Gyűlöljetek csak nyugodtan!

  2010. október 22. - papptibi Címkék: vélemény porsche

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Walter Röhrl jókor volt jó helyen. Gondoltam, ha már itt van a Hungaroringen, megengedem neki, hogy vigyen egy kört a Porsche GT2 RS-sel. Ja, hogy 620 ló... és hátsókerekes? Akarom én ezt?!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482390094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tlantos 2010.10.22. 07:19:59

A nyaltocsat feltoroltem :)

zöldi 2010.10.22. 07:30:43

Gyűlöllek Tibor!
Az a hang, anyááááááááám!!

Shadowbull 2010.10.22. 07:31:45

"Két vízhűtéses, változó geometriájú turbóval, amit 1800 fokos kipufogógázzal nem kis szó."

Itt egy fel mondat kimaradt.

Egyebkent meg meglepne ha tenyleg 1800 fokos kipufogogaz erne a turbinakat.

sb

esef 2010.10.22. 07:40:08

@Shadowbull:
Nem csak fél mondat...A "két" után hiányzik egy vessző, mert nem a vízhűtés száma, hanem a turbóké...

lacza87 (törölt) 2010.10.22. 07:43:03

Hibákat, értelmetlenségeket, még nem lenne késő kijavítani. Amúgy tényleg hihetetlen élmény lehetett, de hogy ezért gyűlöljek valakit. Családi Avensis azért most sem maradhatott ki:)

Rocko- 2010.10.22. 07:48:55

"én nem ebédeltem"
jár a pont. :D

naponta 3x 2010.10.22. 08:00:22

A "63 éves öregember" azért nem annyira sportszerű.

Tomchy 2010.10.22. 08:01:34

Tibi, mi történt a kezeddel? Olyan furán áll a bal hüvelykujjad.

Egyébként én is baromi irigy vagyok.

Sausage 2010.10.22. 08:13:22

@naponta 3x:
Az élet, az a nem sportszerű.

Phrascarica 2010.10.22. 08:43:20

"Röhrl szerint a súly öl meg mindent, legfőképp a vezetés élményét."
Szerintem is, akkor ebben egyetértünk :)

butschq 2010.10.22. 08:50:24

@phrascarica: nem mindig, mert pl egy W50-es Ifa sem épp pehelysúlyú, mégis elég élmény a vezetése.:):)

evil. 2010.10.22. 08:51:43

Irigy vagyok, nem kicsit :) de jó volt olvasni :) (azt a néhány hibát, meg tessék javítani :):)

esef 2010.10.22. 08:55:29

Tibi, én nem vagyok irigy. Mert ez a Röhrl úr engem pl be sem engedett volna szállni az autójába. Mert ha a súly - szerintem is - megöli a vezetési élményt, akkor én még a hárommal mögöttem jövőét is megölném a 120+ kilómmal...
Ellenben én szívesen megautóztatnám a Scéniccel Röhrl urat. A tempós kanyarokban bedőlő autóban, jó magasan ülve nem is lenne tengeribeteg...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.22. 09:01:59

különben azt a hülyeséget nem tudom honnan vettétek hogy egyből kettesbe vált, ez nem így van

csumára kihúzatja az egyest, már amennyiben jól használjátok

az, hogy kintről nézve a kerék meg-meg állni látszik, az a kipörgésgátló működése miatt van

Freddy a Krüger 2010.10.22. 09:07:53

Gyűlölhetünk idegesen is... grrrrrrrr:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.22. 09:11:36

A legenda szerint nem a kormányt fogja furán, hanem kevesebbet korrigált (kellett korrigálnia), mint a többieknek. Ezért hat úrvezetösnek a stílusa.

mojszipupi 2010.10.22. 09:17:07

Ez az autó húúúú.....én is gyűlöllek ;)))) és már eladtak belőle itthon 3 db ot...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.22. 09:17:26

@malenykij polgar: A saját szájából így hangzik: "Ich verrate Ihnen was, es gibt ein Geheimnis: So wenig wie möglich lenken. Sobald ich lenke, wächst der Widerstand. Mit meiner weichen und runden Fahrweise sind sie schnell, sie sind sparsam, brauchen wenig Reifen, wenig Benzin. Das ist für mich sportliches Auto fahren."

hakapeszimaki1986 2010.10.22. 09:20:10

Nekem a 993 turbo a favorit!
Kiállsz a garázsból,lecsukod az ajtót és a motor máris üzem meleg (utolsó léghűtéses széria).
Ideális városi autó! :)

no_holy_shit 2010.10.22. 09:23:34

@Shadowbull: "1800 fokos kipufogógázzal nem kis szó"

en is picit megakadtam ezen :-P es epp most akartam kommentalni, de latom, hogy mar megtetted.

meg WG turboval sem szokas 1100.ig sem menni, mert a turbo utani homerseklet meg akkor is nyaldossa a 900C-t, amit nem szeret a katalizator.

