Ordítottam, hát persze

  2010. december 12. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Vannak már erősebb, gyorsabb, hangosabb, meg mindenféle egyéb Ladák. De ezek a homológ versenygépek a legromantikusabb lapjai a nagy Zsiguli-könyvnek. Pláne, ha olyanok ülnek a volánjaik mögött, mint Balatonyi Árpád és Németh Gyula.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr512510218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar[HUN] 2010.12.12. 20:18:34

@hirtelendi: De jó törikönyveim voltak ezek szerint...

hirtelendi 2010.12.12. 20:28:29

@Magyar[HUN]: Nyugi nekem is olyanok voltak, csak nekem a tanárom elmondtam mit higgyek el belőle és mit ne :)

@gyvy: Churchill konkrétan azt mondta a Szovjetunió megtámadásának másnapján az őt a Szovjetunióval kapcsolatban pálfordulással vádolóknak: Ha Hitler holnap megtámadja a poklot, kedvezően fogok nyilatkozni az Ördögről.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 20:38:34

@Szkotti:

Ha lehetne tesztelni, a Pista sztem elkérte volna.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 20:41:03

@McK:

Figyi, és miből lett az a kabrió? Nem véletlenül egy teljes átalakítás, ilyen egyáltalán nemzsiguli-kinézettel? Mert olyanról tudunk. Egy fehér autó.

apoa 2010.12.12. 20:49:18

Orfű-Árpádtető 18 perces limitidő? A gugli szerint 15,5 km 18 perc.

maps.google.hu/maps?hl=hu&tab=wl

w a s d 2010.12.12. 20:56:00

@apoa: Kérdés, Orfű melyik részéről?

Szendwich 2010.12.12. 21:05:35

A dupla Dell'Orto, Weber karbikkal és tütékkel a motoroknak olyan iszonyatosan szép szívó hangot lehet csinálni... Az ember csak tolja az autónak és élvezi ahogy a különböző fordulatszám tartományokba más és más a szívó hang. Alapjáraton csak kellemesen hörög, egy ideg még "röfögős" hangja van, majd terhelésen elkezd ordítani. Húúú de jó is :D

McK (törölt) 2010.12.12. 21:11:11

@Csikós Zsolt: Kissé hülye lehetek,mert nem találok egy mailcímet,ahová közvetlenül Csikós úrnak tudnék küldeni képet.
Nem,nem fehér.
És kendnek a nyála fog csorogni tőle.
Mindössze egy mailt kérnék,arra válaszolva küldök képelőzetest.

McK (törölt) 2010.12.12. 21:13:18

@McK: Nekem legalábbis csorgott.
Rém szép darab..
Rajta a kutyaitatós tál dísztányérok,meg minden..:D

Magyar[HUN] 2010.12.12. 21:13:25

@McK: Rákattolsz a nevére, aztán ott van egy gomb, hogy üzenetküldés.

nikó 78 2010.12.12. 21:16:38

Hát igen!Hörög,fütyül süvítt.Jáj de jó!!!!Nekem is fűződik komoly élményem egy ilyenhez.Full technika,csak utcai köntösben, gyakorlatilag csak a cső hiányzott belőle.A legkomolyabb autó volt amivel vittek hozzáértő kezek és lábak,jó tíz évvel ezelőtt.Bár akkor 2 milla,meg egy pici szürreálisnak tűnt egy ilyen autóba.De tény és való az élmény fenomenális.Vicces,hogy egy héttel korábban, ugyanazzal a sofőrrel, a 635 CSI, a fasorban sem volt,bár kurva nagyot tolt,meg 3.-ban gyújtogattuk le róla a 16-os kerekeket.

McK (törölt) 2010.12.12. 21:18:28

@Magyar[HUN]:
Ez rendben,eddíg eljutottunk,de oda még mindíg nem tudok KÉPET CSATOLNI.
Elnézést a tudatlanságomért..

Csikós Zsolt 2010.12.12. 21:24:07

@McK:

Rákkatintasz a kék, aláhúzott névre a cikk címe mellett, és jön egy mail. Akkor tudom a tiédet, válaszolok, és akkor tudod az enyémet :-)

Csik

Magyar[HUN] 2010.12.12. 21:26:53

@McK: Ja a képet csatolni szeretnéd? Akkor én se tudom a választ,szerintem kérdezzük meg a közönséget, ők hátha tudják:D

Rocko- 2010.12.12. 21:59:10

engem nem fogott meg most így. :/
biztos bele kéne ülni egybe.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 22:16:26

@Rocko-: úgyvan, beszarnál rajta, konkrétan. nem is csak a zsigulitól szokatlan erejétől, hanem az egésznek a hihetetlen direktségétől.
az utcai autó kormánymozdulatra előbb gondolkozik, ezek nem.. keménygumi szilentek, kemény motortartóbakok, üvöltenek a weberek, sír a váltó, a difi, tépnek a gumik, fenomenális. és csinálja ezt 30-tól 160-ig..

