,6-os 110, majd 1972-től a harmadik verziót 1,8-as 118 lóerős kivitelben. Maga a 124-es 1980-ig tartott ki a spanyoloknál – azóta meg egy elmúlt, s dédelgetett hátsókerekes nemzeti ikon lett. Nekem minden 124-es inkarnáció közül ezek a Seat-félék tetszenek a legjobban – megvan bennük a fiatos kiforrottság, de külsőre teljesen egyediek, ráadásul a spanyoloknak annyira nemzeti kincsévé vált a típus, hogy sokkal messzebb is menetek vele, mint az anyacég. Viva España!

Egy kósza koreai szál

Korea a hatvanas-hetvenes évek fordulóján még igencsak kereste az utat a világgazdaságba, autógyárai nemhogy exportra nem, de belpiacra is csak szűkösen tudtak termelni. A cégek általában szereztek egy olcsó licencet Európából, Japánból, és a keletkezett autókkal megszórták a piacot.

Ennek a stratégiának az első résztvevője a Fiat 124 koreai kivitele volt 1970 és 1973 között.

A Kia akkor még a sokkal nagyobb, 1965-ben alapított Asia Motors leányvállalata volt, s a 124-es gyártására elméletileg 1966-tól, tehát a típus bemutatásától megvoltak a jogai. Aztán anyagi nehézségek miatt négy évet csúszott a bevezetés. Három év alatt pár tízezer készült belőle, az utolsó évben összesen 6775 darab, az alkatrészek 30 százalékát koreai cégek szállították. A típus vetélytársa a Shinjin (Toyota) Corona és a Hyundai (Ford) Cortina volt. 1973-tól a Kia márka Mazda-típusok gyártására állt át. Lehet, hogy jobban jártak így?

Törökország és a Tofas

A 124-es történet szovjet, jobban mondva, orosz ágával hosszan foglalkoztunk egy héttel ezelőtt, azt most inkább hanyagolnám. Nézzük inkább a hasonlóan feltörekvő országokat. Például a törököket, akiknél a 124-es licencben készült. A gyártó cég a Tofas, a márkanév (remélem, jól teszem helyre) a Murat, a típusnév a 124 Serçe. 1971 és 1994 között 135 ezer Serçe készült, eleinte a Fiat 124-esével megegyező pofával, később valami rettenetes, a Triumph Acclaim és a Moszkvics 1500 közötti átmenetet sejtető, de azért kicsit késői Wartburg-szerű egérpofával. A motor a Fiat alap-60 lóerőse, nyomórudakkal, 1,2 literrel.

 

India – a csodák országa

Amikor az olaszok már tizenkét éve lemondtak a 124-esről, és kvázi azt se tudták, mi az a hátsókerékhajtás, az indiai Premier autógyártó csoport megkaparintotta a licencjogokat. A Premier 118NE alapvetően az 1966-os, eredeti 124-es Fiattal egyezett meg műszakilag gyártásba felvételének idején, 1986-ban, de ez nem látszik meg rajta.

Egy Premier

Elöl akár a Seat 124 Pamplona, hátul mint a Fiat 124 1970-es, facelift utáni kivitele. Ráadásul a motorja – amit annyian szerettek másutt – nem is olasz eredetű. A Premier ugyanis egy régi Nissan Sunny motorját és váltóját (A12-es kód) kapta meg, ezáltal mindössze 52 lóerős lett. Akárcsak Olaszországban és Spanyolországban, a Premier 118NE-nél is a rettenetes rozsdásodási hajlam volt a legnagyobb ellenség. Ez a Padmini létezett szintén 44 lóerős 1,4-es dízellel is, vélhetően a Perkins motorral, mint a Seat. A neve: Premier 138D.

2107-es Ladákat Egyiptomban s szereltek össze, legalább 9000 példányban 2002 és 2007 között – de ezzel megint visszakanyarodtunk a Zsiguli-héthez…

Ezt, ugye, megnézik?????

Azért kattintsanak majd a galériába is, elképesztő, Zsigulinak látszó tárgyakat fedezhetnek fel ott. Kabrió-Zsigulit, amerikai majdnem-Zsigulit...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr612514540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XGyurmaX 2010.12.14. 18:57:55

@phrascarica: és azóta is.. sajnos..
A marketingesek vették át a tervezést...

XGyurmaX 2010.12.14. 19:01:14

@XGyurmaX: + a környezetvédők és a pénzügyesek
de amai világ nem az öszinteségről szól..
Sehol...

Csikós Zsolt 2010.12.14. 19:07:20

@waffen55:

Ahol nem a csík mér, hanem csíkban szalad a mutató:
Fiat 1300/1500
Polski-Fiat 125p korai

Ahol konkrétan a csík megy feljebb:
Alfa Romeo Giulia korai

Meg a Fecske-Merci, de abban függőleges a csík... :-)

Most ez jut eszembe.

waffen55 2010.12.14. 19:11:07

Tuti, hogy lada feliratos volt! valszeg akkor valamelyikből átkerült. Egyébként nekem sokkal jobban tetszett bármelyiknél, olyan egyedi volt!

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.12.14. 19:13:11

amúgy érdekesség lehet még, h Ladában is voltak Dieselek, igaz kis példányszámban, de saját fejlesztésű motorok. A benzines klasszik blokk aljából kiindulva...

