Négy év egy tehén életében

  2010. október 31. - Winkler Róbert Címkék: belterj totalcar flotta 4runner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Pista szólt, hogy írjak már valamit a 4Runneremről, mi történt vele, mióta utoljára számoltam be a hogylétéről. Hát… a legnagyobb kalandja azt hiszem egy olajcsere volt, két hete, 193 ezer kilométeres óraállással. Ezért érdemes naplót írni, hogy utólag visszakereshetők legyenek a történések, én legalábbis a Belsőségben kerestem rá a 4Runneres címkékkel ellátott posztokra.

P1060368

Jó sok van, több oldalas a találati lista. Ha elnavigálok az elejéig, látom, hogy a Tehén februárban lesz nálam négy éves. Az elején volt vele egy jó adag szopás a hátsó futóművel, míg Mazda Mester rá nem jött, hogy van egy alig látható görbület a hídban és ki kell cserélni az egészet. A tizenéves Tehenek értéktartása elég jó. 2007 elején kétmillióért vettem, és ahogy az utóbbi évben figyeltem a használtkínálatot, 2,2-2,4 millió között mennek. Amiből aztán nyilván jó esetben kétmilliós eladási ár realizálódik, de a kétmillió akkor is kétmillió; örülök, hogy sikerült egy autót épp az értékesési ciklus végén elkapni.

Mazda Mester elég szépen elkozmetikázta a nagyját

A futóműve bírja, pedig egyszer egy hulladéklerakó telepen a bal első kerékkel beszakadtam egy aknába. Már a darut hívták, de összkerékben szépen kiszökkent belőle a jó Tehén. Az összkerékhajtást egyébként szinte soha nem használtam – még az előző szerkesztőségünkben, a merev fémrámpára parkoláshoz szükség volt rá, egyébként felesleges. Igazából még havon is teljesen jól viszi a hátsó kerék téli gumival – ha hegyre járnék, nyilván sűrűbben lenne rá szükség.

A bödönben lassan gyűlik a szmötyi

A városi fogyasztás a nyári 15 litertől a téli 18-ig terjed. A Bödön még mindig benne van, a fogyasztást nem csökkentette, de nem véletlen: ahhoz kartergázosabb motor kéne – két év és 15 ezer kilométer alatt két centimémetnyi szmötyi gyűlt csak össze a bödönben. Ez a 5VZ-FE kódos, 3,4-es V6-os benzines viszont a Toyota egyik legmegbízhatóbb motorja. A Reálszisztémánál méricskélték is, amikor a check engine okát kerestük. Hát igen, helyben vagyunk: idestova három éve ég a check engine. Mivel voltam vele egy számítógépes motordiagnosztikára szakosodott műhelyben, amit mindenki ajánlott, még a tulajdon konkurenciája is, meg a központi Reálszisztéma szervizben, most már nem nagyon van vele hová menni.

Mindenhol azt mondták, jó, a karbonkanisztert kicserélték egy újra, a régi is felesleges bele, ha egyáltalán nincs karbonkanisztere, azt is hibaként jelzi, és már kapcsolja is a check engine lámpát. Tudom, hol lehet lekapcsolni: az injektor biztosítékát kell kihúzni néhány másodpercre, akkor elalszik, de legkésőbb egy hét elteltével úgyis megint kigyullad, úgyhogy ha jól emlékszem, már legalább két éve nem kapcsoltam le a villanyt. Hát ilyesmik vannak. Maga a dögunalom. Amit persze el is várok egy tizenéves Toyotától. Így közel négy év után még mindig lángol a szerelem, bár az ember egy SUV-ot nyilván nem úgy szeret, mint egy sportautót.