Ratnet 2010.12.12. 22:28:06

@hirtelendi: Valami forrást légyszíves, mert nagy ökörségnek hangzik ez az elmélet. Nem csak egy nyugat-barát töritanár kissé túlzó álmai?:-)

McK (törölt) 2010.12.12. 22:32:03

@Csikós Zsolt: Lehet,hogy küldtem valamit?
Sztem megpróbáltam..

betm3n 2010.12.12. 22:34:16

van itthon eredeti orosz (szovjet) VFTS?
tehát nem egy (akár eredeti alkatrészekből) később épített, vagy egy másolat, hanem egy olyan, amit ott raktak össze? amiben nem havassy motor van, meg nem bilstein gátlója van?

McK (törölt) 2010.12.12. 22:35:39

@Rocko-: Sztem megfogna..
Hidd el,nagyon sok embert vittem már,még nem volt ember,akit ne hatott volna meg.
Nem az ereje,nem a nyers,csiszolatlan,direkt brutalitása.
Tetszene,hidd el..

Hurri Kán 2010.12.12. 22:39:27

@hirtelendi:
Ha már a történelem felé kanyarodtunk egy kicsit, egy videó, hogy is kezdődött a 2. világháború:

www.youtube.com/watch?v=LP7camnyge8

:)

betm3n 2010.12.12. 22:40:34

@McK: gondolom vitrinben :)

Rocko- 2010.12.12. 22:41:17

@McK: jelentkeznék majd akkor egy körre, uram! :)

deak.atti 2010.12.12. 22:41:54

@gyvy:

Üdv!

csak amiben jártas vagyok, abban nyilatkoznék: 1969-ben Eisenach-ban konstruáltak egy 3-ajtós ferdehátú protót a 353-as alapjaira. 355 volt a típusjele. 10 darab készült, majd a SED (a keletnémet állampárt) leállította a fejlesztést. Rá 3 évre, 1972-ben kijött az első VW Passat, kísértetiesen hasonló farrésszel, mint a 355-ösé. Nem hinném, hogy 1969-ben a keletnémetek lopták volna a VW-től az ötletet ... Már a 60-as évek végétől kísérleteztek különféle sor4-es négyütemű motorokkal, de mindenféle fejlesztést letiltottak párt-, illetve minisztériumi vonalon. Láthattam működni 1997-ben a gyári múzeumban azt a 992 köbcentis 4T motort, amit a 353-asba terveztek 1982-ben, és a 3-hengeres 2T blokk adta az alapját, plusz egy szelepes hengerfej. A legolcsóbb megoldás lehetett volna, hogy 4T legyen a 353-as, de hát nem lehetett ... Az indoklás az volt,hogy még így sem tudnak eleget gyártani,a dolgozók sorban állnak a termékért, mindenféle fejlesztés szükségtelen. Csak éppen Nyugaton nem volt piacképes a gépezet (se a Trabi, se a Wartburg, de a Lada meg a Skoda is csak az alacsony árával és robosztusságával hódított, amúgy más előnye nemigen volt a többi konkurrenssel szemben, vegyünk csak egy Kadett-et vagy Golfot velük szemben), a KGST-féle csere-kereskedelem meg nem tette lehetővé, hogy a gyárak tőkéhez jussanak, és fejlesszék akárcsak a gépparkjukat. A Trabi gyár kísérletezett Wankel-motorral a 70-es években, és csak valami vicces (legalábbis vállalati szinten az) 100 ezer dolláron múlt, hogy a blokkok gyártásához szükséges speciális többtengelyű marógépet nem tudták megvásárolni. Így hát gyártották tovább a kéthengeres kétüteműt ...

DA

McK (törölt) 2010.12.12. 22:43:53

@betm3n: Annyira nem,nem rég még versenyzett

McK (törölt) 2010.12.12. 22:45:18

@Rocko-: Semmi akadálya,csupán egy nyilt nap kell az euroringen.

Rocko- 2010.12.12. 22:47:33

@McK: okéj. szólj ha jöttök. :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 22:49:17

@betm3n: Budai Bélának van egy.. Övé az egyetlen vilniusi darab. Néhány éve tetőt kellett volna rajta cserélni, de nem engedte. Ezt ki köll kalapálni, helyre kell állítani, mert ennek ez a szépsége :)
Viszont magyar motorral mentek vele, az eredeti orosz megmaradt tartaléknak. A magyar erősebb volt :)

Hurri Kán 2010.12.12. 22:49:51

@deak.atti:

Én ezekről az Autópiac, vagy az Autó2 c. újság valamelyik jó pár évvel ezelőtti számában olvastam, a mostani Retromobilban pedig a Skoda gyári múzeumáról van egy cikk pár fotóval.

Feltételezem a többi ex-szoci gyártónak is lehettek ilyen prototípusai, de azokról semminemű infóm nincs.

Pl. a DACIA 1310-nek is volt egy "pick-up" változata, amikor kb. 15 éve voltam Nagyváradon még sokat lehetett látni belőle, csak hozzánk pl. nem importálták.

McK (törölt) 2010.12.12. 23:05:33

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Ahoz képest,hogy néha micsoda tulok vagy,igen jól vágod ezt,elismerésem.