Ilyenek voltak:
VAZ-341 (1524ccm 53Le/95Nm), VAZ-3411 (1524ccm Turbo 65Le/122Nm), VAZ-3431 (1774ccm Turbo 75Le/145Nm)

Nem gyáriként pedig Szamarákba előfordult még a Peugeot TUD5 (1527ccm 58Le/95Nm)
Nivákban: Peugeot XUD-9SD (1905ccm Turbo 75Le/132Nm) ugyan ennek a szívó változata ami csak 65Le-t és 115Nm-t tudott.
Kalinákban pedig előfordult a Ford DLD-414 (1399ccm Turbo 70Le/150Nm)

waffen55 2010.12.14. 19:15:03

@hamika: @Csikós Zsolt: Köszönöm a kimerítő választ mindkettőtöktől! Most mondja apám, hogy ezeröcsi volt s-es - volt olyan? Minden cikket olvastam és kavarog bennem kicsit az anyag. :)

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.12.14. 19:21:07

@waffen55: régi waerszban is volt csíkos km-óra. Az asszem egy kivágott csík mögötti henger volt ami forgott és spirál alakban pirosra volt festve :D Érdekes egy megoldás :)

Ladában nem volt ilyesmi...

NGA 2010.12.14. 19:51:57

@W_Pooh: Az F150-ből csak 26 milliót gyártottak. Ebben a kategóriában, azaz ahol csak a tipusnév azonos, messze a legtöbbet Toyota Corolla-ból adtak el, 32 milliót.

Virago_1000 2010.12.14. 19:57:49

@gyvy: Nem ertem, a totoja corolla mitol a legnagyobb db-szamban gyartott auto (en is olvastam mar ezt valahol), ha az egyes generaciok kozt csak a nev azonos.

misinator 2010.12.14. 20:12:52

@Csikós Zsolt: "Polski-Fiat 125p korai"
Korai???
1988-as(!) volt a 2. Nagypolákom, még abban is Csík-óra volt /Csík...érted:-)))/.
Egy későbbi évjáratúéval cseréltem ki, abban már a mutatós órák voltak: a tulajnak a régi tetszett, én meg a LED-es /Nyugdíjas GMK, tényleg/ fordulatszámmérőt felköltöztethettem a középkonzolról /Mini? Piha!/ az óracsoportba.
Később meg a szebbik Chrysler Sebring stílusában készítette el a számlapot egy szépérzékkel tényleg ellátott informatikus /igen, típusegyed:-))/ a mutatós mérőkhöz.

misinator 2010.12.14. 20:19:56

@127_sud: Egy Fiatban kifejezetten otthon levő /fan/ autóvillamosság szerelő barátom mondta, hogy egy ismerőse "kinn" dolgozott a Bosch-ban /nincs fokozás, hogy az apjának az özvegyének a férje.../.
S szintén olasz autó rajongó.
Ő tanácsolta, hogy ecsém, ebből, meg ebből az állatfajta sorozatból ne vegyél mert Bosch van benne, s nem Marelli.
S nem, azért mert a német szar, hanem mert az olasz nem kért bele annyi finomságot: pl. sokkal védtelenebb volt a zavarokkal szemben, mint ugyanannak a motorvezérlőnek a nem Fiat-csoportba gyártott verziókba.
Nem tudom ellenőrizni, de nem tartom lehetetlennek:-(

hamika 2010.12.14. 20:31:42

-@misinator:
a 2.nagypoákunk is 1988 as volt uu 28-28 frsz és az mutatos volt.A következő az Fso 1500 volt 1991 böl az meg 2 kör müszeres.De a nagyonrégi hátul 2 .db állolámpás 1300 as kormányváltos na az lázmérős km órás volt,ha jol emlékszem IO 94-61 frsz.

Myko 2010.12.14. 20:35:10

Azokra a bulgár Fiat-okra kíváncsi lennék,h milyenek lettek. Anno gyártottak Bulgáriában Renault-ot is.
Fiat elektronikák meg...vannak Hitachi elektronikás Marea-k is,állítólag azok a legjobbak.

ledo76 2010.12.14. 20:36:57

@phrascarica: Biztos ez is közrejátszott, de a drasztikus költségcsökkentés már a 80-as években végrement a legtöbb gyártónál. Szerintem az eu beszállítóknak megfeküdte a gyomrát az egyre bonyolultabb technika. Nem tudom, hogy a japánok mennyit költöttek erre, de az ekkor készült japán kocsik hipermegbízhatóak voltak (nem vagyok japán fan). Szerintem az elektronikában (nem elektrotechnika) ők jártasabbak voltak. Másrészt a szerelők nagyrésze (nem kóklerek) is állították, hogy a Bosch termékek színvonala sokat romlott.

lwl (törölt) 2010.12.14. 20:38:09

@Rigor Mortis: 1898 es Wilkinson az stimmel, de szeriaba eloszor a Nesselsdorfer Wagenbau vitte 1906-ban, az S4 16 loeros valtozataval.

lwl (törölt) 2010.12.14. 20:45:29

@ledo76: "Szerintem az elektronikában (nem elektrotechnika) ők jártasabbak voltak."

Szerintem alkalomadtan nezz majd utana, honnan szarmaznak az autoelektronikaban ma hasznalatos buszrendszerek.

CAN -> Bosch
LIN -> BMW, Audi, Daimler, VW, Volvo es Motorola alapitotta konzorcium
MOST -> Daimler (D2B)
FlexRay -> BMW (byteflight)

Annak is batran utananezhetsz, hogy hol keszulnek a vezerloegysegek fejlesztesehez es kalibraciojahoz hasznalt, de facto standardnak szamito szoftverek.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.12.14. 20:51:57

@waffen55: Volt 1500s, az 1600-as (mozaik-hátsólámpás) kisebb lökettérfogatú változata. De ebben sem volt csíkműszer, azt átrakhatták valószínűleg a NagyPolski-ból.