Sajnos két kerékkupakot elloptak róla

Én leginkább a nyugalomért rajongok, amit ad, a simán járó, lágyan duruzsoló V6-osért, meg a kocka motorháztetőért, amire változatlanul nagy öröm lepillantani. Évi tízezer kilométernél nem megyek vele többet. Garázsban lakik, a nap nem süti, a fagy nem csípi, ennek megfelelően óvatos becslések szerint is van még benne bő százezer kilométer, mire elkezdhetne annyira széthullani, hogy érdemes legyen eladni. Az minimum tíz év, ekkora időtávlatot el se tudok képzelni. Főleg hogy már megírtam, nálam hat év egy autó vagy motor átfutási ideje. Nem tudom, egy SUV-on mit lehet megunni, de majd úgyis elválik. Kitelik tőle, hogy majd ezzel menjek az aggok házába.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672407645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Vizibolha 2010.10.31. 15:14:32

Oh, a regi jo check engine moka... allat h. meg mindig megvan :P

Conrad 2010.10.31. 15:16:04

Hipochonder Tehén. Hehe. :D

szunyii 2010.10.31. 15:16:26

Jó "kis" autó ez a Tehén :)

bla123 2010.10.31. 15:18:25

Ugy latszik ez a karbonkaniszter a gyengeje. Az enyemen is feljon neha. Kod olvasoval kitorlom es kesz. Vezermuszijjat csereltel mar rajta ? Ugy emlekszem kb 80000km-nel kellene.

subtotal 2010.10.31. 15:18:42

Nem is kell addig eladni, amíg meg nem unod. Ha pedig rendesen karban is tartja az ember, nyilván nem kezd el széthullani egy garázsban és jól tartott vas.
A 15 liter város pedig abszolút tűrhető ekkora méreteknél.

Hurri Kán 2010.10.31. 15:23:40

Tehén szép tehén jó :))

.atti. 2010.10.31. 15:26:24

Jók ezek a Toyoták . Ha egyszer mást vennél , a Land Cruiser Pradot (120) ajánlom . Nekem az van , félelmetes jó autó . Légrugó, szintszabályzó, 9lit. fogyasztás 150-160km utazósebesség , állandó összkerék , tank feeling - feleségem is imádja . 2 éve használom még nem volt rossz benne semmi hibátlanul működik (amúgy 6 éves az autó)
Okos választás lehet ha megunod a tehenet , bár tudom hogy a dízelt nem szereted .

subtotal 2010.10.31. 16:02:30

Ha megunod, vegyél egy Mountaineer-t...

Winkler Róbert 2010.10.31. 16:08:00

@bla123: Igen, még az elején, mert akkor volt 160 ezer körül, és nem lehetett tudni, hogy az előző tulaj megcsinálta-e. Nyilván nem.

Imperial 1969 2010.10.31. 16:13:21

Kuldtem par oldalt meg a muscle car-al kapcsolatban remelem megkaptad.

BTO11 2010.10.31. 16:17:45

panda 4x4, és mesélhetsz Zsoltinak a 4B-be.

AtoszMester 2010.10.31. 16:20:13

Aztán ha felkerül hirdetésbe, szólj róla.

cr500 2010.10.31. 16:32:07

ett a tehén? ett. Itt is? itt:-)

Gomulka Béla 2010.10.31. 16:57:44

'Én inkább a nyugalomért rajongok ...' - Winkler, szedje o"ssze magát!

srank 2010.10.31. 17:21:27

nekem vitaráolt de az előbb rohadt szét mint ahogy megunhattam volna :DDD , persze a műszaki tartalom abban is japán (még ha spanyol is ) :D

Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.10.31. 17:25:15

Winkler úr, azzal a fordos cikkel már majdnem bejutott a kaszinóba, de ez most megint rém szar lett....

Semper Fidelis 2010.10.31. 17:27:04

Nekem is ilyen téli pacsker van a kocsimon :o))

Baba darab, csak k_rva drága volt...

AzHofi 2010.10.31. 17:35:19

@cr500: emdült is meg imdult is :-)

konti10 (törölt) 2010.10.31. 18:08:05

Megérne egy ethanolos átalakítást. Filléres cucc, de élményben tesz hozzá, pláne ha kis fordulaton használod.

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.10.31. 18:46:16

Tetszik ez a Toyota... jó vétel volt:)

plephyl 2010.10.31. 19:04:12

nem rajongok ezért a kategóriáért, de ez a kocsi nagyon rendben van.