@Csikós Zsolt: Elvileg elment az ízelítő..

ommm 2010.12.12. 23:29:53

@McK: Motor nélkül. Bezséltem a tulajjal tavaly, úgy volt, hogy megyek riportra, aztán nem úgy lett (nem rajta múlt)

Rajninho 2010.12.12. 23:47:39

Fene a jó dogotokat ,hogy ilyen brutál gépekbe ültök :)
Nagyon durvák ezek a Larikok :)
Ő most lehet hülye kérdés ,de Skodáról miért nem csináltatok soha ilyen hetes cikket szerintem van olyan nagy múltja mint a Ladáknak sőt ugye bár 130RS meg LR-ek és egyebek nagy eredményekkel és múlttal rendelkeznek :) Szívesen olvasnám azt is :)

yenoee 2010.12.12. 23:49:45

@gyvy: A fenét nem, volt egy csomó, szinte az össze haza is talált igen hamar. Szinte :)
www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/dacia/dacia_1304-4294959

blaiser 2010.12.12. 23:50:03

Atyaeg, de gyonyoruen szolnak ezek az Autok! Egeszen atnedvesettek a konnycsatornaim.

Minden tiszteletem az Urake, le a kalappal es sok-sok versenykilometert kivanok gepnek es embernek egyarant!

Hurri Kán 2010.12.12. 23:57:35

@yenoee:
:DDD

Hol volt ebből csomó? Én itthon nem láttam igaz én városi csótány vagyok :)

kkn 2010.12.13. 00:50:45

Biztos jó a cikk, de egy másik videós cikket is ott hagytam abba, ahol nem tudtam az oldalból kinagyítani a videót. Eddig még ment, de most nem. Az indavideón megy, de a totalcarról nem. Úgy látszik, mások sem ok nélkül panaszkodtak rá eddig.
Ez meg annyira felhúz, hogy dühömben az egészet cikket hagyom a fenébe.

vancello · http://vancello.hu 2010.12.13. 01:27:34

@Rajninho: Szociautó-nimbuszügyileg szerintem a nyomába sem ér egy Škoda egy Ladának.

Rajninho 2010.12.13. 02:15:30

@vancello:
Erről szerintem ne nyissunk vitát :D .
Én mind kettőt szeretem és ennyi elég is :).
Másik meg nem folyok bele Lada Skoda harcba inkább és lehet MO-on a Lada a felkapottabb, de eredményekbe azért Skoda ott van Monte Carlo rally-t sem a Lada nyert :$

yenoee 2010.12.13. 08:15:54

@gyvy: '90 körül jöttek, és igen hamar megtalálták a hazafelé vezető utat. Ami nem, az neg pár év alatt szétrohadt.

Szkotti 2010.12.13. 08:21:07

@Csikós Zsolt: Lehet, de ahhoz hasonlóan komolyan megépített kocsi nemigen van több. Utcai replika van jónéhány, de ilyen szintű nem nagyon. Esetleg pár db porlad itt-ott még azok közül, amik anno versenyautóként szolgáltak...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.13. 08:38:25

@Rocko-: Ott kellett volna állnod a pálya mellett, kb. a 90-es évek közepén, mondjuk Mátraverebély vagy Cered környékén. Eldobtad volna a hajad. Mint Csikós.

vancello · http://vancello.hu 2010.12.13. 08:39:38

@Rajninho: Ne érts félre, én is szeretem a Škodákat. De te magad is tudhatod, hogy viszonyulnak hozzájuk a Ladához képest. Soha nem lesz olyan nimbusza.

Rocko- 2010.12.13. 08:40:44

@malenykij polgar: hát jah. sajnálom, hogy a 80-as évek, 90-es évek kimaradt így nekem. de hát tanulni is kellett. :P

hirtelendi 2010.12.13. 09:26:50

@Ratnet: Valami forrást? A II. világháborúval foglakozó összes kiadvány a második világháború óta nyugaton, és 1990 óta idehaza. A Vörös Hadsereg teljes szárazföldi teherautó és dzsip állománya a nyugati szövetségesektől jött, ahogy a vadászgépek nagy része is, Légelhárító lövegek, harckocsiba szerelt lövegek is nagy számban érkeztek, légibombák, hajók tengeralattjárók is jöttek az amerikaiktól, és nagyszámú jól képzett földi kiszolgáló személyzetet és légi-irányítókat is adtak át, valamint a pilótakiképzést is angolok és amerikaiak irányították. Komplett gyárakat szállítottak át a Szovjetunióba, hogy járművekkel lássák el a Vörös Hadsereget. csak a Lend-Lease szabály alapján 11,3 milliárd dollár segélyt kapott a SZU az USÁ-tól, és Nagy-Brittania a saját segélyei egy jó részét is átengedte a SZU-nak 1942-ben.

Cymantrene 2010.12.13. 09:33:37

Kis kitérő: mindig is kiváncsi voltam, hogy ha sikerül megcsinálni az elsőkerekes Skodát ugyanabban a kasztniban, milyen autó lett volna. Nekem a facelift utániak mindig is tetszettek, de a Ladákhoz képest olyan "puhák" maradtak.

hirtelendi 2010.12.13. 09:34:08

@vancello: Ezeknek a megjegyzéseknek az égvilágon semmi értelme, ez nem presztízskérdés, már nem az, hanem a a múlt felidézése, arra emlékezés ami jó volt belőle. Kit érdekel, hogy 30-40 éve a nyomába ért vagy se. ma már tökéletesen egy szinten vannak, ha engem kérdezel. És nekem kell egy 1980-as narancs 120L az összes Ladám mellé, csak találnék már egyet.