VGT, meg kulonben is erzekeny (bar nem ismerem a porsche benzines VGT-jet)

no_holy_shit 2010.10.22. 09:24:40

@Shadowbull: "1800 fokos kipufogógázzal nem kis szó"

en is picit megakadtam ezen :-P es epp most akartam kommentalni, de latom, hogy mar megtetted.

meg WG turboval sem szokas 1100.ig sem menni, mert a turbo utani homerseklet meg akkor is nyaldossa a 900C-t, amit nem szeret a katalizator.

VGT, meg kulonben is erzekeny (bar nem ismerem a porsche benzines VGT-jet)

lehet hogy a "2", ami utan hianyzott a vesszo, a kipufugogazhomerseklet szorzoja :-P

kzolika 2010.10.22. 09:29:57

Akkor ezt a 32 Porkét láttam múlt héten a Lagermaxnál. 4 tréler, trélerenként 8 autó, az egyiken a felső emelet utolsó helyén a GT2 RS.
De be kellene már újra ülni egy jó Turboba, vazze.

Phrascarica 2010.10.22. 09:42:45

@GYUSZI BACSl: "különben azt a hülyeséget nem tudom honnan vettétek hogy egyből kettesbe vált, ez nem így van"
Lehet hogy kiírta a műszarfalra hogy "2"

3 gb 2010.10.22. 09:43:24

Végre valakinek normális véleménye van a mihaszna hibridekről!!!

3 gb 2010.10.22. 09:44:23

Végre valakinek normális véleménye van a mihaszna hibridekről!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.22. 09:45:28

Kuuurva jóóó lehetett :) Karotta meg gondolom odaélvezett a gt2-be :D

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.22. 09:47:17

amikor bevezették a 997-es turbot, az volt az ige, hogy az új VTG már bírja az 1100 fokos gázhőmérsékletet, ezért lehet VTG-s

tehát szó sincs 1800 fokról

arra is rájöttem, hogy a videóban említett "rajt automatika trükköt" miért nyalták be az urak

hát mikor a kuplungot ráereszti az ember a 4000-en forgó motorra, akkor természetesen lecsökken a fordulatszám, ellenkező esetben a 4000-es fordulathoz tartozó sebességet 0 másodperc alatt érné el az autó

tehát az nem sebességváltás, hanem egyszerűen az álló autó miatt csökken a fordulatszám és megy fel újra ahogy gyorsítasz

a dadogás induláskor meg a ki-ki pörgő kerék miatt keletkezik, ahogy a kiprögés pillanatában PASM elveszi a gázt

egyébként a műszerfalon a jobbról második csőben jelzi hogy hanyadik fokozatban van, tehát onnan is kiderült volna egy pillanat alatt, hogy 1-ben van

a 2-es amúgy eltart vagy 130-ig, tehát 3-ba váltás sincs, az a kettes még csak amit hallunk

szóval semmiféle trükk nincs itt, csak erő van vég nélkül (:

Globetrotter2014 2010.10.22. 09:49:20

Annyira furcsa ezt olvasni a turbóról. Nekem annyira más élmény volt, igaz nem carrérából ültam át hanem 430as spiderből, de nekem épp a racionális kompromisszumot jelentette, ami a ferka mellett nyomokban még tartalmaz autót is, nem csak "szórakoztatóipari" célszerszám, hanem közlekeédi eszköz. Mivel közúton vittek és előttem nem Röhrl ment hanem az előttet vezettet spierben egy 70 éves tata! (akit a lánya (vagy 20 assal fiatalabb felésge?) iratott be a kalandra). Sosem lehet elégidős az e,ber az élet élvezetéhez... :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.22. 10:01:21

elgépeltem, nem a PASM veszi el a gázt, hanem a PSM, mivel a PASM a rugózást és a csillapítást vezérli (:

karlmann 2010.10.22. 10:13:04

Hatvanhárom éves öregember. Aha. Ránézésre nem több, mint 45. Viszont van vagy 40 év tapasztalata a témában. Szívesen cserélnék vele.

Shadowbull 2010.10.22. 10:19:59

@no_holy_shit: Valami keramias okossag van benne, ha jol emlekszem, de szerintem megall valahol 1100 korul, meg lehet alacsonyabban is.

sb

Rocko- 2010.10.22. 10:29:45

"Röhrl-lel"
Röhrllel.