@Hamster: Nagy valószínűséggel Fiat 125 lehetett... Csak annyira beléd égett akkoriban a Polski, hogy annak gondoltad. Esetleg egy vicces kedvű rá aplikált egy Polski jelvényt (bár a fordítottja valószínűbb :-)

@Csikós Zsolt: Köszönöm a cikket, magam is többször próbáltam összeszedni, mely országokban gyártottak Fiat 124 származékokat. És én is elgondolkodtam azon, hogy ha mindet összeszámoljuk, lehet, hogy ez a legnagyobb darabszámú autó (valószínűleg a korban a legtöbb helyen gyártott lehetett, azóta ez már sokkal elterjedtebb. Konkrétan a cikkhez két hozzáfűzni való:

A bolgár szálhoz:
Később aztán (már a hetvenes évektől) Moszkvicsok mellett Ladákat (2101, 2102) is gyártottak (szereltek össze)

Ausztria:
A Steyr ténylegesen szerelt is össze Fiat-124-est, vagy csak a márkanevet használták???

@hirtelendi: A jobbkormányos Kombi idén még megvolt... Ugyan én tavaly fényképeztem, de belinkelem ide (neked szerintem már linkeltem... :-), hadd lássák mások is:
img0.tar.hu/vadkari/img/38302790.jpg#3

lwl (törölt) 2010.12.14. 20:59:15

@127_sud: "A Fiat (vagy bárki más) miért rendelne eleve gyenge minőségben?"

Miert, a Fiat szerinted elore tisztaban van vele, hogy az adott specifikacio oda keves lesz, nem megfelelo a beepitesi pozicio, vagy olcsobb kabelkorbacsot valasztani nem feltetlenul jo otlet? Rossz hirem van: sok minden csak akkor derul ki, amikor mar megy a szalag. Rengeteg dolgot nem lehet modellezni, es rengeteg osszefuggest vagy varatlan problemat nem lehet elore latni. Ezert is modositjak szinte folyamatosan nem csak az autok, de az alkatreszek gyartasi folyamatait is az eletciklusuk soran.

"A Bosch miért adj a nevét egy gagyi cucchoz és égeti magát?"

Honnan kene tudnia ezt szerinted? Nezze at az adott konstrukciot? Monitorozza a Fiat gyartasi folyamatait es beszallitoi lancait, aztan vetozzon, ha olcsobb kabelkorbacsot akarnak belerakni, vagy maskepp akarjak bekotni? Ne fejlessze ki rogton a Fiat helyett a komplett autot? (Amugy a Fiat az olaszok kozul a legmegbizhatobb.)

misinator 2010.12.14. 20:59:21

@hamika: Húú, az enyém TT-s volt /a számra nem emlékszek; a vétel után ment vizsgára, meg rendszámcserére:-(
Lehet, hogy az évben volt a facelift:-)))

misinator 2010.12.14. 21:01:55

@lwl: S amit én írtam, arról mi a véleményed? Reális lehet ez a "fapadosabb verzió a Fiatba" sztori?

lwl (törölt) 2010.12.14. 21:17:13

@misinator: Nem lehetetlen, mert a komponensek mindig a kedves megrendelo specifikacioi szerint keszulnek. Viszont a motormenedzsment vagy futomustabilizacio meglehetosen komplex rendszerek, a beszallitok altalaban komplett platformokat arulnak, es ezt szabjak testre, nem kezdenek el nullarol uj vezerlest fejleszteni pl. csak a Fiat kedveert. Ilyenkor sok mindenen lehet sporolni (funkciokon, uzemmodokon, adaptacion, a vezerles modjan, nem mindenki ker bele mindent), de hogy egy Schutzschaltungot kivegyenek, eleg szokatlan. En inkabb arra gyanakszom, amit BoschTechnikus is irt: valamikor a gyartasi ciklus folyaman ocskabb kabelkorbacsokra valtottak (vagy csak belenyultak egy rossz beaszallitoba / hulye beszerzobe).

Aztan az is lehet, hogy a gyengebb vedelem es a silanyabb korbacs egyuttesen tettek meg a maguket. A legnehezebben megtalalhato hibak mindig effele kombinaciokbol fakadnak.

127_sud 2010.12.14. 21:17:32

@misinator: Biztosan lehet igazság abban amit írsz de mindig kettőn áll a vásár. Én mint írtam tényleg nem akarnám védeni se a Bosch-t se a Fiat-ot de szerintem nem látunk bele komolyan a kettőjük együttműködésébe. Amúgy meg a Bosch termékek nemcsak a Fiat és társaiban mennek tönkre hanem pl. MB vagy VW csoportnál is. Meg persze a Marelli és mások is bármelyik gyártó autóiban szintén tönkremennek.

misinator 2010.12.14. 21:27:34

Köszönöm szépen a válaszokat!
Utólag pontosítok. Valahogy úgy fogalmazott a srác, hogy nem kértek bele annyi védelmi funkciót.
Szóval még egyszer köszi.
Az én Albeámba már - a matricák szerint - Marelli van.
Na majd meglátom. Akarom mondani, remélem, hogy nem és végelgyengülésben viszem be a bontóba...merthogy második 125p-t 15 évig használtam, majdnem még tovább, de olyan vizsgabiztossal, aki VAZ-nak ismeri fel, nehéz küzdeni.../

Nem röhögni, vannak még idealisták:-)

ledo76 2010.12.14. 21:31:09

@lwl: Elhiszem, de az eu autók pár kivétellel betegágyak voltak elektronikailag a japánok meg nem. Ma már más a helyzet. Ettől nem vonom kétségbe az európai innovációt (sőt), de a japánok elektronikában más területen is nagyon otthon voltak, gondolom ez nem volt hátrány.
@127_sud: Bizony romlott az el mindenben, persze a nagyon rossztól messze voltak, mert akkor már becsukhatták volna a kaput.