Cymantrene 2010.12.13. 09:35:13

A Totalcar elején volt egy cikk egy 1700-re megcsinált utcai kocka-Ladáról. Azzal mi lett? A cikk végén ígérték a folytatást, de én nem láttam.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.13. 09:38:05

@McK: van a szerelem, és van a direkt pukkasztás. általában direkt pukkasztok, ezért mondom, hogy egy szavamat se kell elhinni alapjáraton. :)

Nyiri 2010.12.13. 09:41:24

De gyönyörű hangja van a VFTSnek!

Cymantrene 2010.12.13. 09:45:57

@hirtelendi: Én olyan 10-15 % hadianyagról olvastam. Ez persze pont az a szükséges plusz volt, mennyiségben és minőségben is, ami átbillentette az egyensúlyt, de azt is mutatja, hogy meg volt az alap, amit "tunigolni" lehetett. Szerencsére a japánokra még önerőből rá tudtak ijesztni '37-ben Halhin Golnál (hm, elméletet akkor éppen a németektől tanultak...)

gigabursch 2010.12.13. 09:59:32

T. Totalcar!

Köszönöm ezt a hetet, nagyon tanulságos volt.

Megmondom őszintén nem bánnék egy ilyet Dáciából, Skodából, Wartburgból, Trabiból sem.
Klubok vannak hozzá, évforduló mindig lesz.

Rajta

dekás dezső 2010.12.13. 10:00:10

Balatonyi nagyon lazán adja elő, ehhez nincs is mit hozzátenni, ezt így kell csinálni. EZ az autózás, nem az amikor sokszáz lóerős négy keréken guruló kompjútert vezérel az ember.

McK (törölt) 2010.12.13. 11:03:21

@Csikós Zsolt: Érdeklődnék,hogy átmentek-e a képek,mert nem jött visszajelzés..

barumka 2010.12.13. 11:08:40

@McK:
Megy a vetítés nagyon. A sumava rally pontos időpontja...
Rally Šumava
(7. – 9. 4. 2011)
. Szerintem a janner rallyra gondolsz, az az év elején lesz. A sumava régebben volt havas verseny. Szerintem a kiemelteken kívül vannak még jó ladás pilóták, de nagyon kevesen. Nem értem, miért kell 4.5 millát belerakni egy kocsiba, hogy versenyezni lehessen vele. Tudom, a lada érzés, de leszarnám ezt az érzést, ha ennyi pénzért beülhetnék egy m3 ba simán. Vagy már már egy evo 6 ba is. Na mindegy, nem vagyunk egyformák. Valakinek buli az állandó szerelés, a váltó keresése, a difi keresése, és megvétele több kilóért, valakinek pedig az a buli, ha csak beleül egy kocsiba, a szervízbe csak az üvegeket mossák le, esznek isznak pihennek, és közben nagyobb kategóriás kocsikat is ver a mezőnybe.
A Szabó Laci is csak azóta érdekes, mióta ladával indul. Előtte a trabival senki nem emlegette ennyit.

Ratnet 2010.12.13. 11:10:22

@hirtelendi: Forrás továbbra sincs. A neten semmi, az igazság meg az, hogy a nyugat a náciktól jobban félt éppen, mint a komcsiktól (ez az állandó frusztrált rettegés afféle nyugati sajátosság) ezért (és persze ne feledjük: a biznisz miatt) 'támogatták' anyaggal a szövetségeseket és a szovjeteket. Az oroszok ezt udvariasan elfogadták, de nem azzal a sok amcsi kacattal nyerték a háborút, amit a németek kacagva, tucatszám lőttek ki alóluk.:-)

A Skoda-Lada vitához csak annyit: a Skodát a farmotoros építése, a futóműve, és viszonylagos 'esetlensége' kevésbé tette jó tuning-alappá. A Lada már önmagában is kiforrottabb, élvezetesebben vezethető autó volt.

barumka 2010.12.13. 11:21:02

@Rajninho:Hogy könnyebb legyen eldönteni a vitát, utána kellene nézni a két típus eredményei után a nemzetközi rally porondon. Ennyit erről. Lehet itt isteníteni a ladát, amely szerintem azért van, mert elől a moci, hátul a hajtás, ellentétben a skodával, ahol mindkettő hátul van egy ideig. Majd az első kerékre váltás után, kiesett az emberek kegyeiből. Már akinek. De sajna magyarországon a lada maradt az isten. Pedig már a hazájában sem mennek vele sokan, pontosan alig alig. De nélunk még mindig ez a legjobb csajozós kocsi a falukban....

McK (törölt) 2010.12.13. 11:34:17

@barumka: Látod,én is sokmindent nem értek.
PL azt sem,hogy valakinek miért okoz örömet az,hogy mások örömét leszólja,hogy belköpjön a puncsostálba házibulin,hogy a menyasszonynak a lagzin ecsetelje,hogy a vőlegény ódákat zengett az előző csajával való hempergéséről.
Mégis vannak ilyen emberek ugye?