"Amikor a hibridekre terelődött a szó, csak annyit mondott: nem gondolta, hogy politikai jellegű kérdések is lesznek. Majd rövidre zárta a dolgot, a kérdezőnek viccesen kisúgta oldalra: shit."
:DDD
jó fej. :)

a cikk jó lett. irigyllek. annyira nem i a porkéért, hanem az élményért.

Reap that ass (törölt) 2010.10.22. 10:47:03

Pisis korom óta a Porsche az Übermensch az autók között...csak piszok drága...szinte már fájóan...

Egy jól felszerelt darabért legalább 10-15 misivel többet kell lepengetni mint a Calsson Sl-emért...már az is ingerküszöb feletti...

De nem akarok úgy meghalni, h nem volt egy akármilyen 911-em...bár egy Ruf lenne az igazi :-D

S4mu3l 2010.10.22. 11:01:17

Ezek azok a borgwarner változó geós turbók, amiket (elvileg) a porschékba raktak elsőként? 1800 fok az kicsit valóban inkredibül. Ellenben a videóban a launch controlos megindulás, hát az valami egészen elképesztő, pláne hogy így egyből felvált kettesbe, komoly játékszer.

kran72 2010.10.22. 11:15:51

Nem vagyok irigy mivel az életben nem lesz ilyen autóm az itteni kommentelők 90 %-val együtt.Azért jó róla olvasni.Ami viszont zavar: mostanában mintha a Totalcar elfeledkezett volna a normális hétköznapi autók bemutatásáról,teszteléséről.Elmúlt a Párizsi Autószalon,az új Focusról semmi!(vagy én nem találom?)Az Origón már lehet látni képeket és írást az új ASTRA Sport Tourerről,itt még semmi.A legjobb?? Internetes autós portáltól azért ennél többet várnék!

Reap that ass (törölt) 2010.10.22. 11:20:55

@kran72:

Mondjuk ebben igazad van, tényleg furcsa, h egy olyan országban ahol a többségnek egy 5milla körüli autó megvétele is sajnos gondot okoz, ott elsősorban a prémium kategóriát mutogatják.

De ez olyan mint a celeb főzős műsorok, oké egy műsor, de ha onnan szemléled, h sok embernek otthon nem telik ennivalóra, esetleg max a tecsó minőségre akkor bicskanyitogató lesz egyből.

Furcsa egy ország Mo., megvan a tehetség és az ész, de a nagy akarásban mindig beszarik az egész :-(...

So sad...

Ted Striker 2010.10.22. 11:29:16

Egyrészt gyűlöllek, mert számomra Röhrl a legnagyobb :-)

Másrészt:"A hangja valahol félúton van az autó és a Míg 21-esé között, ha nem is olyan hangos, legalább annyira fenyegető."

"MiG 21" lesz az, de gondolom a helyesírás ellenőrizgető javította át az szokott így belekontárkodni az irományokba :-)

f0CuS 2010.10.22. 11:46:40

@kran72:

Lehet nekem tévesek az információim, de a példának felhozott új ford focus-t, hogyan tesztelnék? Mert tudtommal csak jövő év elején jön. De a c-max-ot tesztelték pár hete például... :)

Azért irígykedem, bár inkább Karottára aki vezetheti is az RS-t :)

Hilux94 2010.10.22. 11:55:00

@Assreaper: Hűű, ez télleg furcsa, pedig a nép hogy gerjedne a heti swift, logan, corsa, stb tesztekre... A pinás magazinok vajon miért nem mosónőkkel, vécésnénikkel, és túlsúlyos-bajszos tinédzserlánykákkal vannak tele? ;)

szpsz 2010.10.22. 11:55:59

Szuper kis összeállítás! És azért érdekes, hogy valahol azt olvastam, hogy a Ferrarri napokon mindig beszarik egyik-másik kocsi, túlmelegszik miegymás, a NIssan GT-R Launch kontrolja korlátozottan bírja. A Porolókat meg nyüstölték naphosszat és bírták.

w a s d 2010.10.22. 12:06:32

@Hilux94:
Azért nem ugyanaz...
A "pinás magazin"- okat olyan céllal sokkal kevesebben olvassák, hogy egy esetleges vásárlásnál az "áruról" írtakat is figyelembe tudják venni. :D

w a s d 2010.10.22. 12:07:48

@F/: Vagy csak én vagyok naiv. :D

Reap that ass (törölt) 2010.10.22. 12:21:53

@Hilux94:

Meglepődnél, ha tudnád, h azok az emberek is elolvassák a "népautós" cikkeket akik presztizs autóval járnak.
Azért mert van pénzem egy luxus mercire még nem jelenti, h korlátolt vagyok. A technika az technika.