(csak azok a fránya fogyasztási adatok...
egy km 50 Ft? én évi 15 ezer körül megyek, ez nekem 300.000-ben van évente. ugyanez tehénnel 750.000 ft lenne.)

populista környezetvédők házi feladatként kiszámolhatják, hogy ez mennyi plusz co2-t jelentene :)))

Winkler Róbert 2010.10.31. 19:52:00

@konti10: Mondjuk az etanolt tényleg ki kéne próbálni, ha már annyiféle fogyasztáscsökkentővel kínoztam a szerencsétlent.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.10.31. 20:18:44

@Winkler Róbert: Valamikor említetted, hogy dízel(öreg) Toyota terepjárót nem érdemes venni mert a legtöbb szét van taposva... Nekem hiluxra fáj a fogam de benzinest nem látok sehol... Tényleg veszett ügy a dízel? Amúgy pöpec a gép, grat!

Hilux94 2010.10.31. 20:23:15

Enyimbe' 432e km van, és még mindig merő unalom és nyugalom az utazás. Ja, világít a csekk olajszint lámpa már sokezer kilométer óta, pedig az olaj köszöni, jól van. Ja, és 9 liter fogyaszt négy emberrel, telerámolt platóval, és MT KM2-kel.

Prado = diszkóterepjáró

Winkler Róbert 2010.10.31. 20:50:18

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem saját tapasztalat, csak Toyotás Józsi mondta, hogy huszonéve foglalkozik offroad Toyotákkal, de eladó egészséges dízelt még nem látott. A 4Runnerre is ő beszélt rá, és nálam bevált. Igaz, én elég keveset megyek vele, többnyire rövid távokon, tehát nekem tényleg a benzines való.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.31. 21:19:16

Jó választás volt, erre mondják, hogy az évek során bizonyított. A mostani autómmal (Golf III Cabrio) is úgy vagyok, hogy mivel nem használom túl sokat, lexarom, mennyit eszik. Magához képest mondjuk elég sokat. De imádom...

Hilux94 2010.10.31. 21:26:57

@Winkler Róbert: Ha ugyanarról a Toyotás Józsiról beszélünk, akkor ő egy aranykezű, ám meglehetősen pesszimista szakember. :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.10.31. 23:02:38

@Winkler Róbert: Köszi a választ! Ebből a szempontból nekem is a benzines való. Még a mostani Land Cruiser ritka benzines változatával is elégedett lennék de sajnos az még nem elérhető számomra...

Sándorkarcsi (törölt) 2010.10.31. 23:24:06

Winkli a gázt nem teteted bele?

=Daniken= 2010.10.31. 23:33:05

Nagyon bunkó dolog megkérdezni, hogy a hátsó híd csere mondjuk mennyi körül áll meg ennél a modell változatnál?

sacc/kb. e HUF?

köszi.

érdekelne.

szeretnék egy ilyen dögöt. és ha 3.4 v. 3.6 az sem gond, mert legfeljebb megy bele egy modern gáz rendszer és tökéletes. a benzin sem katasztrófa. de télen csak ilyennel járnék. elfér benne 4-5 ember és a kutya is tánctéren nyomja. bőrülésen nem zavarna ha a hátsó padon utazik, azt úgyis jobban szereti:-) mert onnan kilát:-D

isti77 2010.11.01. 07:51:39

Nálam még annak idején a Galanttal volt ugyanez a check engine-probléma, és ugyanígy "oldottam meg" időszakosan.
Nálad nem hülyült meg tőle az alapjárat? Én azért hagytam fel vele, mert a művelet után pár tíz km-en keresztül minden megállásnál először lement kb. 400-ra, aztán, amikor úrrá tudtam lenni a még a Zsiguliban ilyen esetekben felvett gázfröccs-reflexemen, láttam, hogy utána magától felmegy 1200-ra, és nagyjából fél perce alatt állította be magát a normális 800 körülire.
Aztán kicserélték a lambdaszondát. Négy márkaszervíz nem jött rá, mi a gond, aztán az Angyalföld-Újpest határán lévő "félig márkaszervíz" oldotta meg.

Nancsi 2010.11.01. 07:52:23

Ekkora (fogyasztású) motorba gáz való, nem etanol. Kb 1-2 év alatt megtérülne. Igaz akkor mélygarázs kilőve, de ha van mód felszíni garázs bérlésére, akkor én biztosan gázosítanám.

subtotal 2010.11.01. 09:02:15

Azért lassan kiderül, hogy az összes japó vasnak kideríthetetlen elektromos nyűgjei vannak a motorelektronikánál. :)
Ahhoz képest érdekes, hogy amikor a megbízhatóságról van szó, ezeket mindenki elfelejti abba a posztba lejegyezni. Akkor az összes japán a megbízhatóság világbajnoka.
Vagy lehet az van, hogy ezt nem tekintik hibának a tulajok?