A sok-sok szépről pedíg annyit,hogy egy EVO VI jelenleg semmire sem jó,mert nem nyerhetsz vele semmit,egy defekt viszont annyiba kerül,mint egy zsiguli bódé..
Ezt is tedd a mérlegedre.

barumka 2010.12.13. 11:43:15

Látom nagyon toppon vagy az árakkal. Megsúgom, tévedsz, de ne nyissunk ebből vitát. Nem köptem én bele senki puncsos táljába, csak ez az egyoldalúság bosszant, meg a valótlanságot állítók.
Evo 6 semmire nem jó?? azért ezt nem jelenteném ki ennyire magabiztosan. Lehet azért labdába rúgni az első osztályban is, és a túrában is. Mellesleg nem egy kategória a két autó, pedig majdnem ugyanannyiba kerül. Lada bódé?? A legfiatalabb is 15 év körül van, és hulla rozsda az egész. Vagyonokat kell rákölteni, hogy egy-egy kpm vizsgán átmenjen.... De ne vitázzunk, mert meddő az egész. Szerettem én is a ladákatr, a Balatonyi Árpit is nagyon, akkor, mikor még a Cigánnyal, a Raussal, meg Maticcsal vívtak ezelőtt 20 évvel kb. De nem most, mikor akkor mennek látványosan, ha rámennek egy olajfoltra nyáron.

whyyy 2010.12.13. 11:56:53

Nemtudom volt-e a fotokrol szo, de aki ezeket fenyelte, az mondjon le! ezek a szetsz.rt nezhetetelen hujesegek ... remelem nem ez az irany az indexen :(

Rajninho 2010.12.13. 12:00:35

@vancello:
Tudom ,hogy szereted :) Láttam oldaladon. 130RS es képek jól sikerültek le is mentetem :)
Most lehet kivágnak innen :D De DUEN-en is van egy meg emlékezős videó a Magyar Ladákról nézzétek :) www.duen.hu/hirblog/duen/video_-_ladak_magyarorszagon_2010-ben

Rajninho 2010.12.13. 12:02:02

@Cymantrene:
Ha kimész a csehekhez :) A múzeumban van prototípus belőle 120-asra hasonlító kasztni és orrmotor és elsőkerék hajtás .
Én is még csak képekről láttam . De a skodaklub.com oldalon galériákba megtalálod róla a képeket :)

Rajninho 2010.12.13. 12:06:46

@hirtelendi:
Így van valami ilyesmire gondoltam én is . Ezért is írtam ,hogy Lada Skoda harcba nem folyok bele felesleges már annyira kevés van mind kettőből meg úgy a KGST autókból össze véve inkább tartsunk össze :) Attól ,hogy Skodám van a rally-n első vagyok aki csápol a Ladáknak meg őrjöng ha valamelyik egy jó keresztet jön :)Kis korom óta imádom a Ladákat mellesleg abban nőttem fel faternak 11 évig volt 1200-ese a 105-ös Skoda után . Amúgy valamelyik nap láttam egy narancs 120-ast hahun 80-85 közti lehetett és ugye bár szinte ingyen mert sajnos a skodák ára még lefele megy mindig kivéve a 100-as és 110-es szériát meg a korosztályát bár már egy 78-79 es 105 ami gyári állapotú már az is megérett az jó árért ,de pl én a 87-es 120-asomat hiába gyári állapotú nem tudnám eladni 80-100 nál többért vagy még annyiért sem igaz én is 50-ért vettem :D

Rajninho 2010.12.13. 12:09:19

@gigabursch:
Hát igen pl a Skodának ott volt a 100. nem is oly rég :)

Rajninho 2010.12.13. 12:15:13

@Ratnet:
Hát igen ,de azt nézed most MO-on nem is tom hány Skodát tudnék felsorolni ami brutálisra lett tuningolva és ugyanúgy elmegy keresztbe kanyarba még kicsikét gyorsabb is ha minden igaz . Jah és pl szlalom versenyeken egyre több Farosos skodás indul mert ott pl egyre inkább úgy tűnik ,hogy elég nehéz őket megverni . Adott lenne egy pálya szakasz meg pl egy rally Lada legyen mondjuk A-s , de lehet VFTS is meg mondjuk egy 130LR vagy RS én össze mérném őket :) Két jó pilóta akik érzik is rendesen és akkor had szóljon lehet elverné a Lada a Skodát lehet nem ,de lenne egy jó napunk :D
Amúgy azt mellékesen megjegyezném ,hogy még a Ladákba ugye 1.6-os motorok vannak faragva meg már attól feljebb a Skodákba 1.3-asok és azokat is 130 lóerő környékére felhúzták :) Most itt MO-on is 1.4 -es Skoda motorral gyorsulási versenyen alázgatják az erősebb autókat :) Lényeg szeresem a Ladákat én is :P