És igen, mindenkinek joga van megfelelő értesüléseket szerezni arról ami tetszik neki vagy megengedhet magának.

Maximum te vagy korlátolt, h megértsd, sajnos nem az a természetes a világon, h mindenki luxus autóval jár, és azért mert valakinek az van az jórészt szerencse, ezáltal sokan többnek képzelik magukat másoknál. Ez itthon tipikus, csávós mentalitás.Főleg a felkapaszkodott senkik vélekednek így, mert a szarból vakaróztak ki és lenézik a többit.

Lehet téged is nevelni kellett volna!

Szamarkohoges 2010.10.22. 12:29:25

Azt lehet tudni, hogy az öreg Walther milyen köridőt futott a Ringen?
Egyébiránt jó írás, jó videó! Gratula!

dr.oid 2010.10.22. 12:35:50

Életem végéig gyülölettel és az irigységtöl sárgán fogok rádgondolni Pap Tibor bazmeg, jó magyar szokás szerint:D))) ráadásul még rendes ékezetes betüket sem tudok használni a cuccon amiröl írok ezért még jobban gyülöllek...

nickmárlétezik 2010.10.22. 12:48:43

Kár, hogy Walter köréről nincs video, az jobban érdekelt volna, mint ez rajtautomatikás baromkodás.

megint 2010.10.22. 12:56:59

Az a legdurvább, hogy 1600 ilyen rajtot gond nélkül kibírt, M5, Nissan tulajok tudnának mesélni a másik végletről. Brutálisan jó autó, és szerintem aki ilyet vesz(rs) az nem is a külvilágnak veszi, hogy mutogassa, hiszen lássuk be az emberek 90%-ának ez egy ugyanolyan porsche mint egy sima carrera.

Shadowbull 2010.10.22. 13:26:40

@megint: megnyugodhatsz, az M5 is birja.

sb

Shadowbull 2010.10.22. 13:27:49

@Assreaper: Nincs eleg tokunalmas sajtotermek ami tele van tokeletesen erdektelen autok tokeletesen erdektelen tesztjeivel?

sb

papptibi 2010.10.22. 13:38:42

@zöldi: Ott van: gyűlölj csak, megérdemlem:)

papptibi 2010.10.22. 13:44:07

@Shadowbull: 1000-1800 a satóanyag szerint. Nyilván egyszer mértek ilyet, és elismerően csettintettek, hogy hű, ez mit kibír.
@GYUSZI BACSl: "különben azt a hülyeséget nem tudom honnan vettétek hogy egyből kettesbe vált, ez nem így van"
Nem vettük, a gyári ember mondta, és tényleg ez van, az autó kijelzi, hányas fokozatban van. A kipörgésgátlás is működik valamilyen szinten, de jól hallhatóan és láthatóan elváltja egy-két méter után a kettest. Videón kerékmozgásokat nem lehet jól észlelni, ugye láttál már traktorkereket visszafelé forogni, ugye.

papptibi 2010.10.22. 13:51:00

@no_holy_shit: mondjuk nem én mértem az 1800 fokot, az eseményen elég nehéz lett volna. Ez is gyári infó, urak, lehet tanakodni.
@Shadowbull: nekünk speciel beszart az M5 a nemzetközi bemutatón, és vészmódon mentünk vissza. Tehát nem annyira bírja. Pláne, hogy az száraz kuplung, nem hűti az olaj.

papptibi 2010.10.22. 13:53:55

@dr.oid: köszönöm, köszönöm, ez a foglalkozásom előnye. Úgyis mindenki irigy, de ennek legalább van alapja, de tényleg. Ez az ember zseni, esküszöm. Ja, és megszállott. Minden tiszteletem az ilyeneké, én beérném azzal a maradék vezetési tudással, amit mondjuk hetvenévesen fel tud majd mutatni.

Shadowbull 2010.10.22. 13:57:38

@papptibi: Nem beszart, hanem tulmelegedett es veszmodba kapcsolt.

Pont azert hogy ne hulljon szet.

sb

Reap that ass (törölt) 2010.10.22. 13:58:59

@Shadowbull:

Tény, de sokaknak a TC alap!
Minden ember más más sajtó orgánumnak ad a véleményére, ha valaki a TC-nek hisz, akkor szeretne tőlük hallani a fent említett autókról.

Nekem könnyű dolgom van, mert szarásig van német újság amiben minden van, itthon sokkal fapadosabb érzésem szerint!