127_sud 2010.12.14. 21:34:07

@lwl: Én nem ismerem az autógyárak tervezési, gyártási és egyéb más folyamatait részletesen mint ahogy sokan vagyunk ezzel így, ezért nem is tudnék ezekről véleményt mondani. Hogy mi miért megy tönkre (illetve kinek a hibájából, beszállító/autógyártó) azt se tudjuk. Mindenesetre szerintem a legtöbb esetben mindkettő hibás lehet. És vélhetően rendszeresen vissza is jeleznek egymásnak a problémákról ezért idővel kiforrottá válnak a dolgok. Nekem ez az egész kérdés megfoghatatlan. Nem tudjuk pontosan, hogy a Fiat csoport autóban a Bosch vagy a Marelli alkatrészek mennek inkább tönkre. Mint ahogy más gyártó autóiról sincs pontos adatunk. Fórumokon hallunk ezt-azt és a legtöbbször készpénznek vesszük (tisztelet a kivételeknek). Én pl. olasz autókhoz árulok alkatrészeket és mégis háromszor annyi légmennyiség mérőt adok el németekhez mint olaszokhoz (szinte mindig Bosch). És mégse mondom azt, hogy azért az olasz autók jobbak pedig szeretem az olasz autókat. Egyszerűen nincs valós képünk a dologról.

ledo76 2010.12.14. 21:37:06

@misinator: Bízhatsz benne a 2000-es évek elejétől már nincsenek igazán problémás Fiat-ok. Az egyszerűbbek kimondottan elnyűhetetlenek.

lwl (törölt) 2010.12.14. 21:37:55

@ledo76: "az eu autók pár kivétellel betegágyak voltak elektronikailag"

Hulyeseg.

"a japánok elektronikában más területen is nagyon otthon voltak, gondolom ez nem volt hátrány."

Rosszul hiszed. Sajnos a szorakoztatoelektronikanak (amibol a japan gyartok nemhogy vilagszinvonalat produkalnak, de ok diktaljak a ritmust) lofasz koze nincs az autoelektronikahoz.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.14. 21:54:55

@misinator:Példa: A 8.x-es BOSCH ABS-t rengeteg autóba szerelik különböző gyártók ugye. Természetesen más szoftverrel, hiszen az autó tömegétől kezdve a kormánylegördülési sugárig minden különbözik egy Grande Punto, és más kiskategóriás márka között, de a gyártósori minőségi követelmények ugyanazok. Az is igaz, hogy jártam olyan gyárban, ahol az autógyártó meghatározta a beszállítónak, hogy az SMT gyártósoron az ő termékeit csak délelőttös műszakban gyárthatják, és hogy a nedvességérzékeny alkatrésznek a csomagolásból kikerülve hány perc múlva kell a nyák-on figyelnie. A Marelliről: az sem tökéletes, az ikerszikrás vezérlőegységekben a végfokok (asszem Darlington kapcsolás de én gépész vagyok) hullanak, mint a legyek. Ilyenkor ez komplett vezérlő csere ugye.
@lwl: Nekem ez a Fiatos műhely tapasztalatom, 90 százalékban a silány kábelezés a Fiat elektronika hiba.

ledo76 2010.12.14. 21:58:32

@lwl: Mindegy akár, hogy is ragozzuk a kicsit is bonyolultabb európai autókkal (pár kivétellel) elég sok gond volt elektronikai szempontból a 90-es évek közepétől kb. 10 évig. Én ezt tapasztaltam, ha te azt is írod, hogy hülyeség.

primavera 2010.12.14. 22:01:03

A 124-es Vignale karoszszerias valtozatat nem ismeri senki? Nekunk van egy, 1968-as coupe. :)
i61.servimg.com/u/f61/14/01/86/16/124_vi13.jpg
Mint ez, feherben.

primavera 2010.12.14. 22:02:28

akarom mondani, karosszerias

Hurri Kán 2010.12.14. 22:07:43

@Virago_1000:
Én sem értem, márpedig egyes források oda sorolják.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.14. 22:13:49

@ledo76: Nem hülyeség. Itt egy példa: az Alfa a 159 JTD M-be rendelt egy szívócsőnyomás-érzékelőt. Megkepta a Bosch-tól X-ért. Ez az érzékelő a szívócsőben az AGR csatlakozástól 30 cm-re van, tehát igen nagy a hőterhelése ennek a műanyagházas érzékelőnek. A Bosch gyártott szart, vagy az Alfa tette szar helyre?

DeezL 2010.12.14. 22:17:04

@Myko:
a fiat elektronika tud felmutatni érdekes dolgokat:D

DeezL 2010.12.14. 22:19:24

@ledo76:
azt mondod?mondjuk motorikusan az összes jó szokott lenni..nekem ez a tapasztalatom:D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.14. 22:19:31

@ledo76: " Az egyszerűbbek kimondottan elnyűhetetlenek." A Grande 1.4 8V például egy hibátlan autó.

DeezL 2010.12.14. 22:22:45

@zotyesz66:
én ismerem láttam is ilyent:D olasz bontóban de ott sem volt akkor már sok belőle mert én a 90es években jártam le és ez az autó akkor már 20 éves is volt..meg öregebb is...meg az Argenta elődje:Dne az Argenta sem annyira ismert:D

DeezL 2010.12.14. 22:32:18

@127_sud:
nem volt benne biztonsági öv?gondolom csak hátul...@Csikós Zsolt: igazad van Zsolt!
@263:xd van benne vmi...am nekem általában németés olasz autóim voltak vannak:D

DeezL 2010.12.14. 22:33:49

de abban egyébként van vmi hogy a magyar nemzet az sztem német autós én ezt vettem észre...az olaszt meg nagyon sokan utálják.mert h "szar" közben vagy nem volt neki,vagy nemis vezette,vagy csak a szart fogta ki vagy az ismerősének az ismerősének volt egy...