DrSzoke 2010.11.01. 09:36:17

@subtotal: Ebbe szivesen belepofazok.Autoszerelo vok egy olyan orszagban ahol szinte minden 2. verda valamilyen japan egyteru vagy terepjaro.Hiluxokkal/4Runnerrel konkretan Dunat lehetne rekeszteni.Nem rossz verdak,de azert az az omlenges amit 1-2 nepiteletben olvasni,kurvara nem igaz.Toyota 4 runner /itt surf felhozatal: 2 liter benzin: hulla gyenge,de legalabb zabal.2,4td nem zabal,de iszonyat lusta raadasul a kinaiak mar raalltak a hengerfej gyartasra olyan szinten fogy.200ezer tajekan de gyakran elobb reped.2,8 szivodizel ugyanez.A 3.0 V6 sztem csak a fogyasztasaban mutatkozik,teljesitmenyben halovany.A Winkler fele 3,4-es motorhoz nem volt szerencsem meg.Nekem a 3.0td 1KZT jon be legjobban,de a hfej ott is repedos.Futomu,valtok rendben,de mindegyiknek van vmi elektromos gyengeje.
Keves viztol lefustolo generator a V6-on,az emlitett check engine gondok,stb.
Mielott nekem ugrana az ellentabor,osszessegeben jo autok,de bizony elromlik ez is.Reszemrol az Europaban Opel Monterrey neven futo Isuzu Bighorn a favorit.De ez is tonkre szokott menni....De meg lehet nezni a Terranosokat is,nem sokan dicsekednek azzal hogy a valoban munkagepkent es nem dedelgetett csaladi kedvenckent hasznalt 2,7td kezivaltos verzio valtoja ugy hullik szet mintha muszaj lenne.Az "uj" ZD30-as 16V 3 literes tdi motorjuk meg ritkan megy el 150 ezret,tobbsege mar ezelott ategeti a dugattyut.
Bocs hogy hosszu lett.

zündfolge 2010.11.01. 10:54:54

eredetileg G mercit szerettem volna..aztán adódott egy alkalmi vétel, Landcruiser 100, benzines. Másfél éve van meg.
Mit mondjak, örülök, hogy így jártam, nem kéne más.

blackxs (törölt) 2010.11.01. 12:03:20

Robi: Ne haragudj, de lassan úgy nézel ki, mintha te játszanád a félelem és rettegés las vegasban második részének főszerepét :)

Múltkor akartam integetni a Dózsa György úton, mellettem álltál meg a lámpánál, de olyan magasan ülsz a tehénben, hogy esély sem volt arra, hogy észrevegyél :)
Mondjuk lehet, hogy én ülök alacsonyan :D

Ada 2010.11.01. 12:04:28

Nekem Corollám van, benzines. A check engine lámpa kigyulladása nálam is előfordult, mindig amikor kirándulni voltam. Az első lépésem volt, hogy rohantama helyi márkaszervizbe vele. Így történt, hogy diagnosztizálták Svájcban, Olaszországban, Ausztriában és itthon. Semmilyen hibakód nem volt kiolvasható, mindig csak resetelték, mire ez újra és újra kigyulladt. Az autón semmi hiba nem volt érzékelhető. Sem teljesítménybelileg, sem a fogyasztását illetően. Egy szép napon megemlítettem ezt a kötelező 15ezer km-es szervizintervallumnál, mire azt mondták, hogy valami tömítés a szelepvezérlés egyik egységében szokott idő után tönkremenni. Mutatta képen, olyan fogaskerékszerűség... Kicserélték, azóta SEMMI... Check engine alszik, autó irul-virul...