Neked van bimmered ugye?Jól emlékszem?5er?Csak kérdés!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.22. 14:00:06

@papptibi: érdekes, nekem nem mondta a gyári ember, mikor én mentem vele és leszabályozásig húzatta az egyest az autó

pedig akkor sem volt tök száraz a pálya

de nem is logikus hogy kettesben jobban menjen, mert akkor minek lenne egyes fokozat a kocsiban

a legjobb gyorsuláshoz 1-6-ig végig kell húzatni a fokozatokat, a 7-es az kímélő fokozat, a végsebesség is a 6-ban elérhető

egy-két méter után épp hogy talajt fog a kerék, főleg vízen, minek váltana tovább

de mindegy, nincs értelme vitatkozni, szerintem ez totál nem így van és mikor én kipróbáltam nem is így működött

Shadowbull 2010.10.22. 14:00:32

@Assreaper: Nem, nincs BMW-m.

Ford Mondeom van.

sb

hakapeszimaki1986 2010.10.22. 14:24:14

Rajtautomatika,PSM,PASM,PDK automata,a féket viszont időben meg kell nyomni,nehogy összetörjük a nagyon drága autót ugye..
GPS alapú féksegéd mikor lesz,hogy ne késsünk el a fékezéssel?

papptibi 2010.10.22. 14:27:15

@Shadowbull: jó, akkor csak megijedt. Tehát nem bírja.

papptibi 2010.10.22. 14:35:56

@GYUSZI BACSl: oké, de hidd el. tényleg felváltott, és ez mindig jól érzékelhető volt. Egy esetet kivéve: egyszer valaki nem elég gyorsan padlózta le a gázpedált, és nem is működött a rajtprogram. Ilyenkor egy intenzív, de nem annyira bődületes rajtot produkált az autó, normál kipörgésgátlással, végighúzatott egyes fokozattal.
Egyébként, nem tartom kizártnak, hogy egy 700 Nm nyomatékú motor optimálisabb munkaponttal gyorsít kettesben, ahelyett, hogy egyesben szétnyírja a gumit és a az egyik sor kuplunglamelláit. De ebből nem szeretnék vallási kérdést csinálni, biztos kimérték, hogy így optimális - életteartam szempontjából is. Egy biztos: valóban az történt, amit mondtam a videón és írtam a szövegben.
Ettől függetlenül nem kérdőjelezem meg, amit írsz. Lehet, hogy te nem Turbo S-t próbáltál, hanem más motorváltozatot, és mondjuk egy szívónál tök más lehet az optimum. Vagy csak időközben módosítottak a szoftveren.

Shadowbull 2010.10.22. 14:38:29

@papptibi: szerintem ne nyissunk errol vitat.

Pont azert van benne a felugyelet hogy ne menjen szejjel. De van kismillio egyeb helyen is, a Porscheban is.

Nem egyszer probaltam mar M5-ot, M6-ot, rajtprogramot tobbszor egymas utan, szaraz aszfalton, csapatassal egyutt, nekem meg egyet sem sikerult soha meg csak veszmodba se tennem.

Hogy a bemutaton alatok milyen eloszerias jarganyokat tettek, es az a veszmod pontosan miert is aktivalodott, az egy masik kerdes. Te feltetelezed, hogy a rajtprogram miatt. Lehetseges, de korantsem biztos.

sb

papptibi 2010.10.22. 14:48:22

@Shadowbull: viszont tény, ami tény, ezzzel a végtelenségig csinálhattuk volna, azzal meg nem.
Mondjuk, ennek sok gyakorlati jelentősége nincs, bár kétségtelenül látványos, amikor mondjuk egy zebrától elindulsz, amikor zöld lesz a lámpa. Csak páran kapnak infarktust a közelben

=Daniken= 2010.10.22. 14:54:14

Tibi b+, többszörösen is felháborító volt.

Kicsi szívem minden fellelhető salétrom sárga irígységével utállak!:-DD

Mondjuk az jó pont, hogy parázol
"mert szétszedünk, ha kajázol" :-DDDDDD

!!!!!Mindig a Porsche megy elöl!!!!!

-Tarkin kormányzó-

Shadowbull 2010.10.22. 14:56:54

@papptibi: " viszont tény, ami tény, ezzzel a végtelenségig csinálhattuk volna"

Ez nem teny, ez csak feltetelezes a reszedrol. Fogalmad sincs, hogy mondjuk eszrevetlenul mit szabalyozott le finoman az auto mondjuk a harmadik rajtprogram utan.

Azt sem tudod, hogy a ringen hanyadik kor melyik reszen kezdte elvenni a teljesitmenyt tulmelegedes miatt a vezerloegyseg.

Mert hogy elvette az tuti.