DeezL 2010.12.14. 22:39:25

@BOSCHtechnikus:
azt mondod? tapasztalat vagy mi?nem tom nekem azzal a motorral nem kellene...se az 1.2 8v-vel

lwl (törölt) 2010.12.14. 22:40:01

@BOSCHtechnikus: Azt nem tudod, hogy a jelenlegi 1.2, 1.4 8 szelepes FIRE motorok szabadonfutoak-e? En ugy tudom, a Fiat osszes 8 szelepese az, a mai napig.

lwl (törölt) 2010.12.14. 22:41:06

@DeezL: Hogy neked mennyire kellene, meg mennyire megbizhato, az ket kulon dolog.

127_sud 2010.12.14. 22:46:09

@DeezL: Nemcsak hátul de elől se voltak benne övek. Nézd meg a sajtófotókat a cikkben és a 124-esekben sincs biztonsági öv.

DeezL 2010.12.14. 23:03:21

@127_sud:
az fasza...:D ez kíváló:D most meg már szinte minden új autó sipol meg minden ha nem vagy bekötve:D@lwl: én csak mondatm ,am saját fejlesztésűek...ez az 1.2 8vugyanaz mint a Punto 2-3ban az 1.2 8v az meg szinte ugyanaz mint az Uno 1.1ese:D

ZasTempra 2010.12.14. 23:03:52

Tud ám érdekeseket a Fiat-elektronika az biztos :D
Temprám van 92-es 1,6-os. Legutóbb üzemmeleg motornál alapjárati fordulatnál az olajnyomás-visszalejző stroboszkóposat játszott, a legkisebb fordulatszám emelésre viszont kialudt a lámpa. 2 hete levettem az olajgombáról a védőgumit, kombinált fogóval kicsit szorosabbra vettem a sarut + a jó öreg WD 40 és azóta ez a jelenség teljesen megszűnt :)
...
Ablaktörlőm 5-10 perc folyamatos működés után szaggatottan járt, aztán egyre nehezebben és lassabban tette ezt, mindegyik szakaszos sebességi fokozatban, viszont felhúzott ablaktörlő karral ("direktben", akinek van Tipoja, Alfa 145-46 155, Lancia Delta, Dedra stb. az tudja) tökéletesen működött. Nosza, elvittem egy jó öreg szakihoz aki az ablaktörlő motorra gyanakodott, de mivel a műszerfalvilágításom is megadta magát így komolyabban nekilátott egy kisebb felújításnak :D
Aztán a végén kiderült hogy a műszerfali áramköri panelon néhány rézvezető gyakorlatilag elégett, azok helyett most kis rézdrótok vannak forrasztva, illetve az összes műszerfali világítást adó izzó kiégett és a biztosítéktáblámban meg valami kontakthiba van, legjobb lenne cserélni. Viszont azóta mióta meg lett bolygatva, azóta jó az ablaktörlőm :D
Hát röviden ennyi, de még tudnék mesélni :)
És mégis szeretem, meg nem tudnám mondani miért :)
Na jóccakát :)

263 2010.12.14. 23:14:29

@waffen55: A korai 24-es Volgának is csíkos volt a sebességmérője.

Dennis01 2010.12.14. 23:22:00

@DeezL: Meg jo, hogy faternak van egy Argenta, remelem orokre meglesz...

263 2010.12.14. 23:29:16

@zotyesz66: A Fiat 132 lengyel gyártású változata.A lengyel nem tudom milyen összeállításban csinálta, de az olasz a 125-ös utódja volt.Kicsit nagyobb, extrásabb.Az első futóműve a 125-ösé, nálunk a 125P(nagypolszki)-ként ismertük.Aminek a szerkezete meg a még régebbi Fiat 1300-1500-ból származik.Motor-váltó mindenféle létezett, a legismertebbek az 1600-2000 ccm-es kétvezérműtengelyes motorok.Volt automata váltós is. Hátsó hídja masszívabb mint a zsigulié. A nagyon perverz spanyolok 1975-ben gyártották 2000ccm-es OM605-ös (állólámpás Merci!!)55 lóerős dieselmotorral is, természetesen Seat 132 néven.Ha egy olyan létezne még, szeretném kipróbálni, de szerintem a Csikós is csorgatná a nyálát rá.Szerintem vagy nagyon jó lehetett, vagy nagyon szar, átmenetet nem tudok elképzelni.

ledo76 2010.12.14. 23:42:47

@BOSCHtechnikus: Az új T-jet motorosak is, más kérdés, hogy a technikailag analfabéta júzerek (főleg a nők) mennyi idő alatt fogják kinyírni a turbót.

én58 2010.12.14. 23:49:09

magyarázza már el nekem valaki, miért mondja a cikkíró, hogy a 131-es lett az utódja, miért nem a 125-ös? Kívülről majdnem ugyanaz, esetleg ő a tesó?

ledo76 2010.12.14. 23:52:31

@DeezL: Az a baj, hogy a Fiat megítélésén sokat rontott az a rossz 20 év (különösen az első 10). Előtte (hogy a cikkhez is kapcsolódjunk) a korróziót leszámítva strapabíró és megbízható autókat gyártottak, nem mellékesen az (ár)kategóriájukban az egyik legfejlettebbk voltak. Most, hogy a korrózió és az elektromos hibák megszüntek ismét jók lettek.

ledo76 2010.12.14. 23:53:53

@én58: A 125-ös kicsivel nagyobb tesó ami mindössze 2 évvel a 124-es után jelent meg.

lwl (törölt) 2010.12.15. 00:06:15

@ledo76: "más kérdés, hogy a technikailag analfabéta júzerek (főleg a nők) mennyi idő alatt fogják kinyírni a turbót."