Rajninho 2010.12.13. 12:19:52

@barumka:
Ehe hát igen valami ilyesmi ,de azért valljuk be tényleg élvezhető a Lada :)
Bár tegnap éreztem a Skoda hatalmas előnyét a Ladához képest jöttem be az udvarra és nagy hó kicsit oldalra csúszot amikor már azt hittem elakadtam akkor hirtelen kijött a hóból és nem kis hó mennyiségről beszélek :) Mellesleg tegnap ugyanúgy keresztbe autóztam és nem kellet hozzá Lada :) Csak hó :D De még a LAdások tudnak játszani aszfalton is Skodával csak hóba max vizes úton :( Persze 120-as motorral :D
www.youtube.com/watch?v=ZMDEKbGmlg0 1977 Monte Carlo kettős Skoda győzelem :)

sassy65 2010.12.13. 13:26:40

@Rocko-: Vagy álltál volna a Berkesz-Nyírkarász gyorson amikor Ferjáncz még R12 Gordínivel nyomta.+Ladák+NDK gyári Trabik,Wartburgok, 1-2 NSU(Cserkuti Öcsi:-)pl. )

sassy65 2010.12.13. 14:02:18

Ja és a Skoda 130 RS és Balatoni M.fahrer!!

Csikós Zsolt 2010.12.13. 14:26:03

@whyyy:

Te se bírsz belekattintani a galériákba...

whyyy 2010.12.13. 14:28:26

@Csikós Zsolt: dede, ott megnezegettem.
De a cikk melle mieeerttt? :(
Ez kene a galeriaba, aztan oda se kattintok :P

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.12.13. 15:13:52

@Csikós Zsolt: én sem szoktam belekattintani a galériákba, csak ha nagyon érdekel egy autó.

egyébként miért lette kilyenek a képek?

ommm 2010.12.13. 15:41:33

@Rajninho: Elég pozsonyig menni. Ott van két rendszámos.

hirtelendi 2010.12.13. 16:03:42

@Ratnet: ne legyél már ennyire szűkagyú, mi az forrás továbbra sincs, a gugli a te barátos is, nézd meg mondjuk Wikipédia Lend-Lease címszavát, vagy ajánlom figyelmedbe egy Churchill nevű segédkávéfőző II. Vh-s visszaemlékezéseit, vagy A.J.P. Taylor összes műveit, vagy a negyedikes történelemkönyvet. Nyilván nem azzal a sok kacattal nyerték meg a háborút, nem hát, a hadseregük egy helyben állt volna a sok amcsi kacat nélkül, a légierejük egy nulla lett volna. Nem tudom, hogy melyik hadseregben voltak olyan teherautók, amiket nem lőtt ki az ellenfél, ha eltalálta, kacat vagy nem. És nem tudom, hogy melyik hadseregben voltak olyan teherautók vagy dzsipek, amiket nem lőttek ki tucatszám, de neked biztos vannak rá forrásaid.

hirtelendi 2010.12.13. 16:06:52

@whyyy: Pedig tudhatnád, ha picit beleolvastál volna. Meg ha egyszer is érdekelt volna, már rég rájöttél volna, hogy a fotókra rá lehet kattintani, és akkor megnyílik egy galéria sokkal több, az indafotó által nem tönkretett, és nagyobb méretű fotókkal. De tudom, vaktában hőzöngeni sokkal könnyebb, hiszen a cikk vagy a fotók amúgy sem érdekelnek, ha erre sem vetted a fáradságot.

hirtelendi 2010.12.13. 16:08:18

@Rajninho: Ez a youtubon van, és már linkelte szerintem a készítője. Amit te linkeltél az már csak embedding. De persze ebből sosem elég...:)

hirtelendi 2010.12.13. 16:12:07

@Rajninho: Tudom, a Skodák ára tényleg a béka feneke alatt, de mondjuk a tiédhez hasonló korú kockaladáké is. Igazából a Ladákból csak nagyon patent állapotú és/vagy 70-es évekbeli daraboknak van ára, és még ott is elég faramuci a helyzet, egy kombi vagy 1500-ös már haszonnal is felújítható, de egy 1200-es, még ha 70-es évek eleji akkor se tud nyereséges lenni, 5-600 a max. amiért el lehet adni vagy annyi se.

hirtelendi 2010.12.13. 16:22:04

@Rajninho: Felteszem, hiába volt ott a 100. év a Skodának, ha nem rágta a szerkesztők fülét senki udvariasan nyaggató emailekkel, és ajánlgatta a segítségét egy Skodás cikksorozathoz, gereblyézte össze az autókat és embereket a fényképezésekre, segített anyagot gyűjteni a cikkekhez. A Totalcar nem egy időmilliomosokból álló több ezer fős szerkesztőség, hanem egy frankó, de kicsi csapat, amelyik vevő a jó ötletre, de nem árt ha az szervezőkészséggel és hajlandósággal is párosul. Mi a klubunkkal ugyan csak egy cikket akartunk, de amikor előjöttek a grandiózus tervükkel a cikksorozatról, mi is azonnal vevők voltunk rá, nekik meló volt látástól mikulásig (hogy tudd, a cikksorozat október eleje óta készül, és még most is van anyag, ami WIP), nekünk meg egy jó pár nap élvezkedés volt, mert ugyan az időnket lekötötte, de minden percét élveztük.

Akár fogadni is mernék, hogy ha Skodával, Wartburggal, vagy akármivel megkeresik őket, ésszerű időtávon belül hasonló konstrukcióban megcsinálják. Egy Trabant-Wartburg, vagy egy Skoda cikksorozat biztosan szólna hasonlót, mint a Zsiguli.

hirtelendi 2010.12.13. 16:24:28

@gio: Hogy belekattints a galériákba :))

Mondjuk én mindig végigkattogtatom, nagyobbak a képek, és több is van belőlük.