Aztan arra is mondhatod, hogy nem birja, pedig minden auto megcsinalja, az egyik korabban a masik meg kesobb.

sb

PaOntan 2010.10.22. 15:04:04

turbók fixen fél baron töltenek

valaki magarazza mar meg nekem ezt a turbo dolgot. sosem ertette hogy lehet a toltes kisebb mint 1 bar ami ugye a normalis legnyomas korulottunk ?
koszonom.

Shadowbull 2010.10.22. 15:06:28

@PaOntan: mert a fel bar nem abszolut nyomas hanem az a tulnyomas amivel a turbo tolt.

sb

Rocko- 2010.10.22. 15:06:52

@PaOntan: ha szimplán légköri nyomást küldesz be, akkor nincs szükség turbora.
légköritôl meg úgy térhet el, hogy vákum keletkezik, pl. amikor nem töltöd a turbot.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.22. 15:11:25

@papptibi: csak tudnám, hgogy csinálta, hogy nem elég gyorsan padlózta le a gázt, mikor eleve padlóra nyomva kell tartani a gázpedált és a rajtprogram magától 4000 körül tartja a fordulatot

mikor lelépsz a fékről, zár a kupplung és a csuma gáz miatt nem lehet nem lepadlózni

amúgy a videón 2:35-nél kb. 2 mp menet után már mondod, hogy 3-as, ami teljes képtelenség

mivel összesen kb. 5 mp-et mentetek egyenesen, ezalatt a turbo S olyan 120-ra gyorsul, pont akkor kérte volna a 3-ast, mikor ti fékezni kezdtetek

szerintem indulás után felengedtétek a gázpedált, azért váltott fel 2-be

ja és nem keverem össze a szívómotoros 911-est a turbo-val, ennél azért jobban benne vagyok a dologban

megint 2010.10.22. 15:17:01

Shadowbull, tehát végül is , akkor P.T. jól írja, a porke bírta a gyűrődést, a bmw nem, lehet, hogy szándékosan veszi el a bmw , de hát azt azért teszi mert különben nem bírná, ellentétben a porkéval, ami úgy néz ki bírja a gyűrődést sokkal tovább.

bpe 2010.10.22. 16:10:53

hmm, röhrl különvéleménye ("shit.") érdekes a hét elejei fejlemények fényében:

"Wolfgang Dürheimer fejlesztési igazgató megerősítette, hogy teljes sorzat készül a benzines-elektromos modellekből: a hibrid Cayenne már kapható, jövőre következik a hibrid Panamera"

"Hivatalosan még nem tűzték ki a 911, Boxster és Cayman hibrid premierjének időpontját, de biztosan elkészülnek."

"Dürheimer szerint a Porsche négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotorokkal kísérletezik."

..részletek a "hibrid invázióra készül a porsche" c. anyagból. :P

Rocko- 2010.10.22. 16:14:31

@bpe: az ugye megvan hogy mi a különbség egy magánember véleménye és a gyár hivatalos közleménye közt?

bpe 2010.10.22. 16:35:54

@Rocko-: köszi, h éltél a gyanúperrel, h nincs meg. :) (ezért írtam, h "érdekes", meg azért, mert a tc-n ez a hír -asszem- le se jött..)

Shadowbull 2010.10.22. 17:14:51

@megint: Lehet hogy mechanikailag jobban birja, lehet hogy nem.

sb

ommm 2010.10.22. 17:32:29

@GYUSZI BACSl: Igen, csak nem mindegy, hogy azonnal földbe tiprod a gázpedált, vagy csak szokásos sebességgel lenyomod végig. Van videónk, melyen világosan látszik, mi a különbség a kettő között. Külön felhívták Tibiék figyelmét erre.

lwl (törölt) 2010.10.22. 17:38:54

@megint: Feltudasbol es feltetelezesekbol eszkabalt, altalanos ervenyunek szant hulyeseget irt egy olyan autorol, amivel nemhogy uzemeltetesi tapasztalata nincs, de eleteben egyszer ult benne (vagy ketszer).

Maradjunk annyiban, hogy halvany fogalmatok nincs rola, hogy akkor es ott miert szabalyzott le az M5, mint ahogy arrol sincs, hogy a Porsche leszabalyozott-e *egyaltalan*.