Le vagy maradva par evtizeddel. Szeretnem en azt latni, ahogy te egy mai motorban kinyirod a turbot.

Rigor Mortis 2010.12.15. 00:10:12

@lwl: ezt én sem tudtam. Mindig tanulok :)

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.12.15. 05:53:39

@ladarevolution: ahogy olyan sokszor, a keletnémetek nyúlták a régi nyugatnémet technikát, az 50-es évek végétől a 60-as évek közepéig az Opelok is ugyanezt a spirálmintában festett hengert forgatták a kilóméterórájukban (Rekord P1, P2, A típusok).

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.12.15. 08:31:40

@lwl: Ne keverjük, a Lloyd egy angol gyártó, nem nyugatnémet. Amúgy a belinkelt példány korábban készült, mint a hasonló hátsó lámpás Trabant, szóval akár megint lehet igaz, hogy a keletnémetek koppintottak :)

lwl (törölt) 2010.12.15. 08:38:37

@!MegaStorm: de.wikipedia.org/wiki/Lloyd_%28Automarke%29
"Im Februar 1949 gründete Carl F.W.Borgward die Lloyd Maschinenfabrik G.m.b.H., die zunächst auf dem Gelände der Goliath-Werk G.m.b.H. in Bremen-Hastedt den Betrieb aufnahm."

Ez a Lloyd nem az a Lloyd.

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.12.15. 08:48:12

@lwl: aha, igaz.
Ettől függetlenül még mindig az elző feltevésem lesz igaz :P

cassio 2010.12.15. 09:10:34

@Csikós Zsolt: gyerekek, akkor mar szakszeruen: a fecske merci azt ugy hivjak hogy W111... egyebkent abban tenyleg ilyen a sebessegmero (bar ha kozelrol megnezed egy elfordulo hengerpalast adja a fuggoleges csikot (a fuggoleges res mogott)

Phrascarica 2010.12.15. 09:27:15

@127_sud: "mégis háromszor annyi légmennyiség mérőt adok el németekhez mint olaszokhoz (szinte mindig Bosch)."
logikusan nem is lehet azt a következtetést levonni hogy a németekben szarabb, mert:
1. nálunk lényegesen több német autó van mint olasz
2. a német autók átlagosan (szvsz) lényegesen többet futnak.

ledo76 2010.12.15. 10:06:21

@lwl: Nehezebb de ki lehet, főleg a vg turbókat. Azért egy turbómotor se szereti, hogy csont hidegen úgy gyorsítgatnak vele mint melegen. A tűzforró leállítás problémájára már van megoldás, de azért nyáron igazán húzós szakaszok után azt sem árt kicsit visszahűteni.

ledo76 2010.12.15. 10:10:56

@phrascarica: Az első pontoddal egyet értek, de egy Opel vagy egy VW miért futna többet mint egy Fiat?

127_sud 2010.12.15. 10:26:54

@phrascarica: Biztosan sokkal több német autó van ezt nem vitatja senki. Én a saját tapasztalat alapján írtam le. Van kb. 20 partnerem akik csak olasz autókkal foglalkoznak (és van nekik) és kb. 4 akik meg szinte csak némettel (és néhány japán). Mégis sokkal többen keresik a a németekhez a LMM-t. Nálam legalábbis. És mint írtam ettől nem mondom, hogy az olasz autók jobbak de ez azért érdekes. Nyilván szubjektív miszerint a német autók átlagosan többet futnak mert ezt szerintem senki nem tudja.

Phrascarica 2010.12.15. 10:45:07

@ledo76: nem tudom, de nekem az ismerőseim közül aki sokat megy az BMW-t Mercit, VW-t, Audit használ, aki meg csak hetente 1X-2X ül kocsiba az szokott Fiat Puntót venni, nyilván ez közel sem reprezentatív minta.
A céges felső vezetői autók is innen kerülnek ki és ott nem ritka az évi 100e Km-es futás sem, ilyen futástelsesítményekhez ritkán használnak Fiat Puntót, vagy Lancia Y-t, és még ritkábban Alfa 159-est vagy F430-ast (bár előfordul).

263 2010.12.15. 10:49:07

@waffen55: Rémlik, hogy a 353 Wartburgban is eleinte (kb.1967)csíkos volt a sebességmérő. A műszeregységére biztosan emlékszem, hogy szögletes volt eleinte.

127_sud 2010.12.15. 10:55:43

@phrascarica: Én mentem olyan Punto I-el ami kiszállító autó volt (1,1 benzin) és több mint 300000km volt benne. Nem feltétlen a felső vezetők mennek a legtöbbet km-ben. Ebben a kérdésben meg tényleg csak tapogatózunk. Alapvetően nem a gyártmány határozza meg szerintem, hogy mennyit mennek egy autóval. Átlagosan lehet egy francia gyártmány is többet fut mint egy német, főleg ha diesel.
Amúgy meg milyen jól elkanyarodtunk az eredeti cikktől :)

Hurri Kán 2010.12.15. 10:59:49

Szerintem (tapasztalat) ha valaki nem üt-vág egy autót és rendesen szervizeli, annak típustól függetlenül el kell menni nagyobb zűr nélkül 250.000-300.000 kilométert.

Nyilván az sem mindegy hogy milyen utakon megy és város, vagy autópálya-kilométerek pörögnek inkább.

ledo76 2010.12.15. 11:09:02

@phrascarica: A BMW, Merci, Audi, esetleg a VW Passat tényleg általában utazóautó amibe pörög a kilóméter, de 127_sud, gondolom a hasonló (ár) kategóriájú légtömegmérőket hasonlított össze, az meg a Fiat-tal a VW és az Opel. Azok meg mitől mennének többet mint a Fiat-ok. A prémiumautókba inkább a szervízek szoktak légtömegmérőt cserélni azok meg gyárit rendelnek. De ez már tényleg a semmi ragozása.

ledo76 2010.12.15. 11:23:11

@phrascarica: Egyébkén dízel 159-esből nagyon nehéz (valóban) kevés kilométerest találni pedig a legöregebb is 5 éves.