Ratnet 2010.12.13. 16:54:16

@hirtelendi: Béna amcsi tankokat lőttek ki vígan a nácik tizesével, de sebaj.:-)

Mivel ez Lada hét, ezért inkább meghagylak a sajátos háborús-hitedben főleg, hogy ne OFFolódjon szénné a VAZ-vezérfonál.

Más: Skoda-, Wartburg-, vagy Trabant-héten (netán Dacia-hét? brrr!) ha lesz, szerintem nem lesz ekkora óváció. Bármennyire is szerettük ezeket a masinákat is.:-)

hirtelendi 2010.12.13. 17:14:05

@Ratnet: És? Mesélj már hol írtam arról, hogy "béna" amcsi tankokat kaptak az oroszok? Érdekes, miután már konkrét forrásokat jelöltem meg, elkezdesz olyasmivel vitatkozni, amit én nem állítottam. A Lend-Lease történelmi tény, azért mert nálunk a komcsik alatt nem taníttoák, még úgy volt.

Ratnet 2010.12.13. 17:32:09

@hirtelendi:

OFF

Legalább olvasnád el azokat a forrásokat amiket bőszen ajánlgatsz.:-)
Ott is le van írva fehéren-feketén, hogy egyrészt banki/üzleti szempontok miatt szórták a világba a kacatjaikat az amcsik, valamint kiolvasható az oroszoknak adott 'támogatás'(khm: inkább kölcsön) mennyisége és, hogy az hány százaléka az össz ....... ésatöbbi, ésatöbbi. Más is szólt már fentebb emiatt, talán nem véletlenül.
Ha tovább keresgélsz, informálódsz, találsz olyan írásokat is, hogy hogyan röhögték ki az amerikai harckocsikat, mind a német, mind az orosz oldalon. Vicc.
Magyarul: az amcsik üzleti érdekből (és a náciktól való félelem miatt) középszerű hadicuccot és járgányt árultak hitelbe' mindenkinek, amit például az oroszok ilyen-olyan okból kifolyólag, b...tak visszafizetni.:-)

ON

A továbbiakban tényleg nem érdekel ez a téma. Térjünk vissza a Zsigulátorokhoz. Meg Skodákhoz.

hirtelendi 2010.12.13. 17:45:11

@Ratnet: Jaja, banki, üzleti szempontok, nem azért mert így őket tehermentesített az európai harc alól. Az angoloktól legalább támaszpontokat kaptak cserébe, az oroszoktól még azt sem, Sztálin kerek-perec megtagadta pl. a legyeleknek nyújtandó nyugati segytséget orosz támaszpontokról. És több mint egyötöde ment közvetlenül az oroszkonak, mit számítanak az arányok mégis? Az angolok azért kapták kb a 3/5-ét mert ők főleg hadihajókat kaptak, mert nekik az kellett, az oroszoknak meg főleg járművek és vadászgépek, mert nekik meg az kellet. Az amerikai segytség nélkül az orosz hadsereg mozgásképtelen lett volna, vagy máshogyan, ha meg kell osztaniuk az erőforrásaikat mondjuk a tankok és teherautók gyártása között gyorsan elverték volna őket. Azért elég érdekes egyébként, milyen gyorsan elolvastad a a vaskos forrásokat amiket javasoltam, hogy máris ilyen komplett képed van a Lend-Lease-ről, persze az még nem esett le, hogy ez csak az egyik része volt a segélyeknek. Érdekes, hogy aközépszerű teherautóikat és a középszerű dzsipjeiket, amivel pl. a Vörös Hadsereget is mobilizálták az egész világ lemásolta, köztük az oroszok is.

És már megint mit jössz a harckocsikkal? Neked fixa ideád, hogy olyasmivel vitatkozz, amit senki sem állított, vagy vitatott? Különösen hogy már másodszor nem érdekel a téma. Kíváncsi vagyok még hányszor nem fog érdekelni?

Ratnet 2010.12.13. 18:05:28

@hirtelendi: Ez hogyan kapcsolódik a Ladákhoz?

hirtelendi 2010.12.13. 18:12:58

@Ratnet: Úgy ahogy a tárgyban általad megejtett hozzászólások.

Ratnet 2010.12.13. 18:29:21

@hirtelendi: Én -mint jó Ladáshoz illik-, utálom az amcsi 'hájpolást'.:-)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.13. 18:31:15

@Ratnet: pontosan, a Shermanek a puszta mennyiségükkel győztek a zsebóra precíz, de pont ezért túlbonyolított Tigrisek fölött..

A németek páncélját max kifényesítette a lövegük, hacsak nem közvetlen közelről, hátulról a légszűrőknél lőttek rájuk.. :)

dr.oid 2010.12.13. 19:54:48

Ifjúkoromban sokat huhogtam a hegyen,
októberben már csípett a dér,
fohászkodtam: -Csak akció legyen!
Ladás a kanyarba keresztbe befér...
Na bazmeg, az ember mit tegyen,
fékcsikorgás, elfogyott a tér,
a süsnyésben már nincs út-egyen,
fatörzsek közé hajtani nem ér...