Majd ha ott figyel mellettetek az anyosulesre szijazva a laptop, a PT-CAN/FA-CAN menet kozbeni eloadataival, es interpretalni is tudjatok azokat, na majd akkor lehet osztani az eszt, hogy mi mit bir, es melyik rendszer mikor miert szabalyoz le. Addig be lehet fejezni a bullshitelmeletek gyartasat.

zeddez 2010.10.22. 18:20:42

1800fok, ja meg a kisfacom, az.

pörgekalap 2010.10.22. 19:21:42

nem olvastam még el a cikket, mert annyira fáj az irigység, hogy könnybelábadt a szemem!
Hogy én mennyirte ÚTÁLOM ezt a Papp Tibit!!!!!
(azember még csak csak vezethet egy Porschet, de Röhrl!!!)
Tibi, legalább ne mondtad volna el!!!!

nza600 2010.10.22. 19:25:33

A Prosche az autógyártás egyik (ha nem a legmagasabb) csúcsa. Az ára is magas, mert a (német) technika is mögötte van. Komoly autó, nehezebb elképzelni benne egy takony-nyakút, mint mondjuk egy olasz sportkocsiban. A 911 vásárlóközönsége is idősebb emberekből áll (úgy emlékszem 40 év felett van a vásárlói átlagéletkor). Teljes tiszteletem az autó előtt!

De! Ebben az autóban már keményen benne van az elektronika. Ma is sok a 20-30 éves Porsche, akár hétköznapi használatban is. De mi lesz ezekkel a teleelektronikázott gépekkel 30 év múlva?

307 2010.10.22. 19:52:29

Azért 3,3 másodperc 100km/h-ra...
Ha belegondolsz....Jézus!

fandrew 2010.10.22. 20:33:27

Az a piktogram, ami szerintetek "kerékcserét javasol", a BMW-nél az alacsony / eltérő guminyomásra figyelmeztető visszajelző, elég sok oka lehet annak, hogy világít, de nem javasol kerékcserét. (Nálam például meghalt a kézifék egyik dobféke és közben melegítette a felnit.) Nemdebár? Ez nem egy sima TPMS és esetleg a tök hideg első és forró hátsó gumik miatt nyavalyog?

waffen55 2010.10.22. 20:34:58

Én igazából nem gyűlöllek benneteket csak megjegyzem, hogy ganajok vagytok! :D

konti10 (törölt) 2010.10.22. 22:06:51

Porsche falván csináltak már pár jó kocsit. Egyiket sem vezettem, de többen mondták. De lárvaként, ha választhatnék egy közül, az nem ez lenne.

DeDeExit 2010.10.22. 23:21:26

@papptibi: Hidd el, nem vált fel. Akármilyen tré is egy szakújságíróval vitázni erről és megcáfolni őt, de nincs igazad. Jópár fórumon (ahol többek között rengeteg új Turbo-tulaj is jelen vannak), illetve külföldi oldalon (dél-afrikaitól kezdve amerikain át az istenített németekig) olvastam már több tucat cikket a Turbo PDK launch controljáról és soha, sehol nem mondta/írta senki, hogy korán váltana fel. Sőt, száraz úton akár kipörgésmentesen is el tudnak indulni (ettől függ a 3,1-3,3 másodperc közötti idő), és nagyjából 55 környékén kapcsolnak 2-be - bár kb. 65-ig bírná egyesben. A neten is egyre több az LC-s tacho-video és azokon is látszik egy hirtelen "felpörgés", majd utána visszaesik a fordulat és újra felpörög kb. 6800-ig (de ilyenkor még mindig 1-ben van!). A tökéletes példa - hallani ahogy elvált 2-be valamivel 60 alatt: www.youtube.com/watch?v=m8Knk47oGCE

DeDeExit 2010.10.22. 23:26:20

Egyébként 5000-re állítja be a fordulatot az elektronika, a kipörgésgátló pedig ki van kapcsolva rajtautomatás induláskor - csak a Torque Vectoring dolgozik villámgyorsan.

lwl (törölt) 2010.10.23. 09:13:42

@nza600: "De mi lesz ezekkel a teleelektronikázott gépekkel 30 év múlva?"

Megis mi lenne?

lwl (törölt) 2010.10.23. 09:20:39

@fandrew: "kerékcserét javasol"

Bazmeg ezen besirtam. Egy szaros guminyomas-ellenorzo rendszer mukodesevel nincs tisztaban, de a startelektronika vezerleserol akar szakerteni. A pofam leszakad.

Amugy ez all a kepernyon:
Reifencheck
RDK neu einstellen!