Phrascarica 2010.12.15. 11:28:10

@ledo76: "A prémiumautókba inkább a szervízek szoktak légtömegmérőt cserélni azok meg gyárit rendelnek. De ez már tényleg a semmi ragozása."
igen 2-3 éves korig, de utána már a 2. 3. tulajdonos nem költ ilyesmire -már hogy márkaszerviz

misinator 2010.12.15. 11:59:33

@gyvy: "...ha valaki nem üt-vág egy autót és rendesen szervizeli, annak típustól függetlenül el kell menni nagyobb zűr nélkül 250.000-300.000 kilométert..."
Hááát erre van egy sztorim. Fiat is, meg 124 utód is: Ha a méretét, tengelytávját, jellegzetes rugózását nézzük, akkor az Albea a mai utódja a 124-nek /a Linea meg a 125-nek/.
A lényeg: találkoztam egy kissebbségi tollkereskedővel. Elég igényesen volt öltözve, két gyerekről kép, dettó. Pozitív benyomást keltő, értelmes srác volt.
DE! Kérdeztem, hogy vált be az övé? /1,2 16V/. Elmondta, hogy 3 éves, de már falja a gumit,meg az olajat, télen nehezen indul, sokat eszik /mondom tollkereskedő.../. Már a harmadik garnitúra gyertya van benne /pont a hidegindítás miatt/, egyszer már a kuplung is elfogyott.
Kérdeztem, mióta világít a szervízlámpa: két hónapos korától...mert hogy ő azóta nem vitte szervízbe.
Olajcsere gyakorisága?
Olyan még nem volt rajta, csak után öntögeti, de már elég sokat...
Ezután néztem meg az óraállást. sajnos nem fényképeztem le, amit azóta is nagyon bánok.

289000 km.

Olvassátok el újra az előző sorokat...

Hurri Kán 2010.12.15. 12:04:09

@misinator:
ez még nem ok arra ha van egy kocsim, hogy ne szervizeljem.

127_sud 2010.12.15. 12:06:09

@misinator: Ez jó kis sztori. Van egy barátom akinek az egyik autója egy Alfa 166 3,0 24V. 450000km van benne óra szerint (biztosan sokan megkérdőjelezik) és most szakadt el a vezérműszíj nemrég. Az is azért mert a hosszbordászíj szakadt el és egy darabja beesett a vezérléshez. Olajat nem eszik a gép és használható mindene. Ha vigyáznak egy autóra akkor nagyon sokat kibír.
Amúgy sokan lenézik az Albea-t de egy jó kis autó főleg ha az árát és a fenntartását nézzük.

Csikós Zsolt 2010.12.15. 12:08:36

@cassio:

Ó, igazán köszönöm, nem tudtam...

Lol.

misinator 2010.12.15. 12:28:28

@gyvy: Persze, én se azért írtam. Amilyen aggódógép tudok lenni, már ha egy pár héttel túllépem az olajcsere intervallumot, fekete olajsártengert látok magam előtt...
Ebből igazán csak az derül ki, hogy valójában a mai konstrukciókra van rátervezés rendesen.
Az más kérdés, hogy tényleg előírásosan(!) szervizelt, normálisan használt autóval is -legyen az bármilyen náció, bármilyen márka terméke - kerülhetsz olyan szopóágra, hogy füstöl!

Hurri Kán 2010.12.15. 12:33:00

@misinator:
Kerülhetsz, elég összetett dologról lévén szó persze hogy bármikor jöhet egy rejtett hiba, de szerintem annál az autónál amit néha szerelő is lát, és nem csak akkor amikor a tréler bevitte a szervízbe, lényegesen nagyobb az esély arra hogy tovább fog hibamentesen üzemelni.
Az, hogy a kopó dolgokat cserélni kell jelen esetben nyilván nem tekintjük hibának.

misinator 2010.12.15. 12:38:00

@127_sud: :-)Köszi! Én is így gondolom, remélem.
Én már eleget fényeztem az enyémet, de az Albea fórumon nem volt egy(!) lerobbanás se /5 éves akkumulátor nem ér/.
Azért nézd már meg a Pug 307 első két évi fórumát.
A népítélete is hibátlan. Igaz, az előbb említett tollkereskedő haszonjárművet leszámítva nem is öregek (mi számít öregnek?), meg nem is sokat futottak. De az eset biztató...
Ami kérdés - még senki nem tudhatja - az az elektronika, a biz-basz csatlakozóival stb.

Szacsi 2010.12.15. 12:47:45

@hamika:
Ronda hátsó lámpa, az eleje meg csúnya. De a cockpit... (boáf)...Az az igazi ocsmánysági verseny surranópályás befutója! Szóval amit lehet elrontottak szegény autón:( Ebből látszik mennyi múlik az apróságokon. Fiat, Seat, Zsiga fényévekkel szebb.

lipton-szabi (törölt) 2010.12.15. 14:33:49

Szia !
Ezt kifejthetnéd bővebben mert érdekelt lehetnék a dologban...

hirtelendi 2010.12.15. 16:18:35

@én58: Nyilván azért mert így van...