Winkler Róbert 2010.11.01. 20:28:57

@isti77: Nálam semmi hülyülés nincs. Semmi. Mondjuk attól tartok, most se ütöttem ki a hibakódot, és rajta felejtettem a csipeszt a biztosítékon, amikor fotóztam. Azóta mondjuk nem mozdult a tehén, mert tesztautóval közlekedtem.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2010.11.01. 21:33:52

kezdődik a marketingkampány? á'lá tehény occsóé eladó? :)

pappito · http://pappito.com 2010.11.01. 22:24:41

@DrSzoke: Dr.Szoke, szerintem mi egy orszagban lakunk :)

En is Bighornt akartam, de csak letaposott volt ket es fel eve, ugyhogy gondoltam hilux surf - vagy k. draga vagy gatya allapot.

Igy lett 3.1-es dizel Isuzu Wizard (opel/wauxhall/holden frontera, honda passport,)(otajtos, attomata) fillerekbol javithato, igenytelen, mint a zuzmo es ket es fel eve megy arkonbokron, pedig kapott egy kis dagvanyt is azert :) (de megtanultam, hogy ha tengerbe megy az ember, akkor utana alapos mosas :)

varosban 11-12 hosszu uton meg 8-9 a fogyasztasa. ugyanazt tudja mint a toyotak, csak olcsobban. most jarok 200ezer km-nel, remelem meg egy szazas benne van :)

Hilux94 2010.11.01. 22:31:27

@DrSzoke: "de azert az az omlenges amit 1-2 nepiteletben olvasni,kurvara nem igaz."

Elég megnyugtató, hogy csak 1-2 népítéletben találtál kurvára nem igaz ömlengést Toyotákról... Ezzel mókás összevetni azt, hogy mindegyik általad felsorolt motortípus minimum gyenge/lusta/halovány. Te esetleg nem az a fajta szerelő vagy, akinél a szakszerű szervizelés közben repednek a hengerfejek? ;)))

makmarci 2010.11.01. 22:55:17

Egyszer említettél valami váltócserét is ! ? -talán a rádióban...

gigabursch 2010.11.02. 07:18:12

Sosem győzöl meg egy olyan kocsiról, aminek ilyen fogyasztása van, hogy szükséges - ha semmiféle olyan célra nem használod, amire való.
De gustibus non est disputandum.

De sebaj...

Azért csinálhatnátok egyszer egy összszerkesztőségi tanulmányt arról, hogy kinek mennyibe került a kocsi, a fenntartása az amióta megvan, figyelemmel arra, hogy a funkcióját mennyire használtátok ki.
Kötelezőtől a szervízeken át a tankolások éves költségéig.
Akár bevonva a régi munkatársakat is, akár közösen más (e-)szaklapokkal.

Hasznos lenne.

Lord heckman 2010.11.02. 10:20:54

18 lityi... ehh... nem az én kategóriám... de szép :D

Tigrisszív 2010.11.02. 13:25:19

@Winkler Róbert: Az igazi fogyasztás - illetve költség - csökkentő az LPG. Nekem ugyan csak 1,6-os motorral van szerelve a verdám, havi 2500-3000 km-t megyek vegyesben, így is 10 hónap alatt visszahozta az átalakítás költségét.

nagybob 2010.11.02. 19:15:32

ismerőssel hoztunk egy 32000 km-es, 6 éves nissan maximat Németországból. Mikor kimentünk a kocsiért, égett a check engine... mondtuk, hogy nézzék meg mi az oka, és csinálják meg, addig intézzük a vámrendszámot papírokat stb. német nissan szervízben úgy oldották meg a problémát, hogy KITEKERTÉK az izzót a check engine felirat mögül :)))

Vizibolha 2010.11.02. 21:09:04

@nagybob: osztrak szervizekben is jellemzo az abs izzo likvidalasa, mar nem egy autonal lattam ezt a megoldast...

Kifordított kacagány 2010.11.03. 04:03:55

@Winkler Róbert: iktass be egy kapcsolót és nem kell folyton kiszedegetni a biztosítékot:)

Slow 2010.11.05. 14:21:44

Ha mindig világít a Check Engine, akkor ha tényleg van valami valós ok ami miatt kellene jelezzen, nem fogja észrevenni a User.

=Daniken= 2010.11.16. 17:02:42

@Winkler Róbert: köszi Robi!

Korrekt válasz és bocsánat hogy rákérdeztem!:-)

az teljesen korrekt egy akkora vasdarabért.

:-D
thx!
D.