Orvost, orvost ordít a tömeg,
kezek integetnek sötét éjszakában,
na te is jól rábasztál öreg,
innen már nem mész el csak zsákban.

Furcsán fest a verda fának préselődve,
a hátsó híd a váltóig csúszott,
a motor, a hűtő, a kasztni szétkenődve,
ilyen zakót nincs ki még megúszott,
hacsak nem egy terminator-ürge...

Emberek mozognak, roncsba belenyúlnak,
sofőrt navigátort, az útra kihúznak,
nem fest jól a helyzet, egyik fickó hörög,
a nép orvosra lel ki nem sokat tötymörög,
vizsgálja a csávót, maradt-e ép szerve,
ha már a kanyarban ekkora volt mersze,
a sisak lekerül, eltorzult arc látszik,
sárguló lombok közt a halál citerázik.
-Dokikám mi van már, megmurdel a csávó?
-Hát nemigen csak a Sabelt rángatta szét bátyó.
Mintegy varázsütésre lábra áll a hősünk,
génjeiben szittya lóterelő ősünk.
Nyers szovjet technika kemény kéz uralja,
beleborzong mindaz aki egyszer hallja,
ez nem egy sínautó csúszkál-jár a segge,
gonosz-alattomos tetves ruszki beste,
de így az izgalom soha nem ér véget,
kenyérből-cirkuszból mindig kell a népnek...

Cymantrene 2010.12.13. 21:08:42

@Rajninho: Azt tudom. De az ebből a szempontból nem érdekes. Prototípusa van mindenkinek.
De mi lett volna, ha utcára kerül? Néha elnézegetem a faros Skodákat, és megpróbálom elképzelni, hogy elöl van a motor/hajtás: akkor is olyan bénácska lenne?

waffen55 2010.12.13. 21:11:12

@ommm: Sajnos most nem olvastam el minden kommentet időhiányában. DE! Én támogatom, hogy készíts a az autózás magyar nagyjairól sorozatot !!!! Igen, ne csak a sportról a technikáról is! Szerintem nem én vagyok az egyetlen aki szívesen művelődne/szórakozna ilyen cikkeken...
Akik még élnek közülük dobják fel anekdotákkal sztorikkal, lehetnek régi képek stb. Tudom, hogy nem apróság amit kérek, de mondjuk uborkaszezonban sokkal nagyobb értéke lenne mint, az ún. klikk vadász cikkeknek és vannak remek kollégák is kiknek biztos meg van a maguk asztala itt is.

:)

Szkotti 2010.12.13. 21:29:13

@dr.oid: Engedje meg, hogy asssztakurva.
;o)

Rajninho 2010.12.13. 22:07:43

@ommm: Van ott két rendszámos orr motoros 120-as Skoda :O Na ezt szerintem megfogom tenni ,hogy elgurigázok odáig :)

Rajninho 2010.12.13. 22:08:44

@hirtelendi: Nekem nincs kocka ladám :(:) Nekem kocka Skodám van :P 120L :)

Rajninho 2010.12.13. 22:10:08

@hirtelendi: Értem értem hát ez akkor így már más :) Remélem egyszer azért csak lesz a többi KGST gépről is :)

Rajninho 2010.12.13. 22:11:13

@hirtelendi: Lényeg ,hogy jó nézni akár 100x-is :)

Rajninho 2010.12.13. 22:14:36

@Cymantrene:
Hmm kitudja nekem ez így tetszik meg van a szépsége a körlámpás elől hátul vasalólámpás farosnak is , meg van a szépsége a 100-a soknak is 110R-ről nem is beszélvén :) meg meg van a szépsége a trapéz lámpás skodáknak is . Nekem pl 87-es trapéz lámpás skodám van 120L tegnap este mentem bezárni a kaput azt még járt a gépes meg lámpa is világolt nagyon vad hátulról nézve :) Pl most levetem a sárfogó gumikat már az is számít kicsit (egyik el volt szakadva:D) látszik így a terpesztés a hátsó keréknél és jól nézz ki arról nem is beszélek ,hogy egy Rapid milyen vagány gép :)

ommm 2010.12.14. 23:27:28

@Rajninho: Járfalu (Jarovce), a helyi Tatra klub garázsában áll a közlek. múzeum pár poros, régi autója, köztük két orrmotoros Skoda is. Az egyik ötajtós, a másik négy. Full Favorit-hajtáslánc van alattuk.

Rajninho 2010.12.14. 23:35:00

@ommm:
Ez komoly :) Eddig csak arról tudtam, hogy a Cseh múzeumban vannak gépek legalábbis Skodások oda mentek :)

coord 2010.12.18. 21:57:32

@Csikós Zsolt:
Zsolti, köszi a remek ladás cikkeket, alig bírtam feldolgozni őket. Csodálatos hét volt :-)

kultúrpesszimista 2010.12.28. 19:43:29

Halihó!

Lada Lotusról hallottatok-e már? Íme:
www.youtube.com/watch?v=NtsM3eFA7iE&playnext=1&list=PLACCFFD422A624CC7&index=34

Összeereszteném egy VFTS-sel!!! :)

Óriási meccs lehetne!
süti beállítások módosítása