Vagyis az inicializacios ertekek nem stimmelnek, meghozza mind a negy abroncson. Sanszos, hogy a sajtoesemeny elott modositottak a kereknyomason, de az RDKt mar nem reseteltek (minden kereknyomaskorrekcio utan kell!). Nyomasvesztesegrol vagy kerekcsererol szo nincs.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.23. 09:46:31

@lwl: így van, de a képernyőn nem pontosan ez van

Reifenwechsel?
RDK neu einstellen

tehát:

Kerékcsere volt?
Állítsa be újra az RDK-t

Tehát a félreértés ebből adódott, de egyébként ezt sem lehet szerintem félreérteni

kran72 2010.10.23. 10:25:36

@f0CuS: Igen,tudom hogy jövő év elején jön,ezért a tesztre még várni kell! De a Párizsba kiküldött különítmény azért lefényképezhette volna a "mezei" Focust,esetleg írhatott volna róla néhány sort(lásd Vezess.hu)

kran72 2010.10.23. 10:33:39

@Assreaper: Na ja,ez van.Amit írtál maximálisan az én véleményem is!Mindenki sportkocsit álmodik és szőke bombázókat stíröl,de végül tucatautóba ül be és hétköznapi(a szó maximálisan jó értelmében mondva) csajt vesz el.

lwl (törölt) 2010.10.23. 11:11:19

@GYUSZI BACSl: Lehet, hogy abban az iskolaban, ahova Tibi jart, nem tanitottak a kerdojelet, az M5 Launch Control-ja viszont a tananyag resze volt, ugye.

GGG77 2010.10.23. 13:11:17

Szívesen mentem volna vele egy kört.
Aztán beülhet mellém a Kalosba. :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.23. 17:03:43

@DeDeExit: hát ezt próbáltam én is elmagyarázni, hogy ha egyszer ráereszti a kuplungot, akkor leesik a fordulatszám, mivel különben azonnal az 5000-es fordulathoz tartozó sebességre ugrana az autó

de ez nem jelenti, hogy váltana

kezd különben az az érzésem lenni, hogy ez is valami félreértés volt a német miatt, mint ahogy a kerékcsere jelzés is

lehet, hogy pont azt mondta az instruktor, hogy miután egyszer rálép a gázra, ne vegye el, hanem tartsa rajta a lábát folyamatosan, különben tovább fog váltani 2-be és ez lett valahogy félreértve

DeDeExit 2010.10.23. 19:19:45

@GYUSZI BACSl: Valószínűleg.
Amúgy én úgy tudom, hogy amikor lepadlózza az ember (fék mellett) és felvillan a Launch Control felirat a kormány küllőjén a kuplung már "rá van engedve" valamennyire. Amikor lelép a fékről az illető, a kuplung villámgyorsan, de csúsztatva van - a cikkben asszem valami olyasmi volt, hogy rádobja a kuplungot induláskor. Ez így nem teljesen igaz. Induláskor tökéletesen együtt dolgoznak az elektronikai cuccok és ezért tűnik olyan drasztikusnak az indulás. Pedig -érdekes módon- 50-60-ig egy kézi váltós Turboval gyorsabb rajtot lehet venni (pont a "rádobott" kuplung miatt).

A hungaroringi "felváltásos" téma ha igaz is, egy magyarázata lehet: a vizes út megtréfálta a Turbot és azért váltott fel pánikszerűen. Amúgy a videó végén, mikor Szabó Róbert vezet, lehet hallani ahogy szépen kihúzza 1-ben és 2-ben. Akkor miért nem váltott fel indulás után rögtön?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.23. 21:14:55

@DeDeExit: én úgy tudom, hogy a PDK pont azért bírja jól a Launch Control-os indításokat, mert teljesen kikuplungol és a fékről való lelépéskor csapja össze a kuplungot

más márkáknál meg részben csúsztatás alatt van a kuplung, mint amikor az automata váltósok gyorsulását mérik fékkel és fordulaton való indulással

ez nyilván gyilkolja a váltót meg a hajtásláncot, szemben a Porsche PDK módszerével

amikor én nedves úton próbáltam a Turbo-val a Launch Controlt, ugyanúgy kihúzatta 1-ben, csak kb. 5-6 méteren át "dadogtak" a kerekek, de még így is olyat gyorsult, hogy azt hittem, hogy leszakad a pofám (:

pont most van az Auto Motor und Sport-ban egy rövid teszt a Bugatti Veyron Supersportról, ahol azt írják, hogy onnan tudod, hogy jól sikerült a Race Startod, hogy 4 db 25 m-es gumicsíkot látsz az aszfalton (ilyenkor 2,5 s százra és 6,7 s kétszázra)

az a váltó is valszeg sokat kibír, mert 1500 Nm a nyomatéka (állítólag a váltó 4000 Nm-re van méretezve)

DeDeExit 2010.10.23. 21:33:52

@GYUSZI BACSl: Elhiszem neked. :)
Hát igen, a Veyron külön világ...
süti beállítások módosítása