Phrascarica 2010.12.15. 19:28:44

@Szacsi: szerintem egyik sem szebb mint a másik, egyszerűen más, és szépnek egyiket sem mondanám, mág 1990-ben sem és főleg nem 2010-ben

Szacsi 2010.12.15. 20:28:47

@phrascarica: Ok, egyik se egy klasszikus szépség.
Nem mondom, hogy nem csapágyas kicsit az ízlésem, de pl. az "ezeröcsi" műszerfalát hajlandó vagyok eskü alatt is szépnek titulálni.

lwl (törölt) 2010.12.15. 21:30:30

@ledo76: "Azért egy turbómotor se szereti, hogy csont hidegen úgy gyorsítgatnak vele mint melegen."

Alkalomadtan ulj bele egy modern motormenedzsmenttel ellatott autoba, es probald meg hidegen elforgatni hatezerig. Majd meseld el, mit tapasztaltal.

"A tűzforró leállítás problémájára már van megoldás, de azért nyáron igazán húzós szakaszok után azt sem árt kicsit visszahűteni."

Miert, az elektromos hutoventillatort es az elektromos vizpumpat viccbol talaltak ki szerinted?

Most oszinten, tenyleg elitted azt az okorseget, hogy aki napi 8 oraban foglalkozik ezeknek a fejlesztesevel, az nem gondol ezekre, de te majd az interneten keresztul megmondod egy kontstrukcio gyenge pontjait? Ne farasszal mar.

Rocko- 2010.12.15. 22:25:13

@Csikós Zsolt: látod-látod, ezért érdmes idej árni, mindig tanulhat az ember valami újat! :-)

én58 2010.12.15. 22:55:34

@hirtelendi: ez egy igen lényegretörő válasz volt, ilyet sokszor hallottam úgy húsz évvel ezelőtt komoly, hozzáértő emberektől, akik sose hallottak logikai műveletekről, és sose próbálták gondolkodó emberek észjárását megérteni!

hirtelendi 2010.12.15. 23:41:45

@én58: Na mesélj, te hogy vezetnéd le azt logikusan, hogy a 124-es utódja a 131-es volt, mert agyár valami örök titok miatt úgy döntött, hogy a 124-es alapjain fejlesztett új modell száma 131 lesz? A Toyota Corolla utóda miért Auris lett, ezt meg tudod indokolni a formális logika szabályai szerint? Hülye kérdésre csak hülye válasz van, és ezen a hülyét kérdezőnek szabad a legkevésbé meglepődni.

DeezL 2010.12.16. 19:26:17

@ledo76:
figy tudom milyenek:D volt fiatom is bőven:D
volt 128as 1.3as motorral 131es 1.5
akk ritmo pápaszemes 1.5
ritmo 2 1.7 D ,Tipo 1.7 D Uno 1.7D Uno 2 1.1i.e. Bravo 1.2 16v,Punto II 1.2 16v Sporting,regata 1.9 D,Fiorino 1,7 D,nagypolski,kis polski,kis polski Bis,Scudo 1.9 TD,meg most egy Ducato 2.8TD, meg volt 33as alfám 1.7 boxer,volt lancia prismám,és jelenlge van egy 145ös 1.6 TS meg egy 155 2.0 TS-em

DeezL 2010.12.16. 19:29:03

@hirtelendi:
ez absz faszság mert a 131est a 70es évektől gyártották a 124est meg a 60as években:D
teljesen más kategória is:D a 131es a a regata elődje:D

DeezL 2010.12.16. 19:30:20

@127_sud:
a 3000 V6 elég combos gép alfáéknál:D
albea tényleg fasza...én nem nagyon hallottamróla rosszat de a Pandáról sem az újról

hirtelendi 2010.12.17. 13:51:04

@DeezL: Jaja, teljesen más kategória...a műszaki alapjai szinte teljesen megegyeznek, a méretei is majdnem, csak annyit nőttek, amennyit az autók utódmodelljei szoktak, és a 124-est 1966-74 a 131-est 1974-1984 között gyártották, de azért biztosan faszság... Egyébként megjegyezném, hogy az utódmodelleket az elődmodellek után szokták gyártani, tehát ha még neked is lett volna igazad a gyártási időkben, akkor is lehetett volna az utódja...

DeezL 2010.12.17. 16:38:59

@hirtelendi:
ezt én tudom h előd/utód hogyan van..:D ja lehetett volna.de nem lett:D mondjuk engem ez a lada dolog annyira nem fogott meg soha:D

dennisthemenace 2010.12.18. 21:44:36

@én58: Igen,nagyobb tesó. Olaszban vállalati autóként, állami hivatali kocsiként volt nagyon gaykori a 125. A 124 utódja a 131 lett. A 131-é lényegében a Regata.

dennisthemenace 2010.12.18. 21:47:32

@DeezL: Az Argenta ismert, csak nem Magyarországon. Anno ki akartam hozni az enyémet és meglepetésemre mindenki tudta, milyen kocsiról is van szó..

dennisthemenace 2010.12.18. 21:49:06

@127_sud: Az enyémben volt biztonsági oev,de csak eloel. Viszont a furatok megvoltak benne hátul is.. 1970-es évjárat volt.

DeezL 2010.12.19. 09:51:02

@dennisthemenace:
én ezt Magyarországra értettem:D

dennisthemenace 2010.12.19. 11:03:53

@DeezL: Rengeteget hoztak be anno a vas megyeiek.. Csak, sajnos, a toebbsége soetét parasztokhoz keruelt (NEM mezoegazdaságilag értem a parasztot) akik szétnyúzták oeket.Aztán, persz, helyi tsz-tyunyingulók javították.. Brrrrrr.....
Egyszer venni akartam egyet Pápa mellett, bele volt rohadva egy zsák takarmány a csomagtartóba. Valaki hengerfej-toemítést cserélt rajta, de nem emlékezett a vízcsoevek helyére, ezért az injektor érzékeloejét egyszeruen kihagyta a vízáramból..
süti beállítások módosítása